Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Mire jó az új gumiabroncs címke?

2012.06.20. 17:12 :: SilentSound

Fényforrásokon, mosógépeken, hűtőszekrényeken és mindenféle háztartási gépen már jó ideje találkozhattatok azokkal a színes címkékkel, amelyeken energiafogyasztásuk szerint sorolják be az egyes termékeket. Hasonlót vezetnek be az Európai Unióban idén novembertől a gumiabroncsoknál is, erről kaptok most egy kis előzetes információt kedvenc gumigyártó cégünktől, hogy mire jön a váltás ideje ősszel, könnyebben tudjatok majd választani vásárláskor.

2012. november 1-jétől az Európában értékesített minden személy- és kisteherabroncson speciális új címkéket kell elhelyezni. Minden egyes címke bizonyos alapvető teljesítményadatokat tartalmaz az adott gumiabroncsról. Így amikor gumiabroncsokat vásárolunk, mindannyian megalapozottabb döntést hozhatunk.

TireandLabelling_400x292.jpg

Változás jó irányba

Az új címkézési rendszert úgy alakították ki, hogy számos előnnyel járjon. Mindannyiunk számára javítja a közúti biztonságot, elősegíti a hatékonyabb üzemanyag-megtakarítást, valamint mérsékli a környezetre tett káros hatást.

Egy gyors rápillantás

Mostantól képes leszel a gumiabroncsokat 3 alapvető kritérium alapján összevetni:

  • Üzemanyag-fogyasztás (mivel bármilyen hihetetlen, de minden ötödik tanknyi üzemanyagot a gumiabroncsok fogyasztják el)
  • Tapadás nedves úton (kulcsfontosságú biztonsági tényező)
  • A gumiabroncs külső zaja (a gumiabroncsaink úton való gördülésének zaja, a járművön kívülről hallgatva)

Az új törvény a 2012. július 1-jén vagy azt követően gyártott új személygépkocsikra, kisteherjárművekre, tehergépkocsikra, buszokra és távolsági buszokra felszerelt összes gumiabroncsra is vonatkozik.

A gumiabroncsok összehasonlítása nem csak az árról szól

Amikor gumiabroncsot vásárolunk, tényeket szeretnénk – gyorsan. Objektív információkra van szükségünk azzal kapcsolatban, milyen hatással van a választásunk a biztonságunkra, a bolygóra és a körülöttünk lévőkre. A Michelin úgy véli, hogy az új címkék bevezetése a megfelelő irányba tett lépés. Számodra ennek azt kell jelentenie, hogy a gumiabroncsok általános teljesítménye egyre jobb és jobb lesz.

fuel_resized.jpg1. Üzemanyag-takarékosság összehasonlítása

Az ábra segítségével megtekintheti, milyen teljesítményt nyújt egy adott gumiabroncs az üzemanyag-megtakarítás tekintetében. Az üzemanyag-hatékonyság osztályozása A-tól (a leghatékonyabb) a G-ig (a legkevésbé hatékony) terjed.

Megtakaríthatsz akár 90000 forintot vagy 80 liter üzemanyagot a gumiabroncsok teljes élettartama során. Ez A osztályú abroncsokkal felszerelt, 80 km/h sebességgel haladó gépkocsira vonatkozik – az ilyen gépkocsi 7,5%-kal kevesebb1 üzemanyagot használ fel, mint a G-osztályú abroncsokkal felszerelt gépkocsi.

Az eredmények a gépkocsi típusától vagy az időjárási viszonyoktól függően eltérőek lehetnek, de bizonyítottan jelen van a teljesítmény terén tapasztalható eltérés.

 

braking_resized.jpg2. Nedves úton való fékezés összehasonlítása

Ez az ábra a gumiabroncsok osztályozását mutatja a nedves úton való fékezés hatékonysága alapján. A teljesítmény az A osztálytól (a legbiztonságosabb, a legrövidebb távolságon belül megálló) a G osztályig (a legkevésbé biztonságos, a leghosszabb féktávolságokkal) terjed.

Akár 4 autóhossznyival rövidebb féktávolság. Az A osztályú gumiabroncsokkal felszerelt, 80 km/h sebességgel haladó gépkocsi megállási távolsága akár 18 méterrel vagy 30%-kal rövidebb lehet a G-osztályú abroncsokkal felszerelt gépkocsi megállási távolságánál.

 

3. A külső zajszint összehasonlítása

noise_resized.jpgAz ábra a gumiabroncs zajszintjét mutatja decibelben (dB). A 3 zajszint jelből álló piktogram azt mutatja, hogyan viszonyul ez a szint a jövőbeni európai határértékekhez. A gépkocsin kívül hallható zaj nem feltétlenül van összhangban a gépkocsi belsejében hallható zajjal.

3 zajszint jel = magas zajszint, de megfelel a jelenlegi EU-szabályoknak
2 zajszint jel = átlagos zajszint, a jövőbeni határérték és az alatt 3 dB közötti tartomány
1 zajszint jel = alacsony zajszint, több mint 3 dB értékkel a jövőbeni határérték alatt

Mi más számít még a gumiabroncsok kiválasztása során?

A címkézés megfelelő kiindulási pont, de van 3 másik, legalább ilyen fontos teljesítménytényező:
A gumiabroncs élettartama: a hosszabb élettartamú gumiabroncs hosszú távon kevesebbe kerülhet. A megfelelő gumiabroncs akár több mint egy évvel hosszabb használatot is jelenthet egy másik gumiabroncshoz képest.
Úttartás kanyarban: a balesetek 25%-a kanyarban történik.
Száraz út: a balesetek 70%-a száraz úton történik.

Vajon ki kínál olyan gumiabroncsokat, amelyek az összes fontos teljesítményt kínálják?

Mérnökeink több mint 120 éve úttörő munkát végeznek és tökéletesítették a gumiabroncsainkat, amelyek kínálják ezeket a fontos teljesítménytényezőket, ahogyan az új címkéken feltüntetett 3 tényezőt is. A Michelin révén élvezheted a teljesítménytényezők optimális egyensúlyát – anélkül, hogy bármilyen kompromisszumot kéne kötnöd.

measure_resized.jpg


Az új európai jogszabály szövege

Forrás: Michelin

 

30 komment

Címkék: közlekedés autó eső környezetvédelem gumi

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kell az 2012.06.20. 18:36:41

Fizetett reklámot olvashatunk :)

Amúgy ideje volt már , legalább minden sz@r ezután nem lehet rátukmálni a vevőre mert a címke mindent elmond, persze ha nem nyomtatnak maguknak és azt rakják rá

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.06.20. 19:10:48

@kell az: Hasznos infó van a posztban? Szerintem igen. Akkor nem tökmindegy, hogy fizetett-e érte valaki? Mellesleg konkrétan ezért most egy forintot nem kaptam és nem kapok, de jó a viszony a Michelin-nel. Ennyi. :P

_____________ 2012.06.20. 19:14:02

Most már hagyományosan csak másfél hetente lesz új poszt...?
Nem hiszem el hogy semmi nem történik az utakon.
:)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.06.20. 19:21:09

@_____________: Régen minden jobb volt, manapság már nem verik véresre egymást a közlekedők se. Főleg ilyen melegben, nem akarnak kiszállni a klímás kocsiból. Bár pont tegnap a barátnőm rádudált egy Audira, ami megállt a zöld lámpánál, aztán kiszállt belőle két nagydarab svédkanadai és megkérdezték, hogy valami baj van-e. Nagy bátorság kell hozzá, hogy befenyítsenek egy csajt. Igazi férfias cselekedet volt, innen is gratulálok nekik, bár valószínűleg olvasni sem tudnak, ha a közlekedési lámpa jelzései is elbizonytalanítja őket.

szabidoki 2012.06.20. 20:10:57

Az ötforintos kérdés az, hogy ki fogja mérni a címkén lévő információkat? Mert ha a gyártó, akkor ugye a kicikínai gumik vélhetően megtáltosodnak :)

impala 2012.06.20. 20:16:18

a blog halott,
ismétlem, a bl..............

Don Blasius 2012.06.20. 20:25:11

@SilentSound:
Inkább mennek 50 helyett 30-cal, 70 helyett 50-nel. Így spórolják meg a klíma miatti többletet? :P

Ha már gumikérdés. Céges kulcsos Corsánkon a 6 éves (bár holnap lelesem a DOT-számot, talán több) kb. 50 ezret futott gumik repedeznek a lamellák között. Ennek mi lehet az oka, a rossz utak?

asdf 2012.06.20. 20:26:40

Kivancsi vagyok, volt-e annyi eszuk, hogy a jelenlegi legjobb gumi max C esetleg B kategoriat kapjon, vagy rogton lesz egy tonna A kategorias, es par ev mulva ujra lehet szabni az egesz osztalyozast, mint a haztartasi gepeknel, ahol siman hozta az A-t kb. barmi.

kbagyula 2012.06.20. 20:54:21

@Don Blasius: Elöregszik a gumi. A Napfény, ózon, vegyi anyagok (kipfugógázok pl.), időjárás mind mind öregít. Az 5 éves fókámon idén cseréltem le az abroncsokat, mert bár ~5mm körüli volt a bordázat a futófelületen a szélgumi sajna leöregedett és berepedezett.
Gumiszerelő azt mondta, hogy új abroncsot annak éri meg igazán venni, aki évente belehajt 25-50e km-t, anélkül egyszerűen elöregszik a végleges élettartama előtt - értsd: a kopáshatár elérése előtt.

_____________ 2012.06.20. 21:23:52

@SilentSound: Most majd még több svédkanadai lesz, a nyakunkba b@sszák az összeset...
De ez a két gyík valóban hatalmas bátorságról tett tanúbizonyságot.
Az lett volna a kemény ha amint kiszálltak, egy fajtársuk beugrik és viszi a verdát :-D

hipokrita 2012.06.20. 21:31:36

@Don Blasius: elöregednek, ez ilyen, nem csak kilométerben van élettartamuk, hanem időben is.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.06.20. 21:35:00

@kbagyula: @Don Blasius: Nekem annak idején azt mondta a gumis, hogy azok csak felszíni repedések, önmagukban nem jelentenek különösebb gondot, egy hat éves gumi kezd határeset lenni, ha sok napot kapott, akkor lehet problémás.
Én nem megyek évente 25 ezret, csak kb. 15-öt, öt szezon alatt viszont csereérettre koptattam a télit és a nyárit is. Lendületesen szoktam közlekedni, de azért nem állat módjára.

Azlk 2012.06.20. 22:05:46

"Megtakaríthatsz akár 90000 forintot vagy 80 liter üzemanyagot a gumiabroncsok teljes élettartama során."

Csak nekem furcsa ez a számítás, vagy ez a szomorú jövő, hogy 80 liter üa. 90000 forint?

Az is tetszik, hogy 80 km/h-ra számolnak ki mindent, csak a nép nem annyival közlekedik, hanem vagy 40-50 vagy 90-110. Szóval a 2 éves fiam és a 80 éves nagyapám átlagosan 41 évesek... :)

A szerelő 2012.06.21. 03:35:32

Lassan már ott tartunk, hogy a farkamra is címkét kell majd rakni, aminek tartalmaznia kell egy átlagos dugáskor a felhasznált energia mennyiségét, az elégetett kalória mennyiségét, nedves punciban a löketszámot, a hangerőt decibelben valamit a nyalásra vonatkozó mérőszámot lefety/percben megadva :)
Hogy miért ez az irónia? Mert ez amolyan nesze semmi fogd meg jól. Értem én, hogy hasznos dolgot akarnak, de amíg nincs kidolgozott mérőszám a paraméterekre, addig a gyártók úgy manipulálják az adatokat, ahogyan nekik tetszik.

kbagyula 2012.06.21. 06:24:24

@SilentSound: Nálam azért nem jellemző az évi 10e km sem, főleg mert robogóval járok a városban, munkahelyre, amikor csak tehetem és jó az idő.
Ellenben elgondolkodtató az, hogy egy komplett csere egy általános méretű minőségi abroncsból (205/65 R16)nem áll meg 100k alatt és igazából alig 5-6 év alatt kukázhatod az amúgy hibátlan futófelületű abroncsot (egy átlagos futásteljesítményű autó esetében) csak azért mert a szélgumi és a futófelület széle közt elrepedezik szövetig az abroncs.
Itt van létjogosultsága a használt abroncs piacnak, hiszen töredékéért veszel hibátlan bár kopottas abroncsokat, amik egy-két szezont bőven kibírnak a tönkremenetel előtt.
Mondom ezt úgy, hogy 25 éve vagyok a gumiiparban és elvileg ismertem a gyártástechnológiát és az alapanyagokat töviről hegyire.

korzo 2012.06.21. 06:34:51

Pont a Michelin "híres" arról, hogy az újonnan szépjócsendes Pilot pár10ezer km alatt fűrészfogasra kopik, és elkezd búgni mint az állat. Ezt hogy jelzik a címkén? :-)

McKinney 2012.06.21. 06:44:47

@kbagyula: nem értem a használt gumi piac létjogosultságát. Ki ad el még használható gumit? Max. a bontósok vagy a tolvajok, vagy ki?

kbagyula 2012.06.21. 07:18:20

@McKinney: Vannak ilyen cégek akik az új abroncs mellett használtat is értékesítenek. Szerintem a jelenleg használt abroncs értékesítéssel foglalkozó vállalkozások külföldről hozzák be az egy szezont futott, de külföldön már levetett, ám még használható (nem szál szakadt, van még futófelület 4-5mm) abroncsokat. Abban a műhelyben ahol voltam cseréltetni a tavasszal, az új mellett ezzel is foglalkoznak és nagy tételben hoznak be főleg N.o-ból ilyen gumikat. Ezeket persze átnézik még egyszer és adnak rá garanciát is néhány hónapot. Egy ilyen garnitúra ára szereléssel, felrakással, centírozással megáll 30-35e körül. Ez egy új abroncs ára a korábbi hsz-ben leírt méretből. Elég sokan vannak sajnos, akik nem engedhetik meg az új abroncsot anyagilag és ez egy olcsó alternatíva a számukra. Csak gondolj bele, hogy pl. választhatsz egy olcsóbb (új) és rosszabb minőségű abroncs, valamint egy használt (szintén jó állapotú),de prémiummárka termékéből, ami a töredékébe kerül az új árának és legalább vagy közel olyan biztonságos menettulajdonságilag, mint újkorában. Melyiket választanád az új de rosszabb minőségűt, vagy az egyszer használt de prémium márkát.
Arról nem beszélve, hogy ha a 4 abroncsodból egy tönkremegy valami miatt és nem javítható, nem veszel vadiújat, főleg szettet nem, hanem keresel egy ugyanolyan használtat, ha nem kapsz akkor veszel kettő egyforma használtat a tengelyeidre.
A mai világban így tud a kispénzű spórolni ezen a legkönnyebben.

kolompár szmélgol 2012.06.21. 07:55:19

ilyen cimket mar kocsikon is lattam. Föleg a fogyasztasi adatok vannak megadva, meg karosanyag kibocsatas. Eppen egy Shelby gt500-ason neztem, F besorolasu volt... :)

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2012.06.21. 08:12:48

Ezekben a cetlikben sosem értettem, hogy ki végzi a besorolását? Van egy európai gumiminősítő intézet? (mosógép/hűtőminősítő intézet?)

Az összehasonlítás eredményeit hol lehet megnézni? csak szerintem van ellentmondás a fogyasztás, és a fékezés (tapadás) között?

Asszem én továbbra is az ADAC tesztek alapján fogok gumit választani...

Laresz 2012.06.21. 08:39:42

@kbagyula: nekem volt fent vadonat új firestone garnitúra. Meglehetősen jó volt esőben melegben. Lekopott úgy 4-5mm körülire és felúszott, sodródott, szóval sokkal rosszabb lett.
Ezt még el kellett volna adni?

pestisuttyó 2012.06.21. 08:52:06

@asdf: @Hurrá Torpedó:
Eredetileg úgy volt, hogy lesz egy európai minősítő intézet, csak aztán ez valahogy elhalt. Minden autógyártó maga - vagy egy általa megbízott minősítő cég (pl. TÜV, Dekra, stb.) - végzi el a besorolásokat, természetesen egy adott paraméter rendszer alapján, pl. a Michelin egyik anyagában is benne van, mik a kritériumok. A lényeg a lényeg, hogy mind a gördülési ellenállásra, mind a nedves tapadásra meghatároztak egy együtthatót, aminek az egyes osztályokban megadott határértékei vannak - a gördülési zajra pedig dB skála van.
Most arra készül minden gyártó - meg az ADAC és hasonló független szervezetek- hogy ki milyen kategóriát fog feltüntetni és annak meg fog-e feleni az abroncs. Tudomásom szerint úgy határozták meg azért a kategóriákat, hogy ne legyenek rögtön A++ kategóriás abroncsok. Bár állítólag van olyan kínai abroncs, amire A++ ragasztottak már - na ennek a független tesztjére kiváncsi leszek...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.06.21. 08:54:20

Silent, kit kellett leszopni, hogy ennek a haldokló fórumnak a fizetett reklámja kikerüljön index főlapra utolsó rángásként?

Elijah_Baley 2012.06.21. 09:08:10

monnyuk én eddig csak egy cimkét néztem rajta, aztán kipróbáltam mit tud, és a továbbiakban aszerint választottam meg a követési távolságot esőben, szárazon, stb :)

Szabványok 2012.06.21. 20:00:38

Nem tetszik.
Mert ez arra fog vezetni, hogy a gyártók azon fognak versenyezni, melyik tud olcsóbban ebben a három dimenzióban max pontos gumit gyártani.
Az egyéb jellemzők, mint például az élettartam, belső zajszint, száraz úton tapadás, kormányzási tulajdonságok, stb. senkit nem fog érdekelni. A vevő bemegy és megveszi a legolcsóbb AA-t és úgy gondolja jó vásárt csinált.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.06.25. 15:26:37

@SilentSound: Mit mondott Jézus, amikor megtudta, hogy keresztre feszítik?

-Nemár, pont húsvétkor?

dzsaszper 2012.06.27. 08:25:57

@Szabványok: azért ADAC stb. tesztek remélhetően lesznek még :)

atila68 (törölt) 2012.06.30. 15:02:02

Véleményem szerint - én kérek elnézést - használt abroncsot venni nem szerencsés.
Uff!












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása