Én optimista vagyok és érzem a lassú javulást a főváros átlagos útminőségében, persze kivételek mindig vannak, Tibi is egy ilyen helyszínen akciózott és dokumentálta fotókkal és írásban az egyébként valóban elkeserítő helyzetet.
Egyszer már megjelentettétek egy cikkemet, amit köszi, de most teljesen más ügyben írok:
Bár sok budapesti utat felújítottak az utóbbi években, mégis minden tavasszal új kátyúk jelennek meg. Az útépítő cégek és a városvezetés biztos rengeteg pénzt lenyúl a projektekből, de azért összességében látom a minimálisan javuló tendenciát (ezzel biztosan sokan nem értenek egyet, de pl. a Szentendrei út jó lett). Mindegy, legalább csinálják.
Nekem most konkrétan azzal van bajom, amit az MTV Székház építői művelnek kb. 3-4 hónapja a III. kerületi Bojtár u. – Kunigunda u. kereszteződésben. Először feltúrták a Bojtár u. nagy részét, utána leaszfaltozták. Eddig OK.
Majd a kereszteződésben valami csatornázás miatt megbontották az utat és elfelejtették betemetni. Egyik ismerősöm kb. 20 km/h-val ment át a lyukon, és még így is odaverte a kipufogót az aszfalthoz, ami ki is lyukadt. Én is naponta azon az úton járok, de időközben kitapasztaltam, hogy tudnám kikerülni a lyukat – természetesen ezt csak a szembejövő sávban tudom megtenni, de ott is épphogy.
Ez a kereszteződés alapból is balesetveszélyes, de így még sikerült megtriplázni az esélyeket. A legtöbb autós az utóbbi hetekben elkerüli a kereszteződést (most már velem együtt), de pl. a 118-as busz ezt nem tudja megtenni. A veszélyes szakaszt nem jelölik táblák, és aki nem ismerős a környéken, az pl. éjszaka könnyen meglepődhet.
Kérdésem:
Kinek a felelőssége ez a kupleráj fenntartása hónapok óta ebben a kereszteződésben?
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.03.05. 10:07:54
Egyszerűen szarnak rá, nem igaz hogy nem lehet olyan utat építeni amit max. fél év alatt ne basznának szét a teherautók, buszok. Alapozni is kell, nem csak ráteríteni az aszgfaltot...!
Mert ez az amit látok, hogy az út alapjához nagy ritkán nyúlnak, pedig a bajok forrása sokszor az.
Magyarszék után (Sásd felé menve) van egy olyan kapaszkodósáv ami csak teherautóknak, terepjáróknak való mert olyan nyomvályús hogy minden másnak leér az alja. Érdekes ahhoz hozzá sem nyúlnak régóta.
Első-e?
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.03.05. 10:26:57
egyik képen se látok új aszfaltot. főleg nem a béemvés képen.
egyébként ha szar az út lassan kell menni. ha nagyon szar akkor 5-tel. fogd fel úgy mintha ez egy negatív fekvőrendőr lenne :)
( 82-es főúton!! a bakonyi szerpentinen 5 km-eren keresztül ilyen kátyúk, gödrök vannak vagy még durvább )
8ball 2009.03.05. 10:33:30
eső után embereket lehetne belefojtani a lukakba. mondjuk azokat akiknek köszönhetően most is ilyen az út.
kitt206 2009.03.05. 10:35:56
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.03.05. 10:43:21
Pepe83 (törölt) 2009.03.05. 10:49:55
Legalább gyakoroltam a kerékcserét.
Leadfoot 2009.03.05. 10:58:03
Mellesleg ezzel az erővel kb. 200000 posztot lehetne csinálni, mert annyi helyen szar (ennél még sokkal szarabb) az út.
theutat villám 2009.03.05. 11:22:34
TH 2009.03.05. 11:39:35
Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2009.03.05. 12:09:26
az biztos hogy azon a szakaszon nem szokott a sofőr elaludni :D (valójában persze :( )
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.03.05. 12:16:43
égafater 2009.03.05. 12:20:42
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.05. 12:28:07
n_gyula 2009.03.05. 12:32:09
csak a közlekedésre veszélyes, és a közlekedési morál tehet mindenről.
ha baleset van úgyis az autós a hibás, mert nem az Út?? és látási viszonyoknak megfelelően vezetett. jelzőzászlós felvezetőt minden autó elé !!
malacorrú · http://malacorru.blog.hu 2009.03.05. 12:35:50
Pl. évtizedek óta nem épülnek tartósan jó utak, 1-2 év alatt tönkremegy mind.
Aztán a csatornafedelek hol lejjebb, hol följebb vannak mint az útburkolat síkja és következetesen a nyomvonalon, soha nem középen vagy a szélén.
A megoldás kulcsa valahol a korrupt beruházók meg a kontár kivitelezők között félúton lehet. Egy kátyúban.
Pepe83 (törölt) 2009.03.05. 12:39:39
A kárigény beadásához tanuk, illetve fotó kell. Mire megálltam egyrészt már nem tudtam melyik gödör volt a "ludas", a tanúk már árkon-bokron túl jártak és amúgy sem fotóztam volna szívesen az M3 kivezetőjén:))
Azért érhető ez a szigor. Ha minden kárigényt elfogadnának akkor mindenki az útkezelővel fizettetné ki a defektes gumiját, vagy a sérült alvázát.
Leadfoot 2009.03.05. 12:40:47
Ezt add össze a tél előtt is elég vacak állapotokkal, és kész a mostani helyzet.
ShagBeckur 2009.03.05. 12:40:48
Persze az Alpokban sokkal enyhébb az időjárás, mint itthon.
Leadfoot 2009.03.05. 12:45:44
Hidd le nekem, a kivitelezőknél megvan a komoly szaktudás, tapasztalat a rendes munkához (tudom, mert ilyen cégnél dolgozom). Egyszerűen a megbízást nem a rendes javításra kapják - mivel az drága - hanem "teszkógazdaságos" megoldásokra. Persze kivételek vannak.
porthosz 2009.03.05. 12:47:18
"Van valami rejtély a hazai úthelyzetben.
Pl. évtizedek óta nem épülnek tartósan jó utak, 1-2 év alatt tönkremegy mind."
Semmi rejtélyes nincs ebben. Egyszerüen nem épitenek megfelelő alapot. Nagyon egyszerü megbizonyosodni róla, ahol az útnak van alapja (általában a régebbi utak ilyenek) ott csak 2-3 centis lyukak keletkeznek, ahogy felválik a kopóréteg. Ahol viszont kisporolták az alapból az anyagot, ott az út seperc alatt olyan hullámossá válik mint az óceán, meg 20-30 cm mély méteres kátyuk keletkeznek rajta, ahogy gyakorlatilag mint egy vizcsepp kipattan az egész alap nélkül szemét.
Igazából nem is lenne ezzel az egésszel semmi probléma, ha mondjuk 100 misibe kerülne 1 km autópálya, de igy hogy 3 milliárd és még alapja sincs hát...
Amúgy érdemes megnézni az útépitési ellenörzések jegyzökönyvét, tele van olyannal hogy az ellenör már az első méter út lerakása után megállapitotta hogy minősithetetlen munka, az út vastagsága a felét sem éri el az előirtnak stb stb. Csak hát ugye ebben az országban olyan hogy felelőség ismeretlen fogalom. Nem véletlen hogy mindjárt nyakunkok az államcsőd...
mennyémá 2009.03.05. 12:56:10
greggrant 2009.03.05. 12:57:20
Én is hozzátennék egy ilyet: Egy harmadrangú út ugyan, de JNK-Szolnok megyében Kengyelnél a vasúti átjárónál mindenki 5km/h-val döcög át (már ha nem akar lakatoshoz menni az alvázával), mert a gödrök komolyan veszélyeztetik a kocsik épségét az út mindkét oldalán. De legalább itt megspórolják ezáltal a fekvőrendőr-telepítés költségeit :)
Gonoszfóka 2009.03.05. 13:11:19
@malacorrú: Mifelénk a főutat felújították vagy 3 éve, azóta jó, a lakóhelyem és a munkahely közötti 15 km-en szerintem egy kezemen meg tudnám számolni a kátyúkat. Igaz, az útépítés előtti felmarás eléggé...hmm, spórolós lett, de a végeredmény jó. Azt viszont bírtam, amikor a friss aszfaltot vagy 2-3 hét múlva pár helyen megbontották, gáz, csatorna, ilyesmi miatt (ja és nem törésről volt szó)...előrelátás rulz.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a falu előtti útszakaszt a faluban lévő előtt ősszel újították fel (a falusit nyáron), de ott simán lehetett érezni a vízszintes bordákat az aszfaltban...na az silány lett ilyen szempontból, viszont szintén gyak. nincs kátyú.
Ja és szabolcsi vagyok.
esef 2009.03.05. 13:45:47
Érdekes, Ausztiában, Svájcban nem mennek tönkre 1-2 év alatt az utak.
Nálunk 15 fok hideg van, náluk 25... Nálunk egész télen esik 10 centi hó, náluk 3 méter...
Egyébként meg mi tehetünk arról, hogy a gagyit rendelik meg, a pénzt meg lenyúlják???
@ColT:
Egyetértek. Sásd után, Dombóvár felé a 611-es is ritka szar volt amíg meg nem csinálták. Mi a helyzet 66-os úton a mánfai kanyarnál. Azt megcsinálták már, vagy még mindig holdbéli táj?
@Tibi:
A Szentendrei út jó lett? Lehet, de a Flórián téri felüljáró, az Árpád hídra vezető oldalon csapnivaló. Még gányolásnak sem nevezném. Útépítő mérnök rokonom sírva fakadt amikor meglátta...
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.03.05. 13:51:24
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.03.05. 13:56:13
karácsonykor még jó volt. azóta fagyott széjjel, de kurvára nagyon. ja este sötétben mentem, csak 40-es tábla (gondoltam amikor volt hó akkor tették ki nehogy szakadékba essen valaki), aztán egyszer csak majdnem kiszakadt a balelső kerekem. nem ártott volna a 40 mellé valami olyasmi hogy vigyázz lövészárkok. vagy meteorkráterek.
aszfaltbetyar 2009.03.05. 14:06:46
Andie 2009.03.05. 14:19:16
Én minden nap reggel-este végigmegyek a Németvölgyi úton. A farkasréti temetőtől kezdve le az Aporvilmos térig kb akkora tankcsapdák vannak, hogy egy fél suv eltünne bennük. Szlalomozni kell, a szembejövöt figyelni, nehogy épp akkor lendüljön át az én térfelemre, mikor én az övére. szép kis balesetek vannak ott kilátásban.
A napokban annyi történt, hogy zöld spray-vel valakik kis derékszögeket festettek a felvágandó területek szélére. Ahogy elnéztem az út 80%-át fel fogják bontani - kevesebb felület fog maradni, mint amit felszednek. Faszán ki fogják foltozni, aztán az illesztéseknél őszre elrepedezik, feljön, és ott vagyunk, vagy még visszább, mint most.
Kinek áll érdekében toldozni foldozni az utakat? Milyen felelősségteljes mérnök az, aki engedélyezi a kátyúzást egy olyan úttesten, aminek már a kátyú fogja kitenni a nagyobb felét? Mennyivel lenne olcsóbb vajon az egészre ráhúzni egy újabb réteget, mint most napokig bontani, vágni, markolni, takaritani, aztán a lyukakat kiönteni?
Kérdések.. kérdések. Én meg megyek a futómüveshez jövőhéten, mert már lassan kiesik az első kerekem...
Leon 2009.03.05. 14:32:39
garf 2009.03.05. 14:42:42
államcsőd · http://www.allamcsod.hu 2009.03.05. 14:49:35
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.03.05. 15:17:56
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.05. 15:20:24
hegyipetymeg 2009.03.05. 15:57:14
Circus 2009.03.05. 16:36:31
Mer nem tudod értékelni a művészetet! Azt a szót, hogy patchwork, ismered-e?
Amúgy egyetértek, az utak nagyrésze még mindig kritikán aluli, de szerintem lassan javul az általános helyzet.
Bosnyák - ez már kiveséződött párszor, elméletileg a metró miatt nem kezdték el (ennek van valami értelme), illetve az Örs felőli útkiszélesítésre (újabb körút kiépítése) várnak. Az megint más kérdés, hogy ezek már év(tized)ek óta csúsznak...
irinyeahétszentségit 2009.03.05. 16:37:20
Ezek az útépítő cégek nagy lókötők! Kéne már hozni ide albán meg kinai meg vietnamiakat hátha ők jobb utat épitenek!
Mókusélet 2009.03.05. 17:06:41
A Naplóban múlt héten volt egy srác,aki kátyúba hajtott motorral, elesett és deréktól lefelé lebénult.4 év pereskedik.Nemtudom mi kell még,hogy végre normálisak legyenek az utak!
a kertész tömlővel 2009.03.05. 22:58:02