Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Veszélyes az új kereszteződés

2009.08.07. 09:32 :: SilentSound

Tudom, hogy drága olvasótáborunk jelentős része csont roppanásáról és vér fröccsenéséről szeret leginkább értesülni, legalábbis a látogatási statisztikák ezt mutatják, nekem mégis azok a kedvenc posztjaim, amikor a lelkes levélíró egy adott helyszínnel kapcsolatos közlekedési problémát elemez ki és hozzá rajzol is, hogy ne fejben kelljen megálmodni, hogy mi merre hány méter. Tomi ebből adódóan kedvenc levélíróim táborába lépett, de majd jól porba alázzátok, nehogy máskor is küldjön valamit. Mert kivételezni meg nem lenne szép, ugye.

Ha publikálásra alkalmasnak ítélitek tegyétek közzé, kíváncsi lennék a véleményekre, akár egy szavazással egybekötve, az általam javasolt változtatás értelmesebb, vagy hülye az író, és ne akarja megváltani a világot!


Ide építették az új utat
 

A helyszín Szombathely északnyugati része a 11-es Huszár út és a 87-es elkerülő egy szakasza. Itt futottam bele egy érdekes dologba, ami a forgalmi helyzet egyértelműsége ellenére is balesetveszélyes lehet.
 
Alaphelyzet szerint - első kép - a 87-es úttól felfelé "külterület", lefelé a város... Az építések olyan formán zajlottak, hogy a Metro előbb épült, kapott egy csatlakozást a körforgalomból - baloldali, majd évekkel ezután a környék új házakkal stb. bővülve igényelt egy újabb körforgalmat - ez lenne a jobb oldali.

Valakinek biztosan megfordult a fejében, hogy a 87-es benzinkút felőli irányából érkezőknek milyen jó lenne ha nem kellene a következő körforgalomig majd visszairányba menni azért, hogy bejussanak vásárolni, ezért nemrég a jobb oldali körforgalomtól csináltak egy egyirányú utat - ezt rajzoltam rá vastagított vonalakkal, mivel még nem szerepel a térképen... Ha valaki kíváncsi az eredeti helyzetre akkor Google Earth-ön jobban látható (lejjebb beszúrtam egy műholdképet is szemléltetésképpen - a szerk.).


Régi és új
 

Ami számomra érdekes az az új út becsatlakoztatása, egész konkrétan az elsőbbségek "kiosztása". A második - mindenféle művészi izlést nélkülöző - képen az eredeti áruházhoz vezető kis kanyar, majd a már becsatlakoztatott egyirányú szakasz látható a kint lévő forgalmi jelekkel, táblákkal.
 
Mi is az én problémám? Az, hogy miért nem az egyirányún érkezőknek van elsőbbségadási kötelezettsége?

Természetesen így is lehet közlekedni, de valahogy nem találtam benne logikát, végül arra jutottam, hogy inkább balesetveszélyes a dolog...
 
Ha valaki vásárolni akar és bal irányból közelít azt látja, hogy szembe nem lehet bemenni, értelemszerűen gondolja, hogy az egyirányú... és bár KRESZ sehol nem írja, hogy a kétirányú úton haladónak elsőbbsége van az egyirányon haladóval szemben - mondjuk egy ilyen helyzetben - logikusnak tűnhet azt gondolni hogy mégis, és simán befordul, puff...


Ilyen volt korábban föntről nézve

Vagy befordulna, ha az utolsó pillanatban észre nem venné, hogy hoppá nem látok macisajtot(háttal) az egyirányún jövőnél, viszont van azon a szakaszon ahová én kanyarodnék, aztán hirtelen satu, mert valaki épp kirobog az egyirányún.
 
Számomra az lenne logikus, hogy ha valahol közlekedek akkor legyek megfelelően informálva a várható helyzetről, vagy a hely kialakítása logikus legyen. Itt arra gondolok, hogy látom a behajtani tilost, oké kanyarodjunk, de alapvetően nem azt kezdem el vizslatni, hogy ugyan van-e macisajt háttal!

Napokban volt téma a KRESZ "teljes" újraírása, ami szerintem felesleges, inkább csak jól és logikusan kellene használni, mind vezetés közben, mind pedig egy ilyen kereszteződés stb. betáblázásánál - ami igaz, hogy nem "KRESZ", hanem forgalomtechnika, de talán érezhető a kapcsolat.

51 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó veszélyes kresz útfelújítás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nikorene 2009.08.07. 10:06:27

Sztem is értelmesebb lenne macisajt az egyirányúhoz kanyarodó fölérendelt úttal kereszteződés kiegészítő táblával (mittoménhogy hívják)

Nikorene 2009.08.07. 10:06:58

vagy legyen kétirányú a bekötő út is

Marcellusca 2009.08.07. 10:28:24

Nem értem, hogy mi a probléma.
Körültekintően és nem megszokásból kell vezetni!
Ha "elfelejtettek" volna macisajtot oda kitenni, akkor is ugyanez a helyzet lenne. Jobbkéz szabály. De legalább vannak táblák.
Tessék azokat figyelni!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.08.07. 10:33:15

@Marcellusca: Itt a környéken kb. 2 éve egyirányúsítottak pár utcát, elég nehezen szokták meg. Aztán rá pár hónapra az egyiket megfordították, mert rájöttek, hogy balfaszok voltak (három párhuzamos utca ugyanabba az irányba volt egyirányú), na akkor meg végképp káosz lett, kellett ahhoz is majdnem egy év, hogy ne jöjjön ki elém valami idióta szemből halálos nyugalommal, merthogy ugye ő jön jobbról...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.08.07. 10:58:44

Hát, elég gányolt megoldás a jelenlegi, szerintem is jobb lenne az egyirányú végére tenni macisajtot. Még jobb lett volna az egyirányú macisajtos becsatlakozását a kanyar után tenni, hogy egyértelművé tegye, hogy az egyirányú egy becsatlakozó út...

Vagy lehetett volna kétirányúvá tenni ezt is, akkor logikus a jelenlegi macisajtozás...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.08.07. 11:03:08

@Marcellusca: Hm, ha nem lenne macisajt, akkor a felülről érkezőnek nem kellene elsőbbséget adni az egyirányúból érkezőnek, tehát nem lenne ugyanaz...

Egyébként igaz, körültekintően kell vezetni, de azért nem mindegy, hogy a forgalomszabályozás segít, vagy hátráltat, netán balesetveszélyes...

craft75 2009.08.07. 11:17:21

Hülyén van megoldva az biztos.
Bár szerintem örüljetek hogy nem építettek egy viaduktot a benzinkút meg az áruház közé.

Marcellusca 2009.08.07. 11:20:58

@promontor: Bocs, én arra gondoltam, hogy valakinek mindenféleképpen elsőbbséget kell adni és még mindig jobb, ha kitáblázzák, mintha a birkákra (akik nem ismerik a jobbkéz szabályt) lenne rábízva.
Ha az egyirányúba teszik ki, az meg mégveszélyesebb lehet, mert a sok idióta nem képes feldolgozni, hogy miért a kanyarodóknak van elsőbbsége, mikor ő egyenesen menne tovább.
Van néhány ilyen kereszteződés és egyeseknek megoldhatatlan forgalmi akadályt jelent annak leküzdése. :)

Danessz 2009.08.07. 11:21:44

szarjatok sünt mindketten! :D

pt_tomi 2009.08.07. 11:24:30

Üdv!
Ez hamar kikerült:)-regisztráltam is meg minden de ez kit érdekel...naszóval:

Marcellusca:
Ha jobban megnézed teljesen más helyzet áll elő ha nincsen macisajt!

Én onnan próbáltam megközelíteni a dolgot, hogy mi lenne ha azoknak lenne alapvetően elsőbbsége, akik úgymond akadálytalanul haladhatnának!
A balról és a fentről jövő csak egy irányban mehet tovább, aki az egyirányún jön meg kétfelé vagy-vagy...

Osztom azt a véleményt, hogy nem rutinból kell közlekedni, de ha valamit forgalomtechnikailag jól is meg lehet csinálni akkor úgy kéne nem?

-"az utolsó pillanatban észre nem venné" az én voltam;)

ahha 2009.08.07. 11:26:40

Tényleg nem logikus. Az áruházba két helyről lehet behajtani, de csak egy út vezet kifelé. A kereszteződés melyik ágán jön a legtöbb autó?Igen, a kifelé jövőn, amennyiben a Metro esetében is érvényes a Feró-elv, miszerint ami befolyik az előbb-utóbb ki is fog folyni. Jelen esetben az autók, és annyi jön ki egy úton, amennyi kettőn bement (Ki=Be_balról+Be_jobbról). Tehát melyik ágra kell tenni a macisajtot? Nem, kis buták, nem! Persze hogy arra, ahol a legtöbb autós szívja meg, tehát a kifelé jövőre! Egy sün rendel a közútkezelőnek!

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.08.07. 11:29:47

@Marcellusca: Igen, erre mondtam azt, hogy ha az egyirányú nem pont a kanyarba torkollana be, hanem (mondjuk 15-20 méterrel) feljebb, akkor már nem alakulhatna ki ez az "egyenesnek van elsőbbsége" érzés, ráadásul az a kis kanyar, amit emiatt az egyirányú szakaszról érkezőnek meg kellene tenni, rögtön le is lassítaná, tovább csökkentve az esetleges balesetveszélyt...

Marcellusca 2009.08.07. 11:44:10

@pt_tomi: Kicsit félreérthető voltam, de itt: @Marcellusca: pontosítottam. :)

metal · http://electric.blog.hu 2009.08.07. 12:18:27

Mi a baj ezzel a szituációval? Ha balra akarsz kanyarodni, az az alap, hogy körülnézel. Ha szembe behajtani tilos van, akkor az is alap, hogy onnan jönnek autók.

PitBuli 2009.08.07. 12:22:34

Csak aki megszokta az előző állapotot, annak fura, nekem, aki a helyet abszolút nem ismeri, nem okozna semmilyen fejtörést. Macisajt, megállok, elsőbbséget adok, ha meg az egyirányúból jövök, akkor jobb is, hogy az egyenesen haladó úté az elsőbbség.

Zsola777 2009.08.07. 12:23:47

Nem vagyok forgalomtechnikus, de logikus a jelenlegi helyzet. Azért, mert ha valaki a kereszteződésbe ér (bármely irányból), nem kell megosztania a figyelmét a továbbhaladáshoz. A felvetett logika szerint a balról és felülről érkezőnek senkinek nem kell elsőbbséget adnia, hiszen csak egy irányban tudnának tovább haladni, az egyirányúból (képen jobbról) érkezőnek viszont a neki szemből (balról) és jobbról (fentről) érkezőnek is elsőbbséget kell adnia.
Akkor, ha nagy a forgalom az áruházba/áruházból, ez az ág valószínűleg beragad, mert senki nem mond le szívesen az elsőbbségéről.
A jelenlegi helyzetben a balról jövő csak a szemből jövőnek ad elsőbbséget, ezt tisztán látja, még a fejét sem kell elfordítania, egyértelmű a helyzet.
A jobbról jövő elsőbbséget kap, de ha elmegy az áruházba, valószínűleg jelez (reméljük), így a fentről jövő jobbra tud fordulni.

Szerintem a jelenlegi helyzet kiegyensúlyozottabb, hacsak az egyirányúból jövők nem haladnak egyenesen tovább - és miért is haladnának, onnan szinte mindenki az áruházba megy.

pt_tomi 2009.08.07. 12:23:55

@metal: "mi lenne ha azoknak lenne alapvetően elsőbbsége, akik úgymond akadálytalanul haladhatnának!
A balról és a fentről jövő csak egy irányban mehet tovább, aki az egyirányún jön meg kétfelé vagy-vagy..."

Zsola777 2009.08.07. 12:30:29

OFF: bocs, elírtam (...egy irányban tudna...), de az ebéd utáni delírium rovására írom :)

kispista2 2009.08.07. 12:37:01

Ki az a hülye, aki balrakanyarodás közben nem veszi észre a szembejövőt?

TH 2009.08.07. 12:41:47

@pt_tomi: A felvetés logikus. Minden jó megoldást leírtak már előttem: tök jó lenne a kereszteződés így, ha kétirányú lenne az új út, vagy ha alárendelt lenne, és kitennék a macisajtot+a "kis út nagy kanyarodó útba csatlakozik" táblát, vagy ha csak macisajtja lenne az egyirányúnak, de nem pont a kanyarba érkezne, hanem kicsit arrébb.

@PitBuli: és ha az egyirányúval szemből érkezel? Egyenesen nem tudsz menni, tehát mész balra. Annyira logikus, hogy ez nem egy védett kanyarodó út, hanem elsőbbséget kell adnod a szemből jövőknek?

pt_tomi 2009.08.07. 13:02:05

@Zsola777: igazad van abban, hogy a jelenlegi helyzet okozhatja a legkisebb dugót, és még az is logikusnak tűnik, hogy aki az egyirányún jön valószínű vásárolni megy így neki jobbra -képszerint felfelé megy. Szóval aki vásárlás után van szinte "akadálytalanul" mehet kifelé...

De itt a blogon is láttunk már érdekességeket, hogy ki hogyan próbál előnyhöz jutni. Van úgy, hogy itt a 87 bal körforgalma bedugul, kíváncsi lennék, hány élelmes használja ki ilyenkor, hogy a jobboldali körforgalomtól kezdve "rövidít"...

Most is azt írom annak aki nem ért egyet velem, hogy mi a logika abban, hogy ha a balról és fentről jövő kényszerítve van EGY KONKRÉT IRÁNYba való haladásra akkor miért az őt "keresztező" élvez elsőbbséget? -csak erre a példára vonatkozóan

LaMeRick 2009.08.07. 13:04:20

Itt is így van megoldva : norc.hu/embed.aspx?id=163bd0403c5e8654458e767db76f501d&ppa=324.3&r=0&vla=-20&lz=60&acc=5235ce57-96bf-4883-bac7-643c322dca04

Kiegészítve azzal, hogy "alulról" is jöhetnek. És ugyanúgy a "balról" érkezők 99%-a "fölfelé" megy tovább.

igazi hős 2009.08.07. 13:13:16

Nem értem, ha azt volt a cél, hogy a benzinkút felől is be lehessen menni a Metróba, akkor miért nincs 3 kötelező haladási irány tábla? A balról jövőnek balra, a másik kettőnek jobbra? Akkor a kijövőknek nem kéne elsőbbséget adniuk, az meg hogy a T két oldalát hogyan szabályozzák mindegy (mondjuk értelmes helyeken megmérnék a forgalmat).

Zsola777 2009.08.07. 13:30:12

@pt_tomi: Talán a fentiek miatt gondolták úgy, hogy egyszerűbb (sztem is megakadályozza a bedugulást ott).
Az már más kérdés, hogy ha a 87-es bal körforgalom bedugul, és a 87-es is, akkor többen arra fogják levágni. A két variáció közül bármelyik lesz, itt levágók úgyis lesznek, mindkét esetben azonos hatással lesz a forgalomra.
Innentől pedig tökmindegy, vissza az előző kockára...

Szerintem elfogadható, hogy egy kereszteződésben a táblákat az alapján helyezzenek el, hogy a rajta átmenő forgalmat felgyorsítsák, az újtain pedig lehetőség szerint ne álljon meg a forgalom. A jelenlegi helyzetben ez jobban teljesül. Ez pedig fontosabb annál, hogy ki hány irányba tud tovább haladni. A körforgalmak is működnek, pedig ott egy irányból "jönnek", és sok irányba mehetnek tovább. A lényeg az elsőbbség egyszerű szabályozásának a kérdése.

titan 2009.08.07. 13:37:17

A balra nagy ívben kanyarodó autósnak amúgy is elsőbbséget kell adnia az egyenesen érkezőnek vagy kis ívben jobbra kanyarodónak, hol itt a probléma

blogsámán 2009.08.07. 13:38:44

Ha jól értem, a post írójának az a problémája, hogy az alsó képeket tekintve, aki balról jön, az miért nem mehet egyenesen, vagy ha már nem mehet, akkor miért nincs előnye a jobbról jövővel szemben. Én azt a véleményt osztom, hogy nincs ebben semmi meglepő, körültekintően kell vezetni, és akkor nincs belőle probléma. Észre kell venni a behajtani tilos táblát, amiből következik, hogy nekem kanyarodnom kell majd, ami viszont maga után vonzza azt, hogy elsőbbséget kell adnom a szemből egyenesen érkező részére. Egyébként ilyen kereszteződést Bp.-en is tudok 2-t is, bár igaz, hogy azok 4-es kereszteződések, nem pedig 3-asok. Az egyik a Kiscelli út legteteje (lehet, hogy ott már nem is így hívják), a másik pedig a Gyöngyösi utca a Duna Plaza-hoz közeli végén. Mindkét helyen a főút egy behajtani tilos táblába fut bele. A legtöbb autósnak ez nem okoz gondot, de persze néhányan már csak az egyirányú utcában veszik észre, hogy a sz...tt f..sz rossz végén állnak.

sevcsik 2009.08.07. 13:40:18

@TH: Egyetértek. Az lenne a logikus, ha az egyirányú alá lenne rendelve, mert így elég zavaros a helyzet.

De a legjobb az lenne, ha nem a kanyarban csatlakozna az egyirányú.

TH 2009.08.07. 14:18:42

@Sevcsik: jaja, felvázoltunk 3 értelmesebb megoldást, ami jobb, mint a jelen helyzet! :)
De egyébként a mostani sem vészes, mert elég egyértelmű így is. Tudok rosszabbat, pl. a Lurdy ház háta mögött, ahol a kanyarodó út szintben eltér az egyenes továbbhaladástól, de nincs kitáblázva, hogy a kanyarodó védett lenne, így aztán ki a látható jelek alapján , ki pedig a táblák hiányából állapítja meg az elsőbbséget, és a kettő ellentmondásban van egymással. :)

szaGértő 2009.08.07. 14:18:53

@SilentSound: És a halálos nyugalom szó szerint értendő...

jónévez 2009.08.07. 14:19:39

Az az igazi probléma, hogy ez ott így volt kialakítva kezdettől fogva, csak az a rész, ami most egyirányú a benzinkút felől, később (igaz, évekkel) kapott burkolatot. (az így nem használt csücsökben pedig sokáig egy szélvédőjavító parkolt, tevékenykedett)
De az elsőbbséget szabályozó tábla, és az ahhoz tartozó útburkolati jel ott volt régen is, az áruháztól kihajtva elsőbbséget kellett volna adni, csak nemigen volt kinek. Az emberek hozzászoktak, hogy "arról úgysem jön senki", és néhány még ma is ezt hiszi.

csak john 2009.08.07. 14:22:01

Még nem eléggé szédültek az emberek, tegyünk oda is egy körforgalmat! :D

Zsola777 2009.08.07. 14:25:43

Persze, jó lenne, ha kétirányú lenne az egyirányú, és lenne leszállópálya is a központ közelében.
Jelen helyzetben pedig tényleg logikusabb, ha így marad - ugyanis egy kereszteződésbe érkező autósnak csak egy irányba figyelve kell elsőbbséget adnia, és emiatt a kereszteződés miatt dugó sem alakul ki. Az autósok a központba kanyarodva ugyanis nagyobb forgalom esetén soha nem adnák meg az elsőbbséget az egyirányú útról érkezőknek - mert ez várható el tőlük. A szabályoknak az illemhez meg kevés köze van.

pt_tomi 2009.08.07. 14:48:34

Szentgotthárdon két kis körforgalom van egybekapcsolva kb. mint egy nyolcas...nem kell egyikből a másikba áthajtani, hanem van egy közös ív! -asszem:)

sevcsik 2009.08.07. 14:49:05

@promontor: durva. bár lehet, hogy az autóban ülve nem ilyen elszomorító a helyzet :)

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.08.07. 14:49:45

@jónévez: Mondjuk nem vagyok ismerős arrafele, de megnézve a műholdfelvételt, felvetődik bennem a kérdés, hogy a benzinkút és az áruház közé mikor fog betelepülni valami újabb kereskedelmi egység.

Ha ugyanis ez megtörténik, akkor biztos kétirányúvá szélesítik a most egyirányú szakaszt, tehát hosszabb távon lehet, hogy bölcs döntés volt már most így alakítani a forgalmi rendet...

pt_tomi 2009.08.07. 14:55:15

Látom eléggé megosztottak a vélemények, de pártolható mindegyik!
Hamarosan beküldök egy szintén szombathelyi, de ennél sokkal rafkósabb helyet, ahol "gyárilag" nincs kirakva egy macisajt ami miatt a kereszteződés mind a négy irányából más a forgalmi helyzet...

pt_tomi 2009.08.07. 14:58:00

@Sevcsik: igen ez az, de valóságban egybevan, bár nem mostanában voltam ott, de elég szűk a hely így kétlem, hogy átépítették.
Ahogy én emlékszem még sziget sem volt a közepén, csak fel volt csíkozva.

Rousboy 2009.08.07. 14:59:54

XVI. kerületben most játszottak ilyet egy idejig, macisajt, meg stop tábla került egy csomó helyre, ami addig védett útvonal volt, egyírányúsítottak pár utat néhány hónapra, aztán vissza.
Figyelni kell, mint vezetés közben általában és akkor nincs gond...

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2009.08.07. 19:31:45

Talán az új forgalmi rendet előre jelző tábla is segítene.
Bár annak, aki rutinból vezet, tök mindegy.

jónévez 2009.08.07. 21:33:56

@promontor: Sőt! Azok az "útkezdemények" azért vannak ott, azért vannak jóelőre levédve elsőbbséget szabályozó táblákkal, mert fognak épülni, elég sok.
A posztban jelzett áruházból kihajtva is van elsőbbségadási kötelezettséget jelző tábla, látszólag értelmetlenül (még), de ott elsőbbséget kéne adni, például nekem, aki azon a nyúlfarknyi úton (az ábrán a hurokból kihajtva,onnan balra nézve) vettem ki a pihenőmet, de elindulva már a forgalom része, résztvevője vagyok (nem szokták). És ezután következik az ominózus tábla (a piros karikában), ami a METRO megnyitása óta ott van, csak senki nem vette figyelembe. A posztoló sem, pedig (szerintem) ő helyi illetőségű.

Másoknak:
Egyébként pedig abból az áruházból (és az összesből) kihajtó figyelmébe ajánlanám: a tábla ott csak a gyengébbek kedvéért van kitéve, ugyanis ezek út menti ingatlanok, tehát a tábla hiányában is elsőbbségadási kötelezettség van.

@Tanácstalan: Mint írtam: nem új forgalmi rend, csak senki nem foglalkozott vele, hogy ott tábla van.
Addig csak a szélvédőjavító ügyfeleit veszélyeztette, aki átrongyolt a táblán, most többeket.

TH 2009.08.07. 22:42:33

@jónévez:
"Egyébként pedig abból az áruházból (és az összesből) kihajtó figyelmébe ajánlanám: a tábla ott csak a gyengébbek kedvéért van kitéve, ugyanis ezek út menti ingatlanok, tehát a tábla hiányában is elsőbbségadási kötelezettség van."
Ezt most nem teljesen értem. Ez egy útkereszteződés. És mint ilyen, szabályozni kell az elsőbbség kérdését valahogy. Mit értesz azon, hogy a tábla a gyengébbek kedvéért van kitéve? Ha nem lenne ott, akkor a balról jövőket ugyan miért kéne elengedni? Vagy hogy érted?

jónévez 2009.08.07. 23:01:43

@TH: Tudtam, hogy félreérthető lesz, csak addigra már elküldtem.
Azt a METRO kijáratra értettem, ahol ugyancsak nem adnak elsőbbséget, ha nekik balról jövök.

Ezután (onnan jobbra kifordulnak) jön az a kereszteződés (10méter? 20?), amit a posztoló kifogásol. Az már tényleg nem útmenti ingatlan kihajtója, viszont az áruház megnyitása óta táblával ellátott.

jónévez 2009.08.07. 23:13:32

@TH: Másként leírva:
Jön ki az autós a bevásárlóközpontból (így is szerepel a posztoló rajzán, csak rövidítve bev.közp.-nak), ahogy a hurokból kijön, akkor ÚT MENTI INGATLANRÓL hajt ki, egy kapun át. És már itt sem néz el balra, pedig itt is van tábla, erre értettem azt, hogy a "gyengébbek kedvéért".

Ezután jön a másik tábla, amit évekig senki nem vett figyelembe (a posztoló sem), nem tartotta be az az által adott utasítást.

Integrált Szerverterror 2009.08.08. 00:22:43

Szerintem úgy jó ez ahogy van. Én is szeretném ha előttem úgy rendeződnének a táblák meg a lámpák hogy mindig elsőbbségem lenne. De hát nem.

Tron65 2009.08.08. 18:41:06

Még mindig jobb, mint amikor a jobbkezes utca elé kitesznek egy háromszöget ...
A bevásárló központok bekötőútjai ÁLTALÁBAN alárendeltek annak, amikre rácsatlakoznak.
"...bár KRESZ sehol nem írja, hogy a kétirányú úton haladónak elsőbbsége van az egyirányon haladóval szemben..."
Nemírja, mert nincs ilyen elsőbbségi jog ...
"...logikusnak tűnhet azt gondolni hogy mégis, és simán befordul, puff..."
És a szemből egyenesen érkezőnek mért nincs elsőbbsége???
Pedig erről még a KRESZ is ír.
Tessék ne megszokásból vezetni!

Lips 2009.08.08. 20:53:21

Kötelező jobbrahaladásnak kellene lennie betorkolló sávval... aki meg nem vásárolni akar az mennjen a másik körforgalmon keresztül és máris elveszett az elsőbbségadás probléma

Kovacsla 2009.08.11. 15:28:25

Levelező szombathelyiként én is néztem már a helyet. Bevallom, nekem inkább az lenne a javaslatom, hogy a két körforgalom közötti két párhuzamos utat egyirányúsítsák, azaz legyen egy osztott pályás, 2 x 2 sávos út, amelynek mindkét oldala egyirányú. Azért lenne jó, mert mindkét körforgalomnak eggyel kevesebb ága lenne (vagyis két ágat összevonnánk), és kevésbé lenne bedugulásra hajlamos.

Macibb

dorfield 2009.08.12. 16:52:54

Szombathelyi vagyok én is, naponta többször járok a környéken és számtalanszor láttam már ebben a kereszteződésben koccanásos balesetet, ill. fekvő bicklist.
Az még hozzátartozik a dologhoz, hogy a Metro(bev. kp.) felé (a képen balról) és felől sokkal nagyobb a forgalom, mint az egyirányú úton, ezért is megtévesztő.

@promontor: a Metro és a benzinkút között már meg is épült az Aldi...(részben emiatt volt szükséges az új út)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása