Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

A négy karika mentesít a KRESZ alól?

2009.02.06. 10:10 :: SilentSound

A Margit hídon és közvetlen környékén azért sem tanácsos balesetbe keveredni, mert pillanatok alatt megbénítható ezzel a belváros. Ennek ellenére a keskeny sávok miatt rendszeresek a necces helyzetek, a blogon is volt már ilyen érdekes szituációról szóló sztori. Sőt, van, aki úgy gondolja, hogy simán megfordulhat kedvenc felújításra szoruló hidunkon. Ethan, aki nem akar sztereotíp lenni, ezúttal az anyagi kárt megúszta, de ez leginkább csak a jó reflexein múlott.

Általában elég preventíven vezetek, ami abban nyilvánul meg hogy nem szokott balesetem, vagy gondom lenni az utakon. Mondom ezt annak ellenére, hogy naponta használom a kocsim a zsúfolt belvárosban. Természetesen naponta 2x-3x megesik, hogy valamilyen önjelölt városi "Schumi", vagy "nagyon sietős és sürgős dolgot intéző egyén" szabálytalanul bevág/előz, vagy türelmetlenkedik.

Eljutottam oda, hogy ilyenkor nem idegesít. De tényleg nem, ugyanis naponta ennyi alkalommal nem akarok kikelni magamból. Rosszat tenne az idegrendszernek, és nem érzem feladatomnak hogy megpróbáljam nevelni a rosszul közlekedő "népet". Helyette türelmesen hagyom elmenni/kikerülni, rontsa máshol a levegőt és szedjen Xanax-ot.

De miért is írok? A történet abszolút friss élmény (kb. fél óra) és még az én zsebemben is kinyílt a bicska. Történt ugyanis egy olyan jelenet, amire nem tudsz felkészülni. Képzeld el hogy a Margid híd budai oldalán haladsz rá a hídra, szabályosan a sávodban. Minden OKé, rádiót hallgatsz, laza esti vezetés. Egyszer csak egy szürke vadi új Audi A6 a külső sávból úgy gondolja, hogy nem várja meg, hogy az előtte lassan haladó Mazda majd átérjen a hídon, de még azt sem hogy tiszta legyen a szomszéd sáv ahol közlekedek én és még jóhénány autós.

Se index, se semmi féle jelzés és becsapódik az autóm közvetlen orra elé de nem fér be! Megáll keresztben a két sávban, mindezt teszi olyan gyorsan hogy én padlófékkel reagálok annak érdekében hogy ne törjem szét a szép kocsija seggét és ami még fontosabb az enyém elejét. Szerencsére a technika és a reflex megmentett mindenkit, de ez nem neki köszönhető. Menetsebességről nem volt élvezet ilyen gyorsan megállni.

Ha nem én jövök, hanem egy anyuka a gyerekével, aki történetesen nem ilyen kocsiban, nem ilyen reflexekkel üldögél... akkor mi van? Milyen jogon veszélyezteti mások életét? Az egy dolog, ha magát szarrá töri... nem baj. Hiszen felépül (vagy nem), vesz új kocsit, van pénz...stb. De mások életével szerintem SENKINEK nincs joga játszani. Szerencsére baj nem történt. Most. Remélem legközelebb sem lesz, amikor majd mások elé fog bevágni életveszélyesen.

Miért mondom hogy be fog ismét vágni? Mivel volt szerencsénk "együtt" közlekedni még a Váci út egy szakaszán, és ez alatt többször index nélkül váltott sávot, még egy mentőt sem engedett be oldalról... lassítás nélkül elment mellette. Sajnos szomorú hogy hazánkban az ilyen típusú emberek Audi-val járnak, normálisabb helyen téglát raknak, vagy börtönben bútort szerelnek.

Nem akarok sztereotípiákkal jönni, mint például hogy kopasz volt, szőke nő mellette és szürke új Audi. De tény hogy ez mind ráillet a "Tisztelt Úrra". Az ilyen típusú embert mindenkinek ajánlom elkerülni, mivel másokon az életben is úgy átmegy, mint az autókon az utakon. Mivel az motiválja, hogy az "ő dolga fontosabb és sürgősebb, ergo mások és a törvények felett áll". Valószínűleg a vagyonát is így szerezte. Nos, én gratulálok hozzá. Remélem a feleségét, vagy ha van gyerekét nem fogja egy hasonló b*rom összetörni az úton egyszer.

Nektek kedves normális olvasók és autós társak pedig azt ajánlom hogy kerüljétek az LGK-831 szürke Audit és tulajdonosát és legyetek résen mert mindig történhet valami.

131 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó hülye sztereotípia veszélyes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ipari_fostalicska 2009.02.06. 11:14:36

@TH: semmire. cask gondoltam hátha van róla fénykép, de nem.

Ferocious 2009.02.06. 11:15:09

@Matrix_: ez nagyon gusztustalan volt...

ipari_fostalicska 2009.02.06. 11:15:38

@Ferocious: igen, szerinetm ennyire hülye vagy. A kommentjeidből is kiderült.
Üdv.: az idióta

Matrix_ 2009.02.06. 11:16:31

@ipari_fostalicska:
Nincs túl sok ismerőse, ha tényleg ő az. De az a véleményem, hogy nem fair csak úgy feltenni ide bárminemű adatát bárkinek is. Még ha nem valódi adatok, és az illető esetleg tapló, akkor sem.

Ferocious 2009.02.06. 11:18:41

@ipari_fostalicska: én nem fogom egy ilyen provokatív barom miatt bizonyítani az igazamat, azt hiszel, amit akarsz, akár írhatsz is "üzenetet" az iwiw-en, csak ne lepődj meg, ha majd hülyének néznek!

Majd magyarázd meg annak a szerencsétlennek, higy miért baszogatod ok nélkül!

Egyébként meg higgadjál má' le, nem ez volt a téma!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.02.06. 11:19:22

@ipari_fostalicska: @Ferocious: @Matrix_: Kérlek, hogy a személyeskedést hanyagoljátok itt, köszi.

yard (törölt) 2009.02.06. 11:19:25

Próbálom analizálni a topográfiát:

"szabályosan a sávodban", "vadi új Audi A6 a külső sávból", "előtte lassan haladó Mazda", "a szomszéd sáv ahol közlekedek én és még jóhénány autós.", "becsapódik az autóm közvetlen orra elé", "Megáll keresztben a két sávban", "ne törjem szét a szép kocsija seggét "

Valahogy nem jön össze: ki-melyik sávból-ban?
Ez az egész a fentiek szerint kamu a javából!
Valahogy tanulmányozzuk előbb a terepet, mielőtt "regényt" írunk.
Audit meg az vesz akinek pénze van, és tetszik neki. Az emberi irígység meg egy másik történet.

Ferocious 2009.02.06. 11:19:52

@Matrix_: ott a pont! Főleg, hogy köze nincs hozzám, éppen ezért nem is kéne zaklatni!

ipari_fostalicska 2009.02.06. 11:20:18

@Ferocious: teljes mértékben nyugodt vagyok. nem is akarok fejeket motorházba verdesni, másokat idiótázni, e-mail-eket írogatni. De látom bennen azért megy a pumpa :-)
Tudod: szúúúúszáááá

Ferocious 2009.02.06. 11:22:37

@ipari_fostalicska: így már jobb!
Sajna nem vagyok egy nyigodt típus, az ilyen audis féle meg végképp kiveri nálam a biztosítékot!

Mi az a szúúúúszáááá?

Ferocious 2009.02.06. 11:23:26

akartam mondani nyugodt...

yard (törölt) 2009.02.06. 11:24:27

@Ferocious: Vazze, vegyé audit, oszt megnyugszol.

ipari_fostalicska 2009.02.06. 11:24:46

@Ferocious: oké Tesó! Béke!
Tény, hogy az audi bunkó, amennyiben bevágott. Ha viszont az van, amit sejtek, hogy posztíró békésen ment a belső sávban, holott a külsőben is mehetett volna, akkor ugye más a helyzet és más a buknó. Vagy más is.

A szúúúszáááá egy filmben volt :-)

Ferocious 2009.02.06. 11:25:41

@yard: csak erre vágyom... :))

Akkor már inkább egy Maserati, ha már ennyire tele vagyok zsetonnal!

TH 2009.02.06. 11:26:52

@ipari_fostalicska: Ne feledjük, hogy lakott területen belül párhuzamos közlekedésre alkalmas úton nincs jobbratartási kötelezettség, azaz szabad tartósan a belső sávban is haladni. Ne kérdezd, hogy miért, azt én nem tudhatom.

ipari_fostalicska 2009.02.06. 11:27:40

@TH: nem feledem természetesen. a gyakorlat azonban azt mutatja, hogy aki a burkolat jó állapota ellenére sem a külsőben megy a városban, az egyébként is tuja a közlekedéshez

Ferocious 2009.02.06. 11:28:49

@ipari_fostalicska: ok harag nincs, csak tényleg nem jó ötlet belinkelni senki iwiw és egyéb adatlapját, mert egy becenév/profilnév még nem biztos, hogy valóban azt takarja, akivel éppen kommentelsz!

Az audisnak meg egy V63-at kívánok az autójára ráparkolni...

Marty Mcfly 2009.02.06. 11:30:59

@yard:
képzeld Audit az is vehet, akinek nincs 'annyi' pénze, illetve Subaru Imprezat is az vehet, akinek pénze van, mégsem irígykedik senki, mert azt sem tudja sok balfasz, hogy miről is van szó... ennyit erről

yard (törölt) 2009.02.06. 11:32:02

@Ferocious: akko vegyé aztatat, és majd te leszel a köcsög.
Nálunk ez már így van:
"Sajnos szomorú hogy hazánkban az ilyen típusú emberek Audi-val járnak, normálisabb helyen téglát raknak, vagy börtönben bútort szerelnek.", "Valószínűleg a vagyonát is így szerezte", "LGK-831 szürke Audi"
Ez így együtt, egy komoly országban, egy jó ügyvéddel.....hát még a megjelentető is fizetne.
Amúgy az eset "topográfiáját" még most sem értem.

Marty Mcfly 2009.02.06. 11:32:51

De ha már itt tartunk és "annyi" pénzem lenne, kurva élet, h nem Audit vennék és olvadnék bele a szürke átlagba...

Ferocious 2009.02.06. 11:33:34

@yard: " "Valószínűleg a vagyonát is így szerezte", "LGK-831 szürke Audi" "

Van igazság abban, amit mondtál... óvatosan kell bánni az ilyen megjegyzésekkel!

yard (törölt) 2009.02.06. 11:35:38

@D=M=C:
Jó, igaz "az vesz, aki azt akar venni, és kész"-így jó?(így gondoltam)
Én a magam részéről meg leszarom ki-mivel jár, nem abból itélem meg az embereket.

TH 2009.02.06. 11:36:31

Javaslom bevezetésre a blog szerkesztőinek azt a szabályt, hogy ha valaki egy posztban leírja egy autó rendszámát, akkor a minimum elvárás legyen, hogy a sajátját is írja mellé.

Szendwich 2009.02.06. 11:37:31

Par hete csutortok delutan 4-kor siettem volna a dolgomra. Mar majdnem atvergodtem magam a belvaroson, amikor jott az idegbaj. T elagazas, 4 sav (2 jobbra, 2 balra), de elotte csak 2 sav van az elagazasra bovul ki. A jobb oldali sav vastagon tomve autokkal (visszadugulva vagy ketlampanyit). A baloldali sav tok ures, meg orultem is, hogy amerre megyek ott nincs forgalom. Szoval dongetek a bal savban kemeny 50-el se elottem, se mogottem senki, amikor egy Daewoo Tico kikanyarodott elem az allo kocsisorbol. A kocsim megcsuszott a vizes latyakban, majd amikor aszfaltot fogott akkor nyirkorgott a kereke. Egett gumiszag. Sikeresen megalltam. Baratnom falfeher, en voros voltam. Nem sokon mulott. Megnyomtam a dudat, hogy vegye eszre magat a Tico-s. Ekkor fordult felem a 50-es holgyike es teljesen meglepedott, hogy vannak mogotte. Tukor, hatra tekintes, vagy valami?! Semmi!
Nem Audi volt, hanem egy Daewoo. Szoval az az alarcosbal jel mentesit a KRESZ alol? :P

yard (törölt) 2009.02.06. 11:41:54

@TH:
ja, meg a rendszámtábla-keretről a kereskedő nevét is olvassuk le máskor, és közöljük.Bár én már sejtem melyik az :D.
Lehet, hogy megnézem tényleg audi rendszám-e.
Lehet, hogy egy ..., le se merem írni:D.
Máskor videot kérünk mellékelni.
Vannak olyanok akik bekapcsolt kamerával járnak-kelnek::D, :D

Marty Mcfly 2009.02.06. 11:42:29

na, megint itt egy önjelölt kommentbeposztoló...

Marty Mcfly 2009.02.06. 11:44:51

má várom az ilyen "no olet" típusú faszokat, akik KRESZ-oldalról akarják megmagyarázni az esetet... :-)

TH 2009.02.06. 11:45:14

@yard: Nem, de ha valaki úgy gondolja, hogy a másik olyan szenya volt, hogy "megérdemli" ezt az iszonyatos büntit, hogy közkinccsé teszik a rendszámát, akkor legyen benne annyi, hogy a sajátját is mellé írja, hogy a feljelentőről is legyen ugyanannyi infónk. Teljesen értelmetlen ez a rendszámbeirogatás, viszont gyorsan leszoknának róla az emberek, ha a sajátjukat is mellé kéne írni. Szerintem.

yard (törölt) 2009.02.06. 11:46:08

Nincs mese: utálni kell a jó? (drágább) és a rossz? (olcsóbb) kocsit.
Csak az a jó ami nekünk van, mert ugye...
Tényleg röhej, mintha a faszság márka függő lenne.
A személyleírások, meg a sebességmeghatározások egyenesen lenyűgöznek.

yard (törölt) 2009.02.06. 11:47:27

@TH:
Ne röhögtess. Mi az, hogy közkincs? Csak nem a TC lett a hivatalos lap?

TH 2009.02.06. 11:48:43

@yard: Jó, akkor ha "publikálás"-nak nevezem, az jó? Hogy jön ide a TC? Mi az, hogy "hivatalos"??? Nem értem. De mindegy, kötözködj, ha jól esik.

Hózentróger 2009.02.06. 11:51:02

2005-ös évjáratú fostalicsku az az "új" Ódi.

repecs 2009.02.06. 11:51:31

Aki nem normálisz és szarik mindenkire az bármilyen gépjárműben ijyen. Nem tipusfüggő.

yard (törölt) 2009.02.06. 11:55:41

@TH:
Nem kötözködöm, de MO-on a Magyar Közlöny a hivatalos lap.
A nem tudom hány jogosítvánnyal és annélkül vzetető közül hányan olvassák a TC-t?
A "preventív" (helyesen deffenzív) vezetőknek meg ajánlom figyelmébe, hogy a forgalmat kukkolják, ne a mások rendszámát.Sztem.

Marty Mcfly 2009.02.06. 12:05:00

Na most akkor,
mindenki tudja, mi folyik az országban. leginkább a vállalkozók, akiknek nem éri meg csak feketén eladni a szolgáltatást. ergó az a "faszacsávó", aki ügyeskedésből szedi össze a vagyonát.
kialakult egy rossz sztereotípia az Audiról. Innentől kezdve sokan azért vesznek ilyen kocsit, mert tudják, hogy lebunkózzák őket, mégis egy "drágább", szebb kocsiban feszíthetnek és jelzik a világ felé, hogy IGEN, ő az a "sikeres" ember, akinek se tanulni, se dolgozni nem kellett azért, hogy legyen egy ilyen verdája!
Magyarul ez nekik reklám. Ez az, h én már csak ezért sem vennék ilyen kocsit, mert tudnám, hogy rólam is ezt gondolnák és nem akarok egy "bad company" tagja lenni...
:-)

SingleSide 2009.02.06. 12:07:18

Elmondom mi történt:

Posztírónk nagy haláli nyugalmában kurvára elbóbiskolt, köszönhető volt ez talán a kellemes lágy zenének, mely úrvezetése közben majdnem álomba ringatta...

Hip-hopp egy audi seggében találta magát, és csak a TECHNIKÁJA, és a mérhetetlen REFLEXE mentette meg. Ugyanis, ha nem ébred fel az utolsó századmásodpercben, és nem tapos rá páros lábbal a fékre, akkor szép kis ráfutásos baleset lett volna, amiből ki nem magyarázza magát sehogy... :)

Matrix_ 2009.02.06. 12:07:50

@D=M=C: a fehér audi is ilyen? :)

Donromi 2009.02.06. 12:10:01

Elnézést mindenkitől a nevem Jason Statham és a Szállító 4-et forgattuk a Margit hídon. Legközelebb jobban figyelek.

Jason Statham

yard (törölt) 2009.02.06. 12:11:54

@D=M=C:
Szerintem messze mész...
Azért magas szinten is járnak audival:D
Egyébbként én sem esek hanyatt négy karikától (mégha 5 lenne), de azért nem lehet mindenkit potenciális bűnözőnek tekinteni aki ilyen kocsival jár.
A vállalkozókat meg hagyjuk, illetve ne hagyjuk, de annak nem itt a helye. Ajánlom nézd meg mennyi volt a 2007. évre a vállalkozók bevallott átlag jövedelme. Hátast fogsz dobni. Annak alapján kocsijuk sem lenne.
Megértem, hogy támogatni kell őket:D

Marty Mcfly 2009.02.06. 12:12:33

@Matrix_:
az kivétel természetesen... :-)
ritka, mint a fehér...

Marty Mcfly 2009.02.06. 12:14:23

@yard:
magyarországon 2 millió ember dolgozik, aki adózik is ugye? a többi mind potrenciális bűnöző! még a nagyszüleim is :-D

ipari_fostalicska 2009.02.06. 12:15:09

@yard: ez meg főleg nem ide tartozik, sőt mármár demagóg, de érdemes a képviselők vagyonnyilatkozatát is végigböngészni. Ha ők úgy, akkor a magyar vállalkozó miért másként?

na_most_akkor 2009.02.06. 12:17:13

"preventív" (helyesen deffenzív)

Na most akkor ez igazán helyesen defenzív.

yard (törölt) 2009.02.06. 12:17:27

@Donromi:
Mondjuk ez így nem teljesen igaz: vágóképnek eladtuk a Cobra 11 stábjának is.

Marty Mcfly 2009.02.06. 12:17:54

nem akartam elterelni a témát, bocs!
Maradjunk a posztnál!!!

yard (törölt) 2009.02.06. 12:22:15

@D=M=C:
Szerintem félreértettél!
Nem egészen 2 millió ember adózik!
Ezek kb. 30%-a közalkalamazott (állam adja-elveszi).
Akkor mi a gond. Elég jól állunk.
(Tehát az SZJA nem nagy bevétel.)
De az audinak ehez nincs sok köze.

TH 2009.02.06. 12:26:38

@yard: Tehát bármit közkinccsé tenni szerinted csak a Magyar Közlönyben lehet? Ezt most így hogy? És mi köze a TC-nek az autózz bloghoz?
És a lényege a mondandómnak az volt, hogy hülyeség más rendszámát közzétenni, de tökmindegy.

yard (törölt) 2009.02.06. 12:27:27

Ezt olvastam, de tényleg nem ide tartozik
"D=M=C 2009.02.06. 12:05:00
Na most akkor,
mindenki tudja, mi folyik az országban. leginkább a vállalkozók, akiknek nem éri meg csak feketén eladni a szolgáltatást. ergó az a "faszacsávó", aki ügyeskedésből szedi össze a vagyonát.
kialakult egy rossz sztereotípia az Audiról. Innentől kezdve sokan azért vesznek ilyen kocsit, mert tudják, hogy lebunkózzák őket, mégis egy "drágább", szebb kocsiban feszíthetnek és jelzik a világ felé, hogy IGEN, ő az a "sikeres" ember, akinek se tanulni, se dolgozni nem kellett azért, hogy legyen egy ilyen verdája!"

FSBLACK 2009.02.06. 12:28:50

Múltkor a Hungárián nem engedtem be az ilyet. Gondoltam szerényen, ha nem tetszik, majd megállunk a lámpánál és megbeszéljük. Nem akarózott neki, pedig pont unatkoztam...

Marty Mcfly 2009.02.06. 12:29:45

@yard:
ezt már leírtam, nem értem minek kellett bedobnod még1szer...

yard (törölt) 2009.02.06. 12:29:46

@na_most_akkor:
Köszönöm, én is így tudom.
De mobiltelfonálok, netezek, közben vezetni is kell, meg ez a szar hídlámpa, meg a rádió...
Hát többet ütöttem eggyel:D

autosave 2009.02.06. 12:29:57

@TH: "Ne feledjük, hogy lakott területen belül párhuzamos közlekedésre alkalmas úton nincs jobbratartási kötelezettség, azaz szabad tartósan a belső sávban is haladni. Ne kérdezd, hogy miért, azt én nem tudhatom."

Azért kiegészíteném annyival, hogy amennyiben nem akadályozza a mögöttes gyorsabb forgalmat.

end-of @TH :)

Aki pedig nem tudná:
Tehát mehet, de le kell húzódnia, ha jön gyorsabb. (Lakotton kívül akkor is, ha nem jön gyorsabb)
Egy kivétel van: ha bekanyarodáshoz készül fel, akkor nem kell. De az M1M7-en sem mehet a középső sávban, csak mert majd az M7-esre fog menni. Majd a végén átsorol.

yard (törölt) 2009.02.06. 12:31:08

@TH:
Valahol az elején én is ezt írtam.
Olvasd már végig az egészet...

yard (törölt) 2009.02.06. 12:35:24

@autosave:
Én az egész szituációt nem értem.
Ki-melyik sávban haladt.
A leírás szerint az audi segge nem kerülhetett elé, ha az keresztbe állt.Idézek: "Megáll keresztben a két sávban"
De lehet, hogy én vagyok hülye (ez nem kizárt).

TH 2009.02.06. 12:37:21

@yard: Én nem mondtam, hogy te nem ezt írtad. Olvasd már végig az egészet, továbbra sem értem, hogy mit vitatkozol velem.
Közkinccsé tenni dolgokat=publikálni=megosztani a publikummal stb., és ezt nem csak a Magyar közlönyben lehet.

TH 2009.02.06. 12:48:10

@yard: aha, nem, ez nem jött le eddig. de most hogy mondod, roppant mulatságos, rengeteget röhögtem.

Pammy 2009.02.06. 12:50:29

zizzenjetek már le erről a jobbratartás baromságról
1. lakott területen belül nincs
2. ha baromi nagyot kell fékezned, hogy a gyorsabb kocsi beférjen eléd akkor nem volt gyorsabb..
ez egy mánia ezen a fórumon....
városon belül nagyon ritka az olyan szituáció amikor egyáltalán bármi értelme van ezen a kérdésen lovagolni, sokkal gyakoribb a két egymás mellett tötyörgő sáv, amiből a belsőt ráadásul sűrűn megakasztják a kanyarodók. És nem, nem vagy köteles kimenni a külsőbe, ha abban is folyamatos a kocsisor, ami vélelmezhető a Margit hídnál, pláne ha az audis az előtte menőt akarta így megelőzni.

Manyizga (törölt) 2009.02.06. 12:52:12

Nemtom, ha a BTR-el haladok a sávomban, nem vágott még elém ódis index nélkül...

Átvitel honvéd 2009.02.06. 12:55:09

Nemtom hogy' vagytok vele, én azt tapasztalom, hogy ma az átlag tapló tipikusan VW Passattal jár. Passat TDI-vel.

Sok van belőlük, és kb. egyformán hülyék.

Talán ez a belépő modell?

anyadnakpalankot 2009.02.06. 13:02:07

Amugy amikor a hiradasokban szamotadnak valamilyen tragikus balesetrol, azokat sose nem a sztereotipiakban szereplo 30-as avagy 40-es kopasz, kigyurt audisok es beemvesek kovetik el. Amikor kiderul hogy audi vagy beemve volt a tetttes alatt, akkor is mindig haja van az embernek, csaladja miazmas. Persze ehhez megkell varni az elso hirveresek utan az elso targyalasok idejet, hogy fenykepet is kitegyenek, de furamod ezek a sztereotip arcok sose kerulnek ugy a tevebe, mindenkit lezuznak az utakon. Raadasul ezekben a postokban se tornek sose ossze senkitse, pedig mindenki allitja, hogy elotte es utana is ilyen kamikaze modon haladnak. Ezek az emberek vagy ilyen szupermen kepesseggel megaldott soforok, akik mindegy, hogy mitcsinalnak, sose tornek autot, vagy valami fura sarkitas lehet ezekben a tortenetekben. Budapest minden tobbsavos utjan egymast kene erniuk a turelmetlen rutintalan mazsolak es az agressziv negykarikas kopaszok talalkozasabol szarmazo baleseteknek, mikozben a keszenleti rendorseg vonul fel, mert eppen a verik egymast... Ehhez kepest meg igy semmise, csak a panaszkodo postok :)

Marty Mcfly 2009.02.06. 13:07:36

@bameszkodomcsupan:
megélhetési bűnözők vannak ma már apukám... családapák 3 gyerekkel X5ösben!
nem kell befosni, de ugyanúgy lezúzza az arcodat, mint a "kopasz-kigyúrt" :-)

Pepe83 (törölt) 2009.02.06. 13:07:58

Nagyon érdekes poszt, mélyenszántó gondolatokat fogalmaz meg. Megtudtam belőle, hogy egy autós Budapesten agresszíven vezetett. Legközelebb arról is írjon valaki, hogy egy közlekedési lámpa zöldre váltott.

Frank Columbo 2009.02.06. 13:15:13

Az a harci helyzet, hogy általánosítás ide vagy oda, de az ilyen alap szabálytalánságokat, hogy nem indexel, nem adja meg az elsőbbséget, stb. én is főleg baszott nagy audisoktól, bmwsektől és mercisektől tapasztalom a legtöbbet. Majdnem minden nap. Ez nem azt jelenti, hogy akik tanknyi bmw, merga, vagy audi suvokkal járnak mind így közlekednek, de furcsa módon ha ilyen verdát látok, mindig találkozok a jelenséggel, és igen ha a sofőr kopasz-biztonságiőr fejjel van specifikálva akkor ez a jelenség majdnem 100%-os valószinűségű. Persze más verdákkal közlekedők is szabálytalankodnak talán a második helyen a suzukisok vannak mert ugye ők vannak a legtöbben, de a tapasztalatom az, hogy audibmwmerga tulajok többet. Namost akkor vagy az van, hogy a nagy számok elvén történik mindez, tehát több kopasz audisbéemvésmergás van mint suzukis vagy egyszerűbben csak ők istencsászárnak hiszik magukat és így is vezetnek.

consigliere 2009.02.06. 13:24:41

na most a vadiúj A6 tényleg az új A6-os volt vagy az elterjedt előző, kifutó széria egy példánya? nem mindegy mert, ha az utóbbi akkor egy nagyon is spórolós kopaszállattal van dolgunk..

Pepe83 (törölt) 2009.02.06. 13:28:08

@consigliere:
Azért ezt így nem jelenteném ki. Egy nevezett audi 1,8 és 4,5 millió forint közé tehető. Előfordulhat, hogy ha valaki ennyit szán kocsira akkor inkább vesz egy nagy kényelmes Audit mint pl. egy új Swiftet. Vállalva persze a magasabb fenntartási költségeket.

Marty Mcfly 2009.02.06. 13:28:33

@Frank Columbo:
2féle autós van ma magyarországon:
-suzukis
-audibéjemvémergás
Mind2ből sok van, ezért mind2 átlag és unalmas...
Ennyit erről...

Marty Mcfly 2009.02.06. 13:29:55

@Pepe83:
4.5 milláért már egész jó kocsikat is tudsz venni, ami sokkal egyedibb, mint egy kiba Audi... mozgasd meg a fantáziád...

EÖ (törölt) 2009.02.06. 13:32:05

nekem a kisfiam kérdezte 3 évesen:

- Apa , miért áltál meg?
-Mert elsőbbségadás kötelező tábla van!
- De Apa, az Audival is meg kell adni az elsőbbséget?


Szóval ez genetika!! :)

Pepe83 (törölt) 2009.02.06. 13:32:20

@D=M=C:
várjunk csak....mondjuk...Mercedes E, 5-ös BMW
:)))

EÖ (törölt) 2009.02.06. 13:34:15

@Pammy:

jobbratartás lakott területen belül: lehet hogy nincs, de illik!

Pepe83 (törölt) 2009.02.06. 13:37:32

@D=M=C:
Egy Trabant 400 lóerős motorral???

efhábé 2009.02.06. 13:39:46

@yard:
Van, aki hasraesik négy karikától, hogy neked közölni kell, te nem?
Nekem is van négy karika az autómon, csak nem az orrán, hanem a négy sarkán, azokon gurul :D

anyadnakpalankot 2009.02.06. 13:40:35

Frank Columbo, de igazabol ezek az audik beemvek igy nincsenek korbetorve, meg korbehuzva, mint mondjuk a rono taliak, vagy egyket hasonlo. Ha tenyleg mindig index nelkul kozlekednenek mindenki ele bevagva folyamatosan, akkor egyreszt nemazt irna a posztolo, hogy csillogo-villogo zsiruj A6, hanem hogy itt-ott picit megvan nyomva, laccik rajta hogy eddig is igyvezetett. Ezek az autok valahogy mindig csillognak es villognak es nagyon, nagyon ritkan latod oket osszetorve. Pedig amilyen posztok vannak itt, leszamitva azt a mondjuk 500 posztolot aki irt mar, mindenki szarul vezet, agresszivan es rutintalan, mint ahogy a kommentelok is megosztottak a kulonbozo szabalyozasokat illeto kerdesekben, siman annak kene lennie a gyakrolatnak, hogy a sietos pick-up szeru kistehergepek torik az audikat mint a ropit, mikozben azert le-le zuznak egy-egy feltuningolt 1.2-es mamakedvencenek kisautojat. Legalabbis az ilyen irasok alapjan eztvarna az ember :)

Marty Mcfly 2009.02.06. 13:41:23

@Pepe83:
nem éppen erre gondoltam, de a fantáziád kezd szárnyalni. ez jó... :-)

sunblind 2009.02.06. 13:41:40

vezettem nemrég egy majdnem egy éves háromlityós dízel a6 kuáttrót ... nagyon elegáns belül, de azonkívül igazi dögnehéz lomha lusta szar, morzsányi skizofrén megalomániával, és még kerreg is ... hogy jön elő vajon abban bárkiből a felsőbbrendű tahó? ... szerintem szimplán égő, ha valaki egy ilyen brinkmann doktornak tervezett verdában érzi magát autóversenyzőnek.

Pepe83 (törölt) 2009.02.06. 13:43:09

@D=M=C:
Na most már nagyon kíváncsi vagyok arra, hogy te mit vennél 4,5 millióból.....

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.02.06. 13:44:26

@bameszkodomcsupan: Vagy kurmányzati gép, vagy frissen lízingelt, és a kft eladásáról szóló közokiratról már csak a dátum hiányzik, az ügyvédi ellenjegyzés is rajta van, a csöves meg alírta egy sörért. A sikeres ember meg amúgy is terepes IFA-val közlekedik Pesten, az elé nem szokás bevágni.

Marty Mcfly 2009.02.06. 13:44:57

@bameszkodomcsupan:
nem kell jáccani a zördög ügyvédjét!
te is tudod, h miről is van szó...
de azért megkérdezném, h te vezetsz-é és ha igen, milyen verdával.
mert ne hari, de vagy egyáltalán nem vezetsz és azt sem tudod, milyen jelenségről is van szó, vagy egy régebbi típusú audibéjemvémergád van és ezért véded őket, vagy pedig szimpla módon te sem szoktál indexelni...
lehet választani

anyadnakpalankot 2009.02.06. 13:45:42

Kitalátor feljegyzete ahahaha igenhat osztalak is :) de ebben a fekvesben latod maris maskent mutat a szituacio. az ifasokkal vigyaznak esha mindig a sorelejen megy, tori az utat ahaha :)

hawkeye 2009.02.06. 13:46:12

Nézzétek, ha valakinek nem áll fel, az ehelyett beülteti a csajt az Audiba, és ilyeneket mutat neki, míg a nő csúcsra nem ér.

Ez van.

EÖ (törölt) 2009.02.06. 13:46:58

@sunblind:

na persze, a lada jobb volt
főleg hóban és csúszós úton veri nagyon a quattrókat
na meg gyorsulásban is
a kényelemről nem is beszélve

ugyanmár...

Marty Mcfly 2009.02.06. 13:47:04

@Pepe83:
barátom 4.7-ért vett egy Imprezát. Mondjuk a wrx 1.5 lityis kistesója, de jó tunning alap és nem sok rohangál belőle... :-)

anyadnakpalankot 2009.02.06. 13:47:36

dmc, igazabol egy hangyanyit regebbi tipusu odis vagyok :) es osztom sunblind velemenyet :) raadasul ha en nemjaccom az ordog ugyvedjet, akkor a sztereotip posztoloknak se kene, mert igazabol a tenyek mas megvialgitasbol nemazt igazoljak. irigysegbol meg kar :(

Pepe83 (törölt) 2009.02.06. 13:50:22

@D=M=C:
Ez csalás mert mire élvezhető autót farag belőle már a 6 milliót is átlépi:))))
Amúgy én egy alsó-közép kategóriás dízelt vennék belőle.

Pammy 2009.02.06. 13:50:55

bameszkodomcsupan: bizonyos fokig igen, épp tegnap egy nagyon hasonló eset után csodálkoztam el ezen... szintén szürke audi, talán éppen ez, szándékosan vagy véletlen elvétette a sávját a Keletinél, index, meg minden figyelmeztetés nélkül átjött a felezővonalon, bazi nagy fékezéssel sikerült elérnem, hogy ippeg elém ért be a kocsija orra, és nem a kocsim oldalába....
gondoltam jó, elnézte a tökfej a sávot, de utána még figyeltem egy darabig, és mindig index, meg elsőbbségadás nélkül szédült ide-oda a sávok közt... néztem is, hogy az, hogy még egyben van ilyen vezetési stílus mellett, az mutatja, hogy az átlag pesti sofőr nagyon is jól vezet, ha ki tudja védeni az ilyen tökfejek húzásait, mert ez nem egyszerűen aggresszívan vezetett, az agresszív az másmilyen, arról messziről látszik, hogy be fog vágni, ráadásul általában tudja mit csinál, csak erőszakos, és ha centiken is műlik de elfér, de ez.... a véletlenszerű jobban kifejezné a stílusát....mivel véletlenszerűen jelent meg hol egyik hol másik sávban, kimerítette a váratlanul felbukkanó akadály fogalmát... szal minden tiszteletem annak a normális 90%-nak akik itt ebben a városban balesetmentesen közlekednek, mert nincs könnyű dolguk

anyadnakpalankot 2009.02.06. 13:52:08

Pammy, de ebben az esetben pedig arrol beszelunk, hogy alapvetoen iszonytatoan jolvezet a tobbseg, csak megy a siras mert muszaj...

Marty Mcfly 2009.02.06. 13:53:06

@bameszkodomcsupan:
valóban, megvan az irígy réteg is, bár őket nem értem... egy Audira hogyan lehet vki irígy

consigliere 2009.02.06. 14:04:57

@D=M=C:
az ilyen tunningos subaruk nekem már nem jönnek be.. egy szép kis s5 vagy rs6 avant és máris jobban fikáz a nép

Rousboy 2009.02.06. 14:18:45

Amikor Audis buzerátor ér melléd, akkor alapból számítani kell rá, hogy ő bizony meg fogja villantani a felsőbbrendűségét, defenzív vezetés része. :)
Ha pedig már egyediségről, egyéniségről, AUTÓRÓL van szó, akkor ott egy Infinity FX 35 6 gurigáért...

sunblind 2009.02.06. 14:55:00

@Egyéves Önkéntes:

természetesen a torsen rendszer valóban remek, eszemben sincs ezzel vitatkozni, de nyilván az évi három nap, amikor a csúszós utak szükségessé teszik, nem igazán indokolja a többletköltségét, meg síelni sem jár vele mindenki, aki ilyet vesz. Persze gyorsan menni is könnyebb vele, más kérdés, hogy abban a kocsiban, amit én vezettem, szerintem egyáltalán nem jó érzés gyorsan menni, mert minden tekintetben érezni, hogy nem erre való. Gyorsulás? Mér?? Piroslámpázni a váci úton egy ilyen nagy döggel? Ugyan a szar egyhatos szívó hondám a legtöbb tekintetben a közelébe sem ér egy ilyen új audinak, még az ára is csak nagyjából az ötöde, de azért a minimális módosítással egyértelműen fürgébbnek bizonyult, bár csak viccből hasonlítottuk össze búcsúzás után hazafelé. Persze azért nincs benne olyan klassz csönd közben. :) A kényelem természetesen szuper dolog, annak aki ezt igényli.
Nem azt mondtam, hogy rossz kocsi, azt mondtam, hogy csak itthon számít presztiszversenyautónak, meg farokhosszabbításnak. A gyártás helyén ez egy jó minőségű kényelmes nagy dög limuzin öreg orvosoknak. És semmi több.

300kmh 2009.02.06. 14:55:46

Nem lehet, hogy az E.E volt az ódis, és új üvegasztalért ment a zobiba? !)

Valaki más 2009.02.06. 14:57:32

Az összes okosnak, aki szerint városban nincsen jobbra tarts:

"25. § (2) Járművel az úttesten - az előzés és kikerülés esetét kivéve - annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni. Lassú járművel, kerékpárral, állati erővel vont járművel, kézi kocsival, hajtott (vezetett) állattal, valamint lassan haladó járművel - ha az út- és forgalmi viszonyok lehetővé teszik - szorosan az úttest jobb széléhez húzódva kell haladni.
Párhuzamos közlekedés

36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad. Az autóbusz öbölt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodósávot, a gyorsító- és a lassítósávot, valamint a kerékpársávot a párhuzamos közlekedés szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.

(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.

(3) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára kettőnél több forgalmi sáv van, a (2) bekezdésben foglalt rendelkezéseket kell értelemszerűen alkalmazni. Az ilyen úttesten azonban a második forgalmi sávban - a (2) bekezdésben foglalt rendelkezések megtartásával - bármely járművel szabad közlekedni; a harmadik és további (belső) forgalmi sávokra - a balra bekanyarodás esetét kivéve - ráhajtani csak személygépkocsival szabad.

(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos.

(5) Ha a forgalom sűrűsége folytán a forgalmi sávokban összefüggő járműoszlopok alakultak ki, forgalmi sávot változtatni csak abban az esetben szabad, ha a vezető bekanyarodásra vagy megállásra kíván felkészülni.

(6) A párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten tilos

a) járművel az úttest felezővonalát - a balra bekanyarodás, illetőleg a megfordulás esetét kivéve - átlépni;

b) két járműnek - az egy nyomon haladó jármű melletti elhaladást kivéve - ugyanabban a forgalmi sávban egymás mellett haladni;

c) kijelölt gyalogosátkelőhelyen és közvetlenül a kijelölt gyalogosátkelőhely előtt másik jármű mellett elhaladni.

(7) Ahol valamelyik forgalmi sáv megszűnik, annak a járműnek van elsőbbsége, amelyik terelővonal átlépése nélkül haladhat tovább. Ha a forgalmi sávok útburkolati jellel jelölve nincsenek, annak a járműnek van elsőbbsége, amelyik irányváltoztatás nélkül tud továbbhaladni; ha pedig mindkét jármű csak irányváltoztatással tud továbbhaladni, annak a járműnek van elsőbbsége, amelyik addig a jobbra eső forgalmi sávban haladt.

(8) Autóbusz forgalmi sávban csak menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz, valamint az autóbusz és trolibusz forgalom zavarása nélkül személytaxi, továbbá erre utaló külön jelzés esetén (117/c. ábra) kerékpáros közlekedhet. Más jármű erre a forgalmi sávra, a sáv keresztezését és bekanyarodásra felkészülést kivéve, nem hajthat rá. Ahol autóbusz forgalmi sáv van, a menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz - a kikerülés esetét kivéve - csak ebben a forgalmi sávban haladhat.

(9) Ahol kapaszkodósáv van, a kapaszkodósávon kell haladniuk azoknak a járműveknek, amelyek a jelzőtáblán [17. § (1) bek. h) pont] megjelölt - ennek hiányában lakott területen kívül 70 km/óra, lakott területen 40 km/óra - sebességnél lassabban haladnak.

(10) Azon az úton, amelynek menetirány szerinti jobb oldalán két vagy több forgalmi sáv van útburkolati jelekkel kijelölve, a körforgalmú útra történő bekanyarodást a jobboldali szélső forgalmi sávból kell végrehajtani, amennyiben a járművezető a bekanyarodás helyét követő első bekanyarodási lehetőségnél kívánja a körforgalmú utat elhagyni.

(11) A párhuzamos közlekedésre alkalmas körforgalmú úton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni.

"

mimegmás 2009.02.06. 15:42:42

Mindenki szíves figyelmébe ajánlom :
25§(4) ami szerint lakott területen belül lehet a belső sávban folyamatosan haladni. Tehát az AUDI-s a gyökér. Mint mindegyik.

Aston Kanál 2009.02.06. 15:44:33

Mint azt egyszer az Index egyik munkatársa oly nagy bölcsességgel írta: "8 milla feletti autókban gyárilag nincs index". :)

Pammy 2009.02.06. 16:09:13

Valaki más: Mi is olvastuk a kreszt, nézz fel kicsit a papírból szép színes világ van idekint. Lakott területen belül nincs jobbra tartás, még ha papíron van is, mert gyakorlatilag nem találsz olyan helyet, ahol a városon belüli kötelezettség feltételei megvannak, vagyis üres a külső, nem szándékszunk kanyarodni, más se kanyarodik, hogy megfogja az egyik sávot, és (a józan ész keretein belül) lassabbak vagyunk a forgalom ritmusánál... mert azt ne várja senki, hogy majd utat nyitnak neki a forgalomban ha száguldozni akar... persze, ha valami okból szokatlanul lassan mehetek csak, akkor lehúzodok, de normális esetben, miközben azt sasolom, hogy az út mentén focizó gyerek kirohan-e a labda után, és a teherautó rám rántja-e a kormányt, most, hogy eszébe jutott hogy balra akarna kanyarodni, nem fogom még azt is figyelni, hogy a mögöttem érkező autó elégedett-e ezzel a sebességgel, vagy okvetlenül a jogsija bevonására játszik. És ti sem teszitek ezt, csak az előttetek menőt cseszegetitek.

Valaki más 2009.02.10. 10:06:48

Pammy: ha ezt így látod, csak gratulálni tudok. Járj inkább busszal.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása