Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Hol kell lelassítani?

2013.06.04. 08:15 :: Don Blasius

Egy hónappal ezelőtt újabb szigorításokat vezettek be a KRESZ-ben. Elsősorban a gyermekek védelmében hoztak néhány új - már több más országban is létező - szabályt. Amivel egyet is tudok érteni, iskolák környékén vegyünk vissza tényleg a tempóból. Ugyanakkor ezeket a változásokat viszonylag csendben, már csak a bevezetés előtti pár napban kezdték el kommunikálni, az értelmezésükre pedig nem is igazán tértek ki, legalábbis a "Gyermekek" tábla és a 30 km/órás sebességkorlátozás viszonyában. György emlékeztetett rá, hogy itt nem minden egyértelmű, ha a tábla alatt nem szerepel kiegészítő jelzés.

Esetleg vitaindító téma lehetne, de ha van köztetek közlekedési ügyekre szakosodott jogász, szívesen vennénk az állásfoglalását...

gyermekek.jpg
A) KRESZ 26§

6)201 A 16. § (1) bekezdés q) pontjában meghatározott jelzőtábla (84. ábra) alatt elhelyezett kiegészítő jelzőtáblán megjelölt távolságon belül - ha a közúti jelzésekből más nem következik - legfeljebb 30 km/óra sebességgel szabad közlekedni.
 
-Ha nincs kiegészítő tábla, akkor ezek szerint nem kell lassítani 30-ra?
 
B) A KRESZ 16§ (2) A veszélyt jelző tábla és a veszély helye (a veszélyes útszakasz kezdete) között a távolság
- autópályán 250-500 méter,
- lakott területen kívül egyéb úton 150-250 méter,
- lakott területen 50-100 méter,
kivéve ha a jelzőtábla alatt elhelyezett kiegészítő tábla (96. ábra) rövidebb távolságot jelöl meg.
 
Tehát a kiegészítő tábla szerinti távon kell 30km/h-val menni, és akkora távolságban a táblától, amikor már a veszély effektív fennáll(amit a kieg. tábla jelez) már nem?
Ezt a szabályt is jól megfogalmazták. 
Ha lefotóznak egy kieg. tábla nélküli tábla mögött 45-tel, és bíróságon így érvelek, vajon mi lehet a következmény?

28 komment

Címkék: biztonság közlekedés veszélyes kresz szabályzat tábla gyorshajtás jogász gyalogos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

metal · http://electric.blog.hu 2013.06.04. 10:26:16

Ez engem is érdekel. Én még eddig csak olyan táblát láttam, aminél nem volt távolság. A lassítás helye még csak-csak értelmezhető, hiszen logikusan a táblától kell 30-al menni, de meddig? Ha nincs kiegészítő tábla, akkor mi oldja fel a 30-s korlátot?
Logikusan a következő kereszteződés.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2013.06.04. 10:59:01

Tökmindegy, úgyis jön az árvíz, ami remélhetőleg elmos mindent, és nem lesz se iskola, se tábla :D :D

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2013.06.04. 11:34:03

" - ha a közúti jelzésekből más nem következik -"

Nincs alatta kiegészítő tábla, tehát a tábla hatálya a következő útkereszteződésig tart.
Ennyi.

S***ci 2013.06.04. 11:44:30

Az azért megvan, hogy a legtöbb országúton is van ilyen tábla, például tanyakörzeti buszmegállóknál?
Megyek 90-el, és hirtelen jön egy 30-as tábla, amit felold az 50 méterre lévő lehajtó a tanyaközpont felé?
Mire egy a környéken először járó reagál a táblára, már újra vissza is gyorsíthat...
Mondjuk a környéken pár helyen már alá raktak egy 70-es táblát is, de valahol csak a pőre tábla van!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2013.06.04. 13:00:04

@S***ci: "Mondjuk a környéken pár helyen már alá raktak egy 70-es táblát is, de valahol csak a pőre tábla van!"

Oszt akkó' van egy 30-as tábla (nem az, de azt jelenti), alatta meg egy 70-es... akkor most melyiket kell betartani? Kinek melyik tetszik? :D

metal · http://electric.blog.hu 2013.06.04. 14:04:59

@S***ci: Elméletileg a sebességkorlátozó táblákat csak úgy lehet elhelyezni, hogy egyszerre csak 30-at lassíthat, hiszen reagálni is tudni kell rá (vészfék nélkül).

Amúgy a posztban szereplő tábla nem az a tábla, ami a KRESZben szerepel, ennél a táblánál nem kell 30-al menni. És én még csak ilyet láttam, a szabályosat sehol.

metal · http://electric.blog.hu 2013.06.04. 14:07:49

A képen szereplő tábla a 16§ z1.-s tábla, de annak se szabványos.

S***ci 2013.06.04. 15:23:36

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
" - ha a közúti jelzésekből más nem következik - legfeljebb 30 km/óra sebességgel szabad közlekedni."
...itt a 70-es tábla a "közúti jelzés", ami miatt nem 30!

S***ci 2013.06.04. 15:34:59

@metal: Ott a pont, ez a tábla gyakorlatilag egyik KRESZ táblának se felel meg

Ez az igazi 84-es tábla: http://net.jogtar.hu/jr/gen/gp2_16_97500001$BKPM__29_84$BBMP_0.png

Ez meg a 95/a:
http://net.jogtar.hu/jr/gen/gp2_16_97500001$BKPM__29_95A$BBMP_0.png

apoa 2013.06.04. 16:15:01

A rendelet rossz, nem értelmezhető. Ugyanilyen szerencsétlen az iskolabuszos változás is. Valami kutyaütő jogász fogalmazta.

(---Flúgos Buszos---) 2013.06.04. 19:45:49

Tökmindegy, akkor is fizetsz, ha nem is járt arra az autód, hanem csak a buszon felismerik az arcod, már ütik is a neved a gépbe, és a kocsid rendszáma már bent is van a büntik között. Főleg, ha nem limitált színű és kinézetűvel jársz.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2013.06.04. 22:05:45

@S***ci: Jó, igen, de ez így akkoris elég röhelyes...

metal · http://electric.blog.hu 2013.06.04. 23:38:12

@S***ci: Igen, és ez azért szomorú, mert mostanában nagyon sok helyre felkerült. Miközben egyik szabályos táblának se felel meg.

dzsaszper 2013.06.05. 10:44:14

A veszélyt jelző tábla hatályáról:
a szövegkörnyezet alapján nyilvánvalóan a veszély kezdetéről szól.

Lakott területen belül a kieg. tábla nélkül a jelzőtábla hatálya a tábla után 50 métertől a következő kereszteződésig tart :)

Az új rendelkezés megfogalmazása valóban nem egyértelmű arra az esetre, ha nincs kiegészítp tábla.
Három értelmezés többé-kevésbé logikus a maga módján.
1. a 30-as korlát kiegészítő jelzés nélkül táblától kereszteződésig tart
2. a 30-as korlát kiegészítő jelzés nélkül a táblától 50 métertől kereszteződésig tart
3. kiegészítő tábla nélkül nincs sebességkorlát

Gratulálok a jogalkotónak.

Az viszont a megfogalmazásból egyértelmű, hogyha a "Gyermekek" veszélyt jelző táblát olyan helyre teszik ki, ahol korábban kitett sebességkorlát hatályban van (szóljon az bármilyen sebességről), ott a 30 nem játszik.

mr_x 2013.06.05. 18:20:31

Én a két szalado gyerek táblát (ami az illusztráció) nem találom sehol a kreszben. a hivatkozott 84-es máshogy néz ki.
Ha vki megtalálja megírhatná hogy hányas ábrán szaladnak azok a büdös kölykök

D4D 2013.06.06. 19:55:23

@panaszmuki:

"A 16. § (1) bekezdés q) pontjában meghatározott jelzőtábla (84. ábra) alatt elhelyezett kiegészítő jelzőtáblán megjelölt távolságon belül - ha a közúti jelzésekből más nem következik - legfeljebb 30 km/óra sebességgel szabad közlekedni."

- Ez azt jelenti, ha van egy 20-as tábla, akkor a 20 marad érvényben.
- Ez azt is jelenti, ha nincsen kieg. tábla, akkor bizony "kiegészítő jelzőtáblán megjelölt távolság" sincs, tehát 30-as korlátozás sincs.

Sima nyelvtan.

dzsaszper 2013.06.06. 20:13:24

@D4D: nyelvtan és logika alapján én is erre jutok.
De ezzel együtt erős kétségeim vannak, hogy éles helyzetben bíróság is így gondolná :(

Reggie 2013.06.10. 16:02:00

@D4D: Nem feltetlen. "kiegészítő jelzőtáblán megjelölt távolságon belül" eseten a belul a fontos szo. Tehat, ha nincs kiegeszito tabla, akkor mindenhol 30 van, mig nem oldja valami. Igy is lehet ertelmezni nyelvtanilag helyesen.

lotht 2013.06.11. 08:33:35

Szépen elvitázgatunk itt ezen, de a valóságban ezt másodpercek alatt kell értelmezni, majd a döntés értelmében cselekedni.
Esetleg úgy, hogy közben jól becsüld fel az 50 (vagy akárhány) méteres távolságot.

dzsaszper 2013.06.11. 10:44:53

@lotht: épp ezért lenne szükség arra, hogy mindenki felkészülten érkezzen. Ehhez a következő kell.
1. a KRESZ módosítása legyen teljesen egyértelmű
2. a módosítás után pontosan magyarázzák el, mit jelent és ne akarjanak túlegyszerűsíteni, és ne mondjanak mást mint a KRESZ
3. folyamatos tájékoztatás mellett adjanak elég felkészülési időt, amíg mindenkihez eljut az infó a TV-ben, rádióban, hírportálon, újságban, vagy barátokon keresztül. Ez nagyon alsó hangon két hét, de inkább 2 hónap.

A 2-3 nagyon nem volt így... és a 2 miatt már az 1 sem olyan biztos...

Vladimir Harkonnen 2013.06.11. 19:27:13

@apoa: Iskolabusz defektet kap, leáll az út szélén elakadásjelzővel. Amíg tart a kerékcsere, addig áll a forgalom?

Másik: megyek a kis falumban, az út szélén áll az iskolabusz elakadás jelzővel. Kikerültem, mert még májusban volt, és mit látok: gyerek sehol, az óvónők és a konyhások szállnak fel, mert mennek kirándulni! Nem kellene ilyen esetekben letakarnia azt a táblát?

Harmadik: inkább a kölyköket kellene megtanítani közlekedni - mondom ezt úgy, hogy a legkisebb ősszel kezdi az iskolát - nem mindenki mást szopatni! A saját kölykeim nem szaladgálnak át a busz előtt, nem ugranak ki takarásból még a TESCO parkolóban sem. Vajon miért?
Van aki még emlékszik a Közlekedj okosan-ra, és az sok OKBT-s kisfilmre?

Timnorc 2013.06.12. 17:23:17

@S***ci:

Jogos.

De ha nagyon sarkosan értelmezzük, akkor a jogalkotó azt várja el a gépjárművel közlekedőktől, hogy a veszélyt jelző táblák közül azt látva, amelyiken a kettő db fekete színű figura közül az egyik jóval magasabb, mint a másik (95/a), továbbra is a korábbi sebességgel haladhat tovább, viszont ha a kettő db fekete figura között kevés a magasságbeli különbség (84-es), akkor lassítson 30-ra.

Bár az is lehet (ugye érezni a gúnyt), hogy ha jobb oldalon van az alacsonyabb sziluett, akkor nem kell, de ha bal oldalon van az alacsonyabb, akkor 30.

Ez kezd olyanná válni, mint régebben, amikor az nem volt megszabva, hogy mennyivel hajtunk át a vasúti sínen, hanem csak az volt megszabva, hogy mennyivel közelítjük meg. Ugye az András kereszt vonalától már lehetett gyorsítani, ami néha 3-4 méterrel is előrébb volt a sínhez képest.

Egyébként külföldön látni ilyen táblát, mint a képen. Ez valószínűleg a mi 84-esünknek felel meg, de hát mégsem nem ugyanaz.

metal · http://electric.blog.hu 2013.06.13. 11:21:01

Nagyon fontos különbség a "Gyalogosok" és a "Gyerekek" figyelmeztető táblák között, hogy a gyerekek táblán a két piktogram alá van húzva. Itt a képen szereplő táblán ez nincs meg.

dzsaszper 2013.06.13. 12:16:52

@Vladimir Harkonnen: első eset: ilyenkor le kellene venni azt a táblát. Mondjuk nem ártana a KRESZbe is erről egy mondat :)

metal · http://electric.blog.hu 2013.06.14. 07:55:25

A legszomorúbb az egészben, hogy a Motorrevü aktuális számában pont az itt szereplő táblát tették be ők is az új szabály ismertetéséhez. Tehát még az sem nézett utána, akitől ez kimondottan elvárható lenne!

slowmotion 2013.06.17. 12:47:12

mennyivel egyszerűbb lenne aláb*szni egy harmincas táblát is. nem lenne vita, és még a helyi nagyember haverjai is jól járnának a plusz rendelés miatt...

Captain Crash 2013.06.17. 14:31:54

A jelzőtáblán található jelképről is útügyi léteznek szabványok, melyeket nekem nem sikerült megismernem, esetleg ha valaki ezen szabványok pontos tartalmáról tudomással bír az említett táblák tekintetében, kérem ossza meg!

Nem a szabvány számára vagyok kíváncsi, hanem azok tartalmára. Illetve én is szeretném, hogyha egyértelműen kiderülne, hogy:

a.) A jelzőtáblán található - nem a hatályos KRESZ-ben megtalálható - jelképek hivatottak-e a 84. ábrát helyettesíteni. Ez a kérdés többi hasonló, de nem egyező táblára is vonatkozik. Lásd a fentebb látható, általam csak "futó őrültek" táblának titulált jelzőtábla.

b.) Pontosan hogyan kell értelmezni az ellentmondó jogszabályokat a veszélyt jelző tábla hatályát illetően? Ugye kiegészítő tábla hiányában sehogy, nem történik változás, ha alátesznek egy mondjuk "40 m" kiegészítő táblát, akkor az azt jelenti, hogy 40 métertől max. 100 méterig kell 30 km/h-val menni, vagy 40 méterig? Mert ugye a veszélyt jelző tábla alatt található kiegészítő tábla a veszély kezdetét hivatott jelölni, amely lakott területen anélkül 50-100 méter...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása