Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Az egyik tolt, a másik a leállósávon nyomult

2013.06.27. 08:21 :: Don Blasius

Türelmetlen barmok. Más szó már nem jutott eszembe, ami még elbírná a nyomdafestéket is, miután Norbert történetét elolvastam. Saját tapasztalatom nekem is, hogy a magyar autópályákon pont a megengedett 130 km/óra (meg még felette az a néhány százaléknyi, ami még belefér) az a sebesség, amivel lehetetlen egyenletesen haladni. Vagy feltartanak mások (lásd három sávos M7, középső-belső sávban bóklászók) vagy van, aki megpróbál letolni az útról, függetlenül attól, hogy egy nyilvánvalóan sokkal lassabb járművet előzünk éppen és nincs türelme kivárni azt a néhány másodpercet. Ilyenkor én is inkább a gázra lépek, és lehetőség szerint az első adandó alkalommal elengedem a sietős "barátunkat". És lám, van, akiknek ez az igyekezet sem elég, függetlenül attól, hogy mennyire veszélyes játék, amit előadnak.

Évek óta olvasgatom időnként a blogot, de eddig még nem volt "szerencsém" ide illő történethez.
Most viszont megosztom a mai autópályás affért, hátha más is találkozott a delikvensekkel, esetleg rendszámra is emlékszik.
Illetve ezúton ragadnám meg az alkalmat, hogy kifejezzem jókívánságaimat azon fekete BMW "hajtók" kedves édesanyjainak a részérere, akik a mai napon (06.11) délután 3 óra körül NFS pályaként használták az M3-as autópályát a Miskolc felé tartó oldalon, valahol a 90-100-as km környékén (illetve ki tudja mettől meddig).

sztráda.jpg
Röviden. Kamion előzés közben (nem, nem tötymörögve) két fekete színű, ha jól láttam pár generációval régebbi 3-as BMW érkezett "nagy lendülettel". A rajtam közvetlen szélárnyékot vevő bajtárs a már bevált "rátapadós" módszerrel próbált előbbre furakodni, így picit, 140-145-re gyorsítva próbáltam megkönnyíteni elhaladását és lerövidíteni azt a néhány, de hosszú másodpercet amit a kamion mellett és mögöttem kellet eltöltenie. Ez idő alatt (szerencséjére nem láttam a rendszámát) a másik delikvens a "könnyebb megoldást választotta" és ~160+ tempóval jobbról, a leállósávra kivágva előzte a kamiont valamint a mi kettősünket egy csapásra. Hogy aztán hová tűnt és melyik "sávban" azt már nem láttam, ugyanis a közelebbi sietős úriember elvonta figyelmem.

Miután a kamion elé behúzódtam, az ökörségüket díjazva, és az idegességet levezetendő, egy ~5mp-es dudaszólammal is próbáltam kifejezni (nem)tetszésemet, illetve jelezni, hogy célszerű lenne gondolkodóba esnie, aminek aztán nyilván meg is volt az eredménye, hiszen miután megelőzött, az első adódó lehetőséget kihasználva vissza is lassított az orrom előtt a megengedett sebesség alá... győzelem! (na jó, mondjuk, hogy "kulturált módon büntetett" a bömös és nem satufékkel). Közben hosszas középső ujj mutogatással hátrafelé nyugtázta is a dolgot.

Lehet, hogy káröröm, de reméltem, hogy valahol az árok partján látom viszont a kedves autóvezető társainkat, de az út hátralévő részén sajnos ilyen pozícióban nem láttam a fekete vasakat.

A környéken rendszeresen feltűnő trollok kedvéért egyéb fontos paraméterek:
- a kamion előzés GPS szerinti 134km/h sebességnél (óra:141) zajlott, majd felgyorsítva GPS 140-145 körülre a tolás miatt (nem volt csiga a környéken!)
- a leállóban előző fekete autó típusát (mivel csak fél szemmel láttam elsuhanni a kamion takarásában és a közelemben lévőre figyeltem) nem tudtam teljesen beazonosítani, lehet, hogy mégsem BMW volt...(?)
- ha valamit nem tudsz/értesz inkább kérdezz, ne írj hülyeségeket!

386 komment

Címkék: közlekedés autó hülye erőszak sztereotípia veszélyes autópálya gyorshajtás előzés követési távolság

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

olcso 2013.07.07. 18:49:15

@csárlszbrunzol: @dzsaszper: Jó hozzáállás. Amíg gondja nincs az embernek belőle (vagy olyan helyzet, amiből gondja lehet), addig ne szóljon bele, ki mit csinál. Volt, mikor a teljesen üres fehérvári úton egy kamion megfordult hajnal 2kor és mindenki a neten szidta :D

Mindent összevetve kicsit szabálytalanság pártinak tűnök, de nem igaz, csak szeretek haladni, de azt már nem szeretem, ha az emberek 2 újjal mutatnak rám, hogy de mocskos gyorshajtó a gyerek...

Reggie 2013.07.09. 14:07:26

Az a baj, hogy nagyon sokan eleve kovetelik, hogy toljak oket. Ezt konkretan abbol lehet latni, hogy ha egeszseges kovetesi tavolsagot tartok mogottuk, akkor egyszeruen nem mennek ki. De ha ramegyek a nyakukra, akkor kimennek az elso adando alkalommal. Tehat valojaban a tolas nem hobbi, nem szorakozas, csak egyfajta kenyszer.

dzsaszper 2013.07.09. 14:17:24

@Reggie: ez is előfordul. Viszont tök fölösleges végig tolni bárkit is kamionsor mellett, vagy akárcsak 1 kamionnyit is. Amikor látszik, lesz hely, egy finom gyorsítással, balra indexszel jelezve hogy oké, most már mennék, elég sokan veszik a lapot...

Reggie 2013.07.09. 14:31:53

@dzsaszper: Igen, ott valoban semmi ertelme, csak a kockazatokat noveli. Ugy kell idoziteni a lassitast, hogy addigra erjen a nyakara az elozonek, mire pont ki tud menni.

D4D 2013.07.10. 10:04:51

@Reggie:

Csatlakozom.

Rengeteg balfasz van, aki nem halad. Viszont mikor a hűtőrácsom tölti ki mindhárom tükrét, egyből kapcsol, hogy 70 helyett mehetne 90-el is.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.07.10. 23:54:42

egy 90el meno kamiont +40 km / h-nal nem tart hosszu ideig megelozni (valami magikus 3.6os osztas kell a m/s -hez azaz ~ 10 m/s volt a sebessegkulonbseg), a 130 es 170 kozott is pontosan 40 km /h van, ez meg azt jelenti hogy pont olyan messzire mentel ki kishaver a ket kamikaze ele, amilyen messzire voltal a kamiontol, vagy meg kozelebb... hiszen utolertek nem?

ugye nem kell mondani a defenziv vezetes es a rettegjél a tót bömös szőke H.P. -ktől alapelvet ?

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.07.11. 00:04:26

@dLm: "Nem itt az ember nézegette a gpst azt höbörgöt hogy majd ö megmutatja mennyivel is szabad menni, betetette eléjük azt össze fosta magát hogy juj de közel van már azt próbálta nyomni a szarjának..."

pontosan!
tobbet nezte azt a sebessegmerot mint a tukrot, kulonben eszrevette volna hogy hatulrol jonnek gyorsan

amugy meg ha mar buntet, akkor bemehetett volna elejuk 91 km/h-val is, nem kell itt szeplelkuskodni hogy bezzeg de o hogy betartotta a KRESZt hiszen jo gyorsan ment a 134 km/h-val
ugyanis az is a KRESZ resze hogy bemehet ele 91 km/h -val :) igaz akkor oda kell figyelni hogy ne kenyszeritse veszfekezesre a masikat, de amugy KRESZ kompatibilis :)))

Nordbright 2013.07.11. 09:53:38

@1kutya:
"hehe! ezekkel én is találkoztam aznap kb ugyanott. a másik nem BMW volt, hanem egy c merga. versenyeztek... úgy 170 körüli tempóval... engem is "betoltak" 2 kamion közé... "

Köszönöm szépen a kiegészítést! ("a köcsög, béna posztíró" lévén) Ezek szerint más is ilyen bénán vezetett aznap a száguldozók életét veszélyeztetve mint én :)

Akkor elmondom, hogy:
1) nem szokásom bevágni senki elé, pláne tükör nélkül
2) indexet MINDEN esetben használom előzés előtt, nem 1mp-cel a megkezdés előtt
3) tükörből megítélve még bőven volt ideje a BMW-nek beállni a belső sávba megfelelő tempóban; R-GO, lelassítani is, ha túl gyorsan jön, nyilván nem ez volt a célja, hiszen sietett
4) 130-as tempóval előzni előzni szerintem nem szabálytalan, ettől jóval gyorsabban haladni igen. Nem igen lehet belemagyarázni semmit. És a leállósávos előzést sem, hogy biztos rá volt kényszerítve az ezek szerint Merci.
5) ahogy '1kutya' is említette, ez egy verseny volt amibe nem fér bele a 130-as tempó.

(megj. korábbi hozzzászóláshoz: aki 2mp alatt előz le egy kamiont kisorolással, besorolással, az meg nem 130-al megy)

Nordbright 2013.07.11. 10:00:00

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:

1) Nagyokos. Megszoktam, hogy a km óra helyett a GPS által kijelzettet nézem. A sok trafi miatt jobb tudni mivel megy valójában az ember. Szerintem órára vagy GPS-re pillantani körülbelül ugyanannyi századmásodpercet vesz igénybe. De cáfold meg nyugodtan, hogy a GPS 12 centivel messzebb van és a fény ennyiről már jelentősen később ér az emberi szembe.

2) Nem szoktam büntetni, szerintem nincs is leírva. A duda nem büntetés, hanem jelzés az ÖKRÖKNEK. Nem lassítok ilyen helyzetben, hanem általában SZABÁLYTALANUL gyorsítok, csak azért, hogy szerencsétlen gyorsabban elmehessen 1 mp-cel mögűlem.

Nordbright 2013.07.11. 10:08:04

@dzsaszper:

Ezt nem értem. Sem a posztíró sem a BMW nem fékezett "erősen". Ha már nagyon számolunk, mondjuk 44km/h lassítás autópályán mikor számítana erős fékezésnek? 10 méter alatt? Ne nevetessetek már.

Nordbright 2013.07.11. 10:18:55

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Nem.
Mivel bandzsa nem vagyok ezért nem tudom egyszerre két irányba csavarni a szemem (2 autóról volt szó), pláne, ha kamion mögött a leállósávban megy el valaki.
Inkább maradj csendben bölcsebb maradsz.

Nordbright 2013.07.11. 10:49:47

@dzsaszper:

Ezzel két gond van.
1) A belső sávban folyamatosan haladó legtöbbször nem szokta külön jelezni index-szel az előzési szándékát. Mivel nem vált sávot csak megy egyenesen folyamatosan.
2) a KRESZ nem engedi meg, hogy a megengedett sebesség felett közlekedj. Ha előzöl, ha nem. Ha te tetted ki az indexet ha nem. A kitett index sem jelentene felmentést a gyorshajtás alól. ( Jóvan na, jóvan gyorsan mentem, de kitettem az indexet! - vagy mit mondasz a rendőrnek?)

D4D 2013.07.11. 13:38:14

@Nordbright:

" Ezt nem értem. Sem a posztíró sem a BMW nem fékezett "erősen". Ha már nagyon számolunk, mondjuk 44km/h lassítás autópályán mikor számítana erős fékezésnek? 10 méter alatt? Ne nevetessetek már."

Tételezzük fel, hogy a kezdősebességed 130 km/h. Ez 36 m/s. Azaz egy másodperc alatt 31 métert tesz meg az autó, és te 10 méter alatt akarsz 44 km/h-t lassulni.
Tehát fél másodperc alatt 130-ról 90-re.

Nordbright 2013.07.11. 13:57:22

@D4D: A 10m természetesen irónikus, ezek szerint nem jött le a hozzászólásból.
Nyilván nem 10m-re álsz ki egy érkező kocsi elé ha előzni akarsz. Azt akartam kifejezni, hogy akár 30-40km/h lassítás még nem jelent életveszélyt és nem kell 500m hozzá. Ez nap mint nap megeshet városban is ha elédlép valaki.

(---Flúgos Buszos---) 2013.07.11. 14:04:05

@GiXXXer: Én csak kinyomom a kuplungot, ha dízellel vagyok, és nyomok egy kövér gázt, hogy terítse be a koromfelhő, ami egyből bemegy hozzá az utastérbe.

D4D 2013.07.11. 14:28:21

@Nordbright:

30-40 km/h sebességkülönbségnél, ha 2-300 méteren belül vagyok, ne jöjjön ki elém a lassú kollega. De aki persze utolsó pillanatban néz a tükörbe, annak már nincsen tartalékja, hogy kint maradjon.

Ekkora sebességkülönbségnél (Feltételezve, hogy a hátul jövő nem überbrutál gyorshajtó, tehát olyan 150 km/h max.). a külsőben sétáló 110-el megy. Azaz a kamion mögött 150-200 méterrel már informálódnia kell, kijöhet-e. Simán hátra lehet látni 200 méterrel hátrébb, és van még bőven hely ahhoz, hogy ne jöjjön ki, ha egy jóval gyorsabb jön.

Persze az elméletem szart sem ér, ha valaki a kamion rendszámtáblája alól kezd el csak hátrafele nézni....

dzsaszper 2013.07.11. 14:31:08

@Nordbright: annak a balindexéről beszéltem eredetileg, aki bemegy. A hátulról gyorsabban érkező számára is az a kérdés, hogy a következő előzni kivánt indexel-e balra és ha igen, mikor? Ha még nem kezdte meg az előzést az, aki hátulról gyorsan jön, de lát jópárszáz méterre valakit akit előzni akar egy kamiont, balra indexelni, akkor ugye onnantól a hátulról gyorsabban érkezőnek tilos olyan járművet előzni, aki maga is előzési szándékot jelzett. Erre az akadályra a gyors járműnek számítania kell.

ha nem jelzi folyamatosan az előzési szándékot, akkor mikor kezdi meg az előzést? Inkább elhaladás vs. sávváltás mintsem ki előz előbb kérdése :)

Reggie 2013.07.11. 15:37:46

@D4D: Igazabol szerintem a problema sosem fog megoldodni, mert aki ilyen esetben kijon a gyorsabb kocsi ele, az
a) figyelmetlen
b) csak azert is meg kijon
b1) mert irigy
b2) mert onkentes rendor
b3) mindketto elobbi
b4) mert lassitson mas, csak neki ne kelljen

Tapasztalataim szerint a figyelmetlenek elenyeszo kisebbseget alkotnak.

Arrol mar nem is beszelve, hogy a kooperativ soforok nagyresze szinten nem tudja jol megallapitani a tavolsagokat es sebessegeket, aminek kovetkezteben vagy o vagy az elozo fekezeses lassitasra kenyszeru. Igy inkabb b4 lesz belole. Talan egy kezemen meg tudom szamolni, hogy hany kozlekedotars volt ugyes es kooperativ, amikor akar mindketten gazelvetellel vagy -adassal kollektivan tudtuk idoziteni a kamion melletti elhaladast jelentos vesztesseg nelkul.

Nordbright 2013.07.11. 18:06:38

@dzsaszper: ok. Ez így teljesen korrekt.
A probléma viszont pont az ilyen általam is leírt szituációknál van.

Eleve nem mehetne a belsőben folyamatosan. Így a belsőt kibérlők esetén felmerül: mikor ment ki a belsőbe, egyáltalán mikor kezdte meg az előzést, és mit előz egyáltalán, ha folyamatosan ott megy? Az előzők miatt, hogyan láthatja/tudhatja bárki, hogy ő előzési szándékban van és "elsőbbsége" van?
Ehhez jön még, hogy mihez van egyáltalán joga, ha "gyorshajtással közlekedik"? Egy 130-al szabályosan haladót nem muszáj beengednie mert fékeznie/lassítania kellene ehhez? Ez nonszensz megközelítése a dolgoknak, pedig sokan ezt mondták a hozzászólásokban. De hát nem is mehetne gyorsabban mint a másik autó. Egyáltalán hogyan kezdhetett bele hamarabb az előzésbe, hiszen szabály szerint neki is a kamion mögött haladó autó mögött kéne haladnia a jobbra tartás miatt.

Nordbright 2013.07.11. 18:07:57

@Nordbright: "Az előzők miatt..." jobban érthetően "Az előzőleg leírtak miatt..."

Nordbright 2013.07.11. 18:13:41

@Reggie: Általánosságban ez is igaz, viszont szerintem vannak figyelmetlenek, de ők gyorsan vissza is húzódnak ha látják a gyorsabbat.
Viszont ha 130-135 között mész, és így átmész a belsőbe előzni, talán az még reális, hogy egy 150-160km/h-val haladóra számítasz mögötted, aki max. picit visszalassít ha utólérne kzben. De ettől nagyobb sebességkülönbséggel számolni/számítani előre szerintem nem reális csak azért mert pályán vagy.
Az már veszélyeztetés kategória és nem te vagy a hunyó. Ennyi erővel egy kisvárosban is számíthatnál folyamatosan 90km/h-val közlekedőkre az utakon, de ez nem életszerű, hogy erre kelljen folyamatosan figyelni.

Nordbright 2013.07.11. 18:17:22

@D4D: Nyilván egy 100-110km/h-val menő ne jöjjön ki eléd akár pár száz méterrel se.

De egy 130-135km/h-val,a megengedett maximális vagy kicsit nagyobb sebességgel haladó azért ne bujkáljon már el szégyenében, ha előzni akar, de egy gyorshajtó meg ettől gyorsabban versenyezni akarna mögötte.

D4D 2013.07.11. 22:19:35

@Nordbright:

"Egy 130-al szabályosan haladót nem muszáj beengednie mert fékeznie/lassítania kellene ehhez? Ez nonszensz megközelítése a dolgoknak, pedig sokan ezt mondták a hozzászólásokban. "

- Azért mondták, mert így van. A sebesség egy statisztikai adat ebben a helyzetben, a szituációhoz (Kijön-marad-be_kell-e_engedni) semmi köze. Mindössze az számít, ki a gyorsabb. Márpedig aki gyorsabb, azt el kell engedni.
Abban igazat adok, hogy nem bármi áron, de ez azt sem jelenti, hogy 'büntetlenül' lehet 82-vel szambázni a belsőben, mert jogod van. Ha te 82-vel akarsz ott szambázni, akkor szambázz akkor, ha már nincs ott senki.

D4D 2013.07.11. 22:24:13

@Nordbright:

"Viszont ha 130-135 között mész, és így átmész a belsőbe előzni, talán az még reális, hogy egy 150-160km/h-val haladóra számítasz mögötted, aki max. picit visszalassít ha utólérne kzben. De ettől nagyobb sebességkülönbséggel számolni/számítani előre szerintem nem reális csak azért mert pályán vagy. "
- De. Kell számítani.

"Az már veszélyeztetés kategória és nem te vagy a hunyó."
- De te vagy a hunyó, mert a gyorsabban haladót kényszerít(het)ed haladási irányának és/vagy sebességének hirtelen megváltozatására.

" Ennyi erővel egy kisvárosban is számíthatnál folyamatosan 90km/h-val közlekedőkre az utakon, de ez nem életszerű, hogy erre kelljen folyamatosan figyelni."
- Rengeteg helyen életszerű sajnos.

D4D 2013.07.11. 22:24:59

@Nordbright:

Leírom mégegyszer: A sebesség ebben az esetben teljesen irreleváns.

Nordbright 2013.07.12. 00:01:20

Én meg leírom ötödjére is. A gyorshajtás nem jogosít fel semmire! És nem anulál vagy ír felül semmilyen más szabálytalanságot! Ez értelmetlen. Ha te vagy a gyorsabb, akkor szabálytalan is lehetsz. Az erősebb kutya... szabály lenne. Ilyen nincs. Nincs itt valaki "szakértő" aki ezt hivatalosan is megszakértené?
Gondolj bele ugyanez kisebb sebességnél. 50-el haladsz és befékezel a pirosnál. Mögötted jön valaki 70-nel és lerongyol. Azt mondhatja: hogy OK, hogy szabálytalanul gyorsan hajtott, de hogy van már az, hogy valaki meg 50-ről szabályosan haladva lefékez/megáll, hát ne kényszerítse már őt senki megállásra? Ez nooormális? Hol van a követési távolság, sebességhatár betartása, stb?

olcso 2013.07.12. 08:38:49

@Nordbright: De az sem jogosít föl semmire, ha más gyorsan hajt. Tehát az, hogy valaki 130-cal vált sávot nem indok arra, hogy mögötte szaftos fékezésre kényszerül valaki.

D4D 2013.07.12. 09:35:06

@Nordbright:

Szándékosan mosod össze a sávváltást és a követési távolságot?

dzsaszper 2013.07.12. 12:28:19

@D4D: büntetlenül szabad viszont 82-vel előzni egy 70-nel haladó kamionoszlopot. Ha közben utolértek, akkor szimplán így jártak. Ha végetér a kamionoszlop, 82-vel ki kell menni a szélső sávba és majd megelőznek.

D4D 2013.07.12. 12:54:16

@dzsaszper:

Részben igaz, ám kérdés: Mi indokolja a 82-t egy olyan úton, ahol lehetséges a 130, az autó is képes rá.

Ha pl a német pályán kezdesz el 80-al menni személykocsival Salzburgnál, Rosenheimig biztos, hogy kivesznek, és megkérdezi miért mész ilyen lassan. Akár kimész előzés után, akár nem.

Ugyanis a 82 már az a sebesség, amikor indokolatlanul feltartod a többi közlekedőt.

26§
(5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.

Itthon egyenlőre még ott tartunk, hogy de jogom van.

dzsaszper 2013.07.12. 12:54:37

@D4D:
"Viszont ha 130-135 között mész, és így átmész a belsőbe előzni, talán az még reális, hogy egy 150-160km/h-val haladóra számítasz mögötted, aki max. picit visszalassít ha utólérne kzben. De ettől nagyobb sebességkülönbséggel számolni/számítani előre szerintem nem reális csak azért mert pályán vagy. "
- De. Kell számítani.

Németországban feltétlenül. Magyarországon, ha szirénát hallasz a hátad mögül, akkor természetesen.
Amúgy alapból Magyarországon nem kell erre kifejezetten számítani, de ez nem jelent felmentést a tükör használata alól.

kérdés, hogy egy esetleges balesetnél a bíróság a 180-as tempónál mit modnana, hogy a sebesség mennyiben oka a balesetnek. Ez alighanem függ a látási- és útviszonyoktól (tejköd, heves zivatar), domborzattól (bukkanó mögül érkezett?) is...

dzsaszper 2013.07.12. 12:57:41

@D4D: indok lehet a rakomány, vagy nem 82, de mondjuk 95-100 körül az, hogy egy young timer trabit/wartburgot/skodát stb. vezetsz. Menetközben felmerült műszaki okról nem is beszélve.

Ja, és nem láttam, hogy kivettek volna kamiont, aki olyan helyen előzött végig kamionsort 82-vel, ahol szabad volt tehergépjárművel előzni. Pedig sok ilyen kamiont láttam.

D4D 2013.07.12. 12:58:24

@dzsaszper:

Mindig megkapaszkodtok a sebességbe, de nem látjátok be, hogy mikor azt írod: 130-al mentem a pályán' az a való életben azt jelenti: 130-at mutatott az én órám, mikor mentem a pályán.

dzsaszper 2013.07.12. 12:59:20

@D4D: nem értem, miért érzed összemosásnak. Sávváltáskor is arra kell figyelj, hogy aki elé bemész, az hirtelen sebességváltoztatás nélkül fel tudja venni a követési távolságot.

dzsaszper 2013.07.12. 13:00:59

@D4D: én már csak reagáltam, nem én hoztam szóba.
De szerintem itt a 127 vagy 135 a legtöbb esetben (amikor nem a hirtelen fékezésre kényszerítés határán van a helyzet) ez kb. tökmindegy.

D4D 2013.07.12. 13:22:24

@dzsaszper:

- Márpedig ez összemosás. Olvasd el figyelmesen.

"Gondolj bele ugyanez kisebb sebességnél. 50-el haladsz és befékezel a pirosnál. Mögötted jön valaki 70-nel és lerongyol. Azt mondhatja: hogy OK, hogy szabálytalanul gyorsan hajtott, de hogy van már az, hogy valaki meg 50-ről szabályosan haladva lefékez/megáll, hát ne kényszerítse már őt senki megállásra? Ez nooormális? Hol van a követési távolság, sebességhatár betartása, stb?"

50-el haladsz és befékezel a pirosnál. Mögötted jön valaki 70-nel és lerongyol. Azt mondhatja: hogy OK, hogy szabálytalanul gyorsan hajtott, de hogy van már az, hogy valaki meg 50-ről szabályosan haladva lefékez/megáll, hát ne kényszerítse már őt senki megállásra?

dzsaszper 2013.07.12. 13:51:51

@D4D: Feltéve hogy kizártuk azt amikor hirtelen fékezésre kényszerít vagy veszélyeztet aki sávot vált, én két apró különbséget látok:
autópályán nagyobbak a sebességek, de jellemzően nem kell megállni. Városban kisebbek a sebességek, de a pirosnál meg kell állni.

Ami a féktávolságot illeti, ezek pont egymással ellenkező irányba hatnak...

Ugyanúgy arról van szó, a hátulról gyorsan érkező fel van-e készülve minden olyan akadályra. amire az adott körülmények között számítania kell.
Tehát az abszolút gyorshajtás mellett még relatív gyorshajt is-e avagy sem.

olcso 2013.07.12. 17:17:32

@dzsaszper: Sajnos mindig azt mondanák, hogy a gyorshajtás volt az ok. Vérszemet kapnak, ha valamivel lehet a gyorshajtókat babrálni kicsit. Mi van ha mégis lassan mentél?? Hát relatív gyorshajtás...

Nugiban lehet lejárt műszakival, 3 különböző gumival, nem működő lámpákkal, kikapcsolt övvel, tükör nélkül furikázni, csak gyorshajtani nem. Akik pedig így járkálnak szidják azokat akik haladnának...

dzsaszper 2013.07.12. 19:15:08

@olcso: a bírók nem mindig olyan szívbajosak, mint gondolod. Hallottam már egypár ítéletről. ahol igen komoly gyorshajtásra mondták azt, hogy részben sem okozta a balesetet, igaz nem autópályán és sávváltásnál, hanem kereszteződésben elsőbbség elmulasztásánál. Szóval nem hiszem, hogy mindig mindent a gyórshajtókra akarnának varrni. Kérdés, hogy mondjuk egy 180 vs. 130 mennyire verné ki a biztosítékot. Egy jobb bíró szerintem feltenné a kérdést egy kirendelt igazságügyi szakértőnek.

D4D 2013.07.12. 20:55:07

@dzsaszper: Sávváltásról volt szó.

olcso 2013.07.13. 10:03:50

@dzsaszper: Még egy büntetést sem kapott a gyorshajtó?? :D

Szerintem tényleg durva, hogy a köztudatba beleivódott ez a nagy gyorshajtóellenesség és szinte csak erről van kampány (reklám a TVben stb...)

tundrazuzmo (törölt) 2013.07.13. 20:30:16

Az lenne a kérdésem, hogy az autozz blog milyen időszámítás szerint hozza le évi rendes posztját. Mert az évi egy posztban biztos vagyok az elmúlt hónapok tapasztalata alapján, csak azt nem tudom, hogy mikor lesz az évforduló.

Most van Ramadan, a zsidő újév valamikor ősszel lesz, a miénk télen, mire számíthatok?

dzsaszper 2013.07.13. 21:30:52

@olcso: bírósági eljárásban pénzbüntetést nem. Ha a kérdésed a gyorshajtás miatti szabálysértési vagy közigazgatási bírságról szól, arra nem emlékszem.
Mindenestre a másik fél kötelező biztosítására ment az ő kára, és az ő kötelezőjén nem lett káreset, és ha büntetőügy lett személyi sérüléssel járó közúti baleset okozásáért, akkor ott is tiszta maradt.

dzsaszper 2013.07.13. 21:32:20

@D4D: igen, valóban. De amennyire értem, felmerült, hogy a sávváltáskor a két jármű még nem volt egymással elsőbbségi viszonyban, csak utána érte utol a gyorshajtó...

csárlszbrunzol 2013.07.15. 21:31:52

@Reggie: Nálam a vízválasztó az, hogy meg tudnám-e előzni jobbról. Ha nem, akkor jogosan megy ott (más kérdés, hogy akkor sem állok le izmozni vele, hanem megvágom jobbról).
Az pedig, hogy kényszernek érzed a tolást, nem jelenti azt, hogy nem közúti veszéleztetés volna, amit csinálsz. Ha engem kérdezel, akkor a tudatos elkövetés csak súlyosbító körülmény.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.07.16. 01:48:02

@Nordbright: "De egy 130-135km/h-val,a megengedett maximális vagy kicsit nagyobb sebességgel haladó azért ne bujkáljon már el szégyenében, ha előzni akar, de egy gyorshajtó meg ettől gyorsabban versenyezni akarna mögötte."

kicsi csira pont azt vallod ezzel be, amit EN IRTAM ROLAD, te meg kikerted magadnak!!!

te buntetni akartal es betartani!!!
tudod erre irtam hogy tegyed meg ezt 91 km/h-val (== kulso kamion +1km/h -s sebesseggel), megtenni megteheted, buntetni sokkal jobban fogod, mi ezzel a gond? nem ismered a KRESZt ? (gyengebbek kedveert aki pl. te is vagy a KRESZ a veszfekezesre valo rakenyszeritest tiltja meg, de hogy a veszfekezes az az erosebb fekezes-e azon mar lehet rugozni...)

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.07.16. 01:57:56

@D4D: "30-40 km/h sebességkülönbségnél, ha 2-300 méteren belül vagyok, ne jöjjön ki elém a lassú kollega. De aki persze utolsó pillanatban néz a tükörbe, annak már nincsen tartalékja, hogy kint maradjon."

mi ezzel a gond?
10 m/s -nel pont 20-30 sec lesz mire utolered felteve hogy o nem gyorsit, pedig az elozesben per definicio benne van hogy gyorsit :)
es az alatt a 20 sec alatt csak megelozi a masikat, persze ezt rendes szemelyautora ertettem :)

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.07.16. 02:05:57

@D4D: "Ugyanis a 82 már az a sebesség, amikor indokolatlanul feltartod a többi közlekedőt.

26§
(5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.

Itthon egyenlőre még ott tartunk, hogy de jogom van."

ez butasag... az a resz egy gumiszabaly, max ha haverral egyutt kulso belsoben mennenk 30 km/h -val akkor huzhatnak rank

a KRESZ osregi takolmany, amiben ezt a reszt meg nem modositottak
azota nem csak hogy a trabik tuntek el, hanem pl. utobbi evekben kiepultek a rendes autopalyak, es szeritnem siman meg lehetne azt a KRESZ szabalyt hozni, hogy nem lehet 90 km/h alatt menni, mert az huzzon le az autoutra, es legtobb helyen betiltani a kamionoknak az elozest, hiszen minek eloznenek :)))

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.07.16. 02:08:32

@dzsaszper: "büntetlenül szabad viszont 82-vel előzni egy 70-nel haladó kamionoszlopot. Ha közben utolértek, akkor szimplán így jártak. Ha végetér a kamionoszlop, 82-vel ki kell menni a szélső sávba és majd megelőznek."

szomoru de ez van...
ugy ertem ez igaz amit irtal, es az is szomoru hogy az emberek tobbsege nem ismeri a KRESZt :)

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.07.16. 02:20:08

@Nordbright: fenntartom amit irtam...
ha feltesszuk hogy a kamion es kozted ugyanannyi tavolsag volt mint kozted es a bömbikés kozott, miert nem
a,. gyorsitasz es elozol
b., visszaveszed a labad a gazpedalrol
verzio egyiket valasztottad?

nem kell a valasz mert tudom... mert ugymond nem akartal szabalytalankodni, es be akartal tartani hogy majdenjolmegmutatom...

dzsaszper 2013.07.19. 11:20:45

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:

nem értem, hogy miért lenne a KRESZ elavult. Jó setben a KRESZ úgy fogalmaz, hogy a változó technika és útviszonyok mellett is megállja a helyét. Számomra a 26. § (5) ilyen megfogalmazásnak tűnik.

Csak hogy jobban értsem, szerinted melyik része nem időtálló a rendelezésnek? és miért?

A) olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza
B) indokolatlanul
C) mindkettő

linfury 2013.07.21. 09:30:11

@dzsaszper: Pont ezt akartam én is leírni. M7-en történt velünk ilyen néhány hete ... tolt le minket a kivilágítatlan, pedig előttünk is legalább még 5-6 autó volt (konvojt előztünk)

dzsaszper 2013.07.21. 22:34:28

@linfury: úgy tűnik, spórolni akartak az üzemanyaggal, hogy nem kapcsolták be a tompítottat... arra már nem futja nekik ;)

_B_ 2013.07.24. 00:56:00

@D4D: "30-40 km/h sebességkülönbségnél, ha 2-300 méteren belül vagyok, ne jöjjön ki elém a lassú kollega. De aki persze utolsó pillanatban néz a tükörbe, annak már nincsen tartalékja, hogy kint maradjon."

Ha 150-el jössz és 100-al!!!! jönnek ki eléd 200 m-re... motorfékezni sem kell, kirakod üresbe, és nem fogsz nekimenni, még ha ö nem is gyorsít. kb 20 mp alatt 100-ra lassulsz, és még közel 100m lesz köztetek.

190 vs 100-nál 300m még határeset motorfék nélkül kigurulással!!! csak észre kell venni hogy előz valaki, és nem egyedül vagy a pályán.

akkor most ki nem méri fel jól a távolságot?

D4D 2013.07.24. 11:05:53

@_B_:

Itt azzal van bajom, hogy míg ő előzi 95-100-al a 85-90-el haladó kamiont, addig én 150-el már két faluval odébb lennék, mire ő visszasorol jobbra.

_B_ 2013.07.25. 14:37:48

ok, 10 km/h val gyorsabb előzésnél (már ez is ferdítés, de számoljunk ezzel)
kb 50 m-t kell ledolgoznia, mert mondjuk nem mászik bele a seggébe, és nem vág be elé előzés után... ehhez kevesebb minden 20 mp kell neki.

Ha te a gyorsítás-lassítás miatt 30mp-ig 100-al mész 150 helyett, ezalatt 60x meghúzod a fénykürtöt, és 5x pingpongozol a zöldsáv és a terelővonal között, akkor is csak 10(igen TÍZ) másodpercet vesztettél. Váljék egészségedre, ez benne van, ha valaki nagyon siet, és ezen semmi nem fog múlni, ha 20 ilyenbe futsz, akkor is csak 3 perc.
Érdemes pattogni?

D4D 2013.07.26. 09:01:06

@_B_:

Nem szzoktam pingpongozni, se fénykürtöt rángatni.

Többet veszítek 10 mp-nél.

dzsaszper 2013.07.28. 20:04:47

@D4D: ez innentől viszont (kölcsönös?) udvariasság kérdése, esetleg defenzív vezetésé. Ha gázelvétellel le is kell lassulj 150-ről 100-ra, tök szabályosan előz az illető, és ha csak addig van benn amíg előz, indokoltan tart fenn. Feltéve hogy nem használsz megkülönböztető jelzéseket :)

D4D 2013.07.28. 21:35:30

Péntek éjjel lefelé elég nagy volt még a forgalom, de mindössze két bambamajommal találkoztam, akinek mindenképpen akkor kellett kijönni, mikor odaértem mögé. A többiek rendben voltak. Volt aki kijött, de gyorsított, volt aki fékezett.

Volt, ahol elvettem a gázt, de legtöbbszőr még ez sem kellett. Igaz, fenti állításaim csak Tárnok utánra vonatkoznak. Tárnokig (pedig nem szoktam, de most mindjárt háromszor is muszáj volt) rángatni kellett kicsit a fénykürtöt.

PPK™ 2013.07.30. 12:58:53

Sziasztok, kéne egy kis segítség egy barátomnak :)

Hallott egy történetet, miszerint egyik reggel szabályt szegett valaki és két motoros rendőr megállította. Diskuráltak egy kicsit a rendőrökkel, majd a két szép szeméért elengedték. Nem írt alá semmit és minden igazolványt, forgalmit visszakapott. Elképzelhető, hogy mégis kap majd egy levelet x nap múlva, hogy perkáljon x ezer forintot? :)

Marcellusca 2013.07.30. 22:44:28

Látom, pörög a blog. :D

Az vo't már, hogy: Hüjjje a posztoló? :DDDD

@posztho': Utóbbi időben volt szerencsém pályázni, M3, M5, M7.
Borzalom!
Annyi idióta van az utakon, hogy az már fáj (ennél rosszabb csak, mikor beérsz Pestre)! :(
Tapasztalatok:
- átlag 120-122-vel megy (óra szerint az a 130?);
- jópáran csak 110-zel (ők azok, akik szeretnek utolsó pillanatban bejönni a belsőbe, amikor utolérnek egy kamiont. Hozzátéve: ezek nem ütött-kopott ezerkettesek vagy ótvar kocka Ladák, hanem modern ótók, pölö Megan, Laguna, Mazda3/6);
- sok a telefonáló, akik csak 100-110-zel kígyóznak tova (mert sokszor még a sávjukban is csak vonaltól vonalig közlekednek);
- hétvégi autósok, akik nem mernek haladni, csak 90-nel pirickáznak (tán azért, mert így fogyaszt a legkevesebbet(?) a verda, meg bent van az egész család, cuccokkal, amiket a Nagyi adott);
- a legdurvább az volt, mikor kb. 150-nel előzött a delikvens, miközben SMS-ezett!

Nem szoktam tötyögni meg gyorshajtani sem (ált. GPS-szerinti 128-130-cal megyek), de valóban nem lehet normálisan haladni. Tudomásul veszem, ha valaki km-óra szerinti 130-cal megy (elvégre az a hivatalos műszere) és a száguldozókat is elengedem (jobb a békesség).

+ Sokan nem tudják értelmezni, nincsenek tisztában a gyorsítósáv fogalmával. Felhajt úgy a pályára, hogy "felgyorsít" 80-90-re és már húzódik is be. (Közben meg csodálkozik, hogy én meg elhaladok mellette min. 120-ra gyorsítva.)

Aztatat nem-e lehetne-e jogszabályban (KRESZ-ben) rögzíteni, hogy a belső sávot min. 120 km/h sebességgel lehet igénybe venni? Kicsit veszélyes mikor (utolsó pillanatban) bejön 90-nel a belsőbe, mert előzi a 85-tel menő kamiont és még véletlenül sem gyorsítana fel.

dzsaszper 2013.07.31. 11:28:53

@Marcellusca:
A 120-122 óra szerinti 130-ra reálisnak tűnik.

Tudtommal mindenki annyival megy amennyivel akar, amíg nincs minimális sebesség tábla. Autpályán és autóúton vízszintes terepen a 60 kb. elvártnak tekinthető...
Addig semmi gond, amíg a többi szabályt is betartják, még akkor is ha kellemetlen gázelvétellel visszalassulni.
Az aki utolsó pillanatban közvetlen a másik elé berántja a kocsiját az nyilván szabálytalan -- akár közúti veszélyeztetés bűncselekmény is lehet belőle...
A telefonos ügyek valóban gáz...

A gyorsítósávval kapcsolatban két megjegyzésem van: előforul túl rövid, másrészt valahogy újabban dívik a gyorsítósávból érkezők közt a kivágva előzés, akár teljesen megállásra kényszerítve azt akit előz. Ez abba az irányba hat hogy mindenki spurizik befele, ahogy csak tud.

Elvileg a KRESZben mindent lehet, mivel tvr. ezért az Országgyúlésen kell átverekedni.
Szerintem a 120-nak nincs értelme, miért kényszerítenél valakit aki 110-zel bír menni a Ladájával, hogy 70-nel tötyögjön egy kamion mögött?

Egy 90-es, esetleg 100-as minimum elvárt sebesség a legbelső sávra azokra a szakaszokra, ahol legalább 130 a sebességkorlát, viszont értelmes lenne szerintem is 6-22 óra között, a kamionos előzési tilalomra figyelemmel :)

FDToth 2013.07.31. 17:27:39

M0-os megyek, elpttem lassabb autó, kiemygek a belsőbe. Ott viszont egy 100-zal autózó Suzuki van előttem. Mögé értem, nem mentem rá, de a bal indexet kitettem. semmi, kb. 10 sec-ig. majd nyomtam eg ykürtöt (tudom szabálytalan, de muszáj) erre olyan hirtelen kirántotta a külsőbe a kocsit a szerencsétlenje, hogy azt hittem beslő szalagkorlát lesz a vége nála, de megúszta. az egy dolog h a külsőben szarok a tükörnézésre, de könyörgöm, h a belsőben vagyok, minimum 5-6 másodpercenként nézem azokat!!

"streetfighter" 2013.07.31. 20:24:55

@FDToth:
Én már belefásultam abba, hogy villogjak, dudáljak ezekre a belsőben grasszáló majmokra .
Biztos van köztük bamba segg, önkéntes rendőr, lassú előzést feltételező és ezáltal a saját beragadását vizionáló mazsola. Tök mindegy. 5mp kivárás után nagy körültekintéssel simán előzöm jobbról.
Kevésbé stresszes és talán konfliktus mentesebb is. :)

dzsaszper 2013.08.01. 09:24:50

Ha már türelmetlen barmokról van szó a poszt elején, akkor ide:
index.hu/belfold/2013/07/31/zebran_gazoltak_gyalogost_a_budaorsi_uton/

dzsaszper 2013.08.01. 09:26:17

@FDToth: a kürt az M0-n előzési szándék jelzésére nem szabálytalan. Legalábbis meglepődnék, ha bármely szakasz lakott területen belül lenne :)

"streetfighter" 2013.08.01. 17:46:14

@dzsaszper:
Erős a gyanúm, hogy itt nem "türelmetlen barom"-ról van szó.
Valószínűbb a figyelmetlenség és a körültekintés teljes hiánya.

dzsaszper 2013.08.02. 10:57:52

@"streetfighter": igaz... akár lehetett a @Marcellusca: által emlegetett telefonálás is...

sErnyő 2013.08.03. 07:30:18

Huh ezt végig olvastam ez kb. olyan volt mintha mentem volna 100km-t az autópályán:))

mirx 2013.08.04. 13:48:40

Alapvetően úgy gondolom, hogy a 100-zal közlekedő személygékocsinak is joga van megelőznie a 90-nel haladó kamiont, tehát azt szépen kivárom, akkor is, ha sokáig tart, és én sokkal gyorsabban mennék.

DE! Amikor jövök 130-cal, és mögöttem közel-távol senki, és úgy rántja be elém a kocsit, mert "nehogymár neki fékezni kelljen 5 másodpercre", amíg elmegyek mellette, ezáltal engem kényszerítve 30 km/h-t lassulni satufékkel, azt kibaszott pofátlanságnak és külön veszélyesnek tartom.
És ez rendszeres!

Reggie 2013.08.06. 13:52:20

@Nordbright: Nem szamitani kell, hanem felmerni. Szamitani csak a nem lathato, de valoszinusitheto esemenyeket kell, mint peldaul: bokor mogul kiugrik a szarvas vagy a belathatatlan jobbkezes utcabol jon auto.

(Mondjuk szerintem az nem eletszeru, hogy jozan ember 10 eves hasznalt suzuki swiftet vesz, de ettol meg nap mint nap megtortenik.:D)

dzsaszper 2013.08.06. 15:05:31

@Reggie: ez azért a látási viszonyokon, domborzaton, út vonalvezetésén, eselteges takaró járműveken is múlik.
Előfordul, hogy egy türelmetlen barom bukkanó mögül, beláthatatlan kanyarból netán kamion takarásából érkezik, és akkor nincs idő felmérni és lereagálni.

gyugyó 2013.08.14. 07:31:08

Kár ezért a blogért. Nem tud valaki vmi hasonlót?

Alikam 2013.08.14. 15:56:56

Ha tolnak, akkor én mindig szépen lassan leveszem a lábamat a gázról(nem satufék)..., lassítunk, lassítunk, egy kis dömbra lecsücsülünk.

Általában veszik az adást és lemaradnak.

dzsaszper 2013.08.15. 12:50:34

@Alikam: jaja. De fennáll két dolognak a veszélye. Az egyik a stratégiaváltás, és inkább leállósávon előzés; a másik az előzés utáni gyors visszasorolás és satufékezés. Mindkettőre láttam már példát (akár egymásutánban is). És mindkettő kb. kimeríti a közúti veszélyeztetést.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.08.22. 18:29:23

@dzsaszper: "Csak hogy jobban értsem, szerinted melyik része nem időtálló a rendelezésnek? és miért?"

a KRESZ szerint autopalyan mehetek 41 km /h -val is
ha a haver eppen a kulson 40 km/h -val megy akkor elozhetem is
KRESZ szerint nem kenyszerithetek veszfekezesre senkit, tehat ha jo nagy tav van a belsoben akkor nekiallhatok az elozesnek

a KRESZ szerint a 0.7 - 2 masodperces kovetesi tavolsagot meg kell tartani, tehat en nem cuppanhatok ra es nem mehetek be eleje azonnal
tovabbszamolni nem fogom hany percig tarthat az elozes, igaz van egy gumiszabaly hogy nem szabad fenntartani a tobbieket indokolatlanul, de azt hadd ne a tobbiek dontsek el nekem mennyire indokolt 40el menni...

a KRESZ szerint olyan gepjarmu hajthat fel ami kepes elerni sik uton a 60 km/h -t, minimalis sebessegrol szo sincsen, na ezert mondom hogy elavult

dzsaszper 2013.08.22. 23:33:52

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: a követési távolsággal kapcsolatban tévedsz. A KRESZ szerint olyan követési távolságot kell tartani, hogy az elöl haladó vészfékezése esetén is meg tudj mögötte állni. Nem kell viszont tartani, ha előzésre készülsz.

Ez a gyakorlatban közel azonos fékdinamika és kb azonos sebesség mellett két másodperc. 130 és 40 között viszont szinte a teljes fékút 130-ról. Tehát hatalmas luk kell legyen belátható, hogy egyáltalán kimehess előzni.
Ja és ne felejtsük el azt a szabályt, amit sokan nem ilyen kiélezett helyzetben is szeretnek megszegni: az előzést az előzöttnek gyorsítással tilos akadályoznia!

dzsaszper 2013.08.22. 23:39:02

helyesbítés, néhány szó lemaradt:
ez a gyakorlatban közel azonos fékdinamika és kb azonos sebesség mellett hét tized uszkve két másodperc.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.08.23. 00:57:21

@dzsaszper: "Tehát hatalmas luk kell legyen belátható, hogy egyáltalán kimehess előzni."

nagyon helyes, elvegre nekem is illik egy picit varni ha utana 10 percre a tobbiek 40el kell menjenek
addig meg par kamionos azert meg befenyitheti a szaguldozokat :)

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.08.23. 01:10:34

@dzsaszper: tehat meg egyszer
40 km / h -val mehetek...
kamionok nem elozhetnek tehat mogottem lesz par kmnyi kamionsor...
ha megis akkor ott a hatul jovo autos ha elcseszi ott nem targyalas lesz, hanem temetes...
akkor most nem ocska a KRESZ?

amikor megcsinaltak valoszinu a lovaskocsikat akartak kitiltani az M7rol, ami 1966ban Martonvásárig epult meg (23 km)
azota megepult sokminden es altalanossa valt a 110 km/h -rol valo gyorsitas is, csak vissza kell lokni a valtot
akkor miert nem lehet azt mondani hogy 90 km/h alatt halado szemelyauto az huzzon le a foutra?

dzsaszper 2013.08.23. 08:42:18

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: a húzzon le a főútra az túlzás.

Azzal még egyet tudnék érteni, hogy ahol több sáv van és legalább 110 megengedett, ott legyen egy automatikus 90-es minimális sebesség.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.08.30. 17:16:15

Én támogatom, hogy mindenkinek újra kelljen vizsgázni. De mellé csináljanak pszichiátriai tesztet is. Leszek az első is akár, de akkor tényleg szűrjék már ki az ilyeneket.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.08.30. 17:21:05

@"streetfighter": Párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten a jobb oldali sávban való elhaladás nem minősül előzésnek.

Navarone 2013.10.10. 13:23:50

Én ilyenkor szépen leveszem a lábam a gázról, hadd anyázzon :D

Navarone 2013.10.10. 14:21:16

@kovi1970: én igazat adok neked....

nyulambulam 2013.11.03. 11:36:29

@FDToth: Engem már toltak le párszor. A legtöbbször úgy, hogy kétsávos úton előztem, miközben valaki bejött elém az én tempómnál lassabban. Én ahogy kell, lelassítottam, nem mentem a nyakára, de jött valami vadbarom hátulról és elkezdett a hátsó ülésen alvó kislányomtól kb. 3 méterre villogtatni. Ilyenkor számomra csak egy megoldás van. Mivel mellettem jobb oldalon kamion van, előttem x méterre egy 100-120-as tempó körül előző mazsola, mögöttem meg 3 méterrel egy ökör, a balesetek minimalizálása érdekében csökkentem a sebességet, hogy legalább átlagban meglegyen a kellő követési. Ha elkezd villogni, vagy dudál, akkor lemosom az ablakot, hogy biztos jól lássak. Aztán ha a mazsola előttem kitér jobbra, akkor gázt adok. Ilyenkor általában a villogó ökör lemarad, aztán kis idő múlva, amikor a csotrogánya elérte újra a 140-150-es tempót, győzedelmesen megelőzhet.

nyulambulam 2013.11.03. 11:48:21

@D4D: Na, azért a német autópályákat nem kellene idekeverni. Amúgy ott ha valaki 130 feletti tempóval balesetet szenved, a törvények szerint automatikusan részben vétkes - akkor is ha különben teljesen szabályosan közlekedett...

nyulambulam 2013.11.03. 11:52:57

@dzsaszper: " Nem kell viszont tartani, ha előzésre készülsz."

Szerintem olvasd el a KRESZ-t. Ez a rész csak a 3,5 tonna feletti, ill 7 méternél hosszabb járművekre vonatkozik és ott is csak arra a passzusra, ami szerint ezeknek akkora követési távolságot kell tartani, hogy egy előző autó bármikor beférjen eléjük.

nyulambulam 2013.11.03. 11:56:58

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: "a KRESZ szerint autopalyan mehetek 41 km /h -val is"

Persze, ha a látási vagy egyéb körülmények ezt indokolják - vagyis ha bazi nagy köd van, vagy jeges az út. Amúgy nem mehetsz 40-nel, lásd KRESZ 26. § 5. pont.

dzsaszper 2013.11.04. 09:24:02

@nyulambulam: ez most nem egészen értem, hogy jön a válaszom lényegéhez.

Azt egy szóval sem mondtam, hogy nem kell követési távolságot tartani, ha téged akarnak előzni... viszont a követési távolság mögötted a minimum ahhoz, hogy zavarás nélkül végrehajthasd a sávváltást.

Tehát továbbra is hatalmas luknak kell lennie a belső sávban, no meg senki nem jelezhetett előzési szándékot mögötted...

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.08. 00:34:25

@nyulambulam: ez amit irsz ez egy gumiszabaly

szerintem ha sikerul felcsapatnom a max 60 km/h -s vegsebessegu autommal akkor nem tudom a 180 -al halado szlovak milliomosnoket kielegiteni
a KRESZ szerint meg felmehetek...

D4D 2013.11.16. 23:45:04

@nyulambulam:

Belinkelnéd ezt a törvényt?

nyulambulam 2013.11.25. 19:40:00

@D4D: Szerintem ez egy jó kiindulópont:
de.wikipedia.org/wiki/Richtgeschwindigkeit_%28Stra%C3%9Fenverkehr%29 , a bírósági ítéletek ügyiratszáma a "Missachtung der Richtgeschwindigkeit" pontnál van.

nyulambulam 2013.11.25. 19:44:17

@dzsaszper: Azt mondtad, hogy előzéskor nem kell betartani a megfelelő követési távolságot. Nos, ez nem igaz.

Sokan egyszerűen félreértelmezik a kresz 27. § paragrafusának 2. a pontját, ami ezt mondja:
"Nincs szükség ilyen követési távolság tartására ha a vezető előzésre készül fel". Nos, ez csak a teherautókra vonatkozik, a személyautókra nem.

nyulambulam 2013.11.25. 19:49:38

@D4D: A bírósági példa: Egy autós 160-nal ment egy sebességkorlátozás nélküli autópályán. Egy teherautó kiment elé figyelmetlenül, összeütköztek. A bíróság szerint ha 130-cal (az ajánlott sebességgel) ment volna, akkor elkerülhette volna a balesetet, ezért a baleset kialakulásában részben ő is felelős.
A link:
www.iww.de/va/archiv/haftungsverteilung-mithaftung-wegen-ueberschrittener-autobahn-richtgeschwindigkeit-f43318

0gábor 2013.12.19. 17:15:52

Vigyázni! Minimum 200-al kell repeszteni
az autópályán, különben jön a narkós Stholl Buci vagy a Rezesova Putrisova és letol mindenkit a gecibe! :)

D4D 2013.12.28. 01:16:40

@nyulambulam:

Tulajdonképpen engem igazolsz.

Maradjunk egy esetnél, a fickónál, aki elé besoroltak, mikor ő 160-al jött.

Több dolgot nem tudunk:
- Nem tudjuk, mennyivel soroltak be elé.
- Nem tudjuk, milyen volt a felhajtónál a pálya vonalvezetése, és ezzel összefüggésben volt e ott más jármű, pl egy tgk a külső sávban, ami időszakosan kitakarhatta egymás számára a két baleseti felet.

- Az ítéletből nem derül ki a forgalmi helyzet sem, hogy üres pályán történt-e a dolog, vagy esetleg a Berufsverkehr ideje alatt.

- És szerintem aki egy jobbos pályaívben, mikor a külső tele van kamionnal, a belátható szakasz olyan 2-300 méter sincsen, mégis 150+ tempóval dönget, az hülye, még Németországban is. Hasonló forgalmi helyzetben, de nyílegyenes jól belátható úton, ha hirtelen és körültekintés nélkül valaki kiugrik a két kamion közül, ott a kiugró a hülye, függetlenül attól, a hátul jövő mennyivel jön. Bár ebben a helyzetben is azt mondom, 150-nél többel semmi pénzért nem mennék.

Aztán amikor üres a pálya, jól belátható, nincs aza az Isten (csak egy Octavia a leállósávban), hogy a mutató 160 alatt mutasson.

De az állításomhoz: Nem automatikusan vétkes a Richtgeschwindigkeit értékét átlépő autós.

"es sei denn, er weist nach, dass es auch bei einer Geschwindigkeit von 130 km/h zu dem Unfall mit vergleichbar schweren Folgen gekommen wäre."

D4D 2013.12.28. 01:24:38

@nyulambulam:

"Bei einem unfallursächlichen Fahrfehler des Unfallgegners – z.B. unzulässiger Spurwechsel"

- Azt tudjuk-e ezért hány hónap Fahrverbot és flensburgi pont jár?

Mert noha a másik felet is hibásra hozzák, azért 40 km/h különbség egy jól belátható pályaszakaszon, amit a kisoroló rosszul ítél meg, nos az már kérdésessé teszi ugyanakkor, hogy alkalmas-e az illető a gépkocsivezetésre.

- És ismét nem tudjuk, milyen vonalvezetésnél történt az eset. Íven, vagy egyenesben. Nem ugyanaz a leányzó fekvése.

.

Keserű fintora a sorsnak, hogy míg egy egyenes szakaszon egy 200-al jövőt is észre kell venni, addig egy kamionokkal teli ívben lazán bizonyítható, hogy akár 130-al, akár 200-al jövök, nem tudtam volna elkerülni a 90-el kisorolóval az ütközést, holott utóbbi esetben pont a 200-al jövő a hülye.

0gábor 2013.12.31. 19:07:02

És ez pontosan így is van!












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása