Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Miért autózik, akinek nem telik rá?

2009.01.17. 12:42 :: SilentSound

Rosszqtya elkezdett matekozni, miután mindenki bizonygatta neki, hogy olcsóbb kocsival járni, mint tömegközlekedve, ő meg a lenti levél alapján úgy néz ki, jól felhúzta magát ezen. Volt már egyébként szó erről, egyszer már egy költségszámító excel táblát is feltöltöttünk nektek, ami persze még bőven tovább finomítható.

A szokásos heti üzemanyag áremelés döbbentett rá az emberek lófaszjóskaságára... Minek vesz autót akinek nem telik rá!? Nem kötelező autóval járni... jah persze viszont gáz ha megkérdik milyen kocsid van és csak azt tudod mondani BMV (BuszMetróVillamos) meg persze az is igaz, hogy Csepelről Újpestre, csak 25km, ami üzemanyagban, csak 6-800huf, olcsóbb, mint 2 BKV jegy! Jah... SZERINTED!!!

Mert mindenki csak az üzemanyagot számolja, hol a

  • kocsi ára?
  • ha bankos hol a havi részlet?
  • hol a kötelező?
  • hol a casco?
  • hol a minimálisan az olajcsere ára?
  • téligumi?
  • etc?

és csak itt jön az üzemanyag!
 
Persze szinte mindenen lehet  próbolni, de "takony" nélkül megáll még a "miautónk" is!
 
Na ez kb olyan, mint amikor valaki személyi kölcsönt vesz fel, abból elmegy Egyiptomba nyaralni, de ott már annyira csöves, hogy nem tud bemenni az első kocsmába egy jó ízű italért, mert arra már nem futja! De azért elmondhatja, mi marha jót nyaraltunk ott! SZÁNALOM!
 
Na akkor vissza is térnék az üzemanya árához... szerdán kanyarodok az "ócsó" kút felé (mivel mellett lakom) látom ám 40-50 autó keresztbe kassul! anyázás, etc, el lehet képzeni, mind ezt 6 azaz HAT forint emelésért! Az elmúlt kb 1 évben volt 350is a gázolaj, most éppen 230 volt... na 350nél valahogy sose volt sor :-)
 
Végignézem a "kocsiparkot"... tiótótok, kis opelek, lada és hasonszőrő társaik, de nincs egy "nagyobb" járgány vagy kisteher esetleg teher! Csak is kizárólag piszlicsáré méretű játékautók! A nagyobb méretet természetesen az üzemanyag tank méretére értettem! Nade 40-50 literes tankokkal, nagy okosság lehet ám ott állni 3/4 vagy 1 órát!
 
Számoljuk ki mekkora is!
 
50liter X 6forinttal = 300al!
 
Tehát 300 forintért szivatja magát a sok nagytudású!
 
Jaj rosszul számoltam! :)
 
Ebből még lejön az 1 órányi pöfékelés a kúton, mert ugyebár -6 fokocska volt odakint és hát ezek a tipusok nem arról híresek, hogy vastagon lennének szigetelve :) tehát 1 óra alatt elpöfékel minimum 1 litert alapjáraton (az én kocsim 1 óra üzemidőre 0,7-0,9L/h-t ír)
 
Folytatva a számolás, akkor
 
300nyereség-1órapöfékelés220= 80 azaz NYOLCVAN magyar pénzegység!
 
Ruppótlanka ezért 1 órát áll a kúton!
 
Hát nem mondom...
 
Miért autózik, akinek nem telik rá!?

 

290 komment

Címkék: közlekedés autó hülye tömegközlekedés lehúzás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nyugdíjas Szektor 2009.01.17. 18:50:33

@KopaszMercis: Olyan externáliákkal, mint a környezet szennyezése és a véges kőolajkészletek elhasználása senki nem számol. Majd ha drága lesz a benzin (nem 300 Ft, hanem 5x ennyi), akkor esetleg szóba fog kerülni, addig nem.
Megjegyzem Kína a gazdasági sikereit (az olcsó munkabér mellett) annak is köszönheti, hogy egy ottani üzemnek se munka- se környezetvédelemmel nem kell foglalkoznia. Ennek következménye az pl. hogy Pekingben már alig van napsütéses nap (nem látni a szmogtól).

autosave 2009.01.17. 18:52:11

@DocBulywood: Nem lehet, hogy az Auchan is ad valami kedvezményt a vásárlóknak? A Tescoban is van valami -10Ft/liter a vásárlóknak vagy mi...

kzol 2009.01.17. 19:01:21

Demagóg duma.
Épp lakást újítok fel. Akkora fasz vagyok, hogy nem a Tüzép telep mellett vettem lakást és nem egy helyen veszek meg mindent és nem is egyszerre. Ha nem lenne kocsim, akkor kb folyamatosan tehertaxiztathatnám a cuccot. De a sok nagypofájú, BKV-busz kipufogójába faszát betolós marha jelentkezhet, az építőanyag áruház kapujában a kezébe rakok 40 doboz csempét, járólapot, 15 csomag laminált padlót, 20 tekercs tapétát, 1 zuhanykabint, 1 mosdószekrényt, 8 doboz festéket, 20 YTONG téglát, 4 tábla gipszkartont, fugázót, aljzatkiegyenlítőt, ragasztót, konyhabútort, vízcsövet, WC-csészét tartállyal, tokokat, ajtókat, meg a kis faszom tudja még, mit nem. De aztán akkor ugrasz, amikor én szólok, hogy anyagbeszerzés van és pofád lapos, mert egy kibaszott rohadt szót mersz szólni, a folyamatosan nálam tartott, méretre vágott, csuklópánttal ellátott csocsórúddal eltöröm kezed-lábad. Hidd el, jó húzása van.
De elég, ha kéthetente eljössz velem nagybevásárolni, mehetünk metróval, mert a Váci úton levő Tesco és a lakásom is 10 perc gyaloglás a metróállomástól. De meg ne merj mukkani, ha 4 karton ásványvizet és egyéb, legalább másfél literes innivalót a kezedbe nyomok. És ez csak az italkészlet.
Amúgy meg egyedülálló vagyok, ki a bánatot vegyek magam mellé, ha autóba akarok ülni, hogy ne egyedül menjek??? Mivel egyedülálló vagyok, ezért gyerekem se lesz, úgyhogy az "elveszed a gyereked, unokáid, minden leszármazottad jövőjét" kezdetű szar dumáddal is megbaszhatod anyádat.
Egyáltalán mi a fasszopó kurva anyád közöd van ahhoz, hogy én mivel járok?
Ha frusztrált vagy, mert Neked nem futja még egy "miautónkra" se, akkor inkább dolgozz többet, ne köpködj másokra.

movhu 2009.01.17. 19:04:35

Csak egyet mondok:

A különbség megfizethetetlen!

Ha a tömegközlekedésünk mondjuk olyan szintű volna, mint Londonban, akkor ennek a postnak nem volna értelme. Akkor nagyon sokan mennének önként azzal.

KopaszMercis 2009.01.17. 19:06:00

@kzol:
hátesszűje...

"Ha frusztrált vagy, mert Neked nem futja még egy "miautónkra" se, akkor inkább dolgozz többet, ne köpködj másokra."

Olvasd mar el kisocsem es matekozd ki hogy mit engedhetek meg magamnak. Nem mintha ettol en meno csavo lennek (az vagyok de nem ettol), hanem hogy felfogd hogy mennyire hulye vagy es mennyire tevedsz.

Szal te senkit nem szeretsz aki tovabb fog elni mint te? Ertem en.. ugye nem haraxol meg ha azt mondom, hogy a velemenyed nem mervado senki szamara? :)

movhu 2009.01.17. 19:06:43

De akkor legyek ON:

Egyszer egy gazdag embert megkérdeztek, hogy minek köszönheti gazdagságát. Annyit mondott, hogy mindig kivágta a kuponokat az újságból. Ugye ez lehet egy Urban Legend, de hidd el, hogy a takarékos GONDOLKODÁSMÓD összhatása elég nagy lehet.

kzol 2009.01.17. 19:08:19

@Krisi:
Állítólag a XVII., XXII., XXI., XXIII. kerületek is Budapest, de megsüvegelem azt, aki azok jó részére elmegy éjszakaival. Vagy értelmetlen volt innia, mert annyit gyalogol még hazáig, hogy ki is józanodik.

KopaszMercis 2009.01.17. 19:11:56

@Nyugdíjas Szektor:
Demagogia nem bele szamolni.. mert attol meg ott vannak azok.

Ezert IS vagyunk a "hitelbol nyaralok" es a "provident" orszaga.. sok fasszopo paraszt nem fogja fel, a netto jelenertek jelenteset, mert degeneralt ciganyok, 1 forinttal olcsobb zsemleert az anyjukat megbasszak mind es huznak a tescoba :)

kzol 2009.01.17. 19:15:51

@KopaszMercis:
Bocs, én ezt a posztírónak üzenem, nem Neked.

Tele a tököm, amikor mindenki be akarja bizonyítani, hogy a BKV jó. Hát nem jó. Hiába van a ház előtt a trolimegálló, ha munkába tömegközlekedni szeretnék, akkor troli, majd villamos és gyaloglás. Mindezt 3600 méterért. A kocsit meg úgyis muszáj bevinnem a mélygarázsba, mert a lakásomnál fizetős a parkolás. És volt olyan - már iskolaidőben! -, hogy 7.47-kor indultam el és beértem 8.00-ra. Na jó, a mélygarázsba beálltam addigra. Kocsival átlag 20 perc, ez gyalog az én tempómban 35 perc, tömegközlekedve kb 40 perc. Szóval még a belvárosban sem mindig gyorsabb a tömegközlekedés, persze az okosok ezt is jobban tudják.

KopaszMercis 2009.01.17. 19:21:06

@kzol:
Felreertes ne essek en is autoval jarok. Levezettem hogy miert. En ugy gondolom, hogy a korulmenyekhez kepest igyekszem optimalizalni a dolgokat. Nem jarok uj autoval, valoban valamelyest tobb a karosanyag kibocsatasa az atlagnal, szemben ezzel premium uzemanyagot tankolok csak, szervizeltetem rendesen, rakok bele adalekokat hogy kevesbbe legyen karos, es havi 400-500 km-nel tobbet ritkan megyek vele.

En csak azt utalom, amikor jon a tusko paraszt szlovak rendszammal beracsozva reszletre afavisszaigenyelve, es "leszol" fentrol nekem, hogy neki az olcsobb.. es nem hogy vegig nem gondolja, hanem ugy sem erti az implicit koltsegeket hogy elmagyarazom... de o kurvara tudja.

Szal elnezest akkor ha magamra vettem ugy hogy nem kellett volna ugy ereztem nekem szolt.. gondoltam kicsit elmagyarazom az allaspontom. Szal nem feltetlen a vegeredmennyel van a baj, hogy autoval jar, hanem a tudatlan faszarcu hozzaallassal ahogy megmagyarazza.

Nekem melygarazs is fizetve van, es bkv is. Amikor tudom (pl melobol megyek suliba), akkor bkvzom. Nekem az ido faktor a legnagyobb baj. Pedig en szeretek bkv-zni..

ibrahim zed 2009.01.17. 19:23:04

Nekem egy kis twingom volt. Nem egy éhes autócska, szerviz se márkaszervíz volt, tehát olcsón kijött. Volt rajta havi törlesztô is.
Aztán eladtam. kb 50 000 ft-ot nyertem azzal, hogy nincs autóm. Ebbôl levonom a bkv bérlet árát, a 9000 ft-ot. Marad 41 000 jó magyar forintom. Érdekes amerre én járok, van fûtés a bkv-n. Tudok olvasni, nyugodtabban idul a napom, nem kell magamat felizgatni a dugóban. Én is elôbb érnék oda kocsival, de ez van. Ami bosszant, az az, hogy sokszor a kocsik miatt kell késnem, mert a sok idióta csinálja a dugót, a busz meg nem tud menni, ott ahol nincs buszsáv. Néha ott is csinálják a dugót...

De a kérdés nem a mennyi, hanem a hozzáállás. Azért szar a helyzet, mert magyarországon a "csak én vagyok, más le van szarva" szidrómában élnek az emberek. És ha ezt valaki megsérti a dögöljön meg. A magyarországi közlekedés mentális problémával küzd, nem anyagiakkal.

tudos77 2009.01.17. 19:25:06

@isti86:

Kis barátom, a szövegértelmezés nem egy tárgy, tehát a "lenne olyanod" kifejezés használatát kerüld el.

Szerinted miről szól ezt a cikk? Gondolom te annyit vettél le belőle, hogy aki gazdag az járjon autóval, mert az egy luxuskiadás.

Már ez a megállapítás is baromság. A közgazdasági fejtegetés pedig egy röhej.

Az autó nem luxus, hanem alternatíva. Számolni kell, mérlegeli és eldönteni, hogy fenntartsa-e az ember. A posztíró nagy agyával arra jutott, hogy akinek felesleges pénze van (gazdag), csak az vegyen autót, mivel luxuskiadás, viszi a pénzt, kispénzűnekne is gondoljanak rá.

Ez baromság.
Ezen az alapon a cégautó is luxus, a hulye vállalat inkább bkv-n járatná a dolgozóit, az jobban megéri. Na persze.
Csinált valami kis excel táblát, noha az autó 1 km-re jutó összköltségének számításával könyvtárnyi szakirodalom foglalkozik (a netes is van jónéhány oldal) és jól bebizonyította az állítását. Szerinte.

Én meg erre leírtam, autózni nem luxus, hanem alternatíva. Bele kell számítani a megtakarított időt. Xy Kft. sem azért tart cégautót mert nem éri meg. Belekalkulálják a dolgozó idejét is és megéri.

A kispénzű ember is ezt csinálja. Ha a fodrász azalatt az egy óra alatt, amit a tömegközlekedéssel veszít még megcsinál két vendéget, máris másként néz ki az egyenlet. Vagy az anyuka ha ezt az időt a gyerekeivel tölti és azok nem a Mónikát nézik, még anyuci nincs otthon, akkor esetleg ember lesz belőlük és nem én fogom a segélyüket kiadózni. Arról nem is szólva, hogy jólkereső emberként majd támogatják az anyjukat később. Ezt hogy rakod be az excel táblába?

Na, akkor ezt szövegértelmezd.

laccc 2009.01.17. 19:27:12

Mekkora egy hülyefasz aki ezt írta ... Kicsit ráérsz nem?

KopaszMercis 2009.01.17. 19:28:51

@tudos77:
Azt ugye tudod, hogy nem te dontod el, hogy valami luxus-e vagy sem?
Az arrugalmassaga donti el kistestverem, es az auto biza mindenhol luxus...

Ojjektiv.. tudomany. Mit sauce?

Eztet tudod szovegertelmezni professzor?

Krisi 2009.01.17. 19:30:29

@kzol: Szerintem félreértetted a dolgokat. Értelmes ember nem mond olyat, hogy akkor holnaptól mindenki kivétel nélkül autózzon. Itt arról van szó, hogy mindenkinek érdemes kiszámolnia, hogy melyikből jön ki olcsóbban. De ha drágábbra jönne ki az autózás, még akkor is mehet autóval, mert az kényelmesebb, gyorsabb, estébé. Én sehol nem olvastam olyan komment, hogy holnaptól még a szobafestő is járjon busszal a 30 kiló diszperzittel...

Berúgni meg nem autóval kell menni, max. akkor, ha ott alszol :)

Krisi 2009.01.17. 19:33:19

Mármint hogy holnap mindenki kivétel nélkül vuszozzon, csak fáradt vagyok már :)

tudos77 2009.01.17. 19:34:55

@KopaszMercis:

:-)) Nézz már zsíroshajú skodás barátunk.
Süss ki még néhány kolbászt a büfébe és ne okoskodj, mert kibaszott nevetséges vagy.

Unokáink benzine mi? Ezt a segget.

KopaszMercis 2009.01.17. 19:36:24

@tudos77:
Latom sokat gondolsz a jovore.. biztos lottozol is.

Szal... hogy is van ez a luxus joszagokkal.. magyarazd el itt szepen mindenkinek te budos cigany :)

feltételes reflex 2009.01.17. 19:40:19

@kzol:

a sofőrszolgálat, mint az autó fenntartásának járulékos költsége? :)

egy ilyenből már bőven megvan egy sima taxizás. vagy kettő. vagy egy BKV-bérlet árának min. negyede :)

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2009.01.17. 19:41:27

Ezt meg lehetett volna normálisan írni,viszont ilyen formában úgy szar ahogy van,frusztrált
fröcsögés.Nem tudom feltűnt e ,hogy nem csak Budapesten élnek emberek ebben az országban?Meg úgy szimplán,igazgató Úr!ez egy fasság!Ilyen alapon ne vegyél számítógépet mert fél év alatt negyedére esik az ára,menjél könyvtárba netezni!Na?!Jó ötlet?

kzol 2009.01.17. 19:43:24

@Krisi:
Ja, mondd már a Nagykovácsiba, Telkibe, meg Törökbálint Tükörhegyre kiköltözött embereknek, hogy ha jönnek a Csalogány26-ba vacsorázni, akkor van busz, meg bort nem muszáj inni a vacsora mellé, de ha már igen, akkor egy romantikus séta a Vár, ott a Hilton, oszt' majd holnap hazamennek. Vagy megalszanak a Moszkván a buszmegálló fedezékében. Ne vicelj, lsz.

feltételes reflex 2009.01.17. 19:45:14

@KopaszMercis:

kihagytad, h most meg sír a szájuk, mint hitelárosultnak:) valszeg ezek tobzódnak 240 ft-ért is órákig a benzinkútnál.

egyébként is, itt mindenki más hibás, csak ők nem.

te meg jössz itt a levegőszennyezéssel, meg a jövővel, vaze...;)

gramercy (törölt) 2009.01.17. 19:46:52

üzemanyag jövedéki adója + üzemanyag áfája + regadó + súlyadó
ez így összesen idén kb. 700 milliárd

útpénztár és autópálya: 200 milliárd


hol van 500 milliárd forintunk?

tudos77 2009.01.17. 19:46:56

@KopaszMercis:

Legalább a nickedet változtasd már zsíroshajúvegabiciklisre te köcsög ha a jövőről írkálsz:) Nem hiteles így.
Na megyek tankolni unokáim benzinéből, mivel kibaszottul nem éri meg.

Reggie 2009.01.17. 19:50:31

A koolaj elfogyasat mert kene beleszamolni az autozas koltsegeibe?

KopaszMercis 2009.01.17. 19:51:14

@gramercy:
tudos77 munkanelkuli segelyeben... pl.

@tudos77:
Jo en addig unokaid arcara verem a faszom... ;)

steve078 2009.01.17. 19:51:23

Üdvözlök mindenkit Magyarországon!

KopaszMercis 2009.01.17. 19:53:27

@Reggie:
Ha...
Azert fogy el az olaj, mert autozunk
Azert lesz haboru mert elfogy az olaj
Azert lesz ehinseg mert haboru van
Azert lesz kaosz mert ehinseg van
Azert repaznak meg teged mert kaosz van
Azert kell 100 rongyert osszevarratni az anuszod, mert megrepaztak

Akkor hova konyveled a 100 rongyos koltseget?

steve078 2009.01.17. 19:53:39

Az autóban ne fűtsünk,meg éjjel se kapcsoljuk fel a lámpákat,mer akkor is többet fogyaszt!A gumikba meg fújjunk 10Bar nyomást,hogy könnyebben guruljon.
Szánalom...

feltételes reflex 2009.01.17. 19:54:47

@M. Ibrahim Zed:
Egyéb érdekességként meg hozzáfűzném, hogy javarészt azok csinálják a legnagyobb szmogot, akik "fújj, büdös Belváros!" címszóval kivonultak az agglomerációba, reggelenként meg nyelik egymás szmogját a város felé tartó dugókban. (a belvárosiak meg az övékét)

Félreértés ne essék, nem vagyok autó-ellenes. Van itt pár normális autós is még, aki már leírta az érveit pro és kontra. De az idegesít, hogy egyesek a saját orrukon túl max. a slusszkulcsukig látnak el.

Nyugdíjas Szektor 2009.01.17. 19:55:58

@Reggie: Azért mert ma Magyarországon az importált kőolaj kb. 70%-át elközlekedjük, és ez arány folyamatosan nő. Azaz az olaj megfogyatkozása elsődlegesen ezt az iparágat fogja érinteni.

cso zsi 2009.01.17. 20:12:32

@Sofian:
Maradjunk annyiban, hogy olyanról hord össze zöldséget, amiről fogalma sincs.
Még az Antall kormány (rendszerváltás) előtt 88 januárjától kellett mindenkinek adóznia.
SZTK-járulékot mindenkinek kellett fizetnie, és elvileg minden munkaképes dolgozott is. (Ha nem, akkor KMK, azaz közveszélyes munkakerülésért eljárás. Meg is szüntették, hogy az "egyenlőbbek" érdekei ne sérüljenek.)
800-1500 forintos fizetésből egyéb járulékok levonása, mellette a cégtől ugyanúgy vonta a sápot az állam. (Ebből volt az "ingyenes" oktatás, az "ingyenes" gyógykezelés, a "kedvezményes" üdülés, és még sorolhatnám...)
31 éve melózom, de a nyugdíj igen messze van még, és egyre csak emelik a határt, hátha megdöglik a nép, és nem kell kifizetni a járandóságát.
Ez örökség sem lesz, tehát ingyen bevétel az államnak.
Apám-anyám épp belekerült a "rosszul számoltuk a nyugdíja, majd kipótoljuk..." verzióba. Arra várnak évek óta, de szerintem apám már nem éri meg.

Reggie 2009.01.17. 20:13:14

KopaszMercis 2009.01.17. 19:53:27

Tenyleg fogy a koolaj az autozastol. Na nem mondod... Ha nem tunt volna fel, akkor az volt a kerdes, hogy a keszlet fogyasat mert kell pluszban beleszamolni.
Es ha elfogy az olaj miert fognak haboruzni? Azert hogy elfoglaljak a kifogyott olajmezoket?
A kaoszrol mert rogton a buzulas jut eszedbe? Latens buzi vagy csak nem tunt fel neked vagy tudod magadrol csak szimplan tagadod?

Nyugdíjas Szektor 2009.01.17. 19:55:58

Nyilvan fogja erinteni. De az olaj elfogyasa ugyan annyi elonyt jelent mint hatranyt, azaz az olaj dragulasaval no az alternativak iranti igeny es a kutatasokra fejlesztesekre szant osszeg.

halihalo 2009.01.17. 20:22:41

Csak annyit, hogy ha az autózás költségéhez hozzászámítjuk az összes létező költséget, akkor a tömegközlekedéshez is, mivel az sem annyiba kerül senkinek, mint amennyit fizet érte. Az adódból ahhoz is hozzátesznek jócskán, legalább még egyszer annyit.

KopaszMercis 2009.01.17. 20:22:58

@Reggie:
Figyelj inkabb legyen valaki latens buzi, mint en, sem mint latens hetero, mint te =)

Megeccer, ha nem erted az externalia, az implicit, es a netto jelenertek fogalmat, akkor nincsen nagyon mirol beszelgessunk :P

Sofian 2009.01.17. 20:27:54

@halihalo: A te adódból is..és mivel nem utazol vele ezért számodra semmi haszna nincs...vagyis az autózáshoz is hozzá lehetne számolni...:D

Reggie 2009.01.17. 20:29:56

KopaszMercis 2009.01.17. 20:22:58

En ertem ezeket a fogalmakat, gondolom te is. Gondolom akkor azt is tudod, hogy az alternativ megoldasokat akkor fogjak hasznalni, ha megeri, azaz olcsobb lesz. Azzal, hogy sporolnak az uzemanyaggal es kesobb fogy el az is vele jar, hogy kesobb dragul el annyira a benzin, hogy megerje atallni.

KopaszMercis 2009.01.17. 20:31:12

@Reggie:
Ebben igazad van, viszont akkor ezzel alatamasztod az a nezetemet hogy tul olcso a benzin :)

Nyugdíjas Szektor 2009.01.17. 20:32:01

@halihalo: Aki teljes árú BKV vagy Volán jegyet fizet, az nagyjából kifizeti a valós költségeket. A probléma ugyanaz, mint Magyarországon majdnem minden állami rendszernél, hogy a fizetők számához képest jóval nagyobb a "potyautas" valódi használók száma.

Reggie 2009.01.17. 20:32:15

KopaszMercis 2009.01.17. 20:31:12

Ez nem a te nezeted, az enyem is.

cso zsi 2009.01.17. 20:39:41

Biztos mondtam már: 40 éve van bérletem, és 30 éve vezetek szinte minden nap, ennek több mint 90%-át a fővárosban. Mert a munka része a vezetés is.
Napi szinten találkozom a tömegközlekedési járműveken fényes nappal kocsmázó (még csak nem is csöves, hanem a munka után "megérdemelt" sörét fogyasztó) építőipari szakemberekkel, és láttam már összemocskolt Combino-ülést is. Tegnap reggel az Árpád-hídi metrómegálló peronján dohányzó fehérbőrű, jólszituált fiatalembert, aki provokálón kérdezgette az utastársakat, hogy "mitbámúsz, minemteccik???"

Többen leírták már, hogy nem csak városi közlekedésre használják a kocsit, ha már van.
Nekem a 12 liter fogyasztású nagykorú autóval olcsóbb volt egy vidékrejárás oda-vissza, mint vonattal. Asszony, gyerek bepakolásával, és az átszállásra várakozás ideje alatt kocsival megtehető út megfizethetetlen.
A városszéli áruházas bevásárlás nem csak a 10 forinttal olcsóbb párizsit jelenti, hanem azt, hogy a sarki szutyokba csak kenyérért kell menni naponta, míg a többi, ugyanolyan terméket 10-20%-kal olcsóbban kapni meg.
Jelenleg nincs szgk-nk, így jóval drágább lett minden, és kétnaponta kell "komolyabb" kisbevásárlást tartani. Pár napja, amikor a vacsorakészítésnél derült ki, hogy valamiből elfogyott a tartalék is. Irány a sarki CBA, ahol közlik, hogy nincs, mert nem voltak a teszkóban.... Többek közt ezért járunk a két-három metrómegállónyira lévő plázák élelmiszerboltjaiba.
Aztán gyerekért az óvodába, és hazakutyagolni a pakkkal.

KopaszMercis 2009.01.17. 20:40:42

@Reggie:
Akkor viszont tisztaban lehetsz azzal is, hogy a piaci arban az externaliak nem igen szerepelnek a szabad piacon. Tehat ezeket valahogy vagy internalizalni kellene, vagy eltavolodni ettol a technologiatol amilyen gyorsan csak lehet

Tron65 2009.01.17. 20:44:43

Csavarjunk egyet a dolgokon (vagy inkább számoljunk visszafelé):
Most egy vonaljegy ára 290 Ft. A havibérlet 9000 Ft. 1 honapban nagyjából 20 munkanap van (vagy 21, vagy 22).
Vagyis: nap 1 járatot használva 11.600, 2 járatot számolva (egy átszállás) már 23.200 Ft lenne a jegy. Vagyis aki nem bérlettel jár, alapból hülye, valamint az összehasonlítást is a bérlet árával kell végezni. Munkanapokra lebontva ez 410-450 Ft, benzinben 1,9-2 liter.
(Itt megjegyezném, hogy az amortizációt és egyebeket szinte mindenki elfelejti. Az APEH hivatalosan 9 Ft/km amortizációt vesz figyelembe. 2*15km esetén ez 270 Ft. Vagyis benzinre igazándiból már csak 140-180 Ft marad, azaz 0,64-0,81 liter. 30 km-re, Budapesten, forgalomban!!!)
Akkor a konkrét tények:
- Jelenleg kb 15 km-re lakom a munkahelyemtől. 1 átszállással úgy 35 perc alatt érek be, kaputól-kapuig. Ezt képtelenség überelni.
- Korábban 17 km-re laktam, 2 átszállással tudtam bemenni.
Na ez az, ami érdekes:
Mentem autóval, robogóval, BKV-val. 45 percnél kevesebb sose, 65 percnél több nagyon ritkán volt az út. Bármelyik járművel!

maciBp 2009.01.17. 20:50:50

BME hallgató vagyok, hozzászólnék a dolgokhoz.
1. mint hallgató természetesen only BKV, ami tud nagyon-nagyon mocskos lenni, persze ez engem nem aggaszt, de sokakat, meg igen.
2. Ha valaki BKV-t használ nem vesz minden buszra jegyet, ott a bérlet, nem havi, éves, egy éves bérlet 99000 Ft, persze a munkáltató talán el tudja számolni, legalább egy részét, jelen szabályokkal nem vagyok tisztában.
3. Az viszont igaz, hogy egy robogó lényegesen kevesebbet fogyaszt, mint egy autó/fő, DE kényelmetlen főleg ilyen hidegben.

megoldási lehetőség: A probléma a bizalommal van legfőképp (szerintem), hiszen az internet korában minden probléma nélkül fel lehet olyan hálózatot építeni, hogy az autók nagy része tele legyen utassal. Lásd Románia egyes részeit, ahol nem gáz, hogy vkinek nincs autója, de van Karinti:) vagyis, stop, de a stoppos beszáll a benzinbe, így mindenki jól jár. Ezt internetes útvonaltervezőval és regisztrációval kombinálva egész pofás rendszert lehet kialakítani. Csak azt nem tudom, hogy hány % mer beengedni vkit maga mellé, még akkor is, ha mondjuk Sz.Ig.Sz.-t elérhetőséget és hasonlókat kell megadni, vagy akinek van autója egyáltalán akarja-e ilyen módon csökkenteni a költségeit. Vagy inkább marad a matrica (Bocs.)

Remélem ebben előbb vagy utóbb látni fognak fantáziát. (ja és persze a dugók egy része is elkerülhető lenne, hiszen nem szállna mindenki (külön)autóba)

nagyzee 2009.01.17. 20:59:33

@maciBp: nálunk erre itt az oszkar.com/ . _Ebből lehetne valami, de jó kezdés.

isti86 2009.01.17. 21:04:40

@tudos77:
Nyuszómuszó, ha már a megszólításoknál tartunk.

Azt írod, hogy a te óradíjad fedezi a kocsi plusz költségeit. Ezt elfogadom, de ebből mégis hogy következne, hogy egy havi 120-at kereső közalkalmazottnak is megéri? Egy fodrász megtakarított utazási ideje - ami legyen nagylelkűen nap 2 óra - amit bezsebelhetne óradíj formájában, illetve a családdal tölt mégis hogyan fedezi egy autó költségeit? Sehogy. Persze lehet azt mondani, hogy ez akkor is megéri a saját preferenciája alpján, de aztán senki ne hápogjon, ha frankban felvett törlesztőrészlet hirtelen megugrik, és bebukja rosszabb esetben a házat. Értem én, hogy mindenkinek fontos a családdal töltött idő, de nem az egzisztencia kárára. Valóban alternatíva mindenki számára az autó, képzeld a minimálbéresnek is alternatíva a merzsó csak éppen megfizethetlen, nem térül meg. Erről van itt szó, ezen gondolkozz el egy kicsit.

A céges példád is célt tévesztett, egyfelől mert a cégeket mint a racionalitás non-plus ultrájaként állítod be, másrészt mert senki nem vitatta, hogy bizonyos szakmákhoz praktikusabb az autó használata. Azt azért halkan megsúgom tudóskám, hogy a cégek a számításaik során azokat az externiális költségeket nem veszik figyelembe, amit a dízel pöfékelőjük a társadalomank okoz, mivel a jelenlegi gazdasági rendszer nyitott.

neme 2009.01.17. 21:21:53

A 18 éves dizel renaultom eszik 6 litert csucson. Az anyagot meg 180-ért veszem. Ebből következik,hogy a tököm ül fel a cigányszagú buszra fagyoskodni a vonatról nem beszélve. Persze az utasok is tehetnek a tisztaságról.Tisztelt pártunk és kormányunk meg benyalhat a kereszt csontig az utak állapota miatt meg a üzemanyagárba beépitett,de nem alkalmazott járulékok miatt. Vidékről ha menni kell pestre olcsóbb az autó. Bocs!

Nzoltan 2009.01.17. 22:14:36

Én havonta 2-4 e. forintot költök utazásra. Néha bérlet, ami 8+. A többi bicaj. Napközben fele annyi idő alatt jutok el a városban A-ból B-be.

Mikor megkérdezték tőlem, honnan van pénzem kipengetni a lakás árát, visszakérdeztem hány autó van a családban? Mondta kettő. Mondtam nekem egy sincs.

Na, ennyit erről.

autosave 2009.01.17. 22:16:26

szerintem meg személyes szféra a kocsi (belseje), magával viheti az ember, megvárja, pakolhat bele, stb. saját igényszintjének megfelelő tisztaság várja garantáltan. és mindig indulásra kész, nincs akkora függőség idegenektől. és menet közben is nyugodtan lehet telefonálni, nem hallgatja másik 20 ember... háztól házig, stb... soroljam?! :D

= megfizethetetlen dolgok ezek.

Nancsi 2009.01.17. 22:18:46

Elég hülye egyoldalú post ez. Kontra oldalra tegyük már oda:
- Egy BKV jegy egy főt képes hordozni, egy autó többet is.
- Egy BKV jegy az egy főn kívül max 1 táskát képes hordozni (másik kézzel kapaszkodsz), egy autó akár mázsákat.
Most egyéb kényelmi, stb eltéréseket inkább hagyjuk. Vannak igénytelen emberek, akik szerint a BKV kényelmes.
A karbantartási költségekkel meg szembeállíthatjuk hogy egy késő BKV jármű miatt 1x sikerült úgy megfáznom, hogy 2 hétig az ágyat nyomtam. Ez ugye vállalkozónak az simán 2 hét bevétel kiesés, plusz bukott szerzősédek, stb. Szóval az ember karbantartása is pénzbe kerül, és ha BKVzik akkor valszínűleg többe (TBCs hajléktalanok, egyéb járványok melegágya, stb).

Nancsi 2009.01.17. 22:24:32

isti86 2009.01.17. 21:04:40
"Egy fodrász megtakarított utazási ideje - ami legyen nagylelkűen nap 2 óra - amit bezsebelhetne óradíj formájában, illetve a családdal tölt mégis hogyan fedezi egy autó költségeit? Sehogy. Persze lehet azt mondani, hogy ez akkor is megéri a saját preferenciája alpján, de aztán senki ne hápogjon, ha frankban felvett törlesztőrészlet hirtelen megugrik, és bebukja rosszabb esetben a házat."
Ez nem foglalkozás függő dolog, azon nyugodtan lehet háborogni, hogy a tőke megintcsak talált 1 frankó módot a termelők javainak lenyúlására, lásd OTP múlt heti nyilatkozata: Devizahitel, kicsit megrángatják a cél deviza árfolyamát, mikor legrosszabb, akkor kényszerítnek arra, hogy fizesd vissza, persze mi másból, hitelből, másik devizanemen, forintban már 1.5x annyit ér, és kezdődik az egész folyamat előről. Hihető hogy ez véletlenül van így, és nem csak a már meglévő anyagi javakat akarják lenyúlni.

Krisi 2009.01.17. 22:44:36

@Nancsi:
"Vannak igénytelen emberek, akik szerint a BKV kényelmes."

Na ezen jót röhögtem :) Nyilván nem egy seggmaszírozós bőrülés, de nekem teljesen mindegy, hogy min ülök, ha az nem szögesdrót. Úgy látszik Te is utoljára a fapados 47-esen utaztál. Bírom az ilyeneket, akik tv-ben láttak legutóbb tömegközlekedést, és úgy edukálnak. Nem azt mondom, hogy ötcsillag, de azért nem érzem magamat amiatt szar embernek, hogy néha buszozok...
Amúgy irigyellek, úgy látszik valami nemes családból származhatsz :)

A megfázáshoz meg gratulálok, tudod feltalálták őseink a ruhát, amit magadra kell venni, és akkor nem fázol. Hasonlattal élve: ha nem tudsz úszni, az sem a víz hibája"

doralaci 2009.01.17. 23:08:54

@isti86:

sohasem szoktam mások vitájába beleszólni, de te olyan hülyeségeket írsz, hogy az fizikai fájdalmat okozott nekem. ezért középiskolai gazdaságtan tanárként be kell, hogy húzzak egy egyest.
externiális? - talán externális
nyitott gazdasági rendszer? - hogy jön ez ebbe a szövegösszefüggésbe? ennyi erővel azt is írhattad volna, hogy Bernoulli egyenlet, nagyjából ugyanannyira van összefüggésben az általad leírtakkal, mint a nygr.
a diákjaimnak mindig azt mondom: soha ne használj olyan kifejezéseket, amit nem, vagy nem pontosan ismersz, ha valamihez nem értesz ahhoz, pedig ne szólj hozzá, főleg ne magad hozzáértőnek feltüntetve! neked is ezt javasolnám.

Reggie 2009.01.17. 23:12:10

KopaszMercis 2009.01.17. 20:40:42

Ehhez torvenyi megoldas kene, de arra meg a lobby hat, ugyhogy konkretan ebben az iparagban en eleg pesszimista vagyok. Ezzel kapcsolatban van egy jo kis film a cime Who Killed The Electric Car. Erdemes megnezni, ha kell odaadom.

Reggie 2009.01.17. 23:17:54

Krisi 2009.01.17. 22:44:36

En a fapados 47-es vilit jobban szerettem mint a mostani volvo buszokat

autosave 2009.01.17. 22:16:26

szerintem megfizethetoek, max kurva draga.

Krisi 2009.01.17. 23:17:58

Ha meg már mindenki felhozza a saját példáját, akkor én is kinyilatkoztatok:

Minden hétköznap meglátogatom szeretett felsőoktatási intézményemet, ami kb. 9 km-re van otthonomtól. Ezt a távot még ebben a szutyok időben is biciklivel teszem meg.
Az előnyei röviden: Gyros. Mármint gyorsabb az autónál, mivel mint a többség, én is a reggeli csúcsban megyek és a délutáni csúcsban jövök haza, ekkor az autó elvérzik. BKV szintén nem ellenfél időben, ráadásul utálom is.
Árban mindent visz, ha gyalogolnék, csak az lenne kevesebb. De ha azt akarjátok, hogy pontosan írjam le, akkor íme: Maga a gép most úgy nagyjából 30ezerben van nekem (komám adott egy régi vasat, azt kellett csak felújítani), de ez sem egy év alatt jött össze, hanem hosszabb idő volt. De ha nagyon durván nézzük, akkor sem több a havi díj 2000 forintnál, és ebben már benne vannak a plusz járulékos költségek is, mint pl. elemek a lámpákba, vagy akár egy esetleges alkatrészcsere is. (érdekesség, hogy egy régi országútival járkálok, és szeptember óta nem volt defektem, szóval az sem igaz, hogy a szar utak tönkreteszik a gépet, még csak 8-asom sincs a kerékben).

De ez még mind a leszarom kategória (mármint a sebesség és az ár), az igazi előny az az életérzés. Erre mondja a mászterkárd reklám is, hogy "priceless". Szeretek közlekedni, a szabadság netovábbja, ahogy megyek a városi harcban, és "megrakom nyélen", elhúzok az araszolgató autók mellett, stb. Nem várakozok a dugóban, nem dörgölőzik hozzám nyáron az izzadtságszagú etnikum az ujjatlan pólójával, nem jön hozzám kéregetni a csöves ("hallod, aggyámá esszázast tesó!"), nem buzerál a szekuritis, ezek nekem kimaradnak.

Lehet mondani, hogy időjárásfüggő, de szerintem nem az. 2009-et írunk: vízálló kabát, többrétegű öltözködés, ízületmelegítők, hogy ne legyek 30 évesen élő front előrejelző, minden simán megoldható. A felesleges cuccot meg megérkezéskor leadom az ingyenes ruhatárban, éskész.
És nem utolsó sorban a városi bringások elég összetartóak, ha lenne bármi gond, akkor segítenek, plusz jó kis események/bulik is vannak, estébé.

Nade abba is hagyom az ömlengést, a végén még azt hihetné bárki, hogy mindenkit biciklizésre akarok buzdítani - mondjuk tényleg :)

De mielőtt még valaki elkezdené nekem taglalni, hogy "és hogyan szállítom a 30 kiló diszperzitet?" vagy hogy "hogyan viszem a három kölköt oviba?", illetve hogy "hogyan járok be biciklivel Szecsőről?", hát azt válaszolom, hogy nyilván nem biciklivel, mert nem mindenkinek megoldás. Aki azt mondja, hogy mindenki biciklizzen az sem normális. Én csak azt javaslom, hogy nem ártana közlekedési alternatívaként tekinteni rá - persze csak akinek szóba jöhet.
Nekem ez a legjobb, pusztán ennyi. Ezzel ti is jól jártok, mert ugye egy autóval kevesebb pöfékel előttetek a dugóban/ egy emberrel kevesebb aszalódik a buszon.

B.GY. 2009.01.17. 23:39:00

Egyszer kérdeztem egy haveromtól,hogy miért nem szokik le a dohányzásról.Azt mondta:Mert szeretek cigizni.Na én meg szeretek vezetni.Aki az Oktogonnál lakik annak elhiszem,hogy olcsóbb a bkv.Én a 17.kerületben lakom és a 10.ben dolgozom.(Ez napi 20 km.)3 buszra kellene átszállnom.A párom is arra dolgozik ahol én,így ketten megyünk kocsival.2 bérlet ára 18000 forint,a benzin havonta meg kb.12000.Ja és spórolunk az idővel is jócskán.Vasárnap meg anyósékhoz járunk 160 km.oda-vissza.Volánbusszal 2-szer annyi volna az út összegben is,meg időben is.Mávról ne is beszéljünk.Na meg akkor jövünk-megyünk mikor kedvünk van.Ja és anyós csomagol egy csomó kaját:)Nem hiteles autóm van,hanem egy 16 éves Opel.Ha meg nem lenne autóm,akkor unatkoznék:)Nézhetném a szappanoperákat a tv.-ben:)A belvárosban meg nem láttok engem kocsival,se bkv.val mert nincsen ott dolgom hála az égnek.Remélem nem is lesz sokáig.

Advanced Flight 2009.01.17. 23:56:10

@KopaszMercis:

Te tkp. milyen alapon kéred számon a jövőt bárkin is, amikor magad ismerted el pár hozzászólással előbb, hogy kocsival jársz, méghozzá valami jó kis szennyező, öreg csotrogánnyal, hmmm?
Attól, hogy ocsmány módon fröcsögsz és káromkodsz, még nem lesz igazad, plusz kissé nevetséges is ez a nagy közgazdasági "hozzáértés" a részedről...mintha egy csimpánz újságot olvasna:-)

KopaszMercis 2009.01.18. 00:03:46

@Reggie:
Mar vagy 3 eve lattam es csinaltam belole kulon kiseloadast, ha kellenek a szlajdok odaadom :)

Bambano 2009.01.18. 00:07:38

@KopaszMercis: minek is vennék lupót vagy hibridet? A hibrid az én vezetési szokásaim szerint legalább annyira koszos, ha nem koszosabb, mint a gyalog benzines.

Mi abban a nem hiteles, hogy azt mondtam, nekem 75 forintra jön ki egy km? Ez eléggé magas szám ahhoz, hogy hihető legyen.

Ha én nem égethetem el a gyerekem elől a benzint, akkor a gyerekem se égetheti el az ő gyerekei elől, és így tovább, ergo a benzin alapanyaga a földben marad.

Nem látom, mi a konkrét problémád.

KopaszMercis 2009.01.18. 00:08:58

@Krisi:
Bar egyet ertek veled es szimpi a hozzaallasod de azert megneznelek ahogy 12 oranyi melo utan, aznap ugye masodszor attekeresz ugy cakkunpakk a rozsadombon :)

@Advanced Flight:
Latom "nem az a baj, hogy szennyezik a kornyezetet, vagy hogy autoval jarnak, hanem az, hogy ezt demagog modon teljesen kihagyjak az egyenletbol" gondolat egy pottyet magasra sikeredett neked.
Elarulnad, hogy mire fel kritizalod az en kozgazdasagtani "felkeszuletlensegemet"? Vagy aszondta a Zapukad, ha nagyon nagyon besauce a Zinterneten akkor meno csako lehetel te is, es elhitted?

KopaszMercis 2009.01.18. 00:11:55

@Bambano:
Az, hogy nem a 75 forint a lenyeg, amit anyagilag kiszamoltal, vagy egy csomo externalia ami szinten koltseg, pl a gyerekeidnek, ezert nem a 75 forint alapjan kene donteni abban hogy tomegkozlekdsz e vagy sem, hanem hasznalni kene az agyad, es nem pazarolni.

Es valoban a szutykos kis kolykeidnek sincsen erkolcsi alapja pazarolni ahogyan senkinek sincsen.

Reggie 2009.01.18. 01:53:08

En azert pazarlok, hogy elfogyjon az olaj es kozelebb keruljon az uj technologia:)

kzol 2009.01.18. 06:15:52

Nzoltan 2009.01.17. 22:14:36

Én meg egy csomó embert ismerek, akinek háza van Budán és több autó áll a mélygarázsában, érdekes módon mind ki van fizetve. Nincs szoros korreláció az ingatlan- és az autótulajdonlás között. Az, hogy Neked lakásod van, de autód nincs, egész egyszerűen annyit jelent, hogy autóra nem futja, persze lehet ezt fasza marketingszöveggel is eladni.

Nzoltan 2009.01.18. 08:05:13

@kzol: Az átlagembereknél van. Az nem általános, hogy van egy-kétszáz milliód csak házra, húsz-ötven meg kocsira. A cikk nem is róluk szól.

Bár nekem is van ilyen ismerősőm, lány létére ő is bicajozik.:)

Secnir 2009.01.18. 08:07:54

hát, SilentSound, végigolvastam a cikket is, és a kommenteket is.
A gond többszörös.
1. a fenti majd 300 kommentelő nem tud szövegértelmezni, és téged szid Rosszqtya helyett. ált.isk.5. osztály, magyar elégtelen. leülhet :)

2. az excel tábla jó, de hiányos. nagyon.

3. Rosszqtya több dolgot nem vesz figyelembe, mint ahogyan a kommentelők 90%-a sem: ez a cikk kifejezetten pestre érvényes. ez kb 2.8m embert jelent. a többiekre nem.

4. "Hát nem mondom...
Miért autózik, akinek nem telik rá!?"

mert ismerek olyan családokat, akiknek ugyan nem telik rá, mégis az autó jelenti az egyetlen kapcsot a külvilággal. autó nélkül halottak lennének (2 gyerek iskolába nap mint nap, anyuka dolgozik, apuka munkanélküliként állást keres - hitel hitel hátán), mert persze vidéken a BKV mint olyan, nem létezik. vannak a környéken falvak (pesttől 50km!) ahol jó, ha egy nap 3 db busz jár. és az sem körbe, hanem csak egyetlen megállóba.

Donor 2009.01.18. 09:43:53

@WUT: Én rendes gyerek vagyok, ki szoktam engedni a buszt is meg a tragacsokat is ha a forgalmi helyzet úgy adja magát, csak ilyenkor reflexből megy már a belső keringetés.

Donor 2009.01.18. 09:46:48

@feltételes reflex: Nekem egy taxis magyarázta hogy felesleges a kocsi mert taxival olcsóbb, én csak bólogattam :)
Nyilván ha keveset használja az ember a kocsit akkor olcsóbb a taxi, de évi 20ezer km esetén már egyértelmü a saját kocsi előnye.

Donor 2009.01.18. 09:49:33

@Krisi: Igen :) olyankor az asszony vezet :D meg különben is részegen nem mindegy hol alszol? Kocsiban sokkal kényelmesebb mint az árok partján :))

Donor 2009.01.18. 09:51:14

@Krisi: Aluból nem csinálnak tankot, mert azt marja a benzin. Műanyagból és acéllemezből gyártanak csak. De rozsdásodni nem fog mert le van festve belülről is.

Donor 2009.01.18. 10:03:49

@KopaszMercis: Ne gyere ezzel a környezetvédő baromsággal. Nem az unokáimé a benzin csak ha kifizetik, amit én fizetek ki az az enyém.
Amúgy meg ha igazán környezet védő vagy akkor felakasztod magad, hiszen a föld legnagyobb problémája a túlnépesedés.

Donor 2009.01.18. 10:14:47

@movhu: Aztán megkéreztek egy boldog embert hogy mitől boldog. Ő meg azt válaszolta hogy azért mert nem kell ilyen hülyeségekkel foglalkoznia :)
Ez is csak egy tanmese, de elég sok gazdag embernek dolgoztam...és rájöttem hogy NEM akarok gazdag lenni. Egyikük sem boldok!
Még a nyugdíjas postásunknak is jobb élete van mint a legtöbb gazdag embernek.

Szóval én megelégszem annyi pénzzel hogy legyen mindig kaja, lakás, fűtés, víz, villany, internet és ne kelljen BKV-val közlekednem :D

Rousboy 2009.01.18. 10:23:50

A postoló meg kikiáltja magát annak a személynek, akinek van pénze autóra.
Ez a kérdés nem ennyire egyszerű, relatív dolog kinek mire van pénze. Általában arra, amire hagyunk.

Sokan sajna nem számolnak az autó fenntartási költségével, kiszámolják forintra, hogy mennyi törlesztőt tudnak kb. bevállalni. Nekem most nincs hitelem az autón, se máson, de maximálisan 10%át költeném a fizetésemnek, bevételeimnek ilyen jellegű kiadásra. Nem érdekel ha nem 3-4 millás, hanem csak 1.5 millás autóval járok, az se hogy ez sok ember számára a státusszimbólum. Emellett inkább elmegyek évbe 2x 2hétre sielni, nyaralni és nem hűtőtáskában viszem a soproni ászokat a tengerpartra a horvátoknál, csak hogy
elmondhassam itthon, hogy ott voltam.
És autózok, mert szeretem az autóm, szeretek kényelmesen utazni. Sokat jártam mávval(Veszprém-Miskolc), BKV és abszolut megértem, egyetértek azokkal, akik szidják a színvonalat.
Mint másoktól is olvastam sokan anyagi okokkal is alátámasztják a számítást, miért is jobb autóval járni, amellett hogy vannak akik tényleg szeretnek vezetni, köztük én is.

Sorban állni a 6 Ft-al drágább benzinért tényleg kicsinyes dolog, láttam én is Zuglóban, ahogy öli egymást a nép a kúton este, nem is értettem mivan, mert én csak két heinekenért szaladtam (volna) be az esti lazításhoz. Valószínűleg a birkaeffektus is érvényesült, amit már többször megfigyeltem.

Donor 2009.01.18. 10:30:52

@Reggie: Bizony. Éppen ezért nem hirtelen fog kifogyni, hanem csak azt vesszük észre hogy egyre drágább, és a végén áttérünk másra.

Értelmes országokban ezért költenek sokat az alternatívákra, hogy legyen alternatíva mire ez bekövetkezik, a csóró országok pedig megszívták, vagy lehet hogy boldogabbak lesznek, mert amíg nem találkoztak az Európaiakkal teljesen jól elvoltak eddig is :)

Huf 2009.01.18. 10:37:15

No, akkor itt egy vidéken lakó/Pesten dolgozó 3 fős csapat költsége (erre nem jó a táblázat, így számolgassunk):

Szóval 3-an lakunk vidéken, s dolgozunk Pesten (nem azért vettünk itt házat mert "jobb a levegő", hanem mert az árból Pesten max. garázsra futotta volna - Budát felejtsük is el...).

Szóval nálunk a néha, de egyre gyakrabban emlegetett "car pooling" rendszer használatos. Ketten egy kerületben dolgozunk (Belváros), egy fő egy északiban (Újpest).
Kettőnknek fizeti a cég a Volán (vonat nincs) bérlet árának 80%-át, egyikünk magáncég alkalmazottja; ő örül ha fizetést kap időben. BKV bérletet csak egyikünknek térítik, és csak 50%-ban.
Tehát tömegközlekedéshez mindhármunknak szüksége lenne fejenként 1 db. Volán, és 1 db. BKV bérletre.

Költségek tömegközlekedve 100 km-re, (lakhely-munkahely távolság X2) a napi bejárásban (nem fillérre pontos mert fejből nem tudom az aktuálisat):
-2X 6.000.-Ft kedvezményesen Volán bérletre(ennyi az önrész a két 80%-ban térített Volán bérletből)
-1X 27.000.-Ft Volán teljes árú bérletre
-1X 4.500.-Ft kedvezményes BKV bérletre (akinek 50%-ot térít a cég)
-2X 9.000.-Ft teljes árú BKV bérletre

Összesen: 61.500.-Ft

Gépkocsival közlekedve a kiadások ugyanilyen vonatkozásban (az autó egyébként is adott mert szükség van rá, így biztosítást, stb. nem számolok, mert ha állna is fizetni kellene):

-kb. 30.000.-Ft üzemanyagköltség (Fiat Panda 1.1 benzines, és Skoda 1.4 -füstölgő- TDI átlagfogyasztása)
-1X 4.500.-Ft BKV bérletre (akinek a felét fizetik)
-1X 5.200.-Ft két 10 darabos gyűjtőjegyre
-4.200.-Ft autópályadíj

Összesen: 43.900.-Ft.

Azt hiszem érthető miért járunk kocsival. Már két főnek is megérné, nem háromnak.

(Kiegészítés a kocsihoz: parkolásért Újpesten még nem kell fizetni, ott ahol a kocsi napközben áll. BKV azért van benne így is, mert délután nem jön be akinél a kocsi van értünk a Belvárosba, hanem mi megyünk ki Újpestre, és onnan haza - reggel még megéri idő/költség szempontjából, délutáni dugóban már nem.)

A kalkulációban azért szerepel két kocsi, mert havonta mindig váltjuk - fele annyi így az egy autóra eső amortizáció, futásteljesítmény. Azért kettő és nem három kocsi, mert a harmadik utasunknak nincs autója.

Gondolom nem okoz nehézséget kiszámolni mennyi esik egy főre, és nálunk miért a kocsi a választott alternatíva. Lehet érte utálni, hogy "rohadékok, ide járnak az orrunk alá füstölni", stb., de még hozzáteszem, hogy kb. 10-15 kilométert (becslés) tesz meg az autó Bp. területén, a többi autópálya - így főleg a pálya mellett lakó méreg(mérges)zöldek tüdejét gyilkoljuk vele. Szóval, nyugodtan lehet ránk köpködni, és mondani, hogy miért nem kerékpárral járunk...:DDD

Herman 2009.01.18. 12:04:17

Vicces egy poszt....de tanulságos.

A primitív pórnép együgyűsége nem ismer határokat...

nagyzee 2009.01.18. 12:17:53

Néha én is szívom a fogamat, és úgy érzem, hülye voltam, amikor új autót vettem. A részleteket még mindig fizetem, és az összes eddigi kiadásomat (induló vételár, részletek, biztosítások, műszakik költségek..) figyelembe véve a benzinköltségen felül minden egyes kilométer 85Ft-ba került! Szóval 85Ft+benzin fizetek azért, hogy autó legyen a seggem alatt... durva. Ha évi 10ezer km-rel kalkulálok, egyenesen rémisztő. És ha kiszámolom, bőven megérné tényleg az évi 1-2 nagy utazás alkalmára autót bérelni, a sürgős melókat pedig pl taxival intézni. Az viszont tény, hogy a saját autó kényelmes, és a lustáknak ez való. Használtat venni meg ebben az országban hatalmas lutri, úgyhogy maradt az új... ha ki lesz fizetve egyszer, akkor már talán jobb lesz a mérlegem a költségek terén, de addig még ez egy rémálom.

Krisi 2009.01.18. 12:24:39

@KopaszMercis: Na igen, ezért írtam oda az utolsó bekezdést :)

@Donor: Ezt a pénz - boldogság összefüggést már én is kifejtetem sok embernek, de sokan emiatt teljesen hülyének néznek, hogy nem akarok gazdag lenni. Vagy egyszerűen azt mondogatják, hogy ezt csak bemesélem magamnak és a lelkem mélyén én is milliárdos akarok lenni. Pedig nem. Persze éhen sem akarok halni, de köszönöm jól megvagyok 200 milliós lakás és 50 milliós autó nélkül is :)

Meg különben is, miért vennék autót, amikor ott a motor? Élményben sokkal jobb, ha meg cuccot kell vinni, akkor elkérem jóanyámtól a kocsit :)

@Huf: Mérnem jártok kerékpárral, fúj, (köpp) :DD

foolproof 2009.01.18. 13:14:03

@KopaszMercis: Na ezert tart itt az orszag, hogy meg a nickname-knek sem lehet hinni! Kopszmercis=egyesgolftulaj, hova fajul ez avilag, keremszepen!

killerkaller 2009.01.18. 15:22:06

KIZS 2009.01.17. 18:06:47
Te egy fiskálisszemléletű, antiszociális fasz vagy. Persze valószínűleg se anyád, se apád nincsen, akik tisztességben őszültek meg, és emiatt valszeg a memóriáddal is óriási bajok vannak.
Vegyél már be valamit! Az se baj, ha húsból van, de az se a nagyot szól és szétbassza azt a hülye dinnyét , amit a fejednek mondanak.

killerkaller 2009.01.18. 15:38:25

@kzol: Hogy Te mekkora egoista vagy!!!

cso zsi 2009.01.18. 15:57:57

@Huf: "Lehet érte utálni, hogy "rohadékok, ide járnak az orrunk alá füstölni", stb., de még hozzáteszem, hogy kb. 10-15 kilométert (becslés) tesz meg az autó Bp. területén, a többi autópálya - így főleg a pálya mellett lakó méreg(mérges)zöldek tüdejét gyilkoljuk vele. Szóval, nyugodtan lehet ránk köpködni, és mondani, hogy miért nem kerékpárral járunk...:DDD"
Autópálya esetén a zajterhelés a fő probléma, városban a dugóban araszolgatás közbeni nem kellően elégetett üzemanyag szennyez. Ahol hagyják haladni az autókat, jóval kisebb a szennyezés, mint ahol kényszerítik a lassú cammogásra.
Autópályán csak a túlságosan magas sebességnél van drasztikusan nagyobb környezetterhelés, de a 170 fölött hajtó prémiummárkák tulajait ez sem érdekli.

feltételes reflex 2009.01.18. 18:34:58

@Donor:

Nem is arról volt szó, hogy egyáltalán soha senki semmilyen körülmények között ne használjon autót.
De ennek megértése, úgy látszik, itt pár kommentelőnek nehézséget okoz.

feltételes reflex 2009.01.18. 18:39:20

Egyébként nem tudom, ki vette észre, hogy nálunk sokkal gazdagabbnak tartott országokban (pl. Hollandia) nem ciki, hogy az embereknek még 50 éves korukban sincs autójuk. Biciklivel, gyalog, vagy vonattal járnak, a tömegközlekedésre valódi szolgáltatásként tekintenek. (És most ne jöjjön senki azzal hogy igen, de ott van normális tömegközlekedés, mert kinevetem. Nincs. Amszterdamban összetennék a két kezüket, ha legalább a metrójuk olyan tiszta lenne, mint a pesti,vagy bármelyik földfelszíni járatuk olyan sűrűséggel járna, mint itt egy Rákosakármi-Belváros járat, a 7-es busz vonaláról nem is beszélve)
A bicikliutakról pedig ne papoljon olyan, aki a volán mögül rendszeresen anyázza a bicajost.
Leszögezném, hogy nem minden autós hülye, és van hülye bicajos is, de ettől függetlenül a tény még mindig az, hogy Budapesten ma még mindig csak az autósok miatt ér fel egy-egy tekerés a legdurvább adrenalin-sokkal.

bár ez itt most lehet, hogy off volt...

Mylady 2009.01.18. 20:11:58

acsa77 2009.01.17. 14:05:28
"A BMV-n meg az a helyzet, hogy az emberek 95%-nak tényleg kidobott idő (mint az autósnak) az utazás, mert csak zombiként bambulnak maguk elé negyed órákat, miközben 3 évnyi BKV-n töltött napi 1-2 óra alatt egy komplett új szakmát vagy nyelvet lehet megtanulni, vagy egy szinttel képzettebbé válni, vagy egy klassz regényt olvasni, vagy videojátékozni vagy tudomisén."

Ez nagyon szépen hangzik. Elméletben. A gyakorlat:
- sötét van (nézzél szét a 3as metrón)
- nem tudsz leülni, mert tömeg van (egyik kezedben a táska, másikkal kapaszkodsz - hova teszed a tételeket, könyvet, videojátékot?)
- nehéz koncentrálni, amikor a lehető legidétlenebb beszélgetéseket kell végighallgatnod
- ha a közel 1órás utat 3-4 különböző járművön vagy kénytelen eltölteni, azaz kb 5-10 percenként át kell szállnod, akkor mire belemerülnél, pont le kell szállnod
- reggel 7kor, mikor még alszol, illetve egy fárasztó nap után, mikor már csak bambulni van erőd, nem biztos, hogy pl szavakat tudsz magolni útközben.

Két nyelvvizsgát, egy felvételit és egy részidős egyetemi képzést csináltam meg munka mellett. Nemnagyon sikerült útközben tanulnom.

Perillustris 2009.01.18. 20:16:13

@feltételes reflex: Dehogy OFF. A "hülye bicajos" kifejezés mindig ON. :)

B.GY. 2009.01.18. 21:25:34

Honnan lehet megismerni a sikertelen embert?30 éven túl van és bkv-val jár:)Ez egy vicc,ne vegyétek komolyan!

Krisi 2009.01.18. 21:40:48

@B.GY.: Én nem veszem, de valaki tényleg komolyan gondolja - ő jár 10éves hitelre vett új autóval :(

feltételes reflex 2009.01.18. 22:16:00

@B.GY.:

tekintve, hogy még jogsim sincs, azt hiszem, én még meg sem születtem :)

randomuser1 2009.01.19. 11:38:19

Rosszqtya témaindító gondolatával élve, minek autózik az, akinek nem telik mellé bérletre???

Rav Antal 2009.01.19. 13:36:24

No akkor összefoglalom:

Van két asztmás gyerekem, azokat el kell vinni az óvodába, az egy megálló, kellene egy jegy. Aztán mégegy, hogy hazamenjek a kocsiért, meg a tüdőrákos feleségemért, akit kezelésre kell vinnem. Itt is megspóroltam 6 jegyet. Délután felszedem a családot, beugrunk a gyógyszertárba a gyógyszerekért (50e/hó), aztán kimegyünk az agglomerációba bevásárolni (itt már hatvanezer jegyet spórolok, nem is beszélve, hogy ötszázezer órát kellene fűtetlen, koszos, rablóbandákat hivatalból szállító bkv járművekkel utaznom).

Este még leugrok gyúrni a szomszéd utcába (2 jegy, mert át is kell szállnom!)

Egy V8-as amerikai vasam van, mert imádom, és a kényelem minden pénzt megér!

Sofian 2009.01.19. 18:16:45

@Rav Antal: Aha..szóval aki BKV-zik az rabló,hajléktalan,ill csóró köcsög. A BKV minden busza mocskos, szakadt, tele van hányva stb.

Hány percet töltöttél az utóbbi egy évben BKV-n?

Ha gyúrni jársz a szomszéd utcába, miért nem sétálsz el odáig?

Kérlek gondolkozz mielőtt írsz!

Rav Antal 2009.01.19. 18:51:55

@Sofian: Wikipédia, irónia szócikk. Megvan?

Sofian 2009.01.19. 19:04:07

@Rav Antal: Mea Culpa..Mea Culpa......
Simán elhittem.... :D

Steerio 2009.01.20. 18:21:46

@kzol: "Ha nem lenne kocsim, akkor kb folyamatosan tehertaxiztathatnám a cuccot."

Gondolatmeneted helyes lenne, ha egész életedben építkeznél. Remélem, ez nem így van, és egyszer elkészül az a ház.

Szóval ha az autó mondjuk 5 millióba kerül (nem tudom, mivel szállítod az építőanyagot, gondolom nem Trabanttal), meg még öt év alatt újabb 5 milliót költesz rá, akkor már 10 gurigát spórolsz, ha nincs neked. Ebből elég sok tehertaxizásra telik és még bőségesen marad is.

Csak a tisztánlátás végett.

Az ötmilliós dolgot innen vettem: www.fn.hu/auto/20080115/t_ev_alatt_5/

fingerbangs 2010.05.24. 15:23:08

megnéztem neked, innen rendeltem az olajat: www.autoolaj.hu












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása