Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

3 km majdnem egy óra alatt Pesten

2010.09.01. 16:50 :: SilentSound

És a címhez tegyük hozzá, hogy ennek az időnek a nagyobb része az első néhányszáz méteren telt el. Engem n levele tovább erősített abban, hogy nem igazán szeretnék a belvárosban lakni, vagy ha egy mód van rá, autóval egyáltalán odamenni se.

Az átlagos esti programom.

17:30-kor kigördülök a kapun, gurulok 50 métert, és beállok a Királyi Pál utca végén a sorba. Ha valaki nem ismerné a környéket, a Kecskeméti utca, Bástya utca, Szerb utca, Fejér György utca, Veres Pálné utca [egy része], Szarka utca teljes forgalma a Királyi Pál utcai lámpával tudja elhagyni a környéket.

Ugyan ha a Kecskeméti utca és Királyi Pál utca közötti szakaszon a Bástya utca nem az utóbbi felé lenne egyirányú, akkor a Kecskeméti végére – a Koron Szálló miatt – rakott lámpa pont kétszeresére növelné a lehetőségek számát. Így azt a lámpát a vendégek és a Magyar utca forgalma tudja használni, de erre az utcára csak a Körútról lehet bejutni, a lámpával pedig csak olyan irányba lehet menni, ahova a Körútról amúgy is.

A Bástya utcánál érkezőknek elsőbbségük van [jobbról jönnek], ott a sor nagyjából a Szerb utcáig áll, míg a Királyi Pálon is végig, az Egyetem térig, így elég gyakori a dudálás, ami jogos a Bástya utcán állók részéről, az elsőbbség meg nem adása meg egy idő után talán érthető a másik sorban állóktól.

18:05, én vagyok az első a lámpánál. Mikor a lámpa zöld lesz, a körúton keresztbe menő gyalogosoknak még zöld (nekik előbb zöld, mint „nekünk”, a gyorsabbak már ott tartanak, hogy épp előttem mennek át, a Kálvin tér irányába (ugye pirosban). A Buda felé tartó autók is keresztben állnak előttem, lassan vált a lámpa a Fővám téren, mindig beragad valaki a kis utca elé. Kicsit távolabb a villamos is keresztben áll, mert elég meg beragadt az előző, aki a Királyi Pálból próbált balra kanyarodni.

Nem adom fel, sikeresen veszem az akadálypályát, nem ütöm el a gyalogosokat, kikerülöm az autót, megvárom, hogy a villamos el tudjon menni, és sikerül úgy besorolnom, hogy az autó háta nem lóg a sínre, mérhetetlenül büszke vagyok magamra (de én voltam az egyetlen, aki azon a zöldön kijutott az utcából).

18:12, második vagyok az Üllői útra (jobbra) kanyarodó lámpánál.

18:14, még mindig második vagyok, az előző zöldnél nem jutott ki az előttem álló, mert ott keresztbe az Üllőin lett egy zebra, annyi a gyalogos, hogy esélytelen zöldben (vagy sárgában) abszolválni a jobbkanyart. A harmadik lámpaváltásnál az előttem álló is lemond a szabályosságról, bőven pirosban kanyarodunk jobbra, igaz, utána még hosszú ideig senki nem jön sehonnan, hogy miért nem lehet ott hosszabb a zöld, rejtély számomra.

18:15, elértem az Üllői közepén feltárt lyuk csatornafelújítás-karbantartás-építés miatti sor végét.

18:20, leküzdöttem az előbb említett sort.

18:23, megérkezek a Nagyvárad térre, célomhoz. Nem vagyok ideges, nem vagyok feszült, nem, egyáltalán. Igen, metróval nagyjából 15 perc lett volna az út. Igen, a baj az, hogy muszáj autóval mennem (szállítmányozni nehéz nélküle). Igen, visszafele is meg kell tennem ezt az utat.

209 komment

Címkék: budapest közlekedés autó lámpa dugó útlezárás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Waldorf Rolandó 2010.09.02. 09:56:50

A vidéki vett-épített egy házat, mellé van egy 200-300-400 négyszögöles telke, ő azon uralkodik. A városi megvette a 60 négyzetméterét, abban basáskodik.
Elméletileg.
Mert utóbbi még sajátjának tekinti a közterületeket is, ahol ő kívánja megszabni, ki, mikor és mivel járjon arra, holott egy átutazó szegedinek éppen annyi joga van ott, mint neki.

záporjózsi 2010.09.02. 09:57:01

@acsa77: Én a BKV-n is telefonálok, ha meg olyan, akkor sétálok egyet jó kis mellékutcákon.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.02. 09:59:42

@acsa77: Ha olcsójánoskodsz, akkor autóval jobban megéri, mint vonatozni, ha meg nem olcsójánoskodsz, akkor ugyanannyiba kerül, csak kényelmesebb.

Bakker, CSALÁDDAL vonatozni? EGYEDÜL olcsóbban jutok el Pécsről Pornóapátiba, mint tömegközlekedéssel!

És igen, van olyan, hogy olcsóbb a tömegközlekedés.
Biztosan.
Ha MÁV dolgozó retyerutyája vagy.

Perillustris 2010.09.02. 10:01:58

@Waldorf Rolandó: Ezért jó a sétálóutca: igazságosan nem tud átmenni a szegedi és a helyi lakos sem. :P

Waldorf Rolandó 2010.09.02. 10:07:12

1. a városinak szüksége van a munkámra (bizonyítja, hogy megélek a munkámból)
2. heti 2 alkalommal be kell jönnöm az abszolút belvárosba, 2-3 óra erejéig.
3. oda-vissza 100km az út
4. nyáron néha biciklivel teszem meg az utat, dacára az aszfalton sem egyszerű terepviszonyoknak
5. bekaphatja-e minden belvárosi bringafasiszta?

igazi hős 2010.09.02. 10:10:42

@egyittlakó: "Az autózás a civilizáció fejlődésének elengedhetetlen része." Ezt felírom, annyira jó. Viszont a budai oldalon nem a "zöld terroristák" miatt nincs M0, hanem az összes helyi kiskirály miatt, hiszen mindenki azért költözött ki, hogy csendes, jó levegőjű környzetben és nehogy már mások pont ott menjenek. Persze neki legyen gyors útja befele. Szóval mindenki egy soksávos zsákutca végén szeretne lakni, de ez körgyűrűvel nem megy. (Máshogy sem.)

záporjózsi 2010.09.02. 10:10:56

Egyedül, autóval a közlekedés jelentős része nem olcsóbb, mint vonattal. Természetesen Velem és Tiszabezdéd között lehet, hogy olcsóbb, mert Velemben nincs vonat... Biztos gyorsabb, mert Velemből el kell buszozni Szombathelyre, onnan Pestre, majd Záhony felé. De ez a forgalom marginális része. A nagyobb városok között a forgalom rendben van, vonattal egy csomó időt lehet megtakarítani.

záporjózsi 2010.09.02. 10:12:23

@kolbászoszsömle: Az állam azt rendelte el. Elrendelhette volna a munkavállaló átköltözési költségeinek térítését is.

igazi hős 2010.09.02. 10:18:06

@Judge: Én is ennek az útnak egy részét teszem meg mostanában, de azt tegyük hozzá, hogy ehhez elég speciális időben kell menni. Gondolom reggel 7 előtt átérsz a Lágymányosin és visszafele is 4 (de inkább fél 4) előtt mész. Ezt nem mindenki tudja megtenni ezer okból kifolyólag.
Amikor 6-3-ig dolgoztam, én is röhögtem mindenkin aki a dugókra panaszkodott.

igazi hős 2010.09.02. 10:22:00

@Perillustris: Jó időben (mármint jó korán) tarható, nekem 13 km 20 perc, ha reggel 7-re bent vagyok, pedig nem taposom nagyon. (Viszont nagyrészt 70-es utakon jövök.)
Ma viszont 3/4 8-kor simán előztem a Lágymányosin az autókat a kerékpársávon.

Gazember Géza 2010.09.02. 10:34:56

Hiába: valóság.
Ez az Észak-Balkán.

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2010.09.02. 10:36:44

@Perillustris: Hidd el hogy ennyi. Naponta megteszem. Igaz, tolom neki.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.02. 10:39:01

@záporjózsi: Abban az esetben egy csomó időt megtakarítasz, ha az állomás mellett laksz, az állomás mellé mész, és pont annyi ideig tart a dolgod, mint ami két vonat indulása között van.

Minden más esetben se nem olcsóbb, se nem gyorsabb.

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2010.09.02. 10:39:44

@igazi hős: 7.20-25 kor gördülök ki a kapun.7.30 körül vagyok a Lágymányosin. 7.50 kor tuti bennt vagyok a cégnél.

záporjózsi 2010.09.02. 10:56:02

@kolbászoszsömle: Ebbe a hitvitába nem mennék bele. 50.000 fő alatti településen szinte mindegy, hogy hol laksz, a távolsági utazás idejéhez képest nem sokat kell gyalogolnod. Az olcsóságot meg hagyjuk, az autó kifejezetten drága, viszont te nem úgy számolsz, mint én.

záporjózsi 2010.09.02. 10:56:53

@Judge: Szabályos sebességgel sem sokkal hosszabb. Amúgy 8 előtt még egyszerű az az útvonal...

Ssipak 2010.09.02. 11:08:58

@egyittlakó:

"Ja, jól látod. A bringások is betolakodtak az életterünkbe, csak éppen a szabályokat szarják telibe."

öröm olvasni közben egy másik autóstól meg ezt:

"amúgymeg ha pesten laknál tudnád mit hol lehet kerülni (hol nem látszik a dupla záró, melyik egyirányúba ritka a rendőr, hol lehet átmenni még a 3 mp-e világító piroson, stb.)"

látom nem kicsit vagytok tudathasadásososak. nektek mindent szabad másnak meg semmit.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.02. 11:23:26

@záporjózsi: hitvitának beállítani egy gazdasági kérdést...

Perillustris 2010.09.02. 11:36:10

@kolbászoszsömle: Így van gazdasági. Jelenleg az előny, a haszon az egyénnél jelentkezik, az externális költségek pedig az "össztársadalomnál" csapódnak le.

Ami egyértelműen igazságtalan.

záporjózsi 2010.09.02. 11:37:13

@kolbászoszsömle: Hitvita, hogy ki mit számol bele...

avus · http://avus.blog.hu 2010.09.02. 11:42:51

@Szőke kisfiú: Ebben a városban mindenki áruszállító :).

VakondM 2010.09.02. 11:46:49

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs:
Nagyon jó ötlet, hogy legyen tiszta és járjon sűrűbben!
De:
1, a postoló írta, hogy szállítmányozni nehéz autóval, vagyis a BKV esélytelen.
2, a 47/49es villamos pont az ami csúcsidőben lámpaváltásonként jön a kiskörúton (pont mint a nagykörúton), sűríteni lehetetlen
3, erre a tisztasággal sincs igazán gond
4, ha a külvárosban nem ül át a delikvens az autóból akkor a belvárosban akármit teszel csak a helyiek fognak tömegközlekedni, bár ha a BKV is áll a dugóban akkor úgy van vele, hogy az autóban legalább biztosan ülhet és van rádió is, de valóban sok az "1 autó 1 ember" közlekedési stílus jegyében autózó

A kiskörutat jelen formájában félkészen átadni irtózatos felelőtlenség volt. Az átadás utáni hónapokban nem 1, nem 2 autó tört össze, hol autó-autó, hol villamos-autó összetűzésben. Akkor még a lámpaprogram is rosszabb volt, mire pedig a helyzet javulni látszott kitalálták a reprezentatív városkapu kiépítését - amire lett volna másfél évük amikor úgyis minden le volt zárva és a villamos sem járt.
Sajnos nap mint nap járok én is arra és nem csak egyszer oda-vissza, rettenetes!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.02. 11:53:09

@Perillustris: Két megoldás van erre: vagy olcsóbbá kell tenni a tömegközlekedést, vagy drágábbá az autózást.

Az előbbi látszik járható útnak, hiszen benzint tudok venni külföldön/traktorból kiszedem az olajat, felrakom a szlovák rendszámot, ha meg dugódíj van, akkora, hogy az miatt nem éri meg bemennem a városba, akkor _nem_ marad Budapest ekkora...
Legalábbis az a része kihal, amelyiket ki kell kerülni.

Perillustris 2010.09.02. 12:08:47

@kolbászoszsömle: Mindkettőt egyszerre, hogy nyíljon az olló. A BKV árait nem feltétlenül drasztikusan csökkenteni, hanem ésszerűsíteni kell (tarifarendszer átalakítása, újabb jegyek, bérletek, stb.).

Az üzemanyag árát már nem terhelném további adókkal, ehelyett a használatarányos díjakat növelném és igazítanám a költségekhez (autópálya- és egyéb útdíjak, hídpénz, behajtási díj, ingyenes parkolás megszüntetése, stb.)

D4D 2010.09.02. 12:10:33

@Perillustris: 35 perc alatt meg lehet csinálni simán, mindössze tudni kell, merre menj. Az átlaga azért magas, mert autópályán megy a törökbálinti lehajtóig.

D4D 2010.09.02. 12:11:10

@Perillustris: Egyébként a munkáltató fizetheti az üzemanyagnak egy részét is, km-enként 12 Ft ha jól tudom.

avus · http://avus.blog.hu 2010.09.02. 12:11:19

@kolbászoszsömle: Nyilván azért haldokolnak a csökkentett forgalmú kerületek.

Egyébként nem értem a posztbéli picsogást. Amikor valaki járművet választ, legyen tisztában annak előnyeivel, hátrányaival. Az autó nagy, és sok van belőle. Sok nagyméretű tárgy pedig könnyen eldugítja az általa használt csatornát.

záporjózsi 2010.09.02. 12:14:33

@VakondM: A lámpaváltásokat elvileg lehet sűríteni.

@D4D: Ehhez pl. az autónak a Te neveden kell lennie...

D4D 2010.09.02. 12:16:01

@záporjózsi: Magyarországon alig van pár hely, ahol 120-nál többet megy a vonat. Annyit mész kocsival is, plusz a kocsi egyből a címre visz, nem a város széli állomásra.

D4D 2010.09.02. 12:17:52

@Judge: Ha nem tolod mennyi lenne?
Merre mész?

ANPOV 2010.09.02. 12:17:59

Szállítani. Esetleg fuvarozni. De nem szállítmányozni.

D4D 2010.09.02. 12:21:13

@záporjózsi: Ha sűrűn vált a lámpa, akkor a kapacitásoldalon több az indulási veszteség.

záporjózsi 2010.09.02. 12:21:21

@D4D: Főúton 120-szal? Amúgy pedig én remekül tudok dolgozni vagy olvasni a vonaton. Ami nem IC, azon telefonálni is.

záporjózsi 2010.09.02. 12:23:00

@D4D: Viszont több villamost tud átengedni. Persze úgy is lehet csinálni, hogy a közút ne szenvedjen indokolatlan hátráltatást, de most ez legyen mindegy.

@ANPOV: ...és ha vámkezelni is elviszi a cucccot? ;)

igazi hős 2010.09.02. 12:24:10

@D4D: Mennyi az autópálya? 5-6 km és az is csak 100-as rész. Ha kicsit gyorshajtasz, akkor 6 km 3 perc, azaz a maradék 19 km-t 22 perc alatt kell megtenned, ez több mint 50-es átlagot jelent városban, szerintem még a 70-es Hungárián/Könyves Kálmánon se minden reggel lehet hozni (de délután szinte lehetetlen), a sűrűbb részeken meg pláne izgalmas.

VakondM 2010.09.02. 12:25:37

@záporjózsi:
Lehet, de ezzel csak olyan helyen érdemes operálni ahol a kereszt forgalom nem olyan sűrű mint itt. A megállóban lévő lámpákkal pedig nem lehet mit csinálni. Ha most megérkezik a villamos és akkor vált előtte a lámpa "pirosra" akkor van több mint 1 perce arra, hogy le és felszálljanak az emberek. Ennyi kell is, rengeteg az utas. A megoldás a 49es villamos csatolva járatása lenne - de ez sem teljesen ingyen lenne, a Kálvin teret pedig most rontják el úgy, hogy az 54 méteres szerelvény ne férjen be a megállóba. Akkor a jelenlegi sűrűséggel dupla annyi embert tudnál elvinni. De ezt többek között az M4 miatt nem lépik meg. Ugyanis az is bebizonyítaná, hogy a felszínen volt annyi tartalék ami a metró jelen formájában való megépítését feleslegessé tette volna és a maga 1-200 milliós kiépítési költségével pofátlanul olcsó...

záporjózsi 2010.09.02. 12:26:58

@igazi hős: Az adott útvonal a töredelmesen bevallott gyorshajtás mellett sok 60-as és 70-es szakaszt tartalmaz. Mivel ezeknél jelentős előnyt gyorshajtással sem lehet elérni, kb. reális lehet. Az időpontot pedig leírta, akkor tényleg jól lehet közlekedni.

záporjózsi 2010.09.02. 12:28:52

@VakondM: Azért az nem 100-200 millió, hanem jó pár milliárd, de igaz. Amikor a villamosnak tilt, akkor persze utascsere van, de a Bartókon is megoldották a jóval sűrűbb követést. Tervezhetetlenül sok kereszteződés meg nincs...

Waldorf Rolandó 2010.09.02. 12:36:37

@záporjózsi: 8-900 fős falu
- elcaplatsz a másfél km-re lévő vasúti megállóhoz (ez egy ilyen falu, az egy vasút utcán kívül, ahol van 12 ház, mindenhonnan másfél km)
-mész (azt ne vegyük, hogy ha süt a nap, ha esik az eső vagy ha fagy, mondjuk azt, hogy sose késik :))
-átszállsz
-buszra szállsz
-gyalogolsz fél km-t
megérkeztél
majd ugyanez vissza, utazási idő jó esetben 4 óra. Autóval 2:20-2:30, ha meghajtom a városon kívüli részt, 2-2:10.
Anyagiakban a vonat több, mint duplája az autónak, és ez csak egy főre számítva. Ez nem hit kérdése, ember.

D4D 2010.09.02. 12:47:12

@záporjózsi: Autópályán 130-al?

Majd minden úton 90 a megengedett, a vonatok többsége 80-al megy csak.

Bp-Győr-Hegyeshalom 160
Bp-Székesfehérvár 160 lesz majd Tárnoktól
Bp-Miskolc Hatvantól 120
Bp-Záhony 120

Tudtommal ezeken kívül máshol rendre 100, de inkább 80 a megengedett pályasebesség
(Bp)-Cegléd-Szeged 100 az autópálya 130-al szemben.

Egyébként telefonálni autóvezetés közben is lehet, egykét Darwin díjas még e-mailezik is, olvasni meg itthon a legjobb a karosszékben.

D4D 2010.09.02. 12:52:24

@záporjózsi:
A villamosok maximális számát a megállóban tartózkodási idő határozza meg, tehát ha a Kálvinon a templomba járó nyugdíjas hívők miatt (nehezen szállnak le-fel) 2 percet áll a villamos, akkor sem lehet neki 40 mp-enként zöldet adni máshol, mert akkor is csak 2 percenként lehet járatni.
Ha ott a Kálvinnál (Nyanyák most nincsenek) 45 másodpercenként engedsz egy kocsit, akkor az mindenhol ennyi kell, hogy legyen, a Bartókon is. Ott ez kivitelezhető? a Rákóczi forgalmát 45 másodpercenkénti ciklusba lehet tenni? A Rákóczinak akkor az Astoriánál 20 másodpercekre lenne zöldje.
Egy 20 másodperces zöldben sokkal kevesebb autó halad át, mint egy egyperces zöld második 20 másodperce alatt.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.02. 12:52:30

@záporjózsi: IC-n miért nem telefonálsz? Azon nem szabad? :o

záporjózsi 2010.09.02. 13:00:48

@kolbászoszsömle: Mert nincs hol. A csomagot nem hagynám ott, hogy a kocsivégre menjek, a fülkés kocsikban viszont elég jól lehet a folyosón telefonálni.

@Waldorf Rolandó:
"Anyagiakban a vonat több, mint duplája az autónak"
Ez nem lehet igaz. Vagy ilyen autó, vagy ilyen vonat nincs. Természetesen lehet vállalni az időmegtakarításnak megfelelő többletköltséget, de akkor azt be kell vállalni, le kell írni.

@D4D:
Bp-Győr-Hegyeshalom 160
Nem igaz.
Bp-Székesfehérvár 160 lesz majd Tárnoktól
Mikor?
Bp-Miskolc Hatvantól 120
Talán még igaz is lehet.
Bp-Záhony 120
Nem igaz.
A vonatok jellemzően 120/100-asak vagy 120/120-asak.

A villamosok miatt a Bartóknak egyedi programja van. Ahhoz hasonlót fognak telepíteni pár éven belül több helyen.

Waldorf Rolandó 2010.09.02. 13:24:32

@záporjózsi: de igaz, meg ne hazudtolj már látatlanban
vonat oda-vissza 2560+ 2 buszjegy 640, összesen 3200, egyszer-egyszer oda-vissza át kell szállni, gyalogolni meg amit akarsz.
Az autó megfordul 4,9 liter dízelből, shellnél tankolok, 331,9x4,9=1626,8Ft, ajtótól-ajtóig.

Ne gyere nekem, hogy ja, a busz az nem a vonat.
Vehetek biciklijegyet retúr 400, úgy a vonatozás nekem 2960.
És senki nem térít nekem semmit.

Waldorf Rolandó 2010.09.02. 13:28:30

@Waldorf Rolandó: de ha a nagyobb kocsival megyek, akkor 3400-ra jön ki most egy kör.

Fospunpa Bizottság 2010.09.02. 13:34:45

olyan vicces, hogy senkinek nem jut eszébe, hogy azért nem jut előbbre a szarjával, mert egy másik gyökér ül előtte a sajátjával és így tovább. a posztoló is írja. zöldnél 1-2 kocsi jut ki, mert ott is kocsi van. meg ott vannak a gyalogosok is, borzasztó. ennyi, megtelt veletek a belváros, és mindenki más hibás, csak az nem, akik miatt megtelt.

szar helyen laksz, szar a munkád vagy szarul közlekedsz. az egyik miatt ülsz a dugóban. ez jusson eszedbe az 1-2-3 órás ücsörgés során.
:)
szerintem megérdemli, aki olyan hülye, hogy erre szánja az idejét, és nem változtat.

napi 2 óra dugóban ücsörgés az mennyi évente? :D

balfaszok.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.02. 13:40:22

@Waldorf Rolandó: Mindjárt elmagyarázza, hogy ebben nincs benne a biztosítás, meg az amortizáció, meg a szerviz... :D

igazi hős 2010.09.02. 13:48:08

@záporjózsi: Én is erre járok, de szerintem kb. 7:00-kor szűnik meg a Könyves Kálmánon a zöldhullám esélye és ezzel drasztikusan lassul az út. Az Üllői szintén, fél nyolckor már bringával gyorsabb mint autóval. (A Kőbányai utat nem ismerem ilyen szempontból, de ott is van lámpa bőven.) A Szerémin szintén megfognak a lámpák fél nyolckor, de van amikor már 7-kor is. A Nagyszőlősi lehet, hogy tiszta olyankor, arra lehet gyorsabb...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.09.02. 13:52:12

@Fospunpa Bizottság: Salynoss nem mindenki engedheti meg nagának, hogy ott dolgozzon, ahol akar, hanem képzeld, sokan csak oda tudnak menni dolgozni, ahol munkát kapnak. Salynoss.
És Salynoss képzeld, sokan ott laknak, ahol a házuk van, sőt salynoss sok embernek csak egy háza/lakása van. És salynoss nincs kidobni való 7-800.000 Ft-ja illetékre lakáscsere miatt. Salynoss...

Waldorf Rolandó 2010.09.02. 13:57:13

@kolbászoszsömle: nem mintha nem fizetnék a vasútba is adó címén...

záporjózsi 2010.09.02. 13:57:20

@kolbászoszsömle: Mondom én, hogy hitvita.
@Waldorf Rolandó: Ld. fönt.
@igazi hős: 7-kor nincs zöldhullám? Egyrészt van és esélyes, másrészt 7:30-ig a kivezető irány jól járható. a Nagyszőlős felé azért nem érdemes menni a Hungária felől, mert az már kerülő.

D4D 2010.09.02. 13:59:53

@záporjózsi: Mondom én kocsival gyorsabb.

Waldorf Rolandó 2010.09.02. 14:06:12

@záporjózsi: látom
számoljunk 2 évre, mert
a kocsira 2 év műszaki van, 2 év alatt heti 2 út, az legyen 192 alkalom.
üzemanyag 312e
biztosítás 40e
ha lejára műszaki, kidobom, ha baja van, és veszek megint egyet
150e-ért
30e a műszaki megint
átírás 50e
az 582 ezer, ha ki kell dobni a kocsit, ha nem, akkor 352e.

a vonat+busz kombó 192x3200=614e.

Még valami kötekednivaló?

záporjózsi 2010.09.02. 14:07:06

@D4D: ...de főúton? Néhány autópályás irányban lényeges gyorsabb az autó. De ahol települési átkelési szakaszok vannak egy főúton, ott nem gyorsabb.

Waldorf Rolandó 2010.09.02. 14:10:22

@záporjózsi: szerinted a 150e-s autóra kell 300e-t költeni két év alatt?

záporjózsi 2010.09.02. 14:18:52

@Waldorf Rolandó: Nem érdemes, de az egy másik kérdés. Ha viszont 150e-ért nem veszel másikat, akkor is rá kell költeni 4 év alatt. A 352e erős torzítás.

Waldorf Rolandó 2010.09.02. 14:23:37

@záporjózsi: komplett motorcsere, új motorral megvan 50-ből (na, az pont ki fog szolgálni még 3-400e km-t). De lásd, most vettem a biztonság és a tél kedvéért 4 új izzítógyertyát 3300Ft-ért összesen.
Szerintem vehetnék még párat abból a pénzből, ami az adómból a mávba belefolyik.

Waldorf Rolandó 2010.09.02. 14:26:18

@záporjózsi: de ha 4 év alatt rá is költenék 300e-t, az a vonatjegyben addigra megint újabb 614 ezer (infláció, persze, nuku, mindkát esetben)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.02. 14:31:51

@záporjózsi: Persze, hogy az, hiszen nem vagy hajlandó számolni. :)

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.09.02. 14:40:56

na igen az autó csak addig áll meg az összehasonlításban amíg valaki egy 25 éves dízel Escorttal jár. de azt ne magyarázza meg nekem senki, hogy egy 3 milliós suzukit vagy négy milliós astrát (és akkor csak népautókat mondtam) versenyképesebbek a tömegközlekedésnél. még egy 5 éves suzuki vételárából is végigbuszozhatod a kocsi teljes élettartamát háromszor, és akkor szervíz, benzin adó stb nem is számoltuk...

btw én is kocsival járok de nem gyártok hozzá hangzatos elméleteket. szeretek vezetni és szeretem a rugalmasságot, és ezért kétszer annyit kiadni egy hónapban. ez van.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.09.02. 14:50:31

ja igen, a munkahelyem mondjuk tömegközlekedéssel 2 X 1,5 óra (a szükséges ráhagyásokkal), kocsival meg kétszer 30 perc. de ez csak az elb. közlekedési koncepció miatt van. a külső kerületek között pocsék a közlekedés, majdnem mindig be kell menned a városba aztán újra ki.

záporjózsi 2010.09.02. 15:01:58

@kolbászoszsömle: Ha ezt feltételezed, legyen úgy.

@Waldorf Rolandó: Ez elfogadható. Remélem még sokáig találsz magadnak olyan autókat, amelyekkel ezt megteheted. (Igen, nekem is szimpatikusak az ilyen autók, inkább mint a mostaniak.) Viszont ez azt is jelenti, hogy egy km neked 14 Ft vagy az alatt jön ki.
A vonatjegy az 70 km-es, ami oda-vissza 140 km. A 3,5 l/100 km extrémen jó fogyasztás. A 4,9 l-ből számolva 11,6 Ft/km csak az üzemanyag. Az autósok többsége nem tud ilyen fogyasztást és ilyen árú és szervizelhetőségű gépjárművet felmutatni. A reális a 20 Ft/km üzemanyagköltség (ez önmagában magasabb, mint a vonat díja), illetve a rárakódó költségek miatt általában 32 Ft/km lehet az autósok nagy többségére vonatkoztatható gördülő költség.
Az, hogy miért kell +640 Ft-ot fizetni a BKV-ra, az egy másik kérdés, az a tarifapolitika csúfsága. Ugyanakkor kiemeltem, hogy alapvetően az 50.000 fő alatti településeken nem gond autó nélkül eljutni a helyközi tömegközlekedéshez. Bp. nem ide tartozik.

@d'oh: De Te legalább bevallod.

igazi hős 2010.09.02. 15:07:53

@záporjózsi: Tegnap 7:05-re jöttem be (kb. 5 percre vagyok a hídtól budai oldalon) és a Lágymányosi mindkét oldalán pirosat kaptam, a budai oldalon sokadik voltam a lámpánál. Lehet egyedi pech, de az egyik oldalon többnyire meg kell állnom.
A jól járhatót nem kérdőjelezem meg. Ha minden lámpán átmész elsőre és csak minden 3-4. lámpa állít meg, akkor jól járható és örül az ember. De ez messze van attól, ahogy a megengedett sebesség +-5-tel végigmehetsz este 11-kor akár a Hungárián, akár valamelyik sugárúton.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.02. 15:32:45

@d'oh: Ha valakinek a vagyonának a 10%-ánál több pénze van autóban, akkor az hülye.

Ha nincs 30-45 milliója, és van autója, akkor az hülye, aki irracionálisan cselekszik, így nem érdemes vele foglalkozni, ha meg van neki 30-45 millió vagyona, azt hadd ne sajnáljam azért, mert év másfél-kéttized százalékot a vagyona karbantartására kell fordítania.

@záporjózsi:
Te nem érzed kicsit sem furcsának azt, hogy az mellett kell érvelned, hogy egy (1) fő utazása esetén van olyan helyzet, amikor tud olcsóbb lenni a vonat?
Hogy nem az a kérdés, hogy két vagy három emberrel megéri-e autóba ülni, hanem az, hogy egyetlen ember esetében is keresni kell azt a formát, amivel megéri, meg ilyeneket kel mondanod, hogy 50000-es városban el lehet gyalogolni az állomásra, meg ilyenek?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.02. 15:34:34

@kolbászoszsömle: keresni kell azt a formát, amivel megéri ****tömegközlekedni****, meg ilyeneket

záporjózsi 2010.09.02. 15:53:41

@kolbászoszsömle: Nem. A vonat mindenütt drága.

@igazi hős: A Hungárián tuti nem tudsz végigmenni, mert 2 lámpa biztosan megfog. :) De épp ma reggel néztem, az M3 bevezetőn, hogy amikor állni látszott a dolog, akkor mentem 50-nel.

egyittlakó (törölt) 2010.09.02. 16:06:57

@Waldorf Rolandó: "5. bekaphatja-e minden belvárosi bringafasiszta?"

Természetesen.

egyittlakó (törölt) 2010.09.02. 16:16:54

@Ssipak: "látom nem kicsit vagytok tudathasadásososak. nektek mindent szabad másnak meg semmit."

Figyelj, bringás. Ne nagyon kuszáld össze más kommentjét az enyémmel, hogy utána ezt a következtetést vond le belőle. Azt írtam, hogy a bringások telibe szarják a szabályokat: ezen te sem tudsz szépíteni, sügér. Ebben az esetben simán lehet általánosítani, mert három nap kell ahhoz, hogy véletlenül egy szabályosan közlekedő bringást pillantsak meg. Ha az autósok tennék ugyanezt, akkor Magyarország népessége két éven belül elérné a 8 milliót.

D4D 2010.09.02. 16:51:06

@záporjózsi:

Győr-Szombathely
Gugli 1:49, Elvira IC 1:22, amúgy 2:00

Győr-Pécs
Gugli 3:30, Elvira 4:11, de inkább 5:00 felett

Pécs-Szeged
Gugli 3:03, Elvira 5:52, de busszal csak 3:25, expressz

Szeged-Debrecen
Gugli 3:36, Elvira 3:07, feltéve, hogy nincs késés, mivel Cegléden csak 6 perc van átszállni.

Igyekeztem IC-vel elérhető városokat illetve utirányokat keresni, ahol nincs párhuzamos autópálya.

D4D 2010.09.02. 16:57:14

@d'oh:
Rühellem a Suzukikat, de el kell ismerni, van közöttük olyan, amiket egy lepkefing árából fenn lehet tartani.

Biztosítása és adója kb 100 Ft/nap. Fogyaszt 6 litert se benzinből, szűrő és olajcsere, ha nem ragaszkodsz a márkaszervízhez akár 5000 Ft alatt megvan. És ez 20000 km-enként kell. Némely széria elég megbízható, tényleg ritkán romlik el.

Nem kell megijedni, nem egetrengető összeg egy jól karbantartott autó fenntartása.

igazi hős 2010.09.02. 16:59:20

@záporjózsi: Az egyik a Stadionnál van. A másik a Thökölynél? A Kőbányai ill. az Üllői sarkán elég, ha nem akarsz túl gyorsan menni. Igaz, én az Arénából mentem úgy haza (Méta utca) mozi után, hogy végig zöldet kaptam, az csak a fele a Hungáriának +Gyáli út. A Nagykőrösin mindig zöldhullám van :-)

M3: persze a 80-as rész után az 50 is lassú.

D4D 2010.09.02. 17:03:00

@záporjózsi:
Ha jól számolom, akkor az enyimé
Biztosítás 73 Ft/nap
Adó 55 Ft/nap
Műszaki vizsga 22 Ft/nap

Üzemanyag 19 Ft/km
Km-hez kötött szervíz 2 Ft/km
Egyéb szervízek és díjak 5 Ft/km Ezt sose merítem ki.

D4D 2010.09.02. 17:06:06

@igazi hős: Stadiont is el lehet érni, csak tudni kell mikor kell gyorsítani. Thökölyt is el lehet érni, bár ha vannak előtted, azt már nehezebb.

VakondM 2010.09.02. 18:56:58

@záporjózsi:
1-2 peronhosszabbítás és váltóállító áthelyezése kéne csak a 49esen.
Nevezetesen 2 szánszerkezetet és 1 pár peront (Tétényi út) kellene hosszabitani.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.09.02. 19:09:07

@D4D: jó de pont erről beszélek, hogy nem a fenntartást kell csak nézni hanem a bekerülést is. az Ikarus 260-ast nem veszed meg a BKV-tól, a suzukidat igen. a legolcsóbb, még üzembiztos swift is kb 300 ezer forint átírással egyebekkel, ez 2,5 évi BKV bérlet ára, vagy egy évi MÁV bérlet mondjuk Göd-Bp viszonylatban. és ez még mindig a legolcsóbb autó ára és még mindig nem mentél vele egy métert sem.

én is egy 15 éves, alacsony presztízsű autót vettem eljárkálni, 6 literes átlaggal de költségeket tekintve még ezt is messze veri a tömegközlekedés.

D4D 2010.09.02. 19:28:30

@d'oh:

Ez a bekerülési költség is relatív.

Így hogy van autóm, így képes vagyok mindent megvenni olcsón a hiperben, és ezért még plusz km-t sem kell menni, elég hazafelé megállni.

Egyébként az autó mivel -sok esetben- olcsóbb, menetközben termeli meg a bekerülési költségét. Persze aki napi 15 km-t megy oda-vissza, annál nem termeli meg 100%-ban, de én megyek általában 2-300-at egy nap, nálam hamarabb visszajön az ára.

Perillustris 2010.09.02. 19:40:24

@D4D: "képes vagyok mindent megvenni olcsón a hiperben"

Hát, erre a válasz már eléggé OFF lenne, maradjunk annyiban, hogy naív vagy.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.02. 20:01:58

@záporjózsi: Ha drága, lassú, nem akkor és nem oda megy a vonat, ahova én akarok menni, miért kellene használni?

Mert kb arról van szó, hogy kilométerenként egy (1) személynek maximum 2 forinttal kerül többe az utazás az autóval (úgy, hogy baromi drága az üzemanyag), mint vonattal, tehát ha lemegyek Budapestre, max. nyolcszáz forinttal vagyok beljebb, amiből meg kell vennem a BKV cuccokat.

Szóval irracionális döntés a vonat, ami annyira drága, hogy csak a legszegényebbek kénytelenek használni.

Ha ezen nem kel csodálkozni, akkor azon sem, ha nem akarja használni az, akinek van némi pénze.

D4D 2010.09.02. 20:50:15

@Perillustris: Miért is?
Azért mert a csomagtartóba be tudok tenni 6 karton vizet, 6 tálca sört? Mindezt útközben, plusz út nélkül?

Szar dolog kerékpárral tálcánként fordulni.

igazi hős 2010.09.02. 21:04:12

@D4D: "Megőrültél? Minek annyi víz? Ránk romlik."

D4D 2010.09.02. 21:09:45

@igazi hős:
A gyereket nem szoktatom rá még a sörre, majd akkor ha már tud hozni nekem is.

tundrazuzmo (törölt) 2010.09.02. 21:17:18

@egyittlakó: "Az autózás a civilizáció fejlődésének elengedhetetlen része."

Így van. És a frankhitel is a civilizáció elengedhetetlen része, meg a médiaszocializált, agresszív autós is a civilizáció elengedhetetlen része. Ebből alakul ki a legtöbb baleset:
(Frankhiteles Autó + Médiaszocializált Autós)*egekbe_szőkő_CHF_árfolyam = Balesetveszélyes helyzet

Moulin 2010.09.02. 21:24:13

Nem tudom írta-e már valaki, nem akarok közel 200 hozzászólás elolvasni, de:
A Kecskeméti utca és a Veres Pálné utca két végénél van egy tábla: piros körszegély, belül fehér - ez a KRESZ szerint azt jelenti, hogy "behajtani tilos". Van alatta kiegészítő szöveg is: "kivéve célforgalom".
Namármost akinek van jogosítványa és esetleg tud olvasni is, az erre a területre nem megy be. (Kivéve, ha célja van.)Én ezen utcák egyikében lakok és naponta élvezem a sok szabálymegvető, analfabéta jóvoltából a helyzetet. MINDENKI aki ide a tábla ellenére bejöm, megérdemli a fél-egy óra várakozást.

sturmo (törölt) 2010.09.03. 08:29:47

hülyének is születni kell, biciklivel 10 perc max ;)

záporjózsi 2010.09.03. 13:34:20

@D4D: A Győr-Pécs kivételével az jött le, hogy a vonat nem lényegesen rosszabb az autónál. Viszont tudok rajta 3 órát dolgozni / pihenni. Szerintem az autópályákra elfolyó milliárdokat lehetett volna a vasútra is értelmesen költeni. A gond az, hogy a vasútra költött milliárdok ugyanúgy ömlenek ki az ablakon - persze fölöslegesen.
A 26 Ft/km magasabb, mint a vonat 18-a.

@kolbászoszsömle: Ha lehet, használom. Sokkal jobban érzem magam vonaton, mint autóban, amit ráadásul én vezetek, tehát max. helyben megbeszélést tudok tartani vagy telefonálni.

@igazi hős: Lehel vagy Erzsébet. Persze ha szabályosan közlekedsz. ;) De a Kőbányai is olyan, meg valahol fel is kell csatlakozni, azaz az első lámpa szokott szinkronba állítani.

@VakondM: Ettől még nem lesz több hadrafogható ipari...

2010.09.03. 14:12:27

"szállítmányozni nehéz nélküle"
A szállítmányozás a fuvarozás adminisztratív oldala, útvonal tervek összeállítása, fuvarozó cégek felkutatása, vám és egyéb közlekedési okmányok beszerzése... tehát papírmunka. Ehhez miért kell autózni az említett útszakaszon ?

záporjózsi 2010.09.03. 14:23:57

@Kulics: Az autó ott van, abba bepakolja a kuncsaft a belvárosban, aztán kimegy vele a vámoláshoz, mindenféle egyéb engedélyekhez, lezáratja, utána valóban fuvarozás. De a papírozás mellett van pár nem papíros dolog is.

cso zsi 2010.09.03. 16:22:37

@D4D: Ha már tud hozni, elissza előled.
Először a habjával kezdi, aztán majd lesel, hogy csak fél korsóval maradt, mire odaért hozzád.

cso zsi 2010.09.03. 16:30:13

@záporjózsi: "A Győr-Pécs kivételével az jött le, hogy a vonat nem lényegesen rosszabb az autónál. Viszont tudok rajta 3 órát dolgozni / pihenni. Szerintem az autópályákra elfolyó milliárdokat lehetett volna a vasútra is értelmesen költeni. A gond az, hogy a vasútra költött milliárdok ugyanúgy ömlenek ki az ablakon - persze fölöslegesen.
A 26 Ft/km magasabb, mint a vonat 18-a."
Kimaradt az időtényező. Valamint az, hogy a bakteron kívül senki ne az állomáson lakik, így annak a megközelítése is anyagi ráfordítás.
Röhejes volt az a "verseny", amikor az állomásról induló vonattal kellett versenyezni az állomásig. (Gödöllő-Keleti, ha jól rémlik.)
Miközben a verseny az lett volna, hogy "Gödöllő, Antalhegyi utca - Budapest, Beregszász út.
maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=Antalhegyi+utca&daddr=Beregsz%C3%A1sz+%C3%BAt&hl=hu&geocode=FVRz1gIdRqAnAQ%3BFapW1AIdRgoiAQ&mra=mift&mrsp=1,0&sz=15&sll=47.469327,19.01772&sspn=0.013113,0.027595&ie=UTF8&ll=47.564944,19.150543&spn=0.209419,0.441513&z=11

D4D 2010.09.03. 21:51:29

@záporjózsi: A vonat nem lényegesen rosszabb az autónál, ha az állomáson laksz, állomásra mész, illetve ha akkor indulsz, amikor a vonat.
Nézzünk egy kicsit más távokat, de ugyanazon a tengelyen:

Ács-Porpác
Gugli 2:01 Elvira 2:15 és 3:30 között.

Abda-Pécsudvard
Gugli 3:42 Elvira 5:29

Cserkút-Algyő
Gugli 3:28 Elvira 6:33 Busz 5:23

Hódmezővásárhely-Hajdúböszörmény
Gugli 3:18 Elvira 4:23

Látható, mihelyt van egy minimális átszállási kényszer, sokszor csak 10-20 km, már borul a mutatvány, akár a Szeged-Pécs tengely buszos variánsa is, ami elég egyenértékű volt az autóhoz, az indulási idő kényszeréz leszámítva.

És a fenti példák esetén még mindig csak az állomáson vagy.
Dolgozni nem azért kell, mert úton vagy, és nem tudod mással elütni az időt. Dolgozni akkor kell, ha munka van. Olyankor akár másnap reggel 7-ig is.
Pihenni viszont sokkal jobb otthon. Ne magyarázd el nekem, hogy a 35719sz. személyvonaton, ahol esetleg nincs fűtés, kosz van, nincs rendes világítás, és a WC-re sem tudsz esetleg elmenni, mert a WC okádék, esetleg a cuccod sem mered otthagyni, szóval ott jó pihenést!

Mondjuk nem vagyunk egyformák, nekem ha nem kell nyomni, akkor egy Bp-Bonyhád-Komló-Dombóvár-Tamási-Bp engem kifejezetten pihentet, nem vicc. Megyek 80-90, nézem a tájat, egy kis faluban megállok inni egy kávét, egy másikban eszem egy Gulyást, ha nyár van akkor egy harmadikban egy fagyit.
Egy szép helyen megállok, állok egy fél órát, nézem a tájat, közben rendezem a papírjaimat, a gondolataimat.

És egy ilyen utat pihenőben megcsinálok 8-9 óra alatt. Ha sok a gond, akkor 10 óra.
Ha nyomom, akkor 5-6 óra. De olyankor otthon van egy fél napom pihenni.

Vonattal? Csak Bonyhádig 3:30.

D4D 2010.09.03. 22:06:55

@cso zsi: Dombóvár-Kaposvár között volt, hogy a kerékpáros előbb ért az állomásról az állomásra mint a vonat. Nem tudok sajna pontos cikket linkelni, de megnéztem akkor a menetidőket:

Menetidő 1943-ban
users.atw.hu/diesirae/menetrend/1943/40_o60.jpg
47 perc, négy köztes megálló.

Menetidő Elvira ma:
Megállás nélkül 35 perc. 31 km.
Guglival 40 perc, állomástól állomásig. Tehát ha városból városba (címről címre) kell menni, akkor a vasút sehol sincs, habár a váróteremben lehet pihenni és dolgozni.

záporjózsi 2010.09.07. 09:53:15

@cso zsi: Magam sem vagyok híve az állomástól állomásig tartó PR-meneteknek, amelyben általában az IQ versenyen kb. 100-at futó politikusok égetik magukat a 15 perc hírnévre vágyó egyéb aktivistákkal az oldalukon. De egyrészt nem gondolom, hogy az utazások döntő többsége nem lenne járathoz szervezhető. Az emberek jelentős része akár a kedvenc TV műsorához is képes igazodni, úgy gondolom, hogy a vonathoz is tud, ha akar.
A háztól-házig szolgáltatás esetében valóban tud gyorsabb lenni az autó. Viszont ha egy táskám van csak és dolgozni is akarok közben akkor inkább egy vonatozásnak örülnék, mint egy autózásnak.
Az pedig, hogy valaki hajlandó kifizetni a vonat és az autó különbözetét egy természetes dolog. Ha kisebb a különbözet, átértékelik többen, hogy vonatozzanak-e. Ha nagyobb, akkor esetleg az autóról mondanak le többen. Nekem sokszor a drágább is jobb, mert a vezetés helyett mással tudok foglalkozni.

@D4D: "Megyek 80-90,"
Másra nem is gondoltunk, mert ugye főúton amúgy is ennyivel szabad és legtöbbször ennyivel is lehet menni.

D4D 2010.09.07. 17:00:29

@záporjózsi:

Sok helyen szabad mennei 100 ill 110-el. Lehetni általában 150-nél többet nem megyek országúton. De a Dombóvár-Tamási szakaszon már ekkora tempónál is hagytak ott úgy, mintha állnék.

záporjózsi 2010.09.07. 20:42:24

@D4D: Igen, viszont van olyan szakasz, amely a sebességemelés óta lassabb lett. 100-ra nem illik kitenni 90-es táblát, amúgy meg ahol keresztforgalom van ott 70 a max, amit kitáblázni engednek, de általában 60 kerül elő. A többit add össze. Amúgy nagy ötlet volt a 90 felemelése, mert tényleg egy hosszabb szakaszon ér is valamit. Ilyenkor gáz, ha bekap valaki egy szabályosan közlekedő teherautót (ha-ha), mert 70-nel idegesítő poroszkálni. Ettől még nem vagyok híve a 90-nel haladó török kamionosoknak...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.07. 21:21:37

@záporjózsi: "Az emberek jelentős része akár a kedvenc TV műsorához is képes igazodni, úgy gondolom, hogy a vonathoz is tud, ha akar."

Ez szánalmas... Bocs, tényleg, de ez annyira szar...

D4D 2010.09.08. 02:22:45

@záporjózsi:
A magyar kamionosoknak vagy híve? Sóderes rakottan 120-al Bugyi és 5-ös között. Ma.

A törököknél a sebességük csak a régi nulláson zavar, jobban féljél attól, hogy Isztambultól idáig jön némelyik megállás nélkül.

Egyébként, ahonnan indultunk:
A vonat nem tisztább.
A vonat nem gyorsabb.
A vonat nem kényelmesebb.
A vonat nem rugalmasabb.
A vonat néha olcsóbb.
A vonat nem visz el közvetlenül a célhoz.

JA a TV-hez nem igazodom, mert ami olyan, azt felveszem. Egy telefonomba kerül, és a család indítja a DVD-t.

cso zsi 2010.09.08. 15:01:41

@záporjózsi: Tegnapról mára agglomerációsat játszottunk, mert rokonlátogatás forgott fenn.
Kocsival összeszedtem a külföldi népeket, és kigurultunk Pestkörnyékre. (25-30 km.)
Délután az asszony a gyermekért elment a suliba, metró, vonat, és egy még józan sofőr, aki lement értük az állomásra. A helyi buszjárat hamvába holt, de anno sem vitt sokkal közelebb a házhoz. Kék busz kivinne, de a bérleten felül kell még fizetni. Úgy csak feleannyi a séta. Reggel a fél 7-es vonatot elérni (az eredménye egy leb*szás a portástól, hogy miért van bent a gyerek fél 8 előtt, valamint itthon fél 7-kor reggelizik a gyermek kényelmesen, rohanás nélkül), külföldi vendégeket kocsiba rakni, irány a reptér, 7-kor kilökni őket a bejárat előtt, majd a saját holmikért vissza. A "rush hour"-t kihagytam, fél 8-tól tízig tettem-vettem, és csak utána közelítettem meg a várost.

9mmPara 2010.09.23. 22:01:34

@igazi hős: Áááá, én értettem a cikket, csak lusta voltam egy magyar olvasók által többnyire magyarul írt blogba lefordítani, mert álmos és lusta voltam. De ezért bocsánatot próbáltam kérni, mert annyi úriember még maradt bennem, ami mostanra viszont kiveszett.

igazi hős 2010.09.23. 23:41:10

@9mmPara: Bocs, eszerint félreértettem a "meg az én angolságom" kitételt.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása