Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Made in China

2008.07.03. 08:22 :: SilentSound

Akik nagyon unatkoznak így nyáron a munkahelyükön vagy épp otthon, azoknak MiszterMuhaha nagy szivességet tesz, mert az átlagosnál hosszabb és ezzel együtt igen élvezhető ijesztőnek induló, de röhögőgörcsben végződő történetet küldött nekünk. Mi meg naná, hogy kitettük, röhögjétek ki a lilafejű főhőst ti is, holnapután meg gyertek a gánti találkozóra és vele is találkozhattok! Mármint nem a viperás idiótával, hanem aktuális sztorink beküldőjével. Ma 16:00 és 17:00 között pedig hallgassátok a Radio Q FM 99.5-öt, vagy online itt, mert abban leszünk benne meginterjúztatva.

Hónapokkal ezelőtt történt, eddig nem volt ihletem megírni, de a múltkori viperás poszt megadta a végső lökést.

Az a reggel is úgy kezdődött, mint a többi, még nem sejtettem, hogy mi vár rám. Csak percek kérdése volt, hogy életem egyik legemlékezetesebb közúti összetűzése megtörténjen :)

A Petőfi Sándor utcában az út bal széléről indultunk cimborámmal a megpakolt kisteherautóval. Ebben az utcában ugye van a rendes, haladós sáv (itt indultunk el a parkolóból, szépen óvatosan, ne törjük össze e drága portékát), meg ugye a busz-sáv. Már haladtunk a kocsival, mikor is ki kellett kerülnünk egy bal oldalon, nem túl szabályosan parkoló kocsit. Ez avval járt, hogy egy kicsit átlógtunk a busz-sávba. Úgy gondoltam, ebből baj nem lehet - busz ugyanis sehol, kanyarodni a buszsávból meg csak bő két sarokra lehet. Ekkor igen tempósan beért mellénk egy Skoda Fabia, és dudálással jelezte, hogy leszek szíves kotródni, mert őneki itten dolga van, halaszthatatlan.

Egy picit megilletődtem, aztán a Kempinsky magasságában lassítania kellett, ekkor szóltam neki, hogy neki abban a sávban nem sok keresnivalója lett volna. Nem volt anyázás, max. egy, a mondat végén a hangsúly levitelét erősítő vazze. A József Attila utcánál emberünk liluló fejjel beállt mellém jobb oldalra, a forgalom elől elzárt területre, ordítva feltépte az ajtaját és kiugrott a kocsijából. Tudom mi az illem, én is kiszálltam, hogy üdvözölni tudjam. Ő meg csak ordít, hogy anyukám prostituált, én magam pedig homoszekszuális lehetek, minek ugatok neki vissza. Mondom neki, hogy cimbora, amikor rámdudáltál, jobbról előztél, busz-sávban, és ez bizony nem túl szabályos, talán nem neked kellene, hogy feljebb álljon. Ő csak ordít, magyaráz, hogy ő jóindulatból, kultúráltan rámdudál, én meg ugatok neki...

Elmondom neki megint, kicsit lassabban, tagoltabban, hogy ha így közlekedik, akkor nem ér a másikra rádudálni, és hőbörögni. Itt vitte be nekem az első mélyütést:

-Öreg, ne akarjad nekem megmondani, micsinájjak, he!!
-Rendben, de akkor te miért akarod nekem megmondani, mit csináljak?!

Ekkor már kezdett elszakadni nála a cérna, nekiállt lökdösni. Jeleztem, hogy nem szeretem, ha ilyesmiket csinál, hagyja abba, mert zavar, csúnya dolog. Cimborám közben elővette a fényképezőgépét, gondolta megörökíti az esetet, hogy ha majd kandalló melegénél mesélnie kell az unokáknak, fényképekkel tudja majd mondandóját illusztrálni. Szálltam volna vissza a kocsiba, de emberünk észrevette a fotóaparátot, és igen csak ingerületbe jött, csapkodta a kocsim ajtaját, üvöltött, fel akarta tépni az ajtót. Ezt már nagyon nem tudtam értékelni, ismét kiszálltam a kocsiból, kézbevettem a kellemetlen helyzetekre rendszeresített gázsprét (számos oka van annak, hogy az ember ilyesmit tart magánál, nem akarok senkit untatni a részletekkel), sosemtudhassuk alapon. Mondtam emberünknek, ezt sürgősen fejezze be, mert rossz vége lesz. Ordított, hogy mit fényképezi őt a haverom. Mondtam neki, nem őt fényképezi, a Gödör klub és környéke ragadta meg annyira, hogy feltétlenül meg akarja örökíteni, ne nyugtalankodjon.

Mindeközben anyósülésen ült egy fiatalabb srác, erősen megszeppenve, hátulról meg egy nő szállt ki, hogy csillapítsa az embert. Láthatóan semmi értelme nem volt tovább csinálni a cirkuszt a békés belvárosban, úgyhogy miközben tovább magyarázott az ürge mindenféle hülyeséget, elindultam volna ismét a kocsihoz, de mondott még valami épületeset (sajnos nem emlékszem mi volt), amitől kínomban hirtelen elkapott a röhögőgörcs. Emberünknél ettől leszállt a lila köd, ordított, hogy anyámat röhögök, majd benyúlt a Skoda műszerfalához, és előrántott egy viperát. Erre már az én szemem is elkerekedett, de még mindig vigyorogtam, mert úgy tűnt, egy kissé túlreagálta a szerencsétlen a dolgot és hát ez lássuk be, kissé mulatságos. Közben az asszony már próbálta lefogni, nehogy hülyeséget csináljon, de teljesen be volt gőzölve.

Egymástól maximum egy méterre lehettünk, erősen gondolkoztam rajta, hogy rúgásra lendítem a fémbetétes "munkavédelmi" (na jó, motorozáshoz is jól jön) bakancsomat, de nem akartam elkövetni azt a hibát, hogy én teszem az első lépést (az már ugye nem jogos önvédelem), figyeltem. Nem tudom mire gondolt, ugyanis ilyen távolságból még lendítés közben simán el lehet kapni a karját, és könnyen ellene lehet fordítani a saját "közveszély okozására fokozottan alkalmas tárgyát". Hirtelen úgy gondolta, itt a megfelelő alkalom, és meglendítette a még összecsukott viperát (amit ugye teleszkópos botként is szoktak emlegetni), azzal a céllal, hogy a fémcső tagok szétcsússzanak, és így legyen hosszabb a szerkezet, ezzel egyrészt megfélemlítve engem, másrészt támadásra alkalmassá téve a cuccost, hiszen alapvetően alig lóg ki a felhasználó tenyeréből a fém alkalmatosság. Valóban látványos ez a mozdulat, és ijesztő is tud lenni, ahogy egymásnak csattannak az alkatrészek. Csakhogy. Lendületes mozdulatára a tagok szétcsúsztak, de a jó minőségű eszköz darabjai a lendülettől nagy sebességgel az asztfaltba csapódtak és éles, fémesen csörömpölő hangot hallatva szanaszét gurultak. Önjelölt Brúszlínk meg ott ált kezében egy viperamarkolattal. Háát, egy kicsit zavart volt a tekintete.

Mondjuk az is tény, hogy én is csak pislogni tudatam, térdemet csapkodva röhögni is csak percek múlva tudtam, annyira váratlan és szürreális volt a dolog. Sűrű anyázás közben elkezdte összeszedni az alkatrészeket, az asszony ordított vele, hogy fejezze abba.

Érezni lehetet, hogy itt kell véget vetni a mókának, emberünk sikeresen porig alázta magát, ennél már csak rosszabb lehet, beültem a kocsiba és elhajtottunk. Hosszabb útra indultunk, az autópályán folyton beugrott a kép, amint a vipera atomjaira hullik, és pilimpilim-palam-palalam-pilim-palam hangok kíséretében a földre esnek az alkatrészek, miközben emberünk homlokán dagadnak az erek az elszántságtól... Mit mondjak, nehéz volt egyenes vonalban tartani a kocsit.
 
Ui.: megkérdeztem aktív, többcsillagos rendőr cimborámat, mit is tehettem volna adott esetben. Nem lepődtem meg a válaszon - és boldogabb sem lettem. Ha a jog betűit nézzük, amíg ő (az ellen, a fekete ruhás rossz nindzsa) nem üt meg (esetleg az ütésre lendítés pillanatáig), nem tehetek semmit, mert az nem önvédelem, a gázspré sem biztos hopgy arányosnak minősül, hát még adott esetben egy gázpisztoly, szóval nem könnyű százszázalékosan, jogilag is védhetően lépni. Az már más kérdés, hogy az ember bármilyen hasonló esetben hagyja - e magát kitenni akár csak a legkisebb sérülés veszélyének, vagy inkább pesti Indiana Jonesként a karddal hadonászó sivatagi harcost egy lövéssel ártalmatlanná teszi. (Nem, kedves kommentezők, a lövést nem kell szó szerint érteni, lehet helyette jól irányzott pofont, nyakleves, füles, seggberúgás, akármi). Természetesen jobb az ilyesmit kerülni, de nem mindíg sikerül (van, hogy az igazságérzet erősebb a józan észnél).

190 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó hülye erőszak veszélyes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Warthog 2008.07.03. 11:51:32

retrorepro 2008.07.03. 11:31:19

Hát, ha hibázol, akkor kérj bocsánatot, vagy legalább ne szájkaratézz, és élhetőbb lesz a világ. Persze így nem alázhatsz meg mást a családja lőtt, és lehet, hogy nincs mit mesélni a haveroknak.

Rong 2008.07.03. 11:51:33

Aki siet, nem áll meg anyázni. Aki megáll az csak utál lassan menni.

Miszter Muhaha 2008.07.03. 11:51:52

Megelőztek jobbról, biztosan meg fogok halni! De addíg még megelőznek párszor jobbról...

Toyo 2008.07.03. 11:53:26

Respect!
Emberünk még nem hallott arról, hogy 15 ezer alatt ne vegyél viperát, mert igy jársz.
Ja, nekem is volt egy haverom, sokat heherészett és meghalt.

retrorepro 2008.07.03. 11:53:52

Mike36 2008.07.03. 11:45:46

Mondjuk az önjelölt faszfej áll a dugóban és minden egyes bunkó előzésével később ér el a céljához. Pusztán azért, mert az ilyen túlfejlett igazságérzettel rendelkező agresszív barmok beelőzik a szabályosan ácsorgó, sorukat kivárókat.

Nem nevelem, hanem megakadályozom, hogy elém vágjon. Mint ahogy ő akarta volna megakadályozni azt, hogy szabályosan közlekedve, időben odaérjek, ahova indultam.

Ki vagyok én, hogy megneveljem, ha az édes anyjának eddig nem sikerült?

hehehehehe 2008.07.03. 11:54:35

volt egy haverom, tojó volt, és meghalt.

Csuri 2008.07.03. 11:55:26

En sem hiszem, hogy egy vipera csak ugy szetesik. A mult heten a kertben vagy ket percet pufoltem az asoval egy egyszeru (de majd masfel meteres) siklot mire foladta. Az is igaz, hogy nemhogy kocsiban tartani, de meg csak megsem kozelitenek egy ilyet...

retrorepro 2008.07.03. 11:56:45

Warthog 2008.07.03. 11:51:32

Nos, a szájkarate úgy szok kezdődni, hogy agresszív módon a kocsiban ülök, miközben a szerény, intelligens közlekedő gyengéden kiszáll és választékos modorban üvöltve lekurvaanyáz.

LOL!

jobbra tarts 2008.07.03. 11:57:28

"Aki siet, nem áll meg anyázni. Aki megáll az csak utál lassan menni."
Ebben mondjuk van igazság. DE! Emberek, élni és élni hagyni! Miért jó feltartani mást, mert az gyorsabban akar menni? Egy teherautóval csak feltartani tudsz egy személyautót (egyszerű, lassabban gyorsul), de ha elengednéd, te mehetnél tovább a tötymörgi stílusodban, ahogy tervezted is, ő meg mehetne a sajátjában...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.07.03. 11:57:53

hehehehehe: Volt egy kommentelő, akinek csomó haverja volt akik meghaltak, először szóltak neki, hogy már kezd kicsit unalmas lenni, és a helyében kezdenénk aggódni, hogy a haverjai sorsára jut ő is. :P

Random_ 2008.07.03. 11:58:27

retrorepro:
Volt koccanásos balesetem nekem is ahol a megengedett sebességgel haladtam (szándékosan) és a mögöttem türelmetlenkedőt ez zavarta. A sebesség 50 volt és vidéken jónéhány zebra közelében. (olykor ha lehet én is többel megyek, de ilyen helyen nem) Nos az emberünk a szembe forgalom miatt nem tudott megelőzni egy ideig mikor elkezdte nem tudta befejezni mert jött a járdasziget és bevágott elém melynek következtében összementünk.
A rendőrt nem érdekelte, hogy a másik fél gyorsabban ment a megengedettnél csak az, hogy ittunk-e és hogy pontosan hol történt az előzés. Melynek következtében kiderült, hogy nem szabályosan előzött. Ugyanis úgy kell, hogy előzés után is megmaradjon a követési távolság és csakis ott lehet ahol ezt nem tilták. Itt ugyan ahol megkezdte lehetett még előzni, de a végre záróvolnal lett majd forgalomtól elzárt terület.

Persze az más kérdés, hogy a gyakorlatban senki se úgy előz, hogy azután a követési távolság megtartásával besoroljon szvsz lehetetlen. Azért ilyenkor azonnal fontos szerepe van ennek a szabálynak.

Szerintem én esetemben egy sáv teljesen megszűnt melyből nem lett volna szabad autónak jönnie. Ennek ellenére jött nem ütköztünk, de azért baj is lehetett volna. Nem tudom ekkor mit mondott volna a rendőr ez azért érdekes lett volna.
A te esetedben szerintem a tükörbe feltétlen bele kellett volna nézned és ha belenézed akkor látnod kellett, hogy ott már van valaki. Más kérdés, hogy nem számít rá az ember, de a mögötted haladó is "szabályosan" haladt más kérdés, hogy gyorsabban, de ez már nem érdekes onnantól kezdve, hogy te változtattál sávot és összementetek.

Ezek az esetek mindig nagyon bonyolultak.

Tom 2008.07.03. 11:59:10

Szerintem ezért ilyen kretén a közlekedés ebben a városban, mert mindenki ERŐS és egyből ököl-jogot akar érvényesíteni. Tiszta Balkán, de még ott is nyugodtabbak az emberek. Mi a f..sz van velünk?? Szerintetek ez így normális??

FidelYoda 2008.07.03. 11:59:30

Csula, hát ide is ideköptek a gazdáid?
takaroggyá vissza a zorigóra.

Jah ha csak humortalan akartál lenni, mint a sasjózsi, akkor sikerült. Mert a sikló védett állat te állat. Inkább téged kellene végre egy ásóval agyoncsapni...szerintem te elsőre feladnád...

rád kéne szabadítani a Fókuszt...

malac 2008.07.03. 12:03:13

Ő, szerintem a balkánon egész jól vezetnek, ezt úgy 2-3 havonta románba látogató pestiként mondom... vagy kolozsvár, brassó, ploiesti már nyugat...

hehehehehe 2008.07.03. 12:03:24

silent: volt egy blogger haverom, sírt, mert egy vicces, jófej kommentelő feldobta a szánalmas kis blogját, és meghalt.

a világ lesz szegényebb, ha megfosztod a kommentjeimtől.

avogadro00 2008.07.03. 12:06:02

szerintem a postolónak nincs igaza: KRESZ szerint te mentél át az ő sávjába, jogosan dudált. az hogy ő szabálytalanúl használta a buszsávot, még nem jogosit fel rá, hogy leszoritsd!

Ilyen még pl KRESZ szerint ha a busz sávban mégy (akár szabályos, akár nem) a BUSZ feliratú lámpa rád is vonatkozik.

Szóval én nem röhögtem volna a helyedben!

retrorepro 2008.07.03. 12:08:58

Random_ 2008.07.03. 11:58:27

Én pedig a KRESZ-t átolvastam, és ott az állt, hogy előzést csak akkor szabad megkezdeni, ha az előttem haladó nem jelezte előzési szándékát.

A kérdés, hogy ezt az esetet a párhuzamos közlekedés szabályai szerint, vagy az előzés szabályai szerint vizsgáljuk. Mert párhuzamos közlekedés a járdasziget után kezdődött volna, szerintem az előzés szabályait kell figyelembe venni.

Ugyanakkor, ha észnél lettem volna, és elsőre ráhazudom, hogy belenéztem a tükörbe, de olyan sebességgel jött, irányjelző nélkül, hogy nem láthattam, akkor persze bonyolítottam volna az ügyet.

Egyszóval: nem értek veled egyet. Szerintem egyszerű az eset: Aki kögöttem jött, tudta, hogy sávot fogok váltani, mégis megpróbálta beerőszakolni magát agresszív módon, hogy egy autóval előrébb legyen.

(Megjegyzés: Ha annyira siet, az észszerű és tényleg szbályszerű, a sebességhatárok figyelembevétele nélkül, az lett volna, ha megvárja, míg sávot váltok, és jobbról beelőz, majd előttem vált ő is sávot. De izmozni akart. Rossz napja volt.)

Tanulság: Ha ugyanolyan bunkó módon, ezerrel, szögletes kormánymozdulatokkal haladok, akár a szabályosan és nyugodtan közlekedőket is akadályozva, a rendőrség engem nyilvánított volna szabályosnak, vagy meg sem történik a baleset.

Szomorú tanulság, nem? Mi is a célja a KRESZ-nek? Hogy elrettentsen a szabályos, nyugodt, észszerű, partnerségen alapuló közlekedéstől?

kicsi79 2008.07.03. 12:09:55

Uglee: Elárulom, nálunk a kútun volt vipera, ugyanígy szétesett. Tény, nem volt röhögés belőle, fejbetaláltam vele üvegen keresztül a fizetés nélkül távozót... Azóta mást rendszeresítettünk...

KaPé: Gyere nyugodtan jobbról mellettem buszsávban! Belekukkantok a tükörbe, nincs busz vagy taxi, zokszó nélkül kihúzok eléd. Aztán magyarázhatod a rendőrnek, mit is kerestél ott...

Tom 2008.07.03. 12:10:38

malac, (jó nick :-))

sajnos egyetértek. tehát még szarabb itthon a helyzet. Nekem is a tapasztalatom, h romániában nem jönnek ki eléd a bekötőútról, hanem megvárják míg elmész. Nálunk ezt pont leszarják. Mondjuk szép szembe előzéseket ott is átéltem a Király-hágó felé...

hidegen pörgetem 2008.07.03. 12:12:10

Én azért szeretem elhinni ezeket a történeteket...
Az miért van, hogy ha valaki beír egy postot, annak valahogy _sosincs_ igaza? Mindig mindkettő hülye, rosszul csinálta. Mindenki csak azt írja, hogy igen elment volna onnan, meg mosolygott volna, kezelnek, megisznak egy kávét és megbeszélik. Voltatok már egyáltalán ilyen elbaszott helyzetben? Nem hiszem... Lehet, hogy lefújtam volna az ürgét, ne ugasson feleslegesen, időt és idegességet megsprórolva. Lett volna 5 tanúm, hogy lendített... Ha mégsem akkor mentünk volna hatan hét kocsival...
Nektek még soha nem durrant el az agyatok? Vagy nem akartatok még senkit jobb belátásra bírni?

pakesz 2008.07.03. 12:12:13

hat en amikor ilyennel talalkozom inkabb elsunnyogok, es titkon kivanom, hogy megtalalja a zsak a foltjat, azaz ha valaki allandoan ilyen szemet modon viselkedik es nem maffiafonok, akkor beleszalad a maffiafonokbe ...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.03. 12:13:37

Fejezd má' abba a szétoffolást srác! Addig jár a korsó a kútra... XD

Dr Kangörény 2008.07.03. 12:14:41

Én még csak be akarok szerezni egy viperát, de az első ember akit megkérdeztem milyent vegyek, azt mondta, hogy ne olcsó alumíniumot vegyek, mert az szétesik.

A szájkaratéval mi a gond? Nyugodtan vissza kell szólni a kötekedő balfaszoknak, nehogy úgy gondolják, hogy nekik mindent lehet, más meg szó nélkül tűr. Ha sokáig emberkedik, még úgy gondolja, hogy neki mindent szabad, legközelebb pofozkodni is fog. Akkor is lesz olyan vélemény, hogy nem kell visszaütni?

Tom 2008.07.03. 12:16:15

hidegen pörgetem

persze, volt ilyen szitum, de ettől még nem biztos, h így kéne reagálni. Látsz ilyen kipattanó, anyázó, verekedő közlekedőket Németo.-ban. Én soha...és ezért van elegem ebből a tempóból

Random_ 2008.07.03. 12:16:50

retrorepro 2008.07.03. 12:08:58
Nos igen azt tényleg a te javadra szól, hogy végig indexeltél.
Iszonyatosan körültekintőnek kell lenni sajnos mert a legváratlanabb helyzetek adódhatnak.

Warthog 2008.07.03. 12:17:57

retrorepro 2008.07.03. 11:56:45

Így is lehet, de ebben a történetben úgy történt, hogy a figyelmetlenség után, mikor a másik (ideges) úrvezető úr lassított a Kempinskynél, a kedves furgonos úr kioktatta, hogy nem kellett volna útban lennie, mikor ő éppen kikerülni méltóztatik. Mindezt jó modorral, mert csak a mondat végén volt vazze!

malac 2008.07.03. 12:17:58

nemtom, szerintem az e-60as feleannyira sem gáz előzés szempontjából mint a a 4-es út, nem véletlen hogy hetente hal bele 1-1 naív román autós mert nem tudja h magyarban ugyanaz a 2 sávos út marhára nem bír el 3 kocsit egymás mellett.

4849653346 2008.07.03. 12:18:45

Azért azt meg lehet nézni a Petőfi Sándor u-ban, hogy nem végig buszsáv az a külső sáv! Nem minden kereszteződés után van kint a tábla, a burkolati jelek pedig ezer éve lekoptak. A közepe táján több kereszteződés között is normál sáv az... Lehet megnézni ;)

Viszont jót röhögtem a storyn. Sikeres ember, Fabiával :D

Random_ 2008.07.03. 12:19:01

A vörösödő fejű üvöltöző állatokkal szemben szerintem a legjobb megoldás a teljes nyugalom. Ott kell hagyni őket és kész. Mérgelődjenek maguknak.

TaDaM 2008.07.03. 12:19:20

tökmind1, ha kamu a story vagy nem, én sokat röhögtem közben.
"Mondtam neki, nem őt fényképezi, a Gödör klub és környéke ragadta meg annyira, hogy feltétlenül meg akarja örökíteni, ne nyugtalankodjon."

ezen pl nagyon hangosan nevettem.

Mike36 2008.07.03. 12:19:53

meglátásom szerint előfordulhat, hogy az ember kikerüléskor nem veszi észre a melette jobbról jővőt, holttér, figyelmetlenség, előfordul
rádhúzza, dudálsz, észrevesz, kasztni nem sérült, örülünk
ennyi kellett volna történjen
mondjuk lehet hogy vki a priosnál utolérve pampog kicsit, de erre jó a légkondi, autóhifi, nem hallod, max látod, emberünk tátog, leszarod
dehogy miért kell dulakodni, semmiségeken hörögni akár a család szeme láttára, vagy esetleg a másik felet lelőni (lásd trabantos vs. kamionos), számomra felfoghatatlan

Mike36 2008.07.03. 12:21:15

Random
vizipizstoly, jó hideg vízzel
a hisztis gyereket is a csap alá kell dugni (na jó ma már gondolom ez a nevelési metódus kissé iedjétmúlt :)

vizslás 2008.07.03. 12:22:02

A magyar bíróság egy vicc. Én már fogtam le ember karját, amit utólag jogos védelmi helyzetnek itéltek. Majd a baromja elkezdte rángatni és megsérült a könyöket. Tanúk voltak rá hogy nem én csavartam. Mi az itélet? Probára bocsájtás, mert tovább tartottam mint kellett volna. Persze hogy tartottam mert megint neki akart menni annak akit megvédtem.
Az is egy vicc hogy 50-60 éves nénik itélkeznek utcai konfliktusokban, akiknek fingjuk nincs arról mi játszódik akkor ott le.
Eleve egy bírónak nem lehet róla fogalma, különben nem lehetne bíró.

M a r c e l 2008.07.03. 12:25:47

"Azért azt megjegyezném (bár nem feltétlenül tartozik a témához), hogy nálunk sok az önjelölt sebességkorlátozás-betartató emberke, aki arra nem is gondol, hogy ezzel okoz igazán balesetveszélyes helyzeteket. Jobbra tarts, mint szabály él; nincs idegesítőbb annál, amikor kétsávos úton a belső sávban megy ugyanannyival emberünk, mint mellette a külsőben a másik tötymörgő, s lesz*rja, hogy esetleg valaki, ha egy hajszálnyival is, de gyorsabban menne. És még neki áll feljebb, ha jobbról előzik meg.... Mindenki azt hiszi, hogy a B-s jogsi a belső sávra szól?? "

Micsodaaaa? Hogy képzeled, hogy szabálytalanság miatt pampogsz? Te vagy a gyorshajtó, másokat veszélyeztetsz és neked áll feljebb, aki meg szabályosan megy, az hülye? Hát fordulj fel a gyorshajtás miatt, mi szabályosan fogunk közlekedni. Sok szemét, aki beelőz, mert rohan. De ha valaki meghal, az véletlen, mi, ne csukjanak már le!

retrorepro 2008.07.03. 12:30:21

Warthog 2008.07.03. 12:17:57

A konkrét poszttal kapcsolatban: Igen, itt nem tudok egyik félnek sem igazat adni. Különös tekintettel a motoros bakancs esetleges meglendítésére vonatkozó kitétel miatt. Mindketten agresszívan léptek föl.

Csak azt nem írom alá, hogy ha valaki (jogosan-jogtalanul) sértve érzi magát egy manővertől, ami nem okozott balesetet, és kiszáll az autóból, akár azért, mert nem kértem bocsánatot, az bunkó. Illetve, egész addig kisbunkónak tartható, amíg a másik bunkóságban nem körözi le.

avogadro00 2008.07.03. 12:32:48

jobbratarts csak akkor van, ha nincs tele a két sáv, ezt ne feletsétek már el!

4849653346 2008.07.03. 12:32:50

retrorepro 2008.07.03. 11:41:31:

sávvűltást akkor teheted meg, ha elsőbbséget adsz az abban a sávban haladónak. ezt nem tetted meg vele szemben. a többi dolog, amire hivatkozol mellékes, mégpedig azért mert ősidők óta ítélkezései alap az elsőbbségi viszony. csak akkor lehet egyéb indokokkal eltérni ettől például ha láthatatlan/észlelhetetlen volt az elsőbbséggel rendelekező az ő hibájából. pl 30-as zónában 90-el jön a kanyarból, csatt mert kifordulnak elé.
ezért kérdezte a rendőr a tükröt és nincs az a bíróság, aki neked adna igazat. mert elmulaszottál elsőbbséget adni és az észlelésre lett volna módod, mivel sávváltás esetén akkor és ott meg KELL győződni annak feltételeiről...
látszik, hogy te vagy felháborodva, pedig te vagy a vétkes. (én megértem, hogy disznóságnak tartod, amit művelt, az is. de annak ellenére hogy részben szabálytalan, a balesetet te okoztad az elsőbbségadás elmulasztásával...)
BH is van erre, de most nem érek rá kikeresni. Arról szól, hogy elsőbbségi viszonyok a döntőek mindaddig amig az észlelhetőség fennáll...

UI: tanulság: nem egyenesítjük ki az ívet, vagy számítunk rá, hogy van akinek nincs kalap a fején és képes forgatni is a kormányt.

retrorepro 2008.07.03. 12:33:29

retrorepro 2008.07.03. 12:30:21

Bocsánat, helyesen így szól:

Csak azt nem írom alá, hogy ha valaki (jogosan-jogtalanul) sértve érzi magát egy manővertől, ami nem okozott balesetet, és kiszáll az autóból, akár azért, mert nem kértem bocsánatot, é s a m á s i k n e m s z á l l k i, az a m á s i k a bunkó.

malac 2008.07.03. 12:36:56

nekem sosincs ilyen gondom, még románban szoktam rá, ablak leteker, vadoláh zene jó hangosan bekapcsol, hurrá, mindenütt elsőbbségem van, a többiek kedvesek, előzékenyek...
aztán lassan rászoktam, pesten is így közlexem, közben kibővítettem a zenetáramat, manele mellett szerb patrióta dalokat is hallgatok, igaz, arra kevesebben integetnek át a többi kocsiból, de az előzékenység marad. persze van egy réteg aki bunkózik, mert náluk kicsit hangosabban, magyar cigányzene szól, de ennyi kényelmetlenséget el lehet viselni, szerintem.

Bobby Baccala 2008.07.03. 12:38:40


volt egy haverom, úgy hívták hehehehehe, és meghalt.

retrorepro 2008.07.03. 12:40:06

4849653346 2008.07.03. 12:32:50

Köszönöm szépen, sikerült megerősítened: Ha agresszív módon autózom, nem veszem figyelembe az előttem haladó jelzéseit, nem lépem át a sebességhatárt, az útviszonyoknak megfelelően közlekedem, és a KRESZ azon szabályát is figyelembe veszem, hogy a partneremről feltételeznikell, hogy ismeri és betartja a szabályokat, akkor végül én leszek elmarasztalva.

Nem mondtál újat. Tanulság: Autózz bunkó, agresszív módon, és nem érhet baj. Hatóságilag semmiképpen sem.

Éljen a jogrend! Vesszen a józan ész! Az irányjelzőt tekintsük dísztárgynak!

A bunkó, agresszív bunkóké az igazság, sokáig éljen az őket védő jogrend!

Mától én is bevágok. Eggyel több agresszív potenciális gyilkos lesz az utakon. Nem nagy ügy...

retrorepro 2008.07.03. 12:49:09

"UI: tanulság: nem egyenesítjük ki az ívet, vagy számítunk rá, hogy van akinek nincs kalap a fején és képes forgatni is a kormányt."

Kívánom, legyen hasonló eseted, és ugyanilyen tahó, lekezelő módon oktasson ki valaki azért, mert szabályosan közlekedsz. Márha egyáltalán...

Portman 2008.07.03. 12:52:10

XDXDXD
:D
nagyon-nagyon jó!!!

jobbra tarts 2008.07.03. 13:00:21

álommókus: az elsőbbség, jobbra tarts, stb.. erősebb szabály, mint a sebesség határ. Logikus is, az a balesetveszélyes, aki úgy gondolkodik mint Te: " Neki 50-el kell itt jönnie, kihajtok elé..." aztán csodálkozik a balesetnél. Nem véletlen, hogy a rendőr is lesz*rja, olvass el itt is egy pár kommentet, a lényeg elsőbbséget megadtad?, záróvonal, jobbkéz, jobbra tarts... És mégegyszer: ÉLNI, ÉS ÉLNI HAGYNI! Ha te 50-el akarsz menni, én meg 60-al, akkor miért kell feltartani? Te mehetsz tovább 50-el....

4849653346 2008.07.03. 13:07:07

bocsánat, nem akartam sértő lenni!

én sem így közlekedek. csak arra céloztam, hogy sajnos van ilyen eshetőség :(
és mindig van valaki, aki gyorsabb, indulatosabb, bármilyen okból, ezért ahol van egy autónyi hely, ott lehet autó, index ide vagy oda - én ezt tartom bizalmatlansági elvnek, ez a legfontosabb :)

malac 2008.07.03. 13:09:51

amúgy ti tényleg ennyire vágjátok a kresz értelmezését? nekem vhogy sose jött le h van erősebb meg gyengébb szabály abban a hülyeségben :( én nagyjából ismerem a táblákat, pár olyan banalitást mint jobbkéz, jobbratartás, lámpaszínek,felfestés, oszt azon kívül, az erősebb kutya elvét, nekem ennyi bőven elég a túléléshez.ja, figyelek a forgalomban mindenkire, oszt jólvan...

retrorepro 2008.07.03. 13:13:57

jobbra tarts 2008.07.03. 13:00:21

Amit írsz, az észszerű. De tisztelettel kérdezném: Ilyen esetben, ahol két fél hülyesége (szabálytalansága) is közrejátszott egy balesetnél, nem-e lehetne-e azttat a gyakorlatot bevezetni, hogy A autó sofőrje volt a baleset elsődleges okozója, de a tények alapján B sofőrt is megbüntetik, a további agresszív, másodlagos szabálytalankodásért?

Mert jelenleg tényleg azt a következtetést lehet levonni az adott esetből, hogy én ha mondjuk átlépem a záróvonalat, és idejében sikerül megállnom, akkor a másik szabálytalankodó álló autóba rohant bele.

Tudom extrém eset, de ki lehet ilyeneket találni. Arra próbáltam példát hozni, hogy a jelenlegi gyakorlat arra késztet, hogy hozzam a másik szabálytalankodót olyan helyzetbe, hogy formailag az ő szabálytalankodása "erősebb" legyen, mint az enyém. Vagyis minél agresszívabb módon játszom ki a normális közlekedés szabályait, annál valószínűbb, hogy megúszom.

Szép, új világ...

Mille38 2008.07.03. 13:23:56

Ez a vipera-gázpisztoly kettős meglepett. Nem lehetne, hogy más is térképet, papaírzsepit, magnókazettát és rúzst tartson a kesztyűtartóban, a hátsó ülésen meg több évfolyamnyi garfield-újságot, mint én?

seat 2008.07.03. 13:26:26

Elfogadom, hogy a vipera nem legális, de ettől még teljesen felesleges volt a beszólás is, a megállás, a kiszállás és a gázspré.

Önkéntes igazságtevőkkel pedig nagyon vigyázni, egyszer 50-es zónában nem engedte magát megelőzni Xsara Picassós kisgyerekes apuka, mert szerinte 30-as övezet volt. Feltartott, megállr aztán meg ki is szállt, hogy most kiszed engem a kocsiból. Én kb 8hónapos terhes voltam mellesleg. Kiszállt, üvöltve jött, én meg szépen megkerültem, most, hogy megállt, és vége volt a történetnek. Idióta önbíráskodó faszok. Finoman kérdezni lehet, pl rendszeresen szoktam a rokkant parkolóba beálló merciseket megkérdezni, hogy mégis ezt hogyan, és mindig úgy kezdem, hogy tök kedvesen kérdeznek vissza, hogy mit szeretnék, mert nem olyan stílusban szólítom meg őket, hogy vazze.

Valaki elmagyarázza, mindezeken túl, hogy ez a történet hol vicces?

retrorepro 2008.07.03. 13:27:43

malac 2008.07.03. 13:09:51

Pedig érdemes lenne.

Ilyen pl. az, amit most említettem: Ha egy autó keresztbe áll az úttesten, és te belemész, te vagy a hibás, mert te mozogsz, ő meg áll.

Ez még érthető és normális is. de vannak olyan extrémesetek is, mint az itt vázolt sávváltások. Például, ha valaki záróvonalat átlépve (kanyarodó sávból) akar jobbról sávot váltani ugyanabba a sávba, ahova te balról igyekszel, akkor is feltehetőleg a jobbkézszabályt alkalmazzák, vagyis te vagy a hunyó, pedig meg vagy róla győződve, hogy szabályosan és körültekintően közlekedsz.

A KRESZ-nek van egy "kölcsönös bizalmi" elve is, de ez a legutolsó. És ha végül semmit sem lehet rád húzni, előjöhet, hogy "minden körülmény mellett úgy kell közlekedni, hogy vigyázz a testi épségre és a vagyonbiztonságra". Ezt hívta úgy egy rendőr-százados néhány éve, hogy "Gumiszabály. Bármire rá lehet húzni."

Az én esetem a legérdekesebb: Párhuzamos közlekedésre, előzésre, kanyarodásra vannak szabályok a KRESZ-ben. Atra is, hogy kinek vanelsőbbsége, ha a két sávból így-úgy egy sáv lesz. (Mondom, nem árt tudni, mert pillanatok törtrésze alatt kell döntened).

Arra nincs szabály viszont, hogy mi van akkor, ha egy sávból kettő lesz. Ilyenkör jönnek elő a "belenéztél-e a tükörbe, hogy a járdaszigetről elindult-e autó", miközben az eső esik, a forgalom lendületes, a félhomály ereszkedik, zebra, lámpa, szabálytalanul rohangáló gyalogosok, jobboldalon másik párhuzamos sáv, a felezővonalon motorkerékpár jobbról, és te kitetted jó előre az indexet - És még a visszapillantóban is meg kell győződnöd róla, hogy egy gyalogkakukk, egy ufó, vagy esetleg egy agresszív barom nem váltott-e mögötted árom nanomásodperccel előbb sávot...

És én is rosszul ismerem a KRESZ-t. Mert ha büfé lettem volna benne, rávágom a visszapillantó-kérdésre, hogy "bele, hát, de senkit sem láttam."

seat 2008.07.03. 13:35:30

Ja, még annyi volt, hogy amikor megkerültem, még elém ugrott, nehogy el tudjak menni. és mindezt úgy, hogy gyerekülésbe bekötve hátul ült a gyereke.

A jogsit is, a gyerekvállalást is pszichológiai alkalmassághoz kéne kötni. Jóóóó volt az a Taigetosz....

malac 2008.07.03. 13:39:34

retrorepro 2008.07.03. 13:27:43: ő, ha már így értesz hozzá, segítenél nekem egy dologban? ha 2 sávból lesz hirtelen 1, kinek van elsőbbsége? van ilyen a jász utcában a 13.kerületben, 1 utcasarokkal elöbb megszűnik a felfestés, tábla semmi, viszont felfestennek a semmi közepére egy szaggatott balrakanyarodó dolgot ami lassan sávvá szélesedik, akkor most honnan tom h mexünt vmi sáv, és pláne, melyik?

anakonda vagy vipera? 2008.07.03. 13:39:38

Érdekes ez a blog. A kommentezők is.
Ennyi kezelni való állatot... és a környezetemben... Félelmetes. Nap mint nap.

A KRESZ, a jog, és az autó tulajdonságai helyett esetleg nem akarnátok valami hasznosat tanulni és alkalmazkodni a környezetetekhez?
(költöi kérdés volt az ego-k nem engednék...)

malac 2008.07.03. 13:45:25

vagyis Röppentyű utca, városból kifele, de a lényegen annyira nem változtat.

Random_ 2008.07.03. 13:47:43

4849653346 2008.07.03. 13:07:07

Pontosan erről van szó! Én is így közlekedek mert azt tudom, hogy én mit fogok kezdeni a következő 5 percben, de azt nem lehet csak becsülni, hogy a többi mit tesz a következő 1 percben.

Nem egy olyan embert láttam aki a fejéhez csapott, hogy "Jaj itt van az az utca" és csűrte be a kormányt index nélkül viszont erős fékezéssel. Valamint olyat is, hogy a kalapos néninek úgy maradt az indexe az Árpád hídnál és csak az Üllői útnál kapcsolta ki akkor is azért mert éppen másik irányba fordította a kormányt.

Nos ilyenek láttán az ember joggal gondol bármit. Én is pl. mikor egy lassan haladó golfot elkezdtem megelőzni gondoltam "megelőzőm gyorsan mert elég lassan vánszorog" erre becsűrte balra index nélkül az oldalamba mikor mellette voltam.
Most erről van bírósági tárgyalás. A kárszakértő szerit 30-70 kármegosztás van az én javamra. Nekik ez nem tetszett és most perelik a biztosítóm. A szerencsétlenek az aztó összes karcolását rá akarják verni az én ügyemre. Ennek következtében történt az is, hogy nem ugyanazt vallotta a sofőr és az anyósülésen csücsülő utas. (Az utas azt mondta amit én) elég vicces eset.

kiskeyo 2008.07.03. 13:48:00

Sztem jó a sztori, jót röhögtem :)))
Engem múltkor az M5 autópályán próbált jobbról előzni egy román rendszámú sötétített üvegű VW, de sajna nem ment neki mert a külső sávban lévő kamionok miatt nem bírt bejönni elém :) Szóval visszaállt mögém és villogott dudált, hogy én mostmár aztán takarodjak anyámba, neki nem elég a 140km/h (már így is szabálytalanok voltunk- hoppá:)), pedig előttem összefüggő kocsisor haladt ugyanezzel a tempóval, mki a kamionokat előzte. Próbált ijesztgetni, tök közel jött hozzám, le akart tolni stb. Én meg úgy voltam vele, hogy bekaphatja, ha neki ez jó, hogy szétidegeli magát... :) Egy ilyen pöcs kedvéért én ugyan nem megyek be a kamion alá... Még úgy se, hogy szőke nő vagyok :D

retrorepro 2008.07.03. 13:53:23

malac 2008.07.03. 13:39:34

Ha két sávból egy lesz, akkor:

- Ha az egyik sáv megszűnik, annak van elsőbbsége, aki nem-megszűnő sávban, vagyis egyenesen halad tovább.

- Ha mindkét sáv megszűnik, és úgy lesz egy sáv, mint az üvegnyak, akkor jobbkézszabály, vagyis a kívül haladónak van elsőbbsége.

.com 2008.07.03. 13:56:43

hoppa 2008.07.03. 11:04:55
Random_ 2008.07.03. 11:00:40

Jobbkézszabály (bocs).

Kanyarodosavbol?Ami kotelezo haladasi irany, zarovonal stb stb Jobbkezszabaly??? Random, remelem humornak szantad, mert ha tanyleg igy gondolok meg gyalog se, artalmas lesz a testi epsegedre!

pdjames 2008.07.03. 13:57:03

A Petőfi Sándor utcában gyakorlatilag lehetetlen szabályosan közlekedni a duplán parkoló autók miatt, sokszor csak a buszsáv járható, ma már szinte sohasem járok arra, mert ha nem akarok állandóan cikázni (arról nem is szólva, hogy nem engednek át és leblokkolok a parkoló autó mögött) akkor szabálytalanul kell mennem, de ott valahogy kialakult, hogy a buszsáv a fő közlekedő sáv ahol lassabban, de folyamatosan lehet haladni.
De: ha én a jobb oldali sávban megyek és előre nézek, látom, hogy a bal oldali sávban haladó autó rövidesen akadályoztatva lesz és át fog jönni, átengedem, mert csak 1 másodpercre kell levennem a gázról a lábam és miért szívassam, arról meg nem is beszélve, hogy hátha tényleg nem figyel és rám húzza az autót és nem akarnám a gyakorlatban kideríteni, hogy ilyenkor kinek van igaza. Rendőrt ott még az évek folyamán egyszer sem láttam és tényleg tök gátlástalan az amit parkolás néven művelnek kedves autóstársaim.

Random_ 2008.07.03. 14:02:13

.com 2008.07.03. 13:56:43

Mit is???? Kicsit nehezen értelmezhető a válaszod.

malac 2008.07.03. 14:02:59

retrorepro: kösz, akkor gondolom a külső sáva a nyerő, bár ez tipikusan az a hely, ahol mindenki úgy gondolja, neki van igaza és ezt bizonyítja, gázfröccsel vagy anyázástól lila fejjel, képességei szerint :)

retrorepro 2008.07.03. 14:03:09

malac 2008.07.03. 13:45:25

Másodszori olvasásra: Nem ismerem a konkrét helyzetet, de ha mondjuk azért szűkül össze a két sáv eggyé (a felfestés elmaradása mellett) mert mondjuk a jobboldalon a járda kiszélesedik, akkor az egyenes haladás szabálya érvényes. Ha viszont nem változik az úttest "geometriája" hirtelen, akkor jobbkézszabály. Szerintem.

Ilyen esetben egyébként, ha nem vagy biztos benne, inkább az "orosz KRESZ-t" kell alkalmazni: Minden körülmények között a kamaznak van elsőbbsége. Vagyis: Bármikor lemondhatsz az elsőbbségedről, főleg, ha nem vagy biztos benne, hogy van. És ha nem hirtelen fékezel, hanem lassan állsz meg, akkor biztos, hogy nem marasztalnak el.

Maximum viperával, de erre nincs KRESZ szabály.

retrorepro 2008.07.03. 14:08:07

malac 2008.07.03. 14:02:59

Igen, ez az orosz KRESZ.

Én egyébként azon az elven vagyok, hogy ha nem vagyok benne biztos, akkor megadom az elsőbbséget / lemondok az enyémről. Kivéve, ha a másik még nálam is bizonytalanabb és óvatosabb.

A klényeg az, hogy a többi közlekedő értse, mit akarsz: Index, féklámpa, az előttem menőnek néhány rövid fénykürt ("menj!") vagy egy hosszabb fénykürt ("Vigyázz, jövök!"), a mellettem/mögöttem jövőnek kézzel integetek, hogy menjen, vagy ha ő mond le az elsőbbségről, megköszönöm. Ez nem csak udvariasság, hanem ezzel jelzem vissza, hogy megértettem a jelzését, és aszerint fogok mozdulni.

Ezért tartom paréjságnak a "belenéztél-e a visszapillantóba, láttad-e benne a járdaszigeten a gyalogosokat?" - kérdést, miután kb. 30 méteren át egyértelműen indexelek, és nyilvánvaló, hogy a kezdődő új sávba szándékozom áttérni.

retrorepro 2008.07.03. 14:10:17

.com 2008.07.03. 13:56:43

Csak olvass tovább, szerintem kiveséztük. (Nem a jobbról bevágót, a kérdést.)

efhábé 2008.07.03. 14:11:22

"jobbratarts csak akkor van, ha nincs tele a két sáv, ezt ne feletsétek már el!"

Szerintem meg tanulj kreszt, lakott területen belül, több, párhuzamos haladásra alkalmas sáv esetén nem kell jobbra tartani, nyugodtan lehet haladni bármelyik sávban huzamosan, a gyorsabb közlekedők akadályozása nélkül.
No persze van olyan szabály is, ami maximalizálja a sebességet, ugye, úgyhogy annál gyorsabban csak megkülönböztető jelzéssel lehetne haladni.

seat 2008.07.03. 14:27:57

Úgy szeretném, ha beírna a Skodás :D :D

Úgy kezdődne: Békésen haladtam a Petőfi utcában a buszsávban. Kicsit aggasztott a kesztyűtartó felől jövő halk csörgés, de nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget. Egyszer csak.... :D :D

KEhelyKE · http://kehelyke.blog.hu 2008.07.03. 14:28:38

érdekes, hogy ilyen esetekben általában van kb. fél másodperced eldönteni, hogy mit lép, persze a jogászok akár hónapokig csámcsognak egy ügyön, jó lenne, ha ezeket a jogszabályokat ki is próbálnák, adott esetben, ha mondjuk egy ügyvéd, vagy bíró kerül hasonló helyzetbe, vajon mit lép? arról nem is beszélve, hogy egy átlagember nem jogász könyörgöm, és ki fog paragrafusokat elemezni egy ilyen helyzetben?

retrorepro 2008.07.03. 14:42:11

KEhelyKE · kehelyke.blog.hu 2008.07.03. 14:28:38

Ezért próbálok itt a józan észre apellálni, meg arra, hogy ki az, aki a KRESZ szellemének megfelelően alkalmazza a sokszro nem egyértelmű, vagy egymásnak ellentmondó jogszabályokat.

Arról nem is beszélve, hogy itt utalt pölö valaki valami BH-értelmezésre, meg ilyenkere, amik nem tudom, hogy publikusak-e, de biztos, hogy csak a jogalkalmazó ismeri, ha ő egyáltalán...

hird 2008.07.03. 14:59:39

@ oldman:
"igaza van azoknak a kommentelőknek, hogy a rendőrön kívül senkinek semmi köze nincs ahhoz, hogy én a buszsávban haldok. Önjelölt törvénytevőkre legalább annyira nincs szükség, mint az agresszív állatokra."

Ember!! Akkor is ezt mondod, amikor épen be akarnak törni a lakásodba? Esetleg, amikor anyukádat/feleségedet/gyerekedet az utcán éppen ki akarják rabolni? Senkinek semmi köze hozzá, csak a rendőrökre tartozik? Meg ne próbáljon valaki segíteni nekik!!!

Ember, hogy te mekkora egy ökör vagy. Már ne is haragudj...(ezt igazán nem lett volna nehéz végig gondolnod)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.03. 15:07:35

Én is vettem egy viperát. Bementem az állatkereskedésbe és ott várt. Igazán elrettentő és nem esik szét. Csak néha egeret kell adni neki... XP

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.03. 15:09:48

retrorepro 2008.07.03. 14:08:07

Van ennek magyar neve is: erősebb kutya baszik :)

sldfsldfsdfsdfs 2008.07.03. 15:14:37

Hát én tuti felszedtem volna helyette a viperadarabokat aztán rektálisan inzertáltam volna neki.

A Kresz meg kit érdekel, ha valami mongolidióta üvöltve viperát ráz meg rugdossa az autómat?

oirasor · http://oirasor 2008.07.03. 15:28:37

A taxi mehet a buszsávban attol mit kérdeztél volna ha ugyanugy nem látod és dudál rád?Száz más lehetőséget nem sorolva ami miatt lehet ott auto nem csak busz.

4849653346 2008.07.03. 15:33:46

na megtaláltam, nagyon fontos, 10 éve így van. és érdekes, hogy nem tanítják... ELSŐBBSÉG mindenek előtt ;) :D
sebességtúllépés/egyéb szabályok kontra elsőbbség Legfelsőbb bíróság, 1998 BH jogértelmezése:

www.lb.hu/joghat/jb0698.html

Vannak példának felhozott balesetek, tárgyalások, ítéletek és maga a jogegységi határozat és indoklás.
figyelem:
1. elsőbbségadásra kötelezett felelős ha...
2. elsőbbségre jogosult felelős ha


www.lb.hu/joghat/jb0698.html

Nyomek 2008.07.03. 15:36:37

Szerintem hehehehe tényleg feldobta a blogot. Bannoltad?

Egyébként tudom, hogy meghalok:-)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.07.03. 15:37:57

Nyomek: Nem bannoltam, abbahagyta önként. :)

Rocko- 2008.07.03. 16:03:00

4849653346 2008.07.03. 15:33:46
nagyon helyes, támogassuk csak a száguldozókat!

bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2008.07.03. 16:07:25

Ez hülye. Így szimplán. Még neki áll feljebb.
Csak azért linkelem be, mert ehhez a "gondolkodásmódhoz" kapcsolódik:
bandeenator.blog.hu/2008/03/26/aki_farkast_kialt_avagy_a_vetkes_hatalma

Miszter Muhaha 2008.07.03. 16:22:51

oirasor: attól tartok, nem olvastad a későbbi hozzászólásaimat: mindíg nézem a tükröt (nem csak közvetlenül sávváltás előtt, hanem folyamatosan igyekszem a mögöttes forgalmat figyelni). A Skodás igen komoly sebességgel ért be -ezért sem tudtam számolni vele.
Azt sajnos én nem tudom önkényesrendőrködésnek venni, hogy megjegyeztem, hogy neki ott és akkor elő sem lett volna szabad fordulnia.
Nem én ugráltam ki a kocsiból, nem én rohantam hozzá fröcsögve. De kiszálltam, mert nem hagyom, hogy bárki is kárt tegyen az autómban, illetve kárt tehessen bennem. Ha bent maradok, kiszolgáltatom magam, lépéselőnyhöz juttatom a másikat. Aki nem olvasta figyelmesen, annak elismétlem: gázspré, nem pisztoly. Olyanom nincs. (Még??!:))
warthog: te nagyon kiművelt fő vagy, igen stabil tudásbázissal, meglehetős önbizalommal. Felteszem a kérdést: ha próbálsz kimenni egy kereszteződésbe, körülnézel, ahogy a nagykönyvben az írva vagyon, de mire elindulsz, megérkezik valaki lakott területen 80-100-zal, hirtelen megállsz/elkerülöd, ő rád dudál, nem lesz belőle baj, megjegyezheted-e, hogy a megengedett sebesség 50, ilyen tempóval véletlenül sem jöhetett volna? És ha megjegyezted, te bunkó voltál-e, ráadásul nem adtad meg az elsőbbséget, veszélyeztettél, zavartál, meg amit akarsz? Ha igen, fogjanak rám legközelebb is csőre töltött viperát, sőt használni se féljenek.
retrorepro: a bakancs lendítés nem történt meg. Olvassad el mégegyszer, figyelmesen. Semmilyen agresszív, tettleges megnyilvánulásom nem volt, nagyon igyekeztem türtőztetni magam.
Hogy kinek volt igaza, kinek nem -már ami a kikerülés, buszsávban száguldozás, rádudálás, beszolás folyamatot illeti-, azt persze döntse el mindenki maga, én nem gondolom, hogy buszsávban előzni ér, közben felháborodni, hogy valaki (mint azt egy kollega korábban jelezte, előre is jól láthatóan) a szabálytalanul parkoló autókat a buszsávba átlógva kerüli, na azt meg különösen nem ér. Kiugrálni, anyázni ilyesmiért sem nagyon ér. No de a viperacsattogtatás már tényleg az a kategória, amiért bárkit szétültetnek a napköziben, ráadásul ki is zárhatják a játékból egy időre, úgy elveszik a dömperét meg a csattogós lepkét, hogy csak na.
A dolog súlya sem indokolt semmiféle tettleges agressziót, még lökdösődést sem, nemhogy viperázást. De emberünk elnyerte méltó büntetését: nevetség tárgyává lett.

Banderasz 2008.07.03. 16:32:45

én csak azt nem értem, ha annyira sietett a skodás állampolgár, hogy képes volt használni a számára tiltott (bár téglafallal el nem elválasztott) buszsávot, akkor arra hogy volt ideje, hogy leálljon tanácsülést nyitni a helyzet értékeléséről, szállítmányozási szaktársunkkal? ezek az emberek szánalmasak...

oirasor · http://oirasor 2008.07.03. 16:39:15

Attol még hogy gyorsan megy vagy olyan helyen pl. buszsáv ahol nem lehetne még te vagy a hibás ha nem látod majd a rendőri intézkedés elmarasztalja gyorshajtás stb. de te menteél abba a sávba ahol ő hajtott.Nyilván nem a reagálásával értettem egyet

Rudi745 2008.07.03. 16:41:01

Rendőrségi határozattal lezárt ügy:a buszsávba szabálytalanul haladó autó elé indexelve de figyelmetlenül,mivel nem számított rá, sávot váltó autóé volt teljes anyagi felelősség(totálkáros lett mindkettő), a másikat csak a szabálysértésért büntették meg(buszsáv, gyorshajtás)

maxipocak 2008.07.03. 16:50:54

Kiskeyo

Ilyenkor húzódj le "HA" tudsz a két kamion közé,engedd el,majd mikor megelőz állj be mögé.
Kapcsold fel a reflektort,tapadj bele a dudába és eltorzult arccal nyáladat fröccsögtetve utánozd őt.
Azt mondják az utánozással az ember ösztönösen is barátkozni akar.

retrorepro 2008.07.03. 17:54:11

Tanulságos! Bekopizom:

A MAGYAR KÖZTÁRSASÁG LEGFELSŐBB BÍRÓSÁGA

6/1998. BJE szám

A MAGYAR KÖZTÁRSASÁG NEVÉBEN!

A Magyar Köztársaság Legfelsőbb Bíróságának büntető jogegységi tanácsa az 1998. november 19. napján megtartott nem nyilvános ülésen a legfőbb ügyész indítványa alapján meghozta a következő

jogegységi határozatot:

1. A közúti közlekedés szabályai szerint elsőbbségadásra kötelezett általában akkor is felelősséggel tartozik az elsőbbségadási szabályok megszegéséért, ha az elsőbbségre jogosult a megengedett sebességet túllépte. Kizárhatja a felelősségét, ha az elsőbbségadási kötelezettsége szempontjából jelentős körülményeket az elsőbbségre jogosult szabályszegése következtében nem észlelhette, vagy ha e körülményekre nézve az elsőbbségre jogosult megtévesztette.

2. Az elsőbbségre jogosult, aki a megengedett sebességet túllépte, az elsőbbségadási kötelezettség megszegésével összefüggő közúti balesetért ugyancsak felelősséggel tartozhat, kivéve, ha a baleset a jármű megengedett sebessége mellett is bekövetkezett volna.

---

Nos, az én esetemben a sebesség irreleváns. A kérdés az, hogy nekem vot-e elsőbbségem, vagy annak, aki agresszívan kikényszerítette az elsőbbségi helyzetét.

Ha előzésnek fogjuk fel, nem vette figyelembe az irányjelzőmet.

Ha párhuzamos közlekdésnek, akkor szerintem minimum szabálytalan sávváltás.

De nyilván én lszek elmarasztalva, mert nem egyértelmű a helyzet, és mint kiderült, az én jövedelmem magasabb.

seat 2008.07.03. 17:56:45

Ha egyszerűen továbbmész és nem szállsz ki hozzá anyázni akkor mi bajod is történt volna? Ez így sehogy sem kerek, nem lett volna semmilyen történet, ha nem szólsz be neki később, ha nem szállsz ki.
Ámen.

retrorepro 2008.07.03. 17:59:55

Miszter Muhaha 2008.07.03. 16:22:51

"De kiszálltam, mert nem hagyom, hogy bárki is kárt tegyen az autómban, illetve kárt tehessen bennem. Ha bent maradok, kiszolgáltatom magam, lépéselőnyhöz juttatom a másikat."

Én fordítva gondolom: Ha benn maradok az autóban, én vagyok a passzív fél. Nem bánthat, nem marasztalhatnak el esetleges erőszakos cselekmény miatt. Ha az autóban kárt tesz, rendszám alapján feljelentem.

Ugyanakkor, ha kiszállok, ez egyértelmű, hogy felveszem a kesztyűt. Vagyis, az autóból kiszállok, a ringbe pedig ezzel beszállok.

Igen velem is előfordult, hogy mikor sokadikra bokszoltak bele az autómba, kiszálltam, és leüvöltöttem a baromállatját. De tudtam, hogy ezzel beszálltam abba a játszmába, amit ő kezdeményezett. Igen, néha be kell szállni, de sima szájkarate estenén maximum kiröhögni és odébbálni.

Ezért írtam, hogy a vita elfajulásában nem tudok neked igazat adni. A kiváltó szituáció, az más kérdés, persze.

jobbra tarts 2008.07.03. 18:29:38

Rocko: támogassuk a biztonságos és dinamikus, minél inkább dugómentes közlekedést. Azt nem fogjátok fel, hogy azzal, hogy önbíráskodással feltartotok egy nálatok gyorsabban tartót TI OKOZTOK BALESETVESZÉLYT!!! Ezt nem lehet felfogni??? Azért mert frusztrált vagy nem kell másokat veszélyeztetni.

jobbra tarts 2008.07.03. 18:32:48

kiskeyo: Neked meg gratulálok! Persze nem lett volna lehetőséged lehúzódni, hogy az előző sávban elengedd a gyorsabban hajtót?? Te eldöntöd, ő mennyivel menjen, és még élvezed is, hogy ezzel idegesíted? Aztán ne csodálkozz, ha egyszer Te is egy ilyen idióta viperás hülyével futsz össze....

4849653346 2008.07.03. 18:41:06

Rocko-: azért az indoklást elolvasva kiderül, hogy enyhe sebességtúllépés esetén van így, durvább esetben már vizsgálandó.
szóval 50 helyett mondjuk a 70 az egy dolog, de 50 helyett 100 már kétséges... szóval a száguldozók nincsenek támogatva, maximum a kicsivel gyorsabban jövők.

(azért érdekes ez és jó tudni, mert enyhe túllépésnél például az usa-ban már automatikusan ugrik az elsőbbség... nálunk nem.)

Rocko- 2008.07.03. 23:22:32

enyhe túllépés még belefér, de nehogy már az én kurvaa anyámat, ha ő száguldozik.

jobbra tarts 2008.07.03. 18:29:38
mert az indokolatlanul nagy sebesség nem balesetveszélyes.

volante · http://volante.blog.hu 2008.07.04. 08:46:12

1. A sztori óriási, tízből tizenöt pontos. :)))

2. Érdekes, hogy mindig azok érnek rá legjobban egy kis megállásos anyázásra, akik amúgy a legjobban nyomják a gázt.

3. A Trabantban is ülhet fegyveres. :)

nemmáté 2008.07.04. 09:17:04

jobbra tarts 2008.07.03. 18:32:48
"kiskeyo: Neked meg gratulálok! Persze nem lett volna lehetőséged lehúzódni, hogy az előző sávban elengedd a gyorsabban hajtót?? Te eldöntöd, ő mennyivel menjen, és még élvezed is, hogy ezzel idegesíted? Aztán ne csodálkozz, ha egyszer Te is egy ilyen idióta viperás hülyével futsz össze.... "
Te tényleg nem bírod felfogni amit a másik ír? Írja, hogy tele volt a belső is. Haladt a sorral 140-el. Kurvára utálom a fajtádat, aki ha megérkezik a sor végére villogva veri a nyálát, mert azt hiszi, hogy ő baromi fontos. Max. a családodnak vagy fontos, nekem nem. Ha valaki udvarias, akkor én is az vagyok, ha köcsög bunkó, akkor leszarom. Az ilyen agresszív taknyokkal a fent vázolt szituban (1m-es köv. táv) azt csinálom, hogy szépen lelassítok addig amíg kellő távolságot tudok tartani az előttem lévővel, hogy a mögöttem lévő tahó ne jöjjön belém ha baj van.

nemmáté 2008.07.04. 09:28:02

Még hozzátenném, hogy mindig kimegyek a szélsőbe, ha ezt fékezés nélkül meg tudom tenni. Lassítani hajlandó vagyok gázelvétellel, ha úgy hozza a sors, de 90-100-al cammogók közé nem ékelem be magam, csak a megkülönböztető jelzést használó kedvéért.

Random_ 2008.07.04. 10:06:35

nemmáté 2008.07.04. 09:17:04

Megmondom őszintén én is szoktam olykor villogni hátulról még ha sokan haladnak a sávban előttem az autópályán. Ez nem a közvetlen előttem haladónak szól hiszen látom, hogy ő is csak a sokadik a sorban hanem annak aki legelől az egésszet feltartja.
Általában olykor szoktam villogni mikor kanyarodik az út és láthatja, hogy villogok.

Villogni is akkor szoktam, mikor már több lehetőséget is elhagyva nem húzódik ki a belső sávban lassan haladó.

Az a legnagyobb bajom ezzel a belső sávban feltorlódással, hogy sokan csak beletörődnek és haladunk 110-el vagy 90-el mint a kamionok a szélsőben. Holott csak egy-két autós van elől aki benfelejti magát a belső sávban és ők okoznak több száz méteres sorokat.

Persze nem sokat számít az autópályán, hogy 130 vagy 140 a sebességem, de ha már csak 100-al haladunk az elég idegesítő.

Szerintem azért természetes, hogy ha egy gyorsabb autó beér akkor szabad utat kell biztosítani neki. Most miért tartsam fel majd a rendőr megbünteti, de nem én fogok népnevelni.

jobbra tarts 2008.07.04. 10:37:21

Random: tökéletesen igazad van....

nemmáté 2008.07.04. 11:36:17

Random, én értelek. De: ha énrám rám mászik 1 m-re, azt kurvára utálom. A villogásod egyébként meg teljesen felesleges, mert csak az előtted haladót hergeled vele. Én egyébként a fent vázolt szitut elsősorban a Bp-ről kivezető részen, csúcsidőben sérelmezem. Megy mind a két sor tömötten, belső kicsit gyorsabban, de megérkezik a péniszarcú, villogva, mert neki sürgősebb a dolga. Múltkor egy 45-50 éves, kopasz (nem izomkopasz), szakállas csinálta ezt M3-on, péntek délután kb. Mogyoródnál. Mutatom neki, hogy cimbora itt nincs mit csinálni. Csak villog. Na mondom jól van. Első lehetőségnél helyet cseréltem vele. Kb. 10 percen keresztül lámpáztam a fejét. Mondjuk tartottam kellő távolságot, nem úgy mint ő. Nem tűnt boldognak, pláne, hogy egyfolytában mutattam neki, hogy menjünk már. Persze a komplett sort nem tudta félre tolni. A szabad út biztosításáról pedig lásd a korábbit. Befejezem az előzést 130-150-el (ennyi szokott lenni, kivéve ha előttem kevesebbel mennek, vagy bringákat viszek), aztán mehet. De azért fékezéssel nem megyek ki egy szűk helyre, mert valakinek személyiségi és jogértelmezési zavarai vannak. Népnevelni nem szoktam, de a jogaimhoz ragaszkodom. Ha már azonos áron vesszük a matricát akkor elvárom, hogy ha én nem baszogatom a másikat, akkor az se tegye velem.

parapali 2008.07.07. 07:42:12

Jó reggelt! Efhábé!üzenem hogy a jobbratartás mindenhol kötelező!nincs olyan hogy lakott területen és párhuzamos közlekedésnél!
Ha tévedek akkor elnézést csak 30 éves a jogsim!!

nemmáté 2008.07.07. 20:33:14

Parapali! Úgy tudom, hogy lakott területen nem így van. Szuper, hogy már 30 éves a jogsid, időnként azonban nem árt leporolni.

parapali 2008.07.09. 07:40:49

nemmáté! porolva van az naponta!
szerintem a jobbratarts az nem függ attól hogy lakott terület vagy nem!!Igazits ki ha tévedek de támaszdd alá valamivel?? ja és tudom meghalok én is de a jobbratarts az alapszabály!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Na kresz tudorok segítsetek dönteni a kérdésbe ha kérhetem?????????????????????












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása