Korábban többször is volt már szó mindenféle védett konvojokról és a sofőrök viselkedéséről, legutóbb talán egy autópályás, kormány ráhúzós verzió volt a témában. Kóbor Szellem tovább bővítette a kört, ezúttal városi változatot olvashattok. Ha jól tudom, akkor vannak a kommentelők közt olyanok, akik a levélírónál és nálam is jártasabbak ebben, úgyhogy hátha okosabbak leszünk!
2010. június 11-én reggel 8.30-35 környékén egy rendőrségi konvoj haladt a Sasadi úton a Farkasréti Temető felől a Budaörsi út felé. A Sasadi úton nem sokkal a temető után lefelé egy félpályás útlezárás van, lámpa segítségével haladhatnak az autók.
A konvoj (az első autó rendőrségi autó, a második és harmadik kb fekete szirénás terepjáróra hasonlított, öltönyös sofőrökkel) a lámpás részen át is jutott, majd az S kanyar előtt a 3. terepjáró egész egyszerűen áttért a szemközti sávba (szerintem kb kölcsönös tükörtöréssel, padkára álló kerékkel fért volna el ott szemből egy autó).
Szemből az emelkedőn felfelé 2 autó érkezett, az első még elkerülte a konvoj 3. vicceskedő tagját, de a vezető érezte hogy a rendőrautó áthúz, mert lehúzódott, noha akkor már a konvoj elment mellettük. A lentről érkező 2. autó viszont félrerántotta a kormányt és kb fél méterre bement a kereszteződésbe, ami ott jobbról nyílik. Ha ott éppen kifordulásra vár egy autó, akkor csatt. Ha az autós nem megy ki jobbra, akkor a szemből érkező vagány szirénás terepjáróssal csatt.
Ami még szép volt, hogy a terepjáró az S kanyarba is úgy ment be, hogy félig átlógott a szemközti sávba. Aki jár arra, az tudja, hogy nem olyan könnyen belátható az a kanyar, volt már ott baleset megállni tilosban parkoló autó miatt. Ha pedig a busz jön szembe a kanyarban, akkor a terepjárós sofőr szépen összetöri a rendőrségi terepjárót. Ami engem még zavar, hogy az nem indokolhatta az áttérést, hogy forgalmi akadály volt előtte amit kerülnie kellett, hacsak a konvoj 2 másik tagja nem számít annak.
Aztán előzni sem akarhatott S kanyar előtt (remélem). És mivel csak félig húzódott át, azt sem mondanám, hogy túl bátor volt, mert 1 szemből érkező ott nem tud hova lehúzódni ha a saját sávjában is jönnek szembe (a sofőr nyilván visszatért volna a saját sávjába, ha tényleg a busz jön szembe, vagy ha valaki nagyon nem húzódott volna le.. aztán nem biztos..). Ilyen téren a kanyar előtt felfelé haladó 2. autósnak szerencséje volt, hogy ott volt a kereszteződés benyílója, ahol simán elfért, és ki tudta kerülni a kormányt ráhúzó terepjárót.
Értem én hogy megkülönböztető jelzés, de érdekes módon mentőt még sosem láttam leszorítósdit játszva közlekedni, még ha tonhalkonzervdugóban is törte előre magát 1-2 amit láttam, nem azt csinálta, hogy rálegyezett azokra, akik már nem tudtak hova lehúzódni.
Filmeken jól néz ki, hogy a rendőrök 4 sávot elfoglalva mennek, kergetik a rosszfiúkat, de ez ugye a) nem film b) a védett személyeket sem úgy kéne szállítani, hogy közben veszélyeztetjük az átlag autós polgárokat.
Ha eljut azok fülébe akikébe kell, remélhetőleg rászólnak ezekre a sofőrökre hogy a szirénát ne f*szhosszabbítónak használják.
A hülye a posztoló amúgy. De az is biztos, hogy ha balesetet látok, akkor a két égő roncsból először a vétlen autóst fogom kimenteni, aki a kivagyi szabálytalankodó politikussofőr miatt ütközött...
(ha van erre jogszabály, vagy szerintetek ez így teljesen normális, akkor hallgatlak titeket, elvégre mindent és sem tudhatok)
Az utolsó 100 komment: