Hiába nézted meg hirtelen a dátumot a sarokban, bár én sem szeretem túlzottan ezt a hűvös, nyirkos őszt, meg utána a telet sem igazán, de nem ugrottunk vissza április első napjára. Volt nekem biciklim tizenéves koromban, még ha olyan is, hogy szerintem váltót meg féket is csak viccből szerelt rá valami kínai kislány. Aztán nagyjából tizenhárom éven keresztül következett a lusta korszak gyakorlatilag nulla sporttal, egy idő után pedig meglett a jogsi, vettem autót, a vécére is kocsival jártam volna, ha elég nagy lett volna a bejárat. Ez sem segített abban, hogy önerőből többet mozogjak, lusta voltam, na. Tipikus autós, sőt, még a tipikusnál is jobban az, hisz több, mint öt éve elindítottam ezt a blogot is. Aztán valami történt júliusban: vettem egy kerékpárt.
Nem, nem az autó helyett, sok szempontból nem is tudnám azt kiváltani vele, inkább csak sporteszköznek. Persze nem csak a ház körül keringek vele körbe-körbe, az eddig megtett több száz kilométer alatt rendszeresen megfordultam forgalmasabb utakon, kerékpárúton, erdőben, meg sok más helyen is. Érdekes volt megtapasztalni a többi járművel és gyalogossal szembeni viszonyt bringás szemszögből úgy, hogy eddig legtöbbször a kormánykerék mögül éltem meg a különféle közlekedési szituációkat.
Az első és legfontosabb tapasztalatom, hogy az autósok túlnyomó többsége igenis normális volt velem, nem veszélyeztettek szándékosan. Voltak persze kivételek is, két keréken különösen oda kell rájuk figyelni, mert nincs körülöttem kasztni, nincs biztonsági öv meg légzsákok. Van egy könnyű kis sisak és ennyi. Az említett kivételek többsége leginkább a KRESZ hiányos ismerete miatt adódott, méghozzá védett kerékpárúton. Volt például olyan, hogy a velem párhuzamosan, de szemből érkező autó épp rajtam keresztül szeretett volna balra bekanyarodni egy mellékutcába, amit épp kereszteztem. Mivel indexelt, lassított, naivan nem is feltételeztem, hogy ő azt gondolja, hogy nekem meg kéne állnom, végül dudálva húzott el a hátam mögött.
Olyan is volt, hogy a kerékpárutas kiegészítővel ellátott mackósajt táblát nem tudta értelmezni az autós, de ezeket nagyrészt azért lehet elég messziről látni és ha úgy fest, az autó nem fog megállni, akkor inkább én teszem, mint hogy elgázoltassam magam. A rakparton egyszer eléggé felszökött a pulzusom, mikor Anita - róla még később teszek említést - majdnem egy kocsi alatt végezte a Rákóczi és Petőfi híd közti bringaúton. Az az eset centiken múlott, fel is emeltem a hangom egy csöppet akkor. Nem is tudom mit nézett az a szerencsétlen, ott azért elég beláthatóak a kereszteződések.
Azt viszont kétlem, hogy egy BKV busz sofőrje ne lenne tisztában a KRESZ szabályokkal. Pedig olyan is megesett velem, hogy látta a buszvezető, hogy jövök a kerékpárúton, tudnia kellett, hogy elsőbbségem van, még a szemkontaktus is megvolt vele, aztán azzal a lendülettel pont leszarta, hogy én ott érkezem. Ő volt a nagyobb, meg a vért se neki kellett volna lemosnia a régi Ikarus lökhárítójáról.
Persze a gyalogosokat sem kell félteni, akiknek nem felel meg a másfél méterre lévő járda. Egy ilyen esetet mérgemben még facebookon is kipuffogtam magamból egy hónapja:
Tíz perce esett meg a Havanna-lakótelep szélében futó kerékpárúton. Kutyás néni bal sávban, kezében póráz, kutya legel a füvön. Jobb sávban áll egy félkegyelmű alkoholista szerencsétlenség. A következő párbeszéd esett meg közöttünk, miután 10 centit sem volt képes fél perc alatt elmozdulni és a füvön kellett kikerülnöm:
én: Köszönöm...
f.a.sz.: Semmi probléma!
én: Kerékpárút, egyébként.
f.a.sz. (utánam ordítva): Ésakkómiva'?!
Végül is megállhattam volna elmagyarázni a kerékpár és a kerékpárút összefüggését, de úgy ítéltem meg 0,782 másodperces elmélkedés után, hogy ha magától nem jött rá, akkor menthetetlen.
Itt sem ez a jellemző, aki az utamban van, többnyire tudja azt is, hogy rossz helyen császkál és arrébb áll, elnézést kér, ilyenkor nincs semmi vész. Van aztán egy csodálatos találmány a budai rakparton, a közös járda és kerékpárút. Jó időben, hétköznap délután voltam arra, tele volt turistákkal és bringásokkal is, elég durva akadálypálya. Sok helyen beszűkül, fák, trafóház, egyéb tereptárgyak teszik szinte lehetetlenné a közlekedést rajta a gyalogosokon túl is, nagyon nehéz a gyök kettővel pedálozó bicikliseket is előzni. Ultragáz.
És ha már eljutottam a tervezési-kivitelezési hibákhoz, nem csodálkozom, hogy sokan nem értik, miért térkövekből van kirakva sokhelyütt a bringaút. Nekem nem gáz, mert olyan bringám van, ami átmegy tökön-paszulyon, de aki országútival közlekedik ezeken, azt nem is értem, hogy nem rázza hányásig az ilyen út. Nem beszélve arról, mikor kiáll egy-egy kő vagy simán hiányzik és lyuk van a helyén. Baromi veszélyes.
Említettem Anitát kicsit fentebb, bringás körökben biztosan akadnak egy páran, akik ismerik, elég feltűnő jelenség (mögötte tekerni meg bónusz kardio edzés, a látvány önmagában is felnyomja a pulzust vagy ötvennel). Ő volt a legerősebb motivációm abban, hogy elkezdjek sportolni az év elejétől edzőteremben - na ez még nagyon nem látszik rajtam, de én legalább már érzem a hatását -, aztán az ő hatására döntöttem úgy, hogy veszek egy kerékpárt, ő segített kiválasztani a nekem megfelelőt, rengeteg mindent kaptam tőle a hasznos tanácsokkal kezdve kézzel fogható dolgokig. Úgyhogy itt a pár ezer autós és az ide tévedt bringások előtt is: Anita, köszönöm!
Mielőtt még valaki szóvá tenné, hogy a fenti képen az nem épp rendeltetésszerű használata egy országúti kerékpárnak, hozzátenném a dologhoz, hogy én csábítottam be őt az erdőbe egy fotózás erejéig. És hogy visszakanyarodjak kicsit a hülye autósokhoz, a fotó elkészülte után egy-két órával épp hazafelé tartott, amikor Budán, valahol nem messze az Egér úttól egy türelmetlen autós nekiment előzés közben, aztán kikerülve őt ott hagyta segítségnyújtás nélkül. Szerencsére csontja nem törött és már jobban van, de jó sok helyen lezúzta magát. Eléggé ijesztő ilyen hírt kapni, mikor nap mint nap tele vannak a híradások halálos biciklis gázolásokkal. És ezért is nagyon fontos a sisak, tényleg életet menthet, ennek ellenére arányaiban elég kevés biciklis fején látom.
De tegyük félre a horrort, van itt még olyan részlet, ami pozitív és azt mutatja, hogy a bringázás jó és ragadós. Van ennek a blognak egy másik szerkesztője, Don Blasius, aki az utóbbi másfél évben hathatós segítséget nyújtott nekem, mert az idő közben megsokasodott elfoglaltságaim miatt nem tudtam eleget törődni veletek, olvasókkal, kommentelőkkel. Na az utóbbi időben őt is magammal rángattam bringázni, leporolta a biciklijét és jött velem, amikor tudott. Ez persze inkább nekünk jó, nektek talán kevésbé, mert annyival kevesebb poszt került ki.
Itt épp a teljes szerkesztőség bringás geocaching túrán vett részt, Blasius épp megtalálta az elrejtett dobozt. Ha nem írnék több posztot, akkor pedig azóta kinyírt, mert kitettem ezt a jól sikerült mobilfotót (az első hármat egyébként legkedvencebb fotós barátom, Tyuki követte el, köszönet értük). A kesztyűt a halálom után is tagadni fogja, de amúgy a lányokat szereti és várja a helyes, komoly hölgyek jelentkezését, cím a szerkesztőségben. Na ezek után tuti kapok a fejemre!
Tudnám még folytatni, mert még ezernyi gondolat kering a fejemben, de hogy lassan végére érjek a témák közti csapongásnak: jó dolog látni több szemszögből, mi zavar az úton egy közlekedőt, legyen az autós vagy kerékpáros. Jó, hogy az a jellemző, hogy odafigyelnek rám akkor is, mikor puhatestűként vetem magam a gépek közé. Aki eddig, vagy épp csak az utóbbi években nem bringázott, az tegye meg, mert jó! Autósok, pattanjatok nyeregbe!
tundrazuzmo (törölt) 2012.09.21. 08:20:08
Mindegy is. El úgysem titkolhatod, mert a nem bi- autósok úgyis észreveszik a segged riszálásából, hogy ki is vagy.
;)
ex-dr. vuk 2012.09.21. 08:25:19
Na teccik mar erteni, hogy miert SZAR a "vedett" (=szeparalt, szegregalt) kerekparut varoson belul?
xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.09.21. 08:36:47
Gorillakiraly 2012.09.21. 08:37:34
ex-dr. vuk 2012.09.21. 08:51:59
rekszem 2012.09.21. 09:10:08
Rocko- 2012.09.21. 09:20:04
remélem naponta meghajtjátok őket!
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.09.21. 09:33:00
@ex-dr. vuk: De biztos voltam benne, hogy az elsők között fogsz feltűnni! :))
Mások véleménye alapján az okokat eddig is tudtam, de persze más saját tapasztalatként is megélni. Ugyanakkor az sem jó, ha van egy keskeny út, ahol a hülye autós ha nem tud kikerülni, türelmetlen, tol hátulról, rossz esetben neked is megy, még rosszabb esetben megállás nélkül kikerül és ott hagy az út szélén (ld. Anita balesete, amit írtam).
Bringázz blog meg nem lesz, legalábbis szerintem teljesen fölösleges még egy kerékagy. :)
@Rocko-: Jaja, szerintem is, a Specialized bringák elég jók. Gondolom kizárólag erre értetted. ;)
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2012.09.21. 09:40:34
Amikor 4 éve ezt a bejegyzést írtam: autoskartya.blog.hu/2008/12/24/tekerges_amszerdamban_2_resz így fejeztem be:
"Mikor lesz Budapesten ilyen a kerékpáros közlekedés? Optimista alkat vagyok, de tartok tőle, soha. Egy jót tekerni Amszterdamba kell mennünk."
Mint kiderült pesszimista voltam. Az infrastruktúránk ugyan messze van még Amszterdamtól, de egyszerűen azáltal, hogy nagyon sokan a bringáznak (minden nap Critical Mass), a közlekedési kultúra nagyon sokat javult mára. Lehet jót tekerni B
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2012.09.21. 09:41:23
(Hopp, rátenyereltem a tapipadra, befejezetlenül elment az előző komment.)
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2012.09.21. 09:46:00
Rocko- 2012.09.21. 10:02:07
@Hammer: meg a tetőlen Bogaras csajost. ;)
(mondjuk az a keérkpáros csaj ari volt. ;) )
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.09.21. 10:07:05
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.09.21. 10:12:15
Rocko- 2012.09.21. 10:44:32
S***ci 2012.09.21. 11:04:16
- Autók parkolnak a kerékpárúton, vagy mellette, úgy, hogy rálógnak a kerékpárútra (tükörrel, vonóhoroggal, fél autóval)
- Babakocsit tolnak a kerékpárúton
- A felfestett kerékpárút keresztezésben nem adnak elsőbbséget, sőt, a kerékpárúton várják meg, míg kikanyarodhatnak a főútra
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.09.21. 11:51:46
@ex-dr. vuk: Egyet is értek, meg nem is. Egyetértek annyiban, hogy kis hazánk "remek" gyűjtőhelye a szarul-veszélyesen megépített bicikliutaknak. Másfelől a fő probléma a szabályok nem ismerete vagy leszarása: ugyanilyen a jelenetek simán előfordulnak kerékpárút nélkül is.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.09.21. 12:00:11
xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.09.21. 12:05:15
"- Autók parkolnak a kerékpárúton, vagy mellette, úgy, hogy rálógnak a kerékpárútra (tükörrel, vonóhoroggal, fél autóval)"
itt meg majdnem az összes bringás a járdán megy. amelyik nem, az meg a busszávban. (nincs megengedve)
"- Babakocsit tolnak a kerékpárúton"
ezt én is szoktam, de csak kereszteződésben, és amikor nem jön bringás. könnyebb a bringautón letolni a kocsit az úttestre, meg vissza, mint a járdaszegélyen emelgetni.
"- A felfestett kerékpárút keresztezésben nem adnak elsőbbséget, sőt, a kerékpárúton várják meg, míg kikanyarodhatnak a főútra "
nekem meg gyalogosként nem szokták megadni a bringások az elsőbbségemet, amikor zebrán kelek át. na jó, évente egy ilyen eset van. több nincs.
a másik meg, amikor autóval szabályosan kanyarodnék jobbra, akkor takarásból szoktak a járdáról kiszáguldani elém a zebrára.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.09.21. 12:07:04
bocs, ez lemaradt:
"sőt, a kerékpárúton várják meg, míg kikanyarodhatnak a főútra "
ez még akár szabályos is lehet, ha amikor a kereszteződéshez ér, nincs bringás, és előre kell gurulnia, hogy meg tudjon győződni arról, hogy biztonsággal ki tud kanyarodni.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.09.21. 12:39:32
Ez valami jel, nem gondolod? Sorsszerú! Szóval melyik bárban talákozzunk? (Csak hogy a tundrazuzmo-vonalat is továbbvigyük... :-)
Seligsohn 2012.09.21. 12:42:14
Nem akarom hallgatni, ha velem, vagy gyalogossal, vagy bármilyen már közlekedővel szemben szabálytalankodnak, ezek a cicanadrágos félbuzik mindenkinek leordítják a haját. Vagy éppen sunyin megpattannak a következmények elől.
Elég volt...
ex-dr. vuk 2012.09.21. 12:46:28
Aki szeparalt kerekparsavon kanyarodaskor elut meg ra lehet fogni, hogy figyelmetlen. Ezert rossz az ilyen infra. Aki az uttesten elut hatulrol vagy leszorit, az szimplan gyilkos es ezt mar a BTK targyalja... (kozuti veszelyeztetes buncselekmenye). Azt mar akarni kell, vagy sulyosan felelotlennek lenni, nem szimplan figyelmetlennek.
ex-dr. vuk 2012.09.21. 12:49:11
Szoval ne legyen mar egyenerteku a kerekparsav az -uttal, ha utobbin sokszor annyi baleset tortenik. Igen savon is elofordul, toredeke.
Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2012.09.21. 13:04:05
(Aki esetleg nem ismerné a történetet: a holland biciklimánia úgy kezdődött, hogy a '70-es években a kormány kiépített egy korrekt infrát és minden állampolgárnak adott egy biciklit, ingyen. Bevált. Pedig az éghajlat semmivel sem kedvezőbb, mint Magyarországon, kevésbé szélsőséges a nyár és a tél de nagy átlagban sokkal esősebb.)
És még egy gyors jótanács Hollandiából: az autósoknak itt azt tanítják, hogy parkolás után jobb kézzel nyissák ki az ajtót. Ezzel el lehet kerülni az ajtózásokat, ugyanis olyankor önkéntelenül is hátra kell fordulni és látható az addig holttérben lévő bringás is.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.09.21. 13:11:40
@Seligsohn: Én is budapesti vagyok, nem vidéki...
titan 2012.09.21. 13:15:52
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.09.21. 13:18:27
Viszont autós-autós viszonylatban is van sok beláthatatlan, veszélyes kereszteződés: azokat is szidjuk, de ez nem csökkenti a vezető felelősségét.
Épp ezért én azt mondanám, hogy ne (csak) azt hangsúlyozzuk, hogy szar a kereszteződés, mert ezzel önkéntelenül is felmentjük a sofőrt, hanem azt, hogy tessék odafigyelni minden táblára, útjelzésre és főleg minden közlekedőre.
titan 2012.09.21. 13:24:29
ez komoly? csak mert vicces lehet, amikor a motoros elmegy a bicajos mellett jobbról :)
xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.09.21. 13:35:10
hogy még abszurdabb legyek: a motorosok és a bringások egymást kerülgetik a járdán, a gyalogosok között.
nem viccelek.
titan 2012.09.21. 13:44:21
titan 2012.09.21. 13:45:48
xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.09.21. 13:49:42
ma már lement az ebéd környéki pörgés, ilyenkor sokáig kell ilyen jelenetre vadászni.
buszsávban ritkán mennek, olyat nem tudok ígérni.
2012.09.21. 13:51:18
Seligsohn 2012.09.21. 14:25:52
Találj ki valami különös ismertetőjelet, hogy vigyázzak rád, amikor szembejössz az egyirányú utcában...! :)
Vigyázz a nyereg kasztráló hatására, és ne hordj cicanadrágot, mert könnyen félreérthetik...! :)
Balesetmentest neked! (Ez komoly!)
titan 2012.09.21. 14:28:40
ex-dr. vuk 2012.09.21. 15:00:18
Szegeden most csinaltak egy olyat, hogy egy STOP tablas keresztezodesbol egyenrangu lett, eltuntettek a tablat, de a STOP felfestest nem!
Ultimate szopatas :) Persze azonnal baleset lett belole.
www.delmagyar.hu/szeged_hirek/totalkar_a_szegedi_esoben/2298645/
Seligsohn 2012.09.21. 17:18:56
Te láttál már ilyen táblát? Habár lehet, a szomszéd minap este Lacházán ufót látott pecázás közben, ettől kezdve bármi történhet.... :)
xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.09.21. 17:23:16
Húzzunk bele! 2012.09.21. 19:30:13
Húzzunk bele! 2012.09.21. 19:32:26
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.09.21. 20:54:52
@ex-dr. vuk: Hogyan lehetne megoldást találni, hogy ne üssenek el a védett kerékpárúton a kereszteződésekben? Nálunk szerencsésebb vidékeken erre van mód a népnevelésen kívül? :)
@Gerusz: Tulajdonképpen akkor akár nem is lenne szükség kerékpársávra a hollandoknál, ha úgysem férnek el az autók, ha jön szembe valaki más, nem? :)
Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2012.09.21. 20:59:40
ex-dr. vuk 2012.09.21. 21:02:34
A kovetkezot javaslom: ne menj rajta :) Ott az uttest. A dudaloknak es nepneveloknek pedig kedvesen mosolyogva visszaintegetni, valamint szoba elegyedes eseten kulfoldinek tettetni magad. Szerencsere a kocsogebb fajta fog dudalni, aki ugyse beszel nyelveket es radhagyja.
Nekem eddig bevalt :)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.09.21. 21:04:20
A jókívánságot meg köszi, én is remélem, hogy ép bőrrel megúszom két keréken is. :)
@titan: Ott a pont, bár tényleg nem túl sok olyan egyirányú utca van, ahová be szabad hajtani kerékpárral, talán ha kettőt-hármat láttam eddig Budapesten. De legalább már észbe kaptak az emberek, az állati veszélyes volt, amikor a média azt kezdte el terjeszteni, hogy bármelyikbe bemehetnek szemből...
@Húzzunk bele!: Hát mondták már, hogy ennyiből lehet használt autót is venni, de az már van egy. ;)) De nagyon megszerettem, ég és föld a különbség a régihez képest még ilyen sok év után is.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.09.21. 21:08:09
ex-dr. vuk 2012.09.21. 21:20:56
xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.09.21. 21:29:07
ex-dr. vuk 2012.09.21. 21:47:33
ugye megerted (ha nem, az sem baj persze). egyebkent sem biztattam semmire, hanem megoldasi lehetoseget vazoltam fel.
(persze atmenni a narancssargan (piroson) meg zebra elott nem meagglni mert radtapadva jon valaki az mas, ugye? sokszor hallottam mar ilyesmit ;)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.09.21. 21:52:30
kaponyanyi 2012.09.21. 22:16:52
egyittlakó (törölt) 2012.09.21. 23:26:44
Adj nekem is abból a cuccból, ha még van...
Reggie 2012.09.21. 23:50:17
(*A kerekpar annyira kozlekedesi eszkosz, mint az auto sporteszkoz.)
danesdzsu2 2012.09.22. 00:11:37
shwarcz bácsi 2012.09.22. 01:03:14
Az edzőtermi munkadhoz ajánlom az - emelj.blog - ot rendkívül
Hasznos szakmailag és emberileg is.
Sajátzsíron · http://sajatzsiron.blog.hu 2012.09.22. 01:44:57
Ajánlom figyelmedbe a berlini kollega videóit:
www.youtube.com/watch?v=QFROxhV0FKM&feature=share&list=UU10rf9mJGVg4TCMBFLiGCPg
www.youtube.com/watch?v=Ieq7ARBcNwc&feature=share&list=UU10rf9mJGVg4TCMBFLiGCPg
...és még van neki pár. Lehet nézegetni a "kulturált" nyugati közlekedési morált.
Sajnos parasztok mindenhol vannak. Az persze tény, hogy itthon a koncentráció kicsit sűrűbb (főleg Pesten).
Sajátzsíron · http://sajatzsiron.blog.hu 2012.09.22. 01:48:23
Sajátzsíron · http://sajatzsiron.blog.hu 2012.09.22. 02:03:41
Sok jó csapatást kívánok neked és kevés hülyét! Üdv a benzinvérű bringások között!
Überspannung 2012.09.22. 04:33:21
kpityu2 2012.09.22. 05:58:57
*** Neki volt elsőbbsége...***
Emiatt akkor is elengedi az autóst, ha nem kellene, amit az autósok értelmesebbje úgy dekódol, hogy mindig neki van elsőbbsége.
Ilyenkor jönnek azok a szituációk, hogy a balra kanyarodó autós elcsapja az egyenesen haladó kerékpárost vagy gyalogost, vagy ha nem is csapja el, ráhúz és még kommentálja is a saját hülyeségét.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.09.22. 06:58:54
Bafana 2012.09.22. 08:15:25
Én autóval járva több kerékpáros szabálytalanságot látok nap mint nap, mint autóst. Nekik a piros lámpa nem számít, gyalogos le van sz@rva. Az autósok adójából készült kerékpárút mellett vagy a járdán, vagy az úttesten haladnak. Zébrán meg minek leszállni róla, úgyis "esssőőőőőőbségem van, mert ez zebra".
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.09.22. 08:29:00
segabor 2012.09.22. 08:39:12
Bringásként mondom, sajnos az elmúlt hetekben több szabálytalan bringást láttam, mint autóst. Kívánom nekik, ne a saját életük kockáztatásával próbálják megtanulni, mit szabad és mit nem. Történeteket hosszan tudnék sorolni, de ezzel nem untatnám a nagyérdeműt.
Végezetül pedig hadd ajánljak pár saját készítésű videót a témáról:
www.youtube.com/playlist?list=PLDxD8FuqGUuLcebjGIk_QTjJtcwmeeioN
Seligsohn 2012.09.22. 09:39:23
Cicanadrágos kandívák helyett ilyen bicajos melegségeket kívánok neked:
vimeo.com/33186972#
zoli_ 2012.09.22. 09:56:47
Azért volt a nyugatinál egy jobbratartási kötelezettség be nem tartása, utána két darab sárga, amin fékezés nélkül áthajtottál...
A kerékpáros megy kb 25-30km/h-val, a sárga viszont az autók 50-km/h-s sebességére van méretezve. Tehát mikor átérsz a kereszteződés közepére, akkor már oldalról akár jöhetnek is....
De egyébiránt kb így kellene mindenkinek bringázni. Ostoba budapesti bringás ezt másképp oldja meg: A híd közepén mindenen át keresztbe a gyalogokon átmegy a híd déli járdájára, majd ledönget a járdán és ott a forgalommal szemben az egyirányú Lipthay utcában kidönget a Bem térre..... Mert nehogymár fékezzen....
2012.09.22. 10:38:47
Egymáson számos szabályt számon lehet kérni és ez mindig így lesz, de szerintem a pozitív hangulatú tájékoztatás és népoktatás hatékonyabb.
Én a törvényt sokszor irányelvnek tartom, eszköznek arra, hogy elsősorban biztonságosan és amennyire lehet hatékonyan közlekedjünk, nem pedig jogi vitát alátámasztó muníciónak. De tolerancia nélkül nem megy, az embernek arra is kell gondolnia mindig, ha valamit tesz, az nem-e okoz kárt, aránytalan kellemetlenséget másnak. A legtöbb gond figyelmetlenségből vagy tapasztalatlanságból adódik, valódi elmebeteg szerencsére nagyon kevés van. A kerékpáros helyzetet úgy fogom fel, mintha évente 20-30% friss jogsis jelenne meg az utakon. A helyzet javulni fog évről évre, ahogy tanulunk, remélhetőleg minél kevesebb balesettel... és egy jó közlekedéspolitikával. Például valami kevéssé száraz, sok gyakorlati példát tartalmazó oktatás segítene.
Anti Anyag (törölt) 2012.09.22. 11:10:39
1. A nők jórészének fingja nincs, hogy jobbra kell tartani, a balkeze felől próbál elkerülni.
2. Az is nőkre jellemző, hogy megy a fiúja mellett és még akkor sem megy le mögé, ha szembejössz és nem tudsz semerre letérni.
3. Mindkét nemre jellemző, megállnak hárman szinte bárhol úgy a keskeny bringaúton, hogy nem húzódnak le.
Egy csákó egy leálló társaságból a bringaúton hagyta keresztben a bringáját és amikor rászóltam, hogy vigye már arrébb, azt felelte, hogy kihívás. Jött három bringás, az egyik tapasztalatlanabb nem a gyerek bringájának ment neki, hanem a tulajdonosának. A csákó tápászkodott fel és 2 perc alatt többet tanult, mint egész addigi életében.
Az autósok eleve jobban tudnak autót vezetni mint bringások bringázni és sokkal empatikusabbak a közlekedés többi résztvevőivel mint a bringások.
Éhes_ló 2012.09.22. 12:22:23
Érted?
Hajdú Peter 2012.09.22. 12:33:10
segabor 2012.09.22. 12:43:10
Sajnos ezt mindig mérlegelni kell lehúzódáskor.
segabor 2012.09.22. 12:44:13
dean23 2012.09.22. 12:45:54
Bafana 2012.09.22. 13:03:40
Arra céloztam, hogy egy bringás eleve nem adózik azért hogy A-bol B-be eljusson. Akkor mért követel több kerékpárutat?
Éhes_ló 2012.09.22. 13:43:50
Erdei túra és sétautakon?
galoooshka 2012.09.22. 13:50:03
És talán elgondolkodhatnál rajta, hogy nem autóútról van szó, hanem közútról, már ha tudod mi a különbség.Bár kétlem.
galoooshka 2012.09.22. 13:53:14
A Tyne folyó déli partja 2012.09.22. 13:59:57
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.09.22. 14:05:38
A Tyne folyó déli partja 2012.09.22. 14:06:58
amúgy,én a sávváltástól, meg főleg a körforgalomtól még mindig félek, itt sok helyen iszonyat nagy a forgalom.
D4D 2012.09.22. 14:09:46
" Épp egy piros lámpánál álltam (autóval!), mikor olvastam a kommentedet, "
- Mivel a KRESZ 3§-a tiltja a mobiltelefon használatát
3§
(2) A gépkocsi vezetője menet közben kézben tartott mobil rádiótelefont nem használhat. A kétkerekű, továbbá gépkocsinak nem minősülő háromkerekű jármű vezetője menet közben - ideértve a forgalmi okból történő megállást is - kézben tartott mobil rádiótelefont nem használhat.
Ezért remélem a kormányra tett laptopon olvasod a kommenteket.
D4D 2012.09.22. 14:15:25
"Napi tapasztalat:
a kerékpárúton várják meg, míg kikanyarodhatnak a főútra"
Ilyet a Szilágyi Erzsébet fasoron én is minden nap elkövetek. Azért, mert ha a kerékpárút elött állok meg, semmit nem látok a főútból.
Napi tapasztalat:
- Kerékpár a járdán 30-al, keresztül a tömött buszmegállón (Margit krt)
- Kerékpár egyirányúban szembe, kieg tábla nincs (Buday László, sarkon a rendőrség!!!!)
Akkor tessék kerékpáron az autósokon számon kérni, hogy nem vigyáznak rátok, amikor majd maradéktalanul ügyeltek a gyalogosokra.
D4D 2012.09.22. 14:16:52
A Kék Osztrigát nem ajánlom.....
A Tyne folyó déli partja 2012.09.22. 14:19:13
D4D 2012.09.22. 14:21:52
Szegeden most csinaltak egy olyat, hogy egy STOP tablas keresztezodesbol egyenrangu lett, eltuntettek a tablat, de a STOP felfestest nem!
Ultimate szopatas :) Persze azonnal baleset lett belole.
- Ebből hogy lehet baleset?
...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.09.22. 14:46:23
Unknown User 2012.09.22. 14:59:53
én: Bocsi, a bicikliút a túloldalon van. Kétsávos...
biciklis f.a.sz (ordítva): Mi a kurva anyádat okoskodsz te geci köcsög!!!
Reggie 2012.09.22. 15:16:32
@Bafana: Ha elarulom, hogy nekem az egy havi fizetesemen nagyobb az ado, mint amit te egesz evben befizetsz az uzemanyagon, akkor megnyugszol?
Seang Lee 2012.09.22. 15:38:47
...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.09.22. 15:45:07
Fikalnyik Eugén 2012.09.22. 15:54:30
"Ha elarulom, hogy nekem az egy havi fizetesemen nagyobb az ado, mint amit te egesz evben befizetsz az uzemanyagon, akkor megnyugszol?"
szerintem meddő vita lenne, ha megtudnád, hogy Fásy Zsülike majdani Porsche Cayenne-je több ÁFÁ-t termelt az államnak azzal, hogy megvették, mint amit te valaha befizetsz...
Évente 1300 milliárd forintot hoz az államnak, hogy vannak gépjárművek. Ez a magyar GDP tizede, vagy ha jobban tetszik a teljes egészségügyi kassza egy évben, vagy éppen a teljes magyar adósságszolgálat éves összege 220ft/dollár árfolyammal számolva, vagy a Brüsszelbe utalt EU tagdíj háromszorosa vagy egyujjas, kifordított bundakesztyű vagy szobafestő pemzli, vagy papucs orrán pamutbojt...
Bafana 2012.09.22. 16:14:31
@galoooshka: neked sincsenek valami súlyos érveid, lássuk be. Anyázással meg óvatosan!
tyberius 2012.09.22. 16:55:10
tyberius 2012.09.22. 17:09:42
De megnyugtatlak, mindenféle adó (jövedéki, szja, teljesítményadó, de még az e-útdíj is, ha bevezetik) egy nagy közös kalapba megy, amelyből az állam épp aktuális belátása szerint költ autópályára, bringaútra, lélegeztetőgépre.
Mellesleg én városi bringásként szívesebben megyek közúton, mint szeparált bringaúton, mivel az előbbit ténylegesen karban is tartják, télen hó- és csúszósságmentesítik, míg a bringautat egyszer megépítik (jobb esetben, rosszabb esetben felfestik), aztán úgy hagyják, kb. amíg be nem növi a gaz. Pl. a Kőbányain már a felfestés se látszik, pedig az a leglényegesebb eleme ennek a járdára "épült" vacaknak. Szóval tőlem ne féltsd a kis adópénzedet, én nem követelek belőle semmit :)
S***ci 2012.09.22. 17:26:49
Az, hogy más bringások hogy közlekednek, nem ok arra, hogy az összes többit is veszélyeztessétek, meg ti is tojjatok a szabályokra!
Ugyanígy idegesít autósként, amikor kikanyarodnak/kitolatnak elém a főútra,semmibe véve, hogy elsőbbségem van...
Utálom, ha gyalogosként lesz*rnak a zebrán, de azt is rühellem ha megállok a zebránál autóval, és a gyalogosok meg nem mennek át, mert... ...a fr*nc se tudja miért ácsorognak még ott...
Be kell tartani a szabályokat, a lehető legteljesebb mértékben, a "rossz"/betarthatatlan szabályokat meg ki kell gyomlálni!
Reggie 2012.09.22. 17:54:56
Amugy eleg konnyu szamolni egy felso korlatot, arra, hogy mennyi uzemanyagot veszel, mint maganember.
D4D 2012.09.22. 18:47:11
"atmentek piros lampan? itt £20 es sokszor vannak rendorok " Innen: @Seang Lee:
szaGértő 2012.09.22. 19:12:17
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.09.22. 19:45:51
@Bafana: Attól még, hogy nincs autója a bringásnak, minden vásárlása után fizet áfát, a munkája után szintén fizet csomó adót meg járulékot. De ahogy néztem, itt a kommentelők közt senki nem nagyon ugrált azért, mert több kerékpárutat szeretne.
@D4D: Te magad idézted a KRESZ ide vágó részét: "A gépkocsi vezetője menet közben kézben tartott mobil rádiótelefont nem használhat."
És engem is idéztél: "Épp egy piros lámpánál álltam"
Szerintem menet közben nem lehet egy helyben állni. Te másképp látod? :)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.09.22. 19:49:47
@szaGértő: A régi kemény magot nyilván értesítem, ha itt az idő. ;)
D4D 2012.09.22. 20:14:03
Ezen én is elgondolkoztam. Lehet szólok a szomszédomnak, ő egy tilos vasúti átjárónál állva telefonált 30 ezerért.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.09.22. 20:40:15
Éhes_ló 2012.09.22. 21:05:18
Erdőtörvény
92. § (1) Az erdőben lovagolni, illetőleg járművel közlekedni csak az arra kijelölt úton szabad.
(2) Erdőben lovaglásra, valamint járműközlekedésre utat az erdőgazdálkodó javaslata alapján vagy harmadik fél kezdeményezése esetén az erdőgazdálkodó egyetértésével az erdészeti hatóság jelöl ki.
(3) Az erdészeti hatóság a kijelölést az út műszaki tulajdonságaihoz igazodva egyes járműfajtákra korlátozhatja.
(4) Az erdőben lovaglásra, valamint járműközlekedésre kijelölt utat mindenki saját felelősségére veheti igénybe.
(5) Amennyiben lovagló- és kerékpárút kijelölésére sor kerül, állami erdőben a közérdek fokozott érvényesülése érdekében törekedni kell a regionálisan is összefüggő erdei lovagló és kerékpáros útvonal hálózat kijelölésére.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.09.22. 21:17:39
Hojlele 2012.09.23. 05:24:05
Hojlele 2012.09.23. 05:24:44
bonifac · http://vezetek.blog.hu 2012.09.23. 10:12:31
Mindkettőre alkalmasabbnak valami cross bringát kellett volna venned, nem MTB-t. Sebaj, városban jó az - bár majd rájössz, mire is való a sárhányó :-)))) - bírja, csak lassú.
Mostantól majd tényleg jobban átlátod a helyzetet egy másik szemszögből is. (Én már régóta így vagyok.) Igaz, ezért sok kommentelő kiátkoz majd, fúj rohadt biciklis lettél.
Amit a facebook-os posztban említesz: Ha tudnád, hogy MENNYI ilyen van, és még hánnyal fogsz összefutni.... (Nekem konkrétan azt mondta amikor rászóltam, hogy bicikliút, hogy "Naés?", és az egy idősebb néni volt, nem alkesz.)
Rocko- 2012.09.23. 10:58:53
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.09.23. 11:11:16
Ja igen, és nincs mivel lecsengetni a gyalogosokat a járdáról. ;P
@bonifac: A cross bringa kicsit olyan mint a négy évszakos gumi. Mindenre jó, de nem a legjobb. Először azokat nézegettem n is. Majd ha nagyon sokat tekerek aszfalton, akkor veszek hozzá olyan kerekeket, meg lehet lockolni (ez de szép magyar szó) a teleszkópot. Egyébként nem olyan durva terepgumi van rajta, ha megnézed a képeken. A vázzal sokat nem tudok csinálni, mivel elég masszív cucc, sosem lesz olyan könnyű, mint egy országúti, de egy cross bringánál ha nehezebb is, minimálisan. Azt lehetett volna még, hogy nem alumínium vázas bringát veszek, hanem karbont, de azért valahol meg kellett húzni összegben is a határt, egy új autó árát azért nem akartam rákölteni. :)
A sárhányó céljára már rájöttem, de így sokkal jobban néz ki, fürödni meg szoktam, mosógépem is van... :D
Ami meg a kiátkozásomat illeti, meglepően pozitív volt az átlagos fogadtatás, alig árulózott valaki. Nyilván ők azok, akik egész nap a tévé előtt ülve böfögik fel a sört. :)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.09.23. 11:14:47
Megyek megint hamarosan, de most nem viszek autós kamerát.
Rocko- 2012.09.23. 11:17:20
akkor kijelenthetjük hogy nem vagyunk oroszország? :)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.09.23. 11:36:57
Rocko- 2012.09.23. 11:56:44
amennyi vodkát isznak, saját fagyálló rendszerük van.
ex-dr. vuk 2012.09.23. 23:58:00
ex-dr. vuk 2012.09.24. 00:14:48
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.09.24. 07:54:22
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.09.24. 08:22:11
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.09.24. 08:25:22
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.09.24. 08:28:19
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.09.24. 08:30:33
ex-dr. vuk 2012.09.24. 08:32:23
Az orszagutin 28mm a kerekszelesseg, azzal lehet hasitani :) Cserebe telen elo sem fogom venni.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.09.24. 08:42:03
ex-dr. vuk 2012.09.24. 08:52:04
Hat akkor fizess pluszban is, igy igazsagos. Ez mindenhol igy van, nem ertem mit kell hoborogni.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.09.24. 09:57:35
Reggie 2012.09.24. 10:03:43
Pusztan arra kivantam ravilagitani, hogy az auto hasznalatara kirott osszes adonem olykor jelentektelen mas mellett, igy azt feszegetni, hogy aki kerekparral jar az nem fizet a kozosbe annyit, eleg nagy botorsag. Mondhatni csak az egysegsugaru allampolgarok erve.
@Alfagumi: Igen, altalaban az emberek adoi osszegzodnek. Es a te kicsi szjad+autos adoid osszesegeben lehetnek kisebbek mint egy nagy szja. Tehat az a plusz csak a teteles felsorolasnal plusz.
ex-dr. vuk 2012.09.24. 10:36:33
ja a buszt nyilvan a kerekparos lassitja, nem a kurvanagy dugo.. lol. "mindezt a kenyelmed erdekeben"... te kilatsz azon a szuk resen ott a fejeden egyaltalan?
Ha te CSAK autopalyan kozlekedsz, es SOHA nem hasznalod a varos utjait, "mert arra rovidebb" szolj, es ujra beszelhetunk ;)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.09.24. 10:51:55
@Reggie: Így már kicsit más az értelmezés. :)
ex-dr. vuk 2012.09.24. 11:05:26
Akkor en hasznalhatom az "autoutat" kerekparral? :)
Reggie 2012.09.24. 11:10:48
ex-dr. vuk 2012.09.24. 11:27:58
es akkor nem kanyarodhatok balra se??
tok szar.
Reggie 2012.09.24. 11:28:54
Amugy a budai rakparton a szabalytalanul kozlekedo gyalogosok ellen en ezt hasznalom:
www.elektro-light.hu/webshop/node/1089
D4D 2012.09.24. 12:24:56
Rendszeresen azt írod, hogy Londonban átmehetsz bringával a piroson, a Yard nem szól érte.
Most mást olvastam. Nem állítom, hogy hazug vagy, csak azt, hogy barokkosan túlzol.
D4D 2012.09.24. 12:31:04
- Mert mazsola vagy.
- Ezt kérem az új KRESZ-be!!!!
D4D 2012.09.24. 12:32:36
Én a jövő héttől a járdán tekerő biciklisek ellen meg ezt:
pctrs.network.hu/picture/4/4/8/_/puska-004_448628_72143.jpg
ex-dr. vuk 2012.09.24. 13:20:31
Engem egyetlen egyszer allitottak meg, egy T elagazasnal mentem at, ahol nekem balrol nem is volt utca (Parizsban ezt mar legalisan megteheted), elmagyaraztam neki, hogy mekkora faszsag itt kerekparnak a piros, megertette "de hat megis a kerekparosok reputacioja blabla", aztan elengedett bunti nelkul.
En nem tudok arrol, hogy pirosozasert barkit megbuntettek volna. Elkepzelheto hogy volt ilyen, en nem tudok ilyenrol. Igy megfelel? :D
tyberius 2012.09.24. 13:34:51
Reggie 2012.09.24. 13:49:16
A Tyne folyó déli partja 2012.09.24. 14:42:36
A Tyne folyó déli partja 2012.09.24. 14:46:48
A Tyne folyó déli partja 2012.09.24. 14:53:38
ex-dr. vuk 2012.09.24. 15:11:33
galoooshka 2012.09.24. 18:33:39
A Tyne folyó déli partja 2012.09.24. 20:08:05
D4D 2012.09.24. 22:11:25
Ne kapd fel a vizet!
@A Tyne folyó déli partja:
"de te nyilvan mesz plusz 20 kilometert kocsivla, mert miert ne, ugye?"
- Nekem hazafele sokkal rövidebb lenne két játszótéren keresztül, 1 focipályán át átlósan, majd 7 km-t tudnék rövidíteni a budai parkerdőben.
A nyaralómba menet 15 km-t tudnék rövidíteni egy védett erdőn keresztül, mindössze egy sorompót kell kikerülni.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.09.24. 22:56:22
ex-dr. vuk 2012.09.24. 23:59:10
trollocska menjel mar aludni keso van ;)
D4D 2012.09.25. 01:10:14
És ha a viszonyítási alap a játszótéren történő átbringázás?
A Gábor Áron emlékműnél van egy bukósisakos majom, az például minden délután beteker a parkba, hogy ugrasson egyet a szobor talpazatán. Csak hogy fordítva is legyen.
Jó éjt Londonka:))
ex-dr. vuk 2012.09.25. 08:30:53
Peldaul a multkor is volt egy fasz gepkocsivezeto, aki kinyirt negy embert az autopalyan. Ilyeneket en is tudok mondani :) De minek.
A lenyeg: a kerekparosok ele szamtalan felesleges(!) akadalyt gorditenek. Amire valaszoltal csak errol szolt. (meg hogy nem arra fogok menni amerre a kerekparut megy, mert nem arra megy amerre en.) te se arra mesz amerre autopalya megy, hanem HA autopalya megy arra, amerre mesz, akkor hasznalod. Ha nem akkor nem. Szemleltetve: Szeged-Baja uton ugy mesz, hogy M5/M0/M6 (>300km)? Vagy esetleg 55-os ut (=100km)? :)
igazi hős 2012.09.25. 10:20:06
A képek a lőrinci kiserdőben készültek?
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.09.25. 11:12:03
igazi hős 2012.09.25. 11:32:09
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.09.25. 11:42:22
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.09.26. 08:40:44
dzsaszper 2012.09.26. 08:51:45
A 6-os út esetében éppen egyetértek veled, de láttam már olyat hogy kerékpáros nyomot jelöltek ki a bringagyalog mellett, hogy megengedjék a kerékpáros forgalmat az úttesten is -- mintegy beismrerve hogy elcseszett ötlet volt a korábbi bringagyalog kijelölése.
ex-dr. vuk 2012.09.26. 10:44:37
A kornyezet ennyire erdekel, akkor bringazz te is es ne kocsikazz ;)
Persze mehetsz kocsival a bringauton csak kapcsold be az ablaktorlot mert egy ido utan nem fogsz kilatni ;)
D4D 2012.09.26. 11:15:59
"lehet, hogy egy fossa toredezett keskeny szar kerekparuton az orszaguti bringamat nem tennem tonkre..."
- Békásmegyeren az Ezüsthegy utcán én sem tenném tönkre a kocsimat, mégsem vághatok át a lakótelep közepén a sétányon.
ex-dr. vuk 2012.09.26. 11:52:03
tekerjen nyiregyhaza fele, hogy elkerulje azt a fos szakaszt, ahol NEKI EPITETTEK az utat? :)
lol
igazi hős 2012.09.26. 11:52:08
@D4D: A sétányokat meg a kerékpárutat jellemzően nem használják az autósok (bár mindkettőre láttam példát), viszont rengeteg autós minden ok nélkül ignorálja a "Kivéve célfogalom" táblát. Illetve rengeteg indok van:
- a másik úton dugó van,
- erre rövidebb/gyorsabb,
- nehogy már kerüljek,
- mi közöd hozzá.
D4D 2012.09.26. 12:42:50
Elég, ha a vonatkozó útszakaszon egyszer megállok (KRESZ értelmében vett megállásról van szó!), és akár egyből tovább is indulhatok, máris célforgalomban közlekedtem.
igazi hős 2012.09.26. 13:01:15
dzsaszper 2012.09.26. 13:08:02
ex-dr. vuk 2012.09.26. 13:13:17
igazi hős 2012.09.26. 16:06:17
ex-dr. vuk 2012.09.26. 16:47:44
Ha egy csendes lakoovezethez teszik ki PONT AZERT, hogy ne vagja le a sok barom a dugot, akkor mennyire fogsz neki orulni, hogy millio fasz fog a hazad elott elrobogni, es mondjuk eppen a hazad elott levo fuvon megallni "legalizalas" celjabol, ezzel tonkreteve azt?
Es nem, nem legalizal. Az utad CELJA nem az utcaban van, ezert tovabbra is szabalytalan. Hogy megbuntethetnek-e azt meg nem tudom, nem lepne meg, ha nem tennek.
D4D 2012.09.26. 18:53:02
Higgyétek el: Szabályos.
Nem ragozom tovább.
A Tyne folyó déli partja 2012.09.26. 21:17:42
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.09.26. 23:43:33
Nem kell túlozni. A valóság az, hogy a létező bicikliutak döntő többségét a meglévő járdákra táblázták és festették, minimális környezeti terheléssel, munkagépek meg aztán végképp nem jártak arra. Forgalomszervezési, szakmai szempontból ezek rendkívül olcsó és még annál is silányabb utak. Ha sokba kerültek, az azért volt, hogy legyen mit ellopni.
Amikor azt mondom, silányak, akkor az úgy értendő, hogy az egyébként szintén nem túl minőségi magyar közútálózatnál is sokkal-sokkal ramatyabbak.
igazi hős 2012.09.27. 00:21:16
dzsaszper 2012.09.27. 09:07:03
Ehhez pedig adottak az eszközök: a KRESZ, a magyar nyelv és a logika szabályai. Bárhogy is futok neki a logikai rezolúciónak, az eredmény ugyanaz a KRESZ szövege alapján: az egyébként értelmetlen (és nem forgalmi okból történő) megállás célforgalomnak minősíti az adott járművet.
Szabályos? Igen. A szabállyal azt sikerült megfogalmazni a jogalkotónak, amit akart? Feltehetően nem. Értelmetlen a szabály? Igen. De attól még szabály? Igen.
Érdekes módon a lakó-pihenő övezetnél sikerült értelmesen megfogalmazni, hogy ki hajthat be -- az ott lakók és vendégeik, az ottani boltok áruszállítása megadott időszakban, megadott járművekkel, nagy teherautó csak költöztetés céljára... Ez nem jött össze a "kivéve célforgalom" esetén.
dzsaszper 2012.09.27. 09:07:35
dzsaszper 2012.09.27. 09:08:30
ex-dr. vuk 2012.09.27. 10:41:38
Sehol nincs szo megallasrol, vagy hogy egy megallassal mar "uti celod" lenne ott, tehat a kresz szovegenek nem felel meg. Persze a rendorsegi es biroi gyakorlat ettol elterhet...
dzsaszper 2012.09.27. 10:58:57
igazi hős 2012.09.27. 11:23:54
ex-dr. vuk 2012.09.27. 11:28:59
ex-dr. vuk 2012.09.27. 12:04:13
Ez egy olyan szabaly, ami nehezen bizonyithato, es barmit kitalalhatsz akkor is, ha meg sem alltal. Kerdes, hogy at tudod-e verni a vegrehajto hatalmon ;)
dzsaszper 2012.09.27. 12:29:52
Az egyik nézet a járművezetőé, aki ilyen vagy olyan indokkal be akar hajtani.
A másik nézet rendszerszintű és a szabályt vizsgálja magában, és felveti azt a problémát, hogy a jogszabály annyit ér, amennyire betartják.
A betartás pedig múlik a motiváción, a betarthatóságon és a betartathatóságon is. Ez a szabály elméletben szép, amíyg mindenki szabálykövetően jár el, de lényegében totálisan betarthatatlan. Ezért sokan vissza tudnak élni vele, és ha ezt megteszik, akkor már a szabály betarthatóságát is kikezdik.
ex-dr. vuk 2012.09.27. 13:26:59
ha azt vennenk alapul h miert nem buntetnek mar igy is tul sokmindent szabadna :D
dzsaszper 2012.09.27. 13:28:26
ex-dr. vuk 2012.09.27. 13:41:08
kiveve persze ha az o haza elott megy a "levagom a dugot" forgalom, mert akkor ugyanugy hisztizik.
dzsaszper 2012.09.27. 13:44:11
Viszont lehetne jobb szabályt kitalálni, ami ellenőrizhetőbb.
ex-dr. vuk 2012.09.27. 14:07:52
ez ugyanaz, mint "a forgalom indokolatlan akadalyozasa".. olyan indokom van amit nem szegyellek.
Tenyleg valos indok lehet pl, hogy hazszamot keresek es azert megyek 20-szal 50 helyett. Maris nem buntethetnek meg.
igazi hős 2012.09.27. 14:44:33
Mondj egyet. Teljesen kitiltani a forgalmat nem lehet, emberek laknak ott, hozzájuk is jöhetnek autóval látogatók. Viszont nem szeretnék, hogy a pár száz méterre levő főút forgalma az egysávos kis utcákon zúgjon át, ha éppen (azaz minden nap) dugó van a főúton.
D4D 2012.09.27. 15:01:07
@ex-dr. vuk:
"Sehol nincs szo megallasrol, vagy hogy egy megallassal mar "uti celod" lenne ott, tehat a kresz szovegenek nem felel meg. Persze a rendorsegi es biroi gyakorlat ettol elterhet... "
KRESZ szempontból az uticélodat a megállással elérted.
D4D 2012.09.27. 15:04:50
Tgk-ra a "Kivéve célforgalom" helyett a "Kivéve célfuvar".
Akkor fuvarlevéllel kell igazolnia, hogy a tábla által védett szakaszon van a le-felrakója.
És ezt rendőr mondta.
ex-dr. vuk 2012.09.27. 15:18:53
Ha telefonalni alltam meg, akkor nem ertem el uti celt vele (es nem is forgalmi okbol alltam meg). Persze hazudni barmit lehet.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.09.27. 15:29:24
tessék itt egy videó:
youtu.be/mSq5WE2dIrk
Sajnos most a gyalogosok elég kevesen voltak, és motoros is csak egy volt. Ennél sokkal durvák helyzetek is vannak, csak mindig elmennek, mire előveszem a telefont.
Tiszta távolkelet, ami itt folyik néha...
igazi hős 2012.09.27. 17:22:48
dzsaszper 2012.09.29. 16:22:36
Idézem:
39/A. § (1) Lakó-pihenő övezetbe – a ,,Lakó-pihenő övezet'' jelzőtáblától a ,,Lakó-pihenő övezet vége'' jelzőtábláig terjedő területre – csak a következő járművek hajthatnak be:
a) kerékpár,
b) az ott lakókat vagy az oda látogatókat szállító személygépkocsi, a személygépkocsi kivételével a legfeljebb 3500 kg megengedett legnagyobb össztömegű gépkocsi, a betegszállító gépjármű, motorkerékpár, a motoros tricikli és ezekhez kapcsolt pótkocsi, segédmotoros kerékpár, állati erővel vont jármű és kézikocsi, a kommunális szemét szállítására szolgáló jármű, továbbá az oda áruszállítást végző legfeljebb 3500 kg megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsi,
c) az ott lakók és oda költözők költöztetését végző tehergépkocsi,
d) az oda látogatókat szállító autóbusz,
e) az oda építő- és tüzelőanyagot szállító tehergépkocsi és hozzákapcsolt pótkocsi;
f) az út- és közmű építésére vagy fenntartására, köztisztasági, rendvédelmi, betegszállítási, közegészségügyi feladat, illetőleg postai gyűjtő- és kézbesítő szolgálat ellátására szolgáló jármű, ha ez feladata ellátása érdekében elkerülhetetlen.
igazi hős 2012.09.29. 16:54:15
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.09.30. 19:57:46
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.09.30. 20:00:47
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.09.30. 20:04:03
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.09.30. 20:06:33
ex-dr. vuk 2012.09.30. 20:16:12
ex-dr. vuk 2012.09.30. 20:18:50
felesleges ennel jobban magyaranom, mert nem erzem, hogy megertened. es azert nem erted meg, mert nem kozlekedtel meg kerekparral napi szinten. probald ki, erteni fogod az osszes hozzaszolast :)
ex-dr. vuk 2012.09.30. 20:20:04
Eletben akar maradni. Szar, mi?
Mondom: probald ki te is, es erteni fogod, hogy mi miert tortenik.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.09.30. 21:01:26
Ezt személyes tapasztalat alapján mondod?
Konkrétan erre az útvonalra gondolsz: picasaweb.google.com/saganbp/BudafokNagytetenyKerekparosVadregeny# ?
Egyébként érdemes belepillantani a többi albumba is, sok hasonlóan "teljesen jól" járható bringautat találsz rajta.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.09.30. 21:17:12
Miért, a mosógépszerelő nem látogató?
dzsaszper 2012.10.01. 07:21:39
a 3,5t feletti össztömegű járműjével nem. 3,5 tonna megengedett össztömegig látogató :)
dzsaszper 2012.10.01. 07:23:13
dzsaszper 2012.10.01. 07:29:15
a bringaút egyes (1-2 kivétellel inkább rövidebb mintsem hosszabb) szakaszai beláthatóan jók. Ebből viszont tévedés azt a köovetkeztetést levonni, hogy a többi szakasz is hasonló. Sőt, a többi szakasz használhatatlansága miatt a bringás szívhat: föl a bringaútra, le a bringaútról, fel a bringaútra, le a bringaútról... hacsak nem helyenként még vissza is kell forduljon...
Nagyon motiváló a kerékpárút használata mellett.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.10.05. 12:00:05
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.10.05. 12:09:33
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.10.05. 12:18:22
ex-dr. vuk 2012.10.05. 13:29:32
ebbol is latszik, hogy nem hasznalod napi KOZLEKEDESRE a kerekpart.
Egyszercsak megjeleno/eltuno kerekparutak, risszrossz szarok, kapualjakban vezetve, minden keresztezodes ezerszer veszelyesebb, mint ha az uton tekersz.
" Tényleg veszek már egy bringát és megmutatom, hogy bármelyik bringaúton lehet bringázni, csak akarni kell, nem sírni és kibúvót keresni"
Ha ezt nem irtad volna, akkor erre kertelek volna. Kozlekedj (KOZLEKEDJ, es ne csak setabiciklizz hetvegen!) napi szinten (pl. munkabajaras, edzesre jaras) kerekparral, utana beszelgetunk. Szelvedo mogul konnyu okoskodni.
ex-dr. vuk 2012.10.05. 13:33:38
erre azert meg reagalok:
"A pofámról égne le a bőr, ha mindenféle mondva csinált indokkal másokat hátráltatnék, a saját kényelmem, restségem, pofátlanságom okán."
Forditsuk meg picit: ugyanezt gondold vegig akkor, amikor allsz a dugoban a kocsiddal, holott mehettel volna gyalog/biciklivel/tomegkozlekedessel, es emiatt feltartod a mogotted levo buszon meno 100 embert.
Az autok sokkal sokkal jobban akadalyozzak a KOZLEKEDEST (ami nem egyenlo az autos kozlekedessel - bar sajat magukat is akadalyozzak - illetve egymast), mint barmelyik masik kozlekedesnem.
Abbol amit eddig irtal nem varom, hogy ezt megertsd, nem is fogod.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.10.05. 15:15:50
Szegény biciklisek! Mindjárt megsajnálom őket, akkora nyűg nekik a közlekedés.
u.i.: azért abban ugye megegyezhetünk, hogy olyan rossz lenne kerékpárral közlekedni, akkor nem tennétek? :)
dzsaszper 2012.10.05. 16:09:05
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.10.05. 22:52:06
Arra is utaltál, hogy a kerékpárutak léte valamiféle kerékpáros kivételezettség jele lenne, holott a legtöbb ilyen út vonalvezetése pont azt bizonyítja, hogy a kerékpáros közlekedés kapta a legalacsonyabb prioritást. Először is, mindössze az általad kerékpárútnak hitt útvonalak harmada épült "csak nekik" (ld. hu.wikipedia.org/wiki/Budapest_ker%C3%A9kp%C3%A1ros_k%C3%B6zleked%C3%A9se#Infrastrukt.C3.BAra ), a többi úttesten van (ami önmagában nem lenne baj) vagy gyalogosokkal közös (ami viszont egyáltalán nem szerencsés). Az, ahogy pl. ezek az utak az oldalakat váltják, az gyakran azt eredményezi, hogy az a kereszteződés, ami az autósnak egy lámpa, az a kerékpárosnak kettő.
Ha valaki ezekkel a kerékpárutakkal elvileg jól jár, az pont a gépjárművel közlekedő, mert ezek után nem kell számolnia a kerékpárossal az úton, elvégre sikeresen száműzte a kerékpárútra. (Tudom, tudom, sokan mégis ott mennek, de én most a szabályozás prioritásáról beszélek, ami nem a "kivételezett" kerékpáros...)
Azt én sehol se mondtam, hogy mindez feljogosítaná a bicikliseket a szabálytalankodásra és azt se, hogy a bicikliutakon ne lehetne közlekedni. (Lehet, csak nagyon lassan, ezt kétségtelenül sokan helytelenül "értékelik" úgy, hogy ott egyáltalán nem lehet...) Ebből a szempontból jogos tehát a kritikád.
Csak éppen teljesen hiteltelenné teszi, amikor az egészből azt a következtetést vonod le, hogy a biciklisták az valami különlegesen gonosz állatfaj lenne. Igen, vannak tipikus biciklis szabálytalanságok, de ezeket nem azért nem csinálják az autósok, mert ők erkölcsileg magasabbrendőek lennének, hanem azért, mert más a járművük természete. Pl. sokkal kevésbé fér el a járdán. Tehát azzal jönni, hogy más ezt nem csinálja, kb. olyan szintű érv, mintha, én meg azt mondanám, hogy az autósok az egyetlen olyan közlekedők, akik 160-al cikáznak az autópályán, ilyet egyetlen más közlekedő sem enged meg magának, hát micsoda kivételezett arrogáns kasztnak képzelik magukat az autósok.
Azt látom, hogy nagyon rühelled a biciklistákat, nyílván bosszantó kerülgetni őket, de nem ártana, ha néhány tévhitedet az ő "kivételezettségükről" felülvizsgálnád.
ex-dr. vuk 2012.10.06. 13:43:28
...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.10.06. 19:46:09
Szóval azt már tudjuk, hogy az autósok miért járnak autóval, de azt, hogy ha annyira rossz biciklivel közlekedni, akkor miért azzal közlekedtek, azt még nem. Illetve van néhány tippem, de azt meghagyom magamnak :D
imittto 2012.10.06. 20:30:59
Azért elég sokan járnak kocsival lustaságból...kedves rokon a gyereket 700 méterre kocsival hordja angolra, pedig anyagilag eléggé nullára vannak futva. Kollégám a sarki közértig nem képes elsétálni, kocsiba kell ülni, 500 méterrel arrébb parkolóhelyet keresni, majd visszaautóztatni 2 kiflit megy egy tejfölt.
És ott van még egy réteg, aki nem cipel nehéz dolgot, simán tömegközlekedhetne/bringázhatna de a büszkesége nem engedi...mert az már milyen hogy még 6-7-8 évig fizet a Swift után havi 30-40 ezret, meg kötelező biztosítást, teljesítményadót, és akkor buszozzon. Ha csak akkor használná mikor tényleg csak autóval lehet megoldani akkor oda lenne az önigazolás, hogy "kellett ez mert használom"...és ott állna egy kihasználatlan, amortizálódó cuccal amitől még sok-sok ideig nem szabadul csak a pénzt viszi...
...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.10.06. 20:53:19
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.10.06. 21:26:45
Mellesleg ha a budapesti autósforgalom 10-20 százaléka keresne más közlekedési megoldásokat, már az is sokat lendítene a dolgokon...
ex-dr. vuk 2012.10.06. 21:37:01
@...::: Flúgos Kamionos :::...:
azert jarok biciklivel, mert nekem meg ez a leghatekonyabb es legegyszerubb eszkoz a kozlekedesre. nem okoz nehezseget, megoldom. nem en hisztizek, hanem az autostarsaid, hogy "feltartom". Vigyorogva elegedetten ul a dugoban, de ha egy bringas elotte megy 30-cal, mikor 50 a megengedett, akkor nyomja a dudat. Ez a fajta nem a homo sapiens fajbol valo, hanem valami elkorcsosult szar. Engem nem igazan zavar, hagy dudaljon, nem en kapok szivinfarktust az allando idegessegtol. :)
Szoval nincs itt semmi gond, csak ne hisztizzetek, ha nem a "nekem epitett" (muhaha) fostalicska uton megyek ahol barmelyik sarkon elgazolhatnak, hanem masutt. Koszonomafigyelmetjoejszakatgyerekek.
D4D 2012.10.07. 17:52:55
"Mellesleg ha a budapesti autósforgalom 10-20 százaléka keresne más közlekedési megoldásokat, már az is sokat lendítene a dolgokon..."
- Januárban Budakeszin rengetegen átszálltak a buszra. Sajnos a buszok nem lettek sűrítve, ezért előbb-utóbb mindenki megoldotta (értsd: árat emelt, fizetésemelést kapott, kisebb fogyasztású kocsit vett, ...), hogy kigazdálkodja a benzinpénzt, és azóta újra káosz van.
Az autóbuszok így ismét 110%-os kihasználtsággal közlekednek. Vonzó alternatíva. Mivel a buszsávot is elvetették, ezért a busz lassabb is.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.10.07. 18:57:25
D4D 2012.10.07. 22:08:13
Ez egy érdekes kérdés.
Ha csak a 22-es vonalát nézem, a 22-es dolgozik Bp-n belül is.
A Budakeszi utasok majdnem harmadának semennyivel sem több idő a budapesti megállóhoz gyalogolni. És gyalogolniuk kell rendesen a buszhoz.
De 22-es helyett írhattam volna pl 153-ast is. Unokatesóm is visszaült a kocsiba.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.10.07. 22:52:11
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.10.07. 22:57:08
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.10.08. 08:52:36
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.10.08. 09:06:03
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.10.08. 09:44:05
Egyébként a járda meg csak a gyalogosoknak épült, csak és kizárólag nekik, nahát, ez is milyen felháborító már. Az autópálya meg csak és kizárólag gépjárműveknek épült, ja, hogy abból van kicsi is meg nagy is, attól az még gépjármű, látod, csak ügyesen kell választani egy szót és máris én is fröcsöghetek, hogy "csak nektek", micsoda kivételezés.
ex-dr. vuk 2012.10.08. 10:58:30
nem tudom, hogy kit utalsz, olyan nincs, hogy "bringasok", olyanok vannak, akik akkor eppen a kerekpart valasztottak kozlekedesi eszkozul. Vagy kompletten mindenkit utalsz, aki EPPEN kerekparon ul (vigyazz, ez valtozo halmaz! - nehogy magadat vagy csaladtagodat is utald egyszer tevedesbol!).
A lenyeg: onzo erdekekrol fura olyannak beszelni, aki hozzajarul a dgokkal az uttesten kozlekedes teljes megbenitasahoz es telefustoli a varost nap mint nap, pedig mondjuk megtehetne, hogy nem teszi (tobb ilyen van, mint gondolnad). Na ezek mire figyelnek a sajat kenyelmukon kivul?
En az uttesten nem taposok el senkit. Ha neked az uttesten normalisan kozlekedes egyenerteku azzal, hogy te a jardan es kerekparuton halalra taposol embereket, akkor nincs mirol beszelgetnunk szerintem.
Hidd el, hogy van oka, hogy a kerekparosok nem hasznaljak az elszeparalt bokrok mogott futo gyalogosokkal teleszort akadalyokkal teli rissz-rossz (gyalog- es) kerekparutakat. Egyszer probald ki, hogy nem szelvedo (es monitor) mogul osztod az eszt.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.10.08. 14:36:20
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.10.08. 14:44:53
ex-dr. vuk 2012.10.08. 15:07:44
"Önzés, lustaság"
Nem nyert. Mas tipp?
Aki tokegyedul 2-4 km-re egy szal kistaskaval kocsival megy, az micsoda, ha nem onzes es/vagy lustasag? Ebbol a fajbol tobb van, mint kerekparutat nem hasznalo kerekparosbol... Azok teged nem zavarnak, amikor 2-3 lampavaltassal jutsz csak at? Hidd el, hogy nem a kerekparosok miatt van az :)
"mert "miattad" pöfögöm végig a fél várost, mert te 25 km/órával vagy alatta tekersz előttem"
Ez szimplan lol. Tehat azert indulsz el reggel kocsival, akkor is, ha a sarki boltba kell menned, mert EN kerekparozok. Szolj, ha eszrevetted az osszefuggest, en nem :D
Szoval fel liter benzinbol. Tegyuk fel, hogy 6l/100km-t fogyasztasz, akkor ez (100/12) = 8.333 km (odavissza, szoval csak oda 4.166 km). Ehhez erdemes volt kocsiba ulni, bringaval ez 12.5 perc oda :) Lampakkal elsobbsegadassal 15. Nehezen hiszem, hogy kocsival ez sokkal kevesebb volt. Ez 0 ft.
Megerte, igaz? Onzes es lustasag, ugye?
"Hiába próbálod hazug módon úgy beállítani, mintha igaz lenne, hogy szinte mindenki feleslegesen ül autóba"
Nem mondtam, hogy szinte minenki. Azt mondtam, hogy "sokan". Sot, "nagyon sokan". Sot, merem allitani, hogy ha nem tennek, megszunnenek az allando dugok. Te gondolom ezzel a 2x 4 kilometerrel azok koze sorolod magad, akiknek nelkulozhetetlen. Itt kezdodik a problema.
Aruszallitast meg ne keverd ide, mert trollnak foglak hivni. (lehet, hogy mar most is az vagy?).
Egyszer probald ki, hogy levalasztod mutetileg a seggedrol a kocsit, es massal kozlekedsz. Esetleg epp kerekparral. Maskepp fogod latni ezeket a dolgokat.
ex-dr. vuk 2012.10.08. 15:10:52
Ha ugy szamolod, hogy kocsi nelkul hogy jonne ki arban a kozlekedesed, es levonod azokat a koltsegeket is, amik nem km fuggoek, akkor rajossz, hogy autozni milyen kurvadraga... Persze nem tisztem eldonteni helyetted, hogy mivel jarj, csak probalom felnyitni a szemed, hogy van mas is. Kurvasokan, akiknek "nelkulozhetetlen" az auto el sem gondolkodtak azon, hogy mas is van... el sem tudjak kepzelni, hogy reggel nem a kocsiba dobjak be a segguket es nyomjak a dudat a dugoban.
D4D 2012.10.08. 19:00:24
"Aki tokegyedul 2-4 km-re egy szal kistaskaval kocsival megy, az micsoda, ha nem onzes es/vagy lustasag?"
- Gyorsaság. 2 km oda, 2 km vissza, az egy óra séta, míg kocsival 2-2 perc. 56 perc időnyereség.
"Ha ugy szamolod, hogy kocsi nelkul hogy jonne ki arban a kozlekedesed, ..."
- Tudod a gumis csak azért vett autót, hogy ma elmenjen vele a Camponába. Soha semmi másra nem használja a kocsit.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.10.08. 23:08:22
Az megvan, hogy a többi járművel közlekedő közlekedőt nem ugyanúgy érinti? Aki pl. a Nagytétényi úton közlekedik, annak van kb. x darab akadálya, ami lassítja (zebra, lámpa, egyenrangú kerszteződés). Aki ugyanott a kerékpáros útvonalon (szándékosan nem kerékpárutat írok, mert váltakozva van szervízút, gyalogosokkal közös kerékpárút és tényleges kerékpárút, tehát már itt sántít a "csak nektek" fröcsögés) annak 2-3x ilyen akadálya van (pl. a mellékutakkal szemben is elsőbbséget kell adnia, illetve ahol neki van, a beláthatatlanság és a tipikus autós vezetési minták miatt ott is úgy kell közlekedni, mintha a keresztutcának lenne elsőbbsége. Minden alkalommal, amikor a kerékpárút keresztezi a főutat, elsőbbséget kell adni (nem az a baj, hanem az, hogy minek ávezetni), ha a nagyobb lámpás kereszteződéseknél van, akkor az autósnak egy lámpa van, a bringásnak kettő.
Ezt a megoldást űgy interpretálni, hogy ez egy kerékpáros kiváltság, aminek örülni kellene, nos az vagy tájékozatlanság, vagy képmutatás.
ex-dr. vuk 2012.10.09. 07:54:02
Messze tobb lesz az, mint 2 perc, parkolohely keresessel dugokkal meg plane. Kerekparral 2km az 6 perc. Es parkolohelyet sem kell keresni (fizetni sem kell erte). Gyalogos sebessegevel felesleges szamolnod.
Nem mondtam, hogy csak ezert vett autot. De ha a kozlekedeseinek a 90%-a ilyen, akkor akar el is adhatja... O az a fajta, akinek eszebe sem jut, hogy lehet maskepp is. Es persze en vagyok a lusta meg az onzo :D
D4D 2012.10.09. 08:16:17
A Camponához ment, Érdről. Szinte végig 90 a megengedett sebesség, parkoló a Camponánál mindig van.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.10.09. 09:12:22
ex-dr. vuk 2012.10.09. 09:47:38
D4D 2012.10.09. 18:42:41
Megnéztem, a Chinoin körforgalomig 6 km. Én sem gondoltam volna.
Egyébként ha Érdligetről jön, akkor nem biztos, hogy várnék a buszra, ha nincs BKV bérletem, és a garázsban áll egy kocsi.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.10.09. 20:53:00
De az továbbra is érthetetlen mazochizmus számomra, miért kínozza magát a biciklisektől eldugított Nagytétényin, amikor van "csak neki" kétsávos 6-os bevezető út. ;-)
dzsaszper 2012.10.09. 20:56:19
dzsaszper 2012.10.09. 21:05:05
sőt, befele az M6 - M0 csomópont - Párhuzamos út is játszhat (szintén +2 km); persze nem tudom, a Párhuzamos út mennyire dugul, már egy ideje nem fordulok meg arra...
D4D 2012.10.09. 23:31:21
Nem mindenki szeret 30 percet várni vonatra.
D4D 2012.10.09. 23:41:20
Régebben jártam arra sokat napközben. Eszembe sem jutott a hatos, mivel a nullás lámpa egy hatalmas lutri benne. Én is mindig a Nagytétényit használtam.
Jobban lehet róla menekülni.
maps.google.hu/maps?saddr=Ismeretlen+%C3%BAt&daddr=47.386941,18.9563799+to:47.4052805,18.984591+to:47.4048518,18.9979262+to:47.405997,19.0026629+to:47.4077,19.00711+to:47.4101223,19.0142963+to:K%C3%B6zgazd%C3%A1sz+utca&hl=hu&ie=UTF8&sll=47.409183,19.014899&sspn=0.00485,0.009645&geocode=FfIA0wIdijohAQ%3BFT0R0wIdW0AhASlpRezosOZBRzHAajHrKMQAEw%3BFeBY0wIdj64hASkvaBI_3uZBRzFQhQXrKMQAEw%3BFTNX0wIdpuIhASnHrwLy4uZBRzHg8PfpKMQAEw%3BFa1b0wIdJvUhASkr-jymAudBRzFQQ_vpKMQAEw%3BFVRi0wIdhgYiASmdgt1UAudBRzGQsv3pKMQAEw%3BFcpr0wIdmCIiASlDYejCBudBRzHg7_fpKMQAEw%3BFQJk0wId-i0iAQ&t=h&mra=ls&via=1,2,3,4,5,6&z=14
Ez a tuti út, ahol nem ér meglepetés. 15 perc alatt meg lehet tenni bármikor.
A hatos az lehet 8 perc és 50 perc között bármi. Az igazi gond egyébként, hogy ha a hatoson mész, akkor el kell menni az RTL-ig, és onna vissza. Ha pont a Campona déli végén van dolgod, akkor az egy elvesztegetett 10 perc. a lámpák miatt, és amiatt, hogy a Campona mellett nem illik 20-nál többet menni. (Nem is tudsz.)
A Shell kút fele átvágni szabálytalan.
dzsaszper 2012.10.10. 11:04:45
1. ha ismered a menetrendet, tudod mikor kell kimenni. 5 perc feletti késés emlékeim szerint viszonylag ritka volt
2. a busz sem annyival gyakrabb, cserében csúcsidőben megérzi a forgalmat.
3. ha pedig eltekersz Érd felsőig, akkor ott vannak a gyorsítottak is...
dzsaszper 2012.10.10. 11:07:30
D4D 2012.10.10. 15:50:58
Odafele még rendben van a vonat. Visszafele vagy eléred, vagy nem. Ha pont úgy végzel, akkor fél órát vársz, miközben a menetideje nincs 10 perc sem.
A hármas eleve messze van.
Érdligetről Érd felsőig menni, hogyx a Camponához jussak?
"ezzel az erővel mehetsz az M6-oson is, majd mintha Győr felé mennél át az M0 fölött, és azonnal ki az M0-ról jobbra... "
- Amikor nagy káosz van, az sem jó. Már többször volt rá példa, hogy a Párhuzamos útnak is kakukk volt.
dzsaszper 2012.10.10. 17:06:24
a Campona fedett hely, nem tragédia várakozni... még Tescozhatsz is egyet ;)
ennyi rizikó a dugókkal az autóban is tud lenni más viszonylatban.
én párszor tekertem el Érd felsőig Érdligettől, hogy bevonatozzak :) 5 perc sem.
azon a rövid szakaszon dugul a Párhuzamos út amíg a Szakiskola utcára, Ezüstgaras utcára, Barackos útra átjutsz?
D4D 2012.10.10. 22:19:25
NEm a várakozás körülményei, hanem maga a várakozás.
A Párhuzamos út a Dózsa felöli végén tud dugulni. Ha a nullás meghal, és nagyon meghal, akkor minden be tud állni ott lent.
dzsaszper 2012.10.11. 08:56:50
a közlekedés már csak ilyen -- mondom, picit más viszonylatban meg dugóban várakozhatsz autóban.
Szerintem a max félórás várakozás nem is durván sok ma Magyarországon. És hozzáteszem, ez csökkenthető Érd felső + bringa kombinációval :)
a 0-ás beállásáról viszont jó eséllyel tudhatsz, ha reggel hallgatsz egy kis rádiót :)
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.10.18. 11:27:31
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.10.18. 11:42:07
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.10.18. 11:45:47
"mert "miattad" pöfögöm végig a fél várost, mert te 25 km/órával vagy alatta tekersz előttem"
Ez szimplan lol. Tehat azert indulsz el reggel kocsival, akkor is, ha a sarki boltba kell menned, mert EN kerekparozok. Szolj, ha eszrevetted az osszefuggest, en nem :D" Jól mutatja, hogy meddig érsz el agyilag, ha szerinted a sarki boltba indul az a rengeteg ember minden reggel. :-) Klinikai eset vagy, szóval szerintem mi függesszük fel a beszélgetést. Azt sem érted meg, hogy én elindulok a dolgomra, te pedig feltartasz, pedig lenne más lehetőséged. Értem én, hogy csak te vagy fontos, csak neked lehet dolgod, de a sarki bolt nem a Nagytétényin van, sőt, szinte senki nem oda megy, akit ott feltartatsz. Dolgozni megy!
dzsaszper 2012.10.18. 11:46:58
D4D 2012.10.18. 12:28:21
"Az időt meg sem említem, amint busszal megyek alkatrészért... "
- Az időn túl szerintem kifejezetten jól mutatnál a buszon egy garnitúra kerékcsapággyal, fékbetéttel, féktárcsával, lengőkarral, féltengellyel,........
ex-dr. vuk 2012.10.18. 15:27:35
Gondolom ha ugyanez a biciklis autoba ul es a dugoban elotted pofog akkor minden rendben is van, a kis lelked megnyugodott :)
Mi lenne a "más lehetőség"? Otthon maradok? :) Szerinted hany dugoban allo autosnak lett volna "más lehetőség"-e? Ha ezek mind nem allnanak a dugoban, akkor lehet, hogy nem is lenne dugo? Hmm hmm. Ja jo tudom a dugot a biciklisek okozzak, mar tiszta ;)
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.10.18. 23:17:19
Ha minden autós egész nap járna az autójával, akkor nyílván nem lenne reggeli meg esti csúcs: ezek úgy keletkeznek, hogy van aki reggel bemegy, este hazajön, de napközben bent van egy helyen. Na, ezek egy része ha átszállna, máris kisebb lenne az a bizonyos reggeli/esti dugó.
Ez pedig közérdek lenne, bármennyire nem tetszik is Neked. Pedig a gyakorlatban jól járnál vele, mert gyorsabban tudnál közlekedni...