Érdekes felfedezést tett Péter a bizonyos autókról hiányzó rendszámok kapcsán. Arra figyelt fel, hogy nagyon jellemző, milyen kategóriáknál nem szokott gyakran ott figyelni a rendszám a kocsik elején. Én kicsit meglepődtem a megfigyelés eredményén.
Mostanában megszaporodtak a balesetekkel, erőszakos sofőrökkel foglalkozó cikkek. Én kivételesen egy egészen más témáról szeretnék írni, éspedig a rendszámtáblákról.
2-3 éve kezdek felfigyelni arra a jelenségre, hogy a többnyire fekete színű, felső-közép kategóriás (Golf, Passat, Avensis stb…), 4-5 évnél fiatalabb autók egy igen jelentős részének hiányzik az első rendszámtáblája. Érdekes, hogy az egy osztállyal feljebbi kategóriájú kocsiknál már sokkal kisebb a hiba előfordulása, és az alsó-középosztályt, valamint az 5 éves kort meghaladó járműveket megfigyelve, szintén erőteljesen ritkul az előfordulási ráta (esetleg a „streetracer”-esített öregebb autóknál figyelhető még meg).
A lehetséges okok közül mindenki válassza ki a legvalószínűbbet. Az én ötleteim:
- ügyetlenül parkolt, és leverte a Demszky-oszlopok valamelyikénél a sofőr. (ezt cáfolja, hogy többnyire sértetlen az első lökhárító, és a rendszámtartó keret is).
- Elveszett, ellopták. (ilyen mennyiségben? És akkor a kis zöld Swiftekről miért nem hiányzik? Esetleg ebben az osztályban gyártási hibás, „önelhagyós” rendszámkeretek kerültek forgalomba?)
- Nem akar autópályadíjat fizetni (ha ilyen kocsit üzemben tud tartani, akkor nem az autópályadíj a legjelentősebb tétel)
- Fél a Fáma Lézeres mérések „eredményétől” (a lézerrel ugyan mindig előről mérnek, de a rendőrség üzemben tartja a hagyományos traffipaxokat is, melyek hátulról is fotóznak, akár sötétedés után is).
- Egyszerűen hanyag ember, és miután lefényeztette, kijavíttatta a műanyag lökhárítót, elfelejtette visszarakni a rendszámot a helyére. (Ilyen tömegesen vannak hanyag emberek?)
Mivel a jelenség tömegesen elharapódzott a környékünkön (Budapest), így érdemesnek találtam ezzel foglalkozni. Amint látható, mind az öt indoknak van ellenérve, valamint egyik miatt sem lenne indokolt a tömeges elterjedés.
Derék rendőrségünk pl. alapból megállíthatná ezeket a járműveket, és 1 héten belüli, a Mozaik utcában esedékes szigorított műszaki vizsgára és/vagy felragasztott, a fényezés megsértése nélkül el nem távolítható matricarendszám viselésére kötelezné az autót.
De lehet, hogy elég lenne az is, ha minden másnap megállítanák a rendőrök egy 5000 Ft-os bírság erejéig, amit lassan, körülményesen, jókora késést okozva szabnának ki az autósnak. 1-2 hét után visszakerülne az a rendszámtábla a helyére.
Minden autós járjon első rendszámtábla nélkül, a motorosokhoz hasonlóan, és a hátsó rendszámtáblát is tartsa koszosan, sárosan? Vagy inkább vállalja fel közlekedési szokásait, rendszámmal együtt? Melyiket válasszuk?
Az utolsó 100 komment: