A magyar autósok idegeit egyik legjobban borzoló probléma, amiről Zsu is írt nekünk. Néhány éve az egyik kereskedelmi rádióban külön akció is indult az indokolatlan és értelmezhetetlen táblák összeírására. Persze a mai napig sok helyen találni erre szép példákat, főleg építkezések után hónapokig úgy felejtve. Leginkább a sebességhatárokkal van gondunk, mint a mostani posztban is. Legtöbbünknek azért van némi sejtése arról, mire jók az ilyenek, bár itt inkább arra láthatunk példát, hogy a rend őre is szabályt szeg, ha az betarthatatlan.
Régóta olvasom a blogot, és bár Romániában élek, hasznosnak és érdekesnek találom az itt megjelenő történeteket és kommenteket. Most azért bátorkodom írni, mert a múlt héten Magyarországon utaztunk a családommal és valami nagyon összezavart minket :).
Szóval, Debrecenbe utaztunk Nagyváradról, vagyis Ártándnál léptük át a határt. Rögtön a határ után mindig is volt valamilyen sebességkorlátozás, ha jól emlékszem, akkor addig a kereszteződésig, ahol Biharkeresztes felé kell letérni. Ám most, végig Debrecenig, mindenhol 40-es korlátozás van, hol útszűkületet, hol pedig kavicsfelverődést jelző táblával együtt. A baj az, hogy sem útszűkület, sem pedig kavics nem volt az úton (leszámítva egy település kijáratát, már nem emlékszem a nevére), és úgy tűnt, hogy mi vagyunk az egyetlenek akik próbáljuk betartani a korlátozást (bár mi is 60-al száguldoztunk).Amit még észrevettem, bár lehet semmi jelentősége nincs, hogy ezek a táblák mintha kisebbek lennének a többinél, de láttam más táblát is ami kisebb volt. Végül nem mentünk Debrecenig 60-nal, mert mikor egy rendőrautó is megelőzött minket (és még sokan mások), apum úgy döntött, ha neki szabad, akkor nekünk is. Szóval ha valaki tudja, hogy miért vannak ott a táblák, illetve hogy tényleg akkor is be kell tartani őket, mikor láthatóan nem igaz ami rajtuk van (pl. útszűkület), akkor örülnék a válasznak.
indapass90210 2012.07.12. 08:38:49
Neki sem szabad, de ő hivatalból tudja, hogy hol fényképeznek, te meg nem.
qwertzu 2012.07.12. 08:44:28
*például a padka fél centivel lejjebb van mint az úttest.
qwertzu 2012.07.12. 08:46:19
Környezettudatos 2012.07.12. 08:59:19
dr. Bubó 2012.07.12. 09:03:13
ez a diktatúra hatalmának biztosítéka 65 éve...
így a zombirkák kiszolgáltatottak... és ha vmit akarnak pitizzenek érte...
ijjen értelemben (sem) volt rencerváltás ...
"Hogyan teremthető politikai közösség egy individualista társadalomban?
Egy társadalom csak akkor lehet egészséges, ha vannak olyan közös értékek, célok, amelyeket az emberek túlnyomó többsége elfogad, és erős az úgynevezett társadalmi tőke, a bizalom, a kölcsönösség és a civil szervezetekben való részvétel. Ezzel szemben a mai magyar társadalomra a közös értékek, célok drámai csökkenése és a társadalmi tőke soha nem látott erodálódása jellemző.
Az utóbbi évtizedekben vált a szociológiai, közgazdasági irodalom egyik központi fogalmává a társadalmi tőke. Az alapvető elméleti háttér e megállapítás: a bizalmon és együttműködésen alapuló emberi kapcsolatok hálózata jelentős társadalmi erőforrás. Egyértelműen igen szoros kétirányú kapcsolat mutatható ki a társadalmi tőke és az egészségi állapot, élettartam, életminőség, de még a gazdasági fejlődés mutatói között is. A társadalmi tőke alacsony foka szoros kapcsolatban áll az értékvesztett, anómiás lelkiállapottal. A magyar népesség körében azonos módszerekkel végzett vizsgálataink eredményei szerint a társadalmi tőke jellemzői 1995 és 2002 között javultak, míg 2002 és 2006 között rendkívül nagy mértékben romlottak. Ezzel párhuzamosan az anómia, értékvesztés mutatói is jelentősen emelkedtek 2002 és 2006 között.
Vizsgálatainkban a társadalmi bizalmatlanság mértéke volt a megyék, kistérségek közötti halálozási, egészségi különbségek egyik legfontosabb előrejelzője nemzetközi felmérések szerint a legmagasabb bizalomértékeket a gazdaságilag is igen sikeres skandináv országokban találták, a norvégek 65 százaléka, a svédek 60 százaléka állítja, hogy a legtöbb emberben meg lehet bízni, tehát a norvégeknek csupán 35 százalékát, a svédeknek 40 százalékát jellemzi a társadalmi bizalmatlanság. Ma Magyarországon ezzel éppen fordított arányokat találunk.1995-ben Magyarországon az emberek 63 százalékát jellemezte a társadalmi bizalmatlanság, ennyien értettek egyet azzal az állítással, hogy „az emberek általában aljasak, önzőek, akik csak ki akarják használni a másikat”. Ez az arány, ugyanazzal a kérdéssel vizsgálva 2002-re valamelyest csökkent, 58 százalék volt. 2006-ban viszont már a megkérdezettek 69 százalékát jellemezte ez az állítás. Még megdöbbentőbbek a változások azzal a véleménnyel kapcsolatban, hogy „senki sem törődik azzal, hogy mi történik a másikkal”. Ezzel az állítással 1995-ben a magyar népesség 63 százaléka egyetértett, 2002-ben már csak 48 százaléka, míg ugyanez az arány 2006-ban 81 százalékra emelkedett. szintén igen jelentősen változott a „legbiztosabb nem bízni senkiben” állítással egyetértők aránya, 1995-ben 56 százalék volt, 2002-ben 54 százalék. 2006-ban a megkérdezettek 70 százaléka válaszolta ezt azok közül, akik esetében 2002-ben csak minden második ember érezte így.
Az értékvesztést, kilátástalanságot jelző anómiamutatók a krónikus stressz lelkiállapotának legmegfelelőbb jellemzői mind az egészségi állapot, mind az életminőség jelentős rosszabbodásával járnak együtt. Azoknak az aránya, akik úgy vélekedtek, hogy „az ember egyik napról a másikra él, nincs értelme előre terveket szőni”, négy év alatt drasztikusan nőtt, 52 százalékról 69 százalékra. Akik úgy vélték, hogy „minden olyan gyorsan változik, hogy az ember azt sem tudja már, hogy miben higgyen” 72 százalékról 82 százalékra emelkedett. Azok aránya, akiknek az volt a véleményük, hogy „manapság alig tudok eligazodni az élet dolgaiban” 66 százalékról 75 százalékra nőtt. A 2002-ben is már igen magas anómiaértékek 2006-ra tovább növekedtek, ami a magyar társadalom igen súlyos erkölcsi és lelki állapotára utal. A szabálysértő magatartás, az a vélemény, hogy „aki vinni akarja valamire, rákényszerül arra, hogy egyes szabályokat áthágjon” már 2002-ben is magas arányban volt jellemző, a megkérdezettek 80 százaléka válaszolta ezt. 2006-ban ez az arány 84 százalék lett. Érdekes módon, míg a többi anómiaváltozó egyértelműen rosszabb egészségi állapottal, életminőséggel jár együtt, a szabálysértő magatartás inkább egészségvédő faktorként jelent meg. Ez arra mutat, hogy a magyar társadalomban bizonyos értelemben még ma is a túlélés feltétele egyes szabályok áthágása. Azt már Andorka Rudolf is többször elmondta, hogy a magyar társadalom túléléséhez szükség volt a szabályok áthágására, ami a politikai vezetés súlyos felelősségére utal az anómiás állapot kialakulásában és fenntartásában.
Hogyan jutottunk idáig, hogy az emberek több mint 80 százaléka számára a szabálysértő magatartás a természetes? Hegedűs András, akire 1956-ban a szovjet csapatok behívásának szerepét osztották, később egy szociológiai előadásában egyértelműen azt állította, hogy a kommunista rendszer tudatosan alkotott és tartott fenn olyan törvény- és szabályozórendszert, amit lehetetlen volt betartani. Ez arra adott lehetőséget a diktatórikus rendszer számára, hogy mindenkit rajta kaphasson törvényszegésen, és a rajtakapás vagy „félrenézés” csak a hatalom kénye-kedvén múlhasson. Ez a berendezkedés teremtette meg a cinkos összekacsintások országos hálózatát: ha a hatalom elnézi a kis szabálysértéseket, senkinek ne legyen erkölcsi alapja a súlyos jogsértések firtatására, a hatalom legitimációjának megkérdőjelezésére.
Mi történt a politikai rendszerváltás után? Átnéztük-e a teljes jogrendszert ebből a szempontból? Egyáltalán nem, ma is olyanok a törvények és szabályok, amelyek a vállalkozók túlnyomó többsége számára egyszerűen nem teszik lehetővé a jogkövető magatartást, hiszen akkor menthetetlenül tönkremennének. Pontosan ezért nem beszélhetünk még ma sem valódi rendszerváltásról, hiszen megmaradt a diktatúrára jellemző kettős mérce és az anómiát erősítő, társadalmi tőkét, kölcsönösséget, bizalmat romboló jogrendszer.
Az állam oldaláról a jogszabályok áttekinthetősége alapvető követelmény volna. Ma a jogi környezet annyira áttekinthetetlen, folytonosan változó, hogy emiatt is szinte lehetetlen a jogkövető magatartás. Ráadásul amennyiben a jogszabályokat nem sikerül megváltoztatni, ezt rendeletekkel teszik meg. Így olyan, a jogrendszerbe vetett bizalmat aláásó helyzet alakult ki, amelyben szinte mindenkit jogsértőnek lehet nyilvánítani, miközben a nagy állami cégek gyakran alapvető kötelezettségeiknek sem tesznek eleget. Ez a helyzet továbbra is az önkényuralmi berendezkedés állapotát tartja fenn, amikor bárki bármikor fenyegetettnek érezheti magát. Ennek a helyzetnek a megváltoztatása a jogalkotók alapvető feladata volna.
A kölcsönösségnek, az egymás segítésének ez a teljes hiánya a másik oldalról ellenállást, lehetőségek szerinti szabálykerülést eredményez, ami a társadalmi tőke erodálódásával kapcsolatos legsúlyosabb ördögi kör. A társadalmi tőke mutatóinak erősödése jelezné leghatékonyabban, ha sikerülne ezt a kóros helyzetet visszafordítanunk.
Mint az előző évtizedek tapasztalatai mutatják, viszonylag igen rövid idő alatt is lehetőség van a társadalmi tőke mutatóinak változtatására. Egyáltalán nem irreális célkitűzés a társadalmi tőke erősítésére, az anómia csökkentésére törekednünk. Ehhez azonban alapvető volna a teljes jogrendszer átalakítása olyan irányban, hogy a törvények és szabályok betarthatóak legyenek, hogy a közjavak eltulajdonítását megbüntetik. Meg kellene alapozni azt a meggyőződést, hogy az állam felelősen gazdálkodik az emberek javaival, hogy erősödhet a közbiztonság és a társadalmi szolidaritás érzete. Ha ezt el tudnánk érni, a magyar társadalom képes volna felszabadítani az egészséges értékrendből és az individualizmusból fakadó erőforrásait ahhoz, hogy újra kialakulhasson az a nemzeti azonosságtudat, amelyre 1945 és 1948 között vagy az 1956-os forradalom idején már példát mutattunk.
Kopp Mária – Skrabski Árpád 2008"
hörgőszelep (törölt) 2012.07.12. 09:08:29
qwertzu 2012.07.12. 09:11:38
Netuddki. 2012.07.12. 09:18:46
Itt most senki ne jöjjön azzal, hogy mert valahol mérni, büntetni kell! Mi fizetjük a rendőrséget (is) az adónkból, nehogymár cserébe szívassanak...
Netuddki. 2012.07.12. 09:21:05
A rendőrségNEK "hivatalból" miért nem dolga ellenőrizni, beszedetni, büntetni ezeket a táblákat???
Mercel 2012.07.12. 09:23:03
Micsoda hülye kérdés, miért vannak ott a határtól debrecenig a táblák..?
Először is ez Magyarország. Más elmaradott országokban többé kevésbé értelmes alapokon helyezik ki a táblákat de ők elmaradottak..:)
Nade!
1/ Csak!
2/ csak mert ez Magyarország.
3/ 4500 millió forintot terveztek be a vélt vagy valós szabálysértésekből és ennek eddig csak a töredéke jött be..
És 4/ a rendőr aki megelőzott benneteket egyik traffipaxos helyről ment át a másikhoz.
Ne keress benne logikát se józan észt mert nincs benne.
Ez Magyarország. ilyen vagy megszokod vagy megszöksz. Vagy nem jössz ide mert szar hely korrupt lehúzós állammal.
Ez van.
"Frigyes"
tobias2 2012.07.12. 09:31:45
Szelid sunmalac 2012.07.12. 09:54:59
labi 2012.07.12. 09:58:34
Természetesen vannak indokolatlan táblák, de közel sem annyi mint ahogy a legtöbben gondolják.
moophlander 2012.07.12. 09:58:54
1kutya 2012.07.12. 10:18:25
tegnap este már a tépei bekötőnél (gondolom neked ez volt a "(leszámítva egy település kijáratát, már nem emlékszem a nevére)") is letakarították a kavicsokat az útról. én ma reggel simán jöttem rajta 90-100-as tempóval - más is -, senkit nem zavartak a 40-es táblák!
azért gondolom még vagy 2-3 hétig kint hagyják őket, hátha az újfalusi rendőröknek eszébe jut, hogy lehet keresni pár misit:-DDD
xunilo 2012.07.12. 10:33:55
Jó ötlet. :-)
Csak sajna nem lenne elég párezer autós, inkább az összes, mert elég sokat terveztek be az ország költségvetésébe ilyen büntikből.
fehso2 2012.07.12. 10:38:29
Először is a rendőrségnek nem sok köze van a táblák kihelyezéséhez, és a kintmaradásukhoz sem. Persze ilyenkor jobban mérnek, mert lehet pénzt beszedni, de jogos is a pénzbeszedés, hiszen megszegik a szabályt az autósok.
Egy friss felújításnál sok oka lehet a kint lévő táblának.
Pl.
- még építési terület, csak éppen nincs ott a következő munkafázist végző. Pl. a felfestés nélküli út, hiába van készen, festés nélkül NEM UGYANAZ az út
- utántömörödő technológiával épült. A kavicsot a forgalom "dolgozza bele a burkolatba"
Nem csak a szélvédők védelme a cél, hanem mondjuk szárazon oké az út, de esőben még nem tudja a 90-es sebességet.
Gondoljatok bele jogi oldalról is. Mondjuk a tervező és a kivitelező épp a bírónak magyarázza, hogy miért nem volt kint a tábla, holott még nem volt teljesen kész az egész (átadással együtt)... És annak a kerékpáros gyereknek nem kellett volna meghalnia egy a kavicsokon kisodródó autótól, ha az 40-nel megy....
Iza Béla (törölt) 2012.07.12. 10:39:30
indapass90210 2012.07.12. 10:43:09
Azt tudja valaki, hogy autópályán mennyi a limit amitől fotóznak?
flea 2012.07.12. 10:47:58
Erre való a kreszben az a felhőcskés kiegészítő tábla.
fehso2 2012.07.12. 10:50:51
Szelid sunmalac 2012.07.12. 10:57:58
VT Man 2012.07.12. 10:58:29
Jó lenne tudni, hogy mi ez a sok 40-es tábla??
fehso2 2012.07.12. 11:00:29
Szelid sunmalac 2012.07.12. 11:01:12
flea 2012.07.12. 11:02:46
Egy építés alatt sok oka lehet a korlátozásnak. Ez nincs közöttük.
THaruca 2012.07.12. 11:04:00
sokadszorra 2012.07.12. 11:04:48
Szelid sunmalac 2012.07.12. 11:11:23
Gombperec hídlakó 2012.07.12. 11:11:47
1kutya 2012.07.12. 11:23:57
gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2012.07.12. 11:26:29
60km/h korlatozas eseten 79km/h folott keszul foto. Nemregen 92km/h-val lottek le, az 30e.
Szelid sunmalac 2012.07.12. 11:29:26
Szelid sunmalac 2012.07.12. 11:30:31
A megengedett sebességhez tartozó túllépés nagysága A büntetés mértéke
50 km/óra sebességig
15 km/ó felett 25 km/óráig 30000 Ft
25 km/ó felett 35 km/óráig 45000 Ft
35 km/ó felett 45 km/óráig 60000 Ft
45 km/ó felett 55 km/óráig 90000 Ft
55 km/ó felett 65 km/óráig 130000 Ft
65 km/ó felett 75 km/óráig 200000 Ft
75 km/ó felett 300000 Ft
50 km/óra felett 100 km/óra sebességig
15 km/ó felett 30 km/óráig 30000 Ft
30 km/ó felett 45 km/óráig 45000 Ft
45 km/ó felett 60 km/óráig 60000 Ft
60 km/ó felett 75 km/óráig 90000 Ft
75 km/ó felett 90 km/óráig 130000 Ft
90 km/ó felett 105 km/óráig 200000 Ft
105 km/ó felett 300000 Ft
100 km/óra sebesség felett
20 km/ó felett 35 km/óráig 30000 Ft
35 km/ó felett 50 km/óráig 45000 Ft
50 km/ó felett 65 km/óráig 60000 Ft
65 km/ó felett 80 km/óráig 90000 Ft
80 km/ó felett 95 km/óráig 130000 Ft
95 km/ó felett 110 km/óráig 200000 Ft
100 km/ó felett 300000 Ft
Dj BlueLight 2012.07.12. 11:40:21
Ha a lakóhelyem környékén ilyen blöd táblára bukkanok, megyek és leszerelem.
Kompatibilis segédeszközöm a 13-as villáskulcs.
fehso2 2012.07.12. 11:46:32
Még súlyosabb, ha ahlálos baleset lesz belőle, a legsúlyosabb, ha halálos tömegszerencsétlenség következik be.
Vállalod a seggbekúrást is a börtönben?
a rettegett drótos 2012.07.12. 11:46:39
indapass90210 2012.07.12. 11:46:50
a rettegett drótos 2012.07.12. 11:50:54
Vu, de ja vu 2012.07.12. 12:00:26
Mit molyolsz villáskulcsokkal???
Egy flakon fehér akril+fotó (legalább Neked legyen fényképes bizonyítékod), az némi rutinnal 10 sec. Villáskulccsal ekkor még csak az első csavarnál tartanál:-P
Peetee 2012.07.12. 12:01:02
tede 2012.07.12. 12:05:40
Előttem megy egy skoda 20-25el, természetesen megelőztem és természetesen előugrott a rendőr, aki akkor még beszélt magyarul és azonnal megbírságolt.
A skoda megállt mögött, egy vigyorgó fej és már fordult is vissza (záróvonalon) vadászni a következő autóra :(
Szóval fifikáért nem kell messzire menni
Emmett Brown 2012.07.12. 12:17:41
indapass90210 2012.07.12. 12:20:35
dr Smittpálelnökúr 2012.07.12. 12:22:32
szegedbicaj 2012.07.12. 12:25:19
CSI
gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2012.07.12. 12:26:24
Az oram digitalis (Citroenem van), konstans 3km/h-val mutat tobbet, mint a GPS.
Azert irtam azt, hogy 60-nal 79-re van belove a foto, mert most kaptam egy buntetest, ahol szerepel a kepen a meresi hatar. Amikor megallapitjak a hatarozatban, ott szerepel egyedul a 2 vagy 3km/h meresi hiba, amit figyelembe vesznek.
dukeekud 2012.07.12. 12:33:51
"15 km/ó felett 25 km/óráig 30000 Ft
25 km/ó felett 35 km/óráig 45000 Ft
35 km/ó felett 45 km/óráig 60000 Ft
45 km/ó felett 55 km/óráig 90000 Ft"
Ezek a buntetesi tetelek, meg nevetsegesek, minimum megharomszoroznam az osszegeket.
A visszaesoknek meg, km/ora-nkent 1 nap bortont adnek.
tede 2012.07.12. 12:41:07
Ha fokozni akarod, akkor már miért nem elkobzás 55km óra felett?
Emmett Brown 2012.07.12. 12:41:28
Az esti mérés a sulinál valóban geciség, talán a legjobb az lenne, ha kitennének egy 07-19 ig kiegészítő táblát, 19-07 között meg lehetne 50nel menni.
@dukeekud: te egy mezei gyökér vagy.
Emmett Brown 2012.07.12. 12:42:49
szita szita péntek 2012.07.12. 12:52:46
szita szita péntek 2012.07.12. 12:54:11
szita szita péntek 2012.07.12. 12:57:26
1kutya 2012.07.12. 13:03:01
mrzigi 2012.07.12. 13:10:30
A magyarázatra talán egy példát emlegetnék fel.
Volt ugyebár valamikor réges-régen, még az előző Orbán kormány alatt, hogy elkezdték építeni a 4 sávos 4-es főutat Szolnokig.
Össz-vissz 2 helyen. Na ki is táblázták ott 60-ra.
Node, állítólag, mendemonda, ki tudja igaz-e, de az építő cég (talán Strabag demokraták?) bizony kapzsi lett és már kevesellte a pénzt amennyiért elvállalta a zsíros útépítést, és elkezdte Szolnokot, Ceglédet, meg a környéket szondázni, hogy akkor most legyenek már oly kedvesek többet fizetni neki. Azok meg beintettek, hogy így is van ám rajta sokcsilliárd haszna, menjen már a ...
Na több se kellett, az építtető az EGÉSZ 4-est ki 40-es táblázta Albertirsától Szolnokig. Mért is zavarná, hogy a legnagyobb forgalmú 1 számú elsődleges főút az, meg hogy ezzel tönkreteszi a környéket ?
A vicc az volt, hogy az általa épített már átadott 2x2 sávos részek is VÉGIG 40-es volt :D
El lehet képzelni az autósok ábrázatát amúgy amikor odaértek :D
És ez így ment hosszú-hosszú éveken át.
Tehát az egyik lehetséges válasz a kérdésre: ZSAROLÁSBÓL.
Iza Béla (törölt) 2012.07.12. 13:24:51
@mrzigi: Amíg át nem adja, addig tehet ki táblát, de csak a tervfázisnak megfelelőt. Átvenni az utat csak a megfelelő táblákkal szabad, utána pedig a munkaterületre vonatkozó táblákat el kell távolítani. Ha nem teszi meg, akkor nem végezte el a munkáját, vissza kell tartani a garanciapénzt. Zsarolni visszafelé is lehet.
@fehso2: Azt honnan is kellene felismerni? (Ha egyértelműen valami 2 m hosszú nyom, az más. De pláne ha van sárrázó, utána messze lehet látni, hogy az egy használt út, akkor mitől is nem lenne földút?!)
qwertzu 2012.07.12. 13:28:52
Shopping 2012.07.12. 13:29:53
(kivéve ha megy a kék villogó, de az sose megy)
MINDIG nézzétek honnan fotóznak le!!
Ha járdáról, füves útszélről, forgalommal szemben állva, stb. akkor fotózd le a kocsijukat, és élj panasszal!!!!
gozos 2012.07.12. 13:31:45
- útépítés
- 40 km/h sebességkorlátozás
Bárhányszor arra jártam hétköznap, néha hétvégén, mindig feltettem a kérdést a kocsiban velem utazóknak.
- hol van itt útépítés? Hol vannak a gépek?
- hol van itt útépítő? Hol vannak a munkások?
Egyszer sem láttam két évig. A tábla viszont bosszantotta az autóstársakat is. Be is állt a forgalom 80 km/h-s tempóra mindig.
Ha a rendőr akart volna kaszálni, mindenkinek bevonghatta volna a jogosítványát dupla sebességgel való száguldozás miatt.
Aztán egyszercsak nekiugrottak és pár hét alatt megépítették az utat.
Ez Magyarország, így kell szeretni.
mrzigi 2012.07.12. 13:33:15
Persze hogy lehet visszazsarolni, de momentán az az összeg több nagyságrenddel kisebb, mint az amit a másik kárt tud(ott) okozni.
És hát nem engedett egy könnyen Szolnok se, vagy 4 éven át ott voltak ám a táblák.
Gyurcsány idejében lett nagy felháborodás már ebből, meg cikkek mindenfelé, és ekkor hátrált meg (vagy lett a mendemonda szerint fű alatt kifizetve) a követelőző.
De legalább boldogan mondhatom, hogy az M0-Szolnok között már 3 db 4 sávos 4-es van, összesen talán 14 km hosszon (a majd 100-ból), számolva az előző Orbán kormány regnálásával az kb évi teljes 1 km út elkészültét jelenti :D
Közben megépült az M6-os, alagutastul :D
Meg a völgyhíd, meg az M43 ...
Szóval talán 80 év múlva már unokáim a 4 sávos 4-esen juthatnak le Szolnokra :DDDD
fehso2 2012.07.12. 13:33:22
A kivitelező sem tehet ki csak úgy táblákat.
Az ideiglenes táblák kihelyezéséről is engedéllyel rendelkező terv készül az építés előtt!
dr. Bubó 2012.07.12. 13:36:30
egy éjjel kb 10-15 kamiont előztem épp (ők mentek 80-90-100) én meg olyan 130-140... végig a határtól majdnem összefüggő sorok mentek...
pont viiszzatértem a sávomba, amikor egy kis elemlmpa köröz... tanakodtunk utitársammal mi lehet az szentjánosbogáre...
aztán amikor elsuhantam mellette rájöttem hogy két sün állt az útszélén merőleges földúton a bokorban a nívályuk...
na párszáz méterrel odébb megálltam visszatolattam és kérdezte tudom e mér állítottam meg...
mondom: -tudom, biztos unatkoztak itt a sötétben
erre ő, -áh, gyorsan hajtott és előzött...
mondtam -tejjesen kizárt, én egy becsületes álampolgár vaygok
a másik pisilt a bokorba... így ő mondta hogy na majd megláttyuk...
kiugrott a kamionok elé amik időközben odaértek
megállítota az elsőt, nyilván hogy megzsarolja és tanuként felhasználja...
a kamion mint mind HR román rszú volt... tudnivaló hogy ott 100% magyar...
de a kamionos rendes volt... románul szólalt meg... mert láttam a sün csalódottan elengedte...
na ekkor engem is... és így kezdhettem előlről az előzést... rohat sünök...
dr. Bubó 2012.07.12. 13:38:21
Netuddki. 2012.07.12. 13:42:11
A fidesz már megcsinálta. Csak nem sorsolják hanem mindenki fizet. A lehúzást "biztosítási adónak" csúfolják...
Reggie 2012.07.12. 13:42:12
Reggie 2012.07.12. 13:44:23
dr. Bubó 2012.07.12. 13:47:22
csak döglenek a kocsilyukban és szunyókálnak...
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.07.12. 13:48:47
Üdv
Nem mondod hogy 163Km/h-nál nem fogod kapni a büntit rendesen?
Acmee 2012.07.12. 13:49:54
Amennyiben a laikusoknak van igazuk, nem lehet, hogy át kellene gondolni a szabványokat, amelyeket még diagonál gumi vs. Lada korszakban írtak??
Miért van az, hogy Ausztriában 80-100 korlátozás van a pályafelújításoknál, nálunk inkább 60-80??
Nem lehet, hogy a _szabályozás_ a szar/elavult, amelyre hivatkozol?
Mondom ezt nem szakmabeli mérnökként, egy olyan szakágban, ahol az ilyen "elfelejtett" szabályfrissítések simán nem kis robbanásokat eredményezhetnek. Nálunk miért nem felejtik el követni a technika fejlődését?
dukeekud 2012.07.12. 13:52:28
A visszaesoktol tenyleg elkene kobozni az autot, megsemmisiteni, es meg a jogositvanyt is bevonnam 5-10 evre. Es nem 55-nel, hanem mar 51-nel. Aki annyira bena, hogy meg egy sebeseg jelzot sem tud leovasni, annak egyaltalan nem kene autot vezetni. Igy talan megtanulnak az emberek, hogy a kozlekedes, az nem jatek meg szorakozas.
Reggie 2012.07.12. 13:54:09
Iza Béla (törölt) 2012.07.12. 13:58:24
@qwertzu: Nem várható, hogy a járművezető az út előtt kikérje a földhivatali papírokat és a közútkezelő írásos véleményét, így az útnak látszó tárgy az út.
Emmett Brown 2012.07.12. 13:58:57
fehso2 2012.07.12. 13:59:02
Gondolj bele, 300-500-1000 méter 40-nel teljesen oké, ennek a sokszorosa már gáz, mert nyugtalanok lesznek az emberek, és elkezdenek gyorsítani. Én inkább itt látom a problémát.
Meg az időfaktor. Néha úgy tűnik, hogy a kivitelező nem csinál semmit, közben, meg vagy egy alvállalkozóra vár (mondjuk a festésnél) vagy az is előfordulhat, hogy technológiai szünet van, vagy mondjuk átvétel alatt van az út. Sajnos ez hetekig is tarthat. A több hónapos-éves dolgoknál már persze más a helyzet. Annak két oka lehet.
Az egyik, hogy szar az út, és nincs pénz megcsinálni. Ekkor a kezelő kiteszi a táblát, hogy ne legyen baleset a szar út miatt, és neki ne legyen kártérítési felelőssége, a másik az indokolatlanul kinthagyott tábla. De ez sokkal kevesebb, mint azt sokan hiszik.
a rettegett drótos 2012.07.12. 13:59:12
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.07.12. 14:00:15
Ne terjeszd, városi legenda,
vagy aggyá linket rá
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.07.12. 14:03:22
Nem igy értettem
Ha a traffi mutat 163-mat, kapod-e vagy nem
autópályán?
labi 2012.07.12. 14:04:42
Egy csomó tábláról az átlag suta autós nem érti hogy miért van ott, de attól még nem jelenti azt hogy feleslegesen.
Lehet annak az oka egy rosszul belátható bekötőút, korábbi baleseti gócpont, még nem megfelelően tömörödött út, burkolati hibák, talajminőség, annyakínnya, amit a "nagyonokos" autós nem láthat, vagy még életében nem is hallott.
Vannak rosszul kihelyezett táblák, de az töredéke annak, mint amiről a legtöbben gondolják. Táblákat nem leszerelni, nem rongálni!
fehso2 2012.07.12. 14:06:14
Don Quixote de la Ferko 2012.07.12. 14:06:15
És szokás szerint jókat röhögök a sok birkán.
Villáskulsc, festés, leszerelés, szétszerelés, leszarjuk mert a másiknak is szabad.
Csak kérdem a sok zseniális, minimum atomtudós végzettséggel rendelkező szerencsétlen együtt bégető birkától, miért nem oldja meg a legegyszerűbben a problémát?
Be kell tartani a szabályokat. Oszt nem tudnak miért megbüntetni. Még ki is cseszel velük, mert nincs bevétel.
Ez ennyire egyszerű. Mint az itt posztoló birkák többsége, akik közül nálam az a szerencsétlen bégető viszi a prímet, amelyik egyesben, kettesben bőgetve megy el a negyvenes táblánál, és inkább széthajtja az észlény a saját autóját, csak hogy 3 másodperccel korábban érhessen haza.
Gratulálok, jó bégetést észlények.
Don Quixote de la Ferko 2012.07.12. 14:07:27
labi 2012.07.12. 14:10:45
Ausztriában megvan az a "hülye" szokás is, hogy felójításnál végig betonbizbaszokat pakolnak a használható sáv mellé, ami így egy csökkentett méretű sáv lesz, amin ha kicsit is hibázol akkor fényezés. Nagyobb dobozos autóval pislogni sem mertem. Ráadásul valami tökorrúnak lerobbant a kocsija és kikerülni így nem lehet, nemhogy 80-100-zal menni. :)
Reggie 2012.07.12. 14:10:53
Ennel a valos sebessegnel neked a kocsiban az ora nagyjabol 163-mat mutat.
qwertzu 2012.07.12. 14:11:42
Integrált Szerverterror 2012.07.12. 14:12:40
De a legjobb, hogy Nagykapornak előtt illetve után a több km hosszú nyílegyenes lejtős útra lefestették a dupla zárót. Nehogy má meg tudjam előzni a lakókocsis német turistát, meg a mazsolát, aki hetven fölött már szédül. Ott régebben nyitott záróvonal volt és sosem volt baleset. Miért kell a jó dolgokat elcseszni?
labi 2012.07.12. 14:14:29
Halálosan zavart hogy egy kisebb szakaszon 10-zel lasabban kell menned (ami gondolom legalább 15 mésodperc időveszteség volt neked), gonoltad hogy ki az az egy ember aki miatt lehet és ezért bűntetted az egész környéket.
Gratulálok, ezzel a seggfejversenyen egész jó helyezést értél el.
Don Quixote de la Ferko 2012.07.12. 14:14:43
Lenne dolga ombudsmanónak. Mekkora visongás lenne egy hasonló megoldásnál.
a rettegett drótos 2012.07.12. 14:14:46
Reggie 2012.07.12. 14:16:16
Don Quixote de la Ferko 2012.07.12. 14:18:08
Az napi cirka 125 km. Oda-vissza cirkulálsz azon a pár kilométeren?
Ügyes. Okos.
1kutya 2012.07.12. 14:19:05
Emmett Brown 2012.07.12. 14:19:59
Emmett Brown 2012.07.12. 14:20:39
labi 2012.07.12. 14:21:32
Aha, akkor kérlek add meg a címed. Odamegyek zajongani valami miatt ami nekem nem tetszik, és ha ez téged zavarna, akkor te is kampányolj a képviselődnél az ellen ami nekem nem tetszik. Vagy ha te állnál a fax másik végén, akkor nem lenne olyan jó? :)
a rettegett drótos 2012.07.12. 14:22:22
1kutya 2012.07.12. 14:23:44
ja és gondolom komolyan gondoltad, hogy még drótosnak a jó kurva anyukáját, mert szerencsétlennek be kell járnia debrecenbe keresztesről dolgozni? mert viccnek durva lett volna!:(
Iza Béla (törölt) 2012.07.12. 14:24:00
Az osztrákokra meg annyit mondanék, hogy ha valaki tud 100-zal menni, menjen annyival, de ne csodálkozzon, ha hibásnak hozzák ki relatív gyorshajtásért egy balesetnél. Nálunk kicsit defenzívebb a táblázás.
@fehso2: Vagy nem. Pl. egy földútból csak a sárrázó maradt, a többit elvitte az árok, a bekötés meg máshová került.
@Acmee: Nem elválasztott útpályán, ha az munkaterület mellett vezet, az autópályás 80 km/h a legnagyobb kitűzhető sebesség. Ezzel ugyanis el kell tudni érni, hogy mindegy legyen, hogy a személygépkocsik hol vannak, tehát a szintén 80-nal haladni köteles kamionokat ne akadályozzák a kisorolásban, illetve egy fel/lehajtónál vagy benzinkútnál a 60-as tábla megfelelően elhelyezhető legyen.
@qwertzu: Melyik és milyen hatóság mondana ilyen érdekességet? A rendőrök a közutakhoz köztudottan nem értenek. Bíróság előtt meg megáll a dolog. Persze ügyvéd kérdése. ;)
Don Quixote de la Ferko 2012.07.12. 14:28:23
Az nem ciki.
A ciki az emberi butaság, amit itt képviseltek.
Azon az 50 kilométeres távon van vagy öt falu. Azon belül nem mehetsz 50-nél többet.
Marad cirka 30 km, aminek a felén lehet 40-es tábla. A maradék 15-20 km-en negyvennel végigmész 20 perc alatt, 80-90-el esetleg 10-15 perc alatt.
Tehát ha elfordítom a te értelmi képességeidre a témát, akkor 5-10 perc nyereség miatt játsszátok az egyszerű, buta agyatokat, és ezért az 5-10 perc késlekedésért veri magát az elvtárs, hogy az neki mekkora időveszteség a drága idejéből.
Egy nagyobb dugóban a többszörösét lehet összeszedni. Az élet már csak ilyen. Vagy elviseled, vagy buta módon hőbörögsz, amivel engem ugyan mulattatsz, magadat meg idegesíted. Jó így neked, hajrá.
Ügyes, okos.
Iza Béla (törölt) 2012.07.12. 14:28:44
Don Quixote de la Ferko 2012.07.12. 14:29:34
Nem baj. Ez azért van így, mert a gondolkodó emberekkel nem tudsz mit kezdeni.
Ez van. Az élet kegyetlen.
Vu, de ja vu 2012.07.12. 14:29:42
Problema no.2.: Semmilyen hatékony érdekérvényesítő lehetőség nincs, azaz ha naponta megteszem a szokásos 10-15 km távot a munkahelyemig & vissza, minden alkalommal halálra höröghetem magamat az indokolatlanság miatt, a normál helyzet ugyanis szvsz úgy nézne ki, hogy nem látok melóst, erre beszólok 112-re, mire azok megkérdezik, hogy csinálnak is valamit, vagy csak lusták 1-10 db táblát összeszedni és ha nincs értelmes válasz, MAGA A RENDŐR szedi le a táblát és közúti közlekedés indokolatlan akadályozása miatt megkúrja a közútfenntartót - ha állami cég, ha nem, majd behajtják azo(ko)n, aki(k) beleszarik.
Problema no.3.: létezik a polgári illetve munkaügyi jogban rosszhiszemű pervitel. Ennek mintájára próbaper kellene a Rendőrség ellen az inaktív időszakban végzett vegzálás miatt... Ha egyszer megbuktam piálás miatt, később nem állíthatnak meg CSAK AZÉRT, mert autót vezetni láttak és a faszi 'SZOKOTT' inni!!!
Engedtessék meg, hogy ha napi rendszerességgel járva azt tapasztalom, hogy a korlátozás helyén hónapok óta semmi nem folyik, ne kelljen már a 'úton-nemfolyó munkák' hatálya alá érezni magamat...
Problema no.4.: autópályán, a sávelterelésnél vagy átterelésnél 130-ról 80 illetve 60 km/ó a megszokott korlátozás, attól függően, hogy van-e sávelhúzás vagy nincs.
Egyszámjegyű úton, a kapaszkodósávban lezárt rész, ott folyó munka vagy körülzárt, időben jelzett akadály miatt errefelé 20-40 km/ó tábla van, miközben 2x1 FULL sáv járható!!!
Problema no.5.: szar az út. ha nem az, majd lesz. ha javítják, akkor is csak sávosan, csíkban, kátyúznak, tömködnek... de addigis: TÁBLÁZNAK!!!
Jogszabály írja elő, hogy bejelentéstől számítva mennyi időn belül kell az útkezelőnek lépni. Eközben hetente kell SAJÁT mérőkocsijaiknak az útszakaszt felmérni!
Ezek után, ha több hetes-hónapos időszak után valaki szétszakítja a futóművét egy útszakaszon, ahol csak az "Egyenetlen úttest" tábla van, sebességkorlátozás nélkül, jogos-e figyelmetlenségről papolni úgy, hogy 3 napon belül kijavítják a lövészárkokat, újra széthányják a kirakott dísztárcsákat, majd a főnök a ~100 eFt-os számlára visszaírja, hogy "F.szt neked!!!":-(((
www.volvowiw.hu/index.php?option=com_kunena&Itemid=0&func=view&catid=2&id=2&limit=100&limitstart=16300
16400, 16564, 16567, 16570-16574 sz. hsz-ek...
qwertzu 2012.07.12. 14:30:46
autozz.blog.hu/2012/01/01/fel_is_ut_le_is_ut_nem_is_ut
Reggie 2012.07.12. 14:30:52
:)
A ketto kozott az a kulonbseg, hogy te csak urugyet keresel, mig a fent emlitett esetben valoban nehany lako rinyalasa miatt rakjak ki a 40-es tablat. Sok ilyen hely van meg, tipikusan az udulohelyek korul raktak ki, hogy masfele menjenek a kocsik, meg zavarja oket a forgalom(a fouton). Az ilyenekkel szemben ez egy teljesen elfogadhato es normalis eszkoz.
Don Quixote de la Ferko 2012.07.12. 14:31:18
Fentebb megtörtént. Hozzászámolva az új információkat, a nyereség akár elérheti jó esetben az 5 percet.
Okos, ügyes.
a rettegett drótos 2012.07.12. 14:32:00
labi 2012.07.12. 14:33:41
Ezért kiraknak egy sebességkorlátozótáblát, amit némely idióta autós önhatalmúan feleslegesnek kiát ki és szarik bele.
Régi lakhelyem környékén is volt ilyen utca régebben. 30-as tábla volt, minden ott lakó szerint jogosan, mert sok baleset volt. Persze az arra járó okostojás autósok pont leszarták, mert nehogymár elvegyenek az ő drága idejükből, ők majd tudják hogy melyik szabályt kell betartani és melyiket nem.
Emmett Brown 2012.07.12. 14:33:57
a posztban amúgy szerepel, hogy a 40es tábla végig kint van. rendesen kiszámolva: legyen egyszerűbb: 125 oda-vissza az inkább 60km. 5 falu, 20 km, marad 40. ezen szabályosan végigmenni egy óra, 80nal meg fél (jogos a kérdés, hogy hogyan lehet az, hogy 20 km 40-nel 20 perc, de 40 km 80-nal 30 perc, nos a válasz egyszerű: csúnyán elbasztad) ez naponta összesen 1 óra. igazad van, ez tényleg semmi különbséget nem jelent.
a rettegett drótos 2012.07.12. 14:33:59
Don Quixote de la Ferko 2012.07.12. 14:35:14
Szerepelt a cirka szó is a számításokban. Gondoltam, hogy így nem fogod megérteni, de akkor mire hörögnél, ha beleírom minden mondatba?
qwertzu 2012.07.12. 14:35:36
Reggie 2012.07.12. 14:35:58
Reggie 2012.07.12. 14:36:36
Reggie 2012.07.12. 14:37:17
Don Quixote de la Ferko 2012.07.12. 14:38:41
Láthatóan megint kiborultatok, és ez így jó.
Emmett Brown 2012.07.12. 14:39:07
Iza Béla (törölt) 2012.07.12. 14:39:40
Emmett Brown 2012.07.12. 14:40:04
Don Quixote de la Ferko 2012.07.12. 14:40:19
Ha ügyesek vagytok a vesétek nem sérül. Hajrá, már várják.
labi 2012.07.12. 14:40:25
Mi az hogy "max rendesen kivilágítani"?
Minden gyalogátkelőhelyet rendesen ki kell világítani két végére 1-1 lámpával.
Ezért csupa öröm az olyan poszt is zebraügyben, hogy "mi kerül pár liter festéken ennyi pénzbe?"
Kerestem egy korábbi postot, amibe valaki berakott egy fényképet egy "felesleges" negyvenes táblával. ajna nem találtam.
Amit a nem hülyék láttak a fényképen:
jobbos kanyar, amit valóban lehetne az úton korábban engedett hetvennel is venni. Csak éppen a kanyar belső ívébe elég kellemtlen szögben csatlakozott egy másik út, aki onnan érkezett, az nagyon nehezen láthatta a főutvonalon érkezőket, még akko is ha csak negyvennel mentek - volna. Ugyanis a "sok okos" természetesen hetvennel ment, mert az egy szerintük felesleges tábla volt.
Az ilyeneket arra ítélném, hogy átlaos forgalom esetén hajtsanak ki itt százszor. Hátha tanulnak valamit. :)
Don Quixote de la Ferko 2012.07.12. 14:41:03
Tükör. Ezen a problémádon könnyedén segíthetsz.
labi 2012.07.12. 14:41:50
Mert te így döntöttél? :)
Iza Béla (törölt) 2012.07.12. 14:42:01
Don Quixote de la Ferko 2012.07.12. 14:43:23
Nem igazán érdekel, hogy neked mi felel meg. De ugye ez nem nagy baj?
Ugye nem mersz millákat feltenni arra, hogy lejárjuk a te hatalmas számolási képességeid alapján a távot, és ha percen túl tévedtél, akkor bukod az autód?
Hihetetlenül sötét tudsz néha lenni. (Néha? Mindig) de ez a jó. Mulattat a korlátoltságod.
Iza Béla (törölt) 2012.07.12. 14:44:11
A 40 mellé meg ki kell tenni, hogy egyéb veszély, ütközés és/vagy alárendelt út jobbról. Mennyivel egyszerűbb!
1kutya 2012.07.12. 14:46:03
fehso2 2012.07.12. 14:48:57
Don Quixote de la Ferko 2012.07.12. 14:49:39
Plusz egy óra? Ja. Szeretem a korlátoltakat. Szegénykém, ha nincs kinn a negyvenes tábla, eltűnnek a kamionok, amik miatt nem lehet haladni? Onnantól egyedül vagy az úton, és a többi 3000 autós majd másfelé megy?
Téged sem az eszedért szeretnek.
Na, hörögjetek, inkább melózok, a mai napra már felcsesztem a buta agyatokat, ha infarktust kaptok, holnap kit piszkálok fel az igazsággal?
Emmett Brown 2012.07.12. 14:50:26
Vu, de ja vu 2012.07.12. 14:52:06
Erről beszélek: velünk párhuzamos szakon oktatták a gépjármű-üzemiseket, út- és hídépítőket... elkerülhette a figyelmüket egy ilyen apróság, hogy nem teszünk kereszteződést "fekete dobozba"???
Van errefelé is egy közút-vasút kereszteződés, beláthatóság +/- 20 méter... Akkor vagy NE legyen (ehhez 50 méternyi 'behajtani tilos'-t kellene feloldani), vagy min. 200 méter látótávolságot annak, akinek döntenie kell: ez márpedig az autós lesz:-(
Iza Béla (törölt) 2012.07.12. 14:53:54
labi 2012.07.12. 14:56:29
No látod erről beszéltem, ez esetben szerinted is reális.
Viszont sokan mások meg úgy döntöttek hogy nem, az egy felesleges tábla, mert nem figyelték, nem látták a helyzetet, vagy akkor éppen nem fordult elő az a helyzet.
Nos, ha így mindenkinek máshol van az "elfogadási küszöbe" (és persze a tudása-tapasztalata, hogy a tábla okát meglássa), akkor lehet-e önhatalmulag felülbírálni bármelyik táblát is?
Igen, vannak rossz táblák de nem kibirhatatlanul sok. Max az gondolja, aki nem érti az okát a kirakásának.
Megjegyzem régebben én is sokat puffogtam a szerintem felesleges táblák miatt. Aztán egy osztálytalálkozó alkalmából Bp-ről elmentünk az ország legészakibb településére (nem jut eszembe a neve, akit érdekel googlizza ki) és mint menet közben kiderült a régi osztálytársam közlekedésmérnök vagy mifene lett. Ha puffogtam, egész értelmesen és érthetően elmagyarázta, hogy miért van ott az a tábla, és mivel rengeteg időnk volt még olyan is előfordult, hogy visszamentünk megnézni egyet.
Azóta tudom, hogy nem az összes tábla volt rossz, csak én voltam sík hülye hozzá, beismerem.
Javasolnék egy ilyen tanulmányutat mindazoknak akik "ezt a táblát lexarom, mert szerintem..." üzemmódban vezetnek. Kár hogy nem lehet befizetni rá, egy-két ismerősömnek már megvettem volna ajándékba. :)
Iza Béla (törölt) 2012.07.12. 14:57:05
Reggie 2012.07.12. 14:59:26
@Emmett Brown: De ez legalabb minden nap eload valahol egy hasonlo performanszot.
Iza Béla (törölt) 2012.07.12. 15:01:38
Az viszont nem, hogy járdának nevezzenek egy nem járdát.
"Max az gondolja, aki nem érti az okát a kirakásának."
Nem érteni kell, hanem betartani. Akkor is betartom, ha tudom, miért szabálytalan (!!!) a tábla elhelyezése vagy használata. Viszont sokat segít, ha jól van kitáblázva és értelmesen oda van rajzolva, hogy miért kell csökkenteni a sebességet.
labi 2012.07.12. 15:07:08
Lehet valóban nem, mert gyakran az útrendszer akkor alakult ki, amikor a konflis bakjáról még tök jól be lehetett látni a szénszállító szekeret.
De nem is kell annyit visszamenni, még 30 évvel ezelőtt se gondolták, hogy mostanra mindenkinek lesz autója. Aztán most már nem olyan könnyű odébbrakni egy korábban épült épületet, felüljárót vagy hidat...
Emlékszem 25 éve megtetem párszor bringával azt az útvonalat, amin most dolgozni járok minden reggel. Nem sok, 20 km. Akkoriban bringásáz közben ha jött kocsi kiabáltunk egymásnak hogy vigyázat. Ez a teljes út alatt kb kétszer fordult elő.
Ma folyamatos a kocsisor, ami ha szar idő van és még páran felveszik esernyőnek az autót alaposan le is lassul. Már kevés.
De nem lehet "csak úgy" átrakni. :)
labi 2012.07.12. 15:10:03
Te magad mondtad, hogy nem érteni kell hanem betartani. Akkor nem kell magyarázó tábla. :)
Az okosnak amúgy sem kell, a hülyének meg hiába is. :)
De amúgy a véleményünk egyzik a dologban.
Iza Béla (törölt) 2012.07.12. 15:11:48
fehso2 2012.07.12. 15:15:51
Úgy gondolom, hogy az árokkal átvágott régi útnál látszik, hogy árok van. 40-nél ezt gondolom lehet látni. Vagy ott van a sűrű növényzet az árokban? A fene tudja, ez így egy elég szar helyzet. de akkor lehet hivatkozni erre, hogy nem látszott rendesen. Oké, lehet, hogy van ilyen gáz helyszín, de azt hiszem ez elég ritka. Valójában a közlekedési szabályok elég egyértelműek. Van az országban 30000 km út, meg ugyanennyi belterületi út. Biztos, hogy mindig találni kivételeket..
Iza Béla (törölt) 2012.07.12. 15:20:05
:D Ezt azért nagy nyilvánosság előtt csak a humorfesztiválon hangoztasd.
"Vagy ott van a sűrű növényzet az árokban?"
Ha az adott sebességnél és látási viszonyoknál annak látható, akkor az is. Ahogy a növényzettel benőtt tábla sem tábla, hanem virágkaró. Amúgy egy-egy takart táblás baleset után hirtelen ki szokott tágulni a tér az utak mentén, előkerülnek az Unimogok és 1 m növényt életvédelmi okokból gyújtóssá alakítanak.
labi 2012.07.12. 15:21:17
Más "mások" meg nem úgy gondolják.
Lehet hogy valahol mind a kettőnek igaza van, annak is akit zavar a zaj/forgalom/házak repedése és annak is aki képtelen 500 méteren tízzel lassabban menni, mert az kilenc másodpercet venne el az életéből, hiszen ezt a kilen másodpercet a családjára is fordíthatná.
De azzal nem értek egyet, hogy saját vélt igaza miatt az egész környéket zajongva bünteti, azokat is akiknek semmi köze ehhez a veszteségéhez.
Vu, de ja vu 2012.07.12. 15:22:04
Egy nem távoli községben volt egy vasútállomás, szakállas sorompóval és "10 percen túl is zárva tartható" felirattal... a 'senior' korosztály még emlékezhet rá.
A RENDSZERVÁLTÁS ELŐTT!!! építették át, hogy az átjáró ne az állomás közepén legyen - ergo minden tolatási mozgásnál le kelljen zárni - hanem a váltókörzet utáni szakaszig meghosszabbították mindkét irányban az utat (full aszfalt!) és így nincsenek kilométeres sorok, max. 100-200 méteresek:-P
Szóval azért a többszázados hagyományokat 25 év után nyugodtan felül lehet bírálni... hallottam én már Új Alaptörvényt is éven belül módosítani... pedig az az Örökkévalóságnak készült:-PPP
Iza Béla (törölt) 2012.07.12. 15:26:17
Lillus23 2012.07.12. 15:26:58
Vu, de ja vu 2012.07.12. 15:33:38
Hmm, tévedtem??? :-D
Nem értek hozzá, csak tippelek:-)
Reggie 2012.07.12. 15:36:51
Iza Béla (törölt) 2012.07.12. 15:37:24
Normális helyen az utak hosszának a csökkentése megérné a kisajátítást is, mivel a karbantartás költségei csökkennek. De ahol csak költségek vannak és nincs karbantartás...
dr. Bubó 2012.07.12. 15:46:24
labi 2012.07.12. 15:51:37
Egy bizonyos esetről beszálünk, ahol az arra járó autósokat ez a "hatalmas korlátozás" (50-ről 40-re) egy szakaszon érinti, ami ha akár ötszáz méter, akkor se több 10 másodperc veszteségnél.
(lehet ennek oka zajártalom, balesetveszély, repedő házak, lényegtelen)
Ezért a 10 másodperc veszteségért valóban arányos lenne szándékosan bűntetni az egész környéket?
Az autósok "vesztesége" olyan apró, hogy max az elbaxot büszkeségüket sértheti, semmi mást. Kicsut nézzük már az arányokat is. :)
Nem úgy működik hogy itt egy muslinca, itt egy tigris, darab, darab, cseréljünk. :)
mono-, duo-, und polizei 2012.07.12. 15:53:18
moophlander 2012.07.12. 15:54:51
Don Quixote de la Ferko 2012.07.12. 16:02:17
Bocs, nem neked szól, hanem az itteni néhány mongoloidnak.
Pontosabban 8.8131699 másodperc a nyereség.
Remélem a fél perc miatt kiborulóknak megfelel ez a pontosság, ha nagyon muszáj, akkor az idióták jelezzék, kiszámolom 20-30-40 tizedesjegy pontosságig.
moophlander 2012.07.12. 16:05:13
Vu, de ja vu 2012.07.12. 16:12:04
- De főnök, ez nem 'izé'... szóval: nem a MI kutyánk kölyke, hanem... érti, ugye?
- Óóó, nagyon sajnálom, de egy csomó akadálya van, természetvédelmi terület, nincs erre a 100 m-re arányosan 200 mFt-unk, meg aztán különben is mit keres maga ott??? Hogy-hogy ott lakik??? Mióta? Ki engedte??? Stb-stb...
@dr. Bubó:
És nem (csak) fides-mafia:-(
Mafia-ország:-(((
Anno a Dacia-val húztuk volna haza a barkáts-betonkeverőt (~1/4 m3-es), mellékúton. Meglátott a helyi rendér, izibe ott termett és közölte, hogy ez nem így működik. Éppen kiskatona voltam, nagy pofával, hát megkérdeztem, hogy ha az ő betonkeverője lenne, és én nem lennék hajlandó hazahúzni, ő hogyan oldaná meg magának... Jó, ha így, akkor szig, jogsi, forgalmi!!!
Szig nem volt, csak katonakönyv, így kegyet gyakorolt: nem akart kib.szni velem, így "futni hagyott":-P
De ez nem ér, mer' ez a mocskos komcsi korszakba' vót, amikor a rendérek megölték az állampolgárt... már ha azzal a lábukkal keltek:-P
Friss jogsival tapostam a 412-es Moszkvának, amikor láttam a tükörbül, hogy jön egy zöld Lada mögöttem. Olyan zöld Lada, amilyet épeszű ember nem vesz és nem is fogad el, csak ha állami szerv:-)
Mivel 80 helyett majdnem 100-zal mentem, gondolom nekik is feltűnt, hogy 90-nél még távolodok, így egy bukkanó után visszavettem. Utolértek, megelőztek, lemeszeltek. Igazoltattak, hümmögtek... tudták hogy gyorsan mentem... aztán elhajtottak (engem).
Érdekes, hogy a pártállami rendőrséget nem frusztrálta, hogy nem talált fogást egy taknyos gyereken...
Reggie 2012.07.12. 16:25:28
De afelol is megkozelithetjuk, hogy ha nem reagalnak ra, mert csak 10 masodperc, akkor elszaporodik ez a korlatozgatas, igy egyre tobb szakaszon fordulhat elo es az a sok 10 masodperc osszeadodik. Jobb elejet venni a dolgoknak.
De ha azt vesszuk, hogy csak nehany autos dudal, akkor nem is nagy zavaras az a 10 masodperc dudalas, (masok is elviselik a vasuti sin mellet azt a zajt amig elmegy/kurtol a vonat,) igy igazabol szavuk sem lehet.
Az a baj, hogy az altalad felhozott ervek, ugyan ugy alkalmazhatoak a te allaspontod ellen is. Pont ezert 1:1 a helyzet.
Emmett Brown 2012.07.12. 16:31:47
45-36=9 :)
további jó számolgatást.
Don Quixote de la Ferko 2012.07.12. 16:36:26
Igen, pontosan rád gondoltam, mikor az idiótákról volt szó.
Örülök, hogy ilyen gyorsan jelentkeztél.
Gratulálok, nagy észre vall.
Emmett Brown 2012.07.12. 16:38:47
komolyan, te próbálsz beégetni, miközben épp most rántottam le a leplet arról, hogy a nagy rössel és szuperpontosan kiszámolt értékeid hibásak? na ehhez aztán tényleg pofa kell.
várom a levezetésedet, talán tudunk neked segíteni, egy kis középszintű matek korrepetálás úgy látom, hasznodra válna..
Reggie 2012.07.12. 16:39:02
Emmett Brown 2012.07.12. 16:42:46
Reggie 2012.07.12. 16:43:54
www.jatekplanet.hu/dino-matematikai.html
Reggie 2012.07.12. 16:45:01
Don Quixote de la Ferko 2012.07.12. 16:45:49
Csak szólok, hogy ne halj meg hülyén, amire igazából nagy esélyed van.
500 méter ötvennel 36.23188405 sec.
500 méter negyvennel 45 sec.
A kettő közötti különbség a matematika mai állása szerint 8,76811595 sec.
Áttérhetünk a te matematikádra is, de szerintem maradjunk annál, amit rajtad kívűl mindenki megtanult még az általános iskolában. Az, hogy ez neked nem sikerült, és hiánya láthatóan frusztrációt okoz, nem különösebben érdekel, és veled együtt szarok rá.
Örülök, hogy ismét segíthettem.
Szólj, ha van még valami problémád.
Don Quixote de la Ferko 2012.07.12. 16:46:43
Így is éppen elég nagyot égtél.
Csak így tovább, nagyon szívesen csinálok belőled még nagyobb hülyét.
Alikam 2012.07.12. 16:47:10
Én is találkoztam olyan 30-as útszűkület táblával, ami azután maradt kint, hogy pont, hogy kiszélesítették az utat:) De a mai napig kint ezzel együtt egyetértek azzal, aki azt mondja, hogy nem kell önhatalmúlag rongálnia táblákat, mert van bizony amelyiknek van értelme, csak az egyszeri autós képtelen felfogni, olyan ez mint a lakott területen kívüli 60-ason háborgók, akinek a szájukba kell rágni,hogy azért van ott a 60- mert bekötőút csatlakozik be és bár te vagy a pesti kiafaszagyerekparaszt, és nem jársz azon az úton, más onnan fog rákanyarodni 0 km/h-ról és nem vicces ha azt a 90-100-al száguldók között kell meglépnie.
Amúgy a megoldás, ha nem látod értelmét, írni kell a magyar közútnak vagy az illetékes önkormányzatnak és meg kell őket kérni, magyarázzák meg, hogy mi indokolja azon tábla ottlétét.
Don Quixote de la Ferko 2012.07.12. 16:47:49
Használd egészséggel. Bár láthatóan lieblingednek nagyobb szüksége van rá.
Reggie 2012.07.12. 16:51:00
a) 500/(50/3.6)=500*3.6/50=10*3.6=36
b) 500/(40/3.6)=500*3.6/40=12.5*3.6=45
45-36=9
Idiota...
Emmett Brown 2012.07.12. 16:52:58
@Don Quixote de la Ferko: nah akkor kezdjük a km/h és a m/s között az átváltás: 1m/s= 3,6km/h
tehát 500 méter megtételéhez: 500/50*3,6 sec szükséges. ez 36, tehát már itt megbuktál.
a 45 valami csoda folytán neked is jó lett.
500/40*3,6= 45 :)
felhívom a figyelmedet a fordított arányosságra: két mennyiség szorzata (sebesség és az idő) állandó (út). ha a szorzat egyik tagját 20%-kal csökkentem, mennyivel növekszik meg a másik, hogy az érték állandó maradjon?
Reggie 2012.07.12. 16:54:37
Emmett Brown 2012.07.12. 16:54:55
Reggie 2012.07.12. 16:56:41
Emmett Brown 2012.07.12. 17:00:37
segítek:
500/36 az nem egyenlő 13,8-cal, az egy végtelen szakaszos tizedestört, tehát a 13 után következik a tizedesvessző, és végtelen sok 8-as.
Vu, de ja vu 2012.07.12. 17:34:42
Amúgy ez lényegi kérdés, javaslom ne hagyd abba! A Pi-t is mióta számolják, és milyen jól keresnek vele. Szerintem a milliomodik nyolcas után Rád is felfigyelnek, ha nem más, az ápolók:-)
Árnyaljuk: 50/3.6=lim 13.9 (és pont)
Ha nem bírod abbahagyni: az megvan, hogy gyök2=2?
Emmett Brown 2012.07.12. 17:44:01
amúgy amit árnyalsz aszerint 50/3,6=14, ugyanis lim 13.9(pont) az 14-gyel egyenlő. Gondold végig inkább lim 50/3,6-ként. Az a 9es meg 8as lesz.
Reggie 2012.07.12. 17:59:28
flea 2012.07.12. 18:23:12
qwertzu 2012.07.12. 18:36:04
"500 méter ötvennel 36.23188405 sec."
Butább vagy mint egy ötödikes az tuti. Szerintem húzz bele, mert van olyan kormányzati terv, hogy 8 osztály nélkül nem lehet jogsid.
Vu, de ja vu 2012.07.12. 19:06:47
Nem akartam direkt felhívni erre a figyelmet, de muszáj lesz: NEM MATEK-BLOG!!!
Ha elbasztam, hát elbasztam, 8 vagy 9, pont vagy felső aposztróf, kurvára mindegy, mert huszonéve szigorlatoztam, akkor sem értettem mindent, mára már a lányom házifeladatát se:-(((
ÉRDEMBEN esetleg van-e az uraknak hozzáfűznivalója, vagy leragadunk a 13.8 vs. 13.9 m/s kérdésnél???
Javaslom, hogy ideiglenesen kitűzött sebességkorlátozás túllépése esetén lehessen szakértőt igénybe venni, hogy indokolt volt-e a kinthagyás, fizikailag volt-e értelme a 10 méterenként kirakott 80-60-40-30 tábláknak, vagy az egyik irányból 60, másikból 30 (ilyet hoztunk bakker, mit tehetnénk) korlátozásnak!!!
És igen, 50 km/ó-nál CSAKNEM 14 métert tesz meg a nyomorult a járművével... de kérdés az, hogy MEGÁLL-E!!!
...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.07.12. 19:25:49
Reggie 2012.07.12. 19:36:45
Erdemben meg eleget szoltam hozza(olvassal vissza), sot onnan indult. Az elvarratlan szalakat pedig nem szeretem. Nem kotelezo olvasni a kommentjeimet.
Vu, de ja vu 2012.07.12. 19:50:51
huspotyolo 2012.07.13. 01:04:50
Ez a matekos mellékszál igen jó, már ezért megérte benézni. Így felsülni a felsőbbrendű szöveg után... :D
ON
A posztban feltett kérdésre pedig már jópáran válaszoltak előttem.
csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2012.07.13. 08:15:42
Én idióta turista pedig nem merek többel menni, mert ki tudja melyik bokorban leselkedik a rendőr. Mögöttem a helyi autósok pedig csúnyán néznek, hogy lassan megyek.
Emmett Brown 2012.07.13. 08:29:05
kell az 2012.07.13. 09:19:06
És hogy miért van
Pár hónapja kitalálták hogy javításokat végeznek a Berettyóújfalu-Debrecen között a 47sz főúton , ez meg is oldották sebesség korlátozással majd mikkor végeztek leszedték a táblákat
Csakhogy jött a meleg
És persze amit a magyar Közútkezelő végez az olyan is
Ahogy megjött a meleg a frissen javított részek megolvadtak, és a kamionok kerekei jó tenyérnyi darabokat kezdtek felszedni és dobálni a többi autósra
Ekkor megint jött a jó magyar szakértelem, egy teherautó platójára feltettek pár mázsa apró kavicsot meg három munkást lapátokkal, és ahol megolvadt szépen lehintették
Persze ehez kirakták a 40-es táblákat
És ez a apró kavicsos hintést pár naponta elvégzik a melegbe mert csak tüneti kezelés és újra felszedik a járművek, teljesen kijavítani nem fogják csak megvárják hogy hűljön az idő
_____________ 2012.07.13. 09:27:15
Emmett Brown 2012.07.13. 10:35:53
labi 2012.07.13. 11:28:16
Nyolc egész mittodoménhánytized veszteség még nekem is simán beleférne, de kilenc már nem! Nem akarok tizedmásodperceket elvenni a családomtól! :)
dr.Hüppögő Balneológus 2012.07.14. 18:53:36
Kitehetnének egy nulla sebesség korlátozó táblát, az eredmény ugyanaz lenne.
Agyalágyult barmok!
dr.Hüppögő Balneológus 2012.07.14. 19:11:19
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.07.15. 09:12:39
D4D 2012.07.17. 10:15:02
A sok tábla miatt nincsen valódi súlyuk a tábláknak.
Szlovákiában például ha látok egy veszélyes útkanyar táblát, akkor fékezek, mert tudom, hogy veszélyes a kanyar.
Itthon rengeteg veszélyes kanyar tábla van kirakva, harmada legalább olyan kanyarokban, ahol gázelvétel nélkül lehet menni.
Itthon, ha történik egy baleset, például a nyílegyenes úton egy frontális, akkor a balesetvizsgáló bizottság megállapítja, hogy ha ott 60-as korlátozás, valamint előzési tilalom lett volna, nem történt volna baleset. Ezért másnap ki is baxxák a táblát, és nem a jogosítványszerzés feltételeként a vezetni és közlekedni tudást vezetik be.
D4D 2012.07.17. 10:20:35
Először is a rendőrségnek nem sok köze van a táblák kihelyezéséhez, és a kintmaradásukhoz sem.
- Ha tehát az utca mindkét végében egyirányú tábla van, a rendőrség nem intékedik???
még építési terület, csak éppen nincs ott a következő munkafázist végző.
- Jártam már több országban, ahol az egyes munkafázisok között nem várnak napokat (Budakeszin legutóbb konkrétan 27 napot! vártak egy 2 négyzetméteres aszfaltréteggel)
D4D 2012.07.17. 10:43:20
Tény: A tábla olcsóbb, mint a biztonságos járda.
D4D 2012.07.17. 10:48:17
D4D 2012.07.17. 10:49:49
Az úton haladva, közlekedés közben mi a f..z közöm van a földhivatali bejegyzésekhez?
D4D 2012.07.17. 10:54:27
Ma folyamatos a kocsisor, ami ha szar idő van és még páran felveszik esernyőnek az autót alaposan le is lassul. Már kevés.
De nem lehet "csak úgy" átrakni. :)
- Nem átrakni kell. Szélesíteni. Tehermentesíteni.
D4D 2012.07.17. 11:00:27
Hasonló, mint az M7-esen felfelé a 100-as táblák Fehérvár és Érd között.
D4D 2012.07.17. 11:06:44
- Pártállami rendőrség idejében elég durván nem adtam meg a rakpartról felfelé az elsőbbséget egy taxinak. aki tegyük hozzá kb 100-140-el jöhetett. Akkoriban (első 1000km-en belül) ezt nem tudtam még felbecsülni. Rendőr csak a dudálást halotta, meg azt látta, hogy nem a sávban jövök, hanem a veszélyt felismerve, forgalom elől elzárt területen stb keresztül toronyiránt jövök fel.
Kb 20 percig beszélt a lelkemre, hogy milyen veszélyes dolog az, ha hanyagul győződök meg a többi közlekedő helyzetéről és sebességéről.
Majd elköszöntünk, és azóta, ha fikarcnyi kétségem is van, a biztosat választom, és nem vállalom a bizonytalant.
D4D 2012.07.17. 11:22:50
Végre egy józan hang:))
Tapmancs 2012.07.18. 07:59:54
D4D 2012.07.18. 09:31:13
www.magyarkozlony.hu/
Itt látod, mi az, amit kihirdettek.
Tapmancs 2012.07.18. 09:40:26
(---Flúgos Buszos---) 2012.07.21. 17:24:44
47-es főút volt Debrecen és Berettyóújfalu között minden falunál.
FDToth 2012.07.23. 14:17:01
Nem akarok külön bejegyzést készíteni, így egy egyszerű hozzászólásban tenném fel a kérdésemet:
kaptam egy levelet + csekket, mivel 50 helyett 78-cal közlekedtem (elviekben egy városban...), így 30eFt.
Megnéztem a fotót, én autóm, de ugye csa hátulról látszik + rendszám, környezet nem.
megnéztem maps-en a fotón levő címet és a koordinátát. a kettő között, kb 1 km a különbség, a cím városon belül van, a koordináta pedig úgy látom h városon kívül (ettől még lehet h városon kívül is 50 volt...)
Kérdésem: az, hogy nem egyértelmű a szabályszegés helyszíne, befolyásolhatja-e a büntetést? Adott esetben törölhetik is?
(9 éve vezetek, városban, községekben, faluban mindig betartom az 50-55-öt, ezért is furcsa a bünti. Aznap mögöttem jöttek ismerőseim, kb. ugyanolyan sebességgel, ők nem kaptak levelet...
Rendőrséget már felhívtam, küldenem kell nekik egy levelet az észrevételemről és megnézik...)
Köszi a válaszokat!
üdv.
qwertzu 2012.07.24. 09:57:03
Amúgy amíg ingyen van próbálkozz nyugodtan, abból baj nem lehet, de szerintem úgyis az a hozzáállás, hogy fizess mert csak. Pedig ugye mibe kerülne olyan felvételeket készíteni, amin látszik a környezet? Bíróságra menni szerintem nem érdemes, amennyire netes írásokból ki lehet venni elvtelenül pucsítanak a rendőrség előtt.
totalcar.hu/magazin/kozelet/2012/07/19/csaltak_a_radarozo_rendorok/
Érdemes elolvasni a végén az ügyvéd tanácsát.
Amúgy meg írd le, hogy a képen nem létszik hol készült, a GPS koordináta, meg lakott településen kívüli helyen van. Ebben mondjuk nem árt biztosnak lenni, mert ha a lakott település vége/kezdete tábla kint van a pusztában akkor vége a dalnak.
FDToth 2012.07.24. 10:47:59
Itt elérhető a fénykép (rendszám takarva):
kepfeltoltes.hu/view/120724/DisplayPicture_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Nem tudod esetleg, hogy a képen is látható útszéljelző oszlopotat lakott területen belül is használják?
A fő gond az, hogy a fényképen szereplő cím-en én tuti nem voltam, a 76-oson közlekedtem. A cím és a GPS koordináta között 700 méter a távolság. Hol is történ akkor a szabálysértés? Melyik az irányadó?
Egyébként gyanakszom arra, hogy ez a városvége tábla környékén készülhetett...
Mindegy, pénteken megnézem a helyszínt, le is fotózom, ha pedig ott a tábla akkor buktam, fizetek...
qwertzu 2012.07.24. 11:23:54
maps.google.hu/maps?saddr=Balatonszentgy%C3%B6rgy,+Berzsenyi+D%C3%A1niel+utca+1&daddr=46.691599+17.304016&hl=hu&ie=UTF8&sll=46.690877,17.299604&sspn=0.006572,0.015836&geocode=FfVyyAIdDuYHASkP9Wjwb_xoRzFxwlPqKMQAEw%3BFQ91yAId0AkIAQ&mra=prev&t=m&z=17
De ha pénteken úgy is arra jársz, akkor egyszerű a helyzet, gondolom nem sok kövön szerepel pont a 4-es szám. Ha az oszlop kívül van, akkor nyertél, ha belül akkor nem.
FDToth 2012.07.24. 13:03:34
Épp most nézegettem a norc-ot és sztem ez az én saram... itt azt látom h a lakott területnek fizikai valójában vége, van utána egy kereszteződés, majd egy főút tábla, alatta egy 2 sávosra bővülő kék tábla. Majd kb. 150-200 méter múlva a két sávos út mellett jobbra a város vége tábla...
Egy a sok helyszín közül, ahol pénzt lehet beszedni. Hogy mi indokolja ennyire kívülre tenni azt a táblát??? Azért megnézem majd élőben is:))
qwertzu 2012.07.24. 13:35:14
Az viszont tény, hogy ez egy nagyon köcsög mód távolra tett lakott település vége tábla.
flea 2012.07.24. 13:57:33
A korrekt megoldás az lenne, ha a kereszteződés után kifelé lenne egy (mondjuk) 70-es tábla, amit aztán a település végénél feloldanának. Na de Magyarországon a józan ész kedvéért nem raknak ki plusz 2 táblát...
Iza Béla (törölt) 2012.07.24. 20:15:16
@FDToth: Pedig az Szentgyörgynél egy egész jól belátható dolog. Én sokszor keresem a lakott területek elején a lassító kanyarokat és középszigeteket, jobban látszanak, mint a tábla és előjelzi a lakott területet. Más kérdés, hogy van, ahol már a másodikat építik, mert kíjjebb nőtt a falu...
FDToth 2012.07.25. 09:25:50
FDToth 2012.07.25. 09:27:27
Talán a sávosra bővítést nem ilyen közelre kellett volna építeni, hanem a tábla után...
FDToth 2012.07.25. 09:50:14
Aznap Vonyarcvashegyre mentünk, és mivel nem nagyon szeretek pályán menni (csak idegeskedés az egész a sok-sok össze-vissza közlekedő miatt), így Budapestről a régi 1e-s úton mentünk, majd utána Zámoly, Fehérvár, Veszprém, Tapolca.
Visszafele rávettek h menjünk pályán, így mentünk Szentgyörgy felé. Az ember vezetés közben beszélget, nézelődik, figyel és településen belül szépen 50-55-tel megy. Gondlom az volt h láttam h a kereszteződés után két sávos az út, így rányomtam, mert ugye elvileg ott már 90 a megengedett. a forgalom is sokszor azt diktálja h gyorsabban kell menni. itt is kicsit életszerűtlen, hogy az emelkedő közepéig 50-nel kell haladni, miközben 90-nel simán lehetne. (befelé már indokolt a kereszteződés miatt a sebességkorlátozás)
Iza Béla (törölt) 2012.07.25. 11:51:50
"a forgalom is sokszor azt diktálja h gyorsabban kell menni"
A forgalom? Értem, hogy mindenki gyorsabban megy, de akkor megadják a telefonszámukat, hogy ha bünticetli jön, akkor közösen fizetjük, mert együtt mentünk? Ha ott lakott terület van (most tekintsünk el attól, hogy Szentgyörgyön miért nem lehetett legalább egy 70-es táblát keríteni), akkor már jelzés híján 50. Ha valakinek nem tetszik, előzzön meg, az előzést meg segíteni fogom (kötelező). De ne mondja senki, hogy attól, hogy a többiek gyorsabban mennek, nekem sem kell betartani a KRESZ-t.
FDToth 2012.07.29. 19:46:54
Ha legalább a község közepén trafiznának és nem a tábla előtt 50-100 méterrel, ahol 10-ből 7-en már gyorsítanak (mivel erős autóm van, így 50-ről 90-re pár sec uh... mondjuk érdekes, mert öcsémék jöttek mögöttünk, ugyanilyen autóval és sebességgel, mégsem kapott csekket...
Azt is megnéztem h honnan fotózhattak. Egy szép zöld terület, ahol már vannak keréknyomok és egy nagy fenyőfa. Gondolom utóbbi mögé beállva...
Jár nekik a 30 rongy, legalább megvan az egyik dolgozójuk negyed havi bére...
birkocs 2012.08.02. 10:40:17
www.facebook.com/Ismerkedj/app_331272020276358