Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Autókat leszorítva száguldozott a konvoj

2010.06.18. 13:47 :: SilentSound

Korábban többször is volt már szó mindenféle védett konvojokról és a sofőrök viselkedéséről, legutóbb talán egy autópályás, kormány ráhúzós verzió volt a témában. Kóbor Szellem tovább bővítette a kört, ezúttal városi változatot olvashattok. Ha jól tudom, akkor vannak a kommentelők közt olyanok, akik a levélírónál és nálam is jártasabbak ebben, úgyhogy hátha okosabbak leszünk!

2010. június 11-én reggel 8.30-35 környékén egy rendőrségi konvoj haladt a Sasadi úton a Farkasréti Temető felől a Budaörsi út felé. A Sasadi úton nem sokkal a temető után lefelé egy félpályás útlezárás van, lámpa segítségével haladhatnak az autók.

A konvoj (az első autó rendőrségi autó, a második és harmadik kb fekete szirénás terepjáróra hasonlított, öltönyös sofőrökkel) a lámpás részen át is jutott, majd az S kanyar előtt a 3. terepjáró egész egyszerűen áttért a szemközti sávba (szerintem kb kölcsönös tükörtöréssel, padkára álló kerékkel fért volna el ott szemből egy autó).

Szemből az emelkedőn felfelé 2 autó érkezett, az első még elkerülte a konvoj 3. vicceskedő tagját, de a vezető érezte hogy a rendőrautó áthúz, mert lehúzódott, noha akkor már a konvoj elment mellettük. A lentről érkező 2. autó viszont félrerántotta a kormányt és kb fél méterre bement a kereszteződésbe, ami ott jobbról nyílik. Ha ott éppen kifordulásra vár egy autó, akkor csatt. Ha az autós nem megy ki jobbra, akkor a szemből érkező vagány szirénás terepjáróssal csatt.

Ami még szép volt, hogy a terepjáró az S kanyarba is úgy ment be, hogy félig átlógott a szemközti sávba. Aki jár arra, az tudja, hogy nem olyan könnyen belátható az a kanyar, volt már ott baleset megállni tilosban parkoló autó miatt. Ha pedig a busz jön szembe a kanyarban, akkor a terepjárós sofőr szépen összetöri a rendőrségi terepjárót. Ami engem még zavar, hogy az nem indokolhatta az áttérést, hogy forgalmi akadály volt előtte amit kerülnie kellett, hacsak a konvoj 2 másik tagja nem számít annak.

Aztán előzni sem akarhatott S kanyar előtt (remélem). És mivel csak félig húzódott át, azt sem mondanám, hogy túl bátor volt, mert 1 szemből érkező ott nem tud hova lehúzódni ha a saját sávjában is jönnek szembe (a sofőr nyilván visszatért volna a saját sávjába, ha tényleg a busz jön szembe, vagy ha valaki nagyon nem húzódott volna le.. aztán nem biztos..). Ilyen téren a kanyar előtt felfelé haladó 2. autósnak szerencséje volt, hogy ott volt a kereszteződés benyílója, ahol simán elfért, és ki tudta kerülni a kormányt ráhúzó terepjárót.

Értem én hogy megkülönböztető jelzés, de érdekes módon mentőt még sosem láttam leszorítósdit játszva közlekedni, még ha tonhalkonzervdugóban is törte előre magát 1-2 amit láttam, nem azt csinálta, hogy rálegyezett azokra, akik már nem tudtak hova lehúzódni.

Filmeken jól néz ki, hogy a rendőrök 4 sávot elfoglalva mennek, kergetik a rosszfiúkat, de ez ugye a) nem film b) a védett személyeket sem úgy kéne szállítani, hogy közben veszélyeztetjük az átlag autós polgárokat.

Ha eljut azok fülébe akikébe kell, remélhetőleg rászólnak ezekre a sofőrökre hogy a szirénát ne f*szhosszabbítónak használják.

A hülye a posztoló amúgy. De az is biztos, hogy ha balesetet látok, akkor a két égő roncsból először a vétlen autóst fogom kimenteni, aki a kivagyi szabálytalankodó politikussofőr miatt ütközött...

(ha van erre jogszabály, vagy szerintetek ez így teljesen normális, akkor hallgatlak titeket, elvégre mindent és sem tudhatok)

308 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó rendőr veszélyes megkülönböztető jelzés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.19. 01:21:00

@jelentéktelen alak:

"A másik gond a felelősségre vonás hiánya. Én hiszek azoknak, akik állítják, hogy a szabálytalankodó rendőr, ha lebukik, akkor azért lakol. De vajon hogyan bukik le???"

Pl. van olyan, hogy "Belső ellenőrzés". Legutóbb a Horthy bevonulásának ünneplésénél folytatott bohóckodásnál találkoztam velük. :)

De bukott már meg sima közúti ellenőrzés utáni még egy közúti ellenőrzésnél is járőr. :)

jelentéktelen alak 2010.06.19. 01:21:59

@Edecker Bürger:

Akkor én is burokban élek. 25év alatt 2x igazoltattak autózás közben (pedig nem keveset vezettem) Magyarországon. Ilyen szigor alatt sem kellett kenőpénzt adnom.
4éve élek Írországban és eddig 5alakalommal ellenőriztek. Ez egy laza rendszer, így fel sem merült, hogy kenőpénzt kell adnom.

Így a kenőpénztől, mindkét országban 100%-san mentesültem. De az arányok azért jellemzik a két rendőrság munkáját.

:-)

Edecker Bürger 2010.06.19. 01:23:37

@jelentéktelen alak: Épp elég sok sz@r miatt cincálják őket, ha kell, ha nem. Utolsó mondataiddal egyetértek. Meg az elsőkkel is.

Reggie 2010.06.19. 01:30:33

@Edecker Bürger: Hat ja. Mamar ezert veszem kamerara, ha kiszallok a kocsibol(ingzsebben a mobil kameraz)

jelentéktelen alak 2010.06.19. 01:31:11

@Mityu:

"Most komolyan óvodai szinten minek kell bármit is írogatni?"

Ha jogos volna a reakciód, akkor nem volnának közlekedési szabályok, hiszen a józan ész is megoldást ad minden konfliktusra.

Csakhogy, nem minden közlekedő jól képzett hivatásos sofőr. Nem minden autóvezetőt tréningeznek stressz helyzetre.
Bizony vannak, ilyen esetben, nem kért szenvednek a másik erőszakossága miatt.
Nem azért mert ügyetlenek, vagy mert buták, csak annyi a bajuk, hogy nem profik.

Én már mentem árokba egy szabálytalan előzés miatt. Aki velem szemben szabálytalanul előzött, letolta az útról azt is, akit előzött és engem is. Össze ért és le is tört a bal tükrünk, de én még jobban megúsztam, mint aki előzött.
De mi van, ha egy profi KÖE-es jön szembe velem ugyan így, és mivel profi, nem ér össze a tökőr, csak én maradok az árokban?

Ne mond, hogy nem fordulhat elő, mert az mese!

Szóval -mivel biztos nem fog ott megállni a konvoj és ezt el sem várom tőlük- ki és miként fogja kifizetni a káromat???

kopaszállat 2010.06.19. 01:39:09

@107!: Mi az, hogy nem érdemlitek meg??
Fene a picsádat, ezért kapod a fizetésedet! Nekem ne mártírkodjál, ismerem jól a motorosrendőröket, eleget töcskölöm a feleségeiket. Akkor használd a megkülönböztető jelzésedet, ha a "rendőrségi törvény" lehetőséget ad rá. Nem, ismétlem NEM vagy törvények feletti. Amennyiben nem vagy képes ellátni a feladatodat, szerelj le, add át a helyedet.
Szeva

Reggie 2010.06.19. 01:40:38

@kopaszállat: Tegyuk hozza, hogy kb fel-egy ora alatt veszik fel a telefont, ugyhogy ahhoz kepest az az 5 perc kesest ami a nem villogas general, mar rohadtul mindegy.

Edecker Bürger 2010.06.19. 01:40:43

@Reggie: Ezt fordítva is kéne, sokan sportot űznek az alaptalan feljelentgetésből. Fekete-fehér. De ilyet csak a különböző, amerikai rendőrökről szóló dokumentumfilmekben látni.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.19. 01:44:33

@jelentéktelen alak:

Nem fogsz árokban landolni akkor, ha nem az rákot célzod meg. A KÖE sofőr nem fog sem törni zúzni, sem árokba tolni. :)

Tisztában van a KÖE sofőr a lehetőségekkel. Míg a szabálytalanul előző "utak királya" magasan szarik mindenkire. KÖE-s nem azért jár képzésre, hogy a napot eltöltse. A képzés része az is, hogy a vétlen, tehát a hétköznapi emberek sérülési kockázata, az anyagi károkozás a lehető legalacsonyabb legyen. Mint már leírtam, sokkal többet érsz azzal, ha nem azon agyalsz, hogy a kurvaanyát milyen jogon... hanem arra teszed a hangsúlyt, hogy lehetőségekhez képest jól gyere ki a szituból.
Tehát nem az árkot kell megcélozni, hanem a lehetőség szerint lehúzódni amennyire lehet. Éles helyzetben tudom, hogy nehéz döntés. :)

Edecker Bürger 2010.06.19. 01:46:46

@Reggie: Ne csináld már! Magad sem hiszed, hogy ugyanaz veszi fel a telefont, mint aki az utcán nínózott!

Reggie 2010.06.19. 01:47:08

@Edecker Bürger: Nem azt mondom hogy az o hibaja, hanem azt hogy ahhoz a 30 perchez adva azt az 1-2 percet mar rohadtul mindegy. Ha pl megtamadtak es azert telefonaltal, akkor mire odaernek mar 20 perce kiraboltak/lekesteltek. Akkor nem mindegy az az 1-2 perc keses?

Reggie 2010.06.19. 01:48:17

@Reggie: Meg azt sem mondom hogy ugyan azt veszi fel. Nem is tudom honnan johetet ez az otleted.

Edecker Bürger 2010.06.19. 01:50:57

@Mityu: Hehe, én már szedtem ki felvezető rendőrmotorost a nagykanyar után az árokból, még királyunk előző uralkodása idején. (Nagyon sajnáltam szegényt, ráfutott a kőzúzalékos útszélre. Ügyes fiú volt, nem lett nagy baja.)

Edecker Bürger 2010.06.19. 01:53:41

@Reggie: Amit írtál, abból, egy mondatba foglaltad a telefon nem-felvevést a szirénázással nyert 5 perccel, de hagyjuk.

Reggie 2010.06.19. 02:01:57

@Edecker Bürger: Nyilvan, mert neked hivokent csak ez latszik.
(De a jaror is tudja, hogy a civil bejelentesre alapulo feladat jo esetben is minimum 30 perces kesessel erkezik meg hozza, igy alszentseg arra hivatkozni hogy szirena nelkul 1-2 perccel tobb idobe kerulne odaerni.)

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.19. 02:03:05

@Edecker Bürger:

Asszem az olyan, mintha jégre futna. (Sík kuka vagyok a motorozáshoz, azt tudom, hogy labilis!) :))

Edecker Bürger 2010.06.19. 02:05:14

@Reggie: Oké, mostmár értem, mire gondolsz, ez így elfogadható. Ha azért nevezel hívőnek, mert védem a rendőröket, akkor igen, így van. Megvan rá a jó okom.

S.A. 2010.06.19. 02:05:24

@ReSet79: Te kis segg, gyere aztán csináld meg a gyorstalpalót,vért is hugyoznál.
Egyszer úgy kellene összefutnunk,mikor Én vagyok az utánfutó, mennél az árokba vagy a korlátnak ha feltűnősködsz, mert a szaros kis életedet csak féltenéd.

kopaszállat 2010.06.19. 02:09:35

@Reggie: Állj az egész! Tisztelem (különböző szakmai okok miatt) az USA, német, francia, angol rendőrt. Magyart nem. 30 éve közlekedem, még nem volt olyan eset, amikor azt mondhattam volna: ez egy normális döntéselőkészítés alapján végrehajtott, jogszerű, etikus intézkedés volt. Tudom ez most sokatoknak homályos. Amikor tőlem 101% teljesítményt várnak el, ne kelljen megsüvegelnem a szolgálati kocsiban dohányzó, biztonsági övét nem bekötő, közigazgatási, rendészeti ügyekben járatlan, egy cefet papírt kitölteni képtelen, ügyeleti telefont fel nem vevő, hazudós, összezáró rendőrt.
A fennt említett országok rendészeti szervei nem csak ellenőrizni tudják a halandókat, hanem személyes példájukkal elöljárnak az etikus közlekedési morál megjelenítésében. Kormányőrökről nem is beszélek, ők régesrég kihullottak ezen a rostán.
Részemről a fáklyásmenet........ :)

Reggie 2010.06.19. 02:09:46

@kopaszállat: Ez ertheto es logikus. En is igy gondolom.

S.A. 2010.06.19. 02:11:05

@Edecker Bürger: Amilyen az adjon isten............

Reggie 2010.06.19. 02:14:01

@S.A.: Pedig ReSet79-nek meg igaza is volt.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.19. 02:18:54

@kopaszállat:

Az osztrák rendőrt se kell ám félteni... :)

kopaszállat 2010.06.19. 02:19:47

@S.A.: Szép! Erről beszéltem.........
Öregem, te máshol csak takaríthatnád a "menők" pihenőjét. A pszichológus már a felvételi után elkezdett volna gyógyszerezni.
Sztem biztos van itt legalább még egy ember aki min. hasonló képzést végigcsinált (már, ha a tököli gurulón történt bohóckodást kiképzésnek nevezed). Nem egy nagy szám. A védelem sohasem a védett személy (pláne az ÁLLAMPOLGÁR) rovására történik. Úgy tűnik ti keresitek a veszélyt. NE keresd, megtalál. Amennyiben tényleg a száguldás, piff-puff érdekel, van lehetőség, hogy fordíts az életeden. Jól gondold meg és keress.

kopaszállat 2010.06.19. 02:21:36

@Mityu: Bocsi, az magyar szegről-végről, nem????? :)

Edecker Bürger 2010.06.19. 02:25:01

@S.A.: Jajaj! Esetleg más szavakkal kifejezni az ellenvéleményed? Mert ezzel még meg is alapozod a negatív véleményt. Én meg itt állok egyedül a vártán. Elmentem aludni, amíg nem figyelek oda, tessék befejezni az ellenségeskedést.

A legszomorúbb az, nem tudom (mert elvtelenül nem lehet) kopaszállat, ReSet79 és Reggie állításainak egyes részigazságait vitatni, pedig nagyon szeretném.

eml 2010.06.19. 02:27:29

@Mityu: @kopaszállat:
Machen mal' nen Sonderangebot, je?

Ilyenkor lesz a 200€-os papírból 20-40 zsebbe.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.19. 02:31:11

@kopaszállat:

Hát én ennyire nem vizsgáltam eddig az eredetét az osztrák népességnek. De sikerült megtapasztalni azt a kurva nagy logikai készségüket másfél éve. :DD

kopaszállat 2010.06.19. 02:41:18

@Edecker Bürger: Nagyon jó :)
Szép álmokat ...... hagyjad nyugodtan magára a kiscsoportot, tudunk magunkra vigyázni, nincs közöttünk rendőr. :) :) :)
Nagyon rendes vagy, hogy elvtelenül nem akarsz cáfolni személyes impressziókat (vagy ebben a rendészeti rémálomban három macska voltam és az egyik te voltál, hogy megtapasztald az érzéseimet...?? :)).
Bocsi, csak azt akartam érzékeltetni, hogy ezeket a kísérős - kinyalom játékokat más, boldogtalanabb országokban a szolgálatok teljesen másként csinálják. Mit is mondjak ...... fel sem tűnik, ez így megvan??
Ez a munkavégzés. Amiről itt beszéltünk (magyar kivagyizás) az Pintér úr figyelmébe ajánlható.
Sziasztok, szép álmokat

kopaszállat 2010.06.19. 02:46:42

@Mityu: osztrák kérdés:
gyuloltellensegeink.blog.hu/2009/11/12/az_osztrakok
nyugodtan olvasd el, ha egy jót akarsz röhögni....:)

Edecker Bürger 2010.06.19. 02:47:00

@kopaszállat: Na ez az utolsó, de tényleg. Olvasd el egy korábbi hozzászólásomat, (ebben a posztban talán az első) amiben a "kivagyizás" okairól van szó. A "fel sem tűnik" is megvan. Meg azt is írtam, rossz az egész rendszer, úgy, ahogy van. De ezért ne a végrehajtó állományt üsd en bloc, csak azt, aki megérdemli.

kopaszállat 2010.06.19. 02:58:32

@Edecker Bürger: Jaaaaj, neeeem. Ez nem komoly, legalábbis nem véresen. A rendszerük nem rossz egyébként, csak éppen az "en bloc" állomány rendkívül khmmmmm.... izéééé. Én még ismertem az öreg Gundingert (sőt dolgoztunk együtt :) :) ), Ő biztos nem ilyen szarjankókban gondolkodott. Mondom, nem a rendszer hibája, pénzük, érdekérvényesítő képességük megvan. Csak így működtetik ezek a cigizős, RS-elgyorsulásirakivillantó, írástudatlan, frusztrált KÖZALKALMAZOTTAK.
Na, elég.
Mindenkinek szép álmokat (nekik is)!

Integrált Szerverterror 2010.06.19. 03:43:38

Én tudok az ilyen esetekre egy nagyon egyszerű megoldást.

Nem tudom, látta valaki a Végveszélyben c. filmet?

107! 2010.06.19. 07:22:31

@kopaszállat:

De menő csávó vagy! Kisbarátom, ha azért mindenki leszerelne, mert ti így vélekedtek, akkor még ennyi rendőr sem lenne, mint most.
Szerencsére van olyan, aki miatt érdemes előbb odaérni. Nem miattad fogom tenni!

BKV reszelő 2010.06.19. 07:37:40

@S.A.: Igazi tahó gyökér vagy. Olyan magyar. No, gyere csak szembe, amikor az ural-t hajtom, nekem defektem sem lesz, amikor a hülye fejeden áthajtok vele beledolgozva az acélba, amivel menőzöl. Utána megdugom az asszonyt, ne legyen hiányérzete.

BKV reszelő 2010.06.19. 07:38:43

@107!: Leszerelhetnétek mind, az utolsó szálig ! A bűnözési statisztikák nagyságrendekkel javulnának. Utánatok a főnőkeitek, újabb javulás a maffia típusú bűnelkövetések statisztikájában. Faszom sír utánatok láblógató, kötözködő gazemberek. Egy igazi rendőr kéne az üvegpalotába, az kiegyelne titeket, alig maradnátok, alkalmatlan, puhány, ostoba lúzer banda.

BKV reszelő 2010.06.19. 07:39:52

@107!: Leszerelhetnétek mind, az utolsó szálig ! A bűnözési statisztikák nagyságrendekkel javulnának. Utánatok a főnőkeitek, újabb javulás a maffia típusú bűnelkövetések statisztikájában. Faszom sír utánatok láblógató, kötözködő gazemberek. Egy igazi rendőr kéne az üvegpalotába, az kiegyelne titeket, alig maradnátok, alkalmatlan, puhány, ostoba lúzer banda.

akárki lehetek:-) 2010.06.19. 08:05:54

@107!:
Fentebb írod, hogy a rendőrök nem fánkért sietnek. Igazad van 100%-ban.
Csak váltás környékén a váltásért, meg haza, és ez csak 1 példa. Soroljak még hasonlókat?
Én ugyanaddig dolgozom, mint hótt szabályos társaid, és hazafelé látom mit művelnek (ha sor van, kék villogó+hangjelzés, sorompónál előre a sor elejére ugyanígy, és ha nem jön a vonat, akkor gyerünk, sorompó után kikapcs).Persze nem mind, de a rendőr, ha csak 1x csinál szabálytalanságot, már nem való oda, mivel semmi joga utána engem megállítani kisebb dologért (pl csak 1 m-rel a stop vonal után álltam meg). Meséljek? 2009.09.11 óta gyűjtöm a rendőrök szabálysértéseit és ahol tudom szívatom őket, mert nagyon megérdemlik (kivétel persze akad).
Az elején valaki kérdezte, hogy volt-e már olyan, hogy ilyen szabálysértésért megbüntettek rendőrt. Nem vagyok biztos benne.
Egy korábbi poszthoz történő hozzászólásomban említettem az M5 bevezető részén 1 rendőrmotoros+ 1 rendőrségi Skoda Octaviás (megkülönböztető jelzést nem használtak) esetemet.
Csak, hogy tudd, én már akkor, amikor telefonon bejelentettem a 107-n, tudtam, hogy semmi sem fog történni. Így is lett. A múlt héten hívtak fel telefonon, hogy sajnos nem találják a két jármű vezetőit.
Szóval szép, hogy véded a mundér becsületét, de azért amikor másokat kioktatsz és majdnem lehülyézel, akkor jó lenne, ha előbb a saját házad táján néznél körül.
Na most jól kimérgelődtem magam:-)

107! 2010.06.19. 08:07:11

@BKV reszelő:

Mi van veled billentyűzethuszár? :-)

közlekedési bűnöző (törölt) 2010.06.19. 08:08:26

@Coolean26:

"Ez egészen addig fog tartani, amíg lesz egy nagy csatt, és meghalnak néhányan. Miért van erre szükség?"

Ilyen már történt többször is. Ha jól emlékszem az utolsó nagy port felkavart dolog Ordacsehinél történt a Balaton déli partján, ahol egy kormányzati fekete tank legyalult egy lekanyarodó Trabit benne két fiatal halálát okozva. Nem emlékszem, hogy nagyon meghurcolták volna a sofőrt... ez ilyen.
Ha valakinek megengedtetik, hogy áthágja a szabályokat, az át is fogja hágni, avagy:

Ecce homo!

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2010.06.19. 08:11:08

@speedy gonsales: diesel kell?

nekem v6 van, igaz h 20 éves, de rugalmasabb mint egy 1.6d abban biztos lehetsz :D

pyromaster 2010.06.19. 08:16:40

@S.A.: "Te kis segg, gyere aztán csináld meg a gyorstalpalót,vért is hugyoznál.
Egyszer úgy kellene összefutnunk,mikor Én vagyok az utánfutó, mennél az árokba vagy a korlátnak ha feltűnősködsz, mert a szaros kis életedet csak féltenéd."

Hogy is volt:
HÜLYE, HÜLYÉBB, LEGHÜLYÉBB, GYÖKÉRÁLLAT
RENDŐR, POSTÁS, VASUTAS, KÖE SOFŐR.

Egyébként remélem egyszer ezek az otoba furkó sofőrök egyszer a saját anyjukat döglesztik meg az pontagyú, és céltalan menőzésükkel.
Degenerált baromállat.

107! 2010.06.19. 08:29:09

@akárki lehetek:-):

Én csak magamról beszéltem! Tisztában vagyok vele, hogy akad olyan, aki nem való közénk. Sajnos viszont azoknak is örülni kell, mert a feladat még így is több, mint ahányan vagyunk.

Olyan speciális részen dolgozom, hogy a szezonban két, három ember munkája jut rám. (ezt a már fentebb mások által favorizált országok rendőrségeihez képest mondom)

Írjátok itt többen, hogy nincs felelősségre vonás. De igenis van! Elég keményen megmérik, akit rajta kapnak szabálysértésen. Mind civilek fényképei alapján, mind az ellenőrzési szolgálat észlelései alapján. Jól is van ez így.

Én csak azt nem értem, hogy egy ésszel bekapcsolt megkülönböztető jelzés miért zavar annyira mindenkit? Tényleg nem a saját szórakoztatásomra teszem, hanem jobbító szándékkal. Attól még, hogy nem engedik használni (sokszor indokolt esetben sem), nekem fontos, hogy hamar odaérjek. Egyrészt mert utálom hallgatni a mocskolódást, és egy gyors érkezéssel javítok a megítélésen, másrészt könnyebb dolgom is van. Mind az érintettekkel, mind a forgalmi rend helyreállításával.

qwertzu 2010.06.19. 08:39:41

@kopaszállat: "...biztonsági övét nem bekötő,..."
Ha jól tudom nem kell nekik. Személyesen láttam már olyan spontán elfogást, ahol ha be lett volna kapcsolva az öv akkor nem jön össze.

Amúgy a megkülönböztető jelzéssel haladó, rendőröket nem elengedőkről ez a vicc jut eszembe:

Megnyílik az új erdei ABC, reggel a nyitás előtt kurva nagy sor áll az épület előtt. Nyuszika tolakszik előre a sorban. A medve elkapja, és hátrabassza a sor végére:
-Ne tolakodj nyuszika bazdmeg!
Másnap még nagyobb sor áll, nyuszika megint furakodik előre, medve megint hátrabassza:
-Ne tolakodj nyuszika bazdmeg, ott a sor vége.
Harmadnap már az erdő összes állata ott áll a sorban, nyuszika ismét megy előre, medve megint elkapja, és hátradobja a sor végére.
Erre a nyuszika:
-Basszátok meg, akkor ma sem nyitok ki.

Reggie 2010.06.19. 09:02:22

@107!: Lehet hogy te ritka kivetel vagy, de en lattam mar a moszkva teren a meki elotti buszsavban villogoval parkolo rendorautot, mig bent az etteremben a sorban alltak es rendeltek.

akárki lehetek:-) 2010.06.19. 09:30:07

@107!:
Akkor te lehetsz a kivétel, de akkor valszeg nem az utcán látható fajtából vagy.

Marcellusca 2010.06.19. 09:36:09

Úúúúúgy szeretem a rendőrös sztorikat. :DDDD

Ilyenkor előkerülnek az agyhalott, retardált, kisebbségi komplexussal küszködő f@szfejek.

Fikk a Nick 2010.06.19. 10:03:17

@Mityu: @107:
Azért azt lássuk be, hogy sarkítotok.
Alapvetően igazatok lenne, de a Sasadin valószínűleg nem a Pápa jött misézni, hanem csak valami rettentően fontos képviselő tért vissza a kurvázásból. És ez azért nem ugyanaz.

Történt velem kb. 2 éve, hogy a nagykörúton a dugóban mögöttem állt Mécs Imre szoclib mártír képviselő egy fél órát. Megunta, mobil villogó fel, és ment volna. Szerinted engedték?
Ez pont ugyanaz a szitu.
Felőlem jövőre a soros elnökség alatt állandóra is lezárhatjátok a várost, HA olyan személy jön. De Kovács23 képviselő miatt talán mégse kellene.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.06.19. 10:28:11

@akárki lehetek:-): Pedig ő pont az utcán látható fajtából van. :) Csak teszi a dolgát és nem hívja fel magára olyan negatívumokkal a figyelmet, amit itt páran említettek. Ez volna a normális, csak sajnos elég sok az ellenpélda is.

akárki lehetek:-) 2010.06.19. 11:02:01

@SilentSound:
Akkor ő a kivétel!
Amúgy pont a héten volt egy kis kocc, vitás nem volt, de az ellenfél rendőrt hívott, ő tudja miért. Rendőr elkéri a papírokat (régi fajta bordó személyim van) aszongya: "Lakcímkártya?" mondom: "ehhez a személyihez nincs, mert benne van a címem" erre ő: "akkor is kell lennie" én itt feladtam és mondtam neki: "akkor keresse meg benne". Na csak ennyi.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.19. 11:45:29

Bírom az ilyet.
Neki szabad, mert ha csattan, akkor úgyis megvédi a szerv.
De ez itthon és a Balkánon nem szokatlan.

akárki lehetek:-) 2010.06.19. 11:58:04

@ColT:
Neked is szabad:-) (Tudod bukkanó)
Téged is megvéd a szerv, ha nem tudsz elég gyorsan futni:-)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.19. 12:04:51

@achilleus1: A francot, az itteni "felelős" politikusok elövését népünnepély kísérné!

107! 2010.06.19. 12:49:31

@Reggie:

Fénykép, és be kell küldeni. Hidd el, megizélik érte! Már itteni kép miatt is indult eljárás, pedig még feljelentés sem volt, csak valaki feltolta a netre a fotót. Megkapja a birit, aztán jobban odafigyel az imázsunkra legközelebb, nekem meg nem kell itt magyarázkodnom. Akkor sem jó hivatkozási alap szabálytalan rendőrre mutogatni, úgy sem vezet célra.

@akárki lehetek:-):

Nem érzem magam kivételnek. Tudom, hogy létezik olyan, aki szögletesnek, meg kockának hív, de a többség pont így viselkedik nálunk, mint én. És kint vagyok az utcán. Nem is szeretnék máshol lenni. Feladatomat tekintve nem pont az a dolgom, hogy polgárokat csesztessek, de néha előfordul, és nem szokott meghatni a múltkor a rendőr is duma, inkább csak az ellenszenvet váltja ki belőlem.

107! 2010.06.19. 12:53:16

@drmotto:

Itthoni vezetők közül elég kevésnek jár ilyen biztosítás!

Ha valakinek egész "konvoja" van, az szinte csak külföldi vezető lehet.

akárki lehetek:-) 2010.06.19. 12:58:39

@107!:
Elhiszem, hogy ilyen vagy, viszont ki kellene rostálni a nem ilyeneket. Lehet, hogy túl kevesen vagytok ehhez?

Reggie 2010.06.19. 13:08:00

@107!: Mamar megtennem, akkoriban meg nem.

jelentéktelen alak 2010.06.19. 13:11:13

@Mityu:

"A képzés része az is, hogy a vétlen, tehát a hétköznapi emberek sérülési kockázata, az anyagi károkozás a lehető legalacsonyabb legyen."

Ha a hétköznapi emberek sérülési kockázata nem 0, az az nulla, akkor a kérdésem jogos, mégsem kaptam választ rá!

korábban leírtam -csak valamiért elkerülte a figyelmedet- hogy nem vitatom a dolog jogosságát! Nem tetszik, de elfogadom, hogy így van és természetesen a tőlem telhető módon segítem is az ilyen konvojok mozgását is.
De ahogy Te is fogalmaztál, az én sérülési kockázatom minimális. A minimálisban meg benne foglaltatik, hogy van kockázat.
Erre a kategóriára kérdeztem rá!
Mi van akkor, ha ilyen minimális számú eset áldozata leszek éppen? Ha sikerül ugyan elkerülni az ütközést, de ebből adódóan anyagi károm lesz???

Nem szeretném újra megkérdezni azt, amit már többször kérdeztem. Megkérlek tisztelettel, ha nem tudsz/akarsz egyenes választ adni, akkor tereléssel/mellébeszéléssel, ne gyarapítsd itt a sorokat!

Köszi

jelentéktelen alak 2010.06.19. 13:13:19

@Edecker Bürger:

Azért megy szirénázva, mert hallja, hogy csörög a telefon és nincsen aki felvegye... :-D

(---Flúgos Buszos---) 2010.06.19. 13:15:06

@107!: Rajtam eddig csak egyszer próbálkoztak kamu szabálysértéssel,hogy telefonáltam,és ezt ő látta hajnali fél 2-kor egy park mellett,ahol még a fák is szűrik a közvilágítást,és ők pont végeztek egy másik autó igazoltatásával.

Mikor nagy nehezen kinyögték,hogy mit csináltam,mert játszadoztak velem,na akkor mondtam,hogy hívom az örsöt,hogy kérjék le a telefonom híváslistáját,amiről éppen telefonálok. Hirtelen visszakaptam a paírjaimat és vegyem figyelmeztetésnek,amit mondtak,bepattantak az autóba,és eltüntek.
Csak azt nem értettem,hogy mire figyelmeztettek,hogy vannnal ilyen remdőrök,akik kamura akarnak pénzt szedni,vagy mire???

jelentéktelen alak 2010.06.19. 13:35:37

@1 Fószer:
Jobb sorsú országokban, polgároknak van idejük egy becsületsértési pert indítani ilyen esetben.
Ott a bíróság kéri le a hívás listát és ha tényleg nem telefonáltál, akkor lehet, hogy le is szerelik az adott rendőröket.
Persze ott a polgár nem is akar kicseszni a rendőrrel, így még véletlenül sem teszi a süket telefont a füléhez...

Én úgy érzem, hogy okot találni mindig, mindenre lehet. Így találnak a civilek is okot a rendőrök szapulására és a rendőrök is civilek szekálására.
Megoldást is lehet ugyan mindenre találni, de valahogy Magyarországon erre nincsen igény. Illetve olyan szinten van, hogy a másik keresse a megoldást, én meg az okot, hogy miért nem a megoldásra koncentrálok...

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.19. 14:29:05

@jelentéktelen alak:

Felesleges megkérdezz ilyet, mert ugyan az az eljárás, mint más egyéb eseménynél. Lásd Komjádi uszodánál történt koccnál.
Amúgy az autózás maga veszélyes üzem. Miért pont ez a jelenség lenne kivétel? Sima mezei autózás közben tippelj hányszor kell védenem a másik hülyeségét, s hányszor hagynának ott, hányszor véli úgy a balesetet okozó, hogy kussolni kell, mert majd ha kell erőszakkal megmutatja, hogy akkor is neki van igaza?

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.06.19. 14:38:31

@drmotto:

Azért lássuk be kívülállóként én sem igazán tudom hogy készül a bableves. Mégse oktatom ki a szakácsot, max kérdezek tőle. Ha az adott személyre védettséget szabtak (törvény is van ám róla!) nincs kérdés, hogy most kurvázni volt, vagy a nemzetközi protokollnak szeretett volna megfelelni a reptéren. A személyzet nem kérdez, hanem végrehajt.

Az, hogy a kívülálló milyen mesét költ és ahhoz milyen véleményt produkál, ahhoz amit lát, megmondom őszintén semmi köze a feladathoz.
Ezt kellene már végre alapvetően felfogni. S nem azt, hogy az adott személy kicsoda-miértvan ott-mit csinál-szereted/nemszereted, szimpatikus vagy nem... :))

Reggie 2010.06.19. 15:20:03

@Mityu: Ezt hogy erted hogy ugyan az az eljaras? Felre all a konvoj es betetlapot ad?

BKV reszelő 2010.06.19. 16:44:10

@107!: Talán azért kedves billentyűhuszár, mert naponta látjuk bekapcsolva a jelzést, majd a siető autó leparkol egy közért vagy kocsma előtt és a jókedvű társaság bemegy "igazoltatni". ...vagy, hogy ne menjek messze, rendszeresen látom a jóképességű parasztokat, akik az üvegpalota futárszolgálatát adják, hogy az Árpád híd pesti hídfőnél már nem bírják a kanyarodósáv pirosát kivárni, fel a fényhíd, két bip a hangosból és már vágnak is keresztül a reggeli csúcson, feltartva több száz, esetleg több ezer embert azért, hogy a seggfej parancsnokaitok mihamarább megkapják a kamu statisztikákat, napiparancsokat és a reggeli blikket, ami az elme pallérozását szolgálja.

Deszkás 2010.06.19. 17:42:48

@achilleus1: Mivel a szemből jövő sávban közlekedtek, miért is kellett volna a másik irányba menő sávból lehúzódni, ha elvileg elfértek volna egymás mellett?

Deszkás 2010.06.19. 18:01:05

@107!: Azért kedves, mert én nem hiszem el, hogy tényleg igaz lenne, amit írsz. Ha igaz lenne, hogy élnének vissza 1-1 kereszteződésben a kollégáid a jelzéssel? Mondjuk a múltkor láttam, hogy egy főúton úgy fordult meg, hogy bekapcsolta a ék-piros fényét, majd szépen megfordult és már kapcsolta is kifelé a lámpáját. Erre mit mondasz?

107! 2010.06.19. 18:09:30

@BKV reszelő: @Deszkás:

A'mindenit! De jól informáltak vagytok. És ha felkapcsolja ameddig megfordul, akkor aztán mi van? Fáj? Miért zavar? Ja, mert neked nincs. El kell jönni, aztán használhatod te is. Sosem szoktam a saját jókedvemből élni ezzel a lehetőséggel. Kár, hogy amikor megyek valahová nem tudom, hogy olyan mentalitású kért, mint ti, vagy esetleg normális. Ne féljetek, hozzátok csak fedhetetlenül érkeznék, ha két km múlva lehet megfordulni kék nélkül, akkor addig araszolok a dugóban.

Érteném a problémátokat, ha valami óriási hátrány érne titeket ebből a villám kékezésből, de hát ugye semmi. Akkor meg mi a fenét idegesít.

Deszkás 2010.06.19. 18:24:17

@107!: Nem egyáltalán nem, de látom, ha a szemedbe mondják az igazságot, hogy miért utálják a kollégáidat, akkor már rögtön támadni kell. Szerintem ne tedd, mert ezzel is csak magad alatt vágod a fát. Nem, nem azért fáj, mert nekem nincs. Azért fáj, mert visszaél a jogaival, ami tilos. Te meg azt mondod, ezt jelezni kellene a központban. Hát nem hiszem, hogy ezt neki engedélyezték. és jó lenen nem személyeskednél azzal, hogy engem nem normálisnak nevezel. Kikérem magamnak! Nem ismersz és csak azért, mert elmeséltem, amit láttam, ami neked rosszul esik, még nem kell engem nem normálisnak nevezni, mert az rád üt vissza! Nagyon kérlek, szorítkozzunk a tényekre és ne személyeskedj, mert az nem vezet sehova!

Deszkás 2010.06.19. 18:26:41

@Mityu: Ha nem akar szembejövőt, miért nem zárják le az egész utat?

Reggie 2010.06.19. 19:13:58

@107!: Akkor engem miert buntet meg a rendor, ha a tok ures Arpad uton ejjel 2kor megfordulok? Teny, hogy a szabaly nem engedi, de senkit nem veszelyeztetek, senkit nem er hatrany, es ugyan annyira szabalyos mint engedely nelkuli kekkel megfordulni. Annyi a kulonbseg, hogy a ket esetben mas mas paragrafust sertunk meg.

"streetfighter" 2010.06.19. 19:49:26

@Reggie:

Éjjel a szentendrein kiszúrtam, hogy mögöttem jön a rendőr. Elvettem a gázt, beértek lehagytak úgy 110-el. Beálltam mögéjük azonos sebességgel, a lámpánál melléjük. Két fiatal rendőr volt. Gondoltam megviccelem őket ha gyorsan indulnak.
Tempósan indultak, kilőttem mellőlük, úgy hagytam ott őket mintha álltak volna, de 70-nél fékeztem. Beértek, átvigyorogtam, nem szóltak semmit.
Számítottam rá, hogy elkezdenek kötözködni, de nem. Mentek tovább.

Reggie 2010.06.19. 20:08:33

@"streetfighter": En csak kovetni szoktam oket. Az is vicces. Volt hogy mar megkerdeztek, hogy mennyivel mentem, azt mondtam, hogy szabalyosan 50-nel, ahogy on is. Ennyiben is maradt.

"streetfighter" 2010.06.19. 20:12:19

@Reggie:

Ilyenkor nem tudom mit gondol?
Azért mert rendőr, akkor neki lehet, nekünk meg nem? :)

Reggie 2010.06.19. 20:18:27

@"streetfighter": Vagy irigy, hogy utana merjuk csinalni meg annak tudataban is hogy minkett konnyebb megbuntetni erte.
Ja amugy haverom kenopenz rekordja: eger uton ket rendort 1000 forinttal kent meg. Olcsobban mar meg sem lehet uszni.

"streetfighter" 2010.06.19. 20:27:20

@Reggie:

Az tényleg vicces! Mikor volt?
Nekem már 10 éve ketten keveselték 3000-et. :)
Azt mondta, a kolléga ott ül az autóban, legyen 5000. Erre mit mondtam volna? Legyen.
Az is éjjel volt nulla forgalomnál a sárga végén slisszoltam át egy kis lámpás kereszteződésen, ők meg pont ott álltak a kis utcában :(

jelentéktelen alak 2010.06.19. 21:01:35

@Mityu:

"Felesleges megkérdezz ilyet, mert ugyan az az eljárás, mint más egyéb eseménynél. Lásd Komjádi uszodánál történt koccnál."

Nem tudom, mi történt a Komjádi uszodánál. Ezért kérdeztem és még mindig nem tudom elképzelni, hogy miként jutok kártérítéshez.

Alapból 2 dolgot enged feltételezni a fantáziám.

1. Megáll a konvoj és adnak betétlapot, (ez a megoldás szerintem marad a fantázia világában)
2. Teszek a bejelentést, hogy a konvoj miatt ért kár és KÖE biztosítója fizet. Ezt sem tartom valószínűnek. Ha ilyen egyszerű volna rengeteg honfitársam állítaná, hogy a konvoj elhaladta előtt, még sértetlen Maybach-ja volt, de a hirtelen és kényszerű manőver miatt, ütött kopott Trabanttá vált, aminek 1 hengere nem is megy. :-)
Mérsékeltebb emberek, a sérült felnit, tükröt, stb. hozatnák így rendbe.

Arra gondolni sem merek, hogy ilyen esetben, törődjek bele, hogy így jártam!
Ha Te tudod, hogy mi ilyenkor eljárás, akkor ismételten kérlek, hogy tedd itt közzé számomra! Ha Te sem tudod, akkor megértem a kitérő válaszokat és nem ezentúl nem kérdezem többet. :-)

eml 2010.06.20. 00:52:01

@"streetfighter":
III. kerületben normális csapat van, feleslegesen nem genyáznak.
Mondjuk a Pacsirtamezőben már ráncolták volna a szemöldöküket.

eml 2010.06.20. 01:08:09

@jelentéktelen alak:
A KRESZ szerint ha nem áll meg a konvoj, akkor az cserbenhagyás, de minimum helyszínelhagyás.

Olvasom a kommenteket, leszögeznék pár dolgot:
- Lehet a kéklámpa és sziréna bármin, el kell engedni, majd utána lehet mérgelődni. Ezt írja a KRESZ.
- Nem érdemes azon fantáziálni, hogy csak együtt szabályos, ha már a fény megy, elengedem. Nem biztos hogy egy hosszabb útvonalú vonulásnál 12000 embernek kell felébrednie.
- A KRESZ azt írja, hogy el kell engedni, azt nem találtam benne, hogy 3-4 sávot is akár ki kellene üríteni. Rám a KRESZ vonatkozik, nem a KÖE belső szabályzata.
- Ha a KÖE autó rám rántja/húzza a kormányt, és nekem emiatt haladási irányomat és/vagy sebességemet hirtelen meg kell változtatni, akkor megvalósul a közúti veszélyeztetés, ami bűncselekmény.

- Aki egy konvojt meg akar támadni, azt nem az elfoglalt sávok számától fog megijedni.
Itt is két sáv volt:
futrinka.hu/memories/434-merenylet-a-ferihegyi-uton

- Letojom a rendőr hogy fordul meg, lámpával vagy anélkül, addig míg a rendőr dolgozik, szolgál és véd.
És akkor nem íyrok negatív példát, pedig tudnék egy párat. Éjjelente 2-300 km a városban. Van tapasztalatom.

Deszkás 2010.06.20. 07:50:30

@eml: "Letojom a rendőr hogy fordul meg, lámpával vagy anélkül, addig míg a rendőr dolgozik, szolgál és véd."
Jó neked, hogy letojod. Mellesleg én is, csak felhoztam ellenpéldának, hogy rámutassak, miért is utálják a rendőröket. Mert ugye nekik példát kellene mutatni, szabályokat betartani. Aki úgy fordul meg előttem, hogy bekapcsolja a fényeket a fordulás időtartamára, az nem példamutató, és szabálysértő.

Doboz 2010.06.20. 10:57:59

Jóóó regggelt!:)

Most egy utolsó mondat erejéig. Tegnap volt a múzeumok éjszakája nagyon szép kis bemutatót tartott a rendőrség mindenkinek a figyelmébe ajánlom:)

@107!: Nem kell védeni őket csak irigyek, mert nekik nincs:D

Bezzeg engem mindig mindenki elenged:D Lehet azért mert 3 tonna vas van alattam és egy hatalmas lámpa a tetején?:D

Deszkás 2010.06.20. 13:56:54

@Doboz: Doboz, szerintem olvasd el, amit írtam, és rájössz, cseppet sem irigykedem.

jelentéktelen alak 2010.06.20. 14:48:34

@eml:
Teljesen egyet értek Veled.

De meglep, hogy néhány "beavatott ember" sem tud olyan egyszerű kérdésre választ adni, hogy mi a teendő baj esetén. Pedig állítólag -részben, vagy egészében- ebből élnek. Nem kétséges, hogy remekül képzett, valóban profi pilóták vezetik ezeket a konvojban közlekedő autókat. De ők is emberek, akik hibázhatnak.
Mivel profikról beszélünk meglepő, hogy ilyen egyszerű kérdésre nincsen egyenes válasz.
Nem az a kérdés, hogy mi van személyi sérüléses balesetnél! Az -számomra- elég világos. De mi van, ha sikerül elkerülni a közvetlen balesetet, de e-miatt anyagi kár keletkezik a civil tulajdonban (tükörház, felni, stb. sérül)???

Mint Te is írtad, ha nem áll meg a konvoj, az a KRESZ szerint nem helyén való. Márpedig a józan ész is azt diktálja, hogy ilyen esetben egy ilyen konvoj nem fog megállni. El sem várom ezt.
De ha nem áll meg, ki ismeri el a károkozást? Vagy "beszól rádión"? Biztosan be fog minden olyan eset után szólni a központba, mikor sanszos, hogy a civil miattuk bajba került? Biztosan meg fogja tudni ítélni városi környezetben a KÖE sofőrje, 80-100as tempónál, hogy nekem
megsérült-e a felnim a padkázástól, vagy sem az autó -hozzá viszonyított- túl oldalán?
Biztosra veszem, hogy nem. Mint ahogy azt is, hogy forgalomtól függően, akár percenként több ilyen sanszos esetet is elhagynak.

Úgy gondolom, hogy az ilyen vonulások felelősség vállalás része elég mostoha helyzetben van. Pedig jellegéből fakadóan sem egy veszélytelen tevékenység és nem csak a VIP-re nézve.

szakikám · http://autoolaj.hu 2010.06.21. 01:20:56

azért ezek a konvojok vigyáznak az "utasra", csak heccből nem okoznak veszélyt

Reggie 2010.06.21. 04:50:10

@"streetfighter": Ugy kb egy eve. Nem mukodo lampa miatt akartak lemeszelni. Haverom jo dumas, ugyhogy szo szot kovetett mig mondta a rendoroket hogy meghivna oket egy kolara. A rendorok szep lassan belementek az alkuba, es azthittek hogy meg lesz a fizetes kiegeszites, es bele is egyeztek. Erre haverom kajan vigyorral odaadott nekik egy ezrest azzal a szoveggel, hogy ebbol fejenkent ketto is kijon es leleptunk. A rendoron latszot, hogy nem tudja ezt hova tenni:)

Doboz 2010.06.21. 07:00:36

@Deszkás: Lőttél már le valakit?!
Majd, ha téged kell megvédeni az egyenruhás rendőrnek az életed veszélyhelyzetébe. Akkor majd visszatérünk erre a dologra.

12Rómeó 2010.06.21. 07:24:56

Sajnos, vagy nem, de a védett személy biztonsága az első. Ha bármi, vagy bárki útban van, azt gondolkodás nélkül "letolják" az útból. Nem lehet tudni, hogy az -akadály- valós támadó,öngyilkos merénylő, vagy csak egy amatőr fakezű autós,motoros, egyéb. Nincs mérlegelési lehetőség!Minden és mindenki lehet potenciális támadó. "Agresszíven" és gyorsan kell haladni a védett személlyel.
Az persze más, ha a konvojból egy fontoskodó fegyelmezni akarja az "akadályt", hogy legközelebb jobban igyekezzen szabaddá tenni az utat. Az megint egy más kérdés, hogy a védett személyek kísérése nem mindig speciálisan képzett emberekkel megy.

Deszkás 2010.06.21. 11:56:01

@Doboz: Mire? Hogy jön az életem védelméhez az, hogy kényük kedvük szerint hágják át pont azok a szabályokat, akiknek példát kellene mutatni a szabálykövetésből? Minek erre visszatérni? Sehova sem siettek, mert megfordulás után kikapcsolták a fényeket. Magyarán mondva: jogosulatlan előnyre tettek szert.

Alex3000 2010.06.21. 14:42:04

AZ ORSZÁG ÉRDEKÉBEN SIETTEK! Amúgy már biztos kihűlt a húsleves otthon azért a nagy sietség.

hpty 2010.06.23. 00:31:18

@107!: Szlovéniában nem volt háború! A horvátok megfogták a szerbeket. ;)
De igaz, nálunk csak az autópályákon van esélyetek, ott sem a Subaruk ellen! :D

hpty 2010.06.23. 01:22:06

És a témához:

Miért nem lehet vinni a külföldi, nagyonfontos embereket (Obama, Putyin, a Pápa stb.) HELIKOPTERREL!
Nem hiszem, hogy az annyival drágább lenne, mint 4 motor, és 5 autó összköltsége.

Nem sok olyan hely van, ahová nem tud leszállni.

Ez még senkinek nem jutott az eszébe???

Ha bevezetik, jogdíjat kérek!!! :D












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása