Egyre több funkcionális analfabéta olvas minket, aminek egyfelől örülünk, mert legalább gyakorolnak és előbb vagy utóbb csak jobban fog menni a szövegértés, de mivel már szinte minden posztnál a levélíró helyett is mi vagyunk a hülyék és a mi kurva anyánkat. Ezért aztán segítségképpen a mai naptól a bevezetőben ki fogjuk emelni vastag betűkkel a levél írójának nevét, a gyengébbek kedvéért. Pál érdekes helyzetbe keveredett és olyannyira az újjászületés mámorába került, hogy nem tudjuk Porsche vagy Ferrari volt a másik delikvens, annyi bizonyos, hogy félőrült. Hogy mit akart bizonyítani azt nem lehet tudni, de levélírónkban is számos kérdés felmerült így utólag, némileg megnyugodva a sokkból.
Alig néhány hetes, és talán nem tipikus történet.
Nyugodtan tempósan igyekszünk vidéki munkából Budapestre az M7-esen egy 2 l-es Berlngóval (ennek még lesz szerepe). Délutáni nyugodt forgalom van, az út még kétsávos, tehát Fehérvár előtt vagyunk. Valahogyan, talán a nyugodt tempó miatt a kamionok hosszú konvojba álltak, de a belső sáv teljesen szabad kilométerekre beláthatóan. Előzni kezdek. Még a kocsisor feléig sem jutok, amikor mögém ér egy nyitott piros Porsche vagy Ferrari típusú péniszhosszabító. Sebességem úgy 135-140 (+ 10% úgye nem nagy baj). Dudál villog, 2-3 méterről tol. Fogalmam sincs, hová mehetnék előle, de valahogy nem szeretem, ha ilyen sebességnél nagyon rajtam lógnak. A legkisseb hiba is katasztrófális lehet. Őt azonban talán az bosszantotta, hogy egy "dobozos teherautó" akadályozza.
Ez nem teherautó, inkább gyorsítok. Tudom, szabálytalan, de növelném a távolságot. 150-160-... Túl akarok a helyzeten, de az nem változik. Végre a konvoj végére érek. Index jobbra, irány a külső sáv, előttünk kilométerekre beláthatóan senki. A hatodik érzékem azonban azt súgja, valami mégsincs rendben! Belenézek a belső tükörbe. A PIROS AUTÓ NINCS MÖGÖTTEM!! Gyors pillantás JOBBRA, a piros sportkocsi mellettem a hátsó ajtó magasságában sodródik a leállósáv felé. A kormányt visszarántom, már amennyire lehet rángatni ilyen sebességnél. (Ismerem a dolgot, vezettem már Németországban 200-as átlaggal, megfelelő autóban!) Mögöttem felbőg egy kamion kürtje, a katasztrófa elkerülve. A piroska az akciót a leállósávon befejezi. Kollégám alig tud megszólani. Azt mondja új születésnapunk van. Ennél a sebességnél egy oldalirányú talákozás őt a nyitott autójával a szántóföldre repíti, én meg a belső korlátról visszapattanva a kamionok alatt végzem. Nem sok túlélési esélyünk lett volna egyiküknek sem!
Ami érdekelne: Mire gondolhatott hosszabító végén levő ...? Miért indította, és hogyan akarta sikeresen befejezni ezt a manővert? A saját sebességért persze "mea culpa", de az vesse rám az eső követ, aki még sohasem...Ti mit tettek volna?
Az utolsó 100 komment: