Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Coming out: bringás lettem

2012.09.21. 08:09 :: SilentSound

Hiába nézted meg hirtelen a dátumot a sarokban, bár én sem szeretem túlzottan ezt a hűvös, nyirkos őszt, meg utána a telet sem igazán, de nem ugrottunk vissza április első napjára. Volt nekem biciklim tizenéves koromban, még ha olyan is, hogy szerintem váltót meg féket is csak viccből szerelt rá valami kínai kislány. Aztán nagyjából tizenhárom éven keresztül következett a lusta korszak gyakorlatilag nulla sporttal, egy idő után pedig meglett a jogsi, vettem autót, a vécére is kocsival jártam volna, ha elég nagy lett volna a bejárat. Ez sem segített abban, hogy önerőből többet mozogjak, lusta voltam, na. Tipikus autós, sőt, még a tipikusnál is jobban az, hisz több, mint öt éve elindítottam ezt a blogot is. Aztán valami történt júliusban: vettem egy kerékpárt.

bringa1.jpg

Nem, nem az autó helyett, sok szempontból nem is tudnám azt kiváltani vele, inkább csak sporteszköznek. Persze nem csak a ház körül keringek vele körbe-körbe, az eddig megtett több száz kilométer alatt rendszeresen megfordultam forgalmasabb utakon, kerékpárúton, erdőben, meg sok más helyen is. Érdekes volt megtapasztalni a többi járművel és gyalogossal szembeni viszonyt bringás szemszögből úgy, hogy eddig legtöbbször a kormánykerék mögül éltem meg a különféle közlekedési szituációkat.

Az első és legfontosabb tapasztalatom, hogy az autósok túlnyomó többsége igenis normális volt velem, nem veszélyeztettek szándékosan. Voltak persze kivételek is, két keréken különösen oda kell rájuk figyelni, mert nincs körülöttem kasztni, nincs biztonsági öv meg légzsákok. Van egy könnyű kis sisak és ennyi. Az említett  kivételek többsége leginkább a KRESZ hiányos ismerete miatt adódott, méghozzá védett kerékpárúton. Volt például olyan, hogy a velem párhuzamosan, de szemből érkező autó épp rajtam keresztül szeretett volna balra bekanyarodni egy mellékutcába, amit épp kereszteztem. Mivel indexelt, lassított, naivan nem is feltételeztem, hogy ő azt gondolja, hogy nekem meg kéne állnom, végül dudálva húzott el a hátam mögött.

bringa2.jpg

Olyan is volt, hogy a kerékpárutas kiegészítővel ellátott mackósajt táblát nem tudta értelmezni az autós, de ezeket nagyrészt azért lehet elég messziről látni és ha úgy fest, az autó nem fog megállni, akkor inkább én teszem, mint hogy elgázoltassam magam. A rakparton egyszer eléggé felszökött a pulzusom, mikor Anita - róla még később teszek említést - majdnem egy kocsi alatt végezte a Rákóczi és Petőfi híd közti bringaúton. Az az eset centiken múlott, fel is emeltem a hangom egy csöppet akkor. Nem is tudom mit nézett az a szerencsétlen, ott azért elég beláthatóak a kereszteződések.

Azt viszont kétlem, hogy egy BKV busz sofőrje ne lenne tisztában a KRESZ szabályokkal. Pedig olyan is megesett velem, hogy látta a buszvezető, hogy jövök a kerékpárúton, tudnia kellett, hogy elsőbbségem van, még a szemkontaktus is megvolt vele, aztán azzal a lendülettel pont leszarta, hogy én ott érkezem. Ő volt a nagyobb, meg a vért se neki kellett volna lemosnia a régi Ikarus lökhárítójáról.

Persze a gyalogosokat sem kell félteni, akiknek nem felel meg a másfél méterre lévő járda. Egy ilyen esetet mérgemben még facebookon is kipuffogtam magamból egy hónapja:

Tíz perce esett meg a Havanna-lakótelep szélében futó kerékpárúton. Kutyás néni bal sávban, kezében póráz, kutya legel a füvön. Jobb sávban áll egy félkegyelmű alkoholista szerencsétlenség. A következő párbeszéd esett meg közöttünk, miután 10 centit sem volt képes fél perc alatt elmozdulni és a füvön kellett kikerülnöm:
én: Köszönöm...
f.a.sz.: Semmi probléma!
én: Kerékpárút, egyébként.
f.a.sz. (utánam ordítva): Ésakkómiva'?!
Végül is megállhattam volna elmagyarázni a kerékpár és a kerékpárút összefüggését, de úgy ítéltem meg 0,782 másodperces elmélkedés után, hogy ha magától nem jött rá, akkor menthetetlen.

Itt sem ez a jellemző, aki az utamban van, többnyire tudja azt is, hogy rossz helyen császkál és arrébb áll, elnézést kér, ilyenkor nincs semmi vész. Van aztán egy csodálatos találmány a budai rakparton, a közös járda és kerékpárút. Jó időben, hétköznap délután voltam arra, tele volt turistákkal és bringásokkal is, elég durva akadálypálya. Sok helyen beszűkül, fák, trafóház, egyéb tereptárgyak teszik szinte lehetetlenné a közlekedést rajta a gyalogosokon túl is, nagyon nehéz a gyök kettővel pedálozó bicikliseket is előzni. Ultragáz.

És ha már eljutottam a tervezési-kivitelezési hibákhoz, nem csodálkozom, hogy sokan nem értik, miért térkövekből van kirakva sokhelyütt a bringaút. Nekem nem gáz, mert olyan bringám van, ami átmegy tökön-paszulyon, de aki országútival közlekedik ezeken, azt nem is értem, hogy nem rázza hányásig az ilyen út. Nem beszélve arról, mikor kiáll egy-egy kő vagy simán hiányzik és lyuk van a helyén. Baromi veszélyes.

bringa-anita.jpg

Említettem Anitát kicsit fentebb, bringás körökben biztosan akadnak egy páran, akik ismerik, elég feltűnő jelenség (mögötte tekerni meg bónusz kardio edzés, a látvány önmagában is felnyomja a pulzust vagy ötvennel). Ő volt a legerősebb motivációm abban, hogy elkezdjek sportolni az év elejétől edzőteremben - na ez még nagyon nem látszik rajtam, de én legalább már érzem a hatását -, aztán az ő hatására döntöttem úgy, hogy veszek egy kerékpárt, ő segített kiválasztani a nekem megfelelőt, rengeteg mindent kaptam tőle a hasznos tanácsokkal kezdve kézzel fogható dolgokig. Úgyhogy itt a pár ezer autós és az ide tévedt bringások előtt is: Anita, köszönöm!

Mielőtt még valaki szóvá tenné, hogy a fenti képen az nem épp rendeltetésszerű használata egy országúti kerékpárnak, hozzátenném a dologhoz, hogy én csábítottam be őt az erdőbe egy fotózás erejéig. És hogy visszakanyarodjak kicsit a hülye autósokhoz, a fotó elkészülte után egy-két órával épp hazafelé tartott, amikor Budán, valahol nem messze az Egér úttól egy türelmetlen autós nekiment előzés közben, aztán kikerülve őt ott hagyta segítségnyújtás nélkül. Szerencsére csontja nem törött és már jobban van, de jó sok helyen lezúzta magát. Eléggé ijesztő ilyen hírt kapni, mikor nap mint nap tele vannak a híradások halálos biciklis gázolásokkal. És ezért is nagyon fontos a sisak, tényleg életet menthet, ennek ellenére arányaiban elég kevés biciklis fején látom.

De tegyük félre a horrort, van itt még olyan részlet, ami pozitív és azt mutatja, hogy a bringázás jó és ragadós. Van ennek a blognak egy másik szerkesztője, Don Blasius, aki az utóbbi másfél évben hathatós segítséget nyújtott nekem, mert az idő közben megsokasodott elfoglaltságaim miatt nem tudtam eleget törődni veletek, olvasókkal, kommentelőkkel. Na az utóbbi időben őt is magammal rángattam bringázni, leporolta a biciklijét és jött velem, amikor tudott. Ez persze inkább nekünk jó, nektek talán kevésbé, mert annyival kevesebb poszt került ki.

bringa-don-blasius.jpg

Itt épp a teljes szerkesztőség bringás geocaching túrán vett részt, Blasius épp megtalálta az elrejtett dobozt. Ha nem írnék több posztot, akkor pedig azóta kinyírt, mert kitettem ezt a jól sikerült mobilfotót (az első hármat egyébként legkedvencebb fotós barátom, Tyuki követte el, köszönet értük). A kesztyűt a halálom után is tagadni fogja, de amúgy a lányokat szereti és várja a helyes, komoly hölgyek jelentkezését, cím a szerkesztőségben. Na ezek után tuti kapok a fejemre!

Tudnám még folytatni, mert még ezernyi gondolat kering a fejemben, de hogy lassan végére érjek a témák közti csapongásnak: jó dolog látni több szemszögből, mi zavar az úton egy közlekedőt, legyen az autós vagy kerékpáros. Jó, hogy az a jellemző, hogy odafigyelnek rám akkor is, mikor puhatestűként vetem magam a gépek közé. Aki eddig, vagy épp csak az utóbbi években nem bringázott, az tegye meg, mert jó! Autósok, pattanjatok nyeregbe!

254 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó baleset kerékpár veszélyes kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ex-dr. vuk 2012.09.26. 10:44:37

@Alfagumi: lehet, hogy egy fossa toredezett keskeny szar kerekparuton az orszaguti bringamat nem tennem tonkre... bar orszaguton azert van ertelme a kerekparutnak (ha jo), varosdon belul akkor sincs. de mivel lathatoan te nem kerekparozol kozlekedesi cellal ezert nem fogod megerteni.

A kornyezet ennyire erdekel, akkor bringazz te is es ne kocsikazz ;)
Persze mehetsz kocsival a bringauton csak kapcsold be az ablaktorlot mert egy ido utan nem fogsz kilatni ;)

D4D 2012.09.26. 11:15:59

@ex-dr. vuk:

"lehet, hogy egy fossa toredezett keskeny szar kerekparuton az orszaguti bringamat nem tennem tonkre..."

- Békásmegyeren az Ezüsthegy utcán én sem tenném tönkre a kocsimat, mégsem vághatok át a lakótelep közepén a sétányon.

ex-dr. vuk 2012.09.26. 11:52:03

@D4D: kocsival varoson belul kicsit konnyebb kerulni, mint orszaguton biciklivel, nem? :)
tekerjen nyiregyhaza fele, hogy elkerulje azt a fos szakaszt, ahol NEKI EPITETTEK az utat? :)
lol

igazi hős 2012.09.26. 11:52:08

@ex-dr. vuk: Felénk a normál utak is szarok, mindegy hol zötykölődik az ember.

@D4D: A sétányokat meg a kerékpárutat jellemzően nem használják az autósok (bár mindkettőre láttam példát), viszont rengeteg autós minden ok nélkül ignorálja a "Kivéve célfogalom" táblát. Illetve rengeteg indok van:
- a másik úton dugó van,
- erre rövidebb/gyorsabb,
- nehogy már kerüljek,
- mi közöd hozzá.

D4D 2012.09.26. 12:42:50

@igazi hős: A kivéve célforgalom tábla a legkönyebben ignorálható. Szabályosan ignorálható!

Elég, ha a vonatkozó útszakaszon egyszer megállok (KRESZ értelmében vett megállásról van szó!), és akár egyből tovább is indulhatok, máris célforgalomban közlekedtem.

igazi hős 2012.09.26. 13:01:15

@D4D: Ilyen esetben nem ignorálod a táblát, hanem szabályosan vezetsz. Ilyen is előfordul a hazai autósok között kis számban. Én arról a tömegről írtam, ami a felsorolt okok miatt hajt be a tilosba.

dzsaszper 2012.09.26. 13:08:02

@igazi hős: nem értetted D4D-t. Ha van hol szabályosan megállni (és két oldalról behajtani tilos kivéve célforgalom esetén miért ne lenne), a fenti okokból behajtasz, útközben megállsz egy másodpercre valahol, és máris szabályos vagy...

ex-dr. vuk 2012.09.26. 13:13:17

@D4D: ez termeszetesen baromsag... Attol nem lesz celforgalom, hogy ok nelkul megalltal es tovabbmentel, eleg magyaros hozzallas. Amugy teny, hogy a kiveve celforgalom egyike az oly sok gumiszabalynak a kreszben.

igazi hős 2012.09.26. 16:06:17

@dzsaszper: Nem írt olyan bonyolultan, miért ne értettem volna? Aki megáll, az a KRESZ szavai szerint szabályos, de nem róluk volt szó, hanem a többiekről, ők vannak sokan. Őszintén, ha a Népligeten keresztül le akarod vágni a torlódást az Üllőin, akkor megállsz, hogy legalizáld az áthajtást, vagy örülsz, hogy végre kiszakadtál a sorból és sietsz, hogy beállhass a következőbe dugóba a Hungárián? Ha nincs rendőr, akkor tök mindegy hogy megálltál-e, ha van, akkor egy ilyen gyenge ürüggyel nem tudod magad kidumálni.

ex-dr. vuk 2012.09.26. 16:47:44

@dzsaszper: te ebben az esetben tenyleg szabalyosnak erzed?.. szep..

Ha egy csendes lakoovezethez teszik ki PONT AZERT, hogy ne vagja le a sok barom a dugot, akkor mennyire fogsz neki orulni, hogy millio fasz fog a hazad elott elrobogni, es mondjuk eppen a hazad elott levo fuvon megallni "legalizalas" celjabol, ezzel tonkreteve azt?
Es nem, nem legalizal. Az utad CELJA nem az utcaban van, ezert tovabbra is szabalytalan. Hogy megbuntethetnek-e azt meg nem tudom, nem lepne meg, ha nem tennek.

D4D 2012.09.26. 18:53:02

@igazi hős: @ex-dr. vuk:

Higgyétek el: Szabályos.

Nem ragozom tovább.

A Tyne folyó déli partja 2012.09.26. 21:17:42

@Alfagumi: na és honnan tudod, hogy az a bicikliút használható is? ez az egyik, másik, hogy erre, ahol lakom, a bicikliutak nagy többségét nem direkt a bicikliseknek építették, hanem vagy kitettek a járdára egy táblát, hogy mostantól ez bicikliút (buszmegálló, oszlop, gyalogos, kit érdekel), vagy kinevezték az erdei gyalogösvényt bicikliútnak. ragozzam, hogy ez pl. eső után mennyire lesz használható? vagy mondjuk, sötétben. se nem látok semmit, meg aztán marha biztonságos. simán leüt bárki...a másik, hogy itt egy csomó helyen úgy elrejtik a bicikliutat, hogy ha nem vagyok arra ismerős, az életben nem veszem észre. jártam már úgy, hogy mentem biciklivel az úton, (ahova bicikliútról érkeztem), és egyszer csak azt vettem észre, hogy az úttal párhuzamosan egyszer csak volt bicikliút (ösvény), bent a bokrok mögött. de ahhoz, hogy oda át is kerüljek, előbb mennem kellett jó pár kilométert az úton, egész egyszerűen, ahonnan jöttem, az nem oda vezetett.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.09.26. 23:43:33

@Alfagumi: "Utakat, hatalmas környezet terhelés árán, munkagépekkel..."

Nem kell túlozni. A valóság az, hogy a létező bicikliutak döntő többségét a meglévő járdákra táblázták és festették, minimális környezeti terheléssel, munkagépek meg aztán végképp nem jártak arra. Forgalomszervezési, szakmai szempontból ezek rendkívül olcsó és még annál is silányabb utak. Ha sokba kerültek, az azért volt, hogy legyen mit ellopni.

Amikor azt mondom, silányak, akkor az úgy értendő, hogy az egyébként szintén nem túl minőségi magyar közútálózatnál is sokkal-sokkal ramatyabbak.

igazi hős 2012.09.27. 00:21:16

@D4D: "Higgyétek el: Szabályos." Mi szabályos? 50-nel áthajtani biztosan nem, én pedig ezekről írtam. Nem mondtam, hogy senki nem használja szabályosan, de a többség szabálytalan.

dzsaszper 2012.09.27. 09:07:03

@ex-dr. vuk: NEM az a kérdés, hogy mit érzek szabályosnak. A kérdés az, hogy mi a szabályos.

Ehhez pedig adottak az eszközök: a KRESZ, a magyar nyelv és a logika szabályai. Bárhogy is futok neki a logikai rezolúciónak, az eredmény ugyanaz a KRESZ szövege alapján: az egyébként értelmetlen (és nem forgalmi okból történő) megállás célforgalomnak minősíti az adott járművet.

Szabályos? Igen. A szabállyal azt sikerült megfogalmazni a jogalkotónak, amit akart? Feltehetően nem. Értelmetlen a szabály? Igen. De attól még szabály? Igen.

Érdekes módon a lakó-pihenő övezetnél sikerült értelmesen megfogalmazni, hogy ki hajthat be -- az ott lakók és vendégeik, az ottani boltok áruszállítása megadott időszakban, megadott járművekkel, nagy teherautó csak költöztetés céljára... Ez nem jött össze a "kivéve célforgalom" esetén.

dzsaszper 2012.09.27. 09:07:35

@igazi hős: pedig ez nem ürügy, hanem a szabályok kérdése. Hülyék a szabályok, de ez van. Ha szabályosan megállok, akkor a rendőrnek egy szava se lehet elvileg, vagy el kell bukjon a bíróságon. De ha arról van szó, kiszállhatok letépni egy szál füvet mondván mintát veszek stb.

dzsaszper 2012.09.27. 09:08:30

@igazi hős: ha megáll, de amúgy előtte utána 50-nel hajt (ez persze az útszakasz hosszán is múlik, hogy összejön-e) akkor miért ne? Ha nincs kint sebességkorlát...

ex-dr. vuk 2012.09.27. 10:41:38

@dzsaszper: a kresz annyit ir, hogy "jelzőtábla alatt elhelyezett kiegészítő táblán „Kivéve célforgalom” felirat van, a tilalom nem vonatkozik arra a járműre, melynek úti célja a táblával megjelölt úton vagy övezetben van.".

Sehol nincs szo megallasrol, vagy hogy egy megallassal mar "uti celod" lenne ott, tehat a kresz szovegenek nem felel meg. Persze a rendorsegi es biroi gyakorlat ettol elterhet...

dzsaszper 2012.09.27. 10:58:57

@ex-dr. vuk: na igen, az uticél az egy elég nehezen megfogható fogalom. Mi van, ha meg akarod nézni, hogy egy barátod elindult-e már hazulról, és mivel nem látod az autóját, mész is tovább? stb.

igazi hős 2012.09.27. 11:23:54

@dzsaszper: Ennél rosszabb is van: ha bemész parkolóhelyet keresni, de nem találsz, akkor megbüntet a rendőr. Wekerlén állítólag megtörtént (vagy városi legenda vagy sem), aztán az átutazók miatt betontömböket raktak ki. Azt a legtöbb autós nem tudja ignorálni.

ex-dr. vuk 2012.09.27. 11:28:59

@igazi hős: Londonban a nem foutak vagy tele vannak fekvorendorrel, vagy (ha tenyleg lakoovezet), akkor kozepen kettevagjak az utcat sorompoval/betontombbel/akarmivel. Kocsival barmelyik reszet elered, de atmenni nem tudsz. (Kerekparnak persze mindig hagynak helyet ilyenkor is :))

ex-dr. vuk 2012.09.27. 12:04:13

@dzsaszper: en elhiszem, hogy barmilyen kifogast lehet mondani, HA IGAZ. Attol, hogy megallsz es tovabbmesz nem jelenti azt, hogy ott volt az uti celod (mint ahogy valoban nem ott volt). Ha pl. megallsz telefonalni ettol meg nem lesz celforgalom. Ha megallsz csak azert mert azt hiszed, hogy ettol celforgalom lesz, akkor sem lesz az uti celod azon a szakaszon :)

Ez egy olyan szabaly, ami nehezen bizonyithato, es barmit kitalalhatsz akkor is, ha meg sem alltal. Kerdes, hogy at tudod-e verni a vegrehajto hatalmon ;)

dzsaszper 2012.09.27. 12:29:52

@ex-dr. vuk: máshonnan nézzük a kérdést.
Az egyik nézet a járművezetőé, aki ilyen vagy olyan indokkal be akar hajtani.
A másik nézet rendszerszintű és a szabályt vizsgálja magában, és felveti azt a problémát, hogy a jogszabály annyit ér, amennyire betartják.

A betartás pedig múlik a motiváción, a betarthatóságon és a betartathatóságon is. Ez a szabály elméletben szép, amíyg mindenki szabálykövetően jár el, de lényegében totálisan betarthatatlan. Ezért sokan vissza tudnak élni vele, és ha ezt megteszik, akkor már a szabály betarthatóságát is kikezdik.

ex-dr. vuk 2012.09.27. 13:26:59

@dzsaszper: ez mind vilagos, ennek ellenere ne mondja nekem senki azt, hogy attol, hogy megalltam epszilon masodpercre akkor mar szabalyos, mert nem az. az lehet, hogy nem buntetnek meg erte, de az egy teljesen masik kerdes.
ha azt vennenk alapul h miert nem buntetnek mar igy is tul sokmindent szabadna :D

dzsaszper 2012.09.27. 13:28:26

@ex-dr. vuk: lehet hogy csak a környék szép házaira akart pillantást vetni... az már szabályos? :P

ex-dr. vuk 2012.09.27. 13:41:08

@dzsaszper: erre mondom, hogy nem a megallas legalizal, hanem barmi amit kitalalsz. a cel persze az volt, hogy ne atjarohaznak hasznaljanak utcakat, de a magyarnak ez nem szamit amig nincs betonfal (ami ennel gyengebb azon atmegy).
kiveve persze ha az o haza elott megy a "levagom a dugot" forgalom, mert akkor ugyanugy hisztizik.

dzsaszper 2012.09.27. 13:44:11

@ex-dr. vuk: persze, a mentalitás benne van vastagon. Össze nem lehet hasonlítani a közlekedési kultúrát a nyugatival, de olykor a még keletebbit se lehet a mienkével.

Viszont lehetne jobb szabályt kitalálni, ami ellenőrizhetőbb.

ex-dr. vuk 2012.09.27. 14:07:52

@dzsaszper: hat... betonfal? :D

ez ugyanaz, mint "a forgalom indokolatlan akadalyozasa".. olyan indokom van amit nem szegyellek.
Tenyleg valos indok lehet pl, hogy hazszamot keresek es azert megyek 20-szal 50 helyett. Maris nem buntethetnek meg.

igazi hős 2012.09.27. 14:44:33

@dzsaszper: "Viszont lehetne jobb szabályt kitalálni, ami ellenőrizhetőbb."
Mondj egyet. Teljesen kitiltani a forgalmat nem lehet, emberek laknak ott, hozzájuk is jöhetnek autóval látogatók. Viszont nem szeretnék, hogy a pár száz méterre levő főút forgalma az egysávos kis utcákon zúgjon át, ha éppen (azaz minden nap) dugó van a főúton.

D4D 2012.09.27. 15:01:07

@igazi hős: Menjek 30-al Vagy 80-al?

@ex-dr. vuk:
"Sehol nincs szo megallasrol, vagy hogy egy megallassal mar "uti celod" lenne ott, tehat a kresz szovegenek nem felel meg. Persze a rendorsegi es biroi gyakorlat ettol elterhet... "

KRESZ szempontból az uticélodat a megállással elérted.

D4D 2012.09.27. 15:04:50

@igazi hős:
Tgk-ra a "Kivéve célforgalom" helyett a "Kivéve célfuvar".

Akkor fuvarlevéllel kell igazolnia, hogy a tábla által védett szakaszon van a le-felrakója.

És ezt rendőr mondta.

ex-dr. vuk 2012.09.27. 15:18:53

@D4D: szerinted. ez nincs benne a kreszben. ezt a rendor/szabalysertesi eloado/birosag donti el (fuggoen attol, hogy meddig megy a dolog).

Ha telefonalni alltam meg, akkor nem ertem el uti celt vele (es nem is forgalmi okbol alltam meg). Persze hazudni barmit lehet.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.09.27. 15:29:24

@titan:
tessék itt egy videó:
youtu.be/mSq5WE2dIrk

Sajnos most a gyalogosok elég kevesen voltak, és motoros is csak egy volt. Ennél sokkal durvák helyzetek is vannak, csak mindig elmennek, mire előveszem a telefont.
Tiszta távolkelet, ami itt folyik néha...

igazi hős 2012.09.27. 17:22:48

@D4D: Tgk-ra működik (látom, hogy a Hungárián leállítják a kamionokat), nem is kell célforgalom, elég a súlykorlátozás, de személyautóra?

dzsaszper 2012.09.29. 16:22:36

@igazi hős:
Idézem:

39/A. § (1) Lakó-pihenő övezetbe – a ,,Lakó-pihenő övezet'' jelzőtáblától a ,,Lakó-pihenő övezet vége'' jelzőtábláig terjedő területre – csak a következő járművek hajthatnak be:

a) kerékpár,

b) az ott lakókat vagy az oda látogatókat szállító személygépkocsi, a személygépkocsi kivételével a legfeljebb 3500 kg megengedett legnagyobb össztömegű gépkocsi, a betegszállító gépjármű, motorkerékpár, a motoros tricikli és ezekhez kapcsolt pótkocsi, segédmotoros kerékpár, állati erővel vont jármű és kézikocsi, a kommunális szemét szállítására szolgáló jármű, továbbá az oda áruszállítást végző legfeljebb 3500 kg megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsi,

c) az ott lakók és oda költözők költöztetését végző tehergépkocsi,

d) az oda látogatókat szállító autóbusz,

e) az oda építő- és tüzelőanyagot szállító tehergépkocsi és hozzákapcsolt pótkocsi;

f) az út- és közmű építésére vagy fenntartására, köztisztasági, rendvédelmi, betegszállítási, közegészségügyi feladat, illetőleg postai gyűjtő- és kézbesítő szolgálat ellátására szolgáló jármű, ha ez feladata ellátása érdekében elkerülhetetlen.

igazi hős 2012.09.29. 16:54:15

@dzsaszper: Elfogadom, gyakorlatilag ez a célforgalom részletes definíciója. Ez sem hibátlan (pl. egy mosógépszerelő nem jöhet a házig), de látszik, hogy a KRESZ-t is gondolkodó emberek gondozzák, még ha ki is maradnak részletek. Bár ez sem biztos, lehet, hogy egy KRESZ magyarázatban valami egészen hasonló szerepel, mint amit idéztél.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.09.30. 19:57:46

@ex-dr. vuk: Majd ha én is használhatom a kerékpár utat autóval, ha úgy kényelmesebb nekem. Pont mint te...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.09.30. 20:00:47

@ex-dr. vuk: Vágom, Tehát ha felteszem az autómra a 20 colos felnijeim és féltem őket a rossz úton, már is megvan a megfelelő indok, ha a kerékpár út jobb, mivel féltem a kerekeim, mehetek ott. Olvassátok ti magatokat? :-) Mi autósok, ha rossz az út, mert sok helyen az, akkor is arra kell menjünk, ha arra van dolgunk. Annyira nevetségesek ezek az indokok:-)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.09.30. 20:04:03

@ex-dr. vuk: Ja és még valami. Én autózom közlekedési céllal, mégsem befolyásolhatja a viselkedésem az úton a többi közlekedővel szemben a kedvem, az út minősége és hasonló baromságok. Ott mehetek, ahol szabad.A többi közlekedő is. Csak a bringásoktól látom azt, pont ma is, hogy tökön -babon át, a járdára be, onnan ki az útra, át a zebrán, majd járda és megint út...Egyetlen más járművel sem lehet ezt büntetlenül, csak az über bringásnak.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.09.30. 20:06:33

@promontor: Mese, habbal Azokon az utakon, ahol én járok, dél-Buda és látom a bringást az úton, miközben ott a bringaút, teljesen jól járhatóak a bringautak. Mégis, pl. a nagytétényin befelé mit mond az országútis, miért nem megy a vele párhuzamos, tökéletes, széles úton? Mert sok a kereszteződés! Ezért inkább feltartja a járdaszigetekkel tagolt úton az autókat, mert feltartja a buszt.

ex-dr. vuk 2012.09.30. 20:16:12

@Alfagumi: mint en? en nem hasznalom a kerekparutat autoval... nem veszelytelenebb, mint biciklivel.

ex-dr. vuk 2012.09.30. 20:18:50

@Alfagumi: akkor en miert latok annyi autot a jardan parkolni/kozlekedni? miert latom a fuvon parkolni, tonkreteve azt? erdekes, mindket oldalon vannak hulyek. sot: van, aki mindket oldalt kepviseli es mindketton hulye. :)

felesleges ennel jobban magyaranom, mert nem erzem, hogy megertened. es azert nem erted meg, mert nem kozlekedtel meg kerekparral napi szinten. probald ki, erteni fogod az osszes hozzaszolast :)

ex-dr. vuk 2012.09.30. 20:20:04

@Alfagumi: "Mégis, pl. a nagytétényin befelé mit mond az országútis, miért nem megy a vele párhuzamos, tökéletes, széles úton? Mert sok a kereszteződés!"

Eletben akar maradni. Szar, mi?
Mondom: probald ki te is, es erteni fogod, hogy mi miert tortenik.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.09.30. 21:01:26

@Alfagumi: "ahol én járok, ...teljesen jól járhatóak a bringautak"

Ezt személyes tapasztalat alapján mondod?

Konkrétan erre az útvonalra gondolsz: picasaweb.google.com/saganbp/BudafokNagytetenyKerekparosVadregeny# ?

Egyébként érdemes belepillantani a többi albumba is, sok hasonlóan "teljesen jól" járható bringautat találsz rajta.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.09.30. 21:17:12

@igazi hős: "(pl. egy mosógépszerelő nem jöhet a házig)"

Miért, a mosógépszerelő nem látogató?

dzsaszper 2012.10.01. 07:21:39

@promontor: :)
a 3,5t feletti össztömegű járműjével nem. 3,5 tonna megengedett össztömegig látogató :)

dzsaszper 2012.10.01. 07:23:13

@igazi hős: ez a lakó-pihenő övezet szabálya, nem a célforgalom definíciója. A célforgalom ennél sokkal tágabb értelmű, a célok közt nem válogat!

dzsaszper 2012.10.01. 07:29:15

@promontor: ott a pont...

a bringaút egyes (1-2 kivétellel inkább rövidebb mintsem hosszabb) szakaszai beláthatóan jók. Ebből viszont tévedés azt a köovetkeztetést levonni, hogy a többi szakasz is hasonló. Sőt, a többi szakasz használhatatlansága miatt a bringás szívhat: föl a bringaútra, le a bringaútról, fel a bringaútra, le a bringaútról... hacsak nem helyenként még vissza is kell forduljon...

Nagyon motiváló a kerékpárút használata mellett.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.10.05. 12:00:05

@ex-dr. vuk: Életben akar maradni? A forgalom nélküli, széles, párhuzamos út veszélyesebb, mint a szigetekkel tagolt keskeny, autókkal teli, buszok által is használt út? Te nem vagy 100-as:-) Tényleg elhiszed, amiket írsz? A bringautakról ott emg annyit, végig jól látható autóból és nem kétszer néztem már meg, pont azért, mert kíváncsi voltam, mi a retekért nem ott megy némely kerékpáros. Mert a többségnek megfelel, de van néhány önző állat, akinek nem.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.10.05. 12:09:33

@promontor: Részben igen, részben nem. Már ne is haragudj, de mi a xart akartok? Toronyórát aranylánccal? Ember, a közlekedés többi résztvevője talán tükör pályán közlekedik? Mi van veletek? Senkinek nem jobbak az utak, autóval sem, gyalog sem, motorral sem, mégis, a bringás az egyetlen aki állandóan sír (tisztelet a kivételnek) akinek külön út áll a rendelkezésére, de az nem jó. Ezért aztán a többi közlekedőnek minden lehetséges úton számítani kell kerékpárosra. Milyen agyatlan hozzáállás ez? Számoljunk csak? Járdán, úton, kerékpár-gyalogon, villamossínen, erdőben, de még a játszótéren keresztben, bárhol közlekednek. Nincs még egy közlekedő, aki ilyen szinten érezné magát kivételezettnek, mindenki felett állónak, mint a kerékpáros. Ez a helyzet. Ha azt mered mondani, hogy azokon az utakon nem lehet bringázni, akkor egyszerűen hazudsz. Hogy nem mindenhol tökéletes? Másnak sem az! Egyik út sem az! Meséljek az M6 nyomvonaláról? A vízátfolyásokról, amik télen lefagynak? A macskaköves utakról? A rossz járdákról, ahol majd a bokám törtem a minap? Kapjatok már a fejetekhez, nem álltok a többi közlekedő felett. Semmilyen kiváltság nem jár a bringásnak, ahogy másnak sem. Mindenki ott közlekedik, ahol neki kell, csak ti nem.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.10.05. 12:18:22

@ex-dr. vuk: Ja és még egy utolsó. Egészen biztos lehetsz benne, hogy ahol van kerékpár út, a szégyen megölne, ha nem ott tekernék. A pofámról égne le a bőr, ha mindenféle mondva csinált indokkal másokat hátráltatnék, a saját kényelmem, restségem, pofátlanságom okán. Pontosan ez a mentalitás az, ami miatt utálom a kerékpárosokat, akiket ez érint. Mert van nem egy olyan bringás, aki ki tud lépni a klipszből, meg tud állni a pirosnál, tud a bringaúton menni, ha van, pedig drága, országúti kerékpárral jár. Csak ember, nem egy önző állat és képes a belátásra, hogy nem egyedül van az úton és a közlekedés nem valami hatalmi harc, ahol már csak azért is szopatni kell a másikat. Közlekedni senkinek sem kényelmes, semmilyen eszközzel sem, a mai viszonyok közt, mégis, aki képes emberként viselkedni, minden járművel ember. Ezért nem értesz te engem. Én bringával is úgy közlekednék. Mert a bringás nem egy kivételezett közlekedő. Tipikusan az a bringás akit én utálok, autóval is ugyan olyan. Beáll az áruház bejáratba, mert az úgy kényelmesebb. Autóval is tojik az együttélés szabályaira, ha az érdeke úgy kívánja, mert ő kivételezettnek gondolja magát. Neki lehet. Xart. Tényleg veszek már egy bringát és megmutatom, hogy bármelyik bringaúton lehet bringázni, csak akarni kell, nem sírni és kibúvót keresni!

ex-dr. vuk 2012.10.05. 13:29:32

@Alfagumi: "ahol van kerékpár út, a szégyen megölne, ha nem ott tekernék"
ebbol is latszik, hogy nem hasznalod napi KOZLEKEDESRE a kerekpart.
Egyszercsak megjeleno/eltuno kerekparutak, risszrossz szarok, kapualjakban vezetve, minden keresztezodes ezerszer veszelyesebb, mint ha az uton tekersz.

" Tényleg veszek már egy bringát és megmutatom, hogy bármelyik bringaúton lehet bringázni, csak akarni kell, nem sírni és kibúvót keresni"
Ha ezt nem irtad volna, akkor erre kertelek volna. Kozlekedj (KOZLEKEDJ, es ne csak setabiciklizz hetvegen!) napi szinten (pl. munkabajaras, edzesre jaras) kerekparral, utana beszelgetunk. Szelvedo mogul konnyu okoskodni.

ex-dr. vuk 2012.10.05. 13:33:38

@Alfagumi:
erre azert meg reagalok:

"A pofámról égne le a bőr, ha mindenféle mondva csinált indokkal másokat hátráltatnék, a saját kényelmem, restségem, pofátlanságom okán."

Forditsuk meg picit: ugyanezt gondold vegig akkor, amikor allsz a dugoban a kocsiddal, holott mehettel volna gyalog/biciklivel/tomegkozlekedessel, es emiatt feltartod a mogotted levo buszon meno 100 embert.
Az autok sokkal sokkal jobban akadalyozzak a KOZLEKEDEST (ami nem egyenlo az autos kozlekedessel - bar sajat magukat is akadalyozzak - illetve egymast), mint barmelyik masik kozlekedesnem.
Abbol amit eddig irtal nem varom, hogy ezt megertsd, nem is fogod.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.10.05. 15:15:50

@ex-dr. vuk: "Kozlekedj (KOZLEKEDJ, es ne csak setabiciklizz hetvegen!) napi szinten (pl. munkabajaras, edzesre jaras) kerekparral, utana beszelgetunk. Szelvedo mogul konnyu okoskodni."

Szegény biciklisek! Mindjárt megsajnálom őket, akkora nyűg nekik a közlekedés.

u.i.: azért abban ugye megegyezhetünk, hogy olyan rossz lenne kerékpárral közlekedni, akkor nem tennétek? :)

dzsaszper 2012.10.05. 16:09:05

@...::: Flúgos Kamionos :::...: elfelejtetted, hogy ez a poszt pont nem egy biciklisnek szól, hanem egy autósnak, aki azon gondolkozik, hogy vesz egy kerékpárt :)

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.10.05. 22:52:06

@Alfagumi: A dolog onnan indult, hogy úgy állítottad be, mintha a bicikliutak valami drága, hiperszuper sztrádák lennének. Most nagy kegyesen elismered, hogy szarok, legfeljebb még azt nem látod be, hogy szarabbak, mint a közúthálózat egésze, ami arra utal, hogy sok személyes tapasztalatod nem lehet a használatukban.

Arra is utaltál, hogy a kerékpárutak léte valamiféle kerékpáros kivételezettség jele lenne, holott a legtöbb ilyen út vonalvezetése pont azt bizonyítja, hogy a kerékpáros közlekedés kapta a legalacsonyabb prioritást. Először is, mindössze az általad kerékpárútnak hitt útvonalak harmada épült "csak nekik" (ld. hu.wikipedia.org/wiki/Budapest_ker%C3%A9kp%C3%A1ros_k%C3%B6zleked%C3%A9se#Infrastrukt.C3.BAra ), a többi úttesten van (ami önmagában nem lenne baj) vagy gyalogosokkal közös (ami viszont egyáltalán nem szerencsés). Az, ahogy pl. ezek az utak az oldalakat váltják, az gyakran azt eredményezi, hogy az a kereszteződés, ami az autósnak egy lámpa, az a kerékpárosnak kettő.

Ha valaki ezekkel a kerékpárutakkal elvileg jól jár, az pont a gépjárművel közlekedő, mert ezek után nem kell számolnia a kerékpárossal az úton, elvégre sikeresen száműzte a kerékpárútra. (Tudom, tudom, sokan mégis ott mennek, de én most a szabályozás prioritásáról beszélek, ami nem a "kivételezett" kerékpáros...)

Azt én sehol se mondtam, hogy mindez feljogosítaná a bicikliseket a szabálytalankodásra és azt se, hogy a bicikliutakon ne lehetne közlekedni. (Lehet, csak nagyon lassan, ezt kétségtelenül sokan helytelenül "értékelik" úgy, hogy ott egyáltalán nem lehet...) Ebből a szempontból jogos tehát a kritikád.

Csak éppen teljesen hiteltelenné teszi, amikor az egészből azt a következtetést vonod le, hogy a biciklisták az valami különlegesen gonosz állatfaj lenne. Igen, vannak tipikus biciklis szabálytalanságok, de ezeket nem azért nem csinálják az autósok, mert ők erkölcsileg magasabbrendőek lennének, hanem azért, mert más a járművük természete. Pl. sokkal kevésbé fér el a járdán. Tehát azzal jönni, hogy más ezt nem csinálja, kb. olyan szintű érv, mintha, én meg azt mondanám, hogy az autósok az egyetlen olyan közlekedők, akik 160-al cikáznak az autópályán, ilyet egyetlen más közlekedő sem enged meg magának, hát micsoda kivételezett arrogáns kasztnak képzelik magukat az autósok.

Azt látom, hogy nagyon rühelled a biciklistákat, nyílván bosszantó kerülgetni őket, de nem ártana, ha néhány tévhitedet az ő "kivételezettségükről" felülvizsgálnád.

ex-dr. vuk 2012.10.06. 13:43:28

@...::: Flúgos Kamionos :::...: ha az autosoknak ekkora gondot okoz az, hogy kerekparosok vannak az uttesten, miert nem mennek metroval vagy villamossal? Neadj'isten biciklivel?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.10.06. 19:46:09

@ex-dr. vuk: Szerintem ez a dolog már nagyon sokszor ki lett itt tárgyalva, úgyhogy nem is ecsetelném, hogy valakinek nem megoldható a tömegközlekedés, mert például sok cuccot kell cipelnie, esetleg nem elég rugalmas neki a metró vagy busz vagy bármi egyéb. Mondjuk a napi 50-50 kilométer munkába járásomat én is nehezen tudnám megoldani busszal. Pláne, hogy mindig máskor kell munkába mennem, általában hajnalok hajnalán. Azt a hülyeséget meg hagyjuk, hogy a legtöbben csak lustaságból autóznak, mert ilyen üzemanyag/egyéb árak mellett ez nem igen áll meg.

Szóval azt már tudjuk, hogy az autósok miért járnak autóval, de azt, hogy ha annyira rossz biciklivel közlekedni, akkor miért azzal közlekedtek, azt még nem. Illetve van néhány tippem, de azt meghagyom magamnak :D

imittto 2012.10.06. 20:30:59

@...::: Flúgos Kamionos :::...: "Azt a hülyeséget meg hagyjuk, hogy a legtöbben csak lustaságból autóznak, mert ilyen üzemanyag/egyéb árak mellett ez nem igen áll meg. "

Azért elég sokan járnak kocsival lustaságból...kedves rokon a gyereket 700 méterre kocsival hordja angolra, pedig anyagilag eléggé nullára vannak futva. Kollégám a sarki közértig nem képes elsétálni, kocsiba kell ülni, 500 méterrel arrébb parkolóhelyet keresni, majd visszaautóztatni 2 kiflit megy egy tejfölt.

És ott van még egy réteg, aki nem cipel nehéz dolgot, simán tömegközlekedhetne/bringázhatna de a büszkesége nem engedi...mert az már milyen hogy még 6-7-8 évig fizet a Swift után havi 30-40 ezret, meg kötelező biztosítást, teljesítményadót, és akkor buszozzon. Ha csak akkor használná mikor tényleg csak autóval lehet megoldani akkor oda lenne az önigazolás, hogy "kellett ez mert használom"...és ott állna egy kihasználatlan, amortizálódó cuccal amitől még sok-sok ideig nem szabadul csak a pénzt viszi...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.10.06. 20:53:19

@imittto: Igen, ez az arány olyan 1 a 10-ből. De gondolom a dugók nem miattuk vannak, meg vuk se miattuk érzi életveszélyben magát a bicikliúton.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.10.06. 21:26:45

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Mondjuk engem érdekelne egy alapos felmérés a gépjárműforgalom jellegéről (hányan, honnan, hová, miért), abból tényleg kiderülne, hogy hány százalék az áruszállítás, mennyi az aggloból bejárók aránya, mennyi az egész nap utazva dolgozó, mennyi a "reggel be, este haza", stb. Lehet persze, hogy van ilyen, én nem ismerem...

Mellesleg ha a budapesti autósforgalom 10-20 százaléka keresne más közlekedési megoldásokat, már az is sokat lendítene a dolgokon...

ex-dr. vuk 2012.10.06. 21:37:01

@imittto: koszonom, hogy megsporoltad a gepelest :)

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
azert jarok biciklivel, mert nekem meg ez a leghatekonyabb es legegyszerubb eszkoz a kozlekedesre. nem okoz nehezseget, megoldom. nem en hisztizek, hanem az autostarsaid, hogy "feltartom". Vigyorogva elegedetten ul a dugoban, de ha egy bringas elotte megy 30-cal, mikor 50 a megengedett, akkor nyomja a dudat. Ez a fajta nem a homo sapiens fajbol valo, hanem valami elkorcsosult szar. Engem nem igazan zavar, hagy dudaljon, nem en kapok szivinfarktust az allando idegessegtol. :)

Szoval nincs itt semmi gond, csak ne hisztizzetek, ha nem a "nekem epitett" (muhaha) fostalicska uton megyek ahol barmelyik sarkon elgazolhatnak, hanem masutt. Koszonomafigyelmetjoejszakatgyerekek.

D4D 2012.10.07. 17:52:55

@promontor:

"Mellesleg ha a budapesti autósforgalom 10-20 százaléka keresne más közlekedési megoldásokat, már az is sokat lendítene a dolgokon..."

- Januárban Budakeszin rengetegen átszálltak a buszra. Sajnos a buszok nem lettek sűrítve, ezért előbb-utóbb mindenki megoldotta (értsd: árat emelt, fizetésemelést kapott, kisebb fogyasztású kocsit vett, ...), hogy kigazdálkodja a benzinpénzt, és azóta újra káosz van.

Az autóbuszok így ismét 110%-os kihasználtsággal közlekednek. Vonzó alternatíva. Mivel a buszsávot is elvetették, ezért a busz lassabb is.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.10.07. 18:57:25

@D4D: Nyílván az is kellene, hogy a főváros és a környéki települések ne háborúzzanak a BKV finanszírozáson, ugyanis tudtommal a környéki járatok járatsűrűsége ennek függvénye.

D4D 2012.10.07. 22:08:13

@promontor:

Ez egy érdekes kérdés.

Ha csak a 22-es vonalát nézem, a 22-es dolgozik Bp-n belül is.
A Budakeszi utasok majdnem harmadának semennyivel sem több idő a budapesti megállóhoz gyalogolni. És gyalogolniuk kell rendesen a buszhoz.

De 22-es helyett írhattam volna pl 153-ast is. Unokatesóm is visszaült a kocsiba.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.10.07. 22:52:11

@D4D: Azt nem tudom, az unokatesódnak mi volt a baja, a dél-budai buszhálózat az én tapasztalatom szerint használható. Az tény, hogy csúcsidőben állni kell, vannak zsúfolt buszok, de pár százaléknyi autóst ott még simán fel tudna venni a rendszer.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.10.07. 22:57:08

@promontor: @D4D: Egyébként meg szerintem itt minden jól le van írva BKV ügyben, abszolút autós szemmel: totalcar.hu/magazin/velemeny/2012/08/29/nem_erdemlunk_ennel_jobb_bkv-t/

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.10.08. 08:52:36

@ex-dr. vuk: A te hozzáállásod az, ami jól mutatja, miért is utáljuk a bringásokat. Kiemeled, hogy te a bringát közlekedésre használod, mégis, letojod a többi közlekedő érdekét, magadét előtérbe helyezve. Én az autót használom közlekedésre és nem a a bringásokat utálom általában, hanem a hozzád hasonló bringásokat, akik akkor is ott tekernek előttem, ha lenne más lehetőségük. Ilyenkor jön a rossz bringaút duma, ami elfogadhatatlan, mert nem csak a bringaút rossz. (egyébként messze túlzás, amiket a bringautakról írtok és nevetséges kitétel a kereszteződés, kapualj probléma, egy kerékpárral, mert ugyanez igaz az autóval is, csak ott még van ezer más is)Pontosan azt a típust képviseled, aki, ha eltűnne, mindjárt jobb lenne a viszony autós és kerékpáros közt. Arrogáns, erőszakos és mással nem törődő közlekedő vagy. Ha én így autóznék, már laposra tapostam volna egy tucat bringást. Mert ha éppen úgy lenne kényelmesebb, felhajtanék a járdára, kerékpár útra, mit sem törődve veled.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.10.08. 09:06:03

@promontor: "Arra is utaltál, hogy a kerékpárutak léte valamiféle kerékpáros kivételezettség jele lenne, holott a legtöbb ilyen út vonalvezetése pont azt bizonyítja, hogy a kerékpáros közlekedés kapta a legalacsonyabb prioritást." Ezt azért gondold át még egyszer. A kerékpár út az egyetlen, ami egy közlekedési eszköz miatt jött létre. Csak és kizárólag nektek. Ne beszélj alacsony prioritásról, mert kinevetteted magad ezzel. A vonalvezetésen lovagolni pedig igen nevetséges, mert egyáltalán nem jobb egyik út vonalvezetése sem, sőt, autópályák épülnek ma is olyan vonalvezetéssel, ami, mert nincs más lehetőség, több mint vicces. Adott lehetőségek közt kell kihozni a MINDENKI SZÁMÁRA legjobbat. Ti pedig folyamatosan csak a saját érdekeiteket figyelembe véve nyilatkoztok, mintha nem egy adott anyagból kéne dolgoznia a tervezőnek. Mentél már az M6-os autópálya budapesti szakaszán? Képzeld, az sem egyenes vonalban vezet, A-ból B-be, mégsem tehetek semmit, pedig azon járok. Én is sírjak, hogy nem dózerolták el a házakat és húztak egy vonalat? Mert ti ezt teszitek. Egyébként pedig a kerékpárosok nem zavarnak, csak ez a hozzáállás zavar. Az utakon már megszoktam, nem várok el többet, mint ami kis hazánk kerékpáros társadalmának egy rétegétől elvárható. Igen jól mutatja a hozzáállást az, mikor a nagytétényin megyek befelé, 10 bringás a bringaúton, respekt nekik, kettő-három bringás előttünk, ők a VUK félék. Akiknek nem felel meg egy komplett, széles út, pl a lakótelep előtti rész. Nevetséges. ezért aztán ott tötyög mögöttük a fél város, előzni nem tudsz, a busz gyökkettővel az öntudatos kerékpáros mögött, akit egyébként éppen leelőz a "veszélyes" párhuzamos utcán a nagypapa a huszonnyolcas Csepellel... Ezt sosem fogom tolerálni. Persze meg szoktam hálálni nekik, egy diszkrét jobbra kihúzódással, ott, ahol már mehetne. Valahogy meg kell köszönjem én is, azt a 6 km-t, amit az ő tempójában voltam kénytelen megtenni, addig.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.10.08. 09:44:05

@Alfagumi: " A kerékpár út az egyetlen, ami egy közlekedési eszköz miatt jött létre. Csak és kizárólag nektek." Meg azért, hogy a mellette lévő útról letakarítsák a bicikliket, ahogy ezt már írtam, csak ami cáfolja az "érveidet", azt el szoktad engedni a füled mellett.

Egyébként a járda meg csak a gyalogosoknak épült, csak és kizárólag nekik, nahát, ez is milyen felháborító már. Az autópálya meg csak és kizárólag gépjárműveknek épült, ja, hogy abból van kicsi is meg nagy is, attól az még gépjármű, látod, csak ügyesen kell választani egy szót és máris én is fröcsöghetek, hogy "csak nektek", micsoda kivételezés.

ex-dr. vuk 2012.10.08. 10:58:30

@Alfagumi:
nem tudom, hogy kit utalsz, olyan nincs, hogy "bringasok", olyanok vannak, akik akkor eppen a kerekpart valasztottak kozlekedesi eszkozul. Vagy kompletten mindenkit utalsz, aki EPPEN kerekparon ul (vigyazz, ez valtozo halmaz! - nehogy magadat vagy csaladtagodat is utald egyszer tevedesbol!).

A lenyeg: onzo erdekekrol fura olyannak beszelni, aki hozzajarul a dgokkal az uttesten kozlekedes teljes megbenitasahoz es telefustoli a varost nap mint nap, pedig mondjuk megtehetne, hogy nem teszi (tobb ilyen van, mint gondolnad). Na ezek mire figyelnek a sajat kenyelmukon kivul?

En az uttesten nem taposok el senkit. Ha neked az uttesten normalisan kozlekedes egyenerteku azzal, hogy te a jardan es kerekparuton halalra taposol embereket, akkor nincs mirol beszelgetnunk szerintem.

Hidd el, hogy van oka, hogy a kerekparosok nem hasznaljak az elszeparalt bokrok mogott futo gyalogosokkal teleszort akadalyokkal teli rissz-rossz (gyalog- es) kerekparutakat. Egyszer probald ki, hogy nem szelvedo (es monitor) mogul osztod az eszt.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.10.08. 14:36:20

@promontor: Ha ez így is lenne, bár nincs így, mégis a kerékpáros az, aki, az általad felsoroltak mindegyikén közlekedni akar, kivétel autópálya, helyette villamossín, erdő, mező... Azt tehát nem ismered el, hogy a kerékpár út az egyetlen olyan úthálózat, ami egyedül a kerékpárosoknak épült, de mégsem használják (tisztelet az értelmes kivételnek, nagyon nagy tisztelet és egyre nagyobb)minden féle vélt és esetleg részben valós indokkal? PL. a legkeményebb, a sok a kereszteződés, túl sokszor meg kell állni? Vagy sok a kereszt utca, túl sok a lámpa és hasonlók? Az megvan, hogy ez a többi járművel közlekedőt ugyanúgy érinti, csak nekik nem épült egy külön úthálózat, hanem mennek ott, ahol tudnak, de mégsem mennek a bringaútra? ÉS most ne gyere a bringaútra parkolókkal, mert én sem szeretem őket és töredéknyien vannak, szimplán bunkók, mint akik az úton tekernek, ott is, ahol ott a bringaút.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.10.08. 14:44:53

@ex-dr. vuk: "Hidd el, hogy van oka, hogy a kerekparosok nem hasznaljak az elszeparalt bokrok mogott futo gyalogosokkal teleszort akadalyokkal teli rissz-rossz (gyalog- es) kerekparutakat. Egyszer probald ki, hogy nem szelvedo (es monitor) mogul osztod az eszt. " Te ezen kívül a nevetséges és semmitmondó soron kívül nem tudsz mással előállni? Van oka, igen. Önzés, lustaság, lexarom a másikat, stb.. Olvasd más el mit írsz. Melyik másik közlekedőre nem igaz a definíció? Minden út ilyen, fogd más fel, mégis csak ti érzitek, hogy ettől fel vagytok hatalmazva, hogy másokat szívatva közlekedjetek, más kárára. A füstölésről meg egyáltalán ne beszélj, mert "miattad" pöfögöm végig a fél várost, mert te 25 km/órával vagy alatta tekersz előttem, ott, ahol én sima 50-nel mehetnék, visszaváltás és fék nélkül, szóval igazi képmutató hozzáállás ez! Ha lemennél a bringaútra, fele lenne a környezet terhelés és a BKV-t még nem is említettem! A tömegközlekedésbe pedig ne menjünk bele. Ma nekem be kellett mennem a Campona-ba. Ezt megjártam autóval 1 óra alatt, oda-vissza, ügyintézéssel együtt, fél liter benzinből! Ez 200 Ft.. Részletezzem neked ez mennyi lenne tömegközlekedéssel, két embernek? Hiába próbálod hazug módon úgy beállítani, mintha igaz lenne, hogy szinte mindenki feleslegesen ül autóba, mert nevetséges vagy. Amiről te beszélsz, még a 10%-ot sem éri el, szerintem. . A forgalomban lévők nagy része nem tudná nélkülözni a járművét és ha meg is tudná tenni, azok egy részének a pénztárcája megbánná, csúnyán!A közúti áruszállítás pedig elkerülhetetlen, ezt talán még te is belátod.

ex-dr. vuk 2012.10.08. 15:07:44

@Alfagumi:
"Önzés, lustaság"
Nem nyert. Mas tipp?

Aki tokegyedul 2-4 km-re egy szal kistaskaval kocsival megy, az micsoda, ha nem onzes es/vagy lustasag? Ebbol a fajbol tobb van, mint kerekparutat nem hasznalo kerekparosbol... Azok teged nem zavarnak, amikor 2-3 lampavaltassal jutsz csak at? Hidd el, hogy nem a kerekparosok miatt van az :)

"mert "miattad" pöfögöm végig a fél várost, mert te 25 km/órával vagy alatta tekersz előttem"
Ez szimplan lol. Tehat azert indulsz el reggel kocsival, akkor is, ha a sarki boltba kell menned, mert EN kerekparozok. Szolj, ha eszrevetted az osszefuggest, en nem :D

Szoval fel liter benzinbol. Tegyuk fel, hogy 6l/100km-t fogyasztasz, akkor ez (100/12) = 8.333 km (odavissza, szoval csak oda 4.166 km). Ehhez erdemes volt kocsiba ulni, bringaval ez 12.5 perc oda :) Lampakkal elsobbsegadassal 15. Nehezen hiszem, hogy kocsival ez sokkal kevesebb volt. Ez 0 ft.
Megerte, igaz? Onzes es lustasag, ugye?

"Hiába próbálod hazug módon úgy beállítani, mintha igaz lenne, hogy szinte mindenki feleslegesen ül autóba"
Nem mondtam, hogy szinte minenki. Azt mondtam, hogy "sokan". Sot, "nagyon sokan". Sot, merem allitani, hogy ha nem tennek, megszunnenek az allando dugok. Te gondolom ezzel a 2x 4 kilometerrel azok koze sorolod magad, akiknek nelkulozhetetlen. Itt kezdodik a problema.

Aruszallitast meg ne keverd ide, mert trollnak foglak hivni. (lehet, hogy mar most is az vagy?).

Egyszer probald ki, hogy levalasztod mutetileg a seggedrol a kocsit, es massal kozlekedsz. Esetleg epp kerekparral. Maskepp fogod latni ezeket a dolgokat.

ex-dr. vuk 2012.10.08. 15:10:52

@Alfagumi: ja es persze ebbe a "200 ft"-ba szamold bele a szervizt, parkolast meg a tobbi jarulekos koltseget is. Mindjart nem 200 ft lesz az...

Ha ugy szamolod, hogy kocsi nelkul hogy jonne ki arban a kozlekedesed, es levonod azokat a koltsegeket is, amik nem km fuggoek, akkor rajossz, hogy autozni milyen kurvadraga... Persze nem tisztem eldonteni helyetted, hogy mivel jarj, csak probalom felnyitni a szemed, hogy van mas is. Kurvasokan, akiknek "nelkulozhetetlen" az auto el sem gondolkodtak azon, hogy mas is van... el sem tudjak kepzelni, hogy reggel nem a kocsiba dobjak be a segguket es nyomjak a dudat a dugoban.

D4D 2012.10.08. 19:00:24

@ex-dr. vuk:
"Aki tokegyedul 2-4 km-re egy szal kistaskaval kocsival megy, az micsoda, ha nem onzes es/vagy lustasag?"
- Gyorsaság. 2 km oda, 2 km vissza, az egy óra séta, míg kocsival 2-2 perc. 56 perc időnyereség.

"Ha ugy szamolod, hogy kocsi nelkul hogy jonne ki arban a kozlekedesed, ..."
- Tudod a gumis csak azért vett autót, hogy ma elmenjen vele a Camponába. Soha semmi másra nem használja a kocsit.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.10.08. 23:08:22

@Alfagumi: "Az megvan, hogy ez a többi járművel közlekedőt ugyanúgy érinti..."

Az megvan, hogy a többi járművel közlekedő közlekedőt nem ugyanúgy érinti? Aki pl. a Nagytétényi úton közlekedik, annak van kb. x darab akadálya, ami lassítja (zebra, lámpa, egyenrangú kerszteződés). Aki ugyanott a kerékpáros útvonalon (szándékosan nem kerékpárutat írok, mert váltakozva van szervízút, gyalogosokkal közös kerékpárút és tényleges kerékpárút, tehát már itt sántít a "csak nektek" fröcsögés) annak 2-3x ilyen akadálya van (pl. a mellékutakkal szemben is elsőbbséget kell adnia, illetve ahol neki van, a beláthatatlanság és a tipikus autós vezetési minták miatt ott is úgy kell közlekedni, mintha a keresztutcának lenne elsőbbsége. Minden alkalommal, amikor a kerékpárút keresztezi a főutat, elsőbbséget kell adni (nem az a baj, hanem az, hogy minek ávezetni), ha a nagyobb lámpás kereszteződéseknél van, akkor az autósnak egy lámpa van, a bringásnak kettő.

Ezt a megoldást űgy interpretálni, hogy ez egy kerékpáros kiváltság, aminek örülni kellene, nos az vagy tájékozatlanság, vagy képmutatás.

ex-dr. vuk 2012.10.09. 07:54:02

@D4D: 2 km 2 perc -> 60km/h. Ennyivel ne menj atlagban a varosban, mert sokba fog kerulni ;)
Messze tobb lesz az, mint 2 perc, parkolohely keresessel dugokkal meg plane. Kerekparral 2km az 6 perc. Es parkolohelyet sem kell keresni (fizetni sem kell erte). Gyalogos sebessegevel felesleges szamolnod.

Nem mondtam, hogy csak ezert vett autot. De ha a kozlekedeseinek a 90%-a ilyen, akkor akar el is adhatja... O az a fajta, akinek eszebe sem jut, hogy lehet maskepp is. Es persze en vagyok a lusta meg az onzo :D

D4D 2012.10.09. 08:16:17

@ex-dr. vuk:

A Camponához ment, Érdről. Szinte végig 90 a megengedett sebesség, parkoló a Camponánál mindig van.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.10.09. 09:12:22

@D4D: Az viszont nem 4 km, azaz a 200 forint benzin se fog stimmelni. Ha meg Érdről jár, akkor nem értem, mit keres a Nagytétényin, miért nem megy a 6-oson, amit pont az átmenő forgalomnak építettek. "Csak neki", ugye.

ex-dr. vuk 2012.10.09. 09:47:38

@D4D: fel liter benzint mondott, az max 8 km odavissza. barmilyen sebesseggel.

D4D 2012.10.09. 18:42:41

@promontor:

Megnéztem, a Chinoin körforgalomig 6 km. Én sem gondoltam volna.

Egyébként ha Érdligetről jön, akkor nem biztos, hogy várnék a buszra, ha nincs BKV bérletem, és a garázsban áll egy kocsi.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.10.09. 20:53:00

@D4D: Ezt az adott viszonylatban megértem. Csak tipikus, ahogyan alulbecsüli a költségeit.

De az továbbra is érthetetlen mazochizmus számomra, miért kínozza magát a biciklisektől eldugított Nagytétényin, amikor van "csak neki" kétsávos 6-os bevezető út. ;-)

dzsaszper 2012.10.09. 20:56:19

@D4D: és Érdliget-Campona viszonylatra a legjobb tömegközlekedési választás a 40a vasútvonal...

dzsaszper 2012.10.09. 21:05:05

@promontor: ez a kérdés bennem is felmerült... szerintem bőven megéri a +2 kilómétert.

sőt, befele az M6 - M0 csomópont - Párhuzamos út is játszhat (szintén +2 km); persze nem tudom, a Párhuzamos út mennyire dugul, már egy ideje nem fordulok meg arra...

D4D 2012.10.09. 23:31:21

@dzsaszper:

Nem mindenki szeret 30 percet várni vonatra.

D4D 2012.10.09. 23:41:20

@promontor: @dzsaszper:

Régebben jártam arra sokat napközben. Eszembe sem jutott a hatos, mivel a nullás lámpa egy hatalmas lutri benne. Én is mindig a Nagytétényit használtam.
Jobban lehet róla menekülni.

maps.google.hu/maps?saddr=Ismeretlen+%C3%BAt&daddr=47.386941,18.9563799+to:47.4052805,18.984591+to:47.4048518,18.9979262+to:47.405997,19.0026629+to:47.4077,19.00711+to:47.4101223,19.0142963+to:K%C3%B6zgazd%C3%A1sz+utca&hl=hu&ie=UTF8&sll=47.409183,19.014899&sspn=0.00485,0.009645&geocode=FfIA0wIdijohAQ%3BFT0R0wIdW0AhASlpRezosOZBRzHAajHrKMQAEw%3BFeBY0wIdj64hASkvaBI_3uZBRzFQhQXrKMQAEw%3BFTNX0wIdpuIhASnHrwLy4uZBRzHg8PfpKMQAEw%3BFa1b0wIdJvUhASkr-jymAudBRzFQQ_vpKMQAEw%3BFVRi0wIdhgYiASmdgt1UAudBRzGQsv3pKMQAEw%3BFcpr0wIdmCIiASlDYejCBudBRzHg7_fpKMQAEw%3BFQJk0wId-i0iAQ&t=h&mra=ls&via=1,2,3,4,5,6&z=14

Ez a tuti út, ahol nem ér meglepetés. 15 perc alatt meg lehet tenni bármikor.

A hatos az lehet 8 perc és 50 perc között bármi. Az igazi gond egyébként, hogy ha a hatoson mész, akkor el kell menni az RTL-ig, és onna vissza. Ha pont a Campona déli végén van dolgod, akkor az egy elvesztegetett 10 perc. a lámpák miatt, és amiatt, hogy a Campona mellett nem illik 20-nál többet menni. (Nem is tudsz.)
A Shell kút fele átvágni szabálytalan.

dzsaszper 2012.10.10. 11:04:45

@D4D:
1. ha ismered a menetrendet, tudod mikor kell kimenni. 5 perc feletti késés emlékeim szerint viszonylag ritka volt
2. a busz sem annyival gyakrabb, cserében csúcsidőben megérzi a forgalmat.
3. ha pedig eltekersz Érd felsőig, akkor ott vannak a gyorsítottak is...

dzsaszper 2012.10.10. 11:07:30

@D4D: ezzel az erővel mehetsz az M6-oson is, majd mintha Győr felé mennél át az M0 fölött, és azonnal ki az M0-ról jobbra...

D4D 2012.10.10. 15:50:58

@dzsaszper:

Odafele még rendben van a vonat. Visszafele vagy eléred, vagy nem. Ha pont úgy végzel, akkor fél órát vársz, miközben a menetideje nincs 10 perc sem.

A hármas eleve messze van.

Érdligetről Érd felsőig menni, hogyx a Camponához jussak?

"ezzel az erővel mehetsz az M6-oson is, majd mintha Győr felé mennél át az M0 fölött, és azonnal ki az M0-ról jobbra... "
- Amikor nagy káosz van, az sem jó. Már többször volt rá példa, hogy a Párhuzamos útnak is kakukk volt.

dzsaszper 2012.10.10. 17:06:24

@D4D:
a Campona fedett hely, nem tragédia várakozni... még Tescozhatsz is egyet ;)
ennyi rizikó a dugókkal az autóban is tud lenni más viszonylatban.

én párszor tekertem el Érd felsőig Érdligettől, hogy bevonatozzak :) 5 perc sem.

azon a rövid szakaszon dugul a Párhuzamos út amíg a Szakiskola utcára, Ezüstgaras utcára, Barackos útra átjutsz?

D4D 2012.10.10. 22:19:25

@dzsaszper:

NEm a várakozás körülményei, hanem maga a várakozás.

A Párhuzamos út a Dózsa felöli végén tud dugulni. Ha a nullás meghal, és nagyon meghal, akkor minden be tud állni ott lent.

dzsaszper 2012.10.11. 08:56:50

@D4D:
a közlekedés már csak ilyen -- mondom, picit más viszonylatban meg dugóban várakozhatsz autóban.
Szerintem a max félórás várakozás nem is durván sok ma Magyarországon. És hozzáteszem, ez csökkenthető Érd felső + bringa kombinációval :)

a 0-ás beállásáról viszont jó eséllyel tudhatsz, ha reggel hallgatsz egy kis rádiót :)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.10.18. 11:27:31

Nem olvastam végig, de nektek elment az eszetek? Érdligetről a Campona-ba mentem. Hogy is hozhatjátok egyáltalán szóba a költségeket? Legyünk teljesen idióták és mondjuk azt, hogy 1 litert evett meg az autóm. Ez ugye 450 Ft. Azt látom, hogy a vuk féléknek az egyetlen alternatíva a kerékpár, de ha tetszik, ha nem, nem fogok bringára ülni öltönyben, nyakkendőben, utcai ruhában, azon túlmenőleg, hogy mindkét térdem kivan a közel 20 évnyi guggolgatástól. Tudom nem fogható fel, de nekem nem alternatíva a bringa. Tehát marad a tömegközlekedés. Jeggyel?? Oda-vissza nekem pont a duplája, mint a benzin. Az autóm költségeit pedig ne számold már, mert MINDENKÉPP szükségem van autóra, ha felfogod, ha nem! Bérlet?? Ne vicceljünk már. Ezt már lerágtuk, már egyedül is olcsóbb az autó mint egy vonat és egy BKV bérlet együtt és az autóm jövőre is megmarad! Az én kis munkás autóm annyiba kerül mint a bérlet összesen és a negyed éves kötelezőn és a súly adón kívül csak tankolni kell bele. Két éve nem kellett hozzá nyúlni jóformán, ha pedig kell, nevetséges pénzekért javítható. Egy teljes olajszervíz, összes szűrővel nincs 15.000 Ft! Végül pedig a vonat és BKV bérlet nem jó oda, ahová mondjuk hirtelen el kell mennem és nem Budapest. Az autóm igen. Ahogy sem kirándulni, sem horgászni nem tudok elmenni tömegközlekedéssel, autóval igen... Azt pedig, hogy merre megyek, az éppen aktuális forgalom határozza meg, meg a csatorna építés, meg minden más. Pl., hogy be kell-e ugranom alkatrészért a Bárdihoz... Ebben az esetben is igen vicces lenne a tömegközlekedés és a költségei.-) Az időt meg sem említem, amint busszal megyek alkatrészért...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.10.18. 11:42:07

@D4D: :-) Elég nevetséges alternatívákat sikerült felállítaniuk egy vállalkozó számára, hogy Érdligetről a Campona-ba jussak, elintézni valamit, majd vissza és folytassam a munkát.-) Mert a nagy urak azt sem számolják, hogy mindez munkaidőben történik és ugye az idő meg pénz. Amíg sétálgatok, vonatozok, buszozok (túlzás nélkül szűk egy óra lenne innen, csak oda és a vonat mindig késik) szóval ez alatt én dolgozom és sokan mások is, akik autóba ülnek! Tehát azt se tessék már elfelejteni, hogy aki csak látszólag egy kistáskával egyedül autózik, az sem a napot lopja valószínűleg, nem mindenkinem van ideje tömegközlekedéssel tökölni, bringázgatni. Helyette dolgozik, termelő munkát végez, az idő alatt, amit utazással töltene.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.10.18. 11:45:47

@ex-dr. vuk: "
"mert "miattad" pöfögöm végig a fél várost, mert te 25 km/órával vagy alatta tekersz előttem"
Ez szimplan lol. Tehat azert indulsz el reggel kocsival, akkor is, ha a sarki boltba kell menned, mert EN kerekparozok. Szolj, ha eszrevetted az osszefuggest, en nem :D" Jól mutatja, hogy meddig érsz el agyilag, ha szerinted a sarki boltba indul az a rengeteg ember minden reggel. :-) Klinikai eset vagy, szóval szerintem mi függesszük fel a beszélgetést. Azt sem érted meg, hogy én elindulok a dolgomra, te pedig feltartasz, pedig lenne más lehetőséged. Értem én, hogy csak te vagy fontos, csak neked lehet dolgod, de a sarki bolt nem a Nagytétényin van, sőt, szinte senki nem oda megy, akit ott feltartatsz. Dolgozni megy!

dzsaszper 2012.10.18. 11:46:58

@Alfagumi: ezt a peremfeltételt ne írtad le az elején :) ha az a munkád, hogy egy rakás helyet bejárj, akkor a tömegközlekedés (talán a legszűkebb belvárost)ó kivéve) nem túl hatékony...

D4D 2012.10.18. 12:28:21

@Alfagumi:
"Az időt meg sem említem, amint busszal megyek alkatrészért... "

- Az időn túl szerintem kifejezetten jól mutatnál a buszon egy garnitúra kerékcsapággyal, fékbetéttel, féktárcsával, lengőkarral, féltengellyel,........

ex-dr. vuk 2012.10.18. 15:27:35

@Alfagumi: amig csak addig latsz, hogy "a biciklisfeltart!", addig tenyleg nincs ertelme.

Gondolom ha ugyanez a biciklis autoba ul es a dugoban elotted pofog akkor minden rendben is van, a kis lelked megnyugodott :)

Mi lenne a "más lehetőség"? Otthon maradok? :) Szerinted hany dugoban allo autosnak lett volna "más lehetőség"-e? Ha ezek mind nem allnanak a dugoban, akkor lehet, hogy nem is lenne dugo? Hmm hmm. Ja jo tudom a dugot a biciklisek okozzak, mar tiszta ;)

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.10.18. 23:17:19

@Alfagumi: Én pl. nem mondtam, hogy járj tömegközlekedéssel vagy biciklivel, szerintem dzsaszper sem. A költségeket Te hoztad szóba és szokásod szerint alulbecsülted, de ez már régi téma, ugye: autozz.blog.hu/2011/12/09/tiltsak_ki_a_jarmuveket_az_autopalyakrol_272

Ha minden autós egész nap járna az autójával, akkor nyílván nem lenne reggeli meg esti csúcs: ezek úgy keletkeznek, hogy van aki reggel bemegy, este hazajön, de napközben bent van egy helyen. Na, ezek egy része ha átszállna, máris kisebb lenne az a bizonyos reggeli/esti dugó.

Ez pedig közérdek lenne, bármennyire nem tetszik is Neked. Pedig a gyakorlatban jól járnál vele, mert gyorsabban tudnál közlekedni...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása