Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Egy kis autós fizika

2008.08.26. 07:15 :: Kisikasa

AjTb visszaültet minket az iskolapadba, hogy az alant részletezett feladványát együtt oldjuk meg. A megoldást is elolvashatjátok a tovább gombra kattintva.

Kis játékra invitálnék mindenkit. Tudom, rég volt a fizikaóra a gimiben, épp ezért lehet érdemes egy picit az agyat tornáztatni.

Tehát: Egy irányban kétsávos út (legyen akár egyirányú utca), lakott terület, mindkét sávon halad egy-egy autó. Mindkét oldalon parkoló autók, fák stb, kitérési lehetőség nincs. Az egyik autó sebessége 50 km/h, a másiké 60 km/h. (Igen, tudom, lakott terület, de ugye, láttunk már olyat, aki hatvannal megy?:)) Mivel ez egy fizikapélda, ezért legyen az autók típusa, műszaki állapota,a sofőrök reakcióideje stb. teljesen azonos. Az idő száraz, tiszta, nappal van.

Éppen abban a pillanatban, amikor a gyorsabb autó a lassabb mellé ér, és egy vonalban vannak, a tőlük x távolságra lévő zebrára leszalad egy csapat gyalogos. Mindkét sofőr az egyetlen lehetséges megoldást választja: fékezni kezd. Az ominózus x távolság pedig példánkban éppen az ötvennel menő autó féktávolsága: ő úgy áll meg a zebra előtt, hogy a rendszámtáblája és a gyalogos nadrágja között egy milliméter marad. Az nyilvánvaló, hogy a hatvannal menő el fogja ütni a gyalogost – a kérdés az, hogy mennyivel? Gondolkozz persze rajta, de túl sokat nem ér (hiszen utoljára sem gondolkodtál rajta túl sokat, amikor hatvannal mentél ötven helyett lakott területen, ugye?:).

Tehát? Tízzel? Hússzal? Harminccal? Negyvennel?   Megoldásért katt a tovább gombra.

 

Bármilyen megdöbbentő, kb 41-42 km/h lesz az elütési sebesség!!!! És olyan 40 felett nő meg brutálisan az esélye a halálos kimenetelnek…

Azt kérem a kommentelőktől, ne próbálják meg jogi érvekkel elmagyarázni, hogy a gyalogos volt a hülye. Ez nem egy ki a hibás-típusú cikk, hanem egy gondolatkísérlet:)

A kétkedőknek: A legfontosabb adatok a számoláshoz, amikkel az igazságügyi műszaki szakértő is számol: A reakcióidő bíróság által is elfogadott ideje 1 mp. Ezalatt a sofőr meglátja a gyalogost, döntést hoz, felemeli a lábát a gázról és átteszi a fékre. (Tudom, kapusoknak mérnek 2-3 tizedet is tizenegyesnél, csak éppen nekik nem kell annyiféle döntés közül választani…) További 1-2 tizedmp, amíg a fékrendszer működésbe lép. Az elfogadott lassulás 8 m/s². Jó számolgatást!

Mellékszál, de az autópályán bivaly autókkal száguldozók sem szokták végiggondolni, hogy 200-ról 100-ra lassulni háromszor akkora út kell, mint 100-ról megállni…

536 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó baleset veszélyes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ex-dr. vuk 2008.08.27. 19:13:04

@ TH 2008.08.27. 16:17:49
Sajnos ez az "apro" kulonbseg odaig fajult, hogy a gyalogosnak ma gyakorlatilag NINCS elsobbsege a zebran. Lelep akkor elutik ennyi.

@ miss parker
Te pedig vegletekrol beszelsz: kiugrik, meg varatlanul lelep. En egyiket sem teszem, egy jol bealthato helyrol (ha en latom az autot, akkor o is engem) egyenes vonalu egyenletes mozgast vegzek a zebra fele. Tehat VARHATO, hogy amint odaerek le fogok lepni. Ennek ellenere veszfekezes, anyazas, stb. Ez igy van jol szerinted?

ex-dr. vuk 2008.08.27. 19:15:54

Mellesleg eleg szomoru, hogy sokaknak fontosabb, hogy ne tartsak fel a forgalmat egy picit sem, mint egy emberelet..
Szomoru.

miss parker 2008.08.27. 19:28:24

Az ember az életere MAGA VIGYÁZ!
Nem bizza másokra...pl.
vadidegen autosokra sem.
....szerintem.

miss parker 2008.08.27. 19:39:09

Amennyiben ezt a fektavolsagon belul teszed akkor igen...anyazas jar erte.

Mert az autos meg gondolhatja, azt, hogy
MIVEL LÁTOD ŐT es latod a tempojat is.
Ezert nem ele lepsz majd, hanem mögé.
Hiszen Neked iylen hataresetben konnyebb
es biztonsagoasabb egy picit lassitani jardan, mint neki meagallni es ujra elinduli.

Azt is megemlitem, hogy egy-egy ilyen gazadas TÖBB szmogot general, mint a Te lassitasod (es penzben is alkalmankent par Ft)

Nomeg a kerdes is megfordithato:
....hova rohansz ?!

Ha lazan azt mondod
az autosnak az napi par perc
ne szamitson mar annyira....

Akkor neked miert szamit annyira?!
...hogy azonnal atkelj...miert ?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.08.27. 19:43:31

Na, ma is volt olyan tahó gyalogos, akit imádok. Kedvenc esetem: látja, hogy mögöttem nem jön senki és szemből sem, na hová lép le? Hová? Perszehogy elém. Mert belehalt volna 2 sec várásba... Ja, nem álldogált ott órák óta, két kocsival előttem ért oda, de már ránézésre láttam a direkt tahó fajtáját, így nem ért annyira váratlanul. Nem anyáztam, csak jófej vót...

cso zsi 2008.08.27. 20:01:26

" TH 2008.08.27. 16:17:49
cso zsi 2008.08.27. 16:11:08
Volt bármi gond az idézetekkel szerinted?
Én nem találtam benne elavult részt!"

Valamiért mégsem tudja elolvasni miss parker a saját idézete utzán következő sort, vagy csak a saját szája íze szerint értelmezi a Kreszt.
Pedig így teljes.
Ami két külön fogalomkör.

"Gyalogosok közlekedése

21. § ...
(6) A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti.

(7) A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van. Ugyancsak elsőbbsége van - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - az útkereszteződésnél áthaladó gyalogosnak azokkal a járművekkel szemben, amelyek arra az útra kanyarodnak be, amelyen a gyalogos áthalad. A megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművekkel szemben azonban a gyalogosnak elsőbbsége ezeken a helyeken sincs."

Perillustris 2008.08.27. 20:20:06

"Amennyiben ezt a fektavolsagon belul teszed akkor igen...anyazas jar erte.

Mert az autos meg gondolhatja, azt, hogy
MIVEL LÁTOD ŐT es latod a tempojat is.
Ezert nem ele lepsz majd, hanem mögé.
Hiszen Neked iylen hataresetben konnyebb
es biztonsagoasabb egy picit lassitani jardan, mint neki meagallni es ujra elinduli."

Tehát az autós helyettem gondolkodik, feltételez, ahelyett, hogy lassítana, s arra számítana, hogy át kell engednie? Miért?

KuKori (inda nélkül) 2008.08.27. 20:21:21

Nem lehetne má' eztet-e abbafejezni má'? :P

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.27. 20:21:49

"En egyiket sem teszem, egy jol bealthato helyrol (ha en latom az autot, akkor o is engem) egyenes vonalu egyenletes mozgast vegzek a zebra fele. Tehat VARHATO, hogy amint odaerek le fogok lepni."

Nem bántásiból mondom, amit írok, de a _autós_ szemszögből is nézni kell a dolgokat.
Egyrést, azért, mert Te látod az autóst, ő nem biztos, hogy lát Téged.
A gyaleszok előszeretettel haladnak árnyékban, ahonnan nagyon jó kilátás nyílik a napsütötte útra, de visszafelé az autóból gyakorlatilag láthatatlan a kontraszthatás miatt a gyalesz.

Ha egyenes vonalú egyenletes mozgást végzel a zebra felé, amire lassítás nélkül lelépsz, akkor ez azt jelenti, hogy egy útkereszteződésben mész, az út bal oldalán (az autók szembe jönnek neked az úttesten), és Te egy keresztutcán mész át a zebrán.
Ez amúgy is egy vicces szitu, mert ha van két méter széles a járda (márpedig ritkán annyi), akkor a Te sebességed és az autó sebessége kb 1:8, akkor kb 16 méterre van Tőled az autós, mire meglát.
Ezt a 16 métert ő ugyanúgy kb 1,5 másodperc alatt teszi meg, mint Te, de olyan közel a zebrához, hogy tudatosuljon is benne a létezésed, csak az utolsó 6-7 tizedben kerülsz (a járda fal felöli szélét az autós nem lesi, nincs neki ott dolga).

Ez azt jelenti, hogy kb 7-8 méterre van a zebrától, mire tudatosul benne a létezésed. Ekkora úton kell neki eldönteni azt, hogy át akarsz menni, meg fogsz-e állni, mi is lesz az, amit csinálsz.
Az autós logika azt mondja, hogy a gyalesz nem fog lelépni ilyen helyzetben, mert bár meg lehet állni nagy füsstel, csikorgással, de 3-4 tized múlva -ez egy torpanást jelent a gyalesznek- ő már ott sem lesz, szal valszleg a gyalesz lesz olyan kedves, és lassít, hogy aztán át tudjon menni (a mögötte jövő autósnak ugyanis régebb óta van benne a figyelmi zónájában a gyalesz, az simán át tudja engedni.

Ha ilyen esetben mégis lelépsz, azzal nagyon megleped az autóst, ezért jön a csikorgás, anyázás.

Tényleg nem bántásiból mondom, meg nem osztani akarlak, hogy szar az, amit csinálsz, de autóból másként néz ki a világ, mint gyalog.
Gyalog van időd arra, hogy ne közvetlenül a lábad alá nézz, hanem 50-80 méter messzire, egészen más irányba, mint amerre mész, ráérsz csodálkozni a világ szépségén, és még kapacitásod is van rá, autóban viszont, ha nem azzal foglalkozol, ami özvetlenül veszélyeztet (hanem pl. egy a zebrától 8-10 méterre lévő gyalogossal), akkor előbb-utóbb nagy csattanással ér véget a pályafutásod.

miss parker 2008.08.27. 20:26:17

cso zsi

Neked tenyleg bekellene iratkozni valami erto olvasas tanfolyamra...ha EZT amit az iment irtal MIND A MAGAD EREJEBOl hoztad ossze.

Mert sajnos ez igy szanalmasan alacsony szellemi szinvonalat mutat, ha csak ezt a megallapitast tudtad osszehozni az altalam eddig irottakbol...mivel tenyszeruen IS tevdesben vagy...szoval olvasgass engem ujra meg ujra :-))) idovel megrted Te is a dolgokat.

Ebben biztos vagyok hiszen a betuket pl. már ugylatom ismered....csakhat az olvasni tudas nem egyelo a betuk ismeretevel...sajnos.

EBEUSS (törölt) 2008.08.27. 20:34:43

Nekem azt tanították gyermekkoromban a szüleim, nagyszüleim, (akkor még vidéken), hogy "fiam ott mehetsz át az úton ahol zebra van, és csak akkor, ha nem jön semmi!"

Azóta 36 éves lettem, Bp-en élek, és nincs is semmi problémám ebből 30 éve... Igaz, nem is erőszakoskodom gyalogosként, sem zebrán sem máshol, egyszerűen elfogadom, hogy én vagyok a gyengébb, tudok várni több másodpercet is, ha úgy adódik, és eszembe sem jut amit nyugaton tanultam, illetve a blogon hallottam, hogy a zebrán nekem van elsőbbségem...

Perillustris 2008.08.27. 20:36:23

Akkor a kamionsofőröket se szídjuk, amikor az autópályán hirtelen bemennek a belső sávba előzni, vagy egyszerűen csak letolnak a sávból amikor bejönnek a gyorsítósávból, ezzel gyakran lassításra és veszélyes manőverre kényszerítve a mögöttük jövő(ke)t, hiszen a kamionok fülkéjéből másként néz ki a világ, mint az autóból.

Ne szídd a Hummer vezetőjét sem, ha nem adja meg neked a jobbkézszabály alapján járó elsőbbséget, hiszen neked a (hozzá képest) kisautóddal sokkal könnyebb lassítani és visszagyorsítani, ami persze kisebb környezetkárosítást is jelent.

A példádban egyébként roppant részletesen leírtál egy szabálysértést, miss parker kedvéért idézek: "(2) Azt a helyet, ahol az (1) bekezdés értelmében a gyalogosnak elsőbbsége van, járművel csak fokozott óvatossággal és mérsékelt sebességgel szabad megközelíteni úgy, hogy a vezető elsőbbségadási kötelezettségének - a szükséghez képest megállással is - eleget tudjon tenni, és e kötelezettségének teljesítése tekintetében a gyalogosokat a jármű sebességével ne tévessze meg."

Perillustris 2008.08.27. 20:39:16

"Ez azt jelenti, hogy kb 7-8 méterre van a zebrától, mire tudatosul benne a létezésed. Ekkora úton kell neki eldönteni azt, hogy át akarsz menni, meg fogsz-e állni, mi is lesz az, amit csinálsz.
Az autós logika azt mondja, hogy a gyalesz nem fog lelépni ilyen helyzetben, mert bár meg lehet állni nagy füsstel, csikorgással, de 3-4 tized múlva -ez egy torpanást jelent a gyalesznek- ő már ott sem lesz, szal valszleg a gyalesz lesz olyan kedves, és lassít, hogy aztán át tudjon menni (a mögötte jövő autósnak ugyanis régebb óta van benne a figyelmi zónájában a gyalesz, az simán át tudja engedni."

Ez szépen hangzik, s ha ez így működne, akkor nem lenne miről beszélnünk.

cso zsi 2008.08.27. 20:42:07

Személyeskedhetünk, ha jól esik neked.
Ha felfogod, hogy a kijelölt gyalogosátkelőhely nem egyenlő az úttesttel, hanem a járda meghosszabbítása, akkor talán más színben látod a dolgot.

Nem véletlenül példálóztam a külföldi tapasztalatokkal, Németországban szólt a a kinti rokon, hogy nem csak udvariasságból engedik át a sofőrök a gyalogost, hanem a rendőr is jegyzetel.
Ausztráliában "balfék európai-ként" leléptem a zebrára, mert balról nem jött semmi kb 100 méterig...
A jobbról jövő viszont megállt, anélkül, hogy érintette volna a zebrát. Nem okoztunk ráfutásos balesetet, mindenki más is meg tudott állni.

Mint olvashattad, magam sem tartom jó dolognak az 50-100 méterenkénti lassítást, mintha egy fekvőrendőrös XI. kerületi utcában grasszálnék, de a kispesti Határ úton soha nem kelnének át a gyalogosok a busz- és villamosmegállóktól a lakóházak felé. A 3-4 lámpás kereszteződésen kívül van pár csak zebrás lehetőség.
Az autósok többsége úgy hajt át rajta 60-70-nel, mintha ott sem lenne.
Napközben főként autózom, tehát úgymond magam ellen beszélek, hiszen engem is tud akadályozni párszáz átkelni szándékozó.

Modnjuk a Kresz szerint szabályosan közlekedő, kézikocsit (fa targoncát) húzó csövest többen meg akarták lincselni a Teve utcában, mert kikerülhetetlenül, néhol "faltól-falig" cikk-cakkozott.

miss parker 2008.08.27. 20:58:14

cso zsi

Mondom en, HULYE vagy bazdmeg!

Ezt a kerdest a KRESZ rendezi.
A ZEBRA az UTTEST resz nem a
jardae ..te barom...te...

Hat mit lehet erer mondani mast.. ?!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.27. 21:04:10

Perillustris ·

Mert az autós számára a gyalogos akkor kezd el létezni, ha az úttest széléthez kb 70 centinél közelebb van.

A figyelmi szűrő, és figyelmi fókusz a ludas a dologban.

Senkinek nem káptalan az agya, senki nem tud folyamatosan mindenre figyelni, így kiválaszt néhány dolgot, amik fontosak (közel lévő gyalogos, az úttest, a tükör, stb.) ezekre figyel, a többi dologra viszont nem, mert azok irrelevánsak a számára.

vuk kartárs közlekedési módszere nem megszokott EZÉRT nincs benne az a gyalogos a figyelmi fókuszában az autósnak, aki az úttesttől relatív messze van. Ha ezt így folytatja, akkor egy olyan nyomorék lesz belőle, aki azt mesélheti a tolókocsijában, hogy pedig neki elsőbbsége volt... :(


Persze lehet hozni szabályokat, hogy kelljen figyelni, meg hogy mindenképpen meg kelljen állni a zebra előtt, stb, de ez kétélű dolog.

Ha olyan szabályt hozol, hogy kelljen figyelni (magyarul kiveszed a KRESZ-ből azt a kötelezettségét a gyalesznak, ami előírja azt, hogy meg kell győződnie az áthaladás veszélytelenségéről), az nagyon jót tenne a lelkednek, de pl. a tüdőd már megsínylené a dolgot, valamint meglehetősen sok halott kocogó, biciklista és néhány bevont jogosítvány lenne csak az eredmény, amire újabb szigorítások, újabb posztok, stb.

Az autósok között vannak bunkók, vannak jaszkarik, de a zömük nagyon normális, nagyon normálisan áll hozzá mind a zebrához, mind a gyalogoshoz.
Egy cseppnyi tolerancia -nem biztos, hogy az első autó elé akarok lelépni, hanem csak a második elé- és empátia (beleérzőképesség, hogy mit is lát az autós, mi tudatosult vajh, az ő fejében) gyalogos részről sokat segítene a közlekedési morálon.

Mert most itt az van éppen, hogy az önérzetes gyalogos törtetését -nem kell körülnézni, én látok, tehát engem is látnak, nekem van elsőbbségem és punktum- eredendő jogként próbálják egyesek feltüntetni, ez pedig nem tud működni, mert a közlekedés az egy társas sport.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.27. 21:10:17

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.08.27. 20:39:16

Szerintem ez így működik.

Ha gyalogosként közlekedek, akkor nekem mindig bejön, sosem ütöttek el, és nem is kellett csikorognia senkinek miattam.

Itt lehet, hogy egy nagypofájú bunkó vagyok, aki osztja a gyaleszokat, de a közlekedésben autósként toleráns, gyalogosként pedig céltudatos vagyok, egyértelmű jelzésekkel, metakommunikációval.

Eddig bejött minden esetben.

EBEUSS (törölt) 2008.08.27. 21:12:07

Indítványozom, hogy forgalmas, többsávos útra engedjenek rá néhány jobbkezes utcát, (kvázi felér egy zebrával) majd ez megfogja a sebességet. Toporoghat mindenki, a gyalog is könnyebben jut át a zebrán... Persze hogy hülyeséget beszélek, kérem kapcsoljanak ki! ;)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.27. 21:14:33

EBEUSS 2008.08.27. 21:12:07

Nem beszélsz hülyeséget, Hollandiában megcsinálták az egyik városban.
Leszerelték a táblákat, lámpákat, azóta alig van baleset és felgyorsult a közlekedés, mert mindenki figyel és megy.

cso zsi 2008.08.27. 21:19:26

" EBEUSS 2008.08.27. 20:34:43"
Nos pár évvel régebb óta űzöm ezt a "sportot", szintén élve.
Természetesen én sem ugrok az autók elé (mint a délutáni példámban a telefonáló manegér), mert autósként képes vagyok felmérni a sebességét, valamint azt, hogy egyáltalán meg akar e állni, hogy az elsőbbségemet megadja.
(Sokan haltak meg útjainkon pusztán azért, mert elsőbbségük volt.)

A nagyvilágban csak húszegynéhány éve autózom, és csak ritkán túristaként.
Én kérek elnézést, hogy igyekszem kultúremberhez méltóan vezetni.

EBEUSS (törölt) 2008.08.27. 21:19:58

kolbászoszsömle 2008.08.27. 21:14:33

Okés, akkor töröljük el a szabályokat, és közlekedjen mindenki ösztönösen, de egyben logikusan! Ehhez persze értelmes emberekre is szükség lenne, és nem olyanokra, akik csak akkor tudnak kezdeni magukkal valamit, ha ezt felülről megmondják nekik...

Úgyhogy szerintem inkább maradjanak a szabályok! :(

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.27. 21:26:23

EBEUSS 2008.08.27. 21:19:58

A szabálynélküliség nem egyenlő azzal, hogy nincsenek táblák.

Táblák nélkül is rendelkezik minden szituációól a Kresz, a táblák, rendőrlámpák arra valók, hogy felülírják a kresz által szabályozott dolgokat.
A szabályzás helyett vezérlést csinál.

KuKori (inda nélkül) 2008.08.27. 21:29:04

KuKori (inda nélkül) 2008.08.27. 21:30:39

Tovább is van, mondjam még? Mondjaaad! :D

www.mkkp.hu/atkelo3.jpg
www.mkkp.hu/atkelo1.jpg
www.mkkp.hu/atkelo2.jpg

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.27. 21:39:24

"Van még kérdés? "

1:14-nél mit kerestél a zebrán?
1:20-nál miért vetetted magad majdnem a fekete autó elé?

Ne haragudj, de az esetek nagy részében ÉN nem indultam volna el.

Ez nem menti a szabálytalankodókat.

A másik dolog, amit megnéztem volna, hogy honnan indulsz, mit csinálsz az átkelés előtt.

EBEUSS (törölt) 2008.08.27. 21:43:12

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/

Trágya egy videó, régen már posztoltad...
Bármennyire is provokál a bringás, csak túlélte, nem? :D

Perillustris 2008.08.27. 22:02:11

Mondjuk én semmit nem kerestem, mert a kamerát fogtam.

Nem tetetem, de tényleg nem értem a két kérdést.

"Ne haragudj, de az esetek nagy részében ÉN nem indultam volna el."

Az emberek többsége sem. Mi azért mentünk oda, hogy megmutassuk, hogyan viszonyulnak a gépjárművezetők a zebrához, a gyalogosokhoz.

A videón egyébként igen sok esetben közlekedési veszélyeztetést látunk, ami nem szabálysértés, hanem bűncselekmény.

Trágya videó - trágya autósokról*.

*GYK: azokra gondolok, akik nem álltak meg.

miss parker 2008.08.27. 22:12:37

"azokra gondolok, akik nem álltak meg."

Azert mindre nem kellene gondolni aki nem allt meg...mert megallni nem kotelezo, csak SZUKSEG ESETEN.

Tehat aki KELLO tavolsagban haladt el (foleg mogotte) az semmi rosszt nem tett.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.08.27. 22:14:31

Ja, de atutti féktávon belépő gyalogos (bringát tolva) itt tényleg gusztustalan volt ám. Esélye se lett volna megállni, de épeszű gyalogos se ilyen közel jövő kocsi elé lép le.

Perillustris 2008.08.27. 22:25:03

Menjetek oda, s próbáljátok ki! Aztán beszélhetünk.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.27. 22:28:38

"A videón egyébként igen sok esetben közlekedési veszélyeztetést látunk, ami nem szabálysértés, hanem bűncselekmény."

Pl. arra gondolsz, amikor a haverod a kormányzatlan járművével részt vesz a közúti forgalomban?

Perillustris 2008.08.27. 22:45:29

Szerinted a bicikli tolása annak számít?

Tudom, hogy nem, úgyhogy újat dobhatsz!

miss parker 2008.08.27. 22:59:11

Azert a NEM a kormannyal iranyitott, maga elott tolt bicikli nem biztos...., hogy megfelel a gyalogosra vonatkozo ezen eloirasnak... vagy igen ?!

"tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a jármővek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti."

Jomagam igen, jo esellyel lenyomnek egy atyai pofont a biciklejet elottem iyg attolo hugyagyunak...jatszon inakbb otthon a tökével a nagyfiu.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.27. 23:10:44

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.08.27. 22:45:29

Az úttest nem játszótér!

Nem közlekedünk gólyalábakon, hiába megy szerinted biztonságosan, és hiába nincs benne a KRESZ-ben az, hogy nem szabad gólyalábakon közlekedni.

Az úttest nem arra való, hogy artistamutatványokkal szórakoztassa az arrajárókat a gyalesz, ellenben a bicikli kormánya azért lett kitalálva, hogy azt fogva készerirányítás alatt tartsa a biciklit a használója.

Perillustris 2008.08.27. 23:18:25

Bizonyára csak tettetitek, hogy nem értitek, miért tolja maga előtt a gyalogos a kerékpárt: önvédelemből. Lámpa nélküli zebráknál alap, hogy így megyünk át. Inkább egy új bicaj, mint egy műláb.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.27. 23:25:51

Mellesleg nem válaszoltál arra a kérdésre, hogy mit keresett a haverod 1:14-nél a zebrán, és hogy miért vetette magát a fekete autó elé 1:20-nál?

Ha már a közúti veszélyeztetésnél tartunk...

Me mostan én nem az autósokat védem, de Te az önjelölt gyalogosprókátor saját magatok ellen hozod a bizonyítékot, hogy az esetek nagyrészében semmiféle szabályt _nincs szándékotokban: betartani, vagy fogalmad sincs róla, hogy mi is a szabálynak a rátok vonatkozó része.
Mellesleg az első jelenet, amikor a kamionos a haverod mögött ment el, (mielőtt billegni kezdett az ülésnél tolt bicikli) abban pl semmi szabálytalan nem volt.
Oszt mégis rajta van a filmen.
Mé?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.27. 23:27:31

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.08.27. 23:18:25

Jahogy neked a közlekedésben alap a szabálytalankodás!

Így mindjárt érthető ez a kis videó!

miss parker 2008.08.27. 23:30:28

...latom a hulyeseg azert hatartalan tud lenni!

HA CSAK az eloretolt biciklit csapja el az autos...akkor a gyalogot nyilvan MÉG NEM csapja el..ergo FOLOSLOGES BAROMKODAS.

Szoval SEMMI GYAKORLATI ertelmet nem latom.
Foleg, hogy a koramynal fogva tolt bicikli kereke is elore log azert a gyalog testehez kepest kozel 1 metert !!!

Vagyis ezt a BAROMSAGOT el terjeszteni HULYSEG...totalis hulyeseg...

miss parker 2008.08.27. 23:39:14

nezzuk csak ...

Az elso szgk ele 0:17-nel pl. TISZTAN LATHATOAN FEKTAVON belul lep le.
Pedig az auto KELLOEN LASSAN JOTT!!!
Latszik, hogy amikor lelep az autot mar csak ki kerulni tudja ...mert kulonben a hulye barom neki tolna a biciklejet...

miss parker 2008.08.28. 00:00:05

0:54 a jobbrol jovo szgk el MEGINT CSAK BOVEN fektavon belul lep le...

1:17-nel viszont a feher furgon valoban gazos

1:22-nel szinten

1:25-nel a kek is

Azt meg nem ertem, hogy a szatyros gyalog miert is acsorgott ott a zebrÁN annyi ideig ?
Mehetett volna az elso pillanattol...
De LATHATOAN LEMONDOTT az elsobbeegerol,
amit az autosok eszre is vettek.
Tudod koteles kesedelem nelkul ..az acsorgas ebbe nem fer bele.

1:54 a zold szgk erosen gaz
1:59 szinten
2:08 szinten

Ha jol szamolok 45 auto kerult elsobsbegi viszonyba es ebbol 6-ot minositetetm gazosnak.
Azaz kevesebb mint 15%-ot, masszoval
minden 6. 7. jarmu vezeto marasztalhato el

Mikozben DURVAN PROVOKALVA voltak 2 esetben is
Amit muszaj a bicajos csoka nyakaba varrni...

