Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Gyalogosgázolás. Zebrán. Kétszer.

2007.11.06. 12:54 :: SilentSound

Két jármű is elütött egy nőt Kőbányán

Zebrán akart átmenni egy nő a budapesti Gyömrői úton. Először egy teherautó aztán egy személyautó is elgázolta. Meghalt.
Szabályok betartása, közlekedési kultúra. Kettő azok közül, ami nem kifejezetten van jelen a hazai utakon. Már az is figyelmetlenség és felelőtlenség eredménye, ha bárhol, bárkit elgázolnak. És itt főleg az autóvezetőnek kell figyelnie, neki kell tudnia a kreszt, neki kell megóvnia a gyalogosok életét, akiket nem vesz körül egy vagy több tonna vas, hat légzsák, aktív gerincvédő fejtámla, meg miegyéb. Ha mindez zebrán történik, az még borzasztóbb. Ha pedig valakit két autó is elgázol azon a zebrán, az mindezt tetézi. És nem meglepő, ha a gyalogos ezt nem éli túl.

Viktor már lassan törzslevélírónk lesz, ha majd kreálunk ilyen címet. Ezúttal a kresz egy hibájára hívta fel a figyelmet, ami nem is kis hiba, valószínűleg nem csak nálunk, hanem több országban is, ha hasonló táblákat használnak az EU-ban, vagy akár azon kívül is. Íme a levél:
A KRESZ is lehet kicsit hibás a dologban

KRESZ 10. § (1) A közúti jelzőtáblák a járművezetők részére
a) az útvonal típusát jelzik,

szögletes, kék – mint a tájékoztató,

sarkán álló sárga-fehér - főútvonal
b) az elsőbbséget szabályozzák,

elsőbbségadás tábla,

STOP tábla,

kerek, piros szegélyű – mint a tiltó - szembejövő forgalomnak van elsőbbsége

szögletes, kék – mint a tájékoztató - szembejövő forgalomnak nincs elsőbbsége

c) utasítást adnak,

kerek, kék – kötelező haladási irány,

fehér szögletes alapban kerek, kék – pl. hólánc használata szükséges
d) tilalmat, illetőleg korlátozást jeleznek,

kerek, piros szegélyű
e) veszélyt jeleznek, vagy

háromszög, piros szegélyű
f) tájékoztatást adnak.

Szögletes, kék , érdekes hogy itt van a „zebra"

(fehér és zöld szögletes is bizonyos esetekben)


Szóval a klasszikus kérdés:
Miért van a "zebra" tábla a tájékoztatást adó, és nem elsőbbséget jelentő táblák között? Vagy miért nincs elsőbbségadás táblával kombinálva, ahogy a körforgalom, vagy autópálya felhajtónál az autópálya kezdete tábla van?

Miért van egy szignifikánsabban nehezen észlelhető formája?
(A tájékoztatást adó tábla a tipikus "leszarom" tábla. Ha valaki nem kórházat keres, vagy parkolóhelyet, ezeket a táblákat észre sem fogja venni, az agya kizárja, csak akkor veszi észre ha kifejezetten ezt keresi. )

236 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó baleset veszélyes kresz gyorshajtás gyalogos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Professor Pizka 2007.11.07. 06:14:03

Itt (usa) egy eleg getto helyre jarok bevasarolni, gyalog. (tiz perc seta) Fekeznek. Sot a stoptablanal megallnak. Nem lassitanak, hanem allora fekezik az autot (az egyenrangu utkeresztezodesben itt minden iranybol stoptabla van. Tehat mindenki megall. Hajnal kettokor, tokures uton is. Es ez nem valami uri kornyek a bolt kozonsegenek haromnegyede huszeves verdakon kozlekedo fekete. A gyorsahjtas egy alkalommal parszaz dollar es hat pontbol egy vagy ketto, attol fugg mennyivel mentel. A hat pont haromevente nullazodik. El lehet intezni, van erre szakosodott ugyved, aki megalkuszik a helyi hatosaggal, hogy ez nem gyorsahjtas volt, hanem tilosban parkolas es nincs pont. Kb 3-500 dollar munkadij, plusz egy ilyen 'parkolas' is vagy 500 dolcsi. Es akkor meg nem beszeltunk a biztositasi vonzatrol, amit a kaliforniai kollega mar emlitett. Rend van...

0xFFFF 2007.11.07. 07:22:09

Sajnos a fejétől bűzlik itt is a hal. Valóban drákói szabályok kellenének az elkurvult emberek magatartásának a megváltoztatására, mint amilyeneket Professor Pizka is említ. Londonban, ha leteszem a lábomat a gyalogátkelőnél, úgy fékelnek az autósok, hogy inkább kifejelik a szélvédőt, de megálljanak, ugyanis, ha csak a nadrágomat meglebbenti és feljelentem igen hosszú időre eldobhatja a slusszkulcsot. Nincs gazdag vagyok kivásárolom magam a bírságból.

Dio Papa 2007.11.07. 08:28:52

Már ez első pár sor is hülyeség (sztem)
"És itt főleg az autóvezetőnek kell figyelnie, neki kell tudnia a kreszt, neki kell megóvnia a gyalogosok életét, akiket nem vesz körül egy vagy több tonna vas, hat légzsák, aktív gerincvédő fejtámla, meg miegyéb"

A saját életemért én felelek elsősorban, tehát NEKEM kell vigyázni. Ha autóval vagyok, ha gyalog. Miért várom el, hogy más vigyázzon rám ha én sem vagyok képes? Nagyon sajnálom a gyalogost de a fenéért nem lehet körültekintéssel átkelni? Főleg ha tudják hogy nálunk mennyire sz@rnak az autósok mindenre. Én tuti nem fogom az életemet vadidegenekre bízni.

Dio Papa 2007.11.07. 08:45:52

\" Rocko- 2007.11.07. 00:12:49

VÁRATLANUL: m iaz, hváratlan? ha öt perce ott állok, mert senki se akar átengedni, és lelépek, akkor az váratlan?\"

Mégis az az autós aki akkor ért oda, honnan a fenéből tudja hogy mégis 5 perce vársz ott? Jah és mégis ennek mi köze mindehhez? Ha féktávon bellül lépsz le: el fognak csapni. Ha mondjuk este van közvilágitás de te sötét ruhában vagy, szembe pedig az autóst elvakitja a lámpa, téged nem fog észrevenni: el fognak csapni. Ha látod hogy nem lassít, mert bunkó/nem vesz észre/épp a rádióját állitgatja/ és te ennek ellenére még is lelépsz mert _hűdeelsőbbséged van_ el fog csapni. Esetleg vársz még pár percet és szidod a hülye autósokat.

A te döntésed. Tényleg elég tragikus ami az országban megy ilyen téren (is), de ettől még nem muszáj áldozattá válni.

krtek2 2007.11.07. 10:07:15

Ugye rémlik még az a szabály, hogy ha zebra előtt áll egy másik jármű (bármilyen okból álljon is ott), akkor kötelező a zebránál megállni? (Mármint nem a gyalogosnak, hanem a többi járműnek.)

Kata 2007.11.07. 10:27:03

Azt árulja el nekem valaki, hogy honnan jött az a magatartás és értékrend, hogy ha a nyomorult kétlábon közlekedő embertárs mer arra gondolni, hogy lelépjen a járdáról, és átkeljen az úttesten, akkor bármelyik egy, kettő, három, akár négy és több keréken közlekedő embertársunknak jogában áll őt meggyilkolni?

Attól, hogy van alattad kerék, nem áll jogodban kinyírni másokat, akik alatt nincs kerék. Járda van? Tessék lelassítani. Zebra van? Még jobban tessék lelassítani. Busz van? Fel kell készülni rá, hogy eléd ugrálnak mindenféle mitugrász, puhatestű alakok, akik gyalogosnak merik magukat nevezni.

Az, hogy van a segged alatt egy alváz, és a kezedben egy kormány, nem jogosít fel gondatlanságból elkövetett emberölésre.

Igenis a kurva életbe, tessék odafigyelni a gyalogosokra, a biciklisekre, a teherautókra, és minden más egyéb egyedre, aki a közlekedésben részt vesz. Ugyanis ők is közlekednek, ez nem csak a kerékkel rendelkezők kiváltsága. És azért vagy emberből, nem pedig állatból, mert vigyázol a gyengébbekre. Könyörgöm, a 21. században élünk, nehogy már az legyen az általános morál, hogy pusztuljon a puhatestű! Ha a legjobb barátodat, vagy legszeretettebb családtagodat nyírja ki egy ámokfutó a zebrán, akkor persze más lesz az álláspont?

Engem anno a zebrán akart elbaszni egy taxis, aki sárgából-pirosba árnyalatban száguldott keresztül a lámpán, majd a kereszteződés közepén satufékezett, amikor meglátta a keresztbezöldben a 15-ös buszt (ugye az nem puhatestű) majd elkezdett tolatni vissza a lámpa előtti stopvonalhoz, keresztül a nekemzöld zebrán, és majdnem rajtam (ugye én puhatestű vagyok). Hát kurvára örültem neki.

Én nem is értem, lehet, hogy ez az én vidékiségemből fakad (nálunk ugyanis osztrák hatásra illik megállni, ha látsz egy gyalogost az út szélén, alapból feltételezzük, hogy át akar kelni, nincs is gázolás), hogy ha gyalogost látok, akkor egyik szemem a forgalmi helyzetet pásztázza 360 fokban, másik árgus szemem meg a gyalogost figyeli bőszen, nehogy véletlenül elém ugorjon. 160 cm alatt meg pláne, ha feltételezhető róla, hogy gyerek. Igenis lesni kell, hogy a gyalogos mit óhajt tenni, és a forgalmi helyzetnek megfelelő sebességgel menni. A forgalmi helyzetbe pedig a gyalogos is beletartozik, akár tetszik, akár nem.

TH 2007.11.07. 10:40:40

krtek2 2007.11.07. 10:07:15
Bizony!
Sokszor meglepődök azon, hogy hányan nem tartják be...

polygala 2007.11.07. 11:32:50

Rendszeresen vezetek a Gyömrőin. Aznap este a legelső visszafordítottak között voltam.

Valaki, aki a közelben lakik, elmondta már, hogy talán szerencsés lenne lámpázni ezeket a zebrákat.

Aznap este esett az eső, az útfelület csillogott, a lekopott zebra nem látszott már egy másfél órával azelőtt sem, amikor jövet végigmentem a Gyömrőin. Visszafelé gondolom mégúgyse.

A külső sávban gyakorlatilag ötletszerűen parkolnak az autók, gyakran a figyelmeztető táblát is takarják (nem tudhatom, aznap este mi volt a helyzet.) Az autók ezért gyakran eleve a belső sávban haladnak (meg persze a jobbra tarts nem betartása, de itt azért valamennyire indokolt a dolog.)

Én, aki lassan harmincéve lakom Kőbányán _tudom_előre_, hogy ott a(z alig látható) zebra, s már jó előre sasolok. És éppen, mivel jól ismerem a helyet, s a gyakori forgalmi helyzeteket, sajnos azt is tudom, hogy könnyen elnézhette a sofőr a helyzetet. Perzse ez a sofőröket nem menti fel, de mégis, a gyalogoson kívül a sofőröket is sajnálom.

(Különböző fórumokon a helyiek gyakorta említik, hogy meg kellenne oldani a Gyömrőin adódó problémás pontokat. Talán most lesz foganatja. Talán. Kell még egyszer elmondani, kellenek ötletek?)

TH 2007.11.07. 13:05:41

polygala 2007.11.07. 11:32:50
Hát igen, a Gyömrői az egy katasztrófa. Amúgy is szar az út, a külső sávban nem csak parkolnak, de a burkolat minősége is katasztrofális (a belsőben is kritikán aluli).
Gyalogosként meg tényleg életveszélyes ott átmenni, a lámpa helyett talán megoldást jelentene az is, amit mondtam fentebb: jól kivilágított, feltűnő zebrát egy ekkora útra!

Rocko- 2007.11.07. 13:17:50

Dio Papa 2007.11.07. 08:45:52
az autós az 5 percet nem tudhatja, de amikor megközelíti a zebrát, akkor látja, h ott állsz.

TH 2007.11.07. 13:22:18

Rocko- 2007.11.07. 13:17:50
Csak kérdezek, nem gonoszkodásból: te mindig megállsz, ha a járdán áll egy gyalogos a zebránál?

Rocko- 2007.11.07. 14:32:20

TH: a választ sztem Te is tudod. :)
az esetek nagytöbbségében igen. de hogy a felhozott példára reagáljak: ha látom, h jó ideje ott szerencsétlenkedik, és sokan nem enegdik el előttem, akkor - ha nincs más uató mögöttem, ergo nem kell feltartanom senkit, h átmehessen -, akkor megállok, és elengedem. ha busz előttem balra kanyarodik dettó.

TH 2007.11.07. 14:34:54

Rocko- 2007.11.07. 14:32:20
Érdekes, én ezt fordítva csinálom. Ha nincs mögöttem senki, akkor elengedem, hiszen akkor úgyis át tud menni biztonságosan.
Akkor állok meg, ha jönnek mögöttem sokan, mert akkor látom, hogy reménytelen neki az átkelés...
Gyalogosként meg nagyon utálom, amikor az utsó kocsi áll meg, hiszen azt már pont ki tudtam volna várni...

Rocko- 2007.11.07. 15:04:09

na de hát TH, autósként pont azt a hibát követed el, amit gyalogosként gyűlölsz. :D
én azért állítom meg a mögöttem jövőket, mert nem vagyok meggyőzödve, h ők elengednék. ha meg nincs mögöttem senki, akkor nyilván át tud menni biztonságosan. (elvétve azt az extrém esetet, h nagy közzel, de utánam jön vmi barom 300-zal)
mondjuk akkor szoktam meglepődni, amikor rákészülök, h majd én elengedem, erre az előttme lévő gyűjti be a jófejségi pontot. :D

ex-dr. vuk 2007.11.07. 15:08:12

Egyebkent ebben az egeszben a legnagyobb hibasak a vezetes OKTATOK es VIZSGAZTATOK! Miert? Akarkit megkerdeztem, azonnal fujta, hogy 'a gyalogosnak csak akkor van elsobbsege, ha lelepett!' Ha rakerdezek, hogy szerinted ez igy benne van a kreszben? 'Igen!'.

"43. § (1) Kijelölt gyalogosátkelőhelyen a járművel a gyalogosnak elsőbbséget kell adni. Útkereszteződésnél a bekanyarodó járművel - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - elsőbbséget kell adni a gyalogosnak, ha azon az úttesten halad át, amelyre a jármű bekanyarodik.
(2) Azt a helyet, ahol az (1) bekezdés értelmében a gyalogosnak elsőbbsége van, járművel csak fokozott óvatossággal és mérsékelt sebességgel szabad megközelíteni úgy, hogy a vezető elsőbbségadási kötelezettségének - a szükséghez képest megállással is - eleget tudjon tenni, és e kötelezettségének teljesítése tekintetében a gyalogosokat a jármű sebességével ne tévessze meg.
(3) A kijelölt gyalogosátkelőhely előtt megálló vagy forgalmi okból álló jármű mellett meg kell állni és továbbhaladni akkor szabad, ha a vezető meggyőződött arról, hogy azt a gyalogosok elsőbbségének a megsértése nélkül megteheti."

Ebben ez hol van? Nem latom.
Azok a kurva oktatok sujkoljak belenk. Mert a gyalogos mar nem mer atmenni az uton, ezert all az ut szelen, erre mondjak, hogy akkor alljunk meg, ha mar a zebran acsorog, ezt valaki leforditotta arra, hogy 'csak akkor van elsobbsege ha mar lelepett' (nem mintha akkor elengednek szerencsetlent...)

TH 2007.11.07. 15:20:51

Rocko- 2007.11.07. 15:04:09
Tudsz olvasni?
Nem érted, amit írok...

geppuskalab 2007.11.07. 15:33:14

ROCKOnak:
VÁRATLAN alatt nyilván nem azt kell érteni, h valaki vár arra, h kegyeskedjenek végre átengedni...és megfontolt mozdulatokkal és sebességgel elindul. Váratlannak az tekinthető, ha a járdán (párhuzamosan az úttal) fut valaki, gondol egyet a gyalogátkelőhely láttán, és teszemaszt \"kézifékes\" fordulás után, átvág az úttesten. Erre számítani kell az autósnak, de ilyen esetben el lehet vitatkozni, ki fogja fizetni a gipszelést.
Ami a villantást illeti, lehet, hogy félreérthető voltam. Ha elengedem a gyalogost, nem csak kézzel intek neki, hanem azért, hogy a szemből jövők is lássák(ÉSZLELjék), hogy valami \"történik\", villantok 1-2-őt. Villantás+zebra esetén meg 80IQ felett rá lehet jönni, h meg kellene állni, mert átengedték a gyalogost.
Extra: veszélytelen...jó kérdés. Nyilván veszélyes még levegőt is venni, lenyelhetek egy darazsat. Általánosságban veszélytelen lelépni, ha a vezetővel szemkontaktus van, érzékelhető a lassítás szándéka, stb. Ettől még \"megcsíphet a darázs\", mert ha épp lerepül a dísztárcsa és kettészel a zebrán?? vagy legyen élethűbb, rosszul rögzített bizgentyűk a tetőcsomagtartóról... Nyilván erre nem kell és nem is lehet számítani. Másképpen: a veszélytelenség egy valószínűségi változó. Nem tudom, Ti hogy vagytok vele, nálunk a családban az összes autó akkor kezd meghibásodni, amikor épp lejárt a garancia... Nem véletlenül..csak itt megbízhatóságnak nevezik.

Viktor 2007.11.07. 16:17:13

A táblás javaslat pont erre vonal jó, hogy kicsit feltűnöbbé tegye a dolgot. ha nincs csak kopot zebra, akkor nem lehetne egy erősebb tábla ott?
neonzöld baszáson mondjuk :)

TH 2007.11.07. 16:21:52

Viktor 2007.11.07. 16:17:13
De, csak a tábla jelen formájában is jó, ha feltűnően teszik ki (legyen neonzöld baszáson)!

Rocko- 2007.11.07. 18:11:52

geppuskalab: így jogos a váratlan, de ez elég ritka eset.
TH: "Érdekes, én ezt fordítva csinálom. Ha nincs mögöttem senki, akkor elengedem, hiszen akkor úgyis át tud menni biztonságosan.
Akkor állok meg, ha jönnek mögöttem sokan, mert akkor látom, hogy reménytelen neki az átkelés..."
ezt írtad. tehát mindkét esetben megállsz. vagy valamit rosszul írtál le. :)

TH 2007.11.07. 18:45:45

Rocko- 2007.11.07. 18:11:52
Na jó, igazad van, én vagyok a fasz.
Szóval ha nem jön mögöttem senki, nem engedem el, mert mögöttem is át tud menni nyugodtan.

Rocko- 2007.11.07. 20:21:34

na, akkor viszont egyről beszélünk, egyetértünk. :)

GOD! 2007.11.08. 04:00:01

Egy csendes kérdés erejéig (Elvonatkoztatva attól, h a gyalogos most áldozat volt):
Nem lenne jobb egy olyan megoldásban élni, ahol a gyalogos is kiszámítható résztvevője lenne a közlekedésnek, az összes járművel együtt? Ehez pedig az kell, hogy a gyalogosok is büntetve legyenek, aztán elmeszelni a bicajosokat, a motorosokat, az autósokat, a kamionosokat, a mozdonyvezetőket, és a repülőgépek pilótáit, bárkit, aki vét a szabályok ellen! Gyanítom a fent említett külföldi országokban nem divat kerékpárral piroson átmenni, motorral sorok között szaggatni, jármű méretéből eredően értelmezni a közlekedési szabályokat.

Egyébként ma sikeresen keresztberaktam az autót 30-35-ös tempónál a zebra előtt, mert valakinek marha sürgős volt átfutni a piroson és két sávnyi haladó autón, mert meglátta a villamost. Mákom volt, nem jöttek belém. A gyalogbéka meg amint észlelte, h mi történt, már el is menekült a helyszínről: nem érdekelte a villamos, de annyit sem mondott, hogy bocsi!

Rocko:

Ez a "jófejségi pont" ez tetszett!

polygala 2007.11.08. 07:48:12

Tegnap megint sportra vittem a gyereket, a megszokott időben, a megszokott úton - a Gyömrőin (le fogok szokni róla, inkább kerülök, de ez most mellékszál.) Ismét esett az eső, ismét késődélutáni csúcsforgalom.

A Kada és a Sibrik közti három nem lámpás, kopott, rosszul megvilágított, parkoló autókkal takart zebra közül kettőnél megint állt átkelésre váró gyalogos. (Az egyiknél két napja hasonló helyzetben meghalt valaki.)Az Úton átlag hatvannal ment a forgalom, amit a szélső, parkoló autókkal sűrűn tűzdelt sávba ki-ki-cikázó, szlalomozó beelőzőkkel volt tűzdelt, ők cikáztak vagy nyolcvan-kilencvennel.

Egyiknek sem álltak meg - ill. mindkettőt én engedtem át. Figyeltem, i történik a szembesávban. Mindkét esetben még vagy 6-8 kocsi elhúzott, mire ott valaki észbe kapott volna. Második zebránál egyébként majdnem kiszállt egy elbeszélgetéásre a mögöttem rekedt cikázó, hogy így feltartom. Gyalogosunk így ütemes dudálás közepette kelhetett át a négysávos úton.

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.08. 08:27:08

TH 2007.11.07. 18:45:45

Én is pont így szoktam! :)
De nem csak a gyalogosakkal, hanem pld. a szemből nagyívbe elém kanyarodókkal is, bár ott nekem van elsőbbségem, de elengedem, ha túl hosszú mögöttem a kocsisor, és sokat kellene várnia, amivel meg feltartja mögötte a sort. Szóval ilyenkor már messziről villogok neki, hogy mehet nyugodtan, én meg sem állok, csak lassítok, így az én soromnak sem csinálok túl nagy bosszúságot. És van még ezer dolog amit egy kis odafigyeléssel, összehangolással, udvariassággal, nulla időveszteséggel meg lehet oldani, és akkor mindenkinek jó! :) Sajna ilyet nem tanítanak. Ez vagy benne van az emberben vagy nincs.

Rocko- 2007.11.08. 10:18:16

GOD! 2007.11.08. 04:00:01
valahol itt kell kezdeni a kultúrált közlekedést azt hiszem. ;)

Ramod 2007.11.08. 14:56:38

polygala 2007.11.08. 07:48:12!
Ezért írtam feljebb (én vagyok a közelben lakó), hogy ha tehetem kocsival is elkerülöm, mert pl a noszlopy utcánál ha a benzinkúttól akarok átjönni, akkor még kocsival is katasztrófa a dolog, hát még gyalog. Gyalog az van amit leírtál, vagy ledudálják a kedves autós fejét aki előzékenyen megállt, vagy akár záróvonalon át is megelőzik. Tapasztaltam sajnos nem egyszer.
Talán a legjobb megoldás olyan lámpa lenne, aminél a gyalogosoknak meg kell nyomni a gombot, így ha nincs gyalogos, nem tartja fel fölöslegesen a forgalmat a gyömrőin. A műegyetem mellett a 4-6os villamos megállójánál egész jól működik egy ilyen rendszer (pedig ott van aluljáró is...).

ex-dr. vuk 2007.11.08. 14:59:32

@Ramod

sajnos manapsag MINDEN zebrahoz azt a megoldast latjak, hogy lampa, sorompo, betonfal.. Es mi lenne, ha egyszer a rendorseg is foglalkozna ezzel a kerdessel?.. Par het/honap alatt rancba lehetne szedni a bandat, es akkor maris nincs szukseg ilyen draga megoldasokra.

pammy 2007.11.08. 16:57:34

vuk: nekem azt sose mondták, hogy csak akkor van elsőbbsége a gyalogosnak ha lelépett a járdáról, max tapasztaltam órák alatt, hogy nem mindig kifizetődő megállni... öreg néni járókerettel a zebránál éppen lelép a járdáról, messziről látványosan lassítunk... néni kb az úttest felénél tart amikor meglátja a szépen egyenletesen lassító autót, felkapja a járókeretet és visszarohan a járdára, egy darabig állunk és bambán nézünk rá, majd miután nem mutat hajlandóságot arra, hogy újból nekivágjon az úttesten átvezető viszontagságos útnak, továbbindulunk. Mondanom se kell, a mögöttünk érkező kisteherautó elé aztán mégis kilépett, aki az esetünket látva már nem számított arra, hogy át kell engednie... mázlija volt, jók voltak a fékek... Ettől független ha időben észreveszem, át szoktam engedni a gyalogosokat, sőt, gyalogosként is át szoktam jutni a zebrán, autósként is gyalogosként is ismerni kell a szabályokat és kellően határozottan élni az elsőbbségünkkel, nem figyelmen kívül hagyva a járművek sajátosságait, mert féktávon belül hiába van elsőbbségem
Olvastam amúgy zebrás gázolásról, ahol a gyalogost hozták ki hibásnak, ha jól emlékszem háttal állt az útnak és úgy lépett le...

ex-dr. vuk 2007.11.08. 18:53:01

Hatrafele lepett le? Azt hogy csinalta?...

Egyebkent KRESZ szerinte akar csukott szemmel is at kene tudnom haladni.. (leszamitva a kekvillogosokat).

pammy 2007.11.08. 19:12:55

asszem beszélgetett valakivel és elköszönőben már lépett is le... amúgy a kressz szerint átmehetsz csukott szemmel de előrefele... ha háttal vagy az autós nem gondolhatja, hogy erre fogsz elindulni....

polygala 2007.11.09. 08:02:48

Ramod,

általában én is a rendőri fellépést/nevelést:) szorgalmaznám. A Gyömrői út viszont ezen kívül technikai rásegítést is igényelne, mert katasztrofális, s ahogy mondtam, sajnos elnézhető (lekopott zebra, gyérvilágítás és parkoló autók okán.) Meg hát Vecsés és kifelé a városnak ebből a szögletéből ez a fő csapás. Nehogymár IDE ne lehessen telepíteni néhány nyomorult nyomógombos lámpát...

ex-dr. vuk 2007.11.09. 08:14:27

Amugy a nyomogombos lampakkal meg az a bajom, hogy ha nem nyomod meg (mert mondjuk nem jon semmi), es ugy mesz at, akkor szabalytalan vagy, mert neked piros volt, es azon mentel at. Ha megnyomod, akkor ott allhatsz meg vagy 5 percig, mire zoldet ad... Es ahogy eszrevettem ez mindenhol igy van.
Miert nem lehet ugy megcsinalni, hogy sargavillogo (gyalogosnak semmi) - ha amugy sem jon semmi akkor atmesz, de ha szukseged van biztonsagra akkor megnyomod, es relative hamar kapsz zoldet.

GOD! 2007.11.09. 08:52:57

vuk_ 2007.11.09. 08:14:27

Nyomógombos zebrából kétféle van, az egyik időre, a másik forgalomra is reagál. Gyalogos szempontjából az utóbbi a gyorsabb, csakhogy drága berakni az érzékelőket, ezért inkább az idővezérlős megoldásokat választják.
A "sárga villogó, ha meg sok az autó piros" megoldáshoz fegyelmezett gyalogosok kellenének, amik nincsenek.
Mióta arrafelé lakik az egyik barátom, azóta hetente 2-3 alkalommal mindíg járok arra, és abban tökéletesen egyetértek, h az átkelőhelyek teljes mértékben álcázva vannak. Ha már olcsó és hatásos megoldást keresünk erre a problémára, akkor ne feledkezzünk meg a "rázócsíkos" felfestésről sem, amikor olyan vastag csíkokat ragasztanak fel az aszfaltra, ami csak rázza az autót, de teszi tönkre. Általában elsőbbségadás- és stoptáblák valamint körforgalmak, vasúti átjárók előtt van ilyen.

KGyST · http://repules.tumblr.com 2007.11.11. 13:04:05

tinyurl.com/2lggmc

"Az autósok nem lassítottak a már a kopott zebrán a felezővonalnál tartó fiatal nő előtt.
...
A hivatal a költségek miatt nem tervezi az átkelő felújítását."

Annak a lánynak az élete hátralevő részében befizetett adója sztem az ország összes zebrájára elég lenne.

GOD! 2007.11.12. 02:22:49

KGyST 2007.11.11. 13:04:05

Már meg ne haragudj, de a festéknek kannánkénti ára munkásoktól is 10-20e között van! Festettem fel parkolóházat fiatal koromban! (Akkoriban 5000 volt kannánként nagyobb tételben!)

Kata 2007.11.18. 19:52:40

Most megy a TV2-n az elütött lányról és a párjáról egy riport-doksi.

Kata 2007.11.18. 19:59:42

A család (a lányé és a pasijáé) saját pénzből festik fel a járdát, mert az önkormányzatnak nincs rá pénze...

Az egyik leghosszabb várakozási idő egy néni szerint 13,5 perc, mérte az óráján.

Nem volt értékelhető szemtanú, de állítólag a teherautó csak "meglökte", átrepült a másik sávba, ott meg nem egy autó ment rajta át, hanem egymás után több is... Akkor már csak a hulláján... 26 éves volt, és akkor akartak összeköltözni a pasijával...

A riportercsávó magára húzott egy láthatósági mellényt, azt tapasztalta, hogy azzal könnyebben át tud jutni, de még így is volt egy nagyon kedves autóstárs, aki volt olyan tündéri, hogy vette magának a fáradságot, hogy megállás közben letekerje az ablakot, kitegye az ökölbeszorított kezét, felemelt középső ujjal. Milyen kis szociális, egyem a szívét.

Azt hiszem, megint csak azt tudom mondani, hogy az, hogy az egyik alatt vannak kerekek, és van körülötte kaszni, nem jelenti azt, hogy a másikat, aki alatt nincs kerék és nincs körülötte kaszni, minden további nélkül meggyilkolhatja.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.11.18. 20:14:58

Kata: Pont láttam egy részét a riportnak. A néni viszont megtestesítette a tipikus bizonytalan gyalogost, mikor mondta, hogy lelépett és visszalépett többször is egymás után. Persze másfelől érthető, mert nem akar úgy járni, mint szegény lány. Csak ha az autósok azt látják, hogy a néni nem tudja, hogy mit akar, akkor nem fognak megállni, mivel visszalépett a járdára. Ha nem tette volna, hanem ott áll az út szélén de már a zebrán, akkor nagyobb eséllyel megáll valaki, a bunkóbbja viszont ki tudja veszély nélkül kerülni.

Kata 2007.11.19. 15:00:07

Silent,

hát igen, a határozott fellépés sosem árt. Csak kérdés, hogy mennyire tud egy puhatestű (gyalogos) egy nem puhatestűvel (autó, busz, teherautó, stb) szemben hatásosan fellépni. Ha csak a fizikális (puhatestűség foka) tényezőket vesszük, alapból vesztésre áll. Ha hozzászámoljuk a szociális tényezőket (jófej-rosszfej), akkor is vesztésre áll. Tehát itt gyakorlatilag azon múlik az egész, hogy végre szocializáljuk arra a nem puhatestű társadalmat, hogy végre néha eszükbe jusson lelassítani, vagy neadjisten, akár megállni a puhatestűeknek.

TG 2007.11.23. 16:35:59

Én voltam az elhunyt lány párja (nem pasija!!!). Friss jó hír, hogy a Gyömrői út ezen szakászának zebráit hirtelen újrafestették - a média hatalma ugyebár -, így már talán egy picit hatásosabbak. Az ütött kopott zebrák szinte hírdetik magukról, hogy nem kell őket komolyan venni...
Köszönöm a www.fob.hu/prizma.htm címet, majd megkeresem őket.
Eddig is teljes értetlenséggel és hitetlenséggel figyeltem azt, hogy mi folyik a közútjainkon (is), most pedig már úgy érzem tennem is kell vmit ez ellen. (megj. A Hervisben csak nyáron lehet fényvisszaverő kiegészítőket kapni, télen nem, VICC)

Kata 2007.11.23. 20:42:57

TG,

bocs, nem akartalak a helytelen szóhasználattal megbántani... Nagyon sajnálom. Azt hiszem, nyugodt lélekkel leírhatom mindenki nevében, hogy itt mindenki őszintén részt vesz a gyászotokban.

Nem tudok egyebet mit mondani, csak azt, hogy eddig is megálltam a gyalogosoknak (gyalogosként én is ezt várom el az autósoktól), ezután is meg fogok, a párod emlékére, és minden közlekedésben résztvevő érdekében.

És ha bármiben tudok segíteni, a nickem alapján megtalálsz.

GOD 2007.11.23. 21:39:08

TG 2007.11.23. 16:35:59

Először is fogadd részvétemet, nem tudok mit mondani. Nem lehet. :(

A prizmáról annyit, hogy közel értéktelen(!!!), mivel kb. 3-6 hónap alatt olyan mélyen belesüllyed a betonba, hogy használhatatlanná válik. Ez sajnos személyes tapasztalatom. A nagy teherforgalom miatt hatványozottan igaz ez. Ha meg nincsen tisztítva, akkor szintén értéktelen. Pedig ez még mindíg ez az a megoldás, ahol mindkét fél érdekei figyelembe vannak véve: a gyalogátkelő látható, az autót meg nem teszi tönkre.

TH 2007.11.23. 21:40:02

TG 2007.11.23. 16:35:59
Tudod engem az háborít fel, hogy MIÉRT kell megvárni, amíg ilyenek történnek? Miért nem természetes, hogy a gyalogosok átkelőhelyét biztonságosabbá tesszük? És ehhez nem kellenek vagyonok, nem kell közlekedési lámpa sem: csak feltűnő fényvisszaverők az útra, meg esetleg sárgán villogó lámpák. Ja, meg a zebrát is lehet fényvisszaverő festékkel festeni. Jó lenne, ha legalább ebből tanulnának, és nem csak ezt az egy zebrát vagy ezt az egy utat csinálnák meg rendesen, hanem mindenhol az országban, ahol nem feltűnő a zebra!

GOD 2007.11.23. 21:59:29

TH 2007.11.23. 21:40:02

:( Abszurdisztán, 2007, fővárosa Demszkygrád :(
Ebben az országban addíg semmit nem csinálnak, amíg csak megelőzésről van szó! Minek?!?!?! Hiszen nem a döntéshozókról van szó, akik így vagy úgy, de profitálnak a kezükbe adott hatalomból!!! Ezeket is odaállítanám a sofőrök mellé tökömtudjadik rendű vádlottnak, gondatlanságból elkövetett veszélyeztetésért! Akkor talán meggondolnák, hogy nem marhák vagyunk, h az ő kényük-kedvük szerint hajtsanak minket a vágóhídra!
(A többit kivágtam, szerintem sejted miért...)

Noon 2007.11.24. 00:43:46

TG 2007.11.23. 16:35:59

Részvétem ! Békét és erőt neked.Üdv.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.11.24. 10:54:51

TG: Habár ilyenkor valószínűleg egy csöppet sem segít, de fogadd az én részvétemet is. Sajnálom, hogy egy ilyen ok kellett hozzá, hogy a blogomra tévedj. :( Az általad átéltek után a cím akár morbidnak is tűnhet, de többek között azért hoztam létre ezt a blogot, mert ha az itt látott, olvasott történetek már csak egyvalakinek is elrettentésül szolgálnak, akkor már megérte. Ez egyébként mindenhol így van, az önkormányzatoknak soha, semmilyen biztonsági megoldásra nincsen pénze és csak akkor lépnek, ha ilyen eset történik, mint ami a kedveseddel is. Ez szomorú és szörnyű. Ha a blog nyilvánossága által (nem egy tévékettő, de azért párezer látogató naponta) tudok segíteni, akkor kérlek, hogy jelezd.

TG 2007.11.24. 12:06:13

Kedves Kata,
Köszönöm a részvétnyílvánítást és az eggyütérzést. Kívánom hogy tartsad meg a dícsérendő közlekedési viselkedésedet. Én is így próbálok tenni. Barátaimmal írom ezt a levelet, abban a szobában ahol velük (még Veronikával együtt) 3 nappal halála előtt beszéltünk a tarthatattlan közúti helyzetről (pl zebrán halálos éjszakai gázolás részegen Csillahegynél).
Köszönöm a segítség felajánlását, lejjebb leírom, hogy mikre gondoltam, (már a zebrák újrafestésnek is nagyon örülök).

(((Nem bántottál meg a \"pasi\"-val (sem egy előző beíró a \"csajszi\"-val), csak ilyen esetben sem megfelelőek ezek a szavak. Persze egy országban, ahol a közszolgálati MTV1 \"Kell egy pasi!\" címmel készített \"szórakoztató\" produkciót, ott nincs min csodálkozni.
Mindenesetre kívánom magunknak, hogy minnél kevesebb \"csajszi\" és \"pasi\" - bármit is jelentsenek ezek a szavak - és minnél több Hölgy és Úr legyen a mi kis országban. Remélem ez nem tünt annyira OFF témának (vagy kioktatásnak), hisz - ha talán lazán is - szóhasználatunk összefügghet a közlekedési viselkedésünkkel.)))

TG 2007.11.24. 12:56:26

Minden hozzászólónak köszönöm az együttérzését.
Amit lenni tehetne a zebrák biztonságáért:
1, Fetünöbbé, nagyobb biztonságot nyújtóvá tenni őket:
- úrafestés,
- újrafestés fényvisszaverő festékkel
- fényvisszaverő prizmák (mégha be is süllyednek.
- sárga villogó figyelmeztető lámpa
- gyalogos sziget (ha elég széles az út, -a gyömrői ezen szakaszon nem az.)
- gyalogos vagy forgalom által aktívált lámpa
A sorrend szerintem kb. tükrözi a megoldások növekvő hatékonyságát (és költségét).
2, Tudatformálás:
- Terjeszteni a kulturált kölekedés igéjét.
- Gondoltam matricákra (pl az autóink hátujára: "Vigyázzok a gyalogosokra és a zebráknál lassítok!!!" felirat, hogy tudják mögöttünk, hogy milyen furcsa viselkedésre számíthatnak részünkől egy gyalogátkelő közelében. Volt már zebránál ráfutássos ütközés..
(talán még biztosítók is segítenének, habár számomra úgy tűnik, eddig nem voltak túl aktívak ilyen téren)
- Rendőrségi bütetési szokások figyelemmel kisérése: Ahogy a riportban is elhangzik, a jövőben 5 ponttal torolják meg a gyalogos elsöbbségi jogának semmibevételét. (Már a szervnek is feltünt a zebrán gázolások magas száma.)Valamint, ha jól tudom az EU is elvárja a legrosszabb helyzteben lévő tagországoktól, hogy csökkentsék a (halálos) közúti balestek számát.

Persze mit várjunk attól a szervezettől amelynek magas rangú vezetője -valószínűleg - éjszaka részegen egymásra tol négy parkoló szgk-t, majd angolosan távozik a helyszínről. Az adott utcában dolgozom, akkora volt a rendőri jelenlét és sürgés-forgás, mintha tömegszerencsétlenség történt volna.(mondjuk gyorsan le is mondatták jelenlegi posztjáról.)

GOD 2007.11.24. 13:38:30

TG 2007.11.24. 12:56:26

Modjuk a saját cégem reklámjait sem ragasztottam fel eddíg az autóimra, de a "zebránál lassítok" matricát mindegyikre felteszem, ha lesz! Természetesen hajlandó vagyok az előállítás költségeit támogatni is! (Vagy más, általad fontosabbnak vélt dolgot támogatni)

Kata 2007.11.24. 14:31:40

Kedves TG,

a "pasi" szóhasználat nem kisebbíti az irántatok (Te és családod) iránt érzett tiszteletemet, együttérzésemet és részvétemet. Csak sajnos ez neten keresztül nem jön át. Én nem szeretek különbséget tenni pasi, csajszi, Hölgy és Úr között, mert ez azt jelentené, hogy az egyik a másikánál kevesebb értékű. Én mind a négy mögött egyet látok csak, és az az EMBER.

A "pasim" (vőlegényem, ha a konkrét terminusnál akarunk maradni) itt töltöttkáposztázik mellettem, aki nem mellesleg remélhetőleg egy év múlva életem párja, azontúl pedig a gyerekeim apja lesz, de én elsősorban nem a pasit látom benne, nem a vőlegényemet, hanem az EMBERT, akit végtelenül szeretek és tisztelek. És a "pasim" megnevezés ebből semmit nem von le.

A médiát inkább hagyjuk ebben a tekintetben, szerintem egyetértünk abban, hogy amit néhányan a médiában foglalkozásszerűen űznek, az nem ritkán kimeríti az erkölcsi hulla kifejezést.

Én azért használok laza szószerkezeteket, lehetőség szerint utcanyelvet, mert így meghallják, megértik, amit mondani akarok, és eljut az üzenetem a megfelelő címzetthez. Választékos szóhasználattal sajnos eddig túl sokra nem mentem, pedig próbálkoztam rendesen.

Minden jót kívánok neked a továbbiakban, legfőképpen azt, hogy enyhüljön a fájdalmad, és küldetésed vidd sikerre. Amennyiben ebben tudok segíteni, szólj.

pammy 2007.11.25. 12:50:09

TG: a felfestésekkel kapcsolatos felvetésekben igazad van, a gyalogos szigetekkel viszont nekem rossz tapasztalataim vannak... a gyalogos szigettel rendelkező szakaszokon végképp nem engedik át a gyalogosokot, és ráadásul elég gyakori baleset fajta, hogy a tökfej kocsival nekimegy a sziget szélének, az megdobja és úgy landol pl a közeli buszmegállóban... jópár ilyen súlyos baleset volt az utóbbi időben

TH 2007.11.25. 16:09:04

Na, mentem pár napja a Gyömrőin...hát mit mondjak, nem voltam elragadtatva. A zebrák már kopottak (gondolom ráengedték a forgalmat jó magyar szokás szerint, mielőtt megszáradt volna a festék), és persze a festék sem fényvisszaverő. Nem építettek az útba fényvisszaverőket, a tábla sem lett feltűnőbb...szóval elég gagyi. Ez akár 5000 forintba is belekerülhetett így(nem az önkormányzatnak, hanem a kivitelezőnek természetesen).

Valerio 2007.11.30. 11:50:53

Régi, de nem aktualitását vesztett sztori. Városmajor utca, állapotps fiatalasszony vár-vár a zebránál, nem engedi senki, nem lassít senki. Ő türelmét vesztette, és keresett egy nagy kockakövet, amit fenyegetőleg felemelt két kézzel. Jééééé! Átengedték! Lehet, hogy nem "ejrópai" módszer, de hatásos.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.11.30. 11:52:58

Biztos nézte a tévét tavaly októberben. ;)

Gézus Krisztus 2007.11.30. 12:40:20

A megoldás egyszerű és valszeg az illetékesek felé is javasolni fogom.
A zebráknál legyen szintbeli eltérés az út felületén. Magyarul kombináljuk a zebrát a fekfőrendőrrel. Kénytelen lenne a sok barom lassítani.

Gézus Krisztus 2007.11.30. 12:51:23

Sőt. Ebben az esetben fel sem kéne festeni a zebrát. Tarósabb lenne, nem kopna le. Max valami fényvisszaverő csík az oldalára.

TH 2007.11.30. 12:54:14

Gézus Krisztus 2007.11.30. 12:40:20
Ezt talán már felvetették egy páran, de ez elég troll megoldás lenne. Kisforgalmú utcákban jó, de ezt a négysávos Gyömrőin megcsinálni őrültség lenne. Ha nem autózol, akkor ne javasolj inkább semmit senkinek. Ja, egyébként busszal is élmény lenne ez...
Szóval hülyeséget kár mondani, és kár szivatni a normális autósokat szerintem.

Gézus Krisztus 2007.11.30. 12:57:05

TH 2007.11.30. 12:54:14

Ja értem. Bocs. Inkább dögöljenek meg a gyalogosok.
Igazad van. Ez is egy megoldás...

Gézus Krisztus 2007.11.30. 13:00:15

TH 2007.11.30. 12:54:14

De magyarázd már meg ebben mi a szivatás?

TH 2007.11.30. 13:05:28

Gézus Krisztus 2007.11.30. 12:57:05
Olyan korlátoltnak tűnsz hozzászólásaid alapján, hogy inkább nem kezdek el vitatkozni veled.
Esetleg olvasd el a korábbi hozzászólásaimat, és aztán pofázz, jó? Köszi.
Nem szivatás a tök üres úton azért lelassítani 60-ról 20-ra, hogy átbukkanjak a fekvőrendőrön? És milyen élmény ez busszal!!!
Tényleg ez a jó megoldás szerinted?

Bonifác 2007.11.30. 13:09:15

Nyilvánvaló, hogy jó megoldás lenne ez a fekvőrendőrös megoldás, hiszen 3 talicska aszfalt olcsóbb mint egy több 10 milliós lámpa kiépítése. Az autósokat is kevésbé taraná fel hiszen itt nem kellene kötelezően megállni akkor is ha nincs gyalogos. Lassítani meg elvileg most is kéne a gyalogos átkelő előtt. Tehát valszeg olyan autósok tiltakoznának akik most is leszarák a gyalogosokat. Ha meg nekik ez szivatás akkor megérdemlik a rohadt kis buznyákok.

TH 2007.11.30. 13:10:43

Bonifác 2007.11.30. 13:09:15
Olvasd már el te is a korábbi hozzászólásaimat itt, ne kelljen magamat ismételnem. Ha belátható, hogy nincs senki gyalogos a környéken, akkor mit fékezgessek? Ha meg jön gyalogos, akkor el kell engedni, ebben nincs itt vita.

Viri 2007.11.30. 13:11:28

Gézus Krisztus 2007.11.30. 12:40:20

Ez már nekem is eszembe jutott. Olcsóbb mint a villanyrendőr és hatékonyabb mint a zebra és még az autó forgalmat sem tarja fel

Bonifác 2007.11.30. 13:14:09

TH 2007.11.30. 13:10:43

De látod hogy nem engedik el az autósok a gyalogosokat. Akkor a másik megoldás a lámpa lenne, de az meg baromi drága és jobban "szivatja" az autósokat.
Amúgy miért fáj lassítanod?

TH 2007.11.30. 13:16:21

Viri 2007.11.30. 13:11:28
Jó, leírom mégegyszer: szerintem nem is lámpa kell, meg nem is fekvőrendőr, hanem bazi feltűnő, jól kivilágított zebrák! Meg persze komoly büntetés a gyalogosokat veszélyeztető autósoknak. De nem jó indokolatlanul lassítani a közlekedést minden szarral, meg gondolj már bele, hogy milyen lenne busszal átmenni a fekvőrendőrökön! Nyugat-Európában is sok helyen le tudnak lassítani az autósok a zebra előtt mindenféle kényszerítőeszköz nélkül.

Gézus Krisztus 2007.11.30. 13:16:33

Vicces :) Nem is vagyok korlátolt. Nem tudom honnan vetted. Mindegy.

A baj az hogy te autós vagy és mint a legtöbb autós szarsz a gyalogosokra. Én meg gyalogos vagyok és a jogaimat próbálom érvényesíteni.

Viri 2007.11.30. 13:19:24

TH 2007.11.30. 13:16:21

Igen de ha nem látnád ez nem nyugat európa. Ez magyarország, magyar közlekedési morállal.

Kérdeznék valamit. Ha egy lámpás gyalogátkelőhelyhez érsz és a lámpa piros gyalogos sehol akkor is lassítás nélkül áthajtasz?

Bonifác 2007.11.30. 13:23:12

TH 2007.11.30. 13:16:21
Ha egy napra kiszállnál a kocsidból másképp látnád ám a dolgokat. Te azt kérded miért kéne lassítanod a zebra előtt. Én gyalogosként azt kérdem az autós miért nem képes lassítani a zebra előtt...

TH 2007.11.30. 13:26:05

Gézus Krisztus 2007.11.30. 13:16:33
Én autós és gyalogos is vagyok, ezért szembesülök mindkét fél problémáival. Te meg csak a gyalogosok szempontjait nézed, de már nem nézed a gyalogosok, mint BKV utasok szempontjait.

Viri 2007.11.30. 13:19:24
"Kérdeznék valamit. Ha egy lámpás gyalogátkelőhelyhez érsz és a lámpa piros gyalogos sehol akkor is lassítás nélkül áthajtasz? "
Ez neked miből jött le ez a kérdés?
Válasz helyett visszakérdezek: Gyalogosként lámpás zebrához érsz, neked van piros, autó a környéken nincs egy se. Ilyenkor mit csinálsz?

TH 2007.11.30. 13:27:33

Bonifác 2007.11.30. 13:23:12
Én lassítok a zebra előtt, ha a gyalogos ott áll, és várja, hogy átkelhessen. Persze csak akkor engedem el, ha mögöttem is jönnek, mert ha mögöttem nincs senki, akkor egyszerűbb mindkettőnknek, ha gyorsan átmegyek, és utánam biztonságosan át tud kelni. És rendszeresen közlekedek gyalog, miért hiszed, hogy nem látom a dolgokat a gyalogosok szemszögéből IS?

Viri 2007.11.30. 13:32:09

Abból jött a kérdés, hogy nem szeretsz indokolatlanul lassítani.
Várom a választ.

TH 2007.11.30. 13:36:12

Viri 2007.11.30. 13:32:09
A lámpa épp elég indok a megállásra szerintem.

TH 2007.11.30. 13:37:37

Ráadásul én nem is sugalltam, hogy nem kéne betartani a KRESZ-t, a piroson áthajtás azonban már csúnya szabálytalanság, nem csak valami kis apróság. Ezért természetesen megállok, ha ez eddig nem esett volna le neked. Meg nekem esel aggresszíven pusztán azért, mert autózni merek...

Viri 2007.11.30. 13:45:52

Na látod.
Ezekszerint inkább állsz a lámpánál akár fél prcet is indokolatlanul, mintsem lassítasz és egyből továbbhajtasz.
Ebben mi a logika?

Válaszolok én is: Átmegyek. De nyilván való, hogy egy gyalogos sokkal védtelenebb a közlekedésben mint egy autós. Az autóst megvédi a karosszéria, a gyalogos talán a szentlélek. És amúgy sem nagyon halottam még olyat, hogy a sok gyalogos nem lasítptt a zberánál a járdán és nem engedte el a szegény autóst..

TH 2007.11.30. 13:50:50

Viri 2007.11.30. 13:45:52
Én továbbra is azt mondom, hogy a szabályokat kell betartani, nem útakadályokkal lehetetlenné tenni a közlekedést. Te gyalogosként nem szereted azt, ha elállják a járdát a paraszt autósok és alig marad helyed ugye? Én legalábbis rühellem. Ugyanígy utálom a fekvőrendőröket is, főleg ha egy nagyforgalmú főútra tennék, amivel ráadásul dugót is generálna. Szóval tessék gondolkodni az ilyen ötletelések következményein is néha.
Én nem szeretem a sok lámpát, az lassítja le legjobban a várost, viszont támogatom az olyan megoldást, ahol a gyalogos megnyomja a kis gombját, és lőn:zöldre vált neki a lámpa, és máris biztonságosan átmehet. Ezt szeretem gyalogosként, mert át tudok menni biztonságosan, és szeretem autósként is, mert csak akkor állok, ha van gyalogos, és nem feleslegesen.

EBEUSS (törölt) 2007.12.07. 14:40:27

Ma a Régi posta utcából zöldnél kanyarodnék ki az Apáczaira. Még a Régi posta végén levő zebránál próbál átkelni egy gyalogos, de olyan lendülettel, hogy rögtön megálltam a zöldem ellenére. Ő is megállt. Erre intek neki csóváló fejjel, hogy most már akkor menj át! Erre ő értetlenkedve, sértődött fejjel átballagott a piros jelzésű zebráján. Szerintem azóta sem érti mi volt a bajom...

TH 2007.12.07. 15:47:18

EBEUSS 2007.12.07. 14:40:27
Gyökér autós és gyalogos egyaránt akad elég.

EBEUSS (törölt) 2007.12.07. 15:57:15

Áááá, szerintem csak fogalma sem volt, hogy tartozik egy lámpa is a zebrájához. Egyszerűen figyelmetlen, de szerencséje van mert én meg figyelek. ;-)

TH 2007.12.07. 18:23:30

EBEUSS 2007.12.07. 15:57:15
Hát ja. Olyan, mint a Hungária körúton a dupla lámpa az Árpád-híd felé a Lehel útnál. Ott az elsőn rendszeresen átmennek totál pirosban, aminek nagy jelentősége nincs is, de egy órája egy fehér Lada az egész jobbra kanyarodó sávot kielőzte jobbról a forgalomtól elzárt területen keresztül, átment a piroson, majd beállt elénk az első piroshoz. Gondolom nem csak az én szívembe lopta be magát ezzel a húzásával.

TH 2007.12.17. 20:10:00

Az kezd körvonalazódni bennem, hogy a nehézséget valszeg az okozza a gyalogosokkal szembeni elsőbbségadással kapcsolatban, hogy nálunk rendszeres az, hogy mondjuk egy 2x2 sávos főúton lámpa nélküli zebra van (ld. Gyömrői út). Vagyis FŐÚTON mész, tehát elsőbbséged van. De jön a gyalogos, akivel szemben nincsen. Az az érzésem, hogy ilyenből Nyugat-Európában kevesebb van (mármint, hogy nem lámpával védett zebra egy főút közepén). Prágában ismerek egy hasonlóan nagyforgalmú kereszteződést, ott akkor alakították át a dolgot, amikor halálra gázoltak egy 6 éves kisfiút. Pedig a csehek közlekedési kultúrája fejlettebb a mienknél talán. Szóval igazából ezeknek a kereszteződéseknek a kialakítása is necces. Vagy ott van pl. a Dohány utca. Elsőbbséged van az összes keresztutcával szemben, de tele van zebrával. Ott szerencsére nem lehet gyorsan menni, ellentétben a Gyömrőivel, ezért nem gyakoriak ott a balesetek, de a gyalogost ott is nehéz elengedni, hiszen "mit állsz meg a főút közepén?" érzése van az embernek, pedig csak elengedi a gyalogost. Szóval ez nehéz ügy.

EBEUSS (törölt) 2007.12.17. 21:07:36

Mivel ritkán járok ilyen utakon, ahol TH által említett gyalogos átkelő van, ezért pár hete csúnyán meglepődtem a Budafoki/Hunyadi János úton, ahol ezerrel dübörög a forgalom, teherautók mindenhol, én szokásomhoz híven szlalomozok közöttük, végig zöld hullámunk van, de egyszercsak egy gyalogos készülődik átkelni a lámpa nélküli zebrán tök szabályosan. Pont egy teherautó mellett mentem el balról, aztán egy másikat meg rögtön jobbról előztem, így esélyem sem volt látni sem a gyalogost, sem a zebrát. Abszolút nem lett semmi baj, mert egy harcedzett bp-i gyalogos volt, aki kivárta a sorát, de ettől függetlenül elgondolkodtam, hogy lehet egy ilyen útra ilyen zebrát tenni!? Kész életveszély! Persze én is hibás vagyok, mert mindek cikázok, meg miért nem megyek 30-al, hogy minden körülmények között biztonságosan meg tudjak állni, ha elém lép szabályosan egy gyalogos. De akkor is!!! Minimum egy jelzőlámpa kellene ilyen helyekre, azt könnyebb észrevenni, mint egy elkopott zebrát, meg egy eldugott táblát. A lámpánál mindenki megáll, így ha nem is veszem észre a pirosat, mert mondjuk idegen környék, hatalmas ifa előttem, stb. akkor is hamar rájövök, hogy mi a szitu. De egy ilyen zebránál persze mindenki áttép, az előttem levő teherautó is, és ha a gyalogos pont akkor unja meg a várakozást, amikor én odaérek, bizony lehet gázolás...

TH 2007.12.17. 21:10:53

EBEUSS 2007.12.17. 21:07:36
"A lámpánál mindenki megáll, így ha nem is veszem észre a pirosat, mert mondjuk idegen környék, hatalmas ifa előttem, stb. akkor is hamar rájövök, hogy mi a szitu."
Jézusom...Erre már nem tudok mit mondani: vazzeg, idegen környéken egyrészt nem száguldozunk, másrészt meg nincs olyan, hogy "nem veszem észre a pirosat". Az agyamat eldobom, komolyan!
"Pont egy teherautó mellett mentem el balról, aztán egy másikat meg rögtön jobbról előztem, így esélyem sem volt látni sem a gyalogost, sem a zebrát."
Ehhez is külön gratulálok azért...

EBEUSS (törölt) 2007.12.17. 21:17:22

Ha nem én vezetem a sort, akkor sok mindent nem láthatok, hogy mi van elől! Akkor nem nekem látni a piros lámpát, hanem meg kell állnom, ha megáll az előttem levő aki látja a lámpát. Most kifejezetten ilyen helyzetekre gondolok, amikor teherautó, busz, kamion megy előttem. Nyilván, egy motoros nem okoz ilyen problémát.
De ha a gyalogosátkelőn ugyanezek a nagy járművek áthajtanak, akkor nekem esélyem sincs észrevenni... érted már????
Azért kellene több lámpás gyalogosátkelő, mert a gyakorlatban a lámpát mindenki figyelembe veszi, a táblákat meg sokan nem nézik. A forgalomszervezők jobban figyelmbe vehetnék a kialault szokásokat, főleg ilyen kényes területen, mint a gyalogosgázolás!

GOD 2007.12.17. 23:47:40

EBEUSS 2007.12.17. 21:17:22

Bammeg Swiftes, most megint aláírtál magadról egy szegénységi bizonyítványt! Figy, rendvan, mész, mint a barom buzukisok, oké. De cseszdmeg legalább ne add elő, h "annyira szlalomoztam, hogy mire észrevettem belehalhatott volna"!!!

TH: 7 kerületi gyerek vagyok, igenis lehet száguldozni a Dohányon! :O) Életemben először ott gyorsultam le apámat! (Echte real szovjetszkájá triciklivel!!!)

EBEUSS (törölt) 2007.12.18. 07:44:29

Nézd GOD, ehhez a szlalomozásnak vajmi kevés köze van!
Mész egy 2X2 sávos úton. Dönget előtted egy IFA 60-al a külsőben, nem látsz tőle semmit, megelőzöd szabályosan balról, belső sávban, de egy pillanat alatt már 80-al (70-es tábla)mész, előtted megint egy másik Ifa a belsőben kicsit előrrébb, aki éppen akkor van a a zebra előtt pár méterrel, így ott sem látod töle a zebrát, ekkor a gyalogos megpróbál(hat)szabályosan átszaladni a két bunkó teherautós között, de jössz Te, és felrepíted a holdba.
Te leszel a hibás, de érezheted, hogy a szitu is eléggé el van baszva sokak által!
ELég elméleti, és ritka egy ilyen forgalmi szituáció, de velem pont ez történt, és olyanfajta vagyok, ha hetekig tudok morfondírozni olyan szitukon, ahol bár semmi baj nem történt, de történhetett volna, és én nem sokat tudtam volna tenni ellene. Írtam már, hogy a kényes szitukat mindig én oldom meg, de ez feladta volna a leckét...

Szerencsére egy baleset nem jön létre olyan könnyen, sok körülménynek kell hozzá egy időben összejönni. Itt adott 2 bunkó teherautó aki, aki nem is lassít a zebránál, megállni meg végképp nincs kedve, az egyik ráadásul a belsőben megy a külső helyett, van egy elcseszett lámpa nélküli zebra egy baszom forgalmas 2x2 sávos úton, aztán jön egy sebességet kicsit átlépő swiftes barom, aki igaz, hogy még a belsőben haladó teherautót is megelőzi jobbról, ami városon belül nem is igazán szabálytalan, és lenne egy felelőtlen gyalogos, aki szeretné kikényszeríteni a jogos elsőbbségét! Szerencsére ez az utolsó elmaradt, de erre nem szabad építenem, ezért zavar a dolog!
És igen, ez kurva nagy szegénységi bizonyítvány rólam, de legalább azóta is ezen agyalok, pedig az ég világon nem történt semmi, csak egy gyalogos várakozott a járdán a zebra előtt, a forgalom meg haladt jó magyar szokás szerint...

GOD 2007.12.18. 11:10:20

EBEUSS 2007.12.18. 07:44:29

Hogy csak a humoros oldalát nézzem: Ennyi IFA nincs is a városban!!! :O)

Mellesleg mondjuk igen. Kíváncsi vagyok arra az elszánt gyalogosra, aki a sárga villogóval jelzett átkelőhelyen akarja érvényesíteni az elsőbbségét a Budaörsi úton :( Szerintem csak egyszer tudja megpróbálni!

Radical Massza 2007.12.18. 14:16:04

God, ismerek pár bringást, akik rendszeresen ott tolják át a bringát, már ha a nagyszőlősre gondolsz. Elég gyakran recsegnek is a karosszériák:-)

TH 2007.12.18. 14:32:26

GOD 2007.12.17. 23:47:40
OK, meggyőztél! :) A Dohány u. alkalmas a száguldozásra! :)))
Én triciklivel EDDIG MÉG nem teszteltem, csak autóval és gyalog, de most majd igyekszem pótolni a kihagyott kalandot. Halál a gyalogosokra!!! :D

EBEUSS, az általad vázolt szitu egyrészt tényleg ritka, másrészt meg nem muszáj azonnal visszarohanni a külső sávba, ha nem látod be, hogy mi vár ott Rád. Ha a gyalogost elütnéd, akkor az esetlegesen ott elakadt autónak is nekirongyoltál volna 1000-el?

EBEUSS (törölt) 2007.12.18. 23:18:56

God! IFA tényleg nincs már annyi, de teherautó rengeteg van azokon az utakon amikről most szó volt. Egyáltalán nem ritka szitu! Biztos vagyok, hogy a gyalogos gázolások jelentős része a teherautók által kitakart holttér következménye!

TH! Valószínűleg nem! Ezerszer volt ilyenre példa, de mindig le tudtam reflexből fékezni magam az előzött autó sebességére, és visszahúzódtam mögé.
A gyalogos sztoriban az a rossz, hogy nem ilyen egyértelmű a vészhelyzet, mert nem az úton volt a gyalogos, hanem a járdán gondolkodott, esetleg egyik lábát emelgette. És ezt sajnos ma nagyon kevesen veszik konkrét balesetveszélynek, mert csak van esze annak a "hülyének", és csak nem lép elém, stb! Így ebben az esetben én is vaciláltam a másodperc tört részéig, hogy most lelép, nem lép, és ezalatt elment annak a lehetősége, hogy reflexből visszahúzzak az IFA mögé.
Szóval ebben a konkrét esetben nem volt igazán vészhelyzet, csak lehetett volna, és ez nem tetszett. Próbálom kitalálni, hogy mit csináljak másképp, hogy ilyen ne fordulhasson elő... Tanácsokat nem kérek, mert azokat már ismerem! :)

Rocko- 2007.12.19. 11:22:19

EBEUSS 2007.12.18. 23:18:56
"Biztos vagyok, hogy a gyalogos gázolások jelentős része a teherautók által kitakart holttér következménye!"
ezt kicsit bővítve teljesen egyetértek. márpedig: ugye a kresz azt tanítja, h figyelni kell a környezetünkre, mégpedig a örülöttünk álló autókon át is. pl. lámpánál nézed, h a 2-vel előtted álló már nem tapossa a féket, ezért rakod az egyest. na már most ezt hogyan tudja elintézni egy normál méretű autóból (előző suzuki, vagy akár egy egy 199*-es merciből) bárki is, ha előtte/körülötte tele vannak az utak SUV-okkal, egyterűekkel és áruszállítókkal?

EBEUSS (törölt) 2007.12.19. 14:56:25

TH 2007.12.17. 21:10:53

"másrészt meg nincs olyan, hogy "nem veszem észre a pirosat". Az agyamat eldobom, komolyan!"

Te itt arról beszélsz, hogy nem állok meg a pirosnál, mert nem veszem észre.
Én meg azt írtam, hogy a pirosnál akkor is megállok, ha nem látom egy teherautótól a lámpát, mert a teherautó is meg fog állni előttem, így én is megállok.
A mezítlábas zebránál ez a gyakorlatban nem működik, így jobb híján én is átsuhanok rajta vakon.

Értjük egymást?

TH 2007.12.19. 17:27:45

EBEUSS 2007.12.19. 14:56:25
Értettelek én elsőre is, azért akadtam ki!
Több sávos úton nehogy már ne lehessen észrevenni a pirosat! Vagy csak akkor nem, ha a teherautó mögé tapadsz. Mert egysávoson aláírom, hogy ha csak a jobb oldalon és fent van lámpa, akkor a teherautó kitakarhatja előled. De én ilyet többsávos úton még nem tapasztaltam, hogy csak azért állok meg, mert mellettem megállnak, de nem látom a lámpát. Fenntartom, hogy ezt nem tudom sem megérteni, sem elfogadni az általad megadott információk alapján...
A zebrát is észre kellene venni. A táblát eltakarhatják előled, de a teljes csíkozást is? Mondjuk sötétben az tényleg nem látszik, ez OK. De nappal sem? Ettől függetlenül abban egyetértünk, hogy a teherautók veszélyesek, mert nagyon sokat kitar(hat)nak a látóteredből.
De van, akinek ez sem kell, ma egy Scénic simán sávot váltott index nélkül úgy, hogy én voltam mellette, és vészfékezésem, valamint fél perces dudálásom sem térítette jobb észre, mindenképp bejött elém, majd a dudálásért "bosszúból" be is fékezett, így majdnem a hátulját is benyomtam.
Úgyhogy GOD!, szóljál a Renault-nak, hogy ne adjon minden jöttmentnek kocsit, mert rontják a márka hírnevét! :)

EBEUSS (törölt) 2007.12.19. 18:03:37

Lehet hogy igazad van, és a lámpát minden körölmények között lehet látni a 2 sávos úton, nem tudom. Majd próbálom figyelni útközben, hogy előfordul e ilyen. Van egy tippem! :)
Amit leírtam, ott lámpa nem volt. Éppen azt szeretném, ha lenne, mert azt könnyebb észrevenni, és komolyan is veszik!

Egyébként a felfestések már esőben is alig látszanak, sötét sem kell hozzá.

Még szerencse, hogy a kiindulópontban egyetértettünk! Miszerint ilyen forgalmas 2x2 sávos utakra nem egészséges lámpa nélküli zebrát rakni!
Ezzel kapcsolatos gyakorlati tapasztalatomat meg felejtsd el! Elismerem hogy én voltam a béna... eddig sem tagadtam!

TH 2007.12.19. 20:03:28

EBEUSS 2007.12.19. 18:03:37
OK, azt hiszem, hogy az alap problémát azért tényleg azonosan látjuk, csak eltérő tempójú közlekedéshez szoktunk. Bár azért a többség így is lemarad mögöttem, nem bírják a 60-70 km/h közötti "őrjöngő száguldást"...:)

GOD 2007.12.20. 00:08:20

TH 2007.12.19. 17:27:45

Sajnos van Renault tulajból is egy csomó állat! Én pl. láttam olyat, hogy az M5-ön leállósáv jobb szélétől az előzősáv bal széléig szlalomozott 130-al a barom jönyósa! Előttem is vagy tíz, mögottem is kb. ennyi, pedíg amikor elkezdtem csinálni, akkor csak poénkodtam! A vége meg az lett, hogy a levegőből tök jó kígyónak látszottunk, mert nem ám összevissza, hanem sorban csináltuk!

Szóval komolyan: minden márkának megvannak a gyártót megalázó sofőrök (pl. bmvX5barom), meg az olyanok is, akik mellett jó közlekedni, mint BMW_520D. Sajna ez ilyen dolog.

TH 2007.12.20. 11:41:08

GOD 2007.12.20. 00:08:20
Csak tréfának szántam, én is láttam már hülye Favoritost (bár ritkább, mint BMW X5-ösből), természetesen nem ez befolyásolja nálam egy márka megítélését. :)

EBEUSS (törölt) 2007.12.21. 13:09:29

TH 2007.12.19. 17:27:45
"Ettől függetlenül abban egyetértünk, hogy a teherautók veszélyesek, mert nagyon sokat kitar(hat)nak a látóteredből."


TH 2007.12.17. 21:08:36
"2001 - Egy héttel azután, hogy a kocsi elkészült, belerohantam a piros lámpánál álló kocsisorba a városligetnél, mert egy parkoló busz eltakarta a sort, és egy másik lámpa piros volt, és én meg ideges voltam, hülye, és kezdő."

Akkor neked konkrét "élményed" is volt ilyen kitakarós helyzetben...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása