Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ahol Afrika találkozik Európával

2009.10.01. 09:45 :: SilentSound

Biztos mindig emlegetem ilyenkor, de az egyik kedvenc témám a külföldi beszámoló, nagyon érdekes tud lenni, hogy nem is olyan messze tőlünk mennyire más a közlekedési kultúra, legyen az jobb, rosszabb, esetleg egyszerűen más. Don Blasius Tunéziában járt és feltérképezte nekünk az ottani helyzetet.

Tunéziában voltam, és bár nem vezettem ott, a látottak elég érdekesek voltak. Mint közlekedés iránt érdeklődő ember, igyekeztem alaposan megfigyelni, itt hogy mennek a dolgok. :)

Busszal sikerült nagyjából beutaznunk az egész országot, így képet kaptam a fejlettebb északi és fejletlenebb déli területekről is. Ez a legliberálisabb arab ország, szinte már egyfajta átmenet az európai és a keleti/afrikai kultúra között. Ez a közlekedésén is meglátszik. Sejtettem, meg olvastam is, hogy nagyjából mi lehet ott. Káosz? Talán első ránézésre biztos, de nem ilyen egyszerű.

Mondjuk úgy, hogy rugalmasan értelmezik a szabályokat, és tudnak vigyázni egymásra, ösztöneik jól működnek, így meg tudják oldani konfliktusok nélkül a húzósabb szituációkat. Az északi országrész határozottan európai arcot mutat, a turistaparadicsomok és a főváros viszonylagos jólétének köszönhetően a forgalom elég erős. Itt az autók is viszonylag fiatalok, jó állapotúak. Bár a kisebb koccanások, karcolások jellemzőek, sérülésmentes kocsi szinte nincs. De ott ezzel nem foglalkoznak. :)

Tuniszban szerintem durvább dugók vannak, mint Pesten. A jelzőlámpák színe dugóban tájékoztató jellegű, bár sok csomópontban kiállnak a rendőrök segíteni. De feltalálják magukat, 3 sávból 4-et, 4-ből 6-ot csinálnak. Elég széles utak vannak, északon elég jó az infrastruktúra. Autópályák is vannak, jó minőségűek, a sebességhatár viszont csak 110 km/óra. A jobbratartás működik, a gyorsak betartatják a lassúakkal (balra index a belső sávban és kitolják).

Az utak általában kiváló állapotúak, bár a déli országrészben már vannak rázósabb szakaszok, a mellékelt videó is egy ilyen útszakaszon készült, azért rázkódik a kamera, nem az iszlám alkoholtilalma miatti elvonástól remegett a kezem. :)

Sok helyen jelzőlámpa helyett inkább körforgalmakkal (vannak jobbkezesek is) meg szép deltaszerű elágazásokkal (többsávos szétváló és összeágazó egyirányú utak) szervezik a csomópontok közlekedését, így folyamatosan halad a forgalom. Persze a duda szerepe hangsúlyosabb, de szerintem sokszor fontos jelzésértéke van egyenrangú kereszteződéseknél, hogy "vigyázz én voltam itt előbb".

Gyalogos és kerékpáros tisztelete ott merül ki, hogy nem ütik el. :P Ha a zebra közepén vagy, akkor még simán kikerülnek még öten, majd megvárod, tehát ez a felfestés is inkább tájékoztató jellegű, sokszor a futás a vége a gyalogos számára, ha át akar érni. Bicikliutakat nem is láttam.

Rendőrök sok helyen vannak, de nem annyira traffipax céljából, hanem inkább a jelenlétükkel erősítik a közbiztonságot.

Dél felé haladva viszont látszik már, hogy ezek szegényebb területek, öregebb autók jellemzőek (Renault 12, Peugeot 504 meg még régebbiek is, de rengeteg), itt a forgalom is kisebb azért. Ugyanakkor errefelé már nincsenek sztrádák, a távolságok viszont nagyok, a terület sivatagos. (A múltkori erdélyi srác posztja ugrott be. :P)

Itt is igyekszik mindenki letudni a távolságot, a lakott területen kívüli engedélyezett 90-nél jóval gyorsabb sebesség megválasztásával, a kanyarban záróvonalon előzésekkel. És erre az utak sokszor hegyvidéken át vezetnek és rendesen kanyarognak. Mégsincs ezek ellenére sok baleset. A súlyos baleseteknél szinte mindig résztvevő egy líbiai vagy algériai autó. Ők állítólag nem tudnak annyira vezetni, meg sokszor alkoholért jönnek át Tunéziába, tehát talán attól is.

És hogy mikkel meg nem próbálkoznak még és mégis túlélik. :P
Kivilágítatlan biciklisták bárhol előfordulhatnak, akár keresztben vagy forgalommal szemben is. :P Meg az autópálya leállósávján szembemenni is láttunk kerékpárost, igaz azt nappal. Robogót meg sötétben lámpa nélkül a kétsávos út felezővonalán és mégsem ütötték el.

A mi buszsofőrünk (Mohammed) induláskor remek magyarsággal kijelentette, hogy ő egy Schumacher és nem szereti a rendőröket és a csigákat (mindig mondta, ha utolértünk valakit: "csiga vezet". :) ). Hát meg is mutatta. A kanyarokban kereste az ideális ívet, ha ehhez a másik oldal kellett, akkor ott. :) Ha jöttek szembe, akkor behúzta a buszt vissza a saját sávjába. Amúgy tényleg látszott, hogy piszok jól vezetnek az ottaniak, muszáj. Egy videót mellékelek a hosszú előzésekről.

Látszik, hogy ha jönnek is szembe, akkor is megpróbál mindenki vigyázni a másikra, még villogás, dudálás se nagyon van, teljesen elfogadott, hogy a határokat feszegetik. Egyszer sem volt félelemérzetem, nagyon jól vezetett. Nem előzött meg minket szinte senki több száz kilométeren keresztül. :) Mindenesetre, itthon nem merem megpróbálni utánozni. :)

43 komment

Címkék: video közlekedés külföld autó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lacaca 2009.10.01. 09:57:02

Kb Egyiptom feeling. Nem lettem volna a robogós helyében, amikor vele szemben előzött a másik busz....

Petrodon 2009.10.01. 10:32:07

Na ezeket bírom:
"Robogót meg sötétben lámpa nélkül a kétsávos út felezővonalán és mégsem ütötték el."

Mert nálunk csak azért is elütik? Vagy ott infraszemük van?

A másik szösszenet:
"megpróbál mindenki vigyázni a másikra"

Hát ja, ha nálunk kielőz egy busz egy robogóssal szembe, akkor szemét gyilkos, náluk ezt úgy hívjuk, hogy megpróbálnak vigyázni egymásra? Muhaha.

Mindenesetre vicces post, tetszik az író naivitása, hogy ott bárki bármit megtehet, nincs baleset...

Lacaca 2009.10.01. 10:34:19

@Petrodon: Az a durva, hogy európai szemmel tényleg kaotikus, ennek ellenére 2 hét Egyiptom alatt én sem láttam balesetet. Egy rommá tört autó roncsát megtaláltuk, de az az állapotból ítélve már évek óta része lehetett a városképnek.

Petrodon 2009.10.01. 10:37:28

@Lacaca: Ezt értem, de lássuk be, itthon is autózhatsz hetekig, hónapokig úgy, hogy nem látsz balesetet. (Legalábbis én nagyon ritkán látok)
Rómába nekem is kaotikusnak tűnt a közlekedés, de basszus, ott se volt sérülésmentes autó!
Nálunk már azért is ölnek, ha közel mégy hozzá, nemhogy ha "megkoccolod".
Nem tudom, szerintem közel se annyira katasztrofális a hazai közlekedés, mint amennyire itt pár ember szeretné beállítani...

kezq1988 2009.10.01. 11:00:27

nekem is Egyiptom jutott eszembe, szerintem ott durvábban vezetnek, Tunéziában nem volt annyira nagy "káosz"
volt pár lámpás kereszteződés, de nem nagyon érdekelte őket, ha piros volt a lámpa.
zebra?volt bőven, csak áthaladni nem lehetett rajta :D
persze magyar szemmel káosznak tűnt, de biztos van benne valami "rendszer", különben nem működne.

Kenyában 150 km-t 5 óra alatt sikerült teljesíteni :D

Don Blasius 2009.10.01. 11:10:27

@Petrodon:
Azért írtam ezeket pontosan, mert bár nálunk is előfordulnak hasonló esetek, de nem vagyunk hozzászokva, igen mi potenciális gyilkosoknak meg öngyilkosjelölteknek tartjuk az ilyeneket. Ott meg lépten-nyomon természetesek ezek a mi szemünkkel irdatlan veszélyes húzások, így ők jobban fel vannak az ilyen helyzetekre készülve.

MrZed001 2009.10.01. 11:14:23

Azért lássuk be, pl ezen a videón elég gyér volt a forgalom.
Az ilyen és ehhez hasonló román Sumik miatt halálút a 4-es (itt ha beláthatatlan kanyarba, záróvonalon előzöl hót ziher, hogy jönni fog egy autó ... vagy inkább kamion).
Itt megesett már, hogy a sűrű szembeforgalom miatt nem lehetett 30 km-en át megelőzni egy 60-al döcögő IFÁ-t ... pedig szép sor volt már mögötte (vagy 3-4 km-es), de a legbátrabb, legSumibb anyaszomorírók sem tudtak előzni.
Páran (románok persze) bepróbálkoztak az előttük levő kocsik egyesével ugrásával ... okozva majdnem frontális karambolokat, de a 2-3 után feladták.

theutat villám 2009.10.01. 11:39:49

Magam is jártam már Tunéziában, mint gondolom sokan mások is. Nem nevezném normálisnak az ottani közlekedést.

theutat villám 2009.10.01. 11:42:58

Na megnéztem a videót is. Te komolyan úgy gondolod, hogy amit ott látunk majdnem 2 percig, az normális (pl. záróvonal zebra kombó, meg jobbkanyar záróvonal kombó)? Mert szerintem kicsit sem. És ez nem jópofa, hanem idióta.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.10.01. 11:54:47

@Petrodon: Hogy mindig jön egy ilyen buzi kellemetlenkedni, mint Te...

babel 2009.10.01. 12:16:10

Én vezettem ott. Bérautót. Valami kis francia szutyok volt, talán Pug. Hát engem úgy "letett" (leszorított) az útról egy Renault billencs, (kb. 3x akkora, mint egy Kama3), hogy azóta is megjegyeztem. (Nem, a rendszámát nem, csak az esetet.) Jött az út közepén, nem zavarta, hogy jövök szembe és nem férünk el, lassítás nélkül húzott tova. Én meg visszagépészkedtem a kocsit az útra a padkáról, ahogy tanítják. Ennyi.

sreetfighter 2009.10.01. 12:22:51

Kiváncsi lennék egy ottani autózz blogra!
Az itteni beszariakat oda kéne küldeni egy kis időre!

Petrodon 2009.10.01. 12:23:19

@KuKori: Megtisztelsz a személyeskedéseddel, de azt hittem, hogy ez egy blog, ahova mindenki leírhatja a véleményét a témával kapcsolatban...

Vagy ha azt írom, hogy "Igen, nálunk a világon a legszarabb a közlekedési morál, és csak potenciális tömeggyilkosok járják az utakat" annak örültél volna?

babel 2009.10.01. 12:28:07

@kezq1988: Respect. Kenyában a másik oldalon mennek, abba nem vágtam bele hirtelen. :P

kranführer 2009.10.01. 12:33:59

Valószínű hogy ott kevesebb román közlekedik, mivel Magyarországon, a szerintem két legveszélyesebb helyen (M0, illetve 4-es főút) jobbára a románok okozzák a baleseteket.

Tornado86 2009.10.01. 12:48:07

Elõször is kösz, hogy gondolt rám a sztori írója :) Amúgy lassan 6 éve volt alkalmam kijutni Tunéziába (2004 február, kérdés hogy hol a nyár :) ). Egyébként kb. negyed órával (bár lehet nem volt annyi) azután hogy felszálltunk a reptéren a buszra, láttunk is egy autós kollégát bukfenc után a sztrádára vezetõ 2x2 sávos úton leesve az útról. Egy szóval tudom összefoglalni Tunisz közlekedését: Bukarest :) Remélem hamarosan kikerül a kis teszt 30 kérdéssel, akkor sokaknak tisztább lesz a kép, mit is jelent pl. a bukaresti a volánnál kategória. Egy valami azonban biztos: a zöldet figyelik és ha nem indul a sor, mindenki szinkronban nyomja a dudát, igaz ami igaz én az északibb területeken jártam csak, de volt rá példa hogy elengedett 1-1 taxis. Szerintem nagyjából a maffia által szorongatott dél olaszországihoz hasonló a közlekedés, sztrádán leginkább senki se figyeli a tükröt, viszont ahogy befejezte az elõzést, megy is le a külsõ sávra. Szerintem bele lehet tanulni. Ami meg a sok horpadt kocsit illeti, arra az a magyarázat hogy nyugisabb az életvitelük, így ritkán ülnek autóba de akkor sietnek, ezért nincs is annyi rutin, amennyi a tempós haladáshoz kéne.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.10.01. 13:11:11

Én csak annak nem örültem, mikor a sivatagban az egyik kedves utitársnőnk kitalálta, hogy szeretne ő is vezetni ilyen kisbuszt, és 120-nál helyet cserélt a sofőrrel...

Mondjuk forgalom az nem nagyon volt, de akkor is, elénk vetődik egy sivatagi róka, vagy egy homoki sün, és megdöglünk mind!

Tornado86 2009.10.01. 13:28:18

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:
De fõleg a szegény állat. Azért a gumiabroncs szerkezete "kicsit" keményebb a gumióvszerénél :)

DonnaNyányó 2009.10.01. 13:34:39

Welcome back pípölz :) Köszönöm a tiltásfeloldást :)

DonnaNyányó 2009.10.01. 13:44:09

Törököknél is hasonlóan vezetnek, de ott néha a rendőr a hangosbeszélőn röffen pár szót és attól két percre mindenki megszelidül, aztán folytatja tovább :D

mohusssska 2009.10.01. 14:04:02

ez a videó....kurvára "élvezhető" :S

hawkeye 2009.10.01. 14:05:37

Tavaly egy hónap, Tuniszban bérelt autóval...

Két balesetet láttunk, ill. már csak az összetört autókat.

Egyik egy sárga taxi volt.

De semmi komoly, láthatóan csak a vas tört.

Egy nap alatt meg lehet szokni a sajátos vezetési stílust, de Európában rohadt nehéz visszaszokni.

Azt, hogy Zunéziában miért csak tizedannyi baleset van, mint nálunk, nem tudom. Kevés volt az 1 hónap.

Talán azért, mert az ottaniak közlekedni, és nem háborúzni mennek ki az utakra....

hawkeye 2009.10.01. 14:07:05

Bocs, nem ment át rendesen!

Tavaly egy hónap, Tuniszban bérelt autóval...

Lementünk Dzserbáig.

Két balesetet láttunk, ill. már csak az összetört autókat.

Egyik egy sárga taxi volt.

De semmi komoly, láthatóan csak a vas tört.

Egy nap alatt meg lehet szokni a sajátos vezetési stílust, de Európában rohadt nehéz visszaszokni.

Azt, hogy Tunéziában miért csak tizedannyi baleset van, mint nálunk, nem tudom. Kevés volt az 1 hónap.

Talán azért, mert az ottaniak közlekedni, és nem háborúzni mennek ki az utakra....

hawkeye 2009.10.01. 14:08:45

A fotó meg, gondolon, Sidi bu Said-ban készült...

DonnaNyányó 2009.10.01. 14:37:18

@SilentSound: naponta próbáltam kommentelni, nem engedett :)

No1kamionos 2009.10.01. 14:40:43

@Petrodon: Igen valószínűleg infraszemük van,mert világítani éjjel nem nagyon szeretnek. Max helyzetjelző:)

csak john 2009.10.01. 14:45:05

Amikor kint voltunk, akkor kerestük a legtöbbet futott taxit. A nyertes egy Atra volt 833000 km-vel!

schnee 2009.10.01. 16:15:49

Hehe Egyiptomban úgy oldják meg a veszélyes kanyarokban az előzni tilost, hogy felszedik az út közepét. A záróvonal helyén árok van. Lehet próbálkozni.

Marcellusca 2009.10.01. 16:42:54

@schnee: Nofene! Tudnak valamit. :)

Mindig mondom: záróvonal nem fal, forgalomtól elzárt terület nem gödör! :)))

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.10.01. 16:58:34

Én még sosem voltam Tunéziában, de egy balesetet sem láttam ott. Mondjuk Japánban sem láttam balesetet... Ott sem voltam sosem... Hmm.. Ha a hold túlsó felét sem láttam még sosem, akkor az sem létezik?

DonnaNyányó 2009.10.01. 17:09:03

Még sosem láttam tehenet, nem is léteznek, hisz a tej is a közértből jön, dobozban :D

dwdHU 2009.10.01. 17:45:54

ettol a videotol konkretan a nem epillepszias kicsit tobb, mint 1 perc alatt lesz az! gratula a minoseghez!

ArmandoBertolucci · http://nincsszabaly.blog.hu 2009.10.01. 18:33:26

Én vezettem Tunéziában bérautó, többek közt Tuniszban, a fővárosban is. Az alábbiakat emelném ki:

1., Ha bárhol piros a lámpa, és sárgára vált, én még fel sem dolgoztam az agyammal a szín változást, már legalább öten dudálnak mögülem.

2., Tuniszban a rendőrök a kereszteződésben (agyobbakban akár 5-6 is) tuti mást mutat, mint a lámpa. Amíg zöld lenne és mehetnél, nem enged, aztán amikor piros, akkor kalimpál, hogy haladj már.

3., A ritmust fel kell venni! Ha nem tudod itthon sem, ott ne vállald!

4., Amikor hazajöttünk, a nejem még egy hét múlva is nyugtatgatott, hogy vegyek vissza, már itthon vagyunk. :)

Marcellusca 2009.10.01. 20:19:33

Hát, vazze, Don!
Ennél sz@rabbul már nem is lehetett volna filmezni! :D

Danessz 2009.10.01. 20:27:59

Mi történt? Előbb kinnvolt egy poszt, most meg sehol!

Don Blasius 2009.10.01. 20:33:49

@Marcellusca:
Bazze, rázott a busz.:P Meg éppen alkoholhiányom is volt, na mégis bevallom.:)))

@hawkeye:
Mi nem béreltünk, elég drága lett volna, meg nem is javasolták.

Sousse-n belül taxiztunk, na azok is megérnek egy misét. Mindig meg kell kérdezni, mennyiért visznek, aztán ha túl magasat mondanak, akkor "beszlema", erre egyből mond egy dínárral kevesebbet már.:P Sajnos a tuk-tuk és a helyi busz kimaradt, pedig az is jó fíling, mások mesélték.:)

@theutat villám:
Persze, nem normális, de ott a normák is mások, más teljesen az a társadalom. Pl. a berberek a mai napig nem hajlandók házba költözni, évszázadokon át megtanulták, hogy milyen jó barlangban lakni. És valahol meg is értem, nem is olyan rossz a kialakításuk.

hawkeye 2009.10.02. 13:25:58

@Don Blasius:

Sousse, tuktuk.

Barátnőm fél az autóban. Ne firtassuk miért, így született.
A tengerparti sétány közepénél, ahol az ék alakú étterem-terasz van, tuktuk állomás. (Meg a kisvonaté, Port le Kantoui felé.)

Az egyik tuktukos beszélt angolul. Míg a barátnőmék kávéztak, elbeszélgettem vele.
Mondtam, hogy a hölgy Mo-n tereprallikon navigátor, és imádja a száguldást.
Nem akar tuktukolni, mert lassú. A pasinak felcsillant a szeme, azzal "majd én megmutatom" tekintettel...

Kávé vége, lány odajön, beülünk. A tuktukos bebizonyította, hogy nem egészen 10 perc alatt oda lehet érni a Kantoui kikötőbe.
A másik a barátomékkal újabb 10 perc múlva ért oda.

Engem pedig lány még olyan erős tapadással nem szeretett, ahogy ő útközben. Úgy félt, hogy még sikítani sem mert...
Aki ült már ilyen billegős tuktukban, tudja miről beszélek...

Aztán a kedves az üvegfenekű hajóról meg bele akart lökni a tengerbe, amikor a nyílt vízre érve elmondtam neki a száguldás okát.
Fel sem foghatom, miért... :)

caprine76 2009.10.05. 22:14:46

Hali!

Nekem is volt szerencsém Tunéziában eltölteni egy hetet. Egy egész napos kirándulás során én is tapasztaltam hasonlókat. 2-sávból 4, stb... Birkák terelése a körforgalmakban, előzések jobbról-balról. Hiába akartak bevágni elénk, duda, és már vissza is tért a sávjába a betolakodó...
50 km/h-nál , minimum 100km/h, de senkinek nem volt egy rossz szava, mindenki nyugodtan ült a helyén. Tudta a sofőr, hogy mit csinál.

Jók legyetek!

hardrock 2009.11.29. 16:38:08

Tunéziában már az estébe hajló alkonyatnál is hajlamosak nem bekapcsolni a kocsik lámpáit, lakott területen belül és kívül se. De a legmaradandóbb autós élményem ott az volt, amikor a Sousse és Port el Kantaoui közötti pár kilométert ilyen többpótkocsis margitszigeti városnéző kisbusz-szerű alkalmatossággal tettük meg, aminek persze nyitott volt az oldala, rugózása kábé nuku, és ezzel a cuccal az arab vagy 60-70 körüli sebességgel tolta neki az úton.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása