János még novemberben írt róla, hogy átadták a csepeli gerincút eddig megépült szakaszát. Azóta már gyűltek vele kapcsolatban a tapasztalatok, ezt olvashatjátok és nézhetitek meg most. Ha arrafelé laksz, kipróbáltad már?
Idén januárban végre átadásra került a várva várt Csepel-szigeti gerincút első szakasza, Szigethalom/Tököl és M0 közötti rész. Ezen a videón megtekinthető a teljes elkészült útszakasz:
Ezen útszakasz célja, hogy a forgalom ne a lakott területeket terhelje tovább, mentesítse az olyan mellékutakat mint a már itt többször is szerepelt szigetszentmiklósi Duna-parti út, illetve a fő utakon is csökkentse a forgalom mennyiségét.
Ez Szigetszentmiklóson még sajnos azóta sem valósult meg, hiszen még mindig kevesen használják a megépült új szakaszt, emiatt a városból kivezető Csepeli úton, de még a Duna-parton sem csökkent számottevően a forgalom. Erről készítettem egy felvételt a gerincút szigetszentmiklósi szakaszán és a Csepeli úton is reggel 7 óra környékén.
Mint a felvételen jól megfigyelhető, a gerincúton alig van forgalom, 1:30-tól pedig a Csepeli úton torlódó autók tömege látható. A megoldás egyértelműen az lenne, ha többen vennék igénybe a gerincutat, hiszen így minimális kerülővel rengeteg időt (a videón látható gerincúton megtett szakasz az M0-ig alig 2 percet vett igénybe) és üzemanyagot spórolhatnának meg az autósok. Persze az sem utolsó szempont hogy a gerinc és Csepeli út találkozásánál a gerincútról érkezők elöbb hajthatnak be a körforgalomba, így ott azért sem alakul ki komolyabb torlódás úgy mint a Csepeli úton.
Arra kérnék tehát minden környékbeli autóst saját érdekükben is, hogy a Csepeli út és Duna-parti útszakasz helyett válasszák a gerincutat!
Az utolsó 100 komment: