A magyar autósok idegeit egyik legjobban borzoló probléma, amiről Zsu is írt nekünk. Néhány éve az egyik kereskedelmi rádióban külön akció is indult az indokolatlan és értelmezhetetlen táblák összeírására. Persze a mai napig sok helyen találni erre szép példákat, főleg építkezések után hónapokig úgy felejtve. Leginkább a sebességhatárokkal van gondunk, mint a mostani posztban is. Legtöbbünknek azért van némi sejtése arról, mire jók az ilyenek, bár itt inkább arra láthatunk példát, hogy a rend őre is szabályt szeg, ha az betarthatatlan.
Régóta olvasom a blogot, és bár Romániában élek, hasznosnak és érdekesnek találom az itt megjelenő történeteket és kommenteket. Most azért bátorkodom írni, mert a múlt héten Magyarországon utaztunk a családommal és valami nagyon összezavart minket :).
Szóval, Debrecenbe utaztunk Nagyváradról, vagyis Ártándnál léptük át a határt. Rögtön a határ után mindig is volt valamilyen sebességkorlátozás, ha jól emlékszem, akkor addig a kereszteződésig, ahol Biharkeresztes felé kell letérni. Ám most, végig Debrecenig, mindenhol 40-es korlátozás van, hol útszűkületet, hol pedig kavicsfelverődést jelző táblával együtt. A baj az, hogy sem útszűkület, sem pedig kavics nem volt az úton (leszámítva egy település kijáratát, már nem emlékszem a nevére), és úgy tűnt, hogy mi vagyunk az egyetlenek akik próbáljuk betartani a korlátozást (bár mi is 60-al száguldoztunk).Amit még észrevettem, bár lehet semmi jelentősége nincs, hogy ezek a táblák mintha kisebbek lennének a többinél, de láttam más táblát is ami kisebb volt. Végül nem mentünk Debrecenig 60-nal, mert mikor egy rendőrautó is megelőzött minket (és még sokan mások), apum úgy döntött, ha neki szabad, akkor nekünk is. Szóval ha valaki tudja, hogy miért vannak ott a táblák, illetve hogy tényleg akkor is be kell tartani őket, mikor láthatóan nem igaz ami rajtuk van (pl. útszűkület), akkor örülnék a válasznak.
Az utolsó 100 komment: