Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Visszaelőzött az ügyeletes

2012.12.28. 11:00 :: Don Blasius

Időnként előkerül a téma, hogy mennyire vezetnek szabályosan és biztonságosan azok, akik megkülönböztető jelzést is használhatnak, ha az egyébként nincsen bekapcsolva. Ilyenkor ugyanolyan résztvevők a forgalomban, mint bárki más, mégis én legtöbbször igyekszem őket előreengedni, és talán sokan elnézik nekik (leginkább a mentőknek), ha a megengedettnél gyorsabban mennek vagy esetleg tiltott helyen előznek. Volt már hasonló esetről korábban vita itt, akkor sokan azt írták, hogy bár szabálytalan volt, de nem volt veszélyes, ahogyan előzött. Miki esetében már vitatható ugyanez. Ennek megítélésében fontos szerepe lenne annak, ki mikor jelezte (ha egyáltalán) előzési szándékát, ez viszont a történetből nem derül ki.

"Régóta olvasom a blogot, de most már írok is" felhasználók táborát erősítem. Az alábbi, tartalmilag azonos levelet elküldtem a Szentesi Kistérség Többcélú Társulásának is, amelynek a felirata az autón szerepelt.
 
The_Dirty_Rav_by_liltimmy1313.jpg
 Ma egy  központi orvosi ügyelet feliratú Toyota RAV-4, megkülönböztető jelzéssel ellátva, de azt nem használva közlekedett Nagymágocs irányából a 45-ös út felé k.b. 85 km/óra sebességgel. Én kb. 105-el megelőztem, és rákészültem az előtte haladó autó megelőzésére is, ekkor a "Központi Orvosi Ügyelet" feliratú RAV-4 a defenzív vezetés szabályait megsértve visszaelőzött, szerencsére észrevettem a visszapillantóban, a ritka forgalom miatt erre, és más hátulról érkezőre sem számítottam volna. Rátalált a gázpedálra, így kívánva Boldog Karácsonyt! Az én autóm nem hivatali, és páv 1-el sem rendelkezem, (csak 2, és 3-al), Így lehet, hogy megúsztunk egy csattanást. Kíváncsi leszek az üzembentartó válaszára, de azt hiszem, rövidesen beszerzek egy autós fedélzeti kamerát!

67 komment

Címkék: index biztonság közlekedés autó sztereotípia veszélyes mentő gyorshajtás előzés megkülönböztető jelzés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.12.28. 11:24:17

"Én kb. 105-el megelőztem,"

inkább maradtál volna csendben.

"defenzív vezetés szabályait megsértve"

kevered a szezont a fazonnal. a defenzív vezetés szabályait te sértetted meg. amikor nem figyelted folyamatosan a forgalmat. meg amikor ahelyett, hogy beálltál volna a 85-tel, szabályosan közlekedő autó mögé, inkább megelőzted.

"szerencsére észrevettem a visszapillantóban"

igen, az a szerencsétlen tükör azért van, hogy rendszeresen belenézzünk. különösen sávváltások megkezdése előtt.

"Boldog Karácsonyt"

karácsony. kis "k"-val.

"és páv 1-el sem rendelkezem, (csak 2, és 3-al)"

irreveláns. lenne. ha nem olyan dolgokon problémáznál, amiken akkor sem kéne problémáznod, ha egyáltalán nincs pávod. szerintem fél disznóért vetted a jogsidat és a pávokat is.

röviden:
szabálytalanul és felelőtlenül vezettél, és még neked áll feljebb?
te is inkább add vissza a jogsidat...

jarics 2012.12.28. 11:33:06

szóval ritka forgalmú uton megelőzöl egy autót, majd egy másik mögött balfa5zkodsz. Majd csodálkozol, hogy megelőznek. Utána még fel is nyomod a dokit (?) a munkahelyén. 5zarfa5zú lúzer vagy!
"szerencsére észrevettem a visszapillantóban" részre már reagált a kolléga.

jarics 2012.12.28. 11:34:26

"a ritka forgalom miatt erre, és más hátulról érkezőre sem számítottam volna." Eegen. A tükör az autóban nem arra van, hogy magadra mosolyogj benne.

GregDzsi 2012.12.28. 11:42:38

xaba99 kicsit élesen, de a frankót mondja:
- 105-tel országúton: >= 30.000 Ft
- "rákészültem az előtte haladó autó megelőzésére is": ha rákészültél volna, nem "szerencsére észreveszed", hanem irányváltoztatás előtt kötelezően, és rutinból belenézel a tükörbe. Ha ezt vizsgán hagyod ki, az kapa, ha baleset a vége, te leszel a hunyó - valszegakkor is bukó ha a másik gyorshajt, mondjuk akkor a másik sem ússza meg.
- PÁV? Kamera? Először a standard kezelőszervekkel boldogulj rutinszerűen.

Don Blasius: ilyen posztokkal hitelteleníted e nemes célú blogot:(

csárlszbrunzol 2012.12.28. 12:37:43

@xaba99: Ha már nyelvtannáciskodunk, akkor emlékezzünk meg csöndben a nagyon sokszor, de mégis helytelenül, használt "-val", "-vel" rag helyett "-al", "-el"-ről is.

Ja, és irreleváns :-)

Egyébként valóban vicces a poszt! :-)

Csigorin 2012.12.28. 12:40:37

szoval te sebesseghatar folott elozol szerinted teljesen jogosan. mas teged ugyanigy eloz, szerinted teljesen jogtalanul es veszelyesen.
ez enyhen szolva is elfogult.

Vagy az a bajod hogy eddig 85el ment, utana meg gyorsabban? Talan szigoruan tilos a sebessegen valtoztatni utkozben?

Ha az a bajod hogy gyorshajtott akkor meg magadnak is felrohatod...

Krunpli · http://www.mobilize.hu 2012.12.28. 12:53:30

A leveliro teljesen hulye.
Az okokat már elmondtak elottem is.

indapass90210 2012.12.28. 12:54:32

@Krunpli: szerintem is hüje a posztoló!

Bár lehet, hogy csak az árkádba igyekezett, mert ott most lehet ingyen szarni.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.12.28. 13:04:44

@csárlszbrunzol: húbasszus, azt észre sem vettem, hogy "százötel" ment...

LAPE 2012.12.28. 13:15:52

"Az alábbi, tartalmilag azonos levelet elküldtem a Szentesi Kistérség Többcélú Társulásának is"

Nagyon helyes! Legalább röhögnek egy jót rajtad ők is.

MrZed001 2012.12.28. 13:23:43

Aki szerint sebességhatáron belül kell előzni, azt szívesen kizavarnám egy BP-Szolnok-Debrecen oda (ha azt túléli, akkor vissza) útra a 4-esre ... de úgy, hogy fixen tiltson le a kocsija 95-nél.

Az első 50-el totyogó IFA, kamion előzése közben szörnyethalna.

hawkeye 2012.12.28. 13:24:31

Kedves Poszter!

Ha egyszer leesel az egódról, nagyon összetöröd magad.

Ilyen hisztit csapni azért, mert megelőztek...

Suzukid-e van...? :)

HakapesziM 2012.12.28. 13:43:09

Hát van ilyen, nem nagy ügy. Rengeteg ilyen - olyan security, betegszállító, rendőrautóhoz, megszólalásig hasonló különféle jármű van az utakon, ezek vezetőinek némelyike nem tudom mit gondol magáról, furcsa dolgokat produkálnak néha.
Előzéskor néha bele kell húzni, még akkor is, ha átlépjük a bűvös és szédítő 90 - et, mert könnyen előfordulhat, hogy egy mégoly megfontolt előzést is csak úgy lehet befejezni, ha rákapcsol az ember, mit számít ilyenkor a sebesség, túlleni rajta, utána vissza lehet lassítani.
Svédországban a mindentbetartás fellegvárában gyakran látom, 85 - öt megyek a kamionnal, elkezd a papa előzni az amúgy bivalyerős, márkás kocsijával, de csak 90 - nel, hogyisne, hogy megsértse a szabályt. Hová vezetne az.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.12.28. 15:11:35

@MrZed001:
A fizika jelnlegi állása szerint az 50-nel totyogó IFÁt kb. 3 másodperc alatt meg lehet előzni szabályosan.
Ha ennyi hely nincs a szemben jövők között, bele sem kezdek az előzésbe. (Tudom, gyáva nyúl vagyok.)
Szoktam járni a 4-esen és szoktam (szabályosan) előzni is.
Van jópár szakasz (jellemzően olyan helyek, ahol nem jönnek rá, hogy már nincs sebesség korlátozás, és 50-60-nal totyognak), ahol gond nélkül lehet előzni, azokat türelmesen meg szoktam várni.

MrZed001 2012.12.28. 15:26:08

@xaba99:
Abonyig még istenes a 4-es, sok rendes egyenes szakasszal.
Az abonyi elkerülő viszont már egy halálszakasz, egyenesnek tűnő be nem látható kanyar ... merthogy csak az egyik útpályát építették meg már megint (lásd M0).
A 4 sávos részek OK, van is vagy 15 km belőle, pedig vagy 15 éve még az előző Orbán kormány kezdett neki :D

Szolnok-Debrecen között már kevésbé egyenes, több a kanyar ... na de ami azután jön Nyíregyháza, Kisvárda ... na ott már igen durván látszik, hogy nem mertek bizonyos akkori gazdák földjeihez hozzányúlni. Az egyik helyen majdnem U alakba kerüli az út egy ilyen telek végét.
Arra ténylegesen 3 mp-ed van előzni.

Amúgy megnézném, hogy 50-el totyogva az IFA mögött, ki-ki kandikálva, majd kiugorva, ugyan meddig jutnál 3 mp alatt max 90-re gyorsulva (az is idő amíg 90-re gyorsulsz ugyebár).
A pótkocsi végéig ?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.12.28. 17:03:41

Én hülye már azt hitem, hogy végre lesz egy normális poszt, de megint csak egy balfasz posztoló sírását lehet olvasni.

Egyébként tényleg előfordul, hogy a megkül. jelzéssel ellátott autó veszélyeztet másokat. Kb. két hete nagyon sűrű ködben, egy kanyargós úton, ami még tiszta időben is beláthatatlan, nem még ködben mentem egy autó mögött olyan 50-60-nal (a látási viszonyok miatt), erre utolért egy betegszállító (nem mentő), és nekiállt előzni, merhogy a kamiont azt mindenképen meg kell előzni. Persze ahogy kell, szemből megjelent egy autó, erre mit csinál betegszállító barátunk? Rám rántja a kocsit, amikor még mellettem van. Nagy élmény volt elrántani a kormányt, lemenni a felázott padkára, majd onnan visszajönni. Persze utána mint aki jól végezte dolgát, beállt közém, és az előttem haladó személyautó közé, és így mentünk még vagy 10-15 km-t. Szóval igazán megérte előzni.

(---Flúgos Buszos---) 2012.12.28. 17:05:56

Azt még az előttem szólók kihagyták pontos paragrafussal,hogy az előzés megkezdése előtt meg kell győződni PONTOSAN arról,hogy nem-e kezdték meg az előzésünket.

Poszter jobb lesz,ha a PÁV II. is önként vissza viszed a Vajdahunyad utcába,és az első ügyintéző hölgynél szó nélkül lerakod.

Nálunk annyi a szerencse,hogy a műszaki főnököm egy ilyen "hasonló" eset után felhívott,hogy jött egy panasz. Én is elmondtam neki, a verzióm,és az utolsó mondata neki is az volt,hogy a töketlenkedőkkel ő is szokott vitázni egyet,ha annyira balfék.

Lehet,ordiálós röhögésben fogják ütni a billentyűzetet,és visszaírnak az autózznak,ha megtudják,hogy ide is elküldte a MÓKAMIKKI!

_____________ 2012.12.29. 00:01:33

Az szerintem buziság volt ha egyszer megelőzték akkor miért kellett visszaelőznie rögtön a RAV-4 vezetőjének, ez gyenge idegzetre vagy frusztráltságra vall.
Ezt leszámítva minden a poszter ellen szól, petárdázó süncsaládok kívánok a valagába :-D

(---Flúgos Buszos---) 2012.12.29. 01:29:10

@_____________: Nem csak a posztert előzte meg te gólya,olvass,és értelmezz.

Nektek furcsa lehet,ha útközben intézték az anyós ülésen a dolgokat,vagy akkor érkezett jelentés,hogy hova kell azonnal menni?

kell az 2012.12.29. 11:32:39

@MrZed001:
Én csak Püspökladány meg Szolnok között használtam sokat a négyest, de aki ott nem megy min 95-el az veszélyezteti magát , és hogy miért
Mert ha egy kamion vagy román busz utolér (a román buszok tudnak 100-al is menni simán)akkor hótziher hogy megfog próbálni előzni és biztos hogy nincs annyi hely hogy normálisan végrehajtsa
Amúgy én szeretem a négyest irtó jó adrenalin növelő út , főleg ködben
Amúgy szerintem Szolnok és Budapest között kész felüdülés a négyes
Debrecen után a meg a tirpákok tömkelege miatt veszélyes újra

nemnagyember 2012.12.29. 11:55:41

A sorok között olvasva azt látom, hogy a mikropéniszű posztoló utolérte az ügyeletest, aki az előtte haladó miatt, előzésre felkészülve ment valószínűleg 85-el. Miután bravúrosan megelőzte, nem találta elég elősnek autóját a tötymörgő megelőzésére, de behúzott a felezőig, és várta a neki megfelelő pillanatot. Az ügyeletes tökösebb volt, előbb kivágott. Mindennap megtörténik, de ha ez felbosszantotta a posztolót, akkor irígylem a gondjait...

Reggie 2012.12.29. 13:04:45

Kedves posztoló! A kamerát állítsad majd magadra, mert az utakon úgysem találsz nagyobb balfaszt.

"streetfighter" 2012.12.29. 16:00:45

Én mindig mondom, hogy sok a birka az úton.
És még ki is posztolja. :)
A tükröt minden manőver előtt nézni kell, még a kihalt úton is, mert lehet, hogy pont arra járok, és nem 90-nel. :)

tundrazuzmo (törölt) 2012.12.29. 18:50:42

Hülye barom posztoló!

Általánosba jártál-e? Már ott tanítják ugyanis, hogy MENTŐT 104-GYEL ELŐZÜNK, 105-TEL A TŰZOLTÓT ELŐZZÜK !!!

FreeWilly! 2012.12.29. 23:18:21

@GregDzsi:
105 orszaguton objektív felelősséggel 0 forint. Helyszinen meg kevesebb, de az csak akkor, ha megállítják. Gondolom sosem mentél még országúton 90-nél gyorsabban.

akárki lehetek:-) 2012.12.30. 09:03:28

@tundrazuzmo:
:)

@FreeWilly!:
lakott területen kívül egyéb úton: 90km/h
Ha hozzáadjuk a nem OMH által hitelesített km óra 10%-át, akkor is 99. A 105-ért már számol a kassza, ha úgy van beállítva a mérőberendezés, és ha kell a bevétel akkor úgy állítják be.

HakapesziM 2012.12.30. 10:31:04

@akárki lehetek:-): Szerintem 90 - nél a 105 km/h óra még pont jó, különösen a km óra szerinti sebességet értve, mert az valójában nincs 105. Pályán van tapasztalatom, 150 - nel - óra szerint - kb. tucatszor elhajtottam mérőautó mellett. Nem küldtek büntetést egy esetben sem. Helyszínen megállítva ezen esetekben is tudnak büntetni, de ez ma már nem jellemző.

akárki lehetek:-) 2012.12.30. 11:16:48

@HakapesziM:
Egyetértek, én csak a lehetőséget írtam, mivel a hatóságnak lehetősége lenne már 99 mért érték felett büntetni, de általában +20km felett büntetnek.

akárki lehetek:-) 2012.12.30. 11:20:28

Egyébként gumimérettől is függ az óra által mutatott és a valódi sebesség. Nekem pl a téli gumival (185/65x15), többször lemérve szinte hajszálra annyit mutat, mint amennyivel megyek. A nyárival (195/55x15) viszont 8-9%-ot pluszban mutat az óra.

"streetfighter" 2012.12.30. 15:42:33

@akárki lehetek:-):
Nem csoda, hiszen 512 fordulat/km helyett 535-öt fordul a kerék.
Miért nem tartod az eredeti téli kerékméretet?
Több mint 2,5 cm az átmérők közötti különbség!

akárki lehetek:-) 2012.12.30. 17:28:55

@"streetfighter":
:)
Jogos a felvetés, csak az a baj vele, hogy gyárilag is ezt ajánlják.
A nyári meg eleve rajta volt gyárilag.
Ki érti ezt?

csárlszbrunzol 2012.12.30. 18:21:50

@akárki lehetek:-): Mondjuk a 8-9% akkor is érdekes. Még ha kopott nyárival (4mm-es mintamélység)és vadiúj télivel (8mm-es mintamélység) számolok is, akkor is 5.8% a különbség. Ha mindkét garnitúrán 8mm a mintamélység, akkor meg már csak 4,2%. Szóval érdekes, hogy ez hogyan duplázódik meg. Gondolom, más gyártó gumijai lehetnek. Vagy ennyire nagy a szórás akár még gyártón belül is?

"streetfighter" 2012.12.30. 18:22:32

@akárki lehetek:-):
Ja, akkor biztos marketing fogás, hogy gyorsabbnak lásd az autót. :)

D4D 2012.12.30. 20:11:51

A poszternek mislejnye vót?

Timnorc 2012.12.30. 20:46:20

@FreeWilly!: (2012.12.29. 23:18:21)
Pontosan úgy van, ahogy írtad: A megengedett 90 helyett a 105 közigazgatási eljárásban nem von maga után eljárást. A 106 az már igen, vagy ha tizedes jegy pontossággal mérnek (nem tudom, hogy így van-e), akkor a 105,1 szintúgy, de a pont 105 az még nem.

@akárki lehetek:-): (2012.12.30. 09:03:28)
A 105-ért szabálysértési eljárás keretében "számol csak a kassza", közigazgatási eljárásban nem. Egyébként szabálysértés elkövetését, illetve az elkövető személyét a hatóságnak kétséget kizáróan tudnia kell bizonyítani. Ez több módon megtehető, például a kocsi megálításával.

@HakapesziM: (2012.12.30. 10:31:04)
Veled is egyetértek.

Indokolás:
- 1/1975. (II. 5.) KPM–BM e.r. 26. § (1) bekezdés,
- 410/2007. (XII. 29.) Korm.r. 2. § (1) bekezdés, 1. számű melléklet 1. sorszám a) pont.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.12.30. 21:33:17

@D4D: Nem, az az ügyeletesnek volt. Azért tudta visszaelőzni.

akárki lehetek:-) 2012.12.31. 07:17:00

@csárlszbrunzol:
Nem tudom miért (soha nem mértem le az átmérőt, nem számoltam a kerületét), ennyire nem foglalkoztam vele, de tény, ha 55-t mutat 51-t mértek, ha 60-t akkor 55-t, és így tovább. A télinél meg szinte pont annyit mérnek amennyit mutat a km óra. A nyári Firestone Energy Saver, a téli Goodyear.
Ezenkívül többet nem tudok ezekről, csak a méretüket, amit már leírtam.

Timnorc 2012.12.31. 07:54:33

@akárki lehetek:-):

Ha növeled a kerék átmérőjét a gyárihoz képest, akkor a valós sebességedhez képest kevesebbet fog mutatni az órád. Tehát a kerék kevesebb utat tesz meg, mint amennyit az óra szerint megtesz.
Ez ugye nem csak 1 óránként értendő, hanem - mondjuk - 5 évenként is.

Használd ezt:
totalcar.hu/assets/static/tire/

akárki lehetek:-) 2012.12.31. 08:54:41

@Timnorc:
Na ne essünk tévedésbe, ezeket szerintetek én nem tudom? Csak nem érdekel :)
Tudom milyen gumi van fent, tudom mennyivel megyek ahhoz képest amit az óra mutat, a többit nagyon egyszerűen ki tudnám számolni, de nem érdekel annyira.
A lényeg, hogy mindig határon belül tudjak maradni, nincs akkora jövedelmem, hogy ez se érdekeljen :)
Azt, hogy "nem tudom miért", @csárlszbrunzol-nak azért írtam, hogy nem tudom miért van 4% helyett 8-9% különbség, de nem is érdekel. @streetfighter írta, hogy 2,5cm a különbség, viszont a "tűzkő" nyári gumi, és a "jó év" téli gumi méretét szemmel összehasonlítva is látható, hogy nem 2,5cm a különbség, hanem több.
A 4 télit a csomagtartóba sem tudom együtt berakni, a nyáriakat viszont csont nélkül és még bőven lötyög is pedig szélesebbek.
De mivel ennyire tutira akartok menni ezekután le fogom mérni az átmérőjét mindkét garniturának :)

Timnorc 2012.12.31. 09:05:10

@akárki lehetek:-):

Nem kioktatásnak szántam. Bocs'.
Egyébként úgy van, ahogy írod: A "nem tudom, miért" tévesztett meg engem.

Írd meg, légy szi' (akár most) mindkét gumi paramétereit (tehát pl. 205/55R16)!
És azt is, ha nem baj, hogy milyen méret a gyári!
Kíváncsi vagyok. Kösz'.

akárki lehetek:-) 2012.12.31. 09:15:45

@Timnorc:
Azé sem :)
Fentebb már írtam mindkettő méretét, típusát, de hidd el, nem érdekel ennyire, csak érdekességképpen írtam:)
Legyen miről csevegni:)
Mert az ilyen cserépedény posztoló írása nem túl érdekfeszítő:)

akárki lehetek:-) 2012.12.31. 09:18:54

@Timnorc:
Mégis:
Nyári firestone energy saver 195/55R15
Téli good year 185/65R15

akárki lehetek:-) 2012.12.31. 09:25:46

A tűzkő volt rajta gyárilag.
A téli mérete ajánlás volt.

Timnorc 2012.12.31. 09:38:33

@akárki lehetek:-):

185/65R15 átmérője 62,15cm,
195/55R15 átmérője 59,55cm.
A különbség 2,6 cm(!). Ez túl nagy.

Ezen kettő gumiméret km-óra szerinti eltérése 4,2%(!). Ez szintén túl nagy.

Biztos nem lehetek benne, de meggyőződéssel vallom, hogy ezen kettő gumiméret nem lehet egymás váltója.
Másként fogalmazva: Nem ajánlhatják ugyanahhoz a gépjármű típushoz. Ez kizárt.

Itt valami másról van szó. Nem tudom, miről, pl. tévedésről. Jó lenne tudni a kocsi gyártmányát, típusát.

De alapvetően egyetértek streetfighter 2012.12.30. 15:42:33-kor tett javaslatával: Az eredeti kerékméret használata a javallott.

Ja... és itt tényleg nem arról van szó, hogy "mi" itt cikiznénk bárkit is, vagy ilyesmi. És legkevésbé arról, hogy szándékosságról bszéljünk.

Hiszen teljesen mindegy, hogy tudtál-e róla, hogy nem megfelelő gumiméretet használsz (lehet, hogy csak az egyik nem megfelelő). A lényeg, hogy segítünk egymásnak (autóstársainknak), miközben részletes eszmecserét folytatunk. Még ha éppen nem túl érdekfeszítőre is sikeredett a poszt. :)

Timnorc 2012.12.31. 09:44:23

@akárki lehetek:-):

A 195/55R15 méretet gyárinak tekintve, véleményem szerint a 185/60R15 lehetne a javasolt téli váltóméret. Az csak 0,8 cm-rel tér el, és 6,5-es felnire is jó.

De ha a felni max. 6,0-ás, akkor 175/60R15-ös még jobb télre. Ez csak 0,4 cm-t tér el.

akárki lehetek:-) 2012.12.31. 10:07:47

@Timnorc:
Engem nem zavar ez a kis eltérés. A méret pedig biztos, hogy jó mindkettő (6,5 felni).
A nyári amúgy egy spéci gumi, 1-1,5 liter a különbség a normál gumikhoz képest:) Sajna már nem kapható, nem gyártják. A mislenynek van hasonló, de még jók az eredetiek. 2013-ban még jó lesz, de utána már kell vennem, de ilyet már nem kapok:(
Megnéztem, fuel saver, nem energy saver, az a misleny.

Timnorc 2012.12.31. 10:34:43

@akárki lehetek:-):

Azt teljesen érthetően elmagyaráztad, hogy az eltérés Téged nem zavar. Nem is erről van szó. Úgy értem nem arról, hogy Téged mi zavar, miről tudsz, mi az, amit átfog a tudatod. Nem ezekről van tehát szó.

Ha a felni szélesség 6,5-es, akkor a 175 széles gumik azonnal kiesnek, ez tiszta sor.

Viszont a 195/55R15-nek - tekintve annak 59,55cm-es átvérőjét - nem a 185/65R15 a váltója, mivel ez utóbbinak 62,15cm az átmérője. Sokkal inkább a 185/60R15 jöhet szóba a maga 60,30cm-es átmérőjével.
Hiszen a 2,60cm-es eltérés helyett csupán 0,75cm-es figyelhető meg. Így például a kocsi magassága is 1,30cm helyett csak 0,375cm-rel emelkedik meg.
Vagyis a 65 peres helyett a 60 peres a javallott.

Kettő dolgot higgy el nekem még:
1) A 2,6cm-es átmérőbeli, illetve ezáltal a 4,2%-os mérésbeli eltérés nem "kis" eltérésnek számít.
2) Én, illetőleg az itt hozzászólók többsége csak segíteni akarunk, jót akarunk, és semmi rossz szándékunk nincs.

akárki lehetek:-) 2012.12.31. 10:52:26

@Timnorc:
Tudom, hogy segíteni akartok és nincs rossz szándékotok:)
De tényleg nem 4,2% az órán az eltérés, hanem 8-9%, és tényleg nem zavar, és tényleg a gyári méretekbe belefér ez is meg az is.
Az autó típusát nem írom le, mert kiröhögnél:)
Ugyanis a nyári guminak ez a mérete ennél a típusnál csak 6 hónapig élt, még a saját könyvében sincs ez a méret! Viszont így jött gyárilag:)

ramirez7788 2013.01.02. 00:27:58

A posztolónak csak azt tudom ajánlani, hogy ilyenkor hagyni kell. Általában mindenki a saját ritmusában autózik, ez függ a gépjárműtől, a sofőrtől, az aktuális hangulattól. Nincs ezzel gond, csak észre kell venni, hogy ha valaki utolér, az nem egy mágikus tér-idő görbület eredménye, hanem valószinüleg gyorsabban megy. Ha a mentős addig 85-tel ment, akkor előbb utóbb elunja a gyorsabb haladást (hisz okkal ment lassabban), és simán meg lehet előzni. Ha ezután is tartja a nagyobb sebességet, akkor meg nincs probléma, nem tart fel.

Tron65 2013.01.02. 15:54:48

Sűrűn előfordulok a Teve utca környékén. Érdekes, hogy rendszeresen akad olyan "Rendőrség" feliratú autó, amelyiknek csak addig sürgős (értsd: villog-vinnyog), amíg ki nem kanyarodik a Róbertre. Utána már nem annyira sürgős. Simán megáll a következő pirosnál.

Easyke (törölt) 2013.01.02. 17:46:43

Emberek, most komolyan, kezet a szívre: ti nem előztetek még soha meg országúton 85-tel közlekedő autót? És előzés közben sohasem léptétek át a bűvös 100 km/h-s sebességhatárt? Soha?

Marcellusca 2013.01.02. 17:58:36

@Easyke: Ezek itten nem ollanok. :P :D

Egyébként helló és BÚÉK! :)

Hojlele 2013.01.02. 18:40:11

És akkor mi lesz, ha lesz kamerád? Tényleg mindenki önkéntes rendőr akar lenni? Egy ilyen eset miatt koptatod a billentyűzetet? És még elküldi az üzembentarónak is! Ennyi hülyét!!! Csodálkoztok, hogy ott van a gazdaság, ahol van? Ennyi idejük van az embereknek? Senki nem dolgozik?

sziliciumdioda 2013.01.03. 07:54:24

Jajj hagyjátok már! Kamu a cikk! Ha egy ilyen baromságot beadna, a saját nevét ráírva, hogy "Én kb. 105-el megelőztem...", akkor az IQ-ja valahol 0 és 1 között lenne félúton. Ilyen NINCS!

é̶̸͜͠r̀͜͡d̷̸͟͠e̴̢͠͏k̨͘͢͠e̶̕͞s̵̷̛ 2013.01.03. 10:31:25

nemtom mi a faszomat vagytok így ki. 90es táblánál a 105 teljesen tökéletes. még csak bünti sem jár érte ha nem ott azonnal megállít.

Csigorin 2013.01.03. 11:39:31

@Easyke: dehogynem. csak utana nem sir a szank, ha mas is atlepi a kilencvenet.

horex · http://horex.uw.hu/ 2013.01.03. 14:34:55

@xaba99:
""Boldog Karácsonyt"

karácsony. kis "k"-val."

Miért is?

Bezzeg az Április 4-et és a Május 1-ét nagybetűvel írtad anno :)

horex · http://horex.uw.hu/ 2013.01.03. 14:36:54

@tundrazuzmo:
Rendőrt már nem merted írni, mi?
:)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2013.01.03. 16:07:30

@horex:
Magyar helyesírás szabályai, 145-ös pont:
"Kis kezdőbetűvel írjuk az ünnepeket, a nevezetes napokat, a rövidebb-hosszabb időszakokat,
a történelmi eseményeket jelentő szavakat, szókapcsolatokat (bár olykor nem kicsi az
érzelmi töltésük): március tizenötödike, a felszabadulás napja, május elseje, az alkotmány
ünnepe, karácsony, húsvét, anyák napja, nemzetközi nőnap, pedagógusnap, vasutasnap,
ötéves terv; a honfoglalás, a mohácsi vész, a szabadságharc, a debreceni országgyűlés, a
francia forradalom; a nagy októberi szocialista forradalom, a nagy honvédő háború; stb."

csárlszbrunzol 2013.01.04. 18:34:14

@Easyke: Szerintem nem az a gond, hogy átlépte a 90-et. Inkább az, hogy fel van háborodva, hogy visszaelőzik. De a legkeményebb, hogy szerencsének állítja be, hogy megnézte a tükrét. Vanyeg, azt muszáj; ne szerencse kérdése legyen már! És ezek után az okos eszemfuttatás a defenzív vezetésről és annak szabályairól? Hol van olyan bárhol is leírva, hogy nem előzhetnek vissza? Vehh, mindegy is!

hpty 2013.01.07. 00:05:23

@GregDzsi: Nem nyert! :D
Országúton 90+15+3=108-tól küldenek csekket!
Kérdés, hogy az a 105, az óra szerinti, vagy tényleges volt-e, de akkor sincs még 30 000 HUF! :D

hpty 2013.01.07. 00:08:12

@MrZed001: Like!
Én is bírom az ilyen szabálynácikat. Addig ilyen okosak, míg tele nem tolják a jégeralsót az általad említett úton. Pl. De van még hasonló! ;)

GregDzsi 2013.01.07. 09:21:57

@hpty: Bizonyára igazad van. Így a poszter ingyér' lehett töketlen, bamba fasz, aki életveszélyesen közlekedik (nem a 105, hanem a visszapillantás hiánya miatt), és még hisztizik is hozzá.

MrZed001 2013.01.07. 10:12:43

@hpty:
Félre ne érts, én is a szabályok híve vagyok. Az értelmes szabályoké.
Ha üres az út előttem, csak 95-el megyek. Nem 110, nem 120, csak 95, azaz a +-10%-on belül.
De az előzés - mint a legveszélyesebb közúti manőver - az, amikor nem vagyok hajlandó a kmhórára nézni.
Volt, hogy 4-5 kamion egymás valagába, nem hogy egy autó, egy bicaj sem fért volna be közéjük. És így vonatoztak 50-60-al.
Előzni tehát nem lehetett egyesével, egyszerre kellett mindet.
Na ott az utolsó végére olyan 180-al fejeztem be az előzést.
Ha nem a nagyforgalmú 4-es lett volna (ahol vadászni kell egy kiugrási lehetőségre, és BIZTOS hogy záros határidőn belül jön valaki szembe, vagy fordul ki az útra), hanem egy kisebb forgalmú út, ott is pontosan ugyanezt tettem volna, azaz belátható hosszú, üres egyenes, vissza 3, padlógáz ... aztán odacsapni a ménesnek és az utolsó lóerőt is kisajtolva a kocsiból, maxi folyamatos gyorsulással végighúzni mellettük.

hpty 2013.01.07. 20:04:49

@GregDzsi: Oké! :D
A hülyeség opcionális! ;)

hpty 2013.01.07. 20:06:03

@MrZed001: Így van! Nem a leírt szabályok, hanem az élet szituációi határozzák meg, hogy mikor mit tégy! Szerintem. Örülök, hogy más is így gondolkodik! ;)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása