Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Nincs büntetés, leszarják a sebességkorlátozást

2009.02.08. 12:12 :: SilentSound

Biatorbágyhoz szép gyerekkori emlékek fűznek, volt a hegy tetején egy kis faházunk, aminek a teraszáról az országútra lehetett rálátni, pont három kanyarra, mint ahogy a népmesékben szokták illusztrálni az ilyesmit. Valahol ott lent lakhat Gyöngyvér, akinek kicsit kevésbé szépek a tapasztalatai, mert a cseppnyi türelmet sem mutató közlekedők elvárnák azt is, hogy legalább hatvannal forduljon rá a kapubejárójukra és ha ez nem így történik, akkor hosszú dudálással adnak hangot elégedetlenségüknek.

Én Biatorbágyon lakom, ott is a főút mellett. Itt az autósok 80-90 %-a nemhogy nem tartja be az 50-et, de inkább olyan 90 km/h-ra tehető az átlagsebesség. Ennek következtében olyan iszonyatos zaj van, hogy nyitott ablaknál egymás szavát sem hallani, és nyári estéken üvöltjük egymásnak, amit éppen hallunk a nézett filmből.

Az csak mellékága a történetnek, hogy ezen az útszakaszon rendőrt, illetve sebességmérőt még soha nem láttunk, ellentétben a város másik forgalmasabb útjával, ahol 50-nél többel nem lehet haladni az útviszonyok miatt, viszont 40-es tábla van, úgyhogy jól meg lehet bírságolni a 45-tel száguldozókat...

Azért jutottam arra az elhatározásra, hogy megkísérlem a gondolataimat leírni és a levél közzétételét kérni, mert mostanra a lakóhelyemen az élet közlekedési szempontból nézve egészen egyszerűen elviselhetetlenné vált. Este, ha hazamegyek, és a bekanyarodáshoz lassítani merészelek, tolnak le az útról. A legenyhébb reakció, hogy bőgő motorral megelőznek, de a családom minden tagjával előfordult már, hogy a lassítás miatt valami agyoniskolázott ráfeküdt a dudára és bőszen anyázott.

Reggel induláskor a kikanyarodásommal bőszítem fel a tempósan haladókat. (Mielőtt valaki belekötne, erre az útra nem lehet úgy kikanyarodni, hogy pont ne közlekedjen rajta senki, arra nagyjából annyi az esély mint egy autópályán, tehát ha legalább mondjuk van 50 m két autó között, akkor kell résen lenni.) Szóval az életérzés tényleg olyan, mint egy autópálya melletti házikóban. Ezektől az apró kellemetlenségektől még eltekintene az ember, általában hazaérve jól kidühöngjük magunkat, és kész.

A minap viszont baleset történt nem messze tőlünk. Egy személyautó kikanyarodott egy mellékutcából, és egy, a főúton nagy sebességgel közlekedő dobozos autó oldalba vágta. A dobozos olyan sebességgel ment, hogy megpördült és nekivágódott egy ház oldalának. Szerencsére tudomásom szerint senkinek nem lett nagyobb baja, de a ház oldalában egy bazi nagy lyuk van még mindig. Na most az én anyukám a gyermekeimmel arra szokott sétálgatni. Kérdem én, mi lett volna, ha pont ott járnak?! Esélyük sem lett volna a túlélésre.

Szerintem ez minden forgalmasabb belterületi úton probléma. Egészen egyszerűen az, hogy lakott terület, semmit nem jelent a közlekedőknek. Én sem mindig tartom be a sebességhatárt (sajnos), de azért lakott területen belül 60 km/h felé még nagy sietség esetén sem megyek.

Itt is olvastam már pár hozzászólásban azt a véleményt, hogy mindenki meg tudja választani a biztonságos sebességet, és aki rutinos vezető, az 80-nal haladva is meg tud állni a zebra előtt. Hát igen, csak éppen addig megkeseríti a közlekedési útvonala mellett lakók életét, rosszabb esetben pedig kifog egy másik szabálytalankodót, aki elévág, és akkor csak reménykedni lehet, hogy nem lesz senki a környéken.

Szóval arra kérlek Titeket, hogy próbáljatok meg felénk, és más településeken is lassítani egy kicsit. Gondoljatok arra, milyen rossz.

102 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó büntetés veszélyes kresz gyorshajtás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Petrodon 2009.02.08. 12:28:56

Ahogy már többször leírtam, lakott területen kívül hajlamos vagyok "elengedni" magam, de lakott területen belül mindig betartom a sebesség korlátozást, hiszen sose lehet tudni, ki/mi ugrik ki elém. Szóval ritka dühös vagyok a 70/70 -es vezetőkre.
Viszont többször olvastam hasonló feltételezéseket, mint most is: "Na most az én anyukám a gyermekeimmel arra szokott sétálgatni. Kérdem én, mi lett volna, ha pont ott járnak?! Esélyük sem lett volna a túlélésre."

És mi lett volna velük, ha pont a Hudson folyóban lubickolnak, amikor kényszerleszállt rá az utasszálító? :)
Szóval ezek a "mi lett volna ha" témák nagyon gagyik, hanyagolni kéne őket, a poszt többi része jogos.
Kérdezd meg a rendőrséget, hogy mit lehet tenni!

steve078 2009.02.08. 12:40:59

El kell költözni.
(Sajnos ez a helyzet,mert úgysem fog változni 10-20 éven belül semmi.)

isti77 2009.02.08. 12:48:30

Kicsit meglepett, amit a cikkben olvastam, én ugyanis általában nem tapasztalok ilyesmit Biatorbágyon. Feltételezem, hogy a Szabadság útról van szó. Pontosan melyik része? Komolyan érdekel.

Csigabá 2009.02.08. 12:53:39

@steve078: Dehogynem! Optimistának kell lenni. Most még jó, ezután már csak rosszabb lehet. :)

Remélem, hogy a posztíró meg időben jelzi a kanyarodási szándékát (mármint sorrend: sárga villogó lámpa, piros lámpák és nem fordítva) valamint nem állóra fékezett, szervórásegítés nélküli autót próbál valahogy a ház elé imbolygatni.
Amúgy meg ha már a "mi lett volna, ha..." fejezetnél tartunk, Chuck Norris szétrúgta volna a dobozos autót, személyautót, meg a ház oldalát is. Igaz, ő ritkábban jár arra... de attól még megvan ennek is a maga valószínűsége.
Kő' írni az arra érdemes hatóságoknak, hogy jó bevételi forrás az az útszakasz, úgyhogy ideje volna kitenni egy traffipaxot. Azé' nem teszik ki, mert nektek nincs hangszigetelő ablakotok, azért viszont igen, hogy az önkormányzatnak stabil bevételi forrást biztosítson. :)

trewq 2009.02.08. 13:00:18

Öntsetek ki betonból 50 méterenként egy laposabb fekvőrendőrt.

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.02.08. 13:01:57

Lehet, hogy egy, az önkormányzathoz címzett levél segítene a probléma orvoslásában. Jelzőlámpa, traffipax, fekvőrendőr, mit tudom én. Ha a környéken lakók össze fognának, biztosan el lehet érni valamit.

@Cyric_: nagyon nagy vagy. ez a Hudson folyós hasonlat...! Nem tudom mit szólnál, ha a te családod lenne ilyen kellemetlen helyzetben.

Willy 2009.02.08. 13:06:21

"Ennek következtében olyan iszonyatos zaj van, hogy nyitott ablaknál egymás szavát sem hallani, és nyári estéken üvöltjük egymásnak, amit éppen hallunk a nézett filmből."

A valószínű igazság, hogy este sötétedés után 90el mennek folyamatosan az autók, és olyan zajuk van.... Picit mintha túlreagálná vki.

"úton nagy sebességgel közlekedő dobozos autó oldalba vágta. A dobozos olyan sebességgel ment, hogy megpördült és nekivágódott egy ház oldalának. Szerencsére tudomásom szerint senkinek nem lett nagyobb baja, de a ház oldalában egy bazi nagy lyuk van még mindig."

Valószínű, hogy a sebesség okozza ezeket a baleseteket, és nem az emberek balfaszsága.. Nos ez inkább propaganda.

Félre ne értsétek, nem értek egyet a száguldozással, mert a gyalogos, a biciklista, a kisgyerek számára esélytelené teszi az életet lakott területen, de szerintem ez a kedves beküldő szipogása. Ha 50-el mennének az autók akkor meg a szaguk miatt panaszkodna.

Willy 2009.02.08. 13:07:38

Tutad?
Láttad e, hogy _főútvonalról_ van szó?

Peetee 2009.02.08. 13:08:57

Semmi gond ezzel, és lakott ter. belül tényleg sok a 90 km/h, DE:

Bizonyára a kedves levélíró is szokott autózni, utazni...olyan helyeket, ahol nem jár napi, heti rendszerességgel.
Én, ha ilyen, kevesbé ismert, megszokott helyen járok, főleg hosszabb (70-100km felett) átállok az "útviszonyoknak megfelelő vezetésre".
Ezalatt értem azt,h a 14. apró falun nem 49km/h-val megyek át, ahol se házak, szélesen látom az utat, és egy embert nem láttam 3 falu óta...70-80-al kényelmesen ,de figyelmesen át lehet gurulni, mert relatíve kicsi a rizikófaktor.

Az Ön gondja ott kezdődik,h akik napi rendszerességgel járnak Bitorbágy felé ( munkába menet, munkából kifolyólag, ott laknak...stb) azok megszoksából vezetnek, és megszokták ismerik az utat, a kanyarokat, a köveket...stb, és ezért felbátorodnak, mennek 50-60-70, aztán 80-90(-140el).
Csak arra nem gondolnak,h az út nem lett szélesebb, a házak ottvannak közel, a járda, a gyalogosok.
És itt a legnagyobb a rizikófaktor, 1 kis hiba is elég ahhoz nagy baj legyen.

Jacques Ucca (törölt) 2009.02.08. 13:16:14

Az egyik lakótársunk (új társasház) még be sem költözött de már mindenféle beadványokkal bombázza a hatóságokat hogy a ház körül nagy a zaj meg a szmog és árt majd a gyerekének..
Érdekes módon mégsem ment ki lakni a jó levegőre a gyerekek érdekében, hanem beköltözött Pest kellős közepére. Ott meg állítólag forgalom is van...

janikahhh (törölt) 2009.02.08. 13:16:43

Tetszett már hallani polgári kezdeményezésről? Az úgy van, hogy néhány ember, (mondjuk szomszédok, szembeszomszédok, meg a Lajos) bemennek a polgármesteri hivatalba azt' jól panaszt tesznek. Majd csak lesz belőle valami...

steve078 2009.02.08. 13:20:02

@trewq: Akkor meg a futóműcsattogások,mert nem veszik észre a fekvőrendőrt,mások meg fékcsikorgás majd padlógáz egész éjjel.

kpityu2 2009.02.08. 13:20:27

"tehát ha legalább mondjuk van 50 m két autó között, akkor kell résen lenni"
A szó szoros értelmében. :-)

@Peetee: "Ezalatt értem azt,h a 14. apró falun nem 49km/h-val megyek át, ahol se házak, szélesen látom az utat, és egy embert nem láttam 3 falu óta...70-80-al kényelmesen ,de figyelmesen át lehet gurulni, mert relatíve kicsi a rizikófaktor."
Teljesen igaz. Legalábbis ha bevállalod a jogos büntetést. Vagy vállalod egy kiszaladó kisgyerek élethosszig tartó ápolását.

VR6 2009.02.08. 13:21:46

Egy ismerős rendőrt meg kell kérni, hogy mérjenek már egy kis sebességet arrafelé.
A rendőrnek meg lesz a napi bünti-adagja, a lakosoknak is jó, én ezt tenném.

Bambika 2009.02.08. 13:23:38

Én pedig 50-60-nál gyorsabban soha nem megyek lakott területen. Akkor sem ha ismerem mint a tenyeremet és általában kihalt falu. A "relatíve kicsi a rizikófaktor" hozzászóló pedig gondoljon bele abba hogy mit ér egy emberélet. Az is lehet hogy az övé vagy bármelyik hozzátartozóé. Ezek szerint nála belefér egy kis kockázatú baleset, nálam nem. Nem szeretnék úgy élni hogy bárki egészsége vagy élete az én hülyeségemen múljon. Ez egy kicsi ország, nincsenek nagy távolságok, hova a fenébe kell sietni? Kelj fel korábban észkombájn és indulj el hamarabb. Ha rajtam múlna igen durván szankcionálnám a gyorshajtást. Éltem olyan országban ahol minden rendőrautóban radar volt és nem sok esélyed volt a gyorshajtásra - itthon sem bánnám. Itt mindenki kurva okos mi fér bele a sebességbe, pedig ezért vannak a szabályok. Kerülj olyan orvoshoz aki úgy értelmezi a szakmai szabályokat mint te a KRESZT, biztos nem lennél boldog, pedig a 2 dolog ugyanaz :)

közlekedési bűnöző (törölt) 2009.02.08. 13:24:47

A témaindító íráshoz:

ja kérem, ha Magyarországon nem 30-as táblák kihelyezésével oldanák meg az útjavítást, és a főutak mentén fekvő települések teleharmincasozása helyett autópályákat is építenének, akkor talán az emberek 90%-a komolyan venné a sebességkorlátozásokat.

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2009.02.08. 13:32:03

a 86-os FŐútvonal egy gyönyörű példa, "kilométerenként" egy falu, és mindegyik 30-as vagy 40-es korlátozással végig. röhej. (persze egy teremtett lélek sincs az út melletti járdákon)

Káposztakukac 2009.02.08. 13:33:06

@Enrico Palazzo: te is kurva jófej vagy, mondhatnánk igazi magyar. valaki próbál javítani a viszonyokon, de te csak azért is fikázod.

közlekedési bűnöző (törölt) 2009.02.08. 13:33:23

Jah.... az is, meg a 81-es is a GYMS megyei szakaszon. 1994-98-ig Szfvárra jártam busszal, már akkor is kinn voltak a 40-esek és egy rakás sraz volt az út. 10 év telt el azóta és semmi sem változott....

Káposztakukac 2009.02.08. 13:34:59

@VR6: hát mivel nem a helyi rendőr dönti el, hogy hol és mikor mérnek, hanem minimum megyei szinten valaki, de leginkább valakik, ezért ez elég nehéz lesz..

Jacques Ucca (törölt) 2009.02.08. 13:46:39

@Káposztakukac: Oké, hamut szórok a fejemre, de ne akkor legyen már szempont a gyerekek egészsége amikor odaköltözünk a legforgalmasabb út mellé.. Lehetett volna lakást venni a Nagyalföldön is, csak az meg messze van..

BGyRacer 2009.02.08. 13:46:51

Oké, meggyőztél, veszek 1 halkabb kipufogó dobot...

_pgpetike 2009.02.08. 13:47:40

Már miért is lenne ez másképp. Én az M3-as autópálya fővárosi szakasza mellett lakom, ahol 80-as a sebességkorlátozás, este 10-11 után - tisztelet a kivételnek - sokan sz@rnak rá. Egy megközelítőleg 150-160 esetleg 200-zal száguldó V8-as motornak meg igen agresszív hangja van.

A baj az, hogy nálunk a sebességkorlátozó táblákat úgy szórják, mintha ingyen lenne. Olyan helyekre pakolnak ki mindenféle értelmetlen táblákat, ahova nem kellene, ezért előbb-utóbb mindenki leszokik arról, hogy betartsa. Mert mondjuk ki az, aki 500 m-en át 30-cal hajlandó menni, mikor azzal a tempóval letolják. Hát a párom is ment 45-tel, 30 ezres csekket kaptunk érte. Bezzeg itt a pályánál, ahol aztán lehetne szórni esténként a százezres csekkeket, már vagy két éve nem láttam traffipax-ot.

Persze, hogy mindenki magasból tesz a korlátozásokra, amikot okkal-ok nélkül agyon vagyunk korlátozva. Ennek az az eredménye, hogy az M3-asról befelé a Praktikernél van egy jobbra kanyarodó sáv 40-es sebességkorlátozással. Amikor először mentem arra, hát persze, hogy nem érdekelt. Viszont olyan íve van - azóta többször is kipróbáltam - hogy 30 felett már csikorognak a kerekek, első alkalommal leizzadtam még úgy is, hogy a szembejövő sávot is igénybe vettem.

Egyszerűen leszoktattak a morálról. Személy szerint azért be-be tartom a korlátozásokat (na jó 5-10 km/h-s tűréssel) de a 30-40 km/h-s korlátozás lakott területen belül és kívül minden látható ok nélkül kiveri a biztosítékot. Arról meg már nem is beszélek, hogy az útjavítás módja a 30-as tábla.

Kniight 2009.02.08. 13:49:39

Mentetek már osztrák falun keresztül?

Ott az a módi, hogy a főút bemegy a faluba, lekorlátozzák a sebességet 70-re, a falu közepén 50, ott van gyalogátkelő meg minden ilyesmi, utána 70, majd falu vége.

Megjegyzem, az osztrákoknál a főúton addig tarta a sebességkorlátozás/engedélyezés amíg fölül nem bírálják. A keresztutcáknál nincs megismételve a tábla. Nem raknak táblaerdőt.

Élni és élni hagyni.

Ahol lehet menni, ott lehet, ahol meg nem ott nem.

Nálunk ahol lehetne menni ott nem lehet, ahol nem lehetne ott lehet.
Így nem lesz közlekedési kultúra...

littlerock 2009.02.08. 13:59:05

az előbb olvastam itt, a betartod -e a kötelező, index, aztán fék sorrendet... kérdem én? mit csinálna e naív kérdező abban az esetben, ha minden lehetséges dolgot betartva egy szűk kapubejáróba szeretnél befordulni, de ehhez balra, azaz befelé kell húzódni, mire a mögötted lévő birkacsorda dudálásközepette jobbról megelőz, vagy ha már állsz, akkor kerül, mert az már szabályos ugye? én mindennap azon izgulok, lagalááb az 5.6. barom, vegye észre mit akarok, és engedjen utamra... a fekvőrendőrrel nemétek egyet, de gy kamerával, 3-4 napig annálinkább, mindenki kapja a csekket, azt jónapot... 40-50 huf az esetek 90 %-ában elég a jobb belátásra téréshez... Rühellem, hogy ezt kell írnom, de egyszerűen erre nincs más megoldás...

littlerock 2009.02.08. 14:10:32

@Bambika: lehet úgy tűnik, most kicsit ellentmondok önmagamnak, de hajnali 3-4kor kelek, hogy 220 km-re odaérjek 7.30-ra minden hétfőn... nos ilyenkor a 60-70 egy faluban nem sok, de nem is zavarok vele senkit. Reggel 4-kor a kirohanó kigyerek esélye a részeg biciklisével vetekszik... keljél már föl enél hamarabb kérlek! jó az hidd el.. A Biatorbágyi panaszos, pedig a 80-90-es sebességhez örömszakadtáig ragaszkodó autósokra panaszkodik, és megértem minden szavát...

Solkim 2009.02.08. 14:11:14

Legyetek türelemmel még 3-4 évig. 600-700 forintos benzinár mellett sokkal kisebb lesz a forgalom.

Bambano 2009.02.08. 14:14:10

@Peetee: tényleg át *LEHET* gurulni, de nem *SZABAD*.

KomplexSokaság 2009.02.08. 14:15:00

@Kniight: Ha nincs megismételve a sebességkorlátozó tábla, akkor a mellékutcából kiforduló honnan tudja, hogy mennyivel mehet?

Baloo 2009.02.08. 14:17:09

@Kniight: "Megjegyzem, az osztrákoknál a főúton addig tarta a sebességkorlátozás/engedélyezés amíg fölül nem bírálják. A keresztutcáknál nincs megismételve a tábla. Nem raknak táblaerdőt."
És aki egy ilyen keresztutcából jön ki a főútra, ahol épp szabályozva van a sebesség, honnan tudja, hogy most épp mennyi az annyi? :)

Bladika 2009.02.08. 14:19:54

Nálunk most kezd lezáródni egy ilyen ügy! Reggel és este a mi utcánkon megy keresztül, egy fél és egy egész város! (ezt értsd szó szerint) Ez az utca visz a város második iskolájához, szóval a gyerekek fele is itt megy iskolába! Eleinte 50 es tábla volt az átlag 80 körül ment. Sok panasz és 2-3 év, hogy fekvőrendőr legyen! Nem lett! Helyette 30as övezet lettünk! Helyzet semmit nem változott, gratulálok! Néha szoktak mérni, de annyira néha, hogy semmit nem ér! Azóta eltelt még 2-3év és most jutottunk odáig, hogy elkészültek a lassító virágtartók, amik mellett csak 1autó fér el, de még nincsenek kihelyezve. A szépség hibája csak az a dolognak, hogy mivel reggel mindenki lefelé, este mindenki felfelé megy ezért értelme semmi! Ez bebizonyosodott egy utcával feljebb, ahol kirakták őket, hogy ott teszteljék!

Kérdem én? Miért nem lehet fekvőrendőrt? Már az elejétől fogva azért harcolnak a lakók, de csak szórjuk ki a pénzt mindenféle félmegoldásokra! Az indok egyébként az, hogy akkor nem tud a hókotró dolgozni! Ez komoly? Nálunk ahol van fekvőrendőr ott nem is tolnak havat?

Mielőtt még azzal jön valaki, hogy valahol kell menni, annak megjegyzem, hogy ez egy kis keresztutca csak lusta vagy spórol mindenki azon a kb. 1.5km en ami pluszt jelentene, ha a főutcán menne!

nyalógép 2009.02.08. 14:22:04

Sajnos legtöbben másokat, a környezetüket akarják megváltoztatni ahelyett, hogy saját házuk táján néznének körül. Először is a blogíró ezekkel a viszonyokkal, már akkor is tisztába lehetett amikor odaköltözött. Korszerű nyílászárók beépítésével szinte nullára lehet csökkenteni a benti zajt. Annak idején mi is nagy forgalmú út mellett laktunk, és tudtuk, hogy az utca nem játszótér.

Jacopo Belbo 2009.02.08. 14:24:39

POLGÁRI ÖSSZEFOGÁS, CIVIL KURÁZSI. Semmi más nem működik és működhet ebben az országban. Végig kell járni az összes szomszédot, beszélgetni az emberekkel, képeket, videókat készíteni, aláírást gyűjteni, végső esetben blokád alá venni az utat. Senki nem oldja meg a saját bajunkat, csak mi, ha összefogunk. Emeljük fel a fejünket, egyenesítsük ki a gerincünket.

Bladika 2009.02.08. 14:24:40

@nyalógép: Azoknak ilyen a hozzáállása, akik nem tudják miről van szó! Valószínűleg nem viccből van ott az az 50 es tábla!

Bladika 2009.02.08. 14:25:42

@Jacopo Belbo: Ezt írtam le fentebb, hogy kb6 év, rengeteg munka, rengeteg kidobott pénz az önkormányzat felől és semmi eredmény!

Klu · http://kluiphone.blog.hu 2009.02.08. 14:30:25

De van megoldás, csak nálunk nem szokás. Ahol forgalom van és haladnának az emberek, oda kéne egy másik út... de hát majd max a Mikulástól kapunk...

Prala 2009.02.08. 14:32:15

üdv,

Az, hogy 90-nel megy vagy 50-nel, az nem sokat változtat azon a tényen, hogy k*rva nagy a forgalom az adott úton. Maximum annyiban nem mindegy, hogy a házban észlelhető alapzaj nem 60 decibel hanem 80-90. Annak nincs értelme, hogy az utat telebiggyesszétek látványos dobozokkal, mert:
1. a rendőrségnek tuti, hogy nincs kapacitása arra, hogy azt kezelje, karbantartsa--> üzemeltesse. Talán a megye képes rá, da az meg hülye lesz Biatorbágyra "pazarolni" a pénzt.
2. ha mégis traffipax mellett döntene a helyi Rfk, hát az buta ötlet, mert többnyire helyi embereket büntetnének agyon, a pénz meg menne a központi büdzsébe és soha viszont nem látnátok.
3. a doboz helyett jobb a zajfogó kerítés, forgalmi lámpa, fekvőrendőr, esetleg az útszakasz pihenőövezetté nyilvánítása, amennyiben lehetőség van egy elkerülő építésére. Gondolom ez utóbbinak semmi esélye, ezért ezzel max álmodni érdemes...:D

A gyorshajtás jelenségével nem csak Biatorbágy lakói küzdenek, máshol is mindennapi probléma, ezért nem érdemes külön sírni. Egyetértek a fenti komment-tel, az, hogy a nagymamát meg a gyereket belekevered a "mi lett volna, ha..." mondattal, nos az elég buta: a f*sznak fested az ördögöt a falra!!

Nekem az a véleményem, hogy az tegyen az adott település védelme, fejlődése, közlekedése stb. érdekében, aki ott lakik, ezért buta dolognak tartom az autozz! olvasóira hárítani a kérést (mintha azok tehetnének bármiről is). Komolyan: azt gondolod, hogy aki ilyen eszetlenül közlekedik, az olvas?? Még a KRESZ könyvet is csak kirakatban látta, nemhogy ilyen blogokat látogatna...

peace, Bájetörbágy

darthyoda 2009.02.08. 14:45:27

naponta megyek végig a Szabadság úton. Kimondottan ritka, hogy 50-nél gyorsabban menne valaki is, az meg méginkább, hogy amikor én én 50-nel megyek, akkor valaki megpróbál tolni. Az egész poszt tök alaptalan, nyilván az író a béna. Redszeresen meg szoktam állni az éjjel-nappalinál (ami már nem is az). Sem s lekanyarodásnál, sem akkor, amikoir vissza akarok sorolni nem szoktak dudálni. Viszont én is örjöngtem már olyanon, hogy előttem valaki irányjelzés, és egyéb ok nélkül elkezd lassítani 40-30-20-10, fogalmam sincs mit akar, és akkor a végén befordul egy ház elé. Gyanús, hogy már találkoztam a posztíróval, amint bénázott. Iyenkor előfordul, hogy ha rossz napom van, akkor ráfekszem a dudára:)

pd_ 2009.02.08. 14:55:39

Én csak annyit tennék hozzá az egészhez, hogy az ilyen témáknál mindig mindenkinek az jut eszébe, hogy mennek a GONOSZ autósok az országúton, és aztán beérnek a településekre, és nem lassítanak le, csak 60-70-re, ne adj isten 80-nal mennek át. Gyorsan tegyünk 20 méterenként lámpát meg járdaszigetet meg FEKVŐRENDŐRT! Egyre több helyen lehet fekvőrendőrt találni a FŐUTAKON. Könyörgöm már. De persze olyanok, hogy ha a 30-cal megy át rajta az ember, akkor is beb*ssza a fejét az autó tetejébe. Előjelző tábla meg felfestés persze nincs, vagyis a cél ezekkel inkább az, hogy hehe, jól kiba*szunk az autósokkal, nem pedig az, hogy tényleg lassan menjenek.

Azt mindenki gondolja végig, hogy akár Budapesten, akár más városokban senkinek (még a kisebb településen lakóknak sem) szokott többnyire gondot okozni, hogy 60-70-nel vagy akár 80-nal mennek az autósok (50-es táblánál is). Sőt, sokszor úgy lehet normálisan haladni. Most akkor mi a különbség a kettő között? Mert városban nem sok helyen láttam még forgalmas útvonalakon fekvőrendőrt meg hasonló baromságokat.

pd_ 2009.02.08. 15:00:10

Jut eszembe a fekvőrendőrről. Marha jó találmány még, főleg akkor, amikor mentő/tűzoltó szeretne gyorsan elhaladni. Akkor meg persze az a baj, hogy miért nem érnek oda időben.

Aki a fekvőrendőrt kitalálta, biztos, hogy nagy marha volt. Már legalábbis szerintem.

AvgDvl 2009.02.08. 15:01:28

a) Mi a retkes faszért építik az utakat még mindig a lakóházak közé?

b) Mégis mi a retkes faszra számított az, aki a FŐÚT mellett vesz házat ( mer ócsó vót) ??

Mob. 2009.02.08. 15:01:45

Miért kell mindenhova fekvőrendőr?

Nem old meg semmit, mivel a terepjárósok pont leszarják, a többiek meg csak káromkodnak miatta, és utána padlógázzal gyorsítanak.
Nem fekvőrendőr kell. Minden kereszteződésben gyalogátkelőhely, ami nem csak a csíkok felfestéséből áll, hanem az út középvonalában egy járdaszigetből, hogy tekerni kelljen a kormányt a csimpánznak.

Johnny M. 2009.02.08. 15:10:20

Nálunk ugyanez a helyzet:

autozz.blog.hu/2008/12/10/nem_csinalnak_rendet_szigetszentmikloson

A rendőrség úgy látom máshol is hasonló hatásfokkal működik. Welcome to Hungary...

WindowsNT 2009.02.08. 15:10:54

@közlekedési bűnöző:
"ja kérem, ha Magyarországon nem 30-as táblák kihelyezésével oldanák meg az útjavítást, és a főutak mentén fekvő települések teleharmincasozása helyett autópályákat is építenének, akkor talán az emberek 90%-a komolyan venné a sebességkorlátozásokat."


Hát igen?!

Ez olyan mint a vasúton a lassú jel, inkább kiteszik a lassú jelet mintsem kimenne a pályafenntartó brigád.

A lakott területek tele 30 és 40-es táblázása nem megoldás semmire, sajnos oda is kiteszik ahová nem kell mer értelmetlen okafogyott dolog.

A fekvőrendőr se jó másra csak arra, hogy hamarább amortizálódjon a járműpark és persze fékezés majd gyorsítás és már is nagyobb a levegőszennyezés és persze a fogyasztás.

pd_ 2009.02.08. 15:12:55

Ha pedig ár fekvőrendőrt nem lehet kirakni, akkor pedig BÜNTESSÜNK! Igen, mert jól megérdemli a sok köcsög!

Nem a postírónak mondom, hanem másoknak, akik szerint a hasonló problémára a jó megoldási lehetőségek:

1. BÜNTESSÜNK! Menjenek ki a rendőrök, oszt jól büntessenek meg mindenkit!
2. Ha azt nem lehet, rakjunk FEKVŐRENDŐRT! Mer az milyen jó már, jól meg lehet szivatni vele mindenkit, hehe!
3. Lassítsuk a forgalmat! Szűkítsük le az utat! Mer az milyen jó már, jól meg lehet szivatni vele mindenkit, hehe!
4. 50 helyett legyen 30 a korlátozás, és ugorjunk az 1. pontra!

Véletlenül sem:
1. Próbáljuk meg azt elérni, hogy alakítsanak ki kanyarodósávokat! Nem, nem, az az áthaladóknak is jó lenne...
2. Ha nem megy, akkor legyen kicsit szélesebb az út, netán legyen zebra, kerékpárút. Nem, nem, az is több embernek jó lenne...
3. Ha semmi nem megy ezek közül, akkor kérjük meg a rendőröket, hogy mérjenek, és eleinte figyelmeztessék csak az embereket. Nem, nem, az is több embernek jó lenne. Inkább BÜNTESSÜNK!
4. Továbbra sem értenek a szép szóból a hülye autósok. Akkor hát tetessünk ki traffipaxot, netán csak olyan mérőt, ami kiírja a sebességet (sokszor az is használ). Ha pedig mérőt teszünk ki, tegyünk ki legalább egy 60-as táblát is, hogy azért haladni is lehessen. Nem, nem, ez lakott terület, senki nem mehet 50-nél többel, BÜNTESSÜNK!

Amikor pedig bemegyünk a nagyobb városokra, akkor ne tartsuk be a szabályokat, mer a köccsög városiaknak úgyis mindegy, ők is mindig 70-nel SZÁGULDOZNAK a mi útjainkon. Ennyit a hozzáállásról.

Johnny M. 2009.02.08. 15:15:09

A többieknek: a lámpákra, járdaszigetekre és fekvőrendőrökre normális esetekben tényleg nem lenne szükség elvégre az az ott élők közlekedését sem könnyíti meg, csak nincs aki betartatná a sebességhatárokat, pedig ilyen egyszerű lenne az egész probléma megoldása.

pd_ 2009.02.08. 15:20:05

Ja, még mielőtt valaki félreérti. Zebra+járdasziget tök jó, hasznos, és támogatandó megoldás. Ha:

A kialakítás nem úgy történik, hogy az út közepére odab*sszák, a két sáv 2/3 akkora lesz, aztán jónapot. A teherautók meg a buszok kapják be.

Hanem: amennyit elvesznek középen, annyival kiszélesítik az utat, és nagy ívben, hogy a nagy járművek se gyalulják le se középen a szigetet, se pedig a szélén az utat, hogy két év után letöredezik minden hozzátoldás.

Valaki más 2009.02.08. 15:20:21

Nem vagyok száguldozók barátja, de azért itt túlzással állunk szemben. Nehogy valaki elmondja, hogy 90-el (már ha annyival) menő autó akkora zajt csap, hogy nem hallani a tv-t tőle...

pd_ 2009.02.08. 15:26:27

@Johnny M.: Na ott abban az utcában meg hogy miért nem tudnak semmit csinálni! Érdekes módon arra sosincs pénz, hogy az ilyen utakat kiszélesítsék meg járdát építsenek, ha már egyszer arra rövidebb, vagy praktikusabb lett közlekedni egy idő után.

Ezt a hülye hozzáállást nem bírom megérteni. Hogy mindenhol első megoldás a büntetés a hatóságok részéről is, meg az hogy szarnak a dolgokra magasról, véletlenül sem az, hogy azt nézzék, hogyan lehetne jobb. Pff...

"azta" 2009.02.08. 15:27:38

@Willy:
apám! a beküldő szipogása, mi? mert neked csak annyi egy falu, kisváros, akármi, hogy átzúgsz rajta - neki meg napi több száz autó. csak nehogy a te kényelemhez való jogod sérüljön, mi?! eszem megáll! még ha baleset sem történt volna, akkor is!
megoldás:
1: település kezdete tábla előtt járdasziget beépítése
2. fekvőrendőrök (barátságosabb típus)
3. fix trafi, persze táblával jelezve

szerintem

efhábé 2009.02.08. 15:28:04

@WindowsNT: A kedvencem a kisebb város határára kib@szott 40-es tábla, pl. Gyömrő. Előtte ott van Maglód, simán lehet közlekedni 50-nel, következő település Gyömrő, ott meg 40. Az égvilágon semmi különbség a két városka között, ha csak az nem, hogy a maglódi képviselők jobban szeretik a választóikat, mint a gyömrőiek.
A másik ilyen agyrém az a 43-as út szegedi szakasza. Már eleve az agyrém, hogy az M5-ösről Románia felé át kell menni egész Szegeden inkluzíve városközpont, de az, hogy a 43-as városi szakasza szinte végig 30-ra van korlátozva (Szöregen végig), miközben egy töltés tetején halad az út, a házaktól távol és felettük, simán lehetne 70-es tábla, de nem. 30-as és természetesen mindenki gyorshajt ott. És ilyenekkel van tele a környék Hegyeshalomtól Záhonyig, Párkánytól Röszkéig. Kreténország :(

non olet (törölt) 2009.02.08. 15:34:51

@littlerock:

Epitenek OLYAN kaput amire szarakodas nelkul lehet befordulni... Sok helyen VAN ilyen.

Amugy nem kotelezo forgalmas ut mellett lakni.
Sot baromsag...de az emberek valamiert
szeretnek ilyen helyen lakast/hazat venni...

Aztan mag pofaznak, hogy forgalom van.

non olet (törölt) 2009.02.08. 15:37:17

@Kniight:

Ez hulyseg amit irkaltal!!!

1. A KRESZ OTT IS ervenyes, tehat
a tablat oldja a kersztezodes..

2. SOK!!! falu elott van 30-as tabla
az egesz falura vonatkoztva ott is...

pd_ 2009.02.08. 15:43:25

Sokan vannak egyébként úgy szerintem, hogy pl. úgy öröklik az ilyen házat, vagy jobbra nem futja nekik stb.

De egy főút melletti házban lakónak a nagy forgalom miatt panaszkodni olyan, mintha egy panelban lakó szemrehányást tenne amiatt, hogy neki lépcsőznie (lifteznie) kell.

tangara 2009.02.08. 15:44:34

Baleset: tök mindegy, hogy a dobozos menniyvel ment, neki lett volna elsőbbsége. Igy a kiforduló volt elsősorban a hibás. Pláne, ha oldalba kapták, mert akkor nem nagyon igyekezett kirdulni, vagy meg sem nézte, hogy jön-e valaki. Ha meg képtelen felmérni egy autó sebességét, akkor pláne no comment!

Nem az agyatlan birságolás a megoldás. Lehet simán forgalomlassió eszközöket bevetni. A fekvőrendőr nem hiszem, hogy jó megoldás (m.o.-n nem ismert az 50-es fekvőrendőr ui)!

Egyébként erre való az önormányzat, és ahogy tudom, a biatorbágyi nem is az a szegény fajta. Ergo nekik kellene szólni.

Zee 2009.02.08. 15:48:49

Mindig az adott útkörülményeknek megfelelően kell közlekedni.Ezt írja a KRESZ.Ha ki van téve a 30-as tábla,de közel-távol egy teremtett lélek sincs,nem fogok 30-al menni,mert valami hülye bürokrata úgy gondolta.

Ez természetesen nem vonatkozik ott,ahol iskolák óvodák stb. vannak.

Az ember mindig figyeljen oda,hol-hogyan közlekedik!

A másik kedvencem Pest.Ott próbáld meg betartani az 50-et!Beletaposnak az aszfaltba,jobb esetben ledudálnak.

Ha kevesebb helyen lenne kint indokolatlanul a korlátozótábla,többen betartanák a megengedett-kötelező sebességet.

Ausztriában vagy Németországban érdekes módon be bírják venni,ha nincs rá szükség és ott a közlekedési kultúra is más.
Mi megszoktuk azt,hogy rengeteg helyen indokolatlanul van kit a korlátozó tábla,ezért hajlamosak vagyunk ott is figyelmen kívül hagyni,ahol az teljesen jogos lenne.

A fejétől bűzlik a hal.Ha normális jogalkotás-alkalmazás érvényesülne,akkor lehetséges lenne,hogy normálisabb lenne a közlekedési morálunk is.

"azta" 2009.02.08. 15:49:35

@pd_: szerintem meg oda kéne figyelni, nem? mert panelban lépcsőzni ADOTTSÁG! 50es tábla mellett lakott településen 90nel hajtani meg KÖCSÖGSÉG! némely esetben GYILKOSSÁG!
aztán meg hogy ki hol lakik, az senkire sem tartozik. azzal érvelni, hogy a f.sz'é nem költözöl beljebb, ott nincs zaj....?! ne nevettessétek ki magatokat!

WindowsNT 2009.02.08. 15:53:03

@efhábé: Igazad van, pár éve Szobon (Dunakanyar) kitették falutáblától falutábláig a 40-s táblát, azt egyszer amikor arra mentem évek múlva láttam, hogy leszedték a táblákat. Valószínűleg panaszkodtak sokan a 40 miatt és értelme sem volt mert jó széles főútja van Szobnak.

Ha Esztergom fele megyünk vagy jövünk akkor pepitába ugyanez a helyzet, nem jön rá a sok hatósági emberke törvényhozó stb., hogy minél jobban szigorítanak annál jobban szabálytalankodnak, mert uram bocsá meg, de lassan gyalog előbb odaérek mint kocsival.

Nem tudom, hogy miért kell cirka 2,5 órát utazni kocsival kb 95 km-es távot 21 századba ezt legalább másfél órára kellene csökkenteni az M2-s Vác felé vezető szakaszán szinte látótávolságon belül díszeleg a sok 90-s tábla, miért nem lehet legalább 110 engedni, igaz sok a teherkocsi, ha esztergomnak megyünk akkor rövidebb a táv kb 75 km, de a sok lassú jeltől tovább tart az út mint kerülővel.

Azt hittem, hogy a 21. században jobb lesz a helyzet, de nagyapám 80 évekbeli zaporozecs vezetési moráljához képest nem sok a különbség az eljutási időket figyelembe véve kb ugyanaz, pedig hol van már az akkori autópark.

Valaki más 2009.02.08. 15:57:52

@non olet:
1. ott az ottani kresz érvényes. És nem oldja fel.

pd_ 2009.02.08. 16:01:36

@"azta": Azt én nem mondtam, hogy a f*szér nem költözik el, pont arra próbáltam rávilágítani, hogy a legtöbb ember, aki ilyen helyen lakik, nem jókedvéből van ott, meg mert szereti a nagy forgalmat.

Lakott településen hajtani tényleg nem valami jó 90-nel hajtani, azt is megpróbáltam kifejteni, hogy viszont érdekes módon ez csak a kisebb településeken lakókat szokta kiakasztani, pedig a nagyvárosokban is ugyanannyian mennek az utakon 90-nel, és ugyanakkora (ha nem nagyobb) zajt csapnak.

Lehet, hogy a lépcsőzés nem volt jó példa, akkor mondom a vékony falat, és hogy áthallatszik a szomszéd böfögése.

pd_ 2009.02.08. 16:04:19

@Valaki más: Ezt nem is tudtam, hogy osztrákéknál ilyen a kresz. De akkor azt hogy oldják meg, hogy az is tudjon a korlátozásról, aki utána kanyarodik rá? Mert itthon az ilyen kétes estek elkerülése végett oldja fel sok tábla hatályát a kereszteződés.

non olet (törölt) 2009.02.08. 16:05:57

@Valaki más:

Nem hiszem!!!

Logikai hulyseg lenne...

non olet (törölt) 2009.02.08. 16:07:13

@pd_:


Kizart, hogy ugy legyen ahogy a csavo irta...

cso zsi 2009.02.08. 16:18:38

@AvgDvl:
Hát talán kérdezd meg a szüleit, akik esetleg a nagyszülőktől örökölték.
A főútra ráterhelődik az új építésű lakópark, illetve két-három környéki helység (Zsámbék, Páty, Herceghalom) forgalma is.
Autópályáért fizetni derogál, "minek arra a pár kilométerre".
2-3 havonta járok ezeken a településeken (is), de van, hogy Bián az út mellé leparkolni ledudálás nélkül nem megy, onnan kiállni akár két perc is lehet. Napközben valamivel könnyebb, akkor szinte "csak" a helyiek jönnek-mennek.

Hithű ateista 2009.02.08. 16:56:10

Egyetértek a főút mellett lakókkal, hogy zajos a közlekedés, nem lehet ott élni, stb.
De egyetértek azokkal is, akik azt vallják, hogy akkor ne költözz a főút mellé! De mit kezdjen az, aki már mondjuk több tíz éve ott lakik, közben a forgalom megnőtt, de nincs keret újabb ingatlanra/ nem akar messzebb költözni/ és úgyse tudná eladni senknek a házát, mert hát oda senki nem akar költözni a zaj miatt...
Ez egy elég kilátástalan helyzet, talán egyszerűbb a közlekedőket bírni mégis a közlekedési morál betartására, nem?

Ami az OSZTRÁK példálózókat / szidalmazókat illeti:
ÉN speciel most is egy osztrák faluban lakom, és rendszeresen járok haza. itt valóban nincs táblarengeteg, és a 30-40-es tábla is ritka, mert egyszerűen ÖVEZETEK vannak, ahol csak annyival lehet menni, ezért NEM KELL MINDEN UTCASARKON új táblákat kirakni. Aki meg KIKANYARODIK egy mellékutcából, az valószínűleg ismerős a környéken, és nem kell őt ujra informálni, hogy csak 50-nel mehetsz te marha.
Valóban a peremrészektől befelé haladva csökken a max. sebesség, és be is tartják, mert a rendőrök random mérnek, nincsenek "jól bevett helyek".
Mégis, otthon, Magyarországon azt hiszem először a fejekben kéne rendet rakni.
Tapasztralatom szerint ha valaki 50-nel megy, akkor azért őt városban elég nehéz megelőzni, magyarán a mögötte lévők se fognak többet menni. És ha mégis kivágna/előzne valaki, a többinek kéne ŐT dudával figyelmeztetni, hogy "Mit csinálsz te állat,ez veszélyes, valószínűleg azért állt/lassított le az elöl lévő, mert jó oka volt rá".
Az ilyen Mikiegereknek kéne ezt végigondolni, mielőtt veszélhelyzetet teremtenek. És a türelem kifizetődő. Lehet, hogy nem neki, de esetleg másnak. Gondolom ez szép álom még csak. De remélem a többség álma.

dshk 2009.02.08. 17:03:13

@tangara: persze, tökmindegy, hogy az öntudatos polgár 150-el megy, neki volt elsőbbsége, a másik a hibás. Így gondolod? Hát nem, ha többel ment 50 km/h-nál vállalja érte az arányos felelősséget becsülettel. De ha 90-el ment 50 helyett akkor ott már nincs mit méregetni, hogy ki a felelős.

pd_ 2009.02.08. 17:08:34

@TirolSoldier: Az övezet táblákat értem én, azoknál nálunk is csak az övezet vége tábla oldja fel.

Csak itt Kniight írta, hogy "Megjegyzem, az osztrákoknál a főúton addig tarta a sebességkorlátozás/engedélyezés amíg fölül nem bírálják. A keresztutcáknál nincs megismételve a tábla."

Ez most tényleg így van, hogy a sima sebességkoráltozó táblát nem oldja fel a kereszteződés, mint idehaza? Mert nem ártana tudni, ha netán arra vet az utam. Próbáltam megkeresni az osztrák kresz erre vonatkozó részét, de nem találtam benne sehol.

Csak azért kérdezem tőled, mert ha ott laksz, akkor hátha tudsz róla valami konkrétat.

Willy 2009.02.08. 18:31:32

Kedves azta!

Teljesen mindegy mit is írok, úgyis kiszűröd a lényeget.
pl.: Amit ír, az biztosan nem lehet úgy, azt lekakiltad.
Neki is mindegy lenne, ezt is írtam, nem az zavarja, hogy 90-el mennek az autók, hanem az, hogy vannak. Persze ezt szépen előadja úgy, hogy valamennyire szinpatikusnak tűnjön. A modern járművek jelentősen nem zajosabbak 70-el mint 50-el...
Figyelmedbe ajánlanám fekvőrenndőrrel kapcsolatban a köv. linket:
totalcar.hu/magazin/kozelet/fekvorendor/?full

DeMarco 2009.02.08. 19:02:48

Ismerem ezt a szakaszt, régebben sokat dolgoztam Bián. Igaza van a levél írójának, azon a szakaszon a többség gyorsabban hajt, mert jobban beláthatóbb az útszakasz. Az is közismert, hogy a rendőrők Bia Sóskút felé eső részén mérnek csak, mert ott van egy emelkedő aminek az aljában el tudnak bújni és aki lendületből esik be ami könnyen megtörténhet, mert a táblától 20m-re van az emelkedő, azokat megfogják. Könnyen tehetik, mert ha jól emlékszem az emelkedő és kanyar miatt 40-es tábla van kint. Bár a rendőrségnek elvileg tilos bújócskázni, de persze ez nem igazán szokta érdekelni őket, sőt ha megáll az ember lefényképezni a helyzetet még be is viszik...
Szóval ha vki Sóskút felöl jön, a tábla előtt lassít, aztán a kanyar után go. A hölgy szerencsétlen helyen lakik. Erről talán nem is tehet. Túl gyorsan fejlődött a város ipari parkja ami nagyon közel esik ehhez a helyhez. Akik fejlesztették a területet vagyis az önkormányzat nem gondoskodott elkerülőútról. Ezt az utat nem ekkora forgalomra tervezték. Egyrészt a bejáró dolgozók és az őket szállító buszok, másrészt az árut szállító kamionok, dobozosok forgalma nőtt meg. A megoldás az elkerülőút építése lenne, de ez sem könnyű a terepviszonyok miatt, lásd pl. viadukt. Ha a hölgyet zavarja a zaj adja el a házat, ez a rövidebb megoldás. Persze nem lesz könnyű eladni egy házat ami közvetlenül egy nagyon forgalmas főút mellett fekszik...

dshk 2009.02.08. 19:10:51

@Willy: "A modern járművek jelentősen nem zajosabbak 70-el mint 50-el... "

:) Belül talán. De kívül sajnos nem lett modernebb a levegő, az aerodinamika szabályait sem újította meg az Úr, a gördülő gumikat se nagyon cserélték le mágneses lebegésre. A "zöld" gumik max. 2-3 dB-el halkabbak, ami nem éppen sok. Akkor lehetne észrevenni, ha mások is betartanák a lakott területen 50-et. Ráadásul nem hiszem, hogy túl sokan vagyunk, akik áldoznak rá, hogy másoknak is nagyobb nyugalmuk legyen.

nagyzee 2009.02.08. 19:58:20

Mindenre megoldás lenne az, ha az emberek figyelnének EGYMÁSRA. Akkor nem jelentene gondot lakott területen lassítani, kikanyarodókat beengedni, szabályokat betartani. De amíg a mentalitás az, hogy "leszarom!", addig nem lesz jobb. Magyar jellegzetesség, ennyit tudunk, ennyit érünk.

fzs.1933 2009.02.08. 20:50:53

Én nem lakom főút mellett közvetlenül De a falunk iskolája és óvodája ott van. Kőbánya van a közelben és tavasztól késő őszig hordják a követ az útépítésekre.
Zebra semmi. Van egy harmincas tábla az iskola előtt ötven méterrel. Kis lejtővel jön be az út a faluba, ezért szeretnek lendületből "beesni", majd hiába a tábla, csak jóval később kezdenek egyáltalán fékezni!
Érdekes módon, ha csak úgy odaállok a harmincas tábla mellé, lassítanak...
Én is sokat vezetek, biztos nem hibátlanul, de arra, hogy lakott területen mennyivel lehet menni, fokozottan ügyelek.
Mivel nekem nem kerül semmibe.
Azok, pedig, akik nap mint nap tizenöt falun kell keresztülmenjenek, csak azt tudom mondani, hogy a KRESZ nem ajánlás, hanem törvény erejű rendelet!
Amennyiben ez vagy az a része nem teszik, van képviselet a parlamentben, tessék odafordulni.
Én a magam részéről cseszegetem a polgármestert, az iskolaigazgatót (bár nincs sok köze hozzá), a közútkezelőt, a rendőrséget, hogy tegyünk valamit zebra ügyben.
Nem rinyálok, teszem a dolgom.

Üdv

fzs.1933 2009.02.08. 20:55:14

Ja, és még valamit. Jobban tennénk mi autósok, és gyalogosok, ha néhanapján egy kicsit megpróbálnánk a "másik oldal" fejével gondolkodni. Itt esszük egymást azon, hogy:
- mit sír a post írója, örüljön, hogy gyorsan elmennek a háza elől az autók!
- az lenne a legjobb, ha kitiltanák az autókat mindenhonnan!
Kérem, így nem fog működni nemcsak a közlekedés, de a társadalmunk sem!
Türelem és kiegyezés szükséges a békés egymás mellett éléshez!

Amúgy mindenki érjen haza balesetmnetesen!

littlerock 2009.02.08. 21:31:08

@non olet:

Te eszednél vagy,vagy csak elgurult a gyógyszered??? Az a kapu ahova naponta befordulok, az 30 éve ugyanolyan. Nem én választottam, oda vezényeltek. egyébként meg mi az istennek magyarázkodok, te kőművesfélistenbarma (aki ugye nagy kaput is tudna építeni) amikor arról van szó, hogy az emberek szarnak a Kresz-re. A mögöttem jövőnek meg kéne nézni, mi az istenért indexelek, már 30 métert, és megállni. Miért?, mert hiába kényelmetlen, az a szabály! Tudod mit, majd egy pótos IFA előtt slisszolj el, amikor ugynígy kanyarodna... Hátha nem sikerül... akkor leszek kíváncsi a véleményedre... Hülyebarom

littlerock 2009.02.08. 21:33:51

@non olet:

mégvalami, egyeztessünk, már elérhetőséget, te mutatsz egy kaput, ahova merőlegesen 50-nel befordulsz, én meg hozom a viedeokamerát... jó buli lesz... ha nem sikerül, még magyarázkodhatsz is.. ha van még kedved.

non olet (törölt) 2009.02.08. 22:16:00

nem 50vel faszklap, de

Errefele tucat szam vannakk olyan kapuk ahol UTOLAG BELJEBB vittek par meterrel a kapu vonalat a jardatol ....

PONOTOSAN azert mert a 2x2 savosrol IGY
letud huzodi az istenbarma a SAJAT kapu beallojaba es nem benazik az uttesten foloslegesen...a lassu derekszogu kanyarodassal

Sot talan meg a kapunyitassal is mikozben kilog a vege az uttestre....

Tudod az errefele az egy nagyvaros egyik atmeno foutja ...konkrete az E5 belvarosi szakasza. orankent tobbezr 50 helyett 70-80-90 elzugo autoval es BUSSZAL TEHERAUTOVAL CAMIONNAL...

Egyiket sem kulonosebben erdekli hogy egy ott lako mit benazik elotet...

Fellokik ha nem iygkszik es kesz.

Ugyhogy abba lehet hagyni a nyavajgast..
Oldd meg!!! ahogy masok is megoldjak.

A valo vilag ellened van.
Ennyi..

Johnny M. 2009.02.08. 22:24:47

Leírom röviden hogy mire lehet hosszú távon számítani az itteni saját tapasztalataink alapján. Fogjatok bármilyen polgári kezdeményezésbe vagy csak szimplán összefogtok a környékbeliekkel és megkeresitek a problémátokkal a helyi önkormányzatot és rendörséget, nagy ívben le fogják szarni és egy szalmaszálat sem fognak keresztbe tenni az ügy érdekében. Ha esetleg komolyabb szerveződésbe fogtok vagy polgári engedetlenségi mozgalmat indítva tiltakozásul mondjuk lezárjátok az utat vagy hasonló, annak a következménye is pontosan ugyanez lesz. Szóval semmilyen jó kilátással nem tudlak kecsegtetni, mi ezt az utat már végigjártuk. Az ilyen gyorshajtás jellegű problémával szemben kizárólag csak a rendőrség tud némileg fellépni rendszeres jelenléttel, de ez ugye manapság már fikció számba megy...
Szóval kitartás, és álljátok a sarat míg győzitek! Aki meg dudál vagy próbálna letolni az útról azt meg nyugodtan küldjétek el az anyjába! :)

Willy 2009.02.08. 22:46:12

Értelmesen: A zajterhelés mértéke szabály szerint a leírt helyszínen nappal 60dB éjjel 50dB lehet. Ha ezt ki tudod méretni, és több, akkor lehet kérni segítséget. Személy szerint elhiszem, hogy zavar, ettől még nem kell elvárni, hogy ne is legyenek autók..

Xebulon 2009.02.08. 23:10:37

Vegyél egy Skoda Feliciát, tegyél egy fényképezőgépet az elejébe, két felfújható bábut az első ülésre.
Nagyobbat fékez, mint a fekvőrendőr.

Esetleg önkéntes alapon valaki mindig kiáll kukásmellényben egy háromlábú álvánnyal, rajta egy fényképezőgéppel. Pótolható a kiállás egy bábúval is, de félhető, hogy ellopják.

BGyRacer 2009.02.09. 00:08:59

amíg a rendőrségnek a minél több büntetés kiszabása a cél a sebességmérésekkel, addig ne várjunk csodát! Én kurvára nem értem, h. mi az istenért kell lesből mérni... attól nem fog lessítani senki... A helyes cél szvsz az volna, h. mindenki tisztában l1en azzal, h. mérik a sebességét és lassan menjen, hisz ezzel lehet rendet őrizni szerény véleményem szerint. Attól, h. bemérnek, megbüntetnek és én még csak észre sem veszem, a vörösöket kivéve senkinek sem lesz jobb...

gmower (törölt) 2009.02.09. 09:38:21

Megint a szokásos probléma, legyen egy csomó út, csak ne az én házam mellett... Ez annyira jellemző ebben az országban, áramot akarunk, de ne nálam legyen az erőmű, a szemetet vigyék el, de ne a környékemen legyen a lerakó, szívesen elrepülök Thaiföldre télen, de amúgy ne az én házam felett menjenek a repcsik, stb stb. stb.

De a legtipikusabb, hogy vagizik a haveroknak, hogy milyen kurva olcsón sikerült házat vennie, két nappal később meg fröcsög a nyála, hogy az ablaka alatt száguldoznak, repülők röpködnek felette, közel a büdös szeméttelep, ne adj Isten, elviszi a házat a Duna, az ártér közepén....

Mindig ez a rinyálás, Feri megmondta, ha nem tetszik el lehet menni :D

Amúgy a kanyarodást úgy végezzük, hogy kirakjuk az indexet, hagyunk pár sec-et, hogy felfogja a mögöttünk jövő a szándékunkat, majd fékezünk, kihúzódunk a megfelelő oldalra, és szépen bekanyarodunk. Én így szoktam, még sosem dudáltak rám. Viszont én is hamar a dudához nyúlok, ha a szerencsétlen nem képes normálisan lehúzódni (főleg balra kanyarodásnál), hogy szépen elférjek mellette, és ne kelljen fél órát várnom, mire be méltóztatik fordulni...

ipari_fostalicska 2009.02.09. 09:39:00

Abban a városban, ahol felnőttem, volt egy kis utca, nagy forgalommal. A lakók nemtetszésüknek adtak hangot, mert nagy volt a zajterhelés, gyorsan mentek az autók, stb. Addig-addig panaszkodtak és kérelmeztek, mígnem kaptak két fekvőrendőrt. Boldogok is voltak, mert most végre majd rend lesz és igazság. Kb. fél évbe telt, hogy megbánják az egészet, mert a fekvőrendőrnél lassítottak az autók, utána meg gázt adtak, szal még nagyobb lett a zaj. Ráadásul a szegélykövek és a fekvőrendőr között volt annyi hely, hogy a jobb oldali kerekekkel ne kelljen rámenni. Na ettől meg még nagyobb lett a por. Úgyhogy csak óvatosan a fekvőrendőrrel :-)

Norbi 2009.02.09. 10:27:18

El kell ismernem, hogy sajnos miattam van az egész. Itt a Szabadság úton télleg mindenki rohan(na) mint az őrült. Már a viadukt alatt nyomja vagy 60-70-nel, mikor utolér. Én viszont csakazértis 40-nel megyek az idiótája előtt, és ettől úgy begőzölnek, hogy miután én lefordulok az útról, a további szakaszon már biztos 80-nal megy, hogy behozza a lemaradást... Hogy fordulna az árokba a baromja...

Lygia 2009.02.09. 10:37:28

Sziasztok!

Én vagyok a levélíró. Először is nem sírni akartam, leírtam egy problémát, ami engem foglalkoztat. Az ördögöt sem akartam a falra festeni, egyszerűen csak rámutatni, hogy a gyorshajtásnak nem csak az lehet a következménye, hogy bemérnek. Igaza van mindenkinek, aki azt írja, h 60-70-nél még nincs jelentős zajszint-különbség. A probléma az, hogy 90 körül már van. És igen,amikor kb. 20 éve ideköltöztünk, nem volt ilyen forgalom. És igen, pár éve lecseréltük ezen okból a nyílászárókat, és így sem sikerült számottevő eredményt elérni. Tudom, hogy nem egyedi probléma, de az a hozzáállás, hogy másnak is megvan a maga gondja, miért nem fogja be mindenki a száját, szerintem elég érdekes. Főként akkor, ha egy egyszerű lépéssel meg lehet oldani a problémát: legyen kedves mindenki egy normális tempóra, 60-65-re lelassítani lakott területen. Nem csak nálunk, mindenhol.

darthyoda: Szinte biztos voltam benne, hogy vki majd megmondja a tutit.. :-) Nem hiszem, hogy velem találkoztál, mert előzékeny természetemnél fogva kb. 50 m-rel előbb kiteszem az indexet, és biztos meglep, de szerénytelenség nélkül állíthatom, hogy egy egyszerű bekenyarodási manőver nem okoz különösebb gondot, ennél fogva nem szoktam "bénázni".

gmower (törölt) 2009.02.09. 10:59:11

Lygia

Hát ne haragudj, de azért én erős kétkedéssel fogadom azt, hogy 90-el megy mindenki a városban. Vannak utak, ahol ez valóban előfordul (Pesten többsávosok, ahol eleve 60-70 a megengedett), de én inkább azt tapasztalom, hogy még lakott területen kívüli főutakon is jó ha legalábbannyival mennek (a néhány elmetegeg (Leányfalu, stb.) kivételt most hanyagoljuk, ha lehet). Már csak azért is kételkedem benne, mivel ott van mellette az autópálya, meg az 1-es főút is (vagy arról van szó, mert akkor ott még vasút is van, az nem zavar? :D), akinek sürgős, az nyilván azokon megy.

20 éve sehol nem volt ilyen forgalom. (fölöttünk repülők mennek kb. 2 percenként, most kérjek meg én is mindenkit, hogy ne röpködjön, mert 20 éve nem így volt?)

Lygia 2009.02.09. 11:06:46

gmower

Nem mindenki megy szerencsére 90-nel. Este kb. minden 4-5. ember, nappal persze sokkal jobb az arány. Ez pont elég . Azt, hogy 20 éve mi volt, azért írtam le, mert sokan kérdőre vontak, hogy minek költöztem ide. Nyilvánvalóan nem voltunk elég körültekintőek, de szabadulni akartunk a városból.

Egyébként ezen az úton jutsz ki az 1-esre, amiről pedig az autópályára, tehát akinek sürgős, az itt rohan keresztül, hogy aztán rohanhasson tovább. Nem jók ezek a példáitok a repülőkkel stb., mert a repülő nem tud változtatni a zajkibocsátásán, a településeken közlekedők pedig egy kis odafigyeléssel igen. Tudod, társas lények vagyunk. :-)

gmower (törölt) 2009.02.09. 11:30:06

A repülők is mehetnének másfele :D Értem én, hogy miről beszélsz, csak szerintem azért ez nem olyan egetverően nagy probléma. Sokan vagyunk kis helyen, a világ zajos, sajnos ezt meg kell szokni, vagy legalábbis kompromisszumokat kötni. Hidd el egyszerűbb, ha egy még kisebb faluba költözöl, ahol talán tényleg csend van (akkor persze messze lesz a melóhely, ez a kompromisszum). Mindenki eldöntheti mit akar...

ifj.Dtomesz 2009.02.09. 11:37:06

Lakott területen kívül én sem mindig vezetek a sebességkorlátozás határán - viszont bent mindig figyelek, 60 akkor, ha nagyon-nagyon sietek, de a legkisebb apró faluban is. Nem a trafitól félek, hanem attól, hogy jön egy labda, utána egy gyerek, vagy jön egy seggrészeg csóka a kocsmából, esetleg biciklivel, kivilágítatlanul, este. Utálok kórházba járni, utálok temetésre járni és utálom lakatoltatni a kocsit. És nem akarok minden nap úgy lefeküdni, hogy megöltem egy embert, mert fasz voltam és 80-nal mentem lakott területen belül.

TH 2009.02.09. 11:51:15

@ifj.Dtomesz: Nem hiszem, hogy nagyon várnának a kórházba vagy a temetésre, ha elütöd a gyereket vagy a részeg csókát. :)

Lygia 2009.02.09. 11:53:55

gmower

Nem a vita kedvéért, de sztem a tömeges költözködésnél kicsit egyszerűbb, ha lakott területen mindenki visszavesz egy kicsit a tempóból. Ahogy írtam, nem kizárólag az 50 az ideális, 60-65 azért nem csigatempó és mást sem zavarsz, vagy veszélyeztetsz vele. És nekem ez fontos probléma. Nyilvánvalóan vannak sokkal fontosabb problémák, de gondolom, ha otthon azzal várnak, hogy elromlott a hűtő, akkor nem az a válaszod, hogy azért a világgazdasági válság kicsit fontosabb téma ennél. Sztem ez egy ilyen blog, mindenki leírja a problémáját, akit meg nem érdekel, nem olvassa el.

gmower (törölt) 2009.02.09. 13:03:06

Lygia

De tudhatnád, hogy kötelező kötekedni a szerzővel :D De akkor mi lenne szerinted a megoldás? Mert az, hogy itt szépen megkérsz mindenkit, asszem' kevés lesz. Ha kiraknak egy táblát, az se sokat fog érni. Fekvőrendőrök, egyéb fizikai forgalomlassítókkal is az a baj, hogy utána mindenki padlózni fog, ami még hangosabb. Egyébként én nem nagyon megyek 65-nél többel lakott területen, mert nem tartom biztonságosnak (ha olyan a hely, akár 20-30-al is tötyögök), de a táblák pl. hihetetlenül hidegen hagynak (nah, ezért mit fogok kapni :D)

Lygia 2009.02.09. 13:37:09

Semmit nem kapsz, én is azt gondolom, hogy sok helyen felesleges a sebességkorlátozás. Persze nem az én dolgom ezt eldönteni, de valóban, nem mindig érzi az ember indokoltnak a táblákat. Én azt gondolom, van értelme minél több helyen beszélni erről a problémáról. Én is sokszor magamba szállok, ha olvasok vmilyen közlekedési szituációban elkövetett hibáról, amit én is elkövettem már, és legközelebb talán jobban figyelek. Ha már pár ember legközelebb figyel, az is valami, bár persze kevés. Szerintem egyébként a végleges megoldást egy elkerülőút építése jelentené, de erre nem nagyon hajlik az önkormányzat. A szúrópróbaszerű mérés pedig addig is egy kicsit normalizálná a helyzetet (bár őszintén mondom, h nem kívánok senkinek büntetést, ezért lenne jobb inkább, ha minkenki ésszerű kereteken belül gyakorolná a gyorshajtást :-).

gmower (törölt) 2009.02.09. 15:21:15

Lygia

Alapítsuk meg az Óvatos Duhajok Klubját :D

Lygia 2009.02.09. 16:44:54

Munkaügyből kifolyólag kicsit megkésve jelzem, de O.K.! :-)

yxcvbnma 2009.02.09. 22:35:36

Vegyél egy öreg wartburgot/ladát 20 ezerért, és parkolj a házad elé az úton. Lakott területen belül megteheted. Zalában a 86-os úton megcsinálta egy fickó a kamionok ellen. A zaj ellen ugyan nem véd, de a sebességcsökkentő hatású.
Bár lehet hogy csattanós lesz egy két éjszakád.

Mylady 2009.02.09. 22:44:49

A fekvőrendőrhöz:
Én egy lakótelep szélén lakok. Pont a ház előtt van a lakóövezet tábla egy fekvőrendőrrel párosítva (rögtön utána egy derékszögű kanyar). Az út elég elhagyatott, kevesen járnak erre, mert a főbb útvonalak felé kerülőt jelent. Viszont sok gyerek játszik lent a parkban.
Régen a fekvőrendőr baromi magas és majd' egy autó hosszú volt. Elég jól megfogta a száguldozókat (akár be, akár kihajtottak). Egy baja volt: nem volt jelezve, ezért nehezen lehetett észrevenni sötétben. Jártak úgy páran, hogy jöttek nagy sebességgel és fennakadtak rajta.
Pont beszéltük, hogy valami felfestés kellene rá. Erre mi történik? Lebontják az egészet és felépítenek a helyén egy harmadakkora, fekvőrendőrnek csúfolt buckát. Ezt természetesen le is festik élénk sárgára, hogy jól észrevehető legyen.
Nos, olyan jól sikerült a művelet, hogy gyakorlatilag lassítás nélkül lehet áthajtani rajta úgy, hogy az ember észre sem veszi, hogy átment valamin.
Sajnos ezt sokan ki is használják.

Bladika 2009.02.10. 07:24:33

@Mylady: Ugyan ezt csinálták nálunk is! Leraktak 3 fekvőrendőrt, de olyat, hogy a Twingo-m orra esett rajta. Aztán lejjebb vettek belőle, de most akkora, hogy gyakorlatilag, az az út legjobb része.

Valaki más 2009.02.10. 10:10:59

@pd_, non olet:

Úgy oldják meg, hogy ilyen helyeken a becsatlakozó úttal szemben van egy sebességkorlátozó tábla, alatta jobbra-balra nyíllal. Úgyhogy csak óvatosan. (És milyen a német precizitás, sosem felejtik el a feloldó táblát)

És ezzel az eljárással sokkal kevesebb tábla kell. Viszont, a megállni tilost is ismétlik hasonló módon.

dshk 2009.02.10. 14:28:05

@gmower: na most annyira azért nem bonyolult ötvennel menni lakott területen. Akinek muszáj 65-el mennie, mert nincs naponta öt perce hogy korrekt módon sebességhatárt betartva közzlekedjen, annak hagy javasoljam én is azt mint te: nyugodtan oda lehet költöznie a munkahelye mellé.

Johnny M. 2009.02.10. 15:15:57

@dshk:

Nem is lenne az, csak az a nagy büdös helyzet hogy nagyon sokan akkor is gyorsabban mennek a megengedettnél ha éppen nincs semmi sürgős dolguk vagy nem sietnek éppen valahová, egyszerűen ilyen a vezetési tempójuk. Ilyen megfontolásból sok helyen még a 30-cas övezetekben is többel mennek mint 50 (mint felénk is), nem hogy ott ahol ennyi lenne a megengedett.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.10. 16:26:09

@Postoló : Nem tudtad, fékezni és balra kanyarodni múlt hó óta tilos! Kivéve 10MFt feletti autóval.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása