Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Kotródjanak a gyalogosok a járdáról!

2008.03.30. 08:55 :: Kisikasa

Detti kedélyesen sétálgatott hazafelé, egyszercsak azon kapta magát, hogy rossz helyen van, legalábbis valaki úgy gondolta birtokba veszi a járdát, autós közlekedés céljából.
Március 21-én történt az esetem. Éppen gyalogoltam hazafelé a 2x4 sávos  Róbert Károly körút melletti járdán, amikor megláttam egy plakátot, amin notebookot reklámoztak.



Tetszetős kis kütyü volt, nem is drága, megálltam előtte egy kis időre elolvasni, hogy miről van szó. Egyszer csak azt hallottam, hogy a hátam mögött egy idióta autós beletenyerelt a dudájába, és elkezdte irdatlanul nyomni.

Kiderült, hogy őkelme azt szeretné, hogy álljak arrébb, merthogy ő éppen a járdán kíván közlekedni az autójával. Valaki mondja már meg, hogy az EBX-036-os rendszámú sötétkék autós taxisnak miért nem elég a Róbert Károlyon lévő 4 egész sáv, hogy az autójával az Árpád híd irányából megközelítse a Kassák Lajos utcát, miért kell neki a járdán egy ötödik sávot kialakítania?

És én gyalogosként mégis hol közlekedjek, ha az ilyen idiótáktól már a járdán sem lehet?

102 komment

Címkék: közlekedés autó hülye kresz gyalogos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

swartzee 2008.03.30. 10:13:55

kikből?

Daska 2008.03.30. 10:14:08

A Taxis külön faj. Az ember, az álat, a növény a szint lefelé. Ők kb. a férgek besorolása környékén fedezhetőek fel. A közlekedési szokásaikon látszik. Erőszakosak, és meglehet nézni a nagyobb drosztoknál a beállásukon, hogy semilyen emberi tulajdonságuk nincs. Csak az utas megvágásán filóznak.

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.03.30. 10:17:34

Ugyan-ugyan. Egyedül voltál, lehet szépen, fitten arrébb ugrani. Kanyarodott már mellém járdára autó úgy, hogy babakocsit toltam, plusz 2 gyerek gyalogolt a két oldalamon a babakocsit fogva. Na, ilyenkor merre menekülj? Melyik gyereket fogd először? És még csak nem is taxis volt, csak egy "nekemezetisszabad" márkájú autóban ülő vadbarom. És ilyenekből rohangál elég....

swartzee 2008.03.30. 10:20:07

Az "álat" a tudomány mai állása szerint két l-lel írandó. Ezt tedd magadévá, aztán próbáld újra!

bugkiller 2008.03.30. 10:35:15

Egyre jobban megerősítést nyer bennem, hogy jól tettem tavaly nyár végén, hogy egy ilyen organizmusnak lecsaptam a tükrét. Az meg még boldogabbá tesz, hogy most ellene megy rendőrségi eljárás emiatt... :-)
Pusztuljon az összes.

Tusko Blog Admin 2008.03.30. 10:39:11

Régen nagyon utáltam a taxisokat, most meg még jobban utálom őket.

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2008.03.30. 10:50:57

Dudált és ha türlemetlenül is, de megvárta hogy odébb lépj? RENDES VOLT.
Marci és Petra nem kaptak ilyen lehetőséget. Rajtuk egyszerűen csak keresztülhajtott egy kedves ír úr.
m.blog.hu/ro/route66/image/200803/sir.jpg

Vidéki 2008.03.30. 10:53:07

A régi vicc szerint a taxis azt mondja a piros lámpára, hogy érett sárga és bátran áthajt rajta. Ez jól mutatja, hogy sokan közülük mennyire elszemtelenedtek. A rendőrök miért nem olyan szigorúak velük, mint az egyszerű autósokkal? Attól tartanak talán hogy egy újabb taxis blokádot hoznak létre?

RedRiot 2008.03.30. 10:59:09

Mijez a rinya, nem lett volna eggyszerübb eggy lépést arráb menni mint itt sirdogálni?

Azmá nem is jut eszedbehogy lehethogy fontos dolga volt? Ha neked a gyereked beteg lenne, akkor teis a járdán mennél hacsak ot lenne hely! Akkor meg mit zenél a szájad?

Nemértem ha valaki próbál eggy kicsit leleményesebben közlekedni demszkigrádban, akkor egyből jön a sírás. Észrekéne má venni hogy a dugók az úton közlekedő balfaszok miatt vannak, meg akik sárgánál a féket nyomják. A buszsáv is ha üres lehet ot menni. A járdán is mérne mehetne ha van hely?

Kula bácsi 2008.03.30. 11:02:29

A taxisok simlis köcsög patkányok.

Binyiglista 2008.03.30. 11:07:03

Nem járdn, hanem kerékpárúton esett meg velem a sztori.
Kényelmes, 20-as tempóban tekerek a közúttól fűsávval, és emelt járdaszegéllyel elválasztott kerékpárúton. Előttem ténfergett néhány gyalogos, így kénytelen voltam fékezni. Ekkor, mint valami indiai gyalogkakukk, mögöttem megszólalt egy bálnabömös hajókürtje. Ahogy hátranézek, az egyszerűarcúja az ablakon kihajolva lila fejjel ordít, hogy "mi a szarnak álltál meg, te köcsög!" Ekkor szép csendesen leszálltam a bicikliről, majd nemes egyszerűséggel felkaptam, és ráhajítottam a motorháztetőre. Egy kicsit meg is csúszott, így a szélvédőnek is jócskán nekikoppant. Az észlény kiugrott a verdából, hogy majd jól megnevel, de ekkor már tárcsáztam javában a 117-et. A komának ekkor hirtelen nagyon sürgős dolga akadt, és tolatva megpróbált a 4-500 méternyire levő kihajtóig visszamenni, de pechjére a közelben volt egy mozgósítható járőrautó. Cserbenhagyásos gázolás kerékpárúton. Miután a koma a plázacica macájával elkotródott, a rendőrök nem bírták tovább, és percekig fetrengtek a röhögéstől, hogy hogy mexopattam a faaprítási alátétet. Ya, és a tárgyalás után lett egy vadiúj Kettler-biciklim is :-))

nevetőharmadik 2008.03.30. 11:18:34

Binyiglista 2008.03.30. 11:07:03

XDDDDDDD Ez k*rv@nagy! Remélem, igaz. Persze ha én tenném, ugyanezt, másnap valakik eltörnék a két karomat... úgy meg nehéz segget törölni. =(

KoWee · http://kowee.blogter.hu 2008.03.30. 11:18:58

RedRiot.
Furcsa elképzeléseid vannak neked a KRESZ-t illetően. Persze mindenre lehet indokot találni. Szül az asszony, jön az armageddon, odaég az ebéd.....
Gratulálok. A gyalogosok meg igenis tanuljanak meg póznáról póznára ugrálva közlekedni amúgy Tarzan módjára. Már ameddig egy ilyen idióta épp ki nem dönti az alattunk levő póznát. Persze az is a gyalogosok hibája hiszen minek mászott épp arra a póznára ami az idiótának útjában volt...

Dorian 2008.03.30. 11:19:01

"Kedves" RedRiot, mit szólnál hozzá, ha a gyalogosok ha eszükbe jut, az út közepén sétálgatnának, mert éppen ott jobban elférnek? Van kormány az autókon, ki lehet őket kerülni... Pont ilyen abszurd, amit írtál.

A dugók meg pont a hozzád hasonló erőszakos "leleményes" pofátlan marhák miatt alakulnak ki, akik nem képesek a forgalom tempójával haladni, hanem nyomják a gázt, utána rögtön a féket, előzik a sort a buszsávban, járdán, akárhol, aztán anyáznak, ha nem engedi be valaki őket valaki, bevágnak mindenki elé pofátlanul, meg bentragadnak a kereszteződésben, mert "még a sárgán átmegyek"

impetus 2008.03.30. 11:22:12

KoWee, Dorian: IRÓNIA. Tudjátok, mi az?

Dorian 2008.03.30. 11:27:29

Tudjuk, de ez vastagon nem ironia volt. Sajnos.

Gadget 2008.03.30. 11:28:16

Kedves Dorian.

Te még fonákjáról sem ismered a tréfát.
Redriot szavaiból sugárzik a vitriolos szatíra.
Kérlek gondolkozz mielőtt személyeskedsz.

Dorian 2008.03.30. 11:31:46

Mellesleg egyszer engem is majdnem elütött 2 köcsög a járdán, alig bírtam elugrani. Persze megértem: éppen sürgös dolguk akadt... Mint az utánuk futó emberektől megtudtam, valóban: vmi aktatáskát raboltak el tőlük. Nem is értem, miért problémáztam, hiszen érthető, hogy siettek...

KoWee · http://kowee.blogter.hu 2008.03.30. 11:31:53

Ez körülményfüggő.
HA iróniának szánta, megkövetem. Ha nem akkor egy tajó autós.
It's depend of the enviroment :)

Szendwich 2008.03.30. 11:36:10

RedRiot 2008.03.30. 10:59:09
"Mijez a rinya, nem lett volna eggyszerübb eggy lépést arráb menni mint itt sirdogálni?"

Hat ez kesz teljesen. Ezert szeretem olvasni ezt a blog-ot, mert mindig jon valami uberokos olvaso, aki azt hiszi magarol, hogy elerte a tudat 7-dik szintjet.
Csak azt nem ertem, hogy en - aki meg abban a korban el, amikor a test szamit, nem a lelek - miert itelem el a fenti esetett? Talan azert mert reggelente/delutanonkent a munkahelyemre/rol setalva egy udvarhaz elott mindig hasonlo szituacioba kerulok. Pedig ott csak egy auto kijarat keresztezi a forgalmi savnak is beillo jardat. Megis minden be- illetve kihajto autos azt hiszi ove az elsobbseg.

*/**/***/**** 2008.03.30. 11:41:55

Lehetne olyan jogszabály, ami alapján mondjuk ennek a taxisnak elvehették volna a jogsiját és az engedélyét is. Aztán talán majd másfél év múlva újra megszerezhetné, természetesen teljes vizsgadíjért. Akkor sztem meggondolná, hogy legközelebb hogyan cselekszik.

RedRiot 2008.03.30. 11:44:19

:DDDD Irónia volt, persze.

Nagyon szolídan vezetek, általában engem szoktak levillogni, hogy mérnem megyek má'?!? (Mikor 50 helyett 70-el megyek vhol.) Szóval az előző hszem vicc volt, de az már kevésbé vicces, hogy több ezren vannak Budapesten olyanok, akik komolyan ilyen felfogással vezetnek. Néha őket is lehet itt olvasni, biztos ide is beírnak majd.

Nálam tegnap szakadt el a cérna, mikor megvédték azokat, akik villogank mögötted a sárga lámpánál, nehogy fékezz és megállj. Merők sietnek. Ez már olyan abszurd faszság, hogy gondoltam írok én is egy ilyet viccből.

További kellemes vasárnapot mindenkinek!

Gábor 2008.03.30. 11:44:25

Írjunk egy petíciót taxis vállalatoknak!
Küldjék tovább képzésre tisztelt soffőr kollégáikat egy etikai-környezett tudatossági tanfolyamra. Nem lenne ennyi szemétláda köztük.

Walaki 2008.03.30. 11:55:23

Redriot! Inkább változtasd meg a nevedet IDIOT-ra!! Valamint javasolnám, hogy kasztráltasd magad, hogy ne is csinálhass ilyen kretén gyereket, mint te!!!!

Netuddki. 2008.03.30. 11:55:55

Nem születnének ilyen bejegyzések, ha a rendőrök elvégeznék a dolgukat (a trafipaxozáson kívül is). Nemigaz, kedves rendőr blogozók?

Walaki 2008.03.30. 11:56:59

Persze ez is vicc volt, de én is poénos akartam lenni, mint te...

KoWee · http://kowee.blogter.hu 2008.03.30. 12:02:07

Redriot.
Ez nem egyedi eset. Nézd meg a blogomat. Ott is előfordulnak ilyen állatok :D:D

TM 2008.03.30. 12:07:02

Taxi vs Rendőrség

Régebben hallottam valahol egy pár szót az együttműködésükről.

Ez persze hivatalos szinten nincs rögzítve, nem is lehet.

Valami olyasmi a lényege, hogy a taxisok segítik infóval a rendőröket, cserébe elnéznek nekik ezt-azt.

De majd jön valaki, aki jobban tudja, és pontosít.

Condy 2008.03.30. 12:09:32

Milyen divatos lett manapság mindenféle blogokban ország-világ elé sírni panaszainkat. Basszus, az ilyen apróságokon nem akadok fenn, nem idegesítem magamat. Rámdudál, én simán odébbállok és elfelejtem az egészet. Persze vannak, akik a dudaszót személyes sértésnek veszik, pedig csak egy jelzés.

Charlie Drop 2008.03.30. 12:16:39

Hát ez nem kicsit pofátlan, de van még hasonló, igaz nem dudálós sztori, hanem mindennapi. Van Erzsébeten egy felüljáró, ami a Gubacsi hídra visz rá, mellette ott az MVM ott megy egy járda, festéses módszerrel kerékpárút. Ennek a végénél, a Gubacsi hídnál mindig ott állnak a Taxisok, rajta a járdán és a kerékpárúton, volt hogy nekem kellett lelépnem az útra, hogy elférjek mellettük, néha gondolkodom, hogy lerúgom a tükrüket, de nem visz rá a lélek. Ezekkel a pofátlanokkal is lehjetne kezdeni valamit.

Charlie Drop 2008.03.30. 12:20:50

Condy 2008.03.30. 12:09:32

Dudát nem is lenne szabad használni városban a KRESZ szerint. És személyes sértésenk lehet venni, igen is. Végül is ha beállítok a házadba/lakásodba és kikérem megamnak az ottani állapotokat, akkor te szó nélkül igazat adsz nekem, rendicsek. (tudom, kicsit sarkalatos a hasonlat, de a lényeg ua.)

Kilgore Trout 2008.03.30. 12:24:02

Én már azt sem nagyon értem, hogy a taxis miért használhatja a busz sávot. Pláne, ha üresen autókázik. Kitiltanám a francba őket onnan. A tököm kivan, amikor araszolok a dugóban, a pöcs taxis meg pöffeszkedik egyedül az autójában és megy a buszsávon. Persze, ha meg megáll a busz a megállóban, akkor személyes sértésnek veszi, ha nem engedik ki, és ki kell várnia amíg elindul.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.03.30. 12:24:05

Reakció >>> Kotródj a járdáról!
Gyalogosként hol közlekedjek, ha az ilyen idiótáktól már a járdán sem lehet?


Silent, megvette a blogot a Reakció?

szivacs 2008.03.30. 12:25:27

Condy: ha 1km alatt 100 ilyen barom van (marpedig nehol van), az mar zavarna téged is. sztem:)

KoWee · http://kowee.blogter.hu 2008.03.30. 12:25:57

Balesetveszély esetén használható.

James T. Kirk (törölt) 2008.03.30. 12:26:01

Azon kéne elgondolkodni, hogy pesten a taxisok kb ~90%-a nem személyfuvarozásból él. És ennek megfelelően kezelni őket.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.30. 12:30:24

BKV figyelő: Már szóltam nekik, hogy az egy másik blog, de a lényeg, hogy a link ide mutat. :)

Pantone354 2008.03.30. 12:36:59

Kirk: Akkor miből? Drogfutárkodásból?

picky 2008.03.30. 12:44:02

Tőlünk nyugatabbra, mindenhol a világban a taxis a lépcső alja. Mivel nálunk minden fordítva működik, kiskirályok, és talán még iskolai végzettségük sincs.

Input 2008.03.30. 12:52:25

Én kiszedtem volna a kocsijából és lefejeltettem volna vele a visszapillantóját!:)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.03.30. 12:52:30

Silent, megkell akkor beszélnünk, hogy mikor és meddig adod oda a kocsit, keress majd meg:)

ON

sk8er 2008.03.30. 12:53:55

Binyiglista:

ez jó, ez a motorházra-brgingát.
aztán magyarázza meg a rendőrnek, hogy ő nem ütött el, hanem egy járókelő rádobott csak úgy egy kerékpárt az ő ártatlan bmw/audi/merci-jére.

nekem az egyik alkalommal (a napi 10 közül, amikor zebrán akar elütni a hirtelen sok dolgú seggfasz) a sors szolgáltatott elégtételt, ugyanis amikor ugye csikorogva kénytelen volt lefékezni a zebrán, az utána jövő mégsürgősebb-dolgú takony jól belecsattant.

további jó szórakozást kívántam magamban a két kínai-piacról származó jogsival közlekedő baromnak, s tovagurultam a napsütéses tavaszi délutánba.

hiissaa 2008.03.30. 12:54:03

A minap jöttünk haya kollégáimmal klföldről, s reptéri taxival közelítettük meg a nagyfalut. Előttünk is taxi haladt, aki - akárcsak a mi emberünk - irány- és sávváltásnal SEM használta az irányjelzőjét (miért is tenné, hisz' taxis :) ). Egy pillanatra elfeledve, hogy mi is taxizunk, hátraszóltam a kollégáknak: -Nézzétek, a taxis köcsög nem ismeri az indexet...
Na, ettől a pillanattól kezdve a mienk már akkor is indexelt, ha csak oldalra pillantott...

Sikamlós Jim DiGriz 2008.03.30. 12:56:48

A taxisok csak akkor mind tapló bunkók, ha a taxisokat szapuló kommentelők mind köcsög senkik, akik az anyjukkal hálnak.

(És igen, vannak bunkó taxisok, persze, mint ahogy ilyen kommentelők is. De nem általánosítsunk már.)

sk8er 2008.03.30. 13:07:56

vannak azok, akik ELSŐ-znek, mert ennyi az elképzelésük a világról, meg azok, akiknek minden blogon az az egyetlen mondanivalójuk, hogy "ne általánosíts".
okosan bekopipészteli, aztán megy tovább a következő blogra.

Sikamlós Jim DiGriz 2008.03.30. 13:11:33

Mivel apám taxis, ezért a hozzászólás.

Sikamlós Jim DiGriz 2008.03.30. 13:13:15

De persze, vannak. Meg olyanok is, akik seggfejek. Meg olyanok is, akik az ő legalább két ködös szituációval megtámogatott borzasztó nagy tapasztalatukat ki tudják vetíteni a világra gondolkodás nélkül.

sk8er 2008.03.30. 13:15:09

biztos nem volt mindig taxis, szóval szerintem ne általánosíts vele szemben, hogy simán "taxis". biztos szokott néha aludni is, meg gyerekkorában sem taxizott, súlyos általánosítás tehát az, hogy "apám taxis".

Rocko- 2008.03.30. 13:16:15

Binyiglista 2008.03.30. 11:07:03
ez tetszik. :)


aki meg azt mondja, h miért nem állt odébb a gyalogos: azért mert nem szarunk anyád torkába. miért? mert nem arra való.

avc 2008.03.30. 13:20:02

sk8er,

ugye nem bringán ülve mentél át a zebrán? mert ha igen, úgy nincs elsőbbséged, csak gyalogosként, de akkor tolni kell (ja, a nevedből ítélve gördeszkára tippelek)

mxplanet 2008.03.30. 13:21:03

aki nem akar rendőrnek menni, az megy taxisnak.
ennyi az iq :)

sk8er 2008.03.30. 13:23:31

avc:
nem, görkorival, a gyalogosokkal megegyező sebességgel.
amúgy bringaúton szokás az embert ilyetén módon elütni, hamár.

avc 2008.03.30. 13:25:23

...tudom, én is bringázom, ha jó az idő

sk8er 2008.03.30. 13:26:42

szóval ez az a szitu, amikor kanyarodik a hirtelensokdolgú rá a zebrára, vagy a vele addig párhuzamos bringaúton keresztül, ez az, amiben naponta többen megpróbálnak kinyírni.

Sikamlós Jim DiGriz 2008.03.30. 13:31:16

sk8er: te nagyon okos vagy, totálisan felnézek rád. Megyek, átértékelem az életemet.

sk8er 2008.03.30. 13:35:54

Jim:
édes vagy, de a napom 42 %-ában nem vagyok ennyire okos, szóval ne általánosíts.

cabbuster 2008.03.30. 13:47:33

"Két taxi ütközött össze a főváros II. kerületében vasárnap délelőtt, a balesetben négyen megsérültek - közölte a Budapesti Rendőr-főkapitányság sajtóügyeletese az MTI-vel." (Hírszerző)
biztos nem tudta eldönteni a két tahóparaszt kinek van jobbkezes macisajtja. muhahaha. csak az áldozataikat (utas) sajnálom.

PgaAlieN 2008.03.30. 13:58:38

sk8er: ugyanez fordítva nem vicces. Amikor kanyarodás közben a zebrán nincsenek gyalogosok, de az utolsó pillanatban mégis muszáj vészfékeznem, mert a zebra mellől (nem párhuzamosan a zebrán normálisan haladókkal) este egy kivilágítatlan, részegnek tűnő biciklista elémvág (nekem ez sötétben úgy tűnt kb, hogy "a semmiből"). Erre a mögöttem jövő, természetesen féktávolságot be nem tartó, másról ábrándozó belémjön. Szerencsére az arc normális és belátja, hogy mégis jobb így mintha mindketten átgurultunk volna rajta. Jogilag nem is érdekel a kérdés, mert az azonosíthatatlan biciklista köszönés nélkül továbbmegy, mi ottmaradunk betétlapot kitölteni. De morálisan magamban én bizony a bringást okoltam az esetért.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.03.30. 14:03:03

Ez a géptetőre dobós megoldás tetszik nekem! Pedig autós vagyok, de tök jogos valahol. Bár erős a kétségem arra vonatkozólag, hogy sérüéls nélkül hogyan bizonyítja a bringás az elütést.

A taxisok meg továbbra is a vezetők legalja számomra, Taki bácsival együtt. De erről már kifejtettem a buszsávból bejövős topikban a véleményemet. A fllérbaszó mindenségüket, azt!

no mail, no problem 2008.03.30. 16:06:44

RedRiot, kihagytad a "csak azoknak lenne szabad kocsival az utcán lenni, akiknek ez a munkájuk, nem pedig minden barom, szórakozásból autózgatónak" fordulatot.

no mail, no problem 2008.03.30. 16:47:15

szeva alien, gondolom nem vigasztal, de nem te vagy az első, akibe jobbra kanyarodás közben belementek.

a helyzet pontos ismerete nélkül ugyan nem zárom ki, de nem is feltétlen osztom, h a bringással kapcsolatban igazad van. a kanyarodó jármű elsőbbséget ad per definitionem, ezt a mögötted levőnek is tudnia kell, és készülni kell rá, h te teljesen felháborító módon be fogsz tartani egy, csak a lúzerekre érvényes közlekedési szabályt, pláne ha eléggé el nem ítélhető módon még indexeltél is.

(azt is értem, h a bringások szeretnek csinosan felöltőzni a meghaláshoz, mert "kukásmellényben" snassz elüttetni magukat, de talán az ilyen helyzetek gondolkodóba ejthetik őket is, mert úgy hátha mégsem a semmiből manifesztálodnak egy kanyarodó autós előtt éjszaka, decens feketébe öltözve a kivilágítatlan fekete biciklin.)

amúgy a "morális baleset okozó" megfogalmazással csak egyet tudok érteni. kurva sok ilyen van, kezdve a sarokra a furgont leparkolóval, aki miatt nem látod, h az üres főútra jössze-e ki, vagy egy 50+ sebességű jármű elé. lehetne sorolni szép hosszan...

azt hiszem azért van sok ilyen szitú, mert a legtöbb emberben nincs meg sem a képesség, sem a szándék, h végiggondolja tettének a következményét, vagy megpróbálja más szempontjából elképzelni az általa előidézett helyzetet.

insert_click · http://legjobbpalinka.hu 2008.03.30. 17:46:25

Nekem a kedvenceim az Andrássy úti bringások:
1. Nem a kerékpársávban halad, hanem az autók közt cikázik. (általában biciklis futár)
2. Kerékpársávban halad, de rá nem vonatkozik a kerékpárosoknak szóló lámpa, és még neki áll feljebb ha utánaszólok.

Félreértés ne essék, semmi bajom a bringásokkal, csak nem szeretnék idő előtt valakit a másvilágra küldeni. Emiatt hiába tudom, hogy elvileg ő ott nem jöhetne, mindig gúvad a szemem, hogy van-e az adott nap 10. jelentkező is alvázvizsgálatra.

Krisi 2008.03.30. 17:56:57

insert_click:
Az Andrássy úti "bicikliút" a leg elbaszottabb dolog a világon. Ha arra járok, akkor én se megyek a bicikliútnak nevezett valamin, mert életveszélyes.

Nem egy bringásra nyitottak már ajtót a parkoló autók, a gyalogosok meg a kutyát sétáltató mamik folyton belépkednek a bicikliútra, a lámpák meg semmivel nincsenek összehangolva.
Tekerj egyszer végig napközben ott, és rögtön máshogy fogod látni :)
Az meg már csak mellékes, hogy folyton szabálytalanul ráállnak, vagy odabasznak egy konténert.

Amit meg szintén megemlítenék, hogy minden buszmegállónál megszűnik a bringasáv, és ekkor szabályosan csak az úton lehet haladni.
A lámpáknál meg külön vicc, hogy autósnak zöld, gyalogosnak is, de a biciklisnek meg piros. Aki azt az utat odatervezte, az egy emeletes hozzánemértő fasz.

Szóval ezeket vedd figyelembe, és talán megérted, hogy ezek után biztonságosabb az álló autók között cikázni.
(és senki ne jöjjön azzal, hogy akkor ne biciklizzünk:)

foolproof 2008.03.30. 18:50:59

Dear KoWee!

"It's depend of the enviroment :)"

What does this mean exactly? Is it something written in hunglish?

Peace,

insert_click · http://legjobbpalinka.hu 2008.03.30. 20:11:56

Valószínűleg azért piros amikor az autósoknak zöld, mert a parkoló autóktól nem lehet látni a biciklisávban közlekedőket és könnyen el lehetne csapni őket. Nem érdekel egyébként, ha nem a sávban megy a bringás, csak ne cikázzon ide oda, mert akkor nem tudom kiszámítani, hogy mi a terve.

Ja, és természetesen bringázz minél többet, egészséges! ;)

f_a_sz@fasz.hu · http://www.f_a_sz.fasz.hu 2008.03.30. 20:18:33

Mégegyszer írjuk le a F*A*SZ RENDSZÁMÁT: EBX-036

cso zsi 2008.03.30. 21:12:26

" Krisi 2008.03.30. 17:56:57

Amit meg szintén megemlítenék, hogy minden buszmegállónál megszűnik a bringasáv, és ekkor szabályosan csak az úton lehet haladni.
A lámpáknál meg külön vicc, hogy autósnak zöld, gyalogosnak is, de a biciklisnek meg piros. Aki azt az utat odatervezte, az egy emeletes hozzánemértő fasz."
Autósként is a bicikliút védelmében vagyok.
Ez az időeltolás épp az életeteket védi, nem úgy, mint a Szerémi úton, ahol mindenki zöldet kap. Ha ott az autós 60-ról lassít (szabályosan, mert annyi van engedve) a kanyarodáshoz, a gyalogost még észlelheti, de a bokrok mögül 30-40-nel kirobogó bringást nem.
Nem tud állóra fékezni, mert hátulról eltolhatják az elméletileg szabályosan, gyakorlatilag 0 köv. távval autózók. Tényleg el van ez rontva.
Amszterdamban másképp van, de nem jó példa.

Krisi 2008.03.30. 21:25:42

Ok, a lámpa pont jól van, de a többi része akkoris kabaré. Tipikusan "hogyan NE csináljunk bicikliutat"

insert: kösz, igyekszek :)

A taxisokat meg ne utáljuk kollektíven, bár a nagy részük ténlyeg.. öhm.. izé..., inkább nem mondok jelzőt.

Vladimir Harkonnen 2008.03.30. 21:26:13

Vidéki 2008.03.30. 10:53:07
A régi vicc szerint a taxis azt mondja a piros lámpára, hogy érett sárga és bátran áthajt rajta. Ez jól mutatja, hogy sokan közülük mennyire elszemtelenedtek. A rendőrök miért nem olyan szigorúak velük, mint az egyszerű autósokkal? Attól tartanak talán hogy egy újabb taxis blokádot hoznak létre?

Volt rendőr ismerősöm mesélte, hogy neki a taxis komolyan azt mondta, (mikor lekapcsolta egy piros lámpa miatt) hogy a piroson a KRESZ szerint 2 mp-ig át szabad menni! Akkor még papír jogsi volt, el is tépődött neki!

Ezek a taxisok már nem fognak blokádot csinálni, inkább egymást ölik!

Vladimir Harkonnen 2008.03.30. 21:30:57

RedRiot 2008.03.30. 10:59:09

Bammeg lemaradt a szmájli! Ezek a cseten felnőtt kis bárányok nem tudják anélkül felismerni a tréfát!
Olyan ez mint a Mónika show, megjelenik a tábla: "taps", akkor tapsolnak!

:-)

Vladimir Harkonnen 2008.03.30. 21:48:40

TM 2008.03.30. 12:07:02
Taxi vs Rendőrség

Régebben hallottam valahol egy pár szót az együttműködésükről.

Ez persze hivatalos szinten nincs rögzítve, nem is lehet.

Valami olyasmi a lényege, hogy a taxisok segítik infóval a rendőröket, cserébe elnéznek nekik ezt-azt.

De majd jön valaki, aki jobban tudja, és pontosít


Nem a Szabó László (Kék fény) visszaemlékezéseit olvastad?

RedRiot 2008.03.30. 21:57:16

Harkonnen: szerintem már-már monty pythonosan szélsőségesre vettem a figurát. Ha vkinek ez sem esik le, sőt még az alig egy órával későbbi önleleplező post után sem áll össze a kép, akkor az illetőt igen kemény pofonok érhetik az életben. :)

Egyébként komolyra fordítva a szót: a járdán hajtás mellett igen szép dolog a járdán parkolás is. Nem kedvelem a graffitiseket (5-os villamos szétbarmolása), de ha a járdát elfoglaló köcsögök autóit tagelnék össze alkoholos filccel, az ellen semmi kifogásom nem lenne, sőt!

Vladimir Harkonnen 2008.03.30. 21:58:35

Kilgore Trout 2008.03.30. 12:24:02
Én már azt sem nagyon értem, hogy a taxis miért használhatja a busz sávot. Pláne, ha üresen autókázik. Kitiltanám a francba őket onnan. A tököm kivan, amikor araszolok a dugóban, a pöcs taxis meg pöffeszkedik egyedül az autójában és megy a buszsávon. Persze, ha meg megáll a busz a megállóban, akkor személyes sértésnek veszi, ha nem engedik ki, és ki kell várnia amíg elindul.

Üresen csak akkor, ha utasért megy, és természetesen oda megy!
A buszsáv felfestése általában záróvonal, nem szabad átlépni, tehát feleslegesen izgul a megállóban álló busz mögött, ez a hátulütője a dolognak, mert meg kell várnia, míg az elindul, nem kerülheti ki, csak ha meg van szaggatva a vonal!

Roltii 2008.03.30. 22:46:13

Krisi:
rendben van, haladj sávban az autósokkal. De ugye tudod, hogy nem előzhetsz meg autót közúton. Ha ezt nem tartod be, te is csak egy utolsó barom biciklis vagy, már elnézést.
Nem egyszer előfordult (erzsébet krt), hogy jobbra akartam kanyarodni, és szerencsétlenkedni kellett, mert a hülye biciklis nem kacsázott a sávok között, csak éppen jobbról megakart előzni. Hát ne tegyék. Menjenek a bicikliúton, oszt jólvan. ha meg olyan nincs, a demszkyt kell szidni és nem az autósokat szopatni.
Mellesleg a biciklizést én is pártolom, CSAK NE A VÁROSBAN, mert Bp-t alkalmatlannak tartom erre.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.03.31. 01:45:23

Krisi 2008.03.30. 17:56:57
Amit meg szintén megemlítenék, hogy minden buszmegállónál megszűnik a bringasáv, és ekkor szabályosan csak az úton lehet haladni.
A lámpáknál meg külön vicc, hogy autósnak zöld, gyalogosnak is, de a biciklisnek meg piros. Aki azt az utat odatervezte, az egy emeletes hozzánemértő fasz."
látom csak a mocskos szád van, de IQnuku! szerinted miért piros a kerékpárosnak? eleven annak van egy külön fázis! 2. mert ha az autó jobbra fordul, akkor fellöki a kerékpár, ezért nem engedik egyszerre a kettőt! persze a nagytudású kerékpáros nekem is múltkor beszólt, mikor feltettem a jártára, mert az én lámpám volt zöld, az övé piros, de még neki állt feljebb!


Kilgore Trout 2008.03.30. 12:24:02
Én már azt sem nagyon értem, hogy a taxis miért használhatja a busz sávot."
na pont ezért nem kéne megszólalni, a KRESZkönyv átlapozása nélkült!

"Pláne, ha üresen autókázik."
te honnan tudod, hogy üres? ja te látnok vagy! azért mert 1 ember ül a kocsiban, még csinálhat csomagszállítást, vérszállítást, stb!

"Kitiltanám a francba őket onnan. A tököm kivan, amikor araszolok a dugóban, a pöcs taxis meg pöffeszkedik egyedül az autójában és megy a buszsávon."
jaja lehet pont egy olyan seggfejköcsögért megy mint te, aki képtelen lesétálni a civilek álltal leparkolt taxiállomásra és ezért kéri a kocsit mondjuk a blahán vagy a jégbüfénél a buszmegállóba...


"Persze, ha meg megáll a busz a megállóban, akkor személyes sértésnek veszi, ha nem engedik ki, és ki kell várnia amíg elindul."
te meg pont nem ugyan azt csinálod... azért mert másnak valamit szabad, neked nem, azért dögöljön meg a másik... magyarhozzáállás....


Vladimir Harkonnen 2008.03.30. 21:26:13
Volt rendőr ismerősöm mesélte, hogy neki a taxis komolyan azt mondta, (mikor lekapcsolta egy piros lámpa miatt) hogy a piroson a KRESZ szerint 2 mp-ig át szabad menni! Akkor még papír jogsi volt, el is tépődött neki!"
xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD ez hatalmas! :DDD


picky 2008.03.30. 12:44:02
Tőlünk nyugatabbra, mindenhol a világban a taxis a lépcső alja. Mivel nálunk minden fordítva működik, kiskirályok, és talán még iskolai végzettségük sincs."
az meg se fordult a picsin agyadban valaki azért csinálja mert szereti... egyébként, ha valaki ledolgozza cégnél taxisként a havi 25-26napot, nem keres kevesebbet, mint egy jópofa magager és tizede felellősség nincs a vállán! a másik fele pedig, mielőtt faszságot beszélsz, telán kérdezzél, vagy nézzél utána! a 90es évek elejétől minden taxis bizonyítvánnyal rendelkezik, aminek van OKJs száma! tehát ugyan olyan szakma, mint egy bútorasztalos, vagy lakatos, vagy etc.


James T. Kirk 2008.03.30. 12:26:01
Azon kéne elgondolkodni, hogy pesten a taxisok kb ~90%-a nem személyfuvarozásból él. És ennek megfelelően kezelni őket."
hát kb! viszont van aki csak abból él! gondolom, ha utaztál már taxival, akkor látatlanba vágod a szolgáltatás színvonalából, hogy valaki pl kényszervállalkozó (és xarik mindenre), vagy valaki szívvel ésbecsülettel csinálja


Gábor 2008.03.30. 11:44:25
Írjunk egy petíciót taxis vállalatoknak!
Küldjék tovább képzésre tisztelt soffőr kollégáikat egy etikai-környezett tudatossági tanfolyamra. Nem lenne ennyi szemétláda köztük."
jaja, mehetsz te is elsőnek, mert fröcsögni azt tudsz, de máshoz nem értesz! ki lehet próbálni! minden cégnél lehet érdeklődni kiadó autók auón és lehet csinálni! 2 nap után megnézném az arcod, mikor rájönnél, hogy nem csak a tütükézésről szól a sztori! illetve a sok iqlight utas is el kéne küldeni, aki olyan helyekre rendel autót, hogy a hajam égnekáll :DD jómúltkor a picsa a lánchíd közepére kérte! álljál meg ott! vélemény? :DDD


Kula bácsi 2008.03.30. 11:02:29
A taxisok simlis köcsög patkányok."
mindenki magából indul ki...


phu 2008.03.30. 09:06:20
Taxisnak mindent szabad, nem tudtad?
A járda pedig az a hely, ami az autók tárolására szolgál, ott ugyanis nem zavarja a többi autót. A tárolót pedig meg is kell közelíteni valahogy."
úgyvan :))) hallkan elsusognám, hogy a fent említett helyen van egy ház, a róberton, ami még kassákra van számozva és csak a járdán át közelíthető meg az épület...


Daska 2008.03.30. 10:14:08
A Taxis külön faj. Az ember, az álat, a növény a szint lefelé. Ők kb. a férgek besorolása környékén fedezhetőek fel. A közlekedési szokásaikon látszik. Erőszakosak, és meglehet nézni a nagyobb drosztoknál a beállásukon, hogy semilyen emberi tulajdonságuk nincs. Csak az utas megvágásán filóznak."
te is ott vagy valahol az értelmi színvonalad alapján! nagyobb drosztoknál? pl? váci út westend? irányi utca? (www.taxisokvilaga.hu) a civil autóktól nem lehet beállni azokra a helyekre, amiért fizetnek!

images.netbag.hu/20080331/01430787564.jpeg

persze, hogy megáll a taxi másodiknak! talán a civil köcsögöt el kéne zavarni onnan és akkor be lehetne állni normálisan... az az utas pedig akit bárki át tud vágni az homárra való veréb :DDD


Binyiglista 2008.03.30. 11:07:03
az én kocsimban pl van kamera... szoptál volna elég szépen károkozásért, garázdaságért, etc :DD

remélem válaszoltam 1-2 bejegyzésre...
mielőtt megkérdezi valaki, igen taxiztam :))

ja valahogy hiányolom azokat a beszólásokat, hogy "köcsög gyalogos vagyok, aki mindenen és mindenkin átmegy, mert nekem szavad" lásd pl keleti és környéke! a busz alig tud elindulni a sok iqlight miatt!

illetve hiányolom a "köcsög kerékpáros vagyok, nekem mindent szabad" kezdetű mondatokat is!

íme 3 képe, amit tegnap lőttem a lánchídon, ahova kerékpárral fehajtani tilos... megint a taxi kurvanyját, mi? :DD

images.netbag.hu/20080331/01403673018.jpeg
images.netbag.hu/20080331/01403686663.jpeg
images.netbag.hu/20080331/01403676453.jpeg

ha van kérdés, szivesen tartok szemléltető oktatást is :DD

Sikamlós Jim DiGriz 2008.03.31. 08:14:20

RosszQutya: ejha, nekem nem lett volna türelmem ennyit beírni, de azt még tegyük hozzá, hogy ha éppen ellenőriznek, akkor egy-két perces késésért napokig nem dolgozhatsz / vehetsz fel címet rádióról.

Amúgy most, hogy végiggondoltam, hogy már legalább három bringást vasaltam ki majdnem, mert ők úgy gondolták, hogy a zebrán a piros csak gyalogosokra vonatkozik, illetve legalább ennyi próbált meg engem elütni járdán... nos, a fentiek fényében nyugodtan kijelenthetem, hogy a biciklisták mind büdös köcsögök, akiknek autó alatt van a helyük, és általánosítani végülis tényleg jó móka.

emzéperiksz 2008.03.31. 08:17:04

phu: hallkan elsusognám, hogy a fent említett helyen van egy ház, a róberton, ami még kassákra van számozva és csak a járdán át közelíthető meg az épület...


És? Gondolom, nem több kilométer széles az a járda, hogy szegény utas elfáradjon, mire átsétál rajta keresztben az út szélén álldogáló taxiig.

gógyimogyi 2008.03.31. 08:46:17

Azért szánalmas, emberek hogyan vélekednek az eseménykről. Na meg a helyesírás is, de nem ez a lényeg. Először is Redriot egy gyökér. Másodszor nem hiszem,hogy veszélyeset állt volna fenn. Talán többen vannak azok, akik gyet értenek velem, mint akik nem: a járda igenis a gyalogosoké és pont.

emzéperiksz 2008.03.31. 09:08:20

Red Riot! "Azmá nem is jut eszedbehogy lehethogy fontos dolga volt? Ha neked a gyereked beteg lenne, akkor teis a járdán mennél hacsak ot lenne hely! Akkor meg mit zenél a szájad?"

A helyszínt nem ismerőknek elmondanám: ott van szemben az ország legnagyobb kórháza, a Központi Honvéd Kórház, kb. 50 méter, keresztül kell vágni a Róbert Károlyon. Ott biztosan ellátják a legbetegebb embert is.

Greg36 2008.03.31. 09:26:56

A lopós autóknak lett volna értelme, ha jól használják, mondjuk a járdát teljesen elfoglaló kocsikat szállították volna, a kerékpárúton dekkolókat, vagy a zebrára parkolókat.

De egyszer a gyalogosoknak is el kéne magyarázni, hogy pl. a Stadinoknál, ha középső villamos megállótól a buszállomás felé mennek át zebrán, a trolli megállók felöli oldalon, akkor azért, mert a három sávban pirosat kaptak a kocsik, attól még a külső buszsáv még zöld. A gyalogos lámpa meg piros, ennek ellenére vígan kószálnak át pirosban, és ők voltak felháborodva, amikor a szabályoasan haladó Ikarus majdnem kivasalta őket.

De sok gyalogosról tudok, akik gyalogosként teljesen jogosan háborodnak fel az autós szabálytalanságokon, de amint volán mögé kerülnek, vígan eljátszák ugyanazt...

amondó (törölt) 2008.03.31. 10:13:28

"Mellesleg a biciklizést én is pártolom, CSAK NE A VÁROSBAN, mert Bp-t alkalmatlannak tartom erre. "

szerintem meg budapest a jelenlegi mértékű autós közlekedésre alkalmatlan méreténél fogva. megoldás:
1) dózeroljuk le az egészet, hogy hely legyen az autóknak
2) biciklizzünk, tömegközlekedjünk és autózzunk akkor, ha szükséges.

És ennek semmi köze a hétvégi hegyen-völgyön biciklizéshez. lassan mondom, hogy mindenki megérse... a bicikli NEM CSAK SPORTESZKÖZ!)

a többihez: álló autókat biciklivel előzni veszélytelen, és nem jár hátránnyal senkire nézve. ennyi szabálytalanságot el kéne nézni. viszont bringával mozgó autót jobbról előzni öngyilkosság, egyetértek.

de ha már előzésnél tartunk, akkor megjegyezném, hogy bár a bringást sávon belül (OLDALTÁVVAL!) lehet autóval előzni, de MELLETTE HALADNI TILOS, sávon belül nincs párhuzamos közlekedés. tehát, vagy leelőz az autós pár mp alatt, vagy mögöttem marad, de utálom, ha bejön oda, ahol én a holtterében vagyok.

amondó (törölt) 2008.03.31. 10:24:53

helyesen író rossQtya: "íme 3 képe, amit tegnap lőttem a lánchídon, ahova kerékpárral fehajtani tilos... megint a taxi kurvanyját, mi? :DD"

és szerinted miért van az, hogy a legkisebb helyet foglaló, legkörnyezet- és útkímélőbb járművel nem lehet budapest reprezentatív és központi hídján közlekedni? ez szégyen. hogy az idelátogató, a taxisokat pénzzel tömő túristáknak az életükkel kell játszani, hogy a Lánchidat lefényképezzék, egy redvás aluljárón tudnak csak átkelni alatta , csak azért, hogy TE, az AUTÓS, a mindenki felett álló taxis megállás nélkül vágtathasson? Csak azért is bringázok a Lánchídon, és nem fogom a járdán a gyalogosokat zaklatni. Ha zavar a bringás, akkor legközelebb menj az M0-son körbe, ott nincs belőlük, nemsokára elkészül a megyeri híd. Vagy válaszd a Petőfi, Lágymányosi, Erzsébet-hidat, ott több sáv van, a sávok közül egy biztosan bringamentes.

Apropó, az Akadémia elől nem lehet a Lánchídra felhajtani, a taxisok persze ezt is megtehetik ugye.

tiborkaba 2008.03.31. 10:47:38

Ez is valami, én már táttam a Hungárián SUV-os köcsögöt járdán beelőzni a dugót. Nem a kanyarodó, nem a buszsávban, hanem a járdán.

Döbbenet.

ex-dr. vuk 2008.03.31. 11:59:19

Ilyen bicikliutas nekem is volt.

Megyek bicajjal, kőcicikkel (terelő félgömb vagy mi a szar) levalasztott bicikliut. Egyszercsak jon szembe rajta egy kockalada. Megallok. O is. Nez. En is. (1 perc eltelt). Nez. En is. Mutatok jobbra, hogy ott az ut, ott kell kocsikazni. Dudal. Csengetek.
Ekkor kezdhette kapizsgalni, hogy en jobban raerek, mint o. Atkaptatva a kociciken atment az utra es elhajtott. En is. :)

Piros csiga 2008.03.31. 12:33:08

amondó:
Szerinted miért nem lehet a Lánchídra biciklivel felhajtani? Mert nincs lehetősége az autósnak, hogy kikerüljön. A saját sávjában nincs hely, a záróvonalon meg nem mehet át.

Tényleg szégyen, hogy 160 évvel ezelőtt nem gondoltak erre...

Rocko- 2008.03.31. 13:22:17

amondó 2008.03.31. 10:24:53
azért nem odavaló a helye, mert akadályoz. tessék leszállni. és áttolni a járdán. vagy egyszerûbb lekurvaanyázni az autóst, mint kompromizálni?

atomboy · http://blog.atomboy.hu 2008.03.31. 14:49:04

Vuk, csak nem Szilleri sgt? ;)

ex-dr. vuk 2008.03.31. 16:40:50

@ atomboy · blog.atomboy.hu 2008.03.31. 14:49:04

Orulok, hogy itt is jelen vagy ;)
Igen, delmagyarra is megirtam a sztorit asszem :)

Perillustris 2008.03.31. 16:45:47

Én aztán nem vagyok egy taxis ügyvédje sem, s ha összességében kellene véleményt mondanom, akkor először a valós vagy vélt sérelmeim jutnának eszembe, de mégis zavar, hogy többen egy kalap alá veszik az összes taxist.

Természetesen nem tudok arányt mondani, s elképzelhető, hogy taplóból van több, ám kétségkívül vannak köztük olyanok is, akik nagyságrendelekkel előzékenyebbek és figyelmesebbek a "civileknél". Tény, hogy ők belesimulnak a forgalomba, észre se vesszük őket. Pont utóbbiaknak eshet nagyon sz@rul az általánosítás. Félreértés ne essék, nem aggódom én senki lelki békességéért, ám az általánosító vélemények hiteltelenné teszik azt, még akkor is, ha írójának igaza van.

Amúgy tény, hogy létezik valamiféle rendőr-taxis bajtársiság, valószínűleg a kölcsönösségre alapozva, de én ismertem olyan zsarut, aki egyenesen vadászott rájuk.

Szóval ne általánosítsunk, mert nem korrekt azokkal szemben, akik szégyenkeznek kollégáik miatt.

A taxisok mindenesetre könnyebben elindíthatnának egy tőlük induló - saját maguknak szóló kampányt,amolyan közlekedés-etikai kódexet, ugyanis társadalmi népszerűségük növekedése minden bizonnyal forgalomnövekedéssel is járna.

Perillustris 2008.03.31. 16:56:55

Hamarosan elkészítek egy válaszösszesítőt és feltöltöm valamelyik ingyenes tárhelyre, amit elég majd belinkelni, ha a következők merülnek fel:

- a bringás fizet adót
- a bringás nem a járdán megy
- a bringás a járdán megy
- a bringás nem használja a bicikliutat (pl. az Andrássy úton)
- a bringások átmennek a piroson
- a bringás egészsége romlik a városi bicajozás miatt
- a bringás izzadtan ül egész nap a munkahelyén
- stb.

Krisi 2008.03.31. 17:19:53

Néha már én is gondolkodok az inverz-CM-en, ahol minden városi biciklis kocsiba ülne, és megmutatnák, hogy ha ők is 4keréken mennének, akkor még nagyobb dugó lenne. Úgy talán megértenék egyesek.

És természetesen köcsög biciklis vagyok, nekem mindent szabad. Egyértelműen nincs jogsim (első parancsolat: ha biciklire ülsz, égesd el a vezetői engedélyed és felejts el minden szabályt).
Csakis az autók közt szabad cikázni, Lánchídon középen menni, a gyalogosokat mindig inzultálom a járdán, mert az jó móka, kivilágítani nem szabad a biciklit, az felesleges, a piros lámpánál pedig nem szabad megállni. És még sorolhatnám :) És az aranyszabály: ha szabálytalan vagyok és elbasznak (bocs, alvázvizsgálatot végzek), akkor mindenképp a szemét autós a hibás :)

És akkor a teljesség kedvéért köcsög autós is vagyok sokszor, akinek tilos indexelni, gyalogost átengedni a zebrán bűn, 3pont kapásból ugrik + a jogsi is bevon fél évre, 50 alatt menni emberiség ellen elkövetett bűn, azonnali akasztás jár érte, soroljam még?
(iróniát remélem mindenki érzi)

És persze az összes taxis gyerekek vérében fürdik (kivéve az, aki éppen operából, buliból, kocsmából stb. hoz haza)

Krisi 2008.03.31. 17:22:00

Ja, és Perillustris: A válaszösszesítő jól hangzik, ezt ne hagyd ki belőle:

www.kerekparosklub.org/milyen-erveket-ne-hasznalj-amikor-biciklisekkel-vitatkozol-0

Roltii 2008.03.31. 18:22:22

Lassan kéne csinálni valami anti CM megmozdulást is, mert baromira unom az egészet, pedig most már kocsim sincs, és BKV-vel meg biciklivel járok.
Fenntartom, hogy városunk alkalmatlan a biciklizésre, az, hogy miért alakult ki ez, vagy ki a felelős, részletkérdés. Aki pl a körúton biciklizek egyszerűen hülye. A belváros nagy részére ez igaz. A peremkerületekben meg lehet brinágzni nyugodtan, nem is szokott gond lenni belőle (kivéve ha a baromja kivilágítatlanul megy pl a szentendrei úton, ahol eleve tilos...).
Egyébként a Lánchídon lehet menni biciklivel csak nem a közúton. Ugyanolyan jogos az autós felháborodása ilyenkor mint amikor a bicikliúton áll az autó.
Az igaz, hogy igazából barmok vannak, nem pedig biciklisek és autósok, de amit mi autóból nap mint nap látunk (láttam), az azt mutatja, hogy normális biciklist nem is nagyon látunk közúton a belvárosban.

A kérdésgyűjtemény jó ötlet, bár soha senki nem fogja nekem megmagyarázni, hogy ha biciklivel járok, akkor miért nem leszek egész nap büdös izzadtságszagú. Vagy például miért nem lesz koszos a ruhám. Vagy miért jó kitágult tüdővel beszívni a sok dzsuvát.
(a válaszokkal ne fáradjatok, mindegyik arra épül, hogy kevesebb autós blablabla, csak sajna ez nem reális mert semmilyen tendencia nem támasztja alá. A fizetős belváros ezt segítené, de ehhez LEGELŐSZÖR a BKV-t kell rendbe rakni, felfejleszteni, és utána jöhet minden más.

regnak 2008.03.31. 19:45:10

Ha nem akarsz balesetet okozni vezess a járdán. (Steven Spielberg)

Kata 2008.04.03. 15:49:48

most kivételesen a gyalogosokat fogom szidni. boldog szerdai szabadságos napomon, a váci úton, a lehel és a dózsa között pont a mountexnél egy idióta picsa nem bírt elmászni a kb. 20 méterre levő kettős zebráig, és az idiótájának mindenképpen előttem kellett keresztülvágnia az akárhánysávos vácin. hát gratulálok. természetesen megálltam, mert nem szeretem a friss gyalogosvért törölgetni a szélvédőmről, de ami dudakoncertet kaptam a hülye picsa miatt! Örültem, hogy nem szálltak belém...

úgy mellesleg, miért gondolja minden taxis azt, hogy ha beül mellé az ember, mindenáron végig kell csevegni az egész utat, és köze van a magánéletemhez, hogy hová megyek, hogy mi a véleményem orbán-gyurcsányról, hogy van-e pasim, stb? rohadtul utálom, hogy vadidegen emberekkel kell bájcsevegnem jó esetben a semmiről, rosszabb esetben a magánéletemről, csak azért, mert szolgáltatóiparban dolgoznak (fodrász, kozmetikus, taxis, villanyszerelő, stb), és épp muszáj volt az egyébként baromi drága szolgáltatásukat igénybevennem. attól, hogy fizetek neki azért, hogy eljuttasson a pontból b pontba, még nem vagyunk haverok...

Kata 2008.04.03. 15:52:45

egyébként meg azért vannak a szabályok, hogy betartsuk őket. ha mindenki úgy gondolkozna, hogy felhajthatok a járdára, mert taxis vagyok, vagy mert ott van dolgom, akkor egy idő után lelopnák az ember pénzét a pénztárosok a bankban, mert "szükségem volt rá", meg megerőszakolnának és megölnének az utcán "mert éppen ilyen kedvem volt". ez nem így megy. azért vannak a szabályok, hogy ilyeneket ne lehessen büntetlenül elkövetni.

Rocko- 2008.04.03. 23:13:04

kata, csak ennyit mondj a taxisnak: kocsis, hajts!

amondó (törölt) 2008.04.04. 09:17:29

Piros csiga:

Kikerülni NEM LEHET biciklist, csak megelőzni. Azt meg nem kötelező, ha nem tudsz megelőzni maradj mögöttem. Én 40-el kelek át a Lánchídon, és így az 50-el haladó autók ugyan megelőznének, csak éppen a híd végén lévő torlódásnál úgyis meg kéne állni, tehát semennyivel nem lennének előrébb. Ennyit erről.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása