Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Potyognak a rendszámtáblák

2009.04.26. 12:45 :: SilentSound

Érdekes felfedezést tett Péter a bizonyos autókról hiányzó rendszámok kapcsán. Arra figyelt fel, hogy nagyon jellemző, milyen kategóriáknál nem szokott gyakran ott figyelni a rendszám a kocsik elején. Én kicsit meglepődtem a megfigyelés eredményén.

Mostanában megszaporodtak a balesetekkel, erőszakos sofőrökkel foglalkozó cikkek. Én kivételesen egy egészen más témáról szeretnék írni, éspedig a rendszámtáblákról.

2-3 éve kezdek felfigyelni arra a jelenségre, hogy a többnyire fekete színű, felső-közép kategóriás (Golf, Passat, Avensis stb…), 4-5 évnél fiatalabb autók egy igen jelentős részének hiányzik az első rendszámtáblája. Érdekes, hogy az egy osztállyal feljebbi kategóriájú kocsiknál már sokkal kisebb a hiba előfordulása, és az alsó-középosztályt, valamint az 5 éves kort meghaladó járműveket megfigyelve, szintén erőteljesen ritkul az előfordulási ráta (esetleg a „streetracer”-esített öregebb autóknál figyelhető még meg).

A lehetséges okok közül mindenki válassza ki a legvalószínűbbet. Az én ötleteim:

  • ügyetlenül parkolt, és leverte a Demszky-oszlopok valamelyikénél a sofőr. (ezt cáfolja, hogy többnyire sértetlen az első lökhárító, és a rendszámtartó keret is).
  • Elveszett, ellopták. (ilyen mennyiségben? És akkor a kis zöld Swiftekről miért nem hiányzik? Esetleg ebben az osztályban gyártási hibás, „önelhagyós” rendszámkeretek kerültek forgalomba?)
  • Nem akar autópályadíjat fizetni (ha ilyen kocsit üzemben tud tartani, akkor nem az autópályadíj a legjelentősebb tétel)
  • Fél a Fáma Lézeres mérések „eredményétől” (a lézerrel ugyan mindig előről mérnek, de a rendőrség üzemben tartja a hagyományos traffipaxokat is, melyek hátulról is fotóznak, akár sötétedés után is).
  • Egyszerűen hanyag ember, és miután lefényeztette, kijavíttatta a műanyag lökhárítót, elfelejtette visszarakni a rendszámot a helyére. (Ilyen tömegesen vannak hanyag emberek?)

Mivel a jelenség tömegesen elharapódzott a környékünkön (Budapest), így érdemesnek találtam ezzel foglalkozni. Amint látható, mind az öt indoknak van ellenérve, valamint egyik miatt sem lenne indokolt a tömeges elterjedés.

Derék rendőrségünk pl. alapból megállíthatná ezeket a járműveket, és 1 héten belüli, a Mozaik utcában esedékes szigorított műszaki vizsgára és/vagy felragasztott, a fényezés megsértése nélkül el nem távolítható matricarendszám viselésére kötelezné az autót.

De lehet, hogy elég lenne az is, ha minden másnap megállítanák a rendőrök egy 5000 Ft-os bírság erejéig, amit lassan, körülményesen, jókora késést okozva szabnának ki az autósnak. 1-2 hét után visszakerülne az a rendszámtábla a helyére.

Minden autós járjon első rendszámtábla nélkül, a motorosokhoz hasonlóan, és a hátsó rendszámtáblát is tartsa koszosan, sárosan? Vagy inkább vállalja fel közlekedési szokásait, rendszámmal együtt? Melyiket válasszuk?

171 komment

Címkék: közlekedés rendszám autó kresz gyorshajtás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nazareus 2009.04.26. 16:21:56

Eszembe jut erröl, amikor Kinában egyik angol irót azért büntette meg a rendör, mert ki volt világitva: "Mi lenne már, ha mindenki ezt csinálná?" mondta...

firefly 2009.04.26. 16:22:28

@bandika Nálunk is működik a lakó-pihenő övezetben a sebességhatár betartását illetően a szomszédok kontrolja. Egy történet: az utcában, ahol laktam, 1 fiatal srác kapott a szüleitől 1 verdát. Ott grasszált vele az utcában, nem 30-cal. Nyár, jó idő, ablak lehúzva mindenhol a verdán. Kint locsoltam a tujákat, a második körnél szólok neki 30. Le se szarva jön a harmaadik kör, locsoló kifordít ablakon be a hűsítő vizecske a verdába. 10 perc múlva jön a papa, kérdi mi volt ez. Elmondtam, megköszönte, hazament.:)

Balage85 2009.04.26. 16:32:38

Én ismerek olyat akinek azért nincs elől rendszámtáblája, mert egyszerűen elrondítja az autóját :) Sok lambon és ferrarin sincs :)

T. Péter 2009.04.26. 16:33:05

@107!: Akkor az én autómat hova sorolnád ezek alapján, ha véletlen leesne az első rendszámom? (gondosan oda van csavarozva, úgyhogy csak a lökhárítóval együtt esne le)?

WV Jetta 1.6D, sötét-metálzöld, extra felszerelés: tetőablak, új antenna, saját készítésű kihangosító a mobiltelefonomhoz, valamint a kiült, széthullott ülések helyett egy kb. 94-es Audi ülés (pontosan passzol) van benne. Ezen kívül új gumik, a hátsó hunyorgó rendszámtábla-világítás átalakítva beragasztott fehér LED-ekre (jobban látható, mint az eredeti, és nem ég ki, nem rozsdásodik el, nem lesz koszos a műanyag). A biztonsági övet mindig becsatolom, annyira automatikusan, hogy még a kertből kiálláskor is azon kapom rajta magam, hogy be vagyok kötve.
Mégis, ha 50-55-tel megyek Bp-en, főúton, bőgő motorral előznek meg a rendszám nélküliek. Még 60-nál is (ha véletlen elbambulok).

bluesilver 2009.04.26. 16:46:11

A Golf az mióta felső-közép kategóriás autó?

Kalac 2009.04.26. 16:46:22

Mindig "irigyeltem" az első rendszám nélkül autózókat. Azután utolért a végzet: lámpánál induló,majd hirtelen megálló sorban nekimentem az előttem haladónak, ill. a vonóhorgának(kissé ferdén). Amely annak rendje-módja szerint kakaóscsigává alakította a rtáblám, a keretet pedig apró kis műa. lapokra. Valamint kb.12 cm hosszan végigrepedt a lökhárító műa. borítása a tábla alatt. Ez volt vasárnap délután. Hétfőn szerviz felhívtam, szerdára adtak időpontot. És persze, 3 éve nem állított meg rendőr, de hétfőn este 11-kor megtette. 2 fiatal srác,mondták h nincs tábla,én meg elmeséltem a szitut. Megvizsgáltak a sérülésekt, majd közölték, h ha feljelentek akkor az 40e huf. Kértem, h mérlegeljenek, hiszen nem szándékos a dolog. Erre ismét! elkérték a papírjaimat,beültek a kocsijukba és hosszan forgatták, de nem találtak benne pénzt. Ekkor visszadták, és felkértek hogy gondolkozzak. :) Majd 10 pert múlva(közben másik autóst is elintéztek) újra elkérték,de csak a személyit.
Persze ebben sem lapult pénz,pedig ezt is alaposan forgatták. Végül közölték, h feljelentenek,40e lesza bünti. Mondom, ok, szevasztok. Meg is jött 2 hét múlva a papír, h 10e huf-ra bünti. Felhívtam a hölgyeményt,neki is elmondtam mindent. Korrekt volt, az kérte, h írjam le azaz lebezzek fel és küldjem el neki. El is küldtem,fényképek,stb. Most várom az eredményt.
Nem is a 10e huf a lényeg talán,(bár számít), hanem az elv, ill. az, h 2 évig ha lesz másik szabálysértés,akkor azt erősebben számolják.

Bladika 2009.04.26. 16:47:41

@firefly: Gondolom nekem szántad azt az irományt, de:

bandika != Bladika

:) Csak viccelek!

Mellesleg a locsolós jó!

Navarone 2009.04.26. 16:49:39

@Bladika: Megválaszoltad a kérdést. Anyukád nem rokkant. Akkor nincs is miről beszélni.

Dervenkál Egon 2009.04.26. 16:52:01

@bluesilver: a passat és az avensis sem felső-közép, azok sima D szegmens, a golf meg C. Az ír ilyeneket, akivel elhitették, hogy a toyota corolla az középkategóriás kocsi. LOL

Navarone 2009.04.26. 16:54:38

@Kalac: Nyilván nagyon sokat hallották már azt a Grimm-mesét, hogy jajj, reggel még megvolt, de lehet, hogy épp most egy pillangó leverte a rendszámtáblám!

Bladika 2009.04.26. 16:55:59

@Navarone: Szerencsére nem te döntöd el!

tamatomi 2009.04.26. 16:57:32

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Mikor volt előszőr arról szó, hogy azonnal bevonják a forgalmit a hatósági jelzés hiányában és utána jöhet a szigoritott müszaki. De ezt meg lehet fejelni egy jókora büntetéssel hogy hugyos józsi legközelebb ne próbálkozzon be, meguszni a büntetést.

namármost ezen lehet látni hogy ekkora impotens apparátus , meg a jogalkotóknak mennyi időt vesz igénybe ha valamit NEM AKArNAK megcsinálni.
Tökölödés felsőfokon. És ez igaz mindenre , de ez egy ragyogó példa.

Bladika 2009.04.26. 17:00:43

@tamatomi: Azért az erős lenne! Szerintem te sem nézed meg minden elindulásnál, hogy fent van e a rendszám! Inkább kéne hátulról is mérni, fotózni minden és így nem lenne értelme leszedni csak az elsőt!

Navarone 2009.04.26. 17:01:13

@Bladika: ez igaz, ettől a véleményem jogom van megírni. Így viszont az is kiváltja a rokkant kártyát, akinek fáj a haja vagy rövid a körme. A rokikártyával köztudott, hogy 90 százalékban visszaélnek. A maradék tíz százalék meg nincs kisegítve azzal, hogy rokkantkártyája van.

lolperec 2009.04.26. 17:02:23

nekem nincs rendszámom, robogózok.. vigyázzatok rám :)

Navarone 2009.04.26. 17:03:43

@Bladika: Miért erős? Aki megtanult autót vezetni iskolában, nyilván hallott az indulás előtti ellenőrzésről. Ha pedig nem tartja be, így járt....

Be kellene tartani a játékszabályokat, és nem kifogásokat keresni.

"Azé' mentem a buszsávban vazze, mert a hörcsögöm szült/anyámnak kiesett a foga/a gyerekemnek túl gyorsan nőtt a haja és sietek a' zorvoshoz"

yanchi345 2009.04.26. 17:05:41

@toyotaska: de biztos elsodornám a rendört ha terelgetni akarna.
Ebben az esetben remélhetőleg jogosnak ítélnék utólag a rendőr fegyverhasználatát. Ha a rendőr terel, te mész arra, amerre mutatja, ha tetszik, ha nem. Rendkívül unalmas, hogy mindenkinek van valami aktuális jó indoka, miért nem azt csinálja, amit kellene. Abból a sávból jobbra van a kötelező haladási irány, ha nem tetszik, nem mész bele (tudom, olvastam, hogy te nem, de senki). Hidd el, lenne rend, ha 3 sarokból egynél büntetőkörre küldenék az "okoskákat", akik tudják, hogy a buszsávban gyorsabb (majd elveszik az így megelőzöttek idejét, amikor besorolnak eléjük). Jogosan várakoztat a rendőr, hiszen a szabálytalankodó is megvárakoztatja a szabálykövetőket.

Navarone 2009.04.26. 17:07:49

@yanchi345: ott a pont! Erősen bólogató szmájli!
Én nem korlátoznám a rendőrök fegyverhasználatát. Itthon vicces, hogy elnézést kell kérnie a rendőrnek, ha meg meri állítani a száguldozó barmot. Amerikában kirántják a kocsiból és rátérdelnek a nyakára... Itthon is ezt kéne egyesekkel...

yanchi345 2009.04.26. 17:10:35

@admiraL: Engem is szívatott már meg rendőr, letört a tartó, nem volt rendszám, csak az ablakban. Nem örültem neki, geci volt, szívózott (zöld, nem "sportos" Suzuki, látszott rajta a baleset nyoma). Ettől még nem a kurva anyja az összes rendőrnek, és tényleg, kapja be, aki mások kárára gyorshajt, buszsávozik, stb. Több rendőr kellene, a normálisból, ha szabad kérni...

Navarone 2009.04.26. 17:12:02

@yanchi345: Kár, hogy csak kevés ember gondolkozik ilyen intelligensen, mint te...

Megfigyelted, hogy alig vannak rendőrök az utcán? Régebben szinte minden sarkon állt egy...

Nazareus 2009.04.26. 17:12:07

A rendörök 30%-a normális, 30%-a köcsög, a többi meg beletojik az egészbe és igyekszik megúszni a melót. Ezt egy rendör mondta egyszer.

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.04.26. 17:12:11

Ez érdekes észrevétel. Lehet h mind bűnözők, és így akarják a rendőrség dolgát megnehezíteni?

Navarone 2009.04.26. 17:19:57

@Juanhu: én nem hiszek ilyen statisztikáknak.

stanyecli 2009.04.26. 17:29:36

Ez valami olyasmi lehet, mint az a sárga villogó, amit irányjelzésre használnak, 5 millió fölött az se kötelező mostanában.

Akárki Akármit Mond 2009.04.26. 17:30:01

A rendszám nélkül közlekedőket nem 5000 Ft-ra hanem 100ezer forintra büntetném, mivel nagy valószínűséggel szabálysértés vagy bűncselekmény elkövetésére készül.

A motoroknál különösen büntetném. Sokan hencegnek azzal hogy így nem tudják elkapni őket. Ezek szarnak rá hogy esetleg ember ölhetnek a felelőtlen magatartásukkal.

Akinek nincs rendszáma az nem közlekedhet, ennyi.

stanyecli 2009.04.26. 17:30:18

Index, vagy mi a fenének hívják.

Reggie 2009.04.26. 17:37:20

@Kalac: Hasonlo eset volt nalam is. El volt mosodva a forgalmin a datum, h mikor jar le, es nem lehetet tudni hogy 25-e vagy 26-a. 26an mentem vele hazafele. amikor mar csak 1 km lett volna hatra (ket fiatal) rendor megallit. Nem tudtak kiolvasni ok sem, radion lekerdeztek, majd jottek vissza, hogy lejart 1 napja. Fenyegettek a buntivel majd elkezdtek terelni a szot. Azt akartak h kenjem le oket. Vegulis 10e-bol megusztam, de a kurva anyjukat.

Navarone 2009.04.26. 17:39:48

@Reggie: Ha egyszer lejárt a forgalmid, akkor miért szidod a rendőröket..? Sosem értettem, hogy ha valaki szabálysértést, törvénysértést követ el, az miért van felháborodva, ha megbüntetik emiatt...? Sajnos ezért tart itt ez az ország, mert rengetegen gondolkoznak úgy, mint te.

Navarone 2009.04.26. 17:40:41

@stanyecli: Igen, egyes autókba nem szerelnek mostanában indexet. A vészjelzőre pedig sokan azt hiszik, hogy arra való, hogy bárhol megállhassanak vele. Megállni tilos tábla alatt kiteszik, és várják az asszonyt a cvekkerrel....

Gyökerek...

Lakatos Baltazár 2009.04.26. 17:41:34

@Akárki Akármit Mond:

Én ha egyszer véletlen rendszám nélkül közlekednél, felraknék neked 1-2 olyan eszközt amit a honlapodon látni.

Navarone 2009.04.26. 17:41:56

@Akárki Akármit Mond: Pontosan. Néhányan visszaszoknának arra, hogy ellenőrizzék az autóikat reggelente, és nem hivatkozhatnak arra, hogy leesett a tábla, nem tehetek róla. Ilyenkor félre kell állni, és taxival hazamenni, ha nincs rendszámtábla. Igen, és most jönnek a kifogások... Unalmas....

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.04.26. 17:42:44

@Navarone: Most mit vársz abban az országban, ahol a rendőr sem hallott még olyan esetről, hogy megbüntessenek egy villogós biciklist, pedig szabálytalan.

Ebben az országban a szabályok opcionálisak.

Azoknak is, akikre vonatkoznak, meg azokra is akikre nem csakhogy vonatkoznak, de be is kellene tartatniuk.

Lehet itt rendpártiskodni, meg zérótoleranciázni, de egyszerűen kibaszott hiteltelen.

Nazareus 2009.04.26. 17:42:55

Navarone: az a baj, hogy a rendör azt akarta, hogy kenje meg öket. Ez velem is megesett már (nem kentem meg) és másokkal is.

Bladika 2009.04.26. 17:43:27

@Reggie: Nekem is volt, hogy mondtam, ha elengednek megköszönöm.

Kérdezi mennyire köszönöm meg? Nagyon! De mennyire? Nagyon nagyon!

Rendben akkor parancsoljon a forgalmi és várja hogy adjam a pénzt, én meg:

Nagyon nagyon köszönöm szépen. Kocsiba be és el! Kicsit néztek! :)))
Első utcába be, ott le is raktam az autót nehogy utánam jöjjenek! Úgy is pont egy cigire volt ahova mentem!

Navarone 2009.04.26. 17:44:38

@kolbászoszsömle: Miért lenne szabálytalan a villogós biciklilámpa? Hol írják ezt?

Engem speciel az indexet nem használók, bárhol-leparkolók, gyorshajtók őrült előzgetők, tilosban-áthajtók, rockykártyás szimulánsok jobban zavarnak, de igazad van abban, hogy ott kellene kezdeni, hogy a tilosban átsétáló gyalogos kapjon egy ötvenezres csekket.

Lakatos Baltazár 2009.04.26. 17:47:53

Navarone: elképzellek mint ahogy a monitor előtt építed legóból, saját általad megálmodott türannoszi székedet legóból.

Reggie 2009.04.26. 17:49:33

@Navarone: Talan azert mert o sem tudta elolvasni a datumot, es nem egyertelmu hogy 25. vagy 26. all ott. (Az egyertelmu volt hogy vagy 25 vagy 26 lehet). Masokat meg 1honapos lejart forgalmival is hazaengednek.

Lakatos Baltazár 2009.04.26. 17:50:52

Navarone:

Ez most nagyon szép és jó, de te kommentjeid alapján azokat b*sznád meg például akik:

Tényleg rokikártyásak, de otthonfelejtették. Nénike tolószékben, de te, mivel a szabály az szabály, hozzávágnál egy 100k-s bírságot, sőt, még ki is rángatnád a rokiszékből, hogy bizonyítsd hogy neked van igazad.

Kalac 2009.04.26. 17:57:21

@Navarone:
Itt egy kép: kalac.freeweb.hu/tabla.jpg

szerintem grimmes a felütése?

de ha az is lenne,10e huf és már nem is az?
(igaz, Juanhu :) )

ganyager 2009.04.26. 18:16:00

Ilyennel, már én is nagyon sokszor találkoztam, hogy nem volt elöl rendszám! -- Állítólag már nem csak szabálysértés az iyen, hanem bűncselekmény! (ha jól tudom)

De álltalában ezek az autók, már EU-s rendszámok, és "elvileg" a szélvédő, jobb alsó részénél ott kell(ene) lennie egy rendszámos matricának! - az ilyen esetekben ez a kis matrica (segithetne) a kiszürésnél! - Bár nem tudom milyen szepepe van ennek a matricának. - Biztos valami BM okoskodás lehet.
- De az a kis matricának is eléggé hülye (ablaktörlő eltakarja stb.)helyet találtak szegénynek. - pl. miért nem rakják a visszapillantó mögyé, a vezetőt nem zavarja a kilátásba, és az előnye meg az lenne hogy az is szemből lenne mint a rendszám. - Bár belátom ez is egy nagy marhaság, mert a passzátosok azt is letakarnák, koszos lenne ott is a szélvédő stb.

- motoszkáél bennem egy másik ötlet is de azzal szerintem mindenkinek felháborodást keltenék.


- Bizonyos kategóriájú autókba már alapból GPS jeladót szereltetnék, és a rendőrségnél csipogna, ha gyorsan mennének! :)


- amig ilyesmi megoldás nem lesz adddig lesznek gyosrhajtók az utakon.

Nazareus 2009.04.26. 18:17:57

@ganyager: Ilyen történt USA-ban, ahol egy autókölcsönzö a GPS adatai alapján automatikusan többet számlázott az ügyfélnek, mert gyorshajtott bizonyos helyeken.

Nagy felháborodás lett belöle országszerte vissza is vonták a plusz számlázást és beszüntették a GPS figylelését.

ganyager 2009.04.26. 18:19:48

na migyárt kapom a hurrogást, hogy ez már morbid, meg hogy jogvédelem, hogy merre járok meg még sorolhatnám!

Big-B 2009.04.26. 18:23:38

Ismerek olyan embert, akinek az összes kocsijáról (Passat, Merci, stb.) hiányzik az első rendszámtábla.
Meg is kérdeztem, mi az oka ennek, mire ő; hogy szeret száguldozni, és nem akarja, hogy ezért őt megbüntessék.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.04.26. 18:24:36

Valaki tényleg sürgősségire megy, lehet, hogy a rendőr terel kifelé, de figyeld meg, ha szólsz és indoklod, akkor pontosan tudja, hogy ilyenkor indokolt a tolakodás.

ganyager 2009.04.26. 18:24:45

@Juanhu: Hmm amikor megveszi az autót akkor aláiratnak vele, egy papírt amiben leírnak mindent, ha nem tetszik neki akkor ne vegyen olyan autót, és járjon Trabanttal! :)

Netuddki. 2009.04.26. 18:26:27

Nagy pofátlanság a rendszámlevétel.
A megoldás viszont nagyon egyszerű lehetne.
Ha valakit rajtakapnak először csak 10ezer. Ha legközelebb, mondjuk egy hét türelmi idő után újra elkapják, na akkor 300ezer+jogsi ugrik. Harmadszorra pedig kivonni a kocsit a forgalomból. Ennyi.
Az összes adat ehhez megvan a rendőrségen, csak a szándék hiányzik?

Netuddki. 2009.04.26. 18:32:07

@kovi1970: Ja igen. Ha meg valóban valami baleset miatt leesik, akkor ki kellene hívni a rendőrséget és ott a helyszínen kiállítanának egy 2 napra szóló engedélyt, amivel a szervizig elmehetne az illető.
Olyan meg nincs, hogy magától leesik és a vezető nem veszi észre. Na persze.

Preis · http://www.glasso.hu 2009.04.26. 18:38:15

valóban, én is észrevettem ezt jelenséget. A kategóriát ki lehetne még bővíteni...Én is azon vagyok (amit itt már vki írt), hogy az első legyen egy enyhébb bünti, legközelebb durvább! Itt persze kérdés, hogy a következő rendőr honnan tudja az előző büntetést...

107! 2009.04.26. 18:49:28

@kolbászoszsömle:

Egy autót műszaki vizsgára kell hordni, erre vonatkozóan több jogszabály is konkretizálja, hogy milyen követelményeket kell teljesítenie. Nagyon kár összehasonlítani egy KRESZ módosítással helyrehozható problémával. Azt hiszem megegyezhetünk benne, hogy a villogólámpás bringát hamarabb észre lehet venni, mint a folyamatos fényt adót. Amikor kötelezővé tették nekik a láthatósági mellényt, akkor nagyon egyszerű lett volna belevenni, hogy szabályos legyen a villogó lámpa is. Még a témakört is érintették, csak valamiért senkinek nem jutott eszébe.

@T. Péter:

Ha ezzel az autóval találkoznék első rendszám nélkül, valószínűleg elhinném, hogy most esett le. :-) (pedig VW) ;-)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.04.26. 18:51:24

@Navarone: Azért, mert lámpát ír elő, vörös színűt.
Nem villogót, lámpát.
És ugyanúgy,ahogy a az autódat sem szerelheted át hátul villogósra -hogy jobban látszon-, ugyanúgy a biciklidet sem.

Szóval a villogós biciklisek az esetek felében nem világítanak hátrafelé.

Vagy azért, mert elromlott a lápájuk, ez a kisebbik gond, vagy azért, mert kurvára leszarják a szabályozást, és felülbírálják a törvényeinket,és direkt villogót raknak fel.

Circus 2009.04.26. 18:54:10

@kovi1970:
'three strikes', azaz 3 _dobás_
egyetértek, valami ilyesmi kellene, de úgy általában, nem pedig pontozgatni.

A két (munka)napos engedély is jó ötlet, ezzel ki lehetne védeni, ha valainek tényleg leesett a rendszáma. Szóljál, ha viszed szavaztatni, megyek :)

Nazareus 2009.04.26. 18:56:23

@kolbászoszsömle: Figyi ne téveszd a célt szem elöl: Azért kell a lámpa, hogy látszódjon. Ha a villogó lámpával jobban látszik, akkor teljesen logikus annak a használata. A cél a lényeg, nem az eszköz. Persze mások nem zavarásával, azaz egy reflektort ne tegyen fel.

Circus 2009.04.26. 18:57:48

@kolbászoszsömle:
'villogós' lámpa: ha jól tudom, bizonyos újabb/szebb típusoknál már a vészfékezéskor is gyorsan villog a lámpa, pont a figyelemfelkeltés miatt - ez így szerintem jó ötlet, és innnetől viszont tényleg csak a folyamatosan világító hátsó piros lámpa kelene, hogy ne zavarjon össze.

Mindazonáltal, a villogó biciklista messze jobb, mint a mégcsak nem is villogó...

Circus 2009.04.26. 18:58:56

@Circus:
mármint
... folyamatosan világító lámpa kelLene, mint normál világítás...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.04.26. 18:59:40

@107!: nem vették bele.

Amikor kitaláltzák, hogy mennyivel szabad menni az úton, még fékrásegítés nélküli diagonálgumis romokkal mentek az emberek.

Most ABS van, meg rendes gumi.

Mégsem változnak a szabályok, és ugye a szabály az szabály.

Persze értem én, hogy egy biciklist neml ehet basztatni, mert jön a veke, meg a szike, meg különben is mindig az autós az, aki mindenért hibás, hiszen nekik szabad átmenni a piroson, meg járművel közlekedni a azebrán, bemenni az egyirányú utcába meg a Sétatéren ugratni stb.

Persze, jobbanlátszik.

Hogyne.

Az én autóm isjobbanlátszik, ha villog hátulról.

Mégsem szabad villogósra szerelni.
Tehát az, hogy jobban látszik pont nem érdekel senkit.
Az adott pillanatban jó ötletnek tűnik, a villogó, aztán úgy marad, minden szabályozás ellenére.

Ha Neked, mint rendőrnek az a véleményed a dologról, hogy azt a szabályt nem kell betartani, annak a szabálynak a megszegése nem büntetendő, akkor én, mint állampolgár miértlegyek biztos abba, hogy nem hozol más belső szabályt is, hogy pl viszont sapkában nem szabad vezetni, mert az meg veszélyes?

Miért vársz el tőlem következetes szabálykövetést,ha Te nem vagy rá képes?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.04.26. 19:06:40

@Juanhu: A cél az, hogy az emberek jó közlekedési morállal közlekedjenek.

Hogy ne bíráljanak felül szabályokat, mert _szerintük_ az úgy nem jó.

A szabályok megváltoztatása lehet cél, egy másodlagos cél, de alapesetben ha szerinted az nem fontos, hogy világítson hátrafelé a biciklis, akkor miért tartod fontosnak azt, hogy én mennyivel megyek?

Ha egy szabály azért van, hogy szarjon rá a polgár, mert az egyén ítélőképességének a rostája szerinted elegendő a szabály felülírásához, akkor miről beszélünk?

Miért baj az, ha valaki leszedi a rendszámát?

Ő azt tartja hülyeségnek.
A féktávja csökken, ha nincs rajta rendszám, a légellenállás is, sőt, ha elbasz egy gyaleszt, a sérülés kockázata is "gyári" értékre áll be.

Nazareus 2009.04.26. 19:09:41

@kolbászoszsömle: Nem, nem a jó morál a lényeg. A lényeg a balesetmentes közlekedés. Ha ehhez felül kell birálni egy szabályt, akkor azt felül kell birálni.

Nem mi vagyunk a szabályokért, hanem a szabályok miértünk és bizony van olyan helyzet, amikor az adott szabály nem a legoptimálisabban szolgál minket - ilyenkor felül kell birálni.

Elismerem ritkán van ilyen, de van ilyen.

A rendszám leszedése más téma mint a biciklis villogó lámpája. A rendszám leszedése ugyanis lehet elönyös neki, de az össz-társadalomnak hosszú távon biztos nem az. Mig a biciklis villogó lámpája az.

107! 2009.04.26. 19:09:48

@kolbászoszsömle:

Némi probléma lehet a felfogóképességeddel, ha Te ezekre a következtetésekre jutsz.

Képzeld, pont úgy gyűlölöm a piroson áttekerő, zebrán bringázó, gyalogosok közt ezerrel szlalomozó kerékpárosokat, mint Te. Ütöm vágom is az ilyeneket. De különbség van a bicikli, meg az autó között. Pl. Neked a kocsiban van akkumulátor. Így normális világításra is futja az áramból. Nincs szükséged villogásra, hogy a szabványnak megfelelő fényerőt létrehozd. Amúgy tényleg mennyivel jobb volt még, amikor pislákoló fényű dinamós bringákkal jártak a nénik, meg a bácsik. Megállt a kereszteződésben, és már az a gyertyaláng sem látszott, mint ami menet közben volt.

Ha Te abból, hogy egy villogó lámpás kerékpárost nem büntetek meg arra következtetsz, hogy lesz*rom a szabályokat, meg hogy én sem tartom be, akkor feltételezem, hogy elég erős képzelőerővel vagy megáldva.

Ami pedig a villogós autólámpádat illeti, az már nem a láthatóságot valósítja meg, az inkább zavaró jelenség.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.04.26. 19:14:46

@Juanhu: Tehát, ha bebizonyítom, hogy csökken a fékutam attól, hogy leszedem a rendszámot, jogosan szedem le, met a cél a balesetmentes közlekedés, és lehet, hogy pont az a fékútcsökkenés a különbség a baleset és a majdnembaleset között, amit így elérek?

@107!: Egy szabály azéárt van, hogy felülvizsgáljam, vagy azért, hogy betartsam?

A rendőr azért van, hogy mérlegelje azt, hogy melyik szabályt tartassa be a pógival, vagy azért, hogy a szabályok be legyenek tartva?

Nazareus 2009.04.26. 19:21:21

@kolbászoszsömle: Igen, ha bebizonyitod, hogy az elönyök több mint a hátrányok, azaz:

1. elönyök: lényegesen csökken a fékutad ettöl és egyébként az össztársadalomra nézve is igaz, hogy bárki leszedheti (mert neki is jelentösen csökken a fékútja),

2. hátrányok: nehezebb lesz elkapni a szabálysértöket

Szóval ha az elöny több mint a hátrány, akkor igen azt gondolom, hogy át kell hágni azt a szabályt és törekedni arra, hogy megváltoztassák.

mivammáhe 2009.04.26. 19:21:49

navarone: te nagyon tapló fasz vagy, talán egy taposóakna a járókádban segített volna, csak sajna már késő. :-(
Más: nekem is esett már le a rendszámom (elütöttem egy szerencsétlen szerelemittas kutyát, amitől a tartó szarrá ment, a tábla meg.. hát...) este 11-kor hazafelé. Akkor most mit kellett vna tennem? Felébreszteni egy autószerelőt, hogy ugyanmár egyengesse ki a táblát, meg rakja már fel..
Na, azért másnap, ha nem is az első dolog volt amit elintéztem, de délutánra már fent volt a bilog.
Más: Bp.-en parkoltam, előttem egy vonóhorgos autó, aki kiálláskor szépen rám is tolatott, meg is rottyantotta a szerkezetet, nem is vettem észre (éppen nem voltam ott), le is esett a tábla, csak a cégnél vettem észre. Na akkor egy hétig elsőtábla nélkül jártam

Nazareus 2009.04.26. 19:22:36

@kolbászoszsömle: Söt, most elborzaszatalak: még a törvények is felülbirálhatók idönként, nem csak a szabályok: igenis van olyan szituáció amikor a törvény be nem tartása a követendö cél. Ritka az ilyen, de elöfordul. Azért kaptunk eszet az úrtól, hogy gondolkozzunk és nem azért, hogy mereven és bambán kövessük a szabályokat.

Kristian Kalle \"úr\"nak küldöm eztadalt a 400K Ft 2009.04.26. 19:25:45

ez mar nekem is feltunt.
A Kristian Kalle "ur" altal berelt autokon biztos hatul se volt.

Doubledeceker 2009.04.26. 19:30:34


Ma az M3-ason villogot le egy 5-ös BMW wlől pesze nem volt rajata tábla, én 150-nel mentem, ami már szabálysértő, hát nem húzodtam le.

Befejeztem az előzöst aztán elengedtem, mondjuk nem volt bunkó nem mászott rám meg ilyesmi, de amúgy dögöljön meg a sutyi állat.

A rendőrök meg szarjonak sünt, hogy nem szedik ki az ilyet.

Én is szeretek gyorsan menni, néha szabályt szegni is, de vállalom is a felelőséget érte.

Hát hol élünk?

107! 2009.04.26. 19:31:44

@kolbászoszsömle:

Értem, hogy mit akarsz kihozni belőle. Természetesen azért vannak szabályok, hogy betartsuk őket. Viszont van némi különbség a súlyában, hogy a bringán villogó a lámpa, vagy folyamatos, meg a között, hogy műszakilag megváltoztatok egy szabványokon alapuló jelzésrendszer részét (villogó autólámpa).

Csak arra akartam felhívni a figyelmet, hogy akadnak elavult jogszabályok. Amit persze ugyan úgy be kell tartani, csak törekedni kell rá, hogy azt korszerűsítsék.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.04.26. 19:43:48

@107!: A szabályok korszerűsítésében én is benne lennék.
Alapvetően, -néminemű gyorshajtássaim ellenére- rendpárti ember vagyok, szerintem ezen kívül semmilyen szabályt nem szegek meg.
Éppen ezért nem tartom jó ötletnek azt, ha egy életszerűtlen szabály miatt nem büntetnek.
Rossz dologra szocializál.
Egyrészt az emberek 99%-ának pl. fogalma sincs róla, hogy a villogója szabálytalan, a maradék meg tesz rá.
A legrosszabb az egészben amúgy meg z, hogy nem az az első reakció, hogy huhh, rossz a szabály, változtassuk meg, hanem az, hogy az egy rossz szabály, nem kell betartani.

Ilyen mentalitás mellett kár bármivel is próbálkozni.
A megoldás a rendszámeldugás, leszerelés, mert az avult szabályokmiatt úgyis eljön az az idő, amikor a büntetés csak és kizárólag a rendőrön fog múlni.

107! 2009.04.26. 19:50:43

@kolbászoszsömle:

Teljesen igazad van.

Ami a szabálykövetést illeti, (és itt már kicsit vissza is kanyarodok az eredeti témához) nem a magas bírságnak van visszatartó ereje, hanem a megkerülhetetlen bírságnak.
Meg kell nézni a régi nullást. Van egy objektív felelősség (most abba ne menjünk bele, hogy kinek mi a véleménye róla, működik), meg van egy rahedli kihelyezett mérőeszköz. Azóta a többség csodálatosan betartja a korlátozást. Semmi másért, csak mert elkerülhetetlen a büntetés.

Lehet itt milliós nagyságrendű a bírság, ha még ügyvéd sem kell a kiskapukhoz (lsd.: Sztv. 57§)

Nazareus 2009.04.26. 19:57:14

@107!: A többség betartja: ahol a méröeszközök vannak. Elég könnyü megjegyezni. Egyébként elég röhejes, hogy 2x2 sávos, betonelemmel elválasztott úton nem lehet annyival menni, mint mondjuk az 1x1 sávos, elválasztó nélküli 5-ösön vagy 51-esen.

Dr Kangörény 2009.04.26. 19:58:39

@Navarone: Kívánom neked, hogy olyan bajod legyen, mint anyámnak, és azzal próbálj meg gyalgoloni, te fasz! Istenem, amikor ostoba barmok billentyű közelébe kerülnek...

indapass90210 2009.04.26. 19:59:45

@107!: Tényeg, objektív felelősség: Mi van akkor, ha az engedélyed nélkül valaki elviszi az autódat és 190-el végigmegy a nulláson?

ghck 2009.04.26. 20:01:32

@Nandi29: dögöljön meg?!? Mert gyorsabb volt? Te ugyanolyan szabályszegő voltál, és ne gondold, hogy a gyorshajtás kevésbé bunkó dolog, mint a rendszámtalanság. Abba még senki nem halt bele, hogy valakinek hiányzott a rendszámtáblája.

"Én is szeretek gyorsan menni, néha szabályt szegni is, de vállalom is a felelőséget érte."

Ez mit jelent, ha a szabályszegésed mondjuk valakit egy életre megnyomorít, hogyan képzeled, hogy vállalod a felelősséget? Hogyan?

"Hát hol élünk?" Hát ez az.. Hol?

cso zsi 2009.04.26. 20:04:30

@107!: Általában hasonló véleményen vagyunk, de most mégsem.
A villogó lámpa valóban figyelemfelkeltő, ezért is alkalmazzák különleges helyeken, míg a helyzetjelző lámpa a jármű helyzetét jelöli.

A villogó piros lámpa hogy, hogy nem, épp a megkülönböztető jelzést (eredetileg csak kék) használó járművek fényhídjának, hűtőrácsának, első szélvédőjének tartozéka lett.
(tudom, amcsiból ezt küldik, az egyszem forgalmazót meg a haszon érdekli)

A biciklilámpákat huangcsou, és hien-xieng-ti közötti dokkok második dzsunkasoráról (az elsőről a számítógéptápok jönnek) szerzik be a kereskedők.

Utcai járműveken előírás van a lámpák színére.
Elöl fehér, vagy kadmiumsárga (egyszerre nem használható), hátul piros folyamatos fény, és csak az irányjelzők borostyánsárgák.
Kék meg ződ nem játszik, mert zavaró, megtévesztő a színe.
Nem csak magyar, hanem európai szinten.
Ezúton csókoltatom a kedves mamájukat azoknak, akik még mindig le tudják vizsgáztatni a magyar rendszámos, amerikai gyártású, piros indexes szarjaikat.

107! 2009.04.26. 20:14:19

@cso zsi:

A leírtak alapján mégis egy véleményen vagyunk.
(lehet, hogy nem tudod, hogy én a bringa lámpáról beszéltem? Ott teljesen jó, hogy villog. Hiszen veszélyes, veszélyeztetett közlekedő :-) )

A fényhíd azért változott, mert pl.: nagy ködben a kéktől sokkal jobban látszik a piros. Így szélesebb időjárási, és látási viszonyok között is jól látható marad a használója.

Az amerikai normás sz*roktól meg én is ki vagyok bukva.

Circus 2009.04.26. 20:21:53

Erről a villogós lámpás témáról meg beugrott az a bizonyos harmadik (középső) féklámpa, ami ugye egy jó darabig tiltva volt, aztán meg majdhogynem kötelező egyik napról a másikra - miután szériatartozékként nem lehetett kiszedetni az új autókból.

Nameg valamiért csak odarakták...

¿Qué tapas hay? 2009.04.26. 20:46:46

Nem tudom mit kell ezzel pöcsölni. Rendszám nélküli közlekedés: egyedi azonosító jel meghamisítása (Btk. 277/A § / Btké 25/A §)

efhábé 2009.04.26. 20:51:01

Én csak annyit szeretnék mondani, hogy a Golf csak kompakt, nem felső-közép, VW-ból az a passat.
Továbbá még azt is, hogy a rendszám hiánya nem veszélyezteti a többi közlekedőt, tehát ezen kiakadni, keseregni, posztot írni tipikus magyar "dögöljönmegaszomszédteheneis" mentalitás.

nagyzee 2009.04.26. 21:00:24

A KRESZ ötödik paragrafusának első bekezdése előírja, hogy "a közlekedésben olyan járművel szabad részt venni, amelynek jogszabályban meghatározott érvényes hatósági engedélye és jelzése van". Maga a KRESZ nem részletezi a kérdést, a rendszám elhelyezéséről így egy viszonylag régi jogszabály, a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet "a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről" rendelkezik. Ez többek között kimondja, hogy: "27. § (1) A jármű - az e célra kialakított helyre - a jogszabályban előírt hatósági jelzést feltüntető táblát (rendszámtábla, azonosítási tábla) kell felszerelni."

Nos, akkor ezt én úgy értelmezem, hogy ha nincs az autón rendszám (mert a vezető szerint valahol elveszett), akkor a rendőr leállíttatja ott ahol van, forgalmi engedélyt bevonja, és felhívja a vezető figyelmét, hogy legközelebb akkor üljön az autójába, ha az majd megfelel az előírásoknak. Ha eközben véletlenül előkerül az elveszett rendszám pl az ülés alól, akkor az már gáz. Feljelentés.

indapass90210 2009.04.26. 21:08:47

@¿Qué tapas hay?: ménemmingyá gyilkossági kísérlet??? Há azé vette le, mer gyorshajtani=ölni akar, vagy nem????

9mmPara 2009.04.26. 22:04:43

@efhábé: azt hiszem, a fenti hozzászólásokból egyértelmű: a többség véleménye szerint a hiányzó első rendszámok jobbára azért hiányoznak, mert a tulaj leszed(et)te, hogy pénzbüntetés nélkül tudjon gyorshajtani. Azaz kifejezetten abból a célból, hogy olyan szabálysértést kövessen el, ami a közúti balesetek nagyon nagy hányadának közvetlen oka. Emiatt tiltakozni egyáltalán nem a szomszéd tehenének esete.

9mmPara 2009.04.26. 22:08:16

@Dövan: ha már gyilkossági téma: a jog nem csak kifejezett szándék esetén büntet: nem feltétlenül kell akarni ölni. Elég, ha az illető belenyugszik, hogy a cselekedete következménye bizony halál is lehet, de nem törődik vele.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.04.26. 22:56:06

@9mmPara: A fenti hozzászólók többségének véleménye alapján a pirosorrú hondát is azért vesz az ember, hogy száguldjon, meg napfogyatkozásos mitsubisit, meg AjjMáájGodos merkádeszt is.


Akkor ezeket is büntessük meg jól gyilkossági kísérletért!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.04.26. 22:56:11

Na, látom egyesek megint tömeggyilkost csináltak az első rendszám nélkül közlekedőkből...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.04.26. 22:59:19

@9mmPara: Akkor én belenyugszok, hogy ha kimegyek autóval az utcára, és szenvedhetek balesetet, amiben valaki meghal...Most mehetek börtönbe?

T. Péter 2009.04.26. 23:29:05

Csak hogy dícsérjem a rendőröket: este 11-kor jöttem ma hazafelé a havertól, biciklivel. Elöl fehér, hátul folyamatos piros fényű lámpával, hogy a kötekedőket is megnyugtassam.
Két rendőrautóval is találkoztam, kb. 800 méterre a házunktól, cirkáltak az utcákban kb. 25-30-as tempó mellett. Minden elismerésem a XVI. kerületi rendőrségnek. Este 11-kor a járőröknek lassú cirkálás mellett az utcákon a helyük, és fel kell figyelniük minden gyanúsan ólálkodó alakra. Egy hónapja lehetett, hogy láttam, amint gyalogosokat igazoltattak, szintén este 11 környékén. Más kérdés, hogy miért pont azt a házaspárt, aki minden nap ugyanakkor, ugyanabban az utcában sétáltatja a kutyát... lehet, hogy pont ezért, mert kérdeztek tőlük valamit, amit láthattak. Mindenesetre a kerületi rendőrök mostanában udvariasak, és valóban azt a munkát végzik, ami a feladatuk. Engem még egyszer sem állítottak meg, sem autóval, sem gyalog, sem biciklivel, mert nem száguldozva, nem részegen, nem bömbölő tuc-tuc zenével jöttem hazafelé.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.04.26. 23:52:18

Na, én megyek, kinyírom a szomszéd tehenét:)

indapass90210 2009.04.27. 00:34:45

@...::: Flúgos Kamionos :::...: A lényeg, hogy ha úgy ütöd el kamionnal (tehénhez az kell minimum), akkor szedd le az első rendszámot, mert úgy nem ismernek fel az utcában!

9mmPara 2009.04.27. 09:03:06

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Na, itt a dolog lényege: a jogalkotó azért hozta létre a Kresz fedőnevű képződményt, hogy a -- viszonylag szabad -- közlekedés iránti társadalmi igényt megpróbálja összhangba hozni a közlekedés, mint igencsak veszélyes üzem lehetőség szerinti korlátozásával.
Képzeld el, hogy holnaptól teljes mértékben megszűnik a Kresz és a kis zöld emberkék ki is törlik mindenki agyából a szabályokat. És ugyanaz a járműtömeg elindul. Itt bizony megáll az a helyzet, amit fentebb írtál.

107! 2009.04.27. 09:25:22

@9mmPara:

Még csak a KRESZ-t sem kell megszüntetni! Tegyünk minden autót beazonosíthatatlanná. Az arctalanság (következmény nélküliség) veszélyes magatartást hoz ki az emberállatból.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.04.27. 09:58:25

@9mmPara: Nem azt mondtam, hogy szűnjenek meg a szabályok, meg azt sem, hogy helyes dolog rendszám nélkül közlekedni, de nem kellene gyilkosnak kikiáltani azt, akinek nincs első rendszáma.

Sitti 2009.04.27. 10:35:43

Nekem épp festik az első lökhárítómat. Ezért a rendszám az ablakba van kirakva.
Ezért megbüntethet a rendőr? Hiszen nincs helyem ahova felrakhassam....
(Egyébként nem járok vele. Otthon áll a verda. De elméleti szinten érdekel, hogy kaphatnék-e büntit.)

107! 2009.04.27. 11:41:02

@Sitti:

Ahogy itt már valaki bemásolta: KRESZ 5.§
Igen, kaphatsz érte. az más kérdés,hogy ki fog megállítani egy láthatóan hiányos autót, amin ezért nincs rendszám.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.27. 19:22:36

@107!: Bármely idősebb vidéki kollégád :)

107! 2009.04.27. 19:32:54

@KuKori:

:-) Abból a "nyócelemis" féléből? Már lassan csak kikopnak. :-)

ganyager 2009.04.27. 19:57:48

áááááááá Én már nem tudok semmit mondani! - És felháboríró, aki úgy gondolja, hogy bármit is megcsinálhat az úgy is megcsinálja, csak az a lényeg, hogy magának jó legyen!

- Ez a jelenség megtalálható máshól / más témánál is!

- Lásd a mostani rendszámlevételt (mire jó ez?? - Magának tesz jót, mert ha ott lenne megbüntetik)

- Lásd pl. a mozgássérült parkolóigazolványos dolgot...! - ő a "nagysága"oda áll ahova nem szabadna egyébként. - Csak nem gondol bele, hogy nem azért nagyobb a mozgássérült parkoló, hogy oda a nagyobb autóknak kell beállnia, hanem a sérült autóvezetőnek esetleg a tolokocsit is kikéne vennie és úgy átszállnia!

- Mit csinál mindkettő esetben a rendőrség??? - SEMMIT.

Rav Antal 2009.04.28. 11:42:38

@kolbászoszsömle: Nekem két villogó van fent, ellentétes ciklusban, tehát folyamatos vörös fényt ad. Ez megfelel?

redriot77 2009.04.28. 12:50:14

Egy olyan városban, ahol többen használnak rokkantigazolványt, mint ahány parkolóhely van, miért csodálkozunk a rendszám hiányán? Ez egy ilyen hely. Kisstílű ügyeskedők földje.

KicsiZsu 2009.04.28. 14:47:07

hogy miért van kevesebb rendszámtábla?! a minap kaptam egy jó kis sztorit ezzel kapcsolatban:

Időpont: 2009. ( április 19 ) délelőtt
Helyszín: Budapest, Egér út, Shell kút

Elvittem az autót szerelőhöz, h nézzék át, megnéztük a kerekeket is ...stb.
Jövök visszafelé, gondoltam le is mosom, meg kap egy tank üzemanyagot
Állok a sorban a kútnál, jön egy kislány, valami kikent kifent cabrióval, előttem áll a sorban a pénztárnál, látszólag valamilyen okból zaklatott, de én nem nagyon voltam képben a kábulattól, amit a parfümje okozott, amit biztos egy dézsából magára borított
Szóval jön ő a kutashoz:
Csaj: hali, egy autópálya matricát lécci
Kutas: milyet?
Csaj: ccc nem tom. hány napos van?
Kutas: ilyen-meg ilyen.
Csaj: Ilyen jó lesz.
Kutas: ok, rendszám?
Csaj: Most szívatsz?
Kutas: nem, ha pályamatricát akarsz venni, nekem kell a rendszám
erre ő: Jól van, de erre még lehet hogy rábasztok ( bocs a szavakért, de ezt mondta a kislány ) és kirohant
Nézzük a kutassal, hogy mit csinál, mert eltűnt a kocsija mögött
3 perc múlva b***i, visszajött, letette, a hátsó rendszámtábláját az asztalra, és közölte a pultossal, h ilyen még vele nem történt, letört a körme, és a barátja már úton van, mert nem tud így vezetni miféle eljárás ez?
Kutas: nem kellett volna behozni,, elég lett volna ha bemondod
Erre a csaj: "úúú igen,?"
jött is a csaj pasija pár perc múlva egy jó nagy mercivel, bement, megkérdezte mi történt, elmondták neki, és a kutassal egymást támogatták a röhögéstől,
jó fej volt "

9mmPara 2009.04.29. 13:52:40

Tegnap délután egy közepes méretű vidéki városban láttam egy nagyon-nagyon alapszinten motorizált VW Polót első rendszámtábla nélkül közlekedni. A kocsi általános megjelenését/kiegészítőit és a sofőr vezetési stílusát figyelve, ő sem véletlenül hagyta el a rendszámot.
De mivel nemigen tudom elképzelni, hogy az a jármű képes valódi, súlyos sebességtúllépésre autópályán, arra gyanakszom, hogy a rendszámtábla hiánya őnála egyfajta optikai tuningelemmé lépett elő: mintegy azt sugallja, hogy az én autóm olyan, hogy akár többszázezer forintos gyorshajtásra is képes :)

Touch-Kó 2009.06.03. 21:33:36

Jah tényleg egyre kevesebb elől a rendszám.
A motorról előlről én is levettem XD

Vajon miért nincs rajtuk?
Mert sok helyen kinnt felejtik(?) a 30 as táblát egy útfelűjítás után..
Anno Árpa híd, októberben fejezték be a hídelem kicsierélését.December közepéig kinnt hagyták a táblát, senkisem ment 30-al, amennyit a tábla jelölt...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása