Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Indokolatlan sebességkorlátozás?

2012.07.12. 07:28 :: Don Blasius

A magyar autósok idegeit egyik legjobban borzoló probléma, amiről Zsu is írt nekünk. Néhány éve az egyik kereskedelmi rádióban külön akció is indult az indokolatlan és értelmezhetetlen táblák összeírására. Persze a mai napig sok helyen találni erre szép példákat, főleg építkezések után hónapokig úgy felejtve. Leginkább a sebességhatárokkal van gondunk, mint a mostani posztban is. Legtöbbünknek azért van némi sejtése arról, mire jók az ilyenek, bár itt inkább arra láthatunk példát, hogy a rend őre is szabályt szeg, ha az betarthatatlan.

Régóta olvasom a blogot, és bár Romániában élek, hasznosnak és érdekesnek találom az itt megjelenő történeteket és kommenteket. Most azért bátorkodom írni, mert a múlt héten Magyarországon utaztunk a családommal és valami nagyon összezavart minket :).


Szóval, Debrecenbe utaztunk Nagyváradról, vagyis Ártándnál léptük át a határt. Rögtön a határ után mindig is volt valamilyen sebességkorlátozás, ha jól emlékszem, akkor addig a kereszteződésig, ahol Biharkeresztes felé kell letérni. Ám most, végig Debrecenig, mindenhol 40-es korlátozás van, hol  útszűkületet, hol pedig kavicsfelverődést jelző táblával együtt. A baj az, hogy sem útszűkület, sem pedig kavics nem volt az úton (leszámítva egy település kijáratát, már nem emlékszem a nevére), és úgy tűnt, hogy mi vagyunk az egyetlenek akik próbáljuk betartani a korlátozást (bár mi is 60-al  száguldoztunk).

40_km_h_by_mhyaay-d4v6qb2.jpg

Amit még észrevettem, bár lehet semmi jelentősége nincs, hogy ezek a táblák mintha kisebbek lennének a többinél, de láttam más táblát is ami kisebb volt. Végül nem mentünk Debrecenig 60-nal, mert mikor egy rendőrautó is megelőzött minket (és még sokan mások), apum úgy döntött,  ha neki szabad, akkor nekünk is. Szóval ha valaki tudja, hogy miért vannak ott a táblák, illetve hogy tényleg akkor is be kell tartani őket, mikor láthatóan  nem igaz ami rajtuk van (pl. útszűkület), akkor örülnék a válasznak.
 

218 komment

Címkék: közlekedés autó rendőr kresz útlezárás szabályzat tábla gyorshajtás előzés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Don Quixote de la Ferko 2012.07.12. 14:40:19

Nyomjátok birkák.

Ha ügyesek vagytok a vesétek nem sérül. Hajrá, már várják.

labi 2012.07.12. 14:40:25

@Iza Béla: "60-nál meg a zebrára sem kellene lámpa, max. este rendesen kivilágítani."

Mi az hogy "max rendesen kivilágítani"?
Minden gyalogátkelőhelyet rendesen ki kell világítani két végére 1-1 lámpával.

Ezért csupa öröm az olyan poszt is zebraügyben, hogy "mi kerül pár liter festéken ennyi pénzbe?"

Kerestem egy korábbi postot, amibe valaki berakott egy fényképet egy "felesleges" negyvenes táblával. ajna nem találtam.

Amit a nem hülyék láttak a fényképen:
jobbos kanyar, amit valóban lehetne az úton korábban engedett hetvennel is venni. Csak éppen a kanyar belső ívébe elég kellemtlen szögben csatlakozott egy másik út, aki onnan érkezett, az nagyon nehezen láthatta a főutvonalon érkezőket, még akko is ha csak negyvennel mentek - volna. Ugyanis a "sok okos" természetesen hetvennel ment, mert az egy szerintük felesleges tábla volt.
Az ilyeneket arra ítélném, hogy átlaos forgalom esetén hajtsanak ki itt százszor. Hátha tanulnak valamit. :)

Don Quixote de la Ferko 2012.07.12. 14:41:03

@Emmett Brown:

Tükör. Ezen a problémádon könnyedén segíthetsz.

labi 2012.07.12. 14:41:50

@Reggie: "Az ilyenekkel szemben ez egy teljesen elfogadhato es normalis eszkoz."

Mert te így döntöttél? :)

Iza Béla (törölt) 2012.07.12. 14:42:01

@labi: Ami keskeny, az nem járda, hanem pár kiló elveszített beton. Gyalogosok tábla + sebességkorlátozás ilyen esetben teljesen reális. Ha nem tartják be, lehet traffizni, fekvőzni, stb.

Don Quixote de la Ferko 2012.07.12. 14:43:23

@Emmett Brown:

Nem igazán érdekel, hogy neked mi felel meg. De ugye ez nem nagy baj?

Ugye nem mersz millákat feltenni arra, hogy lejárjuk a te hatalmas számolási képességeid alapján a távot, és ha percen túl tévedtél, akkor bukod az autód?

Hihetetlenül sötét tudsz néha lenni. (Néha? Mindig) de ez a jó. Mulattat a korlátoltságod.

Iza Béla (törölt) 2012.07.12. 14:44:11

@labi: Hol láttál Magyarországon rendesen kivilágított gyalogos átkelőt, ahol nem volt kereszteződés?

A 40 mellé meg ki kell tenni, hogy egyéb veszély, ütközés és/vagy alárendelt út jobbról. Mennyivel egyszerűbb!

1kutya 2012.07.12. 14:46:03

@a rettegett drótos: mindegy! a lényeg a lényeg, amit ez a fasz itt fenn nem ért meg, hogy dolgozó embernek (pláne ha esetleg még családos is) egy ilyen baromság miatt napi plusz egy órája bánja, amit elkölthetne hasznosabban is (maszekol, játszik a gyerekével, moziba megy a feleségével...). de gondolom ez is valahol @dukeekud-al együtt lehet a zártosztályon, aztán neki nem számít az idő!

fehso2 2012.07.12. 14:48:57

@Iza Béla: Ez nem egészen úgy megy, hiszen a földút füldhivatalilag is bejegyzett, önállő hrsz.-ú ingatlan. Mi az, hogy elvitte az árok...

Don Quixote de la Ferko 2012.07.12. 14:49:39

@1kutya:

Plusz egy óra? Ja. Szeretem a korlátoltakat. Szegénykém, ha nincs kinn a negyvenes tábla, eltűnnek a kamionok, amik miatt nem lehet haladni? Onnantól egyedül vagy az úton, és a többi 3000 autós majd másfelé megy?

Téged sem az eszedért szeretnek.

Na, hörögjetek, inkább melózok, a mai napra már felcsesztem a buta agyatokat, ha infarktust kaptok, holnap kit piszkálok fel az igazsággal?

Emmett Brown 2012.07.12. 14:50:26

@1kutya: szerintem az zavarja, hogy a BKV/MÁV járatai műszaki okokból nem tudnak gyorsan közlekedni.

Vu, de ja vu 2012.07.12. 14:52:06

@labi: Feltételezem, hogy akik a becsatlakozást kiépítették, azok fejében meg sem fordult, hogy ne a kanyar közepén torkolljon be az út, hanem utána, de inkább ha lehet előtte...

Erről beszélek: velünk párhuzamos szakon oktatták a gépjármű-üzemiseket, út- és hídépítőket... elkerülhette a figyelmüket egy ilyen apróság, hogy nem teszünk kereszteződést "fekete dobozba"???

Van errefelé is egy közút-vasút kereszteződés, beláthatóság +/- 20 méter... Akkor vagy NE legyen (ehhez 50 méternyi 'behajtani tilos'-t kellene feloldani), vagy min. 200 méter látótávolságot annak, akinek döntenie kell: ez márpedig az autós lesz:-(

Iza Béla (törölt) 2012.07.12. 14:53:54

@fehso2: Volt egy földút. Csináltak helyette másik feljárást kb. 100 m-re, pl. beláthatóság miatt. A korábbit meg átvágták egy árokkal. Már kifejtettem, hogy az utazás előtti információkba a telekkönyvi kivonatok lekérése nem tartozik bele, így ami útnak látszik, az út. Vagy ha egy kanyarban becsatlakozó volt út a közútkezelő által le nem nyírt növényzet miatt útnak látszik és amiatt a 40-ről visszagyorsítok 90-re, miközben van még 100 m a hivatalos kereszteződésig, akkor villan a trafi? Hosszú tárgyalás-sorozat lesz...

labi 2012.07.12. 14:56:29

@Iza Béla: "Gyalogosok tábla + sebességkorlátozás ilyen esetben teljesen reális"

No látod erről beszéltem, ez esetben szerinted is reális.
Viszont sokan mások meg úgy döntöttek hogy nem, az egy felesleges tábla, mert nem figyelték, nem látták a helyzetet, vagy akkor éppen nem fordult elő az a helyzet.

Nos, ha így mindenkinek máshol van az "elfogadási küszöbe" (és persze a tudása-tapasztalata, hogy a tábla okát meglássa), akkor lehet-e önhatalmulag felülbírálni bármelyik táblát is?

Igen, vannak rossz táblák de nem kibirhatatlanul sok. Max az gondolja, aki nem érti az okát a kirakásának.

Megjegyzem régebben én is sokat puffogtam a szerintem felesleges táblák miatt. Aztán egy osztálytalálkozó alkalmából Bp-ről elmentünk az ország legészakibb településére (nem jut eszembe a neve, akit érdekel googlizza ki) és mint menet közben kiderült a régi osztálytársam közlekedésmérnök vagy mifene lett. Ha puffogtam, egész értelmesen és érthetően elmagyarázta, hogy miért van ott az a tábla, és mivel rengeteg időnk volt még olyan is előfordult, hogy visszamentünk megnézni egyet.

Azóta tudom, hogy nem az összes tábla volt rossz, csak én voltam sík hülye hozzá, beismerem.

Javasolnék egy ilyen tanulmányutat mindazoknak akik "ezt a táblát lexarom, mert szerintem..." üzemmódban vezetnek. Kár hogy nem lehet befizetni rá, egy-két ismerősömnek már megvettem volna ajándékba. :)

Iza Béla (törölt) 2012.07.12. 14:57:05

@Vu, de ja vu: Kétirányú útnál az előtte és az utána fogalma érdekes. Az utak döntő többsége pedig még élőben élvezte a földesúri kiváltságokat, aztán valamikor 1950 és 1980 között ráesett pár kiló bitumen. Alapja nincs, burkolata volt egyszer, a makadámra esett ugye a bitumen. Na ezeknél nagyon jellemző a sarkon befordulás és ott a becsatlakozó út. A telekhatárok ugyanis nehezen változtathatók.

Reggie 2012.07.12. 14:59:26

@labi: Dehogy csak azert. Visszaolvasva latod, hogy masok is igy gondoljak.

@Emmett Brown: De ez legalabb minden nap eload valahol egy hasonlo performanszot.

Iza Béla (törölt) 2012.07.12. 15:01:38

@labi: "No látod erről beszéltem, ez esetben szerinted is reális."
Az viszont nem, hogy járdának nevezzenek egy nem járdát.

"Max az gondolja, aki nem érti az okát a kirakásának."
Nem érteni kell, hanem betartani. Akkor is betartom, ha tudom, miért szabálytalan (!!!) a tábla elhelyezése vagy használata. Viszont sokat segít, ha jól van kitáblázva és értelmesen oda van rajzolva, hogy miért kell csökkenteni a sebességet.

labi 2012.07.12. 15:07:08

@Vu, de ja vu: "Feltételezem, hogy akik a becsatlakozást kiépítették, azok fejében meg sem fordult, hogy ne a kanyar közepén torkolljon be az út, hanem utána, de inkább ha lehet előtte..."

Lehet valóban nem, mert gyakran az útrendszer akkor alakult ki, amikor a konflis bakjáról még tök jól be lehetett látni a szénszállító szekeret.

De nem is kell annyit visszamenni, még 30 évvel ezelőtt se gondolták, hogy mostanra mindenkinek lesz autója. Aztán most már nem olyan könnyű odébbrakni egy korábban épült épületet, felüljárót vagy hidat...

Emlékszem 25 éve megtetem párszor bringával azt az útvonalat, amin most dolgozni járok minden reggel. Nem sok, 20 km. Akkoriban bringásáz közben ha jött kocsi kiabáltunk egymásnak hogy vigyázat. Ez a teljes út alatt kb kétszer fordult elő.
Ma folyamatos a kocsisor, ami ha szar idő van és még páran felveszik esernyőnek az autót alaposan le is lassul. Már kevés.
De nem lehet "csak úgy" átrakni. :)

labi 2012.07.12. 15:10:03

@Iza Béla: "Nem érteni kell, hanem betartani. ... Viszont sokat segít, ha jól van kitáblázva és értelmesen oda van rajzolva, hogy miért kell csökkenteni a sebességet."

Te magad mondtad, hogy nem érteni kell hanem betartani. Akkor nem kell magyarázó tábla. :)
Az okosnak amúgy sem kell, a hülyének meg hiába is. :)

De amúgy a véleményünk egyzik a dologban.

Iza Béla (törölt) 2012.07.12. 15:11:48

@labi: Azért kell, hogy a hülyének is legyen esélye megérteni.

fehso2 2012.07.12. 15:15:51

@Iza Béla: Ha nem vagy biztos benne, akkor ne gyorsíts. Az építkezések miatti sebességkorlátozást a végén fel szokták oldani
Úgy gondolom, hogy az árokkal átvágott régi útnál látszik, hogy árok van. 40-nél ezt gondolom lehet látni. Vagy ott van a sűrű növényzet az árokban? A fene tudja, ez így egy elég szar helyzet. de akkor lehet hivatkozni erre, hogy nem látszott rendesen. Oké, lehet, hogy van ilyen gáz helyszín, de azt hiszem ez elég ritka. Valójában a közlekedési szabályok elég egyértelműek. Van az országban 30000 km út, meg ugyanennyi belterületi út. Biztos, hogy mindig találni kivételeket..

Iza Béla (törölt) 2012.07.12. 15:20:05

@fehso2: "Az építkezések miatti sebességkorlátozást a végén fel szokták oldani"
:D Ezt azért nagy nyilvánosság előtt csak a humorfesztiválon hangoztasd.
"Vagy ott van a sűrű növényzet az árokban?"
Ha az adott sebességnél és látási viszonyoknál annak látható, akkor az is. Ahogy a növényzettel benőtt tábla sem tábla, hanem virágkaró. Amúgy egy-egy takart táblás baleset után hirtelen ki szokott tágulni a tér az utak mentén, előkerülnek az Unimogok és 1 m növényt életvédelmi okokból gyújtóssá alakítanak.

labi 2012.07.12. 15:21:17

@Reggie: "Visszaolvasva latod, hogy masok is igy gondoljak"

Más "mások" meg nem úgy gondolják.
Lehet hogy valahol mind a kettőnek igaza van, annak is akit zavar a zaj/forgalom/házak repedése és annak is aki képtelen 500 méteren tízzel lassabban menni, mert az kilenc másodpercet venne el az életéből, hiszen ezt a kilen másodpercet a családjára is fordíthatná.

De azzal nem értek egyet, hogy saját vélt igaza miatt az egész környéket zajongva bünteti, azokat is akiknek semmi köze ehhez a veszteségéhez.

Vu, de ja vu 2012.07.12. 15:22:04

@Iza Béla: @labi:
Egy nem távoli községben volt egy vasútállomás, szakállas sorompóval és "10 percen túl is zárva tartható" felirattal... a 'senior' korosztály még emlékezhet rá.

A RENDSZERVÁLTÁS ELŐTT!!! építették át, hogy az átjáró ne az állomás közepén legyen - ergo minden tolatási mozgásnál le kelljen zárni - hanem a váltókörzet utáni szakaszig meghosszabbították mindkét irányban az utat (full aszfalt!) és így nincsenek kilométeres sorok, max. 100-200 méteresek:-P

Szóval azért a többszázados hagyományokat 25 év után nyugodtan felül lehet bírálni... hallottam én már Új Alaptörvényt is éven belül módosítani... pedig az az Örökkévalóságnak készült:-PPP

Iza Béla (törölt) 2012.07.12. 15:26:17

@Vu, de ja vu: Lehet, csak 3 dolog kell hozzá. Specifikáljam, vagy önállóan is megy?

Lillus23 2012.07.12. 15:26:58

Nekem még nincs meg a jogsim, de nagyon szeretnék egyet. Bár ahogy olvasom a vitát, nem lesz egyszerű :) De legalább találtam egy lehetőséget, még az is lehet, h megnyerem a jogsim (Apa örülne neki, nem kéne fizetnie az egészet):D erstebank.hu/extras/fiatalsag/

Vu, de ja vu 2012.07.12. 15:33:38

@Iza Béla: Akarat, naaagy akarat, mégtöbb akarat!!!

Hmm, tévedtem??? :-D

Nem értek hozzá, csak tippelek:-)

Reggie 2012.07.12. 15:36:51

@labi: A 40-es korlatozas is egyesek velt igaza miatt artatlanokat buntet. 1:1 Pont ezert elfogadhato ez a modszer, hisz egyenerteku elonyokkel jar es hatranyokat okoz.

Iza Béla (törölt) 2012.07.12. 15:37:24

@Vu, de ja vu: Ha aaaaakarat van, akkor péééz is lehet rá. Sok pééééz. Meg még több péééééz.

Normális helyen az utak hosszának a csökkentése megérné a kisajátítást is, mivel a karbantartás költségei csökkennek. De ahol csak költségek vannak és nincs karbantartás...

labi 2012.07.12. 15:51:37

@Reggie:
Egy bizonyos esetről beszálünk, ahol az arra járó autósokat ez a "hatalmas korlátozás" (50-ről 40-re) egy szakaszon érinti, ami ha akár ötszáz méter, akkor se több 10 másodperc veszteségnél.

(lehet ennek oka zajártalom, balesetveszély, repedő házak, lényegtelen)

Ezért a 10 másodperc veszteségért valóban arányos lenne szándékosan bűntetni az egész környéket?
Az autósok "vesztesége" olyan apró, hogy max az elbaxot büszkeségüket sértheti, semmi mást. Kicsut nézzük már az arányokat is. :)
Nem úgy működik hogy itt egy muslinca, itt egy tigris, darab, darab, cseréljünk. :)

mono-, duo-, und polizei 2012.07.12. 15:53:18

konkrét ügy a "CSAK!"-indoklású korlátozó táblához, anno 1997-98-ból, az M1-ről. Győr felé, Bábolna után közvetlenül van egy "traktoros" felüljáró, amire sem fel, és amiről le nincs csatlakozása a pályának. MÖGÉ 20 méterre kitették a 100-as korl.táblát, majd a felüljáró lábánál elbújt szépen a "szerv" a küklopszával, villantgatni. Élő adásban , éppen Győr felé hajtva az M1-en veszett össze egy győri autós a stúdióban ülő alezredes v. milyen rendfokozatban szenvedő rendőr hölggyel betelefonálás útján (akkor is az értelmetlen táblák voltak a téma...) , mert az ales hölgy szerint az egy különösen veszélyes útszakasz, és azért kell a korlátozás. Na csórikám kishíján a 3,14csába küldte a nénit - moderátor műsorvezető meg elhunyni készült, már írta a végrendeletét - mert győriként a betelefonáló baromi jól tudta, hogy semmiféle veszélyes(ebb) szakasz ott nincs, nem történik ott semmi extra baleset gyakrabban, mint másutt. Ezen jól összezördültek, majd az autós jól benyögte: mit teccik gondolni miért döntik ki hetente-tíznaponta vagy éppen viszik el nyomtalanul azt a qrva 100-as táblát onnét??! Elegünk van a pénzbeszedős pofátlankodásból! ÍGY! Mindez a valamikor autósklubos-közlekedési zsánerű Klub Rádióban, anno 97-98 körül. Sokat jártam akkoriban Győrbe,Bábolnára, de egy pár hét múlva a tábla végleg eltűnt...Nem tom' van-é újra ott ilyesmi, mostanában nem dzsalok arrafelé. Van másutt hasonló dögivel: betarthatatlan szabályokat kell hozni, és a megszegésükre hivatkozva büntetni, orrba-szájba-ridikülbe,nem csak autózás ürügyén.

moophlander 2012.07.12. 15:54:51

@labi: Külterület és az úttól 25 méterre belterületen "vityillók",!!! Ha kéred adok GPS adatokat! Bár gyanítom, hogy neked a "munkásőr" titulus nem tetszett inkább! Netán te vagy az egyik ott lakó? :)

Don Quixote de la Ferko 2012.07.12. 16:02:17

@labi:

Bocs, nem neked szól, hanem az itteni néhány mongoloidnak.

Pontosabban 8.8131699 másodperc a nyereség.

Remélem a fél perc miatt kiborulóknak megfelel ez a pontosság, ha nagyon muszáj, akkor az idióták jelezzék, kiszámolom 20-30-40 tizedesjegy pontosságig.

moophlander 2012.07.12. 16:05:13

Az indokolatlanul lassan haladók sokkal nagyobb veszélyforrások! Őket miért nem szankcionálják! Gondolok itt arra, mikor jó látási és útviszonyok mellett 90 helyett 45-50 -el araszolnak és a szembejövők miatt 25-30 autóból álló kocsisor alakul ki mögöttük! Ezeket miért nem lehet a forgalom indokolatlan akadályozásáért megbüntetni? Tudom a választ! Magas beosztású rendőr mondta. "A gépjárművezető érzi azt, hogy milyen sebességnél érzi még biztonságosnak a haladást!" Nem kéne ezeket akkor újra vizsgára kötelezni?

Vu, de ja vu 2012.07.12. 16:12:04

@Iza Béla: A pénz nem akadály!!!

- De főnök, ez nem 'izé'... szóval: nem a MI kutyánk kölyke, hanem... érti, ugye?

- Óóó, nagyon sajnálom, de egy csomó akadálya van, természetvédelmi terület, nincs erre a 100 m-re arányosan 200 mFt-unk, meg aztán különben is mit keres maga ott??? Hogy-hogy ott lakik??? Mióta? Ki engedte??? Stb-stb...

@dr. Bubó:

És nem (csak) fides-mafia:-(

Mafia-ország:-(((

Anno a Dacia-val húztuk volna haza a barkáts-betonkeverőt (~1/4 m3-es), mellékúton. Meglátott a helyi rendér, izibe ott termett és közölte, hogy ez nem így működik. Éppen kiskatona voltam, nagy pofával, hát megkérdeztem, hogy ha az ő betonkeverője lenne, és én nem lennék hajlandó hazahúzni, ő hogyan oldaná meg magának... Jó, ha így, akkor szig, jogsi, forgalmi!!!

Szig nem volt, csak katonakönyv, így kegyet gyakorolt: nem akart kib.szni velem, így "futni hagyott":-P

De ez nem ér, mer' ez a mocskos komcsi korszakba' vót, amikor a rendérek megölték az állampolgárt... már ha azzal a lábukkal keltek:-P

Friss jogsival tapostam a 412-es Moszkvának, amikor láttam a tükörbül, hogy jön egy zöld Lada mögöttem. Olyan zöld Lada, amilyet épeszű ember nem vesz és nem is fogad el, csak ha állami szerv:-)
Mivel 80 helyett majdnem 100-zal mentem, gondolom nekik is feltűnt, hogy 90-nél még távolodok, így egy bukkanó után visszavettem. Utolértek, megelőztek, lemeszeltek. Igazoltattak, hümmögtek... tudták hogy gyorsan mentem... aztán elhajtottak (engem).

Érdekes, hogy a pártállami rendőrséget nem frusztrálta, hogy nem talált fogást egy taknyos gyereken...

Reggie 2012.07.12. 16:25:28

@labi: Ha csak ennyi lenne a 40 vs 50 kulonbseg, akkor mar mindenhol 40 lenne kirakva, mert az biztonsagosabb, kevesbe zajosabb, stb. De meg sincs igy, igy talan megsem apro az a kulonbseg. Felulrol 20%.
De afelol is megkozelithetjuk, hogy ha nem reagalnak ra, mert csak 10 masodperc, akkor elszaporodik ez a korlatozgatas, igy egyre tobb szakaszon fordulhat elo es az a sok 10 masodperc osszeadodik. Jobb elejet venni a dolgoknak.
De ha azt vesszuk, hogy csak nehany autos dudal, akkor nem is nagy zavaras az a 10 masodperc dudalas, (masok is elviselik a vasuti sin mellet azt a zajt amig elmegy/kurtol a vonat,) igy igazabol szavuk sem lehet.

Az a baj, hogy az altalad felhozott ervek, ugyan ugy alkalmazhatoak a te allaspontod ellen is. Pont ezert 1:1 a helyzet.

Emmett Brown 2012.07.12. 16:31:47

@Don Quixote de la Ferko: hehe. még mindig hülye vagy. a veszteség pontosan 9 másodperc. 500 méter 50km/h-val 36 sec, míg 40 km/h-val, ami pontosan 20%-kal kevesebb, a szükséges idő ennél 25%-kal lesz több. 36*1,25=45.

45-36=9 :)

további jó számolgatást.

Don Quixote de la Ferko 2012.07.12. 16:36:26

@Emmett Brown:

Igen, pontosan rád gondoltam, mikor az idiótákról volt szó.

Örülök, hogy ilyen gyorsan jelentkeztél.

Gratulálok, nagy észre vall.

Emmett Brown 2012.07.12. 16:38:47

@Don Quixote de la Ferko: xDxDxDxD

komolyan, te próbálsz beégetni, miközben épp most rántottam le a leplet arról, hogy a nagy rössel és szuperpontosan kiszámolt értékeid hibásak? na ehhez aztán tényleg pofa kell.

várom a levezetésedet, talán tudunk neked segíteni, egy kis középszintű matek korrepetálás úgy látom, hasznodra válna..

Reggie 2012.07.12. 16:39:02

@Emmett Brown: Eheheh. Mamar a masodik:)

Emmett Brown 2012.07.12. 16:42:46

@Reggie: eh. elcsesztem :( kérnem kellett volna vagy 20 tizedesjegyig, utána a sima mezei "9" jobban ütött volna :)

Reggie 2012.07.12. 16:43:54

@Don Quixote de la Ferko: Mivel a butasag elleni kuzdelmet fontosnak tartom es lathatoan tanulasra szorulsz, igy a forum neveben szeretnem atadni neked az alabbi oktato szoftvert.

www.jatekplanet.hu/dino-matematikai.html

Reggie 2012.07.12. 16:45:01

@Emmett Brown: Lehet, hogy meg kerheted:)

Don Quixote de la Ferko 2012.07.12. 16:45:49

@Emmett Brown:

Csak szólok, hogy ne halj meg hülyén, amire igazából nagy esélyed van.

500 méter ötvennel 36.23188405 sec.

500 méter negyvennel 45 sec.

A kettő közötti különbség a matematika mai állása szerint 8,76811595 sec.

Áttérhetünk a te matematikádra is, de szerintem maradjunk annál, amit rajtad kívűl mindenki megtanult még az általános iskolában. Az, hogy ez neked nem sikerült, és hiánya láthatóan frusztrációt okoz, nem különösebben érdekel, és veled együtt szarok rá.

Örülök, hogy ismét segíthettem.

Szólj, ha van még valami problémád.

Don Quixote de la Ferko 2012.07.12. 16:46:43

@Emmett Brown:

Így is éppen elég nagyot égtél.
Csak így tovább, nagyon szívesen csinálok belőled még nagyobb hülyét.

Alikam 2012.07.12. 16:47:10

A táblákat szerintem kint felejtik egész egyszerűen, vagy pedig lehet, hogy két év múlva majd ott még csinálnak valamit, és hát minek szedjék le mert az olyan fáradtságos, inkább szívjon meg rettegjen az autós, hogy mikor veszik észre a rendőrök azt a kis traffipax-helyet.

Én is találkoztam olyan 30-as útszűkület táblával, ami azután maradt kint, hogy pont, hogy kiszélesítették az utat:) De a mai napig kint ezzel együtt egyetértek azzal, aki azt mondja, hogy nem kell önhatalmúlag rongálnia táblákat, mert van bizony amelyiknek van értelme, csak az egyszeri autós képtelen felfogni, olyan ez mint a lakott területen kívüli 60-ason háborgók, akinek a szájukba kell rágni,hogy azért van ott a 60- mert bekötőút csatlakozik be és bár te vagy a pesti kiafaszagyerekparaszt, és nem jársz azon az úton, más onnan fog rákanyarodni 0 km/h-ról és nem vicces ha azt a 90-100-al száguldók között kell meglépnie.

Amúgy a megoldás, ha nem látod értelmét, írni kell a magyar közútnak vagy az illetékes önkormányzatnak és meg kell őket kérni, magyarázzák meg, hogy mi indokolja azon tábla ottlétét.

Don Quixote de la Ferko 2012.07.12. 16:47:49

@Reggie:

Használd egészséggel. Bár láthatóan lieblingednek nagyobb szüksége van rá.

Reggie 2012.07.12. 16:51:00

@Don Quixote de la Ferko:
a) 500/(50/3.6)=500*3.6/50=10*3.6=36
b) 500/(40/3.6)=500*3.6/40=12.5*3.6=45

45-36=9

Idiota...

Emmett Brown 2012.07.12. 16:52:58

@Reggie: meg is van :)

@Don Quixote de la Ferko: nah akkor kezdjük a km/h és a m/s között az átváltás: 1m/s= 3,6km/h

tehát 500 méter megtételéhez: 500/50*3,6 sec szükséges. ez 36, tehát már itt megbuktál.

a 45 valami csoda folytán neked is jó lett.

500/40*3,6= 45 :)

felhívom a figyelmedet a fordított arányosságra: két mennyiség szorzata (sebesség és az idő) állandó (út). ha a szorzat egyik tagját 20%-kal csökkentem, mennyivel növekszik meg a másik, hogy az érték állandó maradjon?

Reggie 2012.07.12. 16:54:37

Azt hiszem azzal a dino matekkal felulbecsultem a kepessegeit.

Emmett Brown 2012.07.12. 16:54:55

@Reggie: ez valami egészen fenomenális :) arról nem is beszélve, hogy félórával ezelőtt még mások voltak a számai :)

Reggie 2012.07.12. 16:56:41

@Emmett Brown: Nem csoda. Multkor azt sem tudta, hogy mi az az egyenlet. Marmint, hogy kell bele egyenloseg jel.:)

Emmett Brown 2012.07.12. 17:00:37

@Don Quixote de la Ferko:
segítek:
500/36 az nem egyenlő 13,8-cal, az egy végtelen szakaszos tizedestört, tehát a 13 után következik a tizedesvessző, és végtelen sok 8-as.

Vu, de ja vu 2012.07.12. 17:34:42

@Emmett Brown: Lécci, másolj be egy karaktert, 9-es, fölötte egy ponttal... Köszi!

Amúgy ez lényegi kérdés, javaslom ne hagyd abba! A Pi-t is mióta számolják, és milyen jól keresnek vele. Szerintem a milliomodik nyolcas után Rád is felfigyelnek, ha nem más, az ápolók:-)

Árnyaljuk: 50/3.6=lim 13.9 (és pont)

Ha nem bírod abbahagyni: az megvan, hogy gyök2=2?

Emmett Brown 2012.07.12. 17:44:01

@Vu, de ja vu: az megvan, hogy éppen Ferkónak segítünk egy kicsit, mert láthatóan kihívásokkal küzd?

amúgy amit árnyalsz aszerint 50/3,6=14, ugyanis lim 13.9(pont) az 14-gyel egyenlő. Gondold végig inkább lim 50/3,6-ként. Az a 9es meg 8as lesz.

Reggie 2012.07.12. 17:59:28

@Vu, de ja vu: Olyan tort nincs, ami vegtelen 9-esre vegzodik.

flea 2012.07.12. 18:23:12

Vazz, nekem meg senki nem szólt, hogy itt produkálja magát a bloghu legfrissebb feltörekvő bohóca. :D

qwertzu 2012.07.12. 18:36:04

@Don Quixote de la Ferko:
"500 méter ötvennel 36.23188405 sec."

Butább vagy mint egy ötödikes az tuti. Szerintem húzz bele, mert van olyan kormányzati terv, hogy 8 osztály nélkül nem lehet jogsid.

Vu, de ja vu 2012.07.12. 19:06:47

@Emmett Brown: @Reggie:

Nem akartam direkt felhívni erre a figyelmet, de muszáj lesz: NEM MATEK-BLOG!!!

Ha elbasztam, hát elbasztam, 8 vagy 9, pont vagy felső aposztróf, kurvára mindegy, mert huszonéve szigorlatoztam, akkor sem értettem mindent, mára már a lányom házifeladatát se:-(((

ÉRDEMBEN esetleg van-e az uraknak hozzáfűznivalója, vagy leragadunk a 13.8 vs. 13.9 m/s kérdésnél???

Javaslom, hogy ideiglenesen kitűzött sebességkorlátozás túllépése esetén lehessen szakértőt igénybe venni, hogy indokolt volt-e a kinthagyás, fizikailag volt-e értelme a 10 méterenként kirakott 80-60-40-30 tábláknak, vagy az egyik irányból 60, másikból 30 (ilyet hoztunk bakker, mit tehetnénk) korlátozásnak!!!

És igen, 50 km/ó-nál CSAKNEM 14 métert tesz meg a nyomorult a járművével... de kérdés az, hogy MEGÁLL-E!!!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.07.12. 19:25:49

Fasznak 40-as tábla? Én mindenhol 100 fölött megyek, ahol épp úgy tetszik...

Reggie 2012.07.12. 19:36:45

@Vu, de ja vu: Te folytattad, miert kellett egyaltalan beleszolnod? Most ennyivel kevesebb komment lenne.

Erdemben meg eleget szoltam hozza(olvassal vissza), sot onnan indult. Az elvarratlan szalakat pedig nem szeretem. Nem kotelezo olvasni a kommentjeimet.

huspotyolo 2012.07.13. 01:04:50

OFF: Háhááá :DDDD

Ez a matekos mellékszál igen jó, már ezért megérte benézni. Így felsülni a felsőbbrendű szöveg után... :D

ON

A posztban feltett kérdésre pedig már jópáran válaszoltak előttem.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2012.07.13. 08:15:42

Hozok egy külföldi példát: Horvátország, 8-as főút Crikvenicától az autópályáig tartó szakasz: több helyen az út kifogástalan és nyílegyenes, de ezeken a szakaszokon is 60-as korlátozás van.
Én idióta turista pedig nem merek többel menni, mert ki tudja melyik bokorban leselkedik a rendőr. Mögöttem a helyi autósok pedig csúnyán néznek, hogy lassan megyek.

Emmett Brown 2012.07.13. 08:29:05

@csabapayne: szerintem az normális, hogy ha valahol egyáltalán nincs, vagy csak minimális helyismereted van, akkor óvatosabban mész, mert egyrészt nem ismered a helyi yard kedvenc helyszínét, másrészt meg az utat sem ismered, és nem tudod, hogy melyik kanyarok trükkösebbek.

kell az 2012.07.13. 09:19:06

Nem olvastam el az összes hozzászólást de nem véletlen van a 40-es korlátozás
És hogy miért van
Pár hónapja kitalálták hogy javításokat végeznek a Berettyóújfalu-Debrecen között a 47sz főúton , ez meg is oldották sebesség korlátozással majd mikkor végeztek leszedték a táblákat
Csakhogy jött a meleg
És persze amit a magyar Közútkezelő végez az olyan is
Ahogy megjött a meleg a frissen javított részek megolvadtak, és a kamionok kerekei jó tenyérnyi darabokat kezdtek felszedni és dobálni a többi autósra
Ekkor megint jött a jó magyar szakértelem, egy teherautó platójára feltettek pár mázsa apró kavicsot meg három munkást lapátokkal, és ahol megolvadt szépen lehintették
Persze ehez kirakták a 40-es táblákat

És ez a apró kavicsos hintést pár naponta elvégzik a melegbe mert csak tüneti kezelés és újra felszedik a járművek, teljesen kijavítani nem fogják csak megvárják hogy hűljön az idő

_____________ 2012.07.13. 09:27:15

@huspotyolo: Csak egy ólábú gyökér aki alól kidöglött az öszvére és most aztán kurvára frusztrált hogy gyalog kell járnia... :-D

Emmett Brown 2012.07.13. 10:35:53

@kell az: akkor kellenének új kiegészítő táblák az eső/időtartam mintájára: hőmérsékletfüggő korlátozás, 27 fok felett max 40, és hitelesített hőmérők figyelnének a táblák mellett :)

labi 2012.07.13. 11:28:16

Fontos ez a számolás, hiszen a forma1-ben is mennyi múlik azon a pár tizeden!
Nyolc egész mittodoménhánytized veszteség még nekem is simán beleférne, de kilenc már nem! Nem akarok tizedmásodperceket elvenni a családomtól! :)

dr.Hüppögő Balneológus 2012.07.14. 18:53:36

Ma ott jöttem, el, képtelenség közlekedni. A narancskomcsik egyre idiótábbak minden téren.
Kitehetnének egy nulla sebesség korlátozó táblát, az eredmény ugyanaz lenne.
Agyalágyult barmok!

dr.Hüppögő Balneológus 2012.07.14. 19:11:19

A sünök persze több helyen is "dolgoztak", tömték a maffia feneketlen zsebét.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.07.15. 09:12:39

@1kutya: azert ez a dolgozo ember, durva vol t egy bankartol:)

D4D 2012.07.17. 10:15:02

@labi: Rengeteg indokolatlan tábla van.

A sok tábla miatt nincsen valódi súlyuk a tábláknak.

Szlovákiában például ha látok egy veszélyes útkanyar táblát, akkor fékezek, mert tudom, hogy veszélyes a kanyar.

Itthon rengeteg veszélyes kanyar tábla van kirakva, harmada legalább olyan kanyarokban, ahol gázelvétel nélkül lehet menni.

Itthon, ha történik egy baleset, például a nyílegyenes úton egy frontális, akkor a balesetvizsgáló bizottság megállapítja, hogy ha ott 60-as korlátozás, valamint előzési tilalom lett volna, nem történt volna baleset. Ezért másnap ki is baxxák a táblát, és nem a jogosítványszerzés feltételeként a vezetni és közlekedni tudást vezetik be.

D4D 2012.07.17. 10:20:35

@fehso2:
Először is a rendőrségnek nem sok köze van a táblák kihelyezéséhez, és a kintmaradásukhoz sem.
- Ha tehát az utca mindkét végében egyirányú tábla van, a rendőrség nem intékedik???

még építési terület, csak éppen nincs ott a következő munkafázist végző.
- Jártam már több országban, ahol az egyes munkafázisok között nem várnak napokat (Budakeszin legutóbb konkrétan 27 napot! vártak egy 2 négyzetméteres aszfaltréteggel)

D4D 2012.07.17. 10:43:20

@labi: mert bár járda van, de keskeny (mondjuk egy nagyobb babakocsival).

Tény: A tábla olcsóbb, mint a biztonságos járda.

D4D 2012.07.17. 10:48:17

@labi: Ilyen esetekben a sebességkorlátozás tábla mellé jobb helyeken raknak egy alárendelt úttal csatlakozás veszélye táblát. Az segít.

D4D 2012.07.17. 10:49:49

@fehso2:

Az úton haladva, közlekedés közben mi a f..z közöm van a földhivatali bejegyzésekhez?

D4D 2012.07.17. 10:54:27

@labi: Emlékszem 25 éve megtetem párszor bringával azt az útvonalat, amin most dolgozni járok minden reggel. Nem sok, 20 km. Akkoriban bringásáz közben ha jött kocsi kiabáltunk egymásnak hogy vigyázat. Ez a teljes út alatt kb kétszer fordult elő.
Ma folyamatos a kocsisor, ami ha szar idő van és még páran felveszik esernyőnek az autót alaposan le is lassul. Már kevés.
De nem lehet "csak úgy" átrakni. :)

- Nem átrakni kell. Szélesíteni. Tehermentesíteni.

D4D 2012.07.17. 11:00:27

@mono-, duo-, und polizei: Erről a tábláról rémlik valami.

Hasonló, mint az M7-esen felfelé a 100-as táblák Fehérvár és Érd között.

D4D 2012.07.17. 11:06:44

@Vu, de ja vu: Érdekes, hogy a pártállami rendőrséget nem frusztrálta, hogy nem talált fogást egy taknyos gyereken...

- Pártállami rendőrség idejében elég durván nem adtam meg a rakpartról felfelé az elsőbbséget egy taxinak. aki tegyük hozzá kb 100-140-el jöhetett. Akkoriban (első 1000km-en belül) ezt nem tudtam még felbecsülni. Rendőr csak a dudálást halotta, meg azt látta, hogy nem a sávban jövök, hanem a veszélyt felismerve, forgalom elől elzárt területen stb keresztül toronyiránt jövök fel.

Kb 20 percig beszélt a lelkemre, hogy milyen veszélyes dolog az, ha hanyagul győződök meg a többi közlekedő helyzetéről és sebességéről.

Majd elköszöntünk, és azóta, ha fikarcnyi kétségem is van, a biztosat választom, és nem vállalom a bizonytalant.

Tapmancs 2012.07.18. 07:59:54

off: Nem tudja valaki véletlenül hogy mi van most a külföldi rendszámosokkal? Nemsokára indulnánk haza, van egy kis para. Még szerencse hogy csak 30km-t kell a határ mögé menni. A Totalcaron azt olvastam hogy 16-án szavaznak a módosításról, ez megtörtént?

D4D 2012.07.18. 09:31:13

@Tapmancs:

www.magyarkozlony.hu/

Itt látod, mi az, amit kihirdettek.

Tapmancs 2012.07.18. 09:40:26

@D4D: Köszi. Ahogy elnézem semmi. :(

(---Flúgos Buszos---) 2012.07.21. 17:24:44

@qwertzu: Mikor már én mentem Berettyóújfalura,már akkor kint voltak,és ez több,mint már egy hónapja volt.

47-es főút volt Debrecen és Berettyóújfalu között minden falunál.

FDToth 2012.07.23. 14:17:01

Sziasztok,

Nem akarok külön bejegyzést készíteni, így egy egyszerű hozzászólásban tenném fel a kérdésemet:
kaptam egy levelet + csekket, mivel 50 helyett 78-cal közlekedtem (elviekben egy városban...), így 30eFt.
Megnéztem a fotót, én autóm, de ugye csa hátulról látszik + rendszám, környezet nem.
megnéztem maps-en a fotón levő címet és a koordinátát. a kettő között, kb 1 km a különbség, a cím városon belül van, a koordináta pedig úgy látom h városon kívül (ettől még lehet h városon kívül is 50 volt...)
Kérdésem: az, hogy nem egyértelmű a szabályszegés helyszíne, befolyásolhatja-e a büntetést? Adott esetben törölhetik is?
(9 éve vezetek, városban, községekben, faluban mindig betartom az 50-55-öt, ezért is furcsa a bünti. Aznap mögöttem jöttek ismerőseim, kb. ugyanolyan sebességgel, ők nem kaptak levelet...
Rendőrséget már felhívtam, küldenem kell nekik egy levelet az észrevételemről és megnézik...)

Köszi a válaszokat!

üdv.

qwertzu 2012.07.24. 09:57:03

@FDToth: Szerintem nyugodtan írjál külön posztot, amilyen kevés van tuti kiteszik, ide már kevesen fognak visszanézni. Amennyiben nem probléma, szerintem másold be a kapott levelet és a fotót (rendszám nélkül), abból a nálam okosabbak esetleg tudnak tanácsot adni.

Amúgy amíg ingyen van próbálkozz nyugodtan, abból baj nem lehet, de szerintem úgyis az a hozzáállás, hogy fizess mert csak. Pedig ugye mibe kerülne olyan felvételeket készíteni, amin látszik a környezet? Bíróságra menni szerintem nem érdemes, amennyire netes írásokból ki lehet venni elvtelenül pucsítanak a rendőrség előtt.

totalcar.hu/magazin/kozelet/2012/07/19/csaltak_a_radarozo_rendorok/

Érdemes elolvasni a végén az ügyvéd tanácsát.

Amúgy meg írd le, hogy a képen nem létszik hol készült, a GPS koordináta, meg lakott településen kívüli helyen van. Ebben mondjuk nem árt biztosnak lenni, mert ha a lakott település vége/kezdete tábla kint van a pusztában akkor vége a dalnak.

FDToth 2012.07.24. 10:47:59

@qwertzu: köszi h írtál!
Itt elérhető a fénykép (rendszám takarva):
kepfeltoltes.hu/view/120724/DisplayPicture_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Nem tudod esetleg, hogy a képen is látható útszéljelző oszlopotat lakott területen belül is használják?
A fő gond az, hogy a fényképen szereplő cím-en én tuti nem voltam, a 76-oson közlekedtem. A cím és a GPS koordináta között 700 méter a távolság. Hol is történ akkor a szabálysértés? Melyik az irányadó?
Egyébként gyanakszom arra, hogy ez a városvége tábla környékén készülhetett...
Mindegy, pénteken megnézem a helyszínt, le is fotózom, ha pedig ott a tábla akkor buktam, fizetek...

qwertzu 2012.07.24. 11:23:54

@FDToth: Én úgy látom, mind a két helyszín a településen belül van.
maps.google.hu/maps?saddr=Balatonszentgy%C3%B6rgy,+Berzsenyi+D%C3%A1niel+utca+1&daddr=46.691599+17.304016&hl=hu&ie=UTF8&sll=46.690877,17.299604&sspn=0.006572,0.015836&geocode=FfVyyAIdDuYHASkP9Wjwb_xoRzFxwlPqKMQAEw%3BFQ91yAId0AkIAQ&mra=prev&t=m&z=17

De ha pénteken úgy is arra jársz, akkor egyszerű a helyzet, gondolom nem sok kövön szerepel pont a 4-es szám. Ha az oszlop kívül van, akkor nyertél, ha belül akkor nem.

FDToth 2012.07.24. 13:03:34

@qwertzu: köszi!
Épp most nézegettem a norc-ot és sztem ez az én saram... itt azt látom h a lakott területnek fizikai valójában vége, van utána egy kereszteződés, majd egy főút tábla, alatta egy 2 sávosra bővülő kék tábla. Majd kb. 150-200 méter múlva a két sávos út mellett jobbra a város vége tábla...
Egy a sok helyszín közül, ahol pénzt lehet beszedni. Hogy mi indokolja ennyire kívülre tenni azt a táblát??? Azért megnézem majd élőben is:))

qwertzu 2012.07.24. 13:35:14

@FDToth: Nem is tudtam, hogy ilyenek is vannak a NORC-on. Mármint Budapesten kívüli települések.
Az viszont tény, hogy ez egy nagyon köcsög mód távolra tett lakott település vége tábla.

flea 2012.07.24. 13:57:33

Gondolnám, hogy azért van ilyen messzire téve, hogy a befelé érkezők ne 90-100 körül essenek rá a kereszteződésre, ami valahol elfogadható. A településhatárt jelző táblát meg nem lehet az egyik irányban máshová tenni, mint a másikban.

A korrekt megoldás az lenne, ha a kereszteződés után kifelé lenne egy (mondjuk) 70-es tábla, amit aztán a település végénél feloldanának. Na de Magyarországon a józan ész kedvéért nem raknak ki plusz 2 táblát...

Iza Béla (törölt) 2012.07.24. 20:15:16

@flea: Volt már ilyen próbálkozás pl. Balatonakarattya határában a 71-esen. Elég elvetélt lett... Ettől még működhet.

@FDToth: Pedig az Szentgyörgynél egy egész jól belátható dolog. Én sokszor keresem a lakott területek elején a lassító kanyarokat és középszigeteket, jobban látszanak, mint a tábla és előjelzi a lakott területet. Más kérdés, hogy van, ahol már a másodikat építik, mert kíjjebb nőtt a falu...

FDToth 2012.07.25. 09:25:50

@qwertzu: jó dolog ez a NORC, de mondjuk pont a Balatonszentgyörgyről készült felvételek 2009-esek:) köcsög vagy nem köcsög semmit sem tudsz tenni.:)

FDToth 2012.07.25. 09:27:27

@flea: azt nem tudom h a befelé érkezőknek hol a tábla, de én is azt gondolom ha kereszteződés miatt van kijjebb a település végét jelző.
Talán a sávosra bővítést nem ilyen közelre kellett volna építeni, hanem a tábla után...

FDToth 2012.07.25. 09:50:14

@Iza Béla: nem tudom mire érted h belátható (tábla vagy az út?)
Aznap Vonyarcvashegyre mentünk, és mivel nem nagyon szeretek pályán menni (csak idegeskedés az egész a sok-sok össze-vissza közlekedő miatt), így Budapestről a régi 1e-s úton mentünk, majd utána Zámoly, Fehérvár, Veszprém, Tapolca.
Visszafele rávettek h menjünk pályán, így mentünk Szentgyörgy felé. Az ember vezetés közben beszélget, nézelődik, figyel és településen belül szépen 50-55-tel megy. Gondlom az volt h láttam h a kereszteződés után két sávos az út, így rányomtam, mert ugye elvileg ott már 90 a megengedett. a forgalom is sokszor azt diktálja h gyorsabban kell menni. itt is kicsit életszerűtlen, hogy az emelkedő közepéig 50-nel kell haladni, miközben 90-nel simán lehetne. (befelé már indokolt a kereszteződés miatt a sebességkorlátozás)

Iza Béla (törölt) 2012.07.25. 11:51:50

@FDToth: A középsziget kifelé is remekül látható. Persze ha elfogy a falu (ott talán csak az egyik oldalon vannak házak, rég jártam arra), akkor érthető a gyorsítás, viszont hegynek fölfelé a kapaszkodósáv szerintem logikus - lakott területen belül is.
"a forgalom is sokszor azt diktálja h gyorsabban kell menni"
A forgalom? Értem, hogy mindenki gyorsabban megy, de akkor megadják a telefonszámukat, hogy ha bünticetli jön, akkor közösen fizetjük, mert együtt mentünk? Ha ott lakott terület van (most tekintsünk el attól, hogy Szentgyörgyön miért nem lehetett legalább egy 70-es táblát keríteni), akkor már jelzés híján 50. Ha valakinek nem tetszik, előzzön meg, az előzést meg segíteni fogom (kötelező). De ne mondja senki, hogy attól, hogy a többiek gyorsabban mennek, nekem sem kell betartani a KRESZ-t.

FDToth 2012.07.29. 19:46:54

Pénteken voltam arra, megnéztem, a GPS koordináták alapján stimmel a helyszín és jogos a büntetés, mivel ott már elkezdtem gyorsítani.
Ha legalább a község közepén trafiznának és nem a tábla előtt 50-100 méterrel, ahol 10-ből 7-en már gyorsítanak (mivel erős autóm van, így 50-ről 90-re pár sec uh... mondjuk érdekes, mert öcsémék jöttek mögöttünk, ugyanilyen autóval és sebességgel, mégsem kapott csekket...
Azt is megnéztem h honnan fotózhattak. Egy szép zöld terület, ahol már vannak keréknyomok és egy nagy fenyőfa. Gondolom utóbbi mögé beállva...
Jár nekik a 30 rongy, legalább megvan az egyik dolgozójuk negyed havi bére...

birkocs 2012.08.02. 10:40:17

Ebben a játékban nincsenek sebességkorlátok! Úgy mész, ahogyan akarsz. :P csak a macskákra és a többi autóra kell figyelni :)
www.facebook.com/Ismerkedj/app_331272020276358












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása