Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Komplexusos Porschés

2008.08.17. 07:22 :: Kisikasa

Egyre több funkcionális analfabéta olvas minket, aminek egyfelől örülünk, mert legalább gyakorolnak és előbb vagy utóbb csak jobban fog menni a szövegértés, de mivel már szinte minden posztnál a levélíró helyett is mi vagyunk a hülyék és a mi kurva anyánkat. Ezért aztán segítségképpen a mai naptól a bevezetőben ki fogjuk emelni vastag betűkkel a levél írójának nevét, a gyengébbek kedvéért. Pál érdekes helyzetbe keveredett és olyannyira az újjászületés mámorába került, hogy nem tudjuk Porsche vagy Ferrari volt a másik delikvens, annyi bizonyos, hogy félőrült. Hogy mit akart bizonyítani azt nem lehet tudni, de levélírónkban is számos kérdés felmerült így utólag, némileg megnyugodva a sokkból.

Alig néhány hetes, és talán nem tipikus történet.

Nyugodtan tempósan igyekszünk vidéki munkából Budapestre az M7-esen egy 2 l-es Berlngóval (ennek még lesz szerepe). Délutáni nyugodt forgalom van, az út még kétsávos, tehát Fehérvár előtt vagyunk.  Valahogyan, talán a nyugodt tempó miatt  a kamionok hosszú  konvojba  álltak, de a belső sáv teljesen szabad kilométerekre beláthatóan. Előzni kezdek. Még a kocsisor feléig sem jutok, amikor mögém ér egy nyitott piros Porsche vagy Ferrari típusú péniszhosszabító. Sebességem úgy 135-140 (+ 10% úgye nem nagy baj). Dudál villog, 2-3 méterről tol. Fogalmam sincs, hová mehetnék előle, de valahogy nem szeretem, ha ilyen sebességnél nagyon rajtam lógnak. A legkisseb hiba is katasztrófális lehet. Őt azonban talán az bosszantotta, hogy egy "dobozos teherautó" akadályozza.

Ez nem teherautó, inkább gyorsítok. Tudom, szabálytalan, de növelném a távolságot. 150-160-... Túl akarok a helyzeten, de az nem változik. Végre a konvoj végére érek. Index jobbra, irány a külső sáv, előttünk kilométerekre beláthatóan senki. A hatodik érzékem azonban azt súgja, valami mégsincs rendben! Belenézek a belső tükörbe. A PIROS AUTÓ NINCS MÖGÖTTEM!! Gyors pillantás JOBBRA, a piros sportkocsi mellettem  a hátsó ajtó magasságában sodródik a leállósáv felé. A kormányt visszarántom, már amennyire lehet rángatni ilyen sebességnél. (Ismerem a dolgot, vezettem már Németországban 200-as átlaggal, megfelelő autóban!) Mögöttem felbőg egy kamion kürtje, a katasztrófa elkerülve. A piroska az akciót a leállósávon befejezi. Kollégám alig tud megszólani. Azt mondja új születésnapunk van. Ennél a sebességnél egy oldalirányú talákozás őt a nyitott autójával a szántóföldre repíti, én meg a belső korlátról visszapattanva a kamionok alatt végzem. Nem sok túlélési esélyünk lett volna egyiküknek sem!

Ami érdekelne: Mire gondolhatott hosszabító végén levő ...? Miért indította, és hogyan akarta sikeresen befejezni ezt a manővert? A saját sebességért persze "mea culpa", de az vesse rám az eső követ, aki még sohasem...Ti mit tettek volna?

244 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye veszélyes autópálya gyorshajtás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mister 2008.08.17. 20:04:23

Azért tanulságos itt, hogy a gyorshajtó szabálytalankodók a KRESZ-re hivatkozva szólítják fel a többieket lehúzódásra... nem kicsit groteszk :-)

atti 2008.08.17. 20:05:40

Fekete!
Miert faj neked a szelsoben menni mond maa meg? Komolyan erdekel.Nekem nem fáj,de neked miért hogyha szabályosan megyek?De nem fogok vitatkozni,mert látom nagyon szeretnél mindenkivel...

feketebarany666 2008.08.17. 20:07:23

atti 2008.08.17. 20:05:40

Belsoben folyamatosan menni nem szabalyos. Ennyi.
Nem veszekszem senkivel, olvasd vegig a topicot.

zoli_ 2008.08.17. 20:13:45

Érdekelne az, hogy egyeseknek a belső sávba adták a jogosítványukat?
Az olyan észlények, akik úgy érzik, hogy csak ők vannak az úton, üzenem, hogy NEM.
Szabad lehúzódni a belső sávból, nem azért, mert én épp 190-es tempóval jövök mögötte, hanem azért, mert érdekelje már, hogy nem egyedül van az autópályán. Ha kimegy előzni, nézzen a tükörbe, és mérje fel, hogy ha lelép egy picit a gázról, vagy rálép picit a gázra, akkor azzal nem akadályozza azt, aki gyorsabban jön. A közlekedés az egy közösségi dolog

Miért nem lehet azt az életfelfogást a közlekedésben bevezetni, hogy élni és élni hagyni?????
Miért kell másoknak megmutatni, hogy nekem JOGOM van a belső sávban autózni (ami nincs)???

Az északi olasz (nagyon nagy része), ha utoléred lehúzódik, és ezt el is várja. A belső sávban nem megy 110-el előzni, a 7km-es kamionsort.

Ha megy egy lassú jármű itthon a szélső sávban, netán három-négy egymás után, akkor bizony akkor is végigelőzik 85-el, ha közben lehúzódhatna, de az nehéz. A 3 sávos autópályán is csak az út közepén szabad autózni....

E60 2008.08.17. 20:14:54

Mister: Nem groteszk, csak nem olvasol figyelmesen. Ugyanis ha 130al megy előttem és én 143-al (ami valójában 135, mert az óra csal), tehát jóval a tűréshatáron belül közlekedem, akkor nem szegem meg a KRESZ-t és főleg nem vagyok "gyorshajtó szabálytalankodó". Tehát ebben a szituban még mindig a "Jobbra tarts" szabály érvényesül. Ugyanez 200nál pedig már valóban szabálysértés és nem is a KRESZ-re hivatkozom, hanem az "okos enged" szabályra, ami sok esetben a túlélést jelentheti.

Hédi 2008.08.17. 20:16:26

Hasonló szitu fordult elő velem is , én szabályosan előztem a kamionokat, amikor elkezdett tolni egy piros Ford GT. Annyira közel jött, hogy még a rendszámát sem lehetett látni, azt viszont tisztán láttam, hogy egy ősz , randa vénülő pasi, vastag aranylánccal a nyakában ül benne. Megijedtem és ösztönösen gázt adtam - menekülni kezdtem – mert ez nálunk bizony genetikailag kódolt… Alacsonyépítésű 140 LE kocsival egy pillanat múlva már 170-180 körül jártam, és a pasi a nyomomban ! Meg sem fordult a fejemben, hogy lassítsak, mert hiszen az életemet kellett megmenteni – azon imádkoztam, hogy legalább most jönne egy rendőrautó és megmentene…de ilyenkor persze nem jön semmi.
Nagy nehezen elfogytak a kamionok meg az autók a külső sávból, úgy 3-4 perc lehetett, mire jött egy hosszabb üres szakasz, ahol le tudtam lassítani és kihúzódni a külső sávba . Persze, folyamatosan indexeltem jobbra – de ez sem segített rajtam, a pasi ott lihegett a nyomomban.
Uraim, soha nem tudhatják, hogy ki vezeti azt az autót, akit nekiállnak letolni az útról.
Pontosan tudom, hogy ilyenkor nem szabad gázt adni stb. de a menekülési ösztön erősebb és mindannyian ott halhatunk meg.
Ez az eset több mint 10 évvel ezelőtt történt – de még most is kiver a víz, ha rágondolok.

Szendwich 2008.08.17. 20:25:38

* 2 l-es Berlingo
* Ez nem teherautó, inkább gyorsítok. Tudom, szabálytalan, de növelném a távolságot. 150-160-...
Én is hajtottam a testvérem régi céges autóját. Az is egy Berlingo volt, igaz csak 1,9-es szívódiesel. Viszont az csak dombon lefelé ment 150-nél többel, mert letiltott az elektronikája.

Ez a pénisznagyobbító kifejezés nagyon igaz. Tegnap délután találkoztam egy szolárium barna, napszemüveges fiatal BMW-es sráccal. Valószínűleg automata sebességváltós lehetet a paripája, mert végig közepre volt könyökölve a jobb kezével és az arcát támasztotta, miközben a másikkal fogta a kormányt. Elmaradhatatlan retikülje az ilyen srácoknak a jobb elsőben. Négysávos gyorsforgalmi úton egy körforgalom után utolértem egy kisebb kocsisort a külsőben, kb. 80-al mehettek egy mikrobusz után. Rögtön belső sávba soroltam és elvágtattam mellettük. Láttam a tükörben, hogy a BMW-s srác is hasonlóan cselekszik, kivágódott a kocsisorból és elment mellettük. Majd jó pár kilométer múlva a 70-es táblánál lassítva pásztáztam az utat, hogy kint állnak-e a kollégák. A srác itt leelőzött. Szerencsére a kollégák sem álltak kint. Gyorsítás után, egy-két kilométer múlva utolértem a srácot, mert szépen, lassan lelassult. Elmentem újra mellette. Ekkor kaphatott gellert a sofőr, mert mindenáron visszaakart előzni. A gyorsforgalmi út végén lévő körforgalom előtt láttam a tükörben, hogy küldi neki a belsőben, mint az állat, hogy ő legyen az első a körforgalomba behajtók közül. Befékezett mögém, mert mellettem és a szalagkorlát között már nem volt hely. Körforgalomból be gyök2vel, majd ki és fel egy elég meredek emelkedőn. Körforgalomból kifelé már újra toltam neki, kihúzódva a külsőbe. A tükörből néztem, hogy a BMW lemaradt. Emelkedő közepe környékén egy mikrobuszt megelőztem, de már nem mentem ki vissza külsőbe. Így is 120-al mentem, az a kapaszkodósáv meg elég hamar megszűnik. Talán jobb is. Mert időközben megérkezett átmeneti könyöklős ismerősöm és a szokásos „letollak az útról te vén csotrogány” akció helyett kapásból jobbról megelőzött. Örült biztos, hogy nem esett csorba makulátlan engem nem lehet megelőzni a barátnőm előtt becsületén. Örült, hogy diadalmaskodott a technikai haladás és a pénz. Viszont örömében még láttam, ahogy a következő emelkedő csúcsán belekezdett egy előzésbe és kéz a kézben haladt át az emelkedő csúcsán az előzött autóval, miközben annak és utána haladóknak is égett a féklámpája. Talán majd egy szemből érkező kamion megtanítja, hogy az élet másról szól...

E60 2008.08.17. 20:26:05

Hédi!

Csak ismételni tudom önmagamat, le kellett volna húzódni. Így azt hitte a vénember, hogy versenyezni akar. :) Az ösztön mindenkiben más és más, általában a nők lassítanak, vagy fékeznek, én úgy vettem észre.

Egyébként én már jártam úgy, hogy konkrétan padlóféket nyomott egy hölgy előttem az autópályán, aki a belső sávban haladt 110-el, amikor véletlenül belenézett a tükörbe és meglátta a xenon fényszórót. Azt nem láthatta, hogy hogy nézek ki, mert akkor nem fékezett volna be ijedtében, illetve, ha annyira közel lettem volna, hogy meglát, akkor ma már lehet, hogy nem vagyok itt. :)))) Szerencsére legalább 50-100 m volt közöttünk és idejében satuféket tudtam nyomni... A szituáció után lement a külsőbe és gyanítom, hogy azóta még
mindig ott van. :)

Mister 2008.08.17. 20:29:07

Akkor elbeszéltünk egymás mellett, én a 180-250-al autózókról beszélek, akik úgy vélik, hogy alapvetően övék az út, és mindenki takarodjon előlük.

Mivel nagy sebességgel haladnak, így sokszor előfordul, hogy egy amúgy teljesen szabályos előzési szituációban érnek utol valakit, aki mondjuk 130-al előz egy kamiont, és mikor megkezdte az előzést, a tükörben még nem látott senkit, kisorolt, majd a következő pillanatban már feltűnik a tükörben a gyors autó, aki csak annyit észlel, hogy a mazsola az ő sávjában tötymörög 130-al, és ha nem tudja gyorsan befejezni a lassabb kocsi az előzést, akkor beáll a seggébe + levillogja... ha nem túl rutinos még az előtte haladó (mint például én), akkor ebből komoly baleset is lehet. Ráadásul totál értelmetlenül.

Tehát nem arról beszélek, mikor valaki direkt népnevelőt játszik, mert az nagy bunkóság és veszélyes is. Én az ilyen "szerencsétlenül" összejött szituációkra gondoltam, és ilyen esetben a józan ész azt mondaná, hogy a szabálytalankodónak kellene tekintettel lenni a szabályosan közlekedőre.

Nehéz elfogadni azt az érvelést, amikor valaki a gyorshajtásával teremt egy veszélyhelyzetet, és után fel van háborodva, hogy a másik milyen jogon kerül az útjába, vagy miért nem kotródik le azonnal.

Szóval én nem a direkt nevelőkre gondoltam.

E60 2008.08.17. 20:36:56

Szendwich!

Szerintem a pénisznagyobbító kifejezés pedig pont arra jó, hogy megnyugtasd magad valamivel, legyen mivel palástolni az irigységedet. Gondolom, ha esetleg holnap megdobnának egy új BMW-vel, rögtön vissza is utasítanád, hogy "Bocs, nem kell, mert akkor azt hiszik, hogy kicsi a farkam".
Biztosan így lenne, ugye nagyokos????

Azt kéne végre megértenetek, hogy az utakon vannak parasztok, de ez nem autómárka, hanem IQ függő.

E60 2008.08.17. 20:39:44

Mister!

Az általad leírt szituáció tekintetében teljesen igazad van. Igen, másról beszéltünk. De ha meglátom 300 méterről a gyorsan közeledő xenont, nem megyek ki előzni. Igen, nyilvánvalóan ez a rutin.

bekov 2008.08.17. 20:40:56

ilyenkor azt kell csinálni, hogy visszaállunk 80-ra, megvárni mig az utolsó kamion is elmegy mellettünk jobbról és aztán kisorolni, hehe :) Kisikasa meg nagyon édes lehet igy mérgesen xP

Beszólok! 2008.08.17. 20:46:03

E60 és a többi félanalfabéta, akik nem olvassák a KRESZ-t:

Igenis, egybefüggő kocsisor belső sávban előzése SZABÁLYOS, nem ellenkezik a KRESZ jobbra tartási kötelezettséggel.

Ebből következően a cikkben szereplő Berlingo TELJESEN SZABÁLYOSAN közlekedett, és mindenki, aki gyalázza, holnap reggel vegyen sürgősen egy KRESZ-könyvet.

E60 2008.08.17. 20:52:45

Te pedig funkcionális analfabéta vagy Beszólok!

Épp most tisztáztam Mister-el, hogy nem ugyanarról a közlekedési szituációról beszélünk. Mielőtt jelzőket használsz olvasd végig a bejegyzéseket. Senki nem beszélt egybefüggő kocsisor szabályos előzéséről.

Hozzáteszem a magyar autópályákon nem beszélhetünk (még) egybefüggő kocsisorról, vagy aki azt hiszi, hogy ez az, annak javaslom, hogy utazzon egyet mondjuk Bolognatól Firenzéig, amikor 10 méterenként követik egymást a külsőben a kamionok. Tehát előzés után vissza a szélsőbe.

drift 2008.08.17. 20:57:57

... ekkora b@lfszt ...

funkcionális anális 2008.08.17. 20:58:27

biztos leírták már:
1. ha van hely kimenni (és nem 20-an jönnek mögötted) kimész 2 kamion közé - had menjen az istenadta, hátha elviszi 200km/h a halál faszára
2. ha nincs mész 140-el, ha valamit elbaszol nem sokat segít, hogy azt mondod, hogy tolt egy piros lófasz
3. ha bátor vagy, v. sokan vagytok (én nem szoktam ilyet tenni) fékezés + hátsó ablakmosás

funkcionális anális 2008.08.17. 21:01:17

ja és:
0. ha látod hogy jön valami gyors fasz, megvárod+utána előzöl és nincs a poszt

ui. ha nem érti meg, hogy te ennyivel mész (130-140 ami teljesen korrekt), úgy is mind1 az egész

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.17. 21:03:21

Beszólok!

Ha azonnal visszament a belső sávba, amikor csak tudott a berlingos, akkor hogy a faszba került mellé egy aladdig mögötte menő autó?

Nem lehet, hogy elmélázott a kolléga?

Mondom mindezt úgy, hogy dudálni villogni bunkóság.


Amúgy, itt olvasva a blogot, teljesen rendjénvaló azt feltételezni, hogy jobbról kell megelőzni az olyan embereket, akik 130-al előznek a pályán, mert úgyis népnevelni akarnak, ha valaki siet.

lol

lotht 2008.08.17. 21:07:10

"Ebben az esetben nem errol van szo, csak arrol hogy a cikkiro meglehetosen balfasz volt. Valoszinuleg millio lehetosege lett volna arra hogy elkerulje az eletveszelyt, de egyiket sem hasznalta ki."
Legkézenfekvőbb mód lenne nem előidézni az életveszélyt. Főleg nem szándékosan.
A FA-k számára könnyítő kérdés: melyik irányból előzünk? És még egy: előzünk sávváltási szándékát jelzőt?

lotht 2008.08.17. 21:12:40

"Ha azonnal visszament a belső sávba, amikor csak tudott a berlingos, akkor hogy a faszba került mellé egy aladdig mögötte menő autó?"
Erre pedig a követési távolság tiszteletben tartása lehet a magyarázat. Előzés után, főleg ha a sebességkülönbség nem jelentős, nem megyünk 5 méterrel a másik elé. Főleg nem autópályasebességnél. Talán ennek az értelmezésében lehet a hiba. Minden bizonnyal nem véletlenül nyomta a dudát a kamionos sem.

0xFFFF 2008.08.17. 21:15:05

"Ha azonnal visszament a belső sávba, amikor csak tudott a berlingos, akkor hogy a faszba került mellé egy aladdig mögötte menő autó?"

Látom, hogy ez a fura helyzet sokakat foglalkoztat. Nos én sem pattannék a kamion elé két méterrel, akkor húzódnék le, amikor megfelelő távolság marad mögöttem már. A jaszkaris gyerekek meg akkor is kielőznek ilyen helyzetben jobbra, ha csak egy gyufásdoboz fér el az autók között. Gondolom mindenki látott már ilyet. Egy ilyen jaszkaris faszkalap a minap kimúlt a 11-esen. Végre.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.17. 21:15:33

lotht

"Minden bizonnyal nem véletlenül nyomta a dudát a kamionos sem. "

Jah! Meg akarta menteni a tyúkszaros kis életét mindkét kollégának, amikor észrevette, hogy a tükörbe sávváltás előtt nemnéző berlingós tolja le a porrárit az útról...

E60 2008.08.17. 21:16:40

Egyébként pedig legalább annyira veszélyes a kamionok 85el való "kivágása" a külsőből a belsőbe, hogy aztán ott 90el megelőzzék 5 perc alatt a többi kamiont. Gyanítom, hogy gyakrabban is fordul elő ez a szituáció, mint a Porsche sztori. Csak az nem lenne olyan jó post, mert a kamionost nem lehet annyira gyűlölni és fikázni, mint a Porsche tulajt, mert nem az Övé a több 10 milliós kamion. :)) Persze, ha az Öve lenne, akkor Ő is direkt vágna be a jónép elé, csak azért, mert neki pénze van és mindent megtehet... :D

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.17. 21:17:23

0xFFFF

"Egy ilyen jaszkaris faszkalap a minap kimúlt a 11-esen. Végre. "

Ez gusztustalan volt.
Nem kicsit.

feketebarany666 2008.08.17. 21:25:07

Higgyetek el ha mindenki masokra is toleransan /nem ilyen onkentes rendor, meg majd en megmutatom hogy tudtok 60-al jonni mogottem hozzalasal/ a forgalom ritmusaban temposan kozlekedne, akkor lehetne normalisan autot vezetni.
De az itt sosem lesz mert mindenki massal van elfoglalva, /kocsog bmws, audis, porsches neki mibol van, hurra felborult, stb/ ahelyett hogy magaval foglalkozna, hogy neki is meglegyen mindene.

danken 2008.08.17. 21:34:52

Talán meg lehet különböztetni egy ferrarit meg egy porschet

név 2008.08.17. 21:37:12

MI A FASZÉRT NEM NÉZ TÜKÖRBE SÁVVÁLTÁS ELŐTT???
Egyébként is hogyan tudná megadni az elsőbbséget a másik sávban haladónak?! És még ő szövegel...

sisi kaka 2008.08.17. 21:38:38

kisikasa: a kurva anyádat, ha neked ez kell

Gruul 2008.08.17. 21:39:52

A sebességhatár 130, mindenkinek.
Jobbról előzni tilos, mindenkinek.
És sehol sincs a KRESZ-ben, hogy "a szabályok áthághatók, ha a vezető úgy gondolja, hogy evvel nem okoz balesetveszélyt".

Ennyi.

bendegúz 2008.08.17. 21:44:50

Bakker nem a lis jaszkari faszkalap nyúlt ki, hanem a két utasa! Legyünk már pontosak!!! És sittre vágni azt is aki a segge alá rakott egy kétszázakárhány lovas autót egy 17 éves kis pöcsköszörű hülyegyereknek!

bendegúz 2008.08.17. 21:50:20

0xFFFF: azért ezt szeretném hallani akkor is, amikor a te kölyköd pusztul meg :)Gondolom, ezt így megmondanád szemtől-szembe az anyjának is...

záp 2008.08.17. 21:57:21

lotht 2008.08.17. 21:07:10
>"Ebben az esetben nem errol van szo, csak
>arrol hogy a cikkiro meglehetosen balfasz
>volt. Valoszinuleg millio lehetosege lett
>volna arra hogy elkerulje az eletveszelyt, de
>egyiket sem hasznalta ki."
>Legkézenfekvőbb mód lenne nem előidézni az
>életveszélyt. Főleg nem szándékosan.
>A FA-k számára könnyítő kérdés: melyik
>irányból előzünk? És még egy: előzünk
>sávváltási szándékát jelzőt?

Ha vegigolvastad volna amit irtam akkor lattad volna hogy erre a kerdesre is valaszoltam. De megegyszer, a csokkent ertelmuek kedveert: mindket szereplo balfasz volt. Az egyik felelotlen vadbarom (porraris), a masik felelotlenul figyelmetlen (berlingo).

Kis rutinnal (megvolt) es toleranciaval *barmelyik fel* meg tudta volna elozni a veszelyhelyzetet. Megis kis hijjan meghaltak mind.

Egyebkent a "funkcionalis analfabeta" a legujabb divatszitokszo?

analafagamma 2008.08.17. 22:00:14

ő azt mondaná: drágám a gyereket (ha ő is 0xFFFF nevű) incrementálták eggyel, és most a legkisebb bitszélességen tudjuk tárolni

(vagy ezt= xor gyerek, gyerek)

Lacaca 2008.08.17. 22:05:56

Megis kis hijjan meghaltak mind.

Ja, egy hajszálon múlt az életük. Nem is értem, hogyan maradtak életben. Hosszú kezelés vár rájuk, persze.
Gratulálok megmondóemberek!

Szendwich 2008.08.17. 22:17:33

E60 2008.08.17. 20:36:56
E60, rosszul írtad le az esetett. Nem dobogott bennem irigység az esett miatt. Ülhetett volna a srác egy „tuning” kocka Ladában, akkor is ugyan ez lenne a véleményem róla. A sors furcsa fintora, hogy pont BMW volt alatt. Ugye az is pont véletlen, hogy neked E60 a nicked (amelyik típus nem egy olcsó vétel).
Amúgy nincs igazad, ha holnap megdobnának egy új BMW-vel, még aznap este kimennék éjszaka egy bizonyos útra, és megdöngetném ami a csövöm kifér, másnap pedig meghirdetném eladásra. Az árából felújítanám az öreg Audim, a maradékot pedig félre tenném. Mert nekem nem megy össze a pöcsöm ha jobb autót látok, mint az enyém. Hiába is hívnak nagyokosnak.

Kopi3.14 2008.08.17. 22:57:29

AP: kérlek áruld már el, hogy miért tudnak a nissan 350Z-vel, különféle Porschékkal, Honda NSX-szel, egyéb járművekkel kultúráltan közlekedni a nem magyarhonban élők? És otthon miért nem tudják ugyanezen autókkal betartani a szabályokat? És miért nem villognak le külföldön, ha éppen két egymás seggében járó kamiont előzöl, 120-130 óra szerinti sebességel, s hátulról megjön rád akár 200-al? Miért természetes, hogy ott ő hazsnálja a féket, ne am ásik ugorjon a kamion kerekei alá, mert őméltóságának siethetnékje támad?

BTO11 2008.08.17. 23:04:07

kolbászoszsömle 2008.08.17. 11:10:15
amit itt TE leirtál azért légyszi szúr magad tökön!és ne oktass másokat!
te is voltál már hasonló szituban hogy kissé fáradt voltál!
ekkora baronságot csak az irhat aki hasonló szitukat okozhat!

BTO11 2008.08.17. 23:10:12

andydandy 2008.08.17. 16:28:53
és a bizalmi elvet nem oktatták neked a deffenziv vezetés mellet????
ha már öreg pilóta vagy???
he???

BTO11 2008.08.17. 23:12:26

GYUSZI BACSI · www.fizetesem.com 2008.08.17. 18:19:48
D:)))
hatásos!
D:))

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.17. 23:13:27

BTO11

Miről beszélsz?
:o

Szerinted menjen mindenki haza, mert csak az ágyikójában tud jól aludni, nem baj, ha néha becsukja "pihentetni a szemét", az nem fontos, hogy fingja sincs arról a fáradság miatt, hogy mi a kurvaistenfasza történik az autója körül, ha 130+os sebességgel megy, mert aludni otthon kell.

Így gondolod kiscsillag?

BTO11 2008.08.17. 23:15:07

Szendwich 2008.08.17. 22:17:33

D:)))
1et értek,de nekem nem audim vagyon.
D:))
csak pálinkám + söröm a kalosomon kivül D:))

BTO11 2008.08.17. 23:16:16

kolbászoszsömle 2008.08.17. 23:13:27
mit is irtál akkor???
gondolkodjál el mán kiscsibe!

E60 2008.08.17. 23:16:58

Szend!


Nem, nincsenek véletlenek, nem véletlenül írtam, amit írtam. Nem akartalak megbántani az okostojás jelzővel, de ezek a sablon szövegek bizonyos autómárkákról és a tulajdonosaikról dühítenek.
Tény, hogy a gyerek akivel találkoztál egy kis köcsög volt. Egy gyökér a sok közül. A hozzászólásod viszont a gyerek részletekbe menően történő fizikai leírásán kívül az autó márkájára és a pénzre volt kihegyezve, emiatt is írtál, így kezdődött a hozzászólásod.
El sem hangzott az, mint ami a mostani hozzászólásodban, hogy egy kocka Ladával, Mitsubishi EVO-val, Subaru Impreza-val stb. is előfordulhatna ilyen szituáció. Megint az általánosítás bizonyos autómárkákkal kapcsolatban. Erre rágtam be. Ilyen takony gyerek bármelyik autóban ülhetne és ül is, de csak azért veszed észre pont őt, mert ott van a qrva autójának az emblémáján a 3 betű, vagy 4 karika, vagy bármi egyéb logó, ami a pénzre utal. Erről szól az egész. És ezzel bizonyítod be, hogy igenis össze megy a pöcsöd. Különben leszarnád a történteket, mint ahogyan le is szarod a többi ilyen szituációt, amikor hétköznapi autóval szabálytalankodnak Veled szemben. :) Nincs igazam? :)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.17. 23:21:26

Azt Te funkcionális analfabéta, hogy ha valaki "elfelejt" belenézni a tükörbe, akkor az nem egy sutyerák balfasz, aki az utak királyának képzeli magát, és nem azzal a mentalitással autózik, hogy fasztérdekli, ki hol van, hanem hogy valszleg fáradt volt.
Erre az esetre pedig -már a fáradságra- az én módszerem az, hogy megállok tornázni, sétálni, és ha kell aludni, mert kibaszottul veszélyes úgy vezetni, ha nem vagy tisztában azzal, hogy mi történik az autód reakcióidőd alatt megtett útján belül.
Meg, hogy kurvárakibaszottul jó lenne, ha mások is így tennének, ahelyett, hogy faszfejeznének az Interneten a péniszhosszabított porrárisokat.

BTO11 2008.08.17. 23:27:20

kolbászoszsömle 2008.08.17. 23:21:26
holnap ne csinálj oat amit a piros "porche-s " csinált mert felkenlek a jobboldali szalagkorlátra a céges furgonommal hasonló szituban.
ne a parasztot védjed mán!

ha netán igy gondolkodol nem leszel hosszú életü.
biz ám!

ja és nem leszek fáradt 1 cseppett se!

E60 2008.08.17. 23:34:10

Kopi 3.14!

Kint is szarrá hajtják ezeket az autómárkákat, e felől ne legyen kétséged. Németországban az autópályán kb. 1 éve előttem szállt el egy Porsche Carrera az autópálya melletti erdőbe, ahol kigyulladt. De beszélhetnék még Lamborghinikről, Aston Martinokról akik erősen 200 felett mennek. stb. stb. a belső sávban. És le is villantják ott is azt, akinek nem abban a sávban van a helye.

Viszont engem még sohasem villogtattak le (bármilyen autóban is ültem) olyan szituban, amikor kamionos előzött éppen előttem és 100ra le kellett lassítanom. Nem is láttam még ilyen szitut. Szerintem ez sem általános. Igazán nagy tahónak kell lenni ahhoz, hogy olyanokat villants le, akik ugyanúgy áldozatai éppen a kamionos előzésnek.

dr.frey.zsuzsanna 2008.08.17. 23:48:38

...azért van jobb módszer is. Van egy kis Aero-m Hirsch2-vel (9-5-ös :). Kicsit jobban gyorsul, mint az átlag. Mögöttem (pedig szőke sem vok') az A6-os, E300-as, Q7-es és villog. Hmmm... rossz az órám ? Pedig 160-at mutat. Juhééé... üres a pálya ! Lepadlózom kicsit 230-ig (jajj ! ez legalább 3 liter 100-asbe került ! :)... A6/E300/Q7 lemarad, mint egy IFA... még villantok néki 2-3-at jobbra/balra és lehúzódom. Le is maradt, el is mehetett mellettem, bajunk sem lett. Hát nem jobb így ? :-)

Boldogságos marakodást Kedves Mindőtöknek :)

BTO11 2008.08.17. 23:55:14

sorban állás a pénztárnál!
eltüröd hogy valaki elédpofánkodjon???
azt hiszem nem! mármint aki normális.
aki nem az a csoda autóst védi és lehülyézi a berlingóst!
erről ennyit!
aki a másikat védi az meg szo.......le!
stimm???
buzi ujgazdag!

lehet banolni!

E60 2008.08.18. 00:01:13

Dottoressa is csak addig játssza ezt a magyar autópályán, amíg egy M5, S6, vagy Quattroporte nem tolja le villámgyorsan, vagy még rosszabb esetben 230nál nem gondolja azt egy 100m-re lévő kamion, hogy én most kiruccanok a belsőbe. :D Hiába írja ki az autója induláskor, hogy felszállásra kész, nem szabad azt hinni, hogy egy repülőben ül. :D

kurvák gengszterek 2008.08.18. 00:03:50

Tanulságos a nagymeNŐknek is :)

4lol.ru/cars/

pörgekalap 2008.08.18. 00:12:23

hihi! Hirsch az magyarul szar vas.

BTO11 2008.08.18. 00:14:33

egyébként ha valakinek eszébe jut hogy az irigység beszél belőlem közlöm hogy néhány szomszédom igen is ujgazdag,de semmi harag és nézeteltérés sincs köztünk sőt a komám is ujgazdagnak számitó őstermelő,de ott sincs nézeteltérés,csak apró nézet különbség van a vásárolt javak szintjén.
sőt az 1-k szomszédom a fiam is lehetne de a vagyon beli különbség részemről nem irigység tárgya. egyébként én azok közé tartozom akik leszarják hogy mien autó áll a szomszéd udvarában.
tudom hogy a takaróm meddig ér.

E60 2008.08.18. 00:27:15

BT! Vettem az adást. Tehát, ha legközelebb egy Aston Martin-al lenyom cambridge őrgrófja, akkor semmi gond, azt betudom majd a társadalmi osztályaink közötti különbségnek. :D De ha egy újgazdag... :D

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.18. 07:02:22

BTO11

Fogd mán fel, hogy nem a parét védem akkor, amikor elvárom a rinyálós kollégától, hogy ne csak reggel a pattanásai nyomkodásához használja a tükröt.

kekegsm 2008.08.18. 08:22:37

Dögöljön meg az ilyen vezetni nem tudó köcsög. Sportautót vezetni felelősség, nem csak kiváltság. Jogos lenne itt is bevezetni, hogy bizonyos korhatárhoz lenne kötve az erőssebb autó használata. Kezdő jogsi/17év: max 1300ccm/75paci, 2 éves jogsi max 1500/100paci, stb. Nekem is volt sporautóm, Mazda RX-7, ment rendesen, de az "Ésszel!" felirat mindig ott villogott a fejemben. Lehet azért még sportosan, gyorsan vezetni, hogy nem mutatom meg hogy én vagyok a legnagyobb műmájer a faluban...

Az pedig tényleg igaz, hogy néhány autómárka képviselőinek LEGNAGYOBB része (tisztelet a kisebbségnek) igencsak tulok tud lenni, szabályok nem vonatkoznak rá. Megállok az út közepén a legnagyobb forgalomban mert be kell állítanom az empénégypléjert/ott parkolok a kijáró elött, mert igy látják a csajok a konditeremből a kocsimat/nemindexelek, mert a zöldségesbolt nem bírja el egy indexizzó számláját.... stb.
De ha rádudálok a baromra, akkor az én szar japán ócskavasammal menjek anyámba...

Az érdekes az, hogy dolgoztam már külföldön pár helyen, de ezt csak Magyarországon, Romániában, Szlovákiában tapasztaltam. Írország, UK... pont ezek a nagyvadak az előzékenyek és türelmesek.

dr.frey.zsuzsanna 2008.08.18. 08:50:49

...ejnye hát. Nem mondtam, hogy faképnél hagyok Lambokat a kis (hugyos ?) Aero-val. Azok elől persze, hogy a leállósávba menekülök :)

A legszebb, amikor egy Renault (versenyváltozatú ?) Thalia villog, amikor 140-el poroszkálok kamionok mellett. Na annak elég egy kedves integetés is...

Dehát... nem erről szól e rövid földi lét lényege... ez a 4.000 hét, amit itt lehetünk (hukk... megint elment egy ! :)

Napsütéses szép napot mindenkinek...

záp 2008.08.18. 09:37:11

dr.frey:
azert a belso savban szoszmogo szuzukis fater utan te vagy a masik archetipus akitol kiraz a hideg autopalyan: az aki automarka alapjan engedi el a mogotte jovot. ha erosebb auto jon elengeded, a thalianak meg csak integetsz? esetleg ralepsz a gazra, megmutatod milyen szuper eros a kocsid majd megvarod amig ujra utoler, de el nem engedned mert azzal csorba esne a meltosagodon.

fura, nekem mindegy hogy milyen autoval jarok, volt mar 80-300LE kozott minden, en mindig azt szoktam elengedni autopalyan aki utoler - az ugyanis gyorsabb nalam, hat miert is tartanam fel.

blogsámán 2008.08.18. 09:52:08

Sajnos nem volt türelmem végigolvasni, miket írtatok, ezért előre is elnézést, ha valaki már megelőzött hasonló hozzászólással.
Alapvetően egyetértek abban, hogy tényleg szabálytalan és balesetveszélyes volt a sportkocsi vezetője, de szerintem ezt a manővert meg lehet úgy előzni, ha a sávváltáshoz az indexet már akkor kiteszed, amikor még az utolsó kamiont előződ. Ezzel pontosan jelzed a mögötted lévőnek, érzékelted a köztetek lévő sebességkülönbséget, és le fogsz húzódni az aktuális előzés után. Így nagy valószínűséggel meg sem próbált volna jobbról megelőzni.
Egyébként az a tapasztalatom, hogy mindenkinek más az a biztonságos távolság, amikor - főként autópályán - úgy gondolja, hogy a megelőzött jármű veszélyeztetése nélkül befejezheti az előzést. Ha valaki olyannal találkozol, aki szokatlanul nagy távolságot hagy ehhez, és legalább 30-40 km/h az utazósebességetek közt a különbség, nagy az ember ingerenciája a jobbról előzéshez.

Kopi3.14 2008.08.18. 10:14:52

E60: napi rendszeresseggel latom eme jarmuveket, amiket emlegettem, varosi kozlekedesben, illetve nem autopalyan. Nem szaguldanak, mint azt otthon szoktak megtenni veluk. Palyan is, volt mar, hogy Fiestaval eloztem ilyen jarmuvet, valami Porsche votl, asszem, pedig a fifi kisse beteges es oreg mar, ugyhogy a muszer szerinti 120 a vege, amit engedunk neki. ko0llegam Ferrarit elozott a kis Seicentoval, mert az is vacakolt. ugyhogy bar itt is nomjak neki, de azert tulzasba nem esnek, es vigyaznak a kisebbekre.

Rezső úr 2008.08.18. 10:43:53

Ha van kraft a kocsiban, ki is kell használni. Én nem ilyedek meg a belső sávban megjelenő kis(nagy) menőktől, mert 320 lovacska lakozik a kocsimban. (Volvo s80 T6 kis tuninggal)) Elég egy kövér gáz, és már messze lemaradtak...6,5 sec alatt százon van a kocsim, és 260 a vége. Az utakon közlekedők nagy része ezzel ki is van pipálva, nem igazán ellenfeleim.

E60 2008.08.18. 11:11:04

Rezső úr,

És most hova szarjunk ettől?
Na pont Te vagy azok közül a suttyók közül az egyik, akiről ez a topic szól. Nekem pl. nem szégyen lehúzódni az M5-el, legyen az a szakadt, szarrá tunningolt S80-ad, vagy Thalia, vagy Suzuki, vagy bármi más kisebb autó, pedig, tudod csúnyán odabaxnálak, ha rálépnék a gázra. Ha versenyezni támad kedvem, megyek a Hungaroringre, mert az autópálya nem arról szól, hogy ki a király Te baromarcú, hanem, hogy mások veszélyeztetése nélkül odaérj az úticélodhoz.
Gondolom az egész napodat elrontanám azzal, ha lenyomnálak, mivel ennyire nagymenőnek érzed magad. :) Ideje lenne felfognod, hogy mindenkinél van gyorsabb Te szerencsétlen, de nem erről szól a közlekedés.

Azon gondolkodom, hogy Téged és a hasonló mentalitású barmokat vajon milyen komplexus gyötör, hogy az utak királyának képzelitek magatokat?

lotht 2008.08.18. 11:29:41

Ellenfél az utakon? Eddig azt hittem (bár ez a blog kezd megingatni ebben), a közlekedésben egymást segíteni illene, nem pedig küzdeni a másik ellen.
Rosszul gondolom?

amatőr 2008.08.18. 12:08:54

Szevusztok

Velem a poszt írójával történtekre emlékeztető történet esett meg, azzal a különbséggel, hogy nem volt begőzölve az aki mögöttem jött. Az alapfelállás hasonló, M3 autópálya, külső sávban sok-sok kamion, hosszú tömött sorban, a kocsim meg egy "lendkerekes" ezerkettes tizenhat éves bevásárlókocsi, alulmotorizáltsága minden előzés előtt alapos körültekintésre késztet. Szóval tükör... messze valahol valami jön, lehet akár egy kilométerre is, 140 körül fogok bele a végtelennek tűnő kamionoszlop előzésébe. A fénypont közeledik, feltartani nem akarom, így negyedik fokozat, üveghang, és 160 körüli tempóval próbálom meg minél rövidebb ideig feltartani a mögöttem jövő, nem sokkal erősebb autóval rendelkező úriembert (valami Peugeot 206, nem a legújabb kiadás). Miután az első adandó alkalommal azonnal kihúzódtam a külső sávba, az úriember továbbra is marad a seggemben, sőt, közelebb jön, gyorsabban menni nem tudok, ő pedig már egy méteren belül van, mert a fényszóróit sem látom, kikerülhetne, a belső sáűv kihalt de csak tol egyre jobbam (tolna, ha az a 160 nem a kocsimból kipréselhető legnagyobb sebesség lenne). Lefelé mozgatott vízszintes tenyérrel mutatom neki a lassítás egyezményes jelét, meg egy félre nem érthető mozdulattal az esetleges ütközést. Ezután semmi anyázás, semmi mutogatás, egyszerűen csak lelassított 135...140 körüli tempóra, én szintén. Ezután békésen autóztunk Pestig, és nem akart megelőzni. Azt nem értem, hogy ez a kis "megijesztem, letolom, nekem 30 lóerővel több van" című játék mire volt jó, hiszen az kiderült, hogy amúgy ő is csak 140 körül autózott volna. Személyes sértésnek vette, hogy egy rozsdás egykettes bevásárlókocsi ki mert jönni az ő saját különbejáratú sávjába? Ha így lett volna, nem áll le a letolósdival az első (nem belefékezés, féklámpavillantás) kérésre... ha valaki érti, magyarázza már el nekem.

rivera 2008.08.18. 12:12:50

Szinte teljesen ugyanez megtortent velem par eve.

szorgosnépünkgyőznifog 2008.08.18. 12:50:40

E60.

most olvastam végig a kommenteket, és 1 dolgot nem értek. Hol van a KRESZ-ben leírva, hogy ha 130 a határ (értsd: nem mehetsz ennél többel), akkor szerinted Te KRESZ-t betartva közlekedsz, ha a tűréshatáron belül (kb. 140) autózol? Én nem találtam tűréshatár szót a KRESZ-ben. Másodszor meg: ha valaki 130-al előz egy olyan helyen(autópálya), ahol ennyi a megengedett maximum sebesség, akkor ha valaki a fenekébe jön, akkor az nem 130-al haladt, hogy utolérte, vagyis megszegte a KRESZ szabályait. Ha én 130-al előzök folyamatosan, akkor tök mindegy, hogy te 10-50-100m-el vagy mögöttem, ha Te is betartod a KRESZ-t, akkor Te is max. 130-al mész, ergó egyezik a sebességünk, tehát nem tudsz utolérni. Így viszont a post-ban leírt probléma sem fordulhat elő. Jah, és igen, ha velem történik ilyen (már előfordult), én bizony a belső sávban maradok, betartva a 130-at. Uis: ha a mellettem levő sorban jóval lassabban haladnak (80-90, tipikusan érdi emelkedő, buszok, teherautók), akkor nekem lassítanom kell, hogy elengedjelek (habár ugye én szabályosan közlekedem,míg Te nem), ám ha lassítok, mivel a fenekemben van a másik autó, még jobban csökkentem a kettőnk közti távolságot, vagyis megnő a csattanás veszélye. És bocsi, de gyorsítani nem vagyok hajlandó - ahogy a mögöttem levőt zavarja, hogy lassabban közlekedem, mint ő (és tessék figyelni, 130 -ról van szó, nem 60-70-ről, vagyis a megengedett maximális sebességről), engem is zavar, ha nagyobb sebességet akarnak rámkényszeríteni. Ja, és már csak azért is maradok a sávomban, mert a nagyokosok eddig egytől-egyig jobbról nekiálltak előzni (sőt, olyanra is volt példa, hogy érdi emelkedőn bejött mellém, mind a személyautót mellettem, mind engem arra kényszerítve, hogy a lehető legjobban a sávunk szélére húzódva elengedjük).
Ja, igen, és mivel annyira közel szoktak jönni, hogy még a lámpájukat sem látom, így honnan tudnám, hogy előzni akar? (megjegyzem, még nem láttam olyat, hogy ezek az egyének az indexet használták volna).
Szóval ne beszéljünk a postíró hibáiról, hanem vegyük végre észre: nem következik be az eset, ha a kiinduló esemény, vagyis a letolást végző, embernek nem annyira nevezhető egyén nem szegi meg a KRESZ szabályait.

Atom 2008.08.18. 13:00:50

"Dudál villog, 2-3 méterről tol."

Én ilyenkor szoktam tolni az ablakmosást.
Hülye szarházi, 140-nél 2 méterre a seggembe.

Cabrionál különösen hatásos ;o), de a többinél is bejön.

E60 2008.08.18. 13:11:26

szorgosnépünkgyőznifog:
Valószínüleg több percnyi villogtatás, indexelés stb. után megunták a xarakodásodat a belsőben és szabálytalanul, a saját, és a környezetük testi épségét veszélyeztetve kielőztek. Mert Neked qrvára derogált lemenned a külsőbe egy gyorsabb autó elől büszkeségi okok és a népnevelő magatartásod miatt. Úgy látszik nem értetted meg a mondandóm lényegét, mégpedig azt, hogy jobban jársz, ha elengeded az ilyet, mint, hogy meghalsz. Nem védem az ilyen barmokat, csak nem értem, hogy miért fáj Nektek elengedni a gyorsabb vadállatot.

A tűréshatár pedig létezik, nézz utána. Nem a KRESZ-ben, hanem a rendőrségnél. A traffipaxnál ezt a határt bekalkulálva telepítik a radarokat, ezért nem fényképez le pl. 145nél. Azért nem, mert a kilométeróra jelző is csal az autóban, vagyis kb. 5 km/h-val többet mutat. Szóval, ha nem büntetőjogi tétel (mivel a rendőrség sem bírságol), hogy 140-145el megyek, akkor úgy hiszem, hogy nem szegem meg a KRESZ-t.
Ezt hívják rugalmasságnak, amit a Hozzád hasonlók nem értenek meg és 130al a belsőben haladnak több száz kilométereket azzal sértve meg a KRESZ-t, hogy nem tartják be a "jobbra tarts" szabályt egy gyorsabb autó feltűnése esetén, hanem elkezdenek nevelni. Te ezzel a magatartásoddal ugyanúgy veszélyezteted a környezetedet, mint a renitens gyorshajtók.

szorgosnépünkgyőznifog 2008.08.18. 13:27:49

Kedves E60!

Bár Te nem tudsz olvasni -hiszen nem népnevelési célból tartom be a KRESZ-t, hanem mert az kötelező, és így biztonságos - azért felhívnám arra a figyelmed, hogy indexelhetsz, villoghatsz mögöttem - ha belejössz az autóm fenekébe, és nem látom a lámpáidat, akkor nagyon nem fogom tudni, mit akarsz. Ja, és jut eszembe, ha már ilyen okos vagy, és a KRESZ-re hivatkozol, és a nem létező tűréshatárra (most ellenőriztem le rendőr ismerősnél, szimplán kinevetett), meséld már el azt nekem, hogy miért nem emelsz szót a megfelelő távolságtartás meg nem tartása ellen?
Jut eszembe, a KRESZ-ben van arra nézve is némi megjegyzés, hogy nem kényszeríthetsz mást hirtelen irányváltoztatásra, hirtelen fékezésre - már pedig ha én 130-al haladok, mellettem meg 70-90-al a teherautók, akkor bizony erre kényszerítesz, amikor azt mondod, hogy menjek be közéjük.
Ha te 140-145-el mész, megszeged a KRESZ-t. Magyarországon 130 a maximális megengedett, és nincs enyhítő körülmény. Azért, mert egy rendőr elnézi, hogy 10-15-el többel mész, még nem jelenti azt, hogy Te a KRESZ-nek megfelelően közlekedsz. A hozzám hasonlók - és egyelőre mi vagyunk többségben - betartjuk a KRESZ-t,és ettől biztonságosabba közlekedés. Ne akarj belemagyarázni saját magadnak kedvező szövegeket - egyszerűen és magyarul le van írva, hogy mi a megengedett maximális sebesség(ez azt jelenti, hogy nem mehetsz többel). Bár gondolom, az eddigiek alapján, ezt felfognod igencsak nehéz dolog.
Ja, és 1 kérdésemre válaszolj már: honnan tudod, hogyha valakinek ennyire belemész a fenekébe(ezek szerint szoktad, hiszen nagyon véded, de lehet, hogy csak szeretnéd? Mind1), hogy az ő autója, kvalitása mit enged meg neki, mi az, amin biztonságos az ő autózása? Képzeld, ma, Magyarországon adnak még ki jogsit sebességkorlátozással (tipikusan idős emberek, sérültek, stb.). Nekünk is van a családban ilyen, nem mehet többel 100-nál. Te ezt el tudod dönteni az autódból, miközben nekiállsz tolni őt?

szorgosnépünkgyőznifog 2008.08.18. 13:36:38

Jah, és még valami: a jobbra tarts nem a gyorsabb autó feltűnésére vonatkozik - településen kívül kötelező érvényű, kivéve, ha egybefüggő kocsisor van. Szóval ezt sem tudod pontosan - és mivel én előzésbe kezdtem 130-al, balról, szabályosan, úgy az előzés befejezéséig nem kell a jobbra tartást figyelembe vennem - csak utána. Egyébként meg viccess, hogy úgy írsz rólam véleményt, megjegyzést, hogy nem is ismersz - történetesen Én betartom a jobbratartást, sőt, ha látok távolról autót közeledni, azt is el szoktam engedni - ha van rá módom, lehetőségem. De ha nincs, akkor nem fogom tudni, és nem fogok balesetveszélyes helyzetet okozni csak azért, hogy valaki más elhúzhasson - a KRESZ megszegése mellett.
Szóval szerintem menj vissza autóvezetést tanulni - KRESZ-el kezdd, rád fér

atom 2008.08.18. 13:58:30

"Én betartom a jobbratartást, sőt, ha látok távolról autót közeledni, azt is el szoktam engedni "

Látom, amint az egymástól 50m-enként haladó kamionok közé visszaugrálsz, lelassítasz 90-re, csakhogy a mikiegeret 180-al el tudd engedni, mert neki úgy kényelmes, vagy sietős.

Már bocs, de ha nincs előttem legalább 100m üres hely, akkor nem fogok visszahúzódni. Miért kelljen nekem fékeznem, csakhogy a más szabálytalanul gyorsan közlekedőnek a kényelmét szolgáljam?
Ha ez népnevelés, akkor ráfér a parasztjára.
Amúgy, ha sztorit olvastad, kocsisort előzött.

Mégmielőtt jönne valami feka, értem én hogy mit akarsz mondani,
Egy ilyen szarházit senki nem tud megnevelni, jobb kitérni az útjából, ha nem teszem akkor abból lesz a vészhelyzet, meg a leállósávban történő gázolás...

szorgosnépünkgyőznifog 2008.08.18. 14:08:43

Atom!

Teljesen igazad van abban, amit leírtál. Igen, el kell engedni - ha lehet. De a post-ban leírtak alapján nem lehetett - nem volt hova kitérni.
Ebben az esetben nem tudsz mit tenni - Te szabályosan közlekedsz, és reménykedsz benne, hogy a folyamatos tempód legalább azt eléri, hogy a másik nem jön neked.

Az elengedni rész is értelemszerűen biztonságos határok közti mozgásra vonatkozik - nem megyek be kamionok közé, ha alig van helyem. De jó a hasonlatod.

E60 2008.08.18. 14:09:20

szorgosnépünkgyőznifog

Először olvasd el az összes hozzászólásomat, vagy próbáld meg értelmezni azokat, mielőtt támadsz. Én nem a seggedbe villogós, 10cm-re a lökhárítódra tapadó típus vagyok, ne nekem oszd az észt.
Ez a felhívtam a rendőr ismerősömet sztori pedig az egész kispolgári jellemedet tükrözi. Inkább megdöglessz az úton, mint némi rugalmasságot tanúsítva odébb takaródnál, hogy mentsd a saját és a családod életét. Legalább annyira hülye és ostoba vagy, mint az, aki 200al közlekedik és levillant.

szorgosnépünkgyőznifog 2008.08.18. 14:18:13

Kedves E60!

Képzeld, elolvasam a hozzászólásaidat, különben nem ragadtam volna billentyűzetet.

Jah, és kettőnk közül inkább Te osztod az észt, a minősítéseiddel. Az meg nevetséges, hogy ha visszaellenőrzök valamit, mielőtt esetleg hibásan állítom azt - egyszerűen kispolgárinak minősíted. De mind1, abbahagyhatjuk - mivel nem gondolom, hogy képes vagy arra, hogy rugalmasan, akár magadat felülbírálva elismerd, ha hibázol.
Beidézhetném neked az előbb leírtakat, cáfolva az állításaidat, de nem teszem - nincs értelme veled vitázni, belőled csak az agresszió csöpög.

E60 2008.08.18. 14:58:36

Ha tüzetesen elolvastad, akkor pedig szövegértelmezési problémáid vannak, hogy az általam leírtak ellenére a 200al száguldozó, villantós kategóriába sorolva címezted nekem a hozzászólásaidat.
Tényleg felesleges és pitiáner a vita, mert Te 130al mész én pedig 145el. Komoly ellentét ez, ugye? :) Qrvára rossz emberrel vitatkozol, mert bár megtehetném, de én nem nyomlak le primitív módon, nem előzlek ki jobbról, nem mutogatok stb.
Agresszív pedig nem én vagyok, hanem az aki 200al közlekedve levillant, vagy az, aki direkt a belső sávban tököl, "a majd jól megmutatom ennek a száguldozó parasztnak" hozzáállásával. Igen, az utóbbi kategória vagy Te. Tudod, a KRESZ-ben az is szerepel többször, hogy megfelelően alkalmazkodni az éppen meglévő körülményekhez, elhárítani a balesetveszélyt stb. Gondolom ezt sem tudod értelmezni a szabályok embereként, mert ez nem egy mereven meghatározott szabály, hogy le van írva, hogy mit csinálhatsz és mit nem. A rugalmasság és jó helyzetfelismerő képesség az, amit a Hozzád hasonló merev szabályok szerint élő emberek nem tudnak értelmezni és megélni és pont a szabályok minden körülmények közt betartása az a mentalitás, ami gyakran vészhelyzetbe sodor Titeket. És ez ugyanaz a veszélyes kategória, mint a notorius száguldozóké. Remélem érted amiről beszélek.
Tűréshatár pedig létezik, lásd. traffipax beállítások.

Liberté__73 2008.08.18. 15:01:33

" Egy ilyen jaszkaris faszkalap a minap kimúlt a 11-esen. Végre"

Csak pontosítok. Nem ő múlt ki, hanem a 3 ártatlan (legalábbis ebben) utasa.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.18. 16:09:07

Mekkora egy gennyládának kell lennie ahhoz valakinek, hogy egy ilyen mondatot leírjon, és miféle morál, jóérzés lakozhat azokban, akik nem a picsába küldik el az efféle, keresztényi szereteten edződött lelkeket, hanem kijavítsák, hogy nem is a sofőr, hanem a -legalábbis a jaszkarizásban- ártatlan utasok?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.18. 16:11:33

Jah, meg a blog gazdáinak külön jó pont, hogy bennhagynak ilyen kárörvendő gerinctelen kommenteket.

Persze funkcionális analfabétázni az olvasókat, az megyen.

Vladimir Harkonnen 2008.08.18. 16:39:34

Nekünk a KRESZ tanfolyam első napján, meg kellett vennünk az oktatótól a "Defenzív vezetés képekben" c. könyvet, és természetesen abból is kaptunk oktatást! 17 évesen azt gondoltam hülyeség, de 23 év alatt beért az oktatás.

Donor 2008.08.18. 17:32:11

Hű de jó sokat írtatok :)
Először is ha a megengedett sebességgel esetleg kicsit többel előzök akkor kapja be a lónak a hengeres szerszámát aki le akar tolni.
Majd ha befejeztem a megkezdett előzést illetve ha lehetőségem lessz rá, akkor lehúzodok, de addig ne merészeljen nekem villogni.
Ha villog azzal MINDIG az ellentétes hatást váltja ki belőlem és "ijedtemben" átkapcsolom a tükröt, hogy ne lássam a villogást és a ronda pofáját, valamint lelépek a gázról és baromi szabályosan folytatom az előzést a legkisebb sebességtúllépés nélkül. Nem büntetésből, csak azért hogy ha gond van akkor én biztosan ne lehessek felelős.

Egyébként ha azt látom hogy simán utolér akkor amúgy minden biztonságos eszközzel segítem a tovább jutását.

Hőzöngő 2008.08.18. 18:30:37

E 60, faszt a szádba. Mi a faszt képzelsz magadról, te köcsög?

A középvezetőket lenézed, meg a céges autósokat?? BAZD MEG!

MI VAN HA ÉN EGY NBH-s középvezető vagyok, céges Mondeoval???

A szar BMW-d meg kommersz, minden adócsaló, strici, maffia, azzal jár.

Tudod, nagy lufaszt fogok előletek, a fajtátok elől letérni, villogjon csak a sötétített X5-ös kigyúrt kopasz a szarjában. Legföljebb kap egy kis ólmot a szélvédőjébe.

feketebarany666 2008.08.18. 19:27:02

Hőzöngő 2008.08.18. 18:30:37

Nem teged gancsolt el mindenki tornaoran, meg a bufe elott?

G.Gambino 2008.08.18. 19:53:52

Hőzöngő D209es!

E60nak igaza van. A középkategóriás céges autósok egy külön állatfaj.
Te meg Hőzöngő egy szánalomra méltó kis buzeráns fax vagy, ha ott dolgozol, amit említettél. :)))) Annyira komolyan végzitek a munkátokat, hogy csak röhög rajtatok minden adócsaló, strici és maffiosi, mert Magyarország a bűnözők és idegen kémek Mekkája. :D :D A pofázás az bezzeg megy, ahelyett, hogy dolgoznál. Az ólommal meg el kell számolnod a nap végén haverom és lőni is max a lőtéren lőhetsz, ha ilyen gyenge elmeállapotban vagy. De azt látom, hogy sok Cobra 11-et nézel. :D Ha Te valóban ott dolgozol, akkor már tudjuk, hogy miért nem létezik nálunk nemzetbiztonság.
Te kis szarjankó...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.08.18. 19:57:19

kolbászoszsömle 2008.08.18. 16:11:33
Ha minden kommentet törölnénk, amivel nem értünk egyet, akkor jó ha megmaradna a kommentek fele, amiből kb. három kivételével az összes értelmetlen lenne, mert a korábban törölt kommentekre reagálnak ezekben. Akkor egyáltalán miért is hagyjuk a kommentelést? Igen, a kurva anyját annak, aki olyanokat ír, ez a véleményem, de miért kell minden egyes kommentről szerkesztőként véleményt alkotnunk egyenként? Megteszik ezt általában többen ilyen esetben, szerencsére vannak elegen, akik olvassák a blogot és leoltják az ilyen idiótaságokat firkászókat. Mindenki saját magát jellemzi azzal, amit ír (ld. idő közben Hőzöngőt). Ami pedig az analfabétázást illeti, akinek nem inge, ne vegye magára. Akinek meg az, tegye, sértődjön meg, csak valahol máshol.

E60 2008.08.18. 20:03:25

Hőzongő kis buzi köcsög!

Ha Te egy NBH-s középvezető vagy céges Mondeoban ilyen stílussal, akkor először is kuss a neved, másodszorra pedig köszönd meg szépen, hogy mi adófizetők fizetjük a fizetésedet és a benzint az autódba. De szerintem egyszerűen csak egy kis senki vagy egy multinál, aki elbújik egy kitalált szerep mögé, hátha nem mer neki senki beszólni. De nagyot tévedtél Te kis köcsög.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.08.18. 20:11:35

"Ne süllyedj le a szintjükre, mert legyőznek a rutinjukkal!"
Ez nagyhirtelen csak eszembe jutott, nem tudom miért.........

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.18. 23:47:58

SilentSound

A "nem értek egyet valamivel" nem egyenlő azzal, hogy alapvetően kegyeletsértő és kárörvendő egy júzer, egy olyan esetben, amikor tizenévesek haltak meg.

Az, hogy vélemény-, meg szólásszabadság szép dolog, de ha valaki nem tudja használni, akkor annak be kell fogni a száját.

Mert egy dolog anyázni, buzizni, istenfaszázni, csillagvirágozni, provokálni, és minőségileg más azt mondni, hogy végre meghalt a jaszkarizó köcsög.

Szerintem

Pistike911 2008.08.19. 00:09:19

Volt egy nagybátyám, az meg felsővezető volt a BKV-nál. Egy trolin. Tudod! Felsővezető.

G.Gambino 2008.08.19. 00:12:47

Pistikem, Ez komoly volt :)))))))))))) Minden elismerésem. :)))))))))))))

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.08.19. 01:56:20

Mit tettem volna? Szélvédőmosás, mint a másik posztban. Kabrióval sokkal viccesebb a hatás! :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.08.19. 02:03:11

Lacaca 2008.08.17. 08:51:22

Kis minisztergyerkőcök és adólopók gyerkőceivel a fedélzeten... Erről miért nem volt nagyágyúzás? És hogy kaptak autót, jogsit? A Retekklub és a maszop 2 vajon miért nem boncolgatja ezt a témát szépen alaposan, ahogy a "jobbosok" dolgait? A kedves szülők meg mentességet élveznek ugye, pedig börtönben a helyük _minimum_ veszélyeztetésért, de gondatlanságból elkövetett emberölést is rájuk húznék csuklóból. No mentelmi jog, bűnhődjön aki ezt elnézte/engedte/tűrte.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.08.19. 02:43:44

Hőzöngő 2008.08.18. 18:30:37

L_Ú_Z_E_R

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.08.19. 02:45:25

Srácok, van egy remek kis szó, amit használatba vehetünk:

"PÉNISZIRÍGYSÉG" Lehet tetszőlegesen alkalmazni a "péniszhosszabbító" mellé, elé, ellen. A "szarjon Ön is sünt" kifejezés kezd elkopni, úgy érzékelem. :D

lotht 2008.08.19. 06:48:25

Kérdezzetek meg egy tűzoltót, melyik a jobb, az eloltott, vagy a meg sem gyulladt tűz?

tehenke 2008.08.19. 08:26:03

Ilyenkor kell egy fékkel ráakasztani a vonóhorogra, Majd amikor ő elkezd fékezi, Te egy is gázzal leszakítod az elejét. Nincs az a bíróság, aki ne ítélné meg ezek után, hogy Ő jött Beléd.

viharboszorka 2008.08.20. 06:37:35

azért nem semmi,amiket írogattok (javarészt tök ismeretlenül) egymásnak. Az úton is ilyen "toleránsak" vagytok? :O Mert akkor inkább félreteszem a jogsit és járok gyalog. Ezek szerint ugyanis nőként semmi esélyem sincs autóval, mert tuti a buta szőke műszaki analfabéta liba kategóriába esnék, aki a Twingo/Ford/egyéb női autóval csak a bevásárló központig talál el és ott is a behajtani tiloson át massíroz be a rokkant helyre, mert onnan a legrövidebb a távolság, amit mgassarkúban el érdemes/lehet tipegni.
;)))))))

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.20. 11:30:15

tehenke 2008.08.19. 08:26:03

Legalább ne ajánlgass hülyeségeket, ha már ennyire sötét vagy.

Autópályatempónál, előzés közben arra gyúrni, hogy jöjjenek beléd hátulról...

Már megbocsájts, de Te egy hülye fasz vagy!
Amit ajánlgatsz az nettó életveszély + tömegkarambol okozás.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.08.20. 11:48:55

Egy ilyenhez minimum 10 éves kaszkadőr múlt kell... Honnan jön ez a sok remek ötlet vajon? Túl sok májámi vájsz?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.20. 12:59:34

Én bazeg néha félek, hogy nincs-e véletlen olyan, aki ezt komolyan veszi.

Valami szerencsétlen kezdő a 8000 kilométer balesetmentes közlekedés után, nagy idegességében, mert villog mögötte valami hülye, hirtelen beugrik neki egy efféle blogon olvasott okosság, és kipróbálja.

Annyira nagy az isten állatkertje, és valahogy mindig azok a nagyobb marhák, akik tudják, hogy a szabályok szerint nekik van igazuk, és ebből nem is engednek...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.08.20. 23:50:14

De hogy jut eszébe egy elvileg iskolába járt/járó embernek ilyen kreténség? Fizikából hatalmas egyes! A másik meg az "akkor is igazam van, ha beledöglök" elv. Hát mi értelme meghalni egy ilyen vélt sérelem miatt?

entééé 2008.08.21. 10:00:58

ilyen esetekben szoktam beállni kényelmesen 120-ra... a racerboyt meg ölje meg az ideg :D












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása