Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Szőrös valagú biciklis a belső sávban

2011.10.04. 07:24 :: SilentSound

Tudom, tudom, Péter levele hangulatkeltésre kiválóan alkalmas, de olyan mély részletességgel ír az őt feltartóztató kerékpáros szőrös tomporáról, mint Tolsztoj Ivan Iljics állapotának romlásáról, vétek lenne nem elolvasnotok!

Sokáig gondolkodtam, hogy megírjam-e ezt az esetet, szerintem tanulságos, mert ha az ember belegondol, arra a megállapításra jut, hogy tényleg mekkora baromállatok vannak köztünk.

Melóból mentem haza, az M1-esről lekanyarodva Biatorbágy felé mentem az 1-es úton: 2x2 sávon halad az út emelkedik felfelé, majd lesz egy 2 sávos körforgalom, utána szintén emelkedik, majd balra gémberedik, és átbújik az autópálya alatt. A belső sávban mentem, mert a külsőben agy 12 kerekű dömper - a 4 első kereke kormányzott - ment, meg valami kerékpáros is volt ott, teljes kerékpáros cuccban.

A körforgalom előtt láttam, hogy a dömperrel egyszerre fogok beérni a körforgalomba, ezért lassítottam, hagytam a dömpert menni. Ő jó fej volt, mert ő meg a kerékpárossal ért egyszerre a körforgalomba, és átjött a belső sávba elém, nehogy megijessze a kerékpárost. Ez csak akkor tudatosult bennem, mikor a dömpert utolértem a körforgalomban a belső sávban, még jobban lassítottam, és láttam, ahogy a kerékpáros a külsőben nyomja a pedált.

Ekkor már nagyon lelassultunk, a dömpernek is be kellett vennie a körforgalmat, óvatosan, szépen, nehogy a kerékpáros jogai sérüljenek, vagy mi. A dömper elhagyta a körforgalmat, mögötte én, majdnem állóra lassulva kerestem a kettest, hogy a körforgalom belső sávjából ez emelkedőn felfelé én is kihajtsak a körforgalomból, és közben néztem a dömpert, hogy minek engednek ekkora baromautókat a normálisok közé az utakra.

Mindezenközben kiértem a körforgalomból, kezdenék gyorsítani, de jobbról valami mozgást vettem észre a kocsi elejénél: hát a kerékpáros a nyeregben felállva teljes erőből tapossa a pedált a vékonykerekű országúti kerékpáron, és húz be elém a belső sávba. Azonnal kapcsoltam: aranyszívem a marhanagy dömper szélárnyékában gondolta leküzdeni az emelkedőt...

Mire a gondolatot végiggondoltam, hogy csak ez lehet az oka a sávváltásának, már előttem is volt, nekem meg gyorsítás helyett fékeznem kellett, mert sokkal lassabb volt nálam. Nem is ez lepett meg, hogy beáll elém a kerékpárral a belső sávba, mikor a külső üres, hanem ahogy a ronda valagát a kerékpáros nadrág extrapelenkarészével belecsóválta a pofámba, közelről, miközben a pedálokat ronda szőrös férfilábaival vadul taposva igyekezett az emelkedőn felfelé utolérni a dömpert, ami már vagy 20 méterrel odébb volt.

Na ekkor dudáltam rá egy hosszút, hogy a kurvaanyádba csóváljad itten a valagadat marhabaromállat. Ilyet még sose láttam, télleg elég ocsmány volt, így a semmiből megjelenik egy szűk fekete gatyában vadul rángatózó férfivalag, azzal az üléspuhítóval, komolyan, mint egy majomnak a segge, csak fekete. Közben a csávó érezte, hogy nem lesz meg a dömper, én meg gondoltam, mellé állok jobbról, nem engedem vissza, hanem még szopatom egy kicsit, de aztán kezdett lehúzodni a külső sávba, egymás mellé érve pedig a szájakraté része is megtörtént a dolognak. Még pofázott is rendesen, hogy mit, nem hallottam a saját dudálásomtól, mert rádudáltam mégegyet. Mi a fasznak rázza be a rusnya valagát a szélvédőmön?

Mikor hazaértem, akkor jutott eszembe, hogy az ilyen sportolni megy az utakra, ő amikor kerékpározik, akkor egy jót edz, hogy mások csak haza akarnak menni, neki másodlagos, ő a saját sportolásának teljesen alárendeli az úthálózatot: ha a belső sávban van a szélárnyék, akkor odamegyek, ott lehet hatékonyan sportolni... A baromállat. Marhabaromállat. Persze tudom, mások meg versenyezni járnak a Váci útra, meg 300-zal Lamborginizni az M7 bevezetőre...

182 komment

Címkék: közlekedés autó hülye sztereotípia kerékpár

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.04. 14:55:42

@Hemü: "Jó neked, ha nem látod a másik közlekedőt kanyarodáskor?"
nem jó nekem, de nem ám! bontsuk le az egész 5. kerületet, mert annyira szorosan vannak építve a házak, hogy egy belátható útkereszteződés nincs.

"Ezért kell egy felületen közlekedni."
egy felületen közlekedünk, az úton.
tudod: "a) Út: a gyalogosok és a közúti járművek közlekedésére szolgáló közterület (közút), illetőleg magánterület (közforgalom elől el nem zárt magánút)."

"Attól lesz (kicsit) biztonságosabb, mint megboldogult járda korában, hogy ki van táblázva."
amúgyis, mintha a járdán szeretnél közlekedni, különösen ritkás forgalmú kertvárosban. tessék, most szabályosan megteheted. nem feltétlenül lesz biztonságosabb, de szabályos lesz.

de most komolyan, el kell dönteni, hogy a kerékpár az jármű, vagy nem.
mert ha jármű (jelenlegi szabályozás szerint), akkor semmi keresnivalója a gyalogosok (gyk: járda, zebra, sétálóutca) között.
ha meg nem jármű, akkor semmi keresnivalója járművek között (úttest)

pengusz 2011.10.04. 15:22:02

@xaba99: Akkor az "értelemszerűen" azt jelenti, hogy bármikor át lehet hágni a szabályokat?
Pl. ugyan tilos átmenni a piroson, de éjszaka, amikor 2-2 km-re belátok a kereszteződésbe, és nem jön senki, akkor átmehetek? Ilyenkor hivatkozhatok a rendőrnek az értelemszerűségre?

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.04. 15:27:02

@pengusz: nem kell túlzásokba esni. de ha elromlik a lámpa, és nem hajlandó váltani, valamint rendőr sem jön a forgalmat irányítani, akkor senki sem várja el tőled, hogy ott állj, amíg megjavítják.

Xerome 2011.10.04. 15:27:33

@tundrazuzmo: Ebben a jogalkotónak is van némi felelősége, ugyan is ÁLLÓ kocsisor mellett jobbról engedi a kresz az előzést biciklivel, két kitétel van, hogy elférjen illetve, hogy ne akadájozza a jobbra kanyarodót.

Reggie 2011.10.04. 15:32:08

@pengusz: Ha rendort latsz, akkor ertelemszeruen nem mesz at:)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.04. 15:33:11

@Xerome: az sem a kresz szerint, sem technikailag nem előzés, hanem kikerülés/elhaladás.

terror 2011.10.04. 15:34:40

@xaba99: "de találtam még jobbat, amit már idéztetek:
"18. § (1) c) záróvonal: hosszirányú folytonos vonal, amely az úttest felezővonalát jelzi, illetőleg a két forgalmi irányt, a forgalmi sávokat egymástól, vagy a nyílt villamospályát a forgalmi sávtól választja el; a záróvonalat járművel sem átlépni, sem érinteni nem szabad; ha azonban közvetlenül a záróvonal mellett terelővonal is van, a záróvonal a terelővonal felől - az előzésre, illetőleg a bekanyarodásra vonatkozó szabályok megtartásával - átléphető;"
Tehát a terelővonal felől átlépheted. Visszasorolni viszont - szabályosan - csak akkor tudsz majd, ha a menetirány szerinti bal oldalon is lesz terelővonal, vagy nem záróvonal lesz."

Ez tema volt a motoros zarovonal atlepesenel is, es bizony tobbek szerint igy mukodik a dolog.

hawkeye 2011.10.04. 15:36:39

Meghalt egy biciklis a Pilisben

"Visegrádon a Pap-rét és a Kaán-forrás közötti meredek szakaszon az elmúlt héten három kerékpáros-baleset is történt, közülük kettő súlyos, egy pedig könnyebb sérüléssel végződött. "Vélhetően mindegyik balesetet a sebességhatár túllépése okozta" - emelte ki a szóvivő. Sokan ugyanis a sebességkorlátozó táblák ellenére sem tartják be az erdei utakon érvényes 30 km/órás korlátozást."

www.hir24.hu/baleset-bunugy/2011/10/03/meghalt-egy-biciklis-a-pilisben/~~fokusz

Tanulság: teljesen felesleges fáradság elvárni tőlük a racionális gondolkodást.

pengusz 2011.10.04. 15:37:03

@xaba99: Pár éve volt, hogy a Szabadkikötő úton (Csepel felé) elromlott a csúcsban a lámpa (pirost mutatott). Betelefonáltak a rendőrségre, ők mondták, hogy már elindultak a szervízesek, majd kivonultak bírságolni.

@Reggie: 1. eset: mögöttem áll. "Jóestét kívánok! Nem látja, hogy elromlott a lámpa? Na akkor forgalom akadályozása..."
2. eset: előttem áll. Nem mer elindulni, hátha az Ügyészség beépített embere vagyok
:D

terror 2011.10.04. 15:39:20

@xaba99: ""46. § (3) Motorkerékpár pótülésén csak egy, a saját biztonságára ügyelni képes személyt szabad szállítani, akinek a lába a lábtartót eléri. A gépkocsi első ülésén csak egy személy szállítható."
Tehát az első ülésre még a pénztárcádat sem teheted, mivel ott csak egy személy szállítható."

Ez jo :) Te, mint szabalyosan kozlekedo, szallitottal-e mar egy szemelyen kivul mast az elso ulesen? Azon ritka autovezetoknel, akik nem egyedul ulnek - mostmar tudjuk az okat! -, hany szazalekanal latsz ilyen szabalytalansagokat, nap mint nap? :)

Egyebkent droidkodasnak jo volt, bar sikerult magad ellen beszelni :)

Hemü 2011.10.04. 15:40:38

@xaba99: "amúgyis, mintha a járdán szeretnél közlekedni, különösen ritkás forgalmú kertvárosban. tessék, most szabályosan megteheted."

ÁÁÁÁÁUUU! Csak nem erre gondolsz?

"A fiam 5 éves volt, amikor már az úttesten mentünk a mellékutakon (csakis együtt), és már 10 évesen szebben közlekedik (egyedül továbbra is csak a lakótelepen), mint sok vagány suhanc. Ez többet ad neki, mint az iskolai oktatás bármikor fog, csak hát nem tudom, hogy a szülőket mivel lehetne erre rávenni. Főleg, hogy a kerékpárosokra vonatkozó szabályokat ők is csak elvétve ismerik."
Innen: autozz.blog.hu/2011/09/22/kikerulheted_a_critical_mass_biciklis_felvonulast#comments

Pont az ellenkezőjét írtam. Félve kérdezem: a KRESZ-re is ennyire emlékszel?

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.04. 15:41:38

@pengusz: az ilyeneket kéne meghurcolni az ügyészségen. hivatali visszaélés, hivatali intézkedés elmulasztása, foglalkozás körében elkövetett közúti veszélyeztetés stb.

@hawkeye: előbb-utóbb kiszelektálódnak a hülye motorosokkal/autósokkal/gyalogosokkal együtt...

terror 2011.10.04. 15:42:23

@xaba99: ""62. §" <- Ez viszont sajna netto baromsag, amit irtal. A 62-es paragrafus ugyanis az allatok hajtasara vonatkozo resz. Abbol kiragadni egy szamodra tetszoleges mondatot, es mas, szabalyozott resszel osszemosni... Hat nem vall eppen nagy tudasra :)

De itt az oldalon sokszor visszakoszon, a jogositvanyosoktol. Legemlekezetesebb, amikor az erdei kerekparozas szabalyozasat (erdotorveny helo, mi?) felulirtak a KRESZ gyalogosokra vonatkozo passzusaival. Viccespercek :)

pengusz 2011.10.04. 15:43:23

@hawkeye: ""Az erdészeti utakat nem nagy sebességre tervezték. Előfordulnak bennük éles kanyarok és keskeny szakaszok is, így gyorsasági edzésekre nem alkalmasak" - hangsúlyozta Lomniczi Gergely."

Na ez sem sokat járt még terepen :D
Én szoktam neki tolni lefelé versenyen (40-50 simán, terepen), de van aki csak úgy elsüvít mellettem, az élbolyról nem is beszélve :D

Reggie 2011.10.04. 15:47:10

@errorka: Kicsit tul szuken ertelmezed. A szallithato szemelyek maximalis szama 1-ben van korlatozva. A te ertelmezesedben az is szabalysertes lenne, ha nincs senki az ulesen.
Valojaban, ha van egy taska az elso ulesen, az ugye 0 db szemelynek minosul, tehat szabalyos.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.04. 15:48:34

@errorka: "Te, mint szabalyosan kozlekedo, szallitottal-e mar egy szemelyen kivul mast az elso ulesen?"
Úgysem fogod elhinni, de tényleg nem. :D
Az anyósülés elé szoktam bedobálni a cuccokat (tartok attól, hogy egyszer beütik az ablakot, és kikapják, ami az ülésen van), az apróság (telefon, pénztárca, stb.) meg megy a középkonzolra, vagy az ajtón levő térképzsebbe.

"Egyebkent droidkodasnak jo volt, bar sikerult magad ellen beszelni :)"
A rossz fogalmazásra akartam rávilágítani, akár a magam kérén is. ;)

@Hemü: bocs, összekevertelek mrzigivel. félve kérdezem, most akkor örihari?

Reggie 2011.10.04. 15:48:52

@Reggie: akarom mondani, xaba ertelmezese.

terror 2011.10.04. 15:50:13

@hawkeye: Ideznek egy hozzaszolast:

"kieg.:

megtudtam hogy nem úgy történt a baleset ahogy a cikk sugallja. Felfelé ment lassú haladással és valószínűleg infarktussal lett rosszul és amiatt esett el.Bukó is volt rajta. Többen ott voltak az esetnél rögtön. Orvos is.Nem kellett rátalálni."

MTI hozza a format valoszinuleg...

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.04. 15:55:29

@errorka: hogy továbbra is fenntartom. miért?

terror 2011.10.04. 15:55:54

@xaba99: Na de ha kiszallsz, akkor ezeket a cuccokat magadhoz veszed az ulesrol. De igazabol te tudod, hogy neked mi a kenyelmes :)

GG81 2011.10.04. 15:58:57

@hawkeye: há biciglire ugye nem kötelező, pláne nem a hivatalos, bemért kilóméteróra...

tehát az egész kresz idevonatkozó része is egy vicc, amint ezen JÁRMŰ sebességhatárait szabályozza például a különböző kerékpáros infrákon vagy épp a táblákon mindenki számára kötelező érvényű határok ellenőrizhetetlenek velük szemben kb...
vagy kell még pár hulla!?

a kilométeróra viszont vagizni jó, merhá' honnét tudná, hogy 'uhvazz 30-40-es vót a zátlag', meghogy '60-70-nel vót döngetés a hegyrű'...
és lett.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.04. 15:59:57

@errorka: nem, az ülésről nem veszem magamhoz, mert nem is tettem oda ;)
de amúgy sem szeretek az ülésre pakolni, nagyobb fékezésnél úgyis leesik.
csomagtartóban is minden ki van ékelve, utálom, ha gurulnak meg zörögnek a cuccok.

terror 2011.10.04. 16:03:51

@xaba99: Tehat akkor csak akkor kerulheted ki elotted az akadalyt, ha eppen van szaggatott is. Ha a motorosoktol ez realis elvaras, akkor jelen esetben is az.

Visszaterni pedig nem szabad, mig nincs ujbol terelovonal, ezuttal termeszetesen a masik oldalrol :)

1-2 szabalyt meg ki lehetne elemezni, es maris mindenki szamara egyertelmuve valna, hogy - ha mar kerekparos topic, es allandoan elokerulo temak - nem csak a kerekparosok szabalytalanok, hanem mindenki. Persze ez mar sokszor el lett mondva, de valahogy nem akarodzik tisztazodni a fejekben, csak igy a topicok melyen.

Xerome 2011.10.04. 16:05:24

@GG81: A kresz megmodja, hogy mennyivel lehet menni, a biciklisnek pedig be kell tartani, ha nem tudja megítélni a sebességét, akkor felszerel egy kilóméterórát.
Nem értem mi ebben a vicc.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.04. 16:06:12

@errorka: ezzel is csak azt akartam megmutatni - szándékosan túlozva -, hogy szó szerint értelmezve sok hülyeség és ellentmondás van a kreszben.
sokkal jobb lenne ez a mondat, ha pl. Így kezdőde: "Állatot hajtani csak szorosan az úttest szélén szabad..." nem?

myronman 2011.10.04. 16:06:58

@tundrazuzmo: Ilyent ritkán látok szerencsére... az sokkal gyakoribb hogy odacsorgok mellé... elindul és az utolsó pillanatban kezd el indexelni...

Reggie 2011.10.04. 16:10:17

@xaba99: Ugyan azt irtad, csak a kell szot az adott kornyezetben nem vagy kepes megerteni.

Tehat az "Állatot szorosan az úttest szélén kell hajtani." nem jelenti azt, hogy nem allatot hajtani tilos, hanem azt jelenti, hogy nem allatot hajtani nem kell szorosan az ut szelen.

Sajnos ezzel a logikai muvelettel sok embernek problemaja van:
hu.wikipedia.org/wiki/Implik%C3%A1ci%C3%B3

GG81 2011.10.04. 16:19:39

@errorka: már megint kevered a szezont a fazonnal és maszatolsz szokásod szerint.
a kikerülés és az előzés 2 külön dolog!

a motoros itt előzött!!! tehát ha szabályosan akart volna sávot váltani, akkor a szaggatottnál megy balra 1-gyel. de az autós ezt miért is nem tette meg? neki semmi keresnivalója a buszsávban! nem, a következő kereszteződésig sem. főleg azon az M5 be- és kivezető szakaszon. faxán be kell sorolni és a kihajtás előtt lesz szaggatás a buszsávba visszasorolandó, hogy akkor belehajthass és lekanyarodhass! ( ha nem így lenne, akkor kb. sehov sem lehetne kitenni ellenőrző kamerát vagy qrvanagy adminisztráció lenne minden egymást követő kamerán keresni az azonos rendszámúakat, akik nem kanyarodtak le, pedig azért mentek ott...)
az előzéshez még egy példa, leginkább német, de mondjunk nyugati autópályákat. kereszteződéseknél a gyorsítósávokról felhajtókat védik jobbról szaggatásos záróvonallal, hogy senki se soroljon ki jobbról egysávra. de például az árpád hídon is van hasonló a szigeti felhajtóknál.

és tudom nehéz felfogni, de ez a buszsávos téma kb. olyan, mint az autópálya gyorsítósáv, ha nem tudsz besorolni, amíg szaggatott (amíg tart), akkor meg kéne állnod, mindkét esetben. ha a motoros ilyenkor jön a számára szabad sávban, akkor ő vagy be tud sorolni vagy megáll, mint a szent villamos is, ha kanyarodás miatt kell megállnod a síneken és még bőven akkor hajtottál rá szabályosan, amikor még sehol sem volt a nagysárga.

ámen.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.04. 16:20:37

@Reggie: a fenti mondat szemantikailag rossz sorrendben van. nem ad lehetőséget arra, hogy szeretnék-e állatot hajtani, avagy nem, és ha szeretném, akkor hol tehetem meg, hanem egyértelműen definiálja, hogy "kell hajtani", az, hogy hol, másodlagos. kicsit fentebb írtam egy értelmesebb variációt ugyanerre a mondatra.

GG81 2011.10.04. 16:21:35

@Xerome: és ki állítja be azt, pontosra??? ki hitelesíti? (minden egyes biciGlistának)
jah és nem utolsó sorban ki a faxom fogja ellenőrizni és hogyan?

Xerome 2011.10.04. 16:29:51

@GG81: Az autókhoz kapható utángyártott km jeladó/kilométer-óra spirál sem "H"engedély illetve bevizsgálás köteles és azokat ki a faxom ellenőrzi és hogyan.

qwertzu 2011.10.04. 16:37:15

@xaba99: Nem. Amire te gondolsz az a
"Állatot kell hajtani szorosan az úttest szélén." Ez kötelezne téged az állat hajtására.

"Állatot szorosan az úttest szélén kell hajtani."

Ez bizony pontosan azt jelenti hogy:
"Ha állatot hajtasz az úton, akkor azt szorosan az úttest szélén kell hajtanod."

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.04. 16:45:47

@qwertzu: nem (csak) az a lényeg, hogy hol van a kell, hanem hogy kell van a mondatban.
de mindt mondtam már feljebb, ez egy direkt túlzó példa volt.
(átmentünk nyelvtanozz! blogba, de nagyon)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.04. 16:52:09

@qwertzu: Egyébként szigorúan véve az "Állatot kell hajtani szorosan az úttest szélén." mondtad túlságosan nyakatekert szórenddel bír, sokkal jobban hangzana így: "Állatot kell hajtani, szorosan az úttest szélén." vagy (kicsit más értelemmel) "Állatot kell szorosan az úttest szélén hajtani."

pengusz 2011.10.04. 16:52:16

@GG81: "a kilométeróra viszont vagizni jó, "

Hát persze! Ki a faxt érdekelt, amikor kb. 5km/h-s sebességgel elestem, és a kormány majdnem átszúrta a tüdőmet (csak bordatörés lett)? Az sokkal látványosabb volt, amikor a Harangvölgyben 62-nél elestem, és bukó nélkül háromszor befejeltem a földet, majd leporoltam magamról a havat, és mentem tovább :D

Xerome 2011.10.04. 16:53:10

Kezd unalmas lenni ez az állat hajtósdi és nem is túl gyakori jelenség manapság.

"streetfighter" 2011.10.04. 19:26:01

Nekem olyan nagy gondjaim eddig nem voltak a biciklistákkal.
Már kicentiztem egyet kettőt aki útban volt, meg egy kicsit leszorítottam, ha nem vette észre magát, de ezt a posztbélit legszívesebben kivasaltam volna.
Az nem árt ha mindenki tudja hol a helye. :)

Hemü 2011.10.04. 19:53:02

@"streetfighter":
- Te is Juventuszt hallgatsz?
- Nagy a szád.
- Természetesen tudom, hogy hol a helyem. Ott, ahol neked is.

''autónepper.'' 2011.10.04. 20:20:43

ÚRISTEN NEM ÉRTEM A POSZTOT DE AZ TUTI HOGY VALAMI IDIÓTA LEHET AKI 2EST A KÖRFOGALOMBA KERESI.... HOGY LEHETSZ ILYEN VÉRPROFI ?

Hemü 2011.10.04. 20:57:37

@xaba99: Az más, tényleg azt hittem, hogy azt a szövegemet sikerült így a visszájára fordítanod. Még a kertváros is stimmel. :-)

"streetfighter" 2011.10.04. 21:01:49

@Hemü:
Az jó, ha tudod hol a helyed.
Rühellem amikor a biciklisták miatt lassul a sűrű országúti forgalom. Szerencsére ezt nem sűrűn szoktam tapasztalni.
Sajnos vannak egyesek, akik nem hajtanak el mellettük, ha jönnek szembe. Azokra jobban haragszom mint a bringásra, mert mindenkinek szíve joga vásárra vinni a bőrét, de másokat feltartani már nem magánügy.

Hemü 2011.10.04. 21:09:38

@pengusz: Hóban más, mert az csúszik, szemben az aszfalttal, ami szétszed. Szerintem én estem már százzal is, csak a sílécen nincs kilométeróra.
Egyébként meg sünt neked! Bárki jöhet ott keresztbe, gyerek is, és nem hiszem, hogy meg tudsz állni előtte. Följebb meg a sífelvonó helyét nézték szánkópályának (akkor még nem volt az, most már talán igen), és a végén, a betonról ugratva kettécsapták egy gyerek nyakát a keresztvassal, aki éppen a sílécét vitte fölfelé. Azóta egy kicsit érzékeny vagyok erre.

Hemü 2011.10.04. 21:17:41

@"streetfighter": Hát... egy résztvevővel több van már. Vége van az akciós időszaknak.
Az országút az a hely, ahol hasznos a bicikliút, mert ott nem nagyon vannak kereszteződések. Csak a települések előtt vissza kell vezetni az útra. Bár a túloldali kétirányú nehezebb ügy.

D4D 2011.10.04. 21:41:18

Az volt már, hogy azon a szakaszon a külső sáv ne a trolibusznak van fenntartva?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.10.04. 22:20:31

Még mindig nem haltak ki a biciglisek? Pedig már kezdtem örülni...

Reggie 2011.10.04. 23:36:01

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Nem tul eletkepesek, elobb-utobb megolik magukat, mint a dinoszauruszok.

Hemü 2011.10.05. 07:00:15

@Reggie: :-D
- Evolúciós zsákutca vagy, tudsz róla? - kérdezte a mammut a lajhárt.
(Jégkorszak)

GG81 2011.10.05. 07:49:58

@pengusz: aha a körülmények... akkor te eggyel ügyesebb vagy, mint nagynéném, aki az álló biciklivel/biciklin keresztül eset (össze)
:-D

a téli eséssel kapcsolatban meg ne csodálkozz, hogy csúsztál, tudod az olyan, főleg, ha havas volt, mert lesöpörhetted. meg amilyen okos vagy, hogy dh-zni (cross-ozni) bukó nélkül mész! grat, de télleg. mindez egy erdei ösvényen, rendesen fák között azért nem biztos, hogy ilyen vicces lett volna, ahogy az egyik törzsén szétnyílik a koponyád.

GG81 2011.10.05. 07:52:43

@Xerome: műszaki vizsgán csak ránéznek, legfeljebb megvágják a kocsit, de ééérted!? van kontroll, időszakonként, rendszeresen.

az illegális kiegészítőket pedig mindenhol büntetik, minden járműkategóriában és minden (EU) országban.

GG81 2011.10.05. 07:55:28

@Xerome: jah, főleg a bringaúton a kerékpáros ma reggel is vezette pórázon a dög kutyáját!
1. pórázon kerékpárral tilos állatot vezetni.
2. úgy tette, hogy a biciGlije a jobb oldalon haladt rendesen, de a dögöt nem a füvön jobbra vezette, hanem a bringaút aszfaltján! hagy kopjon le a talpa a szerencsétlennek.

ulpinus 2011.10.05. 09:03:03

Kedves Péter,
Azt hiszem eltévesztetted a poszt megjelenítéséhez a blogot. Talán egy "bizsergető homoerotikus élményeim" témájúba jobban illeszkedett volna...

Xerome 2011.10.05. 09:04:47

@GG81: Műszaki vizsgán a kilóméteróra pontosságát nem vizsgálják, sőt mivel a vizsga során egy helyben áll ezért azt se, hogy működik-e egyáltalán.
Nem az illegális(tuning) cuccról írtam, hanem a gyári kilóméteróra spirál vagy újabb típusoknál elromlott jeladó cseréjénél beépített alkatrészről.
Ez lehet gyári de lehet utángyártott is amiből számos gyártó termékei közül lehet választani, persze a többsége kínai.
Na ezeket senki nem vizsgálgatja, hogy pontosan ugyanazt az értéket fogja-e mutatni mint az eredeti és legálisan forgalomban vannak.
Biciklinél eleve nincs szükség nagy pontosságúra, ha 25 helyett 35 km/h-val tekersz azt nagyon észre fogod venni.

pengusz 2011.10.05. 09:12:45

@Hemü: Keresztbe nem jöhetett senki, mert direkt a szánkózóktól jó messze voltunk+haverom biztosított lent fél percet, amíg legurultam :D

pengusz 2011.10.05. 09:25:56

@GG81: Fiatal voltam és bohó, azóta eltelt kb. 15 év, és már mindenhol hordok bukót. Versenyeken meg amúgy is kötelező :)
Egyébként egyszer én is estem úgy, hogy majdnem álltam: brutál emelkedőn tekerünk fölfelé 7-8-cal, sorban (versenyen). egy haverom éppen előzött, és hörgő hangom rámköszönt, én meg annyira megijedtem, hogy lefordultam a susnyásba :D
Ja meg amikor SPD-re tértem át, első nap elbambultam egy kereszteződésnél,megálltam és eldőltem oldalra :D (elfelejtettem kioldani)

"a téli eséssel kapcsolatban meg ne csodálkozz, hogy csúsztál, tudod az olyan,"

Te mentél letaposott hóban bringával? Kb. úgy tapad, mint az aszfalt. Szerencsétlenségemre pont a völgyben volt egy le nem taposott rész :D

"mindez egy erdei ösvényen, rendesen fák között azért nem biztos, hogy ilyen vicces lett volna, ahogy az egyik törzsén szétnyílik a koponyád. "

Tudod ez olyan dolog, mint a gyorshajtás: az ember tisztában van a bringája határaival és a saját technikai tudásával. Én ilyenen sosem gondolkoztam (az egyenlő egy súlyos balesettel). 10 évnyi maratonozás után elmondhatom, hogy az előbb leírt 1db (inkább vicces) esésem volt. Sokan nem tudják mit vállalnak be, és csak azért mennek le valahol, hogy megmutassák. Nos engem ez a 10 év arra tanított meg, hogy nem tartom égőnek, hogy letolom egy 2m-es szakaszon. Körben meg esnek-kelnek az emberek. Viszont máshol meg pont azért van esés, mert mehetnél 40-50-nel, a barom meg elsőfékkel satuzik és fejreáll :D
Korábban a bordatöréses volt a legsúlyosabb, de mint írtam ott kb 5-tel mentem, és volt rajtam bukó :D

GG81 2011.10.05. 09:40:37

@Xerome: a felelősség alól viszont egy sz@r jeladó által mutatott érték nem fog megvédeni, nem hivatkozási alap. tehát, ha nekem cserélnek is kéne valaha, tutti beméretném vagy gyárit vennék.

a rendőrnek magyarázhatod, hogy a csingcsungSzuper7-es jeladó az csak ennyit, annyit mutatott...

GG81 2011.10.05. 09:54:00

@pengusz: ez az spd-s dolog számomra is ismerős, bár még look-kal is volt anno. ;-)

mentem letaposott hóban, fent tapad ha van rajta még egy kis frissebb (nem teljesen zömült) réteg, ez megvezeti a kereket, a kerék fogófelületei bele tudnak kapaszkodni. fasza érzés, mégis ha esel érdekes mód csúszni fox! mégha érdes aszfalton van ez a fris hó akkor is, ugyanis ahogy tolod magad előtt a cuccost szépen betömíted/egyenletessé teszed a felületet... tehát a hóban tapadás és az érdesség miatti tapadás szárazon nem épp ugyanazért van és esésnél egy száraz érdes aszfalt sokkalt fájdalmasabb.

jön a tél, próbálj felvenni a földről havat, a talajra odafagyó alsó réteget nem fogod tudni maradéktalanul... és minél tovább van ott, annál jobban lefagy. ezért is veszélyes jól tapadónak tűnő, teljesen friss hóban is duhajkodni, mert nem láthatod mi van alatta... ez amolyan pocsolya analógia.

de gondolom azért ezt ennyi év tapasztalattal tudod is. külön becsülendő, hogy képes vagy olykor leszállni a cangáról, mert városi bringás körökben ez nem divat, hisz azért bringázik, hogy ne sétáljon egy centit se a hozzáállás. :-) azoknak még a ciclocross-osok is sz@r emberek.

Xerome 2011.10.05. 10:14:19

@GG81: Nyugodtan megveheted az utángyártottat, ugyan olyan jó lesz, mint a gyári.
A lényeg az, hogy ugyan úgy nem vizsgálgatja senki mint a kerékpárra szerelhetőt. Gyorshajtásnál fellebezhetsz, bevizsgáló hely által adott mérést elküldöd és innentől a csingcsungSzuper7-es jeladó gyártója/forgalmazója a felelős.
Mondjuk lakott területen belül 120km/h-nál nem biztos, hogy elfogadják.
Ja, elég jó esély van rá, hogy a gyárit is Kínában gyártják:)

Xerome 2011.10.05. 10:30:27

@GG81: Még jó, hogy az orosz szakértelem kéznél volt.:)

megint 2011.10.05. 13:01:15

Nehéz eldönteni, hogy az autóst a kerékpáros viselkedése, vagy a ronda szőrös lába idegesítette jobban. Nekem is szőrös a lábam, ezek után nem is merek majd kerékpározni, nem tudtam, hogy ez ekkora traumát okozhat:)

pengusz 2011.10.05. 13:38:47

@GG81: Hát én nem tudom az okát, de nekem a letaposott sípálya mindig marha jól tapadt, csak nem szabadott hirtelen fékezni :D

" mert városi bringás körökben ez nem divat, hisz azért bringázik, hogy ne sétáljon egy centit se a hozzáállás. "
Aztán összetörik magukat, amikor elmennek egy rövidtávra maratonon :D
Meg szaggatják a láncokat meg a váltókat (mert váltani nem tudnak) felfelé menet, mert ők nem tolják :D

Perillustris 2011.10.05. 13:58:35

@Hemü: Ááá, nem. Egy ilyen íráshoz komoly frusztráció és látens homoszexualitás kell, melyekből nekem nem jutott. :)

Perillustris 2011.10.05. 14:46:06

@hawkeye: Nyilván, hiszen amúgy csak a biciklisek rohannak gyorshajtva a halálba.

Tanulság: amit akarsz.

Reggie 2011.10.05. 17:41:54

@Perillustris: Igen, a biciklisek is rendszeres es durva(>50%) gyorshajtok.

Perillustris 2011.10.05. 20:24:48

@Reggie: Igen, a minap is 15-tel gurult el egy gyerek előttem a rakparti bringaútszerűségen.

ex-dr. vuk 2011.10.05. 21:58:20

@GG81: nem ertem miert rugozol ennyit a kilometeroran... Ha kitettek egy sebessegkorlatozast, azt be kell tartani minden jarmuvel. Tokmindegy, hogy oldja meg.

Bunteto torvenykonyvet sem kotelezo elolvasnod, de ha megolsz valakit bevarrnak, akar ismerted a torvenyt elotte akar nem. Ennyire egyszeru.

ex-dr. vuk 2011.10.05. 22:09:09

@Perillustris: ha bringagyasz volt akkor nem gyorshajtott mert ott 20 a megengedett ;/)

Perillustris 2011.10.05. 22:10:59

@vuk_: Nagy részén 10km/h a max. megengedett seb.

GG81 2011.10.05. 22:52:54

@vuk_: inkább ne szólalnál meg, ha nincs heJismereted, meg csak assziszed tudásod, szegdoni...

jah és pont ezért.

ex-dr. vuk 2011.10.05. 23:07:17

@GG81: bezzeg a kilometeroras cuccra nem mersz mar valaszolni...
Amugy nagy J-vel irni ly-t tokre nem meno, sot rohelyes. De te tudod.

GG81 2011.10.05. 23:14:26

@vuk_: bocs, egyben válaszoltam... de sajnos az értelmeződre már ráment a sok szegdoni póóór

aki nem tud ékezettel írni vagy csak nem akar (, mert kiszakadt magyar és így azt hiszi menő), az van olyan hüJe, hogy fel se tünnyön neki a különbség...

asszem ez egy újabb kör lesz a sz0póroll3ren! gyí!

ex-dr. vuk 2011.10.05. 23:31:33

@GG81: nemtom mi az a szegdon es a "sz0póroll3r", de igazabol nem is erdekel.
A kilometerorara pedig nem valaszoltal nemhogy egyben, de sehogy sem.
Nem azert irok ekezet nelkul, mert meno, hanem mert igy szoktam meg.

lordjim 2011.10.06. 04:49:55

Süketek párbeszéde.A biciglis véglényt finoman fellökni,nem szóba állni vele,mert mindegyikben egy kisebbségi ombucman van elrejtve,hogy rohaggyanak mög.

GG81 2011.10.06. 08:08:43

@vuk_: K:nem ertem miert rugozol ennyit a kilometeroran...", V:"jah és pont ezért."

de hát aki nemtud (vagy akar, mert májer) ékezettel írni, az megteheti, hogy nem akar megérteni mást sem. például a KRESZ-t... mert fogalmad sincs a szabáylokról, nehogy te magad mennyivel mész, mihez kéne viszonyítani. jah, és SI-ben, te szegdoni kiszakadt!!!

GG81 2011.10.06. 08:12:28

@lordjim: legfőképp azokkal van a baj, aki emigrál és asziszi akkor másnap itthol is minden úgy lesz vagy ha hazajön automatikusan alkalmazhatja az ottani szokásokat és még majdnem be is magyarázza, terjeszti... itthon van egy hatályos KRESZ, elfogadni nemtudja. :-(

mindezek után távolról okoskodja a helyi viszonyokat, helyismeret nélkül...

kasu 2011.10.06. 09:18:12

Csak most olvastam az alap storyt. Hát nem fogsz a melegfelvonuláson belül lenni a kordonon:-)))
Bringás/motoros ügyekben azt nem értem, miért nem gondolkodik, aki kétkerékre ül? Olyan rohadtul kiszolgáltatott, annyira sérülékeny, annyira kicsi dolgoktól is nyomorék lesz vagy belehal. A saját érdekükben miért nem vigyáznak jobban magukra??
Ha átülök az autóból, mert jó bringázni, motorozni méginkább.. de tudni kell, hogy a test nagyon sérülékeny. Kerülni volna jó a kockázatot. Olvasom, a biciglis kb 45-tel ment neki a kanyarodó autósnak. Egy: mi a fasznak kell 45-tel menni a belvárosban? Kettő: ember!! a kocsiból kurvára nem látszol! A kocsik között meg tényleg csak az utolsó pillanatban lehet észrevenni téged! Tudod, egy halvány lökéstől is a busz(bármi) alá esel!!!

ex-dr. vuk 2011.10.06. 09:25:39

@GG81:
K:nem ertem miert rugozol ennyit a kilometeroran...", V:"jah és pont ezért."

Ja hogy ez a valasz :DDD Ez aztan ertelmes :)
Tehat tovabbra sincs valasz, vegyuk ugy.

GG81 2011.10.06. 10:13:52

@vuk_: esélyegyenlőségi blogolást tartok ma, lásd kivel van dolgod: segítek a válasz további kifejtését rejtettem el az előző kommentben (amire válaszoltál)

alfa.orionis 2011.10.06. 10:27:33

Hehe, hibátlan; jót röhögtem!:))

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.10.06. 12:21:34

Csak egy érettségi kérdés: Minek kell egy emelkedőn a dömper mögött menni? Ha van sebesség, akkor értem, hogy a légellenállás sokkal kisebb (c*v^2), de egy emelkedőn 15-tel??? Legfeljebb, ha a főn szembe fújja a homokot!

Bakker! Kerékpáros nem mászkáljon a belső sávban! Csak, ha balra ferdül!

GG81 2011.10.06. 13:13:31

@TrueY: az emelkedőn a kamcsi több finom égésterméket tud a delikvens tüdejébe juttatni, biztos valami dopping! :-D

...és azt is csak lakott területen belül vagy ahol van balra kanyarodó sáv! :-)

!kkritt! 2011.10.06. 13:41:33

Abban a körforgalomban, a közlekedők 99%-ának "B"-s jogsija azaz belső sávra szóló jogosítványa van, függetlenül az általa vezetett jármű maximális, vagy a vezető által elégségesnek ítélt sebességétől.
Gyakorlatilag mindenki nagy ívben tesz rá hogy jobbratartás meg hasonlók.
10 esetből kilencszer jobbról haladok el a a belső sávban tötymörgök mellett. Elhaladok és nem előzök. Az útszakaszra megengedett legnagyobb sebességet soha nem kell átlépnem.
A kerékpárosok egy-két ritka kivételtől eltekintve, még soha nem okoztak problémát sz én praxisomban.
A tangásokkal más a helyzett.
Ők a drótszamár felkent papjai és papnői. Ortodox hívők, és mint ilyenek abszolút immunisak bármilyen észérvvvel szemben.
Dogmákban hisznek, és dogmákkal térítenenek. A papság felette áll a világi törvényeknek, jogaik vannak kötelességeik nem. Dzsihadot hirdetnek, és vértanú halált halnak.
Sok más öngyilkos szektához hasonlóan indirekt eszközökkel ártatlanokat ölnek.
Áááá....
Egy kerékpáros

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.06. 13:59:49

@!kkritt!: nem ők, hanem te vagy szabálytalan abban a körforgalomban. a jobb oldali sávba csak akkor mehetsz be, ha az első kijáraton el is hagyod.

!kkritt! 2011.10.06. 14:15:12

@xaba99: Hehe a második kijáraton hagyom el, addig a delikvens mögött haladok, majd a körforgalmat elhagyva kisorolok a a külső sávba és elhaladok mellette, úgy gondoltam, hogy a leírásból ez kiderül mindenki számára.
Korrekt?

terror 2011.10.06. 15:53:07

@GG81: Mi a helyzet a jo jeladoval tartosan 150-el repesztes, amikor raadasul nem te vagy a leggyorsabb? :) Szabalytalankodunk, ejnye ://

Hemü 2011.10.06. 19:08:49

@Perillustris: Nem is feltételeztem, hogy komolyan írtad, Csömör után bármit... :-)
De akkor úgy néz ki, hogy valaki tényleg nem normális.

Húzzunk bele! 2011.10.09. 18:59:08

Sérültek autósunk jogai, nem tudott gyors hajtani, akasszuk fel a bicigliseket!!4!444
Legin Pityu 2.0

cso zsi 2011.10.09. 21:17:05

@Húzzunk bele!: Majd ha felnőttél, akkor átlátod, hogy Legin Pityunak nem a bringásokkal van baja.

Perillustris 2011.10.09. 21:54:39

@cso zsi: Mi ezt tudjuk, ezért nem is értjük, miért nem a hóvirág-letépőket szemelte ki magának.

cso zsi 2011.10.10. 16:17:42

@Perillustris: Ha az autóparkolók helyét hóvirággal ültették volna be, akkor biztos a Főkert lett volna a célpont.
Pedig ott sem ők, hanem a döntéshozó (gyaníthatóan ugyanaz a szerv, mint a bringasáv esetében) a "tettes".

Perillustris 2011.10.10. 21:19:44

@cso zsi: Ne legyél már naiv. Az EMPAMO egyszerűen azt az utat választotta, hogy a CM hátán lesz népszerű. Eleinte talán még valóban azt hitték, hogy a parkolási társaságok elleni - amúgy támogatandó - harcuk a nagy számok törvénye alapján kellő számú autóst vonz be a pártoló tagok sorába, de miután látták, hogy hiába, más utat kerestek. Ez lett a kerékpáros-fikázás.

Működésük egyes állomásai annyira abszurdak, hogy nem egyszer rákérdeztek emberek, hogy nem mi találtuk-e ki őket, "álellenzéknek".

Csak két dolog, nem akarom EMPAMO-poszttá silányítani a témaindító írást: 1) Egyszer sem emeltek szót a kulturált parkolásért. 2) Kizárólag azzal van bajuk, ha biciklis infrastruktúra épül. Ha bárhol parkolósáv, vagy újabb úttest létesül, akkor az belefér.

cso zsi 2011.10.11. 12:06:59

@Perillustris: Legin Pityu alapvetően városi irodaházakhoz jár karbantartani, ahol a bringások már meg vannak érkezve, és ülnek az asztaluk mögött.
Ahhoz, hogy ki legyenek szolgálva, az ő, és a hozzá hasonló iparosoknak parkolásra van szükségük.
Csakhogy, a buszsáv, a bringasáv olyan, mint a mozgáskorlátozottak számára fenntartott hely.
Akkor sem használhatod, amikor a jogosult nem használja. Mert oké, hogy nyáron napi 800 bringás is elgurult a számlálónál, de most délben valahogy meg van csappanva a forgalmuk.
Az egyik, általam látogatott utcában van egy rokihely. Aki miatt odakerült, két éve halott. De palifogónak kiváló a dolog.

Perillustris 2011.10.11. 12:17:05

@cso zsi: Ez egy ilyen dolog. Nincs külön nyári és téli autópálya, télen nem szántják be az M7-es egyik sávját, pedig sokkal kevesebben használják.

higany1971 2011.10.11. 18:44:40

A nagy eszű kerékpáros és a jobb kéz szabály. Vigyázz 18 év felettieknek szánt tartalom van az oldalon, de ez kihagyhatatlan! :-)) www.goldengate.hu/video/146580-1-ilyenre-mennyi-az-esely

LOOOL

terror 2011.10.15. 10:58:17

@xaba99: www.kreszforum.hu/csevejde/Legujabbak_kerdesek/Buntetes_zarovonal_atlepeseert/229/?q_id=229

Itt van erre egy hivatalos valasz. Szoval persze, egertelmu, hogy atlepi az emberek, hiszen igy logikus, de ettol meg nem lesz szabalyos.

Ugyanigy, logikus a kerekparost is megelozni szo nelkul, hiaba van zarovonalas resz. Nem is ezzel van a baj, mert ha caplatok felfele a 10%-os emelkedon, nyilvan ne lotyogjon mogottem, csak gyozodjon meg rola, hogy elozhet.

Sokan ezt elmulasztjak, pedig en se vagyok huje, szoktam jelezni, ha kanyarban vagyunk, vagy en mar atlatok a pukli folott, es nem jon semmi. De van akit az sem zavar, ha jelzem is neki, hogy jonnek szembol. Ilyen ez :)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása