Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Elmaradt temetés

2008.07.23. 06:14 :: SilentSound

Optimista ember ez a HeRo, éppcsak nem küldte ki a meghívókat a saját temetésére (arról ne is beszéljünk, hogy mire jó a shift billentyű). De azt is csak azért, mert nem tudta előre, hogy mikor lesz. Úgy néz ki, hogy egyelőre megint el lett napolva, pedig már majdnem...

ez a történet tavaly szeptemberben esett meg velem. szülinapi partira mentem egy 650-es suzuki túramotorral. a 12-es főúton tartottam szob irányából 2-es főút felé. utolértem 2 autót. egymás mögött mentek, egyforma 80-90-es tempóval. nyoma sem volt előzési szándéknak. volt bőven sebességkülönbség, gondoltam megelőzöm mindkettőt egyszerre. mint mindenki tudja, motorral sokkal könnyebb az élet az ereje miatt.

irányjelző, szétnézek, kihúzódok a bal sávba. és ekkor a két autóból a hátsó szintén úgy gondolja, hogy ő megelőzi az előtte közlekedőt. dudálok, először keveset, aztán sokat. jön ő is előzni. épp mellé érnék, de túr le az útról a bal oldali padkára, miközben szarik mindenre. és ekkor jön a megdöbbenés, tényleg le leszek túrva. 100-120 tempóval a padkára kényszerülök. szerencsére a padka jó minőségű, nincs nagy szintkülönbsége az úthoz. de elég szar érzés, amikor 110-nél a bal oldali padkán suhannak az ember válla mellett a közlekedési táblák és egyéb akadályok.

tudom, hülyeséget csináltam, mert okosabb lett volna, hogy lassítsak, de kényszerből a lehúzódás maradt. lassítok, majd vissza az úttestre. szerencsére megúsztam. és megyek az autó után. pár percig próbálom rávenni, álljon meg, de biztos be van csinálva. pár perc múlva a vác északi körforgalomhoz érek. gondoltam, akkor most ezt megbeszéljük. becsaltam a körforgalom bejáratához és ott letettem a motort az út közepére. nem tudott menni sehová, már állt a sor mögötte.

nincs jelentősége; de egy 30-35 körüli nő volt az autóban egyedül. odamegyek. biztos megijedt, hogy valami baja esik, így 1 perc "könyörgés", hogy legalább 2 centire tekerje le az ablakot, hogy hallja amit mondok. nem vagyok 1 verekedős fajta, még ordibálni sem volt erőm vele. nem sokat tárgyaltunk. mondtam neki, hogy én kezdtem hamarabb előzni és olvasgathatná a kresz-t, mielőtt megöl 1 motorost. majd otthagytam.

íme 1 kis részlet a KRESZ-ből:
34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha ....
b) az előzni kívánó jármű előzését más jármű nem kezdte meg;

tanulság??? jogszerűen, de hülyén a jártam el. hagyni kellett volna, hadd menjen. (de késő volt) az előttem haladó nő pedig....  biztos úgy gondolta, hogy ha ő előzni akar, akkor az sem baj, ha letúr a padrára. ha történetesen neki lenne igaza, akkor is nehéz megérteni, hogy néhányan annyira ragaszkodnak ahhoz, hogy akár felborítanak 1 motort. ja... és biztos vagyok benne, hogy a nő úgy fog meghalni, hogy neki volt igaza.

kb. fél óra múlva értem Diósjenő-re. a kezem még akkor is remegett. a pulzusom még 150 felett. a haveroknak meg csak annyit mondtam, hogy van egy jó hírem: elmarad a jövő hétvégére még meg sem hirdetett temetésem.

269 komment

Címkék: motor biztonság közlekedés autó hülye veszélyes kresz női sofőr

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dolgoznikék 2008.07.23. 12:26:48

A postoló nem írt semmit arról, hogy mennyivel közelítette meg az előtte haladót.. 110-es tempó már csak a padkán volt.. ettől még lehetett 200+ is amivel száguldott..

Kheller 2008.07.23. 12:27:41

"Csak ismételni tudom: az autós-motoros találkozások kétharmadában az autós a hunyó"

Felesleges ismételni egy nyilvánvaló baromságot. A rendőrség statisztikája szerint 50-50% a vétkesség mindkét oldalon. Az meg, hogy az esetek 95%-ban a motoros szivja meg, engem nem különösebben érdekel. Senki nem kötelezte, hogy motorral járjon, ahogy tűzszerésznek se kötelező menni, mert veszélyes szakma.

labi 2008.07.23. 12:28:13

Szakadás:

Akkor nekem alanyi jogom gyorsan (gyorsabban mint szabadna) odaérni bárhová és közben "vadászom utamból kotródj" mindenkinek? :)

Motorblokk 2008.07.23. 12:29:28

wood még szerencse, hogy motorosok viszonylag kevesen vannak :) és egyre kevesebben :)) (ezt már csak a lázítás miatt) . Pl autósok szerintem nagyonsokkal többen vannak, de beszélhetnénk a gyerekekről is. Akik szerintem sokkal fontosabbak mint akármelyik menő nagymotoros.

labi 2008.07.23. 12:29:52

"Lehet, hogy én a holdon élek, de én még nem nagyon láttam üres, jó minőségű, egyenes mellékúton 90-el haladó bárkit."

wood:
látod bezzeg a post írója látott kettőt is belőle. Éppen őket akarta előzni. "bőven sebességkülönbséggel" :)

renesis 2008.07.23. 12:30:18

Mennyi kielégületlen,flusztrált ember....se nő,se pénz, a főnök is ugat....nem baj itt kiélhetitek magatokat.Nyugi mindjárt 16 óra és mehettek haza BKVval,vagy gyalog és nézhetitek a pornót VHSen.Utána jobb lesz....

wood 2008.07.23. 12:30:22

Kheller 2008.07.23. 12:27:41

nekem fogalmam sincs az említett arányokról, szerintem nem is ez a lényeg, de aki egy rendőrségi statisztikát ELHISZ (!), az nem lehet sikeres ember...

Zolika 2008.07.23. 12:30:45

ha mondjuk 210el ment, az 120as különbség 5mpvel a melléérés elött kb 150méterre van, ha belenéz a visszapillantóba AKKOR AZT LÁTNI KELL!!! ha nézi félmpig akkor már látja h a távolság rohamosan csökken, és akkor ép ember nem kezd el előzni!!

Kheller 2008.07.23. 12:31:41

"egy motorosbaleset volt, amit felfújt a média"

meg a JQA az... ha az az istenbarma ámokfutása neked csak egy átlagos motorbaleset volt, akkor remélem te is börtönben végzed lebénulva, csak lehetőleg ne ölj meg más ártatlanokat!!!

labi 2008.07.23. 12:32:58

"ha már itt tartunk, akkor próbáld ki, hogy kanyarban satufékezel bedöntött motorral"

Itt nem kanyarban előzésről volt szó hanem simáról. :)
És ha a kedves motorosbarátok állítása szerint a "bőven ebességkülönbség" az csak 10-20 km/h volt, akkor milyen satufékezésről beszélünk?
Ne rugaszkodjunk már el nagyon attól ami az eredeti sztoriban van. :)

renesis 2008.07.23. 12:33:00

wood 2008.07.23. 12:25:53

:) nem baj az ha több nő jut nekünk, valahogy megbírkozunk a feladattal :')

joci 2008.07.23. 12:34:14

Motorblokk: "így értékeld saját ezt megelőző hozzászólásodat."
olvasd el az eggyel feljebbit is. Vagy nem értem, miről beszélsz.

A motoros sérülékeny, és általában nem rombol. Tehát ha gáz van, akkor ő általában szív, mások meg nem nagyon szívnak. Sérülés szempontjából mindenképpen. Ehhez jön, hogy az esetek nagyobb részében vétlen. Ennek ellenére te itt az összesnek a halálát kívántad, meg minek ül motorra, meg ilyesmi.

Hangulatszítás helyett foglalkozzon inkább mindenki a maga dolgával, nézegesse a tükröt, nézzen körül balra kanyarodás előtt, nézzen körül főútra kanyarodás előtt, ne ijesztgessen másokat a sebességével, meg ilyesmi. Ha ő mindent megtett azért, hogy ne nyírjon ki másokat, vagy ne tegye ki magát annak, hogy mások kinyírják, akkor mások magukat úgy donorizálják, ahogy jólesik nekik. Szerintem.

2008.07.23. 12:34:46

Labi,
olvasd már végig a hszt. Vagy csak 40 karaktert nyel be az optikád egyszerre?

Kheller 2008.07.23. 12:35:27

"Ehhez jön, hogy az esetek nagyobb részében vétlen."

B A R O M S Á G. Ugyanannyiszor vétkes mint vétlen.

wood 2008.07.23. 12:36:29

labi 2008.07.23. 12:29:52

nem kétlem, de én még nem nagyon.
de amúgy sem a konkrét jelentéstartalom a lényeg az említett hozzászólásban, arra kívántam rávilágítani, hogy a "dögöljön meg, aki nem tartja be a kreszt" kívánság valóraválása komoly következményekkel járna, valószínűleg arra is, aki ilyet kíván.

a régi vicc jár az eszemben:
óóó, de elegem van, mindenből, rohadt autósok, rohadt motorosok, k*baszott gyalogosok; bárcsak mind köddé válna...

...rohadt köd!!

vasló 2008.07.23. 12:38:36

Érdekes fejlemény, hogy a post elején a beírkálók véleménye szerint (!) a motoros 110-zel haladt az elôzésig. Most már ott tartanak, hogy tuti 200-zal ment.
Tömegpszichózis? Lincs-hangulat? Pénisz-irigység?

Nem kell szeretni a motorosokat, a vélemény szent - de motorblokk, kheller, fekete pestis és bp. legdühösebb embere szerintem már orvosi eset.

otromba 2008.07.23. 12:38:42

Peace, love, flowers, happiness!

A jogosítvány megszerzése kellően drága mulatság, igazán beleférne, sőt kötelező kéne legyen a "nebulót" 1 hétre elvinni Rómába, ahol is autóval, motorral, robogóval és kerékpárral szerezné meg a közlekedéshez szükséges gyakorlatot, és talán ráragadna valami abból is, amit közlekedési morálnak szoktak nevezni, már ahol létezik ilyen egyáltalán. (Magyarországon csak elvétve.) Akkor talán megszűnne ez a fajta egymásra mutogatás. És a közlekedési dugók is "hígulnának".

Ma senki ne üljön motorra! Esik az eső. Sőt ma senki ne üljön autóba se! A biciklit, úgymint kerékpárt pedig végképp ne tegye ki ilyen megrázkodtatásnak. Inkább maradjon otthon kávézgatni, olvasni.

Kheller 2008.07.23. 12:39:27

"rohadt autósok, rohadt motorosok, k*baszott gyalogosok; bárcsak mind köddé válna..."

ilyet is csak egy vérbringás mondhat :))

kötekedő 2008.07.23. 12:39:43

az igazán nagy sebességkülönbséget nyílt terepen nehéz érzékelni... pl. nem mindegy, hogy valaki 10-20 km/h vagy 60-80km/h többlettel esik be az ember mögé. Ha én 100-110-el haladok országúton, és előzni akarok, akkor belenézek a tükörbe, és látom, hogy mögöttem jön valaki, kb. 300-400méterre, akkor belevágok... de ha ő 180-al repeszt, akkor valószínűleg lassítania kell miattam... de nehogy már emiatt le is b...sszon...nekem nem KELL feltételezni, hogy vki a megengedett sebesség akár duplájával jön... Kapcsolódó megtörtént eset: Budapest, hosszú egyenes útszakasz...ismerősöm BM-sofőr volt, nagy fekete erős Mercivel repesztett kora hajnalban, elmondása szerint 170-180-al... kikanyarodott elé egy idősebb sofőr, vészfékeznie kellett. Megálltak, nem volt baleset, de ismerősöm vörös fejjel üvöltve szállt ki, hogy mit képzel... a másik sofőr megkérdezte, mennyivel is ment? Kinézett, látta, hogy jön egy autó, még többszáz méterre, városban, nincs megkülönböztető jelzés... milyen alapon kellett volna neki feltételeznie, hogy háromszor akkora sebességgel megy, mint lehetne, tehát jóval hamarabb odaér...? emberünk elgondolkodott, és csendben visszaszállt a mercibe.

joci 2008.07.23. 12:41:02

"B A R O M S Á G. Ugyanannyiszor vétkes mint vétlen."
aha.

(csak úgy emlékezetből, próbálj már párat felidézni autós vs. motoros kategóriában.)

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2008.07.23. 12:41:52

"emberünk elgondolkodott, és csendben visszaszállt a mercibe"

Nagyon életszerű, pont így lehetett.

Wtomo 2008.07.23. 12:41:59

Srácok, mindennapra jut valami ilyesmi.. A legnagyobb baj a hozzáállással van. Motoros-autós-biciklis szinte teljesen mind1 mi a téma, vannak ostoba és közveszélyes állatok mind közül. Szar utak szar törvények és káosz a fejekben, összefoglalva ez van ma itthon. Sajnos minden területen, nem csak a közlekedésben.
Előzéses témában egy eset ami egy életre megtanított, hogy kurvára figyeljek: Normál főúton haladtam hazafelé, semmi extra, viszonylag jó minőségű. Tükrökbe belenéztem, mögöttem semmi, elkezdtem előzni. Már szépen félig kint voltam a szembejövő sávban, amikor egy nem is annyira halk koppanó/surlódó hang észhez térített. Hát igen, valami mikrobuszszerűség is előzőtt és a holt térben volt, a tükör meg finoman hozzáért. Ennyivel megúsztuk mind2en. De azóta inkább 3x megnézem nem e rámelőz valaki:)
Motoros témába: Ahán yautós annyi féle.. Van aki türelmesen, nagy ívben kerül, elenged stb, illetve jópár centizős bunkó is van.. Ezért nem általánosítok, engedett már el kényelmesen mercis és centizett már meg suzukis-fiatos.. természetesen fordítva is volt ilyen.
Mielőtt mondjuk valaki alá nagyobb motort raknék x év segédmotoros rutink követelnék:)

wood 2008.07.23. 12:42:16

Kheller 2008.07.23. 12:39:27

a drótszamarat véletlenül hagytam ki...

na nem mintha a vérbringás titulus akkora szégyen lenne; de sajna az az idő elmúlt :)

Pema 2008.07.23. 12:44:07

Nem kerültem meg semmilyen válaszadást.
ÉN betartom a sebességhatárokat.

Többnyire azért mert éltem más országban is.
Régen én is száguldoztam, egészen addig a pontig ahol a 100 helyett lekacsoltak 170-el és szerencsére a börtönt megúsztam, de sok ezer dolláromba került.

Ezek után megtanultam, hogy az 65 mp/h az 104km/h és az autópályán nem lehet gyorsabban menni. Azok is öreg szabályok ott, de működnek.

wood 2008.07.23. 12:45:43

Pema 2008.07.23. 12:44:07

oké. én meg nem hiszem el (persze attól még lehet igaz). szórri.
elbeszélünk egymás mellett, hagyjuk...

Kheller 2008.07.23. 12:45:59

joci: nincs mit felidézni. A médiából ezt nem tudod meg, ott csak annyi szerepel minden nap, hogy teherautó alatt végezte a motoris, meg fának csapódott a motors, meg frontálisan ütközött a motors. Ebből nem derül ki, hogy a teherautó esetleg szabályosan kanyarodott elé, de a motoros 200-al jött vagy épp ellenkezőleg. Ezt egyedül a rendőrség ismeri miután lezárták az ügyet. Ennek a statisztikájáról mesélt egy szóvóvő nemrég, abban szerepelt, hogy nincs eltérés a vétkességben, az esetek felében a motoros a hülye a másik felében meg a másik fél.

cs.j 2008.07.23. 12:49:00

atyaég! ilyen semmiségért blogot írni...
mintha nem esne meg bármelyikünkkel hasonló eset, hogy nem vesznek észre autóból...

aki manapság Magyarországon motorozásra adja a fejét, annak együtt kell élnie az ilyen helyzetekkel, és ha felkészül rá, nem fogja meglepetésként érni, sőt bajba sodorni sem...

joci 2008.07.23. 12:49:23

Kheller: linket!

labi 2008.07.23. 12:49:59

wood:

én csak annyit kívántam mondani, hogy ha valaki nem tart be egy szabályt, akkor ne kérje számon máson hogy az sem.

Ugyanúgy azzal sem értek egyet, ha a betörő úrnak nem tetszik ha munka közben kap egy testi sértést. Természeten ha párszor leejtem a lépcsőn, akkor én is bűnös vagyok, de ha nem tör be hozzám, akkor ez be sem következik.

Ugyanígy vagyok a gyorshajtók elé kielőzéssel is.

...

Amúgy nem csak motorosoknál, de autósoknál is utálom, amikor mondjuk beszorulunk többen kanyargós úton egy lassabban haladó mögé. MINDENKI számára nyílvánvaló, hogy MINDENKI meg akarja előzni. Egyenes szakaszhoz érkezve az elől nézi ellenőrzi, hogy nem jön szembe senki, aztán mivel rendes a tükörbe is belepillant, és ezen idő alatt a sorban második idióta már ki is csapja magát amiből remek balesetek szoktak lenni, ráadásul udvariatlan is.

Okos ember ha ráérkezik egy számára "tötyörgő" sorra (legyen az két vagy több fős) akkor legyenmár annyi esze, hogy lehet hogy a legelső mögött lévők is előzni akarnak, és nem bassza oda magát lendületből mielőtt meggyőződne arról hogy mi is történik ott éppen...

Névtelen nulla 2008.07.23. 12:54:44

wood írta:

amúgy z. (2008.07.23. 10:36:57) pontosította, amire gondolok. azért írtam, hogy nem tom, benne, van-e a kreszben, mert nekem az oktatóm mondta szüó szerint, hogy senki sem fog engem megbüntetni, ha előzés közben túllépem a megengedett sebességet. aminek, ha belegondolunk, ugye van értelme...
________________________________________

Azért amikor kijön a büntetés, majd írd meg, mire mentél az oktatóm szerint ez nem szabálytalan indoklással :)

Névtelen nulla 2008.07.23. 12:57:11

primus írta:
A másik: sehol nincs leírva az, hogy a gyorshajtóra nem vonatkozik a KRESZ, és hogy mindenki önkéntesen rendőrt kell, hogy játsszon. SŐT, ha történetesen ki is derül, hogy egy szabálytalan közlekedőt egy másik szándékosan balesetbe sodor, azért nem dicséretet, hanem börtönt kap.
______________________

Természetesen. A kurva anyját annak, aki 80-nál nem számol azzal, hogy valaki 200-zal előzni akarja. Sőt, aki az úton van, annak félre kell állni, aki meg még otthon, az ne induljon el, ezzel is segítve a 200-zal menőt.
Nanemár, kolléga :)
- Ezt nem a konkrét esetre írtam -

wood 2008.07.23. 12:57:41

labi 2008.07.23. 12:49:59

"ha valaki nem tart be egy szabályt, akkor ne kérje számon máson hogy az sem."

ebbe tökéletesen igazad van.
de a posztba említett szituációban én is szóvátenném a következő stopnál az autósnak, hogy majdnem megölt. nem azért, hogy az igazság bajnokaként fölhívjam a figyelmét a hülyeségére, csak azért, hogy jobban figyeljen legközelebb.

a posztoló motoros is így tett, szerintem abszolút nem lehet a szemére vetni...

BoNa 2008.07.23. 12:58:39

Tökre fárasztó már, hogy kilenc motoros a tízből síkparaszt, szarik a KRESZ-re, életveszélyes helyzeteket idéz elő saját maga számára, majd amikor megússza, gyorsan elhúz a picsába, nehogy valaki túl vehemensen küldje el a kurva anyjába.
Aztán jön egy, akinek speciel tényleg igaza van, és most telekürtöli a világot a fájdalmával. Ez persze nem von le semmit az igazából, csak el kellene már azon is gondolkodni, hogy motorozni defenzív stílusban kellene, meg hogy KRESZ ide vagy oda, figyelembe kell venni a másik képességeit, mert a motort valóban nem könnyű észerevenni.
Budapest, M1-es autópálya, Budaörs felé vezető szakasz... Ugye tudjátok mire gondolok? Hiretelen megjelenik egy motor a jobb oldalon, és mire megijedhetnék, már a jakója színét sem tudom megmondani. Ha egy kicsit arrébb van az autó, akkor az nekem csak jobb hátsóajtó, őt meg kiskanállal szedik össze.

joci 2008.07.23. 12:59:34

Első negyedéves országos statisztika szerint a vétkes felek megoszlása: autóbusz 1%, motorkerékpár 2%, smkp 3%, kerékpár 6% (!), ..., szgk. 67%
lehet, hogy az első negyedév nem a legjobb referencia motoros szempontból, de a második negyedévi még nincs kint.

Kheller 2008.07.23. 13:01:27

"én is szóvátenném a következő stopnál az autósnak, hogy majdnem megölt"

erre pont annyi jogod lenne, mint ha az autós állitana meg és szóvátenné, hogy legyen már eszed és ne száguldjál mint a barom mert a végén még gyilkossá teszed... A konkrét esetben a mindkét fél általi sűrű kussolás és elgondolkozás lett volna a helyénvaló.

Krisi 2008.07.23. 13:01:58

Kheller: én csak nem értem, hogy a média miért lovagolt hetekig egy baleseten, amikor minden hétvégén meghalnak emberek balesetekben.
Ja, mert nincs minden ittasan vezető, diszkóból apu cégesautójával hazamenő, majd 5 embert megölő nyikhaj kocsijában kamera. Ezért.

Amúgy lelki szegény vagy, ha az összes motorost egy baleset kapcsám itélsz meg, ehez nem tudok mit hozzátenni.

Kheller 2008.07.23. 13:04:14

"lehet, hogy az első negyedév nem a legjobb referencia motoros szempontból"

ez vicces megfogalmazása, annak hogy ennek a statisztikának a kérdéses témához semmi köze. A 67%-os szgk vétkesség nyilvánvalóan az egymással összetalálkozó szgk-ra is vonatkozik, aminek semmi köze semmihez. Amiről én beszéltem az azon balesetek statisztikája amiben a két szereplőből az egyik motoros a másik pedig autós. Ott volt az 50%-os vétkességi arány.

wood 2008.07.23. 13:05:32

Névtelen nulla 2008.07.23. 12:54:44

ha feltűnik az egyre növekvő távolság a törvényi szabályozás és a mindennapi realitás között, akkor dönthetsz, hogy a szabályokhoz igazodsz, vagy az élethez. az oktatóm szerintem jó tanácsot adott, továbbra is alkalmazni fogom, ha nagyritkán előzök.

ha te percekig szeretsz a baloldalon haladni (görcsösen figyelve az aktuális sebességedre), akkor csak remélhetem, hogy sem a megelőzött, sem a szembejövő nem én leszek.

labi 2008.07.23. 13:06:01

joci: ez az összes baleset eloszlása.

Itt csak az auto-motor párharcok statisztikája lenne érdekes.

Politikus vagy-e? :)

Névtelen nulla 2008.07.23. 13:06:22

Kheller 2008.07.23 írta:

ez vicces megfogalmazása, annak hogy ennek a statisztikának a kérdéses témához semmi köze. A 67%-os szgk vétkesség nyilvánvalóan az egymással összetalálkozó szgk-ra is vonatkozik, aminek semmi köze semmihez. Amiről én beszéltem az azon balesetek statisztikája amiben a két szereplőből az egyik motoros a másik pedig autós. Ott volt az 50%-os vétkességi arány.
____________________

Ezt akartam én is mondani. Az autósok autósokkal találkoznak leginkább. Ott bármelyik a hibás, mindenképp az autós statisztikát növeli :)

Kheller 2008.07.23. 13:06:30

"Ja, mert nincs minden ittasan vezető, diszkóból apu cégesautójával hazamenő, majd 5 embert megölő nyikhaj kocsijában kamera. Ezért."

vagy azért, mert az összes autós számához képest ezek elhanyagolható számúak, szemben a motorosok teljes létszáma és az ezek közül elmebetegként száguldozók számával. Az meg, hogy az autókban általában nincs kamera és nem is szokták az ámokfutásukat feltölteni a netre, hogy megmutassák milyen "ügyesek" szintén nem véletlen.

joci 2008.07.23. 13:06:48

És sokkal több, mint 30-szor annyi autó fut az országban, mint motor, ugye, tehát az égvilágon semmilyen következtetést nem lehet ebből levonni?

A te hivatkozásod eddig UL szinten mozog, mert én ugyanerre ugyanennyire megalapozva 2/3-1/3-ot hallottam.

wood 2008.07.23. 13:09:17

homér simpson már megmondta, hogy statisztikákkal mindent be lehet bizonyítani; ezt az emberek negyven százaléka tudja.

...ti a hatvan vagytok? :)

Krisi 2008.07.23. 13:11:00

Kheller: keress rá mondjuk Youtube.com-on, hogy teszem azt BMW, Porsche, Toyota, akármi, és számold meg, hány videó van, ahol egymással versenyeznek autópályán. Meg fogsz lepődni, mert nem kevés van.

És nem, továbbra sem védem az eszetlenül száguldozó faszkalapokat, de nem csak a motorosok a sárosak ezen a téren.
Az meg már csak mellébeszélés, de megkérdezném, hogy mi veszélyesebb: egy száguldozó 300 kilós motor, vagy egy száguldozó másfél- kéttonnás autó? Egyikkel sem találkoznék, de ha választhatnék, akkor inkább a motoros.

Kheller 2008.07.23. 13:11:17

"És sokkal több, mint 30-szor annyi autó fut az országban, mint motor, ugye, tehát az égvilágon semmilyen következtetést nem lehet ebből levonni?"

de, azt le lehet vonni, hogy ahhoz képest, hogy mennyivel több szgk van, nem okoz annyival több balesetet mint a motor... :))

"A te hivatkozásod eddig UL szinten mozog"

keresd meg, ha ennyire érdekel, 50%-ot fogsz találni, nekem semmi kedvem most ezt keresgélni.

Kheller 2008.07.23. 13:12:48

"Egyikkel sem találkoznék, de ha választhatnék, akkor inkább a motoros. "

Énse, nem is nagyon érdekelnek, a világ egyik legbiztonságosabb autójában ülök, ha egy idióta motoros szarakodik 99%, hogy ő fog megdögleni, nem én...

Pema 2008.07.23. 13:12:58

Módosítok.

Mindenki rohadjon meg aki nem tud szabályosan közlekedni. Motoros, autós, kamionos karöltve.

Olaj-e a tűzre ?

Janee 2008.07.23. 13:15:36

Azert ez nagyon aranyos,hogy itt ilyen sokan profi szinten ertenek a kresz-hez..es gondolom ugyan ilyen profin alkalmazzak is az eletben..:)
En autozom,es motorozom is rengeteget,mondjuk legnagyobb reszt nem Magyarorszagon,hanem Angliaban.A hozzafuznivalom csak annyi lenne,amig itt nalunk nagyreszt arrol szol a dolog,hogy bebizonyitsuk ki a legeny a gaton,meg ki a fasza gyerek,addig mashol leginkabb arrol,hogy mindenki szeretne epsegben elerni az uticeljahoz es ennek megfeleloen viselkedik az uton is.A gondolkodasmodon kene valtoztatni...de hat ez nekunk nem megy olyan konnyen...sajnos.

Gyuri 2008.07.23. 13:16:04

A tükröt akkor is használni kell és kész, nincs mentség és nincs magyarázat!
- jönnek-e szemből
- előzést kezdtek-e szemből
- van-e helyem visszasorolni
- megvan-e a biztonságos oldaltávolság
- hátulról nem kezdték-e meg az előzésemet
és ezek után mehet az irányjelzés meg a jobb láb is lendülhet!
Ha nem nézel hátra az ezres suzuki motorhangja meg a rádió simán lenyomja a megkülönböztető jelzést használó járművek hangját is 90-nél. Na, ott aztán lehet magyarázkodni hogy hogy sikerült nem észrevenni. Szerintem aki fogja 10 és kétóránál a kormányt plusz a biztonság kedvéért 12-nél is a fogával az nem látja a tükröt és ne menjen a forgalomba! Rengeteg vészfékezésem volt ilyenek miatt, engem ne győzzön meg senki hogy itt a motoros volt a ludas!

Névtelen nulla 2008.07.23. 13:16:40

wood 2008.07.23. írta:
ha feltűnik az egyre növekvő távolság a törvényi szabályozás és a mindennapi realitás között, akkor dönthetsz, hogy a szabályokhoz igazodsz, vagy az élethez. az oktatóm szerintem jó tanácsot adott, továbbra is alkalmazni fogom, ha nagyritkán előzök.

ha te percekig szeretsz a baloldalon haladni (görcsösen figyelve az aktuális sebességedre), akkor csak remélhetem, hogy sem a megelőzött, sem a szembejövő nem én leszek.
___________________________

Kedves Wood!

Ami nekem a leginkább feltűnik, az a jogszabályok önkényes értelmezése. Nem ide tartozik (és mégis) de a másik, gyalogos topikon az egyik hozzászóló levezette nekem, hogy a 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet 34 §-ból következik, hogy az ezen paragrafus által szabályozott közlekedési helyzetben a gyorsabb autó elől le kell húzódni. Próbáltam magyarázni a jogszabály együttes értelmezését, de nem sikerült.

Azt olvastam valahol, hogy azért írnak KRESZ könyveket, emrt az emberek nagy részének értelmezhetetlen a jogszabály, azt le kell írni még egyszer, közérthetően. Viccnek gondoltam.. Most már kezdek hinni benne.

Egyébként pl. itt a jogszabály, ha bele akarsz nézni:

www.b-m.hu/belugy/bmjog.nsf/cda8258f45faba0cc12569480042e930/125c50facf928234c1256b760041f70c?OpenDocument

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2008.07.23. 13:17:29

Ezt találtam (ORFK):

Az év első felében 188-cal kevesebben haltak meg az utakon, mint az előző év hasonló időszakában, a súlyos és a könnyű sérülésekkel járó balesetekből is kevesebb történt - olvasható az Országos Rendőr-főkapitányság féléves statisztikájában.

A rendőrség honlapján pénteken közzétett közlemény szerint az ittasan okozott balesetek száma is csökkent. A legtöbb baleset gyorshajtás miatt történt, illetve azért, mert nem adták meg az elsőbbséget, nem tartották be az irányváltoztatás, a haladás és kanyarodás szabályait.

A legtöbb balesetet személygépkocsi-vezetők okozták, őket a statisztika sorrendjében a kerékpárosok és a teherautóvezetők követik. Az év első hat hónapjában 8.891 baleset történt, tavaly ugyanebben az időszakban 9.523. Az idén 381, tavaly 544 halálos baleset volt az év első felében. Az utakon 2008 első félévében 417-en vesztették életüket, tavaly 605-en.

A súlyos balesetek száma a múlt évben június végéig 3.196 volt, az idén csaknem 11 százalékkal kevesebb, 2.848. A könnyű sérüléses balesetek száma is alacsonyabb: 2007 első hat hónapjában 5.783, az idén 5.662 ilyen történt.

Névtelen nulla 2008.07.23. 13:20:18

Az előbbihez még, bocs: a megengedett sebességnél gyorsabban haladó, gyorsabb jármű elöl.

Így teljes, bocs.

wood 2008.07.23. 13:26:33

Névtelen nulla 2008.07.23. 13:16:40

oké, akkor megpróbálom a tizenkettedik megközelítéssel:
nem érdekel ki milyen szabályt szeg meg. nem szorul ökölbe a kezem, ha valaki száztízzel előz 90-es úton. nem akarom megölni a motorost, ha elmegy mellettem, mikor állok. nem csikorgatom a fogamat ha a biciklis a buszsávban vagy a villamossínen megy és félre tudok állni, ha a járdán jön szembe.

és a fent említettek egyikének sem kívánom a halálát, sőt még azt sem, hogy segbeb*ssza a rendőr, elvegyék a jogsiját, vagy tolószékbe élje az életét. még azt sem akarom, hogy ne csinálja, amit tesz. csak és kizárólag azt akarom, hogy gondolja végig amit csinál, figyeljen oda mások életére, érékére.

leszarom, hogy ez a szabályok önkéntes értelmezése. szerintem így helyes; senki sem sérült, vagy halt meg meg az én kezemtől még életemben, és szinte biztos lehetsz benne, hogy nem is fog.

Krisi 2008.07.23. 13:27:37

"a világ egyik legbiztonságosabb autójában ülök, ha egy idióta motoros szarakodik 99%, hogy ő fog megdögleni, nem én..."

Azért megnézném, mi marad a kocsidból, ha beleszáll egy motoros, amikor Te mész 90-nel (gondolom még soha nem mentél többel, nem is firtatom), ő meg jön szembe 160-nal. Ilyenkor a légzsák és a gyűrődőzóna nem sokat segít.

Amúgy mindketten egyetértünk abban, hogy egyenek szart a másokat veszélyeztető gyorshajtók. Legyen az motoros, autós, vagy kamionos.
De nem kéne csak a motorosokra kenni a balesetek nagy részét.

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2008.07.23. 13:28:19

Ez is rendőrségi stat., 2006-ra és Pest megyére vonatkozik. Szerintem nem támasztja alá a "donor motorosok" közhiedelmet, de értelmezze mindenki ízlése szerint.

A Pest Megyei Rendőr-főkapitányság illetékességi területén a személyi sérüléssel járó motorkerékpáros balesetek száma 2006-ban 247 volt, ez az összes személyi sérüléssel járó baleset 11 % -át jelenti, a 2005 -ben bekövetkezett 252 motorkerékpáros balesethez képest pedig 2 % -os csökkenés figyelhető meg. A 247 motorkerékpáros balesetből 120 esetben (48%) a motorkerékpár vezetője volt a baleset okozója, ez a 2005 -ös (135 okozó) adatokhoz képest jelentős, 11%-os csökkenést jelent. A további 127 esetben (52%) a motoros vétlen volt. A halálos kimenetelű balesetek számában jelentős csökkenést tapasztalhatunk.
A balesetek száma 17 -ről 11-re 35 % -kal csökkent. Amíg 2005-ben a 17 halálos kimenetelű balesetben 19-en vesztették életüket (két motorkerékpár utasa), addig
2006-ban a 11 balesetben kizárólag a motorkerékpár vezetője, illetőleg egy esetben a gyalogos hunyt el. A halálos kimenetelű balesetek esetén a motorkerékpár vezetője mindössze az esetek 18% -ában vonható felelősségre (2 okozó, 9 vétlen).

joci 2008.07.23. 13:33:35

130 ezer motor és 3.1 millió autó van forgalomban. A szem. sér. balesetek 4 %-át okozták tavaly motorosok. Ez kb. pont arányos, vagyis vagy nem veszélyesebbek az átlag autósnál, vagy az átlag autós olyan defenzív, hogy na. nem ragozom.

Sok az a 4 %.

Ferinek-nem 2008.07.23. 13:35:44

Miért nem fékeztél, minek kellett magad lenyomatnod a padkára okostóni????

Becher 2008.07.23. 13:35:46

Motorblokk te már voltál kisteherautós, biciklis, BKV user. Van még vmi a tarsolyban? Esetleg kiderül, hogy egykori motoros, aki elszállt, vagy állandóan szabálytalankodó autós???

V8 2008.07.23. 13:39:14

@Pema 2008.07.23. 13:12:58
"Mindenki rohadjon meg aki nem tud szabályosan közlekedni"

Saját magad is beleérted?

beste 2008.07.23. 13:43:29

Secnir 2008.07.23. 08:42:55
beste:
a N az nem egy bit, hanem 1 byte. bocs

nem véletlen írtam így... :-)

Krisi 2008.07.23. 13:45:57

Pema: én is megrohadok, mert még soha nem mentem pl. az Árpád hídon 50-nel Buda felé.
Aki igen, azt szóbeli vállonveregetésben részesítem. (Engem még akkor is letolnak, ha 60-nal megyek :)

Gyuri 2008.07.23. 13:48:59

V8, ez jogos! Szabájosan közlekedő márpedig nincs! Csak van aki tudja mit csinál 110-nél is, és van aki nyíl egyenes úton 90-nél sem. A rendőröknek nem csak trafizni kéne, nem láttam még indokolatlanul lassan haladót büntettek volna, pedig az is nagyon veszélyes, mert ha elszakad a cérna, akkor még a leghiggadtabb vezető is megelőzheti kétes kimenetelű helyzetben.

BZL 2008.07.23. 13:50:48

Nem értem a sztorit, fék nincs a motoron ?
Legközelebb szervízben jársz szereltess rá. FÉK - csak 3 betű, könnyű megjegyezni.

Ja hogy mire jó? Lassításra baszod.
Ha már a szarod ahhoz mégsem elég erős hogy 100-ról is jól gyorsuljon, a veszélyzónát a másik irányba is el lehet hagyni.

A nő szimplán csak balfasz volt és nem látott.
Az igazán veszélyes az akinek derogál lassítani.

Huszárvégjáték (törölt) 2008.07.23. 13:55:18

Wood, ha előzök, én is fölémegyek a 90-nek, viszont meg is büntetett érte a rendőr. Nem hatotta meg, hogy csak az előzés idejére kúsztam fel 105-re. Viszont ezután is így fogom csinálni. És tudod miért? Mert így biztonságosabb, mert félek attól, akit leelőzök éppen, és egyáltalán, az előzés egy veszélyes művelet, jobb hamar letudni.
Szinte minden kommenteddel egyet értek úgy különben.

Motoros okostojásoknak pedig kuss legyen, nem kell 150-nel menni. Ha pedig igen, számolni kék a következményekkel. Mondjuk én az ilyen barmokra is vigyázok. De minek?

wood 2008.07.23. 14:18:10

Huszárvégjáték 2008.07.23. 13:55:18
köszi. megnyugtató, hogy mégis érthető amit írok.

nekem amúgy a sztoridból szintén az jön le, hogy a szabályok egy része nem "értünk van", csakúgy mint a rendőr, akinek fontosabb a büntetési statisztikája vagy a zsebbe kapott pénz, mint a közlekedés biztonsága.

aqweren 2008.07.23. 14:31:29

Ez tipikusak az az eset aminél jelen kellett volna lenni hogy az ember tudja ki volt a hibás.
De azért annyit sikerült leszűrni a kommentekből, hogy:
a) A posztíró azért volt hülye mert motoros.
b) Az autós azért volt hülye mert nő.

Egyébként lendületből előzni nem egészséges, dudálni előzés előtt igen, egy nőnek ha megállítják leereszteni az ablakot vagy neadjisten kiszállni szintén nem egészséges...

Le a közlekedéssel! (Maradjon mindenki otthon, ültessen kukoricát, járjon gyalog vagy szekérrel/lóval. Igaz akkor az átlag életkor ismét 50-55 lenne. Férfiaknak köztudottan kevesebb mert többet dolgoztak...)

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.07.23. 14:50:53

már megint az van, mint a GiXXXeres postnál. egy béna nem néz tükörbe, úgy kezd előzni/balra kanyarodni, és jön a sok okos, aki kimosdatja. gratulálok.

kicsi79 2008.07.23. 15:04:37

Na most lett elegem, a kommentek kb 40%-a után. Mindenkinek, aki a motorost hibáztatja: NÓÓÓÓRMÁLISAK VAGYTOK, VAZZE!!!!???? Két ujjamban le merném fogadni, hogy a "kedves" hölgy BELE SE NÉZETT A TÜKÖRBE!!! Meg merném kockáztatni, hogy KILOMÉTEREK ÓTA! Ez a valódi probléma! EMBEREK!!! A TÜKÖR NEM DÍSZNEK MEG SMINKELÉSRE VAN!!! A sok okostojás aki megint csak a motorost tudja szidni, jobb ha először ezt átgondolja. Nem motoros vagyok! Nem is voltam soha! (Gk-val közlekedek)

Krisi 2008.07.23. 15:10:42

kicsi79 egy kicsit erősen fogalmazott, de van valami a mondanivalójában.
Amúgy én is a motorost védem, de nem mint motoros, nem is mint autós, hanem mint ember.
Nincs olyan, hogy én ez agy amaz vagyok.

És végül a közhely, ami igaz:
Nincs hülye motoros, nincs hülye autós, nincs hülye nő, hülye ember van.

aqweren 2008.07.23. 15:37:29

"Nincs hülye motoros, nincs hülye autós, nincs hülye nő, hülye ember van."
De az jó sok!

kicsi79 2008.07.23. 15:39:59

Köszi Krisi!

Ha erősen fogalmaztam, bocs... De tényleg: aki így közlekedik, hogy bele se néz a tükörbe, az hogy tud vezetni? Egyáltalán hogy kapott jogsit???! Ha meg akkora "rutinos" hogy mereven előre nézve, fehéredő ujjakkal szorítja a kormányt, szerintem ne üljön autóba. Húzzon tömegközlekedni! Én 5 évenként forgalmi vizsgára köteleznék mindenkit, és ha nem sikerül 1 év eltiltás + új tanfolyam! Ebből tanulna a bénázó is (ha nem megy ne erőltesse), meg a bunkó is (nincs kulturált közlekedés-nincs jogsi)! Nem ez lenne a normális, de sajnos másból nem értünk.

[Ráadásul végre nyereséges lenne a BKV! (ehe-ehe)]

_-_- 2008.07.23. 15:51:03

Előttem már nyilván leírtak minden okosságot, úgyhogy nagyon nem ragozom túl.
Lehetne mondani, hogy sebességhatár ilyen-olyan mértékű átlépésében a motoros is hunyó, de ez (ha nem 2kilóval ment) _annyira_ nem érdekes.
Ami igen, hogy nagy sebességgel "rárepülni" valakire előzéskor éppoly veszélyes, mint a túl kicsi sebességdifferencia.
Ha pedig nyilvánvalóan látszik, hogy a kedves közlekedőpartner épp nem erős helyzetfelismerésben, akkor ne erőltesd a manővert. Annál is inkább, mert ha sérül a 'kaszni', az neked fáj jobban.

HeRo 2008.07.23. 15:58:29



sziasztok.

szóval..... az úgy volt, hogy 220-al mentem, épp a kamerát állítgattam, hogy éles legyen a kép, ha majd ütközünk és épp utolértem 2 autót. : )))

1 kis kiegészítés, csak, hogy kevesebbet kelljen találgatni, hogy vajon 160-nal, vagy 200-al mentem-e.

1. az út szinte egyenes volt. kb 100-120-al mehettem, mielőtt utolértem őket. mentem mögöttük 1-2 mp-et. majd megint gyorsítani kezdtem. órát nem néztem közben, kb 110 km/h lehetett, amikor már kint voltam a bal oldali sávban.

2. a rövid duda arra kellett volna, hogy észrevegyen és abbahagyja az előzést. nem hagyta abba, jött tovább. így az első dudáig csak figyelmetlenség, onnan pedig egyértelműen szemétség és rosszindulat, stb. de gyanítom a tükörbe sem nézett, mert épp láthatott volna, ha előzés előtt belenéz. már kint voltam, amikor elkezdte.

3. örömmel veszem, hogy szinte állampolgári kötelességem borulni, ha 110-el előzésbe kezdek, mert, EGYEDÜLIKÉNT ebben az országban 90 helyett, 110-el megyek. szóval, ha leköplek az utcán, akkor már le is lőhetsz..... álszent módon akkor tessék kiállni az út szélére és lelőni mindenkit, aki 110-el megy, 90 helyett. valahogy - mint itt páran észrevették, páran, gondolom szándékosan nem - a 110-es sebesség és a szándékos letúrás nekem nem tűnik egyforma súlycsoportnak.

4. az autót vezető neme lényegtelen. nem is akartam, hogy erről itt vita legyen. 1 ember volt az autóban, aki először figyelmetlen, majd szándékosan agresszív volt.

5. nyilvánvaló, hogy "a hülyén jártam el" arra vonatkozott, hogy lassítani kellett volna, de akkor már késő volt.


a hozzászólásokhoz annyit: hogy remélem, lesz még sok sztereotip duma, jó sok általánosítással, meg utálattal. köszi érte.... : )))
de látom, van aki értette, amit írtam.

aqweren 2008.07.23. 16:06:36

Nem lehet hogy ugyan hallotta a dudát de látni egyáltalán nem látott téged? Nem lehettél a holtterében?
Nem akarok védeni senkit, csak egész egyszerűen szeretném azt hinni hogy nem akar senki szándékosan lesodorni egy másik embert a útról...:(

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.23. 16:08:30

Nagybetűk nélkül írni ősi román szokás.

HeRo 2008.07.23. 16:10:21

látni valszeg nem látott. persze ha az előzés előtt tükörbe néz, akkor igen.
de a dudát mindenképp hallani kellett, ha nem ordított max hangerőn a zene. másodjára elég sokáig nyomtam.

aqweren 2008.07.23. 16:15:53

Azért kérdeztem mert lehet hogy azt hitte hogy nem neki szól...merthogy pont nem látott...

Mondjuk a direkt leszorítás esélyesebb, de ez akkor nagyon gáz...:( (Egyszer engem egy taxis akart; megelőzött, senki nem jött szemben, mégis a kormányt rámhúzva sorolt vissza elém...irritálta hogy 60-nal megyek lakott területen, nem nyócvannal...ha ijedős lennék az árokban kötök ki vagy kapkodni kezdek és felborulok.)

HeRo 2008.07.23. 16:23:07

nem direkt leszorításnak indult. csak figyelmetlen előzésnek. aztán meg gondolt egyet, ő márpedig nem fogja abbahagyni.

seat 2008.07.23. 16:32:08

Hülye fasz motoros.
A nő hibás volt, de ha te láttad, hogy nem vett észre, megvárhattad volna, míg befejezi. Azt írod "épp mellé érnél" tehát még mielőtt mellé értél volna, ő már elkezdett előzni, tehát lett volna lehetőséged nem a padkára menni, hanem megvárni, míg előz és utána mindkettőt előzni.

És ezek után még "remegő kézzel" van pofád utánamenni és a forgalmat feltartva önkéntes igazságosztani.

Nem a nőt védem, de ha elképzelem a szitut, te igencsak veszélyeztettél itt több embert továbbá feltartottad a forgalmat. Erre mi illetve ki hatalmazza fel a szupcsi motoron/autón, bő sebességkülönbséggel közlekedő idióta FÉRFIAKAT?

primus 2008.07.23. 17:24:08

seat - ???

Ne haragudj meg, mi a felelőssége annak, aki vezet és hibázik, jelen esetben az autósnak? Semmi?
Ha jól értem, akkor mindig van olyan felmentő körülmény, ami miatt valaki nem hibás, viszont mindenki más igen. Pl. miért ültették rossz helyre a fát, miért "ugrál" a villanyoszlop, a _szabályosan_ közlekedő miért nem marad otthon, stb.

Te ezt egyedül bírtad kitalálni, vagy valaki segített? Ekkora baromságot olvastam már, de érzem, te ezt komolyan is gondolod. Nyugtass meg plz, hogy külföldön vezetsz, és viszonylag kis eséllyel találkozunk az utakon.

seat 2008.07.23. 17:43:53

Kedves Primus,
mintha írtam volna, hogy a nő is hibás volt. A fa ültetőjéről nem tudok nyilatkozni, de hogy az nem volt normális, ahogy a kedves motoros kolléga a helyzetet reagálta, az is biztos. :)
Én itt nem látom a rosszindulatot, egyszerűen csak azt a hozzáállást, hogy vazze, jövök sokkal a csinimotoron, nehogy már egy fél percre én figyeljek másra.

EBEUSS (törölt) 2008.07.23. 19:49:47

poszthoz:
Motoros egyrészről béna volt, mert amikor már látta, hogy kijön a Nő, akkor nem kapcsolt "vészüzemmódba", hanem továbbra is bízott a csodában, így egyre kellemetlenebb helyzetbe sodorta magát. Aki motorozik, és élvezi a vékonyka motor előnyeit a dugóban, az készüljön fel, hogy máskor pont ez a tulajdonsága sodorja veszélybe, mert nem veszik észre. Erre fel kell készülni, megoldani a helyzetet, nem pedig a KRESZ-re hivatkozni, hogy nekem van igazam...

Másrészről ügyes volt, hogy nem törte ki a nyakát! Persze csak Ő tudhatja, hogy ebben mennyi szerepe volt a szerencsének! ;)

A nő úgysem olvas minket, úgyhogy róla csak annyit, hogy egyszerűen NŐ volt! :DDD

Orizatriznyák 2008.07.23. 21:21:02

Hogy én hogy utálom az általánosítást...!

B.GY. 2008.07.23. 22:09:42

Az a baj,hogy a nők csak 1 dologra tudnak egyszerre figyelni.Pl.,ha indexel,akkor nem néz a tükörbe.Ha bekapcsolja az ablaktörlőt,akkor nem tud dudálni.Sajnos ilyen az agyuk,ezt most tudományosan nem tudom leirni,de van aki megtette.Egyébként,ha valaki előz 180-nal,akkor is bele kell nézni a tükörbe,mert jöhet más 250-nel.Hiába TILOS!Majd meghal ,agától,nem kell megölni.Ennyi erővel megyek 130-cal a pályán,és index nélkül előzgetek,mert ugysem lehet többel menni.

seat 2008.07.23. 23:16:40

No, azért írtam ilyen szépen nagy betűkkel gunyorosan az előbbi kommentemben, hogy FÉRFIAK, mert vegyük már észre, hogy a hülyeség nemtől független. Igen, persze, más a két nem agya stb de ez még nem jelent úgy semmit.

birka 2008.07.24. 00:16:11

Bocs, de az egy dologra figyelés a férfiak specialitása. Mi egyszerre egy dolgora figyelünk, de arra nagyon tudunk koncentrálni. A nők többre egyszerre, de egyiket sem figyelik részleteiben.
A sokszor tapasztelt női vezetési bénaságot nem ez okozza. Ha a nő bepánikol akkor kész...SEMMIRE nem tud figyelni, leáll az agya. Náluk nincs olyan hogy stresszhelyzetben gyorsan ösztönből reagálnak(vagyis ritka). A max az hogy beleáll a fékbe, de nem fog elmenni mondjuk két kocsi között fékezés közben. Ha nagyon ijedős, rádudálsz és ugy megijeszted, hogy beszámíthatatlan állapotba kerül :)

_-_- 2008.07.24. 00:22:10

B.GY. 2008.07.23. 22:09:42

'Az a baj,hogy a nők csak 1 dologra tudnak egyszerre figyelni.P'

Érdekes, mert általában pont fordítva szokott lenni (ti. a férfiak tudnak egyszerre csak 1 dologra odafigyelni, míg a nők jobban multitaszkolnak :))
Lehet, hogy közlekedésben ez másképp van, mint ahogy az is kimutatott, hogy a férfiak és nők térlátása / koordinációja különbözik. Ezért sem szeret a hölgyek többsége parkolóhelyre beállni, pláne tolatva. :)
Ugyanakkor szvsz a nők között is vannak nagyon jó vezetők. Aki viszont kevésbé gyakorlott, az vezetés közben feszült, ideges, és kicsit "neccesebb" szituban hajlamos bepánikolni.

Orizatriznyák 2008.07.24. 10:06:40

B.Gy. hülyeségeket beszélsz. A nők specialitása az egyszerre több dologra figyelés, de felszínesen, míg a pasik egy dologra tudnak egyszerre figyelni, de arra annyira, hogy ha hozzájuk szólnak, időnként néhány mp. is eltelik, mire tudatosul.

labi 2008.07.24. 10:42:10

"másodjára elég sokáig nyomtam."

Nem a dudát kellett volna sokáig nyomnod, hanem a féket eg kicsit, és máris mögötte vagy.
Vagy azt hitted, hogy a duda egy energiapajzsot idéz köréd? :)

labi 2008.07.24. 10:44:57

"pasik egy dologra tudnak egyszerre figyelni, de arra annyira, hogy ha hozzájuk szólnak, időnként néhány mp. is eltelik, mire tudatosul"

Az fejlesztett önvédelem a fecsegés ellen. :)

Gyuri 2008.07.24. 12:19:54

Nem akarok nagy hülyeséget írni, de valami közel tudományos dologból én ezt egyszer úgy vettem ki hogy a nők tényleg tudnak több dologra figyelni, de a két agyféltekéjük közti munkamegosztás során nekik az automatikus dolgok nem feltétlen mennek gördülékenyen... ezért is tanulnak meg nehezebben tolatni például. Igaz hogy amit meg megtanulnak azt sokkal mélyebben tudják mint mi, és tudatosan is alkalmazzák a már rögzült dolgokat.
De azért tényleg ne általánosítsunk, így azt mondom a férfi is simán tud több dologra figyelni, elég ha csak arra gondolunk hogyan kanyarodunk -indexelünk, körülnézünk sebességet véltunk, gázt adunk stb- ez egy szitu és egyszerre ennyi dolog van jelen. Ugye? :)

autosave 2008.07.24. 12:45:11

végignézegettem a kommenteket.

miért is nem írta senki a motorosnak, hogy ha már 650-es gép van alatta, akkor a gázt is használhatná meneküléshez? nem hiszem, hogy a nő nagyon sarkosan előzne 80-90-nél!

mellesleg: nincs osztott felelősség, a nő hibás. előzési szabályok megsértése. a minimális (90-nél 135-ig szabálysértés) gyorshajtás nem befolyásolja az észlelhetőséget, tehát max bírságot kaphat, de a balesetért nem felelős. BH is kimondja, ha észlelhetőség fennáll, akkor nem lehet hibás az elsőbbséggel rendelkező!

aqweren 2008.07.24. 15:33:34

Gyakorlati okai is vannak hogy sok nő nem tud jól vezetni. Az egyik az hogy egy nő gyakorlatilag egész életében hülyének van nézve (teljesen mindegy, mennyi eszed van, mennyit értél el az életed során saját erődből, egy utolsó alkesz tróger is több mint te ha _férfi_). Emiatt igazán senki nem _tanítja_ őket vezetni.
A másik az hogy megszerzi a jogsit, vezetget egy darabig, és bármennyire szeret is vagy tud vezetni, amint férjhez megy évente egyszer-kétszer ül volán mögé - elképzelhetetlen hogy a családi járgányt egy nő vezesse.
Szerintem ennyi és nem több; vannak sofőrként dolgozó nők is, akiknek annyi a vezetés mint kb. végigsétálni az utcán - nem hiszem hogy a rosszabb képességeik lennének.
Gyakorlatlanság plusz hit abban hogy úgysem megy mert nő vagyok egyenlő: béna/félős/pánikolós női vezetők. Arról nem is beszélve hogy sok nő ahhoz van szokva hogy ha butuskán nevetgél mindent elnéznek neki...és ez kb. így is van. Ezért nem fejlődik, a környezetében lévő rutinosabb vezetők nem mondják neki hogy mit baszott el és hogyan csinálja legközelebb.

Perillustris 2008.07.24. 18:41:50

Amennyire sokan magukévá teszik - valamiféle dogmaként - azt, hogy a "nők nem tudnak vezetni", legalább annyi férfi hiszi, hogy ő tud.

A nagybetűs élet pedig nap mint nap rácáfol utóbbira.

Igenis magamból indulok ki, feltételezve, hogy nem csak én vagyok úgy, hogy soha életemben nem néztem hülyének valakit csak azért, mert nő. A hülyéket nem nem(sic!) szerint csoportosítom.

Nem mellesleg rengeteg nőt ismerek, aki jobban vezet, mint egy férfi.

B.GY. 2008.07.24. 20:43:04

Ma például egy nő majdnem nekemjött a Száva u.Szállás u.kereszteződésnél.Persze neki volt a mackósajt,de éppen telefonált a drága.Úgyhogy engem nem érdekel az agyféltekéjük.A kolleganőmnek mondta egyszer az apja.Nem úgy vezetsz mint egy jól vezető nő,hanem mint egy rosszul vezető férfi.És ennek annyira örült a kollegina:)Lehet hogy tudnak több dologra koncetrálni,de mondjuk ne az úton gyakorolják.

Perillustris 2008.07.25. 11:04:22

Mivel a nok is vezetnek autot, nem ketseges, hogy hibaznak is.

Mivel rengeteg ember kezben tartott telefonnal beszel vezetes kozben, nem ketseges, hogy nok is vezetnek igy.

Ezzel nem is vitatkozhat senki. Ellenben ebbol barmifele tudomanyos magyarazatot leszurni, s ebbol undorito himsoviniszta modon altalanositani, tobb mint visszataszito.

Nekem pl. naponta nem adjak meg az elsobbseget szuperprofi ferfi soforok, sokuk aztan megsertodik, ha megkerdem, mit gondoltak az elmult pillanatokban.

Az igazi problema az, hogy nemtol fuggetlenul rengeteg alkalmatlan vezeto ul autoba nap mint nap.

Nem hiszem, hogy tulzok, ha azt mondom, a jogositvannyal rendelkezok feletol kapasbol el lehetne venni azt, egy mindent atfogo KRESZ vizsga, s egy alapos vezetesi teszt utan.

B.GY. 2008.07.25. 20:27:46

Az jó is lenne.Nem volna dugó az utakon,csak a buszokon:)Tudom béna férfi is van,de azok többen vezetnek mint a nők.Ja és többet is telefonálnak:)

Név: 2008.07.26. 00:40:00

Szerintem sem nem függő, hogy valaki tükör és index nélkül kanyarodik vagy előz.

A ma esti kedvenc pedig végig a szaggatott vonalon cammog, bal hátul nem világít rajta semmi, én meg találjam ki, hogy most már lekanyarodni készül, vagy mégsem...

vicsigabi · http://vicsigabi.blog.hu 2008.08.12. 15:35:44

Az az út tele van keresztekkel. Van - sőt túl sokan is -, akiknek nem maradt el a temetése. Jó lenne megtanulni figyelni egymásra!

bab 2008.08.13. 20:27:17

istenem, hogy utálom ezt a fajtát az autópályán, amikor jövök 180nal, mögöttem senki, de ő 130cal kivág előzni!! mert ő tartja a 130at! rohadna meg az összes korlátolt önkéntes rendőr tirpák szűkagyú baromállat..

egyszer tolja seggbe valaki ilyenkor, mert nem sikerül a satu...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása