Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Nem tudták kordában tartani a bicikliseket

2010.09.23. 12:13 :: SilentSound

Két napja annak ellenére védtem meg egy orbitális baromsággal szemben a kerékpárosokat, hogy nekem nincsen biciklim és legtöbbször autóval közlekedem. Normális esetben mindezek mellett semmi bajom a más járművel, szabályosan közlekedőkkel. Még magával a Critical Mass rendezvénnyel sincs bajom alapvetően, kell a figyelemfelhívás és szerintem hatásos is, hisz egyre többen pattannak a hétköznapokban is nyeregbe a guruló fotel helyett.


Fotó: index.hu

De ez a tömegesen közlekedés csak nem sikerült tegnap tökéletesen. Bár előzetesen azt olvastam, hogy a nagykörúton is csak egy sávot foglalnak majd el, nem lesz probléma, ehhez képest előjött a csordaszellem és ment mindenhol ha nem is mindenki, de sokan. Persze a szervezők próbálták ezt megakadályozni, de nem teljes sikerrel. Pedig pont azt kellene demonstrálni, hogy sok kerékpáros is tud együtt szabályosan közlekedni. Sajnos nem tud, ehhez még fel kell nőnie a társadalomnak. Persze az sem lett volna jó, ha hétköznap már délutántól lezárják a fél belvárost, de van még mit csiszolni ezen az egészen. Mondjuk ahelyett, hogy többen rögtön azok kezdtek el nyavalyogni, hogy a rendőrség sok biciklist bírságolt meg különféle szabálytalanságok miatt. De hogy ne csak velem kelljen ma is beérnetek, íme A. levele is az én eszmefuttatásom mellé:

Éppen úgy esett a dolog, hogy dolgoztam a Critical Mass mai útvonalán lévő üzletben. Elgondolkodtam ezen az egészen és leírnám a véleményem, ha nem gond (ha gond akkor is). Először is támogatom hogy kevesebb autó legyen és hogy jobb legyen a közlekedési kultúra az országban főleg a fővárosban.

DE ahogy észrevettem, ahogy sok bringás összejön, fittyet hánynak a szabályokra, pedig a szervezők külön felhívják a figyelmet minden ilyen dologra (ne menj a villamos sínen/járdán, ne tartsd fel a buszt, szabályosan közlekedj). Ennek ellenére a hangosbemondón folyamatosan azt mondják: "le a sínről", "ne a járdán".

Kérdem én, hogy ezzel mit érnek el, ha a saját szabályaikra is szarnak? A legjobb példa talán a Margit híd, köztudott, hogy tilos biciklizni rajta, mert szűk a hely. Nemhogy gyalogos és bicikli nem fér el, de két gyalogos sem igen. Ezzel nem foglalkoznak, csak kacsáznak, néha átmennek az ember lábán.

Nagyon szép, nagyon jó, hogy ennyien tekernek, de könyörgöm, amikor két sávot elfoglalnak a körúton, akkor az autós, pizzafutár, stb. mit csináljon? Teleportálja magát el onnan? Akkor még nem is beszéltem arról, hogy a parkoló autók közül is lehet, hogy kárt szenved egy-egy darab, mert egyszerűen annyian vannak, hogy nem férnek el sehogy sem.

Általában jó ötletnek tartom, de gyenge szervezés meglátszik. Egy ekkora embertömeget profi módon kell kordában tartani, és nem úgy, hogy biciklivel megy köztük a szervező. Egyébként ma az egész Szent István körút járhatatlan volt, mert a BKV kidobott pár új buszt a Vígszínház elé, hogy nesztek, nézzétek, ilyen úgysem lesz nekünk sosem! :D

400 komment

Címkék: budapest közlekedés autó rendőr sztereotípia büntetés kerékpár kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Reggie 2010.09.23. 22:46:48

@ds3: A helyes valasz pedig INNNN.

Reggie 2010.09.23. 22:48:41

@bocsitibi: Mar bocsanat, de ha a kerekparosok annyira egyenranguak, akkor a rendori baszogatasbol is kapjanak ugyan annyit mint az autosok. Tudod egyutt sirunk, egyutt nevetnuk. (Persze ti csak nevetni vagytok hajlandoak)

Hurkazsírosnápolyi 2010.09.23. 22:51:26

Egyébként nem is az a kérdés, hogy mennyi a megengedett sebesség, hanem az, hogy a közlekedés más résztvevőjének KÖTELESSÉGE ismerni és betartani a szabályokat, ( egy igen drága tanfolyam elvégzése után ), de mégis a biciklisek dünnyögnek, hogy ilyen meg olyan bunkók az autósok.

[mike] 2010.09.23. 22:52:41

@algi: biztos vagy te ebben? Ne haragudj apa, de a biciklis még egyedül sem tud szabályosan közlekedni, mint ahogyan előttem már 300-an leírták... nemhogy tömegben. :DDDD

szőketisza 2010.09.23. 22:56:17

Továbbra sem értem: miért nem a BUDAI OLDALON rendezik a CM-et? Ja, hogy ott lejtőn felfelé is kellene gürini? Azt már nem. Szemetek.

Hurkazsírosnápolyi 2010.09.23. 22:56:30

Lehet hogy abszurd, de én a KÖZÚTI bringázást szintén jogosítványhoz kötném. ( Ez persze csak a közúti bringázásra vonatkozna, nem a lakótelepi játszótéri gyerekbiciklizésre .)

szőketisza 2010.09.23. 23:00:01

Szerintem a lényeg: mindenki tartsa be a szabályokat. Aki megszegi, fizessen és fogja be a pofáját!!

mindenhova 2010.09.23. 23:00:18

@xaba99: Jogos a kérdés.

Voltál már tűzijátékon, vagy valami nagyobb rendezvényen? A "tömeg" elfelejt közlekedni. Mindegy, h. gyalogos, kerékpáros, motoros, vagy autós.

Reggie 2010.09.23. 23:03:42

@szőketisza: Mindjart jon, hogy kivetel a kerekparos:)

kisceruza 2010.09.23. 23:13:16

Még mindig ezen RÁGÓZTOK?

megbüntettek akit kellett, kész.
majd megsajnáltatom ezentúl magamat mikor büntetnek... :D

jelentéktelen alak 2010.09.23. 23:13:38

Bár nem láttam a CM-et el tudom képzelni mi lehetett ott.
Mindig is jobban szerettem biciklivel menni bárhová, mint bármi egyébbel. Ez alól csak is a biciklis felvonulások a kivételek.
Sajnos pont olyan nagy a kulturális szórás a a biciklin ülő emberek között, mint az a társadalom egészére jellemző.

Az ilyen biciklis megmozdulásokban egyesek nem a célt látják, hanem a provokáció lehetőségét. Mások itt akarják megmutatni a mazsola bicikliseknek, hogy ők milyen ügyesen is uralják a biciklit.

Bár az ilyen CM szerű rendezvények -sajnos- nagyon is szükségszerűek, pont az ilyen öntörvényű majmok fordítják visszássá a céljához képest.

Meg kellene férnie a biciklisnek és az autósnak az úton CM nélkül is! Sajnos egyik fél örültjeiben sincsen meg a hajlandóság a békés, együtt közlekedésre. Egyik fél sem hajlandó feladni ehhez azokat az apróbb/nagyobb szabálytalanságokat, amiket a szokás jog alapján beépített a mindennapjaiba és ideológiát gyártott a helyességükhöz.

Én azon kevesek közé tartozom, aki örül, ha rendőr észre veszi, hogy nincsen a bicikli küllőjén prizma és az autónak nincsen izzó készlete.
Én a rendben látom az oly távoli béke megoldásának a kulcsát.
Igenis kérjék számon mindenkin a szabályokat! Mindenkin és minden szabályt!
Ha ez teljesült, akkor lehet azon vitatkozni, hogy milyen problémák maradtak.
De addig felesleges egymásra újjal mutogatni.

Nem vagyok ellene, sem a biciklis KRESZ vizsgának, sem a biciklis rendszámnak. De felesleges szerintem.

Mindenki aki részt vesz a közlekedésben arra vonatkozik a KRESZ. Tehát nem kell vizsgázni belőle. Akkor is vonatkozik a biciklisre, ha nem vizsgázott belőle sosem. Számon kérhető és számon is kell kérni a hülyeséget csinált.

A rendszám is butaság addig, amíg a rendszámmal rendelkezők között sem tud/akar rendet tenni a rendőrség. A biciklis arcról is azonosítható.
Ha a rendőrségben meg lesz a hajlandóság, hogy végezze a nevében is feltűnő dolgát, akkor lehet arról vitatkozni, hogy segítség számukra a rendszám, vagy sem.

A kötelező biztosítás ötletét támogatom, de nem szűkíteném a biciklikre. ÉN igazából, minden felnőtt ember számára kötelezővé tennék valami ilyesmit. Egy gyalogos, nem tud véletlenül kárt okozni? Egy erkélyről véletlen lelökött virág cserép, nem tud kárt okozni?
Nem csak az autó és a bicikli tud olyan kárt okozni, ami kártérítésileg a "vétkes" számára vállalhatatlan. Kötelezővé kellene tenni egy személyi felelősség biztosítást!
De ennek is csak akkor van értelme, ha a felelősség szó ismét értelmet nyer a magyar társadalom értékrendjében!

igazi hős 2010.09.23. 23:27:41

Én is ott voltam tegnap este a körúton - autóval. Akkor már csak simán sok bringás volt, lehetett haladni, igaz szándékosan indultunk későn. A sorok között előremenők (a láthatóan amatőröket kivéve) nem zavarnak, hisz én is bringázok a reggeli és délutáni csúcsban, de aki tudja, hogy egy esti rendezvényre megy, az dobja már rá két sör árát egy nyomorult lámpára. Vagy fizesse ki a többszörösét egy rendőrnek és utána vegyen egyet. Nem kell ledes Cateye tízezerért, elég egy tescos ezerért, azzal is elég esélyt ad a mellette/előtte menő autósnak, hogy ne húzza rá a gépet, amikor mindkét oldalon mennének mellette, de csak az egyiket látja.

Gyarló Hintaló 2010.09.23. 23:38:15

egy kommentet sem olvastam el! mindenkinek igaza van!

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2010.09.23. 23:50:07

az autósok egyik nap sem tudják megszervezni a kulturált közlekedésüket...bent maradnak a kereszteződésekben, gyorsabban hajtanak mint a megengedett, nem indexelnek, a zebrán leginkább nem engedik át a gyalogosokat, idegesek, dudálnak, nem előzékenyek, ahogyan parkolnak az néha megdöbbentő,és dugóban ülnek minden nap...ez pedig egy felvonulás, előre bejelentve...igazatok van hogy kell a lámpa, és a büntetés is jogos, de egy autós blgotól furák ezek a kritikák, de tényleg...persze ez nem minden autósra igaz! ahogyan nem minden bringásra sem igaz az, amit Te írtál. Tehát még egyszer ez egy előre bejelentet felvonulás, ami nem azt jelenti hogy nem kell betartani a szabályokat, hanem hogy ilyen esetekben azért kicsit lehetnétek nagyvonalúbbak, ha mindenki más az egész évben az autósokkal.....ahogyan a rendőrség, aki ahelyett hogy kihasználta volna felvilágosításra ezt az alkalmat, kaszált! szánalmas, és egyre messzebbre visz így ez az egész a céltól, egy élhető várostól. De Ti tudjátok!

Perillustris 2010.09.23. 23:58:16

@[mike]: Te is mehetsz a sarokba. Pá!

Perillustris 2010.09.24. 00:00:24

@Hurkazsírosnápolyi: Nyilván mindenki tudja, hogy te mikor vizsgáztál, s rohadtul érdekes, hogy 2 éve mi volt érvényben. LOL

palackos 2010.09.24. 00:12:11

@[mike]: 300? itt 8 ember irogat. es en kurva szabalyos vagyok!

palackos 2010.09.24. 00:21:07

a brigasoknak semmi bajuk az autoskkal es az autosknak sincs a bicosokkal! azert mert itt van nehany nagypofaju attol ez meg nem tukrozi a kozlekedok velemenyet. egy blog vagy forum olvasoinak 1-2%-a szol hozza a temahoz, ugyhogy okoskodjatok csak! :)))))))))))

pifta · http://developers.blog.hu 2010.09.24. 03:02:47

Na akik azon problémáznak, hogy dehát a prizmáért mért büntetnek, azokank ajánlom az autós posztokat a blogról ahol a kinnfelejtett 30-as táblánál letrafizott autós panaszkodik. Ugyanúgy el van hajtva a faszba... hulye volt ne rinyáljon fizessen.

Ezért ez a jajj nem volt prizmám megbüntettek rinyálás az én agyamra is ráment... de egyébként leszarom, kerékpárral is sok hülye közlekedik, autóval is. Amíg nem jönnek nekem, vagy okoznak nekem kárt, vagy ugranak elém úgy hogy elütöm őket nem érdekel, figyelek rájuk, és vigyázok amennyire tőlem telik, meg szidom őket magamban mert az jólesik és megnyugtat. Ez az emberek többségére igaz.

Valaki korábban elszámolta a mozgási energiánál kihozta hogy 20x-os a különbség, igen, 7km/h kerékpár kontra 14km/h autó esetében. 56km/h autó, és 28km/h kerékpár esetében a hiedelemmel ellentétben ez nem 80x-os különbséget jelent, hanem 320x-ost... aztán a matematikai zseni gondolkodjon ezen.

A sebességkorlátozást meg mostanában piszkálták, lakott területen kívül utas nélkül a kerékpáron sisakban 50km/h, ha a kerékpárt hajtó nem visel sisakot 40 km/h (itt érdekes a szabály, de ha utas is van, aki nem hajtja a kerékpárt, és nem visel sisakot, de a kerékpárt hajtó visel, akkor ezek közül egyik sem vonatkozik rájuk..., ilyenkor a nyilvánvaló jogalkotói szándékot szokta alkalmazni a bíróság ha odamész az üggyel, vagy jogértelmezést kérnek, ez szerintem 40km/h-ra fogja kihozni ezt a spec esetet.) Lakott területen úttesten 40 km/h, gyalog-, és kerékpárúton 20km/h.
Minden helyen ahol a megállapított maximális sebességnél alacsonyabb sebességet ír elő a sebesség korlátozó tábla (az új módosítás explicite km/h-ban jelzett sebességet ír elő a mértékegység feltüntetésétől függetlenül), ott a korlátozó tábla által jelzett sebesség.

Az önjelölt szabályalkotóknak, akik úgy gondolják átmennek a piroson: már várják a veséteket.

A CM-ről: a legnagyobb baromság hétköznap a dugót növelni, ha feltűnősködni akarnak, akkor, csinálják hétvégén (hétvégén is feltűnő néhány ezer bringás, de könnyebb elkerülni őket a városban), ne növeljék a hétköznapi amúgy is komoly dugók környezetterhelését.

Professzore · http://ekonyvolvaso.blog.hu 2010.09.24. 06:25:15

@xaba99: Szuper felvetés!
Tiltsuk be a rallyt is!

sprenczl 2010.09.24. 07:23:55

Kritikus masszákok jól megszítták. Tessék szabályosan közlekedni, mert ha ótókáim olyan szabálytalanok lennének mint ők, már kihalt volna az emberiség! Punktum.

egyittlakó (törölt) 2010.09.24. 07:29:58

@jelentéktelen alak: "Mindenki aki részt vesz a közlekedésben arra vonatkozik a KRESZ. Tehát nem kell vizsgázni belőle. Akkor is vonatkozik a biciklisre, ha nem vizsgázott belőle sosem. Számon kérhető és számon is kell kérni a hülyeséget csinált."

Azért nem ártana, ha a bicajosok mégis vizsgáznának belőle. Egyik nagy előnye az lenne, hogy a korlátoltakat elriasztaná a bringázástól, ami segítene a biciklit használók tömegét a megtisztulásban (lélekben is). :-)
A másik nagy előnye az lenne, hogy kevesebb hajmeresztő manővereket láthatnék az önjelölt donor bringásoktól, tuti kevesebb pusztulna el belőlük, ami sokat számít az ország népességének fogyása szempontjából.
Most lehet, hogy magam ellen beszélek, mert minden kilapított bringás megmentheti egy autós életét.

Reggie 2010.09.24. 07:46:30

@pifta: Azt a 320x-os kulombseget szamold at ujra. Ha en 1200kg vagyok a kocsival, a kerekparos meg kerekparostul 100 kg, akkor csak 48x-os a kulonbseg... (ugye 1200*56*56/(100*28*28)=48)

Jokkura 2010.09.24. 07:49:41

Lenne egy ötletem:
Mivel állandóan azt hangoztatját ,hogy autó nélkül milyen jó (?) is lenne ,kéne egy hétköznap egy autómentes napot csinálni.De vérkomolyan!
Egy nap ( mondjuk egy téli kedd)SENKI ! sem ülne autóba.Mindenki tömegnyomorogna .Aztán az eredményt fel lehet használni az autók "ellen".Hogy senki sem érne be a munkahelyére,hogy senki sem javítana meg semmit sem,hogy nem lenne parkolóbevétel és hogy a tömegesközeledés csődőt jelente ...stb.
Lássuk amikor egy havas napon mindenki BKV-ézna :)

Akkor esetleg rájönne pár véresszájú környezettudatos zöld bőlcsés ,hogy az autóra IGENIS szükség van.

Jokkura 2010.09.24. 07:54:41

@egyittlakó: A vizsga jó ötlet lenne .
Pl áltálános 5-7 oszályban ,max 500.-
ha csak kilapítanák a bicajosokat ,annyival kevesebb lenne munkanélküli ....
meg milyen gazdag lenne az sország a sok donorszervből :|,de az baj,hogy csak megsérülnek,annak az orvosi ellátását meg a mi adónkból fizetik...

2010.09.24. 07:57:31

@Reggie: általános iskola negyedik: nem "külömbség" hanem különbség
általános iskola hetedik: energia egyenlő egykettedemszervénégyzet (becsapódáskor ez az energia alakul át munkává, ami átalakítja a kerékpárost ...)

Egyéves Önkéntes 2010.09.24. 08:09:58

Kéne egy felvonulás csak a fővárosi meleg kerékpárosoknak.
Na ott mekkora anyázás lenne! :)

Egyéves Önkéntes 2010.09.24. 08:12:47

Esetleg büntethetnék úgy a szabálytalankodó bicajosokat, hogy 5 percig Kordában kéne tartaniuk a legnemesebb szervüket! :)

EMU 2010.09.24. 08:16:51

Még az a nagy szerencse, hogy az autósok olyan rendkívül szabálykövetők, ahol összejön pár ezer magyar autós a közúton, ott rend van és fegyelem, tapasztalhatjuk napról napra. Bagoly mondja verébnek...

Marcellusca 2010.09.24. 08:23:12

@monyon le: Hát, Öregem, a haverod helybe bent a lóf@szért. :)))

Marcellusca 2010.09.24. 08:28:53

@avus: Már annyian leírták (ahogy a kommentek egyrészét átfutottam), de megteszem én is: Huszonéve van jogsim, azóta vezetek, kisebb, nagyobb verdákat.
Tartalék izzóra kb. 2-szer volt szükségem. Lankadásjelző háromszögre és eü. dobozra egyszer sem.
De ott vannak az autóban, megfelelő állapotban, mert előírja jogszabály.
A bringára a csengőt, prizmát is előírja, tehát legyen a bringán!
Ennyi.
PONT.

Ui.: az autósok ki tudták harcolni, hogy ne kérjék a tartalék izzókat, mert a rendelkezés idejétmúlt, akkor a bringások is harcolják ki, hogy ne kelljen prizma! Addig kötelező.

vinyi 2010.09.24. 08:32:55

@galoooshka: te. Miért nem veszel egy füldugót? A saját érdekedben, de komolyan. Nem kell az ideológia, hogy te milyen gyakorlott vagy, a profik is zakóznak edzésen, pedig nem nagyon telefonálgatnak közben.

Mellesleg megfigyeltem, hogy minél drágább kocsiban ül valaki, annál kevésbé futja neki kihangosítóra. Talán elment a pénz a kocsira...?

Reggie 2010.09.24. 08:32:56

@Szakadás: es mi a bajod a szamitasommal? az, hogy a nevezot es szamlalot nem szoroztam egyketteddel, mert ugyis kiesik, okoska. Tanulj mar meg szamolni eszosztas helyett...

Spikk 2010.09.24. 08:38:46

@pifta: Kicsit pontosítok...
Kerékpárút 30. (Ezt kihagytad.)

Tehát:
10 - Járda (főútvonalon 12 év alatt illetve ha az úttest alkalmatlan a kerékpáros közlekedésre - a félek, meg a tilos viszont nem az alkalmatlan kategória).
20 Osztott és osztatlan Gyalog- és kerékpárút.
30 Külön nyomvonalú kerékpárút.
40 Úttest, kivéve
50 Úttest, lakott területen kívül, sisakban.
Ebből mellesleg az is világos nagyjából, hogy miért nem szeretjük a járdából kiharapott bringautat...

vinyi 2010.09.24. 08:38:48

@Marcellusca: hát a prizma tényleg baromság. Ha ráesik a fény, kiveri a szemét az autósnak a bringámon a 2db 28"-os reflektív sáv a gumi oldalán. Ennél nagyobb "prizmát" nehezen tudnék rá szerezni. :)

Mikeee86 2010.09.24. 08:43:50

@EMU: Csak az a gond, hogy a bicikliseknek nem kell falkába tömörülni ahhoz, hogy szabálytalanok legyenek. Nekem nem egyszer volt olyan, hogy egyirányú utcába jött velem szembe egyedül.
Ha elkezdenék őket tömegesen büntetni, és nem 5000 forintra, hanem ugyanaz az elbírálás lenne mint az autósokra akkor egy idő után megszűnne. Mert lássuk be nem sűrűn megy egy autó a menetiránnyal szemben, vagy piroson át.

Reggie 2010.09.24. 08:45:27

@Szakadás: Raadasul, ha megnezed csak egyszer kurtam el a kulonbseget, ami igy agyban fekve gepelve hajnali 7kor egesz jo arany, tehat nem arrol van szo hogy nem tudom, hanem hogy elneztem. De te tudtad, hogy a mondatokat nagy betuvel kell kezdeni? Szerencsetlen nyelvtannaci.

Marcellusca 2010.09.24. 08:46:58

@vinyi: OK, te látszódsz így oldalról. Megdumáltál. :D
De mi van azzal, akinek nincs ilyen flancos gumija? Meg prizmája se? Azt hogy vegyem észre?

sipos 2010.09.24. 08:53:00

@''autónepper.'': az összes autóst ki kell tiltani, miért autóznak a városban, ahol lehetne kint ülni a kávéház teraszán.
Gratulálunk a mai első jobbágynak.

vinyi 2010.09.24. 08:53:04

@Marcellusca: vagy a gumi legyen reflektív, vagy prizma legyen rajta. Egyáltalán: legyen kötelező valamilyen fényvisszaverő eszköz, de ne nevesítsék. Engem simán büntethetne a prizma miatt, pedig a láthatóság követelményének sokkal jobban eleget teszek egy ilyen gumival. Plusz a ruházatomon is van reflektív sáv, a nyeregtáskán is, elöl-hátul lámpa ami oldalra is világít stb. (Erdőben plusz nagy fényerejű lámpa és fejlámpa, de ez más terület, közúton veszélyes használni.)

Reggie 2010.09.24. 08:59:39

@vinyi: A poen az, hogy a kerekparra rakhato lampa teljesitmenyere nincsen semmilyen korlatozas. Sot nekem meg egy rendor sem szolt be, hogy 1200 lumen van elol (egy atlagos xenon szett ket lampaja osszesen 5000-6000 lumen).

[mike] 2010.09.24. 09:00:05

@Marcellusca: ha még csak az lenne a kötelező.... :)) Egyébként támogatom, hogy minél több bringás legyen az utakon. Remélem a tőlem behajtani kívánt összeg egy része áthárul rájuk. Csak el kell olvasni az ide hápogó biciklisek véleményét, mely szerint a kerékpározás önmagában hordozza a kényszerű/kelletlen szabálysértés tényét is... :)) Szegények. Egy a lényeg itt, bebizonyították, hogy szervezői brigád mellett is alkalmatlanak a közúti közlekedésre. Egy utcabálon nagyobb fegyelmezettség van.... ezen nincs mit ragozni. De most már igazán jöhetne valami autós poszt is :)

Hurri Kán 2010.09.24. 09:10:31

Kíváncsi vagyok hogy a biciklin közlekedő humanoidok mikor jönnek rá, hogy egy szabály attól hogy életszerűtlen esetleg, még betartandó....

EMU 2010.09.24. 09:10:39

@Mikeee86: Igen, az autósok csakis falkába törülve szabálytalankodnak, míg a biciklisek akár egyenként is. Hogyne. Egyébként igen, legyen ugyanaz az elbírálása a bringásoknak is, rögvest kezdhetnék is az úthálózat kialakításával, de nem ám festékkel, ahogy nálunk kerékpárutat építenek.

Surko 2010.09.24. 09:26:58

@A.W.: " Pár szó a Margit hídról, ha már a cikkíró is említi: gyakran járok arra, egyáltalán nem szűk a hely, néha hárman is elférnek egymás mellett a gyalogosok.. Én nem szállok le a bicajról, mert egyrészt gyorsabban átérek, így rövidebb ideig akadályozom a gyalogosokat, mint ha tolnám a bicajt; általában udvariasan megkérem őket, hogy engedjenek el. Hol itt a hiba? "

A hiba ott van barátom, hogy a szabályok a felújítás alatt TILTJÁK a biciklivel történő áthajtást a hídon, csak tolni szabad.

Azaz a fenti kommented ékesen bizonyít egy dolgot: biciklisként magasról szarsz a szabályokra, mert te felsőbbrendűnek érzed magad, akinek nem elfogadnia, hanem értelmeznie kell a szabályt.

Az életben én is egy sor szabályt hülyeségnek tartok, de ez még nem jogosít fel arra, hogy ne tartsam be őket. Pl. miért ne menjek át a piroson, ha senki nem jön? De nem mérlegelem ezt a kérdést magamban, mert a SZABÁLY TILTJA.

És senki nem jogosult arra, hogy a szabályokat semmibe vegye, mert pont ettől lesz olyan káosz és anarchia ebben az országban, ami van, és amit mindenki szid.

Te biciklis gyökérként a fenti kijelentéseddel pontosan ezt igazoltad...

Hurri Kán 2010.09.24. 09:30:34

@Surko: és sajnos szítja az utálatot a biciklit normálisan használók irányába is.

Kritikájj Mást! 2010.09.24. 09:30:47

A hozzászólók csak megerősítik azt a véleményt, hogy a közlekedési kultúra helyreállítása érdekében atomot Budapestre!

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.24. 09:34:51

@Professzore: rallyt mikor rendeznek olyan közúton, ami meg van nyitva a forgalom számára???

Surko 2010.09.24. 09:39:44

@jelentéktelen alak: " A rendszám is butaság addig, amíg a rendszámmal rendelkezők között sem tud/akar rendet tenni a rendőrség. A biciklis arcról is azonosítható. "

Arcról is azonosítható???

Eszem elszáll...

Hogyan?

Úgy, hogy elmondom a yardnak, hogy egy 25-30 év körüli alak, fekete rövid haj, egy napos borosta, talán kék szem, stb?

Ez alapján be lehet szerinted azonosítani egy elkövetőt? Hát gratulálok.

Egyébként szerintem nem a rendszám a fontos, hanem, hogy legyen felelősségbiztosítása a biciklisnek. Pl. egy ilyen eszement ma meghúz egy autót, vagy letör egy tükröt, akkor mihez kezdesz?

a sötétség seregeinek vezénylő tábornoka 2010.09.24. 09:47:38

@A.W.: Megmondom, mi a baj a Margit-hídon biciklizőkkel. Éppen az, hogy gyorsabbak, mint a gyalogosok, és sokan vannak. Vagyis, állandóan hátra kell pislogni, hogy mikor húzódj félre, mert öt másodpercenként el akar húzni valaki melletted. Ha tolná a bringát mindegyik, a gyalogosok sebességével mennének, és nem előzködnének állandóan. Hát ez a baj velük!

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.24. 09:53:14

@A.W.:
betartatja a szabályokat a résztvevőkkel......
Hol itt a hiba.."

Önmagad mondod a hulyeséget
Mi autósok is tömegesen egyszerre vagyunk az utakon és senkire nincs szükség aki BETARTASSA velünk a szabályt, betartjuk mert le van irva

Nektek ugy látszik ovónéni kell és egy spárgát fogva tudnátok csak szabályosan közlekedni

Tudod miért tiltották be a Margit hidon a bringázást?
Mert egy hulye bringás fellökött egy kisgyereket a járdán. Ez volt a csepp a pohárban, ugyanis elötte is voltak ilyen incidensek
MAgánvéleményem szerint is át lehetne menni, mentem is kismotorral a hidon, de elbasztátok

Franky4fingers 2010.09.24. 09:59:03

Jó ez a CM.

TEljesen reprezentálja a magyar társadalmat. MIndenki tartsa be a szabályokat, de engem ne büntessenek...

Aha. Nagyon jó. Azt kéne meglátni, hogy a szabályt nem értelmezni, hanem betartani kell. MINDENKINEK. A szőr áll fel a hátamon, amikor valaki (tök mindegy, hogy bringás vagy autós) úgy gondolja, hogy ő majd értelmezi a szabályt és eldönti, hogy betartja e vagy nem.

Amúgy meg ha nem tetszik a szabály, megvannaak a demokratikus módszerek a változtatásra. (petíció, érdekképv. szerv) Jaaa, hogy az munkás, azzal fogalalkozni kell. Hát igen. Ez a demokrácia.

Igenis vannak szabályok, lehet morogni, de be kell tartani.

tocibacsi 2010.09.24. 09:59:59

@CD-R80: de legalább igazad volt :D

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.24. 10:05:37

Nekem minden gond rendezésére van egy ötletem
1/minden jármű egyenlő jogokkal/kötelességekkel bír

2/hétközben tiltsák meg Bp-re a behajtást bárhonnan
3/hétvégén tiltsák meg a kihajtást Bp-röl
Magyarázom is miért. Az egyenlőség jegyében

Ugye pl. a Belvárost átalakitották és még át is alakitják , kitiltva az autókat, ill. dugódij lesz
Nem kell dugódij, de ne lehessn Bp-re bejönni
Viszont a környező falvak is megtehteik ugyanezt, lezárva a hátvégi kirándulók elött is az utjait
Nekik is joguk van a friss levegőhöz
Ez természetesen a bringásokra is vonatkozna, gondoljatok csak bele, mennyi gumipor száll évente a természetbe, a levegőbe miattuk

Naa!/taps/

tocibacsi 2010.09.24. 10:07:21

@avus: az a baj h a prizma jó... de csak akkor, ha nincs úgyis lámpád... ellenben ha elfelejted felkapcsolni, vagy Te úgy érzed, hogy még nem kell, a prizma ottvan... de hogy a matrica mért nem elég, én se értem. Melesleg nekem se csengőm, se prizmám, országúti gépem van, nyekk... annok teljesen lecsupaszítottam... most balcsit kerülgetek, a főúton tekerek, nem a bicó úton, és egyre erősebb a késztetés, hogy visszategyem őket valahogy... 1) mert jobban látszom, 2) hogy meg ne basszanak...
Viszont a küllőprizmára tényleg azt kell mondjam, hogy KELL... oldalra nem világítanak ezek a fosadék ledes cuccok semmit, a keréken mozgó prizma viszont iszonyat feltünő...

ulpinus 2010.09.24. 10:08:56

@horex:
Ezt ugye a vicc rovatba szántad?
Autósok betartják a szabályokat. Persze, persze...

bocsitibi 2010.09.24. 10:09:35

@Reggie:

Autózom, drága irodalmárom! Oda van irva, hogy még a CM-garantáltandúrvadugóleszavárosban napján is vezetnem kellett.

Tényleg felfoghatatlan számomra, hogy valaki azon vihog, hogy mást (is) baxogatnak.

Boldogan mosolyogva fizetem be a helyszínit a repedt indexbúra miatt, ha azt látom, hogy az út túloldalán éppen a kocsijából rángatják ki az ablakon keresztül tagot, akiről bármelyik környékbeli 12 éves iskolás megmondja, hogy ő az egyik helyi drogdíler.
De csak téged foglak látni amint az ablaktörlőlapát állapota miatt éppen a csekket veszed át.

Ennyi kárörvendő krumplit... Na már így is túlkommenteltem magam.

Lebowski 2010.09.24. 10:11:06

@horex: Magánvéleményem szerint egy robogós ütötte el a kisgyereket...
@Surko: Elég sokunknak van felelősségbiztosítása. És a rendszám az autót azonosítja, nem a vezetőt, aki szabálytalankodik. A szabálytalankodót -akármivel is közlekedik- a személyije alapján büntetik. Mint ahogy tudjuk a csekket az autó tulajdonosának küldik, nem a vezetőjének. Már ha nem pl. nigériai rendszámmal közlekedik..

Uzi 2010.09.24. 10:11:10

@Reggie: Mo-on nincs (de annyi azért szerintem van, a közlekedés többi résztvevőjét nem zaharhatja), de pl németeknél 5W lehet max a lámpa. Nekem is fent van 1200 + 600 lumen, de csak erdőben kapcsolom be
Ráadásul az EU-ban a küllőprizma színe sem egységes, valahol fehér, valahol bíbor kell legyen.

Hurri Kán 2010.09.24. 10:23:56

@tocibacsi: ha ott a bicikliút mi a bánatot keresel a főúton. Értem már, ez is egy rossz szabály, meg amúgy is csak a gördeszkásokra vonatkozik.

@Franky4fingers: tökéletesen tükrözte a résztvevők hozzáállását a szabályokhoz. És félek hogy ez az élet más területén is így van náluk mert miért lenne másképp.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.24. 10:48:32

@ulpinus:
Akkor nem értetél meg
Nincs szukségunk egy "felvezető" autóra ami hangszórón figyelmeztet a szabályok betartására
A bringásoknak kellett, de ugy sem tartották be

Nem csürhe persze, mert a csürhe legalább megy a vezér után

tocibacsi 2010.09.24. 10:48:58

@gyvy: csávókám én is autós közlekedő vagyok amellett, hogy a sport terén bicós vagyok és nem fitnesszmajom...

A közúton érvényes ÚTVONALENGEDÉLY (!!!) birtokában közlekedem, továbbá, amíg nem tekersz le 300 km-t 1 nap alatt, és nem próbálsz meg 100 km-el a seggedben és a csuklódban végigtekerni a Balcsit övező kerékpárút egy jóformán teccőleges szakaszán (segítek: országútival járhatalan), addig bizony csöndben lehet maradni...

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.24. 10:51:28

@Lebowski:
Magánvéleményem szerint egy robogós.."
Most lusta vagyok ráguglizni, de nem

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.24. 10:56:41

@horex:
Rágugliztam mégiscsak
Változó hiradások , elöbb biciklis aztán robogós és oda-vissza

Maradjunk a brigás verziónál, az jobban tecc. :))

ulpinus 2010.09.24. 11:05:15

@horex:
Akkor esetleg fel is sorolhatnád, hogy milyen autós felvonulásokon vettél részt, ahol nem volt szükségetek "felvezető" autóra.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2010.09.24. 11:06:49

@horex:

- nem ártana már észrevenni, hogy autóval ugyanúgy szarunk (a nagy átlag) egy csomó szabályra, mint biciklivel, csak nem pont ugyanazokra a szabályokra.

- ellentétben azzal, amit írtál, a _többség_ szabályos volt.

otapi 2010.09.24. 11:18:09

Összesen 110 emberről szól a cikk egy többezres tömegből:
"A rendezvény helyszínéül szolgáló Erzsébet teret a résztvevő kerékpárosok több, előre ki nem jelölt útvonalon, természetesen a KRESZ szabályait betartva közelítették meg.

A rendőrök sok esetben szabálysértések elkövetését észlelték –többek között tilos jelzésen való áthajtást, villamossínen való haladást - amelyek tekintetében a szükséges intézkedéseket megtették.

Ennek során 110 fővel szemben került sor helyszíni bírság kiszabására, amelyek együttes összege 839 000 forint.

2 fővel szemben szabálysértési feljelentésre került sor, 1 főt pedig a rendőrök igazolás céljából előállítottak."

www.police.hu/friss/BRF-20100923_p4.html

otapi 2010.09.24. 11:22:29

@horex: "Mi autósok is tömegesen egyszerre vagyunk az utakon és senkire nincs szükség aki BETARTASSA velünk a szabályt, betartjuk mert le van irva"
Ja, persze :)

Perillustris 2010.09.24. 11:30:18

@Jokkura: S előtte vagy utána legyen az, amikor minden tömegközlekedő, gyalogos, kerékpáros autóba ül?

@horex: "betartjuk mert le van irva"

Mégis hol, s mikor "tartjétok" be?

"Mert egy hulye bringás fellökött egy kisgyereket a járdán."

Lökd a sódert, már rég kiderült, hogy robogós volt.

tocibacsi 2010.09.24. 11:48:21

@Perillustris: @otapi: azt azért be kell látnotok, hogy nem kellenek szervezők, hangosbemondók és nincs extra felhajtás meg 2 hetes sajtóvisszhang csak azért, mert napi százezer autó végigmegy a körúton... vagy mottomén mennyi... fix, hogy több, mint bicós a CM-on...

én magam részéről nem látom -nem mondom, hogy nincs, de nem látom- az összefüggést a CM és a kerékpárosok számának növekedése közt... jó biztos közrejátszik, de marginális szeritem. Az, ha épül valahova kerékpárút, az sokkal lényegesebb... vagy ha van valami akció a t*kóban ;D

továbbá a 110 / n * 1000 az 10 ezer esetén is több, mint 1%... nem hiszem, hogy a körúton minden 100. autós úgy megy át a piroson...

bár már kifejtettem, hogy gecire mind1, sem nem erről szól a kérdés, sem nem érdekel, ha a bicó átmegy...

azt meg fenntartom, hogy ez a tömeg egy részének csak alkalom a balhéra... igen, ahogy az esküvői menet is az... pl: lakott területen dudálni élből tilos...

tocibacsi 2010.09.24. 11:54:01

persze azzal sem értek egyet, hogy ez a CM rögtön bizonyítan, hogy sok bringás együtt csak hülye lehet... elvégre itt igenis az esemény meg a csordaszellem érvényesülhetett. Ha mindenki megy épp a dolgára, az azért eléggé más lenne...

jóllehet azt is megnézném, hogy bmx-es kisköcsögök kerülgetik a nyuggereket, a a futárok kerülgetik a bmx-es kisköcsögöket, az országútisok meg a futárokat... egyszerre... sanszos, h lenne járdázás és villamossín bőven... jogosan...

Perillustris 2010.09.24. 11:55:26

@tocibacsi: "pl: lakott területen dudálni élből tilos"

Mondjuk ez nem igaz, bár tény, hogy veszélyelhárításre kábé 10% használja.

otapi 2010.09.24. 11:57:50

@tocibacsi: Bp. napi közlekedésében kb. 3-4 ezer autó vesz részt, magára a nagykörútra nem fér el napi százezer.
Rendőrökre pedig gyakran szükség van, lásd Nyugati tér, Üllői-körút kereszt, stb. Baleseti helyszínekről nem is beszélve.

"továbbá a 110 / n * 1000 az 10 ezer esetén is több, mint 1%... nem hiszem, hogy a körúton minden 100. autós úgy megy át a piroson..."
1% szerinted sok? Valamint szerinted kevesebb mint 1% autós megy át sárgás-piroson?

otapi 2010.09.24. 11:59:01

@otapi: bocs, 3-4 SZÁZezer-t akartam írni.

tocibacsi 2010.09.24. 11:59:53

@Perillustris: nyilván úgy értettem, basszuskulcs... mármint hogy vészhelyzetben persze, de csakúgy...

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.24. 12:02:01

@Comandante en Jefe:
Nézzd, láttam amit láttam a Matgit hidnál és azután figyeltem a webkamerákon a Nyugati teret, a Teréz kőrutat
Egyáltalán nem a szablyok szerint közlekedtek, busznak a villamossinekre kellett menni,villamost alig engedték el, és ez nem1-2 bringás volt
A hangszoró persze nyomta a dumát,de basztak rá azok a bringások

Ne keverjuk ide most az autósok hibáit,nem erröl szól a poszt!

tocibacsi 2010.09.24. 12:07:20

@otapi: oké, néztem is nagyot :D
de vaze direkt odaírtam, hogy mittudomén mennyi, csak mondtam valamit. és halálmind1, hogy körút, mellékucca, vagy m1-m7 bevezető... naponta jár sok sok autó 1 kupacban adott helyeken...

Perillustris 2010.09.24. 12:08:27

@tocibacsi: Hát jó, akkor én is úgy értem. :)

ulpinus 2010.09.24. 12:08:33

@horex:
Akkor miért is az a fő érved, hogy az autósok bezzeg betartanak mindent?
Ha egyszer nem erről szól poszt...

A.W. 2010.09.24. 12:09:40

nah.. egy autós is tud dugót csinálni. Nem csak többezer bicajos :)

index.hu/bulvar/hirek/2010/09/24/auto_es_villamos_karambolozott_a_nagykoruton/

tocibacsi 2010.09.24. 12:16:40

@Perillustris: látod, van itt egyetértés :D

2010.09.24. 13:21:51

Ha valahol emberekből nagy mennyiség jön össze egyszerre, akkor bejön a "birka effektus", ami független attól, hogy gyalog, biciklivel, vagy autóval közlekednek. A biciklis tömeg persze közelebb áll a gyalogos tömeghez ebből a szempontból, de mindegyikre lehet példákat felhozni.

ex-dr. vuk 2010.09.24. 13:22:35

@tocibacsi:
"csak ugy" mindenhol tilos dudalni, nem csak varosban :)

Jokkura 2010.09.24. 14:38:40

@horex: Akkor ma délben Te motoroztál át a hídon?
Az ,ahol a gyalogos forgalmat engedik ,az JÁRDA ,bármilyen furcsának tűnik is ...És járdám motorozni ...hát nem tudom,hogy milyen összeg megfizetettésével honorálnám ,talán 100 000.- csak úgy kezdésnek...
A Margit hídom meg a sebesség miatt kell MINDENKINEK tolni azt fránya szamarat ( de felőlem húzhatja is )

2010.09.24. 14:42:09

@Jokkura: Nem a sebesség miatt, mert lassan még lehetne menni, viszont nem nagyon lehet pontosan, egyenesen ha kell.

ulpinus 2010.09.24. 15:07:56

@horex:
Ami meg a legnagyobb vicc: valaki nagyon utálja a bicikliseket, de kedd este olyan szerencse éri, hogy nem a dugóban kell autózzon és anyázzon, hanem otthon ülhet. Ezt mégis mivel ünnepli? Vebkamerán végignézi a biciklisfelvonulást :) MegaLOL!!!
Most vagy a világ legnagyobb mazohistájával állunk szemben, vagy valahol egy CIA börtönben tartják fogva, és így próbálják megtörni miután nem hatott rá a heavy metal mint a tálibokra.

pifta · http://developers.blog.hu 2010.09.24. 15:32:56

@Reggie: hmm.. valóban elbasztam... nem gondoltam át rendesen ezt az aránypár dolgot, csak azt hogy a sebességgel az energia négyzetesen nő:)

cso zsi 2010.09.24. 16:58:09

@Marcellusca: @vinyi: Erről van szó. A prizma passzív védelem, a másik fél fényerejétől is függ, mit lát belőled. Az autólámpába is beépítve van, mert ez az egy alkatrész, ami csak úgy nem tud meghibásodni. Míg a világítás az használó, és használatfüggő.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2010.09.24. 17:55:02

@horex:
a nyugatinál a busz szerintem terelve volt a sínekre, mert a nyugati-jászai közt az út le volt zárva az autók elől - gondolom az egésznapos rendezvény miatt.

nem én kevertem ide az autósok szabálykövetését, te magad írtad le, hogy az autósok betartják a szabályokat (LOL).

tocibacsi 2010.09.24. 20:12:55

@vuk_: tény... csak ugye a pusztában ki a f*t érdekel! :D

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.24. 23:23:13

@Jokkura:
Mivanmivan, hol motoroztam én, mióta letiltották?
É r t e l m e z n i !

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.24. 23:25:18

@Comandante en Jefe:
nyugatinál a busz szerintem terelve volt a sínekre"
Nem volt!
a M A R G I T H Í Dnál a Kőrútról beszéltem
ott voltam, nem elbeszélésből hallottam

jelentéktelen alak 2010.09.24. 23:43:54

@egyittlakó:

Ahhoz nem kell KRESZ vizsga, hogy a rendőr meg követleje rajta a KRESZ betartását. Ez a rendőrön múlik, senki és semmi máson.
A legtöbb ökör biciklisnek, van KRESZ vizsgája. Sőt jogosítványa is. És pont olyan szabályosan vezet autót, mint biciklizik. Csak akkor épen más szabályokat szeg meg.

Semmi nem tud segíteni ezen az áldatlan állapoton, csak is a törvények következetes betartása! Ezt az nem befolyásolja, hogy a szabálytalankodó vizsgázott a KRESZ-böl, vagy sem.
A vizsgától függetlenül meg lehet büntetni valakit ha átmegy a piroson. Meg is kellene tenni!

jelentéktelen alak 2010.09.24. 23:56:21

@Surko:

Örülök, hogy kikaptad a mondandóm lényegét!

Igen, beazonosítható arcról! Igen, ha a hatóságok valóban el akarják kapni az illetőt, akkor lekövethető a térfigyelő rendszer segítségével, hogy merre ment, hová érkezett és ott az archoz már név, titulus is párosulni fog. Minden csak szándék kérdése. Elhiszed, hogy ha egy valóban fontos embert érne kár így akkor elég volna az arc?

De mit segítene a rendszám, ha ez a szándék hiányzik?
Több olyan balesetről tudok, ahol a vétkes rendszáma meg lett, mégis ismeretlen maradt a tettes.
Nem a rendszám a lényeg, hanem a szándék.

A biztosításra meg csak egy kérdés!
Miért csak a biciklisnek legyen felelősség biztosítása? Komolyan kérdezem!!!!
Gyalogos pl. nem tud kárt okozni????
Én minden felnőtt ember számára kötelezővé tennék valami féle felelősség biztosítást!
A magam példája miatt.

Sok éve, egy forgalmas és szűk járdán kellett cipelnem egy létrát és néhány szerszámot. Egy a zsebemből szerencsétlenül kiálló csavarhúzóval csúnyán megkarmoltam egy ott parkoló autót.
Bár és hagytam ott egy cetlit az elérhetőségemmel (akkor még nem volt semmilyen telefonom), de tuti, hogy 10emberből legalább 5 nem tette volna.
Tehát, gyalog is lehet kárt okozni. Miért nincsen akkor kötelező felelősség biztosítás a gyalogosoknak???
Persze, hogy a bicikliseknek is kell. De nem csak a bicikliseknek!

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2010.09.27. 12:24:59

@horex:
Igen, én is arról beszélek. A Margit és a Nyugati között konkrétan dél felé piros-fehér szalagokkal volt lezárva a szélső sáv, észak felé meg hordozható terelőnyilakkal.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása