Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Nem a tiéd a belső sáv!

2008.08.23. 07:16 :: SilentSound

Nagy port kavart az egy hete posztolt jobbra tartós írás, x yyy - akinek a nickneve vélhetően nem a polgári nevéből származik - kiakadhatott rajta, mert nem volt elég neki az eddigi közel háromszáz komment a témában. Talán mert még mindig nincs egyetértés imádott olvasóink között a kérdést illetően, hogy most tulajdonképpen akkor hol kell jobbra tartani, hogyan, miért, mennyire, kinek, meddig?

Sokat járok autóval, mind városban (vidék és főváros egyaránt) mind országúton és autópályán. Rossz, és sajnálatos módon egyre rosszabb tapasztalataim miatt szeretném a tisztelt autósközösség figyelmét ezen a fórumon keresztül (tekintettel, hogy elég sokan olvasgatják) felhívni arra, hogy Magyarországon jobbra tartási kötelezettség van érvényben. Tisztelet a kivételnek aki ismeri ezt a rejtélyes szabályt, nagyon ritkán találkozom ilyennel.

A gyengébb többség kedvéért kifejtve, talán így már érthető lesz:

Autópályán addig haladunk a JOBB sávban amíg nem érünk utol ugyanabban a sávban egy másik járművet amit meg tudunk és akarunk előzni. Az utolérés nem azt jelenti, hogy megpillantjuk a horizonton, ilyenkor még a jobb sávban kötelező haladni. Ha megközelítettük eléggé (sebességfüggő) ahhoz, hogy RÖVID idő alatt le tudjuk előzni, akkor használjuk csak a BAL sávot. Amint az előzést befejeztük, visszatérünk a JOBB sávba. Igen, akkor is, ha még egy járművet látunk a megelőzött előtt a horizonton. Amíg te leelőzöl 2 autót, más leelőzne akár 5-öt is, ezért kell a két autó között (ha van rá hely - legtöbbször van) lehúzódni, és akkor nem lesz dugó, A kezed nem törik le az indexeléstől, az index nem megy tönkre, te meg nem halsz bele a sávváltásba.

A háromsávos autópályákon a JOBB sáv alatt a LEGJOBBOLDALIT kell érteni, ha nem halad ott senki, akkor akármennyivel is mész, ott a helyed. Sajnos itthon nem vadásznak ezekre a dilettánsokra kellőképpen a rendőrök, Németországban például a lassú hajtásért és a jobbrátartási kötelezettség megszegését (is) keményen bírságolják.

Az, hogy te a megengedett maximális sebességgel haladsz nem jelenti azt, hogy jogosan haladsz a BAL sávot kibérelve, mondván "úgysem jöhet senki aki gyorsabb". Ha valaki rendszeresen (aki azt állítja, hogy soha, az vagy nem vezet autót/motort.. stb, vagy hazudik) gyorsabban hajt a megengedettnél, úgyis megfogják előbb-útóbb; ne te próbáld oktatni, aki még a jobbratartást sem ismeri.

Fentiek betartásával elkerülhető lenne, hogy a jobb sávban haladva folyamatosan lassítani kelljen, hogy ne kövessük el a jobbról előzés vétkét, mert habár előttünk a jobb sávban SENKI nem halad fényévekre, a bal sávban 70-80 kmh-val nyomorognak az autók egymástól centikre, mert valahol a horizonton egy lassú jármű előz egy másikat. Nem a lassú járművet kell szidni, ő is előzhet, ahogy tud, hanem téged aki mögötte állsz 3 km-re a sorban a bal sávban, mikor a jobb sáv üres!

Minden egyes esetben amikor valakit jobbról előzésért megbírságolnak abban a pillanatban meg kellene bírságolni azt is akit megelőzött, hiszen ha az nem sértette volna meg a jobbra tartási kötelezettséget, fizikailag lehetetlen (leállósávval nem számolunk) lett volna jobbról megelőzni őt (mert ott lett volna a jármű amit előzött volna! á, így sem fogják érteni akiknek igazán kéne)

Nem a bírságokat kell emelni, hanem oktatni kellene a járművezetést. Nem kötelező mindenkinek jogosítványt adni, vannak más módszerek a közlekedésre. Amíg bárki kaphat jogosítványt egy pár nevetséges vizsga (sokadik próbálkozásra való) elvégzéséért addig ne csodálkozzunk a baleseti statisztikákon. A bírság nem fog megtanítani senkit.

Nem ringatom magam olyan álmokba, hogy bárki is végiggondolná a fentieket komolyabban, annál fontosabb lesz valószínű, hogy valamit hozzáfűzzünk, mert hát kommentelni ugye kell és nincs olyan téma a világon amihez nem értenétek.

384 komment

Címkék: közlekedés autó büntetés béna autópálya kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sanya 2008.08.23. 18:26:46

jó a vas, jó az ügyvéd - mi kell még?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.23. 18:26:46

ColT 2008.08.23. 17:29:51

Itten arról megy a hepaj, hogy ő bazeg 130-cal szabályosan megy a belső sávban, és őtet ne baszogassa senki, mert őt nem lehet megelőzni, mert az, aki megelőzi az gyorshajtó.
Meg, hogy nem ha bele senki, ha csak 127-tel megy, nem 130-cal.
Vagy mi.

Én vagyok a góré 2008.08.23. 18:27:04

sanya, te ezen a kérdésen lovagolsz???
KI NEM SZARJA LE!!!

Az ember azt csinál amit akar....a szükség törvényt bont!!

Ha sietek, leszarok mindent és mindenkit, mert megtehetem. Tudod?!

miss parker 2008.08.23. 18:27:35

A lenyeg, hogy nem tilos es foleg nem alapbol bunkosag, mint azt sokan gondoljak...

Én vagyok a góré 2008.08.23. 18:28:47

sanya, van pár százmillióm, és jó ügyvédek hada :D

a hatóság a zsebemben van.

BÉKA 2008.08.23. 18:31:09

"van pár százmillióm, és jó ügyvédek hada"
gÓRÉ Ha így folytatod, az örökösödnek lesz százmilliója.

V8 2008.08.23. 18:32:12

@Aszi 2008.08.23. 17:36:31

Forrás?

E60M5 2008.08.23. 18:32:22

"annyival megyünk amennyit a vas bír!!!"

Hát nekem még nem jött össze a magyar utakon 320 km/h Te degenerált barom.
Dehogy vagy Te góré, inkább egy igazi kis köcsög vagy. Az úton akarod bebizonyítani, hogy vagy valaki, mert egyébként az életben egy kis senkiházi pöcs vagy, ahol mindenki xarik a fejedre. :D

sanya 2008.08.23. 18:33:22

Aki nálam gyorsabban megy, azt elengedem - nem csinálok ebből szívügyet. Egy baleset óta (melyet a másik fél okozott, nekem semmi bajom sem lett) nem is néptanítóskodok. Abból azonban nem engedek (ha én vagyok szabálytalan, akkor sem), hogy vannak szabályok és ezeket be kell tartani. A többi magyarázkodás.

Én vagyok a góré 2008.08.23. 18:34:51

E60 M5, akkor állítsál még a kocsidon, töki....

nekem már megvolt a 300 Km/h. :D:D:D:D M3-as-nál.

Aszi 2008.08.23. 18:35:46

V8, Shag_Beckur: a forrás a kresz hivatalos értelmezése a 36. paragrafushoz, de ez is már ötmilliószor el lett mondva.

miss parker 2008.08.23. 18:36:01

góré

nalam meg 17 sofor jar Scania nyergessel
....aki SZINTEN azt csinal amit akar!

Mondjuk kimegy eled, vagy atmegy rajtad :-))))
soderrel megrakva....mi az 40 tonna...he ?!

Ugyved is van jofajta...

sanya 2008.08.23. 18:36:35

Górék, gádszók, stb. mindig is lesznek az utakon. Itt mondjuk többnyire pszichés kisgazdagok játszák meg, nyugatabbra vagy más kontinensen pl. drog hatása allatt vadulnak.

Én vagyok a góré 2008.08.23. 18:37:18

A lényeg pupákok, hogy annyi közötök van hozzá, hogy ki hogy vezet, mikor, mennyivel, mint halnak haja....ha nem tetszik, fasszopók, akkor pereljetek be :D:D:D

Aszi 2008.08.23. 18:37:49

miss parker: ez nem ilyen egyszerű ám, ugyanis miután ledudáltad a belsőből az ürgét, te kerülsz a belsőbe, de mivel vannak előtted, te sem tudsz gyorsabban menni, mint akit ledudáltál. Ő viszont tudna a külsőben, ahová ledudáltad, de mivel téged nem előzhet jobbról, a következő lépés, hogy bemegy mögéd a belsőbe és ledudál. Ezután mi következik, dominószerűen végigdudálja mindenki az egész utat a belsőben? :))

miss parker 2008.08.23. 18:38:02

Nem is lattal olyan autot ami megy 300-at...
Sot alighanem egy ilyen model nevet sem tudsz mondani, fejbol.... :-))

Én vagyok a góré 2008.08.23. 18:40:39

Van egy mondás: az élet 200 km/h felett kezdődik...aki nem akarja ezt megérteni, annak annyi meg egy bambi...

hiába jössz a scaniás példával, tudjuk, az erősebb kutya baszik....előfordulhat. és??? egyszer mindenki megdöglik, nem??? Addig is élvezzük az életet, és kész..

miss parker 2008.08.23. 18:40:49

Aszi

1. a belsobe feledkezett maganyos baromrol volt szo...

2. ha tobben vanank es kivul ures a sav akkor igen az egesz majom bagazs takarodjek a kulsobe.

E60M5 2008.08.23. 18:41:22

Ez a "töki" szó sok mindent elárul ám kisgyerek. Többek között azt, hogy ismét egy mániákus hazudozó és agresszív kis internet huligánba ütköztünk, aki ott veri a klaviaturát 40 kilósan, Karcsi szemüvegben. :D

Shag_Beckur 2008.08.23. 18:48:33

Aszi, oké, megvan, igazad van.

Tehát akkor a KRESZben a középsőben folyamatosan haladó barmok nincsenek leszabályozva.

BÉKA 2008.08.23. 18:53:17

Aszi!
Hol lelhető fel ez az értelmezés a neten?

V8 2008.08.23. 18:56:17

@Aszi 2008.08.23. 18:35:46

Link?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.23. 19:07:19

Én vagyok a góré

Áh dehogy vagy Te a góré!
Te csak egy szerencsétlen gyalesz vagy, aki itt rontja a levegőt, és negatív kampányt folytat a normálisan, bár néha kissé gyorsan közlekedők ellen.

sanya 2008.08.23. 19:23:29

Hé emberek, ez nem a Need for Speed honlapja?

mxplanet 2008.08.23. 19:59:43

részemről need for eryhtroxylon coca

benzingoz 2008.08.23. 19:59:57

Nemtudom ki ez a góré gyerek, de aranyos:D
Már várom a nitros dumákat:D
Apropó, sugárhajtómű is egy lehetőség:O
A témáról meg annyi a véleményem, hogy ésszel:P..
Mondjuk azon én is kiakadok mikor bevágodik elém zseléfej az 1.3as swifttel 5ösben, üvöltő motorral, és azt kell olvasnom, hogy:"ne dudálj, ne villogj, küzdj!"
Ha a küzdelem alapfeltételének vennénk a fizikai kontaktust a két járgány között, rosszul járna, ha meg megelőzöm jobbról, akkor ő reflektorozhat a tescos xenonfényűvel, az én tükreim sötétednek:D

mxplanet 2008.08.23. 20:07:28

nekem meg nincs is tükröm..

RedRiot 2008.08.23. 20:32:13

" A villogtatást, a másik autó seggébe való tapadást valóban agresszív megnyilvánulásként lehet megélni. De ha ezt nem teszem, miért nem engedtek el?"

Van egy kicsit udvariasabb módszer, vki már írta fentebb, én is ezt alkalmazom ha vki nagyon elfeledkezik magáról és bent felejti magát: a sáv bal oldala felé húzódunk, index balra kitesz. Szerintem ennek nincs olyan agresszív felhangja, de világosan kifejezi, hogy még folytatni szeretnéd az előzést.

Ha ebből nem érzékel semmit, akkor a dudálás/villogás sem fog használni...

Ursula 2008.08.23. 21:19:23

Górékám, ha ezt a mamád meglátja... Egy hétre eltilt a biciklidtől.

miss parker 2008.08.23. 22:04:36

Shag_Beckur
(..es a fikazok is)


"Az úttestnek párhuzamos közlekedésre való alkalmassága és ezen az úttesten való közlekedés még nem jelent párhuzamos közlekedést.
Párhuzamos közlekedésnek azt kell tekinteni, amikor a forgalom sűrűsége folytán a forgalmi sávban összefüggő járműoszlop alakult ki. !!!!

Ilyen esetben viszont nem tekinthető előzésnek, illetve folyamatos előzésnek az, ha valamelyik forgalmi sávban az oszlopban haladó járművek gyorsabban haladnak, mint a másik sávban levő járművek."

Most akkor megis igazam volt?
Szerintem...igen.

Koszi Aszi!

V8 2008.08.23. 22:31:23

@Aszi 2008.08.23. 21:33:37

A belinkelt dokumentum egy autósiskola honlapjáról származik. Miért lenne ez a hivatalos értelmezés? Ez az ő magyarázatuk.

mxplanet 2008.08.23. 22:52:55

miss!
arról beszélj most már, hogy rózsaszín vagy barna-e a pitvarod/bimbód?

B.GY. 2008.08.23. 22:58:00

Ma jártam az M3-on.Középső sávban ment egy Berlingó 100-zal.A belsőben előzte 2 darab Suzuki 110-zel.Mentem szépen mögöttük 130-cal,amig utol nem értem őket.Aztán jobbról elhaladtam mellettük.Mutogattam is a Berlingósnak,hogy rossz helyen megy.Aztán hazafelé is volt egy barom.Ment elöttem egy Fiesta,vagy Fusion ködzáróval.Villogtam neki meg ráraktam a refit egy pillanatra.Gondoltam hátha észreveszi magát,de nem.Inkább átment a belső sávba:)Még jó,hogy lejöttem a Gödöllői lejáron.Szerintem még azóta is úgy megy:)

Aszi 2008.08.23. 23:05:17

V8: Nem. Ez a hivatalos értelmezés. Megegyezik a nyomtatott verzióval, amibe bele van írva, hogy ez a hivatalos útmutató, amelyet a KHVM és a BM kijelölt bizottsága készített, és a minisztérium jóváhagyott, és irányadó a hatóságok munkájához.

De ezt is már harmincmilliószor leírtam, állati unalmas, hogy mindig le kell futni ugyanazokat a köröket.

B.GY. 2008.08.23. 23:15:22

A kis x mostmeg góré lett?Mindig előkerül egy macskajancsi valahonnan?Ma rossz idő volt,azt itt buzgálkodik a számitógéppel.Nem rendes.

Aqweren 2008.08.24. 00:23:27

Mondjuk azt én sem értem hogy miért kell feltartani szándékosan a másikat,és ki nem állhatom. Hádehá ha szabályosan megyek a legnagyobb megengedettel vagy hangyafasznyit fölötte, akkor csend legyen, én aszondom :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.08.24. 00:45:47

Baló úr, ne rágódjon. Majd lekopik a vicces barátunk (bár abban igaza van, hogy páran kicsit túl komolyan, vérre menően kezelik a fórumot), bár aki felveszi az oltogatást, háááát... XP

? 2008.08.24. 01:11:22

Lehet, hogy azért nem tartják a követési távolságot, mert képtelen vagy JOBBRATARTANI. A sokat emlegetett Németországban nem azért lehet bármennyivel menni, mert jobb az autópályák, vagy több az autópálya, hanem azért, mert ott erre a JOBBRATARTÁS nevű izére odafigyelnek az emberek. Ott ez így van. Meg az emberek is megértik, hogy ez mire jó, meg minek, meg ilyesmi. Itt nem. Itt ezért nem lehet. Javaslom szülessen INDEXELÉS témában is pár poszt, mert ebben a mi kis szeretett hazánkban az sem megy. Meg még oly' sok minden más sem.

? 2008.08.24. 01:18:43

Pontosan addig nem lehet Magyarországon bevezetni ezt a "No Speed Limit On Highway"-t amíg van ember aki ezt a posztot nem érti meg.

mxplanet 2008.08.24. 02:13:17

pedig nekik mindegy lenne

ColT 2008.08.24. 08:35:25

Gratulálok azoknak akik nem fogják fel hogy a 130 (50, 90) túllépése már csak a pénzszedő rendőrség miatt is veszélyes.

Mindig érdekelt volna hogy mit mondanak az ilyenek amikor ténylegesen megállítja őket a rendőr, vagy csak a csekket kapják meg postán.

benzingoz 2008.08.24. 10:10:23

CoIT!
nagyon sok felé járok, az összes magyar autópályán cirkálok, szinte hetente! Tudom hol van fix trafi, hova szoktak beállni, ott fékezek. Nem igazán érdekel ha megbüntetnek, mert nevetséges, hogy itthon nem lehet haladni! Amugymeg kétévente egyszer kapok papírt, és sosem drasztikus tullépéssel az adott helyhez képest. Régen vissza lett küldve, mostmeg fizetek majd. Amugy a városi 50-el egyetértek, nagyon fontos! DE az országúti 110-el és a városon kívüli főúton 90el nem, egy baromság! Országúton kéne 130 autópályán meg menjen mindenki aki akar, és pont nemérdekel, hogy a belső sávról álmodik a suzukis!
Köszi ha elolvasod.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.24. 11:25:56

@benzingoz : Aham, akkor te is az a nagypofájú réteg vagy aki szépen fizet. Amikor a jogsid bevonják akkor anélkül nyomod tovább?

Azt is elárulod, hogy a "jó" minőségű újainkon, amik 10 éve nem láttak rendes aszfaltot, hogyan menjünk 130-cal? Néha még 90-nél is szét akar esni a kocsi...

Persze te nyomjad csak, de ha belemész egy olyan kátyúba 130-cal hogy kiszakad az első futó, akkor ne sírj.

benzingoz 2008.08.24. 12:26:39

CoIT!
Országutat írtam, tipikusan kevered a főúttal, de a te bajod.
Én meg ha jólemléxem udvarias voltam és nem szoltam, be mint te("nagypofájúzás")...
Nade döcögj csak lassan és háborodj fel mindenkin, ha nem visz el egy közlekedési baleset, akkor majd a szivroham, mert vörös fejjel ki leszel akadva, hogy valaki 90 helyett 91el ment...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.24. 12:27:06

ColT

"Azt is elárulod, hogy a "jó" minőségű újainkon, amik 10 éve nem láttak rendes aszfaltot, hogyan menjünk 130-cal? Néha még 90-nél is szét akar esni a kocsi..."

Én elég sokfelé járok az uruszágban, de kevés olyan út van, amin az útminőség miatt nem lehet biztonságosan 130-cal menni.
Mellesleg az a 130-cal menés technikája, hogy addig nyomod a gázt, amíg 130-at nem mutat a mutató...

depress 2008.08.24. 13:33:33

en vagyok a gore:D

haha addig vagy kemeny amig megkapod a seggedbe a hf lanciat meg az st mondeot, es majd nem erted, hogy a szar bmw -d vagy akarmid van, miert villog lefele teged egy 10 eves kockalampa, te on es kozveszelyes barom. Ja es en 150-nel az ilyenekre rafekezek a faszba, mert van 7 legzsak a kocsimban, te meg ugyis felrerantod te barom

SyneT 2008.08.24. 13:35:40

hi!

én egyetértek a post íróval tökéletesen igaza van, továbbá egyetértek azzal a hozzászolással is hogy ha valaki gyorsabban megy akkor azt engedjük már el!! mi értleme feltartani? semmi

ColT 2008.08.24. 15:22:50

@benzingoz, kolbászoszsömle : Országút? Van autópálya, autóút, és főűt. Ez alatt vannak az alsóbrendű utak. Benzingoz, Te mire gondoltál országút alatt?

Az autóúton OK lenne a 130.
Aztán néha menjetek le az autópályáról mondjuk az 51-esre vagy az 510-esre., ott voltam nemrégen (Pest felé). Barátnőm meg is kérdezte hogy eltévedtünk-e, mert ez nem lehet egy 2 számjegyű út. Aztán elhaladunk az 51-es út táblája mellett...


Ezen kívül, én ugyan nem járok sokfelé, de ha számbavesszük, elég sok olyan főút, és 2 számjegyű van itt Baranya-Tolna-Somogy területén, ami szétveri az autót. Na még az kéne hogy ezeken 130-cal menjünk lakott területen kívül.

Amúgy OK lenne a 130 ha normális aszfaltozás lenne.

ÉS nem csak autópálya van ebben az országban, és lehet hogy egy kicsit többen járnak az alsóbbrendűeken, mint a pályán.

ColT 2008.08.24. 15:25:11

Jah, benzingoz, én nem szoktam vörösödni a szabálytalankodók miatt, ha nem veszélyeztetnek, de te gondolom levillogsz mindenkit aki előtted van a hájpör verdáddal, akár ok van rá, akár nem :D

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.24. 16:10:48

ColT

Az 51-es kicsit kanyarog, Kalocsa környékén, de Kalocsa-Baja között nincs nagy gond vele.
Hullámos az aszfalt, de kátyúk nincsenek benne, 130-cal nem pattog az autó.
Amíg fenn ment a gáton, addig izgibb volt, de az sem volt vészes.

Baranya-Tolna-Somogy útjai meg olyanok amilyenek.
Ami feltétlen horror, az a Bükkösd környéki utak, azt a kőbányából jövő kamionok szarrá tiporták, ott tényleg nem lehet gyorsan menni, mert teljesen váratlan helyeken elképesztő mélységű kátyúk tarkítják az utat, ráadásul szivatósan, mert van néhány párszáz méteres szakasz, amit valami jótét lélek felújított, aminek közvetlenül egy kanyarban van vége, és a sima út végét 15-30 centi mély kátyú is jelzi.
Az az út tényleg veszélyes.

A 65-61-es út szerinem annyira nem rossz -legalábbis jobb, mint az 51-es- a 68-ason régen jártam, Nagyatád előtt volt rajta valami lépcső, amúgy rendben volt, az egyéb vicinális utak pedig autózhatók voltak, csak tele rendőrrel, lézerrel.

Ugyanilyen állapotok uralkodnak egész Dunántúlon, és a Duna-Tisza közének nagy részén.
A Tiszántúlon ritkán járok, de nincsenek elborzasztó élményeim.
Az tény, hogy az 51-nek az a fele, amelyiket még nem újították fel meghökkentő, de szerintem méltán pályázhat az ország legrosszabb főútvonala címre.
Nem abból kéne általánosítani.

Szerintem

ColT 2008.08.24. 16:21:48

Nem, én a 6, 67, 66, és egyéb, általad nem is ismert utak állapotát mondom.

OK, táblázzák ki hogy hol mennyi, de azt be is fogják a hozzád + notórius gyorshajtókhoz hasonlók tartani? Mert ha azt mondom 90, akkor 120-szal mennek. Ha azt mondom 130, akkor 160 lenne a speed.

Én akkor emelnék amikor azt látom hogy mindenki felfogja hogy az ő biztonsága érdekében vannak a szabályok, akkor lenne talán elég felnőtt az ország a közlekedéshez.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.24. 16:29:55

ColT

Te valamit félreértesz!
Nekem mindegy, hogy mennyi a sebességhatár, annyival megyek, amennyivel szerintem biztonságos...

Ha eltörölnék az összes szabályt, a hatoson akkor sem mennék gyorsabban 140-nél.

Engem nem a mostani sebességhatár tart vissza attól, hogy jobban száguldozzak, mint eddig, hanem a saját jóérzésem.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.24. 16:33:02

"Én akkor emelnék amikor azt látom hogy mindenki felfogja hogy az ő biztonsága érdekében vannak a szabályok, akkor lenne talán elég felnőtt az ország a közlekedéshez."

Ezzel a mentalitással az a gond, hogy nem tartod felnőttnek a lakosságot.
Ha nem tartod felnőttnek, akkor viszont nagyon buta vagy, ha azt hiszed, hogy a szabályokat fogja betartani, nem pedig a kibúvókat keresni.
Ez így a 22-es csapdája.
Gyerekként kezelt emberektől ne várj felnőtt viselkedést.

cso zsi 2008.08.24. 17:15:41

" B.GY. 2008.08.23. 22:58:00
Ma jártam az M3-on.Középső sávban ment egy Berlingó 100-zal.A belsőben előzte 2 darab Suzuki 110-zel.Mentem szépen mögöttük 130-cal,amig utol nem értem őket.Aztán jobbról elhaladtam mellettük.Mutogattam is a Berlingósnak,hogy rossz helyen megy.Aztán hazafelé is volt egy barom.Ment elöttem egy Fiesta,vagy Fusion ködzáróval.Villogtam neki meg ráraktam a refit egy pillanatra.Gondoltam hátha észreveszi magát,de nem.Inkább átment a belső sávba:)Még jó,hogy lejöttem a Gödöllői lejáron.Szerintem még azóta is úgy megy:) "
Mely szakaszon három sávos az M3?
Csak nem ott, ahol kapaszkodósáv van kialakítva (a leállóból) a lassan haladók számára?
Amit középsőnek nevezel, az továbbra is a szélső marad, mert ezekre a helyekre nem vonatkozik a jobbratartási kötelezettég.
A sáv előírt minimum sebessége 70 km/h, a belsőé 100 km/h.
Ráadásul a 33-32-31 kilométerszelvények környékén még egy 120-as korlátozás is van Domonyvölgy és Gödöllő között.
Van még pár kapaszkodósávos hely az M3-on, de attól az még nem háromsávos.

ColT 2008.08.24. 17:16:26

Miért, ha felemelnék a sebességhatárt akkor csak az történne hogy a gyereknek hagyunk nagyobb és veszélyesebb játszóteret.

Az ember egy valamiből ért. Ha megmondják neki, mit szabad, és fejbevágják ha áthágja a szabályt.

Nézz körül a társadalomban (főleg a magyarban). Lehet buzinak lenni - buzulnak. Lehet véleményt nyilvánítani - tojás, kődobálás. Lehet céget alapítani - boldog-boldogtalan adócsal. Kevés a rendőr - szarnak a szabályokra.
Ha be lesznek tartatva a szabályok akkor sok idő múlva kinőjük ezt a felelősségmentes hozzáállást (de legalábbis megtanuljuk hogy a KRESZ nem gond hanem mindket véd) és akkor lehet sebességet emelni.

Ennyi.

B.GY. 2008.08.24. 18:15:08

Cso-zsi!Igazad van!De akkor hol előzzek?130-cal mehetek ott is.Nekem a kapaszkodósáv is sáv,főleg hétvégén amikor kamion sem lehet(ne)a pályán.A 120-as táblánál annyival is szoktam menni.Elég nagy kanyar az.Meg ott szoktak néha fotózni.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.24. 18:38:58


"Az ember egy valamiből ért. Ha megmondják neki, mit szabad, és fejbevágják ha áthágja a szabályt."

Asszem a Népi Korea neked való hely!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.24. 19:47:47

@kolbászoszsömle : Na azért ne sarkítsunk ennyire. A KRESZ nem baromság hanem a mi védelmünkre van. Pl. lopni sem szabad elviekben, téged ez is zavar? A szabadságot tessék kiélni az egyéb területeken ahol a max. bajod az lehet ha kiröhögnek.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.24. 19:52:20

ColT

Pl az a mi védelmünket szolgálja, hogy kinnfelejtenek 40-es táblákat, kilométereken keresztül belátható útszakaszon előzni tilos, mert felfelé két sáv van, és fáj megszaggatni a lefelesáv záróvonalját stb...

cso zsi 2008.08.24. 20:13:20

" B.GY. 2008.08.24. 18:15:08
Nekem a kapaszkodósáv is sáv,főleg hétvégén amikor kamion sem lehet(ne)a pályán."
A kamionstopnak annyi kivétele van, hogy semmit nem ér.
Az is szombattól, miközben a nép már péntek déltől nekivág a pályáknak.
Jómagam este fél nyolcig nem is teszem, így a 130 km-es távot 1 óra 20 perc alatt teszem meg.
"A 120-as táblánál annyival is szoktam menni.Elég nagy kanyar az.Meg ott szoktak néha fotózni. "
Szoktak ott átesni a szembesávba is, meg lefordulni az árokba...

SLacc 2008.08.24. 21:02:19

Én a legjobboldali sávban megyek, akkor is, ha kapaszkodósáv (az autómnak kell néha). De ha a legbelső üres, a háromsávoson ne legyen ciki előzést kezdeni a középsőben. Mert van olyan, hogy nem akar váltani a középsős indexelésem ellenére sem, pedig megtehetné.

Balu0819 2008.08.24. 22:33:03

Mindenkinek a figyelmébe, aki a Németországi viszonyokból indul ki.
Igen, száraz napos időben nincs sebességkorlátozás, mehetsz, amennyivel az autód bírja, de ha a sebességedhez nem tartod meg a biztonságos követési távolságot, akkor a kinti rendőr nem teketóriázik kiállítani a 600 vagy 1000 eurós csekket neked.

B.GY. 2008.08.24. 23:11:51

Cso-zsi!
Én ezért járok vasárnap az anyósékhoz Gyöngyösre:)Akkor kevesebben vannak.1óra alatt megjárom kényelmesen.

Balu0819 2008.08.24. 23:14:17

miss parker, te aztán nem vagy semmi
(természetesen negatív értelemben)

Elmesélem neked, hogy a múltkoriban, a Szentendrein jöttem befelé.
A Békásmegyeri HÉV állomásnál van egy lámpás kereszteződés.
Na onnantól kezdett el két HVCS cikázgatva irányjelzés nélkül előzgetni, természetesen gyorshajtással egyetemben.
Tudod, hogy mire mentek vele azon kívül, hogy emberéleteket veszélyeztettek szándékosan?
Elárulom neked.
A Flórián térnél már kemény 8 méterrel előttem, jártak.
Úgy, hogy közben én a közlekedés szabályai szerint közlekedtem!


A párhuzamos közlekedéses dologról annyit, hogy vannak autósok, akik már tudják azokat a helyeket, ahol bizony nem érdemes kimenni a szélső sávba.
Lásd Hungária körút.

Aszi 2008.08.24. 23:33:44

Ma kipróbáltam az itteni ajánlásokat az M7-en Budapest felé, a háromsávos részen. Szokás szerint a külső sáv töküres, mindenki a középsőben, a száguldozók a belsőben. Én jövök egyedül a külsőben. Utolérem a középsőben haladó sort, mondom, jobbról tilos előzni, beállok a középsőbe az utolsó autó mögé. Villantok, semmi reakció. Hosszabban villantok, semmi reakció. Rövid duda, semmi reakció. Két-három újabb villantás, semmi reakció. Hosszabb duda, semmi reakció. Fényszóró be, úgy hagyom tíz másodpercig, semmi reakció. Dudálok kétszer, semmi reakció. Az autó rezzenéstelenül halad tovább, a sofőr szemlátomást nem érti, mi a fenét akarok tőle. Végül megunom és a belsőben kielőzöm az egyébként kb. 110-zel haladó középső sávot.

Ennyit a jobbra tartásról, az emberek többsége nem hallott még róla, nem tudja, mi az.

Alf (törölt) 2008.08.25. 10:05:55

a külső svban 90-100-al mennek.
a belsőben megyek én 135-el, előzöm a sort.

jön a touareg 170-el mögöttem, én fékezzek le és soroljak be a 90-el menők közzé, hogy touareg barátunk tovább szabálytalankodhasson???

dinyus 2008.08.25. 12:02:46

Aszi:
Ezt én is kipróbáltam szombaton, 10 autóból 2 lehúzódott a középsôbôl, a többi nem értette. Az egyik (aki egyébként az elsô ködlámpát bekapcsolva "felejtette") még le is villogott, amikor leelôztem...

T7 2008.08.25. 13:48:59

miss parker!
Jól értem, ha úgy hozza a sors, hogy te gyorsabban mész a külső sávban mint valaki a belsőben, (az egyszerűség kedvéért közel s távol nincs rajtatok kívűl senki) akkor te a külsőből bemész a belsőbe, levillogod a barmot, hogy el tudj menni mellette balról? 8)

Speedy Boy 2008.08.25. 14:29:58

Én mindíg a belsőben megyek végig. olyan 160-170 között, tempomattal, ha a körülmények adottak. ez a sebesség általában már biztosítja, hogy a 130 körül vánszorgók elkotródjanak, ha nem, akkor levillogom őket a fenébe, és nem kell a külső-belső között cikáznom, mert sajnos ha az ember betartja a kreszt, nem lesz más választása.....

A 3 sávos szakasz (fehérvártól pestnek) ÉRDEKES.

Általában mindíg a középső tömve van, mondjuk logikusan. Mivel a teherautók, kispolszki, suzuki kategóriák a külső legszélsőben totyognak, akadályozva a normális haladást, így a többség 130 körül nyomul a középsőben. én meg a fentebb említett 160-170 körül belőtt sebességgel szépen, biztonsággal a belsőben.

Szerintem a legbiztonságosabb sebesség..ja és max 80.000 ft a bünti, ha netán (8 éve vezetek,eddig egyszer se) lekapcsolnak...

Speedy Boy 2008.08.25. 14:35:57

aszi, az a baj, hogy ha megnézed, sokan félnek a sebességtől. bár a többségnek már biztonsággal használható nyugati kocsija van, nyuszi 130 km/h tartósan menni....furcsa. a középső sáv sajnos mindíg ilyen, beáll pár barom 110 körül, és fenntart mindenkit....

én nem vagyok notorius száguldozó, de rájöttem, ha az ember haladni akar, akkor muszály 160 körül menni, mert csak ez biztosítja a folyamatos, belassulás nélküli haladást. (úgy általában)

autosave 2008.08.26. 01:35:36

Aszi, dinyus:

én is így tettem a hétvégén, mármint akit utolértem, annak jeleztem. elég jó arányban lehúzódtak... volt aki jelzés nélkül is :)

valami kampányt kellene indítani ezügyben

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.08.26. 02:00:08

Nekem már eleve látják a xenont, villognom nem nagyon kell. Meghát amúgy se szoktam 145 fölött menni itthon és sógoréknál, csak németeknél. De ott nagyon :D A csehenél 150, max. 160 a tolerálható gyorshajtás, de nincs anyázda. Kérdés nélkül kimegy, amikor előzöm, de az is igaz, hogy én is visszatérek a külsőbe, amennyiben nem oszlopot előzök.

OFF: a xenon + refi + ködös kombóra még nem volt egyén, aki nem vette volna észre magát :)

Nandi 2008.08.26. 09:54:50

EMBEREK, itt tényleg senki sem olvas KRESZT?????

mert a ott ez van az előzés definíciójánál:
"... Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek."

márpedig az autópálya párhuzamos közlekedésre alkalmas... itt meg lehet nézni: net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM )

Ezek alapján simán elmehetsz a külsőben a többi autó mellett, ha te ott folyamatosan haladtál, nem kell bemenni a belsőbe vagy középsőbe és ész nélkül levillogni mindenkit...

mediakus 2008.08.26. 11:39:55

én nem tudom ki hogy van vele, de a KRESZ elég egyértelműen szabályozza ezt a kérdést.
A jobbra tarts azt jelenti, hogy ha a jobb sávban lehet menni, akkor ott kell hajtania mindenkinek.
Én sokszor megyek a Balatonhoz, és sokszor jövök onnan, de a Székesfehérvártól három sávossá bővülő autópályán mindenki vagy a belsőben, vagy középső sávban hajt, én meg 130-cal simán megyek a jobb szélsőben és hagyom le a középen menő autókat. Őket kéne nagyon durván büntetni.

KuKori (inda nélkül) 2008.08.26. 13:17:36

Nandi 2008.08.26. 09:54:50

Nézd meg a videót és ne magyarázgass félre. Ez így nem igaz.

www.kiskun.autosiskola.hu/index.php?oldal=galeria&funkc=video&cim=parhuzamos_kozlekedes

KuKori (inda nélkül) 2008.08.26. 13:32:59

Nem mehetsz folyamatosan a belsőben, kivéve:

-ha kocsisort előzöl, de ezt is csak addig, amíg nem akadályozod a mögötted gyorsabban érkezőket (mely definíciója szerint Te a max. megengedettel mész)
-ha összefüggő kocsisorok alakultak ki mindkét sávban és nem tudsz kisorolni


Egyébként a jobb külsőben kötelező haladni, illetve oda kell visszatérni az előzés végeztével.

Jobbról soha nem előzhetsz és haladhatsz el pályán, kivéve:

-ha összefüggő kocsisorok alakultak ki mindkét sávban (dugó, párhuzamos araszolás), azaz a forgalmi helyzet nem teszi lehetővé a jobbra tartást.

Ennyi és nincs megmagyarázás. Az autópályára speciális dolgok vonatkoznak, nem teljesen ugyanazok, mint a városban történő párhuzamos közlekedésnél.

Nandi 2008.08.26. 13:42:57

KuKori (inda nélkül) 2008.08.26. 13:32:59

A dugó és araszolás szó nem szerepel a kreszben ennél a résznél, tehát semmi nem tiltja hogy 100-zal folyamatosan haladó kocsisorok elhaladjanak egymás mellett, akár a külső akár a belső a gyorsabb éppen. Mert ugye te sem fékezel a külsőben amikor a belső sor lelassít?

Én így értelmezem a KRESZ szavait, te viszont már tettél hozzá dolgokat.

Nándi

Nyomek 2008.08.26. 14:05:11

Három sáv?
A legkülső nem buszsáv?
Én asztat hittem.
:-)

KuKori (inda nélkül) 2008.08.26. 14:09:57

Nandi 2008.08.26. 13:42:57

Nos elvileg nem is létezhet ilyeb jelenség, hogy 100-zal haladnak párhuzamosan a pályán, mert a belső az előzésre szolgál, nem folyamatos haladásra (kivéve ld. fent: kocsisor előzése az akadályozás nélkül). Ha mégis létezik, akkor a forgalmi helyzet nem teszi lehetővé a jobbra tartási kötelezettséget (amiért a jogtalanul a belsőben 100-zal autózó, jobbratartási kötelezettségére fittyet hámyó és a mögötte jövő gyorsabbat akadályozó autóstársak a felelősek) :D

Az utóbbi közelíti meg sokszor a valóságot, bár javulást azért én is észlelek az utóbbi 1-2 évben :)

Nandi 2008.08.26. 14:19:42

KuKori (inda nélkül) 2008.08.26. 14:09:57

Saját tapasztalatomból az M1-M7 kivezetőjére gondoltam ahol 100-as táblák vannak, és bár mindhárom sávban sok autó van, a külsőben sokszor jobban lehet haladni mint beljebb. Végigolvastam az ide vonatkozó szabályokat, de szerintem ez továbbra sem szabálytalan.

Gyere te is a külsőbe :)

KuKori (inda nélkül) 2008.08.26. 15:52:56

Én ott is megyek általában :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.08.26. 17:18:14

És a külsőben is kell gyakorlatilag menni, szóval mit érdekel minket, ha valaki beragad bévül, hiszen az már "forgalmi ok" :)

alexis machine 2008.08.26. 20:46:40

Elég érdekes, hogy én meg úgy jártam, hogy aug. huszadikán mentem Pest felé az M1-en. Tök üres a pálya, beálltam egy tartós 140-re. Előzöm a kamiont, de hátulról belevillan a xenon az agyamba. Gondoltam magamban, hogy mivel lehúzódni nem tudok, mert már a kamion felénél jártam, és ez a vadbarom is tud várni, nem gyorsítok, hanem ugyanazzal a sebességgel befejezem a manővert.
A kamion után egyből lehúzódtam, ő pedig kb fél meterre suhant el tőlem, majdnem lebaszott a pályáról. Egy sárga fiat stilo volt, kb 180-nal. Ha akartam volna, lazán lealázhattam volna a pályáról, de meggondoltam magam. Jól tettem, mert egy perc múlva eltépett mellett em vagy 170-nel a bütykös Octavia, másik pár perc múlva pedig a Stilo mögött állt villogva a. Szar ügy...
A vicc az egészben az, hogy tényleg 130-140-nel is jól lehetett haladni, üres volt az egész út, minek kellett úgy nyomni...

bobeszedulacika 2008.08.26. 20:56:47

én vagyok a górénak,
"hiába van ugyvéd, ki a tőrvényektől megvéd ,senki sem golyóálló ha szakad a védőháló"
hányok tőled.gyere 200-all én meg blokkolóra fékezem a vasat és a fejed pirosra festi a szélvédőt.igy is lehet,szerintem el vagy magadnak a pár száz miliódal még egy darabig.

bobeszedulacika 2008.08.26. 21:01:29

kukorinak :xenon, kődős stb patrol tetején van két kődlámpa persze a seggén ,az éjszakai erdőben való tolatáshoz amugy,de ellened is jó lehet ha találkozunk.

nemmáté 2008.08.26. 21:49:38

bobeszedulacika 2008.08.26. 20:56:47
én vagyok a górénak,
"hiába van ugyvéd, ki a tőrvényektől megvéd ,senki sem golyóálló ha szakad a védőháló"
hányok tőled.gyere 200-all én meg blokkolóra fékezem a vasat és a fejed pirosra festi a szélvédőt.igy is lehet,szerintem el vagy magadnak a pár száz miliódal még egy darabig.

Te tényleg azt hitted, hogy ő a góré? Ő egy pattanásos képű tizenéves fiúcska, aki megunta a playstationt és férfias játékok után nézett. Haverjai nincsenek, csajozni nem mer, ezért itt szájbergyerekeskedik. Nem kell vele foglalkozni. Majd anyu, apu észreveszi, hogy csibészkedett, aztán nem kap túró rudit egy hétig.

nemmáté 2008.08.26. 22:18:53

Én vagyok a góré 2008.08.23. 18:37:18
A lényeg pupákok, hogy annyi közötök van hozzá, hogy ki hogy vezet, mikor, mennyivel, mint halnak haja....ha nem tetszik, fasszopók, akkor pereljetek be :D:D:D

Saját érdekedben:
1, ha vicceskedni akarsz, akkor csiszolgass még a stílusodon. Szerintem nem vagy tréfás, de szívós munkával elérheted azt hogy egy kisebb falusi bálban a tizenkét éves kislányok idétlenül vihogjanak.
2, Ha úton-útfélen virtuálisan lefasszopózol idegeneket, hamarosan elfelejtkezel magadról élőben is. Akkor nem jogosítványt kapsz majd 17 éves korodban, hanem egy kényelmetlen protézist az állkapcsodba.

bobeszedulacika 2008.08.27. 07:33:46

nem hittem én senkiről semmit,nem máté.
tők midegy ki ő,egy góré vgy csak egy gyerek de lehet egyszer rá fog fázni,nagyon.
tudod és tudjátok ezer dolog zavar a kőzlekedésben sok lenne felsorolni,de azt a jól bevált régi szokást ami sajnos már nem szokás mért kell elfelejteni sos sok boszuságtól mentene meg mindenkit.szóval mért nem lehet villogni vagy kőrőzni az ujunkal a szembejővőnek ha rendőr van az uton??????????????????????
régen ezt mindenki ismerte pedig akkor még sok mindent el lehetett simitani.multkor is élményautózom kb vagy 40 autóból álló sor megy el mellettem gondolom azzal a kis józan paraszti eszemmel hoppá it rendőr van metrt nagyon lasan haladt az a kocsisor és az indokol valamit de senki mégegyszer senki nem villantott nem kiőrzőt ,ha nem vagyok ilyen előre látó belefutok a 300000 csekbe.régen ez nem igy volt,haj azok a régi szép idők.
és hát a mostani oktatókat is furcsálom ,hogy oktathat valaki 25 évesen vezetni???????
még ő sem tud lámpa lakotteruleten kivuli használatáról ne is beszéljunk és hiábba figyelmeztettem őket azt sem tudják miről van szó.
szóval szép napot mindenkinek.

mediakus 2008.08.27. 09:24:20

"sos sok boszuságtól mentene meg mindenkit.szóval mért nem lehet villogni vagy kőrőzni az ujunkal a szembejővőnek ha rendőr van az uton??????????????????????"

hogyha az ember betartja a szabályokat, nem olyan sok van egyébként, akkor teljesen mindegy, hogy van-e rendőr az úton, vagy nem. én azért tartom rossznak ezt a gyakorlatot, mert vannak autósok, (kisebbségben), akik szinte minden szabályra magasról tojnak. őket igenis kapja el a rendőrség.

bobeszedulacika 2008.08.27. 10:19:57

jaj medikus,hulyeséget beszélsz, te egy idióta lehetsz,vagy nagyon fiatal ,vagy még nem hozott ősze a jó sorod egy kőcsőg rendőrel. aki még hisz abban amit ir.
tudod én minden szabályt próbálok betartani de vannak olyanok amiket nem lehet csak nagy kinok kőzepette,.tudod lasan már tolni kellesz az autót mikor ki teszik a 30 táblát a falu elejére meg hasonlók én leegyszerusiteném a dolgot gyalogosnak ott a járda az uttól kus ha meg elcsapják vesen mgára.na mindegy.
tudod tők mindegy ha minden kőtelező tartozékod megvan és minden aminek kell,ha a rendőr ugy megy ki a benzinkutról ,hogy egy órán belul ki kell szórni 5db 10000 cseket.
tudod mibe kőtőt belém szilvásváradon legutób egy szarházi?megmondom és megkérdezte szétkapjuk az autót lehet te meg is eted volna azt a tizes cseket.most figyelj!!!mikor leintett nem vele egyvonalban lt meg a kocsi orra .érted amit irok??????????????????????????
okostojás.pedig egyvonalban voltam én vele mármint a fulkében ulve.
kérdeztem van e valamilyen előirás erre?????
azt mondta nincs,csak azert engedet el mert látta hogy a kreszkőnyvet nem csak hirből ismerem.
na erre mit lépsz te és mindenki.
őrulj a jó dolgodnak még teheted mert ha rontok és megbuntetnek kifizetem igaz nem szivesen ,de tudom hogy én basztam el.
viszont mikor tudod ,hogy semmi roszat nem tettél és igy buntetnek az esik ám kurva szarul.

szemenagy 2008.08.27. 13:37:43

mediakus: Bezzeg a Whiskey-s rablónak meg drukkoltál hónapokig, mi?
Az ujjal kőrözést tanítani kéne, nem tiltani. Ha másért nem, legalább akkor lassítunk egy kicsit. Akik meg bírjuk a rabló-pandúr harcot a traffik ellen, szó nélkül fizetünk: Most te voltál a jobb.....

krausz2 2011.01.20. 16:00:58

A jobbra tartás a gyorshajtás "paradicsoma",csak egy érvet mondjon valaki, hogy akár autópályán akár városban ha a megengedett 130 ill. 50 haladok mért kellene jobbra húzódni? Csak nem azért hogy a száguldók zavartalanul mehessenek?
Az USA-ban azért van párhuzamos közlekedés többek közt, hogy a egyenletesen haladók közül a "cikázókat"
pl. helikopterről ki lehessen emelni.
Európa is és a MO.is még néhány évtized és eljut agyilag idáig...

2011.01.20. 16:59:41

@krausz2: Menjél amerikába önkéntesrendőrködni. Nem veszed észre hogy semmivel sem vagy különb, ha megszeged a szabályokat azzal hogy nem tartasz jobbra, mint azok akik gyorshajtanak? De utálom az ilyet, aki beáll 130-cal a belsőbe... És honnan veszed hogy a te sebességed a megengedett maximum? Hitelesített órád van? Nem hinném...

krausz2 2011.01.20. 18:40:57

@GSX-R: Nagy suttyó vagy barátom nem vitás,a lényeget nem érted talán még egyszer el kellene olvasni.
A jobbra tartásnak ott van értelme ahol nincs sebességhatár,háll'istennek nálunk van,és előbb- utóbb megfogják a száguldozókat,egyszerűbb lenne
ha nem lennének kivételezettek, gondolom Te az vagy...

2011.01.20. 18:51:15

@krausz2: Mindenhol van értelme barátom.
"hogy a száguldók zavartalanul mehessenek"
Igen, mehessenek szabadon. A halál faszáért kell önkéntesrendőrködni... Az jobb ha cikáznának össze-vissza? Miért irritál téged az, ha valaki 130fölött megy pályán? Csak mert engem a magadfajták irritálnak, és az ilyenek miatt szerelnék gépkarabélyt az autóm elejére. Semmi közöd nincs hozzá hogy ki mennyivel megy.

krausz2 2011.01.20. 19:11:01

@GSX-R:
Ezen a szinten ahol Te élsz valóban kevés az "önkéntes rendőri" hatáskör!
Hozzád már a hatóságok jogköre szükséges.
Addig is amíg végleg el nem veszted a jogsidat,
nem kivánom, hogy a családod üljön abban az
autóban amibe hátulról egy hozzád hasonló gondolkodású frontálisan belerohan.

2011.01.20. 19:17:47

@krausz2: Hozzám hasonló frontálisan belém jön? Nem zavar hogy autópályáról beszéltünk? Áruld már el, mi a franc veszélyes abban, hogy a (majdnem) üres autópályán 160-170-nel megyek? Ráadásul óra szerint, ami csal is valamennyit...

Integrált Szerverterror 2011.01.21. 02:42:27

@krausz2: Én így szeretnék meghalni. Nem ágyban párnák közt, hanem hogy velem valaki hátulról frontálisan ütközzön...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása