Na jó, valójában Gábor csak tanítóként nevezi az önkéntes rendőröket a levelében, de esetünkben egy hölgyről van szó vagy legalábbis valami olyasmiről, ezért lett a címben tanítónéni. Különben meg önkéntes rendőrnő is lehetett volna akár.
Először a korábbi szemetelős levelemhez, illetve a cég válaszához fűznék annyit hozzá, hogy a megoldás korrekt. Szerintem. Valószínűleg nagyobb „tanító” ereje van egy ilyen megoldásnak, mint a kirúgásnak. Nem beszélve arról, hogy talán valamelyest reklámot is csinálhatnak maguknak belőle. Minden rosszban van valami jó is, szokták mondani.
Amiért billentyűzetet ragadtam ismét:
Ma reggel sokakhoz hasonlóan dolgozni vagy egyéb helyre igyekeztem. Kicsit késésben voltam, így sietősebben közlekedtem. Általában kihasználom a megengedett sebesség + 10-15 km/h tartományt, mely így viszonylag dinamikus haladást tesz lehetővé, de egy esetleges villantás után nem bánja a jogsim. Ennek az lett az eredménye, hogy utolértem az M0-on egy „tanítót”.
A közlekedők egy része figyelembe vette azt, hogy mögötte egy gyorsabban haladó jármű érkezik, de az előttem haladó szürke Astrában ülő hölgy nem. Az első reakciója a középső ujj bemutatása volt. Egy darabig ment a vonatozás. Aztán jött jobbra egy viszonylag nagyobb hely. Gondoltam elmegyek szabálytalanul jobbról. Mivel az autóm teljesítménye korlátozott és a kerülendő autós is gyorsított ez nem jött össze.
Visszakerültem mögé. Jutalom: középső ujj, és forgalomlassító szívatás.
Az ócsai lehajtó előtt aztán hosszú szakasz volt, ahol egyik sávban sem volt autó. Itt már lehúzódott a külsőbe és elmehettem, illetve elmehettünk azokkal együtt akiket az oktatás alatt feltartott. Nem mentem elé „büntetni”, nem mutattam be neki, nem is érdekelt a na majd most én is megmutatom lehetőség. Nem vagyok büntető típus.
De:
Miért fáj az valakinek, hogy vannak akik gyorsabban szeretnének haladni nála? Az esetleges fotó után úgyis a gyorsabban közlekedő fizet. Tudom, hogy a gyors- vagy gyorsabban hajtás balesetveszélyes, de ez a hozzáállás szerintem legalább annyira balesetveszélyes, mint maga a gyorsabban közlekedés.
Ha valakinek sietős, mindent elkövet az előbbre jutás érdekében. (Itt nem az állandó letoló stílusban vezetőkre gondolok, mert náluk ez napi rutinnak számít.) Márpedig mindenkivel előfordulhat, hogy valamiért a normál hétköznapoknál gyorsabb tempóban kell vezetnie. A „tanító” csak felesleges stresszes helyzetet teremt azzal, hogy nem engedi elmenni a mögötte haladni akarókat. Vajon egy ilyen átmeneti majd én megmutatom mennyivel lehet menni hozzáállás elégedetté teszi?
Rendszeresen járok az M0-on. Sajnos sok autós tartozik a „tanító” kategóriába. Mögöttük több autó van minimális követési távolságra. A külső sáv sokszor kb. 70 km/h-val halad, de a belsőben sem érhető el még a megengedett 80 km/h sem… Ha van egy alkalmas hézag a külsőben, sokszor akkor sem húzódnak ki a szélső sávba. Nem beszélve arról, mikor 5-10 autó halad folyamatosan a belső sávban, annak ellenére, hogy a külső mellettük üres. Külföldi ugyanúgy, mint magyar.
Az utolsó 100 komment: