Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

A parkolási maffia miatt kell több helyen fizetni?

2009.10.12. 18:03 :: SilentSound

Zoltán hosszasan hergeli magát, amiért még tovább terjeszkednek a budapesti fizetős parkolási zónák, ki tudja, mi lesz, ha bevezetik a dugódíjat is... Nem is szaporítom a szót, esti olvasmánynak bőven elég ez így is!

Megdöbbenéssel értesültem Budapest legújabb parkolási terveiről, melyet nem tudok mire vélni, illetve több dolgot nem értek benne.

A Fővárosi Önkormányzat ill. Parkolási társaság oldalán van egy térkép, miszerint nyártól kiterjesztették a parkolási zónát (lényegében a Hungária krt-on belül végig fizetőssé váltak, továbbá a 13. kerület Angyalföld illetve Óbuda,nagy része illetve az eddig ingyenes P+R rendszer alapján működő Felvonulási tér illetve Jászai Mari téri parkoló is díjfizetés alá kerül.

Namost ezeken az új helyeken egyenlőre sehol egy automata, se egy parkolóőr mégis félre van tájékoztatva az ember, senki nem tudja hogy melyik részen, mikortól kell fizetni (pl ahol gyakran ügyet intézek a XIII. kerület Visegrádi utcai okmányiroda és környékén)

Miért kell félretájékoztatni az embereket, hogy lehet kihírdetni valamit, amire még a megfelelő technikai háttér sincs meg, az automaták nincsenek felszerelve. Ennek nem fordítva kéne működnie?

Mi szükség van ekkora nagy területet parkolózónává alakítani (a parkolási maffia érdekein kívül) vagy ha parkoló zónássá teszik mondjuk a Hungária körgyűrűn belül a területet akkor miért nem lehet több ingyenes P+R parkolókat létesíteni a fizető zóna határán BKV járat csomópontjában, továbbá bevezetni egy olyan bérletet ami a P+R rendszert használók kedvezményesen vásárolhatnának meg, és csak a Hungária körgyűrűn / városközponton belül lenne érvényes.

Nevetséges az is, hogy e nagyszerű díjstruktúra bevezetésével számos kisforgalmú üres angyalföldi / Óbudai utcákon, lakótelepek környékén parkolóőrök fognak masírozni a szinte nulla forgalmú bevételért, hisz ezeken a helyeken lényegében nem sok intézmény található, főleg helyiek parkolnak. A parkolóőrök illetve a parkolóautomaták üzemeltetése már most boritékolható hogy ezeket a területeken veszteséget termel (lásd: Jászai Mari téri P+R fizetőssé tétele) nem értem mi szükség ész nélkül mindenhol fizetőparkolót kijelölni.

Ha már így alakult, hogy megszavazták / elfogadták a fizető-parkolást a Hungária körgyűrűn belüli terület, miért nem lehet kijelölni kerületenként legalább 2-3 ingyenes parkolózónát, ahol ingyenesen lehet parkolni vagy valamilyen olcsóbb napi/hetijeggyel használható parkolóhely amit nem csak 3 óra időtartamra használhatna az ember?

Pl: A lakóterületemre pár éve önhatalmúlag kijelölték a fizető-parkolási zónát (meg sem kérdezte senki sem hogy akarjuk-e, támogatjuk-e ezt így, illetve milyen javaslattal támogatnánk a parkolási díj bevezetését, csak a "kedves" az általunk válaszott polgármesterek önhatalmúan cselekedtek, szemben az én elképzelésemmel)

Eddig az volt az indok, hogy csak a nagykörúton belüli területek válnak fizetőssé. Ez érthető is, hisz sok az intézmény, kevés a hely, aki akar álljon meg kicsit kintebb egy kényelmes 15-20 perces sétával elérhető a városközpont annak is aki nem akar fizetni többszáz forintot. Most viszont egyszerűen lassan már csak külvárosban állhatok meg ingyen, hála a jól szervezett szakembereknek.

Problémám az, hogy pl ha vidéki rokonaim érkeznek gépkocsival 1 hétre hol a bús fenébe álljanak meg szabályosan hogy ne kelljen egy valag pénzt bedobni az autómatába, éshogy ne kelljen 3 óránként új jegyet venni? Ugyebár 3 óránál többet nem is parkolhatnak egy parkolóhelyen mert a szabály ezt mondja ki, ugyanakkor nincs biztosítva sehol sem olyan hely hogy pl 1 hétig megállhassak valahol (ha csak nem megyek el valami pláza parkolójába többtízezer forintért)

Vagy ha épp ha lakásfelújításomvan és 2 hétig bontanak, vakolnak festenek, akkor a munkások pl hol álljanak meg szabályosan a kocsijukkal úgy hogy ne kelljen 3 óránként új jegyet váltani, és ne kerüljön napi 2800 Ft-ba az hogy a társasházunk előtt megállnak

Úgy érzem sérülnek a jogaim, pl azért mert a lakók megkérdezése nélkül akaratommal ellentétesen kijelölték a fizető zónát és a vidéki párom 2 napig velem töltené a hétköznapját nem tud hol megállni, mert 3 óránként új jegyet kell venni a környékünkön, illetve egy rakat pénzbe kerül, és "gyalogosan bejárható" távolságra nincs korlátlanul használható ingyenes parkolóhely. Viszont aki 1 kerülettel arrébb lakik ott vígan bárkli megállhat a ház előtt a fenét sem zavarja. Ez demokratikus így?

Nem beszélve azokról a szerencsétlen albérletesekről, akik eddig kocsival jártak fel, hogy itt dolgozzanak, (itt termeljék ki a GDP jelentős részét) - és Pesten belül főleg a BKV-t használták de ingyen parkolhattak a bérleményeik előtt. Most ez hogyan lesz rendszerezve, ki és hogyan fog nekik parkolási engedélyt adni? Vagy ezen túl álljanak meg majd a legközelebbi tesco parkolóban, vagy valami külváros részen mert ott még nem kérnek parkolási díjat? Normális dolog ez ami ebben a városban megy?

(Mellékesen azt sem értem, hogy hogy a téli időszakban KÖTELES vagyok a havat ellapátoltani az ingatlanom elől, különben büntetnek, viszont ha arról van szó, hogy az ingatlanom előtt megálljak akkor az már az a terület nem tartozik hozzám... jó lenne ezt is megoldani, hogy télen miért vagyok én köteles havat lapátolni vagy járdát sózni a kapumon kívüli közterületen, ha nincs lesózva mi jogon büntetnek meg, és mire való a Közterület Fenntartó?)

Javaslatom az lenne, hogy kerületenként legalább 2-3 ingyenes vagy kedvezményes árú zóna legyen kijelölve ahol ingyenesen vagy valamilyen olcsóbban lehessen parkolni korlátlan időtartamra napi/hetijeggyel használva. (Ez a városba látogatóknak, turizmusnak is az érdeke lenne) Nyilván nem a zsófoltabb részeken gondoltam kijelölni ilyen ingyenes zónát de pl az alsó és felsőrakpartokon végig maradhatna ingyen a parkolás, a pályaudvarok környékén, kórházaknál, valamint az olyan kisforgalmú utcákban ahol semmilyen nagyobb forgalmat generáló közintézmény nem található.

Tehát javaslom, hogy minden kerületben 1 - 1,5 km-es körzetekben legyen kijelölve ilyen Free parking hely, ahol az ember leteheteti a kocsit, és kényelmesen elsétálhat a környékre ügyeket intézni. Aki meg nem akar sétálni az fizessen azért hogy az irodája / munkahelye előtt áll meg. Ez így emberibb, élhetőbb várost eredményezne szerintem.

Én I. kerületben lakom, az egyik legdrágább fizető zona van itt, de pl a Gellért hegyi kis utcák, a Vár aljai kis utcák, Logodi, Lovas, Toldy, Szabó Ilonka, Donáti stb nyugodtan ingyenes lehetne, szinte alig van fizető kocsi, ergo csak a veszteséget termel, viszont pl turizmus szempontjából is jó lenne ha meg lehetne állni ingyenesen várost nézni pár órát, és nem indukálna hatalmas forgalmat, és az idegenforgalmi adóból valamint a helyi vásárlásból nyugodtan megtérülne ezen utcák kieső parkolási bevétele.

197 komment

Címkék: budapest autó parkolás lehúzás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kpetya 2009.10.13. 16:43:40

@Rav Antal:

öcsém, te teljesen hülye vagy, vagy születésileg szopsz be minden hazugságot amit a hebegő munkacsoport terjeszt?

Amugy a Hungária krt környéke mióta belváros?

Rav Antal 2009.10.13. 16:44:51

@MrZed001:

1. hazudsz: Nem támogatom, többször is leírtam.
2. hazudsz: Kapjon az autós jogot, a közterület elfoglalására.
3. hazudsz: Természetesen lehet őrizni is LÉNYEGESEN MAGASABB díj ellenében. igazad van: Nem kell új helyet létesíteni, mert NEM KELL TÖBB AUTÓ!
4. hazudsz: Támogatom. Kérlek írd meg, honnan vetted.
5. hazudsz: NEm támogatom, hogy Budapest építsen P+R parkolót, ez igaz.
6. Igazad van. Amiben hazudsz: Az autósok kárára nem lehet bicikliutat építeni, a bicikliút (Budapesten inkább kerékpársáv), mert minél többen bicikliznek, az autósoknak annál jobb.
7. Igazad van: Nem kell több autó!
8. Igazad van.
9. Igazad van. 3 gyerek bölcsibe-oviba: igény szerint autóval. Bárcsak a 2-3 gyereket oviba/bölcsibe cipelők autóznának Budapesten, nem pedig az ötméteres kocsiban egyedül pöffeszkedő seggfejek.

7.
5.

kpetya 2009.10.13. 16:45:38

@Pepe83:

Tán akkor javaslom neked mondjuk Rákosliget-Normafa viszonylatot kerékpárral. Esetleg Gloriett lakótelep- Hüvösvölgy.

cso zsi 2009.10.13. 16:46:13

A XIII. kerületi helyi újság jövő márciusra, és nyárra datálja az új órák kihelyezését.
Melldöngetve közlik, hogy nem magántársasági, hanem önkormányzati kezelésben lesz. ( a BÖP kft-ről elég könnyen találni érdekességeket a neten.)

Problémásnak találják az Árpád híd - Népfürdő utca környéki parkolást. Vajon ki telepítette oda az irodaházakat?
Problémás, hogy az Elektromos pályán tartott rendezvényekre érkezők nem tudnak parkolni.
Ha fizetős a terület, akkor hip-hop nől 40 parkoló a Dunára? Vagy a csövesek által belakott parkból csinálnak parkolót?
Jaj, a Dagálynak sincs saját parkolója.
(de a stranddal szemben a vállalkozónak van)
Gondolom, ha az a rész is fizetőssé válik, akkor majd elbontanak egy lakóházat, vagy esetleg a gyerekmedencét átalakítják.

kpetya 2009.10.13. 16:47:48

@Rav Antal:

Akkor ki a hököm építsen P+R-t? Mert ugyi a kerékpár utat Bp építse közpénzből.
Szerinted hány ember fog ülni 1 autóban ha apuci reggel kitette a 2 gyereket majd utána anyucit.

Nem ártana ha kinyitnád a szemed és gondolkodnál is néha.

kpetya 2009.10.13. 16:51:27

@Rav Antal:

Óváros, kb a Bp Kiskörúttal határolt részének felel meg plusz a Vár. Semmi gond nem lenne ha csak ott kéne Bp-n fizetni.

kpetya 2009.10.13. 16:52:42

@cso zsi:

Nincs gond az ottani parkolással én mindig találok helyet és du fél5 után is mindig rengeteg hely van.
Kinéztem az ablakon.

kpetya 2009.10.13. 16:54:15

@Rav Antal:

Eszednél vagy? Esőben, hóban, viharban, fagyban? Te járj azzal ha akarsz de idestova 20 éve véget ért a proletárdiktatura.

Rav Antal 2009.10.13. 16:54:23

@kpetya: Nem, dehogy. Szeretném, hogy ingyenes legyen a parkolás, hogy nálunk is ez: ujszo.com/online/regio/2008/07/11/dugo-az-ingyenparkolas-miatt lehessen.

Szeretném, hogy lebontsák az Astoria szállót, és leaszfaltozzák, kitűnő P+R parkolót kialakítva. Szeretném, hogy a Városliget végre legyen az, aminek kell lennie, egy igazi külvárosi P+R parkoló.

Szeretném ha nem az autósokkalfizettetnénekmegmindentezeka köcsögkormányok.

Szeretném, ha újra 20 forint lenne a benzin, ha 16 sávos lenne végre az Erzsébet-híd, ha nem lehetne kerékpározni és gyalogolni az egész városban, ha a Dunát végre lefednék, hogy az észak-déli folyosó végre 20 sávon, folyamatosan haladhasson. Lássuk be, Los Angelesben soha sincs dugó, mert 32 sávos autópályák vezetnek be. Szeretném, ha végre minden lámpa zöld lenne, és nem tartanák fel a forgalmat dugót generálva ezzel, szeretném, ha a járdára is rá lehetne rendesen parkolni, és alanyi jogon járna a rokkantkártya.

Szeretnék egy autósliftet is a házba, hogy az ágyamba is magammal vihessem kedvencemet, szeretném, ha fizetnének, amiért nem az ótvar BKV-t használom, szeretném, ha alanyi jogon járna az autó, mint Kuvaitban.

Ezeket mind szeretném, eddig csak titeket szopattalak.

Pepe83 (törölt) 2009.10.13. 16:56:32

@kpetya:

Igen persze, ezeket a távolságokat én is autóval tenném meg, de ha lehetne (nem lehet) olyan statisztikát készíteni, hogy a városi dugóban álló autósok honnan indultak és hova tartanak, gyanítom, kiderülne, hogy egy nagy részük választhatott volna más közlekedési formát is.

MrZed001 2009.10.13. 17:10:00

@Rav Antal:
javítottam, ezek tehát amiket szeretnél?
1) nem támogatod, hogy ANNYIRA SOKAT lenyúljanak a parkoló díjakból
2) támogatod, hogy ezért cserébe SEMMIT ne kapjon az autós (közterület foglalása legalább annyira szabadságjog, mint a köztéri levegővétel ... bár előbbiért már adózunk)
3) támogatod, hogy cserébe ne kelljen sem őriznie az autókat, sem takarítani az ÚTSZÉLI parkolóhelyek esetén, sem új helyeket létesítenie pl mélygarázs építésével.
4) nem támogatod a BKV fejlesztését (anyagilag sem), meghosszabbításukat M0-ig sem:
Többen leírtuk, hogy ez ALAPFELTÉTELE lenne a parkolódíjnak. Egy szóval nem fogadtad ezt el, csak vitatkoztál.
5) nem támogatod a P+R parkolók építését:
Ha BP nem épít P+R-t, akkor mégis ki? Vecsés? Üllő? Budaörs? Törökbálint? Esztergom??????
Hol van onnan gyors befelé tömegközlekedés?
Ne tévelyedj már ennyire el a realitás talajától !
6) támogatod viszont a kerékpárutak építését (akár az autósok kárára is):
"mert minél többen bicikliznek, az autósoknak annál jobb": ez ugye most a vicc kategória volt. KRESZ-t nem ismerő cangások tömegétől mentsen meg minket az ég...
7) a parkolóhelyek megszüntetését
8) a parkoló zónák folyamatos kiterjesztését a lakóövezetekre is
9) a téli-nyári kerékpáros munkábamenést (3 gyereket bölcsibe + oviba cipelést ... de megnéznélek közben):
"Bárcsak a 2-3 gyereket oviba/bölcsibe cipelők autóznának Budapesten" minden 2-4 gyerekes ismerősöm ezt teszi, majd miután kitette gyerekeket, asszonyt megy melózni (akkor már pöffeszkedve egyedül ... pedig akkor már BKVzhatna is ugye?)

pakesz (törölt) 2009.10.13. 17:12:41

@cso zsi: Jajj a Daginak nincsen parkoloja?
erdekes en megis kiskoromban allandoan odajartam Ujbudarol...
b@szott messze volt...
igaz...
de most minek is oda parkolo?
van ott tomegkozlekedes, felfujhato gumicsonakot meg ugysem lehet bevinni, hogy autoval kellene odamenni

de ugyan mar, a Matyas templomnal miert nincsen parkolo? ez milyen kocsog dolog? es a Siklo felso vegallomasanal miert nem lehet autoval megallni?
miert??????????????????
nekem is serulnek az alapveto jogaim!!!

egyebkent a toronyhazakat nem szbadott volna odaepiteni, de a Dagi es az elektromos sportpalya az ott van jo kozlekedesnel, ugyan mar hadd legyen valami a jo kozlekedesnel is, es hadd jarhassanak mar oda olyanok akiknek nincsen autojuk, hiszen van sok masik furdo aminek van parkoloja, es amihez fokent autoval erdemes odamenni

cso zsi 2009.10.13. 17:16:06

@kpetya: @pakesz:
Na épp erről beszélek.
Ezek meg magyarázzák, hogy miért legyen fizetős.
De a határidőt kitolták a kormányváltás utánra. (mert azoknak nem kell a bevétel??)

cso zsi 2009.10.13. 17:20:18

@Rav Antal: 20 forintos benzin?
Most is csak 80-90 a valós ára.
De akkor nem emlékszel arra, miyen felháborodást okozott, amikor 3 forintról 6 forintra emelték. ( és 4 forintért vettük az orosz kiskatonáktól)

Rav Antal 2009.10.13. 17:32:17

@cso zsi: A benzin valós ára 80-90. Az okozott káré/liter kb. 400. Örülj, hogy még nem minden kárt te fizetsz ki.

!ndex 2009.10.13. 17:48:26

@pakesz:

De javasoltam alternativákat is csak nem jelent meg. Pl: BKV-ZÓNÁSBÉRLET.

Hungária körúton belüli terület a budai körúttal együtt lenne a BELVÁROSI ZÓNA.
Ehhez vennél lakóhelyed / környéked zónás bérletét (pl lényegében lenne Óbudai, Újpesti-Újpalotai, Rákosszentmihály/Cinkotai, Rákoscsaba-Rákoskeresztúri; Kőbánya; Peslőrinc-Pestimre -Pesterzsébeti; Csepel-Pesterzsébeti; Budafok-Tétényi; Újbudai, Hegyvidéki zónás bérlet. Ezzel lényegében nem kéne 10 ezerért megvenni a bérletet hanem kb 5 ezerbe kerülne, és jó alternatíva lenne a gépkocsi helyett. Miért vennél bérletet Csepelre vagy Újpestre ha te csak Budafok + Belvárosi zónát használod? Ebben rejlik az olcsósága...

Ha meg zónán kívül utaznál akkor
IDŐALAPÚ JEGY kellene, 15, 30, 60, 90 perces, ahol a
15 perc - 90
30 - 180
60 - 300
90 - 400 Ft-ba kerül, ne mondd nekem hogy nem szállnának át a BKVra.

De amíg én hétvégén asszonnyal + 1 gyerekkel ki akarok menni villamossal a Városligetbe a Zuglói Kassai tértől, és ezért 2 km-es szakaszért 1800 Ft-t (oda vissza 2600-Ft-t kér el a BKV akkor már inkább Taxival megyek, vagy kocsival kb 200 Ft-ból megjárom)

pakesz (törölt) 2009.10.13. 17:56:31

Zugloban amikor en neztem uj epitesu lakast ott NEM ADTAK AT a helyet addig, amig nem volt biztositva az ingatlanon beluli megallas
ugye te is megvetted az ingatlanodon beluli megallas jogat???
mert ha azt nem szamolod hozza az auto koltsegeihez akkor valamit rosszul szamolsz
kovetkezo kerdesedre meg: nem, nem izgat az senkit hogy neked mar a dednagymamad is alanyi jogon tologatta ott a babakocsit, az autonak van elhelyezesi kotelezettsege es kesz!!! azt meg kell fizetni elobb-utobb
hiszen az uj zugloi lakoknak ezt mar meg kell tenniuk, te regi letedre miert lennel kulonb?

szoval havi 5e-10e a parkolasert mar meshogyan hozna ki a 200 Ft -bol megjarom magyarazatot nem???

ergo BKV rulez

MrZed001 2009.10.13. 18:23:56

@pakesz:
Bizony a panelek mellé pl Zuglóban is megépítésre kerültek a parkolók.
Milyen szép is lesz, ahogy haladunk, lassan már arrafelé is parkoló díjat kell majd fizetni ... pedig a panelekkel együtt lettek megépítve, áruk benne van a panellakások árában !
A belvárosiak ugyanezt ugyebár nem mondhatják el magukról...

olvas0 2009.10.13. 18:24:22

Na barátom akkor elmondom én neked, mert én is itt lakom a szomszédodban. A Döbrentei utca a Rác fürdő környéke, az Erzsébet híd a Döbrentei tér most lesz fizetős, elvileg, térkép alapján, de nézd meg mi van ott most, egymás hegyén hátán állnak, én aki itt lakok nem bííírok megállni, hiába fizetem a baromi drága (dupla annyi mint a vidéki kocsin) adót utcákkal arrébb vagy fent a hegyen kell megálljak ahol már most is fizetős és onnan lecaflatni két pici gyerekkel... Én meg azt mondom hogy legyen fizetős mert lehet hogy 10évente egyszer felújítasz és előzékenyen gondolsz a festőre hogy szegénynek ne kelljen parkolódíjat fizetnie hogy nálad dolgozzon, de életvitelszerűen közlekedni és parkolni csak úgy lehet hogy ha azok akik ide bejárnak és termelik a GDPt ahelyett hogy a büdipestiek termelnék ugyanazt-csak őket ugye nem fizetik meg mert itt nem annyiba kerül élni mint sárszentkukacon ahonnan még kocsival is megéri bejárni dolgozni a hét minden napján.... Nézd meg mi van 9től 5ig a Tabáni Terasz környékén az Attila 1-3 előtti kis utcában ahova szabálytalanul behajtanak a behajtani tilos táblával szembe és parkolnak tök szabálytalanul a templom oldalában nem kijelölt parkoló helyen félig a járdán állva félig az úton hogy a forgalmat is akadályozzák nem is kicsit. Abba a kis ficak utcába sokszor be se lehet hajtani úgy beállják... Az Erzsébet hídon a parkoló autók gyakorlatilag már a hídon állnak pedig az már rég nem a parkoló része de ingyen van. Paraszt bejön mucsáró rafkósan beáll a híd alá kvázi a belvárosban a hülye pesti meg dögöjjön meg, aztán fogalommal szemben a villamos sínen keresztül felhajtanak a rakpartra a behajtani tilos tábla ellenére... öröm nézni. Azt nem értem hogy ezekről a helyekről miért nem viszik el, vagy miért nem tesznek rá kerékbilincset?

pakesz (törölt) 2009.10.13. 18:53:55

@MrZed001: hat fizetni mindenhol kellene...
ha le lehet merni es kifizetodo, vagy tul keves a hely, akkor jon majd a kulvarosi panelhez is a parkolasi dij...
csak ne mondjuk azt hogy milyen durva...
pl. Balcsi, hajnalban jarorozik az onkormanyzat embere vadaszik autokra, hogy az ev vegen az elszamolasnal tudjak, hogy ki mennyi idegenforgalmi adot (NEM)fizet be...
en el tudnam ugyanigy kepzelni a paneloknal a fizetest... ja hogy nem teljesen jo, meg korrekt? kit erdekel...

egyebkent az a panel + parkolo az egy szep mese... elmesz megveszel egy Pillango parkban levo panelt, adnak hozza parkolot is? ra lesz irva az adasvetelire? kapsz egy parkolot, amit te takaritasz, vagy arra is fizetsz kozos ktg -et?
ha nem akkor miert mondod? hogy mi volt az ántik vilagban? hogyan epitettek?

pakesz (törölt) 2009.10.13. 18:56:00

@olvaso: csitt!!!
itt nem erdekel a te fasiszta zold velemenyed!!!
az hogyha nem lesz sehol parkolozona, vagy behajtasi dij es 3 oras lesz a dugo, azt az itt levo auto-seggemhez-nove kommentelok fel se tudjak fogni
ok csak azt latjak hogy a EGY busz miatt fenntartanak egy buszsavot, es meg azon is hoborognek :)))

MrZed001 2009.10.13. 19:16:06

@pakesz:
"egyebkent az a panel + parkolo az egy szep mese... elmesz megveszel egy Pillango parkban levo panelt, adnak hozza parkolot is?"
Lehet nem tudod, de már 30 évvel ez előtt is KÖTELEZŐ volt a panelek mellé meghatározott számú parkolót ÉPÍTENI a kivitelezőnek ... akik persze nem szívjóságból meg karitatívan építették, hanem átterhelték a költségét a lakásvásárlókra.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.13. 19:26:47

@pakesz:

"egyebkent az a panel + parkolo az egy szep mese... elmesz megveszel egy Pillango parkban levo panelt, adnak hozza parkolot is? ra lesz irva az adasvetelire? kapsz egy parkolot, amit te takaritasz, vagy arra is fizetsz kozos ktg -et?"

Nemrégen jártam GÖD-ön. Ott így működik. Szépen el van kerítve, szép tiszta mindenkinek megvan a helye. Van csillag tetős és pala tetős parkolóhely.

Na ehhez mit szólsz? Lehet mégsem pénz kérdése az egész?

pakesz (törölt) 2009.10.13. 19:27:21

@MrZed001: szoval megveszed, akkor lesz hozza parkolod vagy nem???
tehat fogsz ott BIRTOKOLNI egy teruletet?
nem az hogy kozterulet es jon a rokonsag es eppen ha napkozben ures. a fel parkolot is elfoglalhatom, hanem ugy hogy az a tied...
tudod mintha garazsod lenne, pont ha akarod lomot tartasz ott
szerintem nincsen

amit meg mondasz, hogy regen kotelezo volt abban van valami, akkoriban sokmindent jol csinaltak, pl. panelek mellett van gyogyszertar iskola, ovoda, ami a mai agglomeracios lakoparkokrol nem mondhato el, ebben egyetertunk :)

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.13. 19:36:11

Szerintem értelmes szervezéssel csökkenteni lehet(ne) a rendszeresen kialakuló dugót.

Többek között:

- egyirányúsítani a rakpartokat. Esetleg a külső körutakat is.
- járművezetés oktatás terén értelmes rendszert kialakítani.
- közlekedési lámpák komolyabb összehangolása
- közlekedési szabálysértések komolyabban vétele (rendőr ne tehesse meg, hogy nem intézkedik!) Érdemi munkára átállítani a jelenlegi statisztikára gyúrást.
- A jelenlegi infrastruktúrát körutak mentén kitelepíteni (bankok, közintézmények és társaik)

Na lehet a köveket dobálni....

Rav Antal 2009.10.13. 21:43:40

@Mityu: A világon mindenhol, mindent megpróbáltak:

Los Angeles: img294.imageshack.us/i/interchangefreewaysot3.jpg/

Londonban 3 körgyűrűt építettek.

Aztán mindenki rájött a képletre: több út, jobb forgalomszervezés=több autó, több dugó.

Minél jobb a forgalom, annál több járművet vonz, mert annál kényelmesebb, gyorsabb az autós közlekedés. Többen ülnek autóba, ezért még nagyobb lesz a dugó, mint volt. Ezután még több utat építenek, ismét kényelmes autózni, ezért még többen választják utazáshoz. És így tovább, addig, amíg a város úgy néz ki, mint Los Angeles. Többszintes autópályákkal, évi 160 nap szmoggal, 6 sávos autópályákon több órás dugókkal.

Ezért a mai trend (már ahol értelmesebb népek laknak), hogy városon belül hátrányba kell hozni az autós közlekedést minden más típussal szemben. Az eredmény az, hogy az jár autóval, akinek VALÓBAN létszükséglet (Nem jár 25 tonnás kamion a városban, és nem is megy autóval a pojáca, hogy jaj, ma esik az eső, csak kocsival tudok menni, mert szétesz a víz).

Itt is ez lesz, remélem előbb, mint utóbb. Az irány mindenesetre jó, csak kicsit lassú a fejlődés. Remélem még ti is megéritek, hogy tisztább levegőjű városban tekertek a munkahelyetekre egy hóesős téli reggelen.

pakesz (törölt) 2009.10.13. 21:50:13

@Mityu: mi az hogy nem penz kerdese???
az hogy nem kell ott parkolasi dijat fizetni???
igen azt a penzt nem kell megfizetni, de az amikor megvettek azt a lakast/hazat Godon, akkor MEGFIZETTEK, azaz IGENIS PENZ KERDESE!!!

a masik kerdesed meg hogy lehetne esszerusiteni a kozlekedest, az igaz, tenyleg lehetne esszerusiteni hogy tobb ember mehessen at, ennek vannak lajtosabb verzioi, de lehet pl. a Big Dig Boston peldat is nezni

meg lehetne azt az oldalat is nezni hogy a belvarosi atlaglako az egy nagy turos batyuf@szt akar az o ablaka alatt elautozok s3ggebe es nem esszerusiteni, hogy meg tobben menjenek :)
na ha tobb ilyen lako van az adott valasztasi korzetben, akkor a mucsarocsogei meg Godi jópógár hiaba alszik ejszaka is egyutt a kocsijaval, illetve kot hazassagot, akkor o le lesz valasztva az autojarol abban a korzetben, mert kulonben a polgarmester nem kap eleg szavazatot legkozelebb
tehat lehet elgondolni hogy mi hogyan szep, de az ottelok valasztanak, es ha ok azt akarjak hogy szopjanak az atutazok, akkor szopni fognak, hiaba pruszkolnek barmennyit :)

pakesz (törölt) 2009.10.13. 21:56:15

@Rav Antal: remelem azt a peldat is fejbol tudod ami a koreaiaknal tortent
hogy volt egy autopalya a varoson belul, es tortenetesen alatta egy patak/folyo volt, na megprobaltak visszaallitani az eredeti allapotot, es kivancsiak voltak hogy egy nagy autpalya kivetele mit geneal, es hat kevesebb dugo lett utana

Rav Antal 2009.10.13. 22:00:02

@!ndex: Oda-vissza az 3600. Kell venni családi jegyet, az 2200 és akár egész hétvégén bejárhatjátok Budapestet. Egyébként ebből a hozzászólásodból is látszik, hogy még csak meg sem próbáltál BKV-val eljutni...

Rav Antal 2009.10.13. 22:10:59

@pakesz: Persze:

www.squarehe.com/archive/0510.php

Ez lett.

Ebből:

xmb.stuffucanuse.com/xmb/viewthread.php?action=attachment&tid=6277&pid=17590

Mondjuk egy év után kipusztult az egész város, mert koszos volt a szöuli BKV és az emberek inkább otthon haltak éhen, mert éppen esett az eső, meg fújt néha a szél és autóval meg nem lehetett közlekedni, a dugó miatt.

bikila 2009.10.14. 00:50:47

Csak csendben jegyezném meg, hogy közlekedési alternatívaként egyre jobban szóba jöhető eszköz a motor/robogó. Aki jár(t) eleget Ny-Európában - az láthatja, mennyivel több kétkerekű van,mint itthon.

Bár nyilván megvannak a korlátai/hátrányai (kockázatai), de ha nem kell 1-nél több utast és 2 hátizsáknyi holminál többet szállítani, akkor egy nagyon jó alternatíva. Ha csak azoknak az autósoknak az 1/3-a átülne motorra, akik ezt megtehetnék, már érezhető lenne a javulás.
Nem csak Dél-Franciaországban és Olaszországban, vagy Spanyolországban jöttek rá erre - ahol szinte mindig motorosidő van, hanem pl. Angliában, és Svájcban is. Pedig Svájc időjárása semmivel sem melegebb a magyarországinál.

Szerintem a biciklizés mellett ezt a közlekedési formát kellene fejleszteni (a képzést is erősítve!!), mert városban ennél gyorsabb, hatékonyabb közlekedési eszköz nem nagyon létezik (és nem a sebessége miatt).
Persze az itthoni motoroskúltúrán is fejleszteni kellene, mivel viszonylag kevesen használják KÖZLEKEDÉSRE a motort. Bár amennyire látom, azért szép lassan nő ez a szám.

Sajnos azt nem látom, hogy a esetleges fizetős zónák kialakítása esetén pl. a motorizált kétkerekűekre milyen szabályok vonatkoznának. Kell fizetni, vagy nem, ha igen mennyit, stb... de leht, hogy ezzel a résszel még nem is foglalkoztak.

cso zsi 2009.10.14. 08:16:16

@bikila: Gépjárművel nem parkolünk járdán. (Csak ha engedik.)
A parkolórákon viszont motorkerékpár nincs feltüntetve.
Ha viszont a motor az úttesten a fizetőparkolót foglalja ingyen, az felvet néhány kérdést.

Akinek a bringa nem alternatíva, anak a motor sem lesz az.
Ha sokan motoroznak, akkor vagy megszűnik az a jelenlegi "előny", amit az autók közt lavírozó motorok élveznek, vagy motorversenypálya lesz a város.

fluoride 2009.10.14. 08:44:23

Szerintem ez nem korrekt hogy elveszik a pénzt és nem adnak semmit cserébe. Sőt a BKV nemhogy javult volna hanem romlott az elmúlt években. 30 éve nem kellett fizetni a parkolásért mégis a BKV sokkal jobb volt. Ez hogy lehet? A mostani vezetők nem fognak hatalmon maradni emiatt szerintem. Én arra fogok szavazni aki segíti a az autós közlekedést Bp-n. Buszra nem szállok a koszos és büdös emberek miatt, nem tudom ha valaki magyar akkor miért tilos megfürödni legalább napi 1x meg kimosni a ruhákat időnként. Robogó szintén kilőve a bunkó és figylemetlen sofőrök miatt. Ezt bele kéne venni a magyar himnuszba hogy "magyar vagyok, ha autóba ülök s**gfejjé válok". Persze az a politikus is számíthat a szavazatomra aki csökkenti a bürökráciát és nem támogatja azt a gusztustalan melegfelvonulást de ez egy másik sztori

kpetya 2009.10.14. 08:53:57

@Rav Antal:

Osztán Koppenhága mekkora város, mennyi lakossal Bp-hez képest? És a terepviszonyok.

kpetya 2009.10.14. 08:55:35

@Rav Antal:

Öcsém már megint csúsztatsz. És mennyi a nyereség, a haszon amit az autozás hajt???

kpetya 2009.10.14. 08:57:28

@!ndex:

Ne beszélj már zöldségeket. A Hungária és a Nagykörút közti rész mióta belváros?????

kpetya 2009.10.14. 08:59:24

@pakesz:

Te, az nem a lakásod ktg-je??? Mert általában kötelező megvenni ha van autód, ha nincs.

kpetya 2009.10.14. 09:03:31

@Rav Antal:

Öcsém, most tetted le az Ablakzsiráfot és álmodsz tovább?! Bp-n a többség kerékpárral járj majd munkába? Hóesésben? Orvos látott már? Vagy most jöttél kínából?

kpetya 2009.10.14. 09:07:02

@Rav Antal:

Öcsém, az időfaktort is számba vetted? Hogy melyik bkv járat jár/nem jár 7végén, milyen időközönként. Látszik, hogy nem bkvzol.

Rav Antal 2009.10.14. 09:30:23

@kpetya: Budapest 2/3-a, viszonylag sík tereppel. Ezért nem kell váltós biciklit venniük, nekünk meg kell Buda miatt.

Rav Antal 2009.10.14. 09:31:03

@kpetya: A GDP 4,5%-a, a kiadásai pedig a GDP 7%-a. Olvass vissza, leírtam.

Rav Antal 2009.10.14. 09:32:09

@kpetya: 20 év múlva beszélünk, ha addig nem patkolsz el érelmeszesedésben.

bikila 2009.10.14. 09:32:42

@cso zsi:

Gépjárművel nem parkolünk járdán. (Csak ha engedik.)
A parkolórákon viszont motorkerékpár nincs feltüntetve.
Ha viszont a motor az úttesten a fizetőparkolót foglalja ingyen, az felvet néhány kérdést.

+++ Nem erre gondoltam, hanem a behajtási/dugódíjra, vagy minek fogják hívni.

Amúgy tudom, hogy nem szabad parkolni járdán, csak ha tábla/útborkolati jel, stb. megengedi.

Viszont saját tapasztalat, ha az autók között parkol motorral az ember, előbb-utóbb felborítják a motort - egyszerűen nem veszik észre... kicsit drága volt a javítás, felelősséget ugye meg senki nem vállal ebben az országban.
Azóta csak olyan helyre állok, ahova autó nem nagyon ér el, de nem zavarok másokat (gyalogosok, stb.).
Jó pár helyen van európában fizetős (őrzött) motorparkoló - ha lenne itthon, használnám is, de erre kevés esélyt látok, hogy megvalósuljon...

Rav Antal 2009.10.14. 09:32:53

@kpetya: És a parkolóhely-keresést számításba vetted?

Rav Antal 2009.10.14. 09:37:27

@kpetya: Amúgy szerinted egy évben hány napon esik a hó, illetve hány napon nem takarítják fel annyira, hogy ne lehessen kerékpárral közlekedni?

Elárulom, átlagosan 5-8 hóeséses nap van, ebből kb. 1., amikor annyira nincs eltakarítva, hogy ne lehessen kerékpárra ülni. A maradék 360-ból levonok még 20 napot esőre (ez eléggé felülbecsült), a többi 340 napban vígan lehet biciklizni, ha már annyira félted a kis testedet.

pakesz (törölt) 2009.10.14. 12:44:25

@kpetya:
akkor osszefoglalva, en valaszkent irtam valakinek, hogy Zugloban uj lakasoknal kotelezo megvenni a garazst / beallohelyet ami az INGATLANON BELUL van (tehat nem kint a kozteruleten)
erre irtad, hogy az a lakas ktg -e
igen ez igaz, meg kell venni hozza
megveszem a garazst hozza, es...
KIADOM havi 10 - 15 ert...

szoval 10e-15e az elmaradt haszon keletkezik, ha van autom!!!
azaz annyiba kerul pluszba az auto mostanaban Zugloban, es igy mar mas a BKV koltsege!!!

es hidd el nem lesz messze az az ido, amikor eloveszik azokat akik csaladonkent masszivan 2-3 autokkal megterhelik a keruleteket, hogy az LUXUS ha valakinek a masodik autoja a kozteruleten all es elkapjak a toket (~ 50e /ev kotelezo lesz midnenhol befizetni amikor kozteruleten parkoltatod az autodat) ugyebar ha oda fat ultetnenek, akkor az sokkal szebb lenne :)

pakesz (törölt) 2009.10.14. 12:46:14

@Rav Antal: valahol mashol olvastam olyat is, hogy 70e -ert veszel Goretex full cuccot, es azt hasznalod, na az vizlepergeto + parat kiengedo :)
lehet hogy a 70e az nagynak tunik igy elsore, de ha balagondol az ember, hogy egy auto havidija lehet akar duplaannyi is ugy nem sok :)

pakesz (törölt) 2009.10.14. 12:48:41

@pakesz: en mar annyira de annyira varom ezt az idot, amikor a kozteruleten parkolo auto utan fizetni kell, olyan gyonyoru ido lenne
jojjon mar el az a paradicsomi allapot, adoztassuk meg meg jobban az autosokat!!!

Rav Antal 2009.10.14. 12:50:46

@pakesz: Most vettem teljesen vízálló télikabátot 14-ért...

pakesz (törölt) 2009.10.14. 12:55:06

@Rav Antal: GoreTex... ok nem feltetlenul GoreTex, a kinai klonjai is jok, nem kell a markat megvenni :)

en pl. vettem futocipot, bele nem tudok gondolni milyen szep...
22e volt eredeti GoreTex
de nem azik be!!!
belegondolok a sok barom autos veletlenul megall 2 sarokra es jobban beazik a cipoje mint nekem aki 5szor annyit kell gyalogolnom, aztan o a motoros esernyojere egy het alatt tobbet kiad mint en erre a cipore!!!

kpetya 2009.10.14. 13:23:35

@Rav Antal:

nem sik terep annyira. LÁsd Buda, X ker, XVI ker, XVIII ker egy része.

kpetya 2009.10.14. 13:24:23

@Rav Antal:

a hebegő munkacsoport simán hazudik, igy az ő kiadványukra alapozott állításaid súlytalanok.

cso zsi 2009.10.14. 13:25:04

@Rav Antal: Ha kijössz ebből a díszkertből, azért a két oldalán még akad egy-egy 3 sávos út.

kpetya 2009.10.14. 13:25:34

@Rav Antal:

Elöbb üt el egy kerékpáros. Egészségesen lehet élni másképp is. pl naponta 1 pohár veres bor és min fél óra szex.

kpetya 2009.10.14. 13:26:22

@Rav Antal:

Azt a max 5 percet gondolod?

Rav Antal 2009.10.14. 13:27:04

@kpetya: Ezért kell váltó, ezt írtam.

Rav Antal 2009.10.14. 13:27:40

@kpetya: És te mondod az igazat...

Rav Antal 2009.10.14. 13:28:21

@cso zsi: OK, akkor csak a Rákóczi útra tegyünk díszkertet, meg a Kossuth utcára. Marad még elég 3 sávos a környéken.

kpetya 2009.10.14. 13:28:22

@Rav Antal:

már megint hadoválsz. Pl nem csak 20 esős nap van Bp-n egy évben. Ráadásul nov-tól márc-ig a napi hőmérséglet 7 fok alatt van.

A heti viharos szélről még nem is beszéltünk.

Szóvel te ne akard előirni ki mivel közlekedjen.

Rav Antal 2009.10.14. 13:29:02

@kpetya: Akkor hajrá! Gondolom a bor már megvan. :)

Rav Antal 2009.10.14. 13:29:34

@kpetya: Amennyivel ritkábban jár a busz?

kpetya 2009.10.14. 13:29:50

@Rav Antal:

Te biztos nem. Az hogy szándékosan vagy tudatlanul terjszted a hebegő munkacsoport hazugságait az más kérdés.

kpetya 2009.10.14. 13:30:30

@Rav Antal:

Te, nálam a szex nem az mint nálad, hogy leveszed a nyerget.

Rav Antal 2009.10.14. 13:31:02

@kpetya:

Koppenhága éghajlati jellemzői
Hónap Január Február Március Április Május Június Július Augusztus Szeptember Október November December
Átlagos maximum hőmérséklet (°C) 2 3 6 11 16 19 21 21 17 12 6 4
Átlagos minimum hőmérséklet (°C) -1 -2 0 3 7 11 13 13 10 7 3 0
Átlagos csapadékmennyiség (mm) 27.6 20.1 20.3 21.6 28.6 37.6 38.4 42.0 41.8 37.0 31.7 28.

Rav Antal 2009.10.14. 13:31:43

@kpetya: Tudom, tudom, te kézzel kell csináld...

kpetya 2009.10.14. 13:32:09

@Rav Antal:

bkv.hu

ha átolvasod láthatod, hogy vannak területek ahol óránként 2-3 busz közlekedik, ha épp nem marad ki vmi miatt.

kpetya 2009.10.14. 13:32:38

@Rav Antal:

élvezi is az asszony az előkészítést.

Rav Antal 2009.10.14. 13:32:41

@kpetya: Kellene valami más statisztika, ami megmondja a frankót, mert ez így nem túl kreatív, hogy én adok egy adatot, ami felérésen alapul, te meg erre annyit tudsz mondani, hogy hazudok.

Rav Antal 2009.10.14. 13:33:37

@kpetya: Csak vigyázz, mert a mozgáshiány nem csak nagy segget okoz.

Rav Antal 2009.10.14. 13:34:10

@kpetya: Zuglóban? A Városliget felé? Mely járatokra gondoltál?

kpetya 2009.10.14. 13:35:03

@pakesz:

ha nincs autód és ha ki tudod adni és ha nem adózol utána.

viszont hogyan mész el nagyob bevásárlásra, mennyi időt veszítesz a bkv-ra várva.

kpetya 2009.10.14. 13:36:26

@Rav Antal:

A hebegő munkacsoport ott hazudik, hogy kiadási oldalon minden externálíát beszámít mig bevételi oldala erősen hiányos.

Rav Antal 2009.10.14. 13:38:22

@kpetya: Heti viharos szél. :) vicces gyerek vagy te. A 20 esős napot úgy értsd, hogy reggel, vagy este, amikor közlekedsz, esik az eső. Ebből a 20 az még sok is. HA napközben dolgozol, akkor mit számít, hogy esik az eső?

De tudom, neked biztos valami genetikai bajod van, átázik a bőröd, lefújja a hajadat a szél, meg ilyenek. Remélem otthon is inkubátorban alszol.

Rav Antal 2009.10.14. 13:38:57

@kpetya: Hiányos is, mert nem fizettek eleget...

kpetya 2009.10.14. 13:40:59

@Rav Antal:

Miért pont zugló miért pont városliget felé?

XV,XVI,XVII, XVIII ami engem érint.

Szerinted mennyi a menetidő 7végén Rákospalotai határút-Köki viszonylatban bkv-val ill autóval?

kpetya 2009.10.14. 13:43:33

@Rav Antal:

Nem, csak nem azért élek pesten, hogy az időjárással küzdjek. Ha nem vetted volna észre elmult az őskor és a XXIszban élünk.

Rav Antal 2009.10.14. 13:44:34

@kpetya: Erről volt szó:

"De amíg én hétvégén asszonnyal + 1 gyerekkel ki akarok menni villamossal a Városligetbe a Zuglói Kassai tértől, és ezért 2 km-es szakaszért 1800 Ft-t (oda vissza 2600-Ft-t kér el a BKV akkor már inkább Taxival megyek, vagy kocsival kb 200 Ft-ból megjárom)"

Ne terelj.

kpetya 2009.10.14. 13:46:18

@Rav Antal:

mondom hogy sérült vagy. A bevételi oldalt mind az növeli ami közvetve kapcsolható az autózáshoz. Ilyen pl az utépítésből/javításból származó bevételek (ha már a kiadásin szerepel) ugymint adóbefizetés, a munkások adóbefizetése, az elöny hogy a munkások nem munkanélküliek, az utépítő cégnek beszállító cégek adóbefizetése stb.

Rav Antal 2009.10.14. 13:47:59

@kpetya: Tehát akkor én csak hasznot csinálok, ha kiborogatom a szemetet az utcára, mert akkor a kukásnak van munkája.

Indulok is.

kpetya 2009.10.14. 13:50:18

@Rav Antal:

Ezt nem én irtam. Bár én ezt a távot gyalog tenném meg.
Spec a 32-s 15percenként jár. Az árak stimmelnek, 3*300 Ft 1 út.

kpetya 2009.10.14. 13:51:51

@Rav Antal:

Nem kell borogatnod épp elég ha előre csomagolt kaját, pet-s üdítőt veszel, lesz abból elég szemét. Bár egy kerékpárostól minden kitelik.

Rav Antal 2009.10.14. 14:10:32

@kpetya: És 2200 a családi jegy két napra...

Rav Antal 2009.10.14. 14:11:16

@kpetya: Azaz átlagosan 7,5 percet kell várnod rá...

cso zsi 2009.10.14. 14:20:43

@Rav Antal: Lécci-lécci, az Erzsébet hidat told fel a Margit híd helyére.
Akkor majd lehet ötletelése az elborultaknak.
Igen, egyetértek a tisztább várossal.
Talán még az "élhetővel" is.
Jelenleg a jelzőlámpák szándékos beállítási hibái, valamint az elvezető utak lezárása okozza a Rákóczi út - Erzsébet híd - Hegyalja út vonalon a dugókat.
Ültessünk vissza fasort, legyen sétálóutca, füvesített villamospályával. De az egyik, valóban használható hidat nem kéne kidobni azzal, hogy megközelíthetetlenné tesszük.
Esetleg kinevezzük műemléknek, és majd rá sem hajthatunk semmivel.

cso zsi 2009.10.14. 14:22:44

@Rav Antal: Tudsz róla, hogy nem mindenki az íróasztal mögött üldögél "munka" címszóval?

Rav Antal 2009.10.14. 14:27:43

@cso zsi: Ezt ti komolyan elhiszitek amikor mondjátok, hogy a jelzőlámpákat szándékosan rosszul állítják be? Összeesküvés-elmélet gyártók-e vagytok?

Rav Antal 2009.10.14. 14:29:07

@cso zsi: Akinek munkaeszköz az autó, azzal nincs is semmi baj. Azok örülnének legjobban, ha a többi p@cs nem tartaná fel őket, amikor éppen 1600 kilóval cipeltetik a kényelmes seggüket az irodába.

pakesz (törölt) 2009.10.14. 15:50:25

@kpetya: talan egy szomszednak adom ki a garazst es nem a maximumot vasalom le rajta a 20e /ho hanem csak 12e / ho es megbeszelem hogy bevasarolni egyutt jarunk :) mert jo haverok vagyunk
sot egyszer egy honapban kolcson is adja a kocsit hetvegere, hogy a nagyszulokhoz lemenjunk
talan...
talan ha tenyleg MEGFIZETNE MIDNENKI a sajat autojanak a koltsegeit, akkor egy kicsit racionalizalodnanak a dolgok
tudod ugy maguktol :)

nem azt modnom hogy mindenkeppen auto nelkul kell megoldani, de pl. itt a szomszed 2 nyugger hazasparnak volt 2 autoja, na ez jo poen nem ???
mert olyan kevesbe kerul, hiszen kicsi auto + nem volt nagy a kotelezo, na ha 5e-15e/ ho lenne egy auto pluszba akkor valoszinuleg ok leadnak az egyiket, es atadnak a kozos teruleten levo parkolohelyet masnak es havonta egyszer este nem kellene 3at koroznom mire talalok helyet az en automnak
talan ezert lenne jo ha bevezetnek az ottlakoknak is a kotelezoen fizetendo parkolasi dijat :)

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.14. 19:14:57

@Rav Antal:

A jelzőlámpákat nem szándékosan állítják be rosszul, hanem a "beleszarok" tabletta bevétele után.

Egy a sok közül:

indafoto.hu/mityu/image/5682929-3d2419c3

indafoto.hu/mityu/image/5682963-17e9a15c

Kettő lett maradhat?

Rav Antal 2009.10.14. 22:38:41

@Mityu: Látszik, hogy mekkora dugót okozott mindkét lámpa...

Írtál amúgy az illetékeseknek? Vagy te is beszedted a beleszarok tablettát?

cso zsi 2009.10.14. 23:43:46

@Mityu: A Soroksári - Határ út sarok az nem gyenge. Ráfoghatnánk, hogy a szemből kanyarodók miatt is van ott a lámpa.
Csak épp őket nem eresztik össze egyszerre a gyalogokkal. Tizenöt év alatt talán 20 embert számoltam annál a zebránál. Pedig csak az elmúlt 7-8 évben napi 2x haladtam át rajta.
Anno a Határ út felújításakor valaki végre jól festette fel a kanyarodó, és az egyenesen haladó sávokat.
www.norc.hu/pano/i2KpsOCs/
Aztán pár nap múlva visszaállították az eredeti, idióta állapotot.
/A Soroksáriról két sávban lehet a város felől rákanyarodni a Határ útra, a belső elfogy, a jobboldali egyenesen, és jobbra vezet.
A "tévedéskor" a belső egyenesen vezetett, a jobb oldali az kanyarodósávként üzemelt (volna)/ Így megint az van, hogy a két kanyarodó sávból az egyenesen haladni szándékozók a jobbra kanyarodókat meg kell hogy várják, bármelyik sávban is mennek.

cso zsi 2009.10.14. 23:56:54

@Rav Antal: Nem összeesküvés elmélet, tapasztalat. Elég régóta használom a várost, és a 15-20 évvel ezelőtti zöldhullámok már ismeretlenek.
Nem a több autó miatt, mert tökmindegy, hogy sorelső, vagy nyolcadik vagyok egy lámpánál, ha az akár másfél percig is piros.
Egy időben a Vágány - Dózsa kereszt volt ilyen (kb két éve épp ezért kerülöm), a Váci út felől érkezők feltorlódtak a Szabolcsig, majd a Lehelig (onnan is jött az áldás), mert a Vágány utca kétszer kapott zöldet, miután az Állatkert felőli irány megállt.

A Hungária - Thököly kereszteződés az semmivel sincs összhangban, éjjel kettőkor is pirosra érsz oda az Egressy zöldjétől, 70-80-nal is, 50-nel is. Egy-két motoros el szokta érni.
Szentendrei úton ugyancsak van forgalomtördelő lámpa, de ezek csak a dugót gyártják, a kocsik nem lesznek kevesebben.
Lassabban haladva viszont sokkal jobban szennyeznek.
Ez kinek jó?

Don Blasius 2009.10.15. 00:06:10

@cso zsi:
De utálom azt a lámpát. És ugyanilyen van a Sibrik-Gyömrői kereszteződésnél is a Shell-kútnál. Ott is haladna az ember, de nem tud és szerintem feleslegesen áll, simán be lehetne sorolni.

pakesz (törölt) 2009.10.15. 00:18:35

@cso zsi: nehany lampat azert allitanak ugy be ahogyan hogy elvegyek az ember kedvet az arra valo meneteltol, egyszeruen igy manipulaljak az embereket...
ez tenyleg megvan, ez nem osszeeskuveselmelet
csak nem mondjak el :)

en is szerettem volna az M1 -re egy szep gyalogatkelot valahol az M0 -s kornyeken, pont annyi autot beengedve ott, hogy eppen dugo nelkul ellegyenek azok akik a varosba mar bejutottak
na ha ez meglett volna mar 10 eve akkor talan nem lett volna olyan kelendo Bia meg Torbagy meg Halom meg egyeb ocska vacak kis falu arrafele es kevesebb autot a segge ala vago koltozott volna oda
tudod neha az emberek nem tudjak mi az IGAZAN JO nekik, nehanyszor ra kell segiteni a hatterbol, hogy ne dontsenek rosszul :)
a zold hullam meg tudtommal kifele van a varosbol, a Nagyszollosin mindig kifele van

cso zsi 2009.10.15. 00:41:06

"Ha a sztyeppe nem is túl nagy
De jól kaszálható
Itt a vén Dunában nincs arany
De jön sok pénzmosó
És az autódat az úttal együtt lopják el
Ha másképp nem lehet
Ez itt már a vadkelet"

Zorán 1995-ből.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.15. 01:17:30

@Rav Antal:

Te most valóban tisztább várost szeretnél, vagy csak itt akarod az észt osztani? :)

kpetya 2009.10.15. 09:16:18

@pakesz:

pubikám, nem kell a "majd ha megfizeti minden költségét" cimű süket duma. Megfizeti. Persze a hazudó munkacsoport elvakult követői szeretnek mást állítani. Az ilyen veszélyesek a társadalomra, nem kívanatosak. Száműzni kéne őket dzsungelbe vagy egy lakatlan szigetre.

Navigare necesse est, vivere non est necesse.
Ez ma is igaz, a másik fele meg különösen azokra akik nem csak beszopják hanem hirdetik is a hebegő mcs hülyeségeit.

kpetya 2009.10.15. 09:18:00

@Rav Antal:

Ha vkid meg hal a kórházban műhiba miatt de 10 másik nem, az egész jó átlag, igaz. Kösznjük emse leülhetsz.

Zsóti 2009.10.16. 13:13:07

A térképet nézve ami most még fehér, az jövőre részben bekékül, a világoskékek "a lakók kívánságára" (ehhez könnyű indoklásként egy-egy nyugdíjas véleményét csatolni, akit zavar a több autó az utcában) és persze a parkolást üzemeltetők pénztárcájának kívánságára sárgászöld, majd piros lesz, és a végén a városban bárhol próbál megállni az ember, csak zónákba és fizető helyekbe botlik. Már most is komolytalan pl. a Röppentyű utca környéke, ahol nem lehet ráfogni a "belvárosra" a parkolózóna kijelölését, egyszerű pénzbehajtásról van szó, az autós fizessen, ha autója van. De nem ez az egyetlen ésszerűtlenül kitalált övezet. Nem tudom, de szerintem nem jó mentalitás ez, és a sok önkormányzati képviselő, akiket megválasztottak a budapestiek, az mind egy emberként állt a parkolózónák kibővítéséről és drágításáról szóló terv mellé. Kiket is képviselnek, azokat a budapestieket, akik rájuk szavaztak, vagy a saját érdekeiket és az üzleti-politikai kapcsolataikat? Elgondolkodtató...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása