Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Az automata váltó átka

2008.10.22. 14:28 :: SilentSound

Vannak azok a számkivetett közlekedők, akik automata váltós autóban ülnek, ahogy levélírónk, Ray is. Mert bizony ezek az autók kúsznak, ha nem tapossa a féket a vezetőjük, ráadásul még a tolatólámpa is fel-fel villan, a mögötte jövők meg sokkot kapnak.

Korábban olvastam a féklámpás történetet és minap történt velem is valami hasonló de a másik oldalról.

Debrecen, állok a lámpánál szépen számol vissza a lámpa, nem is volt hosszú mert kb 30 másodperces volt. Az első 15 másodperc után hátulról hallom valaki kib...ott arogánsan elkezd üvöteni "bas....d le magad a fékről te köcsög". A lámpa után még elém is vág és fékezgetni kezd előttem. Láttam ráadásul gyerekkel volt a csákó, de a jelek szerint nagyon önérzetes lehetett mer nem bírta elviselni.

Na most azért irtam le ezen dolgot mert volt egy kis hiba a dologban :) . Ugyanis sokan ezek szerint elfelejtik hogy az automata váltós kocsiknál ezzel van egy kis baj mivel ha nem állok a féken akkor elgurulok. Minden rövidebb lámpánál meg nem célszerű folyton P be rakni és vissza mert ugye ez is kopással jár. Meg ez sem tetszik néha az embereknek, hogy miért ezt meg meg elítem mindjárt külön. Tehát az autómatásokkal a féken kell álni a lámpánál ez van sajnos ezt vegyék az elégedetlenkedők figyelembe. Más kérdés hogy pl hosszú vasúti átjárós állásnál simán kiteszem P be és kész.

Másik téma a P be rakás. A múltkor vasúti átjárónál P be tettem mert sokáig áltunk induláskor ugye vissza kell tenni autómataüzembe. Meg is tettem a mögöttem jövö meg mint állat elkezd dudálni rám és ki kiabál "rám akarsz tolatni ......". Na most ez megint egy automata váltós effektus. Mivel ugyanis a sorrend a lineáris autómata váltó karon P R N D ..... . Tehát ha nem elég gyorsan húzom P ből D be akkor be villan az R vagyis a tolató lámpa ez amcsi filmekben is megfigyelhető.

Szóval a lényeg nem mindenki bunkó és nem mindehol ha a fenti fék és tolató lámpa dolgokat elköveti, lehet hogy olyan az autója. A tisztelt bunkó reakciósok meg előbb goldolkodjanak aztán kezdejenek örjöngeni.

Csak ennyit akartam.

173 komment

Címkék: közlekedés autó lámpa

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2008.10.22. 14:31:21

Egyfelől jogos. Kézifék nincs az automata autón?

ChPh 2008.10.22. 14:38:05

2 dolog:
1. én is mindig féken állok. pedig kéziváltós

Hogy miért?
nézzük a 2. dolgot:
történt ugyanis, tag áll a sorban, pirosnál, féken, leveszi a fékről a lábát, hátulról csatt, aki belement azt mondta, láttam lelépsz a fékről és elindultam. No akkor inkább állok a féken

a kertész tömlővel 2008.10.22. 14:40:03

tarts magadnál az automaták működéséről leírást és akció esetén add át a tudatlannak.jobbat nem tok kitalálni.

Cyric 2008.10.22. 14:40:35

Hosszú várakozásnál -mint vasúti átjáró- én is kézifékezek (plusz lekapcsolom a tompítottat, hogy csak a helyzetjelző világítson, mert szerintem az előttem állónak az is zavaró).
De 15-20 másodperces pirosnál a féken állok, már csak azért is, mert anno azt tanították, hogy mindig fékezzünk, hiszen ha ráfutásos baleset van, akkor nem 5 autó törik össze, hanem esetleg csak kettő...

Riska 2008.10.22. 15:06:35

Amúgy baromság is volt az a féklámpás post, aki nem ködfényszóró/zárjelző vagy mi a halálnak hívják-kal megy (vágjátok az a bazierős piros izé ott hátul :) ) akkor egy szavam sem lehet, a féklámpa ugyanis szerintem egyáltalán nem zavaró. Főleg, 10 autóból 9,5 nek ég a féklámpája pirosnál. Az a 0,5 azért van mert a zsigulinak előttem csak az egyik oldalt világít :)

Leon 2008.10.22. 15:10:28

Helló!

Én is fékenálló vagyok, de csak azért mert úgy kényelmes a lábtartás....

Akinek nem tetszik, ne álljon mögém...
Mi lesz ha fékezéskor zavar téged a féklámpa??!?! :D
kiváncsi lennék ki az az ember aki egy középkategóriás kocsiban 180 cm felett maga alá húzza a lábát. Ha van ilyen, megérdemli :)

quake 2008.10.22. 15:10:31

engem soha nem zavart a fék lámpa se a köd...
csak induljunk ki abból ha este szembejön egy autó akkor az út jobb oldalát kell nézni a KRESZ szerint ... tehát nem kell bámulni a szembejövö tompítottját... ebből adódóan a féklámpát se kell bámuni alló helyzetbe! lehet hogy én tudom rosszul de azért kiváncsi lennék a véleményetekre...

Pistike911 2008.10.22. 15:13:40

Azért rohadtul tudok embereket irigyelni a problémáik miatt.

Az is igaz, hogy a mai agyonstresszelt, közel sem egészségesen táplálkozó, magát akaratlanul is mérgekkel tömő embertípus (valljuk be, legtöbbünkre még akkor is igaz, ha teszünk ellene) tolerancia szintje a béka segge alatt van egy gólyányival.

Bármi van, az arany is sz.r! :I

HöZsö 2008.10.22. 15:14:09

Én azt tanultam, hogy kereszteződésben nyomjuk a féket. Mert mi van mondjuk, ha hátulról megérkezik valaki és kilök minket a keresztforgalomba?

Szóval az egész egy baromság.

Sógi 2008.10.22. 15:18:44

Kiteszed N-be és kézifék. Ilyenkor a R állást kikerülöd és nem hiszi a mögötted álló, hogy tolatni akarsz. Plusz nem kopik a P fokozat, ahogy azt valaki az elöbb írta.

George Jung 2008.10.22. 15:34:06

Már a féklámpás posztnél is akartam mondani, hogy ez egy faszság.
Lassan tényleg ott tartunk, hogy baj, ha régi autóm van, baj, ha új, baj, ha gyorsan megyek, baj, ha lassan, de az is nagyon nagy baj, ha pont a megengedettel, baj, ha világítok, baj, ha nem...
Hát azért kapjunk már a fejünkhöz! levegőt vehetek?
Ugye tudjátok, mit mondott a keresztény hittérítő a bantu négereknek, miután azok az össze szentképet megkapva még a hittérítő Bibliáját is akarták?!
Azt mondta, hogy "Hát a faszom nem kéne?!".

ex-dr. vuk 2008.10.22. 15:34:19

@ Sparhelt 2008.10.22. 14:31:21
Lehet h van, de minek.
A P befekez ugyis, kezifekes indulasra meg nincs szukseg mert sebessegben nem gurul hatra ugyse.

Kenseth 2008.10.22. 15:35:09

hát én meg fék nélkül állok a lámpánál, legalábbis miután egy autó már beállt mögém (vagy látom, hogy fékez), másodikként azért nem tudnak egyik pillanatról a másikra belökni a kereszteződésbe...
sőt, (jöhetnek a kövek) a tompítottat is leveszem, és csak helyzetjelzővel állok az indulásig. alapjáraton a generátor ugyanis nem termel annyi áramot, ami ellátná a tompított energiaigényét, vagyis az akkunak jót tesz, ha lekapcsolom.

Leon 2008.10.22. 15:40:00

Na ne mond, hogy minden pirosnál kapcsolgatod a lámpát... úgyse hiszem el

Aqweren 2008.10.22. 15:42:02

De legalább végre megtudtam hogy miért villan fel egynémely autó tolatólámpája a pirosnál. :)
Én csak vasúti átjáróban (illetve előtte. benne soha.) szoktam kéziféket behúzni, addig is lehet pihizni meg molyolni (hátranyúlkálni dolgokért a hátsó ülésre meg ilyesmi)

Majjom 2008.10.22. 15:43:57

Az én féklámpám nem ég, csak világít...

craft 2008.10.22. 15:46:08

Semmi nem tiltja hogy nyomjam a féket, ha a mögöttem levönek nem teccik leszarom.
Egyértelnül tahóság volt amit csinált : 1) beugat, 2) kielőz és fékezget, 3) gyerekkel volt - a szegény gyereket sajnálom hogy ezt látja.

Mindjárt beír valaki hogy Ő még a motor is leállítja
és kirakja a háromszöget is :)

Majjom 2008.10.22. 15:47:31

Craft, én kiszállok, és lezárom a kocsit. Sőt, van, hogy szét is szedem! :))

ganyager 2008.10.22. 15:52:00

Hmm, jó tudni. - Én is jártam, már úgy hogy láttam az előttem, lévő, hogy tolató lámpája felvillant! - Kérdeztem is magamban, hogy mit is akar csinálni. - Talán rám tolatni?? - Vagy gondoltam már elektromos hibára is, de pont az autómataváltóra arra nem! :P

hird 2008.10.22. 15:53:43

Automatával is csak akkor kell a fékre lépni, amikor a kézi váltóval és nem kell P!!

Kiteszed N-be. Ha nincs lejtő nem kell féket taposni, ha meg van akkor mindenki más is a féken áll - kivéve aki behúzza a kéziféket, de ezt te is megteheted.

Automata pirosnál NNNN!!!! Üres.
Csak egy PÖCCINTÉS a D-ből P-be, még gombot sem kell nyomni (az csak a rükverc és a parkoló álláshoz kell)

garage 2008.10.22. 15:56:04

nem vagyok sikeres ember, mert nincs automata váltóm. valaki el tudná mondani, mi az a P meg az N meg a D? Az R-et sejtem... :)

ex-dr. vuk 2008.10.22. 15:56:08

Ram meg mar tolattak. Szepsege volt, hogy motorral voltam. Egy korabbi posztban meg is jelent.

hird 2008.10.22. 15:56:20

Csak egy pöccintés D-ből NNNN-be...stb (már én is hülyülök)

Rocko- 2008.10.22. 15:57:47

hah, én kézizni szoktam, emelkedôn pláne.
fékpedált tapossa az, akinek ronaldo az anyja.
"azt hittem elindultál" hát hinni a templomban kell. az elindulás azt jelenti, h mozdul a kocsi, nem azt, h nem fékezik. ráadásul mi volt a követési távolsággal? igen álló sorban is van.
egyébként meg csak esôben zavaró a féklámpa.

laze 2008.10.22. 15:57:59

én piros lámpánál csak szublimálok, mert az kevésbé energiaigényes, de ilyenkor még a cigarettagyújtót is kiveszem, mert árt az aksinak, sokat fogyaszt, vasúti átkelőnél generálok magam fölé egy fekete lyukat és szétszedem az autót és lebontom a házamat, csak ez már tényleg lemeríti az akkumlátort, szóval még nem sikerült végigcsinálni egyszer se. mondjuk szar, hogyha hamar felengedik a sorompót és én még csak rakom össze az autót, mert ilyenkor ledudálnak kikerülnek, és utána rámfékeznek...
pedig ha tudnák, amit egy hülye kollegám tudott: nem szabad sokat dudálni, mert elfogy a membrán benne a sok rezgéstől...

bervas · http://mt10.blog.hu 2008.10.22. 16:02:51

P - parkoló állás. Váltó üresben, kihajtás alakzáró kötéssel reteszelve (hagyományos automatánál)
R - hátramenet (rükverc :-)). Alapjáraton is kúszik hátrafele a kocsi.
N - üres
D - előremenet. Alapjáraton is kúszik előre a kocsi.

hird 2008.10.22. 16:03:21

P - Parkoló
R - Rükverc
D - Sebesség (Drive - vezetés)
3
2
1 - Opcionális! Azt jelenti, hogy maximimum meddig kapcsoljon fel az autómata. Tehát ha van egy 4 gangos automatád, akkor a 2 állásban csak 2-ig kapcsol fel és ott megáll. Ez alapvetően arra való, ha szerpentinen mész felfelé kényelmesen, akkor 3500-nál ne kapcsoljon feljebb mert akkor elveszik a nyomaték és egyből visza is kapcsolna. = oda vissza kapcsolgat. Lefelé is hasznos, mert így van motorféked.

1-es meg ugyanez durvábban, vagy speckó helyzetben/talajviszonyok között.

Az hogy mennyi fokozat van, az attól függ hány gangos az automata, meg milyen drága a gép. (bár a mai prémium kocsik duplakuplungos, kézi váltást is engedő váltóinál már lényegtelen az egész.)

agi 2008.10.22. 16:03:52

P-Park
D-Drive
N-Üres:-))

Nyugodtan visszaüvölthetsz mert amíg ő az 1-be rakással kínlódik te már 100 méterrel előbbre vagy.

Észrevettétek már, hogy a legtöbb ember csak akkor kezdi egyesbe rakni a kocsiját amikor már az az előző kocsi elindult?

hird 2008.10.22. 16:04:23

Na persze hogy kihagytam az N-t

amerikai automatas 2008.10.22. 16:05:36

Amerikai automatát - legalább is az enyémet - nem tudod N + kézifék (nálam az is pedál egyébként) tenni, mert hisztizik, hogy tedd P-be. Azt viszont (extra kopás) nem illik piros lámpánál...

Majjom 2008.10.22. 16:05:54

P-Paraszt
R-Rohadék
D-Dögöljön meg
N-Nemnormális deggfej

Az autómata váltó ezekben az állásokban autómatikusan ezt kívánja az előtted/mögötted/melletted jövőnek.

agi 2008.10.22. 16:05:57

ja és hogy tovább cifrázzuk, ott vannak az automatának álcázott jószágok (sensodrive és társai) amik nem is kúsznak.

garage 2008.10.22. 16:08:13

köszönöm mindenkinek a gyors választ!

Manyizga (törölt) 2008.10.22. 16:09:36

Automata váltósban kézifék nincs? És átment a vizsgán? :))

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.10.22. 16:10:18

Héhéhééé...

meglep, hogy itt, ahol a túlnyomó többség mindig egyként bólogat, hogy igen-igen, micsoda tahóság, az egy ilyen kérdésben ennyire vaskalaposan mindenkit leszaró legyen.

Ha a féken állsz, az zavarja a hátul állót. Akár ótómata, akár moslékkeverős... Üres/N/kézifék mindent megold, tompítottat levenni helyzetjelzőre már csak extra udvariasság...

Nagy kérés? Kerül valamibe? (hehe, később ég ki a féklámpád, inkább örüjjé neki!)

Hát akkor meg a faszé' kell nyomni a féket? Elgurul az út alattad?

Ui.: nappal mondjuk mindegy, de éjjel, kocsisorban, esőben tényleg örülök, ha nem egy féktaposó mögött kell állnom...

JohnnyB 2008.10.22. 16:12:00

Rendőr persze sehol. :)
Amúgy a posztoló vegyen manuálváltós kocsit.

Majjom 2008.10.22. 16:13:09

Amúgy meg photoshop.

lajos-e 2008.10.22. 16:15:39

Cívis parasztok

ryuk 2008.10.22. 16:18:27

Én a kézi váltónál is álltam többnyire a féken, mert az a tuti, biztos nem gurulok el semerre (többnyire neki a másik autónak). Automatát meg n e m fogom kapcsolgatni, mert valakinek nem tetszik a féklámpa! Nem azért van!
Jó, hogy már ne tegyem N-be, húzzam be a kéziféket ( a kézifék sem arra való, hogy minden pirosnál behúzogassam, Margit, noooormááális??)!
Bocsánat a kissé ingerült hangnemért, de tényleg ahogy George Jung írta fentebb, semmi sem jó? És csatlakozom a hittérítőhöz is :-)

flakon 2008.10.22. 16:20:16

akik pirosnál tapossák a féket általában 50 körüli rövidre vágott hajú, a kormány a csöcsnél típusok, akiknek a csúcsforgalmi parkolás életük legnagyobb kihívása. nem direkt gonoszságból nyomják a féket, csak túl hülyék ahhoz, hogy észre vegyék, hogy nekem meg kifolyik a szemem mögöttük.

vienna · http://f4bggk 2008.10.22. 16:20:38

Mint mar irtak masok:

kirakod uresbe oszt joccakat, nem eg a feklampa.

Viszont: Jomagamat beleertve egyetlen olyan embert nem ismerek aki automatanal vacakol az uresbe rakassal. Pont azert vettunk automatat hogy ne kelljen valtogatni. Akinek meg suti a szemet az vagy fenyalergias vagy nem szazas hogy ilyenen is kepes fennakadni. Egyik esetben se kene neki kozlekedni.

Azt mondjuk nem ertem hogy minek rakod parkolo allasba vasuti keresztezodesben (kiveve ha sinen keresztbe parkolsz es megkered anyosod hogy maradjon a kocsiban. Itt kell a biztonsagerzes hogy nem jon valami orult es tolja le a sinrol ido elott).

Egyeb esetekre ott az ures + kezifek ha faraszto taposnio a feket.

dzsozy 2008.10.22. 16:23:23

Most komolyan, akit zavar a féklámpa, az vezessen napszemüvegben.

tiborkaba 2008.10.22. 16:24:49

Jé, nem is tudtam, hogy büntető autóm van. Hátul 4 db féklámpa gyárilag, plusz a középső ledsor. Bikavadító. Még szerencse, hogy a kocsi maga nem vörös. Ja, és full automata.
Ráadásul a fékpedál ultrakényelmes :))

Engem nem zavar az előttem haladó autó féklámpája, még örülök is, ha jól látszik, mert könnyebben észreveszem. Lehet, pont azért van. A bekapcsolt ködfényzár sem zavar. Legalábbis nem annyira, mint a szembejövő ködfénylámpája. A nyerő viszont az, ha csak az egyik tompitott világít, a másikban csak a beleberhelt kék led, mert az a frankó. Arra van esze a parasztnak, izzót cserélni meg minek.

autosave 2008.10.22. 16:24:54

Én például rendszeresen olyan helyeken járok, hogy 5-ből 3 esetben kell nyomni a féket állás közben. Sokszor el sem engedem már kipróbálni, hogy elgurul-e fék nélkül. Ez van, így kényelmesebb.

És valami a hőbörgőknek: nincs semmilyen szabály, bármi ami tiltaná! A fényszórót, ködlámpát igen, de a féklámpát nem.

Fogják már fel végre, hogy nem mindenki 0.000%-os lejtőkön jár egész életében. Kis napi rutin a budai hegyekben, bárhol és nem fogom a Nagykörúton sem mindig elengedni a féket.... Ez van.

És mellesleg tényleg biztonságosabb nyomni a féket, mert azonnal reagálhat az ember, ha meglökik. Egy sima pirosnál állós ráfutásosnál ezen múlhat, hogy kilökik-e a vétlent a keresztirányú forgalomba, ahol igencsak pórul járhat... Most jöhet, aki azt mondja, hogy dehát úgysem nyomják teljes erőből... Ez igaz. Persze. De ha meglökik az embert hátulról, első reakcióból már igen. Ha nem lenne a féken a lába, akkor esély nem lenne egyátalán a pedált eltalálni, azt garantálom...

automatához: persze, hogy D-ben érdemes várakozni rövid időket. Hülye aki oda-vissza kapcsolgatja :) A féklámpa felvillanós problémára azt tudom mondani: gyorsan kell húzni a kart és akkor nincs ideje megijedni, sőt a többség észre sem veszi. Főleg ha közben nyomja az ember a féket.

Kézifék: hülyeség :D Ha valaki piros lámpáknál a kéziféket használja, annak csak gratulálni tudok :D Gúnyos értelemben...

agoo 2008.10.22. 16:25:30

Azért vannak emberek akik igencsak unatkoznak néha ha ilyenfajta problémákkal zaklatnak mást. tipikus esete annak amikor már jó dolgában nincs mibe belekötni hát beleköt ebbe. Nem tudom ki hogy van a dologgal, nekem pl forgalmin az első autóba üléskor az oktató elmondta, hogy lámpánál dugóban és egyéb helyzetben a féket nyomod!! miért? mert ha valami retardált akinek kiégette a monitor a szemét vagy csak vak beléd koccan hátulról ne zúzzad szét az előtted állót, netán ne toljon be a kereszteződés közepébe. tényleg ekkora probléma ez? nem hinném...

autosave 2008.10.22. 16:27:25

ja... akit zavar, az nézzen oldalra!

(szerintem nagyon kevesen lehetnek (csak annál nagyobb a szájuk), mert napi rendszerességgel bp-en soha senki nem szólt vagy nem villogtatott miatta nekem például. pedig jó sokat közlekedek...)

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.10.22. 16:29:35

Értem. Tehát azért mert neked derogál pöccinteni a váltón, veszel ótómatát, amin derogál pöccinteni, amikor nem akarsz kúszni, ezért taposol a lábaddal akár egy percig is, nekem meg hulljon az orcámba a féklámpád fénye, szűküljön a pupillám, esetleg esőben az ezernyi csepp szórja még millió irányba a szép piros féklámpád fényét...

Ha meg meg kéne látni valamit az úton, én meg még mindig a retinámba égett fotonok emlékétől próbálok szabadul, akkor meg mondjam meg neki a baleset után, hogy bocs,de nem láttalak, de a biztosító majd beszáll a kerekesszékedbe...

Mibe kerül N-be tenni, vagy a kéziféket behúzni? Ezt én nem értem.

valaki 2008.10.22. 16:30:26

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél 2008.10.22. 16:10:18
(hehe, később ég ki a féklámpád, inkább örüjjé neki!)

LED :P

radirpok 2008.10.22. 16:31:01

Én ezt nem értem.
Egyrészt, akit zavar a féklámpa, az menjen szemészhez. Szerintem összekeveritek a ködzáró fénnyel.
Másrészt pl. Amerikában, ahol minden autó automata, _mindenki_ a féken áll a piros lámpánál. Minek kivenni D-ből? Ha zöldre vált a lámpa, csak le kell venni a lábat a fékpedálról - ekkor elalszik a féklámpa, és a hátul lévő tudja, hogy 1 másodperc múlva elindulsz, tehát ő is leveheti a lábát a fékpedálról. És tök jól működik (őket nem zavarja a fény?). Annyira, hogy itthon - bár nem automata váltós a kocsim - ugyanezt csinálom. Érted, elalszik a féklámpám, az azt jelenti, hogy mindjárt elindulok, te is beteheted egyesbe.
És végül: a KRESZ tudtommal a fékpedál használatáról álló helyzetben semmit nem mond - így tehát mindenki azt csinál amit akar, és aki ezért beszól, az menjen a fenébe.

Prien 2008.10.22. 16:31:10

Pár éve belém jöttek egy vasútiátjáróban.
(sorompó zárva) A vonohorgom felhajlította a csomagtartó tetejére. Szal, nem csak egy kocc volt.
Az ökör ordítva szálltki, hogy mi van ezen a szaron miért nem égett a féklámpa, all???
Jeleztem neki, hogy én ezt másként gondolom. Visszaült az autójába és elismerte a felelőségét.
Ha álló motorral állok pl egy lámpánál, akkor a féken tartom a lábam.
Akinek nem tetszik harapjon rá a kipufogómra.
No nem az enyémre, hanem a autóméra.

fuxosbömis (ex kacagányos) · http://fuxos.blog.hu 2008.10.22. 16:34:08

Én is a féken állok és vakítom a mögöttem levőket.......nekem nem mernek beszólni.:-)))))))

vienna · http://f4bggk 2008.10.22. 16:34:21

Es ha mar lampa ...

Tegnap este jottem vissza Becs fele, hatar utan magyar rendszamos Punto jon ki a kuttol 0 azaz nulla darab hatso lampaval (Elso vilagitott). Villogok, melle huzok, szolok neki hogy nincs hatso vilagitas. Erre integet a bargyu barom hogy O.K. es felkapcsolja a kodfenyt hatul. Es a kovetkezo kiallonal se erezte ugy hogy le kene huzni a palyarol gyorsan kicserelni.

Mindazoknak akiknek a feklampa fajdalmat okoz: egy ilyen istenbarmat erjen utol autopalyan sotetben, aztan tobbet nem reklamal hogy suti a szemet a piros feny...

Prien 2008.10.22. 16:35:23

remélem lesz olyan poszt is, hogy az udvarias vezetők éjjel lekapcsolják a lámpát, nehogy zavarják a társaikat

theutat villám 2008.10.22. 16:40:16

Tényleg irigylem a problémádat alattomos ruhafogas. Nekem nem szokott kifolyni a szemem a féklámpáktól, meg van jobb dolgom is, mint ezen baszni az agyamat. Keress magadnak te is valami elfoglaltságot, hátha segít. Még visszafordítható a dolog...

deje 2008.10.22. 16:40:33

Akit zavar a féklámpa az vagy álljon meg távolabb vagy menjen kapálni a mezőre, ott nem fog féklámpát látni.

Eszem-f*szom megáll, autóban ül és zavarja a féklámpa... hova jutottunk ?! Nem mindenkinek való a közlekedés.

tiborkaba 2008.10.22. 16:44:27

Kedves autóstársak!

Javaslom, a féklámpa mondjon le! A ködfényzár is mondjon le! Minden autót (legalábbis a hátulját) kellemes pasztellkékre kell festeni, hogy az utánunk jövő lelke virulhasson, szeme gyönyörködjön! Minden autó alá körbe két sor neont! Egy sor pasztellzöldet és egy sor rózsaszínt. Hogy mindenki kategorizálhassa a mögötte jövőt, az alábbi kasztokat léptetjük életbe:
1: tompított - eltaposandó lúzer
3: tompított + kék led - kezdő menőcsávó
3: fél tompított + kék led - kezdő csóró menőcsávó
4: tompított + kék led + ködfény - menő csávó
5: reflektor + kék led + ködfény - nagyon menő csávó, mindig sietek, takarodj, mert eltaposlak,
6: reflektor + ködfény - arisztokratikus menő csávó, eltaposni sincs időm

5. kategória felett a pasztellszín nem kötelező.

Modzso 2008.10.22. 16:44:38

Oszt nehezítésként, nekem a hybridnek csak akkor áll le a motorja megálláskor, ha D-ben hagyom és állok a féken... Azaz ha áthúznám N-be, újraindulna motor, akkor meg bökhetem a csökkentett szennyezést...

Amúgy meg akit a féklámpa zavar, nem biztos, hogy alkalmas a vezetésre.

Engem jobban zavar, ha nem használják az irányjelzőt, vagy ha bent ragadnak a kereszteződésbe...

Levi 2008.10.22. 16:46:03

Elnezest kedves automatas valton kolturalodo elvtarsaim, de azert hadd mondjam el, hogy nekem sokat tapasztalt (i.e. soksok eve ua-ban automatakat vezeto) ember direkte meselte, hogy kozlekedes kozben nem rakunk P-be, hanem N-be rakunk es kezifekezunk. Igy vissza-allasakor soha nem is villan tolatolampa, es nem is lesz emiatt senki ideges. En is kaptam mar szivrohamot elottem felvillano tolatolampatol, abban nam automata volt, csak felrevalto noszemely, de emiatt soha nem szamitok arra, hogy ugyan az csak eppen egy osszevissza botozo automatas kartars.

Carlos 2008.10.22. 16:46:25

Most komolyan ilyen hülyeségeken vitatkoztok?? :)))

Kifordított kacagány 2008.10.22. 16:46:51

én még a kéziváltónál is nyomom a fékpedált, mert nem szeretném, ha nekigurulnék egy másik autónak. debrecenben ez lehet, hogy nem mindennapos, de erre felénk néhányszor előfordul. mellesleg pár másodperces állás miatt sebességből sem veszem ki. semmi értelme.
az automatát kapcsolgatni meg pláne semmi értelme. aki azt hiszi, hogy ezzel kíméli a váltót, az rosszul hiszi. ha meg a kézifék nem dísznek van csak, akkor megfogja az autót D-ben is.

andybandy 2008.10.22. 16:47:04

hi,
több évet járbam automatával (volvo, 760 gle, v6 motor). A problémám technikailag megvolt, hogy mikor tegyen P-be, mikor meg álljak a féken. Ha van időd (vasúti sorompó), akkor persze P. Megveregetheted a válladat, hogy tettél valamit az autó elhasználódása ellen (nagyon meleg egyébként, pláne, ha P-ben azaz alapjáraton jár).
A normál 10-20 mp-s piros lámpa nem ér ennyit - sokat kell gondolkodni.
Az N+kézifék megoldás sztem. nem nyerő, mert ma! már nincs idő a lámpánál tökölni. A kézi váltós (opelcombo) megoldásnál pedig, nincs más. Üresbe, kézikfék (vagy taposod a kupplungot meg a váltót 1xrre).
A többi modortalanság pedig levethőzhető. Nem?

86c 2008.10.22. 16:50:16

én meg reflektorral járok a városban is nehogymá ne vegyenek észre. akit zavar menjen szemészhez vagy nyomja a féket a garázsban is nehogy elguruljon.

autosave 2008.10.22. 16:51:33

86c: távolsági fényszóróra van szabály, ami tiltja. Féklámpára nincs. Egyéb kérdés? :D

Bq 2008.10.22. 16:52:12

Nem tudom, ki mikor tanult vezetni, az én jogsim 14 éves, de nem emlékszem rá, hogy mondta volna bárki is a féken állást kereszteződésben-lámpánál várakozáskor. Másfelől, ha az automatát olyan nagy cucc üresbe tenni pirosnál, akkor márpedig a kéziváltósok is hagyják egyesben, és nyomják ki a kuplungot, mer' az úgy jó! A kéziféket meg akkor kell behúzni, amikor lejtős az út, és amúgy üresben elgurulna, mert többek között arra való. Nyilván nem minden pirosnál, mert azért nem parkolás...
180 centi fölött, középkategóriás autóban (is) meg rak(hat)ja az ember a bal lábát a kuplung melletti taposóra, a jobb meg elfér a gáz előtt, vagy mellett, van annyi hely, nem kell órákig hajlított térddel ücsörögni.
Irigylem, hogy egyeseknek milyen komoly gondjai vannak az életben...

szaGértő 2008.10.22. 16:56:06

Engem sem zavar a ködlámpa. De ha valaki ugat, azt úgy fejbeb...om a fehér botommal, hogy csillagokat lát.
:))))))))))

vienna · http://f4bggk 2008.10.22. 16:56:28

kacagany:

ezt a baromsagot, hogy kezifek es D-ben hagyni sajat kutfobol talaltad ki vagy sugott valaki?

Ilyen alapon a kezi valtot is hagyhatod egyesben es rahuzhatod a kezifeket hogy ne guruljon el...

Skinhead 2008.10.22. 16:56:36

Nekem amúgy sem ég a féklámpám, mindegy, hogy nyomom-e...

Pistike911 2008.10.22. 17:02:08

Na a régi téma megint.

Nekem kézi váltós kocsim van és a legtöbb esetben piros lámpánál a féken állok. Akinek nem tetszik, vagy a féklámpa zavarja a szemét (feltételezem ezek a szerencsétlenek mennek első ködlámpával éjszakánként), az forró csókot lehelhet a s.ggemre.

Egyrészt nem szerencsés, ha elgurul az autó. Ne, ne jöjjön itt nekem senki a sík tereppel, mert kicsiny országunkban ezeket a kib.szott utakat még az alföldeken sem tudják a.,síkra, b., vízszintesre csinálni. Még ott is gurul az autó, ahol szabad szemmel sem biztos, hogy látod a hibákat.

Másrészt 193 cm magassággal és 47-es lábbal hova a búbánatba tegyem a lábam? A gázpedálra nem tehetem, mert akkor a motor pörög. A pedálk felett nem tarthatom, mert vádligörcsöt kapok. Mire bepaszírozom a lábam a pedálok és az ülés közé, zöldre vált a lámpa. Ráadásul a t.köm sem fogja minden egyes piros lámpánál eljátszani ezt a fájdalmas mutatványt. 150 cm-rel könnyű helyezkedni, nekem rohadtul nem az.

Ennyi.

Még mindig irigylem a problémátokat.

ugrómókus 2008.10.22. 17:10:30

Csatlakozom az előttem szólóhoz, én is taposom a féket ha gurul a lámpánál, nem szarakodok a kézifékkel. akinek nem tetszik az vezessen éjjel is napszemüvegben.

Bq 2008.10.22. 17:11:26

vienna · f4bggk 2008.10.22. 16:56:28
Ilyen alapon a kezi valtot is hagyhatod egyesben es rahuzhatod a kezifeket hogy ne guruljon el...

Annyi aprócska különbséggel, hogy az automata ezt a mutatványt gond nélkül lekezeli (ahogy a féken állást is), a kézi váltó meg csak akkor, ha annyira ótvar a kuplungod, hogy már alapjáraton is csúszik. Úgyhogy ennek fuss neki még egyszer:)

andybandy 2008.10.22. 17:11:28

a féklámpa nem zavar (nem folyik ki tőle a szemed). Mármint gyárilag.

A ködfényzáró igen - ezért szeretik némelyek rajta hegyni, mert így hátha nem mész túl közel a gyöngyfény lakkozáshoz.

Ha a lámpa előtt a féken állsz, szíved joga. Ha így kényelmes, az a Te dolgod, nem pedig a másé. Én a kéziféket azért húzom be, mert rászoktam (tutti vízszintes útfelületek, stb.). Így biztos, nem gurul meg a gép. Állhatnék a féken is, de nekem így kényelmesebb.

efhábé 2008.10.22. 17:13:35

akinek a féklámpa zavarja a szemét, az instant vakul ködzárótól? Nyomás a szemészhez, ugyanis nem normális, hogy a féklámpa zavarjon. Esőben meg lehet törölni az ablakot...
Automatát meg nem a kopás miatt nem teszünk N-be, P-be járó motornál (mi kopna, ha áll az autó? a mechanikus retesz? Ugyanmá'), hanem azért, mert kényszerkenésűek, azaz, ha nincsenek sebességben, akkor nincs kenés, a hidraulikus tárcsa viszont forgatja a szerkezetet kenés nélkül is.

efhábé 2008.10.22. 17:16:38

Bq, hagyd egyesben és nyomd ki, örülni fog a kinyomócsapágyad nagyon, a szerelőd meg méginkább.
Automata váltót nem azért nem rakunk ki üresbe, mert fárasztó, hanem azért, mert erősen ellenjavallott. Más technika, más kezelési mód.

andybandy 2008.10.22. 17:16:42

Cili 2008.10.22. 17:13:53
Szia, drifterklubb?

valaha ezt símán broadside-nak hítták - ha jól emléxem :-)

andybandy 2008.10.22. 17:22:12

Cili 2008.10.22. 17:17:49

mintha itt nem kanyarról lenne szó. Lejtő, az ok. Az "N" körüli sejtelmeskedés itt is megvan. Az N=üres. Valaki fentebb már írta. Üresben nem hagyunk ott autót, semmilyet. Sztem.

Bélabácsi 2008.10.22. 17:26:34

Egyetértek, a féklámpára optikailag túlérzékeny idegbeteg barmok kevesebben vannak mint a vak (horribile dictu: MÁV-os vagy TIR-es kötelezöjü !) barmok akik hátulról beléd akarnak jönni. Állj csak a nyugodtan a féken, én is ezt teszem.

autosave 2008.10.22. 17:29:55

"Cili 2008.10.22. 17:13:53
Én csak kanyarokban használom a kéziféket, mert az úgy a jó."

Na, végre egy jó hozzáállás :D
Én még akkor sem, lusta vagyok hozzá, a nagy gáz is megteszi hátsókerekesnél :D

andybandy 2008.10.22. 17:29:59

Bélabácsi 2008.10.22. 17:26:34

ne felejtsd el közlekedőtárs, hogy ezek a MÁV-os meg TIR-es barmok a kenyerüket keresik. Rosszabb esetben már túl vannak a 8 órán (ha nem a 16-on). Ami nem mentség, sajnos inkább helyzet. Megörökölve az IFA idejéből.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.10.22. 17:30:10

Zavar a féklámpa? A szívem megszakad érted.
Tegyél napszemüveget, vazze!

and/or 2008.10.22. 17:30:30

Nekem más a bajom. Ha D-ben hagyom a váltót, rálépek a RöGZITÖfékre (lábbal kell, tehát a kézifék megnevezés helytelen lenne ez esetben), nincs módom kioldani a féket! Arra nincs gomb, kar, bütyök vagy akármi!
Ha viszont N-böl indulok és D-be teszem, akkor automatikusan kiold a fék.
De nem teszem.
Reggel szoktam elhatározni, hogy elöre megyek-e vagy hátra. és akkor teszem D-be, aztán az már csak úgy marad arra a napra. Hiába, a lustaság...

andybandy 2008.10.22. 17:31:47

autosave 2008.10.22. 17:29:55

"a nagy gáz is megteszi hátsókerekesnél :D"

na ugye, mégiscsak broadside. Végre valami üdítő. Bár, ekkor sajnos a féklámpa éppen nem világít, így nincs min háborogni :-)

autosave 2008.10.22. 17:32:33

Ja tényleg... Nézzetek inkább "Maonika só"-t a tv-ben.
És ezek után nem csodálkoztok olyanokon, hogy ki mit zavar, vagy kinek mi a baja :)
Alacsony az a kerítés :D

andybandy 2008.10.22. 17:33:57

and/or 2008.10.22. 17:30:30

ez, ugye azért autófüggő. Nem mindegyik automatás gép van így berendezve. Ami nem értékítélet, csak megállapítás.

Bélabácsi 2008.10.22. 17:34:00

andybandy: nem figyelsz - nem a "teherszállítókról" beszéltem, hanem azon tisztelt közlekedötársainkról, akiknek a MÁV vagy a TIR egyesületnél van kötelezö biztosításuk. A hivatásos soförök tudottan sokkal kevesebb balesetet okoznak mint a nem hivatásosak.

A féklámpa önvédelem, pláne a mai Budapest dzsungelében.

andybandy 2008.10.22. 17:35:54

Bélabácsi 2008.10.22. 17:34:00

bocsi, de az említett kategória nem ismerős nekem. Viszont így már értem, és 1t értek.

autosave 2008.10.22. 17:36:00

andybandy: erre nem is gondoltam :D
Asszem gyakorolni kell a ködzárfényt szinkronban kapcsolni, csak azért, hogy legyen min háborogni egyeseknek :)

boka · http://csaszu 2008.10.22. 17:36:49

Nyugodj meg ! A körszakállas ordítozónak nem veled van baja, hanem azzal, hogy neki már csak szépen lóg !

Amúgy meg : Éljen az automata váltó.

Új Nick 2008.10.22. 17:37:48

és aztatat mondta már valaki, hogy nem kell az ember valagába állni 20 cm-re és akkor hátha nem annyira zavaró az a fáking féklámpa? egyébkénr szórakoztató, mi minden tud zavarni embereket. akinek ennyire alacsony az ingerköszübe, az tényleg járjon inkább villamossal, mert előbb-utóbb kárt tesz valakiben. jobb esetben magában, vagy megüti a guta. rosszabb esetben a saját gyerekében, ha kiveri a fogazatát az aktuális batmannal egy ilyen fékezgetős népnevelés közben.

boka · http://csaszu 2008.10.22. 17:39:35

Én "N" be rakom, ha várni kell. Ott még le is lehet állítani a motort és nem kell végig zongorázni a fokozatokat.

A Priusban meg egyszerüen leáll a motor fékezés közben ( nincs jelentősége, csak dicsekedni akartam )

andybandy 2008.10.22. 17:40:18

autosave 2008.10.22. 17:36:00


ember, ha elég sokat közlekedsz, már haragudni is elfelejtesz. Minek a sírás? Mosolyogj. ;-)

Ettől ez a vita alapjában nem rossz. Hiába jártam vagy 10 évig automatával, nekem is bejött: ez a marha tolatni akar? Most már tudom - amíg el nem felejtem.

jeges 2008.10.22. 17:41:23

Javaslom, jöjjön az debreceni Pécsre itt mindenki féken áll a pirosnál.Igy szoktuk meg, sok a lejtős ut és kézifékkel imdulni egy kicsit lassu.

andybandy 2008.10.22. 17:45:08

boka · csaszu 2008.10.22. 17:39:35

ugye, a kérdés az volt, hogy az N vagy a P jobb a gépnek (kenés, miegymás). Ha jó a géped sztem, tökmindegy, jóra van megcsinálva. Ha melegszik, akkor úgyis a szerelőnél van vége.

én is álltam N-el + kézifék. Megszokás kérdése. Sztem.

Bélabácsi 2008.10.22. 17:46:31

andybandy: nem is így létezik mint külön kategória (a TIR-es vagy MÁV-os soförök a kötelezö biztosításuk holléte okán még nem jobb vagy rosszabb soförök a többieknél), hanem arra céloztam, hogy a féklámpa mint jelzés megléte sok ráfutásos balesetet megelöz, és ez különösen azon eseteknél hasznos (neked), amikor a másik fél szarrágó kötelezöje nem fizet (most ebböl a szempontból mindegy miért oda ment vagy hogy tehet-e róla, nem erröl szól a dolog, nem akarok senkit sem emiatt bántani), és te kerülsz szarba mert te rohangálsz a pénzed után. Inkább állok a féken, és ha mégis belémjönnek, hát így jártam.

andybandy 2008.10.22. 17:48:20

Új Nick 2008.10.22. 17:37:48

tudod, a gondom ezzel a 20 cm-el az, hogy ha Pesten jársz, mondjuk 1/2 4-től éjfélig, néha örülsz annak a 20 centinek is. Ez van.

drift 2008.10.22. 17:50:09

... ezt a fingfűrészelést ... csomó féket nyomkódó idióta van az utakon, ezek mögött nagyon zavaró menni, a kollégám is pont ilyen idióta, gondolom, aki egy kicsit is nem hülye a kormánytekergetéshez, az vágja a szitut. Az automata váltónak ehhez nagyjából semmi köze ... meg ez a vasúti átjárós sztori is ... ááááhb+.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.10.22. 17:52:20

nem mindegy hogy a mögötted álló mit gondol? őt se érdekli, hogy te mit gondolsz (:

andybandy 2008.10.22. 17:53:06

Bélabácsi 2008.10.22. 17:46:31

persze, de ezzel akár egy másik topic-ot is lehetne nyitni (kötelező...biztosítás).

Szvsz engem annyira nem nyugtat meg, hogy a féklámpám ég (ugye, eredetileg a helyzet a piros lámpa előtti), mert ha én vagyok az utolsó a sorban (ekkor lenne értelme), akkor minek van a piros lámpa, úgy is belém áll. Ha meg nem én vagyok az utolsó a sorban, akkor ráfutásos lesz, amit nem csökkent a féklámpa, mert akit rámlöktek, szintén áldozat.

Amitől persze, aki a féket akarja nyomni, szíve joga (pl. pécsiek). Ez ellen 1 szót sem szóltam.

andybandy 2008.10.22. 17:56:43

drift 2008.10.22. 17:50:09

"csomó féket nyomkódó idióta van az utakon"

ez ugye, nem az eredeti kérdés. Gázvezető jó vezető, fékvezető rossz vezető. Volt kiírva az első gépüzemű taxikban Budapesten, valamikor. ~ Kezdő vezető koromba én is ráléptem a fékre még az autópályán is, ha bizonytalan voltam (voltam, sokx).

Van aki ebből sose nő ki.

Pistike911 2008.10.22. 17:56:49

andybandy 2008.10.22. 17:48:20

Ismerek én is olyan hölgyeket, akik örültek annak a 20 centinek. Nem annak. Másiknak! :D

and/or 2008.10.22. 17:56:55

Én az automata váltó megrendíthetetlen híve vagyok, és igyexszem mindenkit meggyözni körülöttem igazamról. Teljesen más a hozzáállás a dologhoz egy automata kocsival. Nincs gázfröccs, motorbögetés, kuplungról leugrás indulásnál, meg ilyenek.
Cool man!!!
Foglalkozzanak az autóvezetök inkább a a közlekedéssel az autó vezetése helyett!!!

andybandy 2008.10.22. 17:58:20

Pistike911 2008.10.22. 17:56:49

:-)

ha tudnád, hogy anatómiailag van rajta még vagy 5 cm (felfüggesztés, egyéb szövetek, stb.)

mármint, ha tudnák azok a hölgyek :-))

andybandy 2008.10.22. 18:00:24

and/or 2008.10.22. 17:56:55

"Én az automata váltó megrendíthetetlen híve vagyok"

én is. Azér van a kormány, hogy azt tekerjük, a többi felesleges. Csak nincs rá pénzem (jelenleg). :-(

okostojgli 2008.10.22. 18:00:45

a féklámpa monnyon le.

Új Nick 2008.10.22. 18:01:08

"csomó féket nyomkódó idióta van az utakon" tényleg. azokkal van a legtöbb baj. nyomják a féket a marhái, nem mennek át a piroson, megállnak a zebránál, elengedik a gyalogost, nem mennek át a fénysorompón a tiloson, egy gum és a sok ökör még arra is képtelen, hogy hármasával váltsa a sávokat az m3 bevezetőn. csak azt a kurva féket nyomják, mintha ezért fizetnék őket. és a sok marha kées hazamenni azzal a gimugarnitúrával meg kuplunggal, amivel reggel elindult. sóher pöcsök. igaz is.

andybandy 2008.10.22. 18:01:30

okostojgli 2008.10.22. 18:00:45


:-)))

Új Nick 2008.10.22. 18:04:45

mennyivel faszábbak azok a 18 éves "gázvezetők", akik a diszkóból hazafelé fék nélkül veszik az összes kanyart. és majdnem mindig sikerül is nekik.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.22. 18:07:16

..én a sorban, dugóban szépen állok a féken jobb lábbal, közben ballal benyomom a kuplungot is. Egyrészt pihentető nyújtott lábbal álldogálni, másrészt egyesben bent van a váltó folyamatosan.
Ha kell ugrani, akkor azonnal tudok. Pl jön mögöttem valaki ezerrel, van hely menekülésre akkor lehet, hogy fél másodpercen múlik hogy nem belém csapódik. Vagy ha jön egy motoros, akkor csak felengedem a pedált és odébbmászok, hogy jobban elférjen.
Van, aki szerint balfaszság egyesben hagyni és nyomni a féket, na én attól érezném magam szarul, ha nem tudnék bármikor azonnal elindulni dugóban állva.

andybandy 2008.10.22. 18:07:22

Új Nick 2008.10.22. 18:01:08

picit mintha bosszantanának a marhák.

Sztem is a legjobb, amit többx láttam, ugyan az M3 kivezetőn (kb. 10-12. km). 4 autó rendesen egymás farában. És az első 3-nak már nem is égett a féklámpája (se). A rosszabb, hogy olyan fekete zsákos emberek is szaladgáltak.

Szal mind hülye, aki fékez ...
:-)

Liberté_73 2008.10.22. 18:09:57

Hát baszki, tényleg, hogy milyen problémáitok vannak! Akinek zavarja egy féklámpa a szemét, annak a Visin cseppeket ajánlom napponta 10x.
Meg némi feszkólevezető sportot vagy hobbit.
Vagy hobbitot.

andybandy 2008.10.22. 18:10:04

AnyádnakPalánkot 2008.10.22. 18:07:16

az én problémám ezzel csak annyi, hogy a gép, amit adtak, hogy járjak vele, kicsi, nem férek el rendesen. Vagyis, ha kuplung + fék +1es-ben állok, kinyuvad a bal lábam. Amúgy ugrani télleg innen lehet a legjobban.

ótómata 2008.10.22. 18:10:58

Én csak autómatát vezetek. Azért autómatát, mert kényelmes vagyok: az indulás és az érkezés kivételével nem muszáj piszkálnom a sebváltót. Ezért én mindig is a féket taposva állok a lámpánál, vasúti átjárónal, akárhol. Addig, amig a várakozási idő olyan hosszú nem lesz, hogy már fárasztó a féket taposni. Akkor N-be teszem, vagy P-be. Mert kényelmes vagyok.

És mivel kizárólag az önző kényelmi szempontok vezérelnek, ezért roppantul nem érdekel, hogy a mögöttem álló mit gondol a féklámpámról. Bocs, de ez van.

Egyébként meg talán ismeritek a mesét a molnárról, a fiáról és a szamarukról.

go 2008.10.22. 18:14:15

Basszus, amikor már azt hiszem mindent hallottam, kiderül, hogy még semmit se.

Ilyen embereknek hogy az anyámba van egyáltalán jogosítványuk? Lassan 20 éve vezetek, de még fel sem merült bennem, hogy bárkit is idegesíthet egy világító féklámpa. Mi lesz következő probléma? Vakít a metálfény?

Az aki azon képes felidegelni magát, hogy az előtte állónak világít a féklámpája, nos az sürgősen keresen fel egy szakorvost, talán még nem késő megmenteni az agyhaláltól. Bár...

nem hiszem el ezt a kurva országot...

autosave 2008.10.22. 18:17:28

anybandy: "ember, ha elég sokat közlekedsz, már haragudni is elfelejtesz. Minek a sírás? Mosolyogj. ;-)"

huszonegynéhány évesen ezen már átestem rég...

Ma kishíján nekemjöttek a Petőfi hídon, elnézett sávváltás... Olyan füstfelhő volt a fékezésem nyomán, hogy én láttam magam mellett! De nem sikerült szerencsére, túl jó a reflexem :) Bár már majdnem nekimentem, padlófékkel, viszont akkor még tudtam egy métert majdnem a szalagkorláthoz közelebb menni, így pont elkerültük egymást.
Mi volt a reakció? Semmi extra, mégcsak nem is mutogattam... Elnézést kért azonnal, visszaintettem. Semmiből nem áll így viszonyulni a dolgokhoz. Ért volna valamit, ha kikelek magamból, leszorítom, stb? Semmit.
Bárcsak mindenki így gondolná...

andybandy 2008.10.22. 18:22:02

autosave 2008.10.22. 18:17:28

holnapra is kívánok Neked legalább ennyi szerencsét - persze inkább ne legyen "esemény közeli" helyzet.

Azt nehéz sztem sok embernek megérteni, hogy mindenki béna időnként. Én biztos. Utána pedig nem használ a vicsorgás.

Mikorra érünk el ide? Háááát. Attól félek, hogy ez 1 hasadt lelkű ország, ami persze egy másik topic lenne. Ezért a keep smiling se fog 1hamar teret nyerni - sajnos.

Dr Kangörény 2008.10.22. 18:24:02

Szarok rá, hogy zavarja a féklámpa a mögöttem állót. Majd a dugóban csordogálva egyfolytában a kéziféket fogom húzogatni?

go 2008.10.22. 18:30:01

Kangörény: Szerintem nem létezik olyan ember akit tényleg zavarna, csak olyan búval baszott idióta aki folyamatosan azt keresi, hogy min idegesítheti fel magát, milyen apró baromságba köthet bele. Egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy valakinek tényleg problémát okozzon ez.

2008.10.22. 18:31:52

Én nemrég szereztem meg a jogsim (Debrecenben!) és itt kifejezetten az oktató parancsolt rá mindenkire, hogy nyomjuk már azt a nyamvadt féket, mert rágurulok a mögöttünk lévőre és az nem lesz jó.

lápi lidérc 2008.10.22. 18:39:34

Hát nemtom, lehet, hogy én vezettem rossz automatás autót, de az bizony N-ben is húzott kicsit előre, pedig Ámerikában volt, és jó pár ezer kilométeren át.
Mondjuk utáltam is nagyon (főleg hegyes-völgyes vidéken volt nagyon szar), de ott szinte mindegyik autó ilyen - még a böhöm nagy vasak is -, nem nagyon láttam tisztességes mecha váltóst.

Akit meg zavar a féklámpa, járjon lóháton. Azon nincs.

Fatero 2008.10.22. 18:46:27

A mai modernebb autókon van egy program,amit ha bekapcsolsz és automata váltós kocsinál meg kell állnod,miután állóra fékezted a kocsit,elengedheted a fékpedált,mert csak gázadásra mozdul el. Mindemellett kb. 20 éve járok automata kocsival (azokban még nem volt ilyen),de még soha féken állásért vagy P-ből D-be rakás közben felvillanó tolatólámpáért nem ordított rám senki,szerintem mindenki ismeri ezeket a jelenségeket ! Talán a kommentezőnek új egy kicsit még a dolog,és gyors panaszkodik egy kicsit a sok bunkóra aki nem automata váltós autóval jár ??!!

lápi lidérc 2008.10.22. 18:52:23

AnyádnakPalánkot 2008.10.22. 18:07:16
Csak így tovább. A nyomócsapágyad nagyon meg fogja hálálni.
Te meg majd a szerelőnek a cserét egy ötjegyű forintösszeggel, aminek valószínűleg nem 1-es, de még csak nem is 2-es lesz az elején.

Hiába, élni tudni kell!

lápi lidérc 2008.10.22. 18:54:50

Ja igen, én a mechanikus váltós autókat szeretem.
Biztos sokat forogtam raliversenyzők között (igen; egy ilyentől tanultam az autószerelő szakmát). Szerintük normális ember nem ül automata váltós autóba :-)

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.22. 19:02:27

Maradjunk annyiban, hogy nem átlagosan autózgatok, évente elmegy 2 garnitúra gumim, pár garnitúra fékbetétem, olajat 5000-enként cserélek, stb.
Én nem a "szokásos mindenen-spórolok-ami-az-autó" magyar vagyok, tehát nekem belefér a kinyomócsapágy is. Egyébként valószínű, hogy versenykuplungot kap a masina, tehát mindegy is. Bár azzal már ugyanezt nem fogom tudni eljátszani.

isti77 2008.10.22. 20:10:28

Nekem még nincs ilyen tapasztalatom, hogy a mögöttem álló üveöltött/villogott/dudált volna a féklámpa miatt, de ha lenne is ilyen, szerintem azonnal elhallgatna, amikor meglátná a tolatólámpát felvillanni. Még hatásosabb, ha vonóhorog is van... :)

Egyébként, akit zavar a féklámpa a maga 21 wattjával, az legyen szíves kapcsolja le a tompított fényszóróját, amikor utolér valakit, mert nyilván megérti, hogy az még zavaróbb a tükörben, főleg, mivel az 40 wattos. De erről is volt már szó korábban.

Jacques Foche 2008.10.22. 20:23:41

Az üvöltözős-kielőzős-fékezgetős jóember szerintem buzi-e volt. Vagy legalábbis igen erősen igyekezett kompenzálni méretbeli, anyagi, valamint intelligencia és potencia terén jelentkező hátrányait. Az ilyen geci ha nem ebbe köt bele, akkor talál magának 0,001 másodpercen belül valami mást, amin hőzönghet. Atyai pofont neki feszítővassal, aztán csá!

alma 2008.10.22. 20:27:42

azert akit zavar a feklampa probalkozzon szemeszeten vagy pszichiatrian. nekem is automata van, biztos hogy nem fogok atkapcsolni sehova sem ( N -be sem ) a piros lampanal.

Secnir 2008.10.22. 20:28:04

érdekes.
asszonynak manuális váltója a kettes golfunkban nekem automata.
amikor ő vezet, kapcsolgat 1-5-ig.
amikor én, akkor felüvölt mellettem az automata: kapcsold mááááár néégyesbeeee...

Szendwich 2008.10.22. 20:45:57

Amikor nyomom a feket, akkor altalaban sokkal kozelebb allnak meg a kocsimhoz. Ez emelkedonel valik cikive, amikor az elottem allo elkezd visszafele gurulni indulaskor. En mar nem ereszthetem akkor sehova... Laposon is cikive valhat, ha egy huppano tetejen allt meg az ember.
Persze el lehet indulni hatrafele gurulas nelkul, de hajara kenheti az ember a tudasat ha mas miatt koccantja meg az autojat.

aqweren 2008.10.22. 20:53:28

Ez az elévágós-fékezgetős csávó a sztoriban, pszichopata-e volt? Lehet papírja is van róla...

sish 2008.10.22. 21:03:42

nem értem ezeket az idiótákat. piros lámpánál nem kötelező az elöttünk lévő féklámpájára szemmel rátapadni. lehet nyugodtan máshová is nézni...

Maddog 2008.10.22. 21:35:33

Szerintem béna vagy és nem tudod kezelni az automata váltót.

misi46 2008.10.22. 21:58:03

Ha P-be rakod, utána csak a fék benyomása után tudod ismét D-be tenni. Tehát a mögötted álló azt fogja látni: Féklámpa, rück.lámpa, indulás. Nagyon OFF: ma du. Pilisvörösváron Bayer Zsolt 3 autót tört össze , természetesen SZLOVÁK rendszámú terepjáróval.

Don Blasius 2008.10.22. 22:08:42

Megint féklámpás poszt? Egészen az előzőig soha nem hallottam erről problémázást. És főleg az automatásokat tudom megérteni. Amikor automatát vezettem először, annak a kocsija nekem is azt magyarázta, hogy D és kész, fék-gáz, ennyi.

Nekem kéziváltós autóm van (szeretem is, mert szerintem elég jó), de néha városban örülnék az automata kényelmének, pl. lámpa nélküli kereszteződés, elsőbbségadás, hosszú várakozás. Ilyenkor eleve kiveszem a kézit üresbe és fék. Nem nyomom a kuplungot, csak amikor már látom, hogy talán ki fogok férni, akkor teszem egyesbe. Automatán pedig a pedálkezelés ilyen szituban gyorsabb, csak leugrok a fékről, gáz és go.

Én amúgy mindig tartom kicsit féken, elengedem, ha nem gurul, nem lépek rá vissza, de ha bizonytalan minőségű vagy lejtős az út, akkor marad a taposás, bocsi!

and/or 2008.10.22. 22:10:27

Maddog 2008.10.22. 21:35:33
Itt a hiba.
Az automata váltót ugyanis nem kell kezelni. Benne van a nevében: AUTOMATA
Ö csinál mindent helyetted.
És jobban!

lápi lidérc 2008.10.22. 22:19:46

AnyádnakPalánkot 2008.10.22. 19:02:27
"Maradjunk annyiban, hogy nem átlagosan autózgatok, évente elmegy 2 garnitúra gumim, pár garnitúra fékbetétem..."

Hát ezen hangosan felröhögtem...
Egy garnitúra gumi 100 ezer km-t simán kibír (és akkor még messze nem 1 mm-es mélységű futófelületre van kopva, persze ha normálisan mégy vele, nem jaszkarizol gumiégetéssel stb.).
Évi 200 ezerhez (2 garnitúra, ugye) nagyjából álmodban is volán mögött kéne ülnöd. Volt olyan évem, amikor megtettem kb. 100 ezer km-t Magyarországon. Ebben olyanok voltak, hogy szinte minden munkanap (ebből van egy évben nem egészen 250) Nyíregyháza vagy Debrecen (akkor még csak Gyöngyösig volt arra autópálya) vagy Pécs vagy Sopron környéke (ilyen munkám volt... sokszor nem saját, hanem céges autóval mentem). Tudom, mennyi idő és fáradság mondjuk egy Budapest-Vásárosnamény-Budapest út, és ez csak kb. 750 km.
Szóval erősen kételkedem, hogy te napi nagyjából 1000 km-t mennél.
A többi meg nem azért megy tönkre, mert sokat autózol, hanem mert nem tudsz vezetni.

De nagyotmondásból már nem vagy kispályás.
Vagy simán csak bevallod, hogy rohadtul nem tudsz vezetni. De erre már tippeltem a kuplunghasználati szokásaidból is.
Szóval ha nem muszáj, inkább ne égesd magad...

malterosláda 2008.10.22. 22:22:12

and/or,
dehogynem lehet. simán tudod noszogatni, hogy váltson föl (kevésbé nyomod a gázt), váltson vissza (tövig nyomod a gázt)...
és ez még csak a hagyományos automatára igaz.

hogy jobban csinálja-e? nem tudom...
nekem manuális van, asszonynak automata. mindkét megoldást tudom élvezni, mindkettőnek van előnye/hátránya. talán manuálisan élvezhetőbb a vezetés, automatával kényelmesebb?

témához szólva: soha nem zavart még az elöttem lévő féklámpája. ha hátsó ködlámpát használ az előttem lévő, akkor nekem mindig felkapcsolódik a reflektorom. ez is valami automata...

malterosláda 2008.10.22. 22:24:27

200000/365=547,94
:)

B.GY. 2008.10.22. 22:46:44

Akit zavar a féklámpa az menjen metróval.Ott nincsen semmi.De ha az a kis fény is zavarja vegyen egy hegesztőpajzsot ráadásnak.Vagy esetleg éljen szatyorban.

Don Blasius 2008.10.22. 22:49:18

Erről a roncsfilm jut eszembe a centrumos szatyros rablóval. :)

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.10.22. 22:50:48

nem tudom írták e már korábban, de lámpánál esetleg talán KÉZIFÉK????? ez autómatában is van.

és akkor nem kell a féket taposni izomból és/vagy folyamatosan a kuplungot csúsztatni, és játszanni minimálgázzal.

ja, hogy nem megy a kézifékes indulás emelkedőn...

Marcellusca 2008.10.22. 22:55:38

Hogy egyeseket mennyire zavarja, hogy a lámpánál előtte álló tapossa a féket! Hát, szóval ...
Nézzetek máshová (gyalogos csajok/pasik), nem kell a féklámpára fókuszálni, vagy vegyetek fel napszemüveget (kérdezze meg kezelőorvosát ...)!
Engem egyáltalán nem zavar, mert, ha úgy ítélem meg én is nyomom azt a pedált. Az autómatásokat meg megértem. Azért vettek olyan kocsit, hogy ne kelljen (nem tud :D) válltogatni. Automatás kocsinál én is rakok egy D-t és GO! Attól sem ilyedek meg, ha kigyullad a féklámpa és közvetlen utána felvillan a tolató. Tudom, hogy ajtómata a zótó, és az így műkszik.

AnyádnakPalánkot 2008.10.22. 19:02:27

Még ekkora kamut! Ezek szerint te ki sem szállsz a zótóból. Gondolom jól keresel, ha bírod finanszírozni. Vagy a céged (,ha céges a kocsi) nem firtatja, hogy miért ekkorák a költségek. Ennyi gumi, minden 10-dik napon olajcsere (lásd: malterosláda 22:24), azaz 40 egy évben, kb. 4-5 garnitúra fékbetét, és még a fogyasztást nem is vizsgáltam. Ha én lennék ott az üzemeltetésért a felelős, akkor lehet, hogy már nem dolgoznál ott. Márha igaz, amit rizsáztál.

Marcellusca 2008.10.22. 23:01:09

Hurrá Torpedó · www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.10.22. 22:50:48

A kézifékkart ne keverd össze a háti permetező karjával (kondiznom sem kell)! A pesti dugóban araszolva megnéznélek a sok kézifék-használattal.
Ne keverd össze az emelkedőn való elindulással! Az egy másik történet.

dshk 2008.10.22. 23:09:08

kézifék??? az automatának az a lényege hogy kényelmesebben és gyorsabban menj... Lehetne még javasolni, hogy használjunk inkább szekeret, az nem világít sehova sem.

Pontosan addig hanyagolja valaki piros lámpánál a féket - bármilyen váltós autóban -, amíg egyszer a látszólag sík úton nekigurul a mögötte lévőnek.

and/or 2008.10.22. 23:13:58

Lejtön felfelé:
jobbláb féken, bal kuplungol, egyesbe be, jobbláb fékröl át gázra, bal engedi fel kuplungot ügyesen.
Tehetetlensége miatt az autó - ha ügyes vagy - egy centit sem megy hátra. Nincs rá ideje.
A kézifék meg maradjon meg "rögzítö féknek" ahogy hivatalosan el lett nevezve eredeti funkciójáról.

Marcellusca 2008.10.22. 23:22:46

and/or 2008.10.22. 23:13:58

"Lejtön felfelé:" azt emelkedőnek hívják!

akos696 · www.focusauto.hu 2008.10.22. 23:25:02

Ne haragudjatok, de annyi itt az isten barma, hogy elképedek. Kurvára ráér mindenki ezen a kibaszott féklámpán, meg hova tegyük a váltót lámpánál állásnál. Ki a f*szt érdekel? Rakd oda a váltót ahova jólesik, akit meg zavar a féklámpa, vagy a tolatólápa villogása, húzzon el egy idegklinikára sürgős kezelésre, mert egy idegbeteg állat! A hátsó ködlámpa megint más tészta, ehhez is diploma kéne, mert nehéz ügy....Parasztok (a kivételektől elnézést, de a paraszt úgysem tudja, hogy egy igazi tukó paraszt)!

V8 2008.10.22. 23:29:12

Egyrészt gumikopás/stb: egy teljesítményre kihegyezett sportgumi (nem versenygumi) nem megy el 100k-t, akármilyen használat mellett sem. Max. kb 30k. Viszont amíg jó, tapad, mint barom.

Másrészt eszméletlen idegesítő, amikor sokan a legrövidebb megállásnál is kirakják üresbe az autót, rosszabb esetben a kéziféket is behúzzák. Aztán ha zöld a lámpa, elkezdik keresni az 1-est.

Egy olyan lámpánál, ahol 20mp-ig van zöld, eszméletlen idegesítő, hogy ezalatt 2-3 autónak sikerül átmenni.

Egyébként automatám van, és a váltó köszöni, de nem kéri a folyamatos üresbe pakolgatást. Akinek ez az ötlete, tudja, mekkorát ránt az autó, mikor D-be kerül? Elég jó kis erők és nyomatékok szaladgálnak olyankor.

Valamint dugóban araszolva a fék nyomogatásán kívül mást nem kell csinálni. Biciklis/motoros elengedése is lényegesen egyszerűbb...

and/or 2008.10.22. 23:34:05

lápi lidérc 2008.10.22. 22:19:46
AnyádnakPalánkot 2008.10.22. 19:02:2
- Lehet, hogy túl durván vezetek, de eddíg még soha nem sikerült 50´000 km-nél többet kihoznom egy gumiból, pedig általában jót használok, télre lecserélem, de egy idö után már nyekereg a kanyarban, pedig még böven van mintamélysége, úgy hogy már nem az, ami volt!
- Az 5´000 km-es olajcsere gondoskodásnak is felfogható.
- Ha már felvágásról van szó, egy ismerösöm még vadabb: ö majd minden héten gumit, féket és kuplungot(!) cseréltet a kocsiján.
A hétvégére, mert csak akkor használja. Szombat és vasárnap. Aztán a hét többi napján megin garázs.
Ferrari a kocsija és minden hétvégén ökörködik vele, na nem az úton, hanem mindenféle "gentlemen driver" összejövetelen.

autosave 2008.10.22. 23:55:21

egy jó gumi, ami tapad is rendesen, nem olyan gagyi ECO minősítésá meg társai, azok bizony kb 30e km-t mennek. mert direkt olyan, hogy kopik, DE tapad rendesen cserébe. ha megengedheti és igénye van rá, megteheti.

valaki jött itt az 1mm-es profillal: HAHAHA, életveszély! ki az a barom, aki addig hagyná kopni?! 3-(4)mm-nél már célszerű kidobni a francba. (jogszabályilag nálunk 1,6mm, tudom)

fék: stimmel, megintcsak nem átlagjúzerre gyártott cuccokat vesz, hanem profi gyártmányokat, akkor bőven. meg egy dolog: a gumikopás összefüggésben van a fékkel, hihető a kettő együtt.

...kíváncsi lennék, hogy irígységből vádolgatjátok, vagy tudatlanságból!

hird 2008.10.22. 23:57:43

V8
Ha az autód nem V8 és 300+ lóerő, akkor rögtön menj szervízbe, ha annyira rángat, amikor D-be teszed, mert nemsokára le fog rohadni a váltód/kuplungod és még vontatni sem tudod.
Egyébként 10 másodperces piros felett én kiteszem üresbe (N) mert
1. a váltónak nem fáj már 5. éve (Ford Mondeo 2liter)
2.F@szom sem fogja percekig (még fél percig sem - városban 5 percenként) taposni a féket, ahelyett, hogy: pöccintés N-be és pöccintés vissza D-be.

Matrix_ 2008.10.23. 00:11:18

megbabonáz az a piros fény mi? nem tudja levenni a szemét róla mi?

faszé kell bámulni? nézze a csillagokat vagy a csajokat.

V8 2008.10.23. 00:12:43

@hird 2008.10.22. 23:57:43
"Ha az autód nem V8 és 300+ lóerő"

V8 és 280LE. 1000-es fordulaton majdnem 300Nm, az alatt nem rajzolták ki, de a görbe alapján alapjáraton pesszimistán is legalább 200Nm. Fokozatba rakva határozottan ránt, nemrég volt más okból váltósnál, semmi baja.

hird 2008.10.23. 00:17:37

Ez esetben érthető, ezért tettem a kitételt. Viszont erős autók váltóit erősebbre is csinálják, úgyhogy a rakosgatás ennek sem árt - bár tényleg zavaró lehet valakinek...

Pistike911 2008.10.23. 01:14:22

lápi lidérc 2008.10.22. 22:19:46
Marcellusca 2008.10.22. 22:55:38

Látom, azért mentek egymás hülyesége után.

Abban igazat adok, hogy egy jó gumi 100e km-t simán kibír, csak ehhez az kell, hogy miss Daisy autóján legyen és a 100e-ből 25e-t tréleren vigyék.

Eddig még egyik autómon sem bírt ki a gumi 50e km-nél többet. Tény, hogy dinamikusan vezetek, de nem szoktam kipörgő kerekekkel indulni vagy kézifékkel fordulni. Szimplán van, amikor odalépek. Bár ha valaki pl. Bp-n lakik és a forgalommal küzd, akkor tudja, hogy miről beszélek.

Most egy Lacetti-t nyüstölök, nem egy erőművész, de 45 körül lett rajta komplett garnitúra cserélve (már igen időszerű volt). Ezek után egy komolyabb gépen nem tartom kizártnak a 20-25e km-kénti garnitúra cserét (amihez már tényleg hajtani kell, de ha van rá pénze) ami így már évi 40-50e km-t jelent, egy-másfél havonta elvégzett olajcserével.

Így azért már más a leányzó fekvése, nemde? Persze igazatok van, sokkal egyszerűbb a saját szűklátókörűségünk önigazolásaként csipőből elküldeni a picsába valakit, mint rákérdezni a körülményekre.

Lenin után szabadon: Mislenyije! Mislenyije! Mislenyije!

budapester 2008.10.23. 01:24:45

Kb 3/4 éve volt balesetem, automata autóval, Solymáron a Sparral szembeni a gyár + buszmegálló utáni zebánál. Épp végeztek a gyárban az emberek és tódultak haza. Szabályosan megálltam a zebra előtt átengedni őket. Mivel automata váltós az autóm, ezért folyamatosan a féken tapostam. Kb 5-6mp óta állhattunk (igen álltunk, nem akkor álltunk meg, hanem akkor már mentek keresztül az emberek) mikor egy óriási csattot hallottunk és fekete porfelhő szállt be a kocsiba. Hát nem belém jött egy homasita streetracer FÉKEZÉS NÉLKÜL úgy 60KM/H-val? Azóta is értetlenül állok az eset előtt, de mindenestre, HA AKKOR N-BEN VAN A KOCSI a ti elméletetetek szerint (mert ugye minden zebránál azért mégsem huzogatunk kéziféket, eléggé életszerűtlen) olyan szépen keresztülzúzza a kocsimat az éppen zebrán áthaladó embereken, hogy legalább 3 - 4 EMBER OTT HELYSZÍNEN SZÖRNYETHAL. Tehát kívánom, hogy az utakon a legnagyobb sérülésetek a féklámpa okozta retinakárosodás legyen és ne toljon át rajtatok senki egy autót, mikor épp szabályosan (akár lámpával védett zebrán) haladtok át. Tessék csak kézi váltóval is nyomkodni azt a féket, mert AZ EMBERÉLET MINDENEK FELETT ÓVANDÓ ÉRTÉK és sosem tudhatjátok mikor landol mögöttetek egy olyan barom, mint aki engem talált be.
Ps.: a kiemeléseket azoknak tettem bele, akik csak átfutnak 1-1 hsz-t.

A Sün 2008.10.23. 02:34:56

Agyam eldobom komolyan.. és ennek a sok hülyének ugyanannyiért adják a benzint a kúton, mint nekem..

Legyen 10 000 Ft literje, könyörgöm!

Maddog 2008.10.23. 11:56:49

Maddog 2008.10.22. 21:35:33
Itt a hiba.
Az automata váltót ugyanis nem kell kezelni. Benne van a nevében: AUTOMATA
Ö csinál mindent helyetted.
És jobban!

Ez nagyon frappáns észrevétel. Komolyan ebbe a kifejezésbe kötsz bele?
Gondolom te egyébként D be is foggal rakod.

szivacs 2008.10.23. 14:38:03

www.langlovagok.hu/html/galeria/2589.shtml
még dunába is lehet vele hajtani.

Rák Attantam 2008.10.23. 17:40:58

Nekem is automatás kocsim van vagy 12 éve.
Én símán kivettem a féklámpákból az égőt, hadd találgasson a barom... De legalább nem hőzöng a féklámpa miatt. :P

Na jó, csak viccelek, de most felment bennem a pumpa, pedig nem ültem a vécécsésze mellé.

Mi az, hogy kézifékezni egy D-ben álló automatás kocsival? Hülyeség. D-ben állni az egy megterhelő valami a váltó (nyomatékváltó) életében. Mert folyamatosan menne már szegény, de mivel fékezve van, csak terheli a többi alkatrészt. Természetesen ki is lehetne pakolni P-be minden egyes megálláskor, de akkor meg kopik. Ja, meg rád dudálnak a villanó tolatólámpa miatt. N-be pakolva szintén kopik.
Mit lehet tenni? Rálépni a fékre. A "rendesre". Ha a forgalmi akadály várhatóan fél-egy percen belül elhárul (lámpa, dugó, stb.), akkor ez az áthidaló megoldás. Ha nem (sorompó, nagyobb dugó stb.) akkor jöhet a P, egy kedves kis tolatólámpa-villantást megeresztve.

Az automata váltónak ez az üzemszerű feladata:
Amikor elindulsz berakod D-be (vagy 3-2-1-be), majd ha megérkeztél, mehet a P, motor leáll, kiszállás stb. A kettő között dodgemezés van: gáz, fék (nem kézi!), gáz, fék, gáz stb. Ennyi. Akinek nem tetszik a féklámpád, az előz, lemarad, megfordul vagy főbe lövi magát (lehetőleg szabályos parkolás és motor leállítás után).

Amúgy igen, van kézifékem. Balra lent, a műszerfal alatt. Ja, pedálos. Ha lenyomtad, akkor kézzel kell kiengedni a reteszelést. Most képzeld el, hogy minden lámpánál fékkel megállok, kirakom N-be a váltót, "kézifékre" rálépek, rendes féket felengedem és boldog megnyugvással veszem tudomásul, hogy ma is milyen jót cselekedtem a mögöttem levővel. Aztán sárga lesz a lámpa. Rendes fékre rátaposok, "kéziféket" kézzel kiengedem, váltót D-be teszem, rendes féket felengedem és elindulok. Persze te, aki a hátam mögött vagy, már rég a dudán ülsz, hogy mi a f*szt tornázok már, régen zőőőőd van! Aztán JOBBRÓL megelőzöl, beállsz elém fékezgetni, mutogatni, veszélyeztetni.

Hát tudod mit? INKÁBB TOVÁBBRA IS A POFÁDBA NYOMOM A FÉKLÁMPÁT, ÉRTEM?!!

B.GY. 2008.10.23. 18:22:16

Húúúú de jó,hogy nem automata a kocsim.Még megvernének a piros lámpánál:)

Rák Attantam 2008.10.23. 18:27:39

B.GY., azért azt nem. Pesten kívül is lehet közlekedni. :))

B.GY. 2008.10.23. 19:13:59

Rák Attantam.Ott közlekedek elég sokat.Pesten nem lehet:)

tomahawk 2008.10.24. 11:37:52

en mindig hasznaltam a kezifeket es ezutanis fogom hasznalni. en nem leszek ilyen (idezet): "Hát tudod mit? INKÁBB TOVÁBBRA IS A POFÁDBA NYOMOM A FÉKLÁMPÁT, ÉRTEM?!! "

Don Blasius 2008.10.25. 12:54:06

Tegnap ment este előttem egy Audi A8-as. Hát nem igaz! Már az, hogy megállt a pirosnál, taposta a féket! Valszeg ledes volt, hogy nem bírt róla leszállni! Nem érdekel, hogy automata volt-e, az ilyen ne tapossa a féket egyáltalán kapni automata váltót az A8-ashoz? Szerintem csak meg akarta mutatni, hogy van neki féklámpája. És akkor még indexelt is, amikor lefordult, felháborító, az is ledes volt. És képes volt lefékezni egy vasúti átjáró előtt, majd kiégette a retinámat! Mindegy utána már inkább becsuktam a szemem, úgy vezettem. De örüljön, hogy a következő lámpánál nem szálltam ki és "nem beszéltük meg"! Hátha olvassa itt.

Egy opeles.


Kéretik nem komolyan venni.:)))

feketebarany 2008.10.25. 13:21:38

Ez jellemzo mostaban az orszagra. Mindenkit utalni, mindent betiltani, es en vagyok a legokosabb a tobbi hulye.

Latszik is hogy merre tart az orszag, nemsokara mar a balkan is megelozi. Szep lassan megfulladunk sajat utalatunkban, gyulolkodesunkben, irigysegunkben.
Szinte az osszes autos iras ilyen itt a blogon, de legalabb jol porog a sok okostol.

Sugi77 2008.10.25. 14:52:25

Pistike
Mi a fene az a "Mislenyije" ???? Pedig voltam úttörő, de ilyenre nem emlékszem :D :)))

Don Blasius 2008.10.25. 17:01:07

Nem a "tanulni! tanulni! tanulni!" ?

Sugi77 2008.10.25. 22:17:39

Don Blasius 2008.10.25. 17:01:07
Elég sokáig tanultam oroszul, azért csak be kellett volna ugrani, ha azt jelentené....vagy nem? Lehet akkor is szelektív volt az odafigyelésem :))))

Don Blasius 2008.10.25. 23:27:52

Bocsi, én csak egy évet általános negyedikben. Abból meg nem sok maradt meg.:) Pedig akkor 5-ös voltam.:)

Pistike911 2008.10.26. 13:59:40

sugi77 2008.10.25. 14:52:25

Bár én már erősen a szocializmus végében nőttem fel, ha emlékezetem nem csal, a mislenyije az a gondolkodni.

Don Blasius 2008.10.25. 17:01:07
"Nem a "tanulni! tanulni! tanulni!" ?"

Nem. Az az ucsicja.

Sugi77 2008.10.26. 14:51:00

Pistike911 2008.10.26. 13:59:40
Igen! Ez az! Így a tanulni be is ugrott! Akkor mégis csak maradt valami. Sőt így a tanár és tanárnő is beugrott rögtön :D Köszi!!! :)))

Don Blasius 2008.10.26. 18:19:14

Köszi, most már nekem is beugrott.:)

Aqweren 2008.10.26. 21:00:53

Úristen, nekem ezek teljesen kimaradtak az életemből...:S oroszt tanulni...úttörőnek lenni...még kisdobos sem voltam! :(
Túl későn születtem :((

Sugi77 2008.10.27. 09:17:16

Szerintem nem maradtál ki semmiből :) Bár az úttörő táborokat nagyon imádtam :D












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása