Na jó, valójában Gábor csak tanítóként nevezi az önkéntes rendőröket a levelében, de esetünkben egy hölgyről van szó vagy legalábbis valami olyasmiről, ezért lett a címben tanítónéni. Különben meg önkéntes rendőrnő is lehetett volna akár.
Először a korábbi szemetelős levelemhez, illetve a cég válaszához fűznék annyit hozzá, hogy a megoldás korrekt. Szerintem. Valószínűleg nagyobb „tanító” ereje van egy ilyen megoldásnak, mint a kirúgásnak. Nem beszélve arról, hogy talán valamelyest reklámot is csinálhatnak maguknak belőle. Minden rosszban van valami jó is, szokták mondani.
Amiért billentyűzetet ragadtam ismét:
Ma reggel sokakhoz hasonlóan dolgozni vagy egyéb helyre igyekeztem. Kicsit késésben voltam, így sietősebben közlekedtem. Általában kihasználom a megengedett sebesség + 10-15 km/h tartományt, mely így viszonylag dinamikus haladást tesz lehetővé, de egy esetleges villantás után nem bánja a jogsim. Ennek az lett az eredménye, hogy utolértem az M0-on egy „tanítót”.
A közlekedők egy része figyelembe vette azt, hogy mögötte egy gyorsabban haladó jármű érkezik, de az előttem haladó szürke Astrában ülő hölgy nem. Az első reakciója a középső ujj bemutatása volt. Egy darabig ment a vonatozás. Aztán jött jobbra egy viszonylag nagyobb hely. Gondoltam elmegyek szabálytalanul jobbról. Mivel az autóm teljesítménye korlátozott és a kerülendő autós is gyorsított ez nem jött össze.
Visszakerültem mögé. Jutalom: középső ujj, és forgalomlassító szívatás.
Az ócsai lehajtó előtt aztán hosszú szakasz volt, ahol egyik sávban sem volt autó. Itt már lehúzódott a külsőbe és elmehettem, illetve elmehettünk azokkal együtt akiket az oktatás alatt feltartott. Nem mentem elé „büntetni”, nem mutattam be neki, nem is érdekelt a na majd most én is megmutatom lehetőség. Nem vagyok büntető típus.
De:
Miért fáj az valakinek, hogy vannak akik gyorsabban szeretnének haladni nála? Az esetleges fotó után úgyis a gyorsabban közlekedő fizet. Tudom, hogy a gyors- vagy gyorsabban hajtás balesetveszélyes, de ez a hozzáállás szerintem legalább annyira balesetveszélyes, mint maga a gyorsabban közlekedés.
Ha valakinek sietős, mindent elkövet az előbbre jutás érdekében. (Itt nem az állandó letoló stílusban vezetőkre gondolok, mert náluk ez napi rutinnak számít.) Márpedig mindenkivel előfordulhat, hogy valamiért a normál hétköznapoknál gyorsabb tempóban kell vezetnie. A „tanító” csak felesleges stresszes helyzetet teremt azzal, hogy nem engedi elmenni a mögötte haladni akarókat. Vajon egy ilyen átmeneti majd én megmutatom mennyivel lehet menni hozzáállás elégedetté teszi?
Rendszeresen járok az M0-on. Sajnos sok autós tartozik a „tanító” kategóriába. Mögöttük több autó van minimális követési távolságra. A külső sáv sokszor kb. 70 km/h-val halad, de a belsőben sem érhető el még a megengedett 80 km/h sem… Ha van egy alkalmas hézag a külsőben, sokszor akkor sem húzódnak ki a szélső sávba. Nem beszélve arról, mikor 5-10 autó halad folyamatosan a belső sávban, annak ellenére, hogy a külső mellettük üres. Külföldi ugyanúgy, mint magyar.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.08.27. 12:42:59
SÜN 2010.08.27. 12:43:03
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.27. 12:47:20
nagy, erős személygépkocsi még soha nem tartott fel szándékosan.
kedvencem a kisautós volt, aki pályán 120-nál kanyarban kikapcsolta a biztonsági övet, hátrafordult és úgy mutogatott.
Nikorene 2010.08.27. 12:51:56
sünt mindkettőnek.
záporjózsi 2010.08.27. 12:58:18
Tegnap az M1-esen sikerült egy 10:10-es kormányú néninek (nem voltam meggyőződve, hogy az Astra orráig ellát) 60 km/h sebességgel a középsőben tartózkodnia huzamosabb ideig. Szerencsére a Tesconál jött föl, viszont az első adandó alkalommal középről irányította a forgalmat a szédületes tempójával. :)
zazooo 2010.08.27. 13:08:49
little honey 2010.08.27. 13:15:02
1kutya 2010.08.27. 13:17:05
Sógi 2010.08.27. 13:17:06
[Tipikus eset: Az adott sáv visz a Petőfi hídra, ezért megy középen Székesfehérvártól :)]
little honey 2010.08.27. 13:21:11
előztem már 3 sávos pályán a külső sávban haladva belső sávban haladót 110-zel:(
little honey 2010.08.27. 13:22:02
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.27. 13:22:32
záporjózsi 2010.08.27. 13:23:13
1kutya 2010.08.27. 13:23:20
little honey 2010.08.27. 13:26:33
zazooo 2010.08.27. 13:27:36
zazooo 2010.08.27. 13:29:55
teabore 2010.08.27. 13:32:07
Az a gond, hogy esetleges - ha nem lenne az, te sem mennél gyorsabban a megengedettnél, nem igaz?
Igazából az fáj, hogy bármivel is közlekedem, mindig van olyan idióta, akinek muszáj megelőznie - aztán vagy visszaelőzöm később a forgalom miatt, vagy utolérem az első lámpánál. Miahalálér' kell állandóan annyira sietni? Állandóan, vagyis hétvégén is...
zazooo 2010.08.27. 13:33:45
1kutya 2010.08.27. 13:34:28
nótórius jobbratartó vagyok...
záporjózsi 2010.08.27. 13:36:34
zazooo 2010.08.27. 13:36:44
kacsa65 2010.08.27. 13:37:19
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.27. 13:38:24
Ezekből van több.
Amúgy van-é bármilyen semmi közöd ahhoz, hogy mi a halálért siet valaki, és csakazért mert te krúzolni akarsz, miért lenne ez kötelező mindenkinek,
teabore 2010.08.27. 13:40:15
és ha nem tudok kimenni, mert nincs szélső sáv? Erre a szitura gondoltam, mert munkából hazafelé mindig ezt játszuk.
FDToth 2010.08.27. 13:41:17
FDToth 2010.08.27. 13:43:13
teabore 2010.08.27. 13:47:58
zazooo 2010.08.27. 13:49:07
RaveAcE 2010.08.27. 13:51:30
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.27. 14:14:08
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.27. 14:15:23
qwertzu 2010.08.27. 14:15:38
zazooo 2010.08.27. 14:20:07
isti77 2010.08.27. 14:38:45
Igaz, olyasmire most így hirtelen nem emlékszem, hogy autópályán nem kell belenézni a visszapillantó tükörbe, mielőtt jobbra sávot váltunk, de ez akkor is szabály.
Ennyi erővel lakott területen is meg lehetne tiltani, nem tudom, mi a logikai különbség aközött, hogy az M7-esen, vagy az Árpád-hídon megyek el jobbról valaki mellett, de a lényeg, hogy ennek így kell lennie. Elvileg...
Annak ellenére, hogy utóbb említett helyen ez jóval több problémát okoz, tegnap este is 1 óra alatt sikerült eljutnom a Kacsóh Pongrác-felüljárótól a Szentlélek térig három balf.sz miatt.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.08.27. 14:41:31
@All:
Ez már ezerszer lerágott csont. Az alábbi megállapítások születtek:
#1: nem lehetsz biztos, hogy a mögötted lévő valóban gyorsabban hajt, az órák simán csalnak 10%-ot. De nincs is jogod megállapítani.
#2: Párhuzamos közlekedés esetén egy másik sávban való elhaladás továbbra sem minősül előzésnek.
#3: A jobbra tartás lakott területen is vonatkozik Rád, ha utolér egy gyorsabban haladó.
FDToth 2010.08.27. 14:44:14
RaveAce: nem előzök, hanem ha gyalogolok akkor hamarabb jutok el a célállomásra. (pl. mire leér a mozgólépcső, az kb. 1,5 perc, én gyalog 25 alatt lent vagyok, így előbb érem el a metrót + a többi csatlakozást).
Egyébként ki van írva a metrónál, hogy Kérjü álljon jobbra ill, matricák is ki vanna téve + a metrókocsikba kihelyeztt információs táblákon is kinn van, hogy lehetőleh jobb oldalon álljunk. Ezt te is vedd figyelemebe és aki gyalogolni akar a mozgólépcsőn az had tegye már, nem kell akadályozni.
De neked ezt hiába mondom szerintem, mert tipikus magyar vagy a hozzáállásod miatt. pusztuljon a férge:)
zazooo 2010.08.27. 14:44:25
Előzés: „Járművel az úttesten azonos irányba haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetén a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek.”
Az is tuti hogy csak előzni nem szabad jobbról. Marhára nem életszerű hogy 4 sávos úton valaki a legbelsőben kolbászol akkor 3 sávnak szinkronban kell mellette menni amíg észre nem veszi magát...
teabore 2010.08.27. 14:45:15
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.08.27. 14:47:28
2010.08.27. 14:58:33
A kamionosok előzése még vérlázítóbb. Nyomja, kb. 2 km/h többel megy mint a másik, több száz méteren keresztül előzi...
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.27. 15:02:20
te mennyivel szoktál menni?
zazooo 2010.08.27. 15:03:03
teabore 2010.08.27. 15:03:03
qwertzu 2010.08.27. 15:03:26
Lakott területen gyakran lehet pl. balra fordulni, vagy jobbra kanyarodó sávban elmenni az egyenesen menni akarók mellett, stb. Autópályán ezek a lehetőségek nem állnak fent.
@newtehen: Lakott területen nyugodtan előzhet jobbról, szabályos. Jó okkal szoktam a belső sávban menni, ne villogjon, menjen el jobbról, ha sietős neki.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.27. 15:06:59
de könyörgöm, ne az én időmből rabolja el...
2010.08.27. 15:15:34
De rendes autópályán is, amikor elkapsz egy 140-150 közötti ritmust, mert éppen előzöd a sort, akkor sem mennek le.
Marcellusca 2010.08.27. 15:19:17
Miért nem azt írják ki, hogy: "Jobbra tartás kötelező!"???
@záporjózsi: Én még olyannal nem találkoztam.
Csak a jobbról előzni tilos kiírással.
Pedig viszonylag sűrűn járok az M3-ason, M5-ösön.
2010.08.27. 15:20:10
Ha már előzésben van és úgy érek oda, akkor nem nem zavar annyira, de ha kivág elém, még az előzni tilos táblánál is és úgy megyünk 1-2 kilométert, na az falhoz ver.
betűmix kft (törölt) · www.betumix.hu 2010.08.27. 15:22:49
betűmix kft (törölt) · www.betumix.hu 2010.08.27. 15:24:49
Aki elöl van, néha oly lassan indul el, nagy ívben lexarja, hogy a mögötte lévők is szeretnének átjutni! Főleg az ilyen 3-4 autó áteresztésű kereszteződéseknél bosszantó.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.27. 15:30:42
Ha Te két perccel többet vezetsz, az mindegy, de ha ő, akkor az nagyon sokba kerül, ha lebukik.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.27. 15:30:56
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.27. 15:31:37
betűmix kft (törölt) · www.betumix.hu 2010.08.27. 15:43:46
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.27. 15:45:13
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.08.27. 15:46:33
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.27. 15:46:35
Békésen száguldoztam, és utolértem emberünket, ám jött szembe pár autó.
Gondoltam nem bántom, mert gyanús, viszont a szembe-ellenség nem így gondolta.
Kibaszta index, nyomi gáz, én megyek le az útszélére, az előttem lévő autós meg megmarkolta a kormányt, és nem húzódott le, nem lassított.
Mert az az ő sávja.
A szembejövő, akit előztek, már a füvön ment, aki előzött, azt se tudta, mit csináljon, emberünk meg kapaszkodik, és kicsit még be is húzódott.
Tükrök csattantak, noh, ekkor beletapos a fékbe...
Marcellusca 2010.08.27. 15:50:49
Az az ő sávja, ő szabályosan közlekedik, a másik meg legyen oly' kedves és szabályosan előzzön, ne a többiek védjék ki a f@szságát!!!
Rühellem az olyanokat, akik más kárára szabálytalanok.
Csinálja egyedül, amikor senkit nem zavar!
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.27. 15:56:51
Akinek nem az a fő szempont, hogy túlélje az utazást, hanem az, hogy igaza legyen, az a benzinpénzét inkább pszichológusba fektesse.
záporjózsi 2010.08.27. 16:00:41
qwertzu 2010.08.27. 16:00:47
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.27. 16:04:49
hat ki az a hulye aki lehuzodik ha egy sav van?
plane ha a megengedett intervallumban halad
ne is huzodj le
en sem tennem, az azyan a balesetveszelyes
szemben is lehuzodik valaki aztan ketten meg kozepen talalkoznak
Marcellusca 2010.08.27. 16:05:37
@kolbászoszsömle: Nem azt mondtam, hogy jól csinálta!
Hanem azt, hogy részben igaza volt.
Sosem szoktam olyan előzésbe belemenni, ami necces lehet. Még akkor sem, ha IFA-t látok a messzeségben szembe jönni.
Mi van, ha tuningolt a verda és nem 60-70-nel jön, hanem 100-110-zel? :DDDD
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.27. 16:06:29
errol adnal valami linket?
Marcellusca 2010.08.27. 16:07:44
Sőt!
Jelzek is neki, ha mehet.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.27. 16:10:06
És itt ok-okozati összefüggést vélek felfedezni: hogy a bátrak meghaltak az utakon, a beszariak meg szaporodtak, és belőlük lett a Királyi Honvédség, meg a Néphadsereg. :)
Ebből viszont az következik, hogy a fenti eszelősök az új felemelkedés és a régi dicsőség visszaállításának letéteményesei.
cantata profana 2010.08.27. 16:10:56
Például "siet, ezért joga van jobbról előzni". A szlalomozók többsége nem siet sehová, hanem nyomul és próbál jobbról befurakodni akkor is, ha minden sáv tömve van. Próbálná külföldön megmagyarázni a rendőrnek, hogy azért előz jobbbról, mert előtte csak a max sebességen megy valaki és az feltartja.
Minden kedden megmosom a pöcsömet 2010.08.27. 16:13:58
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.27. 16:22:12
en meg nem
megyek egy 80-as uton 80-90-el es O menni akar elozzon meg mikor senki nem jon szembe, engem ne veszelyeztessen ezzel, mert veszelyeztet
ha van helye es ideje befejezni a manovert akkor menjen
ahhoz meg nem kell lehuzodni
/ mondjuk felenk 2x1 savosok 90 szazalekan zarovonal van vegig, hiaba is huzodnek/
Secnir 2010.08.27. 16:23:04
Később magamban megköszöntem, mert kiderült, hogy kibasztak azon a szakaszon is két új traffit, amiről nem tudtam...
gyul 2010.08.27. 16:26:35
Szarazinda 2010.08.27. 16:26:56
De azt tudom, hogy az egyik legbalkánibb és legmagyarosabb agymenés a magyar autópályákon az az, hogy amikor az ember a megengedett maximummal, vagy annál valamivel többel kénytelen folyamatosan a belső sávban haladni, 140-150-nel, mert a külsőben meg eszetlenül lassan cammogó kamionokból, teherautókból, autóbuszokból, szar kocsikból, beszari nyugdíjasok által vezetett mindenféle kocsikból álló, gyakorlatilag összefüggő kocsisor 70-nel cammog.
Na ilyenkor jön a Homo Hungaricus és villog, meg dudál, meg anyázik, hogy én márpedig húzódjak le, mert ő 170-180-nal, vagy annál is többel akar menni.
Nekem azzal önmagában nincs bajom, hogy ő a belső sávban száguldozni akar, de nem értem, hogy miért kellene nekem átlag percenként, némi túlzással satufékkel kiszenvedni magamat a külső sávba 70-nel araszolgató járművek közé, de nem fogom megtenni, ha megszakad akkor sem. Nem azért mert ki akarom oktatni, hanem azért mert én is haladni szeretnék.
gyul 2010.08.27. 16:29:42
Templ@r 2010.08.27. 16:31:43
Csak külföldön általában ismerik azt a fogalmat is, hogy jobbra tartás. Emiatt aki haladni akar az nem is kényszerül szabálytalanságra, mert lehúzódnak előle jobbra.
Magyarország vezetéskultúra szempontjából tényleg balkán, de nem csak azok miatt akik sietősen akarnak haladni.
Elég csak megnézni a közlekedési morált a többsávos budapesti utakon, szinte minden esetben a külső sáv halad a leggyorsabban, mert az összes "hétvégi" autós képtelen a sávváltásra és kilométereken keresztül megy a középső/belső sávban, mert neki 5 km múlva majd balra kell kanyarodnia.
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.08.27. 16:32:54
Mi van, ha tuningolt a verda és nem 60-70-nel jön, hanem 100-110-zel? :DDDD"
mi lenne, hátszél vazze!!! :)))
Circus 2010.08.27. 16:35:15
na itt le lett írva minden, amit hozzá akartam tenni.
A közlekedésben van egy alapelv, a kölcsönös bizalom elve. Ez ugye kb arról szól, hogy minden, közlekedésben résztvevő az érvényes szabályozás (KRESZ) szerint közlekedik. Így könnyen kiszámítható a közlekedés dinamikája, hogy egy előzés az kb meddig tart, beférek-e még, bekanyarodhatok, stb. Namost, ha mindenki szabadon kezdi értelmezni a szabályt, illetve nemcsak értelmezni, hanem meghágni, és erre rákényszerít másokat (Szarazinda utolsó bekezdés), akkor ez az egész borul.
Kedves, a KRESZre szaró közlekedőtársaim - NA EZÉRT kellene a szabályok szerint játszani!
Nem vagyok kiváncsi a 'szar a KRESZ' hozzászólásokra, mert részben egyetértek vele, másrészt meg KÖZÖS szabályrendszer, amit MINDENKINEK EL _KELL_(lene) fogadni.
Ha nem úgy viselkednétek, ahogy, akkor valószínűleg nem lenne annyi elborult agyú 'önkéntesrendőr' az utakon, nemdebár, okafogyottság miatt?
OK - szabályok megszegése
OKOZAT - önkéntesrendőrködés
Az a vicces, hogy az önkéntesresndőr az, aki NEM BIRKA, hanem kezébe veszi az igazságszolgáltatást - namost, akik itt hőbörögnek ellenük, általában ezok birkázzák le az embereket. Ezen azért elgondolkodhatnátok, hm? :)
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.27. 16:41:05
Aztán jön egy másik önkéntesrendőr, aki leszabálytalankodja a leszabálytalankodó önkéntesrendőrt, majd a harmadik, aki szintén...
Tehát, ez egy pozitívan visszacsatolt rendszer.
Szarazinda 2010.08.27. 16:41:40
Ennek egyetlen alternatívája, hogy gyakorlatilag végig a belső sávban haladsz (ha jobban tetszik, jobbra tartasz, csak folyamatosan előzöl). A kresz szerint megengdedett max 130-cal. Semmilyen szabályt nem hágsz át.
Erre jön a barom, 170-nel (áthágja a szabályt) és még villog, meg dudál, hogy húzódjak le. Hát nem fogok. Ha normálisan le tudnék húzódni, akkor nem is haladnék folyamatosan a belső sávban, hiszen jobbra tartási kötelezettség van.
Ezért mondtam, hogy nem tudom, itt mi volt a konkrét forgalm helyzet, lehet, hogy ez a nő ment folyamatosan a belső sávban, de az is lehet, hogy tele volt a külső és akkor a száguldozni kívánóknak is el kellene fogadni, hogy tele van az autópálya, sajnálom.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.27. 16:41:41
Marcellusca 2010.08.27. 16:44:08
De, ha csak ráérősen haladok, akkor hadd menjen az istenbarma. :D
Szarazinda 2010.08.27. 16:45:52
atila68 (törölt) 2010.08.27. 16:46:07
Mintha lenne egy paragrafus, hogy törekedni kell a forgalom zavartalan áramlásának lehetőségek szerint biztosítására.
Megjegyzem rgy esetleges "izomból" levillogás sokakból válthat ki hasonló reakciót.
Mögéérsz, lassítasz, kiteszed a balra indexet, felkapcsolod a ködlámpát egy pillanatra, és csak ezután villantasz egy gyengét.
Circus 2010.08.27. 16:46:14
Ha Te nem vagy szabálytalan, azaz nem mész a megengedettnél többel, akkor nem történik meg, hogy valakit utolérsz, aki szabálytalanul 'feltart', és ő nem lesz 'önkéntesrendőr', csak egy egyszerű balfütyi, és innentől kezdve jogosan lehetne anyázni, és még én is beszállok.
Hm?
:)
cantata profana 2010.08.27. 16:46:26
Abban igazat adok, hogy a magyarok nem ismerik a háromsávos közlekedés szabályait és aki lassan megy, azt hiszi hogy középen kell mennie. De háromsávos út kevés van nálunk.
@Szarazinda: irta a lényeget, hogy a külső sáv mindig 70-80-nal megy, aki pedig bent megy 130-150-nel, az nem mehet le percenként a külső sávba, veszélyes is lenne ekkora sebességváltás.
A 160-200 között nyomulók ezt be kéne lássák. Annál is inkább, mert ma már minden autó tud 200 fölött menni, és mindenki mondhatja hogy siet. Bárki levilloghatná az előtte lévőt. Sokan meg is teszik, azoknak meg nins hova menni, vagy lemegy 80 km alá vagy elkezdi ő is nyomni az előtte levőt.
Igy alakul ki a magyar autópályák kényszerüldözéses versenye (ahol mindenkinek útban van az éppen előtte haladó és szitkozódik mindenkire).
Circus 2010.08.27. 16:46:54
Circus 2010.08.27. 16:47:55
Az adott helyzetet nem az okozza, hogy ő szabálytalankodik, hanem, hogy Te.
Ha Te nem vagy szabálytalan, azaz nem mész a megengedettnél többel, akkor nem történik meg, hogy valakit utolérsz, aki szabálytalanul 'feltart', és ő nem lesz 'önkéntesrendőr', csak egy egyszerű balfütyi, és innentől kezdve jogosan lehetne anyázni, és még én is beszállok.
Hm?
:)
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.27. 16:49:00
Nem látjátok a leglényegesebb mondatot
Segitek
"Mivel az autóm teljesítménye korlátozott..."
Mivan? 2 eset komputer leszabályoz, vagy egy Yaris megszivatott egy Matizt
Aki egy villanás idő alatt nem tud egy tanitónénit otthagyni, arra mit mongyak?!
Bolhák harca minket menőket/terepjárósokat merci/bmv-s nem érint
Ugorgyunk.
Az igazi Vaszilíj Zajcev 2010.08.27. 16:49:21
Marcellusca 2010.08.27. 16:50:52
Ha a némber eleget tesz a jobbra-tartási kötelezettségnek (M0 lakott területen kívül van!), és lehúzódik oda, ahol a hüjjjeposztoló meg akarta előzni, akkor nem születik meg ez a poszt.
Egy élménybeszámólóval lennénk szegényebbek. :)))
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.27. 16:52:07
Ez megakadni csak akkor tud, ha valaki szarik az egészre, és bosszulatlanul hagyja az őt -szabálytalanságból ért- sérelmet.
Szóval, önkéntes rendőrök: hajrá!
Előre az anarchiába!
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.27. 16:53:03
Circus 2010.08.27. 16:53:21
... viszont hüjeposztoló vidáman szabálytalankodna, mer neki lehet.
áh...
fejekben kellene rendet tenni, a 'lehet' meg a 'szabad' fogalmak nem ugyanazt takarják.
:)
Szarazinda 2010.08.27. 16:54:00
Ilyenkor azt is megértem, ha nem örül annak, ha valaki a belső sávban, akár a megengedett 130-cal is, de feltartja. Áthagja a KRESZT? Igen, de ez tényleg nem a vilég vége.
De attól tényleg felcseszem az agyam, amikor fullra tele a külső sáv, és ő olyankor is le akar mindenkit nyomni a belsőből.
AvgDvl 2010.08.27. 16:55:32
Kedvenceim a Hungária körúton ötvennel araszoló majmok, akik arra képtelenek, hogy észrevegyék: a Hungárián 70-nel kell menni, mert a lámpák úgy vannak beállítva. (ki is van táblázva)
Circus 2010.08.27. 16:59:41
itt van némi nézeteltérésünk, asszem... Átgondolnád mégegyszer a kedvemért?
Az, hogy valaki illetve mindenki szarik a szabályokra, akkor lesz (illetve itt már van) anarchia. Az, hogy ugyan 80 a megengedett legnagyobb, de én 95-tel megyek, mert épp sietek...
MINDKÉT itt említett viselkedés szabálytalan, de ha posztoló betartja a szabályokat, és arról ír, hogy egy (fenét egy, sokszáz... naponta tapasztalom...) B(első) kategóriás béna kacsát látott az autópályán, akkor ez a helyzet nem születik meg.
Továbbmegyek, aki középen megy, az kb. bizonyítja azt, hogy elméleti síkon mennyit tud a szabályos közlekedésről, illetve úgy általában a közlekedésről. Ha utoléred és a seggébe tapadsz, valószínűleg veszélyhelyzetbe hozod, mert nekiállhat megijedni és menekülni.
Egy megoldás van, előzd meg, amint tudod és röhögj az egészen. Én ezt szoktam tenni.
Silent Bob 2010.08.27. 17:00:10
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.27. 17:00:21
@Marcellusca: Az, aki beint, attól nem lehet jóra számítani.
min 2010.08.27. 17:02:25
Én elmegyek mellettük jobbról. Nem előzök csak elhaladok. Sávot sem váltok néha Fehérvártól Pestig.
Circus 2010.08.27. 17:03:28
mindenki vigyázzon magára, front van :)
min 2010.08.27. 17:05:42
Ki érti ezt?
Uzi 2010.08.27. 17:05:47
Amúgy szerintem autópályán Mo-on lehúzodnak az emberek, sokkal jobban mint az osztrákoknál, ott több a "tanár" is.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.27. 17:06:04
csak nem szoktam száguldozni vele. viszont autópályán elvárom, hogy tudjak haladni a megengedett sebességhatár közelében. aki nem tud/nem akar annyival menni, az menjen alsóbbrendű utakon. a kocsi is kevesebbet fog fogyasztani, matricát sem kell venni, kész anyagi nyereség.
cantata profana 2010.08.27. 17:06:56
Silent Bob 2010.08.27. 17:08:38
min 2010.08.27. 17:09:06
záporjózsi 2010.08.27. 17:09:14
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.27. 17:09:54
Azt kell megérteni, hogy az én dolgom az, hogy ÉN tartsam be a szabályokat, nem pedig az, hogy MÁSSAL betartassam őket.
Amúgy a fő baj az, hogy az önkéntesrendőr offenzíven vezet: nem távolodni akar attól, aki szerinte hülye, hanem nevelni.
És itt visszatérhetünk arra, hogy miért fontosabb neki az, hogy igaza legyen, mint az, hogy élve hazaérjen?
hehe64 (törölt) 2010.08.27. 17:14:07
Megfigyelésem szerint elsősorban a fővárosi kollégákra jellemző ez. Ahogy lejönnek az autópályáról, úgymond elengedik magukat.
De a mentalitás, hogy egyszerűen nem figyelnek a többi járműre, és nem veszik észre a táblákat, általános.
A legtöbb tanító szerintem egyszerűen nem figyel a környezetére, és ha mégis észreveszi hogy valami nem stimmel, megijed, és alapból agresszíven reagál.
Uzi 2010.08.27. 17:17:13
Jártam már úgy, hogy röviden felvettem a telefonom kihangosító nélkül pályán beleszólni, hogy most nem jó (5mp). A mögöttem jövő arc elkezdett mutogatni meg villogni, majd szabályosan üldözni (jobbról előzve meg minden), míg kicsit oda nem léptem és be nem szorult a jobb sávba és azután nem láttam.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.27. 17:18:00
Pl. azért, mert kanyarban nem lassítok le annyira, mint ő, vagy bátrabban előzök, mert több tapasztalatom, erősebb autóm van, stb.
Amerikában nem tudom, hogy ez hogyan működik, de itt Magyarországon a következőképpen alakulna egy ilyen eljárás:
Utoléred a mazsit, aki nem hagyja magát megelőzni, majd a kanyart a biztonságos sebesség kétharmadával veszi be, aztán elkezd gyorsítani, ahogy "tolod", egészen a következő kanyarig, ahol megen fékez, és amikor megunod a szopatást, és odalépsz neki, hogy akkoris megelőzöd, akkor kiteszi a kékéet.
Szarazinda 2010.08.27. 17:21:49
Szóval itt azért nyilván nem csak a magyar törvényalkotók feledékenységéről van szó.
És akkor még nem beszéltünk az USÁ-ról és más tengerntúli országokról, ahol igencsak korszerű járműparkhoz tartoznak meglehetősen konzervatív sebességkorlátozások.
tc 2010.08.27. 17:24:40
Azon az egy szakaszon hibázott, mert le kellett volna húzódnia. Bár ha közben jobbról előzték, akkor ezt nem nagyon tehette meg.
Utána viszont amikor elfogytak a külső sávban haladók, akkor lehúzódott. Szóval nem értem hol itt a hiba, mi a posztoló problémája?
A beintés meg bizonyára villogás, vagy vagy letolás eredménye. Legalább is csak úgy nem szoktak beintegetni.
Szóval vannak olyanok akik beépültek a belső sávba, de a leírás alapján ez nem az az eset.
A jobbról előzés az autópályán pedig nem azért tilos, mert gonosz emberek ezzel akarnak szívatni minket. Hanem mert a leelőzendő járműtől nem látjuk be rendesen a külső sávban haladókat. Pedig ott rendszerint lassabban haladó járművek, vagy esetleg egyéb akadályok lehetnek. Így ahogy nagy sebességgel megkezdjük a manővert szépen belecsókolhatunk valakinek a hátsójába.
Volt már olyan, hogy valaki fejreállt egy ilyen manőver után.
schdl (törölt) 2010.08.27. 17:35:24
hehe64 (törölt) 2010.08.27. 17:37:20
TheDevil 2010.08.27. 17:37:40
Marcellusca 2010.08.27. 17:42:17
"Nem a szabályokra kell szarni, hanem arra, hogyha veled szemben szabálytalankodnak.
Azt kell megérteni, hogy az én dolgom az, hogy ÉN tartsam be a szabályokat, nem pedig az, hogy MÁSSAL betartassam őket."
Stimt!!!
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.08.27. 17:47:54
Zsola777 2010.08.27. 17:49:23
30. § Hangjelzést adni csak balesetveszély esetében, a baleset megelőzése érdekében, valamint - LAKOTT TERÜLETEN KÍVÜL - AZ ELŐZÉSI SZÁNDÉK JELZÉSE CÉLJÁBÓL szabad.
Tehát ha valaki valakit kint ledudál, az nem bunkó paraszt, csak szabályosan jelzi az előzési szándékát. Ha rövid dudából nem érti meg, lehet hosszabban, hogy megértse.
mr_x 2010.08.27. 17:54:51
Nezzuk inkabb a TVR, a Lotus es a Bentley hazajat, Angliat: Autopalya max megengedett 70 mph (112.7 km/h).
Mikrobi 2010.08.27. 17:56:17
schdl (törölt) 2010.08.27. 17:56:49
Tornado86 2010.08.27. 17:56:54
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.08.27. 17:58:45
Tornado86 2010.08.27. 18:00:11
Pont ezért szidom az ilyeneknek azon román felmenõjét, aki a sarkon áll és szereti õt.
Szarazinda 2010.08.27. 18:01:00
schdl (törölt) 2010.08.27. 18:05:52
Keveritek az előzés, a jobbra tartás, az autóút/autópálya és a párhuzamos közlekedés szabályait. Szerintem.
schdl (törölt) 2010.08.27. 18:07:42
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.08.27. 18:11:49
Nem ezzel volt a gond, hanem azzal, hogy autóúton sem szabad jobbról előzni.
FDToth 2010.08.27. 18:14:42
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.08.27. 18:15:48
Tehát itt nincs különbség az autópálya illetve az autóút között.
Silent Bob 2010.08.27. 18:26:53
Zsola777 2010.08.27. 18:28:31
schdl (törölt) 2010.08.27. 18:30:48
36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad. - elég nyakatekert, de valóban kiolvasható belőle, szóval az én hibám
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.08.27. 18:33:10
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.08.27. 18:33:46
Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi 2010.08.27. 18:35:12
Egy kamionsofőr általában napi 2x4.5 órát azaz 9 órát vezet. A két vezetés között 45 perc kötelező pihenőt kell tartania. Autópályán a megengedett sebességük 80km/h, egyébként a kötelező sebességhatároló 87km/h-nál szabályozza le a motort. Általában minden kamionos 87-re húzza a tempomatot, mert ezt még elnézik a rend szigorú őrei, és így halad legjobban (így keresi a legtöbb pénzt).
Namármost vannak cégek, ahol a sebességhatárolót nem 87-re hanem 90-re állítják. Ez a 3 km/h-s különbség már elég ahhoz hogy a sofőrt állandó előzésre ingerelje, elsősorban akkor, ha nem a nagyátlag 420-440 lóerős vontatója van hanem egy kicsit izmosabb 580-620-700 lovas, és meg is követeli tőle a főnöke, hogy azt a plusz 20-25 kilométert, amit az előzgetéssel nyer a 9 órás vezetési idő alatt, minden nap produkálja. Mert olyan határidőkkel vállalnak melókat. Az átlagsebesség nagyon lényeges, és főleg emelkedőn lehet sokat rontani rajta, ha a kamionos beáll egy gyengébb kamion mögé, és esetleg visszalassul 70-re vagy 65-re holott az erősebb vontató simán tudná tartani a 87-90-es átlagot emelkedőn is, legfeljebb több gázolajat éget el, és csúnyábban füstöl a kémény, esetleg hangosabban fütyül a turbo. Ezért különösebb mérlegelés nélkül azonnal előzni kezdenek, ha már néhány km/h sebességkülönbség van a két kamion között.
Értjük?
Zsola777 2010.08.27. 18:35:25
Szóval az alapállapot.
jelentéktelen alak 2010.08.27. 18:36:20
1, Aki neki all nevelgetni, mutogatni, ahelyett, hogy szabalyosan kozlekedne.
2, Aki neki all a blogra irni, mert nem hagytak szabalyt serteni ahelyett, hogy szabalyosan kozlekedne.
Bar nem rendszeresen, de eleg gyakran vezetek Magyarorszagon.
Erdekes, hogy szinte alig talalkozom olyanokkal, akik feltartananak azzal, hogy nem mennek ki az ut szellere. Igaz, en betartom a sebessegkorlatozast is es a jobbra tartast is. Viszont sokkal tobben eloznek meg, mint amennyi autot en elozok, pedig kihasznalom a sebessegkorletozas adta lehetosegeket.
Tapasztalatom szerint, semmivel sem felejtik magukat tobben a belso savban Magzarorszagon, mint az EU atlag. A gyorshajtok aranya, csak egy egy orszagban magasabb, de az EUs atlagra kevesbe jellemzo az ilyen altalanos gyorshajtasi kedv.
Meggyozodesem, hogy SZINTE csak azokat zavarjak a szabalytalanul a belso savban kozlekedok, akik maguk is szabalytszegve tul gyorsan mennek. Akkor meg mire a hiszti???
Ket szabalytalan, vagys sport nyelven 1:1
Tornado86 2010.08.27. 18:38:12
Tiszta a kép, aki meg rinyál ezért, boldog ember :)
d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2010.08.27. 18:38:52
Na, akkor gondolom a helyzet a következő: mivel te gyorshajtasz folyton, lövésed sincs arról, hogy milyen, amikor valaki a MEGENGEDETT sebességet akarja tartani.
A hölgy gondolom az ott megengedett sebességgel előzte a külső sávot, te pedig megérkeztél mögé, feltehetőleg villogtál is, bár ezt nem írod. Na, amikor én a szabályos sebességgel előzök és nincs hova kimennem, illetve ezt megint feltételezem BŐVEN NEM a megfelelő követési távolságot tartják mögöttem, magyarul a seggembe jön az idióta, akkor részemről is megy az egyezményes jel meg a büntetősatu.
A hölgynek feltehetőleg nem azzal volt a baja, hogy menni akartál, hanem azzal hogy előzött és közben nem áll ki, akármennyire akarsz menni, később azért nem állt ki, mert kicsi volt a hely és beszorult volna a 60-al menő kamionok mögé, aztán kiment.
Szóval száguldj csak nyugodtan, de ne kényszeríts rá másokat. Tartsd a követési távolságot, ne villogj, amikor már nem előz, akkor kimegy az ember.
És tartsd a sebességkorlátot, ugyanis akármilyen hihetetlen nincs olyan, hogy plusz 15 százalék. A tábla a MAXIMÁLIS sebességet jelenti. Nem azt, hogy arra még akkor egy picit ugye rárakhatok.
Gyökér
Lipi1945 2010.08.27. 18:39:30
Tahát ha olyan kurvára sietsz, akkor léccives ha valaki olyan jófej, hogy kimegy előled a kamionok közé akkor legyél szíves és tényleg toljad neki. Én csak ennyit kérnék. :)
A másik meg, mikor összefüggő sor megy a belsőben, a külsőben meg kamionok, akkor miafaszér jön a gyökér a seggembe? Értem én, hogy sietne, de szüttyög a belsőben is mindenki 120al, nem jut sokkal előrébb. Ha kimegyek előle akkormeg nem tudok visszajönni a folyamatos kocsisorba ahol senki se tart megfelelő kövtávot, és szüttyöghetek a kamionok mögött, vagy pofátlanul bevágok valaki elé. Aztán meg plusszpoén néha, hogy előre furakszik oszt ahol már haladni is lehet ottmeg visszaelőzöm mer egyébként csak 130al megy.
Lipi1945 2010.08.27. 18:43:20
"Tahát ha olyan kurvára sietsz, akkor léccives ha valaki olyan jófej, hogy kimegy előled a kamionok közé akkor legyél szíves és tényleg toljad neki. Én csak ennyit kérnék. :)"
Ezt most nem a posztolónak hanem csak úgy álltalába. Énis rühellem ha szüttyögnek elöttem és nem mennek ki ha lehet.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.08.27. 18:46:25
min 2010.08.27. 19:01:16
Viszont ha szabályosan előzöm a külsőből a középsőben haladót akkor összesen 4 sávváltást kell végrehajtani és amíg a belsőbe trappolsz át ott a holttérből ha figyelmetlen vagy nagyobb eséllyel csapódik beléd egy nálad jóval gyorsabban közlekedő.
Deszkás 2010.08.27. 19:01:19
min 2010.08.27. 19:03:53
Rohadjanak is meg! Mert a tükör számukra ismeretlen tényező. Hányszor toltak le majdnem mert basznak belenézni és nem látják ahogy jövök 13-140-el ő meg bevág elém 86-al.
min 2010.08.27. 19:05:23
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.08.27. 19:13:00
záporjózsi 2010.08.27. 19:13:56
@Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi: Értjük. Én nem is lepődöm meg. Amit nem értek:
- a régi M0 80/70-es szakaszán, tgk-val előzni tilosnál miért előz, miközben 80-nal megyek? (Pláne ugyanez 60-as táblánál...)
- miért jön elém akkor, ha nekem fékezni kell, viszont az előzésének megkezdésekor még nem használt irányjelzőt? (Ha már villog, akkor nem kezdek előzésbe...)
Más szemszögből:
A kamionosok sokszor pl. jobb indexelnek a főúton, hogy segítsen, mikor érdemes előzni - elvégre látja az utat jó messzire.
A könnyű járművek nyugodtan bevállalhatják, hogy egy kicsit lassabban mennek, ha pl. egy tempós kamion egy IFA-hoz közeledik és nincs mögöttük senki. Vagy éppen ki akar kanyarodni szűk helyről, akkor is lehet szépen segíteni.
záporjózsi 2010.08.27. 19:15:44
Rahsid 2010.08.27. 19:16:45
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.08.27. 19:19:33
hehe64 (törölt) 2010.08.27. 19:19:48
A hangos butaságnál nincs rosszabb.
És te azt műveled.
Próbálkozz meg esetleg ENNEK az elolvasásával. net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM
Silverf@x 2010.08.27. 19:22:58
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.08.27. 19:23:07
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.08.27. 19:27:38
Yo! Maaan! 2010.08.27. 19:30:39
Igen, én is szoktam gyorsabban menni a megengedettnél, nem tagadom. De ha nem tudok menni csak szabályosan, de legalább úgy igen, akkor kivárom, amíg gyorsabban mehetek, ennyi. Ha már szabálytalan vagyok, legalább ne legyek seggfej!
min 2010.08.27. 19:36:49
Naponta autópályázok naponta nem kétszer szopatnak be úgy, hogy mögöttem tök üres a pálya csak tudja jól hogy 40t az 40t és bejön.
jelentéktelen alak 2010.08.27. 19:42:06
teljesen egyet ertek Veled, de azert a holgy is kitett magaert.
Ha mogem erkezik egy szabalytalan gyorshajto, nem allok neki mutogatni. Megyek tovabb, mintha misem tortent volna.
Ha van hely a kolso savban, akkor ugyis ott megyek fuggetlenul attol, hogy jonnek gyorsabban, vagy sem.
De mutogatni... Minek?
Szerintem 2 hulye van a tortenetben.
záporjózsi 2010.08.27. 19:43:33
Khmmm... irányjelzést adó járművet nem fogok megelőzni (egyszerűsítve írtam, szóval autópálya, bal indexe kint, nem megyek mellé, nem kezdem meg az előzését). Igen, a kamiont sem. De ha a félpót tengelyeinél vagyok és rám húzza a cuccot, akkor kezdek idegi alapra kerülni, mert az autó hiába megy 130-cal, nincs rakétám a meneküléshez. Persze nem sokszor, talán 3-4-szer volt velem ilyesmi, de volt.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.08.27. 19:45:22
nopánick (törölt) 2010.08.27. 19:48:46
Hol is vetted a jogsid ?! mert..
Van az szabályozva autóúton is!
Párhuzamos közlekedésre alkalmas úton:
Lakott területen, és
HA sávok vannak fel festve, akkor
NINCS jobbra tarts....
Minden más esetben,
ALAPBAN van jobbra tarts!!!! ami
CSAK akkor szűnik, meg, ha a jobbra eső sáv már telített és ott már nincs hely a jobbra tartáshoz...ekkor lehet beljebb maradni tartósan.
Rkkor már nincs előzés és nincs jobbra tarts sem...de addig amíg van hely jobbra addig van és oda ki kell húzódni az előzés végén...nem lehet belül tartósan haladni!
Ilyenek utak ugyebár...lakott terülten a
fel nem festett sávos, de elég széles útak
és
lakott területen kívűl az autópálya és az autóút ill. minden más út, is ha többsávos kialakítású.
Az M0 estén is az kérdés, hogy vajon
lakott területen belül vagy kívűl van-e?
Ha...lakteren kívül akkor jobbra tarts és jobbról előzni tilos van...amíg van hely a jobb szélen!
Ha lakteren belül van ...akkoe meg nincs jobbra tarts, és jobbról elhaladás van.
Autópálya estén ugyanez igaz!
Mert lakteren kívül és lakteren belül más
a szabály...ha több sávos az út...
jelentéktelen alak 2010.08.27. 20:01:18
Korrekt.
"Az M0 estén is az kérdés, hogy vajon
lakott területen belül vagy kívűl van-e?"
Emlekeim szerint az M0 autout. Magyarorszagon az autoutak es autopalyak, akkor is lakkott teruleten kivulinek tekintendok, ha lakott teruleten vezetnek at.
(Pl az M1-M7 Budaorsi szakasza)
Tehat teljesen mindegy, hogy az M0 lakott terulten van, vagy sem.
"streetfighter" 2010.08.27. 20:09:44
Mindig kellemetlenül érzem magam, mikor egy nőt kell elküldeni melegebb éghajlatra.
nopánick (törölt) 2010.08.27. 20:10:20
Ehhez képest az M1-M7 és az
M5 végén is ott a Budapest tábla...!
Valamint.. olyan KRESZ szabály sincs
ami Téged igazolna...vagy van?
Hol, melyik.. ?! mutasd...
jelentéktelen alak 2010.08.27. 20:12:38
Mi ebben a szivatas?
szerintem ha valaki mellett nem lehet elmenni jobbrol a megengedett sebesseg betartasaval, akkor nem indokolatlanul hasznalta a belso savot.
A tortenetben meg nem lehetett. Tehat...
Persze a mutogatas nem helyes.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.27. 20:18:51
"Mivel az autóm teljesítménye korlátozott és a kerülendő autós is gyorsított ez nem jött össze."
Ha ez nem szívatás, akkor te vagy az én emberem! Dolgozz nekem!
"streetfighter" 2010.08.27. 20:18:56
"Mivel az autóm teljesítménye korlátozott és a kerülendő autós is gyorsított ez nem jött össze."
Én ezt olvastam, és ez nekem szivatás.
Te esetleg valami mást?
jelentéktelen alak 2010.08.27. 20:22:56
Sok helyen lehet lakott terulet tabla, de ezeket ilyen esetben mindig meg kell elozze az autopalya/autout vege tabla. Az altalad emlitett esetekben is elobb van az autopalya vege tabla es csak utana a Budapest tabla.
Amit leirtam, meg a szabalyokbol kovetkezik.
Pl. Lakott teruleten 50 a megengedett, autopalyan 130 a megengedett sebesseg. Ha volna lakott teruletre eso autopalya akkor ott mennyi volna szerinted a megengedett sebesseg? Mert ebben az esetben a szabaly sajat maganak mondana ellent.
Vannak orszagok, ahol nem igy van. Ott kulon sebesseg limit van az autopalyak lakott teruleti es azon kivuli szakaszaira. Ilyen pl -ha jol tudom- Szlovakia.
jelentéktelen alak 2010.08.27. 20:27:31
Elotte a megendett sebesseggel haladtak?
Ha igen, akkor megis hogyan elozned meg a megendedett sebesseggel a megendedett sebesseggel haladot? ;-)
Lehet, hogy a holgy elotte lasabb volt. De szerintem ez esetben megemlitette volna a post iroja, hogy milyen lassan is kellett totymorogni mogotte.
Igy csak feltetelezem, hogy a megendett max sebesseggnel tortent az eset. De ilyen alapon az is feltetelezes, hogy nem...
jelentéktelen alak 2010.08.27. 20:29:16
Gyozz meg!
Mit kell(ene) dolgoznom es mennyiert?
:-)
"streetfighter" 2010.08.27. 20:30:28
Direkt húzol?
Tudod nagyon jól, hogy engem nem zavar, ha átlépem a megengedett sebességet és még nagyon sokan így gondolkodnak.
Tehát, ha le lehet húzódni, akkor húzzon a francba és ne demonstráljon!
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.27. 20:32:00
Felveszlek mondjuk hegesztőnek, aztán elküldelek betonozni.
Ilyenek.
Hatórában, minimálbér, a többi zsebbe.
Ha éppen.
jelentéktelen alak 2010.08.27. 20:33:30
Nem gyoztel meg.
Reggie 2010.08.27. 20:35:14
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.27. 20:39:25
Csak annyit kérek érte, hogy etesd meg naponta a Buksit, meg adjál neki vizet.
Ez megvan potom öt-hatezerből, ilyen olcsón úgysem találsz szállást.
jelentéktelen alak 2010.08.27. 20:41:45
Miert tuloznek?
1. leirtam, hogy akit nem lehet lehagyni jobbrol a megengedet Te az idezeteddel.
2, Teged nem zavar, ha atleped a megendett sebessget, mast meg nem zavar, ha a belsobe marad. Miert kellene barmelzikre jobban haragudnom a masiknal? A szememben mindketto, egyarant szabalytalan.
3,
"Tehát, ha le lehet húzódni, akkor húzzon a francba és ne demonstráljon!"
Ebben egyet ertunk Kulonos tekintetben, hogy ne demonstraljon. De valyon mikor van a "ha le lehet huzodni" eset?
Erre irtam, hogy ha nem lehet lehagyni jobbrol a megendett sebesseggel, akkor egyaltalan nem biztos, hogy indokolatlanul van bent. Ha pedig indokolt, akkor meg szabalyos is.
jelentéktelen alak 2010.08.27. 20:44:06
Kit erdekel, hogy kinek mennyire csal az oraja?
jelentéktelen alak 2010.08.27. 20:47:56
Mert most havi 3000EUR-ert szivatnak konnyebb munkaert.
Mindossze ezert. De nyitott vagyok... :-)
jelentéktelen alak 2010.08.27. 20:51:52
Kidobom ezt a gepet...
Bocsi, kimaradt valami!
Helyesen:
"1. Leirtam, hogy akit nem lehet lehagyni jobbrol a megengedett sebessggel az lehet indokoltan megy a belsoben. Ezt akartad cafolni Te az idezeteddel."
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.27. 20:55:39
Istenbizony...
:)
venszivar 2010.08.27. 20:57:03
jelentéktelen alak 2010.08.27. 21:05:45
cantata profana 2010.08.27. 21:08:35
Értjük, hogy a kamionos miért előzi a másikat, de ők értik-e, hogy ezzel mennyivel fogják vissza a mögötte jövő személyautót?
Konkrétan 130-160 helyett percekig megy 80-nal, amig sikerül a kamionnak elmennie. Mit szólna egy kamionos, ha a személyautók eléállnának és 40-nel mennénk előtte percekig?
jelentéktelen alak 2010.08.27. 21:10:42
:-)
Nem 0-val, hanem 3-al... :-)
Szeretem, mikor masok -akik nem is ismernek- jobban tudjak az eletemet, mint en magam...
Meg szerencse, hogy ez a topik nem rolam szol! miket megtudhadnek magamrol...:-)
venszivar 2010.08.27. 21:19:44
Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi 2010.08.27. 21:33:56
Egyébként a rendszámokat kell nézni. Főleg román, bolgár és más buckalakó kamionosok előznek az M0-on, egyértelmű tiltásnál, 60-as táblánál 90-el, és ez náluk teljesen természetes alapállás, mivel romániában annyira szarok az utak, és olyan sok helyen mérnek a rendőrök, hogy nem tudnak haladni. Ezért amint belépnek kis hazánkba, tempomat felteker 87-90-re, és tökmindegy hogy lakott terület vagy útépítés vagy bármilyen seb.korlátozás, végighasítanak az országon.
De ugyanez a helyzet pl. a román atlassib busztársasággal is, a sofőrök nyugodt lélekkel végigtolják az M0-t 100-al, belső sávban előzgetve.
Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi 2010.08.27. 21:51:29
Ez elég gyakori jelenség, főleg lakott területen belül. Szerintem ezt nagyon szeretik a kamionosok, annyira, hogy villogósat kezdenek játszani a fényszórókapcsolóval, és ütemesen próbálgatják a légkürtöt, mindeközben három centire megközelítik az előttük haladó személygépjárművet.
Komolyabbra fordítva: nagyon jól tudják hogy előzés közben torlódnak mögöttük a személyautók. Csak nagy ívben le is szarják. Egy személyautónak sokkal kisebb erőfeszítésébe (és jóval kevesebb üzemanyagba) kerül hogy 80ról visszagyorsítson 130ra, mint egy 40tonnás kamionnak a 70ről 90re gyorsítás.
mr_x 2010.08.27. 22:23:24
Utoléred a mazsit, aki nem hagyja magát megelőzni, majd a kanyart a biztonságos sebesség kétharmadával veszi be, aztán elkezd gyorsítani, ahogy "tolod", egészen a következő kanyarig, ahol megen fékez, és amikor megunod a szopatást, és odalépsz neki, hogy akkoris megelőzöd, akkor kiteszi a kékéet."
Erre gondolsz? :-) autozz.blog.hu/2010/03/14/bezzeg_az_angol_rendorok
"streetfighter" 2010.08.27. 22:26:38
Azzal, hogy én átlépem a megengedett sebességet, nem tartok fel másokat, ellentétben a belső sávban önkéntes rendőrködővel. :)
És ne mondd, hogy nem tarthat fel, ha a max. sebességgel megy, mert feltart, ha én gyorsabban akarok menni.
AutosVilli 2010.08.27. 22:36:20
McLaurin 2010.08.27. 22:39:29
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.27. 22:44:42
jelentéktelen alak 2010.08.27. 23:00:45
Egyezzünk ki abban, hogy én nem írok marhaságot, így természetesen nem állítok olyat, hogy nem tart fel téged egy a megengedett maximális sebességgel haladó, ha te mögötte gyorsabban akarsz menni. Persze, hogy feltart.
De te se írjál marhaságot, miszerint te nem tartasz fel senkit a megengedettnél gyorsabb sebességeddel. Mert feltarthatsz.
Ne kérdezd meg ismét , hogy hogyan, mert éppen neked, már többször leírtam.
De hogy ne OFF-oljunk: itt nem erről van szó.
Ha figyelmesen olvastad a történetet, akkor látnod kellett a körülményekből, hogy a hölgy mellett telített volt a külső sáv, hiszen csak egy kisebb hézagnál próbált a postoló jobbról elmenni, de ott sem tudott.
Majd, mikor már elegendő hely volt a hölgynek, akkor ki is ment a külső sávba.
Ebből nekem az jön le, hogy akármekkora bunkó is volt a hölgy, hogy mutogatott, jogosan, szabályosan volt a belső sávban.
Akkor volna igazad, ha a külső sáv üres lett volna és úgy tartja fel a mögötte lévő ugyancsak szabálytalan gyorshajtót. De itt nem erről van szó.
Szíveskedjél már elfelejteni azt a buta hozzá állást, hogy ha neked szabálytalankodni szottyan kedved, akkor mindenki haptákba állva, a kegyeidet keresve, minden áron elő fogja segíteni a tiltott tevékenységedet. Ha lassítás nélkül nem tudok visszamenni a belső sávba és a megengedett maximális sebességgel haladok (+-5%) akkor én sem megyek ki a gyorsabb elől és nem is kell kimennem.
Bár én nem is fogok mutogatni ehhez.
tundrazuzmo (törölt) 2010.08.27. 23:01:13
b) Nincs igazad, értsed már meg! Takarodjál a jogsiddal a kukásokhoz! Autóúton nem villogjuk le a belső sávban szabályosan haladókat!!!
A nem kívánt rész törlendő. Igazad meg úgyse lehet, mert a szakértők ITT vannak...:)
jelentéktelen alak 2010.08.27. 23:01:58
Ahogy gondolod... :-)
"streetfighter" 2010.08.27. 23:22:43
"A közlekedők egy része figyelembe vette azt, hogy mögötte egy gyorsabban haladó jármű érkezik, de az előttem haladó szürke Astrában ülő hölgy nem."
Nem ártana, ha figyelmesebben olvasnál.
"Ne kérdezd meg ismét , hogy hogyan, mert éppen neked, már többször leírtam."
Ezt egyszer írtad le, amivel nem értettem egyet. Nagyon mondva csinált.
"Szíveskedjél már elfelejteni azt a buta hozzá állást, hogy ha neked szabálytalankodni szottyan kedved, akkor mindenki haptákba állva, a kegyeidet keresve, minden áron elő fogja segíteni a tiltott tevékenységedet."
Ha figyelmesebben olvasnád a hozzászólásaimat, akkor tudnád, hogy én soha nem várom el, hogy lehúzódjanak előlem, ha nincs rá mód. Nem szoktam villogni, ráereszkedni senkire.
Türelmes vagyok egy bizonyos határig. De amikor valaki az autópályán 500m-re lévő jármű előzését is folyamatosan a belső sávban képzeli el 130-cal, az szokott zavarni.
Netuddki. 2010.08.27. 23:28:59
Ilyenkor ugyan mutogatni nem szoktam, de kínosan betartom a megengedett sebességet. Inkább alulról, mint felülről.
Remélem segítettem. XD
(---Flúgos Buszos---) 2010.08.27. 23:35:24
jelentéktelen alak 2010.08.27. 23:44:10
"A közlekedők egy része figyelembe vette azt, hogy mögötte egy gyorsabban haladó jármű érkezik, de az előttem haladó szürke Astrában ülő hölgy nem."
Igazad van, ez értelmezhető volna úgy is, hogy az üres külső sáv mellett ment a belsőben.
Számomra életszerűbb, hogy a többiek akár lassítás árán is kihúzódtak, vagy ugyancsak nem törődve a sebességkorlátozással, addig nagyobb tempóval mentek, míg nem volt elég nagy lyuk kisorolni. Ha az üres sáv mellett ment volna a hölgy bent, miért csak ott próbál előzni, ahol kevés hely?
"Ezt egyszer írtad le, amivel nem értettem egyet. Nagyon mondva csinált."
ehet, hogy neked címezve csak egyszer. De az, hogy mondva csinált, finoman szólva is hülyeség. Ugyanis pont a-miatt szívatnak engem a gyorshajtók. Nem akarok kilométerekkel a lassabb mögött sávot váltani, kellő távolságból, meg már csak lassítás után tudok, mert jönnek későn kelők. Én meg nem tudok egy egyenletes, szabályos tempóval menni.
Nagyon is valós gond, még ha nem is fogadod el! Biztos vagyok benne, hogy nem csak engem zavar. De abban is, hogy akit nem érdekel, hogy szabályosan közlekedik-e, az fel sem tudja fogni, hogy miről van szó. :-)
"...De amikor valaki az autópályán 500m-re lévő jármű előzését is folyamatosan a belső sávban képzeli el 130-cal, az szokott zavarni."
Mikor mész a tempóddal a pályán és mögötted még 3autó hasonló tempóval, akkor mégis mit kellene tennie, aki a még 500méterre lévő autó mellett is el akar menni 130-al?
Mert ha kimegy, akkor a 3. gyorshajtó autó miatt, lassítania kell a külsőben lassabb autó mögé, hiszen aligha fog tudni közétek vissza sorolni. Ha meg bent marad, még arra az 500métere, akkor téged bosszant fel.
Mackósajt66 2010.08.28. 00:50:04
A 2/A-n Vác és Pest között végig kint van a 90-es sebességkorlátozás, nagyon sokan mégis úgy közlekednek, mintha azt hinnék, ez azt jelenti, hogy 90 Ft lett a hamburger a legközelebbi Mekiben, pedig a nagy forgalom miatt elég nehéz előzni. Ekkor persze jön a másik seggében menés, villogtatás, az életveszélyes előzgetések. És persze az a hülye, aki szabályosan közlekedik....
Ezen az útszakaszon 3 olyan rész van, ahol egy rövid időre kiszélesedik két sávossá az út, na itt aztán elszabadul a pokol, némelyik nagy mutogatva ("mit képzelsz te barom, hogy betartod a KRESZ-t"), 130-150-nel dönget el.
És ezeket a vezetőket az sem érdekli, hogy szinte kilométerenként van az út mellett síremlék, annyi halálos baleset volt már itt, a legtöbb gyorshajtás miatt....
De azt sem értem, hogy a sünök a kétsávos szakaszoknál miért nem raknak ki automata trafikat, azért ha valaki tudja, hogy egy Pest Vác túra oda-vissza belekerülhet 3-400 ezer forintba (meg a jogsijába) is, meggondolná érdemes-e azért az 5-6 percért többször is életveszélyes szituba kerülni (és sodorni másokat).
kamu nindzsa 2010.08.28. 01:08:08
elég.volt 2010.08.28. 01:09:17
Indulj el időben. A sebesség tartományt meg otthon használd ki, a kertben. Villogtál volna rám, én beledöngöltelek volna az aszfaltba. Az lett volna csak az igazi tanítás.
Zsola777 2010.08.28. 02:03:36
Amióta elkészült az M2, évekig nem volt 90-es tábla. Lehetett is haladni 110-120-al (autóút).
De amióta felfordult néhány idióta, jellemzően a fel- és lehajtóknál, végig kitették a 90-et.
A baleset azóta is annyi, a síremlékek többsége pedig a 2x1 sávos részen van, és érdekes módon a tábla kihejezése után nőtt meg a számuk. Hányan fordultak árokba a szabálytalan előzések miatt! Ebből többet látok, és még a dupla fehér-piros sem rettent el mindenkit.
Ehhez képest a gyorshajtás ott, ahol 2x2 sáv van, semmi - lenne, ha mindenki jobbra tartana, mert az a biztonságos(abb).
Felőlem legyen trafi, ha ez sokakat megnyugtat, de az egysávos részeken ki fog figyelni? A szerencsétlen még a fényszóróját sem tudja felkapcsolni, ha meg villogok a szemből jövőre, hogy tegye meg, lelassít, esetleg leteszi a mobilját és beköti az övet. Gratulálok.
Bónusz: ha le lehet húzódni, le kell húzódni. Ha gyorsabb jön, lakott területen belül, párhuzamos közlekedésnél is le kell húzódni. Egyszerűen csak ezt kellene megszokni, hogy a belsőben csak akkor megyünk, ha balra fogunk kanyarodni (de nem kilométerek múlva!), vagy előzünk valakit. Legalább 10 évvel ezelőtt hallottam utoljára, hogy valakit amiatt büntettek, hogy nem tartotta be jobbra tartási kötelezettségét. Nnnna... kidühöngtem magam :)
BKV reszelő 2010.08.28. 05:11:24
Kedves Gábor!
Ne tegyél külömbséged magad és a rendszeres gyorshajtók között. Nincs. Mindannyian szabálytalanok vagytok, ún. gyorshajtók. Nehogy már megsértődj....tiszta gáz.
Clearvoyance 2010.08.28. 08:19:52
Én tegnapelőtt a családnak magyaráztam amikor jöttek a szabályosan 80-nal dumák...
Ja csak egyidejüleg két másik szabály sértve. Szerinem nemsokára megértik.
Autózz blog neked köszönhetjük. :)
egyittlakó (törölt) 2010.08.28. 08:36:13
Egyetértek a szövegeddel, kivéve azt hogy sünöknek nevezed a rendőröket. Akkor mégis mit vársz el tőlük, ha nincs meg a minimális tisztelet irántuk? Különben sem ők tehetnek az utakon tapasztalható állapotokról, hanem azok, akik a kampányukban azt büfögték, hogy rend lesz Magyarországon... hát azóta is várom.
Más: mi az a "meki"? Nem találom a szótárban. Eléggé idegesítő, hogy önjelölt nyelvújítók rombolják a nemzet nyelvét.
egyittlakó (törölt) 2010.08.28. 08:40:31
Újabb önjelölt nyelvújító...
Mi jön le neked, bazze? És ha már lejön, legalább létrán jön le?
főtengelyköszörülőkisiparostanonc 2010.08.28. 09:10:58
motoszka 2010.08.28. 09:28:52
"streetfighter" 2010.08.28. 09:55:14
Ha LE LEHET húzódni, akkor húzzál le és ne keménykedj.
A villogással nem értek egyet, de van egy-két balfék, aki csak ebből ért, mert így talán észre vesz. Annyira lefoglalja a kocsi úton tartása, hogy másra (tükörbe nézni) már nincs energiája.
Remélem egy ilyen "kemény gyerek" mint te nem ebbe a táborba tartozik, mert az igen röhejes lenne. :)
"streetfighter" 2010.08.28. 09:59:13
Én nem valószínű, hogy feltartanálak, mert ritkán járok autópályán. :)
Mellesleg fokozottan szoktam arra figyelni, amit mondasz. Ha látom, hogy miattam nagyon beszorulna valaki, akkor kiengedem, főleg, hogy ritkán megyek 160 fölött. Ott pedig csak a gázról kell levenni a lábam.
Tudom, sokan nem így gondolkodnak. :(
Mollyka08 2010.08.28. 10:05:21
Pista bá 2010.08.28. 10:16:01
a középső ujjat nehezen hiszem el valagábamászás/villogás nélkül (amitől szégyen vagy sem, de az én lábizmaim is el szoktak ernyedni)
subtotal 2010.08.28. 10:38:08
Miért mondom ezt: M3-on, mikor először mentem a frissen vásárolt BMW-mel (2004ben), villogás, index és seggébe mászás nélkül is húzodott le az autók többsége, még akkor is, ha minimális volt a sebességkülönbség (óra szerint 140 körül megyek a pályán).
Ez szöges ellentétben állt azzal, hogy a családban addig lévő Vectra-t és Octavia-t alig-alig akarták elengedni a belső sáv lovagjai, úgy kellett belőlük kikényszeríteni, hogy lehúzódjanak (soha nem előzök jobbról).
Ez a fajta respektje mai napig megvan ezeknek a tipusoknak, természetesen azért kivételek akadnak.
Ami engem évek óta leginkább zavar a közlekedésben, hogy aki hibázik, egyből minősíthetetlen stílusban elkezd ugatni arra, aki jelzi ezt neki. Ezt nőktől és vén papáktól is látom. Érdekes ha a hibázó felteszi a kezét és nyom egy bocs-t, ott az agresszió elszáll és senki nem akar felpofozni senkit a továbbiakban.
"streetfighter" 2010.08.28. 10:45:06
Azért a körülmények is fontosak ám!
Ha egyedül kolbászol a belső sávban és simán lehúzódhatna, akkor teljesen jogos a villogás. :)
Pista bá 2010.08.28. 10:49:56
"streetfighter" 2010.08.28. 10:58:00
A számítógép mögül nehéz ítéletet mondani a poszt valóságtartalmát illetően, ezért arra kell szorítkoznunk amit a posztoló írt.
Bár tény, hogy többször nekem is voltak fenntartásaim az írásokkal kapcsolatban. :)
Dernovics Laszlo 2010.08.28. 11:26:38
pollypudlipötty2 2010.08.28. 11:35:02
Aki bunkó, az bunkó gyalog, autóval, kalviatúrával is.
Általában nem szoktam túllépni a sebességhatárokat; a ráérősségtől függően valahol 110-130 között autózom autópályán. Ráadásul igyekezve jobbra tartani. DE. Ha utolérek és előzők egy 90-nel haladót, akkor a belső sávban felgyorsítok ugyan 130-ra, ha mögöttem siet valaki, de a sebességhatárt nem fogom a kedvéért átlépni. Ha villog, akkor mégannyira sem. Mint ahogy nem fogok Siófokig 90-nel menni a kamion mögött csak azért, hogy ő vidáman döngethessen 150-nel.
Ennyi.
Igaz, mutogatni sem fogok neki.
pulykamaki 2010.08.28. 11:36:52
bunkó · http://bunko.blog.hu 2010.08.28. 11:54:02
bunkó · http://bunko.blog.hu 2010.08.28. 12:00:35
Sajnos sokan sok szabályt az emberek nem értenek, vagy saját kedvük/érdekeik szerint értelmeznek, mert nem egyértelmű a megfogalmazásuk.
A probléma tömegeket érint és évente valószínűleg igen sokan halnak meg az utakon emiatt, de jogalkotók/rendőrök meg nagy ívben nem törődnek ezzel.
dattis 2010.08.28. 12:26:13
''autónepper.'' 2010.08.28. 12:30:16
posztoló meg igen nyugodt volt a helyzetbe;) ezért kell egy kicsit erősebb autó:) hogy az ilyen helyzeteket hamar le tud és esetleg te mutogass neki ne ő neked:)
szőketisza 2010.08.28. 12:33:47
Hogy mennyire igazad van. Sokan a klaviatúrát is agresszív hajlamaik kiélésére használják. (pld. "streetfighter")
pfpf 2010.08.28. 12:33:54
''autónepper.'' 2010.08.28. 12:33:59
dattis 2010.08.28. 12:35:18
Nem lehet, hogy azért nem ment le, mert telítettek voltak a sávok, vagy mert előtte is voltak, és ő sem bírt gyorsabban menni?
''autónepper.'' 2010.08.28. 12:36:50
tundrazuzmo (törölt) 2010.08.28. 12:37:00
- Miért kell "kényelmesen" 80-nal menni lakott területen kívül?
- Miért kell "kényelmesen" 110-el menni autópályán?
Én már a GPS-ek előtt is tudtam, hogy a kmóra csal, méghozzá többet mutat. Azt is tudtam, hogy a rendőrök nem büntethetnek meg a maximális sebesség +10%-ig, mert mérési ponotsság miatt ennyi ráhagyás van. Éppen ezért mentem óra szerint mindig 140-nel, amíg meg nem lett a GPS. Akkor rájöttem, hogy az óra többet csal, mint amennyit szeretnék, ezért GPS szerint megyek 143-mal. Ekkor az kmóra 150 körül mutat...
Körkérdés. Ki miért megy csak 130-cal (vagy kevesebbel)autópályán, és miért nem megy mondjuk 143-mal?
a) Nem tudja, csal (valósnál többet mutat) a kmórája?
b) Nem tudja, hogy a rendőr +10%-ig nem büntet?
c) Fél, ezért nem megy + 10 km/h-val többel, mert az veszélyes - 130 még biztonságos, de 143 már halálos?
d) Fogyasztás miatt nem nyomja neki - 110-zel még szépen eszik a kocsija, de 130 közelében elkezd zabálni?
e) kevesebbel megy, de ezzel nem akadályozza a forgalmat - autópályán a külső sávban megy, még kamiont előzni is ritkán jön be a belsőbe
f) egyszerűen leszarja a többi közlekedőt - "mehetek én 110-zel a belső sávban is".
szőketisza 2010.08.28. 12:39:03
Villogtál, ráhúztad a kormányt. Akkor ki is az agresszív bunkó?
''autónepper.'' 2010.08.28. 12:42:10
jah és még van egy réteg akiket meg lehet figyelni aki új autót vezet az nagyon félti kmtereket hagy másik mögött és már annyira lassan megy hogy ezzel okoz balesetet....
dattis 2010.08.28. 12:45:56
Még fejlődnie kell MO-nak etéren sajnos. Pl. van 3 sáv, asszem M1-es, vagy M7-es bevezető, nem tudom, sorry, richtig mindenki a középső sávban megy. Erről is lekéne szokni. Oké, tudom, nyugaton a kapaszkodósávok sem a külső sávból nyílnak, hanem a belsőből, így biztos, hogy az ember nem a középsőben marad Talán már egy tendencia elindult etéren is nálunk, pl az M31-esen már jártam, és ott ez a téma rendben van.
''autónepper.'' 2010.08.28. 12:47:06
''autónepper.'' 2010.08.28. 12:49:10
sőt olyan is van aki elenged de utána be áll a seggembe és ő is elkezd villogni ezt főleg a opelesek csinálják most gondolja hogy 101le astrával lenyom egy 180 le dieselt?:D
''autónepper.'' 2010.08.28. 12:53:01
dattis 2010.08.28. 13:01:42
Sokan azért nem mennek vonattal, mert egyszerűen nem éri meg, mert kétszer annyi ideig tartana mint autóval.
Mi erre a megoldás?
''autónepper.'' 2010.08.28. 13:14:18
meg oldás erre az hogy nem tartunk fel senkit nem oktatjuk egymást jobbra tartunk stbstb...
"streetfighter" 2010.08.28. 15:25:47
Te sem vagy ép eszü az biztos!
Uzi 2010.08.28. 16:18:36
Ha valaki rámvillant vagy agresszívkodik és nem tetszik, akkor lemegyek jobbra és utána villantok egyet hogy úgy érzem ez nem volt kóser vagy odalépek amint feszlabadul az út (német pályán is kevesen tartják a lépést 240-250-es tempónál). Lényeg, hogy a gázos másik autós minél gyorsabban messze kerüljön, előlre vagy hátra az édes mindegy.
dattis 2010.08.28. 17:56:06
Részemről kitartást és türelmet kívánok mindenkinek és azt hogy ha nem kell, akkor indokolatlanul ne menjünk a belső sávban, feltartva a gyorsabban jövőket. Meg azt is, hogy esetleg ha jön mögöttem valaki 150-el, és látja, hogy nem fogom (vagy aki épp ott van) tudja befejezni az előzést, nem kell fékezni, picikét elveszem a gázt, és mindjárt nem ér bele az ember seggébe, és mindjárt mehet is tovább, néhány másodperc az egész. Tiszteletben tartom azokat, akik sietnek 160-al, menjenek, "nyugodtan", nem jobb lenne így mindenkinek, a fölösleges idegeskedést mindkét részről megspórolni?
Vezettem nyáron ausztriában, abszolút nincs tekintélyt parancsoló autóm, ezt vállalom, nem zavar. Belső sávban megy a vonatozás, és a mögöttem a mondjuk 300 LE-s Merdzsó nem villog le, hanem megvárja, amíg végigmennek az autók libasorban, utána úgy elhúz, hogy 10 mp múlva már nem látom. Ha ott ezt megtudják csinálni itt miért nem? Okés, más a kultúra, engem személy szerint ott sokkal kevesebb inger ér, nyugodtabban vezettem ott. Ismétlem, ez szubjektív vélemény.
''autónepper.'' 2010.08.28. 18:04:18
atila68 (törölt) 2010.08.28. 19:56:31
Remélem nincs több kérdésed.
Mackósajt66 2010.08.28. 20:31:45
Tudom, hogy ez nem a nyelvészeti blog, de elmagyarázom:
A rendőröket a népnyelv azóta hívja "sünöknek", amióta egy, a szabad véleménnyilvánításhoz fűződő alkotmányos jogát gyakorló teljesen ártalmatlan állampolgárt un. "sün alakzatban" vittek el, parancsnokuk hangos "sün,sün,sün..." kiabálása közepette. Pechükre ezt felvette valaki, kitették a netre, és azóta ennek valóságos kultusza van.
Részemről ez nem a tisztelenség kifejezése, ha a nép becenevet ad rendőreinek (lsd. pl. Angliában "bobby"), az azt is jelenheti, hogy szereti őket.
Azért viszont, amit 2006 és 2010 között tettek egyes rendőri veteztők és egyes, az utcán lévő rohamosztagosok néhány maszopszadeszes országtönkretevő hatalmának védelme értekében, azért nem tudom őket tisztelni.
A "meki" a magyarnak kissé idegen hangzású McDonalds gyorsétteremhálózat népnyelvi rövidítése, az emberek nagy többsége, a fiataloknak pedig szinte a 100 %-a így hívja.
Szerintem pont arra néznének furcsán a srácok egymás között aki pl. azt mondaná, hogy "Elmegyünk a McDonalds gyorsétteremlánc kőbányai egységébe elfogyasztani egy hamburgert?"
A nemzet nyelvét a nemzet alakítja, és a nemzetnek a fiatalok is tagjai.
Nem tudom, egyébként mennyivel lett volna
magyarabb, ha a "meki" helyett az ősmagyar "McDonalds" szót használom....(egyes források szerint már Szent István elrendelte, hogy 20 falu építsen egy McDonalds-ot, de ezt aztán valaki eltüntette a krónikákból:)) )
Na ennyit a nyelvészkedésről.
Uzi 2010.08.28. 20:33:40
Magyarországon én sokkal kevesebb ilyen esettel talalkozom, szerintem kifejezetten jól állunk (vagy túl agresszív az autóm eleje?). (nem számítva a hétvégi M7-est)
"streetfighter" 2010.08.28. 22:35:51
"streetfighter" 2010.08.28. 22:38:34
"néhány maszopszadeszes országtönkretevő hatalmának védelme értekében"
Az ilyen beteges megjegyzések nem éppen ide valók.
"streetfighter" 2010.08.28. 22:42:51
"néhány maszopszadeszes országtönkretevő hatalmának védelme értekében"
Szerintem az ilyen beteges megjegyzéseidet hanyagold ezen a blogon!
Eltévesztetted a házszámot bunkó!
CD-R80 2010.08.28. 23:49:25
dattis 2010.08.28. 23:52:59
dattis 2010.08.29. 00:00:14
Reggie 2010.08.29. 00:00:20
jelentéktelen alak 2010.08.29. 00:26:00
Én azért megyek "csak" 130-al (GPS szerint), mert annyi a megengedett maximum. Ez egy szabály, amit nem a rendőr miatt, hanem magam miatt nem szegek meg.
De lopni sem járok. Pontosan tudom, hogy bizonyos értékhatár alatti lopásért, nem jár büntetés. Mégsem járok lopni. Nem a büntetés tart vissza, hanem magam miatt nem teszem.
Tudod vannak olyan emberek, akik igyekeznek úgy élni, hogy ne legyen okuk szembe köpni magukat.
Egyébként bizonyos kivételektől eltekintve, a KRESZ nem határoz meg minimum előírt sebességet.
Tehát aki kényelmesen megy 80-al, 110-zel, a semmilyen szabályt nem sért. Bár én igyekszem a lehetőségeket kihasználva, a lehető leggyorsabban menni, de azt is dudom, hogy ez nem kötelező, így el sem várom senkitől.
pl autópályán, Magyarországon, 0-130km/h (ha tábla másként nem rendelkezik) a vezető szabad választása a sebesség. Ezen tartományon belül, bármennyivel mehet a belátása szerint, amit biztonságosnak érez.
A 143, sehogy nem fér ebbe bele.
jelentéktelen alak 2010.08.29. 00:28:07
Zsola777 2010.08.29. 00:52:24
Az autó légellenállási mutatójától függően (Cv). Szögletes autóval, kombival naná, hogy 70-80 ez a határ, de már egy régi Calibrával (sokáig vezető volt Cv alapján) simán 110, ha nem 120.
És akkor még csak és kizárólag a légellenállásról és fogyasztásról beszéltünk.
@jelentéktelen alak: Az nem nulla!
"37. § (1) Autópályán és autóúton, valamint az azokra való ráhajtásra szolgáló úton (az előjelző táblától kezdődően) csak olyan gépjárművel, illetőleg gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel szabad közlekedni, amely sík úton legalább 60 km/óra sebességgel képes haladni; ezeken az utakon más jármű közlekedése tilos."
Zsola777 2010.08.29. 01:01:33
Szóval ha ez lassabb haladásnál nem áll fenn, felőlem mindenki annyival megy, amennyivel akar.
jelentéktelen alak 2010.08.29. 01:10:42
Ismerem azt a szabályt. De melyik rendelkezik arról, hogy amelyik jármű képes 60-nál gyorsabban menni annak kell is 60-nál gyorsabban menni?
Mert az általad idézett szabály, mindössze a képességet követeli meg.
Aki külső sávban 40-el cammog és van még mellette egy belső sáv is, az nem akadályoz, hiszen bármikor, bárki megelőzheti.
De még 2x1 sávos úton sem akadályozás, ha lényegesen a megengedett sebesség határ alatt autózik valaki, de nem a felező vonalra húzódva teszi. Ha mindent elkövet, hogy elősegítse a megelőzést, akkor nem akadályozás. vagyis nem szegi meg a 26§ sem.
Magam is bosszankodom, ha túl lassan kell mennem valaki miatt. De tudom, hogy joga van lassan menni és e-szerint reagálom le.
Nekem más megítélés alá esnek a jogukkal élő, de mégis zavaró emberek, mint akik akár a jogukkal visszaélnek, vagy nem is jogosan zavarnak, akadályoznak. Az utóbbiakra, nagyon zabos tudok lenni. Az elöbbiek, részei a normális életnek.
Zsola777 2010.08.29. 01:16:06
Autóúton, ahol lehet 2x1 sáv, az én értelmezésem szerint aki sík úton 60-nál lassabban megy csak úri passziója miatt, az feltartja a forgalmat, ergo szabálytalan.
Ha nem tetszik, mehet másodrendű útra.
A 2x2 sávos úton kívül mehet lassan, de ha ezzel a mögötte lévők mindegyikét plusz manőverezésre készteti (ki kell kerülniük, ezzel lassítják a forgalmat), akkor az is szabálytalan.
Egyébként egyetértek, más hülyesége miatt baromság idegeskedni, másokat megleckéztetni pedig nem az úton kell, hanem a bíróságon :)
jelentéktelen alak 2010.08.29. 01:33:16
Nagy különbség nincsen a véleményünkben, de némi eltérés mégis van.
Úgy gondolom, hogy nem emelkedőn kap felmentést a 60-nál lassabb haladásra bármely jogosan közlekedő. Én már bevallom álltam is autópályán. álltam már autópályának a belső sávjában is. Az sem volt ritka, hogy 2-es alapjáraton mentem autópályán, hosszú, hosszú perceken keresztül. Mindezt tettem teljesen szabályosan, hiszen sajnos a forgalom indokolta, amit tettem.
Egyébként a 26§, nem csak autóútra vonatkozik, hanem minden közútra. Vagyis, aki lényegesebben lassabb, mint az egyébként lehetséges tempó, mindenütt akadályozhat szabálytalanul bárkit. Ezért én nem az út jellegétől, vagy a közlekedő sebességétől teszem függővé, hogy akadályoz-e, hanem a viselkedésétől.
Még akár a mögöttem jövő gyorshajtó is akadályozhat, ha miatta nem tudok sávot váltani és előzni a megengedett maximális sebességgel haladva és e-miatt kell lassítanom.
Bár ő nem a 26§ szerint teszi...
"streetfighter" 2010.08.29. 09:23:48
"Aki külső sávban 40-el cammog és van még mellette egy belső sáv is, az nem akadályoz, hiszen bármikor, bárki megelőzheti."
Igen csak kettős mércével mérsz!
A 40-es nem tart fel senkit, de ha én 160-nal megyek, akkor feltartalak az előzésben.
Gondolkodj már el milyen hülyeségeket írsz!
droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.08.29. 10:23:18
droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.08.29. 10:41:23
droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.08.29. 10:57:15
Zsola777 2010.08.29. 11:05:07
droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.08.29. 11:41:38
jelentéktelen alak 2010.08.29. 12:39:19
Az egyik szabályos, a másik szabálytalan.
Ha ezt nem érted, akkor helyetted hiába gondolkodom... :-)
jelentéktelen alak 2010.08.29. 12:41:14
viszont az indok, nem kell, hogy külső indok legyen. Bármi lehet indok, ami nem ütközik egyéb szabály sértésbe.
"streetfighter" 2010.08.29. 13:11:44
Helyettem neked nem kell gondolkoznod. Vetítesz rendesen. :D
Itt a feltartásról volt szó, nem a szabályosságról.
Csak hát más érved nincs, mert nem is lehet, hiszen a saját csabdádba estél.
Értem én. :D
jelentéktelen alak 2010.08.29. 13:31:36
Nézd értelem szerűen mindkettő feltart. Nyilván az is, aki jogosan teszi, az is jogtalanul.
Az is feltart, aki pénztárnál előttem ár a sorban, hiszen meg kell várnom, míg ő is fizet. DE nem zavar, hiszen jogosan teszi. Neki is fizetnie kell, előbb ért oda, szó nélkül kivárom. Az is feltart, aki megáll az üzlet ajtajában és ott telefonál. Ő megállhatna máshol is, így jogtalanul tart fel, ezért ezt szóvá is teszem. Minimum utat kérek.
Bizonyos értelemben, mindannyian feltartjuk, akadályozzuk egymást. De rohadtul nem mindegy, hogy milyen módon.
Ha nem érted, akkor nem tudok segíteni.
"streetfighter" 2010.08.29. 16:39:39
"Nézd értelem szerűen mindkettő feltart."
Kösz.
Ezt akartam olvasni, mert eleinte nem ezt írtad. :)
A többi csak porhintés. :D
jelentéktelen alak 2010.08.29. 17:09:55
Össze mosol fogalmakat. A feltart és az akadályoz nem teljesen azonos jelentéssel bírnak.
Aki lassan megy az feltart és akadályoz. Ezt megteheti bizonyos módon és körülmények között.
Aki gyorshajt, az bizonyos esetekben feltart, akadályoz és veszélyeztet. Erre csak a kék villogó és a sziréna jogosít fel bárkit is, akkor is csak bizonyos módon és körülmények között.
Én leszarom, hogy ki, miként gondolja, de nálam a tisztességtelen és szabálytalan, sosem fog empátiák, toleranciát kiváltani. Aki viszont nem lépi át ezt a szintet, az a tőlem telhető módon segítem, tolerálom.
Ez nem azt jelenti, hogy bárkit is nevelnék. Ez azt jelenti, hogy semmilyen módon nem fogom segíteni a szabálytalanokat az úton, vagy bárhol a szabálytalanság folytatásában. De akár az ő hátrányukra is segíteni szoktam és is fogok másokat.
Nem érdekel, ha valaki siet. Nem veszek róla tudomást, Csak annyira, amennyire az feltétlen szükséges egy baleset elkerüléséhez.
Így, ha mögöttem közeledsz túl gyorsan, nem biztos, hogy nem fogok előtted lemondani az elsőbbségemről egy kereszteződésnél. Nem azért, mert te, vagy egy hozzád hasonló száguldozik mögöttem, hanem mert egyébként is lemondanék ott és akkor a másik javára az elsőbbségemről.
(persze nem akkor, ha már nem tudsz mögöttem megállni)
Ha ezek a dolgok szerinted a porhintés kategória, akkor nagyon tudlak sajnálni. Ez értékrend, stílus. Sosem fogok azokhoz alkalmazkodni, akik semmibe veszik a jogaimat, a tekintélyemet. Nem fogom segíteni sem egy tolvaj, sem egy gyilkos, sem egy csaló tevékenységét. A gyorshajtás meg nálam a csalás egy pofátlan formája.
Független attól, hogy ez tetszik neked, vagy sem.
Nem foglak erről meggyőzni, mert számodra önző módon összemosódnak a tisztesség és tisztességtelenség fogalmai. Soha nem is fogod megérteni mi az amit itt írok, annyira idegen számodra az ilyen.
De jó ha tudod, hogy vannak olyanok is utakon, mint én. Akik nem rád vadásznak, nem téged akarnak felbosszantani -még ha az esetleges üldözési mániád miatt ezt is gondolnád- simán leszarják- a törvényesség keretein belül- , hogy mit akarsz.
"streetfighter" 2010.08.29. 18:00:55
Neked a közlekedésről az én szememben "abnormális" a felfogásod.
Aki a gyoshajtást a szó szoros értelmében tisztességtelennek, mások semmibevételének a legyorsultat megalázottnak tekinti az számomra nem normális. :(
A közlekedéshez való hozzáállásunk teljesen más.
Neked nincs tekintélyed az úton velem szemben bármilyen autóban is ülsz, teszek rá.
Ha útban vagy kikerüllek, leelőzlek, mint bárki mást. Nem szorulok a segítségedre, mert én úgy szoktam autózni, hogy erre ne kelljen számítanom. Nem várom el, hogy velem előzékenykedj stb..
Hozzá vagyok szokva a sok balfékre az utakon, hiszen nem most kezdtem. Már messziről és egy két reakciójából kiszúrom az ilyeneket.
Te ebbe a táborba tartozol e nem tisztem eldönteni, mert nem láttalak vezetni.
Épp ezért kérem, hogy te se vegyél készpénznek tőlem olyan dolgokat, ami a te fantáziád szüleménye.
''autónepper.'' 2010.08.29. 19:21:40
''autónepper.'' 2010.08.29. 19:23:21
@dattis: szerintem simán meg férünk mert meg van benned az a plus ami többiekből hiányzik:)
jelentéktelen alak 2010.08.29. 21:54:14
Eddig 1:1
Te már messziről elkezdted felhívni a figyelmét az ő hibájára, villogtattál, hogy menjen a helyére, a külső sávba. Hogy is szokás az ilyet nevezni bizonyos körökben?
Önkéntes rendőrködés? Nevelés?
Elkövetted annak ellenére, hogy te magad is szabályt szegtél.
Erre a másik hülye -de fontos, hogy csak ez után, hiszen a kérdésed az volt, hogy volt először a...- integetett, mutogatott, fékezgetett, ahelyett, hogy befejezte volna a szabálytalan közlekedést és kisorolt volna a külső sávba.
Ez sem más a szememben, mint önkéntes rendőrködés, nevelés.
Erre is mondhatnánk, 1:1, de ügye kérdés az volt, hogy ki kezdte.
Aztán, mikor kisorolt, te még rá is rántottad a kormányt. Ami minimum egy veszélyeztetés. Ez, az eddigi szabálysértésektől függetlenül is már bűncselekmény kategória.
Ilyen erőszakos és veszélyes tettet a történetedből, nem láttam a másik fél részéről.
Tehát, nem csak hogy te kezdted a bunkó viselkedést, te is követted el a legnagyobb hibát.
Hát ezért.
jelentéktelen alak 2010.08.29. 21:57:43
Bocsi, ez autóneppernek szolt!
''autónepper.'' 2010.08.29. 23:28:19
''autónepper.'' 2010.08.29. 23:40:08
(---Flúgos Buszos---) 2010.08.30. 01:09:35
Egy tank üzemanyagnál meg nem mindegy,hogy mennyi km-t tudok elmenni. Lehet 2-3 órával később érek oda,de több marad a tankban legalább 250 km-nyire elegendő.
Nem véletlenül tanítják a gazdaságos vezetést is.
Reggie 2010.08.30. 03:17:46
Reggie 2010.08.30. 03:18:17
Intizar 2010.08.30. 13:07:46
Alikam 2010.08.30. 15:32:31
Tehát teljesen felesleges arról vitatkozni, hogy mi a veszélyesebb a gyorshajtás, vagy feltartás.
Tertmészetesen bunkó volt a feltartó és én is láttam már hasonló eseteket, de a gyorshajtás (amikor 120-al megyek autópályán és állva hagy) az az igazi bicskanyitogató dolog.
Aztán még egy balesetet is csinál és okoz egy kellemes 10 kilométeres dugót.
"streetfighter" 2010.08.30. 15:44:16
Nem, az igazi bicskanyitogató az, amikor valaki 120-al lődörög a belső sávban a "kihalt" autópályán!
Azt meg jó ha tudod, hogy szinte mindent rá lehet fogni a gyorshajtásra. Még azt is, aminek semmi köze hozzá. :(
R_Gábor 2010.08.30. 16:54:08
Ez mire jó?
atila68 (törölt) 2010.08.30. 17:58:17
Csendben kérdem biztos vagy te ebben?
Azt viszont (sebességhatártól függetlenül) előírja, hogy nem(!) akadályozhatod indokolatlanul a forgalom zavartalan áramlását.
atila68 (törölt) 2010.08.30. 18:01:22
atila68 (törölt) 2010.08.30. 18:06:31
Ergo, ha éjszaka a 80-as táblánál 40-el mész és elütsz egy kivilágítatlan fekete gyakorlóba öltözött részeg kerékpárost akit egyébként 10-el ki tudtál volna kerülni az gyorshajtás.
Nem viccelek, ig.szakértő ismerősöm mondta példának mennyire is necces dolog a gyorshajtás.
atila68 (törölt) 2010.08.30. 18:08:43
"streetfighter" 2010.08.30. 18:18:16
Az ilyen hülyékkel nem kell foglalkozni.
"streetfighter" 2010.08.30. 18:18:47
Magyarázd már el, hogy miért tartja fel, ha ő elötte is folyamatos a sor!
jelentéktelen alak 2010.08.30. 19:54:06
Ne túlozz! Nem mondtam, hogy ő makulátlan volt.
Két szabálytalan volt a történetben, nem csak te! A különbség, hogy a nevelést/rendre utasítást te kezdted el és utána te mentél át veszélyeztetésbe.
Hogy te nem azért csináltad, hogy önkéntesrendőrködj? PFF Elhiszed, hogy bármelyik önkéntes rendőr ez állítja és valami agyament érveléssel alá is próbálja támasztani?
jelentéktelen alak 2010.08.30. 20:02:20
Azt írtam, hogy bizonyos kivételektől eltekintve. Igen, biztos vagyok benne, amíg nem idézel olyan paragrafust, ami ellent mond az állításomnak.
"Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza."
Ennyi van meghatározva a KRESZ- ben. Arról most ne álljunk neki vitatkozni, hogy mi számít indoknak, mert rengeteg féle indok lehet. Ezek egy része elfogadható indok, másik része nem elfogadható.
jelentéktelen alak 2010.08.30. 20:05:30
jelentéktelen alak 2010.08.30. 20:12:37
"A jármű sebességét az (1)-(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell."
Ha a fekete gyakorlóba öltözött részeg kerékpárost csak 10-el haladva látod meg időben és tudod kikerülni, akkor nyilván gyorsan hajtottál 40-el!
A szabály úgy szol, hogy "a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül..." Ha annyi a belátott út, akkor miért is akarsz gyorsabban menni? Miért jó vakon vezetni???
Mert ügye, ha látsz, akkor látod a fekete gyakorlóba öltözött részeg kerékpárost is. Ha meg nem látsz, akkor...
Akkor mi is a baj itten???
jelentéktelen alak 2010.08.30. 20:21:32
"Azt meg jó ha tudod, hogy szinte mindent rá lehet fogni a gyorshajtásra. Még azt is, aminek semmi köze hozzá. :("
Pl. mit?
''autónepper.'' 2010.08.30. 21:49:38
"streetfighter" 2010.08.30. 22:16:34
Mondok egy konkrét példát.
Télen abszolút nyogodt (kb.:40Km/h) tempóban autóztunk, mikor egy erősebb kanyarban éreztem, hogy megindult a kocsi hátulja. Mire felfogtam a menetstabilizáló már korrigált is.
A mögöttem jövő megpördült és az ő mögötte jövő pedig belecsúszott.
Ezek szerint gyorsan mentünk, holott mégsem, mert a hó alá nem látsz és a jégen, meg a 30 is sok a kanyarban!
Más.
Egyik ismerősöm sárfelhordás miatt csúszott meg. Nem ment gyorsan, de talán mégis.
Valaki elszáll egy olyan kanyarban, amit más simán bevesz azzal a sebességgel, de ő kapkodott, megijedt = "gyorsan" ment, holott nem, csak balfék volt. Szerintem nem kell folytatni.
Gyorsan ment, túllépte a sebességet, kész passz el van intézve. :)
jelentéktelen alak 2010.08.30. 23:40:38
Mindkét példádban van gyorshajtás. Az elsőben, nem te mentél gyorsan, hanem akik mögötted voltak. A gyorshajtás, nem abszolút számokkal fejezhető ki.
A KRESZ brilliánsan fogalmaz.
"A jármű sebességét az (1)-(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell."
Vagyis, nem azt mondja, hogy úgy menjél, hogy x méteren belül meg tudj állni, hanem hogy a belátható útszakaszon belül. Meg, hogy minden olyan akadály előtt, amire számítani kell.
Ez meg rengeteg mindentől függ. Úgy külső, mint belső körülményektől.
Csak a belátható út hossza is függ az időjárási körülményektől, az ember látási képességeitől (egyénenként változó), figyelmétől (minden pillanatban más és más mindenkinél), de pl. tereptárgyaktól (nehezen belátható kanyar, bukkanó, stb.) is, vagy az autó felépítésétől. Ezek csak a jellemzőbb körülmények, sok más is befolyásol. De pont így változik sok mindentől befolyásolva az az út is, ami a megálláshoz kell.
Ha neked egy olyan autód van, ami az adott kanyart be tudja venni jégen 90-el és meg is tud a kanyarban állni a jeges úton, ha a kanyar közepén meglátod az elakadt hóekét, akkor nem volt sok a 90. De ha valaki mögötted ugyan ott 15-el érkezik, és lecsúszik az úrtól, akkor ő bár sokkal lassabb volt nálad, mégis gyorsan hajtott.
Mert a körülményekhez képest volt túl gyors. Te pedig, nem, hiszen a képességeid és az autó képességei szerint nem volt sok a magasabb tempó az adott körülményhez.
Ilyen egyszerű ez.
atila68 (törölt) 2010.08.31. 08:59:10
atila68 (törölt) 2010.08.31. 09:02:33
záporjózsi 2010.08.31. 09:10:29
@jelentéktelen alak: A hétvégén egy mellékúton azért kellett lassítanom, mert az útra nőtt fáktól sem az utat, sem a táblákat nem lehetett látni a kanyarokban. Pedig utálok lakott területen kívül 85-90 km/h alatt menni, de nem szeretnék azért elütni egy kósza gyalogost vagy kerékpárost, mert nem belátható úton túl gyorsan haladok. A közútkezelő pedig $Ł|[°#@.
jelentéktelen alak 2010.08.31. 09:37:53
Mivel es kit veszelyeztetek???
jelentéktelen alak 2010.08.31. 09:38:50
Errol van szo. En is utalok lassabban menni, mint az egyebkent lehetseges volna. De neha muszaly. :-(
Clearvoyance 2010.08.31. 18:07:53
Úgy értettem a családom nemsokára megérti. :)
A többi az valóban a távoli jövő.
Kov 2010.09.02. 04:00:52
Amennyiben valaki az előbbi delikvenst vasalta ki negyvennel (a nyolcvanas táblánál), de bevarrták, akkor az illető rúgja ki az ügyvédjét.
Kov 2010.09.02. 04:01:19
Amennyiben valaki az előbbi delikvenst vasalta ki negyvennel (a nyolcvanas táblánál), de bevarrták, akkor az illető rúgja ki az ügyvédjét.
kida 2010.09.02. 10:17:50
-vannak akik egyszerűen megszálottan belsősávban mennek. hogy büszkeségből, - "nehogymár én a lassúbb sávban menjek" - vagy csak szimplán hülye azt nem tudom, de vicces, hogy ettől sokszor a külső a gyorsabb. még pályán is sokszor. én simán elmegyek mellette a külsőben (ha eddig is ott haladtam nem számít előzésnek!), mert ugye ő mi a faszt csinál a belsőben. legtöbbször csak nézem amint szkanderoznak tizen a belsőben életveszélyesen, na ilyenkor inkább lemaradok... ha másért nem akkor azért mert ki szeret elszabadult pszichopaták mellet lenni? én nem.
atila68 (törölt) 2010.09.02. 14:56:14
Ez felelőtlenség.
záporjózsi 2010.09.07. 10:12:14
''autónepper.'' 2010.09.07. 10:53:42