Nagy port kavart az egy hete posztolt jobbra tartós írás, x yyy - akinek a nickneve vélhetően nem a polgári nevéből származik - kiakadhatott rajta, mert nem volt elég neki az eddigi közel háromszáz komment a témában. Talán mert még mindig nincs egyetértés imádott olvasóink között a kérdést illetően, hogy most tulajdonképpen akkor hol kell jobbra tartani, hogyan, miért, mennyire, kinek, meddig?
Sokat járok autóval, mind városban (vidék és főváros egyaránt) mind országúton és autópályán. Rossz, és sajnálatos módon egyre rosszabb tapasztalataim miatt szeretném a tisztelt autósközösség figyelmét ezen a fórumon keresztül (tekintettel, hogy elég sokan olvasgatják) felhívni arra, hogy Magyarországon jobbra tartási kötelezettség van érvényben. Tisztelet a kivételnek aki ismeri ezt a rejtélyes szabályt, nagyon ritkán találkozom ilyennel.
A gyengébb többség kedvéért kifejtve, talán így már érthető lesz:
Autópályán addig haladunk a JOBB sávban amíg nem érünk utol ugyanabban a sávban egy másik járművet amit meg tudunk és akarunk előzni. Az utolérés nem azt jelenti, hogy megpillantjuk a horizonton, ilyenkor még a jobb sávban kötelező haladni. Ha megközelítettük eléggé (sebességfüggő) ahhoz, hogy RÖVID idő alatt le tudjuk előzni, akkor használjuk csak a BAL sávot. Amint az előzést befejeztük, visszatérünk a JOBB sávba. Igen, akkor is, ha még egy járművet látunk a megelőzött előtt a horizonton. Amíg te leelőzöl 2 autót, más leelőzne akár 5-öt is, ezért kell a két autó között (ha van rá hely - legtöbbször van) lehúzódni, és akkor nem lesz dugó, A kezed nem törik le az indexeléstől, az index nem megy tönkre, te meg nem halsz bele a sávváltásba.
A háromsávos autópályákon a JOBB sáv alatt a LEGJOBBOLDALIT kell érteni, ha nem halad ott senki, akkor akármennyivel is mész, ott a helyed. Sajnos itthon nem vadásznak ezekre a dilettánsokra kellőképpen a rendőrök, Németországban például a lassú hajtásért és a jobbrátartási kötelezettség megszegését (is) keményen bírságolják.
Az, hogy te a megengedett maximális sebességgel haladsz nem jelenti azt, hogy jogosan haladsz a BAL sávot kibérelve, mondván "úgysem jöhet senki aki gyorsabb". Ha valaki rendszeresen (aki azt állítja, hogy soha, az vagy nem vezet autót/motort.. stb, vagy hazudik) gyorsabban hajt a megengedettnél, úgyis megfogják előbb-útóbb; ne te próbáld oktatni, aki még a jobbratartást sem ismeri.
Fentiek betartásával elkerülhető lenne, hogy a jobb sávban haladva folyamatosan lassítani kelljen, hogy ne kövessük el a jobbról előzés vétkét, mert habár előttünk a jobb sávban SENKI nem halad fényévekre, a bal sávban 70-80 kmh-val nyomorognak az autók egymástól centikre, mert valahol a horizonton egy lassú jármű előz egy másikat. Nem a lassú járművet kell szidni, ő is előzhet, ahogy tud, hanem téged aki mögötte állsz 3 km-re a sorban a bal sávban, mikor a jobb sáv üres!
Minden egyes esetben amikor valakit jobbról előzésért megbírságolnak abban a pillanatban meg kellene bírságolni azt is akit megelőzött, hiszen ha az nem sértette volna meg a jobbra tartási kötelezettséget, fizikailag lehetetlen (leállósávval nem számolunk) lett volna jobbról megelőzni őt (mert ott lett volna a jármű amit előzött volna! á, így sem fogják érteni akiknek igazán kéne)
Nem a bírságokat kell emelni, hanem oktatni kellene a járművezetést. Nem kötelező mindenkinek jogosítványt adni, vannak más módszerek a közlekedésre. Amíg bárki kaphat jogosítványt egy pár nevetséges vizsga (sokadik próbálkozásra való) elvégzéséért addig ne csodálkozzunk a baleseti statisztikákon. A bírság nem fog megtanítani senkit.
Nem ringatom magam olyan álmokba, hogy bárki is végiggondolná a fentieket komolyabban, annál fontosabb lesz valószínű, hogy valamit hozzáfűzzünk, mert hát kommentelni ugye kell és nincs olyan téma a világon amihez nem értenétek.
Az utolsó 100 komment: