Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Kávé helyett adrenalin

2011.01.23. 20:00 :: SilentSound

Aki annyira hardcore kerékpáros, mint Viktor, az nem riad meg a téltől és a lefagyott utaktól sem, pedig vannak aztán olyan közlekedők, akik egész egyszerűen képtelenek felmérni, hogy mit is fognak 3 másodperc múlva csinálni. Persze ezt még tovább tudják súlyosbítani azzal, ha vezetés közben telefont nyomkodnak, újságot olvasnak, reggeliznek, stb. Ebből aztán rendszeresen adódnak olyan necces szituációk, amik felnyomják a pulzusszámot meg a vérnyomást.

Péntek reggeli kávépótlóm: Óbudán a Vörösvári úton tekertem kerékpárral egyenesen a külső sávban, amikor a Vihar utca sarkánál egy fekete Volkswagen gépjármű hátulról bevágott elém, és megállt közvetlenül előttem, mivel a zebrán gyalogosok haladtak át...

Sikerült vészfékeznem, de így is az autótól kábé egy centire álltam meg. Bekopogtam az ablakon, mire a középkorú sofőr, nyakán kidagadt ütőérrel üvöltözni kezdett mint a sakál, hogy hogyan merészelem megütni az autóját.

Senkinek ne legyen ilyen biciklije...

Megértem, hogy felkavartam lelkileg, hiszen éppen a telefonján nézegette vezetés közben, és valószínüleg már eleve ideges lehetett, mert a gyereket csak késve tudta elvinni az oviba, DE...

...ha nem hívom fel neki, és az összes többi közlekedő gépjárművezetőnek a figyelmét arra, hogy az előttünk (gépjárművezető vagyok én is) haladó kerékpárt SOHA, DE SOHA ne előzzük meg abban az esetben, ha az útirányát keresztezve be akarunk kanyarodni, akkor olyan balesetet okozhatunk, amiben valakit egy életre nyomorékká, vagy azonnal halottá tehetünk.

Az esetemben az igen ideges sofőr azt ordította az arcomba, hogy ő indexelt, hogy jövök én ahhoz, hogy beszóljak neki. Lehet, hogy indexelt, de ezt még mögöttem haladva tette, és ahogyan egy másik autót sem előzne meg csak azért, hogy utána bevágjon elé, majd nyomjanak mindketten egy satuféket, úgy a kerékpárokkal se tegye senki ezt!!!

Valószínüleg senki nem örülne annak, ha egy fémvázas kerékpár felszántaná az autójának az oldalát, amit simán megtehettem volna, ha tételesen én is a telefonommal babrálok, ahogy az autóvezető tette.

Biztonságos, megfontolt, nyugodt, és egymásra odafigyelő vezetést mindenkinek!

215 komment

Címkék: közlekedés autó hülye kerékpár veszélyes zebra

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Perillustris 2011.01.24. 11:18:33

@Dr Borivoje Surdilovics: "amit persze nem hagynak az autóstársak"

De persze ezért is a kerékpárosok a hibásak. Azok a mocskok, biciklizni merészelnek a Nagykörúton!

dhpage 2011.01.24. 11:19:15

@BKV reszelő: "Az a baj, hogy nem csak az életükkel játszanak, hanem máséval is. Ha csak a saját életük lenne a tét, tőlem azt csinálnak, amit akarnak"

Na, pontosan leírtad, hogy miért kell betiltani az autózást. :)

Poll 2011.01.24. 11:23:36

@Perillustris: Ha jól látom a poszt nem arról szól, hogy az ámokfutó autós, telefonálás közben(!) nem tudta megadni a gyalogosnak az elsőbbségét, miközben befordult egy utcába, hanem egy bringás siránkozik, hogy miután megelőzte egy autó, alig tudott megállni mögötte, mert az autónak meg kellett állni egy zebra előtt.

Tehát igen, az ámokfutás az nem egy konkrét sebesség, hanem mindenkinél más és más. Egy bringás lehet ámokfutó, ha 40-el teker és képtelen megállni egy lefékező autó mögött. Ugyanez autóval lehet, hogy csak 70-nél jön elő, de nem ez a lényeg.

dzsaszper 2011.01.24. 11:26:25

@Poll: KRESZ 29. § (1) "Aki járművel irányt változtat (terelővonalat, az úttest szélét vagy képzeletbeli felezővonalát átlépi, forgalmi sávot változtat, másik útra bekanyarodik, főútvonalról vagy szilárd burkolatú útról letér stb.) köteles az azonos irányban vagy szemben haladó, irányt nem változtató járműveknek elsőbbséget adni."

Nem tudom, itt hol olvasod, hogy ha mellette van, csak akkor.
Az elsőbbséget élvezőt pedig haladási irányának, sebességének hirtelen megváltoztatására kényszeríteni tilos -- ez pedig előfordulhat úgy is, hogy egy pillanatra már lehagyták az azonos irányba haladó járművet.

dzsaszper 2011.01.24. 11:28:25

@Poll: Az autó akkor kezdheti el a kerékpáros sávon belüli előzését, ha a kerékpáros zavarása nélkül vissza tud térni elé (KRESZ 34 § (1) e), és úgy kanyarodhat be, hogy az azonos irányba haladó, de irányt nem változtató járműnek elsőbbséget ad, azt haladási iránya vagy sebessége hirtelen megváltoztatására nem kényszeríti (KRESZ 29. § (1)).

Perillustris 2011.01.24. 11:28:42

@Poll: A poszt arról a mindennapos jelenségről szól, hogy a bringást rengetegen feleslegesen, értelmetlenül, s őt veszélyeztetve előzik meg, azért, hogy azonnal be is kanyarodjanak, avagy rögtön meg is álljanak egy sor végén.

Nem arról van szó, hogy az előzést sérelmezi bárki is.

Természetesen ez gépjármű-gépjármű viszonylatban is előfordul, nyilván kevesebb sérülési kockázattal.

Poll 2011.01.24. 11:33:47

@dzsaszper: nem kell kiirni, hogy csak akkor, ha mellette van, mert csak úgy van értelme... Ha már előtte van - gyk: megelőzte - akkor már nem vált sávot és nem kanyarodik le, vele párhuzamosan haladóhoz képest. Aki mögötte van, az pedig szépen megvárja, amig be tud kanyarodni az elöl levő. Akár autó, akár bringa.

A visszatérés zavartalansága sem áll meg, mert vissza tudott térni a bringás elé. A bringásnak nem azért kellett lefékezni, mert ráhúzták a kormányt (akkor emiatt nyafogna) hanem mert miután megelőzték, az előző autó nem tudott befordulni a következő utcába. Igy járt, legközelebb, majd úgy teker, hogy meg tudjon állni, ha az előtte haladó AKÁRMI MIATT megáll. Ha meg még indexel is az a valaki, akkor legközelebb már azelőtt elkezd fékezni, mielőtt az előtte haladó bármit csinálna. Persze csak ha élni akar és nem akarja, hogy esetleg a házát is elárverezzék, hogy kifizesse a kárt.

Poll 2011.01.24. 11:38:44

@Perillustris: Azt sajnos tudomásul kell venni, hogy az autósok 99,9%-a a lehető legelső alkalommal megelőzi a bringást, hogy ne előtte csámpázzon. Több okból is:
1. Lassabb nála (ezért előzi)
2. a bringások nagy részének fingja sincs a kreszről, ezért teljesen kiszámithatatlanok, ámokfutók, leszarnak piroslámpát, zebrát, kanyarodási szabályt, zebrán átkelést, egyirányú utcát gyakorlatilag minden szabályt. (az autósok is, csak forditott az arány. 10-ből 9 bringás átmegy a piroson a gyalogosok között szlalomozva, ilyet autóstól 10000-ből 1 csinál, egyirányú utcában mégrosszabb a helyzet)
3. a kettes pont miatt nem szeretné, ha az ő autója elé esne be az istenbarma, ezért jobb minél előbb megelőzni.

Az pedig, hogy esetleg az előzés után pirosat kap az autós, vagy meg kell állnia kanyarodás közben, az már egy másik történet, de szabályba egyáltalán nem ütközik.

nefeledd 2011.01.24. 11:40:17

igazság szerint a türelmetlenség és a másik magasról lesz.rása a közlekedési gondok egyik legfőbb okozója ,
a biciklisek azért háborodnak fel , hogy az autósok nem figyelnek rájuk (van benne igazság)
az autósok azért háborodnak fel , hogy a biciklisek kamikázék (van benne igazság)
természetesen akinek nem inge nem veszi magára, szokták mondani ,
ha megtanultuk a türelmet akkor vele párhuzamosan nem ártana a kreszt is betartani és akkor talán kevesebb lenne a baleset
egyszer kiszámoltatnám , azt , hogy a türelmetlenség+kresz be nem tartás+sietés mekkora előnyhöz juttat egy illetőt a Bp.-i forgalomba és hozzá venném azt , hogy pár pofátlan húzással (kereszteződésben nem jobbra kanyarodó sávból jobbra menni mások elé bevágva) mit okoz a magatartásával akkor elképesztő dolgok jönnének ki, sőt meg merem kockáztatni , hogy a dugók 50%-át az autósok saját maguk okozzák ,
na de , hogy vissza kanyarodva a biciklis "feminizmusra" a kresz rájuk is vonatkozik és ez egy kölcsönös viselkedést feltételező szabály keret a közutakra ahol elég nyilván valóan leírják , hogy kinek mikor van előnye vagy hátránya , a posztoló esetében a posztolónak van igaza , felesleges autós vagy biciklis társadalomra bontani ezt a kérdést mert a közutakon vannak a KÖZLEKEDŐK a gyalogostól a kamionosig és ezeknek a viselkedését van valami ami szabályozza , plusz a tolerancia?(sicc) lenne de az sajnos nem jellemző amíg jópáran versenypályának tekinti a közutakat ahol a gyorsabbnak erősebbnek van joga haladni ,
majd jól veszek egy bazi nagy traktort felcsatolom az ekét aztán közlekedek , de a tank sem elvetendő ötlet , bár ilyen üzemanyag árak mellett ki tudja.......

pcmci 2011.01.24. 11:44:31

@gmower: ne tévesszen meg, hogy csak egy példát írtam, ettől még rengeteg ilyen van a városban (bp). ezért is írtam, mert jobb ha tisztában van ezzel az emberfia (már hogy a telizöldnél lehet nagyívben balra zöld a gyalogoknak), főleg ha volán mögé ül.

isti77 2011.01.24. 11:51:02

"...ahogyan egy másik autót sem előzne meg csak azért, hogy utána bevágjon elé, majd nyomjanak mindketten egy satuféket..."

De, megteszik. Rendszeresen.

Dr Borivoje Surdilovics 2011.01.24. 11:59:33

@Perillustris:
Így ahogy mondod. Ki is próbálhatod milyen ott előzni egy a parkoló autók ajtaja mellett suhanó kerékpárost, aztán tegyél cinikus megjegyzést!

Az más kérdés,hogyha a leállósáv helyett kerékpársáv lenne (kb. mint Bécs) én is szívesen tekerésznék ott egy szép nyári napon.

De olyan barmokat akik a főközlekedési útakon kerékpároznak ahol 50-70 Km/órával mennek az autók meg kell védeni önmaguktól is! Én az ilyen baleseteknél nem is vizsgálnám a felelősséget,mert a kerékpárosnak tudnia kell hogy ott milyen veszélyeket vállal.
Azt kéne megérteni hogy a fővárosban a kerékpár már nem közlekedési eszköz, hanem szabadidős szórakozás (!!!) és ennek megfelelően autók közt nincs helye. Aki meg azzal közlekedik a főforgalmi utakon az őrült, nem beszélve arról hogy aztán izzadtan,büdösen,sárosan, elázva nem jár normális ember munkába.

gmower (törölt) 2011.01.24. 12:06:15

@pcmci: Hát én erősen vitatom, hogy rengeteg ilyen lenne, fejből én egyre emlékszem, viszont sokat tudnék sorolni olyat, ahol telezöld van, de nincs gyalogoszöld. Most jut eszembe még egy gyalogzöldes: M3 kivezető - Szerencs utcaból Miskolc irányába fordulva, na de ez a kereszteződés amúgy is egy kuriózum a meg nem épült felüljárójával. Szerintem ez csak olyan helyen létező dolog, ahol a nagyon nagy forgalom miatt nem tudnak beiktatni egy plusz lámpaciklust, de a balra kanyarodás lehetőségét sem akarják elvenni. Ha az ember fia volán mögé ül, azzal is tisztában kell lennie, hogy gyalogos bárhol, bármikor bármilyen körülmények között megpróbálhat átkelni (én Árpád út - Szentmihályi vonalon naponta látom, egyszer két gyereket előtt álltam meg 1 centire nagyon hosszú satuzás után, holott még 50 méterre se volt onnan a lámpás zebra...), így jobb, ha inkább a szemét használja :)

_ng_ 2011.01.24. 12:06:27

@Poll: Gondolom, életedben nem ültél biciklin. Én igen, és többször előfordult már, hogy a cikkben leírthoz hasonló gyökér manőverét alig tudtam elkerülni. (20-nál gyorsabban nemigen tudok tekerni.) Talán ezért is vigyázok jobban a kerékpárosokra autósként.
De mindegy is, téged majd csak az fog meggyőzni, amikor egy román kisbusz az autópályán 10 centivel eléd vág be, majd nyom egy satut, hogy elérje még a lehajtót...

zombinyúl 2011.01.24. 12:08:20

@gmower: Tényleg jó pár helyen van balra nagyívben kanyarodásnál telezöld..
Pl. Flórián tér, Kiscelli utcából a Pacsirtamezőre kanyarodáskor (a posta előtt)..
Ott rendszeresen el akarnak csapni figyelmes autósok..

Perillustris 2011.01.24. 12:09:52

@Poll: Először is, nem feltétlenül lassabb, pont erről beszélek: elmegy melletted, de már rögtön lassít is, mert sor áll. (Azért az sejthető, hogy pl. az Elem és a Szerencs utcán a vasút miatt feltorlódott sor végére nem áll be a bringás, tehát értelmetlen megelőzni.)

A bringások nagy része ismeri a vonatkozó szabályokat. Vagy szerinted tudatlanság miatt megy át bárki a piroson? A pirosozást már elégszer kiveséztük, az autósok sem holmi jófejségből-szabálytiszteletből állnak meg. Ez jól látszik, hiszen akinek módja van, az át is megy (minden lámpaváltásnál megfigyelhető, szinte bárhol).

A gyorshajtásra is tudsz arányszámot egyébként?

Csupa olyan szabálysértést soroltál fel egyébként, melyek abszolút nem járműspecifikusak.

dzsaszper 2011.01.24. 12:12:29

@Poll: "Nem kell kiirni, hogy csak akkor, ha mellette van, mert csak úgy van értelme... Ha már előtte van - gyk: megelőzte - akkor már nem vált sávot és nem kanyarodik le, vele párhuzamosan haladóhoz képest. Aki mögötte van, az pedig szépen megvárja, amig be tud kanyarodni az elöl levő. Akár autó, akár bringa."

Mondd, te tanultál fizikát, és rémlik neked olyan, hogy fékút? A személygépkocsik (netán ABS-sel) és kerékpárok fékdinamikája nem feltétlen egyezik meg...

Itt egyébként csak arról győztél meg, hogy az elsőbbségadási kötelezettség elmulasztása volt a probléma.

BKV reszelő 2011.01.24. 12:14:38

@dhpage: Nem. Az utak az autóknak épültek. Ezért arról minden mást le kell vezényelni. Keresztezhetik az alternatívok a kijelölt helyen és kész.

dzsaszper 2011.01.24. 12:18:28

@Poll: nem igaz, hogy csak úgy vanm értelme, hogy csak akkor kell elsőbbséget adni az azonos irányban haladó járműnek, ha mellette halad. Éppen az ilyen helyzetek mutatják, hogy máshogy is van értelme, sőt, az igazi értelme a szabálynak az, hogy azonos irányban irányváltás nélkül haladó járművet az irányváltó jármű nem kényszeríthet sebességének vagy irányának hirtelen megváltoztatására. Legyen az azonos irányban haladó jármű bárhol azon a távolságon belül, ahol a hirtelen változtatás szóba kerülhet.

dzsaszper 2011.01.24. 12:19:08

@BKV reszelő: ezt beszéld meg a jogalkotóval. A KRESZ jelenleg nem ezt mondja.

Perillustris 2011.01.24. 12:22:48

@Dr Borivoje Surdilovics: "hogyha a leállósáv helyett kerékpársáv lenne"

Ez a megoldás.

"Azt kéne megérteni hogy a fővárosban a kerékpár már nem közlekedési eszköz, hanem szabadidős szórakozás (!!!) és ennek megfelelően autók közt nincs helye. Aki meg azzal közlekedik a főforgalmi utakon az őrült, nem beszélve arról hogy aztán izzadtan,büdösen,sárosan, elázva nem jár normális ember munkába."

Ezek után - bevallom - nagyon nehéz téged komolyan venni. Persze, ha nem célod...

dzsaszper 2011.01.24. 12:23:00

@Perillustris: mikor nem igaz az idézett definíció?

Perillustris 2011.01.24. 12:31:22

@dzsaszper: Az ilyen szintű baromságra kár reagálni (DNFTT).

Perillustris 2011.01.24. 12:33:26

@dzsaszper: Keress rá a rendelet szövegében az "elhaladás" szóra, elég sok helyen szerepel!

Pl. elhaladsz az út közepén lévő járdasziget mellett is.

dzsaszper 2011.01.24. 12:38:25

@Perillustris: nem értem, hogy az elhaladás sok helyen történő előfordulása miben változtatná meg az előzés fogalommeghatározását.

És miben változtatna azon, hogy az egy nyomon haladó jármű melletti elhaladás egy olyan előzés az idézett definíció miatt, amit sokszor akkor is végre lehet hajtani, amikor az előzés egyébként tilos.

BKV reszelő 2011.01.24. 12:43:43

@dzsaszper: Ezt nem is állítottam. Azt viszont határozottan állítom, hogy ebben az operett országban a jog és a valóság valamint a józan ész kifejezések egymástól a lehető legtávolabbra vannak helyezve. Így marad az, hogy vigyázz magadra, mert más nem vigyáz rád. Ilyen szempontból pedig nem én vagyok sérülékenyebb, hanem te. Innentől pedig kár is vitázni, neked kell a legóvatosabbnak lenned, mert szerintem sem téged, sem a családodat nem vígasztalja majd a tény, hogy kapok 3 év felfüggesztett szabvesztést akkor, amikor a te hullád már oszlásnak indult a föld alatt. Nem-e-é-e?! ;)

Perillustris 2011.01.24. 12:49:13

@BKV reszelő: "Fontos, hogy mi, kerékpárosok ezzel ne éljünk vissza, abban bízva, hogy az autós majd figyel, s vigyáz ránk. Ezt senkinek sem javasoljuk.

Ahogy az autót vezető sem bízhat abban, hogy a kerékpáros figyel, s észrevesz."

autozz.blog.hu/2008/03/03/megjelentek_a_hetvegi_vezetok

hawkeye 2011.01.24. 13:03:12

Minek ez a sok komment?

Milyen autó volt?

Fekete BMW.

Ennyi.

BKV reszelő 2011.01.24. 13:12:15

@dzsaszper: Ezt nem is állítottam. Azt viszont határozottan állítom, hogy ebben az operett országban a jog és a valóság valamint a józan ész kifejezések egymástól a lehető legtávolabbra vannak helyezve. Így marad az, hogy vigyázz magadra, mert más nem vigyáz rád. Ilyen szempontból pedig nem én vagyok sérülékenyebb, hanem te. Innentől pedig kár is vitázni, neked kell a legóvatosabbnak lenned, mert szerintem sem téged, sem a családodat nem vígasztalja majd a tény, hogy kapok 3 év felfüggesztett szabvesztést akkor, amikor a te hullád már oszlásnak indult a föld alatt. Nem-e-é-e?! ;)

BKV reszelő 2011.01.24. 13:13:45

@Perillustris: Ezt egyrészt nem tőlem idézted, másrészt én nem bízok benne, hogy észrevesz a hajtás-pajtás...ebben neki kell bíznia. :) Nekem nem fog fájni.

Kicknick 2011.01.24. 13:22:33

@hawkeye: amúgy ez most a kerékpáros blog?

(---Flúgos Buszos---) 2011.01.24. 13:28:40

Én könyökkel vagy térddel be kell hajtani a tükrét,aztán eliszkolni,mert úgyis csak neki lehet igaza,téged meg úgysem tud utolérni,ha bemész egy olyan utcába,ahova nem tud követni.

Perillustris 2011.01.24. 13:34:37

@Kicknick: Ha kell a kattintás, kell a kerékpár. :)

@BKV reszelő: Ott volt a link, honnan idéztem.

BKV reszelő 2011.01.24. 13:40:39

@(---Flúgos Buszos---): Te tanulni meg mádzsáriul előtte neki kicit! Utána gondolkodni el a pájszer hegyével ami kiállni a te hátackádból.

Dr Borivoje Surdilovics 2011.01.24. 14:20:00

@Perillustris:

A körút átalakítása még nagyon távoli,legfeljebb fizettek néhány milcsit egy tanulmányra. Te viszont a jelenben élsz, a jelen körülmények között pedig őrültség ott kerékpározni( és minden más főközlekedési útvonalon).

Szeretem ahogy lezárod a vitát.Igazán stílusos,olyan napóleonos. Semmi leereszkedés az érvek szintjére.De mit is várjon az ember egy felsőbbségtudatú "hardcore" harcostól.

fidoone 2011.01.24. 14:29:18

Jó lenne ha végre elfelejtenék a bringások a tükör lezúzást. Ha ilyen az Ő mentalitásuk, miért várnak mást az autósoktól?
Ha látom a tükörben, hogy egy kerékpáros közelít felém akkor hagyok neki helyet. De hagyok magam előtt is akkora helyet, hogy ha a tükrömhöz ér még el tudjam ütni. Persze csak véletlenül, ijedtemben ugrottam le a kuplungról...

"streetfighter" 2011.01.24. 14:53:42

@isti77:
Ezek szerint benned van a hiba, mert érdekes módon ez velem nem szokott előfordulni.

(---Flúgos Buszos---) 2011.01.24. 15:01:04

@BKV reszelő: Én a BKV-nál tanultam írni és fogalmazni. Onnan ismerek pár ragadvány dolgot.

Az utastájékoztatót szóról szóra lefordította valamelyik kuka angolra.

Én fogalmazásom ahhoz képest lepkefing.

(---Flúgos Buszos---) 2011.01.24. 15:03:07

@fidoone: Igen,és szerinted a régi BKV-s buszokkal miért tördeli mindenki a szabálytalanul parkoló autók tükreit???
Ott is a biciklisek a szemetek,ugye???

dhpage 2011.01.24. 15:14:26

@BKV reszelő: "Nem. Az utak az autóknak épültek. Ezért arról minden mást le kell vezényelni. Keresztezhetik az alternatívok a kijelölt helyen és kész. "

Nem, az utak járműveknek épültek és ebbe beletartozik a kerékpár is. Tudom nagyon fáj, hogy nem tudsz haladni a többi dobozostól és ezt a kerékpárosokra próbálod hárítani, de ettől még a kresz és a szabályok megengedik a használatát.

(---Flúgos Buszos---) 2011.01.24. 15:23:21

@BKV reszelő: Akkor hol fognak a buszok járni,és mivel fogják a reggeli péksüteményed elvinni a boltba,hogy ne halj éhen???

Perillustris 2011.01.24. 15:25:33

@Dr Borivoje Surdilovics: A Nagykörúton kiválóan lehet kerékpározni. Persze a rendszeres dugókat leszámítva (amiket a Critical Mass okoz minden nap, ugyebár, mint azt már többször megtudtuk)

Egyébként szerinted pl. a Moszkva tértől az Oktogonig hogyan, hol kellene eltekerni?

Perillustris 2011.01.24. 15:29:25

@Dr Borivoje Surdilovics: BTW áldom a szerencsém, hogy egy "szabadidős szórakozás" keretében kb. feleannyi idő alatt érek be a munkahelyemre, mint BKV-val, s kb. annyi idő alatt, mintha kocsival mennék.

Stiel 2011.01.24. 15:39:35

@dzsaszper: persze, erről van szó.

Dr Borivoje Surdilovics 2011.01.24. 16:07:08

@Perillustris:
és az így megnyert időt mivel töltöd? Netán tisztálkodással, kerékpár lakatolással?

Mert egyébként tömegközlekedni nem szoktál sehova,így nyílván bérleted sincs ugye?

Abban viszont igazad van hogy erre a távolságra kocsit venni nagy hülyeség lenne.Nem beszélve a parkolás nehézségeiről és áráról.

Én is a belvárosban dolgozom de az aglomerációban lakom és eszem ágában sincs autóval bejönni a belvárosba.

BKV reszelő 2011.01.24. 16:17:32

@(---Flúgos Buszos---): Ez most hogy jön a kerékpárhoz? Hány kerékpárbuszt láttál? Hány pék hordja a cuccát kerékpárral?

Perillustris 2011.01.24. 16:26:35

@Dr Borivoje Surdilovics: Nem kell lakatolnom. Éves BKV-bérletem van egyébként. Az átöltözés meg csekély ár azért, hogy napi 2x 20-25 perc mozgást kipipálok.

mohopasi 2011.01.24. 16:36:42

Tapasztalatom szerint ilyeneknek felesleges bekopogni, meg megbeszélést kezdeményezni. Ha valaki ekkora barom, úgysem győzöd meg róla, hogy az...

David Bowman 2011.01.24. 16:54:38

Ne bohóckodj az úton, ahol mások autóznak wazee. Úszni se menj oda, ahol a medence másik felébena krokodilok gyakorolnak.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.01.24. 18:14:10

Ha jobban meggondolom, én inkább helikopterrel szeretnék járkálni.

"streetfighter" 2011.01.24. 18:23:23

@SomyTomy:
Mifelénk azzal repülni szoktak.

fidoone 2011.01.24. 19:20:13

@(---Flúgos Buszos---): Neked meg mi a bajod? Hogy jön ide a BKV busz és a szabálytalan parkolás?
Egyébként a szabálytalanul parkolók szarjanak sünt, de én akkor sem bántanék egy autót. Mi a francot tehet egy tárgy a tulajdonosa hülyeségéről? Ha problémád van valakivel akkor talán vele kellene megbeszélni. Vagy ha Te nem kedveled a szomszédod akkor levizeled az ajtaját?

Összegezve: aki leveri a tükröt az egy gerinctelen, beszari surmó!

Perillustris 2011.01.24. 20:53:12

@fidoone: "akkor sem bántanék egy autót"

Azzal együtt, hogy nem támogatom a rongálást, az ilyen típusú érvet nehéz megértenem. Egyszerűen azért tesznek így az emberek, mert a rongálás kisebb-nagyobb kellemetlenséget, bosszúságot okoz a célszemélynek. Ez nem annyira fura.

Ha azzal érvel bárki, hogy tükröt lerúgni, fényezést szétkarcolni tahóság, azt megértem.

D4D 2011.01.24. 21:09:39

Tegnap este óta nem voltam. Érdemes visszaolvasni, vagy a szokásos autós-biciklis?

Tudni már ki a hülye?

Flúgos is tudja már?

Clearvoyance 2011.01.25. 04:47:02

Érdekes egy lény. Mennyire szarik bele a többi közlekedőbe. Csak aztán amikor a saját kölkét felborogatja egy hozzá hasonló, akkor meg a vért követeli.
És még akkor sem tanulja meg...
:S

Tron65 2011.01.25. 07:13:48

@gmower: "Ugyanez számtalanszor megesik akkor is, ha autóval vagy."
Tehát azt állítod, hogy teljesen normális, hogy valaki az előzés "befejezése" után 1-2 másodperccel elkezd jobbra kanyarodni.
Amúgy tette ezt a lehajtó már 3 sávos részének közepén. Ha vár még 5-10 másodpercet az előzéssel, mögötten elfordul.
Ha képes lett volna normálisan megelőzni (>5km/h sebességkülönbség), akkor előttem fordul.
Nem. Én megszüntem, amint nem látott az ablakból.

fidoone 2011.01.25. 07:27:08

@Perillustris: Az ok egyszerű: az autóhoz fűződő viszony alapján két vezető létezik.

1. Az autó használati tárgy és csak arra jó, hogy A pontból B. pontra eljusson.
2. Az autó a barátom. Szeretem és ápolom.....

Nos én az utóbbi körbe tartozom. Ennyire talán nem bűn bolondnak lenni.

Perillustris 2011.01.25. 08:33:48

@fidoone: Nincs ezzel baj, s pont ezért mondom, hogy adott esetben a rongálás célt érhet. Valahol a tárgyalás és a verekedés közt helyezkedhet el.

dzsaszper 2011.01.25. 09:36:56

@Clearvoyance: tömör összefoglalóként többen arra jutottunk, hogy az autós jobbra kanyarodva elmulasztotta megadni az elsőbbséget a vele azonos irányba haladó, irányt nem változtató kerékpárosnak, amikor leelőzte, majd elkezdve bekanyarodni hirtelen megállt a gyalogosoknak elsőbbséget adni, és ezáltal vészfékezésre kényszerítette a bringást.

Egyesek vitatják, hogy az autósnak elsőbbségadási kötelezettsége lenne olyan kerékpárossal szemben, aki már mögötte volt.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.01.25. 11:43:02

@dhpage: Azt ugye tudod, hogy a másik szabálytalansága Téged nem mentesít a saját szabálytalanságod alól? Még egyszer kérdezem: Hogy álltál meg volna egy eléd lépő gyalogos előtt? Szerintem sehogy. Vagy ha ugye fokozott óvatossággal és csökkentett sebességgel közelítetted meg a zebrát, akkor miért is kellett "Vészfékezni" ?
Mondom én, hogy át kéne nézni ám a KRESZ-t.. De most ne csak azt, ami rád kedvező, hanem a kötelezettségeket is, jó?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.01.25. 11:54:47

@Perillustris: Ez engem egy Teenager kori "balesetemre" emlékeztet.
17 éves voltam, pár hetes jogsival. A Fater 120-as skodáját kergettem. Egyszer előfordult az, hogy megelőztem egy kerékpárost, és jóval utána jobbra beálltam egy kapubejáróba. Leállítottam a motort, kikötöttem magam, és helyére tettem az övet (autómata öv hol volt még) felhúztam (kézzel) az ablakokat, lenyomtam a 3 gombot, kiszáltam, és bezártam kulccsal az ajtót. Addigra ért oda a kerékpáros, és lassítás nélkül(!) nekitekert a skoda hátuljának. majd átcsúszott a motorháztetőn, és a másik oldalt a földre esett. Ha nem egy ijedt 17 éves kamasz lettem volna apu autójával (akkor a 120-as skoda jónak számított). Feltápászkodott, és láttam rajta, hogy félrészeg, és a biciklijén is van egy boroskanna.
Nagyon hangosan elkezdett anyázni, hogy "bevágtam elé", azért jött nekem, ez percek alatt "elütöttem"-re változott. Igazából nem érdekelt, akkor még bíztam a rendőrökben, javasoltam, hogy hívjuk olyat, és a szüleimnek is szólnék, mert pont előttünk állunk. Erre szó nélkül eltekert.
(ma már nem mernék ilyen esetben rendőrt hívni, olcsóbban megúszom, ha agyoncsapom, és elásom hátul a kertben)
De mindenesetre ezt az esetet is hasonlóan képzelem el. Nagyon valószínű, hogy a kollega elbambult, aztán mindenki más hülye rajta kívül.

dhpage 2011.01.25. 12:12:46

@newtehen: "Vagy ha ugye fokozott óvatossággal és csökkentett sebességgel közelítetted meg a zebrát, akkor miért is kellett "Vészfékezni" ?"

Talán mert a normális féktávolságodat elvette egy eléd bevágó autó?
Hihetetlen, hogy nem lehet megérteni egy ilyen egyszerű dolgot.

Na majd egyszer kipróbáljuk, hogy te normálisan közelítesz meg egy kereszteződést viszont én meg a pótos Ifával bevágok eléd féktávon. Aztán majd azt mondom a rendőröknek (akik ki sem fognak jönni, mert nem sérül meg senki), hogy nem tartottál elég nagy követési távolságot...deal?

dzsaszper 2011.01.25. 12:17:26

@newtehen:
1. a NORCos fotó cáfolta, hogy az egyenesen haladó kerékpár keresztezte volna a gyalogosok útját.

2. ha nem is lett volna így, az autó a saját hosszával csökkenti a fékutat, ha az út szélére sorol, így könnyen kialakulhat olyan helyzet, hogy a bringás a zebráig vészfékezés nélkül meg tudna állni, ha lenne elég hely az autó mellett, de az autó mögött már csak vészfékezve tud megállni (rossz esetben akár vészfékezve sem).

Perillustris 2011.01.25. 12:36:37

@newtehen: Természetesen előfordulhat, de mivel hasonló esetek nap mint nap megtörténnek, a lényeg, a mondanivaló megmarad, ha jelen esetet nem is tekintjük mérvadónak.

dzsaszper 2011.01.25. 17:14:32

@newtehen: a mobiltelefon a sofőr kezében arra is utalhat, hogy esetleg ő nem mérte fel jól a helyzetet...
A részeg biciklis nyilván más tészta.

Xezs 2011.01.25. 22:02:48

"Sikerült vészfékeznem"

Mi a faszt csináltál??? O_o

Xezs 2011.01.25. 22:09:44

De én most tényleg nem értem, mit pampog a bicajos. Megelőzte az autó, addig oké. És utána a bicajos mit tervezett? Elhúzni mellette jobbról? Forgalomban? Lámpánál még oké, a kresz is engedi újabban a felcsorgást, de ki az a barom aki biciklin ülve ilyen jobboldali manőverekkel a saját életét kockáztatja? Csak azért, hogy igaza legyen? Sírjára meg majd felvésik hogy "igaza volt". Nagy dolog.

Az meg a másik, hogy ha volt lelépő gyalogos a zebrán akkor a minimum hogy a bicajos sem észvesztve közelíti meg a zebrát.

Xezs 2011.01.25. 22:12:42

Ok, a lelépő gyalogos storno, látom már írták. A többit viszont fenntartom.

"streetfighter" 2011.01.26. 09:38:57

@Xezs:
"De én most tényleg nem értem, mit pampog a bicajos."

Az a baj, hogy te az égész szituációt nem érted. :)

Xezs 2011.01.26. 10:58:19

@"streetfighter": Hogyne érteném. Bevágtak elé, de ő tekert tovább rendíthetetlenül, mert neki IGAZA VOLT. Oké, hogy az autós volt paraszt, de egy bicajjal nem kéne erőlködni egy autóval szemben. Szerintem.

Perillustris 2011.01.26. 11:00:25

@Xezs: Még mindig nem érted teljsen. Nem tekert tovább, természetesen fékezett.

dzsaszper 2011.01.26. 11:30:11

@Xezs: hirtelen fékezésre kényszerítette az autós. Ha nem fékezett volna hirtlelen, belecsattant volna. De megtette.

Elsőbbségi helyzetben (vö. KRESZ 29. szakasz (1) bekezdését) ezt úgy hívják, nem adták meg neki az elsőbbséget.

Xezs 2011.01.26. 14:57:02

@dzsaszper: Milyen elsőbbséget? Egymás után haladnak, nincs elsőbbségi kérdés.

Persze parasztság bevágni mások elé, na de a büntetőfékezést is azért merik egyesek megcsinálni mert tudják, a rendőr szinte mindig a hátul levőt marasztalja el követési távolság be nem tartása miatt. Még ha adott szituációban nem is jogos.

dzsaszper 2011.01.26. 15:05:47

@Xezs: hogyhogy nincs elsőbbségi kérdés?
adott A jármű, aki irányt vált, és B jármű aki nem, akit az irányváltással A sebességének hirtelen megváltoztatására kényszeríti.

források: KRESZ 29. § (1) bekezdés és KRESZ 1. számú függelék III b).

Adjál forrást arra, hogy az előzés befejezte után miért ne lenne elsőbbségi helyzet a KRESZ 29.§ (1) bekezdése alapján.

Xezs 2011.01.26. 15:10:13

@dzsaszper: Igazad van, csak húztam az agyad.

Megmondom őszintén én rohadtul utálom a bicikliseket szimplán azért mert összevissza közlekednek. Nevetséges, mikor egy fórumon ők sírnak hogy valaki szabálytalan volt, mikor biztos vagyok benne, hogy ő maga aznap több szabályt szegett meg, mint 2 autós együttvéve.

Meg egyébként én nem vagyok ám biztos abban, hogy minden úgy történt, ahogy itt le volt írva. Szerintem ő nekiállt emberkedni aztán csakazértis tekert ezerrel és az utolsó pillanatban fékezett, pedig fékezhetett volna hamarabb is.

De ezt már úgysem tudjuk meg.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.01.26. 15:18:27

@dzsaszper: Vagy esetleg arra, hogy már annyi ideje ott állt, hogy volt ideje elővenni...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.01.26. 15:20:21

@dhpage: Próbáljuk. Ha én biciklivel vagyok, pesten, akkor pótos ifával SZÁNDÉKOSAN sem tudsz nekem jönni, nem hogy én bambán Neked menjek... Állok elébe.

dzsaszper 2011.01.26. 15:25:48

@Xezs: ahogy én látom, autósból és kerékpárosból is van, aki tojik a szabályokra, aki alkalomadtán veszélyeztetés nélkül átlép 1-2 szabályt és aki teljesen szabálykövető.
Ráadásul ezen csoportok arányában nem látok lényeges különbséget autósok és kerékpárosok közt.

Xezs 2011.01.26. 15:33:59

@dzsaszper: Autósból is rengeteg ilyen van természetesen. Sosem állítanám hogy szentek, mert megérik a pénzüket.

De biciklisektől folyamatosan látok (és többször, mint autóstól) olyat, hogy

piroson való áthaladás (nem átcsúszás, hanem teli piroson való szándékos áthaladás)

tiltó táblák figyelmen kívül hagyása (talán nem is ismerik)

Autósoktól legtöbbször vészvillogóval út közepén való megállást látok, az is gusztustalan dolog mondjuk.

Piroson való biciklis áthaladás okán láttam már bicajost ívesen repülni, illetve olyat, amelyik majdnem egy kamion alatt végezte.

Összességében én negatív irányban elfogult vagyok velük szemben mert a közlekedésben résztvevők ők azok, akik a leglazábban értelmezik a szabályokat.

Ha úton vannak, az autósok idegeire mennek, ha járdán akkor meg a gyalogosokéra. Egyszerűen önző módon közlekednek.

Köszönöm hogy elmondhattam, függöny le, taps :)

Xezs 2011.01.26. 15:35:12

*a közlekedésben résztvevők KÖZÜL ők azok

dzsaszper 2011.01.26. 16:16:48

@Xezs: a piroson áthaladás szerintem gyalogostól és kerékpárostól elnézhető amíg mást nem akadályoz. Annyira mint autósnál a 10% gyorshajtást el lehet nézni (nem a relatív gyorshajtásra gondolok).

Ha mást akárcsak akadályoz, akkor már gáz.

Xezs 2011.01.26. 16:41:46

@dzsaszper: Elnézhető? Viccelsz? Most írtam, hogy láttam már emiatt biciklist repülni. Ilyen esetben az autóst kívülről-belülről átvilágítják, örülhet, ha nem őt hozzák ki hibásnak.

Abszolút nem nézhető el az én felfogásom szerint. Egyébként gyalogostól sem.

Xezs 2011.01.26. 16:43:56

Plusz annyit még, hogy azt sosem tudhatja, hogy kit akadályoz. Minden ilyen baleset utáni magyarázkodás úgy kezdődik, hogy "de hát nem volt ott senki, amikor a piroson átmentem". csak aztán valahogyan mégis előkerült.

No mindegy is, úgysem lesz a magyar társadalom egyik napról a másikra szabálykövető, tálán majd 100 év múlva, úgyhogy hagyjuk is a témát.

dzsaszper 2011.01.26. 16:58:21

@Xezs: hát, ha repül, akkor veszélyeztetett is...

dzsaszper 2011.01.26. 17:07:44

@Xezs: ez a védekezősdi kész vicc.

Perillustris 2011.01.26. 20:01:29

@Xezs: "Összességében én negatív irányban elfogult vagyok velük szemben mert a közlekedésben résztvevők ők azok, akik a leglazábban értelmezik a szabályokat."

Nem éppen. Már írtam többször, a szabálysértések járműspecifikusak, de persze vannak közös halmazok: pl. a piroson átmegy nagyon sok bicajos és autós, s persze gyalogos is, ám a világítás-problémák is jelentősek az első két halmazban.

De pl. a gyorshajtás szinte kizárólag a gépjárművezetőkre jellemző.

A járdákon sajnos sok bicajos megy, ám legalább annyi - ha nem több - sutyerák autós parkol.

Bárgyúság azt gondolni, hogy valamiféle szent szabályként kezelik a piros lámpát az autósok, s ezért állnak meg többnyire a pirosnál. Erre bizonyíték, hogy sárgánál szinte senki nem lassít, hanem inkább gázt ad, annak tudatában is, hogy jó eséllyel már pirosra vált a lámpa, amikor elhalad alatta. Egyszerűen nincs módja még több autónak átmenni, mert jó eséllyel érkezik a keresztforgalom. Nem mellesleg a biciklis jelentősen nagyobb teret lát be. Talán úgy egyszerű megfogalmazni, hogy a kerékpárosok jelentős része úgy kezeli a piros lámpát, mint egy elsőbbségadás kötelező táblát. Nem sűrűn történik emiatt baleset - ne vitassuk el a biciklisektől sem az egészséges túlélési ösztönt (GYK: ez nem jelent felmentést.)

Ebben a városban nem a biciklisekkel és nem az autósokkal van baj, hanem a tahó, másra nem figyelő biciklisekkel és autósokkal.

Xezs 2011.01.26. 20:40:03

@Perillustris: Amit leírsz az igaz, viszont a rendőr nem így fogja látni, ha megfogja a bicajost. Mondjuk a hangsúly a "ha megfogja" mondatrészen van. Egyelőre leszarják őket, bár tény, hogy ugyanúgy leszarják a vészvillogóval út közepén álló autót is (konkrétan sokszor láttam, hogy a rendőrautó elhalad ilyen mellett, pedig látszódott, hogy nincs baja a kocsinak, csak épp ott volt a bolt).

Perillustris 2011.01.26. 20:48:08

@Xezs: A közterület-felügyelők is a BKV-n bohóckodnak, mintha nem lenne más dolguk:

kepfeltoltes.hu/101204/CIMG7096_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

"streetfighter" 2011.01.26. 21:15:24

@Xezs:
"Hogyne érteném."

Hát az általad leírtakból nem úgy tünt, de most már remélhetőleg nem így van.

Clearvoyance 2011.01.26. 23:19:29

@dzsaszper:
Én is így gondoltam.
Résztvevő járművektől függetlenül a "bemegyek elé és befékezek" bunkóság.

Xezs 2011.01.27. 09:27:43

@Perillustris: Igen, a képen látható esettel kezdeni kéne valamit, így odaállni már a tahóság kategóriája.

pengusz 2011.01.27. 10:33:58

@Perillustris: A sok szabálytalanul parkoló bringás :)

Ha megkérdeznéd az ott parkoló autósokat: "Miért ne lehetne így odaparkolni? Nem zavarok senkit!"

@Xezs: Nálunk Csepelen rendszeresek az olyan balesetek, hogy a kerékpárúton haladó bringást elütik a kis ívben jobbra kanyarodó autósok. Számtalan cserbenhagyásos eset is volt, sőt a gerincesebb autósok (ügyvéd ismerős tanácsára) később össze-vissza hazudnak mindenfélét.
A tiltó táblát az autósok is rendszeresen figyelmen kívül hagyják ("csak egy percre álltam meg", "nem zavarok senkit a kapubeállóban" stb)

"Egyszerűen önző módon közlekednek."
Ez minden közlekedésben résztvevőre igaz. Kezdve a kerékpárúton gyereket/kutyát sétáltató gyalogosoktól, a járdán 30-cal szaggató bringásokon át, a városban 80-90-nel szaggató autósokig. Lehetne sorolni :)

Xezs 2011.01.27. 20:39:39

@pengusz: Igen, mi magyarok valahogy nagyon félreértettük ezt a kurva nagy demokráciát.

Egyébként egy másik poszt alatt kifejtettem, hogy sokan szerintem azért szabálytalankodnak, mert így próbálnak ellenszegülni a rendszernek. Ez a fajta magatartás pedig még a szovjet elnyomás (én elnyomásnak tekintem) alatt keletkezett, csak aztán '89-ben az öregek elfelejtették abbahagyni, meg még tovább is örökítették.

Az a furcsa, hogy egy csomó európai államban járt kommentelő meg ismerősöm mondja azt, hogy sokkal normálisabban vezetnek az emberek ott.

Persze nálunk mindig van valaki aki megmagyarázza (akár stresszel, akár úgy, ahogy írtad, hogy "de hát nem zavarok senkit") de szerintem ott mélyen csak annyi van a fejekben hogy "lázadni kell" és lázadnak ahol csak tudnak.

Ebbe beletartozik gyakorlatilag szinte minden kihágás, legyen az szemetelés, adócsalás, vagy bliccelés (a bliccelést is megmagyarázták már sokan sokféleképp, de se füle se farka nem volt a magyarázatnak).

pengusz 2011.01.27. 22:50:17

@Xezs: Szerintem szó sincs lázadásról :D
Egyszerűen csak úgy gondolják, hogy mert megvettek x millióért egy kocsit, ezzel jogokat is vásároltak, a szabályok megszegésére. Mehet 180-nal autópályán, mert neki 300LE-s kocsija van, megállhat a tilosban, mert neki 8 milliót ér a kocsija (meg különben is csak egy percre és különben sem zavar senkit...) stb. stb.

Xezs 2011.01.27. 23:29:19

@pengusz: Na de érted, a gyalogos nem vett semmit X millióért, max pár ezresért BKV bérletet, a biciklis se vett semmit csak egy szakadt 20 ezer Ft-os biciklit, aztán mégis lázad. Minden áldott nap kitalál valamit, csak hogy ellenkezzen.

Marha kíváncsi vagyok, hogy hányan fogják pl. februártól verni a mellüket a BKV megállókban hogy nekik egyszerűen JÁR, hogy ott cigizhessenek és kapja be mindenki aki máshogy gondolja.

Mert lázadni kell :)

dzsaszper 2011.01.28. 09:02:54

@newtehen: ugye csak vicc?
a gyalogos átemgedése zebrán tipikus helyzet, ahol előkapod a telefonodat és hívást kezdeményezel?












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása