Rengeteg motoros sztorink volt már idén amióta kitavaszodott, a motorizálatlan kétkerekűekről viszont valahogy kevesebb szó esett, pedig Bandi is a megmondhatója, hogy velük kapcsolatban is történnek mindenféle kalandok. Azt tudjuk, hogy nagyon sok helyen nem túl jó minőségűek a kerékpárutak ott is ahol vannak és ilyen helyeken aki haladni is akar, az az autók közé kényszerül. De amikor egy bringás gyökkettővel kerekezik egy forgalmas úton, ahol amúgy is szűkek a sávok, az már erősen megkérdőjelezhető.
Ma olyan 14.30 körül történt az eset és miután nem először tapasztalok ehhez hasonlót, gondoltam megosztom Veletek. Teréz körút, viszonylag közepes forgalom. Belső sávban megyek, előttem egy biciklis.
Lassan megy, megelőzni szinte lehetetlen feladat, mert ugye jó magyar mentalitás szerint az embert nem engedik be a külső sávba. Gondoltam egy idő után, majd csak észreveszi, hogy vannak mögötte kocsik, ugyanis pár perc alatt nem is kevés gyűlt fel mögötte, és talán lehúzódik, vagy ne adj isten felmegy a járdára, hogy elengedjen, minket, engem.
Nem tette, pedig lehetősége lett volna rá, már csak azért is, mert egy idő után a Margithídra értünk, ahol a járdát jó pár biciklis használja közlekedés céljából. Emberünk volt a ritka kivételek egyike. Megunva a mögötte való cammogást rádudáltam, hogy ugyan húzódjon már le és engedjen el, mire fogta magát és még beljebb ment, így aztán még inkább lehetetlenné téve a kikerülését, egyben jelezve, hogy csinálhatok bármit, ez az Ő sávja.
Egy idő után persze meglehetett előzni, de addigra már hosszabb sor torlódott fel mögötte. Az eset kapcsán a következő dolgok jutottak eszembe. Miért gondolja szinte minden biciklis, hogy övé az úttest, nem pedig az autósoké? Ennyire nehéz megérteni, hogy az utakon a kocsiknak igenis joguk van a gyorsabb haladáshoz?
Ha már valaki a belvárosban biciklizik, akkor miért nem a járdát használja vagy ne adj isten a bicikli utakat? Egyáltalán, miért kell az autósokat szándékosan akadályozni?
Az utolsó 100 komment: