A Margit hídon és közvetlen környékén azért sem tanácsos balesetbe keveredni, mert pillanatok alatt megbénítható ezzel a belváros. Ennek ellenére a keskeny sávok miatt rendszeresek a necces helyzetek, a blogon is volt már ilyen érdekes szituációról szóló sztori. Sőt, van, aki úgy gondolja, hogy simán megfordulhat kedvenc felújításra szoruló hidunkon. Ethan, aki nem akar sztereotíp lenni, ezúttal az anyagi kárt megúszta, de ez leginkább csak a jó reflexein múlott.
Általában elég preventíven vezetek, ami abban nyilvánul meg hogy nem szokott balesetem, vagy gondom lenni az utakon. Mondom ezt annak ellenére, hogy naponta használom a kocsim a zsúfolt belvárosban. Természetesen naponta 2x-3x megesik, hogy valamilyen önjelölt városi "Schumi", vagy "nagyon sietős és sürgős dolgot intéző egyén" szabálytalanul bevág/előz, vagy türelmetlenkedik.
Eljutottam oda, hogy ilyenkor nem idegesít. De tényleg nem, ugyanis naponta ennyi alkalommal nem akarok kikelni magamból. Rosszat tenne az idegrendszernek, és nem érzem feladatomnak hogy megpróbáljam nevelni a rosszul közlekedő "népet". Helyette türelmesen hagyom elmenni/kikerülni, rontsa máshol a levegőt és szedjen Xanax-ot.
De miért is írok? A történet abszolút friss élmény (kb. fél óra) és még az én zsebemben is kinyílt a bicska. Történt ugyanis egy olyan jelenet, amire nem tudsz felkészülni. Képzeld el hogy a Margid híd budai oldalán haladsz rá a hídra, szabályosan a sávodban. Minden OKé, rádiót hallgatsz, laza esti vezetés. Egyszer csak egy szürke vadi új Audi A6 a külső sávból úgy gondolja, hogy nem várja meg, hogy az előtte lassan haladó Mazda majd átérjen a hídon, de még azt sem hogy tiszta legyen a szomszéd sáv ahol közlekedek én és még jóhénány autós.
Se index, se semmi féle jelzés és becsapódik az autóm közvetlen orra elé de nem fér be! Megáll keresztben a két sávban, mindezt teszi olyan gyorsan hogy én padlófékkel reagálok annak érdekében hogy ne törjem szét a szép kocsija seggét és ami még fontosabb az enyém elejét. Szerencsére a technika és a reflex megmentett mindenkit, de ez nem neki köszönhető. Menetsebességről nem volt élvezet ilyen gyorsan megállni.
Ha nem én jövök, hanem egy anyuka a gyerekével, aki történetesen nem ilyen kocsiban, nem ilyen reflexekkel üldögél... akkor mi van? Milyen jogon veszélyezteti mások életét? Az egy dolog, ha magát szarrá töri... nem baj. Hiszen felépül (vagy nem), vesz új kocsit, van pénz...stb. De mások életével szerintem SENKINEK nincs joga játszani. Szerencsére baj nem történt. Most. Remélem legközelebb sem lesz, amikor majd mások elé fog bevágni életveszélyesen.
Miért mondom hogy be fog ismét vágni? Mivel volt szerencsénk "együtt" közlekedni még a Váci út egy szakaszán, és ez alatt többször index nélkül váltott sávot, még egy mentőt sem engedett be oldalról... lassítás nélkül elment mellette. Sajnos szomorú hogy hazánkban az ilyen típusú emberek Audi-val járnak, normálisabb helyen téglát raknak, vagy börtönben bútort szerelnek.
Nem akarok sztereotípiákkal jönni, mint például hogy kopasz volt, szőke nő mellette és szürke új Audi. De tény hogy ez mind ráillet a "Tisztelt Úrra". Az ilyen típusú embert mindenkinek ajánlom elkerülni, mivel másokon az életben is úgy átmegy, mint az autókon az utakon. Mivel az motiválja, hogy az "ő dolga fontosabb és sürgősebb, ergo mások és a törvények felett áll". Valószínűleg a vagyonát is így szerezte. Nos, én gratulálok hozzá. Remélem a feleségét, vagy ha van gyerekét nem fogja egy hasonló b*rom összetörni az úton egyszer.
Nektek kedves normális olvasók és autós társak pedig azt ajánlom hogy kerüljétek az LGK-831 szürke Audit és tulajdonosát és legyetek résen mert mindig történhet valami.
TH 2009.02.06. 10:17:03
Azt meg nem is értem, hogy ha folyamatos tempóval haladtak, akkor miért kellett ÁLLÓRA fékezni az autót.
És igen, az audis biztos gonosz, hülye stb. volt, de ez a cikk számomra semmilyen új infót nem adott.
Petrodon 2009.02.06. 10:19:10
Az ódisnak meg sünt.
!marduci! 2009.02.06. 10:20:29
köcsög ódis!:)
theutat villám 2009.02.06. 10:21:37
Marty Mcfly 2009.02.06. 10:22:52
!marduci! 2009.02.06. 10:23:31
ipari_fostalicska 2009.02.06. 10:24:32
TH 2009.02.06. 10:25:48
@D=M=C: én sem tudtam kibogozni és rekonstruálni a dolgot.
Marty Mcfly 2009.02.06. 10:25:52
a jelenség igenis létezik, bárki bármit is mond...
!marduci! 2009.02.06. 10:28:49
A posztíró a hülye!:)
TH 2009.02.06. 10:31:09
kranführer 2009.02.06. 10:32:46
Marty Mcfly 2009.02.06. 10:33:50
ez igaz, de nem bárki vesz Audit! Illetve ne általánosítsak, nagyon kevés az, aki tényleg NEM státuszból veszi ezt a márkát!
Másként fogalmazva egyéb márkák esetében kisebb a különbség, hogy ki-miért veszi!
Matrix_ 2009.02.06. 10:34:51
Anyukák meg monnyanak le!
Tud vki occsó audit?
TH 2009.02.06. 10:40:44
Marty Mcfly 2009.02.06. 10:46:16
ezt én sem tudom felfogni...
ehpkb5 2009.02.06. 10:53:25
Ferocious 2009.02.06. 10:54:48
Ennyi
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.02.06. 10:57:18
ipari_fostalicska 2009.02.06. 10:57:51
Ferocious 2009.02.06. 11:01:05
Matrix_ 2009.02.06. 11:02:01
Marty Mcfly 2009.02.06. 11:03:25
a kórházi kezelést ki fizesse (a "szétbaszott" fej miatt)?
szmoker (Homo Trollicus) 2009.02.06. 11:05:00
Ráadásul ez olyan is volt!
magampista, mondj valamit erre!
:)
TH 2009.02.06. 11:06:34
ipari_fostalicska 2009.02.06. 11:07:11
iwiw.hu/pages/user/userdata.jsp?userID=10891871
Marty Mcfly 2009.02.06. 11:09:53
Amúgy... nemtom, de szokjatok má le erről a rendszámot megadok dologról!
Azt hiszi a posztíró, h felírom a listámra és azt fogom lesni vezetés közben, h épp melyik parasztról is volt szó a blogban???
LOL
TH 2009.02.06. 11:10:21
TH 2009.02.06. 11:11:43
Marty Mcfly 2009.02.06. 11:13:45
most már vágom... köcci! :-)
Ferocious 2009.02.06. 11:14:11
ipari_fostalicska 2009.02.06. 11:14:36
Ferocious 2009.02.06. 11:15:09
ipari_fostalicska 2009.02.06. 11:15:38
Üdv.: az idióta
Matrix_ 2009.02.06. 11:16:31
Nincs túl sok ismerőse, ha tényleg ő az. De az a véleményem, hogy nem fair csak úgy feltenni ide bárminemű adatát bárkinek is. Még ha nem valódi adatok, és az illető esetleg tapló, akkor sem.
Ferocious 2009.02.06. 11:18:41
Majd magyarázd meg annak a szerencsétlennek, higy miért baszogatod ok nélkül!
Egyébként meg higgadjál má' le, nem ez volt a téma!
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.02.06. 11:19:22
yard (törölt) 2009.02.06. 11:19:25
"szabályosan a sávodban", "vadi új Audi A6 a külső sávból", "előtte lassan haladó Mazda", "a szomszéd sáv ahol közlekedek én és még jóhénány autós.", "becsapódik az autóm közvetlen orra elé", "Megáll keresztben a két sávban", "ne törjem szét a szép kocsija seggét "
Valahogy nem jön össze: ki-melyik sávból-ban?
Ez az egész a fentiek szerint kamu a javából!
Valahogy tanulmányozzuk előbb a terepet, mielőtt "regényt" írunk.
Audit meg az vesz akinek pénze van, és tetszik neki. Az emberi irígység meg egy másik történet.
Ferocious 2009.02.06. 11:19:52
ipari_fostalicska 2009.02.06. 11:20:18
Tudod: szúúúúszáááá
Ferocious 2009.02.06. 11:22:37
Sajna nem vagyok egy nyigodt típus, az ilyen audis féle meg végképp kiveri nálam a biztosítékot!
Mi az a szúúúúszáááá?
Ferocious 2009.02.06. 11:23:26
yard (törölt) 2009.02.06. 11:24:27
ipari_fostalicska 2009.02.06. 11:24:46
Tény, hogy az audi bunkó, amennyiben bevágott. Ha viszont az van, amit sejtek, hogy posztíró békésen ment a belső sávban, holott a külsőben is mehetett volna, akkor ugye más a helyzet és más a buknó. Vagy más is.
A szúúúszáááá egy filmben volt :-)
Ferocious 2009.02.06. 11:25:41
Akkor már inkább egy Maserati, ha már ennyire tele vagyok zsetonnal!
TH 2009.02.06. 11:26:52
ipari_fostalicska 2009.02.06. 11:27:40
Ferocious 2009.02.06. 11:28:49
Az audisnak meg egy V63-at kívánok az autójára ráparkolni...
Marty Mcfly 2009.02.06. 11:30:59
képzeld Audit az is vehet, akinek nincs 'annyi' pénze, illetve Subaru Imprezat is az vehet, akinek pénze van, mégsem irígykedik senki, mert azt sem tudja sok balfasz, hogy miről is van szó... ennyit erről
yard (törölt) 2009.02.06. 11:32:02
Nálunk ez már így van:
"Sajnos szomorú hogy hazánkban az ilyen típusú emberek Audi-val járnak, normálisabb helyen téglát raknak, vagy börtönben bútort szerelnek.", "Valószínűleg a vagyonát is így szerezte", "LGK-831 szürke Audi"
Ez így együtt, egy komoly országban, egy jó ügyvéddel.....hát még a megjelentető is fizetne.
Amúgy az eset "topográfiáját" még most sem értem.
Marty Mcfly 2009.02.06. 11:32:51
Ferocious 2009.02.06. 11:33:34
Van igazság abban, amit mondtál... óvatosan kell bánni az ilyen megjegyzésekkel!
yard (törölt) 2009.02.06. 11:35:38
Jó, igaz "az vesz, aki azt akar venni, és kész"-így jó?(így gondoltam)
Én a magam részéről meg leszarom ki-mivel jár, nem abból itélem meg az embereket.
TH 2009.02.06. 11:36:31
Szendwich 2009.02.06. 11:37:31
Nem Audi volt, hanem egy Daewoo. Szoval az az alarcosbal jel mentesit a KRESZ alol? :P
yard (törölt) 2009.02.06. 11:41:54
ja, meg a rendszámtábla-keretről a kereskedő nevét is olvassuk le máskor, és közöljük.Bár én már sejtem melyik az :D.
Lehet, hogy megnézem tényleg audi rendszám-e.
Lehet, hogy egy ..., le se merem írni:D.
Máskor videot kérünk mellékelni.
Vannak olyanok akik bekapcsolt kamerával járnak-kelnek::D, :D
Marty Mcfly 2009.02.06. 11:42:29
Marty Mcfly 2009.02.06. 11:44:51
TH 2009.02.06. 11:45:14
yard (törölt) 2009.02.06. 11:46:08
Csak az a jó ami nekünk van, mert ugye...
Tényleg röhej, mintha a faszság márka függő lenne.
A személyleírások, meg a sebességmeghatározások egyenesen lenyűgöznek.
yard (törölt) 2009.02.06. 11:47:27
Ne röhögtess. Mi az, hogy közkincs? Csak nem a TC lett a hivatalos lap?
TH 2009.02.06. 11:48:43
Hózentróger 2009.02.06. 11:51:02
repecs 2009.02.06. 11:51:31
yard (törölt) 2009.02.06. 11:55:41
Nem kötözködöm, de MO-on a Magyar Közlöny a hivatalos lap.
A nem tudom hány jogosítvánnyal és annélkül vzetető közül hányan olvassák a TC-t?
A "preventív" (helyesen deffenzív) vezetőknek meg ajánlom figyelmébe, hogy a forgalmat kukkolják, ne a mások rendszámát.Sztem.
Marty Mcfly 2009.02.06. 12:05:00
mindenki tudja, mi folyik az országban. leginkább a vállalkozók, akiknek nem éri meg csak feketén eladni a szolgáltatást. ergó az a "faszacsávó", aki ügyeskedésből szedi össze a vagyonát.
kialakult egy rossz sztereotípia az Audiról. Innentől kezdve sokan azért vesznek ilyen kocsit, mert tudják, hogy lebunkózzák őket, mégis egy "drágább", szebb kocsiban feszíthetnek és jelzik a világ felé, hogy IGEN, ő az a "sikeres" ember, akinek se tanulni, se dolgozni nem kellett azért, hogy legyen egy ilyen verdája!
Magyarul ez nekik reklám. Ez az, h én már csak ezért sem vennék ilyen kocsit, mert tudnám, hogy rólam is ezt gondolnák és nem akarok egy "bad company" tagja lenni...
:-)
SingleSide 2009.02.06. 12:07:18
Posztírónk nagy haláli nyugalmában kurvára elbóbiskolt, köszönhető volt ez talán a kellemes lágy zenének, mely úrvezetése közben majdnem álomba ringatta...
Hip-hopp egy audi seggében találta magát, és csak a TECHNIKÁJA, és a mérhetetlen REFLEXE mentette meg. Ugyanis, ha nem ébred fel az utolsó századmásodpercben, és nem tapos rá páros lábbal a fékre, akkor szép kis ráfutásos baleset lett volna, amiből ki nem magyarázza magát sehogy... :)
Matrix_ 2009.02.06. 12:07:50
Donromi 2009.02.06. 12:10:01
Jason Statham
yard (törölt) 2009.02.06. 12:11:54
Szerintem messze mész...
Azért magas szinten is járnak audival:D
Egyébbként én sem esek hanyatt négy karikától (mégha 5 lenne), de azért nem lehet mindenkit potenciális bűnözőnek tekinteni aki ilyen kocsival jár.
A vállalkozókat meg hagyjuk, illetve ne hagyjuk, de annak nem itt a helye. Ajánlom nézd meg mennyi volt a 2007. évre a vállalkozók bevallott átlag jövedelme. Hátast fogsz dobni. Annak alapján kocsijuk sem lenne.
Megértem, hogy támogatni kell őket:D
Marty Mcfly 2009.02.06. 12:12:33
az kivétel természetesen... :-)
ritka, mint a fehér...
Marty Mcfly 2009.02.06. 12:14:23
magyarországon 2 millió ember dolgozik, aki adózik is ugye? a többi mind potrenciális bűnöző! még a nagyszüleim is :-D
ipari_fostalicska 2009.02.06. 12:15:09
na_most_akkor 2009.02.06. 12:17:13
Na most akkor ez igazán helyesen defenzív.
yard (törölt) 2009.02.06. 12:17:27
Mondjuk ez így nem teljesen igaz: vágóképnek eladtuk a Cobra 11 stábjának is.
Marty Mcfly 2009.02.06. 12:17:54
Maradjunk a posztnál!!!
yard (törölt) 2009.02.06. 12:22:15
Szerintem félreértettél!
Nem egészen 2 millió ember adózik!
Ezek kb. 30%-a közalkalamazott (állam adja-elveszi).
Akkor mi a gond. Elég jól állunk.
(Tehát az SZJA nem nagy bevétel.)
De az audinak ehez nincs sok köze.
TH 2009.02.06. 12:26:38
És a lényege a mondandómnak az volt, hogy hülyeség más rendszámát közzétenni, de tökmindegy.
yard (törölt) 2009.02.06. 12:27:27
"D=M=C 2009.02.06. 12:05:00
Na most akkor,
mindenki tudja, mi folyik az országban. leginkább a vállalkozók, akiknek nem éri meg csak feketén eladni a szolgáltatást. ergó az a "faszacsávó", aki ügyeskedésből szedi össze a vagyonát.
kialakult egy rossz sztereotípia az Audiról. Innentől kezdve sokan azért vesznek ilyen kocsit, mert tudják, hogy lebunkózzák őket, mégis egy "drágább", szebb kocsiban feszíthetnek és jelzik a világ felé, hogy IGEN, ő az a "sikeres" ember, akinek se tanulni, se dolgozni nem kellett azért, hogy legyen egy ilyen verdája!"
FSBLACK 2009.02.06. 12:28:50
Marty Mcfly 2009.02.06. 12:29:45
ezt már leírtam, nem értem minek kellett bedobnod még1szer...
yard (törölt) 2009.02.06. 12:29:46
Köszönöm, én is így tudom.
De mobiltelfonálok, netezek, közben vezetni is kell, meg ez a szar hídlámpa, meg a rádió...
Hát többet ütöttem eggyel:D
autosave 2009.02.06. 12:29:57
Azért kiegészíteném annyival, hogy amennyiben nem akadályozza a mögöttes gyorsabb forgalmat.
end-of @TH :)
Aki pedig nem tudná:
Tehát mehet, de le kell húzódnia, ha jön gyorsabb. (Lakotton kívül akkor is, ha nem jön gyorsabb)
Egy kivétel van: ha bekanyarodáshoz készül fel, akkor nem kell. De az M1M7-en sem mehet a középső sávban, csak mert majd az M7-esre fog menni. Majd a végén átsorol.
yard (törölt) 2009.02.06. 12:31:08
Valahol az elején én is ezt írtam.
Olvasd már végig az egészet...
yard (törölt) 2009.02.06. 12:35:24
Én az egész szituációt nem értem.
Ki-melyik sávban haladt.
A leírás szerint az audi segge nem kerülhetett elé, ha az keresztbe állt.Idézek: "Megáll keresztben a két sávban"
De lehet, hogy én vagyok hülye (ez nem kizárt).
TH 2009.02.06. 12:37:21
Közkinccsé tenni dolgokat=publikálni=megosztani a publikummal stb., és ezt nem csak a Magyar közlönyben lehet.
yard (törölt) 2009.02.06. 12:38:45
Áh, nem érted, MOSOLY
TH 2009.02.06. 12:48:10
Pammy 2009.02.06. 12:50:29
1. lakott területen belül nincs
2. ha baromi nagyot kell fékezned, hogy a gyorsabb kocsi beférjen eléd akkor nem volt gyorsabb..
ez egy mánia ezen a fórumon....
városon belül nagyon ritka az olyan szituáció amikor egyáltalán bármi értelme van ezen a kérdésen lovagolni, sokkal gyakoribb a két egymás mellett tötyörgő sáv, amiből a belsőt ráadásul sűrűn megakasztják a kanyarodók. És nem, nem vagy köteles kimenni a külsőbe, ha abban is folyamatos a kocsisor, ami vélelmezhető a Margit hídnál, pláne ha az audis az előtte menőt akarta így megelőzni.
Manyizga (törölt) 2009.02.06. 12:52:12
Átvitel honvéd 2009.02.06. 12:55:09
Sok van belőlük, és kb. egyformán hülyék.
Talán ez a belépő modell?
anyadnakpalankot 2009.02.06. 13:02:07
Marty Mcfly 2009.02.06. 13:07:36
megélhetési bűnözők vannak ma már apukám... családapák 3 gyerekkel X5ösben!
nem kell befosni, de ugyanúgy lezúzza az arcodat, mint a "kopasz-kigyúrt" :-)
Pepe83 (törölt) 2009.02.06. 13:07:58
Frank Columbo 2009.02.06. 13:15:13
consigliere 2009.02.06. 13:24:41
Pepe83 (törölt) 2009.02.06. 13:28:08
Azért ezt így nem jelenteném ki. Egy nevezett audi 1,8 és 4,5 millió forint közé tehető. Előfordulhat, hogy ha valaki ennyit szán kocsira akkor inkább vesz egy nagy kényelmes Audit mint pl. egy új Swiftet. Vállalva persze a magasabb fenntartási költségeket.
Marty Mcfly 2009.02.06. 13:28:33
2féle autós van ma magyarországon:
-suzukis
-audibéjemvémergás
Mind2ből sok van, ezért mind2 átlag és unalmas...
Ennyit erről...
Marty Mcfly 2009.02.06. 13:29:55
4.5 milláért már egész jó kocsikat is tudsz venni, ami sokkal egyedibb, mint egy kiba Audi... mozgasd meg a fantáziád...
EÖ (törölt) 2009.02.06. 13:32:05
- Apa , miért áltál meg?
-Mert elsőbbségadás kötelező tábla van!
- De Apa, az Audival is meg kell adni az elsőbbséget?
Szóval ez genetika!! :)
Pepe83 (törölt) 2009.02.06. 13:32:20
várjunk csak....mondjuk...Mercedes E, 5-ös BMW
:)))
Marty Mcfly 2009.02.06. 13:33:47
gyakorolj tovább... :-)
EÖ (törölt) 2009.02.06. 13:34:15
jobbratartás lakott területen belül: lehet hogy nincs, de illik!
Pepe83 (törölt) 2009.02.06. 13:37:32
Egy Trabant 400 lóerős motorral???
efhábé 2009.02.06. 13:39:46
Van, aki hasraesik négy karikától, hogy neked közölni kell, te nem?
Nekem is van négy karika az autómon, csak nem az orrán, hanem a négy sarkán, azokon gurul :D
anyadnakpalankot 2009.02.06. 13:40:35
Marty Mcfly 2009.02.06. 13:41:23
nem éppen erre gondoltam, de a fantáziád kezd szárnyalni. ez jó... :-)
sunblind 2009.02.06. 13:41:40
Pepe83 (törölt) 2009.02.06. 13:43:09
Na most már nagyon kíváncsi vagyok arra, hogy te mit vennél 4,5 millióból.....
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.02.06. 13:44:26
Marty Mcfly 2009.02.06. 13:44:57
nem kell jáccani a zördög ügyvédjét!
te is tudod, h miről is van szó...
de azért megkérdezném, h te vezetsz-é és ha igen, milyen verdával.
mert ne hari, de vagy egyáltalán nem vezetsz és azt sem tudod, milyen jelenségről is van szó, vagy egy régebbi típusú audibéjemvémergád van és ezért véded őket, vagy pedig szimpla módon te sem szoktál indexelni...
lehet választani
anyadnakpalankot 2009.02.06. 13:45:42
hawkeye 2009.02.06. 13:46:12
Ez van.
EÖ (törölt) 2009.02.06. 13:46:58
na persze, a lada jobb volt
főleg hóban és csúszós úton veri nagyon a quattrókat
na meg gyorsulásban is
a kényelemről nem is beszélve
ugyanmár...
Marty Mcfly 2009.02.06. 13:47:04
barátom 4.7-ért vett egy Imprezát. Mondjuk a wrx 1.5 lityis kistesója, de jó tunning alap és nem sok rohangál belőle... :-)
anyadnakpalankot 2009.02.06. 13:47:36
Marty Mcfly 2009.02.06. 13:48:14
ez ott volt!!! :-)
Pepe83 (törölt) 2009.02.06. 13:50:22
Ez csalás mert mire élvezhető autót farag belőle már a 6 milliót is átlépi:))))
Amúgy én egy alsó-közép kategóriás dízelt vennék belőle.
Pammy 2009.02.06. 13:50:55
gondoltam jó, elnézte a tökfej a sávot, de utána még figyeltem egy darabig, és mindig index, meg elsőbbségadás nélkül szédült ide-oda a sávok közt... néztem is, hogy az, hogy még egyben van ilyen vezetési stílus mellett, az mutatja, hogy az átlag pesti sofőr nagyon is jól vezet, ha ki tudja védeni az ilyen tökfejek húzásait, mert ez nem egyszerűen aggresszívan vezetett, az agresszív az másmilyen, arról messziről látszik, hogy be fog vágni, ráadásul általában tudja mit csinál, csak erőszakos, és ha centiken is műlik de elfér, de ez.... a véletlenszerű jobban kifejezné a stílusát....mivel véletlenszerűen jelent meg hol egyik hol másik sávban, kimerítette a váratlanul felbukkanó akadály fogalmát... szal minden tiszteletem annak a normális 90%-nak akik itt ebben a városban balesetmentesen közlekednek, mert nincs könnyű dolguk
anyadnakpalankot 2009.02.06. 13:52:08
Marty Mcfly 2009.02.06. 13:53:06
valóban, megvan az irígy réteg is, bár őket nem értem... egy Audira hogyan lehet vki irígy
Marty Mcfly 2009.02.06. 13:56:01
tökfej... :-)
consigliere 2009.02.06. 14:04:57
az ilyen tunningos subaruk nekem már nem jönnek be.. egy szép kis s5 vagy rs6 avant és máris jobban fikáz a nép
Rousboy 2009.02.06. 14:18:45
Ha pedig már egyediségről, egyéniségről, AUTÓRÓL van szó, akkor ott egy Infinity FX 35 6 gurigáért...
sunblind 2009.02.06. 14:55:00
természetesen a torsen rendszer valóban remek, eszemben sincs ezzel vitatkozni, de nyilván az évi három nap, amikor a csúszós utak szükségessé teszik, nem igazán indokolja a többletköltségét, meg síelni sem jár vele mindenki, aki ilyet vesz. Persze gyorsan menni is könnyebb vele, más kérdés, hogy abban a kocsiban, amit én vezettem, szerintem egyáltalán nem jó érzés gyorsan menni, mert minden tekintetben érezni, hogy nem erre való. Gyorsulás? Mér?? Piroslámpázni a váci úton egy ilyen nagy döggel? Ugyan a szar egyhatos szívó hondám a legtöbb tekintetben a közelébe sem ér egy ilyen új audinak, még az ára is csak nagyjából az ötöde, de azért a minimális módosítással egyértelműen fürgébbnek bizonyult, bár csak viccből hasonlítottuk össze búcsúzás után hazafelé. Persze azért nincs benne olyan klassz csönd közben. :) A kényelem természetesen szuper dolog, annak aki ezt igényli.
Nem azt mondtam, hogy rossz kocsi, azt mondtam, hogy csak itthon számít presztiszversenyautónak, meg farokhosszabbításnak. A gyártás helyén ez egy jó minőségű kényelmes nagy dög limuzin öreg orvosoknak. És semmi több.
300kmh 2009.02.06. 14:55:46
Valaki más 2009.02.06. 14:57:32
"25. § (2) Járművel az úttesten - az előzés és kikerülés esetét kivéve - annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni. Lassú járművel, kerékpárral, állati erővel vont járművel, kézi kocsival, hajtott (vezetett) állattal, valamint lassan haladó járművel - ha az út- és forgalmi viszonyok lehetővé teszik - szorosan az úttest jobb széléhez húzódva kell haladni.
Párhuzamos közlekedés
36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad. Az autóbusz öbölt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodósávot, a gyorsító- és a lassítósávot, valamint a kerékpársávot a párhuzamos közlekedés szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.
(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.
(3) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára kettőnél több forgalmi sáv van, a (2) bekezdésben foglalt rendelkezéseket kell értelemszerűen alkalmazni. Az ilyen úttesten azonban a második forgalmi sávban - a (2) bekezdésben foglalt rendelkezések megtartásával - bármely járművel szabad közlekedni; a harmadik és további (belső) forgalmi sávokra - a balra bekanyarodás esetét kivéve - ráhajtani csak személygépkocsival szabad.
(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos.
(5) Ha a forgalom sűrűsége folytán a forgalmi sávokban összefüggő járműoszlopok alakultak ki, forgalmi sávot változtatni csak abban az esetben szabad, ha a vezető bekanyarodásra vagy megállásra kíván felkészülni.
(6) A párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten tilos
a) járművel az úttest felezővonalát - a balra bekanyarodás, illetőleg a megfordulás esetét kivéve - átlépni;
b) két járműnek - az egy nyomon haladó jármű melletti elhaladást kivéve - ugyanabban a forgalmi sávban egymás mellett haladni;
c) kijelölt gyalogosátkelőhelyen és közvetlenül a kijelölt gyalogosátkelőhely előtt másik jármű mellett elhaladni.
(7) Ahol valamelyik forgalmi sáv megszűnik, annak a járműnek van elsőbbsége, amelyik terelővonal átlépése nélkül haladhat tovább. Ha a forgalmi sávok útburkolati jellel jelölve nincsenek, annak a járműnek van elsőbbsége, amelyik irányváltoztatás nélkül tud továbbhaladni; ha pedig mindkét jármű csak irányváltoztatással tud továbbhaladni, annak a járműnek van elsőbbsége, amelyik addig a jobbra eső forgalmi sávban haladt.
(8) Autóbusz forgalmi sávban csak menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz, valamint az autóbusz és trolibusz forgalom zavarása nélkül személytaxi, továbbá erre utaló külön jelzés esetén (117/c. ábra) kerékpáros közlekedhet. Más jármű erre a forgalmi sávra, a sáv keresztezését és bekanyarodásra felkészülést kivéve, nem hajthat rá. Ahol autóbusz forgalmi sáv van, a menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz - a kikerülés esetét kivéve - csak ebben a forgalmi sávban haladhat.
(9) Ahol kapaszkodósáv van, a kapaszkodósávon kell haladniuk azoknak a járműveknek, amelyek a jelzőtáblán [17. § (1) bek. h) pont] megjelölt - ennek hiányában lakott területen kívül 70 km/óra, lakott területen 40 km/óra - sebességnél lassabban haladnak.
(10) Azon az úton, amelynek menetirány szerinti jobb oldalán két vagy több forgalmi sáv van útburkolati jelekkel kijelölve, a körforgalmú útra történő bekanyarodást a jobboldali szélső forgalmi sávból kell végrehajtani, amennyiben a járművezető a bekanyarodás helyét követő első bekanyarodási lehetőségnél kívánja a körforgalmú utat elhagyni.
(11) A párhuzamos közlekedésre alkalmas körforgalmú úton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni.
"
mimegmás 2009.02.06. 15:42:42
25§(4) ami szerint lakott területen belül lehet a belső sávban folyamatosan haladni. Tehát az AUDI-s a gyökér. Mint mindegyik.
Aston Kanál 2009.02.06. 15:44:33
Pammy 2009.02.06. 16:09:13
Valaki más 2009.02.10. 10:06:48