Aki annyira hardcore kerékpáros, mint Viktor, az nem riad meg a téltől és a lefagyott utaktól sem, pedig vannak aztán olyan közlekedők, akik egész egyszerűen képtelenek felmérni, hogy mit is fognak 3 másodperc múlva csinálni. Persze ezt még tovább tudják súlyosbítani azzal, ha vezetés közben telefont nyomkodnak, újságot olvasnak, reggeliznek, stb. Ebből aztán rendszeresen adódnak olyan necces szituációk, amik felnyomják a pulzusszámot meg a vérnyomást.
Péntek reggeli kávépótlóm: Óbudán a Vörösvári úton tekertem kerékpárral egyenesen a külső sávban, amikor a Vihar utca sarkánál egy fekete Volkswagen gépjármű hátulról bevágott elém, és megállt közvetlenül előttem, mivel a zebrán gyalogosok haladtak át...
Sikerült vészfékeznem, de így is az autótól kábé egy centire álltam meg. Bekopogtam az ablakon, mire a középkorú sofőr, nyakán kidagadt ütőérrel üvöltözni kezdett mint a sakál, hogy hogyan merészelem megütni az autóját.
Senkinek ne legyen ilyen biciklije...
Megértem, hogy felkavartam lelkileg, hiszen éppen a telefonján nézegette vezetés közben, és valószínüleg már eleve ideges lehetett, mert a gyereket csak késve tudta elvinni az oviba, DE...
...ha nem hívom fel neki, és az összes többi közlekedő gépjárművezetőnek a figyelmét arra, hogy az előttünk (gépjárművezető vagyok én is) haladó kerékpárt SOHA, DE SOHA ne előzzük meg abban az esetben, ha az útirányát keresztezve be akarunk kanyarodni, akkor olyan balesetet okozhatunk, amiben valakit egy életre nyomorékká, vagy azonnal halottá tehetünk.
Az esetemben az igen ideges sofőr azt ordította az arcomba, hogy ő indexelt, hogy jövök én ahhoz, hogy beszóljak neki. Lehet, hogy indexelt, de ezt még mögöttem haladva tette, és ahogyan egy másik autót sem előzne meg csak azért, hogy utána bevágjon elé, majd nyomjanak mindketten egy satuféket, úgy a kerékpárokkal se tegye senki ezt!!!
Valószínüleg senki nem örülne annak, ha egy fémvázas kerékpár felszántaná az autójának az oldalát, amit simán megtehettem volna, ha tételesen én is a telefonommal babrálok, ahogy az autóvezető tette.
Biztonságos, megfontolt, nyugodt, és egymásra odafigyelő vezetést mindenkinek!
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.23. 20:09:13
Antalbaba 2011.01.23. 20:14:01
Hát a gyalogos, hogy vonszolná a "puhatestét" a beton alatt a túlsó partra;-)
szeme közé, laposan! 2011.01.23. 20:19:58
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.01.23. 20:34:07
Tornado86 2011.01.23. 20:41:15
gmower (törölt) 2011.01.23. 20:45:11
gmower (törölt) 2011.01.23. 20:46:10
dzsaszper 2011.01.23. 20:50:43
Ha úgy vágott be a bringás elé satufékkel, hogy nem hagyott oldalra helyet, hogy a bringás mellette állhasson meg, akkor szerintem abban is ő a hunyó.
Ha a bringás nem lett volna képes az akár satufékező autó mellett a zebráig megállni, akkor abban meg ő a hunyó.
Szerintem ilyen egyszerű.
pcmci 2011.01.23. 21:00:52
D4D 2011.01.23. 21:11:44
Neki egy fényezés.
Neked esetleg 6 hónap rehab.
Fényezés ilyen esetben olcsóbb.
SÜN 2011.01.23. 21:16:11
tothh · http://polizis.blog.hu 2011.01.23. 21:23:26
Kétszer háromsávos főútvonalon a középső sávban áll vészvillogóval - zöldhullámnál - egy kocsi, majd hirtelen befordul balra, megfordulási szándékból...
Take-it-Easy 2011.01.23. 21:34:20
pernahajder Campbell 2011.01.23. 21:38:04
:-)
cso zsi 2011.01.23. 21:47:30
cso zsi 2011.01.23. 21:49:51
Szekuriti Blogger · http://szekuriti.blog.hu 2011.01.23. 21:49:52
Верховина 2011.01.23. 22:08:29
Rencámot a gyalogosra!:D
pernahajder Campbell 2011.01.23. 22:13:45
Anti Anyag (törölt) 2011.01.23. 22:18:18
Egyébként igazai gyökerek igazán a nők képesek lenni. Ennek oka nem az, hogy nők, hanem az, hogy sok köztük a gyakorlatlan.
Az intelligensebb csak nem képes érzékelni a forgalmi helyzetet, a primitívnek még feljebb is áll mint ez a bringás példa is mutatja. Meg vannak ezek ffi-ban is, csak a nők vannak többen.
GrofZero 2011.01.23. 22:22:05
Perillustris 2011.01.23. 22:29:21
''autónepper.'' 2011.01.23. 22:41:30
''autónepper.'' 2011.01.23. 22:44:19
icceman 2011.01.23. 22:51:45
november13. 2011.01.23. 22:57:08
Nagyon sokan szarul becsülik meg a bicikli sebességét, arról ne is beszélve, ugyan olyan résztvevői a közlekedésnek, mint bármely autós.Ez persze a f@szul vezető bringásokra ugyan úgy érvényes.
Kis ember 2011.01.23. 23:04:50
www.youtube.com/watch?v=A_TFxTXo_Vs
tundrazuzmo (törölt) 2011.01.23. 23:29:12
- Miért így vezetnek az autósok?
- Miért így tekernek a biciglisek?
- Miért nincs szuzukis vagy BMW-s a kommentben, hogy őket is lehessen hibáztatni?
- Miért moralizálnak a sokhülye kommentelők, és miért tesznek fel gagyi kérdéseket?
Miért?
:)
beked 2011.01.23. 23:34:02
NewYorkban kötelező "továbbképzést" terveznek a jogosítványosoknak "mire kell figyelni vezetés során" Londonban kötelező kerékpároztatást gondoltak ki... Nálunk meg azt javasolják inkább száljunk le és toljuk át, meg hasonlók... azért vicces.
Olikincs · http://onlinepszichologia.hu 2011.01.24. 01:09:40
2011.01.24. 01:18:22
Vigyázni meg kell, de ez szerintem járműfüggetlen, ilyen "beállt elém" posztot naponta pár százat lehetne generálni... nekem 3 olyan esetem volt a közel 2 év alatt amikor konkrétan veszélyeztették az életem (szándékosan), na az a baj, csak hát kicsit körülményes tanúkat verbuválni meg feljelenteni. Én túléltem, egyszer egy másik esetnél hátha nem ússza meg az agresszor. Vagy veszek egy videokamerát...
Stiel 2011.01.24. 07:06:27
lordjim 2011.01.24. 07:24:45
pcmci 2011.01.24. 07:34:24
sávközepezni meg nem kellene, ha a hozzád hasonló öntudatos barmok, akik hűdenagyonérzikaverdát nem centiznének, ami vagy összejön, vagy nem...
KawaBazsy 2011.01.24. 07:34:59
Szerintem szimplán járművezető.
.lll. 2011.01.24. 07:43:21
2011.01.24. 07:45:04
vérengző kismalac 2011.01.24. 07:54:03
Sokan vagytok, de nem elegen!
Vedd tudomásul, hogy a biciklis egy alsóbbrendű faj a közlekedés nagy dzsungelében.
Vigyázzon saját magára mert más nem fog és örüljön ha "fel nem falják".
Szerinted a szavannán dübörgő elefánt, a lába alatt kóricáló rágcsálókkal van elfoglalva?
Na ugye! Hát ehhez tartsátok magatokat drótszamáron tekerő puhatestű "állatkák".
Poll 2011.01.24. 07:59:44
Ha a másfél tonnás autós, telefonálás közben(!) lazán meg tudott állni a zebra előtt, hogy megadja az elsőbbséget a gyalognak, akkor a már mögötte jövő bringás a hülye, ha neccesen tudott csak megállni. Egyébként, ha befért még a bringás elé a kereszteződés előtt az autó, akkor semmi szabályellenest nem csinált, előzte a bringást, aztán befordult. Hogy befordulás előtt meg kellett állnia a gyalogok miatt, azt lehet nem is látta mielőtt nekikezdett a bringás előzésének. Nem is kötelezi rá semmi. Ha jófej, akkor tötymörög a bringás mögött, amig el nem érik a kereszteződést, de nem köteles.
Ha esetleg megkarcolná a lököst, mert nem tud megállni, netán összekarcolná a kocsi oldalát, mert jobbról megpróbált elhúzni, miközben indexelt az autós, hogy jobbra beforduljon, akkor miután kijött a kórházból, szépen kifizeti a pici zsebéből a néhányszázezres javitási költséget.
BKV reszelő 2011.01.24. 08:09:16
BKV reszelő 2011.01.24. 08:11:35
"Tételese", hát persze. Történetesen a tételesen itt nem jó, jiába kedvenc szavad, ezzel szemben a történetesen pont illeszkedik.
2011.01.24. 08:12:40
Primitív vagy azt hiszem.
BKV reszelő 2011.01.24. 08:13:54
Nem, nem vagy. agépjárműveken mindenféle fura technikai berendezés van kötelezően. A vakítva és stroboszkópszerűen villogó ledsor az nem az. A rendes világítás az az. ...hosszú lista jönne.
BKV reszelő 2011.01.24. 08:14:41
puffancs 2011.01.24. 08:21:47
puffancs 2011.01.24. 08:22:52
lordjim 2011.01.24. 08:24:02
puffancs 2011.01.24. 08:27:33
Ennek megfeleloen kozlekedj, ha nem akarsz egy labtoresert 16ezer fontra perelve lenni.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.01.24. 08:34:13
gmower (törölt) 2011.01.24. 08:36:22
Csigorin 2011.01.24. 08:36:39
es meg ez a jobbik fajta, mert legalabb indexel... van amelyik meg a gondolatolvasast is elvarja.
gmower (törölt) 2011.01.24. 08:40:41
puffancs 2011.01.24. 08:45:35
dhpage 2011.01.24. 08:45:56
"34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha
...
e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni."
"(8) Tilos előzni:
a) kijelölt gyalogosátkelőhelyen és közvetlenül a kijelölt gyalogosátkelőhely előtt;"
"Csak" ezt a két részt xarta le autós "kollégánk", ja meg a mobiltelefonálára vonatkozó kitételt.
...akkor az annyi mindösszesen áfával, ...90e forint lesz kéremszépen...kávét, süteményt hozhatok?
dhpage 2011.01.24. 08:47:04
Hát igen, Poll-nal írt válaszom akkor rád is vonatkozik...
BKV reszelő 2011.01.24. 09:03:10
BKV reszelő 2011.01.24. 09:04:47
Perillustris 2011.01.24. 09:06:09
@newtehen: Miért ne készülhetett volna fel? Az erős fékezésre azért is lehetett szükség, mert a szabálytalanul és suttyó módon bevágó "elvette" a normális megálláshoz szükséges 10-15 métert.
@vérengző kismalac: Te igazából nem erőlködő kismalac vagy? :P
Poll 2011.01.24. 09:07:43
Perillustris 2011.01.24. 09:08:56
Stiel 2011.01.24. 09:12:48
Nem.
dhpage 2011.01.24. 09:12:58
Nekem pl. kerékpárral nem derogál elengednem a kiforduló buszt, pedig utána újra meg kell tekernem a bringát, ezzel szemben a kedves autós kartársak meg b.sznak rá és elhúznak mellettem balról, nekik meg csak egy gázfröccs lenne. Utána meg beleszúródik a pirosnál álló sorba én meg a busz elengedésével is ugyanúgy utolérem, ugyanabban a pirosban. Csak ő elmondhatja magáról "Nézd drágám, milyen dinamikusan vezetek a Q7-esemmel!" :)))
Poll 2011.01.24. 09:13:01
dhpage 2011.01.24. 09:15:05
dhpage 2011.01.24. 09:17:40
Tron65 2011.01.24. 09:18:02
Lűágymányosi híd Buda felé, én robogóval a szélső sávban.
Egyenesen szerettem volna menni tovább.
Én legalábbis.
Az a transporter viszont, ami mellém ért nemannyira.
Ő úgygondolta, ha eltűnök a jobb első ablakból, akkor már nem is létezek.
Vagyios szépen kitette az indexet és elkezdett jobbra húzódni a lekanyarodáshoz.
Azt tapasztalom, hogy az autósok egy jelentős része szerint az a robogó/kerékpár, ami nem előtte/alatta van, nem is létezik. Akkor se, ha épp most előzte meg. Ezek ilyenkor egyszerűen felszívódnak és távoznak a nirvánába vagy mifene.
BKV reszelő 2011.01.24. 09:18:59
BKV reszelő 2011.01.24. 09:20:06
dhpage 2011.01.24. 09:20:15
Még a legjobbakkal is megesik: www.langlovagok.hu/kepek/5594_villamos-ele-kanyarodott-egy-rendorauto-a-xiv-keruletben
:))))
dhpage 2011.01.24. 09:22:45
Ő szintén kap büntetést a sávhasználatért, viszont az már nem rád tartozik.
Perillustris 2011.01.24. 09:23:59
Félnem kéne? Majd igyekszem.
BKV reszelő 2011.01.24. 09:25:03
Perillustris 2011.01.24. 09:26:28
A KRESZ vajon miii?
gmower (törölt) 2011.01.24. 09:29:50
BKV reszelő 2011.01.24. 09:31:07
dhpage 2011.01.24. 09:32:48
Poll 2011.01.24. 09:32:57
A lámpás zebra, abban különbözik a nem lámpás zebrától, hogy ha nem kanyarodsz (amiről először hadováltál) akkor előbbinél nincs elsőbbsége a gyalogosnak, ha ott áll az út szélén, csak ha piros van az autósnak.
Ha már ezekkel beégtél, akkor mesélj melyik KÉT szabálytalanságot követte el az autós! Hogy zavarta-e a bringást, vagy a bringás ment mint a hülye és képtelen volt megállni egy telefonáló (tehát szar reflexű) másféltonnás vas után, az nemigen fog kiderülni.
dhpage 2011.01.24. 09:35:03
Holttér? Vagy azt nem tanították a piacon, ahol vetted a jogsit? :)
BKV reszelő 2011.01.24. 09:36:32
...31. § (8) Más jármű erre a forgalmi sávra - a sáv keresztezését és a bekanyarodásra felkészülést kivéve - nem hajthat rá....
és ez a busz sávról szól.
dhpage 2011.01.24. 09:37:31
Holttér? Vagy azt nem tanították a piacon, ahol vetted a jogsit? :)
BKV reszelő 2011.01.24. 09:39:29
"streetfighter" 2011.01.24. 09:42:33
"az előttünk (gépjárművezető vagyok én is) haladó kerékpárt SOHA, DE SOHA ne előzzük meg abban az esetben, ha az útirányát keresztezve be akarunk kanyarodni"
Tudsz szöveget értelmezni?
Még, hogy nincs benne?
"streetfighter" 2011.01.24. 09:45:35
"az előttünk (gépjárművezető vagyok én is) haladó kerékpárt SOHA, DE SOHA ne előzzük meg abban az esetben, ha az útirányát keresztezve be akarunk kanyarodni"
Tudsz szöveget értelmezni?
Még, hogy nincs benne?
pcmci 2011.01.24. 09:45:47
BKV reszelő 2011.01.24. 09:48:09
dhpage 2011.01.24. 09:52:56
Holttér? Vagy azt nem tanították a piacon, ahol vetted a jogsit? :)
dhpage 2011.01.24. 09:58:03
Perillustris 2011.01.24. 09:58:29
randomuser1 2011.01.24. 10:03:10
Perillustris 2011.01.24. 10:08:22
randomuser1 2011.01.24. 10:12:00
volt ott halálközeli élményem nem egyszer...
Верховина 2011.01.24. 10:15:04
Igen, a következő kereszteződésben egy Suzukis, kalapos bácsi elüti a biciglist, aki repülés közben befejeli egy BMW (persze nem dízel 5-ös, mert azt rendes emberek vesznek:P) szélvédőjét, mire a kopasz, fukszos, norvég joghallgató tulaj üvöltve kiszáll, és még meg is veri a szegény biciglist.
Asszem minden sztereotípiát kilőttünk:D
Dr Borivoje Surdilovics 2011.01.24. 10:25:24
dzsaszper 2011.01.24. 10:29:51
Perillustris 2011.01.24. 10:30:18
dzsaszper 2011.01.24. 10:32:36
dzsaszper 2011.01.24. 10:34:45
Semmi szabályellenest nem csinált? Szerintem az elsőbbségadási kötelezettség elmulasztása szabályellenes...
randomuser1 2011.01.24. 10:34:46
dzsaszper 2011.01.24. 10:37:42
Perillustris 2011.01.24. 10:42:19
dzsaszper 2011.01.24. 10:45:42
Poll 2011.01.24. 10:47:48
Perillustris 2011.01.24. 10:48:58
dzsaszper 2011.01.24. 10:48:59
KRESZ, 1. függelék, III. c) "Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek."
Ha van külön sáv (akár kerékpársáv) a kerékpárosnak, akkor nem előzés. Amíg egy sávon belül halad el a bringás mellett, addig elhaladás és egyben előzés...
Perillustris 2011.01.24. 10:50:42
dhpage 2011.01.24. 10:52:00
dhpage 2011.01.24. 10:54:54
Én betiltanám a fővárosban az autókat ott ahol nincs autópálya mert az életükkel játszanak.
dhpage 2011.01.24. 10:56:12
Poll 2011.01.24. 10:57:16
dhpage 2011.01.24. 10:57:40
gmower (törölt) 2011.01.24. 11:00:10
Még, hogy nincs benne?"
Igen, egy értelmesen megírt szöveget tudok értelmezni, ezt nem :) A zebra helyzetéről még mindig nem esett szó, a kanyarodás meg egy olyan szövegkörnyezetben szerepel (csak itt!), hogy: "ha nem hívom fel neki, és az összes többi közlekedő gépjárművezetőnek a figyelmét arra...", ami miatt én úgy értelmeztem, hogy tökmindegy amúgy mi történt, de ezt minden adandó alkalommal elmondja... Ez egyébként ki is tellik a télen 2*3 saávos főúton cangázó hősöktől...
@pcmci: Lehet pár ilyen, a konkrét példádról nem tudom, pedig kanyarodtam már ott úgy, viszont abban biztos vagyok, hogy ha a Szondi utcáról a Teréz körútra kanyarodsz balra, akkor épp zöld a gyalogosoknak, viszont ennél több helyet nem is tudnék mondani, tehát ez olyan "kivétel erősíti a szabályt dolog" :)
BKV reszelő 2011.01.24. 11:08:31
BKV reszelő 2011.01.24. 11:09:52
Az a baj, hogy nem csak az életükkel játszanak, hanem máséval is. Ha csak a saját életük lenne a tét, tőlem azt csinálnak, amit akarnak.
Perillustris 2011.01.24. 11:17:03
Ne röhögtesd már ki magad, jellemzően nem kerékpáros faszjancsik használják az utakat arra, hogy megmutassák, milyen hangos és gyors a bádogdobozuk.
Vagy amikor 40-50-nel halad egy autós, az hajt, mint egy idióta (50-es táblánál persze)?
dzsaszper 2011.01.24. 11:18:21
Amire te gondolsz, az az előzésnek nem minősülő elhaladás, ahhoz viszont külön sáv kell.
Perillustris 2011.01.24. 11:18:33
De persze ezért is a kerékpárosok a hibásak. Azok a mocskok, biciklizni merészelnek a Nagykörúton!
dhpage 2011.01.24. 11:19:15
Na, pontosan leírtad, hogy miért kell betiltani az autózást. :)
Perillustris 2011.01.24. 11:21:46
Poll 2011.01.24. 11:23:36
Tehát igen, az ámokfutás az nem egy konkrét sebesség, hanem mindenkinél más és más. Egy bringás lehet ámokfutó, ha 40-el teker és képtelen megállni egy lefékező autó mögött. Ugyanez autóval lehet, hogy csak 70-nél jön elő, de nem ez a lényeg.
dzsaszper 2011.01.24. 11:26:25
Nem tudom, itt hol olvasod, hogy ha mellette van, csak akkor.
Az elsőbbséget élvezőt pedig haladási irányának, sebességének hirtelen megváltoztatására kényszeríteni tilos -- ez pedig előfordulhat úgy is, hogy egy pillanatra már lehagyták az azonos irányba haladó járművet.
dzsaszper 2011.01.24. 11:28:25
Perillustris 2011.01.24. 11:28:42
Nem arról van szó, hogy az előzést sérelmezi bárki is.
Természetesen ez gépjármű-gépjármű viszonylatban is előfordul, nyilván kevesebb sérülési kockázattal.
Poll 2011.01.24. 11:33:47
A visszatérés zavartalansága sem áll meg, mert vissza tudott térni a bringás elé. A bringásnak nem azért kellett lefékezni, mert ráhúzták a kormányt (akkor emiatt nyafogna) hanem mert miután megelőzték, az előző autó nem tudott befordulni a következő utcába. Igy járt, legközelebb, majd úgy teker, hogy meg tudjon állni, ha az előtte haladó AKÁRMI MIATT megáll. Ha meg még indexel is az a valaki, akkor legközelebb már azelőtt elkezd fékezni, mielőtt az előtte haladó bármit csinálna. Persze csak ha élni akar és nem akarja, hogy esetleg a házát is elárverezzék, hogy kifizesse a kárt.
Poll 2011.01.24. 11:38:44
1. Lassabb nála (ezért előzi)
2. a bringások nagy részének fingja sincs a kreszről, ezért teljesen kiszámithatatlanok, ámokfutók, leszarnak piroslámpát, zebrát, kanyarodási szabályt, zebrán átkelést, egyirányú utcát gyakorlatilag minden szabályt. (az autósok is, csak forditott az arány. 10-ből 9 bringás átmegy a piroson a gyalogosok között szlalomozva, ilyet autóstól 10000-ből 1 csinál, egyirányú utcában mégrosszabb a helyzet)
3. a kettes pont miatt nem szeretné, ha az ő autója elé esne be az istenbarma, ezért jobb minél előbb megelőzni.
Az pedig, hogy esetleg az előzés után pirosat kap az autós, vagy meg kell állnia kanyarodás közben, az már egy másik történet, de szabályba egyáltalán nem ütközik.
nefeledd 2011.01.24. 11:40:17
a biciklisek azért háborodnak fel , hogy az autósok nem figyelnek rájuk (van benne igazság)
az autósok azért háborodnak fel , hogy a biciklisek kamikázék (van benne igazság)
természetesen akinek nem inge nem veszi magára, szokták mondani ,
ha megtanultuk a türelmet akkor vele párhuzamosan nem ártana a kreszt is betartani és akkor talán kevesebb lenne a baleset
egyszer kiszámoltatnám , azt , hogy a türelmetlenség+kresz be nem tartás+sietés mekkora előnyhöz juttat egy illetőt a Bp.-i forgalomba és hozzá venném azt , hogy pár pofátlan húzással (kereszteződésben nem jobbra kanyarodó sávból jobbra menni mások elé bevágva) mit okoz a magatartásával akkor elképesztő dolgok jönnének ki, sőt meg merem kockáztatni , hogy a dugók 50%-át az autósok saját maguk okozzák ,
na de , hogy vissza kanyarodva a biciklis "feminizmusra" a kresz rájuk is vonatkozik és ez egy kölcsönös viselkedést feltételező szabály keret a közutakra ahol elég nyilván valóan leírják , hogy kinek mikor van előnye vagy hátránya , a posztoló esetében a posztolónak van igaza , felesleges autós vagy biciklis társadalomra bontani ezt a kérdést mert a közutakon vannak a KÖZLEKEDŐK a gyalogostól a kamionosig és ezeknek a viselkedését van valami ami szabályozza , plusz a tolerancia?(sicc) lenne de az sajnos nem jellemző amíg jópáran versenypályának tekinti a közutakat ahol a gyorsabbnak erősebbnek van joga haladni ,
majd jól veszek egy bazi nagy traktort felcsatolom az ekét aztán közlekedek , de a tank sem elvetendő ötlet , bár ilyen üzemanyag árak mellett ki tudja.......
pcmci 2011.01.24. 11:44:31
isti77 2011.01.24. 11:51:02
De, megteszik. Rendszeresen.
Dr Borivoje Surdilovics 2011.01.24. 11:59:33
Így ahogy mondod. Ki is próbálhatod milyen ott előzni egy a parkoló autók ajtaja mellett suhanó kerékpárost, aztán tegyél cinikus megjegyzést!
Az más kérdés,hogyha a leállósáv helyett kerékpársáv lenne (kb. mint Bécs) én is szívesen tekerésznék ott egy szép nyári napon.
De olyan barmokat akik a főközlekedési útakon kerékpároznak ahol 50-70 Km/órával mennek az autók meg kell védeni önmaguktól is! Én az ilyen baleseteknél nem is vizsgálnám a felelősséget,mert a kerékpárosnak tudnia kell hogy ott milyen veszélyeket vállal.
Azt kéne megérteni hogy a fővárosban a kerékpár már nem közlekedési eszköz, hanem szabadidős szórakozás (!!!) és ennek megfelelően autók közt nincs helye. Aki meg azzal közlekedik a főforgalmi utakon az őrült, nem beszélve arról hogy aztán izzadtan,büdösen,sárosan, elázva nem jár normális ember munkába.
gmower (törölt) 2011.01.24. 12:06:15
_ng_ 2011.01.24. 12:06:27
De mindegy is, téged majd csak az fog meggyőzni, amikor egy román kisbusz az autópályán 10 centivel eléd vág be, majd nyom egy satut, hogy elérje még a lehajtót...
zombinyúl 2011.01.24. 12:08:20
Pl. Flórián tér, Kiscelli utcából a Pacsirtamezőre kanyarodáskor (a posta előtt)..
Ott rendszeresen el akarnak csapni figyelmes autósok..
Perillustris 2011.01.24. 12:09:52
A bringások nagy része ismeri a vonatkozó szabályokat. Vagy szerinted tudatlanság miatt megy át bárki a piroson? A pirosozást már elégszer kiveséztük, az autósok sem holmi jófejségből-szabálytiszteletből állnak meg. Ez jól látszik, hiszen akinek módja van, az át is megy (minden lámpaváltásnál megfigyelhető, szinte bárhol).
A gyorshajtásra is tudsz arányszámot egyébként?
Csupa olyan szabálysértést soroltál fel egyébként, melyek abszolút nem járműspecifikusak.
dzsaszper 2011.01.24. 12:12:29
Mondd, te tanultál fizikát, és rémlik neked olyan, hogy fékút? A személygépkocsik (netán ABS-sel) és kerékpárok fékdinamikája nem feltétlen egyezik meg...
Itt egyébként csak arról győztél meg, hogy az elsőbbségadási kötelezettség elmulasztása volt a probléma.
BKV reszelő 2011.01.24. 12:14:38
dzsaszper 2011.01.24. 12:18:28
dzsaszper 2011.01.24. 12:19:08
Perillustris 2011.01.24. 12:22:48
Ez a megoldás.
"Azt kéne megérteni hogy a fővárosban a kerékpár már nem közlekedési eszköz, hanem szabadidős szórakozás (!!!) és ennek megfelelően autók közt nincs helye. Aki meg azzal közlekedik a főforgalmi utakon az őrült, nem beszélve arról hogy aztán izzadtan,büdösen,sárosan, elázva nem jár normális ember munkába."
Ezek után - bevallom - nagyon nehéz téged komolyan venni. Persze, ha nem célod...
dzsaszper 2011.01.24. 12:23:00
Perillustris 2011.01.24. 12:31:22
Perillustris 2011.01.24. 12:33:26
Pl. elhaladsz az út közepén lévő járdasziget mellett is.
dzsaszper 2011.01.24. 12:38:25
És miben változtatna azon, hogy az egy nyomon haladó jármű melletti elhaladás egy olyan előzés az idézett definíció miatt, amit sokszor akkor is végre lehet hajtani, amikor az előzés egyébként tilos.
BKV reszelő 2011.01.24. 12:43:43
Perillustris 2011.01.24. 12:49:13
Ahogy az autót vezető sem bízhat abban, hogy a kerékpáros figyel, s észrevesz."
autozz.blog.hu/2008/03/03/megjelentek_a_hetvegi_vezetok
hawkeye 2011.01.24. 13:03:12
Milyen autó volt?
Fekete BMW.
Ennyi.
BKV reszelő 2011.01.24. 13:12:15
BKV reszelő 2011.01.24. 13:13:45
Kicknick 2011.01.24. 13:22:33
(---Flúgos Buszos---) 2011.01.24. 13:28:40
Perillustris 2011.01.24. 13:34:37
@BKV reszelő: Ott volt a link, honnan idéztem.
BKV reszelő 2011.01.24. 13:40:39
Perillustris 2011.01.24. 13:51:30
Dr Borivoje Surdilovics 2011.01.24. 14:20:00
A körút átalakítása még nagyon távoli,legfeljebb fizettek néhány milcsit egy tanulmányra. Te viszont a jelenben élsz, a jelen körülmények között pedig őrültség ott kerékpározni( és minden más főközlekedési útvonalon).
Szeretem ahogy lezárod a vitát.Igazán stílusos,olyan napóleonos. Semmi leereszkedés az érvek szintjére.De mit is várjon az ember egy felsőbbségtudatú "hardcore" harcostól.
fidoone 2011.01.24. 14:29:18
Ha látom a tükörben, hogy egy kerékpáros közelít felém akkor hagyok neki helyet. De hagyok magam előtt is akkora helyet, hogy ha a tükrömhöz ér még el tudjam ütni. Persze csak véletlenül, ijedtemben ugrottam le a kuplungról...
"streetfighter" 2011.01.24. 14:53:42
Ezek szerint benned van a hiba, mert érdekes módon ez velem nem szokott előfordulni.
(---Flúgos Buszos---) 2011.01.24. 15:01:04
Az utastájékoztatót szóról szóra lefordította valamelyik kuka angolra.
Én fogalmazásom ahhoz képest lepkefing.
(---Flúgos Buszos---) 2011.01.24. 15:03:07
Ott is a biciklisek a szemetek,ugye???
dhpage 2011.01.24. 15:14:26
Nem, az utak járműveknek épültek és ebbe beletartozik a kerékpár is. Tudom nagyon fáj, hogy nem tudsz haladni a többi dobozostól és ezt a kerékpárosokra próbálod hárítani, de ettől még a kresz és a szabályok megengedik a használatát.
(---Flúgos Buszos---) 2011.01.24. 15:23:21
Perillustris 2011.01.24. 15:25:33
Egyébként szerinted pl. a Moszkva tértől az Oktogonig hogyan, hol kellene eltekerni?
Perillustris 2011.01.24. 15:29:25
Stiel 2011.01.24. 15:39:35
Dr Borivoje Surdilovics 2011.01.24. 16:07:08
és az így megnyert időt mivel töltöd? Netán tisztálkodással, kerékpár lakatolással?
Mert egyébként tömegközlekedni nem szoktál sehova,így nyílván bérleted sincs ugye?
Abban viszont igazad van hogy erre a távolságra kocsit venni nagy hülyeség lenne.Nem beszélve a parkolás nehézségeiről és áráról.
Én is a belvárosban dolgozom de az aglomerációban lakom és eszem ágában sincs autóval bejönni a belvárosba.
BKV reszelő 2011.01.24. 16:17:32
Perillustris 2011.01.24. 16:26:35
mohopasi 2011.01.24. 16:36:42
David Bowman 2011.01.24. 16:54:38
SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.01.24. 18:14:10
"streetfighter" 2011.01.24. 18:23:23
Mifelénk azzal repülni szoktak.
SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.01.24. 18:42:01
XD
fidoone 2011.01.24. 19:20:13
Egyébként a szabálytalanul parkolók szarjanak sünt, de én akkor sem bántanék egy autót. Mi a francot tehet egy tárgy a tulajdonosa hülyeségéről? Ha problémád van valakivel akkor talán vele kellene megbeszélni. Vagy ha Te nem kedveled a szomszédod akkor levizeled az ajtaját?
Összegezve: aki leveri a tükröt az egy gerinctelen, beszari surmó!
Perillustris 2011.01.24. 20:53:12
Azzal együtt, hogy nem támogatom a rongálást, az ilyen típusú érvet nehéz megértenem. Egyszerűen azért tesznek így az emberek, mert a rongálás kisebb-nagyobb kellemetlenséget, bosszúságot okoz a célszemélynek. Ez nem annyira fura.
Ha azzal érvel bárki, hogy tükröt lerúgni, fényezést szétkarcolni tahóság, azt megértem.
D4D 2011.01.24. 21:09:39
Tudni már ki a hülye?
Flúgos is tudja már?
Clearvoyance 2011.01.25. 04:47:02
És még akkor sem tanulja meg...
:S
Tron65 2011.01.25. 07:13:48
Tehát azt állítod, hogy teljesen normális, hogy valaki az előzés "befejezése" után 1-2 másodperccel elkezd jobbra kanyarodni.
Amúgy tette ezt a lehajtó már 3 sávos részének közepén. Ha vár még 5-10 másodpercet az előzéssel, mögötten elfordul.
Ha képes lett volna normálisan megelőzni (>5km/h sebességkülönbség), akkor előttem fordul.
Nem. Én megszüntem, amint nem látott az ablakból.
fidoone 2011.01.25. 07:27:08
1. Az autó használati tárgy és csak arra jó, hogy A pontból B. pontra eljusson.
2. Az autó a barátom. Szeretem és ápolom.....
Nos én az utóbbi körbe tartozom. Ennyire talán nem bűn bolondnak lenni.
Perillustris 2011.01.25. 08:33:48
dzsaszper 2011.01.25. 09:36:56
Egyesek vitatják, hogy az autósnak elsőbbségadási kötelezettsége lenne olyan kerékpárossal szemben, aki már mögötte volt.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.01.25. 11:43:02
Mondom én, hogy át kéne nézni ám a KRESZ-t.. De most ne csak azt, ami rád kedvező, hanem a kötelezettségeket is, jó?
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.01.25. 11:54:47
17 éves voltam, pár hetes jogsival. A Fater 120-as skodáját kergettem. Egyszer előfordult az, hogy megelőztem egy kerékpárost, és jóval utána jobbra beálltam egy kapubejáróba. Leállítottam a motort, kikötöttem magam, és helyére tettem az övet (autómata öv hol volt még) felhúztam (kézzel) az ablakokat, lenyomtam a 3 gombot, kiszáltam, és bezártam kulccsal az ajtót. Addigra ért oda a kerékpáros, és lassítás nélkül(!) nekitekert a skoda hátuljának. majd átcsúszott a motorháztetőn, és a másik oldalt a földre esett. Ha nem egy ijedt 17 éves kamasz lettem volna apu autójával (akkor a 120-as skoda jónak számított). Feltápászkodott, és láttam rajta, hogy félrészeg, és a biciklijén is van egy boroskanna.
Nagyon hangosan elkezdett anyázni, hogy "bevágtam elé", azért jött nekem, ez percek alatt "elütöttem"-re változott. Igazából nem érdekelt, akkor még bíztam a rendőrökben, javasoltam, hogy hívjuk olyat, és a szüleimnek is szólnék, mert pont előttünk állunk. Erre szó nélkül eltekert.
(ma már nem mernék ilyen esetben rendőrt hívni, olcsóbban megúszom, ha agyoncsapom, és elásom hátul a kertben)
De mindenesetre ezt az esetet is hasonlóan képzelem el. Nagyon valószínű, hogy a kollega elbambult, aztán mindenki más hülye rajta kívül.
dhpage 2011.01.25. 12:12:46
Talán mert a normális féktávolságodat elvette egy eléd bevágó autó?
Hihetetlen, hogy nem lehet megérteni egy ilyen egyszerű dolgot.
Na majd egyszer kipróbáljuk, hogy te normálisan közelítesz meg egy kereszteződést viszont én meg a pótos Ifával bevágok eléd féktávon. Aztán majd azt mondom a rendőröknek (akik ki sem fognak jönni, mert nem sérül meg senki), hogy nem tartottál elég nagy követési távolságot...deal?
dzsaszper 2011.01.25. 12:17:26
1. a NORCos fotó cáfolta, hogy az egyenesen haladó kerékpár keresztezte volna a gyalogosok útját.
2. ha nem is lett volna így, az autó a saját hosszával csökkenti a fékutat, ha az út szélére sorol, így könnyen kialakulhat olyan helyzet, hogy a bringás a zebráig vészfékezés nélkül meg tudna állni, ha lenne elég hely az autó mellett, de az autó mögött már csak vészfékezve tud megállni (rossz esetben akár vészfékezve sem).
Perillustris 2011.01.25. 12:36:37
dzsaszper 2011.01.25. 17:14:32
A részeg biciklis nyilván más tészta.
Xezs 2011.01.25. 22:02:48
Mi a faszt csináltál??? O_o
Xezs 2011.01.25. 22:09:44
Az meg a másik, hogy ha volt lelépő gyalogos a zebrán akkor a minimum hogy a bicajos sem észvesztve közelíti meg a zebrát.
Xezs 2011.01.25. 22:12:42
"streetfighter" 2011.01.26. 09:38:57
"De én most tényleg nem értem, mit pampog a bicajos."
Az a baj, hogy te az égész szituációt nem érted. :)
Xezs 2011.01.26. 10:58:19
Perillustris 2011.01.26. 11:00:25
dzsaszper 2011.01.26. 11:26:46
dzsaszper 2011.01.26. 11:30:11
Elsőbbségi helyzetben (vö. KRESZ 29. szakasz (1) bekezdését) ezt úgy hívják, nem adták meg neki az elsőbbséget.
Xezs 2011.01.26. 14:57:02
Persze parasztság bevágni mások elé, na de a büntetőfékezést is azért merik egyesek megcsinálni mert tudják, a rendőr szinte mindig a hátul levőt marasztalja el követési távolság be nem tartása miatt. Még ha adott szituációban nem is jogos.
dzsaszper 2011.01.26. 15:05:47
adott A jármű, aki irányt vált, és B jármű aki nem, akit az irányváltással A sebességének hirtelen megváltoztatására kényszeríti.
források: KRESZ 29. § (1) bekezdés és KRESZ 1. számú függelék III b).
Adjál forrást arra, hogy az előzés befejezte után miért ne lenne elsőbbségi helyzet a KRESZ 29.§ (1) bekezdése alapján.
Xezs 2011.01.26. 15:10:13
Megmondom őszintén én rohadtul utálom a bicikliseket szimplán azért mert összevissza közlekednek. Nevetséges, mikor egy fórumon ők sírnak hogy valaki szabálytalan volt, mikor biztos vagyok benne, hogy ő maga aznap több szabályt szegett meg, mint 2 autós együttvéve.
Meg egyébként én nem vagyok ám biztos abban, hogy minden úgy történt, ahogy itt le volt írva. Szerintem ő nekiállt emberkedni aztán csakazértis tekert ezerrel és az utolsó pillanatban fékezett, pedig fékezhetett volna hamarabb is.
De ezt már úgysem tudjuk meg.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.01.26. 15:18:27
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.01.26. 15:20:21
dzsaszper 2011.01.26. 15:25:48
Ráadásul ezen csoportok arányában nem látok lényeges különbséget autósok és kerékpárosok közt.
Xezs 2011.01.26. 15:33:59
De biciklisektől folyamatosan látok (és többször, mint autóstól) olyat, hogy
piroson való áthaladás (nem átcsúszás, hanem teli piroson való szándékos áthaladás)
tiltó táblák figyelmen kívül hagyása (talán nem is ismerik)
Autósoktól legtöbbször vészvillogóval út közepén való megállást látok, az is gusztustalan dolog mondjuk.
Piroson való biciklis áthaladás okán láttam már bicajost ívesen repülni, illetve olyat, amelyik majdnem egy kamion alatt végezte.
Összességében én negatív irányban elfogult vagyok velük szemben mert a közlekedésben résztvevők ők azok, akik a leglazábban értelmezik a szabályokat.
Ha úton vannak, az autósok idegeire mennek, ha járdán akkor meg a gyalogosokéra. Egyszerűen önző módon közlekednek.
Köszönöm hogy elmondhattam, függöny le, taps :)
Xezs 2011.01.26. 15:35:12
dzsaszper 2011.01.26. 16:16:48
Ha mást akárcsak akadályoz, akkor már gáz.
Xezs 2011.01.26. 16:41:46
Abszolút nem nézhető el az én felfogásom szerint. Egyébként gyalogostól sem.
Xezs 2011.01.26. 16:43:56
No mindegy is, úgysem lesz a magyar társadalom egyik napról a másikra szabálykövető, tálán majd 100 év múlva, úgyhogy hagyjuk is a témát.
dzsaszper 2011.01.26. 16:58:21
dzsaszper 2011.01.26. 17:07:44
Perillustris 2011.01.26. 20:01:29
Nem éppen. Már írtam többször, a szabálysértések járműspecifikusak, de persze vannak közös halmazok: pl. a piroson átmegy nagyon sok bicajos és autós, s persze gyalogos is, ám a világítás-problémák is jelentősek az első két halmazban.
De pl. a gyorshajtás szinte kizárólag a gépjárművezetőkre jellemző.
A járdákon sajnos sok bicajos megy, ám legalább annyi - ha nem több - sutyerák autós parkol.
Bárgyúság azt gondolni, hogy valamiféle szent szabályként kezelik a piros lámpát az autósok, s ezért állnak meg többnyire a pirosnál. Erre bizonyíték, hogy sárgánál szinte senki nem lassít, hanem inkább gázt ad, annak tudatában is, hogy jó eséllyel már pirosra vált a lámpa, amikor elhalad alatta. Egyszerűen nincs módja még több autónak átmenni, mert jó eséllyel érkezik a keresztforgalom. Nem mellesleg a biciklis jelentősen nagyobb teret lát be. Talán úgy egyszerű megfogalmazni, hogy a kerékpárosok jelentős része úgy kezeli a piros lámpát, mint egy elsőbbségadás kötelező táblát. Nem sűrűn történik emiatt baleset - ne vitassuk el a biciklisektől sem az egészséges túlélési ösztönt (GYK: ez nem jelent felmentést.)
Ebben a városban nem a biciklisekkel és nem az autósokkal van baj, hanem a tahó, másra nem figyelő biciklisekkel és autósokkal.
Xezs 2011.01.26. 20:40:03
Perillustris 2011.01.26. 20:48:08
kepfeltoltes.hu/101204/CIMG7096_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
"streetfighter" 2011.01.26. 21:15:24
"Hogyne érteném."
Hát az általad leírtakból nem úgy tünt, de most már remélhetőleg nem így van.
Clearvoyance 2011.01.26. 23:19:29
Én is így gondoltam.
Résztvevő járművektől függetlenül a "bemegyek elé és befékezek" bunkóság.
Xezs 2011.01.27. 09:27:43
pengusz 2011.01.27. 10:33:58
Ha megkérdeznéd az ott parkoló autósokat: "Miért ne lehetne így odaparkolni? Nem zavarok senkit!"
@Xezs: Nálunk Csepelen rendszeresek az olyan balesetek, hogy a kerékpárúton haladó bringást elütik a kis ívben jobbra kanyarodó autósok. Számtalan cserbenhagyásos eset is volt, sőt a gerincesebb autósok (ügyvéd ismerős tanácsára) később össze-vissza hazudnak mindenfélét.
A tiltó táblát az autósok is rendszeresen figyelmen kívül hagyják ("csak egy percre álltam meg", "nem zavarok senkit a kapubeállóban" stb)
"Egyszerűen önző módon közlekednek."
Ez minden közlekedésben résztvevőre igaz. Kezdve a kerékpárúton gyereket/kutyát sétáltató gyalogosoktól, a járdán 30-cal szaggató bringásokon át, a városban 80-90-nel szaggató autósokig. Lehetne sorolni :)
Xezs 2011.01.27. 20:39:39
Egyébként egy másik poszt alatt kifejtettem, hogy sokan szerintem azért szabálytalankodnak, mert így próbálnak ellenszegülni a rendszernek. Ez a fajta magatartás pedig még a szovjet elnyomás (én elnyomásnak tekintem) alatt keletkezett, csak aztán '89-ben az öregek elfelejtették abbahagyni, meg még tovább is örökítették.
Az a furcsa, hogy egy csomó európai államban járt kommentelő meg ismerősöm mondja azt, hogy sokkal normálisabban vezetnek az emberek ott.
Persze nálunk mindig van valaki aki megmagyarázza (akár stresszel, akár úgy, ahogy írtad, hogy "de hát nem zavarok senkit") de szerintem ott mélyen csak annyi van a fejekben hogy "lázadni kell" és lázadnak ahol csak tudnak.
Ebbe beletartozik gyakorlatilag szinte minden kihágás, legyen az szemetelés, adócsalás, vagy bliccelés (a bliccelést is megmagyarázták már sokan sokféleképp, de se füle se farka nem volt a magyarázatnak).
pengusz 2011.01.27. 22:50:17
Egyszerűen csak úgy gondolják, hogy mert megvettek x millióért egy kocsit, ezzel jogokat is vásároltak, a szabályok megszegésére. Mehet 180-nal autópályán, mert neki 300LE-s kocsija van, megállhat a tilosban, mert neki 8 milliót ér a kocsija (meg különben is csak egy percre és különben sem zavar senkit...) stb. stb.
Xezs 2011.01.27. 23:29:19
Marha kíváncsi vagyok, hogy hányan fogják pl. februártól verni a mellüket a BKV megállókban hogy nekik egyszerűen JÁR, hogy ott cigizhessenek és kapja be mindenki aki máshogy gondolja.
Mert lázadni kell :)
dzsaszper 2011.01.28. 09:02:54
a gyalogos átemgedése zebrán tipikus helyzet, ahol előkapod a telefonodat és hívást kezdeményezel?