Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Megnevelt a tanítónéni a nulláson

2010.08.27. 12:34 :: SilentSound

Na jó, valójában Gábor csak tanítóként nevezi az önkéntes rendőröket a levelében, de esetünkben egy hölgyről van szó vagy legalábbis valami olyasmiről, ezért lett a címben tanítónéni. Különben meg önkéntes rendőrnő is lehetett volna akár.

Először a korábbi szemetelős levelemhez, illetve a cég válaszához fűznék annyit hozzá, hogy a megoldás korrekt. Szerintem. Valószínűleg nagyobb „tanító” ereje van egy ilyen megoldásnak, mint a kirúgásnak. Nem beszélve arról, hogy talán valamelyest reklámot is csinálhatnak maguknak belőle. Minden rosszban van valami jó is, szokták mondani.

Amiért billentyűzetet ragadtam ismét:

Ma reggel sokakhoz hasonlóan dolgozni vagy egyéb helyre igyekeztem. Kicsit késésben voltam, így sietősebben közlekedtem. Általában kihasználom a megengedett sebesség + 10-15 km/h tartományt, mely így viszonylag dinamikus haladást tesz lehetővé, de egy esetleges villantás után nem bánja a jogsim. Ennek az lett az eredménye, hogy utolértem az M0-on egy „tanítót”.

A közlekedők egy része figyelembe vette azt, hogy mögötte egy gyorsabban haladó jármű érkezik, de az előttem haladó szürke Astrában ülő hölgy nem. Az első reakciója a középső ujj bemutatása volt. Egy darabig ment a vonatozás. Aztán jött jobbra egy viszonylag nagyobb hely. Gondoltam elmegyek szabálytalanul jobbról. Mivel az autóm teljesítménye korlátozott és a kerülendő autós is gyorsított ez nem jött össze.

Visszakerültem mögé. Jutalom: középső ujj, és forgalomlassító szívatás.

Az ócsai lehajtó előtt aztán hosszú szakasz volt, ahol egyik sávban sem volt autó. Itt már lehúzódott a külsőbe és elmehettem, illetve elmehettünk azokkal együtt akiket az oktatás alatt feltartott. Nem mentem elé „büntetni”, nem mutattam be neki, nem is érdekelt a na majd most én is megmutatom lehetőség. Nem vagyok büntető típus.

De:

Miért fáj az valakinek, hogy vannak akik gyorsabban szeretnének haladni nála? Az esetleges fotó után úgyis a gyorsabban közlekedő fizet. Tudom, hogy a gyors- vagy gyorsabban hajtás balesetveszélyes, de ez a hozzáállás szerintem legalább annyira balesetveszélyes, mint maga a gyorsabban közlekedés.

Ha valakinek sietős, mindent elkövet az előbbre jutás érdekében. (Itt nem az állandó letoló stílusban vezetőkre gondolok, mert náluk ez napi rutinnak számít.) Márpedig mindenkivel előfordulhat, hogy valamiért a normál hétköznapoknál gyorsabb tempóban kell vezetnie. A „tanító” csak felesleges stresszes helyzetet teremt azzal, hogy nem engedi elmenni a mögötte haladni akarókat. Vajon egy ilyen átmeneti majd én megmutatom mennyivel lehet menni hozzáállás elégedetté teszi?

Rendszeresen járok az M0-on. Sajnos sok autós tartozik a „tanító” kategóriába. Mögöttük több autó van minimális követési távolságra. A külső sáv sokszor kb. 70 km/h-val halad, de a belsőben sem érhető el még a megengedett 80 km/h sem… Ha van egy alkalmas hézag a külsőben, sokszor akkor sem húzódnak ki a szélső sávba. Nem beszélve arról, mikor 5-10 autó halad folyamatosan a belső sávban, annak ellenére, hogy a külső mellettük üres. Külföldi ugyanúgy, mint magyar.

313 komment

Címkék: közlekedés autó hülye sztereotípia büntetés női sofőr

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mollyka08 2010.08.28. 10:05:21

@TheDevil: Semmi nem indokolhatja, hogy másokat veszélyeztess!

Pista bá 2010.08.28. 10:16:01

sztem a posztoló nem bontotta ki az igazság minden szeletét

a középső ujjat nehezen hiszem el valagábamászás/villogás nélkül (amitől szégyen vagy sem, de az én lábizmaim is el szoktak ernyedni)

subtotal 2010.08.28. 10:38:08

Sajnos nem volt elég agresszív státusú és elég erős autója a posztolónak, hogy a problémaforrást a rá vonatkozó szabályok betartására ösztökélje.
Miért mondom ezt: M3-on, mikor először mentem a frissen vásárolt BMW-mel (2004ben), villogás, index és seggébe mászás nélkül is húzodott le az autók többsége, még akkor is, ha minimális volt a sebességkülönbség (óra szerint 140 körül megyek a pályán).
Ez szöges ellentétben állt azzal, hogy a családban addig lévő Vectra-t és Octavia-t alig-alig akarták elengedni a belső sáv lovagjai, úgy kellett belőlük kikényszeríteni, hogy lehúzódjanak (soha nem előzök jobbról).
Ez a fajta respektje mai napig megvan ezeknek a tipusoknak, természetesen azért kivételek akadnak.

Ami engem évek óta leginkább zavar a közlekedésben, hogy aki hibázik, egyből minősíthetetlen stílusban elkezd ugatni arra, aki jelzi ezt neki. Ezt nőktől és vén papáktól is látom. Érdekes ha a hibázó felteszi a kezét és nyom egy bocs-t, ott az agresszió elszáll és senki nem akar felpofozni senkit a továbbiakban.

"streetfighter" 2010.08.28. 10:45:06

@Pista bá:
Azért a körülmények is fontosak ám!
Ha egyedül kolbászol a belső sávban és simán lehúzódhatna, akkor teljesen jogos a villogás. :)

Pista bá 2010.08.28. 10:49:56

@"streetfighter": de ha úgy volt, akkor bevállalom és nem írok kummantós posztot, nem?

"streetfighter" 2010.08.28. 10:58:00

@Pista bá:
A számítógép mögül nehéz ítéletet mondani a poszt valóságtartalmát illetően, ezért arra kell szorítkoznunk amit a posztoló írt.
Bár tény, hogy többször nekem is voltak fenntartásaim az írásokkal kapcsolatban. :)

Dernovics Laszlo 2010.08.28. 11:26:38

Gyökér vagy gábor. A hozzád hasonló barmok miatt áll be a 0-ás, halnak meg emberek. Én még pofán is vágtalak volna; csak úgy nevelésképpen.

pollypudlipötty2 2010.08.28. 11:35:02

Érdekes egyes kommentelők hozzáállása. Pontosan az az agresszió jelenik meg verbálisan, ami az úton villogásban, a féktávolság be nem tartásában, stb.

Aki bunkó, az bunkó gyalog, autóval, kalviatúrával is.

Általában nem szoktam túllépni a sebességhatárokat; a ráérősségtől függően valahol 110-130 között autózom autópályán. Ráadásul igyekezve jobbra tartani. DE. Ha utolérek és előzők egy 90-nel haladót, akkor a belső sávban felgyorsítok ugyan 130-ra, ha mögöttem siet valaki, de a sebességhatárt nem fogom a kedvéért átlépni. Ha villog, akkor mégannyira sem. Mint ahogy nem fogok Siófokig 90-nel menni a kamion mögött csak azért, hogy ő vidáman döngethessen 150-nel.

Ennyi.
Igaz, mutogatni sem fogok neki.

pulykamaki 2010.08.28. 11:36:52

Max 75LE minden autóba, és sebességkorlátozó chipek az aszfaltba, a kocsiba pedig érzékelő. Sok gond megoldódna.

bunkó · http://bunko.blog.hu 2010.08.28. 11:54:02

Egy, a forgalmat tudatosan feltartó, a többi autóst felidegesítő (és ezzel talán életveszélyes helyzetekbe juttató) önjelölt utcai önkéntesrendőrt talán nem kéne a kedves "tanítónéni" jelzővel illetni. Vannak arra ideillő kifejezések is.

bunkó · http://bunko.blog.hu 2010.08.28. 12:00:35

Némely kommentelő KRESZ ismeretei rettentően (életveszélyesen) hiányosak.
Sajnos sokan sok szabályt az emberek nem értenek, vagy saját kedvük/érdekeik szerint értelmeznek, mert nem egyértelmű a megfogalmazásuk.
A probléma tömegeket érint és évente valószínűleg igen sokan halnak meg az utakon emiatt, de jogalkotók/rendőrök meg nagy ívben nem törődnek ezzel.

dattis 2010.08.28. 12:26:13

Nem foglalok állást egyik oldalon sem, viszont, viszont az összes paraszt, aki belemászik a másik seggébe az bekaphatja. Az összes fővárosi bevezetőn kb. reggel fél8 és fél10 között mindenhol telítettek a sávok, aztán jön a paraszt a belsőbe, belemászik a seggembe, nyilván hova menjek le ha telített a z összes sáv, hiszen én is megyek ahogy visz a forgalom. Látom/tudom milyen a nagyon sűrű forgalom, főleg a péntek délutáni, és tudom, hogy elég gyakran vannak hirtelen fékezések, betartom tartom a követési távolságot, amit kell. A parasztja gondol egyet, gondolja, hogy én csak hobbiból nem mászok rá az előttem lévő seggére ezért én lassítom őt, és megelőz jobbról, de úgy, hogy ha 2 centi híja volt, hogy összeérünk, akkor lehet sokat mondok, utána rádudálok, hogy WTF volt ez, aztán a lámpánál kiszállt az autóból, és még neki állt fölljebb, hogy mit képzelek én, hogy rádudáltam. Mondom nyugi brother. Komolyan mondom gázspray-t fogok magamnál rendszeresíteni az ilyen barmok ellen. És még csak nem is Q7-es volt az illető, hanem egy átlagos autóval rendelkező. Azt is tudom, hogy sokaknak előitéletei vannak a régebbi, olcsóbb autókkal szemben, hogy ők nem mehetnek a belső sávban, mert hogy néz az ki, pedig kicsi a bors, de erős, a csúcsforgalomban nem hobbiból megy az ember a belső sávban. Nem szoktam gyorsulásdít játszani, sem városban, sem egyáltalán sehol, de nem feltétlenül kell lenézni a régebbi, de erős(ebb) autókat. Engem személy szerint bárki, bármikor levilloghat, ledudálhat, ha indokolatlanul feltartom, nem szoktam. Gondolom ez a kör ilyen rovatokat nem olvas, semmi sem fog megváltozni, csak remélhetjük, hogy jó sokszor lefényképezik, balesetezik egyet kettőt, vagy 1-2 kigyúrtabb állat majd jól elveri, aztán majd leszokik róla.

''autónepper.'' 2010.08.28. 12:30:16

nekem is volt egy ilyen astrás nő az m3son nem kis sebesség különbséggel érkeztem meg a csajra már jó ellőre villantottam párat hogy ideje lenne elhagyni a belső sávot jött a szokásos fékezgetés na itt már igen csak kezdet dagadni az ér a nyakamon nagy nehezen kiment na kicsit ráhúztam a kormány erre a csaj ellő kapta a telefonját nem tudom mit akart fényképezni vagy videózni? na mindegy nyomtam egy kövér gázt azt ott hagytam a picsába nem tudom mi értelme volt hogy felidegesített engem is és még saját magát is veszélyeztette... jah hozzá teszem hogy 120al ment...

posztoló meg igen nyugodt volt a helyzetbe;) ezért kell egy kicsit erősebb autó:) hogy az ilyen helyzeteket hamar le tud és esetleg te mutogass neki ne ő neked:)

szőketisza 2010.08.28. 12:33:47

@pollypudlipötty2: "Aki bunkó, az bunkó gyalog, autóval, kalviatúrával is"
Hogy mennyire igazad van. Sokan a klaviatúrát is agresszív hajlamaik kiélésére használják. (pld. "streetfighter")

pfpf 2010.08.28. 12:33:54

Szóval aki siet az megszegheti a KRESZ-t aki meg a belsőben halad az nem hmmm igazán érdekes álláspont. pfff

dattis 2010.08.28. 12:35:18

@''autónepper.'':
Nem lehet, hogy azért nem ment le, mert telítettek voltak a sávok, vagy mert előtte is voltak, és ő sem bírt gyorsabban menni?

''autónepper.'' 2010.08.28. 12:36:50

@dattis: se ellőtte se mögötte nem volt csak szimplám ott ment... de már jó ellőre jeleztem neki hogy nem jó helyen van de őt ezt cseppet se zavarta:S

tundrazuzmo (törölt) 2010.08.28. 12:37:00

Azt nem értem, hogy miért nem tudnak emberek a megengedett maximummal közlekedni az utakon.
- Miért kell "kényelmesen" 80-nal menni lakott területen kívül?
- Miért kell "kényelmesen" 110-el menni autópályán?

Én már a GPS-ek előtt is tudtam, hogy a kmóra csal, méghozzá többet mutat. Azt is tudtam, hogy a rendőrök nem büntethetnek meg a maximális sebesség +10%-ig, mert mérési ponotsság miatt ennyi ráhagyás van. Éppen ezért mentem óra szerint mindig 140-nel, amíg meg nem lett a GPS. Akkor rájöttem, hogy az óra többet csal, mint amennyit szeretnék, ezért GPS szerint megyek 143-mal. Ekkor az kmóra 150 körül mutat...

Körkérdés. Ki miért megy csak 130-cal (vagy kevesebbel)autópályán, és miért nem megy mondjuk 143-mal?
a) Nem tudja, csal (valósnál többet mutat) a kmórája?
b) Nem tudja, hogy a rendőr +10%-ig nem büntet?
c) Fél, ezért nem megy + 10 km/h-val többel, mert az veszélyes - 130 még biztonságos, de 143 már halálos?
d) Fogyasztás miatt nem nyomja neki - 110-zel még szépen eszik a kocsija, de 130 közelében elkezd zabálni?
e) kevesebbel megy, de ezzel nem akadályozza a forgalmat - autópályán a külső sávban megy, még kamiont előzni is ritkán jön be a belsőbe
f) egyszerűen leszarja a többi közlekedőt - "mehetek én 110-zel a belső sávban is".

szőketisza 2010.08.28. 12:39:03

@''autónepper.'': „villantottam párat ......... nagy nehezen kiment na kicsit ráhúztam a kormányt “

Villogtál, ráhúztad a kormányt. Akkor ki is az agresszív bunkó?

''autónepper.'' 2010.08.28. 12:42:10

@tundrazuzmo: azért mennek így mert leszarják...semmivel nem foglalkoznak !!!! sokan úgy vannak vele hogy nekik csak kénszer a vezetés és félnek is stbstb... de akkor mért nem megy busszal? vonattal?

jah és még van egy réteg akiket meg lehet figyelni aki új autót vezet az nagyon félti kmtereket hagy másik mögött és már annyira lassan megy hogy ezzel okoz balesetet....

dattis 2010.08.28. 12:45:56

@''autónepper.'': rendben van, mivel gondolom te sem akartad jobbról leelőzni.

Még fejlődnie kell MO-nak etéren sajnos. Pl. van 3 sáv, asszem M1-es, vagy M7-es bevezető, nem tudom, sorry, richtig mindenki a középső sávban megy. Erről is lekéne szokni. Oké, tudom, nyugaton a kapaszkodósávok sem a külső sávból nyílnak, hanem a belsőből, így biztos, hogy az ember nem a középsőben marad Talán már egy tendencia elindult etéren is nálunk, pl az M31-esen már jártam, és ott ez a téma rendben van.

''autónepper.'' 2010.08.28. 12:47:06

@szőketisza: igen villogtam meg volt rá az okom hogy ne keljen már egy idióta miatt fékeznem aki belső sávba kolbászol 120al... amikor pl én nem kis tempóba érkeztem meg rá. igen ráhúztam a kormányt mert mutogatott és még fékezgetett is. akkor ki volt a nagyobb bunkó először?

''autónepper.'' 2010.08.28. 12:49:10

@dattis: nem akartam meg előzni jobbról mert tuti hogy akkor ment volna ki jobbra mikor már mellette vagyok... tapasztaltam párszor ezt...
sőt olyan is van aki elenged de utána be áll a seggembe és ő is elkezd villogni ezt főleg a opelesek csinálják most gondolja hogy 101le astrával lenyom egy 180 le dieselt?:D

''autónepper.'' 2010.08.28. 12:53:01

@elég.volt: és hogy kimászol a tetőablakon át ugrasz az én kocsimra bemászol az én tetőablakomon és meg versz vagy hogy gondoltad ezt az m0-ason?:D:D:D:D

dattis 2010.08.28. 13:01:42

@''autónepper.'': Elnézésedet kérem, de én sem szoktam 150-el menni, annak ellenére, hogy tudnék, mert egyszerűen nem érzem magam biztonságban, havi 3 ezer km-t vezetek, imádok vezetni, de így, hogy ilyen sokat vezetek, rájöttem, hogy azért a néhány percért hogy beérjek pestre nem éri meg (nekem) az idegeskedés. Ennek ellenére igyekszek nem feltartani senkit, olyankor felgyosítok kb 140-re, hogy ne érezze magát kényelmetlenül, ritkán ilyenkor jön a villogás, dehát nem vagyunk egyformák. Sajnos etéren nem lesz egyetértés az emberek között. Tényleg sajnálom, aki így gondolkodik.
Sokan azért nem mennek vonattal, mert egyszerűen nem éri meg, mert kétszer annyi ideig tartana mint autóval.

Mi erre a megoldás?

''autónepper.'' 2010.08.28. 13:14:18

@dattis: de ez nem rád vonatkozik mert te elmondtad hogy nem mész indokolatlanul a belső sávba és azért én nem szoktam villogni mikor látom hogy kamion előzöl és még egy kicsit igyekszel is de mikor 120al az üres autópályán megy a BELSŐ sávba az azért kicsit kinyomja a biztosítékot.

meg oldás erre az hogy nem tartunk fel senkit nem oktatjuk egymást jobbra tartunk stbstb...

"streetfighter" 2010.08.28. 15:25:47

@szőketisza:
Te sem vagy ép eszü az biztos!

Uzi 2010.08.28. 16:18:36

Akárki akármit is csinált, ezek a kormányráhúzások, büntető fékezgetések kicsit erősek, csak növelik a feszültséget...
Ha valaki rámvillant vagy agresszívkodik és nem tetszik, akkor lemegyek jobbra és utána villantok egyet hogy úgy érzem ez nem volt kóser vagy odalépek amint feszlabadul az út (német pályán is kevesen tartják a lépést 240-250-es tempónál). Lényeg, hogy a gázos másik autós minél gyorsabban messze kerüljön, előlre vagy hátra az édes mindegy.

dattis 2010.08.28. 17:56:06

@''autónepper.'': köszi:), hát próbálkozunk, próbálkozok, nem könnyű úgy, hogy mindenkinek jó legyen.

Részemről kitartást és türelmet kívánok mindenkinek és azt hogy ha nem kell, akkor indokolatlanul ne menjünk a belső sávban, feltartva a gyorsabban jövőket. Meg azt is, hogy esetleg ha jön mögöttem valaki 150-el, és látja, hogy nem fogom (vagy aki épp ott van) tudja befejezni az előzést, nem kell fékezni, picikét elveszem a gázt, és mindjárt nem ér bele az ember seggébe, és mindjárt mehet is tovább, néhány másodperc az egész. Tiszteletben tartom azokat, akik sietnek 160-al, menjenek, "nyugodtan", nem jobb lenne így mindenkinek, a fölösleges idegeskedést mindkét részről megspórolni?
Vezettem nyáron ausztriában, abszolút nincs tekintélyt parancsoló autóm, ezt vállalom, nem zavar. Belső sávban megy a vonatozás, és a mögöttem a mondjuk 300 LE-s Merdzsó nem villog le, hanem megvárja, amíg végigmennek az autók libasorban, utána úgy elhúz, hogy 10 mp múlva már nem látom. Ha ott ezt megtudják csinálni itt miért nem? Okés, más a kultúra, engem személy szerint ott sokkal kevesebb inger ér, nyugodtabban vezettem ott. Ismétlem, ez szubjektív vélemény.

''autónepper.'' 2010.08.28. 18:04:18

@dattis: persze lehetne ezt így is csinálni mint ahogy külföldön igaz ott se tökéletes minden de az már más kérdés... de tegyük fel hogy m3ason is kényelmesen lehetne haladni 180anal is csak az a baj hogy legalább 30 olyan emberel találkozik az ember 1 út alatt aki nem használja a tükrét vagy esetleg azt hiszi h B kategóriás jogsi a belső sáv használatára jogosítja fel!!! azzal is sokszor találkozok hogy megy az illető a belső sávba előzz egy kamion és van közte hely legalább fél km még jön a másik km de ő azt is le előzi de meg van sértődve ha le villogom... azért szoktam már ellőre párat villantani hogy vegye észre hogy nem jó helyen van... de az olyat mint te aki azért figyeli forgalom ritmusát és még latja hogy jövök téleg gyorsít arra nem szoktam mert próbál nem "akadályozni" lehet hogy szabálytalankodni szoktam lehet hogy kicsit rámenősebb a stílusom de sajnálom ez van:P én mondjuk mindig nyugodtan vezetek :)

atila68 (törölt) 2010.08.28. 19:56:31

@Silent Bob: Ha az aki mögéd ér a belső sávban úgy, hogy túllépi a megengedett sebességet az téged nem jogosít fel más szabály megszegésre. Ha nincs lehetőséged lehúzódni mert a külső sáv telített az egy más szituáció.
Remélem nincs több kérdésed.

Mackósajt66 2010.08.28. 20:31:45

@egyittlakó:
Tudom, hogy ez nem a nyelvészeti blog, de elmagyarázom:

A rendőröket a népnyelv azóta hívja "sünöknek", amióta egy, a szabad véleménnyilvánításhoz fűződő alkotmányos jogát gyakorló teljesen ártalmatlan állampolgárt un. "sün alakzatban" vittek el, parancsnokuk hangos "sün,sün,sün..." kiabálása közepette. Pechükre ezt felvette valaki, kitették a netre, és azóta ennek valóságos kultusza van.

Részemről ez nem a tisztelenség kifejezése, ha a nép becenevet ad rendőreinek (lsd. pl. Angliában "bobby"), az azt is jelenheti, hogy szereti őket.

Azért viszont, amit 2006 és 2010 között tettek egyes rendőri veteztők és egyes, az utcán lévő rohamosztagosok néhány maszopszadeszes országtönkretevő hatalmának védelme értekében, azért nem tudom őket tisztelni.

A "meki" a magyarnak kissé idegen hangzású McDonalds gyorsétteremhálózat népnyelvi rövidítése, az emberek nagy többsége, a fiataloknak pedig szinte a 100 %-a így hívja.

Szerintem pont arra néznének furcsán a srácok egymás között aki pl. azt mondaná, hogy "Elmegyünk a McDonalds gyorsétteremlánc kőbányai egységébe elfogyasztani egy hamburgert?"

A nemzet nyelvét a nemzet alakítja, és a nemzetnek a fiatalok is tagjai.

Nem tudom, egyébként mennyivel lett volna
magyarabb, ha a "meki" helyett az ősmagyar "McDonalds" szót használom....(egyes források szerint már Szent István elrendelte, hogy 20 falu építsen egy McDonalds-ot, de ezt aztán valaki eltüntette a krónikákból:)) )

Na ennyit a nyelvészkedésről.

Uzi 2010.08.28. 20:33:40

@dattis: Korábban már tárgyaltuk, de Ausztriában sokkal rosszabb a jobbratartási kötelezettség betartása/önkéntes rendőr jelenség (ha 130-al megyek, nekem már nem kell jobbra tartani idea interiorizálása)
Magyarországon én sokkal kevesebb ilyen esettel talalkozom, szerintem kifejezetten jól állunk (vagy túl agresszív az autóm eleje?). (nem számítva a hétvégi M7-est)

"streetfighter" 2010.08.28. 22:38:34

@Mackósajt66:
"néhány maszopszadeszes országtönkretevő hatalmának védelme értekében"

Az ilyen beteges megjegyzések nem éppen ide valók.

"streetfighter" 2010.08.28. 22:42:51

@Mackósajt66:
"néhány maszopszadeszes országtönkretevő hatalmának védelme értekében"

Szerintem az ilyen beteges megjegyzéseidet hanyagold ezen a blogon!
Eltévesztetted a házszámot bunkó!

CD-R80 2010.08.28. 23:49:25

@"streetfighter": Szerintem te meg félreváltottál, vagy csúszik a kuplung?:DD

dattis 2010.08.28. 23:52:59

@''autónepper.'': azért valahogy remélem megférünk egymás mellett/mögött:)

dattis 2010.08.29. 00:00:14

@''autónepper.'': Ha két kamion között van 500m, és jön valaki mögöttem 180-al, alap, hogy lehúzódok, annál is inkább, mert 3 mp alatt mögém érsz, és 1 mp alatt elmész mellettem, és a kamion még mindig 400m-re van előttem. Van idő rá, csak a relativitás elméletét nézve az idő másként telik a járművekben:), a gyorsabbaknak lassabban jár az órájuk:). Ez fizika:). Na mindegy, ez van. jó8 mindenkinek.

Reggie 2010.08.29. 00:00:20

@''autónepper.'': Az semmi, de az az igazan vicces, hogyha sikerul az ilyet lenyomni, akkor utana rogton visszamegy a belsobe, meg akkor is ha 2 km-es korzetben rajunk kivul nincs senki a palyan (foleg a keleti vege fele ugye).

jelentéktelen alak 2010.08.29. 00:26:00

@tundrazuzmo:

Én azért megyek "csak" 130-al (GPS szerint), mert annyi a megengedett maximum. Ez egy szabály, amit nem a rendőr miatt, hanem magam miatt nem szegek meg.

De lopni sem járok. Pontosan tudom, hogy bizonyos értékhatár alatti lopásért, nem jár büntetés. Mégsem járok lopni. Nem a büntetés tart vissza, hanem magam miatt nem teszem.

Tudod vannak olyan emberek, akik igyekeznek úgy élni, hogy ne legyen okuk szembe köpni magukat.
Egyébként bizonyos kivételektől eltekintve, a KRESZ nem határoz meg minimum előírt sebességet.
Tehát aki kényelmesen megy 80-al, 110-zel, a semmilyen szabályt nem sért. Bár én igyekszem a lehetőségeket kihasználva, a lehető leggyorsabban menni, de azt is dudom, hogy ez nem kötelező, így el sem várom senkitől.
pl autópályán, Magyarországon, 0-130km/h (ha tábla másként nem rendelkezik) a vezető szabad választása a sebesség. Ezen tartományon belül, bármennyivel mehet a belátása szerint, amit biztonságosnak érez.
A 143, sehogy nem fér ebbe bele.

Zsola777 2010.08.29. 00:52:24

A kényelmes 80-120 között azért jó utazósebesség, mert autótól függően ez az a határ, ami felett a légellenállás (ami négyzetes a sebességhez képest) többletfogyasztást okoz.
Az autó légellenállási mutatójától függően (Cv). Szögletes autóval, kombival naná, hogy 70-80 ez a határ, de már egy régi Calibrával (sokáig vezető volt Cv alapján) simán 110, ha nem 120.
És akkor még csak és kizárólag a légellenállásról és fogyasztásról beszéltünk.

@jelentéktelen alak: Az nem nulla!
"37. § (1) Autópályán és autóúton, valamint az azokra való ráhajtásra szolgáló úton (az előjelző táblától kezdődően) csak olyan gépjárművel, illetőleg gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel szabad közlekedni, amely sík úton legalább 60 km/óra sebességgel képes haladni; ezeken az utakon más jármű közlekedése tilos."

Zsola777 2010.08.29. 01:01:33

Ja, és "26§ (5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza."
Szóval ha ez lassabb haladásnál nem áll fenn, felőlem mindenki annyival megy, amennyivel akar.

jelentéktelen alak 2010.08.29. 01:10:42

@Zsola777:

Ismerem azt a szabályt. De melyik rendelkezik arról, hogy amelyik jármű képes 60-nál gyorsabban menni annak kell is 60-nál gyorsabban menni?
Mert az általad idézett szabály, mindössze a képességet követeli meg.
Aki külső sávban 40-el cammog és van még mellette egy belső sáv is, az nem akadályoz, hiszen bármikor, bárki megelőzheti.
De még 2x1 sávos úton sem akadályozás, ha lényegesen a megengedett sebesség határ alatt autózik valaki, de nem a felező vonalra húzódva teszi. Ha mindent elkövet, hogy elősegítse a megelőzést, akkor nem akadályozás. vagyis nem szegi meg a 26§ sem.

Magam is bosszankodom, ha túl lassan kell mennem valaki miatt. De tudom, hogy joga van lassan menni és e-szerint reagálom le.
Nekem más megítélés alá esnek a jogukkal élő, de mégis zavaró emberek, mint akik akár a jogukkal visszaélnek, vagy nem is jogosan zavarnak, akadályoznak. Az utóbbiakra, nagyon zabos tudok lenni. Az elöbbiek, részei a normális életnek.

Zsola777 2010.08.29. 01:16:06

@jelentéktelen alak: Így van, például emelkedőn mehet az ilyen negyvennel, csak az indokolt lassú hajtás, nem indok nélküli. A két szabály össze van hangolva.
Autóúton, ahol lehet 2x1 sáv, az én értelmezésem szerint aki sík úton 60-nál lassabban megy csak úri passziója miatt, az feltartja a forgalmat, ergo szabálytalan.
Ha nem tetszik, mehet másodrendű útra.
A 2x2 sávos úton kívül mehet lassan, de ha ezzel a mögötte lévők mindegyikét plusz manőverezésre készteti (ki kell kerülniük, ezzel lassítják a forgalmat), akkor az is szabálytalan.

Egyébként egyetértek, más hülyesége miatt baromság idegeskedni, másokat megleckéztetni pedig nem az úton kell, hanem a bíróságon :)

jelentéktelen alak 2010.08.29. 01:33:16

@Zsola777:
Nagy különbség nincsen a véleményünkben, de némi eltérés mégis van.

Úgy gondolom, hogy nem emelkedőn kap felmentést a 60-nál lassabb haladásra bármely jogosan közlekedő. Én már bevallom álltam is autópályán. álltam már autópályának a belső sávjában is. Az sem volt ritka, hogy 2-es alapjáraton mentem autópályán, hosszú, hosszú perceken keresztül. Mindezt tettem teljesen szabályosan, hiszen sajnos a forgalom indokolta, amit tettem.

Egyébként a 26§, nem csak autóútra vonatkozik, hanem minden közútra. Vagyis, aki lényegesebben lassabb, mint az egyébként lehetséges tempó, mindenütt akadályozhat szabálytalanul bárkit. Ezért én nem az út jellegétől, vagy a közlekedő sebességétől teszem függővé, hogy akadályoz-e, hanem a viselkedésétől.
Még akár a mögöttem jövő gyorshajtó is akadályozhat, ha miatta nem tudok sávot váltani és előzni a megengedett maximális sebességgel haladva és e-miatt kell lassítanom.
Bár ő nem a 26§ szerint teszi...

"streetfighter" 2010.08.29. 09:23:48

@jelentéktelen alak:
"Aki külső sávban 40-el cammog és van még mellette egy belső sáv is, az nem akadályoz, hiszen bármikor, bárki megelőzheti."

Igen csak kettős mércével mérsz!
A 40-es nem tart fel senkit, de ha én 160-nal megyek, akkor feltartalak az előzésben.
Gondolkodj már el milyen hülyeségeket írsz!

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.08.29. 10:23:18

@tundrazuzmo: mérési pontatlanságként - eddig, nálam - mindig 3%-ot írtak a levélben. Szerintem +10%-os szabály vagy gyakorlat nincs. Lehet, hogy ha 2 óra alatt összefotóztak már 50 gyorshajtót, akkor nem foglalkoznak veled, de ha nem volt kapás, akkor neked is megy a levél meg a csekk - max ilyesmire tudok gondolni, de erre kár játszani. A mérőműszer pontatlanságával meg azért nem érdemes számolni (tudom, nagy a kísértés, hogy mégis), mert az a műszer tényleg pontatlan, és lehet hogy a te esetedben éppen felfelé téved, és akkor megszívtad. Marad a GPS, de ha aszerint autózol a határon, akkor lehet hogy - a fentiek miatt - pont "rosszkor" mérnek. Amikor egy 110-es, néha 70-es korlátozásokkal megtűzdelt szakaszon - szerintem, GPS szerint - 70 körül előztem a mérés miatt vonatozókat, és megláttam az addig takarásban lévő fotószakkört, eléggé izgultam egy hónapig, hogy lesz-e nyeremény és mennyi(eddig semmi). Akkor már inkább nem a határon autózok, a 130 helyett (óra szerint) 150 pedig már túl is van a határon. A többi kérdésre: nem félek 150-nel, többet eszik, nem tartom fel, leszarom, ha nekem "többe kerül" jófejkedni, mint amit a másik nyer vele.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.08.29. 10:41:23

Viszont a GPS-t csak navigáláshoz kapcsolom be, sebességmérőnek nem, mert akkor én is érzem a kísértést, hogy kicsit jobban nyomjam :)

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.08.29. 10:57:15

És a poszthoz: "Az első reakciója a középső ujj bemutatása volt." (Mire reakció? Tolás, agyatlan villogás?) "Egy darabig ment a vonatozás. Aztán jött jobbra egy viszonylag nagyobb hely. " (Azaz eddig nem is volt lehetőség lehúzódni) -> posztoló a hülye.

Zsola777 2010.08.29. 11:05:07

@jelentéktelen alak: No ez az, a forgalom indokolta. A szabály meg úgy szól, hogy indokolatlanul.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.08.29. 11:41:38

@Zsola777: 100.000 Ft-os esküvői torta a hátsó ülésen anyu ölében az indok? :)

jelentéktelen alak 2010.08.29. 12:39:19

@"streetfighter":
Az egyik szabályos, a másik szabálytalan.

Ha ezt nem érted, akkor helyetted hiába gondolkodom... :-)

jelentéktelen alak 2010.08.29. 12:41:14

@Zsola777:
viszont az indok, nem kell, hogy külső indok legyen. Bármi lehet indok, ami nem ütközik egyéb szabály sértésbe.

"streetfighter" 2010.08.29. 13:11:44

@jelentéktelen alak:
Helyettem neked nem kell gondolkoznod. Vetítesz rendesen. :D
Itt a feltartásról volt szó, nem a szabályosságról.
Csak hát más érved nincs, mert nem is lehet, hiszen a saját csabdádba estél.
Értem én. :D

jelentéktelen alak 2010.08.29. 13:31:36

@"streetfighter":

Nézd értelem szerűen mindkettő feltart. Nyilván az is, aki jogosan teszi, az is jogtalanul.
Az is feltart, aki pénztárnál előttem ár a sorban, hiszen meg kell várnom, míg ő is fizet. DE nem zavar, hiszen jogosan teszi. Neki is fizetnie kell, előbb ért oda, szó nélkül kivárom. Az is feltart, aki megáll az üzlet ajtajában és ott telefonál. Ő megállhatna máshol is, így jogtalanul tart fel, ezért ezt szóvá is teszem. Minimum utat kérek.
Bizonyos értelemben, mindannyian feltartjuk, akadályozzuk egymást. De rohadtul nem mindegy, hogy milyen módon.
Ha nem érted, akkor nem tudok segíteni.

"streetfighter" 2010.08.29. 16:39:39

@jelentéktelen alak:
"Nézd értelem szerűen mindkettő feltart."

Kösz.
Ezt akartam olvasni, mert eleinte nem ezt írtad. :)
A többi csak porhintés. :D

jelentéktelen alak 2010.08.29. 17:09:55

@"streetfighter":

Össze mosol fogalmakat. A feltart és az akadályoz nem teljesen azonos jelentéssel bírnak.
Aki lassan megy az feltart és akadályoz. Ezt megteheti bizonyos módon és körülmények között.
Aki gyorshajt, az bizonyos esetekben feltart, akadályoz és veszélyeztet. Erre csak a kék villogó és a sziréna jogosít fel bárkit is, akkor is csak bizonyos módon és körülmények között.

Én leszarom, hogy ki, miként gondolja, de nálam a tisztességtelen és szabálytalan, sosem fog empátiák, toleranciát kiváltani. Aki viszont nem lépi át ezt a szintet, az a tőlem telhető módon segítem, tolerálom.
Ez nem azt jelenti, hogy bárkit is nevelnék. Ez azt jelenti, hogy semmilyen módon nem fogom segíteni a szabálytalanokat az úton, vagy bárhol a szabálytalanság folytatásában. De akár az ő hátrányukra is segíteni szoktam és is fogok másokat.
Nem érdekel, ha valaki siet. Nem veszek róla tudomást, Csak annyira, amennyire az feltétlen szükséges egy baleset elkerüléséhez.

Így, ha mögöttem közeledsz túl gyorsan, nem biztos, hogy nem fogok előtted lemondani az elsőbbségemről egy kereszteződésnél. Nem azért, mert te, vagy egy hozzád hasonló száguldozik mögöttem, hanem mert egyébként is lemondanék ott és akkor a másik javára az elsőbbségemről.
(persze nem akkor, ha már nem tudsz mögöttem megállni)

Ha ezek a dolgok szerinted a porhintés kategória, akkor nagyon tudlak sajnálni. Ez értékrend, stílus. Sosem fogok azokhoz alkalmazkodni, akik semmibe veszik a jogaimat, a tekintélyemet. Nem fogom segíteni sem egy tolvaj, sem egy gyilkos, sem egy csaló tevékenységét. A gyorshajtás meg nálam a csalás egy pofátlan formája.
Független attól, hogy ez tetszik neked, vagy sem.
Nem foglak erről meggyőzni, mert számodra önző módon összemosódnak a tisztesség és tisztességtelenség fogalmai. Soha nem is fogod megérteni mi az amit itt írok, annyira idegen számodra az ilyen.
De jó ha tudod, hogy vannak olyanok is utakon, mint én. Akik nem rád vadásznak, nem téged akarnak felbosszantani -még ha az esetleges üldözési mániád miatt ezt is gondolnád- simán leszarják- a törvényesség keretein belül- , hogy mit akarsz.

"streetfighter" 2010.08.29. 18:00:55

@jelentéktelen alak:

Neked a közlekedésről az én szememben "abnormális" a felfogásod.
Aki a gyoshajtást a szó szoros értelmében tisztességtelennek, mások semmibevételének a legyorsultat megalázottnak tekinti az számomra nem normális. :(
A közlekedéshez való hozzáállásunk teljesen más.
Neked nincs tekintélyed az úton velem szemben bármilyen autóban is ülsz, teszek rá.
Ha útban vagy kikerüllek, leelőzlek, mint bárki mást. Nem szorulok a segítségedre, mert én úgy szoktam autózni, hogy erre ne kelljen számítanom. Nem várom el, hogy velem előzékenykedj stb..
Hozzá vagyok szokva a sok balfékre az utakon, hiszen nem most kezdtem. Már messziről és egy két reakciójából kiszúrom az ilyeneket.
Te ebbe a táborba tartozol e nem tisztem eldönteni, mert nem láttalak vezetni.
Épp ezért kérem, hogy te se vegyél készpénznek tőlem olyan dolgokat, ami a te fantáziád szüleménye.

''autónepper.'' 2010.08.29. 19:23:21

@Reggie: jó de az már mondjuk engem annyira nem érdekel hogy utánam vissza megy csak lehet előttem ne csinálja...

@dattis: szerintem simán meg férünk mert meg van benned az a plus ami többiekből hiányzik:)

jelentéktelen alak 2010.08.29. 21:54:14

Ha jól értettem a történetet, de jócskán a sebességlimit feletti tempóval -vagyis szabálytalanul- közeledtél egy másik autó felé amely vezetője nem tartotta jobbra -ugyancsak szabálytalanul.

Eddig 1:1

Te már messziről elkezdted felhívni a figyelmét az ő hibájára, villogtattál, hogy menjen a helyére, a külső sávba. Hogy is szokás az ilyet nevezni bizonyos körökben?
Önkéntes rendőrködés? Nevelés?
Elkövetted annak ellenére, hogy te magad is szabályt szegtél.

Erre a másik hülye -de fontos, hogy csak ez után, hiszen a kérdésed az volt, hogy volt először a...- integetett, mutogatott, fékezgetett, ahelyett, hogy befejezte volna a szabálytalan közlekedést és kisorolt volna a külső sávba.
Ez sem más a szememben, mint önkéntes rendőrködés, nevelés.
Erre is mondhatnánk, 1:1, de ügye kérdés az volt, hogy ki kezdte.

Aztán, mikor kisorolt, te még rá is rántottad a kormányt. Ami minimum egy veszélyeztetés. Ez, az eddigi szabálysértésektől függetlenül is már bűncselekmény kategória.
Ilyen erőszakos és veszélyes tettet a történetedből, nem láttam a másik fél részéről.

Tehát, nem csak hogy te kezdted a bunkó viselkedést, te is követted el a legnagyobb hibát.

Hát ezért.

''autónepper.'' 2010.08.29. 23:28:19

@jelentéktelen alak: szal az lett volna a helyes hogy szépen meg várom még észre veszi magát és ki megy a külsőbe? ami lehet hogy 10 km múlva lett volna addig nekem szépen kellet volna mögötte mennem 120al ?? jó lehet hogy jóval a meg engedett felett mentem lehet hogy villogtam DE azért villogtam mert nem akartam a majdnem az üres autópályán 120 vissza lassítani mikor ő simán kimehetett volna... jó vegyük úgy hogy bunkó voltam. de ő fékezgetett mutogatott szóval a helyett hogy kiment volna megint csak feltartott és veszélyeztet nem? jó lehet hogy durva volt rá tépni a kormányt elismerem de egy kicsit ilyenkor felmegy az ember vérnyomása... és nem azért villogtam mert önkéntes rendőrködni akartam csak mondjuk így szokta az ember jelezni a ha siet nem? na mindegy akkor végül is én cselekedtem bukón és a legnagyobb hibát én tettem és ő nem volt hibás ebbe a helyzetbe...

''autónepper.'' 2010.08.29. 23:40:08

jah és még 1 meg lehet figyelni hogy hétköznap az m3ason olyan 5és7közöt mikor mindenki megy haza a sok melós is aki a LE hiányát a bátorsággal pótolják és alig tud 100nál gyorsabban menni de a belsőbe előzz folyamatosan... jó ilyenkor én se tudnék menni 120-130nál gyorsabban mert mindig utol ér az ember egy ilyen társaságot na... és ezeknek villoghatsz bazdmeg ha letöröm a kart se megy ki az istenek se... hányan ragadnak ezek miatt a kamionok mögé...

(---Flúgos Buszos---) 2010.08.30. 01:09:35

@tundrazuzmo: Képzeld,kevesebbet eszik a kocsi (1,8-as motoroktól kezdve),de függ a váltóáttételtől is.
Egy tank üzemanyagnál meg nem mindegy,hogy mennyi km-t tudok elmenni. Lehet 2-3 órával később érek oda,de több marad a tankban legalább 250 km-nyire elegendő.

Nem véletlenül tanítják a gazdaságos vezetést is.

Reggie 2010.08.30. 03:17:46

@1 Fószer: Folyamatos 200-nal meg 10 liter alatt van a fogyasztas...

Intizar 2010.08.30. 13:07:46

Értem a fájdalmat, a "tanító" valóban gennyláda, másfelől viszont volt egy igen árulkodó kis félmondat: "Nem érhető el MÉG a megengedett sebesség sem". Hogy lehet ennyire magától értetődő, sőt eleve elvárt, hogy gyorsabban hajthassunk a megengedettnél?

Alikam 2010.08.30. 15:32:31

Statisztikai tény, hogy a személyi sérüléssel járó közúti balesetek 25-30%-nál a gyorshajtás is közrejátszik, a halálos kimenetelű közúti baleseteknél pedig ugyanez az arány 40%(!)

Tehát teljesen felesleges arról vitatkozni, hogy mi a veszélyesebb a gyorshajtás, vagy feltartás.

Tertmészetesen bunkó volt a feltartó és én is láttam már hasonló eseteket, de a gyorshajtás (amikor 120-al megyek autópályán és állva hagy) az az igazi bicskanyitogató dolog.

Aztán még egy balesetet is csinál és okoz egy kellemes 10 kilométeres dugót.

"streetfighter" 2010.08.30. 15:44:16

@Alikam:

Nem, az igazi bicskanyitogató az, amikor valaki 120-al lődörög a belső sávban a "kihalt" autópályán!
Azt meg jó ha tudod, hogy szinte mindent rá lehet fogni a gyorshajtásra. Még azt is, aminek semmi köze hozzá. :(

R_Gábor 2010.08.30. 16:54:08

Aug. 20-án reggel autóval a Balatonra mentem az M7-esen. Viszonylag korán volt, így lehetett haladni, de már sok autó volt. A külső sáv egyenletesen 100-110-zel ment, a belső 130-140-nel. Én szeretem a 130-140 körüli tempót, így a belsőben voltam, előttem vagy 3 autó, folyamatosan haladtunk el a külsőben 110-es tempót tartók mellett. Megérkezett mögém valami Saab kabrió, és elkezdett levillogni, meg a fenekembe mászni. Természetesen maradtam a belsőben, nem volt kedvem lassítani a külső 110-es tempójára, meg egyébként is voltak előttem a belsőben. Nyilván a mögöttem jövő is látta ezt, mégis folyamatosan villogott. Aztám mikor pár km múlva elfogytak az autók a külsőből, én is kimentem, és barátunk végre elmehetett. Még jó darabig láttam, amint küzd és erőszakoskodik az utolértekkel.
Ez mire jó?

atila68 (törölt) 2010.08.30. 17:58:17

@jelentéktelen alak: "a KRESZ nem határoz meg minimum előírt sebességet."
Csendben kérdem biztos vagy te ebben?
Azt viszont (sebességhatártól függetlenül) előírja, hogy nem(!) akadályozhatod indokolatlanul a forgalom zavartalan áramlását.

atila68 (törölt) 2010.08.30. 18:01:22

@jelentéktelen alak: remélem soha nem fogok veled találkozni közúton járműben ülve.

atila68 (törölt) 2010.08.30. 18:06:31

@Alikam: Az a baj, hogy ez a "gyorshajtás" nem csak az objektív gyorshajtás a statisztikákban, hanem a szubjektívet is ide veszik.
Ergo, ha éjszaka a 80-as táblánál 40-el mész és elütsz egy kivilágítatlan fekete gyakorlóba öltözött részeg kerékpárost akit egyébként 10-el ki tudtál volna kerülni az gyorshajtás.
Nem viccelek, ig.szakértő ismerősöm mondta példának mennyire is necces dolog a gyorshajtás.

atila68 (törölt) 2010.08.30. 18:08:43

@R_Gábor: ...hogy feltartottad? Semmire, veszélyeztetted a saját életed.

"streetfighter" 2010.08.30. 18:18:16

@R_Gábor:
Az ilyen hülyékkel nem kell foglalkozni.

"streetfighter" 2010.08.30. 18:18:47

@atila68:
Magyarázd már el, hogy miért tartja fel, ha ő elötte is folyamatos a sor!

jelentéktelen alak 2010.08.30. 19:54:06

@''autónepper.'':

Ne túlozz! Nem mondtam, hogy ő makulátlan volt.
Két szabálytalan volt a történetben, nem csak te! A különbség, hogy a nevelést/rendre utasítást te kezdted el és utána te mentél át veszélyeztetésbe.

Hogy te nem azért csináltad, hogy önkéntesrendőrködj? PFF Elhiszed, hogy bármelyik önkéntes rendőr ez állítja és valami agyament érveléssel alá is próbálja támasztani?

jelentéktelen alak 2010.08.30. 20:02:20

@atila68:
Azt írtam, hogy bizonyos kivételektől eltekintve. Igen, biztos vagyok benne, amíg nem idézel olyan paragrafust, ami ellent mond az állításomnak.

"Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza."
Ennyi van meghatározva a KRESZ- ben. Arról most ne álljunk neki vitatkozni, hogy mi számít indoknak, mert rengeteg féle indok lehet. Ezek egy része elfogadható indok, másik része nem elfogadható.

jelentéktelen alak 2010.08.30. 20:05:30

@atila68: Erre jó esélyed van. Évente csak pár hetet vezetek Magyarországon. Ha nem jársz gyakran Írországban, akkor jó esélyed van valóra váltani a reményeidet! :-)

jelentéktelen alak 2010.08.30. 20:12:37

@atila68:

"A jármű sebességét az (1)-(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell."

Ha a fekete gyakorlóba öltözött részeg kerékpárost csak 10-el haladva látod meg időben és tudod kikerülni, akkor nyilván gyorsan hajtottál 40-el!
A szabály úgy szol, hogy "a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül..." Ha annyi a belátott út, akkor miért is akarsz gyorsabban menni? Miért jó vakon vezetni???
Mert ügye, ha látsz, akkor látod a fekete gyakorlóba öltözött részeg kerékpárost is. Ha meg nem látsz, akkor...

Akkor mi is a baj itten???

jelentéktelen alak 2010.08.30. 20:21:32

@"streetfighter":

"Azt meg jó ha tudod, hogy szinte mindent rá lehet fogni a gyorshajtásra. Még azt is, aminek semmi köze hozzá. :("

Pl. mit?

''autónepper.'' 2010.08.30. 21:49:38

@jelentéktelen alak: jó akkor önkéntes rendőrködtem.:D

"streetfighter" 2010.08.30. 22:16:34

@jelentéktelen alak:
Mondok egy konkrét példát.
Télen abszolút nyogodt (kb.:40Km/h) tempóban autóztunk, mikor egy erősebb kanyarban éreztem, hogy megindult a kocsi hátulja. Mire felfogtam a menetstabilizáló már korrigált is.
A mögöttem jövő megpördült és az ő mögötte jövő pedig belecsúszott.
Ezek szerint gyorsan mentünk, holott mégsem, mert a hó alá nem látsz és a jégen, meg a 30 is sok a kanyarban!
Más.
Egyik ismerősöm sárfelhordás miatt csúszott meg. Nem ment gyorsan, de talán mégis.
Valaki elszáll egy olyan kanyarban, amit más simán bevesz azzal a sebességgel, de ő kapkodott, megijedt = "gyorsan" ment, holott nem, csak balfék volt. Szerintem nem kell folytatni.
Gyorsan ment, túllépte a sebességet, kész passz el van intézve. :)

jelentéktelen alak 2010.08.30. 23:40:38

@"streetfighter":

Mindkét példádban van gyorshajtás. Az elsőben, nem te mentél gyorsan, hanem akik mögötted voltak. A gyorshajtás, nem abszolút számokkal fejezhető ki.
A KRESZ brilliánsan fogalmaz.

"A jármű sebességét az (1)-(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell."

Vagyis, nem azt mondja, hogy úgy menjél, hogy x méteren belül meg tudj állni, hanem hogy a belátható útszakaszon belül. Meg, hogy minden olyan akadály előtt, amire számítani kell.

Ez meg rengeteg mindentől függ. Úgy külső, mint belső körülményektől.

Csak a belátható út hossza is függ az időjárási körülményektől, az ember látási képességeitől (egyénenként változó), figyelmétől (minden pillanatban más és más mindenkinél), de pl. tereptárgyaktól (nehezen belátható kanyar, bukkanó, stb.) is, vagy az autó felépítésétől. Ezek csak a jellemzőbb körülmények, sok más is befolyásol. De pont így változik sok mindentől befolyásolva az az út is, ami a megálláshoz kell.

Ha neked egy olyan autód van, ami az adott kanyart be tudja venni jégen 90-el és meg is tud a kanyarban állni a jeges úton, ha a kanyar közepén meglátod az elakadt hóekét, akkor nem volt sok a 90. De ha valaki mögötted ugyan ott 15-el érkezik, és lecsúszik az úrtól, akkor ő bár sokkal lassabb volt nálad, mégis gyorsan hajtott.
Mert a körülményekhez képest volt túl gyors. Te pedig, nem, hiszen a képességeid és az autó képességei szerint nem volt sok a magasabb tempó az adott körülményhez.

Ilyen egyszerű ez.

atila68 (törölt) 2010.08.31. 08:59:10

@jelentéktelen alak: Most, hogy már tudom nem itthon veszélyeztetsz az égvilágon semmi.

atila68 (törölt) 2010.08.31. 09:02:33

@Clearvoyance: Félek soká lesz az a nemsokára.

záporjózsi 2010.08.31. 09:10:29

@R_Gábor: Ősi sumér pénisznövelő technika. :) Amúgy érdemes elengedni, mert még mindig jobb a dugó közepén araszolni, mint az elején állni egy ilyen által összetört autóval és felelőtlenségi kérdéseken vitatkozni.

@jelentéktelen alak: A hétvégén egy mellékúton azért kellett lassítanom, mert az útra nőtt fáktól sem az utat, sem a táblákat nem lehetett látni a kanyarokban. Pedig utálok lakott területen kívül 85-90 km/h alatt menni, de nem szeretnék azért elütni egy kósza gyalogost vagy kerékpárost, mert nem belátható úton túl gyorsan haladok. A közútkezelő pedig $Ł|[°#@.

jelentéktelen alak 2010.08.31. 09:38:50

@záporjózsi:

Errol van szo. En is utalok lassabban menni, mint az egyebkent lehetseges volna. De neha muszaly. :-(

Clearvoyance 2010.08.31. 18:07:53

@atila68:
Úgy értettem a családom nemsokára megérti. :)
A többi az valóban a távoli jövő.

Kov 2010.09.02. 04:00:52

@jelentéktelen alak: Szerintem ebben a példában azért nem játszik a gyorshajtás, mert a bizalmi elv alapján (betartom a szabályokat, de elvárom hogy mások is ezt tegyék, rögtön a kresz preambulumában megfogalmazva) az út közepén fekete gyakorlóban kacsázó, részeg, kivilágítatlan biciklistára nem kell számítanod (lásd KRESZ 54§(6) ), mert szabálytalanul közlekedik. Ha viszont kivasalod az út szélén, láthatósági mellényben kerekező, felkapcsolt karácsonyfaégőkkel körbetekert, józan életű józsibácsit, hát... akkor peched van. Bár józan életű józsibácsinak nagyobb.

Amennyiben valaki az előbbi delikvenst vasalta ki negyvennel (a nyolcvanas táblánál), de bevarrták, akkor az illető rúgja ki az ügyvédjét.

Kov 2010.09.02. 04:01:19

@jelentéktelen alak: Szerintem ebben a példában azért nem játszik a gyorshajtás, mert a bizalmi elv alapján (betartom a szabályokat, de elvárom hogy mások is ezt tegyék, rögtön a kresz preambulumában megfogalmazva) az út közepén fekete gyakorlóban kacsázó, részeg, kivilágítatlan biciklistára nem kell számítanod (lásd KRESZ 54§(6) ), mert szabálytalanul közlekedik. Ha viszont kivasalod az út szélén, láthatósági mellényben kerekező, felkapcsolt karácsonyfaégőkkel körbetekert, józan életű józsibácsit, hát... akkor peched van. Bár józan életű józsibácsinak nagyobb.

Amennyiben valaki az előbbi delikvenst vasalta ki negyvennel (a nyolcvanas táblánál), de bevarrták, akkor az illető rúgja ki az ügyvédjét.

kida 2010.09.02. 10:17:50

-nagyon sokan nem vágják, hogyan kell autópályán közlekedni. városi autópályán meg főleg, hisz sokkal nagyobb a forgalom. hátra szinte többet kell nézni mint előre.
-vannak akik egyszerűen megszálottan belsősávban mennek. hogy büszkeségből, - "nehogymár én a lassúbb sávban menjek" - vagy csak szimplán hülye azt nem tudom, de vicces, hogy ettől sokszor a külső a gyorsabb. még pályán is sokszor. én simán elmegyek mellette a külsőben (ha eddig is ott haladtam nem számít előzésnek!), mert ugye ő mi a faszt csinál a belsőben. legtöbbször csak nézem amint szkanderoznak tizen a belsőben életveszélyesen, na ilyenkor inkább lemaradok... ha másért nem akkor azért mert ki szeret elszabadult pszichopaták mellet lenni? én nem.

atila68 (törölt) 2010.09.02. 14:56:14

@jelentéktelen alak: A közúton tanúsított magatartásoddal a többi közlekedésben résztvevő jármű vezetőit, és azok utasait.
Ez felelőtlenség.

záporjózsi 2010.09.07. 10:12:14

A hétvégén volt pár autópályázás meg M0. 3 helyen láttam a kivetítőn Jobbra tarts! feliratot képekkel.

''autónepper.'' 2010.09.07. 10:53:42

@kida: "csak nézem amint szkanderoznak tizen a belsőben életveszélyesen" ez tetszett :D












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása