Vannak azok a számkivetett közlekedők, akik automata váltós autóban ülnek, ahogy levélírónk, Ray is. Mert bizony ezek az autók kúsznak, ha nem tapossa a féket a vezetőjük, ráadásul még a tolatólámpa is fel-fel villan, a mögötte jövők meg sokkot kapnak.
Korábban olvastam a féklámpás történetet és minap történt velem is valami hasonló de a másik oldalról.
Debrecen, állok a lámpánál szépen számol vissza a lámpa, nem is volt hosszú mert kb 30 másodperces volt. Az első 15 másodperc után hátulról hallom valaki kib...ott arogánsan elkezd üvöteni "bas....d le magad a fékről te köcsög". A lámpa után még elém is vág és fékezgetni kezd előttem. Láttam ráadásul gyerekkel volt a csákó, de a jelek szerint nagyon önérzetes lehetett mer nem bírta elviselni.Na most azért irtam le ezen dolgot mert volt egy kis hiba a dologban :) . Ugyanis sokan ezek szerint elfelejtik hogy az automata váltós kocsiknál ezzel van egy kis baj mivel ha nem állok a féken akkor elgurulok. Minden rövidebb lámpánál meg nem célszerű folyton P be rakni és vissza mert ugye ez is kopással jár. Meg ez sem tetszik néha az embereknek, hogy miért ezt meg meg elítem mindjárt külön. Tehát az autómatásokkal a féken kell álni a lámpánál ez van sajnos ezt vegyék az elégedetlenkedők figyelembe. Más kérdés hogy pl hosszú vasúti átjárós állásnál simán kiteszem P be és kész.
Másik téma a P be rakás. A múltkor vasúti átjárónál P be tettem mert sokáig áltunk induláskor ugye vissza kell tenni autómataüzembe. Meg is tettem a mögöttem jövö meg mint állat elkezd dudálni rám és ki kiabál "rám akarsz tolatni ......". Na most ez megint egy automata váltós effektus. Mivel ugyanis a sorrend a lineáris autómata váltó karon P R N D ..... . Tehát ha nem elég gyorsan húzom P ből D be akkor be villan az R vagyis a tolató lámpa ez amcsi filmekben is megfigyelhető.
Szóval a lényeg nem mindenki bunkó és nem mindehol ha a fenti fék és tolató lámpa dolgokat elköveti, lehet hogy olyan az autója. A tisztelt bunkó reakciósok meg előbb goldolkodjanak aztán kezdejenek örjöngeni.
Csak ennyit akartam.
Sparhelt · www.sparhelt.hu 2008.10.22. 14:31:21
ChPh 2008.10.22. 14:38:05
1. én is mindig féken állok. pedig kéziváltós
Hogy miért?
nézzük a 2. dolgot:
történt ugyanis, tag áll a sorban, pirosnál, féken, leveszi a fékről a lábát, hátulról csatt, aki belement azt mondta, láttam lelépsz a fékről és elindultam. No akkor inkább állok a féken
a kertész tömlővel 2008.10.22. 14:40:03
Cyric 2008.10.22. 14:40:35
De 15-20 másodperces pirosnál a féken állok, már csak azért is, mert anno azt tanították, hogy mindig fékezzünk, hiszen ha ráfutásos baleset van, akkor nem 5 autó törik össze, hanem esetleg csak kettő...
Riska 2008.10.22. 15:06:35
Leon 2008.10.22. 15:10:28
Én is fékenálló vagyok, de csak azért mert úgy kényelmes a lábtartás....
Akinek nem tetszik, ne álljon mögém...
Mi lesz ha fékezéskor zavar téged a féklámpa??!?! :D
kiváncsi lennék ki az az ember aki egy középkategóriás kocsiban 180 cm felett maga alá húzza a lábát. Ha van ilyen, megérdemli :)
quake 2008.10.22. 15:10:31
csak induljunk ki abból ha este szembejön egy autó akkor az út jobb oldalát kell nézni a KRESZ szerint ... tehát nem kell bámulni a szembejövö tompítottját... ebből adódóan a féklámpát se kell bámuni alló helyzetbe! lehet hogy én tudom rosszul de azért kiváncsi lennék a véleményetekre...
Pistike911 2008.10.22. 15:13:40
Az is igaz, hogy a mai agyonstresszelt, közel sem egészségesen táplálkozó, magát akaratlanul is mérgekkel tömő embertípus (valljuk be, legtöbbünkre még akkor is igaz, ha teszünk ellene) tolerancia szintje a béka segge alatt van egy gólyányival.
Bármi van, az arany is sz.r! :I
HöZsö 2008.10.22. 15:14:09
Szóval az egész egy baromság.
Sógi 2008.10.22. 15:18:44
George Jung 2008.10.22. 15:34:06
Lassan tényleg ott tartunk, hogy baj, ha régi autóm van, baj, ha új, baj, ha gyorsan megyek, baj, ha lassan, de az is nagyon nagy baj, ha pont a megengedettel, baj, ha világítok, baj, ha nem...
Hát azért kapjunk már a fejünkhöz! levegőt vehetek?
Ugye tudjátok, mit mondott a keresztény hittérítő a bantu négereknek, miután azok az össze szentképet megkapva még a hittérítő Bibliáját is akarták?!
Azt mondta, hogy "Hát a faszom nem kéne?!".
ex-dr. vuk 2008.10.22. 15:34:19
Lehet h van, de minek.
A P befekez ugyis, kezifekes indulasra meg nincs szukseg mert sebessegben nem gurul hatra ugyse.
Kenseth 2008.10.22. 15:35:09
sőt, (jöhetnek a kövek) a tompítottat is leveszem, és csak helyzetjelzővel állok az indulásig. alapjáraton a generátor ugyanis nem termel annyi áramot, ami ellátná a tompított energiaigényét, vagyis az akkunak jót tesz, ha lekapcsolom.
Leon 2008.10.22. 15:40:00
Aqweren 2008.10.22. 15:42:02
Én csak vasúti átjáróban (illetve előtte. benne soha.) szoktam kéziféket behúzni, addig is lehet pihizni meg molyolni (hátranyúlkálni dolgokért a hátsó ülésre meg ilyesmi)
Majjom 2008.10.22. 15:43:57
craft 2008.10.22. 15:46:08
Egyértelnül tahóság volt amit csinált : 1) beugat, 2) kielőz és fékezget, 3) gyerekkel volt - a szegény gyereket sajnálom hogy ezt látja.
Mindjárt beír valaki hogy Ő még a motor is leállítja
és kirakja a háromszöget is :)
Majjom 2008.10.22. 15:47:31
ganyager 2008.10.22. 15:52:00
hird 2008.10.22. 15:53:43
Kiteszed N-be. Ha nincs lejtő nem kell féket taposni, ha meg van akkor mindenki más is a féken áll - kivéve aki behúzza a kéziféket, de ezt te is megteheted.
Automata pirosnál NNNN!!!! Üres.
Csak egy PÖCCINTÉS a D-ből P-be, még gombot sem kell nyomni (az csak a rükverc és a parkoló álláshoz kell)
garage 2008.10.22. 15:56:04
ex-dr. vuk 2008.10.22. 15:56:08
hird 2008.10.22. 15:56:20
Rocko- 2008.10.22. 15:57:47
fékpedált tapossa az, akinek ronaldo az anyja.
"azt hittem elindultál" hát hinni a templomban kell. az elindulás azt jelenti, h mozdul a kocsi, nem azt, h nem fékezik. ráadásul mi volt a követési távolsággal? igen álló sorban is van.
egyébként meg csak esôben zavaró a féklámpa.
laze 2008.10.22. 15:57:59
pedig ha tudnák, amit egy hülye kollegám tudott: nem szabad sokat dudálni, mert elfogy a membrán benne a sok rezgéstől...
bervas · http://mt10.blog.hu 2008.10.22. 16:02:51
R - hátramenet (rükverc :-)). Alapjáraton is kúszik hátrafele a kocsi.
N - üres
D - előremenet. Alapjáraton is kúszik előre a kocsi.
hird 2008.10.22. 16:03:21
R - Rükverc
D - Sebesség (Drive - vezetés)
3
2
1 - Opcionális! Azt jelenti, hogy maximimum meddig kapcsoljon fel az autómata. Tehát ha van egy 4 gangos automatád, akkor a 2 állásban csak 2-ig kapcsol fel és ott megáll. Ez alapvetően arra való, ha szerpentinen mész felfelé kényelmesen, akkor 3500-nál ne kapcsoljon feljebb mert akkor elveszik a nyomaték és egyből visza is kapcsolna. = oda vissza kapcsolgat. Lefelé is hasznos, mert így van motorféked.
1-es meg ugyanez durvábban, vagy speckó helyzetben/talajviszonyok között.
Az hogy mennyi fokozat van, az attól függ hány gangos az automata, meg milyen drága a gép. (bár a mai prémium kocsik duplakuplungos, kézi váltást is engedő váltóinál már lényegtelen az egész.)
agi 2008.10.22. 16:03:52
D-Drive
N-Üres:-))
Nyugodtan visszaüvölthetsz mert amíg ő az 1-be rakással kínlódik te már 100 méterrel előbbre vagy.
Észrevettétek már, hogy a legtöbb ember csak akkor kezdi egyesbe rakni a kocsiját amikor már az az előző kocsi elindult?
hird 2008.10.22. 16:04:23
amerikai automatas 2008.10.22. 16:05:36
Majjom 2008.10.22. 16:05:54
R-Rohadék
D-Dögöljön meg
N-Nemnormális deggfej
Az autómata váltó ezekben az állásokban autómatikusan ezt kívánja az előtted/mögötted/melletted jövőnek.
agi 2008.10.22. 16:05:57
garage 2008.10.22. 16:08:13
Manyizga (törölt) 2008.10.22. 16:09:36
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.10.22. 16:10:18
meglep, hogy itt, ahol a túlnyomó többség mindig egyként bólogat, hogy igen-igen, micsoda tahóság, az egy ilyen kérdésben ennyire vaskalaposan mindenkit leszaró legyen.
Ha a féken állsz, az zavarja a hátul állót. Akár ótómata, akár moslékkeverős... Üres/N/kézifék mindent megold, tompítottat levenni helyzetjelzőre már csak extra udvariasság...
Nagy kérés? Kerül valamibe? (hehe, később ég ki a féklámpád, inkább örüjjé neki!)
Hát akkor meg a faszé' kell nyomni a féket? Elgurul az út alattad?
Ui.: nappal mondjuk mindegy, de éjjel, kocsisorban, esőben tényleg örülök, ha nem egy féktaposó mögött kell állnom...
JohnnyB 2008.10.22. 16:12:00
Amúgy a posztoló vegyen manuálváltós kocsit.
Majjom 2008.10.22. 16:13:09
lajos-e 2008.10.22. 16:15:39
ryuk 2008.10.22. 16:18:27
Jó, hogy már ne tegyem N-be, húzzam be a kéziféket ( a kézifék sem arra való, hogy minden pirosnál behúzogassam, Margit, noooormááális??)!
Bocsánat a kissé ingerült hangnemért, de tényleg ahogy George Jung írta fentebb, semmi sem jó? És csatlakozom a hittérítőhöz is :-)
flakon 2008.10.22. 16:20:16
vienna · http://f4bggk 2008.10.22. 16:20:38
kirakod uresbe oszt joccakat, nem eg a feklampa.
Viszont: Jomagamat beleertve egyetlen olyan embert nem ismerek aki automatanal vacakol az uresbe rakassal. Pont azert vettunk automatat hogy ne kelljen valtogatni. Akinek meg suti a szemet az vagy fenyalergias vagy nem szazas hogy ilyenen is kepes fennakadni. Egyik esetben se kene neki kozlekedni.
Azt mondjuk nem ertem hogy minek rakod parkolo allasba vasuti keresztezodesben (kiveve ha sinen keresztbe parkolsz es megkered anyosod hogy maradjon a kocsiban. Itt kell a biztonsagerzes hogy nem jon valami orult es tolja le a sinrol ido elott).
Egyeb esetekre ott az ures + kezifek ha faraszto taposnio a feket.
dzsozy 2008.10.22. 16:23:23
tiborkaba 2008.10.22. 16:24:49
Ráadásul a fékpedál ultrakényelmes :))
Engem nem zavar az előttem haladó autó féklámpája, még örülök is, ha jól látszik, mert könnyebben észreveszem. Lehet, pont azért van. A bekapcsolt ködfényzár sem zavar. Legalábbis nem annyira, mint a szembejövő ködfénylámpája. A nyerő viszont az, ha csak az egyik tompitott világít, a másikban csak a beleberhelt kék led, mert az a frankó. Arra van esze a parasztnak, izzót cserélni meg minek.
autosave 2008.10.22. 16:24:54
És valami a hőbörgőknek: nincs semmilyen szabály, bármi ami tiltaná! A fényszórót, ködlámpát igen, de a féklámpát nem.
Fogják már fel végre, hogy nem mindenki 0.000%-os lejtőkön jár egész életében. Kis napi rutin a budai hegyekben, bárhol és nem fogom a Nagykörúton sem mindig elengedni a féket.... Ez van.
És mellesleg tényleg biztonságosabb nyomni a féket, mert azonnal reagálhat az ember, ha meglökik. Egy sima pirosnál állós ráfutásosnál ezen múlhat, hogy kilökik-e a vétlent a keresztirányú forgalomba, ahol igencsak pórul járhat... Most jöhet, aki azt mondja, hogy dehát úgysem nyomják teljes erőből... Ez igaz. Persze. De ha meglökik az embert hátulról, első reakcióból már igen. Ha nem lenne a féken a lába, akkor esély nem lenne egyátalán a pedált eltalálni, azt garantálom...
automatához: persze, hogy D-ben érdemes várakozni rövid időket. Hülye aki oda-vissza kapcsolgatja :) A féklámpa felvillanós problémára azt tudom mondani: gyorsan kell húzni a kart és akkor nincs ideje megijedni, sőt a többség észre sem veszi. Főleg ha közben nyomja az ember a féket.
Kézifék: hülyeség :D Ha valaki piros lámpáknál a kéziféket használja, annak csak gratulálni tudok :D Gúnyos értelemben...
agoo 2008.10.22. 16:25:30
autosave 2008.10.22. 16:27:25
(szerintem nagyon kevesen lehetnek (csak annál nagyobb a szájuk), mert napi rendszerességgel bp-en soha senki nem szólt vagy nem villogtatott miatta nekem például. pedig jó sokat közlekedek...)
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.10.22. 16:29:35
Ha meg meg kéne látni valamit az úton, én meg még mindig a retinámba égett fotonok emlékétől próbálok szabadul, akkor meg mondjam meg neki a baleset után, hogy bocs,de nem láttalak, de a biztosító majd beszáll a kerekesszékedbe...
Mibe kerül N-be tenni, vagy a kéziféket behúzni? Ezt én nem értem.
valaki 2008.10.22. 16:30:26
(hehe, később ég ki a féklámpád, inkább örüjjé neki!)
LED :P
radirpok 2008.10.22. 16:31:01
Egyrészt, akit zavar a féklámpa, az menjen szemészhez. Szerintem összekeveritek a ködzáró fénnyel.
Másrészt pl. Amerikában, ahol minden autó automata, _mindenki_ a féken áll a piros lámpánál. Minek kivenni D-ből? Ha zöldre vált a lámpa, csak le kell venni a lábat a fékpedálról - ekkor elalszik a féklámpa, és a hátul lévő tudja, hogy 1 másodperc múlva elindulsz, tehát ő is leveheti a lábát a fékpedálról. És tök jól működik (őket nem zavarja a fény?). Annyira, hogy itthon - bár nem automata váltós a kocsim - ugyanezt csinálom. Érted, elalszik a féklámpám, az azt jelenti, hogy mindjárt elindulok, te is beteheted egyesbe.
És végül: a KRESZ tudtommal a fékpedál használatáról álló helyzetben semmit nem mond - így tehát mindenki azt csinál amit akar, és aki ezért beszól, az menjen a fenébe.
Prien 2008.10.22. 16:31:10
(sorompó zárva) A vonohorgom felhajlította a csomagtartó tetejére. Szal, nem csak egy kocc volt.
Az ökör ordítva szálltki, hogy mi van ezen a szaron miért nem égett a féklámpa, all???
Jeleztem neki, hogy én ezt másként gondolom. Visszaült az autójába és elismerte a felelőségét.
Ha álló motorral állok pl egy lámpánál, akkor a féken tartom a lábam.
Akinek nem tetszik harapjon rá a kipufogómra.
No nem az enyémre, hanem a autóméra.
fuxosbömis (ex kacagányos) · http://fuxos.blog.hu 2008.10.22. 16:34:08
vienna · http://f4bggk 2008.10.22. 16:34:21
Tegnap este jottem vissza Becs fele, hatar utan magyar rendszamos Punto jon ki a kuttol 0 azaz nulla darab hatso lampaval (Elso vilagitott). Villogok, melle huzok, szolok neki hogy nincs hatso vilagitas. Erre integet a bargyu barom hogy O.K. es felkapcsolja a kodfenyt hatul. Es a kovetkezo kiallonal se erezte ugy hogy le kene huzni a palyarol gyorsan kicserelni.
Mindazoknak akiknek a feklampa fajdalmat okoz: egy ilyen istenbarmat erjen utol autopalyan sotetben, aztan tobbet nem reklamal hogy suti a szemet a piros feny...
Prien 2008.10.22. 16:35:23
theutat villám 2008.10.22. 16:40:16
deje 2008.10.22. 16:40:33
Eszem-f*szom megáll, autóban ül és zavarja a féklámpa... hova jutottunk ?! Nem mindenkinek való a közlekedés.
tiborkaba 2008.10.22. 16:44:27
Javaslom, a féklámpa mondjon le! A ködfényzár is mondjon le! Minden autót (legalábbis a hátulját) kellemes pasztellkékre kell festeni, hogy az utánunk jövő lelke virulhasson, szeme gyönyörködjön! Minden autó alá körbe két sor neont! Egy sor pasztellzöldet és egy sor rózsaszínt. Hogy mindenki kategorizálhassa a mögötte jövőt, az alábbi kasztokat léptetjük életbe:
1: tompított - eltaposandó lúzer
3: tompított + kék led - kezdő menőcsávó
3: fél tompított + kék led - kezdő csóró menőcsávó
4: tompított + kék led + ködfény - menő csávó
5: reflektor + kék led + ködfény - nagyon menő csávó, mindig sietek, takarodj, mert eltaposlak,
6: reflektor + ködfény - arisztokratikus menő csávó, eltaposni sincs időm
5. kategória felett a pasztellszín nem kötelező.
Modzso 2008.10.22. 16:44:38
Amúgy meg akit a féklámpa zavar, nem biztos, hogy alkalmas a vezetésre.
Engem jobban zavar, ha nem használják az irányjelzőt, vagy ha bent ragadnak a kereszteződésbe...
Levi 2008.10.22. 16:46:03
Carlos 2008.10.22. 16:46:25
Kifordított kacagány 2008.10.22. 16:46:51
az automatát kapcsolgatni meg pláne semmi értelme. aki azt hiszi, hogy ezzel kíméli a váltót, az rosszul hiszi. ha meg a kézifék nem dísznek van csak, akkor megfogja az autót D-ben is.
andybandy 2008.10.22. 16:47:04
több évet járbam automatával (volvo, 760 gle, v6 motor). A problémám technikailag megvolt, hogy mikor tegyen P-be, mikor meg álljak a féken. Ha van időd (vasúti sorompó), akkor persze P. Megveregetheted a válladat, hogy tettél valamit az autó elhasználódása ellen (nagyon meleg egyébként, pláne, ha P-ben azaz alapjáraton jár).
A normál 10-20 mp-s piros lámpa nem ér ennyit - sokat kell gondolkodni.
Az N+kézifék megoldás sztem. nem nyerő, mert ma! már nincs idő a lámpánál tökölni. A kézi váltós (opelcombo) megoldásnál pedig, nincs más. Üresbe, kézikfék (vagy taposod a kupplungot meg a váltót 1xrre).
A többi modortalanság pedig levethőzhető. Nem?
86c 2008.10.22. 16:50:16
autosave 2008.10.22. 16:51:33
Bq 2008.10.22. 16:52:12
180 centi fölött, középkategóriás autóban (is) meg rak(hat)ja az ember a bal lábát a kuplung melletti taposóra, a jobb meg elfér a gáz előtt, vagy mellett, van annyi hely, nem kell órákig hajlított térddel ücsörögni.
Irigylem, hogy egyeseknek milyen komoly gondjai vannak az életben...
szaGértő 2008.10.22. 16:56:06
:))))))))))
vienna · http://f4bggk 2008.10.22. 16:56:28
ezt a baromsagot, hogy kezifek es D-ben hagyni sajat kutfobol talaltad ki vagy sugott valaki?
Ilyen alapon a kezi valtot is hagyhatod egyesben es rahuzhatod a kezifeket hogy ne guruljon el...
Skinhead 2008.10.22. 16:56:36
Pistike911 2008.10.22. 17:02:08
Nekem kézi váltós kocsim van és a legtöbb esetben piros lámpánál a féken állok. Akinek nem tetszik, vagy a féklámpa zavarja a szemét (feltételezem ezek a szerencsétlenek mennek első ködlámpával éjszakánként), az forró csókot lehelhet a s.ggemre.
Egyrészt nem szerencsés, ha elgurul az autó. Ne, ne jöjjön itt nekem senki a sík tereppel, mert kicsiny országunkban ezeket a kib.szott utakat még az alföldeken sem tudják a.,síkra, b., vízszintesre csinálni. Még ott is gurul az autó, ahol szabad szemmel sem biztos, hogy látod a hibákat.
Másrészt 193 cm magassággal és 47-es lábbal hova a búbánatba tegyem a lábam? A gázpedálra nem tehetem, mert akkor a motor pörög. A pedálk felett nem tarthatom, mert vádligörcsöt kapok. Mire bepaszírozom a lábam a pedálok és az ülés közé, zöldre vált a lámpa. Ráadásul a t.köm sem fogja minden egyes piros lámpánál eljátszani ezt a fájdalmas mutatványt. 150 cm-rel könnyű helyezkedni, nekem rohadtul nem az.
Ennyi.
Még mindig irigylem a problémátokat.
ugrómókus 2008.10.22. 17:10:30
Bq 2008.10.22. 17:11:26
Ilyen alapon a kezi valtot is hagyhatod egyesben es rahuzhatod a kezifeket hogy ne guruljon el...
Annyi aprócska különbséggel, hogy az automata ezt a mutatványt gond nélkül lekezeli (ahogy a féken állást is), a kézi váltó meg csak akkor, ha annyira ótvar a kuplungod, hogy már alapjáraton is csúszik. Úgyhogy ennek fuss neki még egyszer:)
andybandy 2008.10.22. 17:11:28
A ködfényzáró igen - ezért szeretik némelyek rajta hegyni, mert így hátha nem mész túl közel a gyöngyfény lakkozáshoz.
Ha a lámpa előtt a féken állsz, szíved joga. Ha így kényelmes, az a Te dolgod, nem pedig a másé. Én a kéziféket azért húzom be, mert rászoktam (tutti vízszintes útfelületek, stb.). Így biztos, nem gurul meg a gép. Állhatnék a féken is, de nekem így kényelmesebb.
efhábé 2008.10.22. 17:13:35
Automatát meg nem a kopás miatt nem teszünk N-be, P-be járó motornál (mi kopna, ha áll az autó? a mechanikus retesz? Ugyanmá'), hanem azért, mert kényszerkenésűek, azaz, ha nincsenek sebességben, akkor nincs kenés, a hidraulikus tárcsa viszont forgatja a szerkezetet kenés nélkül is.
efhábé 2008.10.22. 17:16:38
Automata váltót nem azért nem rakunk ki üresbe, mert fárasztó, hanem azért, mert erősen ellenjavallott. Más technika, más kezelési mód.
andybandy 2008.10.22. 17:16:42
Szia, drifterklubb?
valaha ezt símán broadside-nak hítták - ha jól emléxem :-)
andybandy 2008.10.22. 17:22:12
mintha itt nem kanyarról lenne szó. Lejtő, az ok. Az "N" körüli sejtelmeskedés itt is megvan. Az N=üres. Valaki fentebb már írta. Üresben nem hagyunk ott autót, semmilyet. Sztem.
Bélabácsi 2008.10.22. 17:26:34
autosave 2008.10.22. 17:29:55
Én csak kanyarokban használom a kéziféket, mert az úgy a jó."
Na, végre egy jó hozzáállás :D
Én még akkor sem, lusta vagyok hozzá, a nagy gáz is megteszi hátsókerekesnél :D
andybandy 2008.10.22. 17:29:59
ne felejtsd el közlekedőtárs, hogy ezek a MÁV-os meg TIR-es barmok a kenyerüket keresik. Rosszabb esetben már túl vannak a 8 órán (ha nem a 16-on). Ami nem mentség, sajnos inkább helyzet. Megörökölve az IFA idejéből.
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.10.22. 17:30:10
Tegyél napszemüveget, vazze!
and/or 2008.10.22. 17:30:30
Ha viszont N-böl indulok és D-be teszem, akkor automatikusan kiold a fék.
De nem teszem.
Reggel szoktam elhatározni, hogy elöre megyek-e vagy hátra. és akkor teszem D-be, aztán az már csak úgy marad arra a napra. Hiába, a lustaság...
andybandy 2008.10.22. 17:31:47
"a nagy gáz is megteszi hátsókerekesnél :D"
na ugye, mégiscsak broadside. Végre valami üdítő. Bár, ekkor sajnos a féklámpa éppen nem világít, így nincs min háborogni :-)
autosave 2008.10.22. 17:32:33
És ezek után nem csodálkoztok olyanokon, hogy ki mit zavar, vagy kinek mi a baja :)
Alacsony az a kerítés :D
andybandy 2008.10.22. 17:33:57
ez, ugye azért autófüggő. Nem mindegyik automatás gép van így berendezve. Ami nem értékítélet, csak megállapítás.
Bélabácsi 2008.10.22. 17:34:00
A féklámpa önvédelem, pláne a mai Budapest dzsungelében.
andybandy 2008.10.22. 17:35:54
bocsi, de az említett kategória nem ismerős nekem. Viszont így már értem, és 1t értek.
autosave 2008.10.22. 17:36:00
Asszem gyakorolni kell a ködzárfényt szinkronban kapcsolni, csak azért, hogy legyen min háborogni egyeseknek :)
boka · http://csaszu 2008.10.22. 17:36:49
Amúgy meg : Éljen az automata váltó.
Új Nick 2008.10.22. 17:37:48
boka · http://csaszu 2008.10.22. 17:39:35
A Priusban meg egyszerüen leáll a motor fékezés közben ( nincs jelentősége, csak dicsekedni akartam )
andybandy 2008.10.22. 17:40:18
ember, ha elég sokat közlekedsz, már haragudni is elfelejtesz. Minek a sírás? Mosolyogj. ;-)
Ettől ez a vita alapjában nem rossz. Hiába jártam vagy 10 évig automatával, nekem is bejött: ez a marha tolatni akar? Most már tudom - amíg el nem felejtem.
jeges 2008.10.22. 17:41:23
andybandy 2008.10.22. 17:45:08
ugye, a kérdés az volt, hogy az N vagy a P jobb a gépnek (kenés, miegymás). Ha jó a géped sztem, tökmindegy, jóra van megcsinálva. Ha melegszik, akkor úgyis a szerelőnél van vége.
én is álltam N-el + kézifék. Megszokás kérdése. Sztem.
Bélabácsi 2008.10.22. 17:46:31
andybandy 2008.10.22. 17:48:20
tudod, a gondom ezzel a 20 cm-el az, hogy ha Pesten jársz, mondjuk 1/2 4-től éjfélig, néha örülsz annak a 20 centinek is. Ez van.
drift 2008.10.22. 17:50:09
GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.10.22. 17:52:20
andybandy 2008.10.22. 17:53:06
persze, de ezzel akár egy másik topic-ot is lehetne nyitni (kötelező...biztosítás).
Szvsz engem annyira nem nyugtat meg, hogy a féklámpám ég (ugye, eredetileg a helyzet a piros lámpa előtti), mert ha én vagyok az utolsó a sorban (ekkor lenne értelme), akkor minek van a piros lámpa, úgy is belém áll. Ha meg nem én vagyok az utolsó a sorban, akkor ráfutásos lesz, amit nem csökkent a féklámpa, mert akit rámlöktek, szintén áldozat.
Amitől persze, aki a féket akarja nyomni, szíve joga (pl. pécsiek). Ez ellen 1 szót sem szóltam.
andybandy 2008.10.22. 17:56:43
"csomó féket nyomkódó idióta van az utakon"
ez ugye, nem az eredeti kérdés. Gázvezető jó vezető, fékvezető rossz vezető. Volt kiírva az első gépüzemű taxikban Budapesten, valamikor. ~ Kezdő vezető koromba én is ráléptem a fékre még az autópályán is, ha bizonytalan voltam (voltam, sokx).
Van aki ebből sose nő ki.
Pistike911 2008.10.22. 17:56:49
Ismerek én is olyan hölgyeket, akik örültek annak a 20 centinek. Nem annak. Másiknak! :D
and/or 2008.10.22. 17:56:55
Cool man!!!
Foglalkozzanak az autóvezetök inkább a a közlekedéssel az autó vezetése helyett!!!
andybandy 2008.10.22. 17:58:20
:-)
ha tudnád, hogy anatómiailag van rajta még vagy 5 cm (felfüggesztés, egyéb szövetek, stb.)
mármint, ha tudnák azok a hölgyek :-))
andybandy 2008.10.22. 18:00:24
"Én az automata váltó megrendíthetetlen híve vagyok"
én is. Azér van a kormány, hogy azt tekerjük, a többi felesleges. Csak nincs rá pénzem (jelenleg). :-(
okostojgli 2008.10.22. 18:00:45
Új Nick 2008.10.22. 18:01:08
andybandy 2008.10.22. 18:01:30
:-)))
Új Nick 2008.10.22. 18:04:45
AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.22. 18:07:16
Ha kell ugrani, akkor azonnal tudok. Pl jön mögöttem valaki ezerrel, van hely menekülésre akkor lehet, hogy fél másodpercen múlik hogy nem belém csapódik. Vagy ha jön egy motoros, akkor csak felengedem a pedált és odébbmászok, hogy jobban elférjen.
Van, aki szerint balfaszság egyesben hagyni és nyomni a féket, na én attól érezném magam szarul, ha nem tudnék bármikor azonnal elindulni dugóban állva.
andybandy 2008.10.22. 18:07:22
picit mintha bosszantanának a marhák.
Sztem is a legjobb, amit többx láttam, ugyan az M3 kivezetőn (kb. 10-12. km). 4 autó rendesen egymás farában. És az első 3-nak már nem is égett a féklámpája (se). A rosszabb, hogy olyan fekete zsákos emberek is szaladgáltak.
Szal mind hülye, aki fékez ...
:-)
Liberté_73 2008.10.22. 18:09:57
Meg némi feszkólevezető sportot vagy hobbit.
Vagy hobbitot.
andybandy 2008.10.22. 18:10:04
az én problémám ezzel csak annyi, hogy a gép, amit adtak, hogy járjak vele, kicsi, nem férek el rendesen. Vagyis, ha kuplung + fék +1es-ben állok, kinyuvad a bal lábam. Amúgy ugrani télleg innen lehet a legjobban.
ótómata 2008.10.22. 18:10:58
És mivel kizárólag az önző kényelmi szempontok vezérelnek, ezért roppantul nem érdekel, hogy a mögöttem álló mit gondol a féklámpámról. Bocs, de ez van.
Egyébként meg talán ismeritek a mesét a molnárról, a fiáról és a szamarukról.
go 2008.10.22. 18:14:15
Ilyen embereknek hogy az anyámba van egyáltalán jogosítványuk? Lassan 20 éve vezetek, de még fel sem merült bennem, hogy bárkit is idegesíthet egy világító féklámpa. Mi lesz következő probléma? Vakít a metálfény?
Az aki azon képes felidegelni magát, hogy az előtte állónak világít a féklámpája, nos az sürgősen keresen fel egy szakorvost, talán még nem késő megmenteni az agyhaláltól. Bár...
nem hiszem el ezt a kurva országot...
autosave 2008.10.22. 18:17:28
huszonegynéhány évesen ezen már átestem rég...
Ma kishíján nekemjöttek a Petőfi hídon, elnézett sávváltás... Olyan füstfelhő volt a fékezésem nyomán, hogy én láttam magam mellett! De nem sikerült szerencsére, túl jó a reflexem :) Bár már majdnem nekimentem, padlófékkel, viszont akkor még tudtam egy métert majdnem a szalagkorláthoz közelebb menni, így pont elkerültük egymást.
Mi volt a reakció? Semmi extra, mégcsak nem is mutogattam... Elnézést kért azonnal, visszaintettem. Semmiből nem áll így viszonyulni a dolgokhoz. Ért volna valamit, ha kikelek magamból, leszorítom, stb? Semmit.
Bárcsak mindenki így gondolná...
andybandy 2008.10.22. 18:22:02
holnapra is kívánok Neked legalább ennyi szerencsét - persze inkább ne legyen "esemény közeli" helyzet.
Azt nehéz sztem sok embernek megérteni, hogy mindenki béna időnként. Én biztos. Utána pedig nem használ a vicsorgás.
Mikorra érünk el ide? Háááát. Attól félek, hogy ez 1 hasadt lelkű ország, ami persze egy másik topic lenne. Ezért a keep smiling se fog 1hamar teret nyerni - sajnos.
Dr Kangörény 2008.10.22. 18:24:02
go 2008.10.22. 18:30:01
2008.10.22. 18:31:52
lápi lidérc 2008.10.22. 18:39:34
Mondjuk utáltam is nagyon (főleg hegyes-völgyes vidéken volt nagyon szar), de ott szinte mindegyik autó ilyen - még a böhöm nagy vasak is -, nem nagyon láttam tisztességes mecha váltóst.
Akit meg zavar a féklámpa, járjon lóháton. Azon nincs.
Fatero 2008.10.22. 18:46:27
lápi lidérc 2008.10.22. 18:52:23
Csak így tovább. A nyomócsapágyad nagyon meg fogja hálálni.
Te meg majd a szerelőnek a cserét egy ötjegyű forintösszeggel, aminek valószínűleg nem 1-es, de még csak nem is 2-es lesz az elején.
Hiába, élni tudni kell!
lápi lidérc 2008.10.22. 18:54:50
Biztos sokat forogtam raliversenyzők között (igen; egy ilyentől tanultam az autószerelő szakmát). Szerintük normális ember nem ül automata váltós autóba :-)
AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.22. 19:02:27
Én nem a "szokásos mindenen-spórolok-ami-az-autó" magyar vagyok, tehát nekem belefér a kinyomócsapágy is. Egyébként valószínű, hogy versenykuplungot kap a masina, tehát mindegy is. Bár azzal már ugyanezt nem fogom tudni eljátszani.
isti77 2008.10.22. 20:10:28
Egyébként, akit zavar a féklámpa a maga 21 wattjával, az legyen szíves kapcsolja le a tompított fényszóróját, amikor utolér valakit, mert nyilván megérti, hogy az még zavaróbb a tükörben, főleg, mivel az 40 wattos. De erről is volt már szó korábban.
Jacques Foche 2008.10.22. 20:23:41
alma 2008.10.22. 20:27:42
Secnir 2008.10.22. 20:28:04
asszonynak manuális váltója a kettes golfunkban nekem automata.
amikor ő vezet, kapcsolgat 1-5-ig.
amikor én, akkor felüvölt mellettem az automata: kapcsold mááááár néégyesbeeee...
Szendwich 2008.10.22. 20:45:57
Persze el lehet indulni hatrafele gurulas nelkul, de hajara kenheti az ember a tudasat ha mas miatt koccantja meg az autojat.
aqweren 2008.10.22. 20:53:28
sish 2008.10.22. 21:03:42
Maddog 2008.10.22. 21:35:33
misi46 2008.10.22. 21:58:03
Don Blasius 2008.10.22. 22:08:42
Nekem kéziváltós autóm van (szeretem is, mert szerintem elég jó), de néha városban örülnék az automata kényelmének, pl. lámpa nélküli kereszteződés, elsőbbségadás, hosszú várakozás. Ilyenkor eleve kiveszem a kézit üresbe és fék. Nem nyomom a kuplungot, csak amikor már látom, hogy talán ki fogok férni, akkor teszem egyesbe. Automatán pedig a pedálkezelés ilyen szituban gyorsabb, csak leugrok a fékről, gáz és go.
Én amúgy mindig tartom kicsit féken, elengedem, ha nem gurul, nem lépek rá vissza, de ha bizonytalan minőségű vagy lejtős az út, akkor marad a taposás, bocsi!
and/or 2008.10.22. 22:10:27
Itt a hiba.
Az automata váltót ugyanis nem kell kezelni. Benne van a nevében: AUTOMATA
Ö csinál mindent helyetted.
És jobban!
lápi lidérc 2008.10.22. 22:19:46
"Maradjunk annyiban, hogy nem átlagosan autózgatok, évente elmegy 2 garnitúra gumim, pár garnitúra fékbetétem..."
Hát ezen hangosan felröhögtem...
Egy garnitúra gumi 100 ezer km-t simán kibír (és akkor még messze nem 1 mm-es mélységű futófelületre van kopva, persze ha normálisan mégy vele, nem jaszkarizol gumiégetéssel stb.).
Évi 200 ezerhez (2 garnitúra, ugye) nagyjából álmodban is volán mögött kéne ülnöd. Volt olyan évem, amikor megtettem kb. 100 ezer km-t Magyarországon. Ebben olyanok voltak, hogy szinte minden munkanap (ebből van egy évben nem egészen 250) Nyíregyháza vagy Debrecen (akkor még csak Gyöngyösig volt arra autópálya) vagy Pécs vagy Sopron környéke (ilyen munkám volt... sokszor nem saját, hanem céges autóval mentem). Tudom, mennyi idő és fáradság mondjuk egy Budapest-Vásárosnamény-Budapest út, és ez csak kb. 750 km.
Szóval erősen kételkedem, hogy te napi nagyjából 1000 km-t mennél.
A többi meg nem azért megy tönkre, mert sokat autózol, hanem mert nem tudsz vezetni.
De nagyotmondásból már nem vagy kispályás.
Vagy simán csak bevallod, hogy rohadtul nem tudsz vezetni. De erre már tippeltem a kuplunghasználati szokásaidból is.
Szóval ha nem muszáj, inkább ne égesd magad...
malterosláda 2008.10.22. 22:22:12
dehogynem lehet. simán tudod noszogatni, hogy váltson föl (kevésbé nyomod a gázt), váltson vissza (tövig nyomod a gázt)...
és ez még csak a hagyományos automatára igaz.
hogy jobban csinálja-e? nem tudom...
nekem manuális van, asszonynak automata. mindkét megoldást tudom élvezni, mindkettőnek van előnye/hátránya. talán manuálisan élvezhetőbb a vezetés, automatával kényelmesebb?
témához szólva: soha nem zavart még az elöttem lévő féklámpája. ha hátsó ködlámpát használ az előttem lévő, akkor nekem mindig felkapcsolódik a reflektorom. ez is valami automata...
malterosláda 2008.10.22. 22:24:27
:)
B.GY. 2008.10.22. 22:46:44
Don Blasius 2008.10.22. 22:49:18
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.10.22. 22:50:48
és akkor nem kell a féket taposni izomból és/vagy folyamatosan a kuplungot csúsztatni, és játszanni minimálgázzal.
ja, hogy nem megy a kézifékes indulás emelkedőn...
Marcellusca 2008.10.22. 22:55:38
Nézzetek máshová (gyalogos csajok/pasik), nem kell a féklámpára fókuszálni, vagy vegyetek fel napszemüveget (kérdezze meg kezelőorvosát ...)!
Engem egyáltalán nem zavar, mert, ha úgy ítélem meg én is nyomom azt a pedált. Az autómatásokat meg megértem. Azért vettek olyan kocsit, hogy ne kelljen (nem tud :D) válltogatni. Automatás kocsinál én is rakok egy D-t és GO! Attól sem ilyedek meg, ha kigyullad a féklámpa és közvetlen utána felvillan a tolató. Tudom, hogy ajtómata a zótó, és az így műkszik.
AnyádnakPalánkot 2008.10.22. 19:02:27
Még ekkora kamut! Ezek szerint te ki sem szállsz a zótóból. Gondolom jól keresel, ha bírod finanszírozni. Vagy a céged (,ha céges a kocsi) nem firtatja, hogy miért ekkorák a költségek. Ennyi gumi, minden 10-dik napon olajcsere (lásd: malterosláda 22:24), azaz 40 egy évben, kb. 4-5 garnitúra fékbetét, és még a fogyasztást nem is vizsgáltam. Ha én lennék ott az üzemeltetésért a felelős, akkor lehet, hogy már nem dolgoznál ott. Márha igaz, amit rizsáztál.
Marcellusca 2008.10.22. 23:01:09
A kézifékkart ne keverd össze a háti permetező karjával (kondiznom sem kell)! A pesti dugóban araszolva megnéznélek a sok kézifék-használattal.
Ne keverd össze az emelkedőn való elindulással! Az egy másik történet.
dshk 2008.10.22. 23:09:08
Pontosan addig hanyagolja valaki piros lámpánál a féket - bármilyen váltós autóban -, amíg egyszer a látszólag sík úton nekigurul a mögötte lévőnek.
and/or 2008.10.22. 23:13:58
jobbláb féken, bal kuplungol, egyesbe be, jobbláb fékröl át gázra, bal engedi fel kuplungot ügyesen.
Tehetetlensége miatt az autó - ha ügyes vagy - egy centit sem megy hátra. Nincs rá ideje.
A kézifék meg maradjon meg "rögzítö féknek" ahogy hivatalosan el lett nevezve eredeti funkciójáról.
Marcellusca 2008.10.22. 23:22:46
"Lejtön felfelé:" azt emelkedőnek hívják!
akos696 · www.focusauto.hu 2008.10.22. 23:25:02
V8 2008.10.22. 23:29:12
Másrészt eszméletlen idegesítő, amikor sokan a legrövidebb megállásnál is kirakják üresbe az autót, rosszabb esetben a kéziféket is behúzzák. Aztán ha zöld a lámpa, elkezdik keresni az 1-est.
Egy olyan lámpánál, ahol 20mp-ig van zöld, eszméletlen idegesítő, hogy ezalatt 2-3 autónak sikerül átmenni.
Egyébként automatám van, és a váltó köszöni, de nem kéri a folyamatos üresbe pakolgatást. Akinek ez az ötlete, tudja, mekkorát ránt az autó, mikor D-be kerül? Elég jó kis erők és nyomatékok szaladgálnak olyankor.
Valamint dugóban araszolva a fék nyomogatásán kívül mást nem kell csinálni. Biciklis/motoros elengedése is lényegesen egyszerűbb...
and/or 2008.10.22. 23:34:05
AnyádnakPalánkot 2008.10.22. 19:02:2
- Lehet, hogy túl durván vezetek, de eddíg még soha nem sikerült 50´000 km-nél többet kihoznom egy gumiból, pedig általában jót használok, télre lecserélem, de egy idö után már nyekereg a kanyarban, pedig még böven van mintamélysége, úgy hogy már nem az, ami volt!
- Az 5´000 km-es olajcsere gondoskodásnak is felfogható.
- Ha már felvágásról van szó, egy ismerösöm még vadabb: ö majd minden héten gumit, féket és kuplungot(!) cseréltet a kocsiján.
A hétvégére, mert csak akkor használja. Szombat és vasárnap. Aztán a hét többi napján megin garázs.
Ferrari a kocsija és minden hétvégén ökörködik vele, na nem az úton, hanem mindenféle "gentlemen driver" összejövetelen.
autosave 2008.10.22. 23:55:21
valaki jött itt az 1mm-es profillal: HAHAHA, életveszély! ki az a barom, aki addig hagyná kopni?! 3-(4)mm-nél már célszerű kidobni a francba. (jogszabályilag nálunk 1,6mm, tudom)
fék: stimmel, megintcsak nem átlagjúzerre gyártott cuccokat vesz, hanem profi gyártmányokat, akkor bőven. meg egy dolog: a gumikopás összefüggésben van a fékkel, hihető a kettő együtt.
...kíváncsi lennék, hogy irígységből vádolgatjátok, vagy tudatlanságból!
hird 2008.10.22. 23:57:43
Ha az autód nem V8 és 300+ lóerő, akkor rögtön menj szervízbe, ha annyira rángat, amikor D-be teszed, mert nemsokára le fog rohadni a váltód/kuplungod és még vontatni sem tudod.
Egyébként 10 másodperces piros felett én kiteszem üresbe (N) mert
1. a váltónak nem fáj már 5. éve (Ford Mondeo 2liter)
2.F@szom sem fogja percekig (még fél percig sem - városban 5 percenként) taposni a féket, ahelyett, hogy: pöccintés N-be és pöccintés vissza D-be.
Matrix_ 2008.10.23. 00:11:18
faszé kell bámulni? nézze a csillagokat vagy a csajokat.
V8 2008.10.23. 00:12:43
"Ha az autód nem V8 és 300+ lóerő"
V8 és 280LE. 1000-es fordulaton majdnem 300Nm, az alatt nem rajzolták ki, de a görbe alapján alapjáraton pesszimistán is legalább 200Nm. Fokozatba rakva határozottan ránt, nemrég volt más okból váltósnál, semmi baja.
hird 2008.10.23. 00:17:37
Pistike911 2008.10.23. 01:14:22
Marcellusca 2008.10.22. 22:55:38
Látom, azért mentek egymás hülyesége után.
Abban igazat adok, hogy egy jó gumi 100e km-t simán kibír, csak ehhez az kell, hogy miss Daisy autóján legyen és a 100e-ből 25e-t tréleren vigyék.
Eddig még egyik autómon sem bírt ki a gumi 50e km-nél többet. Tény, hogy dinamikusan vezetek, de nem szoktam kipörgő kerekekkel indulni vagy kézifékkel fordulni. Szimplán van, amikor odalépek. Bár ha valaki pl. Bp-n lakik és a forgalommal küzd, akkor tudja, hogy miről beszélek.
Most egy Lacetti-t nyüstölök, nem egy erőművész, de 45 körül lett rajta komplett garnitúra cserélve (már igen időszerű volt). Ezek után egy komolyabb gépen nem tartom kizártnak a 20-25e km-kénti garnitúra cserét (amihez már tényleg hajtani kell, de ha van rá pénze) ami így már évi 40-50e km-t jelent, egy-másfél havonta elvégzett olajcserével.
Így azért már más a leányzó fekvése, nemde? Persze igazatok van, sokkal egyszerűbb a saját szűklátókörűségünk önigazolásaként csipőből elküldeni a picsába valakit, mint rákérdezni a körülményekre.
Lenin után szabadon: Mislenyije! Mislenyije! Mislenyije!
budapester 2008.10.23. 01:24:45
Ps.: a kiemeléseket azoknak tettem bele, akik csak átfutnak 1-1 hsz-t.
A Sün 2008.10.23. 02:34:56
Legyen 10 000 Ft literje, könyörgöm!
Maddog 2008.10.23. 11:56:49
Itt a hiba.
Az automata váltót ugyanis nem kell kezelni. Benne van a nevében: AUTOMATA
Ö csinál mindent helyetted.
És jobban!
Ez nagyon frappáns észrevétel. Komolyan ebbe a kifejezésbe kötsz bele?
Gondolom te egyébként D be is foggal rakod.
szivacs 2008.10.23. 14:38:03
még dunába is lehet vele hajtani.
Rák Attantam 2008.10.23. 17:40:58
Én símán kivettem a féklámpákból az égőt, hadd találgasson a barom... De legalább nem hőzöng a féklámpa miatt. :P
Na jó, csak viccelek, de most felment bennem a pumpa, pedig nem ültem a vécécsésze mellé.
Mi az, hogy kézifékezni egy D-ben álló automatás kocsival? Hülyeség. D-ben állni az egy megterhelő valami a váltó (nyomatékváltó) életében. Mert folyamatosan menne már szegény, de mivel fékezve van, csak terheli a többi alkatrészt. Természetesen ki is lehetne pakolni P-be minden egyes megálláskor, de akkor meg kopik. Ja, meg rád dudálnak a villanó tolatólámpa miatt. N-be pakolva szintén kopik.
Mit lehet tenni? Rálépni a fékre. A "rendesre". Ha a forgalmi akadály várhatóan fél-egy percen belül elhárul (lámpa, dugó, stb.), akkor ez az áthidaló megoldás. Ha nem (sorompó, nagyobb dugó stb.) akkor jöhet a P, egy kedves kis tolatólámpa-villantást megeresztve.
Az automata váltónak ez az üzemszerű feladata:
Amikor elindulsz berakod D-be (vagy 3-2-1-be), majd ha megérkeztél, mehet a P, motor leáll, kiszállás stb. A kettő között dodgemezés van: gáz, fék (nem kézi!), gáz, fék, gáz stb. Ennyi. Akinek nem tetszik a féklámpád, az előz, lemarad, megfordul vagy főbe lövi magát (lehetőleg szabályos parkolás és motor leállítás után).
Amúgy igen, van kézifékem. Balra lent, a műszerfal alatt. Ja, pedálos. Ha lenyomtad, akkor kézzel kell kiengedni a reteszelést. Most képzeld el, hogy minden lámpánál fékkel megállok, kirakom N-be a váltót, "kézifékre" rálépek, rendes féket felengedem és boldog megnyugvással veszem tudomásul, hogy ma is milyen jót cselekedtem a mögöttem levővel. Aztán sárga lesz a lámpa. Rendes fékre rátaposok, "kéziféket" kézzel kiengedem, váltót D-be teszem, rendes féket felengedem és elindulok. Persze te, aki a hátam mögött vagy, már rég a dudán ülsz, hogy mi a f*szt tornázok már, régen zőőőőd van! Aztán JOBBRÓL megelőzöl, beállsz elém fékezgetni, mutogatni, veszélyeztetni.
Hát tudod mit? INKÁBB TOVÁBBRA IS A POFÁDBA NYOMOM A FÉKLÁMPÁT, ÉRTEM?!!
B.GY. 2008.10.23. 18:22:16
Rák Attantam 2008.10.23. 18:27:39
B.GY. 2008.10.23. 19:13:59
tomahawk 2008.10.24. 11:37:52
Don Blasius 2008.10.25. 12:54:06
Egy opeles.
Kéretik nem komolyan venni.:)))
feketebarany 2008.10.25. 13:21:38
Latszik is hogy merre tart az orszag, nemsokara mar a balkan is megelozi. Szep lassan megfulladunk sajat utalatunkban, gyulolkodesunkben, irigysegunkben.
Szinte az osszes autos iras ilyen itt a blogon, de legalabb jol porog a sok okostol.
Sugi77 2008.10.25. 14:52:25
Mi a fene az a "Mislenyije" ???? Pedig voltam úttörő, de ilyenre nem emlékszem :D :)))
Don Blasius 2008.10.25. 17:01:07
Sugi77 2008.10.25. 22:17:39
Elég sokáig tanultam oroszul, azért csak be kellett volna ugrani, ha azt jelentené....vagy nem? Lehet akkor is szelektív volt az odafigyelésem :))))
Don Blasius 2008.10.25. 23:27:52
Pistike911 2008.10.26. 13:59:40
Bár én már erősen a szocializmus végében nőttem fel, ha emlékezetem nem csal, a mislenyije az a gondolkodni.
Don Blasius 2008.10.25. 17:01:07
"Nem a "tanulni! tanulni! tanulni!" ?"
Nem. Az az ucsicja.
Sugi77 2008.10.26. 14:51:00
Igen! Ez az! Így a tanulni be is ugrott! Akkor mégis csak maradt valami. Sőt így a tanár és tanárnő is beugrott rögtön :D Köszi!!! :)))
Don Blasius 2008.10.26. 18:19:14
Aqweren 2008.10.26. 21:00:53
Túl későn születtem :((
Sugi77 2008.10.27. 09:17:16