Szerintem az, hogy az autosok
cirka 85%-a szabalyos volt
az nem rossz eredmeny....hanem JÓ!

Perillustris 2008.08.28. 00:00:33

Már írtam, hogy nem értem sem az 1:14-es, sem az 1:20-as kérdést. Előbbinél akkor éppen egy áttűnési effekt van, a másiknál elengedi éppen az autót, s aztán indul meg határozottan.

Ja, kellően lassan. Az utolsó pillanatig inkább kikerülte volna megállás helyett, de nem számított rá, hogy a gyalogos nem torpan meg ijedtében.

Perillustris 2008.08.28. 00:04:05

"Azt meg nem ertem, hogy a szatyros gyalog miert is acsorgott ott a zebrÁN annyi ideig ?"

Tudod, ha éppen egy halálra gázolt fiatal lány emlékére kitett koszorú mellett áll az ember, akkor elképzelhető, hogy feleslegesen óvatos.

miss parker 2008.08.28. 00:08:08

Dehat MÉG vastagon a jardan volt
amikor az autos mar szinte a zebran gurult.

Az autos boven eleg LASSN kozelitett
Megallasi kotelezettsege MÉG NEM volt.
Ekkor kezde az OLDALANAK tolni a bicilit.
Mi ez ha nem a veszely figyelmen kivul hagyasa ?! raadasul még direkt ELÉ tolta a kereket ...a hulyeje.

Ez vedhetetlen a biciklis reszerol az autos total ARTATLAN alanya egy szabalytalan atkelesnek.

miss parker 2008.08.28. 00:10:30

"feleslegesen óvatos"

Akkor ezt tegye a kibaszott jardan!
Ott allni a tobb masodpercig az ures uton
es nezelodni...erthetetlen.

Perillustris 2008.08.28. 00:17:26

"0:54 a jobbrol jovo szgk el MEGINT CSAK BOVEN fektavon belul lep le"

Az én olvasatomban viszont nem lassított le kellően. Ezért kellett ekkorát fékeznie.

Tök jók az arányok, tehát csak kétszer halok meg tíz átkelésből.

Főleg, ha nem számítod pl. 0:30-as, 0:38-as vagy éppen 0:43-as barátainkat.

Perillustris 2008.08.28. 00:22:42

"Ott allni a tobb masodpercig az ures uton."

Aha, az elindulás után előtte elhúzó autós kiemelt figyelemmel és óvatossággal közelített a zebra felé.

Magyarul a gyalogosoknak nincs elsőbbségük, de ha már leléptek, akkor le kell lassítani annyira, hogy ne koncolja fel őket a sofőr?

miss parker 2008.08.28. 00:30:06

A 0:30 hatarset nem tudom eldonteni,
A furgon sebesseget es hogy ehhez kepest fektavon belul lepett-e le ?

0:38 a hata mogott megy el az auto, szerintem rendben van

0:43 ez kimaradt
A 85% helyessegbe meg belefer ez is...

miss parker 2008.08.28. 00:39:45

A szatyros 1:32-1:36 kozott csak all a total ures uton...1:49-ig lathetoan eszebe nincs elindulni...17 masodperc !...1:51-nel aztan hirtelen elindul..velhetoen fektavon belul
Ez az elso auto ami nem lassitott neki.
A tobbinel latszik, hogy GYORSIT a zebar utan. Tehat azok bizony lassitottak...rakeszultek a gyalogra...csak az nem ment.

Szerinted persze meg kellett volna allniuk.
Szerintem meg nem feltetlenul, mert egyertelmu volt, hoyg a gyalog nem akar menni.
Lemondott az elsobbsegrol...

Perillustris 2008.08.28. 07:42:09

"Lemondott az elsobbsegrol"

Az életét választotta. Beszéltünk vele, arra jár minden nap. Ha valaki tudja mi a helyzet, az ő.

"Szerinted persze meg kellett volna allniuk."

Tudod, sehol nincs leírva, hogy a felszálló utasok várják meg, míg a leszállók elhagyják a járművet.

Sehol nincs kőbe vésve, hogy a mozgólépcsőn a jobb oldalra álljanak az emberek.

Nem kötelező segíteni a babakocsit toló anyukának felszállni a buszra.

A helyet sem kell átadni az arra rászorultnak a villamoson.

Mégis, fentiek egyértelműek egy jóérzésű, normális embernek.

Fura, mi?

ex-dr. vuk 2008.08.28. 09:11:00

Sosem fogjatok tudni megmagyarazni miss parkernek. O ugy tunik sosem kozlekedett meg zebran, igy csak plehdobozon belulrol ismeri a dolgokat. Sajnalom.

Egyebkent angliaban ki van irva, hogy 'Stand right' a mozgolepcsokon. Be is tartjak.

A video pedig tokeletesen illusztralja a mai magyar allapotokat. Volt aki megadta az elsobbseget, kb 10%. Nem jo arany, nagyon nem jo!

miss parker 2008.08.28. 09:38:45

Na megmeccer.... az elsobbseg
NEM CSAK AKKOR VAN MEGADVA
HA AZ AUTO MEG IS ÁLL!!!

A MINDIG megallas nem eloiras...

Tehat nem 10% adta meg az elsobbseget
hanem ugy 80% es CSAK cirka 10% volt
az aki durvan szabalyt sertett...

Az igazi vicc, hogy 2 esetben maga a provokator is szabalyt szegett.

ELken vegre feljeteni, hogy
mindig meg kell allni...NEM kell mindig.

Csak szukseg szerint megallassal is...

ex-dr. vuk 2008.08.28. 10:14:08

Igaz, ha el tudja engedni lassitassal is, akkor nem kell megallnia. De az, hogy 50-nel huz el a gyalog elott fel meterre az a legnagyobb joindulattal sem mondhato szabalyosnak. A gyalogos nem sertett szabalyt egyik esetben sem. Komotosan setalt at a zebran (semmi hirtelen mozdulat, semmi megtevesztes, semmi kocsialaugras takarasbol. siman ment - igy a szabalyos). De latom mar annyira belelovaltak magukat egyesek, hogy mar a kerekpart tolo ember is szabalytalan, ha atmegy a zebran... Szomoru. Akkor babakocsit sem szabad attolni, ha a gyalogos elott tolja?.. Vagy hogy?

ali basa 2008.08.28. 10:36:38

"Komotosan setalt"

Még jó, hogy a KRESZ meg ezt írja:
"köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni"

Jó mi ?!

hehehe a az 50-el közel elhúzókat miss parker megszámolta.
Minden 6. volt ilyen kb. A többi 39 szabályos volt.

Arra meg senki nem reflektál, hogy
a provokáló bicajos maga is szabályt szegett 2x ..érdekes...vajon miért nincs erre reflexió ?

Perillustris 2008.08.28. 11:01:01

Azert, mert csak szerintetek sertett szabalyt. Kiemelten figyeltunk arra, hogy mi szabalykovetok legyunk, hogy ne adjunk semmilyen alapot tamadasra.

Persze probalkozni lehet.

Miss Parker szerint normalis, ha az ember mogott 20 centivel huz el a teherauto, igy a szamolgatasaval csak ront a megitelesen.


"köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni"

Nem mindenki akar martir lenni.

Perillustris 2008.08.28. 11:02:02

"provokáló bicajos"

Csak a pontossag kedveert: a video melyik reszeben latsz kerekparost?

miss parker 2008.08.28. 11:16:48

ne kötöszköggyé má!

Ugyis tudod mire gondolok:
a bicajt toló gyalogosra...

Marpedig amikor az elejen a lassu feher auto oldalanak tolja a bicajt az egyertelmuen fektavon beluli elindulas egy szabalyosan le lassitott auto eseten.

TH 2008.08.28. 11:30:59

Értelmetlenné vált ez az egész vita. Én sokszor kelek át úttesten, és én is találkozom néha bunkó autósokkal, de azt tapasztalom a mindennapi gyakorlatban, hogy ha határozott vagyok gyalogosként, az pont úgy használ, mint ha határozott vagyok autósként. A nagyon közel levő autókat elengedem, közben óvatosan lelépek, majd határozottan elindulok. Erre még eddig mindenki megállt. Volt, aki vészfékezett, hogy látványos legyen, de tök felesleges volt, mert megállt 10 méterre a zebrától, volt, aki dudált, de a többség lefékez, és átenged. A probléma inkább azzal van, hogy van néhány baromarcú, aki tényleg a zebrán szlalomozik a gyalogosok között.

ex-dr. vuk 2008.08.28. 14:24:28

@ ali basa 2008.08.28. 10:36:38
Te direkt vagy hulye?
Kesedelem nelkul ment at, nem allt meg beszelgetni, hatarozott leptekkel haladt.
Vagy csak Usain Bolt fele vilagcsucs fogadhato el kesedelem nelkuli atkelesnek?..

Istenem... de hogy egyaltalan minek valaszolok erre...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.28. 20:55:40

"Azert, mert csak szerintetek sertett szabalyt. Kiemelten figyeltunk arra, hogy mi szabalykovetok legyunk, hogy ne adjunk semmilyen alapot tamadasra."

Képzelem mit csinálhattok, ha nem "kiemelten figyeltek" a közlekedésre...

Hidd mán el, hogy több eseteben is durván szabálytalanok voltatok.

Me a KRESZ-nek nincs olyan értelmezése, hogy a gyalesz bármikor leléphet a zebrára, hiába bizonygatod itt is, meg a jutyubon is.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.28. 21:09:15

"Miss Parker szerint normalis, ha az ember mogott 20 centivel huz el a teherauto, igy a szamolgatasaval csak ront a megitelesen."

Négy fehér csík távolság nem húsz centi, hacsak az a négy fehér csík nem egy tükrön található...

kepfeltoltes.hu/view/080828/hol_a_bicaj_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Aqweren 2008.08.28. 21:43:54

miss parker:
Elgondolkodtam azon amit írtál, vagyis hogy ha a gyalog a zebrán áll és megindul, csak akkor kell elengedni(lassítani vagy megállni).

Gondoltam egyet, és ma kipróbáltam Pilisvörösváron, mivel nem nagyon volt jobb dolgom (aki nem ismeri a helyet: a várost gyakorlatilag kettévágja a 10-es út, a túloldalra születni kell).

Arra a következtetésre jutottam hogy elméletben nagyon szép amit leírtál, de a gyakorlatban nem működik. Leléptem az úttestre, bőven féktávon kívül, kényelmesen át tudtam volna haladni, ha az autósok lassítanának a zebránál. Szerintem lassítottak? :D Hehe :D Kábé négyszer léptem vissza, mire sikerült átkelni, és nem, nem álltak meg valóban akik elengedtek, de nem is könnyítették meg a dolgomat (konkrétan a sarkamra hajtottak volna ha nem szaporázom a lépteimet) :D

Szóval igen jólesett volna egy kis "fölösleges udvariasság" valamelyik "faszkalaptól aki feltartja a folyamatosan haladó kocsisort" - főleg hogy elsőbbségem volt :p

Úgyhogy ha lehet egyszer próbáld ki az elméletedet: lépj le a zebrára (lehetőleg az autósok hatókörén kívül, azért el ne üttesd magad) és indulj meg határozottan, hátha lassít valamelyik magadfajta :DDDD

Aqweren 2008.08.28. 21:48:18

Egyébként elvileg működik amit próbálsz itt a SZÁNKBA RÁGNI NAGYBETŰKKEL, meg láttam is már olyat, sőt engedtem már el úgy gyalogost hogy csak lassítottam, de egyet nem felejtsünk el azért:

nagyon sok gyalogosnak nincsen jogsija. Esze ágában sem lesz elindulni, mert neki úgy mondta anyukája, hogy a zebránál megáll az autó...nem pedig lassít. A köztudatban egész más van, mint a KRESZ-ben, és a gyalogosnak nem kötelessége ismerni a szabályokat...még azt sem tudják sokan hogy a zebrán elsőbbségük van, csak annyit, hogy ajánlott ott átkelni, mert ott jobban figyel az autós.

Egyébként meg ha nem engeded el őket tök' szemrehányóan tudnak nézni...neked nem indítja meg a kis lelkedet egy bánatos tekintet? :'((

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.28. 21:48:49

aqweren

"Leléptem az úttestre, bőven féktávon kívül, kényelmesen át tudtam volna haladni, ha az autósok lassítanának a zebránál. Szerintem lassítottak? :D Hehe :D Kábé négyszer léptem vissza, mire sikerült átkelni,"

Mé léptél vissza?
Ha féktávon kívül vagy, miért bizonytalankodsz, vacilálsz, mész előre-hátra?

Át akarsz menni, vagy sem?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.28. 21:50:52

"A köztudatban egész más van, mint a KRESZ-ben, és a gyalogosnak nem kötelessége ismerni a szabályokat..."

Ettől még vonatkoznak rájuk, és ha közlekedik, bezony kötelessége ismerni őket.

Aqweren 2008.08.28. 21:57:56

Tudom hogy a jogszabály nem ismerete nem mentesít annak betartása alól. Majd ha elbaszok a zebrán egy gyaleszt, megmagyarázom ezt neki...

Az emberek pont leszarják a jogszabályokat, ami elég helytelen de ez van. Vissza is élnek ezzel azok, akik tudják hogy kinek mihez van joga. Ez van, a legtöbb ember nem érdeklődő, azt sem tudod elmagyarázni nekik hogy mi fán terem az adójóváírás.

Azzal együtt a tudás hatalom, a hatalommal visszaélni pedig nem szép dolog. Vagyis én autózom, biztosan tudom hogy a gyalinak elsőbbsége van a zebrán (ha nem tudnám nem lenne jogsim elvileg), a gyali láthatóan nem tudja, tehát nekem kell erre felhívni a figyelmét.

Azért léptem vissza mert az hogy féktávon kívül vagyok még nem feltétlen jelenti hogy az autós fékezni is fog :) Láthatóan esze ágában sem volt.

Aqweren 2008.08.28. 21:59:59

Meg mondom, így elméletben szépen hangzik hogy határozottan elindulni a zebrán, de gyakorlatban...ki a fene bízik meg annyira a többi emberben?! Mi van ha kifogod azt az egy tökkelütött idiótát aki éppen CD-t cserél vagy sms-t ír vezetés közben, és pont nem azt nézi, micsinál?

Fosós csirke vagyok, tudom....:'(

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.28. 22:14:35

Peig a közlekedésben ott a bizalmi elv. ;-)

Aqweren 2008.08.28. 22:45:39

Igen, ez az első amit el kell felejteni a sikeres forgalmi vizsga után :)

Az elmélet és a gyakorlat között elméletben nincs, gyakorlatilag van különbség :D

Perillustris 2008.08.28. 23:21:10

Ha egy ilyen, potenciális gyilkos jön, b@szhatod úgyis: varos.blogter.hu/?post_id=186458

TH 2008.08.29. 10:37:38

aqweren 2008.08.28. 21:43:54
Látod, ebben különbözünk. Én, ha féktávon kívül jön a kocsi, akkor nem lépek vissza, nem állok meg, hanem megyek tovább. Hidd el: rá fog lépni a fékre. Nem hülyült meg, hogy elüssön direkt. Ettől függetlenül igazad van, a probléma teljesen valós, de ezt már elmondtam kismilliószor. Csak túl van fújva, mint annyi minden más is.

szemenagy 2008.08.29. 11:41:11

Figyelem: új veszélyforrás, megnyitott a Mobelmiatokommix áruház a Gyáli úton, a gyalogosok színvakságot kaptak az akciós vasalódeszka áraktól!!
(Tegnap d.u. egy hatos csoport ügetett le elém a Nagykőrösire vad pirosban, pedig kivételesen 50-el támadtam, a nevelésnek hála!!!)

cso zsi 2008.08.29. 14:15:16

Nem gond, a Nagykőrösin reggel óta egy lerobbant kamion fékezte a forgalmat, amit egy órája akartak gurtnival elvontatni.
A szabad sávban a lámpánál hármas karambol, gonbdolom, az ákcijós sámli miatt átfutó, vagy a lámpát későn észrevevő és blokkoló sorelső miatt.

cso zsi 2008.08.29. 14:20:21

" miss parker 2008.08.28. 00:10:30
"feleslegesen óvatos"

Akkor ezt tegye a kibaszott jardan!
Ott allni a tobb masodpercig az ures uton
es nezelodni...erthetetlen."

Te tényleg képes vagy napokon keresztül bizonygatni azt, hogy miért NE adj elsőbbséget a védett helyen átkelni szándékozónak?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.29. 16:54:41

cso zsi 2008.08.29. 14:20:21

Nem szándékozott átkelni a szatros.

Négy másodpercig áldogált, nézelődött, ennyi idő alatt úgy átérhetett volna, hogy annak az autónak lassítani sem kellett volna, ami jött.

Ha valaki annyi füvet szívott, hogy ennyire belassult, az maradjon otthon, ne közlekedjen.
Ha meg nem volt befüvezve, nem volt részeg, akkor ilyen reakcióidővel hívjon taxit/költözzön falura, mert alkalmatlan az önálló városi közlekedésre.

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.08.28. 23:21:10

Az a geci jaszkarizó öregasszony, a turbófelicájával, zsebkutyájával!
Száguldozik a szemétje, s a lesötétített üvegen nem lát ki, és elüti a bicikliseket!

Annak a balesetnek is a gyorshajtás volt az oka, meg a felelőtlen suhancok száguldozása ugyi, nem pedig egy hülye picsa, amelyiknek annyi esze sincs, hogy előre nézzen vezetés közben...
Küzdjél csak nyugodtan az országúti cirkálásért, és találkozz sok olyannal, akik kicsi és gyenge autóval rutin nélkül, soha semmilyen szabályt (értsd gyorshajtás), nem szegtek meg...

OktánPista 2008.08.29. 17:34:25

1mp-es reakcióidővel még gyalog sem mernék kimenni az utcára. 0,065-0,120 mp a versenyzőké, kortól és mentális állapottól függően 0,1-0,3 mp az átlagember reakcióideje. 1 mp-be már az álomból felébredés is befér, 0,3 felett nem adnék jogosítványt még kerti traktorra sem!

Aqweren 2008.08.29. 18:07:40

Erről most eszembe jutott ez:
www.tomktom.hu/speed/ri.htm

Lehet hogy az internetes technológia sajátosságai miatt nem pontos, bár szerintem (remélhetőleg) a teszt készítői számoltak ezzel és ezt is figyelembe veszi a program.
Vidám péntek esti szórakozás :D

(Én kipróbáltam, szerintem tegyétek meg ti is, tanulságos: józanul, éberen egy teszt, majd 1 sör után még egy) ;)

EBEUSS (törölt) 2008.08.29. 18:12:03

aqweren 2008.08.29. 18:07:40

0,2 lett az átlag, igaz hogy hulla részeg vagyok! ;) Tudom sikeres ember nem lehet, aki már délután 6-kor berúgott... :DDD

Gontar 2008.08.29. 18:15:24

OktánPista

Marhaságot beszélsz... Olvass utánna, mielőtt okoskodsz meg faszságokat puffogtatsz.

Nem könnyítem meg a dolgodat: nem kapsz linket. :D :D :D De van. Több tucatnyi. Jó sokat végig is olvastam (nem most - de párat visszakerestem a bizonyosság kedvéért. Angol nyelvű tanulmányok, statisztikák). Tedd meg Te is legközelebb, mielőtt ilyen hülyeségeket kezdesz bepötyögni.

Gontar 2008.08.29. 18:17:29

Ne egy netes, csak 1 újmózdulatnyi teszttel számoljatok - ráadásul úgy, hogy teljes koncentrációval készülsz arra a néhány klikkelésre. :-D Vezetés az más tészta... SOHA nem koncentrálsz vezetés közben olyan veszettül, mint pl. egy ilyen netes tesztnél!

Aqweren 2008.08.29. 18:17:53

EBEUSS: OFF: sikeres vagy, én is hasonlót terveztem mára de nem jött össze :DDD
ON
Én hulla fáradt vagyok, nekem így 0,2 bár lehet hogy a fáradtság nem befolyásolja a reakcióidőt (bár ha jól rémlik akkor de)

Gontar 2008.08.29. 18:18:36

ehhh... sorry a helyesnemírásért :-D

Gontar 2008.08.29. 18:20:20

Még a zenehallgatás is befolyásolja. Vezetés közben (mondjuk hangerőfüggő is) 0,12 másodpreccel RONTHATJA az átlagidődet (nem a klikkelős reakcióidőről van szó). :-D Ezt sem a kisujjamból szopom. :-P

EBEUSS (törölt) 2008.08.29. 18:34:03

Látom nem tud lenyugodni ez a gyalogos/zebrás téma...

Ha én lennék minden idők legnagyszerűbb :D jogszabályalkotója, és közlekedésszervezője, akkor:

- autópályán nem lenne gyalogos közlekedés (jéé, ott most sincs)

- forgalmas, többsávos egyéb úton: felüljáró/aluljáró akár a gyalogosoknak, akár az autóknak! Ennek hiányában minimum nyomógombos lámpás gyalogátkelő

- egyéb kisforgalmú, amúgy is lassú közlekedésre alkalmas pld. belvárosi kisutcákban pedig semmi zebra. Ott megy át a gyalog ahol akar, de nincs elsőbbsége, saját érdekében jobb ha körbenéz különben kivasalják. Az autósok fejébe pedig bele kell verni, hogy legyenek udvariasabbak, és ahol láthatóan nehéz átkelni, ott akkor is engedje át, ha nem kötelező!

Aqweren 2008.08.29. 19:03:25

Gontar 2008.08.29. 18:17:29
"Ne egy netes, csak 1 újmózdulatnyi teszttel számoljatok...." ez tulképp csak egy viszonyítási alap, ha valaki nagyon kiváncsi rá meg tudja nézni - körülbelül :)

A zenehallgatás számomra új,én állandóan hallgatok vezetés közben...o.O Lehet azért vagyok ilyen béna? :DD

TH 2008.08.29. 19:16:02

Ha 1 régimozdulatnyi teszttel számolok, az jobb? :)

Egyébként nekem 0.1924 lett az átlagom, józanul, sikeres vagyok-e?

SLacc 2008.08.29. 19:58:40

eszreveszi 2008.08.26. 15:25:52

Az önkéntes képzetlent jelent? Mert az nem igaz, de önként választottam.

Egyébként teljesen igazad van. Nem a métereket kell tudni, hanem menet közben azt, hogy hol tudok megállni, ha kell.
Az országos hozzáállásról meg jóformán ugyanaz a véleményünk.

EBEUSS (törölt) 2008.08.29. 20:49:11

TH 2008.08.29. 19:16:02
"Egyébként nekem 0.1924 lett az átlagom, józanul, sikeres vagyok-e?"

Ha előre nézel, akkor ez a reakcióidő pompás, de ha vezetés közben hátrafelé matatsz, akkor tudod mi lesz belőle!? ;)

OktánPista 2008.08.30. 17:01:41

Kedves Gontár! Motoros vagyok, az internetes tesztben tizedannyira sem figyelek, mint közúton ahol a magadfajta ostoba ládasofőrök meg akarnak ölni pláne ha néhanapján lassan megyek.
Ui: Ha elcsapsz az 1mp-es reakcióidőddel akkor nem adom a vesémet :p az enyém 0,2mp alatt van stabilan úgyhogy nem fog sikerülni :DDD

cso zsi 2008.08.31. 13:47:30

Lámpás kereszteződés, 50-es korlátozással.
És mégis: index.hu/politika/bulvar/bulvarhirek/362354/

Zebrán gázoltak kerékpárost
MTI
| 2008. augusztus 31., vasárnap 09:21

Súlyos sérülésekkel szállították kórházba azt a kerékpárost, akit a főváros XV. kerületében egy zebrán gázolt el egy személyautó. A nőt az M3-as budapesti kivezető szakaszán a Szerencs utcai gyalogátkelőn ütötte el egy gépkocsi.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.31. 13:55:38

cso zsi

Mit keres a zebrán egy kerékpáros? :o
Milyen volt a szitu?
Kanyarodó autó, száguldó biciklis, vagy piroson átmenő autó, vagy piroson átmenő biciklis?

Me ez így kevés.

TH 2008.08.31. 13:59:37

EBEUSS 2008.08.29. 20:49:11
Őőőő...hát igen, mintha rémlene valami...:)

SLacc 2008.09.02. 19:38:35

A vezetés közbeni reakcióidő nem ám 0,2 mp lesz!
Nekem 0,163 mp átlag is lehet 1 mp! A helyzet erősen befolyásolja a cselekvést. Ha nem hiszed el, hogy leléptek eléd, akkor később reagálsz. Van, aki nem hiszi el, és vadállatok trancsíroz. Én elhittem az embert, de volt ott szerintem 5 mp, mire hallottam a fékezés hangját.
Meg 25-30 mp, mire a záróizom a zabszem effektust vette fel, a lábam meg a remegést... :)))

SLacc 2008.09.02. 19:40:14

Hinnye, elírások tömege:
vadállatok --> vadállatot
5 mp --> 0,5 mp

EBEUSS (törölt) 2008.09.02. 21:53:02

Sajnos a mögöttem haladó terepjárónak nem volt túl jó reflexe ma a körúton...
Megálltak előttem az autók, én is megálltam egy erősebb fékezéssel, de a terepjárós csóka nem találta meg olyan gyorsan a féket...

Elég csúnya munkát végez a bozótrács a suzuki vékonyka lemezeiben! :(

Tanulság! Továbbra is száguldozva szlalomoznom kell a sávok között, ilyenkor nem jönnek mögöttem, így nem is tudnak hátulról leamortizálni...

TH 2008.09.03. 22:55:01

EBEUSS 2008.09.02. 21:53:02
Jujj, szegény kocsi...remélem járóképes maradt, és felépül gyorsan! :)

EBEUSS (törölt) 2008.09.03. 23:15:42

TH 2008.09.03. 22:55:01

Nos, ez a japán "remekmű" annyira tele van elektronikával, hogy még kulcs nélküli indítás is van benne, és miután a karambol után leparkoltam egy üres helyre, utána már nem tudtam beindítani. Az ütéstől elszállt valami bizbasz, így leállítás után már nem érzékelte a "kulcs közelségét". Autómentő szállította a szervízbe, ahol jó kicsire összekuporodtam, amikor megkérdezték, hogy a mellékelt, fizikailag is létező kulccsal is megpróbáltam elindítani??? Neeem... Aztán ők megpróbálták, és azonnal indult. :)

Úgysem ültem még autómentőben... :DDD

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.09.03. 23:28:43

EBEUSS: Ezen a kulcsos sztorin most utólagos engedelmeddel röhögtem egy nagyot! :D
A szitut viszont átérzem, nekem pont 1 napos volt az autóm, mikor belémjött hátulról a melós csorda egy régi Mondeo kombival. És MÁV-os volt. De akkor még fizettek. :)

EBEUSS (törölt) 2008.09.04. 00:28:09

Nyugodtan röhöghetsz Silent, én is azt tettem... :D
Ez volt a legkevesebb... Bevallom eszembe jutott, de annyira ideges voltam, hogy kipróbálni már elfelejtettem.
Egyébként éppen egy temetésről jöttem haza, és mellesleg szülinapom is volt aznap.

Ráadásul én szutyuki assistant hívtam, gondoltam majd megcsinálják annyira, hogy elinduljon, mit fogok én szarakodni vele... Utólag tudtam meg, hogy ez a segélyszolgálat megszűnt, inkább azonnal autómentőt küldenek, és csak azt kérdezte a fazon, hogy hova vigye?

Egyelőre pénzembe nem került, úgyhogy tök mindegy, hogy saját lábán ment a szervizbe, vagy vitték... Illetve nem is, mert így megspóroltam a benzint! :DDD

Pozitív életszemlélet!!! Ez a lényeg!!! :DDD












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása