Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Beégette magát a streetracer

2009.12.11. 11:08 :: SilentSound

Kicsit skizofrén helyzet, hogy egy fekete audis, aki általánosan sztereotípiák tárgya, egyrészt panaszkodik egy calibrás "énvagyokafaszagyerek" típusú tuninghuszárra, másrészt meg a levele elején még engem vesz védelmébe. Utóbbit amúgy tök fölöslegesen, mert a jogos kritikát elfogadom, az intelligenciát nélkülöző hozzászólókat meg leszarom (azért írtam így, hogy ők is megértsék). De hogy ne kanyarodjak el nagyon az eredeti témától: Az Ódis félelmei és röhögőgörcse alant.

Újabb szánalmas poszt, csak hogy legyen min csámcsogni. Eleve nem értettem a múltkor, hogy miért szegény Silentet basztatjátok a szar posztok miatt, hiszen azokat sokszor ti magatok írjátok, tehát mindenki a saját háza táján söprögessen ne itt böfögje be az amúgy sem érdekes véleményét. Ennyit a népnevelésről, tirpák köcsög feketeaudis vagyok, megtehetem, hogy erkölcsi és etikai iránymutatást nyújtok!

Viszont van, amit mégjobban nem értek... hogy miért kell a közutakon versenyezni? Bár ez nem pontos megfogalmazás, mert tudom milyen az, amikor éjjel kettőkor autózol a kihalt városban és betalál 1-1 márkatárs vagy egy agyontuningolt Leon, akkor minden normális ember tapossa a gázt, persze szigorúan csak 50-ig!

Viszont az embernek néha feláll a szőr a hátán attól, hogy mekkora dilettáns barmok ülnek a volán mögé, tudom ez nem újdonság, mert a blog létezése is bizonyítja, hogy ha dunába lőnénk ezeket, akkor sikerülne elrekeszteni. Viszont ezeknek az általatok "boyracer"-nek titulált véridiótáknak van egy olyan fajtája, aki gyors- vagy gyorsnak képzelt autó volánja mögé ül be és azt hiszi, hogy akkor ő az isten az adott útszakaszon.

Ezt bizonyítandó minden lehetőséget megragad a versenyzésre, 4000-es fordulattal lő ki mellőled a pirostól, hogy az ötven méterre lévő lámpánál előrébb állhasson és még a legnagyobb dugóban is képes cikcakkozva, mindenkit veszélyeztetve közlekedni. Akkor mégveszélyesebb, ha egy fostalicska volánja mögött teszi mindezt.

Tudom én, hogy általában a magamfajta szokott odalépegetni, mert aki alatt 400 lóerőnél több van az hajlamos vérszemet kapni, de alapvetően még mindig több golfos, leonos, calibrás vadállatot látok, mintsem prémium kategóriás személygépjárművel száguldozókat.

Egy ilyennel akadtam össze a minap, amikor a X. kerületből igyekeztem a belváros felé. Az most mindegy, hogy miért, de a Kozma utcából tartottam az élessarok felé, de mielőtt rámentem a Maglódira, elnéztem az egyik kereszteződést és túlmentem, majd beszopódtam a kis utcákba ahol mindig votl egy kötelező haladási irány és soha nem arra ment, amerre kellett volna. Mindegy, kikecmeregtem valami nagyobb útra, 2 sáv, lámpás kereszteződés, jobbra és balra lehet kanyarodni. Én jobbra akartam, be is soroltam jobbra és álltam a lámpánál.

Beállt mellém egy gyönyörű kárminpiros calibra, ami annyira tuning volt, hogy ha lehetőség van rá, akkor én köszönöm meg, hogy mellette állhatok. Természetesen minden ablak letolva, hiszen a hangrendszer csak maximum hangerőn tud üzemelni, ezért még 5 fokban is inkább fázunk de a hangzás jó legyen. Ilyen fiatal 20 éves forma srác, sapka, nagykabát, hiszen hideg van az autóban. :D Ez már eleve megmosolyogtat, de amikor felbőgeti a motort, akkor inkább a döbbenet ül ki az arcomra.

Tovább hergeli a technikát, kérlelhetetlenül öblöget, a szerencsétlen motor már inkább vonyít mint bőg, én meg ott ülök egy autóval odébb és kurvára nem értem, hogy most ő ezt miért csinálja?! Versenyezni akar? Dehát kétfele megy az út és mi ellenkező irányba haladunk?! Meg amúgy is esélytelen, akármennyire jó autó az, ez mégis csak pár literrel több...

Bevallom fostam mint az állat, hogy valami szörnyűség fog történni és elüt vagy letol, de bíztam abban, hogy tud közlekedni. Aztán megkaptuk a zöldet, és hallottam ahogy csikorgatja a kerekét azonnal, én meg összefosva lehúzódtam az út széle felé, hogy hátha jobbra akart kanyarodni, csak rossz sávba állt be, én meg minek puposkodjak, annyit nem ér az egész hogy összetörjön, de nem az történt, amire számítottam.

A csávó egyenesen indult meg, haladt vagy 20 métert padlógázon, amikor észrevette a böhöm nagy behajtani tilos táblát szemben, majd vészfékezett, visszatolatott (két záróvonalon keresztül, amit már az előbb is átlépett) és elment balra.

Ott elröhögtem magam, mert alapvetően vicces az ilyen barom, de ha ott éppen közlekedik valaki keresztbe, vagy szemből, akkor a csávó padlógázzal megy neki kb. A kérdés azon kívül, hogy ki a hülye - az, hogy aki nem bír magával, az miért nem megy lezárt utakra/pályákra gyorsulni vagy veresenyzni és miért az utcán királykodik mások életét veszélyeztetve, attól lesz nagyobb a farka?

118 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó hülye sztereotípia béna veszélyes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mohusssska 2009.12.11. 12:27:29

azé ez a poszt se vót egy ajjajj

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.12.11. 12:28:45

@mohusssska: Küldj olyat és akkor lesz ajjajj is. ;P

PitBuli 2009.12.11. 12:32:53

Nekem bejönnek a tuningolt verdák, és ha már van alattad vas, miért ne használd is azt!
Az a halálom, amikor valaki hatszáz és kétezer közt közlekedik (benzinessel), csak hogy ne fogyasszon egy decivel többet!

Bladika 2009.12.11. 12:32:56

@drazsé: Hát igen ez a másik fele. Mire megtalálja, hogy hol az 1.es addigra én már a másik lámpánál. Megfigyelhető, hogy minél előrébb van valaki a sorban, annál kevésbé sietős neki átjutni a lámpán.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.12.11. 12:33:21

Ja:
Hülye a posztoló, de nem azért, mert audija van, hanem azért, mert nekem nincs :)))

Bladika 2009.12.11. 12:33:43

@PitBuli: Persze használd! Csak ÉSSZEL!

randomuser1 2009.12.11. 12:38:30

@PitBuli: pedig ha szerencséje van akkor fogyaszt a legtöbbet mert hatékonyság is van a világban és az a nyomaték meg teljesítménygörbétől függ, nem a fordulatszámtól :)

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.12.11. 12:44:15

Hogyhogy itt mindenki helyesel,egy boyraceres se olvassa ezt a blogot?
Vagy elszégyelli magát és nem ír be,hogy "igazatok van"? :)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.12.11. 12:48:23

@gomboc-artur: Na neee, bazmeg, ezen be...tam :DDDDDDDDDDDDDDDD

sreetfighter 2009.12.11. 13:01:09

@XXXXXXX:
A nyomaték és a teljesítmény pedig a fordulatszámtól függ!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.12.11. 13:06:23

@gomboc-artur: Ez mikori videó? Nem láttam még. :) De annyira jó, hogy kap egy villámposztot mindjárt. :)

2009.12.11. 13:08:57

@gomboc-artur: ez hol volt eldugva eddig? Egy ilyennek 2 nap alatt kene bejarnia az orszagot. Legalabbis autos-videos korokben :D

sreetfighter 2009.12.11. 13:10:20

Na ez az Ódis is azert vesz 22 millás kocsit 420 Le-vel, hogy poroszkáljon az úton mi?
Elmész te a jó francba!
A srác egy szerencsétlen balfék volt, ez tény.
De nehogy azt mondd, hogy egy szentendrei úton nem mutattad volna meg a az audid gyorsulását, ha hergel?
Én ilyen hazug, álszent vezetővel még nem találkoztam!

Bladika 2009.12.11. 13:12:00

@SilentSound: @ruskyy: Ez egy biztosítónak a reklám kampánya. Több is van ilyen különféle magyar sztárokkal.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2009.12.11. 13:14:06

@PitBuli: az miért zavar, hogy amikor egyenletesen gurulok, berakom 5.-be, és alapjáraton gurulok? minek pörgessem 2.-ban 3000-en, amikor úgysem akarok már gyorsítani?
egyébként ilyenkor nekem nem egy deci a fogyasztásban a különbség, hanem legalább 10 liter...

xaba99 · http://landf.blog.hu 2009.12.11. 13:17:49

@Bladika: akkor különösen szép, hogy szilvi kétszer is index nélkül vált sávot...

Bladika 2009.12.11. 13:19:05

@xaba99: A legtöbb autónak valahol 3000es fordulat körül van a legnagyobb hatásfoka. Innentől egyértelmű, hogy miért. Csupán azért ildomos feljebb kapcsolni, mert amellett, hogy hangos, nagyobb a kopása is a motornak.

Nekem pl. 3500-ig ahogy gyorsítok egyre nagyobb az ereje az autónak mégis megy lefelé a fogyasztás mérő.

Bladika 2009.12.11. 13:23:21

@Gergow: De igen! Ha jól emlékszem a Szabó Győző is benne volt, meg a Balázs is meg még egy páran ebben a kampányban. Bár én konkrétan erre a háromra emlékszem.

Bladika 2009.12.11. 13:26:52

Itt van egy:
www.youtube.com/watch?v=3CvYTvtldS0

ez mondjuk kimondottan vicces is szerintem.
De ha megnézitek lehet sejteni, hogy rendezett, mert úgy is nyitja ki az ajtót, mert érdekes mód, egyik autó sem tűnik drágának.

gomboc-artur 2009.12.11. 13:26:53

@Gergow:
nem tudom és egy havertól kaptam kb 2 hónappal ezelött

Bladika 2009.12.11. 13:28:12

@Bladika: arról nem is beszélve, hogy be van még kötve amikor kinyitja az ajtót

xaba99 · http://landf.blog.hu 2009.12.11. 13:37:12

@Bladika: de nem a legjobb hatásfokon fogyasztja az autó a legkevesebbet...

Bladika 2009.12.11. 13:46:44

@xaba99: természetesen fajlagosan, mert ugye a legkevesebbet állómotorral vagy még inkább motorfékkel.

gardarak 2009.12.11. 14:21:41

"Egy ilyennel akadtam össze a minap, amikor a X. kerületből igyekeztem a belváros felé. Az most mindegy, hogy miért, de a Kozma utcából tartottam az élessarok felé...

Kozma utca? Milyen intézmény is van arrafelé? :)

Zz_ 2009.12.11. 14:27:43

Miért is kell egy autóba 400 lóerő?

Hümüzhümümüz 2009.12.11. 14:30:57

Miva'? Kerestek??? :D

Koromnál fogva nem vagyok már "boy-street-racer", de pimpelt a verdám és zene is van benne nem gyengén...
Viszont - így 30 hajnalán - beláttam, hogy nem mindenki csipázza a tucc-tucc zenét, és nem járok letekert ablakkal a Tesco parkolóban, sem az utcán. :D Nyáron klíma többet ér, mint az, hogy a mammerek, meg a más zenét imádók az én zeném miatt savazzanak. :P Inkább hűsölök és szolidan szól bent a muzsika. :)

A Calibrás koma még bizti közelebb van a középsulihoz időben, mint az első adóív kitöltéséhez. :) Majd ha lesz nője, meg gyereke, akkor leszokik a gyorsulósdiról. :P

Bladika 2009.12.11. 14:33:51

@Zz_: Amiért egy hifibe 2000watt, amiért otthonra 120cm-es tv, amiért olcsó bor helyett drága, amiért bőr ülőgarnitúra. Biztos neked is van olyan dolgod ami más szerinte teljesen értelmetlen. Van akinek nem csak A-ból B-be jutás a vezetés, nem csak munka eszköz. Vannak akik imádnak vezetni. Általában az emberek szeretik azt amit csinálnak jó dolgokkal csinálni. De, hogy mást is mondjak, mert presztizs értéke van. Hiába tetszik, nem tetszik van neki. Vannak olyan munka körök ahol egyszerűen nem engedheti meg az illető magának, hogy egy átlagos autóval jelenjen meg. Ha azt tenné rossz képet fest magáról.

killermoney 2009.12.11. 14:47:53

Igen az ilyenek viccesek én nekem 1-2 éve vol egy ilyen Szentendrén piros lámba én egy 250-es motorral mellettem egy szakdat/tuning 2-es golf. Csávó letekeri az ablakot és kérdezi hogy gyorsulunk-e? Mondom neki gyorsulhatunk de minek?! Aszongya ő simán lenyom mondom jólvan, olyan 70-ig felgyorsultam és már ekkor nem volt sehol úgyhogy visszavettem és mentem tovább röhögve :D
Azt meg hogy hányszor akarnak legyorsulni a mostani 650-esemmel maximum 1.6-os autók azt meg se tudnám számolni...

Bladika 2009.12.11. 14:54:01

@killermoney: Tudod mi a vicces? Hogy már az én 125ös robogóm is tud meglepetést okozni! :) Akkor tényleg hova az annál nagyobbnak? Mondjuk hozzá tartozik, hogy valójában nem olyan erős az, csak sokan úgy állnak neki, hogy csak egy szaros robogó és nem tesznek oda mindent. Na meg nekem nem kell váltanom! Sokat számít!

Bladika 2009.12.11. 15:04:43

@sanya18: nem értem! mit kéne ebből megtudnom? sehol sem szerepel a hatásfok.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2009.12.11. 15:30:08

@Bladika:
(a most következő számok becslések)
2.-ban 4000 nél fogyaszt mondjuk 16 litert a kocsim, és kb. 70-nel haladok.
5.-ben 70-nél van 1200-as fordulatszám, és 5 litert fogyaszt a kocsi.
tehát abszolút értékben kevesebbet fogyaszt 5.-ben
legyen 40%-os a hatásfok 4000-es fordulatszámon (ez azért egy benzinesnél már elég durva lenne...), tehát a veszteség 9,6 liter benzin 100km-en.
1200-as fordulatszámon legyen 10%-os hatásfokú (ami meg jóval kevesebb, mint a valós), itt tehát 4,5 liter megy el pocsékba 100km-en.

GargleBlaster · http://autostat.hu/hasznos 2009.12.11. 15:30:17

lol... jó a sztori. tényleg az ilyen szörnyszülött onbizalomhiányos barmok a legveszélyesebbek, a legszánalmasabbak és egyben a legviccesebbek is az utakon (meg amúgy mindenhol) :)

Bladika 2009.12.11. 15:34:01

@sanya18: Alapvetően az az ábra (amire szerintem gondolsz) azt mutatja, hogy ha képesek vagyunk magasabb sebességi fokozatba kapcsolni, azáltal, hogy gyorsabban hajtunk, akkor tegyük meg, mert nem mindegy, hogy adott úthossz alatt, hány fordulatot tesz a motor. Ezt én eddig sem állítottam, hogy mindegy lenne. Ez egyértelmű, de ezt a sebességet és sebességi fokozatot úgy megválasztva, hogy a fordulat szám az általam említett ideális tartományhoz (maximális hatásfok) a legközelebb van, érhető el az optimális fogyasztás. Természetesen vannak bizonyos tényezők amiket bizonyos határokon túl figyelembe kell venni. Ilyen pl. a légellenállás. De továbbra is tartom, hogy adott sebességi fokozatban a motor legkevesebbet a hatásfokának maximumánál fogyasztja.

Bladika 2009.12.11. 15:40:07

@xaba99: Kevered a dolgokat. És olvasd el az előző hozzászólásom. De folytasd tovább a példádat. Tekintsünk el a légellenállástól rendben? Eleve a személyautód valahol 60 és 90 között fogyaszt optimálisan ezért a példád már itt hibás. És a másik hiba amit elkövettél, hogy sebességet váltottál. Nem foglalkoztál azzal az esettel, hogy 5.ben 4000ezres fordulattal mész. (amúgy a 4000 már sok)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2009.12.11. 15:40:11

@Bladika: értsd már meg, hogy nem ott fogyasztja a legkevesebett. ott megy a legkevesebb pocsékba (de az is csak %-osan).
de persze mindez csak az egyenletes haladásra igaz. ha van még turbó/kompresszor/változó szelepvezérlés/stb., az is mind bekavarhat még.

Bladika 2009.12.11. 15:40:38

@xaba99: Még egy dolog! Az én számaim mérések.

Bladika 2009.12.11. 15:49:11

@xaba99: Mi a hatásfok szerinted?

Bladika 2009.12.11. 15:50:14

@xaba99: De várj! szerintem elbeszélünk egymás mellett! Elolvastad amiket írtam fentebb a váltásokról?

Bladika 2009.12.11. 15:52:12

@xaba99: És persze a többit is?

prérikutya 2009.12.11. 15:54:52

"Tudom én, hogy általában a magamfajta szokott odalépegetni, mert aki alatt 400 lóerőnél több van az hajlamos vérszemet kapni,"

Gondolom autópályán is 130-cal közlekedsz... Bár reménykedem benne, hogy Te nem az a 140-nél letolós, levillogós típus vagy.

"Meg amúgy is esélytelen, akármennyire jó autó az, ez mégis csak pár literrel több..."

C20LET. Ha ilyennel találkozol, eszedbe se jusson versenyezni vele. Ha meg igen ne csodálkozz, hogy akármennyire nyomod az Ódinak, akkor is csak a Calibra hátulját látod...:-)))

civistroll 2009.12.11. 15:55:25

Meg se merek szólalni.
A nőmnek fekete audija van, szétbuzizva, szétzenézve(mtx), és még a pufó is sport...
35 évesen...:)

Bladika 2009.12.11. 16:00:44

@xaba99: Az a gond, hogy te feldobtál pár számadatot amik csak úgy légből kapott becslések. De tudod mit igen helyesek azok a számok! Tudod mit mutatnak? Hogy az adott autó motorjának maximális hatásfoka az 1200rpm körül van. És én mit mondtam? Ugyan ezt, hogy a fogyasztás fajlagosan a maximális hatásfoknál van. De ismét kihangsúlyozom ADOTT SEBESSÉGI FOKOZATBAN! Régen volt benzinesem de úgy tudom annak sem 1200körül van ez a pont, de az én dízelemnek 3000környékén van ez a pont. (mérések alapján)

Bladika 2009.12.11. 16:02:05

bocsánat ez kimaradt "a legkisebb", tehát helyesen "a legkisebb fogyasztás FAJLAGOSAN"

Bladika 2009.12.11. 16:06:15

@xaba99: Tehát csak azt akarom mondani, hogy míg te abszolút fogyasztásról beszéltél én fajlagos fogyasztásról. Én ezt direkt ki is hangsúlyoztam. De egy autó abszolút fogyasztás mint már fentebb is írtam, álló motornál van. Te pedig abszolút fogyasztásról beszélsz.

Lacaca 2009.12.11. 16:09:07

Nekem pl még nem volt szerencsém kulturáltan közlekedő Calibráshoz.... Biztos rossz az útvonal. Tudom, hogy bennem van a hiba

Bladika 2009.12.11. 16:11:13

@Lacaca: Dehogy nem! Biztos láttál már olyat akinek Caibrája van, de épp gyalog vagy busszal közlekedett! :)

hvuk 2009.12.11. 16:19:52

@Bladika: Nincs sok értelme a fogyasztást egy adott fokozatban mérni ha ténylegesen mész. A próbapadon persze van, itt van például egy gyári példa, a Honda NSX teljesítmény-, nyomaték- és fajlagos fogyasztás görbéje:

www.honda.co.jp/factbook/auto/NSX/19900913/image3/039-001.jpg

A fajlagos fogyasztás meg azt jelenti, hogy az adott fordulaton, adott teljesítmény leadásához adott időn keresztül mennyi üzemanyagra van szükség. A fenti NSX-nél 3500-as fordulaton van a minimum (ami mellesleg szerintem elég magas fordulat, de ennek megvan a nyilvánvaló oka).

Mayday 2009.12.11. 16:23:43

A benzinmotor fogyasztása alapvetően két dologtól függ:
1. fordulatszám
2. egy injektálás mennyi benzint spriccel be a motorba. ez ugye kb a fordulatszám meg a gyorsulás valamilyen függvénye.

Az én kocsim 50-el ötödikben 1700-at fordul, fogyasz 4,8 litert, negyedikben 2000-es fordulat és 5.7 liter.

90-el ötödikben 2800-as fordulat, 5.9 litert eszik.

A nyomatékbuziknak:
teljesítmény = nyomaték * fordulatszám/7100, ebből a teljesítmény adott (a befecskendezett benzin égéshője * a hatásfok, ami 33% benzinmotornál, 38% dizelnél), a fordulatszám adott, tehát a nyomaték egy számolt mennyiség és kész.

Ezért van az, hogy a sok buta ember azt mondja jobb a dizel, mert 2000-ről hogy gyorsul.
Igen, ott 400 Nm a nyomaték, a szorzat 800000 . Egy benzines ezt a szorzatot 4500-as fordulaton éri el kb, azaz ekkor már nem fogja lenyomni a dizel.
Azaz ha dizellel kell versenyezni, akkor tessék 4000-es fordulattal indulni és úgy le fog maradni, ahogy kell.
Ha meg turbós benzines kocsink van, akkor elég a 2000-es induló fordulat is.

Bladika 2009.12.11. 16:24:37

@hvuk: És én miről beszéltem eddig? Pontosan erről! Nem gyanús, hogy pont egybevág azzal amit mondtam.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2009.12.11. 16:27:17

@Bladika:
akkor visszatérve az eredeti problémához:
70-nél, egyenletesben 2.-ban 10 literrel többet a kocsim, mint 5.-ben, tehát föl fogom váltani 5.-be. nem érdekel, hogy hurka vagyok, mert nem pörgetem a kocsit, nem érdekel a nyomatékgörbe, nem érdekel a fajlagos fogyasztás em, csak az a 100km-enként megspórólt 10 liter kőolajszármazék érdekel. ;)
(részemről vita lezárva. természetesen 1.-ben indulok, ha gyorsítok, visszaváltok, és ha élményautózok, akkor meg a fogyasztás nem érdekel. én arra reagáltam eredetileg, hogy miért is közlekedik valaki alacsony fordulatszámon.)

baliquez 2009.12.11. 16:31:52

Ezt a bódészivis videót elnézve ismét megerősödött bennem a kétely hogy bömösökre véletlenül szerelnek irányjelzőt. Ha holnapra csodálatosképp eltűnne mindből, állítom hogy a vezetőik nagy része hetekig észre sem venné mi hiányzik.

sanya18 2009.12.11. 16:42:02

@Bladika: Azt kell látni belőle hogy nem a legkisebb fordulatszám (adott fokozatban ~ sebesség) mellett van a legkisebb fogyasztás, azaz csak meg akartam erősíteni az igazadat :D

gpetersz 2009.12.11. 16:45:13

1. Az opeles a hülye.
2. Minden audis fasz.

autosave 2009.12.11. 16:58:24

@xaba99: gyorsítani érdemes intenzíven és viszonylag nagy fordulatszámon, folyamatosan haladni persze nem...

ui: én utaztam már olyan sofőr mellett, ahol szó szerint FÁJT nekem amit művelt. Emelkedőn majdnem padlógáz, a kocsi alig bírta. Ha vissza váltott volna, akkor erőfeszítés nélkül ment volna minden és mellesleg haladtunk is volna :(

ugyanez a faj csinálja a lejtőn 100-nál 2km-en nyomja a féket, mert 5-ösbe kell a váltó, 4-esben még véletlen sem. Vagy még erősebb lejtőn, gáz nélkül van ahol 1 vagy 2 a jó fokozat és a pedálhoz nem kell érni, nem melegszik a fék - ezért van az olaj a motorban, ugyanúgy keni ha motorfék ha nem. (két perc alatt meg nem hűl ki a motor, ne mondja senki... vagy akkor esetleg egy kis gáz aztán megint mehet a motorfék)

persze ezt nem magyarhonban tapasztaltam, itt sajnos nincsenek igazi hegyi utak :S

Bladika 2009.12.11. 17:08:52

@xaba99: A kedvedért kimentem és kipróbáltam kb 2500 nél pontosabban nekem a maximális hatásfok. 100nál 5.be 1literrel iszik többet mint 4.ben. (4.ben értelemszerűen közelebb kerül a 2500hoz) Én végig értettem amit te mondasz, csak annak a példának nem volt köze amit te mondtál ahhoz amiről én beszéltem. A te példádban a fordulatszámot nem az autó sebességégnek növelésével/csökkentésével, hanem a váltóval változtattad. Azaz megváltoztattad az adott út alatt megtett motorfordulatok számát. Ezért jelentkezett nálad az a megtakarítás.

De ha ugyan azon az úton nem a váltóval viszed a motorfordulatot az általad mondott optimális tartományból az én általam mondottba (ezzel megnövelve az adott úton megtett motorfordulatok számát), hanem gyorsítasz, ezáltal elérve, hogy megnövekedjen a motorfordulat szám, de az adott úton megtett motorfordulatok száma ne változzon, akkor csökkenni fog a fogyasztás. Mind abszolút értékben, mind pedig fajlagosan. Természetesen mint már mondtam olyan sebesség tartományt kell választani, ahol a légellenállás elhanyagolható.

Szóval igen váltsd fel 5.be! Én is azt teszem, de ha megnöveled a sebességedet úgy, hogy a fordulatszám a maximális hatásfokhoz tartozó legyen még kevesebbet fog fogyasztani. De az 5. rossz példa, mert az már olyan sebességet eredményez aminél nagyban beleszól a légellenállás is.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2009.12.11. 17:14:54

@Bladika: pont ezt próbáltam elmagyarázni, amit most itt leírsz ;)

atila68 (törölt) 2009.12.11. 17:19:34

Ilyenkor rendszerint,
beteszem egyesbe,
behúzom a kéziféket,
kinyomott kuplunggal nyomok pár kövéret,
megemelgetem az orrát a technikának,
majd zöldnél finoman csúsztatva alapjárattal elindulok, és közben nézem ahogy füstölnek a gumijai...
és röhögök.

redriot77 2009.12.11. 17:21:04

Még emlékszem rá, hogy '90-ben milyen különlegesnek számított a Calibra. Még 3-4 évvel később is megfordultak utána az utcán, elegáns autó volt. Mára csámpás, széttaposott romhalmaz lett a legtöbből. Kár értük, mert voltak rossz autók.

redriot77 2009.12.11. 17:21:37

@redriot77: javítás: " Kár értük, mert nem voltak rossz autók."

Bladika 2009.12.11. 17:23:13

@xaba99: Ezért mondtam, hogy elbeszélünk egymás mellett. Én is beszéltem valamiről és te is. Lényeg a lényeg aki egy kicsit is átlátja ezeket (beleértve téged is, mielőtt félre érted) annak érdekes mód nem vedel az autó eszetlenül.

hvuk 2009.12.11. 17:32:52

@Bladika: Igen, erről beszéltél, de eléggé félreérthető volt, nem volt eléggé precíz, ezért tisztáztam le (bár nyilván még az enyém sem precíz igazán).

Kis Hableány 2009.12.11. 17:42:03

Engem azért az megnyugtat,hogy az ilyen sutyerák narkós barom autósok előbb utóbb vagy a börtönben vagy a villanyoszlopon végzik.

Colour of silence (törölt) 2009.12.11. 18:03:33

" de alapvetően még mindig több golfos, leonos, calibrás vadállatot látok, mintsem prémium kategóriás személygépjárművel száguldozókat." Az összes X-es szériás BMW tulajt a dunába lőném, elhiheted, mert én még egy olyannal sem találkoztam, aki beszámítható lett volna, és ne akarna 240-nél is előzni, vagy egy 60m-re lévő stop táblás kereszteződésből elém kanyarodni, miközben én 90-el közeledek felé, mindezt a matematika teljes mellőzése nélkül. És amikor szinte satuznom kell mögötte, tolja neki, mint a barom a szarrá csiptuningolt fosnak, az meg füstöl, mintha szénnel menne. Nézi a tükröt az ökör, de a világért sem intene egy "bocs"-ot. Q7-ből eddig egy volt az, aki meg is érdemli azt az autót. De úgy általában sajnos az összes "terepjáró" tulajdonos egy hatalmas köcsög. Komolyan remélem, hogy az ilyen impotens ökrök előbb utób begy csőrös Scania alá szaladnak bele frontálisan, sem mint egy családba, aki 80-al jön szembe velük szabályosan. Ismét megjegyzem, hogy tisztelet a kivételnek. A többi letérdelhet...

Lacaca 2009.12.11. 18:42:07

@Bladika: volt egy srác, aki lökdöste a gyalogosokat, és elzavarta az ülőhelyről a nyugdíjast. Lehet, hogy szervizben volt a Calibra, vagy a restaurálás után nem maradt pénz tankolni?

standup 2009.12.11. 19:10:58

Belváros, szűk egyirányú utcák. A rendőrség az egyik sarki épületben van, rendszeresen kint ácsorognak az éppen dohányzó rendőrök.

Fiatal streetracer szűk utcából vagányan akarta bevenni a parkoló autók és az egyirány miatt eleve kevés helyen a kanyart - ezzel a lendülettel oldalba is kapta az egyik parkoló autót. Rendőrök nyugiban elnyomták a cigijüket és átsétáltak helyszínelni :)

Nálam ez viszi a pálmát. :) Rajtam kívül még páran odagyűltek, mindenkit rázott a röhögés. :)

efhábé 2009.12.11. 19:11:03

@SilentSound: Évekkel ezelőtti gerillamarketing-videó, már nem emlékszem, melyik biztosító tolta, de volt belőle más ismert emberekkel is, pl. Vágó Istvánnal.

Droidfigyelő (törölt) 2009.12.11. 19:34:00

@civistroll:

szép szép a szerelem, de azért ez nagyon gáz...:) ne is mondj többet:)

efhábé 2009.12.11. 19:35:51

Én csak azt nem értem, hogy minek fosni a szót, ha az embernek nincs se stílusa, se érzéke az íráshoz?
11 bekezdés, ebből 4, de nagyon nagy jóindulattal 5 bekezdés szól arról, amiről a post eredetileg született. A többi tök fölösleges, exhibicionista rizsa.
Mégis ki a pöcsömet érdekli, hogy te a nyomdában tárgyaltál, gokartoztál, meglátogattad a csodarabbi nagyapád sírját, tiszteletedet tetted a Hajós-kriptánál, megnézted a muzulmán parcellát, vagy éppen beszélőn voltál a édesanyádnál, akit üzletszerű kéjelgésért ültettek le?
Totál felesleges információ, ahogyan az is, hogy mekkora balf@sz módon kavirnyákoltál az egyirányú utcákban.
Miért nem lehet lényegretörően fogalmazni? Irodalmi készségeidet ne egy autós blogban óhajtsd csillogtatni, arra vannak megfelelő más blogok is.
Egyébként pedig pontosan mi volt a mondanivaló?
Hogy a boyracerek ostobák? Köszönjük, eddig is tudtuk.
Hogy még a calibrások is benézhetnek néha egy-egy táblát? Köszönjük, eddig is tudtuk.
Hogy neked Audid van, ami több, mint 400 lóerős? Köszönjük, de leszarjuk az infót.
Hogy te normálisan közlekedsz? Köszi, de ez az alapértelmezett, szerintem még rohadt sokan próbálunk normálisan közlekedni, de ezt nem írjuk meg posztként, mert természetes, mint a levegővétel.

This_is_Sparta (törölt) 2009.12.11. 19:37:29

Szimpatikus, fekete Ódis vagy! Csókótatlak!

Reggie 2009.12.11. 19:43:16

Tanulsag: A nagypofaju odist is be lehet fosatni, csak elegge orultnek kell tunni:)

Lacaca 2009.12.11. 19:45:32

@efhábé: A tied a harmadik leghosszabb hozzászólás. Azok közül, amik a terjedelmet fikázzák, abszolút a leghosszabb.
Az ilyen fikadroidok miért idegesítik magukat blog olvasással, eddig is lehetett tudni, hogy mindenki más hülye. Ezt meg kell erősíteni az ego fenntartásához? Nem értem

efhábé 2009.12.11. 19:53:14

@Lacaca: Dehogy hülye mindenki más. Rengeteg jó és élvezetes poszt van az autozz.blog.hu-n, viszont újabban egyre igénytelenebbek és semmitmondóbbak jönnek. Gondolom, ahogy szélesedik az ismertség és nő az olvasótábor, egyre több gyenge poszt lesz. Hadd sikítozzak, hogy ennek elejét vegyük, oké?

2009.12.11. 20:00:50

Az ilyeneket nagyon ki szoktam röhögni. Az ilyen lámpánál túráztatókat szoktam én is beégetni. Ő folyamatosan az én arcom nézi,miközben túráztatja a motort. Én ilyenkor sunyin kb. 2000-es fordulaton járatom a motort,közben végig a lámpán a szemem,sárgánál beteszem egybe és megindulok. Mire neki elér az üres fejéig hogy zöld van,már 50méterrel előrébb vagyok,60-nál teszek egy 5.-öst és nyugodtan megyek tovább és röhögök rajta.
Egy párszor ez annyira jól sikerült hogy idegességében kapkodva le is fullasztotta a motort,mindezt úgy hogy a csaja mellette ült... Szánalmasak. :)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.12.11. 20:03:31

Az a legtutibb, mikor úgy csinálsz, mintha te is versenyeznél vele (pl. túrázod a motort), majd mikor zöld lesz, szép nyugodtan elindulsz, neki meg füstölnek a gumijai :)

h4z4rd 2009.12.11. 20:08:32

@prérikutya:
"Gondolom autópályán is 130-cal közlekedsz... Bár reménykedem benne, hogy Te nem az a 140-nél letolós, levillogós típus vagy."

Remélem, te meg nem az a típus vagy, aki (mint oly sokan) még nem hallott a jobbra tarts-ról, és nem érti, miért is kéne önszántából kitakarodni a belső sávból. ;)

peace!

h4z4rd 2009.12.11. 20:16:43

-én meg azt nem értem, hogy miért a piszkosszürke színű (lemosva ezüst)autósok felejtik el a leggyakrabban felkapcsolni a csillárt a kocsin... -főleg ilyen szar időben.

(tudom, OFF, csak megen eszembe jutott...)

@GSX-R: függetlenül attól, hogy épp akad-e versenytárs vagy nem, én már akkor tolom az egyest, amikor a párhuzamos gyalogos lámpa villog. Semmi take-off, egyszerűen rögtön elindulok, amikor lehet. Ha mind így játszanánk, sokkal többen férnének át egy lámpaváltásnyi idő alatt.
Namindegy.

2009.12.11. 20:26:26

@h4z4rd: Én eleve ismerem a lámpák hangolását,és sosem a saját lámpám nézem. Vagy a gyalogosét,vagy másét,de sárgánál már indulok. Egyszer (asszem 2éve) volt olyan hogy bevágott a villám egy olyan helyre amitől elcsesződött az összes lámpa beállítása,megszűntek a zöldhullámok,és tök más sorrendben működtek mint előtte. Akkor 2 hét alatt kb. 10-szer dudáltak le mert nem indultam el zöldnél. :))

Rebca 2009.12.11. 20:36:26

Mikor még Szentendrén laktam, volt hogy sokat kellett ülnöm egy megállóban, így láttam hogy egy menő verda tulajdonosa háromszor megy el előttem baromi lassan, csak hogy mutogassa a környéken az autóját. Hasonló barom.

Lacaca 2009.12.11. 21:11:44

@efhábé: Írj egy jó posztot! Vagy többet

Dester 2009.12.11. 21:22:25

Huhhhúúúú... Calibrás vagyok, de az enyém fekete. Hasonló beégetős sztorim nekem is van, csak egy hondással. Meg is írom a blognak, revansként, védelmébe szorítva a normális calibrásokat. :)

Marty Mcfly 2009.12.11. 21:25:29

@Rocko-:
milyen az a "Marty Mcfly technika"? :-)

Dester 2009.12.11. 21:26:19

@redriot77: Egy jól karbantartott, lemosott, szép darab után még ma is megfordulnak, nem csak 93-94 környékén. Hidd el, tapasztalat, pedig az enyém sem matyóhímzés, csak nincs agyonrohadva.

h4z4rd 2009.12.11. 21:28:03

@Kis Hableány: és mondd csak, mi a helyzet a zöldnél a visszapillantóban sminkelő gidákkal? Az természetes szükséglet, ugye? ;)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.12.11. 21:28:42

Nekem is van egy sztorim: Vidéki esküvő, a templom előtt kb. 200-an, a templom melletti úton jön egy autó utánfutóstól, az utánfutó égig pakolva zöldséges ládákkal. A tag annyira dudálgatott és integetett, hogy közben elfelejtette, hogy autót vezet. Persze a villanyoszlop útban volt...szakadtunk a röhögéstől :DDDD

Marty Mcfly 2009.12.11. 21:28:43

@Kis Hableány:
narkós? hehe te aztán tudsz jelzőket...
nem vagy te kicsit előítéletes?

h4z4rd 2009.12.11. 21:29:56

@GSX-R: aha... :)
hasonló, elhangolt lámpánál én korábban indultam el párszor... az se jó :)

autosave 2009.12.11. 21:41:01

@GSX-R: ha piros-sárgában indulsz, az pont úgy tilos jelzés mint a piros még ami 100e lehet + ha összeütköznél valakivel, akkor mindketten pirosban jöttek eset áll fenn...

2009.12.11. 21:50:37

@autosave: Tudom. De nem azt írtam hogy kövérgázzal átrongyolok a kereszteződésen,hanem nyugodtan elindulok. Így kb. a lámpa mellett vagyok mikor zöldre vált. Így legalább nem tartom fel a forgalmat...

autosave 2009.12.11. 22:48:43

@GSX-R: ok, ez így más... csak szoktam sajnos olyanokat is látni, akik kilőnek pirossárgára - na abból könnyen lehet gáz.

Coyote82 2009.12.11. 23:42:49

ha nekem tuningmentes Celicám van, 27 éves vagyok, és nem hajtok állat módra csakis zárt pályán, és csak nagyon ritkán alázok lámpától lámpáig, feltéve hogy belémköt egy fenn is említett calibrás-szerű emberszabású, akkor én köcsög boyracernek számítok? Ezen sokat gondolkodtam, mert az autómat valahova a sportosan kinéző kupé, a versenyautó és a presztízsautó közé sorolom. Várom a véleményeket.

Cuburka 2009.12.11. 23:43:11

Kicsit szánalmas vagy, hogy ez a történet neked egy olyan élmény volt, amit érdemesnek tartottál leírni.

FeroxX 2009.12.11. 23:48:38

KÖCSÖG SZNOB AUDIS !

(joke

efhábé 2009.12.12. 21:05:07

@Lacaca: Nem írok, mert szerencsére nem történnek velem megírni való dolgok.
Szerintem teljesen hétköznapos eset, hogy ma pl. vártam vagy 5 percet egy parkolóhelyre, mire onnan a kocsi hajlandó volt kiállni, meg kellett várom, hogy eljöjjön előttem, hogy be tudjak állni, de mire eljött előttem, a másik irányból egy értelmi fogyatékos beállt a helyre annak ellenére, hogy pontosan látszott, azért várok a túloldalon indexelve, hogy beálljak majd a helyre. Amikor szóvá tettem a dolgot, közölte, hogy ő nem tudta, hogy én oda várok. Amikor megkérdeztem, hogy szerinte mégis mire várhattam egy tele parkolósor végén indexelve, ha nem arra, hogy kiálljon a kocsi, ő közölte, hogy neki azt nem kell tudnia, ő jött, látta, hogy éppen kiáll a kocsi, gyorsan bekanyarodott és beállt és őt nem érdekli, hogy ki mire vár, mögöttem is várnak, azokat se tudja, hogy mire.
Megírhatnám persze kicifrázva, bő lére eresztve, hogy ez a westend parkolójában volt délelőtt, ahová porzsákot venni mentem, mert dolgom volt a belvárosban, elmélázhatnék néhány bekezdésben az autóvezetők és általában a mai magyar társadalom mentális állapotáról, szociális készségeiről, EQ-járól, majd levonhatnék 2 bekezdésben valami frappáns tanulságot, különös tekintettel az adventi időszakra, de minek? Akkor is csak egy hétköznapi pofátlan eset maradna a dolog, ami tucatjával történik meg kis hazánkban naponta.
Vagy a másik mai eset, megtörték a sógoromat hátulról, félreálltak, a másik fél elismerte a felelősségét, kulturáltan kitöltötték a bejelentőt (amit nekem kellett odavinnem, mert egyiküknél sem volt, ezért vagyok képben az esettel), normális hangnemben bocsánatot kért a srác, mert elbambult, mi lecseréltük még a sógorom kerekét, ami kidurrant az ütközéstől, aztán ő elment egy gumishoz, én meg haza.
Ebből is lehetne szép poszt, a huszonéves vezetőkről, akik ábrándoznak a volán mögött, aztán mégis kulturáltan intézik a dolgaikat, mégsincs elveszve az a generáció, frappáns tanulság levonva.
Tényleg ezekre lenne szükség egy ilyen blogon? Ezek szerintem nem megírni való dolgok, megtörténnek sokunkkal napi szinten. Az én ingerküszöbömet legalábbis egyik sem vitte át, hogy poszt szülessen róla itt.

tboykaa 2009.12.14. 11:57:10

Nana! Leon-osokat nem szidjuk...:)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása