Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Kösz, hogy nem öltél meg

2011.06.15. 07:44 :: Don Blasius

Mivel ez egy autós blog, szép számmal kerülnek be az autó kontra kerékpár ellentétet az előbbi szemszögéből leíró posztok. Legtöbben közülünk talán elfogultságból is úgy látjuk, hogy a biciklisek szabálytalanabbak. Van mind a két félből bőven ilyen és olyan is, bár míg autós fronton egész sok pozitív változást látok a közlekedési kultúrában, a kerékpáros közlekedést kaotikusabbnak tartom. Talán könnyebb átérezni egymás helyzetét, ha mind a két közlekedési eszközt használjuk. Bibó is mind a két csoportba tartozik, de most elsősorban bringásként írt nekünk néhány gondolatot. Néhány pontjával én is vitatkoznék, főleg a Lánchíd használata és az energiafelhasználás kérdésében.

Gondoltam összedobok pár, bizonyára nagy vitát kiváltó gondolatot. Ja igen, és identitászavaros vagyok (gyalogos, kerekes, négykerekes, esetenként sokkerekes).

 
Szóval, a lényeg:
  1. Kösz, hogy a Lánchídon nem taszítottál be a szembejövők elé. Igaz a záróvonalon mentem, ami bizonyára idegesít, de előttem egy motoros, azonos sebességgel nem zavart téged. Ha a dugóban öttel poroszkálsz, vajon miért kell rám húzni a kormányt? Fáj, hogy én tudok menni? És köszönöm, anyám jól van.

  2. Kösz, hogy a négysávos úton, amikor 10-20 km/h -val döcögsz, és én a motoros sávban előzök, szóval kösz, hogy figyelsz rám és minden erőddel azon vagy, hogy ne tudjalak megelőzni.

  3. Kösz, hogy annak a fura, fejre állított háromszögnek a hatására nem megölsz, csak nekem jössz. Végül is neked sürgősebb dolgod van, értem én.

  4. Köszi azt is, hogyha az úton megyek figyelmeztetsz, hogy menjek a kerékpárútra, bár nekem általában ilyenkor már túl közel van a padka. És köszi, hogy ha menni szeretnék a kerékpárútra, akkor meg nem engeded, pedig Te látod a háromszöget "rossz" irányból.

  5. Köszi, hogyha a kerékpárúton megyek, elfelejtesz odanézni, hiszen erősebb vagy, majd megáll a másik. Köszi, hogy figyelsz arra, hogy a koncentrációm mindig a legmagasabb szinten legyen.

  6. Kösz, hogy a tömeget kihasználva lenyomsz mindenki mást az útról, hiszen ott nekem nem jó, csak a kipufogógázt szívom.

  7. Szóval kösz, hogy vigyázol rám, és nem ölsz meg.

 

Mindezek után pár gondolatot hadd fogalmazzak meg, a "másik" szempontjából:
  1. Ha Te elveszted a lendületed egy fékezés miatt, egy kis mozdulat árán visszaszerzed. Nekem ez három falat zsíros kenyérnek megfelelő energiába kerül.

  2. Nem azért megyek el a pirosnál álló sor mellett, mert az kivagyiság, és otthon mindenkinek azt újságolom, hogy ilyen, meg olyan kocsit előztem meg. Azért megyek el, mert tudom, mire odaérek zöldet kapok, és így meg tudom tartani a lendületem és sebességem.

  3. A KRESZ szerint, ha parkolóból áll ki valaki, kicsi ideig feltarthatja a forgalmat. Azonban egy kocsit lelassítani majd újra felgyorsítani könnyebb, mint egy bringát. Ha lehet ne állj ki egy bringás elé csak akkor, ha mire odaér (fékezés nélkül), már nem vagy az útjában.

  4. A fenti vonatkozik a kikanyarodásra is. Ha elsőbbsége van, add meg neki.

  5. Ha leelőztél egy kerekest, és 20 másodperc múlva megállsz a pirosnál, igazán számíthatnál arra, hogy az az öngyilkosjelölt megjelenik melletted. 

  6. Ha lehet, ne előzz meg csak azért, hogy közvetlenül utána megállhass, vagy még rosszabb, balra kanyarodhass.

A fenti pontokból talán látszik, hogy a bringásnak (potenciális öngyilkos, tudom) az élete után a lendület a legfontosabb. Kérlek, vegyétek figyelembe, hogy nem egyszerű két kerékkel, motor nélkül felgyorsulni. És ha lelassulok, azzal nemcsak téged, de másokat is feltartok, és még nagyobb zűr lesz belőle.
 
Tudom, nagyon sok a bunkó, szabálytalan, öngyilkos bringás. Azonban a blogot olvasva az tapasztalható, hogy a négykerekesek világában is van olyan, aki lazán kezeli a szabályokat. Próbáljunk meg békésen egymás mellett, együtt élni. Szerintem nem nehéz. Egyre inkább azt tapasztalom, hogy az autósok figyelnek ránk, ezt köszönöm szépen. Higgyétek el, a bringások is tanulnak, csak még fiatalok, és nem mindig tudják, hol a határ. Kiskoromban anyám azt mondta, "Te vagy a nagyobb, figyelj a kicsire jobban, és neked kell észnél lenned!"
 
Ebben a szituban Ti vagytok a nagyobbak, kérlek, figyeljetek ránk (és ne kényszerítsetek fékezésre, ha lehet).

291 komment

Címkék: biztonság közlekedés híd autó sztereotípia kerékpár környezetvédelem

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dhpage 2011.06.15. 17:25:11

@Rive: Én azoknak írtam, akik úgy "tudják", hogy ott tilos kerékpározni. És ezt nagy hanggal be is írják.

ne most 2011.06.15. 18:00:01

Nem lenne semmi gond a kerékpárosokkal ,ha az autósokat nem terhelné felelősség az esetleg elütött kerékpárosokért.
Tegnapi tapasztalatom, hogy a kerékpáros pirosnál előre szivárog és beáll az első autó elé. Történetesen egy 180lóerős Audi elé. Kilehet találni mi történt, mikor zöldre váltott a lámpa.

BKV reszelő 2011.06.15. 18:03:06

A posztoló a hülye: "...döcögsz, és én a motoros sávban előzök, szóval..." Nézem a kresz könyvet, vakulok, de a motoros sáv nincs benne.

Izomor Lánya 2011.06.15. 18:07:07

Biciklizem is, meg autózom is, meg gondolkodom is. Ezért újra meg újra fennakadok azon az érven, hogy "a biciklis ha lelassul, akkor mennyi meló újra felgyorsítani (három zsíroskenyér), bezzeg az autósnak". Hmm. Lehet ilyeneket mondani, de némi ellentmondást érzek eközött, és aközött az alapvetés között, hogy "azért sokkal kívánatosabb a kerékpáros, mert az környezetbarát". Ugyanis a bringásnak egészséges testedzés visszagyorsítani, addig az autós lukasztgatja az ózonréteget a visszagyorsítással. Vagyis környezetbarátabb (ezzel a logikával), ha az autóst próbáljuk lendületben tartani, akár annak árán is, ha a biciklistának ezzel plusz egészséges testedzést teszünk lehetővé.

Szóval ez a "vegyük figyelembe, hogy a kerékpárossal szegénnyel mi lesz, ha lelassul, és ezért engedjük el, nézzük el, hogy átmegy a piroson, stb." elég nyápic egy érvelés. Tessék csak megállni, lassítani, ahol a forgalmi helyzet, vagy a szabály azt kívánja, aztán boldogan visszakapcsolni és tekerni mosolyogva.

Loismustdie 2011.06.15. 18:12:33

@Perillustris: Nem akarlak elkeseríteni, de a meggondolatlan EPIC FAIL szöveged után autóba vágtam magam, zsíros kenyeret nem kímélve és ellátogattam a Lánchídhoz, hogy saját szememmel lássam ki a hülye. Sajnos az van, hogy te, mert a kerékpárral behajtani tilos tábla kint van, este nyolc és reggel hét között van érvényben.

THE ULTIMATE FAIL tesó...

Friedmann Juci 2011.06.15. 18:17:02

@xaba99: tündérzselécske.. véletlenül nem ORSZÁGútra gondoltál?;D
na, kinek van fogalma miről?:)

tundrazuzmo (törölt) 2011.06.15. 18:17:05

A sok okostojásnak üzenem:

Miért nem lehet a Lánchídon biciklizni?
MERT NINCSEN RAJTA PEDÁL!

ex-dr. vuk 2011.06.15. 18:23:50

@sixx a bolsevik:
1. 2010 jan 1 ota elhuzhat allo kocsisor mellett, szoval nem koteles kivarni (tudom, itt 5-tel mentek, nagy kulonbseget nem latok).
2. attol, hogy esetleg szabalytalankodik, neked melyik szabaly irja elo, hogy a kozuti veszelyeztetes buncselekmenyet megtehesd? szerintem egyik sem.
de remeljuk legkozelebb, ha elfelejtettel indexelni vagy ilyesmi (amugy semmi baj nem szarmazott belole), es valaki ezt latta, utanad ered es kiveri a szart is beloled.

Amugy koszonjuk ertekes soraidat.

ex-dr. vuk 2011.06.15. 18:26:08

@szaGértő: azert ujra megkerdem, melyik sorom keltett "riadalmat"? :D
Plane kozosseg tagjaban :)

Friedmann Juci 2011.06.15. 18:42:30

@xaba99: neharagudj, leborulok előtted, a wiki szerint az "autóút" a "gyorsforgalmi út"tal egyenlő. de te is jól tudod, hogy jelen esetben én az "autóút" szót EMBERI nyelven használtam, mint olyan utat, ahol autók közlekednek.. elnézést, ne haragudj. kövezz meg.

(egyébként ez legalább olyan kaliberű beszólás volt, mint a nyelvtannácik kommentjei szoktak lenni)

J. László egy bolsevik (törölt) 2011.06.15. 18:46:53

@vuk_: Rettenetesen el vagy tévedve, bringás. Leszarom, hogy 2010 óta hol húzhatsz el, és hol nem. A mai napig rengeteg biciklistának kíméltem meg az életét úgy, hogy a szerencsétlennek fogalma sem volt róla, csak tekert mint a hülye. A kérdésemre még mindig nem válaszoltál: ha félholtan várnál a vesédre és egy másik bringás eléd vágna, mit szólnál?
Szóval, azok az ingyenélő dilettáns barmok fent a minisztériumban, milyen alapon diszkriminálják az autósokat? Az autós mért nem mehet előre a piros lámpánál álló sor mellett? Az autós miért nem hajthat szembe a forgalommal? A bringás milyen alapon teheti ezt meg? Lehet, hogy odafönt valakik náci elveket vallanak? A törvény nem egyformán érvényes mindenkire? Vagy nem mindenki egyenlő a törvény előtt? Mi a válaszod, biciklis? (de ne kamuzz, ahogy szoktál)

J. László egy bolsevik (törölt) 2011.06.15. 18:52:41

@Friedmann Juci: "(egyébként ez legalább olyan kaliberű beszólás volt, mint a nyelvtannácik kommentjei szoktak lenni)"

A te esetedben nem is csodálom. Ha nem tudsz írni, legalább használj egy szövegszerkesztőt. Ha piros csík jelenik meg a szöveged alatt, akkor hiba van benne.

Don Juan Jr. 2011.06.15. 19:35:37

@ne most:
Nem lenne semmi baj, ha idióta kommentelők koponyáját felfeszegethetném, hogy megnézzem tényleg agysorvadásuk van-e, vagy csak úgy csinálnak, mintha... :) Szóval amiről te beszélsz, azt úgy hívják hogy anarchia. Egy modern (de legalábbis valamennyire működőképes társadalomban) nem vágom bele a nagykést a szomszédba, ha keresztbe tesz nekem, nem lövöm le azt, aki a boltban elém tolakszik, és nem ütöm el azt a biciklistát, akinek a részéről vélt vagy valós érdeksérelem ért. Persze mondom, anarchiában mindezt megteheted, csak azzal az szokott lenni a baj, hogy az ilyen rendszerekben nagyon kevesen érzik jól magukat, és a nagyon nagy többség a f@sz rosszabbik oldalára kerül (egy-két afrikai országot tudok ajánlani referenciaként). Egyébként érdekelne, hogy mi lett az audis történet vége. Ugyanis egy bő 120000 km-t beletettem egy olyan Audiba, amiben ha nem is 180, de 140 ló lakozott. És, bár hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem élveztem a dinamikáját, gyorsulóképességét, de azért különösebb gondot ezzel sem jelentett a zöldre váltó lámpánál a bringásokat kikerülni. Azért a jogosítvány megszerzése utáni első 10000 km értelemes ember esetében elég szokott lenni ahhoz, hogy a piroslámpától piroslámpáig tartó padlógáz-satufék stratégiáról leszokjon :) Az erős motor nem kötelezettséget jelent a száguldozásra, hanem (alkalmas körülmények között) lehetőséget.

Don Juan Jr. 2011.06.15. 19:47:25

@sixx a bolsevik:
"Szóval, azok az ingyenélő dilettáns barmok fent a minisztériumban, milyen alapon diszkriminálják az autósokat? Az autós mért nem mehet előre a piros lámpánál álló sor mellett? Az autós miért nem hajthat szembe a forgalommal? A bringás milyen alapon teheti ezt meg? Lehet, hogy odafönt valakik náci elveket vallanak? A törvény nem egyformán érvényes mindenkire? Vagy nem mindenki egyenlő a törvény előtt? Mi a válaszod, biciklis? (de ne kamuzz, ahogy szoktál)"

Hívjunk ezentúl Lorettának? :D Azért mehet előre a kerékpáros, robogós, motoros, mert ő előre _tud_ menni. Az autós meg nem tud. A kétkerekúek meg nem okoznak akkora fennakadást a közlekedésben, mint az autók (kisebb számuk és méretük miatt). Ilyen egyszerű. Egyébként az olaszoknál egész jól működik, hogy néha az autósok is kreálnak néha maguknak egy bónusz sávot, de ehhez kell a talján mentalitás is. Nálunk, ahol a közúti közlekedésben sokkal jellemzőbb ez a feszkós, agyvérzés közeli hangulat (lásd például a kommentek nagy részét ebben a blogban is) nem működne az olaszoknál megszokott improvizatívabb közlekedés. Itt ez garantáltan torlódásokhoz, balesetekhez és látványos verekedésekhez vezetne.

nagyg80 2011.06.15. 19:50:56

@Don Juan Jr.: Kedves Juan!Azt hiszem félreértetted amit mondani akartam.Úgy néz ki pontatlan voltam.(mielőtt legközelebb idegrohamot kapsz olvasd el pontosan 2szer a hozzászólást;)Az a hely amiről te beszél az nem a budai alsó része ellentétben azzal amiről én szóltam példaként(ugyan annak a GYALOGOS felüljárónak ahol le kéne szállni a bringáról és nem belendülni a lejtőn,bringával behajtani tilos)a két végéről beszélünk.a Tímár utcai végén a bringásoknak van elsőbbsége(kocsiknak macisajt amit sajnos sokszor az Árpád fejedelemről bekanyarodók elfelejtenek)a túloldalt az alsó rakpart és a bringaút találkozásánál viszont a kocsiknak(na ezt szokták a bringások elfelejteni)Sajna amíg idegből írogatnak ,ordibálnak az emberek egymásra és osztják meggondolatlanul a f@szkorbácsot -pedig csak figyelniük kéne magukon kívül a másikra is legyen gyalog,bringás,suzukis,ifás,stb -addig nem lesz normális közlekedés(se)

kútásó 2011.06.15. 19:55:55

@sixx a bolsevik: ezt a kommentedet publikalhatnad a modoros blogon "A balkan-driver" cimmel

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.06.15. 20:07:25

@Friedmann Juci: mi az "EMBERI" nyelv?
mucus, maradj inkább otthon, aztán olvasgasd kreszt, meg a szakácskönyveket...

Reggie 2011.06.15. 20:21:58

@Perillustris: Akkor majd esetleg nezd meg hogy a megengedett idotartomanyon kivul mennyien mennek at.

@vuk_: Az 5-tel meno, az nem allo. Lehet hogy ezert mentek at a piroson, mert nem ertitek, hogy az 5km/h az nem 0km/h. De legalabb korvonalazodnak a problemak:)

Don Juan Jr. 2011.06.15. 20:29:31

@nagyg80: Áh, már sejtem melyikről beszélsz (Nagyszombat u. meghosszabításában levő, a Görzenálnál). De hát nem az én hibám, hogy kétszáz méterre odébb levő utcákat adsz meg vonatkoztatási pontként :) Az a zebra egy külön posztot megérne, pedig elég jól be van szűkítve, ki van táblázva, járdaszigettel ellátva, hogy a paradicsomszemű autós is észrevegye. Ennek ellenére elég sokszor látok ott babakocsis anyukákat szobrozni, mert mindenkinek olyan baromi sűrgős... Persze ha bringás ott lendületből eléd gurul, és még neki áll feljebb, akkor ő a bunkó f@sz, teljesen jogos a durcázás a részedről. De ha látod, hogy ott áll az út mellett, akkor érdemes átengedni. Ugyanis ha leszáll a bicikliről, abban a pillanatban gyalogossá minősül, és mint ilyen, elsőbbsége van, neked tehát kutya kötelességed megállni. De azzal, hogy leszáll a bringáról, és tolni kezdi, mindketten vesztetek az életetekből pár másodpercet. Nem egyszerűbb szépen hagyni, hadd guruljon a dolgára? Mondjuk az autós társadalom értelmesebbik fele ezt azért át szokta látni, tapasztalatom szerint.

nagyg80 2011.06.15. 21:03:56

@Don Juan Jr.: Az az egy átkelőhely van a környéken úgyhogy...:)Ezen biztos nem veszünk össze:)Az autósok tényleg előzékenyek ott bár ez sajnos nem a legjobb megoldás mivel indokolatlan balesetveszélyt okoznak ezzel.Volt pár "seggcsók" ott emiatt.Ha bringás kolega leszáll onnantól gyalogos és neki elsőbbsége van a zebrán ezzel teljesen más forgalmi helyzetet teremtve(nincs nagy lendülettel átsuhanás a robogó kocsik közt,stb).Egy dolgot mindenkinek aki kilép az utcára és közlekedik az eszébe kell(kellene) vésni.A kresz nem ajánlás hanem parancs, még ha időnként fura is.Azt is leírja ,hogy köteles vagy mindent megtenni a baleset elkerülése végett tehát inkább lassítok és átengedem a szabálytalanul(!!!) közlekedőt magam előtt(feltéve ,hogy ezzel nem teremtek újabb veszélyhelyzetet és nem a pár másodperc időveszteség vagy udvariaskodás miatt)mielőtt leharapná az ablaktörlőmet.

SzG-1978 2011.06.15. 21:39:17

Helló!
A macisajt nem érvényes a járdán kijelölt kerékpárútra, csak akkor, ha kiegészítő tábla van alá téve, amin vastag vonallal jelölik a keresztező utcát ÉS a kerékpárutat is.
"12. § (1) Az elsőbbséget szabályozó jelzőtáblák: a) „Elsőbbségadás kötelező” (9. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az útkereszteződésben elsőbbséget kell adni a keresztező (betorkolló) úton - illetőleg, ha a jelzőtábla alatt az útkereszteződés alaprajzi vázlatát feltüntető kiegészítő tábla van, az ezen vastag vonallal jelzett úton (10. ábra) - érkező jármű részére. Ha a kiegészítő táblán a kerékpár-közlekedésre utaló jelzés van (10/a. ábra), abban az esetben az úttest kerékpár-közlekedés céljára burkolati jellel kijelölt részén áthaladó kerékpáros részére elsőbbséget kell adni."
Megnéztem norcon, és nem látni a táblát, bár csak hátulról lehet nézni (a hév felől), így nem vagyok biztos benne.
Az Árpád fejedelem útról bekanyarodó autós elsőbbségadásra kötelezett, mivel irányt vált, míg a kerékpáros nem, a zebra meg egyértelmű jelzés a gyalogos elsőbbségéről.
Viszont a Tímár utcából kikanyarodó autós nem kötelezett elsőbbségadásra a kerékpáron ülő vezetővel szemben.
Amúgy annak van igaza, aki partnerként vezet, és inkább átengedi a kerékpárost. A Kresz betűje akkor kell, ha bekövetkezik a baleset, és jogi megoldást kell találni az ügyre.
Vezetek autót is, kerékpárt is. Azt mindig figyelembe kell venni, hogy az autósok sem ismerik eléggé a Kreszt, de a kerékpárosok még kevésbé, mivel nem kötelező ismerniük, csak betartaniuk. Ha valaki megoldja ezt az egyenletet, szóljon. :)

Perillustris 2011.06.15. 22:00:58

@Loismustdie: Ezt én is megmondtam volna, és a kommentek között is szerepel.

Azért volt erőltetett (avagy fail) az első hozzászólásod, mert a "lényeges" időszakban a kerékpárosok szabályosan mennek az úttesten. A tiltottban pedig sokkal kevesebben. Ilyenkor azonban elég könnyen el lehet menni a bringás mellett, mert az gépjárműforgalom is jóval kisebb. Ettől persze a kerékpáros nem lesz szabályos.

Perillustris 2011.06.15. 22:11:02

@SzG-1978: kepfeltoltes.hu/110615/timar_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Érdekes helyzet, nem igazán találok logikát benne, hogy egy EAK tábla esetleg kivételt tesz a járművek között.

Perillustris 2011.06.15. 22:22:07

@sixx a bolsevik: Gondolom elvárod, hogy a kamionstop rád is vonatkozzon (személyautóra). LOL

SzG-1978 2011.06.15. 22:27:10

Nem a macisajtot nem látom, hanem a kieg. táblát.
És nem a járművek közt tesz különbséget, hanem az érkezés útvonalától.
"...abban az esetben az úttest kerékpár-közlekedés céljára burkolati jellel kijelölt részén áthaladó kerékpáros részére elsőbbséget kell adni..." - a kulcsszó az ÚTTEST és a KIJELÖLT RÉSZ. Ebben az esetben nem úttesten kijelölt rész a kerékpárút, hanem a járdán, és ilyenkor nem is tesznek ki kiegészítő táblát. És -pont ezért- nincs is elsőbbsége a kerékpárosnak.
Persze tudom, hogy ez csak egy aprócska szabály, és nem ez alapján vezetnek az emberek sem autót, sem kerékpárt, de ha mindenki minden kis szabályt tudna és betartana, akkor tíz ember halna meg az utakon évente. És hiányozna a központi költségvetésből pár tízmilliárd Forint...
De szép lenne...

Loismustdie 2011.06.15. 23:57:09

@Perillustris: Az én személyes tapasztalatom az, hogy ebben az időszakban is nehéz kikerülni őket, és bár valóban nem jelentős az időveszteségem amit éves szinten elszenvedtem miattuk, azért éppen elég nagy, hogy szóvá tegyük. Egy autóst sem fogsz hallani, aki alkudozik, "de miért, meg hogy" ment át a piroson. Mindenki tudja, hogy törvényt sért és kész. Ezzel az elfogadással kellene a bringásoknak kezdeni, nem megpróbálni megmagyarázni a szimpla szabályszegést, kvázi felvállalni, hogy bemész a behajtani tiloson - hülyeséget csináltál. Akkor lehetnének egyenrangúak a bringások is. Ne értsd félre, miközben este hazafelé jöttem, két taxis idióta csorgott át a piroson, hogy csak úgy néztem, az is megérne egy posztot, ott nem írogatnának ide a taxisok, hogy miért nem para áthajtani...

Reggie 2011.06.16. 00:19:40

@SzG-1978: Az nem a jardan van, csak azt hiszik az emberek.
"b) Járda: az útnak a gyalogosok közlekedésére szolgáló - az úttesttől szintkülönbséggel, kiemelt szegéllyel, vagy más látható módon elhatárolt - része; a gyalogút azonban nem járda.
c) Úttest: az útnak a közúti járművek közlekedésére szolgáló része."

Tehat mivel a kerekpar kozuti jarmu, igy a "jardan" levo kerekparut a c) pont ertelmeben az uttesten van. Az, hogy szintkulonbseggel van elvalasztva csak reszletkerdes.

ex-dr. vuk 2011.06.16. 00:20:08

@sixx a bolsevik: "ha félholtan várnál a vesédre és egy másik bringás eléd vágna, mit szólnál?" na ez attol felek nem ertem.

A tobbi kerdes baromsag. Minek vannak kulonbozo behajtani tilosok nem? Eleg lenne egyfele. Vagy mindenki vagy senki, nem? :)

ex-dr. vuk 2011.06.16. 00:29:28

@Reggie:
"Az 5-tel meno, az nem allo."
nemmondodbazmeg, en is irtam pont abban a hsz-ben amire valaszoltal :) de ha neked ez elegendo indok, hogy rahuzzak a masikra a kormanyt, akkor inkabb kecsket vezess csak..

Reggie 2011.06.16. 05:38:31

@vuk_: Messze nem azt irtad, mivel hozzatetted, hogy nem latsz kozte nagy kulonbseget. Marpedig 5/0 az elegge vegtelen. A vegtelen meg eleg nagy.
Bar boven nem eleg indok arra, hogy valakire rahuzzak a kormanyt, viszont ahhoz mar boven eleg indok, hogyha ez megis megtortenik, akkor a kedves kerekparos maradjon szepen csondben, hiszen az autonak nem kell szamitania arra, hogy egy kerekparos eppen elozi ot, igy teszem azt nyugodtan kerulgetheti a katyut, stb.

ex-dr. vuk 2011.06.16. 09:52:52

@Reggie:
"Marpedig 5/0 az elegge vegtelen."
lol, matekbol valoszinuleg nem voltal eros.
Es miert 5/0? Miert nem 0/5? Vagy 5*0, esetleg valami mas? ;)

"Messze nem azt irtad" - de azt irtam, ES hozzatettem, hogy _gyakorlatilag_ (kozlekedes szempontjabol) nem latok nagy kulonbseget. Katyu kikerulese egy dolog, szandekos rahuzas meg egy tok masik.

De mivel tudom, hogy csak kotozkodsz, igy tokmindegy :)

Navarone 2011.06.16. 10:05:18

@D4D: Az tényleg nagyon jó út, Fűzfőn van házunk, rengeteget bringázunk arrafelé.

Navarone 2011.06.16. 10:11:19

@D4D: Ne vedd zokon. Te zokon vennéd, ha nem tudsz haladni, mert kerékpárosok elállják a sávot, mert nem tudnak rákanyarodni a kerékpár-sávra? Szerintem igen. A biciklis is ezért veszi zokon.

Navarone 2011.06.16. 10:16:16

@PTibi: babakocsisok rulez! Nekik tényleg marhára muszáj a kerékpárúton haladni, zebránál bizonyára agyrázkódást kapna a kisded, ha leengednék a kereket simán a járdáról, és nem a kerékpárúton tolnák át...

Navarone 2011.06.16. 10:22:51

@newtehen: Erről valami statisztika volna?
A második megjegyzésed sértő, durcáskodó beírás. Nekem is van jogosítványom :) Na?

Tower13 2011.06.16. 10:29:27

@záporjózsi: nincs.

nem is lehet.
Kereszteződésbe is csak akkor hajtasz be jogosan, ha a lámpaváltásig el is tudod azt hagyni, anélkül, hogy forgalamat akadályoznál, vagy másokat veszélyeztetnél. Ennek persze több oka is van. Az egyik amit talán a másokat leszarók is felfognak (ha van itt ilyen figylejen), Mentő keresztben is jöhet.. ne állj elé...
Továbbá ha benne parkolsz a kerékpár sávban, akkor szabálytalanságra és önmaga veszélyeztetésére kényzeríted a bringást. Menny még öt métert, úgy mennyj a boltba.

És ha kerekezem, autók között, mert valaki ellopta a kerékpár útra való pénzt, akkor én az autós kresz szerint megyek. max a pirosnál szoktam előre csorogni, de csak ha kényelmesen van hely. kicsit lassabb vagyok mint az autók, hiszen 40 körül haladok, de olyan útra ahol 70 a korlát, már fel se megyek. De bizony ha van bringaút ott megyek, és ha mellette van gyalog út is, akkor lerúgom gyalogot a bringa útról. Járműnek fentartva, még ha vacaknak is...

@Don Juan Jr.: ne beszélj félre... Voltam rómában. majd minden kocsi horpadt volt, minden percben kiabáltak egymással. Nem nem verekednek össze, mert a nyugisan szundító rendőrnek akkor fel kell kelni, és agresszíven letépné a szájukat, majd a kezüket. Viszont semilyen szabályt nem láttam betartani. Menj előre a pirosnál, de ha megkarcolod a kocsit, megápollak fa testápolóval. cikcakkoz a kocsik között, de! emiatt sem hirtelen fékezésre, se kormány félrerántásra ne számíts. Magamat, esetleges velem utazókat nem veszélyeztetem. Ahogy a kocsi futóművét sem, mert gödör van. kikerülöm, nem nézem megy-e valaki a sávok között. (nem motoros sáv, mert olyan nincs.) ha a szembejövő átlóg én a járda felé húzódom. ott vagy? hogy hogy? Na egye fene, ha előttem haladtál esetleg megmaradsz. De miattad csak előzéssel lehetne szabályosan közlekedni? ha mész 40 km-el egye fene, de pl a követési táv rád is vonatkozik. Ha autók között mész, viselkedj is úgy.

ex-dr. vuk 2011.06.16. 10:43:42

@Tower13:
"én az autós kresz szerint megyek"
Milyen az az autos kresz? En azt hittem, hogy csak egy kresz van...

"ha mellette van gyalog út is, akkor lerúgom gyalogot a bringa útról"
"ha megkarcolod a kocsit, megápollak fa testápolóval"
Remeljuk, hogy testi sertes miatt feljelentenek.

"emiatt sem hirtelen fékezésre, se kormány félrerántásra ne számíts"
Ne csodalkozz, ha feknyomok hianyaban reszben te is bunos leszel egy esetleges ilyen ugyben.

Perillustris 2011.06.16. 11:06:04

@SzG-1978: A KRESZ hiányossága ez is. A jobbkézszabálynak - ha elfogadjuk a magyarázatot - ugyanis egyik oldalról mindenképpen élnie kell (két jármű találkozására valamilyen szabály mindenképpen szükséges).

Navarone 2011.06.16. 11:12:31

@donfuligjimmy: Én is rendszeresen megyek a járdán, ha nincs kerékpárút vagy sáv kijelölve. A Rákóczi úton biztosan nem fogok az autók között biciklizni. Szép lassan megyek a járdán, kikerülöm a gyalogosokat, oszt mindenki békés.

Navarone 2011.06.16. 11:14:12

@[mike]: Miért lenne alkalmatlan? Évek óta járok kerékpárral, hamarabb beérek a peremkerületből kerékpárral, mint te autóval.

kajakra 2011.06.16. 11:16:06

kresz ismerete nélkül biciklizel budapesten? vakmerő.

Navarone 2011.06.16. 11:24:13

@Perillustris: Engem is ütött el gyalogos, miközben bicikliztem a kijelölt kerékpár-sávban, a Népligeti buszállomás mellett. A nőci simán átrohant a kerékpárúton, körbenézés nélkül. Én a sövényben landoltam, a csajszi meg elterült a földön, majd rohant tovább. Az a szerencséje, hogy elszaladt, különben pofánvágtam volna.

Perillustris 2011.06.16. 11:28:50

@Tower13: @vuk_: Ez egy virtuális önkielégítés volt, úgy is kell kezelni.

Gondolom a vészvillogóval parkoló rakodót is lezúzza, mert az az ő sávja. Muahhaha.

Perillustris 2011.06.16. 11:35:53

@Navarone: Az említett esetnél a bicajos húzta a rövidebbet. Kb. 20 éve lehetett, ő a Sibriken lévő felüljáróról jött le a kispesti piac felé, én meg a sarkon mentem át zebrán (47.461532,19.149266). Szegény nagyot repült, nyolcas is lett a bicaj kerekében. Nekem csak a térdem fájt és vérzett kicsit, meg a Bonanza gatyám szakadt el.

Perillustris 2011.06.16. 11:41:25

@Navarone: A Váci úton én is a bringaúton tolom át a babakocsit, persze előtte és utána nem azon megyek. ;)

Navarone 2011.06.16. 11:42:44

@Perillustris: és ha biciklis jön, elengeded? Hisz az az ő sávja...

Perillustris 2011.06.16. 11:50:33

@Navarone: Nyilván nem tolom elé a gyereket, ha PONT akkor ér oda szemből. Ez nem különleges dolog.

Navarone 2011.06.16. 11:58:08

@Perillustris: Nekem már le kellett csengetnem az anyukát a bicikliútról, amikor hátulról érkeztem, és még neki állt feljebb. Jó lenne betartani a szabályokat, és akkor mindenki boldog lenne. A bicikliútra nem kéne rátolni a babakocsit, még akkor sem, ha a cserébe a padkáról kell leemelni.

ex-dr. vuk 2011.06.16. 12:38:16

@Navarone: nem kene bicikliutat jardan vezetni, mert nem oda valo. Ennyi lenne a megoldas. De ugy tunik, hogy ez megoldhatatlan a varosvezetesnek. Egyszeruen imadjak a gyalogkerekparutat (bar nem tudom miert, tuti meg sosem bicikliztek egyiken sem)

Navarone 2011.06.16. 12:42:42

@vuk_: A kiskörúti megoldás a legjobb szerintem. Én sem szeretem a járdán lévő bicikliutat, mert balesetveszélyes a gyalogosok miatt.

Perillustris 2011.06.16. 12:50:30

@Navarone: Most komolyan. Látom, hogy fél kilométerre sincs bringás. Padkázzak?

Mondok jobbat: Árpád-híd, északi oldal, mely ugyebár bringaút és emiatt akadálymentes. A déli pedig nem. Elvárod az anyukáktól, hogy adott esetben szenvedjék fel a lépcsőn a 12-25 kg-os babakocsit? Vagy kerüljön a Margit-híd felé esetleg?

A járdának kinéző utakat én járdaként kezelem. Amúgy is jól látszik általában, hogy ki figyelmetlen, s ki bunkó szándékosan.

Navarone 2011.06.16. 12:54:17

@Perillustris: Ha a kerékpárút rossz minőségű, én sem mehetek a járdán a kisgyerekek között... Nem várom el az anyukáktól a cipelést, azt várom el, hogy álljanak félre, ha kerékpáros jön, és ne nyafogjanak, hogy elcsapjuk a kisdedet.
Nekem nincs bajom azzal, ha gyalogos használja a kerékpárutat (bár ott a járda...), de igenis kutyakötelessége félreállni, lemenni róla, ha kerékpáros jön. Nem véletlenül van külön sáv az autósnak, a kerékpárosnak és a gyalogosnak. Nem ismerem az Árpád-híd déli oldalát, de ha az olyan keskeny, hogy nem fér el ott babakocsi és kerékpár, akkor bizony a kerékpárnak van ott helye, nem a babakocsinak.

Perillustris 2011.06.16. 13:05:33

@Navarone: Ha a kerékpárút rossz minőségű (közlekedésre alkalmatlan), mehetsz a járdán.

Az északi oldal kerékpárút, a déli gyalogos. A gyakorlatban mindenki megy mindenhol. Csak az északi oldal akadálymentes (de megy azon ló is, szarik is nagyokat: criticalmass.hu/node/9603.

Reggie 2011.06.16. 13:43:12

@vuk_: :) Bocsi, reggelre mar eleg faradt es nyugos voltam.

ex-dr. vuk 2011.06.16. 13:54:06

@Navarone: a gyalogosok miatt inkabb csak lassu, az igazi veszely a keresztezodeseknel van, ahol autok keresztezik, es nem latjak, nem tudjak (igaz, GG81? ;)), hogy bringaut megy.

ex-dr. vuk 2011.06.16. 13:55:27

@Perillustris: a bonanza gatya az faszaaa, nekem mar minden szovetnadragom az :)

Navarone 2011.06.16. 14:11:03

@vuk_: pedig azért elég nehéz azt az élénk sárga színű felfestést nem észrevenni szerintem :)) Úgy vagyok vele, hogy autóval nem gatyázok, hiába van nekem elsőbbségem, gipszbe öntve nem sokat pofázhatok a Baleseti sebészeten fekve....

ex-dr. vuk 2011.06.16. 14:15:20

@Navarone:
en ertem, de azert erzed, hogy ennek nem igy kene lennie, hgy a bringas be van szarva es mindenhol megall ahol elsobbsege van...
a sarga szinu felfestes pedig eleg hamar lekopik... nem mintha amig ott van erdekelne az autosok nagy reszet. egyszeruen fel sem merul bennuk, hogy ha jobbra lekanyarodik, akkor ott barmi johet (ami azert meglepo, mert gyalogosnak is elsobbseget kell adni, zebratol fuggetlenul).
A lenyeg: ha a kerekpar az uttesten megy (kerekparsavon vagy sem), akkor jol lathato. Mindenki szamara biztonsagosabb.

Navarone 2011.06.16. 14:24:36

@vuk_: Persze, hogy nem jó. Egyszer egy busz akart elütni, aztán egy kisteherautó. Ma pedig egy BMW-s húzta rám a kormányt. Le akart kanyarodni a Kiskörútról, én pedig egyenesen haladtam a kerékpársávon a Bajcsy-Zsilinszky felé a Zsinagógától. Az "úr" pedig jobbra kanyarodott, le a Dob utcába, én satufékkel megálltam valahogy, de majdnem belementem a jobb hátsójába.
Jó lenne, ha az autósok megtanulnák végre, hogy nem súlytól függ az elsőbbség, és megadnák ott, ahol nem nekik van. Javuló tendenciát látok az utakon, négy évvel ezelőtt rosszabb volt a helyzet, de még hagy kívánnivalót maga után.

záporjózsi 2011.06.17. 12:31:48

@vuk_: Kb. annyira érdekel az, hogy a kerékpárúton keresztbe állok-e, mintha egy Kamaz előtt állnék meg. Majd vár. Ha nem látom, hogy besorolhatok, nem indulok el. Ha nem jön senki, annyira megyek be, amennyire látom, hogy senkit nem fogok akadályozni. Ha utána mégis, akkor majd megáll. A jelzőlámpás csomópont más helyzet, ugyanis ott utasítást adó jelzőlámpák szabályozzák a forgalmat.

Circus 2011.06.17. 12:44:55

@kerdojelpont: nem olvastam az összes hozzászólásod, de jó, hogy benéztél ide, és jelenléteddel erősítetted a tipikus köcsög leszarokmindentésmindenkitbiciklisekről (NEM mind ilyen, sőt!) szóló történeteket. Miattad (általános alany) utáljuk őket, tudod?

"autóút: minden út, amelyen autók közlekednek :D" - no comment
"5 parkoló autót kellett megelőzni" parkoló autót _kikerülni_ kell, az előzés a mozgó járművekre vonatkozik....
"Nagyjából tisztában vagyok a szabályokkal. Csak nem tartom őket életszerűnek." - minden tiszteletem a hölgyek iránt, őiránta is, mert bár nem ismerem, de gondolom jó ember, így csak indulatból, simán, ANYÁDAT! mindkét gondolatra.
"autósok 90%-a elvérezne egy hirtelen, felkészülés nélküli KRESZ-vizsgnán, pedig nekik ez azért fontosabb lenne." - de legalább valami fogalmuk van róla, nem úgy, mint neked... és tévedsz.

Részt veszel a közúti közlekedésben? Tartsd be a KRESZ-t, mert rád is vonatkozik, azt pedig leszarom, hogy milyen véleményed van róla - nekem sem tetszik sokminden, mert nem életszerű, igazad van, de mert közös, így az alapján használom.

Van egy elveszett dolog, amiről nem is hallottál szerintem, a BIZALOM ELVE - bízom abban, hogy a másik IS a közös játékszabályok alapján közlekedik, így ki tudom következtetni, mikor, mit miért tesz, vagy fog tenni. A Te szabályaidat Te ismered, én meg nem - ezekre hogyan készüljek, szerinted?

@Friedmann Juci: nem nyelvtannáci, hanem megtanulta azokat a szabályokat és kifejezéseket, amelyekről a KRESZ beszél. Lásd még a fentieket a másik okostojásnak.
Legalább ne égessétek már szénné magatokat!

"biciGli" - KKKKKKKKK - nyelvtannáci vagyok?

?MIKORTÓL LESZ MÁR VÉGRE KÖTELEZŐ ÁLTALÁNOS ISKOLAI TANTÁRGY A KRESZ?

Egy kérésem lenne minden kerékpárostól: eddig is, meg ezután is vigyázni fogok Rátok, de nem miattatok, hanem saját magam miatt - lécci, ne elém boruljatok majd be ámokkerekezés közben, mert szeretnék életem végéig nyugodt lelkiismerettel élni. Ámen.

ex-dr. vuk 2011.06.17. 12:46:55

@záporjózsi:
elvileg senki elott nem allhatsz keresztbe a keresztezodesben, csak mert nem birtal kimenni.

Ja hogy nem erdekel teged? Az mas ;)

záporjózsi 2011.06.17. 12:51:27

@vuk_: Ha valaki nincs ott, az előtt nem lehet keresztbe állni. Ha látom, hogy jön és látom, hogy nem férek be, nem megyek oda. De ha nem látom, hogy jön, felkészülök a besorolásra, majd megjelenik, akkor azon is van fék. Ez ennyire egyszerű. Ha nem érted nem baj. Viszont az tényleg nem érdekel.

záporjózsi 2011.06.17. 12:52:13

@Circus: A gyalogosokra vonatkozó részek az óvodában és az általános iskolában szerepelnek.

Circus 2011.06.17. 13:11:34

@záporjózsi: járni korábban tanulunk, nem? :)

Amúgy hadd hozzak egy példát, mondjuk a sportból. A(z európai, soccer) foci nemzetközileg elfogadott szabályai szerint kézzel tilos a labdát érinteni (szabálytalan), másrészről csak úgy tudsz eredményt (gólt) elérni, ha a hálóba juttatod a labdát. Az az átkozott bőrbogyó viszont összevissza pattog, nehezen irányítható lábbal és fejjel - teljesen életszerűtlen ez az egész, hiszen csak meg kellene fogni, és bevinni a kapuba, nem?
Továbbmegyek, miért nem szabad a labdát felrúgni babával együtt a tribünre, vagy lerántani a kiugró csatárt - ez sokkal egyszerűbb, mint versenyt futni vele és kipilinckázni a labdát.

Erről szól a KRESZ - ez is egyfajta játékszabály, csak itt nem gólra játszol.
Ha nagyon elb@szod, ugrott egy élet, és nincs másik.

kerdojelpont 2011.06.17. 13:32:44

@Circus:
Nem tudom mi problémád lehet azzal, hogy
- nem közlekedem kerékpárral olyan (bármilyen típusú) úton, ahol autók is járnak és nem férnek el mellettem kényelmesen. Akármit is mond a KRESZ, ez veszélyes.
- nem élek (lemondok) az elsőbbségemről egy gépjárművel szemben, hacsak nem sikerül szemkontaktussal ellenőriznem, hogy nem fog elütni.

Ez volt az itteni mondanivalóm lényege. NEM a KRESZ definícióiról kívántam bájcsevegni. És nem is az autósok járdán, kerékpárúton történő parkolásairól.

Azt meg nem értem, hogy a szakkifejezések és definiciók ismerete egyesek szerint miért fontos feltétele az udvarias és balesetmentes közlekedésnek.
Szerintem rendkívül vicces lenne az a szituáció, amikor a a rendőr megállít valakit és kikérdezi, hogy éppen milyen rangú úton közlekedik és az előbbiekben előzést vagy kikerülést végzett. :)

További, minden bizonnyal hasonlóan kedves stílusban megírt és minősíthetetlen hangvételű kommentjeidet pedig válasz nélkül hagyom, ha nem haragszol. Ha haragszol, akkor is. :) További kellemes trollkodást.

Circus 2011.06.17. 14:16:47

@kerdojelpont: :)
Letojod a közúti közlekedés szabályait, és még Te vagy megsértődve...

Vicceskedhetsz, de ha valaki átmegy rajtad, és ott maradsz, akkor max Szent Péternek bizonygathatod, hogy de szerinted neked volt igazad.

Elolvastad a másik kommentemet is? Hátha megérted, mi a baj azzal, amit csinálsz...

Amúgy szabad kérdezzek, bát nem sok közöm van hozzá - húszon még innen?

ex-dr. vuk 2011.06.17. 14:48:43

@Circus:
egyetlen hiba van: a kresz nem sport

a sportok szabalyai direkt nehezitik a jatekosok dolgat - hiszen maskepp nem lenne kihivas, a kresznek pedig a celja megkonnyiteni (csak nem mindig sikerul).
Szerintem ez alapveto kulonbseg :)

Circus 2011.06.17. 15:03:41

@vuk_: szerintem meg inkább szabályozni hivatott, mint megkönnyíteni.

ex-dr. vuk 2011.06.17. 15:05:40

@kerdojelpont:
"Akármit is mond a KRESZ, ez veszélyes"
Mar ahol :)
Nem kell sokkal nyugatabbra menni ahhoz, hogy ez ne legyen igaz. De amig az autosok szerint minden a kerekparosok hibaja, semmi nem fog valtozni.

ex-dr. vuk 2011.06.17. 15:07:14

@Circus: nyilvanvaloan szabalyozni, de a cel az, hogy biztonsagos es egyszeru legyen, semmint megneheziteni a kozlekedok dolgat (mint a sportban).

galoooshka 2011.06.20. 09:13:42

Kurvajó lenne már ,ha végre rája vetnétek egy pillantásra a tekinteteteket arra a ki*rt táblára a Lánchídnál, mert azon bizony feketén-fehéren-pirosan ott van, hogy KERÉKPÁRRAL REGGEL7 ÉS ESTE8 KÖZÖTT SZABÁLYOSAN KÖZLEKEDHETSZ!!!!!Idióták...És még ti magyaráztok szabályokról,meg KRESZről, eszem megáll...Mikor egy egyszerű táblát képtelenek vagytok értelmezni...Ugyanez áll a kerékpár útra is.Barátosném még naiv volt, bicó úton közlekedett...3x ütötték el 1!!!! hét alatt...És mind olyan barom volt, akinek ugyan ki van táblázva, ha már a gyökér nem látja maga mellett 2 méterre, de szartok ti a táblára, ha nem áll mellette 2 posztoló zseka...pffff

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.20. 09:58:20

@galoooshka: Azért az 1hét alatt 3X, abban nem kicsit lehetett benne barátnőd is!

ex-dr. vuk 2011.06.20. 10:20:13

@metal: nem feltetlen.. max azzal, hogy nem mondott le az elsobbsegerol automatikusan mindenhol..

@galoooshka: ezert szar a szeparalt kerekparut. nem kell hasznalni ennyi.

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.20. 13:07:26

@vuk_: Nem kell automatikusan mindenhol lemondania, da azért ha egy héten háromszor elütik, akkor nem figyel a körülötte levőkre! A legtöbb helyzetben messziről látszik, ki az, aki nem fogja megadni az elsőbbséget (autósok egymás között se mindig adják meg, tehát autóval is kell figyelni). Én autósként is egy csomó olyan helyet fel tudok sorolni, ahol semmi nem jelzi az autósoknak, hogy amikor lefordul valamerre, a sövény mögött keresztez egy gyalog/bicikliutat, itt amikor meglátod, neked az egy járdának/zebrának tűnik, tehát nem számítasz gyorsan átsuhanó biciklisre. Mégis rendszeresen átmennek nagysebességgel, és rendszerességgel ki is lapítják őket. Tehát figyelni kell, mindkét félnek, és jelenleg sajnos egy csomó olyan hely van, ahol ténylegesen óvatosan kell átmennie egy biciklisnek, mert hülyén van kialakítva az egész rendszer.

ex-dr. vuk 2011.06.20. 14:51:15

@metal:
"hülyén van kialakítva az egész rendszer"
Pontosan. Persze ha a bringas nem a bicikliuton megy, akkor a kurvaanyazasi (es gyilkolasi) kedv azonnal az egekbe szokik.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.20. 15:26:07

@metal: A következő üzenetváltás volt egy ismerősöm és köztem, éppen az előbb:

"[14:43:54] Valaki.: szombaton hazafelé olyat láttam..:-)
[14:43:58] Alfagumi Bt.: ?
[14:44:08] Alfagumi Bt.: ha te is látod még most is ott röhögnél...
[14:44:14] Alfagumi Bt.: na
[14:44:37] Valaki.: 2 hülye bringás ütközött a kereszteződésben
[14:44:45] Alfagumi Bt.: :)))
[14:45:13] Valaki.: az egyiknek már piros volt a másiknak meg még nem volt zöld de mindkettő átment (rofl)
[14:45:24] Alfagumi Bt.: :) Nem fotózál??
[14:45:32] Valaki.: és ilyenkor ki a hülye :D
[14:45:37] Alfagumi Bt.: mindegyik"

Ennyit a Deáknéról és a vásznáról:-)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.21. 08:46:49

@Perillustris: vagy ez?? Ez hol alszik??

www.stop.hu/articles/article.php?id=702539

szóval, ezt hagyjuk..Vagy nézzünk egy statisztikát, hogy saját hibából, arányában, kik halnak többen? Autós vs bringás?? Vicces lenne:-) Egy beakadt nadrágba is belehal, szerencsétlen...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.21. 09:01:20

Ez még jobb...Ő hol alszik, Mr. szemforgató??

http://hír6.hu/cikk/54867/ket_kerekparos_utkozott_egyikuk_sulyosan_megserult

Ez meg egy rendes lámpával még élne:

www.delmagyar.hu/szentes_hirek/meghalt_a_tisza-hid_munkagodrebe_esett_kerekparos_-_kepek/2109346/

Szóval, ha demagógia irányába akarunk elmenni, ha mindig az a cél, hogy azt bizonygasd, hogy az egyetlen "lehetséges" közlekedési eszköz a bringa, a biztonság irányából rosszul közelítesz. A legkevésbé biztonságos, pláne a magyar bringás hozzáállással. Se rendes lámpa (egy-két led?? Vicc. Tudom, sokat használom, 50 LED van még a fejlámpámban is) se sisak, se semmi, csak tekerjed..Ha rajtam múlna, pl. előre olyan lámpát kéne tenni, amivel látni is lehet, közvilágítás nélkül is, de nem akarok veled vitázni, szóval, neked van igazad.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.21. 09:03:46

@Aabroncs: Ja, a sisakot kihagytam. Rendes lámpával és sisakkal, még élne, szerencsétlen, függetlenül attól, hogy baromállat volt aki nem világította ki a munkagödröt.

Perillustris 2011.06.22. 23:55:30

@Aabroncs: "az egyetlen "lehetséges" közlekedési eszköz a bringa"

Ezt kizárólag te próbálod sulykolni (azt, hogy bárki ezt állítja).

Nekem már kapcsoltatta ki az egyik lámpámat a rendőr - csak mondom: cgi.ebay.com/MagicShine-MJ-872-1600-Lumen-Bike-Light-828-Battey-pk-/130532225669?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1e6453b285#ht_6574wt_1139

Persze, sisakkal élne. Meg még pár ezren, ha abban fürdenek otthon (ugyanis több ember hal meg fürdőszobai balesetben, mint bicajozás közben.

Egyébként köszi a linkeket. Megerősítetted ismét, hogy az ember a hülye, nem a jármű.

"Ha rajtam múlna, pl. előre olyan lámpát kéne tenni, amivel látni is lehet, közvilágítás nélkül is"

Ha másnak is az lenne a célja, hogy csökkentse a kerékpárosok számát, jó lenne.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.23. 00:07:07

@Perillustris: Te beteg vagy. Komolyan, kezeltesd magad. Bármit csak így tudsz nézni, hogy a kerékpárosok száma mennyi lesz?? Emberélet sem számít?? Tényleg elképesztő, milyen begyepesedett alak vagy. Neked semmit nem számít a biztonság, csak azt mondhasd a bringások szaporodnak. Isten a tanúm, akkora arrogáns, beteg fax vagy, a büdös életbe nem állok veled szóba. Egy sötét beteg segg vagy, neked csak a mániád számít, akármibe kerül, akárhányan halnak meg. Remélem te is fossá töröd a képed, mert megérdemelnéd, hogy észbe kapj! Szerencsére Te a büdös életben nem fogsz szabályokat hozni, értelmes ember vigyáz magára...Remélem nem is szaporodsz..Hülye beteg barom.Felejts el.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.23. 00:08:04

Mindenki mástól elnézést kérek, ez az ember egy pszichopata. Utoljára sétáltam a csapdájába.

Perillustris 2011.06.23. 07:41:06

@Aabroncs: A diagnózis felállítását bízzuk az olvasókra.

Perillustris 2011.06.23. 07:50:17

@Aabroncs: Igen, ugyanis ha "előre olyan lámpát kéne tenni, amivel látni is lehet, közvilágítás nélkül is", akkor kb. ezer bringás maradna szabályos (este-éjjel). Egy ilyen lámpa többe kerül, mint az átlagos bicajok. Szóval ne kapd fel a vizet, ha a hülyeségedet valaki nem olvassa tétlenül.

Másrészt igen, fontos, hogy tovább nőjjön a bringások száma. Elmagyaráztuk már, nem értetted meg ezek szerint. Ha a repülőgép-reflektor előírás miatt nem bringázna sokezer ember, az többtízezer elvesztett életév. Nagyságrendekkel több, mint a néhány balesetben sajnálatos módon elhunyt évei.

Kíváncsian várom, hogy elvárd, hogy autóban is kelljen sisakot hordani, hiszen a fejsérülésekbe hal bele a legtöbb áldozat. Valamint sebességkorlátozásért is harcolhatnál: autópályán mondjuk 70-80, városban 30.

Hiszen neked a biztonság számít.

Amúgy én egy centit sem megyek sisak nélkül. :P

Perillustris 2011.06.23. 07:52:06

Másoknak, akik talán megértik, miről van szó: criticalmass.hu/node/15317

záporjózsi 2011.06.23. 09:15:19

@Perillustris: Azért van egy olyan kitétel, hogy az út- és látási viszonyoknak megfelelően kell haladni. Ha nem lát eléggé előre a bringás, majd lassít. Ha nem lassít, megszívja. Vagy vesz egy bazi fotonágyút. Ha folyamatos fénnyel ki van világítva, meg macskaszemekkel és kukásmellénnyel ellátva, szerintem észrevehető. Ezzel talán le is zárható a mekkora világítótorony kell a bringára c. vihar a mokkáskanál vízben.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.23. 18:20:57

@záporjózsi: Hagyd. Ez az ember beteg és szellemi fogyatékos. Ekkora és ilyen baromságokat ilyen meggyőződéssel csak beteg ember ír. Az én fejlámpám 1500 Forint, még kikötéshez is használom, mikor a tök és totál sötétből jövök be horgászásban. Össze-vissza beszél, égbekiáltó baromságokat és 1500 Forintért elad életeket. Szégyentelen, arrogáns pszichopata. Hónapok óta olvasom a náci baromságait, elég volt. Mindent csak azért, hogy több és több bringás legyen, szerinte. Hál istennek, kérészéletű ez az egész, amint az elektromos egy személyes kisautók bejönnek, a bringának vége.5-10 év és elérhető áron használható alternatíva lesz.

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.23. 18:52:29

@Aabroncs: "Hál istennek, kérészéletű ez az egész, amint az elektromos egy személyes kisautók bejönnek, a bringának vége.5-10 év és elérhető áron használható alternatíva lesz. "

És honnan lesz hozzájuk olcsó, és környezetbarát áram? Ez az egész elektromos autó teljesen mellékvágány.

Perillustris 2011.06.23. 21:57:59

@záporjózsi: Ez így van, ezzel senki nem is vitatkozik.

@Aabroncs: "Az én fejlámpám 1500 Forint, még kikötéshez is használom"

Arra nem jobb valami kötél, netán lánc?

@metal: De van gumija. :)

záporjózsi 2011.06.24. 09:35:02

@Perillustris: Na látod. Az élet ennyire egyszerű. De szerintem ezt eddig is tudtad. ;)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.24. 11:01:59

@metal: ??? Miiiii van?? Napelem?? Hidrogéncella. stb????

@záporjózsi: Tehát nem lenne célszerű azt mondani, egy ekkora és ilyen fényerejű lámpa kötelező és megmenteni néhány ember életét, szemben azzal, hogy a mérleg serpenyőjében az van, hogy néhányan azért nem fognak bringázni, mert kötelező a sisak meg a lámpa?? Ami már magában is igen vitatható és mekkora lesz az a szám?? Tényleg nem juthatunk el a kerékpáron odáig, hogy a megfelelő biztonsági berendezésekkel közlekedjen közúton? Inkább haljon meg pár ember évente. Nos, ez a szó legszorosabb értelmében vérforraló, és azt aki ezt írta, nem tartom többé embernek. Egy nulla, senki számomra.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.24. 11:07:14

@metal: Csak, hogy tájékozódj:www.szatmar.ro/Kormanyzati_tamogatas_az_elektromos_autoknak/hirek/25473

Áram is lesz, még pár napelem generáció és olyan hatásfoka lesz egy napelemnek, hogy bőven jó lesz.

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.24. 11:14:13

@Aabroncs: "Áram is lesz, még pár napelem generáció és olyan hatásfoka lesz egy napelemnek, hogy bőven jó lesz. "

Kb. 20-30 éve is ezt mondták, sőt azt, hogy a 2000 évek elején már úgy megyünk az űrbe, mintha a balcsira mennék nyaralni. És valahogy nem így lett:) A napelemek elég drágák, az akumlátorok hamar tönkre mennek, az atomerőműveket, meg bezárjuk, mert a japánoknál most éppen baj van vele. Jelenleg az emberiségnek szükséges elektromos energia legalább 50%-át hőerőművekben termeljük meg, kőolajszármazékokból. Tehát akkor az elektromos autó mennyire környezetbarát? És honnan lesz még annyi elektromos energia, hogy az autókat is ez hajtsa? Kb. meg kellene duplázni a termelt energia mennyiséget (ha az elég lenne)!

De ez abszolút nem tartozik a poszthoz, tehát kár ezen itt rugózni, majd az élet eldönti kinek lesz igaza:)

Perillustris 2011.06.24. 23:26:23

@Aabroncs: "Egy nulla, senki számomra."

Remélem azért tudok ezzel a tudattal aludni. Majd írj, ha összefüggéseiben is képes vagy (át)látni a dolgokat. Tudom, nem fogsz, hiszen nap mint nap bizonyítod, hogy képtelen vagy erre.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.25. 13:14:27

@metal: Az biztos. Meglátjuk. Én azért elég optimista vagyok, és másképp is látom a dolgokat, már a technikai részüket. Az akkumulátorokét és a napelemekét meg főleg. Kis hatótávval pedig már tucat ilyen járgány létezik is. Posztolt is erről egy jót Silent, csak már régebben.

Perillustris 2011.07.19. 10:01:23

index.hu/tudomany/2011/07/18/a_magyarok_haromnegyede_latasvizsgalatra_szorulna/

"A vizsgálatok során többek között megállapították, hogy a jogosítvánnyal rendelkező férfiak 51,9 százaléka nem lát jól, vagyis a volán mögött ülő férfiak többsége látásvizsgálatra szorulna."












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása