Korábban többször is volt már szó mindenféle védett konvojokról és a sofőrök viselkedéséről, legutóbb talán egy autópályás, kormány ráhúzós verzió volt a témában. Kóbor Szellem tovább bővítette a kört, ezúttal városi változatot olvashattok. Ha jól tudom, akkor vannak a kommentelők közt olyanok, akik a levélírónál és nálam is jártasabbak ebben, úgyhogy hátha okosabbak leszünk!
2010. június 11-én reggel 8.30-35 környékén egy rendőrségi konvoj haladt a Sasadi úton a Farkasréti Temető felől a Budaörsi út felé. A Sasadi úton nem sokkal a temető után lefelé egy félpályás útlezárás van, lámpa segítségével haladhatnak az autók.
A konvoj (az első autó rendőrségi autó, a második és harmadik kb fekete szirénás terepjáróra hasonlított, öltönyös sofőrökkel) a lámpás részen át is jutott, majd az S kanyar előtt a 3. terepjáró egész egyszerűen áttért a szemközti sávba (szerintem kb kölcsönös tükörtöréssel, padkára álló kerékkel fért volna el ott szemből egy autó).
Szemből az emelkedőn felfelé 2 autó érkezett, az első még elkerülte a konvoj 3. vicceskedő tagját, de a vezető érezte hogy a rendőrautó áthúz, mert lehúzódott, noha akkor már a konvoj elment mellettük. A lentről érkező 2. autó viszont félrerántotta a kormányt és kb fél méterre bement a kereszteződésbe, ami ott jobbról nyílik. Ha ott éppen kifordulásra vár egy autó, akkor csatt. Ha az autós nem megy ki jobbra, akkor a szemből érkező vagány szirénás terepjáróssal csatt.
Ami még szép volt, hogy a terepjáró az S kanyarba is úgy ment be, hogy félig átlógott a szemközti sávba. Aki jár arra, az tudja, hogy nem olyan könnyen belátható az a kanyar, volt már ott baleset megállni tilosban parkoló autó miatt. Ha pedig a busz jön szembe a kanyarban, akkor a terepjárós sofőr szépen összetöri a rendőrségi terepjárót. Ami engem még zavar, hogy az nem indokolhatta az áttérést, hogy forgalmi akadály volt előtte amit kerülnie kellett, hacsak a konvoj 2 másik tagja nem számít annak.
Aztán előzni sem akarhatott S kanyar előtt (remélem). És mivel csak félig húzódott át, azt sem mondanám, hogy túl bátor volt, mert 1 szemből érkező ott nem tud hova lehúzódni ha a saját sávjában is jönnek szembe (a sofőr nyilván visszatért volna a saját sávjába, ha tényleg a busz jön szembe, vagy ha valaki nagyon nem húzódott volna le.. aztán nem biztos..). Ilyen téren a kanyar előtt felfelé haladó 2. autósnak szerencséje volt, hogy ott volt a kereszteződés benyílója, ahol simán elfért, és ki tudta kerülni a kormányt ráhúzó terepjárót.
Értem én hogy megkülönböztető jelzés, de érdekes módon mentőt még sosem láttam leszorítósdit játszva közlekedni, még ha tonhalkonzervdugóban is törte előre magát 1-2 amit láttam, nem azt csinálta, hogy rálegyezett azokra, akik már nem tudtak hova lehúzódni.
Filmeken jól néz ki, hogy a rendőrök 4 sávot elfoglalva mennek, kergetik a rosszfiúkat, de ez ugye a) nem film b) a védett személyeket sem úgy kéne szállítani, hogy közben veszélyeztetjük az átlag autós polgárokat.
Ha eljut azok fülébe akikébe kell, remélhetőleg rászólnak ezekre a sofőrökre hogy a szirénát ne f*szhosszabbítónak használják.
A hülye a posztoló amúgy. De az is biztos, hogy ha balesetet látok, akkor a két égő roncsból először a vétlen autóst fogom kimenteni, aki a kivagyi szabálytalankodó politikussofőr miatt ütközött...
(ha van erre jogszabály, vagy szerintetek ez így teljesen normális, akkor hallgatlak titeket, elvégre mindent és sem tudhatok)
SÜN 2010.06.18. 14:06:56
finyo 2010.06.18. 14:10:00
hawkeye 2010.06.18. 14:11:54
Légy boldog, hogy nem vertek körbe mindenkit, mint anno az M1-en!
Egyébként érdekes, hogy nagyuraknak utat nyitni, meg a bankok által tönkretetteket utcára tenni mindig van rendőr.
Ha pedig engem kéne védeni, vagy szolgálni, valahogy mind eltűnik.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.06.18. 14:27:18
jobb a közbiztonság, mint két hete.
mostmár hivatalosan is megtehetik.
/irónia off
volt már olyan, hogy szolgálatban levő rendőrt közlekedési szabálysértésért/bűncselekményért elítéltek valaha is?
az utolsó köcsög bmw-s, fehér furgonos, robogós futár meg kalapos skodás is szabályosabban közlekedik, mint ők.
Marcellusca 2010.06.18. 14:33:01
Take-it-Easy 2010.06.18. 14:42:33
Bladika 2010.06.18. 14:45:08
Ezek azok a sofőrök akik lelöknek a motorról sávváltásnál, mert hírből sem hallották a tükör használatot. (a holtteret már meg sem merem említeni)
Ne értsetek félre! Most nem erre a konkrét helyre gondolok ahol nem voltak láthatóak, de ahol jó előre hallható és látható igenis lökjék be őket a picsába az árokba!
csak john 2010.06.18. 15:02:53
A kék és zöld csak a fánkért siet!
A fekete meg örüljön, hogy van mit ellopnia tőlünk, így ő ráér!!!
Anhaszen-Pa-Aton 2010.06.18. 15:05:35
Doboz 2010.06.18. 15:14:18
Mi a probléma?!
Nem értem ezt a posztot. Majdnem 10 évet húztam le KŐÉnél. De még mindig nem értem, hogy ha kék lámpás autót látnak, akkor az csak rendőr vagy mentő lehet. MIÉRT?!:)
Aki benne ül egy ilyen autóban az élvezi, hogy tolhatja neki. De, ha balesetet okoz, vagy megtöri a tükröt, azon nyomban leverik rajta. Nem úgy ahogy ti gondoljátok:D
De egyszer mindenki kiszeretné próbálni milyen ilyen leszorítós autóba ülni és vezetni?! Akkor keressen rá a neten, hogy biztonsági gépkocsivezetés. Ott mindenki, kipróbálhatja.
@Easyke: a randink még áll?:)
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.06.18. 15:21:59
annak sem lett semmi következménye...
achilleus1 2010.06.18. 15:26:22
Terry Wrist 2010.06.18. 15:34:52
vagy ha jönnek szembe, akkor nem megy át, mert valahogy csak nem csinálnak minden második útjukon balesetet, pedig ha feltételezzük, hogy rendszeresen így vezetnek, akkor ez elvárható lenne, amennyiben valóban olyan veszélyes volt a szitu, ahogy a posztoló leírta. szerintem inkább arról van szó, hogy rendkívül magasan képzett sofőrök ezek, akik elég jól tudják a határokat (amellett persze, hogy vélhetően legalább részben elég agresszívak és bunkók is, akik szeretik az ilyen hajlamaikat is legálisan kiélni)
Take-it-Easy 2010.06.18. 15:37:25
@achilleus1: előrebocsátom, hogy én 1.0-ás user vagyok, úgyhogy kezdjük az elején: melyik a felvezető autó? A rendőrautó, amelyik elöl megy? Mert akkor a 2., és nem a 3. autónak "kellett volna" áttérni a szemközti sávba...
achilleus1 2010.06.18. 15:45:28
Take-it-Easy 2010.06.18. 16:03:13
Ettől függetlenül én még nem láttam olyat, hogy egy ilyen konvojban így vezessen valamelyik tag... :(
jardel 2010.06.18. 16:03:57
khaleeji 2010.06.18. 16:05:40
achilleus1 2010.06.18. 16:10:53
Ez van!Ha villogos autót látsz húzodj le!
Ez a szabály!
cso zsi 2010.06.18. 16:24:38
eml 2010.06.18. 16:33:30
Nagykovácsi fele a hugomat már kétszer szorították padkára a nagytudású kanyarlevágók. Egyébként egy héten átlag 10-15-ször nekem jobbkanyar közben korrigálni, mert a szemből jövő farok levágja.
Mondjuk 3 hete úgy járok, hogy én lógjak át, azóta a másik korrigál.
Coolean26 2010.06.18. 16:36:22
mercurius 2010.06.18. 16:43:41
1. Azért vannak, hogy minket szolgáljanak, esküt tettek, hogy példát mutatnak.
2. ha ez a példa, akkor holnaptól krómozott kisvasútsíneket tettetek a kommandirszkijra, és az lesz a törőkocsi, lehet menőzni.
3. A magasan képzett sofőröket megtanítják a sávban autózni. Sőt, még az úrvezetőket is
4. Egyetlen hájfejű politikus és akármelyik agresszív kutyája boldogsága, fontossága, de még hasmenése sem ér ezred annyit sem, mint akármelyik ember élete, amit a közúton így veszélyeztetnek.
5. a kéklámpa egyébként lófaszt nem ér a nénó nélkül emlékeztek?
6. oda kéne végre figyelni egymásra, és nem mindég másokat okolni. kezdhetnénk mindjárt pl MOSTANTÓL!!!
Rock me Amadeus 2010.06.18. 16:45:00
eml 2010.06.18. 16:47:59
-Gabi- 2010.06.18. 16:56:10
max egyetértek veled
eml 2010.06.18. 16:58:47
Megnéztem egy pár videódat. Lehet belőlük tanulni.
Arra jók ezek a videók, hogy látom mit látni a mentőből.
achilleus1 2010.06.18. 17:27:03
achilleus1 2010.06.18. 17:28:23
Lemaradt egy betű!
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2010.06.18. 17:36:33
Kétszer egy sávos út. A konvoj haladását semmi nem akadályozta. Szemből viszont volt két autó. Ezek sem akadályozták a konvojt.
A baromarcú viszont ráhúzta a kormányt a szembejövőre. Mivel semmi nem akadályozta őke, miért?!!! Ne mondjad azt, hogy jogszerű, kerülniük semmit nem kellett.
Mi van, ha egy gyengébb reflexel megáldott sofőr jön szembe (ondjuk én), aki nem rántja félre a kormányt? Összetöri, netán megöli, mert kék lámpa van rajta? Azután meg 25 mennek tanúskodni a vétlen sofőr ellen...
Ne akadályozzuk a a megkülönböztető jelzést viselő autókat, de itt erről szó sem volt!
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2010.06.18. 17:41:37
107! 2010.06.18. 17:45:31
Jól kib@sztál vele mi? Szerinted, aki a kereszteződésben áll, az dönt róla, hogy mehetsz e vagy sem. Egyrészt engedélyt kell kérnie a parancsnoktól, másrészt éppen érkezhetek én is a lezártnak hitt kereszteződésben ezerrel a motorral, és akkor én halok meg a mentőautód oldalán. Nem olyan egyszerűek ezek a dolgok, mint ahogyan a külső szemlélő látja. Mellesleg megjegyzem, nem arra kötelezett, hogy állj meg, csak éppen nem engedett arra, amerre menni akartál. Ilyenkor egy "újratervezés" még szóba jöhet. Az megint nem a szerencsétlen útvonalbiztosító járőr hibája, hogy még hét percig nem történt semmi.
Ilyen alkalmakkor elég jó közreműködés szokott lenni rendőrség, és kormányőrség között. Viszont a vendégek nagy része csúsztatja a programokat, amihez nehéz igazodni.
Ami magát a szitut illeti: Annak a sofőrnek az a dolga, hogy helyet csináljon. Nem az átlag autós ellen szól, mert annak meg van a lehetősége a korrigálásra. Ez a bénák ellen, meg (ami kisebb valószínűségű, de elképzelhető) a támadók ellen van. Ezt így kell csinálni, és máshol is így teszik.
Nagyon kár ehhez a történethez keverni, hogy hogyan közlekednek a rendőrök! Egyrészt, mert ők kormányőrök, másrészt mert fogalmatok sincs róla, hogy van e felelősségre vonás nálunk szabálysértés esetén, vagy sem. (elárulom, igen, és még szigorúbb is, mint a hétköznapi állampolgároknál)
_John_Doe_ 2010.06.18. 17:46:31
egy lusta gőgös hatalommániás tolvaj politikussal.
Az előbbiek ugyanis azért használják a megkülönböztető jelzést, mert ember élet, hatalmas vagyoni kár múlhat rajta, hogy időben érkezzenek,
utóbbiak viszont csak azért, mert megtehetik, hiszen a szabályokat ők hozzák, és hogy mindenki lássa, milyen kurva fontosak ők.
Az utóbbi 20 évnyi tevékenységüket látva, nyugodtan járhatnának villamossal.
Take-it-Easy 2010.06.18. 17:47:12
eml 2010.06.18. 17:47:53
107! 2010.06.18. 17:50:56
Valaki írta, hogy mi csak fánkért megyünk. Nálunk elég jól nyilván van tartva, és csak engedéllyel lehet megkülönböztető jelzést használni. Ellenben van egy csomó civil szervezet, akiknek szintén van jogosultságuk, és vissza is élnek vele. Őket miért nem szidjátok? Halálom a különböző üzemzavarelhárítós, meg smsv-s autó, aki a reggeli csúcsban veszélyezteti saját, és mások életét. Kíváncsi lennék hány százalékban indokolt a kéklámpa használatuk. Erről miért nem vitáztok?
achilleus1 2010.06.18. 17:54:37
107! 2010.06.18. 17:56:15
Ezzel egyet értek, de ettől még a munkánk az ő szállításuk.
@Easyke:
Az őt feltartó rendőr utasítást hajt végre. Akkor vonnák felelősségre, ha átengedné. Rádión az útvonal pk-tól engedélyt kell kérni, amit meg is szoktak adni, ha csak nem pár percen belüli az érkezés, akkor már miattunk sem lehet, mert mint előfutók a konvoj előtt pár száz méterrel érkezünk, nem kis sebességgel. De hát már biztos láttatok ilyet is.
CoIie 2010.06.18. 17:56:44
Az átlagembereknek, tehát nem a kéklámpás-szirénásnak, egy "külön esemény", hogy utolérik őket, akár a mozdulatlan dugóban, megkülönböztetett jelzésű járművel. A KRESZ-t maximálisan betartva nem várható el tőlük, hogy egy másodpercen belül azonnal tudják, hogy mit tegyenek, felhajtsanak járdára, bemenjenek a piros ellenére a kereszteződésbe, hisz nekik is van életük, vannak embertársaik akikkel utaznak, felelősséggel tartoznak értük, van értékes vagyontárgyuk, amit vezetnek éppen, tehát nagyon is meggondolandó, hogy mit tesznek.
Így tehát, aki nem húzódik le másodperceken belül, az sem biztos, hogy szándékosan vagy betartásból teszi. Miért gondolja a kéklámpás-szirénás ezt?
Sajnos a videókból nekem inkább egy eszeveszett, veszélyes száguldás jött le és kíváncsi lennék, hogy vajon az egy perccel hamarabb vagy később történő megérkezés statisztikájára (pro/kontra), ha van ilyen egyáltalán.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.18. 17:56:49
Azért nem vitáznak, mert kívülállóként nem tudják megkülönböztetni. Viszont fontosabb fröcsögni, szidalmazni.
Megint egy olyan ír posztot egy olyan dologról amit csak kívülállóként tapasztal. Se képzettsége, se rálátása nincs arra amit tulajdonképpen sérelmez, fröcsög. Az ilyennek elmagyarázni se lehet, mert több, mint valószínű ragaszkodik a maga igazához. :))
A filmeknek meg sok közük szokott ám lenni a valósághoz. A 8 tanú c. filmet Dobozzal majdnem végigröhögtük, a második felét meg végig horkoltuk. :))
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.18. 17:58:31
"Így tehát, aki nem húzódik le másodperceken belül, az sem biztos, hogy szándékosan vagy betartásból teszi. Miért gondolja a kéklámpás-szirénás ezt?"
Mert amikor lenne rá lehetősége a delikvensnek meg sem mozdul. Pedig akár a lámpa tilos jelzésénél is áthaladhatna fokozott óvatossággal, körültekintéssel. Tettem már meg nem egyszer én is.
mercurius 2010.06.18. 17:59:30
De az is lehet, hogy aki zavart hárítani megy sietve, az segít, és attól jobb lesz nekünk. ha a rendőr fánkért megy, vagy a politikus sétakocsikázik(persze nagyon fontos célok miatt) attól meg nem lesz jobb.
Ez nem a kisbéla József közrendőr ellen szól. Ez a rendőrség, KÖE, stb, mint szervezet ellen szól.
Ráadásul ha a törőkocsinak így kell helyet csinálnia, az a magántulajdonom szándékos rongálása. Ha nem tudok, vagy éppen a forgalmi szituáció miatt nem vagyok képes lehúzódni olyan sebességgel, ahogy azt ő elvárja, akkor arrábtolhat?
Na ne már....
CoIie 2010.06.18. 18:01:08
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.18. 18:01:41
"Ez nem a kisbéla József közrendőr ellen szól. Ez a rendőrség, KÖE, stb, mint szervezet ellen szól."
Egyszer látogass el személyvédelmi képzésre. Esetleg lövészettel, stresszképzéssel megspékelve. Lássuk te hogyan képzeled el a védett személy 100%-os biztonságát. :)
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.18. 18:05:39
Súlyos tévedés!! A 0 felelősség! Miből következik a 0 felelősség? Ezt valaki elmagyarázhatná igazán. :)
mercurius 2010.06.18. 18:06:27
Másrészről viszont a személyvédelemnek is van több formája. Mi lenne, ha olyat játszanánk, hogy a védett személy nem feltűnni akar, hanem eltűnni?
Azt nem izomból kell megcsinálni, hanem ÉSSZEL. Van akkora forgalom, hogy el lehet benne veszni.
Azonban ezzel van egy bibi. A személyt védők úgy vannak informálva, hogy a védett személynek minden esetben életbe vágóan fontos 3 perc alatt beérni a reptérről a parlamentbe. Ő nem ér rá, mert fontos ember.
Mindenki más nem fontos.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.18. 18:08:04
"Úgy képzelem el, hogy a védett személy mondjuk hajnali 03 óra 14 perckor érkezik, amikor nincsen forgalom, és az épületben, ahol ő éppen van, elintézi minden dolgát anélkül, hogy 70ezer polgárt feltartanak egy 20 perces száguldásért."
Alapvetően butaság. Mégpedig azért, mert ezt add már be mondjuk a Monacoi hercegnek vagy a Pápának vazze... Vicces történet lenne... :))
"Azonban ezzel van egy bibi. A személyt védők úgy vannak informálva, hogy a védett személynek minden esetben életbe vágóan fontos 3 perc alatt beérni a reptérről a parlamentbe. Ő nem ér rá, mert fontos ember."
Itt van a második súlyos tévedés! A védett személy szállításánál nem kizárólag az időtényező a meghatározó! :))
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.18. 18:09:27
achilleus1 2010.06.18. 18:15:57
107! 2010.06.18. 18:16:35
redriot77 2010.06.18. 18:19:32
107! 2010.06.18. 18:21:27
Elég sokszor zárunk az utolsó pillanat utáni percben, ezzel megkockáztatva az útvonal pk. állását, csak azért, hogy kisebb fennakadást okozzunk.
Jobb, ha felkészültök, mert jövőre soros elnökség lesz nálunk, és több lesz a védett konvoj, mint a civil autó!
achilleus1 2010.06.18. 18:25:15
CoIie 2010.06.18. 18:36:53
Hisz amit a félrevonuló járművezető kell tegyen azért, hogy másnak elsőbbséget adjon, azért kizárólag övé a felelősség!!! Azaz a kéklámpás-szirénásnak nincs felelőssége abban, tehát 0, ha a delikvens átmegy a piroson és ott netán őt halálra zúzzák...
...vagy felugrat a járdára és ott elüt egy vétlen gyalogost, stb.
Csak óvatosan...
107! 2010.06.18. 18:43:34
Aki autót vezet, rendelkezik vezetői engedéllyel! Meg kell tudnia oldani egy ilyen helyzetet. Te is tudod, milyen bénák néhányan. Nap mint nap szembesülök vele, hogy fogalmuk sincs mi veszi körül őket. Sofőrként nem utazni kellene az autóban, hanem vezetni!!!
Természetesen nem azt mondom, hogy minden áron engedjenek el, de tegyenek meg érte minden tőlük telhetőt, hogy hatékonyan segítsenek. Semmi más nem kell hozzá, csak helyzet felismerő képesség.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.18. 18:45:13
Azt miért nem feltételezed, hogy a félrevonuló jármű vezetője tudatosan és gondolkodva cselekszik? Ergo nem lesz olyan történés ami miatt bárkit is utólag felelősségre kellene vonni.:)
Arra kellene inkább összpontosítani agyilag, hogy hogy kellene helyesen cselekedni megkülönböztetett jelzést használó (vagy zárt konvojban közlekedő) járművekkel szemben. S nem arra, hogy fröcsögjünk, - mint ahogy 107! is írta - egymás bosszantására ilyen helyzetekben. :)
Borítottam már én is ki nem egyszer nénós autó elől, mentem át piroson mentő elől... :))
mercurius 2010.06.18. 18:51:17
Nevezetesen az a gond, hogy a védett személy úgy kell védeni, hogy a világot megállítják.
Miért?
Mert ezt tanítják.
Ez EGY módszer. Volt próbálva másik? Lehet, és lehet, hogy alkalmazzák is, mivel azonban sikeres, ezért nem tudunk róla.
Sarkítottam, mert az én kormányom mögül nézve jön az Audi, villog, és rámhúzza a kormányt.
Ha végig gondolod, a dolog sokkal sarkosabb az Audi kormánya mögül nézve: ha nem takarodik, lenyomom. Ez a feladat.
És engem csak az zavar, hogy százezrek alkalmazkodnak 1-2 ember mondvacsinált igényeihez.
Hadd kérdezzem meg: Pápabá élete fontosabb a legjobb barátodnak, mint az anyjáé, akit a Pápa törőkocsija belenyomott egy árokba?
Gondolkodj.
Nem bántani akarok én személyt és vagyont védő embereket, csak az a helyzet, miközben személyt védenek, személyt veszélyeztetnek.
És ez bizony helytelen
mercurius 2010.06.18. 18:59:06
Tcn olvastam: totalcar.hu/magazin/hirek/2010/06/16/egyforma_szinu_taxik_budapesten/
az audikat le kell cserélni taxi színű kocsikra, és feltűnés nélkül mehetnek a forgalomban. Egy politikusért mehetne akár 5-6 is, és mindegyik más útvonalon kolbászolhat. Sőt, a buszsávot is használhatja. Senki meg sem tudná. Senkit fel sem tartana.
Ja, hogy esetleg a presztízs nem ugyan az?
A presztízs fontosabb, mint az emberek élete?
nekem ugyan nem...
107! 2010.06.18. 19:00:03
Nem túl gyakori a konvoj baleset, tehát működik. Ha veszélyeztetné mások életét, akkor már lett volna belőle baleset több is.
Biztos, hogy a barátaink, családunk fontosabb, mint akiket kísérünk, de attól még ez így van. Így kell elfogadni.
Az elmúlt húsz évben a magyarság csak annyit tanult meg a demokráciából, hogy mindent lehet, nekem semmit ne tiltsanak meg, mert jogaim vannak. Igenis a közösség érdekei fontosabbak a sajátjainktól! És igenis kellenek korlátok, kellenek szabályok, amiket nem kérdőjelezhetünk meg.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.18. 19:01:35
Pont emiatt van kitalálva a taktikai képzés. A lehető legkisebb esélye legyen a vétlen személyek sérülésének a kockázata. A feladat igen összetett. Te pont azzal tudod a helyzet veszélyességét csökkenteni, hogy igyekszel minnél kevesebb plusz feladatot adni az ilyen konvoj résztvevőinek.
Szerintem legalább annyi energia kell hozzá (ha nem kevesebb), mint betartani. A felfogáson kell változtatni. :)
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.18. 19:04:44
Emlékezz az egyik védett személy autójának a fényezése körüli botrányra... A felvetett ötleted már megvalósult. Egyformára fényezték. :)
mercurius 2010.06.18. 19:06:59
Belátom, hogy vannak fontosabb emberek a Barátod anyukájánál (maradva a példánál)
Ám a demokráciában a magántulajdonhoz is van jogunk. Ezt bizony a törőkocsi éppenséggel lábbal tiporja. Már csak a puszta létezésével is.
Nyilván nem sok a baleset. Mert a sofőrök profik, illetve mert lezárt úton közlekednek. Vagy mert az ilyenek nem kerülnek mindig a hírekbe. És itt egyáltalán nem arra gondolok, hogy a KÖE miatt naponta törik rommá BP autó álományát, hanem pl arra, hogyha leszorat egy ilyen konvoly, és a padkán a két jobbos alufelnim oda lesz, akkor engem jelentős anyagi kár ér.
Mit tehetek? 1 bizonyítanom kell, hogy leszorítottak. Hogyan?
Bizonyítanom kell, hogy másképp nem tudtam megoldani. Hogyan?
Ez az elv eleve arra épül, hogy az átlag autós befogja a lepénylesőt, mert nem tud mit kezdeni a rendszerrel.
Nekem ezért fáj. Demokráciában nem tapossák mások jogait. EZ ITT NEM DEMOKRÁCIA.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.18. 19:15:35
"NOs szerintem a demokráciának egyik alapelve, hogy nem korlátoznak senki a szabadságában. "
A szabadság nem egyenlő a mindent szabaddal! Szerintem Te lennél az első aki naponta rendőrért kiabál, mert a szomszédod mindent megenged magának, ami éppen eszébe jut. Ha az, hogy lehugyozza a bejárati ajtódat akkor az.
A demokrácia nevű történetben nem csak jogok, hanem kötelezettségek is vannak. S bizony korlátozások is. Azért, mert nem vagy hajlandó elfogadni, az egyéni szociális probléma. Nem kevésbé súlyos tévedés!
mercurius 2010.06.18. 19:16:47
Az nem zavar, hogy vannak szabályok. Az sem zavar, hogy van szervezet, ami vigyáz arra, hogy a szabályok be legyenek tartva.
Az zavar, hogy vannak olyan szabályok, amik puszta elveken alapulva olyan jogokat sértenek, amikre éppen az előbb említett másik szabályok és a szervezet vigyáz bőszen.
Már, ha vigyáz.
CApa (törölt) 2010.06.18. 19:19:52
erre semmi használható találat nincs, hacsak nem arra az indavideós cirkuszi produkcióra gondoltál
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.18. 19:21:07
Figyelmesen olvastam. Az információhiányod tökéletesen kiolvasható. Ami nem baj, csak egyes dolgok nem tudása még nem jogosít fel téged olyan dologra, amiből nem származik senkinek haszna. Ez olyan, mint a gravitáció. Tetszik, nem tetszik ez van.
(---Flúgos Buszos---) 2010.06.18. 19:21:43
Erről mi a vélemény,mert láttam már fényes nappal,addig a pár mp.-ig bekapcsolta a kék villogót,szirénát nem,meg éjféltájt,meg hajnali 5-kor.
De bezzeg,ha én kanyarodok ott még hajnalban balra a teherautóval,akkor meg jól megkefélnek,mikor még a lámpák ki vannak kapcsolva,
Nem egyedi esetről beszélek,hanem minden naposról.
107! 2010.06.18. 19:22:19
Ez máshol is így van! Tehát feltételezhetően belefér a demokráciába. Mert hát egész Európában csak nincs diktatúra!
Az a baj, hogy a demokráciát mindenki úgy képzeli el, mint a korlátlanságot. Csak hogy azt anarchiának hívják. Szerintem kell, hogy megszabják hogyan éljünk. És nem csak a jogainkra kell nagy figyelmet szentelni, hanem a kötelességeinkre is. Tök jó, hogy vannak jogvédő szervezetek, de nagy kár, hogy "kötelességvédők" nincsenek. :-)
Az teljesen jogos, hogy mindenkinek fontosabbak a személyes kapcsolatai (család, barátok), de ettől még tartsuk tiszteletben mások családját és barátait is. Legyen szó kormányőrről, rendőrről, mentősről, vagy csak egy átlag hétköznapi emberről.
Én mindig aszerint éltem, ha segítek más problémáján, talán az enyémen is segítenek, ha bajba kerülök. (ettől függetlenül azért ért már csalódás, de az elveimhez tartom magam)
miako74 2010.06.18. 19:26:37
-Gabi- 2010.06.18. 19:26:58
ha te normális vagy....ja,nem,rendőr
zsola2 2010.06.18. 19:27:43
Pl ne csak az előtted lévő kocsit nézd, láss túl rajta! Tökéletesen látszik egy egy jeleneten, hogy nem a vak szerencsére van bízva, hoyg elfér, befér, vagy meg tud-e állni.
Nem védeni akarom Coolean26-ot, de ez kicsapta a biztosítékot.
Ahoyg az is, hogy azt mondod, egy két másodpercen belül kell reagálni.
Ne haragudj, de ez hülyeség. Pontosan azért olyan szép hangos az a sziréna, hogy meghalld, ha _körülötted_ van valahol megkülönböztető jelzést használó jármű.
Hogy is tanultuk? Ilyenkor még fokozottabb figyelemmel vezetsz, közben keresed, honnan, merről érkezhet, még ha nem is látod.
Egyáltalán nem 1-2 másodpercünk van lehúzódni, akár hol is vagyunk.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.18. 19:31:44
Attól, hogy az általad gondoltak nem egyeznek 107! által leírtakkal még normális lehet, nem? :)
Biztos, hogy vannak dolgok, amiben én sem értek egyet 107!-el. De ettől még lehet a másikat tisztelni! :)
mercurius 2010.06.18. 19:34:13
Az, hogy te ennyiből megítéled felettéb tapasztalt ember benyomását kelti. Ami nem baj, a lényeg, hogy jól képzett légy, és mindíg jól megcsináld amit mondanak.
A gravitáció attól van, hogy létezik a bolygónk a leszorítás meg attól van, hogy valaki azt mondta neked, hogy így kell csinálni. azért ez különbség. Az egyiket nem tudod megváltoztatni, a másikat lazán.
@107!: Nem korlátlanságról beszélek. Olvass csak vissza bátran. Csak ha Demokráciát behoztuk a képbe, akkor annak biza minden oldalát meg kellene vizsgálni.
A személyes kapcsolat fontos dolog. Bárminél fontosabb. Pláne olyan dolgoknál, amelyek másképpen is megoldhatók. Ha megöltél egy embert (balesetben, véletlenül, kérlek ne értsd félre) vissza már nem csinálhatod.
Ha ez a baleset azért következett be, mert Pápabá székelni akart a Mátyástemlomban, megérte? Akár ha egyetlen ember élete veszélyben forog megéri? Biztos nincs másik megoldás?
Esetleg valaha valaki keresett másik megoldást?
107! 2010.06.18. 19:36:53
Értem miről írsz. Nálunk pl. érzékelős a lámpa kapcsolója. Motor alatt az Istenért sem akar zöldre váltani. Ezért mi is így csináljuk. Fel a kéket (természetesen amikor amúgy is kevesen, vagy éppen lassan jönnek) és kimegyünk. Szerintem vállalható. Nem értem, miért zavar titeket ez az apró segítség. Elvileg ha én valahova szeretnék odaérni, az a közösség érdeke. Ha használom a megkülönböztető jelzéseket, akkor lehetőségem van figyelmen kívül hagyni egy balra kanyarodni tilos táblát. Nem magamért teszem. Másokért. Nem értem.
Régebben volt szerencsém olyan útirányhoz, amelyiknek egyik végén sem lehetett szabályosan megfordulni. Ha kimegyek, megvalósítom a területelhagyás vétségét, ha megfordulok szabálytalanul, joggal háborodik fel az állampolgár. Tehát nem maradt más, mint kéklámpa használata mellett forgolódás. Soha nem értette senki, de én tudtam, hogy ez az egyetlen normális megoldás.
CoIie 2010.06.18. 19:37:20
zsola2: amikor a nyakamban a kéklámpás a piros lámpánál, vajon hány mp marad reagálni? Ha több mint kettő, akkor nincs probléma a félrehúzódással, annyi idő alatt biztosan megy! Hisz még a videókon sem kellett sehol 2 mp-nél többet várni arra, hogy valaki megmozduljon!
Vagy ennél is gyorsabban kellene reagálni? 2 mp nem a világ!
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.18. 19:39:39
"Hogy mennyi információ van a birtokomban az nem attól függ, hogy mennyit adok át belőle. "
Amit eddig itt "átadtál" abból vajon mi szűrhető le? Lobogtatod a jogokat, s egy sor sincs a kötelezettségekről... :)
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.18. 19:40:50
Milyen jellegű 'szóló' autóval történt balesetről tudsz? :)
107! 2010.06.18. 19:42:55
Neked meg ki osztott lapot? Szerinted számít a véleményed? :-)
@mercurius :
Persze, hogy nem ér meg semmi ilyet. Annak idején a Motoros rendőr kontra trabant ügynél sem érte meg. Akkor is valaki fontos embert kellett vinni. Két család bánta. Pontosan ezért kell figyelnünk annyira egymásra. A helyzet nem fog változni. Ez biztos. Tehát nekünk kell alkalmazkodni hozzá.
mercurius 2010.06.18. 19:46:17
Nem?
Tegyük fel, hogy igen.
Éppen hazaérek, látom, hogy valaki felnyomta a házat, éppen bent van, és amikor jön kifelé a TV-vel, belököm a gardróbba, és rázárom.
Na ilyenkor mi történik?
Mesélj!
CoIie 2010.06.18. 19:46:17
107! 2010.06.18. 19:47:05
Én mindig szoktam elég helyet hagyni magam előtt egy forgalmi okból történő megállásnál. Több okból is jó. Ha előttem bénáznak, lefulladnak... ki tudom kerülni, és ha éppen érkezik valaki, akit el kell engedni, van helyem manőverezni. Sokszor az a baj, hogy mindenki rááll a másik seggére, és nem tud félrehúzódni. Akkor persze, hogy kevés a két másodperc. Tudom, nincs leírva a KRESZ-ben, de azért józan paraszti ésszel kitalálható.
107! 2010.06.18. 19:51:39
Ezt azért ne hozd ide, mert itt kormányőr autókról beszélünk. Az ő képzésükre jóval több pénzt fordítanak, mint pl nálunk a rendőrségen. Mi teli vagyunk ifjú suhancokkal, akinek nincs 10.000 km a lábában. Kár lenne csodát várni tőlük.
Aki meg nem vesz észre egy tűzoltóautót azt el is tiltanám a vezetéstől!!!
achilleus1 2010.06.18. 19:51:59
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.18. 19:53:24
De hát demokrácia van nem? Korlátozod szegény szerencsétlen betörőnek a szabadsághoz való jogait?
@CoIie:
Mentő az mentő, a tűzoltó az tűzoltó, a rendőr meg rendőr autó. Itt most védett személy szállító konvojról beszélünk (írunk). Az meg külön kérdés, hogy egy-egy eseménynél kinek a felelőssége merül fel. Ezt így általánosítva leírni, hogy mikor melyik szervezeti egység autójával történt esemény több, mint felesleges.
mercurius 2010.06.18. 19:53:29
Akkor az rendben, van, hogy egy olyan állampolgár, aki fizeti az erőszakszervezet minden költségét mindig félre legyen állítva, mert a karhatalomnak úgy tetszik, vagy éppen úgy a legegyszerűbb?
Na gombolkodjál má'
zsola2 2010.06.18. 19:53:57
Csináltam én is hülyeségeket (meg is fenytettek érte egyszer kétszer), de amikor autóba ülök, akkor nem csak benne ülök, és majd visz az autó valahova, hanem megpróbálok együtt élni vele. Ebben benne van az, hogy nem üvöltetem a Born to be wild-ot max hangerőn a kocsiban, csak mert az az én territóriumom, de az is, hogy igyekszem nem sokáig nézni a szőke seggét egy egy pirosnál, hanem odafigyelek mi történik körülöttem.
Amire céloni próbáltam az az, hogy az ilyen nem reagálásoknak legnagyobb része ebből fakad, hogy az üvöltő Slágerrádió mellett nem hallja, a tükörbe nem néz bele, illetve valóban nem tudja, hogy igenis, be kell hajtani a kereszteződésbe, szépen lassan, csurogva, a többiek úgy is látják, hogy mentő, túzoltó, vagy akármi követ téged, és téged is békén hagynak.
(és ha ilyen körültekintőek vagyunk akkor, amikor halljuk a szirénát, akkor egészen biztos vagyok benne, hogy hamarabban és ügyesebben meg lehet oldani a "veszélyesebb" szitut is, akár 2 mp alatt, míg odaér a nínós ótó.)
mercurius 2010.06.18. 19:53:57
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.18. 19:54:35
Másik blogon pont erről témázgattunk, hogy az mezei civil járművezetés oktatás terén is elkélne egy-két alapos változtatás. :)
CoIie 2010.06.18. 19:54:52
Egyébként fél éve engedtem el a mentőt úgy, hogy a legyorsabb megoldásként (<2 mp)felhasználtam a forgalom elől elzárt területet, a csíkozott részt. A mögöttem toporgó mentő végül elment.
Kisvártatva a lesben álló rendőrautó 'lopakodott' utánam, várva hátha 'talál' még valamit, aztán végül 'lefényhidazott', 'leszirénázott', azaz gyakorlatilag igazi ok nélkül feltartott... Miért?
Nekem kellett magyarázkodnom, hogy megsértettem a KRESZ-t, mert be kellett tartanom ugyanazt a KRESZ-t! Normális ez? Nem!
(De ez más téma...)
mercurius 2010.06.18. 19:55:47
De hogy minden külföldi muksó azért jöjjön ide, hogy életet mentsen....
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.18. 19:56:34
A "kézben tartott mobiltelefonáló, külvilág megszűnt körülötte" egyedekről ne is tegyünk említést :DD
achilleus1 2010.06.18. 19:59:58
zsola2 2010.06.18. 20:03:01
De végül megbüntetett?
Azonban az is elképzelhető, hogy csak azt látta, hogy te a forgalomtól elzárt területen "bohóckodsz" és addig addig tanakodtak, hoyg a végén csak úgy döntöttek, megkérdezik mi volt az. :)
@Mityu: az a legjobb, mikor ez az egyed a külső sávból irányjelző nélkül mondjuk a Hungárián, balra kanyaodik. :D
Csak úgy forrósodtak a kis corsa fékjei. :D
achilleus1 2010.06.18. 20:03:52
CoIie 2010.06.18. 20:04:41
Ilyen "védelemről" én biztosan lemondanék!
zsola2 2010.06.18. 20:04:48
De egyszer megváltozik ez is, remélem. :)
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.18. 20:07:16
Gellért téren csinálta velem ezt egy igen nagytudású. Külső sávból gondolt egyet és 3 sávon át berongyolt elé, aki éppen teljes jogú zöldön iparkodtam volna át. Azért nagytudású, mert kurvára nem értette(!!) mi bajom van az ő közlekedésével... :DD
Miért nem lett csatt? Jah mert a jobb periférikus látómezőben a mozdulatra mozdultam. :)
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.18. 20:08:05
elé*=elém (szerk.)
107! 2010.06.18. 20:09:08
:-) Pesten alkalmazom, igaz attól nagyobb városban még nem voltam. :-) De ha már így megemlítetted, igen. Van hátránya is. A pofátlanok elég sűrűn betolják a kocsijuk orrát, rákényszerítve a sávváltásukhoz történő asszisztálásra. De még mindig inkább ez, mint hogy megszoruljak egy kellemetlen helyzetben.
@mercurius :
Nehéz elképzelni, hogy a politikusok nekünk jót tesznek, de azért csak előfordulhat. Személy szerint Göncz Árpi bácsi volt az egyetlen, akinek szívesen csináltam volna utat, de hát ez nem szimpátia kérdése. A védett vezetőknek ez jár és kész. Ráadásul ez nem helyi sajátosság. Mindenhol így van.
CoIie 2010.06.18. 20:10:25
Amikor megállított, azonnal közöltem a tényeket, "természetesen" még továbbra is feltartottak az iratok, a rendszám, stb. egyeztetéssel. El kellett engednie, de szintén "természetesen" meg is szivathatott volna! (Ha nem lett volna nekem is tanum a kocsiban, az "ellentanúval" szemben!;)
achilleus1 2010.06.18. 20:11:26
Marcellusca 2010.06.18. 20:16:30
csak john 2010.06.18. 20:16:34
Az biztos, hogy az emberek nagyrésze alkalmatlan a közlekedésre. Hátulról jött a mentő, felálltam a járdára, hogy legyen helye a mögöttem lévőknek lehúzódni, miután elment, percekig nem engedtek vissza az útra.
De a másik oldalról a klasszikus példa, hogy áll a kék autó a piros lámpánál, aztán feltolja a villogót, majd a kereszteződés után lekapcsolja. Ezek után egy km után utólérem, mert megengedettel sem megy, hanem csak bóklászik, de a pirosnál nem hajlandó állni.
Másik eset, zebrán mennék át, a köcsög vámos autó dudával majdnem elgázol (megengedett sebesség fölött, megkülönböztető jelzések nincsennek a kocsin) majd száz méterrel odébb megáll és bemegy a boltba vásárolni.
Ezért mondom, hogy a fehér és piros kocsikat elengedem, segítem ahogy lehet, a többi kapja be.
zsola2 2010.06.18. 20:23:21
@achilleus1: félreérthetően fogalmaztam, én a kommentelők felháborodását értem meg. :)
Egyébként teszem hozzá, nekem is csak a középső autóval van mindig bajom.
speedy gonsales 2010.06.18. 20:23:53
amúgy szorított már tógyán józsibá konvoja is pedig nagyobb vót a verdám és a mellettem ülő nyomozó csak annyit mondott ilyenek ezek reklamációnak helye nincs!!! és bárkit összetörhetnek except a konvojban lévőket...
Amúgy azoroszok durvábban adják elő itt az átlag autós senem világít senem villog de még cak az index se divat, megy mint a tulok te meg küzdjé és legyé résen me itt a lét a tét!!!
Marcellusca 2010.06.18. 20:25:19
CoIie 2010.06.18. 20:26:19
Vagy az ország vezetőinek a nép az ellensége?! Hulljon a nép, mert első a szolgálat...?
CoIie 2010.06.18. 20:31:55
Ez a szakmája, ezt teszi! Nekem is van egy szakmám és is megteszem a magamét!
Ha véletlenül összetalálkozunk, akkor látatlanban kvittek leszünk! Nem érdemes csodálkozni majd, csak belegondolni... ;))
Szivatja a magyar a saját népét vagy ez nem egy hungarikum? ;)))
zsola2 2010.06.18. 20:33:03
Egyébként meg nem értem, mi volt a gondod az általad elmondott esetekben:
1. nem engedtek vissza, mert azt hitték, őket is el akarod engedni, és szépen köszönték az előzékenységedet. :)
2. ellenőriznie kellett a kereszteződés minőségét piros lámpás zár alatt is...
3. a vámos kocsinak beragadt a fék, csak a te életedet mentette. :)
Na jó, ez vicc, sajnos hasonlót láttam én is, de én igyekszem nem általánosítani akkor sem. Szerencsére, vannak ismerősök állományban, akik ellensúlyozni tudják ezeket a dolgokat.
csak john 2010.06.18. 20:33:42
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.18. 20:39:11
"Vagy az ország vezetőinek a nép az ellensége?! Hulljon a nép, mert első a szolgálat...? "
Nem. Ez a paci másik oldala. Vannak szituációk és vannak rá megfelelő fokozatok, módozatok a reagálásban. Lehet, hogy párszázezren csak a tévé előtt puffognak, hogy így a Torgyán Viktor, úgy a Lendvai Ildikó. De vannak olyanok akik fizikai megnyilvánulásokban óhajtják kifejezni a vélt vagy valós sérelmeikről alkotott véleményeket.
Erre való a képzés, hogy az ilyeneket ki lehessen szűrni, illetve a nem kívánt eseményt ki lehessen zárni. A konvojban utazó(k) nem politikusok, meg feljebb valók, sietősek, hanem védett személyek. Mely titulust nem ők határozták meg, de nem is a KÖE. Már 107! írta, mindenhol ez jár, kötelező!
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.18. 20:41:34
www.youtube.com/watch?v=w5qW5dkti7g
107! 2010.06.18. 20:41:41
Hát ha ettől úgy érzed, szarok a szabályra, akkor neked felesleges magyaráznom bármit is.
Múltkor a gyorsforgalmin volt egy baleset. Hatoltunk előre a sorok között (persze kékre nem kaptunk engedélyt), mire valaki hozzád hasonló mentalitású öklötrázva kiabált utánam. Megérkeztem a balesethez, nagyjából helyretettük a forgalmi rendet (váltakozó irányból engedtünk) szóval onnantól jobban haladhatott mindenki. Egyszer csak megérkezett az ökölrázós is, és legalább beolvashattam neki. Megköszöntem a segítségét, és megkértem, hogy legközelebb még a kormányt is húzza rám. Valahogy nem akarózott neki tovább szitkozódni.
CoIie 2010.06.18. 20:48:36
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.18. 20:50:20
Volt egy időben amikor ha tűzoltó felvonulási útra parkoltál mondjuk a gyárudvaron akkor nem félrevontatták a verdát, hanem átmentek rajta. Csendben megjegyzem még most is van jogalapja az ilyen történésnek akkor, ha arányában nagyobb kárelhárítás (életmentés) érdekében történik. :)
107! 2010.06.18. 20:51:37
Azért általában egy ilyen konvoj előtt ott vagyunk mi is. Ha valaki meglát minket, már gondolnia kellene, hogy nem a motoromnak van szüksége a szembejövő sávra is, és nem azért intem jobbra húzódásra, hogy én ott tudjak motorozni. Azért az esetek többségében van ideje mindenkinek felkészülni erre. Csak hát gondolkozni kell.
Marcellusca 2010.06.18. 20:53:42
Nézegetve a többi videót, annyit leszögezhetek, hogy qrva alacsony az a kerítés.
Gyalogosok úgy sz@rnak az útlezárásra, hogy az "öröm" nézni.
Nem sok hiányzik, hogy a záróautó elé lelépjen a kutyával, motorosok lezárják a kereszteződést, közvetlen a zebra után, a gyalogosok meg mögöttük átsétálnak.
Mit gondoltak? Hüjjje motorosrendőrök eltévedtek? Most nézik a térképen, hogy merre is kell menni?
107! 2010.06.18. 20:55:19
Ezt hol láttad? Tényleg van ilyen. A gyalogostól veszélyesebb nincs a világon egy ilyen kísérésnél. :-))) De komolyan. Van, hogy egy gyalogátkelőhöz két motorosrendőr kell. Rádudálok, felháborodik, de mire beszólna jön a következő motor, aki pont kettészakította volna, ha nem szólok.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.18. 20:55:30
"Esztelen parancsok nem lehetnek, úgy kell szervezni az utat, a konvojt, hogy lezúzás nélkül is ...."
Ezért történik napokkal előtte a "mobil" kitáblázás, amiért ugye szintén megy az ugatás, a hőbörgés... :))
Ha valaki jogosítvánnyal rendelkezik, rendelkezzen már legyen szíves az elvárható szintű helyzetfelismeréssel is. Ha nem rendelkezik, akkor sajnos vagy nem azt kell mondanom alkalmatlan a közúti közlekedésben járművel való részvételre. :)
Járművel közlekedni egy lehetőség és nem kötelező. A jogaival egy sor kötelezettség is jár. Persze ez utóbbit gyorsan magyarázzuk meg valami egetverő f@szsággal, hogy de hát korlátozzuk szerencsétlen személyi szabadságát, mint az egyszerű egyirányú utcába behajtást... :))
CoIie 2010.06.18. 20:56:58
Ezért ezt kerülni kellene! Vagy a KRESZ-ben nyomatékosan szerepeltetni és kötelezővé tenni a napi lámpa, fék, gumi, rendszám, stb. ellenőrzési procedúrában, hogy el kell mormogni ezt a fontos szabályt...
Mindegy is, itt és máshol is a nép az utolsó.
Marcellusca 2010.06.18. 20:58:34
Unatkoztok, szórakozásdiból hozzátok a szívbajot a szerencsétlen ótósra. :D
Vagy éppen akkor rádijózótt ki a Gizike, hogy lefőtt a kávé, és, hát újra melegítve nem ollan gyó, úgyhogy sijetni köll, hogy ki ne hülljön. :D
Marcellusca 2010.06.18. 20:59:55
Nem kellett volna. :D
speedy gonsales 2010.06.18. 21:00:16
én se nem szeretek ütközni a frontálist meg pláne el kell kerülni és amugy valljuk be ők azt érdemelnék hogy a tömeggel közlekedjenek :)) bkv bérlettel mert maximum ez jár nekik meg a 4-es metro!
csak john 2010.06.18. 21:03:06
Ennyire nem vagyok agresszív, de hirtelen felveszem a körülöttem autózók "most mit csináljak?" mentalitását.
Az ősszel láttam a Dunán sodródni egy motorcsónakot. Felhívtam a 107-et. Az első emberig eltelt három perc. Mire a csónakosokhoz jutottam négy és fél perc. Az a három perc egy kicsit aggasztó. Ha éppen a szomszédom baltával darabolja az ajtót, akkor ennyi idő alatt már rám is sort tud keríteni.
Van egy nem működő rendszer, amiben ti elvagytok. Ennyi.
CoIie 2010.06.18. 21:03:54
Devil2 2010.06.18. 21:04:14
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.18. 21:04:53
S tök mindegy, hogy mentő volt vagy más egyéb. Ha sziréna kék(kék-piros) jön helyet neki! Hagy menjen a lehető leggyorsabban!
Van felettese, parancsnoka, majd ő eldönti jogszerű volt-e a megkülönböztetett jelzés használata. Ahelyett, hogy ezzel csűrném el az időt, hogy ezen agyalok, inkább zenét keresek utána. :))
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.18. 21:07:46
Gondolod, hogy a balta érkezéséig lesz időd az ügyeletesnek elrebegni mire készül a baltával hadonászó szomszédod? :))
Vagy úgy gondolod, hogy egy gombnyomásra ott terem a rend éber őre ahova éppen gondolod? :D
107! 2010.06.18. 21:13:50
Szerintem ez a telefonosdi nem az én hibám! Még az előző rádiórendszerben mi is sokat voltunk kénytelenek 107-en keresztül kommunikálni, tudom, hogy mennyire kellemetlen perceket várni. Fel voltam háborodva én is.
Ha Nekem xy utcában van dolgom, de a keresztező útról nem lehet balra kanyarodni, csak nagy kerülővel jutnék el a célomhoz, akkor miért ne használhatnám a megkülönböztető jelzés adta lehetőségeket. Nem a gyorsbüfébe tartok, és nem is jókedvemből teszem. Csupán azért, a lehető leghamarabb el tudjam látni a feladatom. Legyen az egy elromlott lámpa miatt, vagy egy műszaki hibás autó miatt. Ha hamarabb ott vagyok, akkor előbb fog helyreállni a forgalmi rend. De még mindig nem értem, ez neked miért fáj? Lehet, hogy tíz perc múlva már te is az érintett szakaszon közlekednél, és jól esne, hogy a rendőr rendet tett a kereszteződésben.
Megjegyzem önös érdekből sosem használom így a kéklámpát. (meg azt is tudom, hogy van aki igen, azért hagy ne feleljek én)
CoIie 2010.06.18. 21:16:35
107! 2010.06.18. 21:18:32
Tudod mit? Igazad van. Majd sz@rok bele, mikor érek oda. Nem érdemlitek meg, ha így álltok hozzá!!!
CoIie 2010.06.18. 21:21:07
achilleus1 2010.06.18. 21:22:59
csak john 2010.06.18. 21:24:28
Amíg a szomszéd a baltával dolgozik, addig én inkább felveszem a maszkot és beindítom a láncfűrészt. :D
Érdekes 2010.06.18. 21:24:40
A kreszben mi foglaltatik, a megkülönböztetőjelzést használó autókra?Bármilyen szabályt megszeghetnek, és nem tartoznak felelőséggel a többi járművezető illetően?
Mert a blogoló, amit írt, abban az áll, hogy szabálytalanul vágott át a szembelyövő sávba.Márpedig nem néztem a KRESZ-t most, de valaki kikereshetné, hogy kedvtelésből, ha semmifél akadály nem áll a megkülönböztetőjelzést használó gépjármű előtt, akkor szabálytalankodhat-e ily módon és veszélyeztetheti mások életét?
Mert a leírás alapján itt konkrétan ez történik.
Mityu meg 107! ti meg ne probáljátok már bizonygatni, hogy ezek akkor szabálytalankodhatnak amikor akarnak, és az összes többi gépjáművezető és normális ember az mind HÜLYE, ugrasson rá a járdára, gázoljon halálra egy járókelőt, vagy menjen frontálba bárkivel, mert pár öltönyös béna ökör, jaszkarizik?!
Mondjuk, ha fiktív a történet és nem így történt, akkor vitázunk fölöslegesen egy jót...
Marcellusca 2010.06.18. 21:25:25
Tipikus példa, hogy van élet az agyhalál után. :)
speedy gonsales 2010.06.18. 21:26:25
csak john 2010.06.18. 21:31:42
Engem az zavar amit már leírtam. Állok a pirosnál az egyik híd felhejtójánál. Jön a kollégád, felnyomja a kék villogót, átmegy a kereszteződésen a hídra és lekapcsolja. A lámpa zöld lesz, elindulok én is, a híd közepén utólérem a köcsögöt, mert a 70 helyett 50-nel autózik és közben valamit zabál. Na az ilyenek miatt szarok a kék és zöld autókra.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.18. 21:33:16
Nem kicsit tévedés. Sokan nem tudják az "önvédelem"-ről szóló idevágót. Jogos védelmi helyzet - BTK 29. § BTK 30. §
A rend éber őrei nem döntenek arról, hogy milyen büntetési tételt érdemelsz. Arról sem, hogy érdemelsz-e. A vizsgálat idejére, ha az szükséges akkor előzetesbe helyeznek. A további döntés a bíróság hatásköre. :)
speedy gonsales 2010.06.18. 21:36:22
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.18. 21:37:01
Minden szakmában vannak "renittensek". A rendőri sem kivétel.
A dugót pedig nem az igazoltató rendőrök okozzák, hanem azok a kedves polgártársak akik képtelenek mozgásban biztonságosan sávot váltani, valamint alkalmatlanok a zippzár-elv alkalmazására. Ehhez nem kellenek út szélén igazoltató rendőrök. Elég egy elakadt autó. :)
107! 2010.06.18. 21:37:37
A fiktívségére írtam, hogy az ilyen konvojt mindig megelőzi egy pár motoros is. Belőlük ki lehet találni, hogy itt valami történni fog, fel lehet rá készülni, hogy érkezik más is. Főleg ha szegény motoros még kézjelekkel mutogat is az út jobb széle felé.
Írtam már. Ha olyan veszélyes lenne, sokkal sűrűbben történnének balesetek. Ezt csak jól felfújta a posztíró. Sőt az is lehet, hogy fogalma nem volt róla, hogy miért integet a motorosrendőr.
@Marcellusca:
Gyanús, hogy a falnak beszélek.
speedy gonsales 2010.06.18. 21:39:54
107! 2010.06.18. 21:42:08
Ja. És vagy azért mennek lassan, hogy megbámulják, mi történik, vagy hogy beszóljanak a rendőrnek, hogy ezt nem itt kellene.
Téged mi zavar jobban? Ha látod, hogy valaki sz@rik a szabályokra, és nincs következménye, vagy ha egy ilyennel szemben történt rendőri intézkedés néhány percre feltart? Szerintem ez megint közösségi érdek. Mások szerint nem.
107! 2010.06.18. 21:46:12
Erről a rendőr tehet? Jó kis Focus 1.6 mire képes. :-) Nem tudom, létezik e még ország, ahol alap autót csíkoznak fel szolgálatira. Voltam kint Szlovéniában. Nem rég még háborúztak, de ma már olyan járműparkuk van, amit irigykedve néztünk. Mind motor, mind autó terén. Mutogattak egy motorra, hogy a legutóbbi veterán találkozót azzal biztosították. Mi meg mondtuk, hogy nálunk még több aktív szolgálatban van abból a típusból.
107! 2010.06.18. 21:48:35
Azért sz@rsz az összesre, mert láttál egy ilyet? Engem nem láthattál így. Honnan fogod tudni, mikor jövök én, aki nem érdemlem meg, hogy kiszúrj velem.
speedy gonsales 2010.06.18. 21:48:41
Akkor én most rossz embör vok?
"streetfighter" 2010.06.18. 21:51:35
Azok véleményére és "tapasztalataira" nem érdemes hagyatkozni.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.18. 21:52:11
Gondolom Te is ismered: ha a nyuszin van sapka akkó' azé' verjük meg, ha nincs akkó' meg azé'...
:))
Kacsóh Pongrác felüljárónál belső sávban meg mertem állni kihúzni a dugó okát. Érkező f@sztarisznya ha már nem segít, de inkább nekiáll kurv@ anyázni. Hát nem semmi gyorsasággal hajtottuk el, mint a birkát. :))
achilleus1 2010.06.18. 21:52:56
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.18. 21:54:39
"streetfighter" 2010.06.18. 21:55:47
Igen!
Ezek szerint gyorshajtó és gyorshajtó között is nagy különbségek vannak! :)
Érdekes 2010.06.18. 21:57:19
De szerintem a végső konklúzió, h mindenki vigyázzon a másikra, akár használja a jelzést, akár civil utas.SZERINTEM.
speedy gonsales 2010.06.18. 21:57:29
Most egy ilyet vezetek 2.0-ben de megnyugtatlak az se megy amúgy a ruszkinak is ilyenek vannak meg Moszkvába ML dzsip, E merga, C kompressor, Zsilinovszky meg Maybachal jár, vidékre viszont jó a samara :)))
Coolean26 2010.06.18. 21:58:59
akik úton vagyunk, dolgozunk, igyekszünk a családunkhoz, parancsot hajtunk végre, vagy csak úgy egyszerűen krúzolunk mert élvezzük a tecnikát a szép időt, mind egyet szeretnénk: odaérni valahová. Mindnyájunkat várja valaki. Tudom divat azt mondani, hogy magányos farkas vagyok, senkim sincs mindenkit leszarok. De minden temetésen vannak emberek, könnyek. Sajnos sokszor kellett kiszednem embereket roncsokból, és higgyétek el, igazságtalan az élet. Nekünk, akik hozzászóltunk, mindnyájunknak igaza van, és senkinek sincs teljesen igaza. Tudom, hogy a rendőr aki megállított parancsot hajtott végre, tudom, hogy lett volna választásom, tudom, hogy még Obama is el tud férni egy sávban, és tudom, hogy akkor is meg kell állítani körülötte a forgalmat. Egy valamit mindig minden körülmények között be kell látnunk: ott a másodperc töredéke alatt nem lehet mindenkivel egy hullámhosszra emelkedni, más döntés születik azonos szituációkban, vannak lassabbak és gyorsabbak vannak akik újszülött csecsemőjükkel tartanak haza üdvözült mosollyal, vagy a nagyanyót költöztetik a herendivel... Itt a balkánon sikkes egymásnak betartani beosztástól függetlenül. És ez az a rosszindulat, amibe sokan belehalnak, vagy megsérülnek. Ha valaha odáig el tudnánk jutni agyban, én is, hogy ne ártsunk a másiknak direkt, és ha valaki mégis keresztbe tesz azt ne személyes támadásként éljük meg, lehet hogy csak ügyetlen, öreg, fáradt, akkor lehet jobb lesz az életünk és nem ordítjuk le az asszonyt mikor hazaérünk. Pedig az nem is neki szólt... Szeretem a munkámat, szeretem a kékes vonulásokat. De akkor sem tudom megérteni milyen jogon szorítanak le a szembejövő politikusok érdekében!? Hogy merészelik veszélyeztetni bárkinek az életét, és itt a parancsot végrehajtó kormányőrökre is gondolok, azért, hogy a hatalmával visszaélve b*szik mindenkire mindenkit a földbe döngölve elérje a céljait???!!! Még akkor is, ha az a köz érdeke! Ez egészen addig fog tartani, amíg lesz egy nagy csatt, és meghalnak néhányan. Miért van erre szükség? Felnőtt emberek vagyunk, gondolkodjunk már! Egyébként- kipróbáltam- megkülönböztetve, a megengedett sebességet mindenhol betartva, Budapesten bárhol 40-45 átlagot el lehet azzal érni, hogy nem állok a lámpáknál, és mindenkinek hagyok időt lehúzódni a saját képességének megfelelően. Akkor, kérdem és innen a rabszolgák szintjéről, a magasságosoknak mi a pöcsnek kell száguldozniuk?
speedy gonsales 2010.06.18. 21:59:29
107! 2010.06.18. 22:00:14
Ezért szól úgy a statisztika, hogy 20 percet lehet túlélni a leállósávon. :-(
Érdekes 2010.06.18. 22:02:15
107! 2010.06.18. 22:03:13
Igazából úgysem lehet minden autótól gyorsabb flottát tartani, de legalább egy 1.8 benzin, meg valami komolyabb futómű jó lenne. A motorjainkról nem is beszélve. A típus ugyan jó, de az átlag életkoruk 10-12 év. Szerintem ez már a szégyen kategória. 200.000 Km egy motorban! Szerintem az rengeteg.
speedy gonsales 2010.06.18. 22:04:46
107! 2010.06.18. 22:06:42
Tök korrekt amit írtál!
achilleus1 2010.06.18. 22:06:50
speedy gonsales 2010.06.18. 22:07:39
én ilyen nép nevelő stílusban adom elő I'm so sorry
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.18. 22:10:02
Ha meg nem hajtod végre mehetsz isten hírével, ha nem hadbíróságra... :)
csak john 2010.06.18. 22:10:06
Ergó alapból csalónak néztek. Ezért nézek én is minen rendőrt szarházinak.
"streetfighter" 2010.06.18. 22:12:04
Én autós vagyok nem motoros, mert még szeretnék élni, de a leállósávon nem előzök, kamiont meg főleg, mert nem látok tőle előre.
Én főleg országúton járok (a pálya túl unalmas) és "soha" nem szoktak leelőzni. :)
speedy gonsales 2010.06.18. 22:14:31
107! 2010.06.18. 22:15:05
Ez azért némi csúsztatás! Meg tudok mutatni minden motort, akit megállítottam. A fényképen már látszani fog, hogy nem alaptalanul tettem. Kérdezd csak meg bármelyik offtopicos bajtársat. Ők már látták a "trófeákat". Az a baj, hogy a motorosok szabadjára vannak engedve, mivel kevesen tudjuk őket ellenőrizni, ezáltal veszélyesebben is közlekednek, mint kellene. Öreg szoci motort meg csak azért állítottam meg eddig, hogy megcsodálhassam. Akinek olyan járgánya van, az vigyáz rá, nem vagdalózik vele.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.18. 22:15:48
Szerintem meg rossz hozzáállás. Abból a szempontból rossz, mert a testbeszédedből, az utalásodból, a hangsúlyodból lehet, hogy egy normális rendőrből is azt a fajta ellenszenvet váltod ki, ami megalapozza a szopatásodat. Aztán vergődhetsz szerintem napestig.
Én rászoktam már régen, hogy egyénileg ítélem meg az igazoltató rendőrt. Kultúrált, emberhez méltó hozzáállást tapasztalok akkor én is ezt teszem. Ha a kötelező felszerelést kéri megmutatom. Hidd el akadtam már össze sík buta REBISZ-essel is. Nem tudott megszopatni. Pedig szeretett volna. :)
speedy gonsales 2010.06.18. 22:19:06
Érdekes 2010.06.18. 22:22:35
ReSet79 2010.06.18. 22:22:40
"streetfighter" 2010.06.18. 22:22:43
Igen, én is olvastam valahol, bár őszintén szólva erős túlzásnak hat. :(
Jó messzire ki kell tenni a háromszöget, ha tényleg baj van.
Coolean26 2010.06.18. 22:23:17
achilleus1 2010.06.18. 22:23:42
speedy gonsales 2010.06.18. 22:26:46
"streetfighter" 2010.06.18. 22:29:33
Én sem arra akartam célozni, hogy nem nézem a tükröt. :)
Aki gyorsan megy annak, annak maximális körültekintéssel kell vezetnie, mindig tisztában kell lennie a körülötte lévő forgalommal, jobban mint a többieknek.
speedy gonsales 2010.06.18. 22:32:07
csak john 2010.06.18. 22:42:52
@Mityu: Udvariasan visszaköszönök, feltéve, hogy ő nem azzal kezd, hogy "forgalmi, jogosítvány". Alapvetően mindig igyekszem pozitívan hozzájuk állni, de mindig csalódok. Már belefáradtam, ezért választom a szarok rájuk hozzáállást, így legalább tudom, hogy miért paraszt.
Coolean26 2010.06.18. 22:56:38
107! 2010.06.18. 22:58:24
Egyik kollégám mondta: "Minden simson lopott, még be nem bizonyítják az ellenkezőjét." :-) Természetesen csak viccelek, de amit írtál, arról hirtelen ez jutott eszembe.
Nem tudom, mivel válthatod ki a helyi sheriff ellenszenvét. Sajnálom, hogy ilyen véleménnyel vagy.
Stratocaster 2010.06.18. 23:11:44
Ppix 2010.06.18. 23:29:27
Legalábbis egyet ismertem közülük, az ilyen volt.
Frigyesmester 2010.06.18. 23:30:45
És volt szerencsém egy "őfőméltóságát" látni a dugóban vesztegelni. A József Attila utcában mindkét irányba be volt állva a forgalom - 2009 június végén, mikor árvíz miatt le voltak zárva a rakpartok. Akkor volt szerencsém méterekre közel kerülni Kordonkához... izé, Gordonkához és egymás szemébe néznünk. Az autóink fél méterre voltak egymástól :) - persze az ő, és az én ablakom is fel volt húzva (pár keresetlen szót mondtam volna neki)... és persze nem ő vezetett. Ezt vajon ki tudja elképzelni, hogy ilyen megeshet szeretett zsebcézárunkkal?
Egyszóval: ezek a "delegációk" néha tényleg állat módjára közlekednek! És jobb, ha hozzászokunk ehhez a felcsúti mussolini-utánzat klónDuce országlása alatt.
Alapvető élelmiszer 2010.06.18. 23:40:10
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.18. 23:40:38
Köszönjük Emese! :)
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.18. 23:41:07
insert_click · http://www.kutyapoint.hu/ 2010.06.18. 23:45:47
Edecker Bürger 2010.06.18. 23:49:11
Szirénaszó esetén (igen, nekem elég csak az, vagy csak a kék lámpa is!) nem vizsgáljuk az okot, a miértet és azt, kicsoda, hanem letakarodunk.
(Mondjuk jó volt, mikor a félrehúzódást a mögöttem levő majom úgy értelmezte, akkor most előzhet, és az utolsó pillanatban észlelte a mentőt. Előtte meg nem értette, mit mutogatok az út széle felé, mert a záróvonalhoz! a lehető legközelebb állt. Az autósok lehúzódása nélkül esélytelen ugyanis a szirénás haladása, jelesül Budakeszi út.)
Alapvető élelmiszer 2010.06.19. 00:03:31
Edecker Bürger 2010.06.19. 00:07:28
Alapvető élelmiszer 2010.06.19. 00:13:19
Edecker Bürger 2010.06.19. 00:15:46
Alapvető élelmiszer 2010.06.19. 00:22:07
Az a baj, hogy az állami erőszakszervezetek (ilyen olyan őr, ellenőr, stb.) tagjainak 99%-a az a pöcshuszár, gonosz, herpeszes Ödönke, akit rendszeresen elkalapáltak a homokozóban és most úgy gondolja, hogy majd jól megfizet ezért.
Persze még mindig az gyáva, fosós ember, aki a homokozóban volt, ezért van az, hogy a 10 Ft-ról nyugtát nem adók, meg az 50-es táblába 52-vel belehajtók a legnagyobb fogások.
És persze a kormányőrök gyöngye, a 2000-ben szétpasszírozott Trabant, ahol mint kiderült, az elsődleges felelős a sofőr volt, aki bár használta a megkülönböztető jelzést, de 140-es tempónál egyszerűen ezt már nem hallani. A sofőr felelőtlenül egy sor előzésébe kezdett, ami azért torlódott föl, mert a Trabant balra akart kanyarodni, de szemből nem engedték. Az Audi 140-nel kapta el, a Trabi sofőrje azonnal, utasa néhány nap múlva meghalt.
Na, nekem azóta, ha valami nagy fekete jön és kéken villog, leszarom. Ha én nem termelem meg neki az adómat, neki se benzin az autó, de még autó se.
Coolean26 2010.06.19. 00:33:51
Te nyertél! Utolsó mondatod mindent visz!
jelentéktelen alak 2010.06.19. 00:38:46
Ha egy védett konvoj ilyen "leszorítós" manővere miatt nekem anyagi károm keletkezik, akkor ott mi a bizonyítási eljárás???
Maradjunk az ő példájánál. Jön szembe a VIP konvoj és az egyik autó annyira átnyúlik az én sávomba, hogy padkáznom kell, vagy nekem jön. Emiatt megsérül az autóm. Ki és milyen módon fizet? Hogyan kell és kinél reklamálni a károm miatt?
Az értem és elfogadom, hogy a VIP, az VIP. Az ő ideje, fontosabb, mint az én autóm felnije, fényezése, stb. Nehezen, de azt is elfogadom, hogy a feltételezett veszély elhárítása igényli a szembejövők akadályozását, leszorítását.
De egy ilyen eset az én szemszögemből, egy fajta cserbenhagyás.
Gyakorlati tanácsot kérnék a hozzáértőktől! (107, Mityu)
Ilyenkor mindig egy régi videó jut eszembe, ahol a USArmy vonul egy forgalmas iraki(?) város útján és dudálja le a helyieket. Aki nem kapcsol időben, az szó szerint le tolja útról.
Mindennek az az vélhető oka, hogy a mozgó járművet nehezebb támadni és emiatt nem állhatnak meg a forgalommal ellenséges területen. De vajon ellenséges volna-e a terület, ha nem mennének neki mindenkinek???
Ez amolyan tyúk és tojás esete. De nem biztos, hogy hosszú távon az ilyen erőszakos tolakodás a kifizetődő.
Persze, ha ez a szabály...
Reggie 2010.06.19. 00:43:56
Edecker Bürger 2010.06.19. 00:45:28
Én sem értek egyet azzal, hogy az 52-vel kocogókat vadásszák és más fontos dologra nem jut ember, de talán azokat szidd, akik meghatározzák nekik, mi a feladat és hol legyenek. Az egész rendszer úgy rossz, ahogy van.
Reggie 2010.06.19. 00:55:22
(---Flúgos Buszos---) 2010.06.19. 00:58:52
Például a fehér villogó nélküli fehér Transporterrel kanyarodtak balra a tiltó táblánál,és ez tuti nem a közösséget szólgálta.
Mondom,a másik még 4:45 körül szokott lenni,mikor kijönnek kerülni egyet,és akkor le szarják nagy ívben.
Egyszer este éjfél körül az orrom előtt kefélték meg a taxist ,mert egy sima kereszteződésben kint van a kötelező haladási irány tábla egyenesen,meg jobbra tábla együttese,meg ott balra kanyarodottés meg baszták 5 rugóra,pedig ő is valamilyen szinten a közösséget szolgálja,és legyünk őszinték,a kutyát nem zavarta,hogy ott balra kanyarodott.
Reggie 2010.06.19. 01:02:09
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.19. 01:05:06
mondjuk ilyenk konvojoj stb/ valaki emlitette Obamat/ a varost lezarjak ez nem kerdes
Edecker Bürger 2010.06.19. 01:07:35
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.19. 01:08:09
ezt meg kell tanulni
ha fontos szemelytk iserunk
lezarnak minden mellekutcat
autopaylafeljarot stb.
ennek meg van a technikaja
Reggie 2010.06.19. 01:13:12
jelentéktelen alak 2010.06.19. 01:14:14
Szerintem itt két dolgot keversz össze. A szabályokat és a felelősségre vonást.
A szabály, az szabály. Akkor is ha értelmetlen. A szabályok feletti őrködés, a rendőrség dolga. Magam is úgy gondolom, hogy ha a rendőr lát egy szabálysértést -bármilyen aprót is- akkor intézkedjen.
Ez nem azt jelenti, hogy lője főbe, aki a kihalt városban megfordul a záróvonalon, egy jól belátható úton, de ne is fordítsa el a fejét ilyenkor!
A másik gond a felelősségre vonás hiánya. Én hiszek azoknak, akik állítják, hogy a szabálytalankodó rendőr, ha lebukik, akkor azért lakol. De vajon hogyan bukik le???
Mert, annak elég kicsi a lehetősége, hogy kolléga dobja fel.
Marad az, hogy baleset lesz belőle, vagy egy buzgó civil van olyan jól informált, hogy a megfelelő helyen panaszolja be.
Ez utóbbi elég döcögve működik. Mert a buzgó civil is inkább káromkodik, meg bezzegel. Ha mégis feljelenti, akkor ott teszi, ahol elhal az ügy.
Szerintem ezt a rendőrök is pontosan tudják és rendesen vissza is élnek vele.
Azért lehet sírni, hogy a rendőrnek példát kell mutatnia, de szerintem a rendőr is ember. Ő is gyarló, lusta, ügyeskedő.
Pont abban a kultúrában nőt fel, mint azok, akik felé példát kellene mutatnia. Így vélhetően az értékrendje is pont olyan, mint a többi emberé.
Ezért szoktam én azt mondani, hogy nem a rendőr dolga kellene legyen a példamutatás, hanem a szülőé és minden gyermek tágabb környzetéé. Ha így volna, a következő generáció tisztességesebb volna.
De nem így van... :-(
eml 2010.06.19. 01:18:36
Esetleg az útvonalatokat úgy kellene összeállítani, hogy ne legyél ilyenre kényszerítve.
Vagy ez túl logikus a feletteseknek?
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.19. 01:19:07
Most komolyan ha ilyen esemény van miért az az első gondolat, hogy eszetlenül, bepánikolva ráncigálom a kormányt? Jah, hogy nem óhajtottunk eddig sem kis időt szakítani az esetleges rendkívüli eseményekkor a helyes cselekvés végiggondolására sem!
Én speciel az előzés során bekövetkező frontális ütközéseket soha sem értettem, miért kell egy épeszű embernek addig hajszolnia a vasat amíg az össze nem ötvöződik a szembejövővel. Miért nem lehet időben a HELYES CSELEKVÉS-t megkezdeni és végrehajtani??
Most komolyan óvodai szinten minek kell bármit is írogatni?
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.19. 01:21:00
"A másik gond a felelősségre vonás hiánya. Én hiszek azoknak, akik állítják, hogy a szabálytalankodó rendőr, ha lebukik, akkor azért lakol. De vajon hogyan bukik le???"
Pl. van olyan, hogy "Belső ellenőrzés". Legutóbb a Horthy bevonulásának ünneplésénél folytatott bohóckodásnál találkoztam velük. :)
De bukott már meg sima közúti ellenőrzés utáni még egy közúti ellenőrzésnél is járőr. :)
jelentéktelen alak 2010.06.19. 01:21:59
Akkor én is burokban élek. 25év alatt 2x igazoltattak autózás közben (pedig nem keveset vezettem) Magyarországon. Ilyen szigor alatt sem kellett kenőpénzt adnom.
4éve élek Írországban és eddig 5alakalommal ellenőriztek. Ez egy laza rendszer, így fel sem merült, hogy kenőpénzt kell adnom.
Így a kenőpénztől, mindkét országban 100%-san mentesültem. De az arányok azért jellemzik a két rendőrság munkáját.
:-)
Edecker Bürger 2010.06.19. 01:23:37
Edecker Bürger 2010.06.19. 01:26:34
Edecker Bürger 2010.06.19. 01:28:49
Reggie 2010.06.19. 01:30:33
jelentéktelen alak 2010.06.19. 01:31:11
"Most komolyan óvodai szinten minek kell bármit is írogatni?"
Ha jogos volna a reakciód, akkor nem volnának közlekedési szabályok, hiszen a józan ész is megoldást ad minden konfliktusra.
Csakhogy, nem minden közlekedő jól képzett hivatásos sofőr. Nem minden autóvezetőt tréningeznek stressz helyzetre.
Bizony vannak, ilyen esetben, nem kért szenvednek a másik erőszakossága miatt.
Nem azért mert ügyetlenek, vagy mert buták, csak annyi a bajuk, hogy nem profik.
Én már mentem árokba egy szabálytalan előzés miatt. Aki velem szemben szabálytalanul előzött, letolta az útról azt is, akit előzött és engem is. Össze ért és le is tört a bal tükrünk, de én még jobban megúsztam, mint aki előzött.
De mi van, ha egy profi KÖE-es jön szembe velem ugyan így, és mivel profi, nem ér össze a tökőr, csak én maradok az árokban?
Ne mond, hogy nem fordulhat elő, mert az mese!
Szóval -mivel biztos nem fog ott megállni a konvoj és ezt el sem várom tőlük- ki és miként fogja kifizetni a káromat???
kopaszállat 2010.06.19. 01:39:09
Fene a picsádat, ezért kapod a fizetésedet! Nekem ne mártírkodjál, ismerem jól a motorosrendőröket, eleget töcskölöm a feleségeiket. Akkor használd a megkülönböztető jelzésedet, ha a "rendőrségi törvény" lehetőséget ad rá. Nem, ismétlem NEM vagy törvények feletti. Amennyiben nem vagy képes ellátni a feladatodat, szerelj le, add át a helyedet.
Szeva
Reggie 2010.06.19. 01:40:38
Edecker Bürger 2010.06.19. 01:40:43
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.19. 01:44:33
Nem fogsz árokban landolni akkor, ha nem az rákot célzod meg. A KÖE sofőr nem fog sem törni zúzni, sem árokba tolni. :)
Tisztában van a KÖE sofőr a lehetőségekkel. Míg a szabálytalanul előző "utak királya" magasan szarik mindenkire. KÖE-s nem azért jár képzésre, hogy a napot eltöltse. A képzés része az is, hogy a vétlen, tehát a hétköznapi emberek sérülési kockázata, az anyagi károkozás a lehető legalacsonyabb legyen. Mint már leírtam, sokkal többet érsz azzal, ha nem azon agyalsz, hogy a kurvaanyát milyen jogon... hanem arra teszed a hangsúlyt, hogy lehetőségekhez képest jól gyere ki a szituból.
Tehát nem az árkot kell megcélozni, hanem a lehetőség szerint lehúzódni amennyire lehet. Éles helyzetben tudom, hogy nehéz döntés. :)
Edecker Bürger 2010.06.19. 01:46:46
Reggie 2010.06.19. 01:47:08
Reggie 2010.06.19. 01:48:17
Edecker Bürger 2010.06.19. 01:50:57
Edecker Bürger 2010.06.19. 01:53:41
Reggie 2010.06.19. 02:01:57
(De a jaror is tudja, hogy a civil bejelentesre alapulo feladat jo esetben is minimum 30 perces kesessel erkezik meg hozza, igy alszentseg arra hivatkozni hogy szirena nelkul 1-2 perccel tobb idobe kerulne odaerni.)
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.19. 02:03:05
Asszem az olyan, mintha jégre futna. (Sík kuka vagyok a motorozáshoz, azt tudom, hogy labilis!) :))
Edecker Bürger 2010.06.19. 02:05:14
S.A. 2010.06.19. 02:05:24
Egyszer úgy kellene összefutnunk,mikor Én vagyok az utánfutó, mennél az árokba vagy a korlátnak ha feltűnősködsz, mert a szaros kis életedet csak féltenéd.
Edecker Bürger 2010.06.19. 02:06:51
Reggie 2010.06.19. 02:08:31
kopaszállat 2010.06.19. 02:09:35
A fennt említett országok rendészeti szervei nem csak ellenőrizni tudják a halandókat, hanem személyes példájukkal elöljárnak az etikus közlekedési morál megjelenítésében. Kormányőrökről nem is beszélek, ők régesrég kihullottak ezen a rostán.
Részemről a fáklyásmenet........ :)
Reggie 2010.06.19. 02:09:46
S.A. 2010.06.19. 02:11:05
Reggie 2010.06.19. 02:14:01
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.19. 02:18:54
Az osztrák rendőrt se kell ám félteni... :)
kopaszállat 2010.06.19. 02:19:47
Öregem, te máshol csak takaríthatnád a "menők" pihenőjét. A pszichológus már a felvételi után elkezdett volna gyógyszerezni.
Sztem biztos van itt legalább még egy ember aki min. hasonló képzést végigcsinált (már, ha a tököli gurulón történt bohóckodást kiképzésnek nevezed). Nem egy nagy szám. A védelem sohasem a védett személy (pláne az ÁLLAMPOLGÁR) rovására történik. Úgy tűnik ti keresitek a veszélyt. NE keresd, megtalál. Amennyiben tényleg a száguldás, piff-puff érdekel, van lehetőség, hogy fordíts az életeden. Jól gondold meg és keress.
kopaszállat 2010.06.19. 02:21:36
Edecker Bürger 2010.06.19. 02:25:01
A legszomorúbb az, nem tudom (mert elvtelenül nem lehet) kopaszállat, ReSet79 és Reggie állításainak egyes részigazságait vitatni, pedig nagyon szeretném.
eml 2010.06.19. 02:27:29
Machen mal' nen Sonderangebot, je?
Ilyenkor lesz a 200€-os papírból 20-40 zsebbe.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.19. 02:31:11
Hát én ennyire nem vizsgáltam eddig az eredetét az osztrák népességnek. De sikerült megtapasztalni azt a kurva nagy logikai készségüket másfél éve. :DD
kopaszállat 2010.06.19. 02:41:18
Szép álmokat ...... hagyjad nyugodtan magára a kiscsoportot, tudunk magunkra vigyázni, nincs közöttünk rendőr. :) :) :)
Nagyon rendes vagy, hogy elvtelenül nem akarsz cáfolni személyes impressziókat (vagy ebben a rendészeti rémálomban három macska voltam és az egyik te voltál, hogy megtapasztald az érzéseimet...?? :)).
Bocsi, csak azt akartam érzékeltetni, hogy ezeket a kísérős - kinyalom játékokat más, boldogtalanabb országokban a szolgálatok teljesen másként csinálják. Mit is mondjak ...... fel sem tűnik, ez így megvan??
Ez a munkavégzés. Amiről itt beszéltünk (magyar kivagyizás) az Pintér úr figyelmébe ajánlható.
Sziasztok, szép álmokat
kopaszállat 2010.06.19. 02:46:42
gyuloltellensegeink.blog.hu/2009/11/12/az_osztrakok
nyugodtan olvasd el, ha egy jót akarsz röhögni....:)
Edecker Bürger 2010.06.19. 02:47:00
kopaszállat 2010.06.19. 02:58:32
Na, elég.
Mindenkinek szép álmokat (nekik is)!
Integrált Szerverterror 2010.06.19. 03:43:38
Nem tudom, látta valaki a Végveszélyben c. filmet?
107! 2010.06.19. 07:22:31
De menő csávó vagy! Kisbarátom, ha azért mindenki leszerelne, mert ti így vélekedtek, akkor még ennyi rendőr sem lenne, mint most.
Szerencsére van olyan, aki miatt érdemes előbb odaérni. Nem miattad fogom tenni!
BKV reszelő 2010.06.19. 07:37:40
BKV reszelő 2010.06.19. 07:38:43
BKV reszelő 2010.06.19. 07:39:52
akárki lehetek:-) 2010.06.19. 08:05:54
Fentebb írod, hogy a rendőrök nem fánkért sietnek. Igazad van 100%-ban.
Csak váltás környékén a váltásért, meg haza, és ez csak 1 példa. Soroljak még hasonlókat?
Én ugyanaddig dolgozom, mint hótt szabályos társaid, és hazafelé látom mit művelnek (ha sor van, kék villogó+hangjelzés, sorompónál előre a sor elejére ugyanígy, és ha nem jön a vonat, akkor gyerünk, sorompó után kikapcs).Persze nem mind, de a rendőr, ha csak 1x csinál szabálytalanságot, már nem való oda, mivel semmi joga utána engem megállítani kisebb dologért (pl csak 1 m-rel a stop vonal után álltam meg). Meséljek? 2009.09.11 óta gyűjtöm a rendőrök szabálysértéseit és ahol tudom szívatom őket, mert nagyon megérdemlik (kivétel persze akad).
Az elején valaki kérdezte, hogy volt-e már olyan, hogy ilyen szabálysértésért megbüntettek rendőrt. Nem vagyok biztos benne.
Egy korábbi poszthoz történő hozzászólásomban említettem az M5 bevezető részén 1 rendőrmotoros+ 1 rendőrségi Skoda Octaviás (megkülönböztető jelzést nem használtak) esetemet.
Csak, hogy tudd, én már akkor, amikor telefonon bejelentettem a 107-n, tudtam, hogy semmi sem fog történni. Így is lett. A múlt héten hívtak fel telefonon, hogy sajnos nem találják a két jármű vezetőit.
Szóval szép, hogy véded a mundér becsületét, de azért amikor másokat kioktatsz és majdnem lehülyézel, akkor jó lenne, ha előbb a saját házad táján néznél körül.
Na most jól kimérgelődtem magam:-)
107! 2010.06.19. 08:07:11
Mi van veled billentyűzethuszár? :-)
közlekedési bűnöző (törölt) 2010.06.19. 08:08:26
"Ez egészen addig fog tartani, amíg lesz egy nagy csatt, és meghalnak néhányan. Miért van erre szükség?"
Ilyen már történt többször is. Ha jól emlékszem az utolsó nagy port felkavart dolog Ordacsehinél történt a Balaton déli partján, ahol egy kormányzati fekete tank legyalult egy lekanyarodó Trabit benne két fiatal halálát okozva. Nem emlékszem, hogy nagyon meghurcolták volna a sofőrt... ez ilyen.
Ha valakinek megengedtetik, hogy áthágja a szabályokat, az át is fogja hágni, avagy:
Ecce homo!
ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2010.06.19. 08:11:08
nekem v6 van, igaz h 20 éves, de rugalmasabb mint egy 1.6d abban biztos lehetsz :D
pyromaster 2010.06.19. 08:16:40
Egyszer úgy kellene összefutnunk,mikor Én vagyok az utánfutó, mennél az árokba vagy a korlátnak ha feltűnősködsz, mert a szaros kis életedet csak féltenéd."
Hogy is volt:
HÜLYE, HÜLYÉBB, LEGHÜLYÉBB, GYÖKÉRÁLLAT
RENDŐR, POSTÁS, VASUTAS, KÖE SOFŐR.
Egyébként remélem egyszer ezek az otoba furkó sofőrök egyszer a saját anyjukat döglesztik meg az pontagyú, és céltalan menőzésükkel.
Degenerált baromállat.
107! 2010.06.19. 08:29:09
Én csak magamról beszéltem! Tisztában vagyok vele, hogy akad olyan, aki nem való közénk. Sajnos viszont azoknak is örülni kell, mert a feladat még így is több, mint ahányan vagyunk.
Olyan speciális részen dolgozom, hogy a szezonban két, három ember munkája jut rám. (ezt a már fentebb mások által favorizált országok rendőrségeihez képest mondom)
Írjátok itt többen, hogy nincs felelősségre vonás. De igenis van! Elég keményen megmérik, akit rajta kapnak szabálysértésen. Mind civilek fényképei alapján, mind az ellenőrzési szolgálat észlelései alapján. Jól is van ez így.
Én csak azt nem értem, hogy egy ésszel bekapcsolt megkülönböztető jelzés miért zavar annyira mindenkit? Tényleg nem a saját szórakoztatásomra teszem, hanem jobbító szándékkal. Attól még, hogy nem engedik használni (sokszor indokolt esetben sem), nekem fontos, hogy hamar odaérjek. Egyrészt mert utálom hallgatni a mocskolódást, és egy gyors érkezéssel javítok a megítélésen, másrészt könnyebb dolgom is van. Mind az érintettekkel, mind a forgalmi rend helyreállításával.
qwertzu 2010.06.19. 08:39:41
Ha jól tudom nem kell nekik. Személyesen láttam már olyan spontán elfogást, ahol ha be lett volna kapcsolva az öv akkor nem jön össze.
Amúgy a megkülönböztető jelzéssel haladó, rendőröket nem elengedőkről ez a vicc jut eszembe:
Megnyílik az új erdei ABC, reggel a nyitás előtt kurva nagy sor áll az épület előtt. Nyuszika tolakszik előre a sorban. A medve elkapja, és hátrabassza a sor végére:
-Ne tolakodj nyuszika bazdmeg!
Másnap még nagyobb sor áll, nyuszika megint furakodik előre, medve megint hátrabassza:
-Ne tolakodj nyuszika bazdmeg, ott a sor vége.
Harmadnap már az erdő összes állata ott áll a sorban, nyuszika ismét megy előre, medve megint elkapja, és hátradobja a sor végére.
Erre a nyuszika:
-Basszátok meg, akkor ma sem nyitok ki.
Reggie 2010.06.19. 09:02:22
akárki lehetek:-) 2010.06.19. 09:30:07
Akkor te lehetsz a kivétel, de akkor valszeg nem az utcán látható fajtából vagy.
Marcellusca 2010.06.19. 09:36:09
Ilyenkor előkerülnek az agyhalott, retardált, kisebbségi komplexussal küszködő f@szfejek.
Fikk a Nick 2010.06.19. 10:03:17
Azért azt lássuk be, hogy sarkítotok.
Alapvetően igazatok lenne, de a Sasadin valószínűleg nem a Pápa jött misézni, hanem csak valami rettentően fontos képviselő tért vissza a kurvázásból. És ez azért nem ugyanaz.
Történt velem kb. 2 éve, hogy a nagykörúton a dugóban mögöttem állt Mécs Imre szoclib mártír képviselő egy fél órát. Megunta, mobil villogó fel, és ment volna. Szerinted engedték?
Ez pont ugyanaz a szitu.
Felőlem jövőre a soros elnökség alatt állandóra is lezárhatjátok a várost, HA olyan személy jön. De Kovács23 képviselő miatt talán mégse kellene.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.06.19. 10:28:11
akárki lehetek:-) 2010.06.19. 11:02:01
Akkor ő a kivétel!
Amúgy pont a héten volt egy kis kocc, vitás nem volt, de az ellenfél rendőrt hívott, ő tudja miért. Rendőr elkéri a papírokat (régi fajta bordó személyim van) aszongya: "Lakcímkártya?" mondom: "ehhez a személyihez nincs, mert benne van a címem" erre ő: "akkor is kell lennie" én itt feladtam és mondtam neki: "akkor keresse meg benne". Na csak ennyi.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.19. 11:45:29
Neki szabad, mert ha csattan, akkor úgyis megvédi a szerv.
De ez itthon és a Balkánon nem szokatlan.
akárki lehetek:-) 2010.06.19. 11:58:04
Neked is szabad:-) (Tudod bukkanó)
Téged is megvéd a szerv, ha nem tudsz elég gyorsan futni:-)
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.19. 12:04:51
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.19. 12:05:26
Max. megbasz.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.19. 12:15:36
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.19. 12:40:23
107! 2010.06.19. 12:49:31
Fénykép, és be kell küldeni. Hidd el, megizélik érte! Már itteni kép miatt is indult eljárás, pedig még feljelentés sem volt, csak valaki feltolta a netre a fotót. Megkapja a birit, aztán jobban odafigyel az imázsunkra legközelebb, nekem meg nem kell itt magyarázkodnom. Akkor sem jó hivatkozási alap szabálytalan rendőrre mutogatni, úgy sem vezet célra.
@akárki lehetek:-):
Nem érzem magam kivételnek. Tudom, hogy létezik olyan, aki szögletesnek, meg kockának hív, de a többség pont így viselkedik nálunk, mint én. És kint vagyok az utcán. Nem is szeretnék máshol lenni. Feladatomat tekintve nem pont az a dolgom, hogy polgárokat csesztessek, de néha előfordul, és nem szokott meghatni a múltkor a rendőr is duma, inkább csak az ellenszenvet váltja ki belőlem.
107! 2010.06.19. 12:53:16
Itthoni vezetők közül elég kevésnek jár ilyen biztosítás!
Ha valakinek egész "konvoja" van, az szinte csak külföldi vezető lehet.
akárki lehetek:-) 2010.06.19. 12:58:39
Elhiszem, hogy ilyen vagy, viszont ki kellene rostálni a nem ilyeneket. Lehet, hogy túl kevesen vagytok ehhez?
Reggie 2010.06.19. 13:08:00
jelentéktelen alak 2010.06.19. 13:11:13
"A képzés része az is, hogy a vétlen, tehát a hétköznapi emberek sérülési kockázata, az anyagi károkozás a lehető legalacsonyabb legyen."
Ha a hétköznapi emberek sérülési kockázata nem 0, az az nulla, akkor a kérdésem jogos, mégsem kaptam választ rá!
korábban leírtam -csak valamiért elkerülte a figyelmedet- hogy nem vitatom a dolog jogosságát! Nem tetszik, de elfogadom, hogy így van és természetesen a tőlem telhető módon segítem is az ilyen konvojok mozgását is.
De ahogy Te is fogalmaztál, az én sérülési kockázatom minimális. A minimálisban meg benne foglaltatik, hogy van kockázat.
Erre a kategóriára kérdeztem rá!
Mi van akkor, ha ilyen minimális számú eset áldozata leszek éppen? Ha sikerül ugyan elkerülni az ütközést, de ebből adódóan anyagi károm lesz???
Nem szeretném újra megkérdezni azt, amit már többször kérdeztem. Megkérlek tisztelettel, ha nem tudsz/akarsz egyenes választ adni, akkor tereléssel/mellébeszéléssel, ne gyarapítsd itt a sorokat!
Köszi
jelentéktelen alak 2010.06.19. 13:13:19
Azért megy szirénázva, mert hallja, hogy csörög a telefon és nincsen aki felvegye... :-D
(---Flúgos Buszos---) 2010.06.19. 13:15:06
Mikor nagy nehezen kinyögték,hogy mit csináltam,mert játszadoztak velem,na akkor mondtam,hogy hívom az örsöt,hogy kérjék le a telefonom híváslistáját,amiről éppen telefonálok. Hirtelen visszakaptam a paírjaimat és vegyem figyelmeztetésnek,amit mondtak,bepattantak az autóba,és eltüntek.
Csak azt nem értettem,hogy mire figyelmeztettek,hogy vannnal ilyen remdőrök,akik kamura akarnak pénzt szedni,vagy mire???
jelentéktelen alak 2010.06.19. 13:35:37
Jobb sorsú országokban, polgároknak van idejük egy becsületsértési pert indítani ilyen esetben.
Ott a bíróság kéri le a hívás listát és ha tényleg nem telefonáltál, akkor lehet, hogy le is szerelik az adott rendőröket.
Persze ott a polgár nem is akar kicseszni a rendőrrel, így még véletlenül sem teszi a süket telefont a füléhez...
Én úgy érzem, hogy okot találni mindig, mindenre lehet. Így találnak a civilek is okot a rendőrök szapulására és a rendőrök is civilek szekálására.
Megoldást is lehet ugyan mindenre találni, de valahogy Magyarországon erre nincsen igény. Illetve olyan szinten van, hogy a másik keresse a megoldást, én meg az okot, hogy miért nem a megoldásra koncentrálok...
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.19. 14:29:05
Felesleges megkérdezz ilyet, mert ugyan az az eljárás, mint más egyéb eseménynél. Lásd Komjádi uszodánál történt koccnál.
Amúgy az autózás maga veszélyes üzem. Miért pont ez a jelenség lenne kivétel? Sima mezei autózás közben tippelj hányszor kell védenem a másik hülyeségét, s hányszor hagynának ott, hányszor véli úgy a balesetet okozó, hogy kussolni kell, mert majd ha kell erőszakkal megmutatja, hogy akkor is neki van igaza?
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.19. 14:38:31
Azért lássuk be kívülállóként én sem igazán tudom hogy készül a bableves. Mégse oktatom ki a szakácsot, max kérdezek tőle. Ha az adott személyre védettséget szabtak (törvény is van ám róla!) nincs kérdés, hogy most kurvázni volt, vagy a nemzetközi protokollnak szeretett volna megfelelni a reptéren. A személyzet nem kérdez, hanem végrehajt.
Az, hogy a kívülálló milyen mesét költ és ahhoz milyen véleményt produkál, ahhoz amit lát, megmondom őszintén semmi köze a feladathoz.
Ezt kellene már végre alapvetően felfogni. S nem azt, hogy az adott személy kicsoda-miértvan ott-mit csinál-szereted/nemszereted, szimpatikus vagy nem... :))
Reggie 2010.06.19. 15:20:03
BKV reszelő 2010.06.19. 16:44:10
Deszkás 2010.06.19. 17:42:48
Deszkás 2010.06.19. 18:01:05
Deszkás 2010.06.19. 18:06:35
107! 2010.06.19. 18:09:30
A'mindenit! De jól informáltak vagytok. És ha felkapcsolja ameddig megfordul, akkor aztán mi van? Fáj? Miért zavar? Ja, mert neked nincs. El kell jönni, aztán használhatod te is. Sosem szoktam a saját jókedvemből élni ezzel a lehetőséggel. Kár, hogy amikor megyek valahová nem tudom, hogy olyan mentalitású kért, mint ti, vagy esetleg normális. Ne féljetek, hozzátok csak fedhetetlenül érkeznék, ha két km múlva lehet megfordulni kék nélkül, akkor addig araszolok a dugóban.
Érteném a problémátokat, ha valami óriási hátrány érne titeket ebből a villám kékezésből, de hát ugye semmi. Akkor meg mi a fenét idegesít.
Deszkás 2010.06.19. 18:24:17
Deszkás 2010.06.19. 18:26:41
Reggie 2010.06.19. 19:13:58
"streetfighter" 2010.06.19. 19:49:26
Éjjel a szentendrein kiszúrtam, hogy mögöttem jön a rendőr. Elvettem a gázt, beértek lehagytak úgy 110-el. Beálltam mögéjük azonos sebességgel, a lámpánál melléjük. Két fiatal rendőr volt. Gondoltam megviccelem őket ha gyorsan indulnak.
Tempósan indultak, kilőttem mellőlük, úgy hagytam ott őket mintha álltak volna, de 70-nél fékeztem. Beértek, átvigyorogtam, nem szóltak semmit.
Számítottam rá, hogy elkezdenek kötözködni, de nem. Mentek tovább.
Reggie 2010.06.19. 20:08:33
"streetfighter" 2010.06.19. 20:12:19
Ilyenkor nem tudom mit gondol?
Azért mert rendőr, akkor neki lehet, nekünk meg nem? :)
Reggie 2010.06.19. 20:18:27
Ja amugy haverom kenopenz rekordja: eger uton ket rendort 1000 forinttal kent meg. Olcsobban mar meg sem lehet uszni.
"streetfighter" 2010.06.19. 20:27:20
Az tényleg vicces! Mikor volt?
Nekem már 10 éve ketten keveselték 3000-et. :)
Azt mondta, a kolléga ott ül az autóban, legyen 5000. Erre mit mondtam volna? Legyen.
Az is éjjel volt nulla forgalomnál a sárga végén slisszoltam át egy kis lámpás kereszteződésen, ők meg pont ott álltak a kis utcában :(
jelentéktelen alak 2010.06.19. 21:01:35
"Felesleges megkérdezz ilyet, mert ugyan az az eljárás, mint más egyéb eseménynél. Lásd Komjádi uszodánál történt koccnál."
Nem tudom, mi történt a Komjádi uszodánál. Ezért kérdeztem és még mindig nem tudom elképzelni, hogy miként jutok kártérítéshez.
Alapból 2 dolgot enged feltételezni a fantáziám.
1. Megáll a konvoj és adnak betétlapot, (ez a megoldás szerintem marad a fantázia világában)
2. Teszek a bejelentést, hogy a konvoj miatt ért kár és KÖE biztosítója fizet. Ezt sem tartom valószínűnek. Ha ilyen egyszerű volna rengeteg honfitársam állítaná, hogy a konvoj elhaladta előtt, még sértetlen Maybach-ja volt, de a hirtelen és kényszerű manőver miatt, ütött kopott Trabanttá vált, aminek 1 hengere nem is megy. :-)
Mérsékeltebb emberek, a sérült felnit, tükröt, stb. hozatnák így rendbe.
Arra gondolni sem merek, hogy ilyen esetben, törődjek bele, hogy így jártam!
Ha Te tudod, hogy mi ilyenkor eljárás, akkor ismételten kérlek, hogy tedd itt közzé számomra! Ha Te sem tudod, akkor megértem a kitérő válaszokat és nem ezentúl nem kérdezem többet. :-)
eml 2010.06.20. 00:52:01
III. kerületben normális csapat van, feleslegesen nem genyáznak.
Mondjuk a Pacsirtamezőben már ráncolták volna a szemöldöküket.
eml 2010.06.20. 01:08:09
A KRESZ szerint ha nem áll meg a konvoj, akkor az cserbenhagyás, de minimum helyszínelhagyás.
Olvasom a kommenteket, leszögeznék pár dolgot:
- Lehet a kéklámpa és sziréna bármin, el kell engedni, majd utána lehet mérgelődni. Ezt írja a KRESZ.
- Nem érdemes azon fantáziálni, hogy csak együtt szabályos, ha már a fény megy, elengedem. Nem biztos hogy egy hosszabb útvonalú vonulásnál 12000 embernek kell felébrednie.
- A KRESZ azt írja, hogy el kell engedni, azt nem találtam benne, hogy 3-4 sávot is akár ki kellene üríteni. Rám a KRESZ vonatkozik, nem a KÖE belső szabályzata.
- Ha a KÖE autó rám rántja/húzza a kormányt, és nekem emiatt haladási irányomat és/vagy sebességemet hirtelen meg kell változtatni, akkor megvalósul a közúti veszélyeztetés, ami bűncselekmény.
- Aki egy konvojt meg akar támadni, azt nem az elfoglalt sávok számától fog megijedni.
Itt is két sáv volt:
futrinka.hu/memories/434-merenylet-a-ferihegyi-uton
- Letojom a rendőr hogy fordul meg, lámpával vagy anélkül, addig míg a rendőr dolgozik, szolgál és véd.
És akkor nem íyrok negatív példát, pedig tudnék egy párat. Éjjelente 2-300 km a városban. Van tapasztalatom.
Deszkás 2010.06.20. 07:50:30
Jó neked, hogy letojod. Mellesleg én is, csak felhoztam ellenpéldának, hogy rámutassak, miért is utálják a rendőröket. Mert ugye nekik példát kellene mutatni, szabályokat betartani. Aki úgy fordul meg előttem, hogy bekapcsolja a fényeket a fordulás időtartamára, az nem példamutató, és szabálysértő.
Doboz 2010.06.20. 10:57:59
Most egy utolsó mondat erejéig. Tegnap volt a múzeumok éjszakája nagyon szép kis bemutatót tartott a rendőrség mindenkinek a figyelmébe ajánlom:)
@107!: Nem kell védeni őket csak irigyek, mert nekik nincs:D
Bezzeg engem mindig mindenki elenged:D Lehet azért mert 3 tonna vas van alattam és egy hatalmas lámpa a tetején?:D
Deszkás 2010.06.20. 13:56:54
jelentéktelen alak 2010.06.20. 14:48:34
Teljesen egyet értek Veled.
De meglep, hogy néhány "beavatott ember" sem tud olyan egyszerű kérdésre választ adni, hogy mi a teendő baj esetén. Pedig állítólag -részben, vagy egészében- ebből élnek. Nem kétséges, hogy remekül képzett, valóban profi pilóták vezetik ezeket a konvojban közlekedő autókat. De ők is emberek, akik hibázhatnak.
Mivel profikról beszélünk meglepő, hogy ilyen egyszerű kérdésre nincsen egyenes válasz.
Nem az a kérdés, hogy mi van személyi sérüléses balesetnél! Az -számomra- elég világos. De mi van, ha sikerül elkerülni a közvetlen balesetet, de e-miatt anyagi kár keletkezik a civil tulajdonban (tükörház, felni, stb. sérül)???
Mint Te is írtad, ha nem áll meg a konvoj, az a KRESZ szerint nem helyén való. Márpedig a józan ész is azt diktálja, hogy ilyen esetben egy ilyen konvoj nem fog megállni. El sem várom ezt.
De ha nem áll meg, ki ismeri el a károkozást? Vagy "beszól rádión"? Biztosan be fog minden olyan eset után szólni a központba, mikor sanszos, hogy a civil miattuk bajba került? Biztosan meg fogja tudni ítélni városi környezetben a KÖE sofőrje, 80-100as tempónál, hogy nekem
megsérült-e a felnim a padkázástól, vagy sem az autó -hozzá viszonyított- túl oldalán?
Biztosra veszem, hogy nem. Mint ahogy azt is, hogy forgalomtól függően, akár percenként több ilyen sanszos esetet is elhagynak.
Úgy gondolom, hogy az ilyen vonulások felelősség vállalás része elég mostoha helyzetben van. Pedig jellegéből fakadóan sem egy veszélytelen tevékenység és nem csak a VIP-re nézve.
szakikám · http://autoolaj.hu 2010.06.21. 01:20:56
Reggie 2010.06.21. 04:50:10
Doboz 2010.06.21. 07:00:36
Majd, ha téged kell megvédeni az egyenruhás rendőrnek az életed veszélyhelyzetébe. Akkor majd visszatérünk erre a dologra.
12Rómeó 2010.06.21. 07:24:56
Az persze más, ha a konvojból egy fontoskodó fegyelmezni akarja az "akadályt", hogy legközelebb jobban igyekezzen szabaddá tenni az utat. Az megint egy más kérdés, hogy a védett személyek kísérése nem mindig speciálisan képzett emberekkel megy.
Deszkás 2010.06.21. 11:56:01
Alex3000 2010.06.21. 14:42:04
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.06.22. 16:46:17
hpty 2010.06.23. 00:31:18
De igaz, nálunk csak az autópályákon van esélyetek, ott sem a Subaruk ellen! :D
hpty 2010.06.23. 01:22:06
Miért nem lehet vinni a külföldi, nagyonfontos embereket (Obama, Putyin, a Pápa stb.) HELIKOPTERREL!
Nem hiszem, hogy az annyival drágább lenne, mint 4 motor, és 5 autó összköltsége.
Nem sok olyan hely van, ahová nem tud leszállni.
Ez még senkinek nem jutott az eszébe???
Ha bevezetik, jogdíjat kérek!!! :D