Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Önkéntes népnevelők egy rakáson

2008.08.07. 12:36 :: SilentSound

Józsit vagy már ismeri és utálja mindenki Székesfehérvár környékén, vagy a városból kiszorulva a körgyűrűn koncentrálódnak az idióták, akik ráadásul önkéntes polgárőrök, mint Dwight az Office-ban. És mint tudjuk, velük nem lehet szarakodni.

A téma örök. Pár hete történt az eset. Székesfehérvárt szerettem volna kikerülni a nemrégiben(passz, de újnak tűnt) megnyitott kerülő úton. Az út remek, szép, sőt nagyon hasznos, de mégiscsak nehezen sikerült. Aki ismeri a környéket, annak mondhat valamit. 8-as út Veszprém felől, két széles sáv, ami egy körforgalomban egyre szűkül.

A sor a külsőben hosszú a belsőben szinte tök üres. Én haladtam a belsőben, gyorsabban a megengedettnél (jöhet a gyalázás!), mert siettem. Igenis siettem, még ha az anyukámat is! Majd egy idő után, ahogy fogy a sáv, index, be lettem engedve, suhanás tovább. Semmi gond. Elkerülőn szintén, huss, majd újra a körforgalom, egy sávra szűkülés.

Na, itt kezdődtek a gondok. A sor feleakkora sem, mint az előző alkalommal, én felbuzdulva a korábbi tempós megoldáson, gondoltam működhet most is. De nem. Megjelentek a népnevelők. Kezdődött egy kisteherautóval. Beáll a szentem a két sáv közepére, és nem mozdul oldalra, előre persze olykor, ahogy a forgalom engedi.

Pötit ment fel a pumpa, de szimplán csak figyeltem, hátha elbambul, és visszatér a helyére. Nem tette. Egy idő után meguntam a mögöttes haladgatást, és kövérebb gázzal, enyhén a szalagkorlátot szegélyező füves részre hajtva elhaladtam mellette. Hangsúlyoznám, itt még a tábla sem volt kint, hogy nesze paraszt, a sáv leszűkül, húzódj kifelé. Így ha bamba külföldi lennék, akár még bele is férne, hogy ne tudjam mi a helyzet. De tudtam, és előnyt akartam szerezni valóban, mert siettem! (Még jöhet a gyalázás!)

Majd megjött a következő népnevelő, aki már rutinos volt, és teljes mértékben a belső sávban állt, és haladt azzal a lyukkal, amit kihagyott magának. Valami Fiat-szerűség, egy darab törékeny hölggyel, Kincső feliratú zászlóval. Nos, ő konkrétan idegesítően feltartott. Nem dudáltam, anyáztam hangosan. Csak magamban. Olykor centikre közelítettem, motort túráztattam. Bár tudtam, hogy semmi értelme, de cseppnyi feszültség levezetésre jó volt. Majd végül Kincső(?) megijedt, hogy jaj, lemarad a körforgalomról, és jó 50 méterrel azelőtt, hogy a sáv elfogyott volna, visszament a külsőbe, én pedig haladhattam tovább.

A következő népnevelő egy kedves úriember volt, aki nagy sajnálatára későn eszmélt, így nem tudott kivágni elém, csak lila fejjel, fröcsögve üvöltött rám, miközben elhaladtam mellette. Kénytelen voltam egy halk mosolyt elnyomni magamban, és sajnáltam a mellette ülő kedves feleségét, hogy a közeli madaras teszkóba sietve, egy ilyen felspannolt úriemberrel kell vásárolnia. Majd még haladva kicsit, index, beengedés, sávváltás, behajtás, túlhajtás, szabad út. Nem hajtottam rá a forgalomtól elzárt területre, nem tartottam fel senkit számottevően, haladtam.

A kérdésem szimplán költői…Miért emberek, miért? Igen, ott laksz a városban, ismered az utat, tudod, hogy el fog fogyni a sáv, kihúzódsz…És k*** sokat araszolsz, vársz. Ahelyett, hogy a két sáv adta lehetőséget kihasználnád... Azért van ott, hogy használjuk. Gondolom én. Ha nem használod, ha araszolnál inkább…Miért zavar az, aki nem így tesz? Aki esetleg haladna? És ehhez kapcsolódóan... Honnan veszed a bátorságot, és/vagy erkölcsi felhatalmazást, hogy úgymond, büntesd, neveld, de legalábbis feltartsd?

Igen, költői kérdések. Lehet rajtuk nyammogni, pro-kontra érveket felhozni. Én a haladás oldalán állok.

A végére egy személyes megjegyzés Kincsőnek. Helytelen volt, amit csinált/csináltál kedves Kincső. Egy kevésbé kulturált városban ezért a viselkedésért nagyon durván meg lehet sérülni. Testileg, autóilag, nem kevésbé lelkileg. Ne tedd/tegye. De tényleg. Nem éri meg. Én sem tanultam az esetből, más sem fog. Két darab sáv, az két darab sáv. Használható.

280 komment

Címkék: közlekedés autó hülye büntetés dugó körforgalom

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pala 2008.08.07. 18:17:35

Ha úgyis leszűkül az út a kereszteződés előtt, akkor nem lehet kihasználni a két sáv előnyét, nagyokos!

Jól tették, hogy nem engedtek maguk elé!

Zöldfül · http://zoldful.blog.hu 2008.08.07. 18:20:24

Reggie,
Félreérted, én a cippzárazás mellett vagyok, csak próbáltam részletesen átgondolni, miért is nem működik ez mifelénk, és milyen indokok alapján nem próbálják sokan használni ezt a módszert, mindezt azért, hogy próbáljuk meg magunkat azok helyébe is beleképzelni.
Hogy miért érzi igazságtalannak a "birka", amikor az első "ügyes" be akar sorolni elé...

Zöldfül · http://zoldful.blog.hu 2008.08.07. 18:23:06

Miss Parker,
Ja, azt kifelejtettem, hogy természetes az is tapló viselkedés, ha valaki látja, hogy az elfogyó sávból valaki be szeretne jönni, indexel és várja, hogy beengedjék, és dafke nem engedi. :)

X 2008.08.07. 18:24:46

Én biztos nem vártam volna mögöttük, hanem kocc neki (csak hogy ne legyen sérülés, de vegye észre magát) aztán menjen a picsába. Belső sáv előzésre van, ők (mindegyik) szabálytalanul haladtak bent! A postíró szabályos volt, teljesen.
Arról ő végképp nem tehet, hogy a sok szerencsétlen biztos az anyósához megy és minél később akar odaérni, mert annál kevesebbet kell lennie a "kellemes" társaságban...
Szóval ha valaki a hosszabb sorba áll, az az ő baja. Ehhez annak semmi köze, aki a rövidebbet választja. Megteheti és szabályos. Teljes mértékben...

Ha jól emlékszek, még soha az életben nem álltam sokkal hosszabb sorba, ha van rövidebb is. Soha gond nem volt ebből, igaz volt néhány ilyen hülye, nagy lendülettel kell menni és akkor elkotródnak maguktól... (nagyon ritka az ilyen, biztos Veszprém az egy más világ, lehet hogy az már maga a Balkán? :D)

Reggie 2008.08.07. 18:24:50

Valoban felreertettem, a kommentjeidbol eddig valahogy nem jott le nekem, de ez siman lehet az en hibam is:)

Akarmiszalami 2008.08.07. 18:28:27

Hajrá népnevelők!Más is siet,mégis vár.Lásd:Budapest, Fő utca, Clark Ádám tér felé.Egy buszsáv,egy az autóknak.Ha nincs rendőr sokan mennek a buszsávban, a végén meg nekik áll felljebb, ha nem engedik be őket.Én sem szoktam őket beengedni.Én is kivártam a soromat,más is tegye.Menjen akkor ott,amikor a rendőr is ott áll.Jaaa, hogy akkor már nem,mert kemény pénzekről van szó?!Viszont:Ha 2 sáv van és az egyik meg fog szünni,akkor nyilvánvalóan én is kihasználom,a megszünő sávot,amíg csak lehet.Mert nyilván azért van ott.

Szumi 2008.08.07. 18:30:14

Pala, Te eccerű vagy, mint az ék.

Grrrrröviden 2008.08.07. 18:31:53

Nemtom. Németországban például törvény írja elő, hogy mindkét sávot megszünésig használni kell és ott cipzár elv szerűen be kell egymást engedni... És ez nagyon okos dolog, hiszen ezzel nem lassul a forgalom (már ha beengedik egymást az emberek) viszont a dugó hossza jelentősen csökken, és így elkerülhető, hogy: 1. máshol is dugót okozzanak. 2. a hosszú sor miatt nagyobb a balesetek veszélye. Persze aki egy dugóban 500méternél többet haladna leállósávban, annak én is kamiont kívánok az orra elé...

T3raYon 2008.08.07. 18:32:01

Reggie,

Lehet úgy nézni a dolgokat, hogy illegális meg legális de szerintem nem csak ennek van értelme.

Itt a hozzászólások megoszlanak az eset törvényi (tilos/nem tilos) és morális megítélése között. Az erkölcs és etika nem egyenlő a tövényességgel és erre érdemes emlékezni. Nagyon nehéz (és nem is érdemes) törvénybe foglalni, hogy mi az a "kultúrált közlekedés". Én továbbra is tartom, hogy a post írója nem a helyzetnek megfelelően járt el, MORÁLISAN semmiképpen sem. (szvsz)

Aqweren 2008.08.07. 18:32:18

Ilyet velem is csinált már egy dobozos kisteherautó az óbudai temető után. Nem pofátlankodtam, nem akartam a belső sávot lenyomni, egyszerűen akkora volt a torlódás, hogy ha nem sorolok ki a külsőbe, akkor vagy bentragadok a kereszteződésben, vagy várok még egy lámpaváltást...a külsáben meg fasza nagy hely volt.
a hülye állatja meg a két sáv között ment előttem a belső sáv "tempójában". Gondolom ha dudláltam volna még ki is szállt volna leápolni a kocsit...:P

Reggie 2008.08.07. 18:34:26

Akarmiszalami 2008.08.07. 18:28:27

Azon a helyen en sem engedem be, amugy mostanaban(minden nap arra jarok munkaba) mar nem nagyon surun fordul elo ilyen. Az atfestes utani atmeneti idoszakban fordult elo ilyen, mert sokan megszokasbol mentek. (Regen a normal sav fogyott el, es a buszmegallokent indulo sav mehetett, illetve azelott amikor meg nem korforgalom volt, a buszmegallokent indulo sav ment egyenessen a hidra, es az alagut felol erkezoknek kellett atsorolniuk, vagy atsorolas nelkul mehettek tovabb a fo utcan eszak fele.)

X 2008.08.07. 18:34:52

Akarmiszalami 2008.08.07. 18:28:27

De pont arról van szó, hogy a "népnevelők" nagy része nem ismeri a szabályokat.
Mert még valamennyire OK a Clark Ádám térnél a buszsávosokkal szemben, hogy nem enged be maga elé mindenki egy kocsit, DE NAGYON NEM olyan helyen, ahol szabályosan haladhatnak a másik sávban, mégha megszűnik, akkor is.
És a jobbratartás mint olyan is sok hülye fasz önkényes rendőr igazságosztó idióta köcsögnek is hiányzik a repertoárjából. Illetve a hitelesített sebességmérő is hiányzik. És hiányzik az útkereszteződések felismerése, sok barom már rég nem érvényes sebességkorlátozást akar betartatni... Nem is folytatom, nem érdemes. De az ilyen majd egyszer saját fajtájával találkozik, remélem az árokban...

Reggie 2008.08.07. 18:37:03

T3raYon 2008.08.07. 18:32:01

A nehany helyzet kozul amit irt(mert nem egy van ugye) melyikekre gondolsz?

X 2008.08.07. 18:38:22

Az M0-n is lehet 110-el menni pár száz métereket :)

Ha felhajtasz, végig 110 (mert ott nincs korlátozás, csak autóút), aztán miután besoroltál, csak akkor jön a 80-as.

alitta42 2008.08.07. 18:38:27

ha idöre mész,indulj korábban.félreérted a heyzetet.a kresz-en túlmutat a közlekedési kultúrája a résztvevöknek.Emberi vidékeken ,tudnak egymáshoz alkalmazkodni a szituációban résztvevök.az,hogy ez a képesség belöled hiányzik,nem az ö hibájuk.

ixub 2008.08.07. 18:43:16

Kérdés, mit is keres valaki a belső sávban amikor ott csak addig tartózkodhat amíg előz vagy amíg ki nem alakul a párhuzamos közlekedés feltétele:
"36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad. Az autóbusz öbölt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodósávot, a gyorsító- és a lassítósávot, valamint a kerékpársávot a párhuzamos közlekedés szempontjából figyelmen kívül kell hagyni."
És így tovább aki ismeri nem kell magyarázni.

Reggie 2008.08.07. 18:44:04

ixub 2008.08.07. 18:43:16

Akkor olvasd tovabb a kreszt, es nezd meg hogy mit ir a varoson beluli parhuzamos haladasrol.

Reggie 2008.08.07. 18:46:46

Illetve, mint ahogy irod, ha a kulso savban all a sor, akkor mar letrejott a parhuzamos kozlekedes feltetele, tehat szinten megvan hogy mit keres a belso savban.

ixub 2008.08.07. 18:48:31

Épp őt akarom menteni nem tűnt fel? Mit keres a többi a belső sávban ha a külső tök üres.

BélaBácsi 2008.08.07. 18:49:34

Párhuzamos közlekedésben, nincs jobbról előzés!!! Márpedig a fent leírt eset az. Folyamatos több sávos haladásra van kitalálva a párhuzamos közlekedés, de kihangsúlyozott jobbra tartással! Így aki hosszú sorban balra áll az a jobbra tartást nem tartja be, aki elmegy jobbról, az pedig szabálytalanul előz.

A sok tök útépítő ahelyett hogy a belső felé fogyasztaná el az utat képes a külső felé. Ha logikuss lenne az elfogyasztás, akkor itt nem lenne kérdés semmi, mindenki szabályos lenne, egyszerű elsőbbségi kérdés maradna + udvariasság. De ma a közlekedésben a nagy gáz, kis kuplung, dögöljön meg mindenki elv érvényesül.

ixub 2008.08.07. 18:50:01

Reggie: olvass "Székesfehérvárt szerettem volna kikerülni" városon belül??

User1 2008.08.07. 18:50:44

teherautó ballag vagy 10 km-en át 80-al az A/2-n mögötte jó nagy sor. (Szerencsére én elől a teherautó mögött) Előzni lehetetlen.

Göd magasságában van egy rövidke kétsáv, teherautó 120-ra begyorsul, le ne előzzék:)

Persze vagy tizenöten le tudtuk előzni, de a faszit szerintem sokan a saját szélvédőjére kivánták kívülről.

asdf 2008.08.07. 18:52:10

Csak nézem itt hogy milyen szépen elbeszélgettek valami magasztos elvekről...
Gyakorlati tapasztalataim:
-zebra előtt megálló autost a jobbról parkolósávban szokás lassitás nélkül megelőzni az sem érdekelve hogy a zebrán egy anyuka tolja a babakocsiját. Saját szememmel láttam ilyet többször is
-budapesten 2x-ből 1 sávba szükülü utnál akkor is a megszünöbe kell előrepofátlankodni ha egyébként összesen 2 kocsi van továbbmenő sávban is
-piros lámpánál dettó, ha akárcsak 1 kocsival is kevesebb van a másik sávban máris ész nélkül kell oda besorolni, majd a következő kereszteződésben vissza ha épp a másik sávban lett egy szabad hely...

és igy tovább sorolhatnám még, néha olyan érzésem van hogy egyesek nem közlekednek, hanem autóversenyeznek, és minden "rajthely" számit mert hamiltonnal vannak versenybe vagy nem tom...

Szóval lehet ideologizálni hogy a megszünö sávban való továbbaladás miért jó meg szép stb, csak ugyebár kicsit visszás a kép mikor azt látom hogy ugyanez van akkor is ha összesen 2 autó van az uton, mert b@zmeg nyerek egy autó hosszot és az ám nagyon számit...

szóval én sokat vezetek, és bizony sokszor tapasztalatom hogy sok magyar autos olyan hogy akkor is előnyt akar szerezni hogyha az az előny csak 15 centi és ha hozzá el kell égetni +2 liter üzemanyagot meg 10x veszélyhelyzetet teremt, de nem számit mert nyer 15 centit...

BélaBácsi 2008.08.07. 18:52:23

"Akkor olvasd tovabb a kreszt, es nezd meg hogy mit ir a varoson beluli parhuzamos haladasrol."

Reggie, másold már be mire gondolsz?

Reggie 2008.08.07. 18:53:18

ixub 2008.08.07. 18:48:31

Bocs, de nem eleg egyertelmu, hogy ki mikor melyik szituaciora gondol, hisz a postban szereplo tortenetben tobb parhuzamos haladasrol is szo van.

miss parker 2008.08.07. 18:55:13

ixub
Te csak FÉL hülye vagy ugylátom.

Az is ott van ám, hogy...
------------
(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos.
------------------------

Amug ez az itt emlitett konkret eset lakott terulet meg... ?

tibeti 2008.08.07. 18:55:46

Havi gyakorisággal én is előfordulok azon a területen. Általában Veszprém felől és megyek tovább a belváros felé.
Várpalotától a körforgalomig az út 2x2 sávos, majd itt hirtelen leszűkül. Nappal még soha nem sikerült bejutnom a körforgalomba öt percnél rövidebb idő alatt.
Sajna az egész csomópont el van B****A.
Én szépen beállok a sorba és araszolok, de az elsuhanó bekérezkedők miatt sajna egyre lassabban.
Ha mindenki beállna a sorba szépen és kivárná a maga idejét tempósabban lehetne haladni.

ixub 2008.08.07. 18:55:50

"(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza."

Erre gondolt, de hol van itt szó városon belülről?

miss parker 2008.08.07. 18:57:13

BélaBácsi

...jobbrol elozes valoban nincs:-)

Mert helyett ajobbrol elhaladas van ENGEDELYEZVE mint azt ideztem az iment.

ixub 2008.08.07. 18:58:05

miss parker, nem hiszem hogy félhülye lennék, mert konkrétan azt írta, hogy várost elkerülő úton ment, olyat még nem nagyon láttam, hogy az elkerülőre ki lenne írva, hogy Székesfehérvár. Ha igen Mea Culpa, de nekem ebből nem ez jött le. Innentől kezdve meg kikérem magamnak a félhülyét.

X 2008.08.07. 18:59:27

tibeti:

"Ha mindenki beállna a sorba szépen és kivárná a maga idejét tempósabban lehetne haladni."
NEM, ha mindenki az éppen rövidebb sorba állna, akkor!
És természetesen fele olyan hosszú lenne a sor.

BélaBácsi 2008.08.07. 19:00:22

miss parker 2008.08.07. 18:57:13

De csak lakott területen! Ez szerintem nem az.
És jobbra tartás is van :)

Mellesleg fenntartom az út tervezője egy tök.

Saughassy 2008.08.07. 19:01:38

Kedves Zoldfulu!

Ertem en, hogy csak az egyik volt tomott, de akkor azon kellene elgondolkodni, hogy miert van ez. Azert, mert az emberek (tisztelet a kivetelnek) birkak, es el a csordaszellem. "Mindenki itt megy a kulsoben, akkor valami biztosan lehet a belsoben. En sem megyek oda, meg majd ugy sem engednek vissza." Ez az alap mentalitas sajnos, es ezzel van a problema, nem azzal, aki nem a tulterhelt szelso savot valasztja, hanem szabalyosan kozlekedik a belsoben. (vagy megszunoben).

miss parker 2008.08.07. 19:02:39

Ha nem lakott terulet akkor pedig ez ervenyes szerintem...

---------
(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.
------------------------------

Innen kezdve... feltorlodni
ELOSZOR a jobb szelsoben KELL!
Aztan lehet feltolteni a belso savot csak...

ixub 2008.08.07. 19:04:53

So miss parker ezért félhülyéztél le. Látom bocsánatot kértél illemtudóan és levontad a konzekvenciát...mindegy

BélaBácsi 2008.08.07. 19:06:11

miss parker 2008.08.07. 19:02:39

Tehát az út tervezője a tök. Az autósok meg szabálytalanok, szerv álljon ki és büntessen meg mindenkit, főleg a forgalmi rend tervezőjét.

Saughassy 2008.08.07. 19:08:25

Forradalmárna :)

A dilemma valoban adott, es abban a pillanatban mukodni is kezdene a zippzar, ha egyenlo aranyban hasznalna mindenki a ket savot. Akkor nem lehetne gyorshajtva elorepofatlankodni, es mivel a vegen sorolna be mindenki, 1 autora csak 1 masik jutna. Ha uresen hagyjak a megszunot, mindig vegigszaguld rajta valaki es (amugy oktalanul) irritalja a tomott sorba szuttyogokat, raadasul konnyen megeshet, hogy egy autora 8-10 beengedett fog esni, mert valaki tulsagosan segitokesz, vagy a megszunobol bejovo eroszakos.
De nagyon egyszeru: melyik a gyorsabb, a megszuno, vagy a marado. 99%ban a megszuno, es azert, mert nem egyenlo aranyban oszlik meg rajta a forgalom. Errol viszont csak az tehet, aki 40. nek is beall a sor vegere.

Ellenség 2008.08.07. 19:09:28

Ismerem a helyet, sokat szívok itt én is. Amikor ilyen sietősöket látok uazt érzem mint akik eléd mentek. Itt ugyanis köze nincs zipzárelvnek. Látják sor van beállnak. Attól a várakozási idő nem lesz kisebb, hogy két sorban állsz. Te előre mentél hogy a zipzárelvre hívatkozva előnyre tégy szert, mert mindig lesz egy nyúl aki engedi a nagyobb kutyát. Kb olyan lehetsz mint autópályán leállósávon száguldó köcsögök. Érdekes lenne ha a külső sávban is csupa olyan menne mint te és nem engedne be a zipzár szerint.Mondjuk én sem engednélek be, de eléd se mennék.
De láttam már ilyen népnevelőt és szurkoltam neki.

miss parker 2008.08.07. 19:15:46

A nep neveles az igazi bunkosag.

Mivel MINDIG csak
szabalytalansag aran oldhato meg!!!

....es innen adodik a kerdes:
Akkor ki is az igazi bunko ?!

Szerintem az aki hogy-hogynem
bizony TUDATOSAN szabalytalan.
Mert eppen nepnevel...mondja ő.


Önkéntes rendőrnek lenni pedig
tudtommal amugy sem éppen
az a kimondott erkölcsi csúcs...
:-)))

Jólelvagyok 2008.08.07. 19:24:54

Ilyen a mi kis hazánk. Ha ugyan szabályos vagy de kihasználod az adodó lehetőséget rögtön akad valaki aki megakar leckéztetni.

beton 2008.08.07. 19:27:10

óó, egy újabb kedvenc témám. hát igen, én is mindig a rövidebb sorba igyekszem beállni, tehetek róla, hogy elfogyó sávnál a sok birka mind a megmaradóban csorog?! tényleg, mit nehéz ezen felfogni, hogy azért van két sáv, hogy használva legyen mindkettő?!?! nem értem... más ha a sok paraszt busz-, leállósávban tolakszik, na azokat soha az életben nem engedem be, klasszikus eset a főtérnél levő, a legszebb az, hogy ilyenkor mindig ők vannak felháborodva. egyszer tényleg át fogok szólni, hogy "hé, melyik járat?"... egyszóval aki azt hiszi, hogy a külsőben sort előzők a szemetek, hát az döcögjön csak a belsőben, mi meg kihasználjuk az útviszonyok adta lehetőséget. ;) ez meg hogy nincs benne a kreszben, atyaég... igen, az sincs benne, hogy kiengedd az alsórendű útról érkezőt magad elé, hogy ha motoros jön lejjebb húzódj, stb stb... ja, hogy ez egymásra odafigyelés?! tudom, arra mi magyarok magasról szarunk... csak sajnálni tudom az ilyen embereket, mert valószínűleg az élet minden területén ilyen a hozzáállásuk.. :)

ixub 2008.08.07. 19:38:22

beton, de ez benne van a kreszben, városon belül mehetsz a belsőben 3500kg alatt azonkívül nem tök egyszerű ennyi

miss parker 2008.08.07. 19:45:38

Pontositsuk....varoson kivul nem mindig.
Csak akkor, ha a kulso már tele van...

Akkor van tele:
ha ket jarmu koze már nem lehet ugy
vissaz ki sorolni, hogy
elol is hatul is meg legyen
a kovetesi tavolsag....

Innentol lehet a belsoben haladni a lakott teruleten kivul is....addig
amig egy lyuk nem kovetkezik ahova
a jobbra tartasnak megfeleloen
ekkor szepen ki KELL sorolni...

X 2008.08.07. 19:50:27

ixub:
de mégha mehet is folymatosan a belsőben, el KELL ENGEDNIE a MÖGÖTTE GYORSABBAN haladót. (persze csak ha tudja, de ezt a többség leszarja, a rendőrök meg nem bűntetik.)
Milliókat össze lehetne szedni az M1M7 közös szakaszán is a sok középső sáv végig faszoktól...

ixub 2008.08.07. 19:57:04

X: nem idéztem a teljes szöveget, teljesen igazad, van mondjuk az olyanoktól tudok még megőrülni amikor pályán egyszerre megyünk ki előzni egy valamit és a mögöttem jövő úgy gondolja hogy ő gyorsabban akar előzni és a seggembe tapad, nah olyankor szoktam felvillantani a féklámpát, le is marad.

X 2008.08.07. 20:00:26

ixub: ha tudod, helyes ;)
csak sokan sajnos nem tudják... legalábbis lépten nyomon ezt tapasztalom... sétakocsikázás a belsőbb sávokban, szörnyű :S

kresz szerint sehol nem lehet "indokolatlanul lassan" haladni. a belsőbb sávokban más szabályt is sért. rögtön 2 szabálysértés, mégsem intézkednek soha.
bezzeg a németeknél, civil autós rendőr leinti, + fél óra ellenőrzés + bírság. nincs is lépten nyomon jobbról balról előzgetés mint nálunk...

@ 2008.08.07. 20:18:05

Az volt a hülye aki a kétsávos útra egysávos körforgalmat rakott. Főleg egy ilyen forgalmas útszakaszon.

Billy 2008.08.07. 20:36:59

Cippzár elvet én is támogatom. És alkalmazom is. Ha kell én engedem be akit kell. És én vagyok az a "fehér holló", ahoyg írták, aki a sor végén indexelve várja, hoyg beengedjék. Hozzáteszem, legkésőbb az 5dik 6dik kocsi be xzokott engedni.
Megköszönni vészvillogóval MINDÍG megszoktam,d e most nyáron sokszor a kezemmel intek egyett a kocsi felett, mivel az ablakot nyitva tartom városban és csak 80-90 km/h felett használom a klímát.

A történethez annyit fűznék hozzá, hoyg szerintem is ki kéne tölteni a sávokat, de a post íróval anyni volt a baj, hoyg mivel ő nem tartotta be a KRESZt (sebesség túllépés, fűre hajtott, stb), így még annyira sem várhatja el hogy beengedjék, mint egy KRESZt betartó autós.
Enyhítő körülmény hogy legalább használta az indexet. Én mindíg használom. Jah és be szoktam engedni még a BKV buszokat is ha épp úgy adódik. Ők is alig győzik megköszönni és a következő buszöbölben szépen megelőzöm őket úgy is:-)

Billy 2008.08.07. 20:38:32

Amúgy azt kéne hogy mindeki figylembe vegye, hogy kanyarodóból tilos és bunkóság előre furakodni.
De megszünő sávban szabályos haladi míg el nem fogy. Itt alkalmazandó a Cippzár elv.

akaratos · http://autozz.blog.hu/2008/08/07/onkentes_nepnevelok_egy_rakason?fullcommentlist 2008.08.07. 20:46:43

Bar lennek en is olyan bator, mint az OKENTES Nepnevelok!

A focim nem ide valo: "autózz!
és éld túl a hülyéket..."

A post iroja meg egy kocsog.

Pala 2008.08.07. 20:57:43

Kedves Szumi!
Ha ezt kifejtenéd bővebben is, megköszönném.

Zoli 2008.08.07. 21:03:32

Igaza van a cikk írónak!
Az út azért épült, hogy autó haladjon rajta, én is mindig így teszek, kihasználom a besorolósávot, és mindig be enged valaki!!!
Nem ő volt szabálytalan, hanem aki feltartotta őt! Ez agresszivitás, én ezért venném el a jogsit!
De amit imádok az Pest. Bevezető utak 2x3 sáv... Kint van a 60-as, 70-es tábla, de ő 50-el megy. Szigorúan. És a mellette haladó is...
Aztán persze piros lesz a lámpa. Elindulunk. És a következő is piros lesz, mert nem értük el a zöldhullámot. Mögöttük meg hullámzik a dugó, ami a 3.-ik lámpánál már szépen be is állt!
Ezt a szitut gyérebb forgalomnál is ki lehet figyelni, amikor rátéved az útra egy lassú kukásautó, és egy másik lassan vonagló. Tudod, hogy nem éred el a lámpád miattuk, és a harmadiknál már nem jutsz tovább egy lámpaváltásnál, holott nem szabadna dugónak lenni. Utána is tiszta a terep, előtte is az volt...
Na mindegy, de szerintem a "spórolósok" többet fogyasztanak, és ezt mindenki kárára teszik! Le velük, jogsit el!

miss parker 2008.08.07. 21:16:01

"kanyarodóból tilos és bunkóság előre furakodni."

Honnan is tilos ?!
JA ..megvan!

A zarovanal kezdetetol...

Amig szaggatott van addig NEM!!! tilos ....bocsika má.

Mivel addig AZ IS CSAK EGY KOZONSGES SAV.

Aqweren 2008.08.07. 21:16:22

Én azt tapasztaltam hogy ha sietsz nem érdemes jobbra tartani mert nincs ember aki beengedne.
A belső sáv a gyorsan haladóké. Semmi keresnivalója ott senki másnak! ha kiteszed az indexet, gázt ad. Sokszor olyan érzésem van mintha az indexkar az ő gázkarjukat hozná működésbe :S

Zoli: pl. Óbudán a bevezetőn nem hülyeség betartani a havanat mert a lámpák arra vannak beállítva...ha hetvennel mész már nincs zöldhullám.

Aqweren 2008.08.07. 21:17:24

Jut eszembe, észrevettétek hogy ha a zöldhullámban átmentek egy sárgán akkor sárgahullámon mentek végig? :D

Aqweren 2008.08.07. 21:19:23

miss parker:
Mert persze véletlen sem a besorolás rendjét jelző táblánál kell besorolni, ugyi? :)
Figyelembe kell-e venni a felfestést (nyilat) a sávban?

miss parker 2008.08.07. 21:25:29

NEM !!!
Az csak tajekoztat, hogy...
... majd mi lesz kesobb.
Tudod ezert kek alapszinu...

Szoval, bizony nem UTASITAST ado tabla!

Besorolni, tehatlegkesobb a zarovanalig kell.
Addig BARMIKOR savot valthatok (ha tudok..)


Kerlek mutass ar, hol irj aelo a KRESZ, hogy
a tablanal vagy a tablaig kell besorolni.

Mellesleg nem is logikus, hiszen szerinted
akkor elore kellene latnod, latnokkent, hogy
hoppá lesz egy tabla...majd.

Ezzel szemben minden tabla legkorabban
a TÁBLÁTÓL kezdve ervényes...

Maddog 2008.08.07. 21:50:28

Biztos írták már. Zipzár elv. úgy lehet haladni oszt kész.

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.08.07. 21:52:27

"Igen, ott laksz a városban, ismered az utat, tudod, hogy el fog fogyni a sáv, kihúzódsz…És k*** sokat araszolsz, vársz. Ahelyett, hogy a két sáv adta lehetőséget kihasználnád... Azért van ott, hogy használjuk. Gondolom én."

Na most vettem a fáradságot, és megnéztem, hogy hol van az ominózus körforgalom. Hát, barátom ez külterület, és ott jobbra tartás van. Szabályt szegtél, lehülyézed azokat, akik szabályosan közlekednek, és erre annyira büszke vagy, hogy még posztot is írsz belőle.

Gratulálok.

Jacques Foche 2008.08.07. 21:55:57

Fehérvári vagyok, szóval van némi közöm az említett útszakaszhoz. Kedves idegen, ki erre jársz Alba Regia felé, jobb, ha tudod, hogy mifelénk egy titkos társaság elrabolja és tömlöcben megkínozza azokat, akik hallottak a cippzár-elvről, netán még alkalmazni is merészelik. Az agymosott túlélők így inkább a "Legyünkmá' szabályosak!" felkiáltással 65 km-rel korábban besorolnak a külsőben kígyózó sorba. A buzgóbbak a fent említett önkéntes oktatói feladatot is felvállalják, illetve okos SMS-eket is küldenek a helyi újságba ebben a témakörben. Welcome to Székesfehérvár! :)

Én a maroknyi kisebbséghez tartozva, a belsőben szoktam közlekedni, majd szabályosan, irányjelzéssel besorolok, amikor már közel vagyok az útszűkülethez. Aki szabályosan próbál bejönni elém azt beengedem. Aki le akar szorítani, vagy végigrongyol a felfestett részen is, hogy legelöl pofátlankodjon be, annak viszont tényleg a kurva anyját, arra minden további nélkül ráhúzom a kormányt.

miss parker 2008.08.07. 21:56:23

De, elozni szabad...kulterulten is.
Ezt gatolni viszont sehol nem szabad.

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.08.07. 22:47:03

parker
"De, elozni szabad...kulterulten is.
Ezt gatolni viszont sehol nem szabad."

Baszd ki, a kresz megint beszól:

"34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha
...
e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni."

Ez jelen esetben nyilvánvalóan nem állt fenn.

Szívás.

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.07. 23:43:42

Magamban. Hangosan. melyik?

1x1 2008.08.08. 00:04:05

Nekem csak egy valami jut eszembe azokról akik nem képesek életszerűen gondolkodni, önállóan, felelőségeteljesen úgy, hogy azzal a maguk javát szolgálják, és embertársaiknak kárt ne okozzanak:
"Weöres Sándor : Birkaiskola

Egyszer volt egy nagy csoda,
neve: birka-iskola.
Ki nem szólt, csak bégetett,
az kapott dicséretet.
Ki oda se ballagott,
még jutalmat is kapott,
így hát egy se ment oda,
meg is szűnt az iskola."
szántsuk fel az elfogyó sávokat!! :)

Norbi_5gen 2008.08.08. 07:08:31

nem olvastam végig a kommenteket, láttam, hogy vannak szimpatizálók is.
nem baj, egyszer majd valakinél betelik a pohár kiszáll és jól bebasz nekik egyet. meg is érdemelnék.
persze kétélű a dolog lehet hogy a megoldás az angliában módi sávelfogyás lenne, ahol mindkét sáv elfogy így mindkét sávnak figyelni kéne, hogy a másikban jönnek-e.

de amikor a sor közepén állok és látom, hogy a szélsőben egy-két figura tör előre... dehát bunkóké a világ úgynézki.

yard 2008.08.08. 07:56:54

Józsi egy nagy paraszt, és még dicsekszik is vele.

hulyemagyar 2008.08.08. 08:56:09

Nem az a paraszt aki a szabad sávon közlekedik, hanem az, aki beáll a másik mögé akár kilómétereken át, mert majd úgyis elfogy a sáv vmikor.
Hol tanultatok vezetni, lámák?
Az ilyenek miatt van kilóméteres dugó.

TAXI 2008.08.08. 09:14:07

Nem olvastam el a kommenteket, de gondolom megy benne a bunkózás, stb...
Mivel Székesfehérváron lakom, és majdnem naponta járok az elkerülőn, így tudom, hogy mi a helyzet. Igaz, ami igaz, egy "kicsit" hülye volt mindenki. Józsi azért, mert "törte magát", a többbiek meg azért, mert "beszálltak a játékba". Mindegy, nem számít.

Kedves Józsi!

Nem tudom, mennyit jártál a Madarasteszkó irányába az elkerülőn... DE! Ha egy kicsit is használod azt a két golyót a fejeden (szem) és a külsőben haladva a körforgótól vissza (BRICO előtt) van egy lehajtó, amivel a legtöbb esetben elkerülhetőek az ilyen és ehhez hasonló esetek.

tangara 2008.08.08. 09:17:14

Üdv!

ELőször is ilyen szituációkban én is beállok a rövidebb sorba. Régen nem tettem, és kicsit idegeskedtam, de már nem teszem. Miért nem lehet feltölteni mindkét sort? Egyrészt, szerintem gyorsabb lenne a haladás, másrészt a stressztől is megkímélné mindenki magát. Az a baj, hogy aki a külsőben araszol, egyszerűen nem mer sávot válatni, besorolni. Ők azok, akik 2 km-el hamarabb bemennek 40-el a belsőbe, mert az majd valamikor balra sáv lesz.
aki nem tud sávot váltani, az tűrje, vagy ne vezessen.

balek 2008.08.08. 10:07:47

Külföldön éltem és vezettem. Vagy zipzár vagy sorban állás, de senki nem pofátlankodott mindenki elé, csak ha eltévedt. Ilyenkor be lett engedve. Hazajöttem és láttam, hogy vagy balek vagyok, mert sorban állok, vagy bunkó leszek, mert megelőzöm azokat, akik már a sorukra várnak egy ideje. :-((( Nincs más választás?
Ausztriába mentem nemrég és láttam, hogy szépen mindenki sorban áll a lekanyarodó sávnál. Zipzár is van, ha mondjk utat építenek. És nincs stressz!!!!!
Bakker, miért akarja itt mindenki legyőzni a másikat?!

fonaktamas 2008.08.08. 10:24:00

Ve'sse'tek e'szbe ne'pnevelo"k. Te'nyleg nem sze'p dolog ha'tra'ltatni ma'sokat, fo"leg, ha 2 sa'v adatott (e's a ma'sik nem szembejo:vo:) akkor igenis ki kell haszna'lni, nem kell sze'gyenkezni, mert esetleg azt gondolna'tok hogy ma'sok azt gondolna'k, hogy furakodsz. Marha'ra bosszanto', mikor feltartanak.
Mi van mondjuk akkor, ha az u:resen hagyott helyt vki ha'tulrol beto:lti? Kira'lysa'g, nincs hova visszamenni - csak elo"re pajti, ma'r pedig menni kell mert ha'tulro'l igencsak ko:zeledik valami, esetleg meg is tol csak egy cseppet (elo:tte mondjuk villog-bo"get).
Az ma'r ma's te'szta, hogy egy tipikusan a frusztra'lt kisemberhez illo" magatarta's a "ma's is sz*pjon, ne csak e'n". Aja'nlana'm a to:bbszo:ri coitust, onaniza'la'st, maszturba'la'st - az segi't.

Juzer 2008.08.08. 10:48:17

balek 2008.08.08. 10:07:47
Bakker, miért akarja itt mindenki legyőzni a másikat?!

Rátapintottál a lényegre. Annyira sietünk valahová, minden téren, hogy nem figyelünk a többiekre. Eltapossuk, átgázolunk, megsértünk mindent és mindenkit aki akadályoz. És ez az élet minden területén igaz. Én csak 3 napot voltam stájerországban, és komolyan megfogalmazódott a gondolat, hogy kiköltözünk. Mégha a fűnyírás vagy takarítás lesz a munka akkor is megéri a nyugalom.

Ott rontottad el, hogy visszajöttél. :)

A bejegyzéshez: ha kétsávos haladás van már miért ne haladhatna a belsőben. A többiek is megtehetnék szabályosan. Én csak azokat utálom, akik a kanyarodósávban és leállósávon teszik ugyanezt, balesetveszélyesen.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu 2008.08.08. 11:19:42

Az egy sor - több ablak (patikában, bankban, postán) hasonlat sántít, mert ott pont azért van egy sor, hogy akkor is igazsagos legyen a várakozási idő, ha vannak ügyfelek, akik egy perc alatt megvannak, meg vannak, akiknek félóra sem elég.

Ha két sáv szűkül egyre, akkor mindenkinek ugyanaz a sebessége, tehát a várakozás csak abból adódik, mlyen hosszú maga a sor, nem abból, hogy a Gizi néni félóráig hajt át a szűkületen. Ebben az esetben tehát az lenne az ideális, ha a két sávban a sorok egyenlő hosszúak lennének.

Egyébként amennyire én tapasztalom, általában működik a cipzár elv is, nagy valószinúséggel már az első autó beenged, de ha nem, akkor a második biztosan, tehát szerintem nyugodtan lehetne a megszűnő sávban is menni. Az más, ha valaki mondjuk kanyarodósávból vagy leállósávból akar tolakodni, de igazából akkor sem az autóstársnak kéne megnevelni az ilyeneket, azaz azzal nem érünk el semmit, ha ilyenkor nem engedjük be, már csak azért se, mert az ilyen erőszakos pasik úgyis benyomulnak előbb-utóbb. Én speciel jobban szeretem, ha előttem vannak, az kevésbé veszélyes számomra, mintha mögöttem izgágáskodik. Ráadásul ha nem engedem be mondjuk egy kanyarodósávból, akkor meg azokkal tolok ki akik kanyarodnának mögötte.

tehenke 2008.08.08. 13:45:31

Ritka egy paraszt vagy, kedves cikkíró. Nem az egy sávban haladás a szűk keresztmetszet, hanem ott, ahol már ősszeszűkűlt a két sáv eggyé. Ha két sávban állnának az autók, akkor is ugyanannyian tudnának átmenni, csak a Hozzád hasonló tajparasztok hiszik azt, hogy nem. Azért, mert az üres helyen gyorsabban tudtál menni, az nem azt jelenti, hogy ha ott végig állnának autók, akkor is gyorsabb lenne. Ezt éppeszű ember belátja.
Ha legközelebb a postán áll a sor, akkor Te majd nyitsz egy "külön sávot", és ott előre mégy, majd beállsz előre? Mert most nagyjából azt csináltad. A "népnevelőknek" meg szimplán elegük volt a hozzád hasonló kúltúrálatlan faszfejekből.

Seth Gecko 2008.08.08. 14:43:34

Tehenke!
Igen kultúrált hozzászólásod után csak egy észrevételem van:

Ha a postán két sor lenne, és a sorok eggyé válnának, és ki lenne írva, hogy egy innen, egy onnan, te nem mennél végig az üres soron?
Csak azért, mert a többi ember nem olvasta a táblát, ugyebár.
Te bizony beállnál a hosszú sor végére.

Sok sikert kívánok neked a személyes kommunikáció során, és remélem, csak itt vagy ilyen intelligens.

Szeretem, mikor emberi hangon kezdenek vitatkozni a fórumozók...

Üdv: egy kultúrálatlan faszfej, Seth Gecko

krilla 2008.08.08. 17:39:26

Én szinte mindig türelmesen kivárom a sort, és aki kultúráltan szeretne sávot váltani, szó nélkül beengedem.Ráérek.Aki viszont tolja az orrát bunkó módon, vagy a sáv végét jelző felfestés után akar bejönni, azt sajna nem engedem be.Kivétel ha fuvaros, de talán ez érthető.Azért vicces nézi a surmó tolakodót a szép új autóba, mikor rájön, hogy nem fog menni, és megérti a lényeget.Nekem 500ft kár, neki 50ezer :)

X 2008.08.08. 18:13:29

PÁRHUZAMOS KÖZLEKEDÉS SZABÁLYAI ÉRVÉNYESEK az adott útszakaszon. tehát nincs előzési, elhaladási tilalom. Teljesen szabályos végigmenni az üres belsőben. Ez a szabály. A többi a belemagyarázás. Ennyi. Mi a faszt nem lehet ezen érteni? Ha sok hülye képes egy sorban állni, attól végig lehet menni az üres sávon még az utolsó 20m-en is. Miért ne? Nem tilos, sőt kifejezetten szabad.

Aki ideges miattuk, álljon a rövidebb sorban. Magának választotta a lófaszt a seggébe, amikor a hosszabba állt. Arról nem az tehet, aki megy az üresben :D

Végigolvastam a hozzászólásokat, könnyesre röhögtem magamat. Már az előzési szabályokat is előhozta itt valaki. Irreleváns, nem vonatkozik erre a helyzetre. De nem baj, igazolja vele magát :D

Kösz, ilyen jót már rég röhögtem. Beáll a hosszabb sorba, aztán támad. Ha az a szabály, hogy végig lehet menni, akkor tűrsz vagy nem a te bajod...

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.08.08. 19:00:22

X:

Mi a faszt nem lehet érteni azon, hogy az előzés csak akkor szabályos, ha be tudsz sorolni a megelőzött jármű elé?

NRGi 2008.08.08. 19:35:02

Kedves posztíró!

Ha te úgy érzed, hogy neked jogod van sietni, akkor fogadd el azt, hogy másoknak meg joga van téged nem beengedni maga elé. Viselkedésed kifejezetten irritáló, az ilyen barmokat én sem szoktam beengedni.

Az meg, hogy sietsz... ember, ebben az országban az autósok fele siet?!?! Hova??? Szül a feleséged? Kórházba kell vinni vkit? Veseműtétre igyekszel? A sietők nagy része csak szimpla idegbeteg, vagy nem képes időben elindulni.

Siess és furakodj. De vedd tudomásul, hogy ebben sokan nem partnerek, és ne írj még te felháborodott leveleket. Én nap mint nap az ilyen seggfejek hülyeségeit védem ki Budapesten, mint te. És hidd el, alig érsz oda hamarabb, mint én, aki nem siet, hanem időben indul és nyugodtan vezet.

X 2008.08.09. 00:56:47

バスティー [bɑstiː]:
"Mi a faszt nem lehet érteni azon, hogy az előzés csak akkor szabályos, ha be tudsz sorolni a megelőzött jármű elé?"

AZT, hogy ez NEM előzés. Elhaladás másik sávban. NEM ELŐZÉS, mégegyszer: PÁRHUZAMOS KÖZLEKEDÉS.
A többit leírhatnám mégegyszer, nem teszem, ott van fent.

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.08.09. 02:07:09

X 2008.08.09. 00:56:47
"AZT, hogy ez NEM előzés. Elhaladás másik sávban. NEM ELŐZÉS, mégegyszer: PÁRHUZAMOS KÖZLEKEDÉS."

Attól nem lesz igazad, hogy rákapaszkodsz a capslockra. Tudod van az a kresz vagy mi a fasz, ami azt mondja, hogy:

"36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad...

(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni."

Szívás.

A poszt írója egy ritka nagy bunkó 2008.08.09. 11:07:20

az a típus aki a vak koldus kalapjából is kiveszi a pénzt "Miért baj, nem látta!" felkiáltással.

Ez a típus a legrosszab, mert bunkó, és tudja is, és még büszke is rá.
Ezt a fajtát csak szimplán le szoktam darálni biohumusznak a terepjárómmal..

Donor 2008.08.09. 17:04:04

Megjegyzem csöndben, hogy a két sáv azért szűkül le a körforgalom előtt, mert a sok töketlen képtelen használni a többsávos körforgalmakat.
Ahol volt is ilyen ott leszűkítették 1 sávra a sok baleset miatt, pedig gyakorlatilag lassítás nélkül át lehet menni egy ilyenen csak egészen picit oda kell figyelni. E helyett ott a kilométeres sor. Hát nem fog érdekelni hogy a birkák csak egymás seggében tudnak állni. Ott a sáv, nem én vagyok pofátlan hanem a birkák a bénák. Nekik is joguk van törvényesen ott menni ahol én.

Volt már ez a sávelfogyás-pofátlanság téma. Akkor azt mondta a legnagyobb szájú sorban álló is, hogy amikor az előjelző tábla felbukkan akkor kell besorolni. Azóta direkt figyelem. Az előjelző táblák elég közel helyezkednek el a sávelfogyáshoz, és 100%osan mindig besorolok amikor meglátom. Ez alól csak az a kivétel amikor nem akarnak beengedni ilyenkor elmegyek a sáv végéig.

Aki jön hogy de akkor is erkölcs meg ilyesmi.
Honnan kellene nekem tudni hogy miért állnak és merre mennek, meg hova állnak sorba?
Én azt tudom hogy a másik sávban mehetek amerre akarok, arra akarok menni, sorban állás nincs a terveimben, tehát nem állok be a sorba.
Ha van egy ajtó amin be akarok menni, de előtte sor áll akkor beállok a sorba, de ha a másik ajtón akarok bemenni nem fogok beállni ebbe a sorba.

Donor 2008.08.09. 17:06:27

Ja és nem én, hanem az önkéntes rendőrök sértenek törvényt ha engem akadályoznak azzal hogy beállnak 2 sávba.
Legtöbb amit törvényesen megtehetnek, hogy nem engednek be a sorba, ez meg nem érdekel, legfeljebb mögé sorolok be.

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.08.09. 19:08:20

Donor 2008.08.09. 17:06:27
"Ja és nem én, hanem az önkéntes rendőrök sértenek törvényt ha engem akadályoznak azzal hogy beállnak 2 sávba."

Olvass már vissza, kreszhuszár.

agapé 2008.08.10. 11:51:51

ha mindenki így gondolkodna, mint a postoló, nálunk polgárháború lenne...

agapé 2008.08.10. 12:09:09

múltkor Agárd után volt egy ilyen dugó egy lámpa miatt. nyilvánvaló volt, hogy elfogyik a sáv, ki volt táblázva. Állt a sor, a legutolsó 4 indexxel villogott, hogy este észrevegyék.
Én lefékeztem, pedig az elfogyó sávban mentem, és beálltam a sor végét jelző villogó autó mögé, és villogni kezdtem.
Büszke voltam arra, hogy milyen kultúrált vagyok. mögém beállt még egy autó, és mégegy. Természetesen elkezdtek szállingózni mellttünk az autók az elfogyó sávban, és elöl megpróbáltak befurakodni.

és beengedték őket.

mindenki széoszolhatott volna a 2 sávban, és lassítani a sort a sávváltásokkal oda-vissza, de csak kevesen tették.

ők azok a tajparasztok, akik azt gondolják, hogy hülye, és lúzer, aki kiállja a sort, pedig lenne lehetőség előrefurakodni. (pl abban a sorban, ahol a mentők tudnak vész esetén haladni...)

pedig ők a lúzerek, és hiába őrjöngenek amikor nem engedik be őket.

igazából a legnagyobb lúzerek azok, akik beengedik őket.

szóval: NE engedjétek be őket!!

:)

Csm001 2008.08.11. 07:51:26

Sok köcsög, én is utálom, hogy két sávon képtelenek sorban állni, és a végén összesorolni. Pedig akkor nem lenne lehetőség tolakodni, és a sor is rövidebb.
Persze itt a Balkánon ez tudom, lehetetlen...

józsiakiírta 2008.08.11. 10:00:43

Faszfej, paraszt, bunkó, anyád, köcsög.
De miért?
Haladtam volna. Előre. Halál nyugodtan.
A többiek sorban álltak halál nyugodtan. Haladunk, index, beenged, megköszön, mindenki halál nyugodt.
Nincs faszfej, bunkó, köcsög, stb... Én sem húzom fel magam, ők sem.
A kedves kommentelők is jönnek azzal, hogy rohadjak meg. Mire fel húzod magad? Te olyan vagy, hogy beállsz a sorba mert nem sietsz, mert a 3 perc nyereség, neked nem nyereség. Tök jó. De akkor miért a krvanyám? Mert nekem nyereség? Dohányzom. Most akkor a krvanyám, mert te nem?
Most akkor hol a morál?

Ja, megint megtettem ugyanezt az utat.
És most velem együtt vagy hatan mentünk előre, és szépen bezippeltük magunkat. És senki nem volt ideges. Lehet, hogy ha már mindkét sáv áll, akkor lehet menni a belsőben?

Alighanem volt már a kérdés, de felteszem. Mennyi is az annyi autó, hogy ne legyek már bunkó a belső sávban?

Jacques Foche 2008.08.11. 13:08:00

józsiakiírta:

Igen, rohaggyá' meg, meg büdösbunkó is vagy, mert van pofád a KRESZ szerint vezetni, és nem bebirkulni. Szégyelld magad, amiért nem állsz be a másfél kilométeres sorba, hanem a párhuzamos közlekedés szabályai szerint elhaladsz a belsőben. Halál mindenkire, aki ismeri és alkalmazza a cippzár-elvet.

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.08.11. 13:36:43

Jacques Foche 2008.08.11. 13:08:00
"Szégyelld magad, amiért nem állsz be a másfél kilométeres sorba, hanem a párhuzamos közlekedés szabályai szerint elhaladsz a belsőben."

Neked, és az összes többi gyökérnek, aki ennyi szájtépés után sem képes megérteni:

A párhuzamos közlekedésnél is JOBBRA tartás van. Előzni szabad, ha vissza tudsz sorolni az előtted haladó autó (1 db) elé.

Gontar 2008.08.11. 13:53:35

"36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad.

Az autóbusz öbölt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodósávot, a gyorsító- és a lassítósávot, valamint a kerékpársávot a párhuzamos közlekedés szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.

(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni.

Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat."

バスティー [bɑstiː] - Kélek figyelj, a fentiből kiemelek a kedvedért egy részt: "ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat"

Jó lenne nem csak a szabályok egyik felét (érdekes módon mindíg azt, ami a mi igazunk melett szól) ismerni...

Jacques Foche 2008.08.11. 23:39:13

Gontar: Ott a pont. Épp ezt akartam idézni, de megelőztél.

バスティー [bɑstiː]: Neked meg tudnám javasolni a gyaloglást meg a tömegközlekedést. A jogsidat (ha van egyáltalán) tépd össze és szórd szét a picsába.

Gontar 2008.08.12. 11:08:15

:-)

Nah ja... バスティー [bɑstiː]-nek egyvalamiben igaza van: egyszerűen képtelen vagyok megérteni, hogy mi a logikus abban, hogy gyér forgalomnál nyugodtan mehetek a belsőben szerinte is amikor "előzök", de amikor rogyásig van az út autókkal onnantól kezdve a belső sáv használata tilossá vállik. :-D

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.08.12. 16:18:44

Hű, beszoptam. Megyek, széttépem a jogsimat.

Gontar 2008.08.12. 20:57:29

Azért a témához még egy dolog hozzá tartozik...

A postban említett esetek nagyrészében (90%) inkább vállasztom én is a külsőben sorakozást, mert:

1: Képes vagyok mindíg időben elindulni, ezért nem sietek soha sehova az utakon.
2: Abszolult nem frusztrál, ha valaki megelőz. Akkor sem, ha én a külsőben állok. :-) Sőt! Ha a KRESZ-t betartva indexel, jelzi normálisan, hogy be akar sorolni még be is engedem. Tömegeket persze nem - csak egyet-egyet. Cippzár... :-D

Gontar 2008.08.12. 20:59:31

3: Nincs kedvem az önkéntes "népnevelők" kisebbrendűségi és egyéb frusztrációi miatt borzolni a asaját idegeimet. :-D

Gontar 2008.08.12. 21:01:33

3/b: Főleg mivel ráérek, és inkább jókat röhögök azokon a marhákon, akik ilyen esetekben (is) a mindenféle xarjukat kompenzálják egymáson. :-D :-D :-D

Gontar 2008.08.12. 21:10:16

Mióta pszichológiát tanulok (tisztán autodidatkta módon - és nem a "konzervatív" része érdekel (habár jó nagy olvasmányos anyagom van erről is), hanem a tranzakció analízis-féle megközelítés) sokszor jóval mokásabban látom az életet, mint korábban.

:-D :-D :-D

A saját xarjaimat is. ;-)

Agi_Andris 2009.02.01. 15:12:05

Ha valaki elmegy a leszűkülő sáv végéig, ott megáll és indexel, míg be nem engedik, én beengedem. De, ha rám húzza a kormányt, hogy márpedig ő siet, egész biztos, hogy nem féltem a saját kocsimat sem egy teljes jobboldali fényezés erejéig.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása