Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

A saját gyerekét is kinyírhatta volna

2009.03.22. 12:17 :: SilentSound

Roppantul felelősségteljes életet élő apukával hozta össze a sors Tamást és a történet többi szereplőjét, akik együttes odafigyelése és gyors reakcióideje előzte csak meg a tömegbalesetet.

Ma egy suzuki akart engem összetörni, a köztünk lévő motorost pedig megölni. A történet:

Reggelente Szigetszentmiklósról járok be, az útvonal egy rövid nullás, aztán hatos bevezető a Lágymányosiig. A történet szempontjából ennyi számít.

Szóval hatos bevezető, két sáv, végig 60-as tábla, amit alapvetően hülyeségnek tartok - így nem is szoktam nagyon betartani, mint ahogy mások sem. 80-90 környékén szoktam tekerni, persze vannak gyorsabbak, ilyenkor én ki külső sáv, ő meg haladhat, ahogy akar.

Vannak, akik betartják a 60-at, de ők okosan kimennek a küsőbe. Az esetek 95%-ban ez így is van, néha van, aki a belsőben tököl 60-al - azért ezt a pár alkalmat ki lehet bírni.

Ma reggel még csak ez sem történt, belső sávban kicsit hosszabb sor, 80 környékén autózik mindenki. Lassan utolértunk a külsőben valakit, aki lassabb volt, mikor észreveszem a visszapillantóban, hogy mögöttem három-négy autóval egy fehér Suzuki kivág, s előz a külsőben mindenkit.

Arra rögtön rájöttem, hogy csinálhatok akármit, ő elém fog bevágni, úgyhogy inkább fékeztem egy kicsit, hogy nagyobb legyen a helye, hátha nem tör össze - meg hát közben megérkezett közénk egy motoros is.

Na, a vége az lett, hogy persze befért elém, de éppen hogy, a motoros meg satura fékezett, hogy ne kenődjön fel rám...

A történethez tartozik még, hogy (sajnos a fényképken nem látszik), de a jobb hátsón egy gyerekülésben ott ült apa szeme fénye is.

Apáé, aki aztán összeakaszkodott egy Renault Megane-nal is, egymás elé vágtak be ügyesen párszor, s integettek kedveseket. Aztán úgy két kilométerrel később már mögöttem is volt apa úgy tíz autóval, a nagy sietségben...

171 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye veszélyes kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

elfmage 2009.03.22. 22:51:31

@vwxyz:

Hivatalokkal csak ajánlott levélben.

Utána lehet eggyel feljebb küldeni a panaszt már.

Mondjuk szélmalomharc, de legalább basztatva vannak...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.22. 22:57:37

elfmage

Nincs ellentmondás.
Neked a saját sebességedről lehet csak véleményed, az ellenségéről nem.
Nincs se eszközöd, se jogod eldönteni azt, hogy a másik gyorshajt-e vagy sem.

Egyébként ez egy tök izé dolog.
Ha van hely félrehúzódni, nekem pl sosem fájt ediig, és sosem éreztem ingerenciát arra sem, hogy úgy autózzak, hogy ne lehessen megelőzni.

elfmage 2009.03.22. 23:06:47

@kolbászoszsömle:

Miért ne lehetne a másik helyzetéről, állapotáról véleményem? Sebességét is tudnom kell viszonyítani a magaméhoz képest.

Összességében egyébként egyetértünk, ha van hely akkor lehúzódom, akkor szokott elkattanni az agyam amikor mögöttem villog a paraszt meg tol, miközben nincs hova kihúzódnom (két kamion közé Maurával egyezően nem megyek).

Ilyenkor hangulattól függően vagy simán kimegyek ha hely van vagy ha morcos kedvem van akkor visszalassítok szabályosra és majd akkor megyek ki ha lesz helyem...

SimiTomi 2009.03.22. 23:14:21

@kobalt: Igyekszem sérülésmentesen tartani verdát addig, amíg csak lehet. (Fentebb valaki írta, hogy biztos ódis, vagy bömös - hát egy opel vectra.)

Nincs kedvem heteket várni, míg javítják, s nincs kedvem addig bkv-zni Szszm-ról...

Másik autó meg nincs, annyira nem vagyok sikeres ember, ehhehhe...

elfmage 2009.03.22. 23:15:27

@kolbászoszsömle:

Ha nem tudom megítélni a sebességét, akkor azt sem tudom eldönteni hogy gyorsabb-e nálam, azaz ez egy öngól. Ha pedig nálam gyorshajtónál gyorsabb akkor csak gyorshajtó lehet... :D


Ezt a részt kéne egy kicsit kiverni az autós köztudatból hogy:

Ez és ez a jogom (takarodj előlem jobbra pl.)

Az hogy én mit követek el azt te nem bírálhatod csak a rendőr, ha mégis megteszed akkor önkénteskedsz és paraszt vagy.

Ezért tart ott az egész közlekedési kultúrálatlanságunk ahol. Erősebb kutya baszik elv, és nagy autókkal megy a villogás meg a tolás ha valaki merészel szabályosan közlekedni és semmibe venni a gyorshajtót.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.22. 23:45:56

Elf

Ebben most nincs igazad, de mindegy.

Szerintem meg mindenkinek azzal kellene foglalkoznia elsősorban, hogy a lehetőségekhez képest ő legyen szabályos.
Tehát, ha záróvonalon előz, akkor is indexeljen, ha gyorsan megy, akkor is jobbra tartson, ha gyalogost gázol, hívjon papot.

elfmage 2009.03.22. 23:53:47

@kolbászoszsömle:

Nem mindegy, az elvi vita szerint nem tudsz cáfolni.


Amit pedig leírsz az egyébként az a mentalitás amit az előbb leírtam.

Legyen mindenki szabályos amennyire lehet, takarodjon az útból ha jövök mert gyorsabb vagyok...
Egyébként meg mindenkinek qss, mert nem rendőr.
Úgyis mindenki szabálytalankodik úgyhogy senkinek sincs joga kritizálni a másikat (engem meg pláne nem, mert hogy jössz te ahhoz, stb).

Részemről vita lezárva, az elvben tudom hogy igazam van, ettől függetlenül úgyis mindenki úgy közlekedik ahogy akar vagy ahogy tud.

vhm 2009.03.23. 00:39:19

@kolbászoszsömle: "Ha van hely félrehúzódni, nekem pl sosem fájt ediig, és sosem éreztem ingerenciát arra sem, hogy úgy autózzak, hogy ne lehessen megelőzni."

De úgy tűnik sokan mégis ezt érzik kötelességüknek, hogy rohadjanak meg mind ott ahol vannak.
Biztos sikertelenek mindenben, ebben éreznek némi hatalmat/lehetőséget. Végre egyszer sikertelen életükben dönthetnek - igaz csak rövid időre is - de dönthetnek mások "felett"... Hát az ilyenen csak röhögök és megelőzöm ahogy tudom. De utána anyázhat hazáig, és még inkább frusztrált lesz ettől persze :D

ui: szerencsére én csak kevéssel találkozok, aki képviselné ezt az alfajt.

bikila 2009.03.23. 01:32:08

Szerintem is el kell engedni a gyorsabbat akkor is, ha az ember a megengedett sbességgel megy (óra, gps, akármi szerint), vagy akár valamivel fölötte is.
A mögöttes forgalmat pedig mindenkinek figyelni kell (pl. jöhet megkülönböztetett jelzésekkel ellátott jármű, vagy egy baromarcú, aki nyomja ész nélkül, ráadásul nem figyel és segbedurrant). Aki motorozik (és élve akar maradni), az pontosan tudja, miről beszélek...

De ha valaki úgy halad, hogy jól láthatóan köze sincs a megengedett sebességhez (mondjuk 60-as táblánál 100-110km/h, vagy autópályán 180-200km/h - ezek csak példák!) az ne nagyon csodálkozzon, ha nagyívben szarnak a villogására/dudálására/kormányrángatására, és nem húzódnak le előle egy pillanat alatt - mert az tényleg csak a jogait tudja, a kötelességeiről fogalma sincs.
És ne azzal védekezzen, hogy a másiknak nincs joga megítélni az ő sebességét, hanem maradjon erősen csöndben...

Még egy dolog: itthon a jobbratartás fogalmát elég kevesen ismerik - úgyanúgy az autópályákon (M7 "középső sáv effektus"), mint a fővárosban (Szentendrei út, Hungária krt, 6-os bevezető, Ferihegyi út stb...). A többi nagyvárossal kapcsolatban nincs tapasztalatom.

Szerintem ezeken kellene mindenkinek elgondolkodni egy picikét, és nem mindig a másikban keresni a hibát...

ElectroAdmin 2009.03.23. 01:54:26

@bikila: Nyíregyházán sem ismerik sokan, én kicsit ki szoktam húzódni balra, 5-ből 1 autós megérti, a maradék 4-et meg kikerülöm jobbról. Mondjuk az utat felfestőknek sem volt sok közük a dologhoz. Egy sávos körforgalomból kivezető szakasz 2 sávos úttal folytatódik, és naná, hogy a belső sávba van irányítva aki csak úgy kijön a körforgalomból... Alapból a külsőbe kéne szerintem. (Korányi úti körfogalom egyébként).
Amúgy Olaszországban is a 3 sávos közepén mennek többnyire, nagyon indokolt esetben húzódnak ki a jobb szélsőbe.
Olyan meg megint kevés van, aki esetleg jobbra tart, viszont ha be akar valaki fordulni az útra jobbra kis ívben, akkor általában nem húzódnak be a belsőbe, hogy szabaddá tegyék neki a külső sávot. Én meg hiába csinálom, általában nem hisznek nekem, hogy most tényleg észrevettem őket és jöhetnek :)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.23. 06:47:19

@elfmage: Fogadjunk, hogy bölcsész vagy... :P

A nálam szabálytalanabb senki nem lehet mentalitás mennyivel jobb az enyémnél?

alte trottel 2009.03.23. 07:33:06

Tényleg nem értem, mit nem lehet ilyen egyszerű ügyekben nem érteni!

Ott a jogszabály, el kell olvasni. Teljesen egyértelmű. Lakott területen belül NEM VAGY KÖTELES ész nélkül a külsőbe menekülni a baromarcok elől, DE NEM IS TARTHATOD FEL ŐKET.

Túl bonyolult? Akkor nem lehet rajtad segíteni.

KaPé 2009.03.23. 07:55:52

@elfmage: kereszteződésben is csak annak adsz elsőbbséget, aki a megengedettel jön? Aki jól láthatóan gyorshajt, 100zal jön lakott területen, az elé kimész? Mert ez következik abból, amit leírtál.

SimiTomi 2009.03.23. 09:00:47

@heliox: Nos, nekem nem volt fent a kamera, de most már veszek egyet, esküszöm.

Viszont a fotó az eset után készült, s mint az látszik is, mindenki fékez. Gyakorlatilag álltunk már, ezért mertem két fotót csinálni...

kpetya 2009.03.23. 09:14:59

@KaPé:

Ne légy demagóg. Macisajtnál a macisajt miatt adunk elsőbbséget. Viszont belsőben a maxxal haladva nem akadályozol igy nem kell lehúzodnod ha nem akarsz.

elfmage 2009.03.23. 09:29:06

@KaPé:

Naszal: Próbálj meg elvonatkoztatni, mert az hogy mi az amit a Kresz szerint tenned kéne azon vitatkoztunk.
Ott tartunk még mindig hogy nem kell kihúzódni jobbra (kresz szerint).

Az hogy egyébként mit csinálok az egy másik téma.
Baromarcú villogó paraszttal a seggemben pl végtelenül udvarias szoktam lenni (nem a mögöttem jövővel...).
Egyébként meg elengedem a gyorsabbat, mert szeretem ha nekem is megteszik ezt.

@kolbászoszsömle:

Csak annyival hogy nem keresek jogszabályi alátámasztást a hülyeségemhez.

Tipped nem nyert,nem bölcsész vagyok, meg nem is jogász :D (műszaki vonalon mászkáltam, de most sokat használok jogot úgyhogy valami biztos ragadt rám).

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.23. 10:41:45

@kpetya:
Nem a kresz miatt kell elengedned azt, aki siet. Mint ahogy azt sem törvény írja elő, hogy a nőket előre kell engedni.

kpetya 2009.03.23. 12:25:26

@newtehen:

Majd elengedem akkor ha ugytetszik és nem kerülök hátrányos helyzetbe emiatt. Pl mikor már nincs kit elöznöm.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.23. 15:05:17

@kpetya:
hááááát... Erre nem sok mindent tudok mondani. Sok sikert hozzá barátom. Akkor Te vagy az, aki simán megy km-ket a 70-es tábla mellett 50-el a belső sávban, mert úgy tetszik. Én nem fenyegetlek, előbb utóbb majd megtalálod a foltod.

Kicknick 2009.03.23. 15:29:08

éljen a hatvanas tábla
budai alsó rakparton meg hetvenes
hülyeország

efhábé 2009.03.23. 15:51:55

@elfmage: Én épp ma reggel fogtam ki egy ilyen nem vagy köteles emberkét. Gyorshajtottam, igen, 110 helyett 130-at mentem óra szerint (az gps szerint 120 körül van, szóval ráhagytam a trafis 10%-ot), új megane meg ment a belsőben lassabban. Egy ideig mentem mögötte, aztán kiraktam az indexet balra és úgy mentem tovább mögötte. Aztán refiztem néhány rövidet. Aztán villogtam, mint az őrült. Aztán csippantottam néhányat a dudával. Aztán ráfeküdtem a dudára. Közben megtettünk jópár kilométert, mert mindegyik jelzéssel bőven hagytam neki időt, hogy észhez térjen. Külsőben közben volt legalább 20 olyan luk, ahova kényelmesen befért volna lassítás nélkül és visszajöhetett volna mögém. Amikor a folyamatosan dudálás hatására végre kihúzódott, felmutattam neki a középső ujjamat (Kistarcsa után értem mögé és majdnem az M3-nál voltunk, mire kiment), majd kimentem elé a külsőbe, ami addigra tök üres volt. Ezen úgy felhúzta magát, hogy kivágott a belsőbe, elkezdte tolni neki, közben mutogatott nekem, aztán visszajött elém, fékezett, aztán megint tolni kezdte és bement a belsőbe. Csak azt nem értem, miért nem bírta akkor tolni, amikor kellett volna? De ez azért nem olyan fajsúlyú ügy, hogy az ember posztot írjon belőle. Elkönyveltem, hogy újabb önkéntes rendőrrel találkoztam és kész.
De azért ha véletlenül olvassa, üzenem neki, hogy legközelebb menjen ki a külsőbe és akkor nem intek be neki, továbbá azt is, hogy ha kellően gyorsan halad, akkor nekem nem derogál mögötte haladni, úgyhogy nem gáz, ha bejön elém a külsőbe, csak haladjon. Ja, azt is üzenném, hogy mókás volt a feje, amikor őrjöngött. Legközelebb engedje el a gyorsabbat, én is azt szoktam tenni.

kpetya 2009.03.23. 15:57:59

@newtehen:

Baromira nem veszed a lényeget. 70s táblánál ha 70nel megyek a belsőben, akkor nem akadályozok, nem kell kapkodnom az elözés befejezésével. Nyilván, ha lassabb vagyok mint 70 akkor igen.

Navarone 2009.03.23. 15:58:05

Nem értem a problémát. Hatvanas tábla, a Suzuki szabályosan haladt. Itt a postoló a törvényszegő, nem a Suzuki.


Tasli!

Navarone 2009.03.23. 15:59:09

@efhábé: Mi lenne, ha betartanád a szabályokat?

kpetya 2009.03.23. 15:59:36

@efhábé:

te csak ne mutogass. tartsd be a szabályokat és csak utána várd el, hogy más is betartsa.

efhábé 2009.03.23. 16:00:40

@elfmage: "illetve nem kell lehúzódnom ha a szabályos maximális sebességgel haladok."

Egyrészt, mint írták már, fogalmad sincs, mennyi a szabályos maximális sebesség (bár én is gps-hez igazodom, az sem mér pontosan), másrészt teljesen felesleges a KRESZ-t elővenni ehhez a kérdéshez. Józan paraszti ész bőven elegendő hozzá. Valaki mögöttem gyorsabban haladna, mint én, hát elengedem, anélkül, hogy vizsgálnám a sebessége és a megengedett sebesség közötti viszonyt. Ha menni akar, hadd menjen.
De ha már elővesszük a bizalmi elvet, a gyorsabban jövő meg arra számíthat a bizalmi elv alapján, hogy az elöl haladó használja a tükrét és betarta a KRESZ azon rendelkezését, ami sebességhatár kiemelése nélkül annyit mond, hogy a belső sávban úgy lehet haladni, hogy a gyorsabban haladót nem akadályozod. Akárhogy is bűvészkedsz, nem KRESZ szerinti viselkedés folyamatosan a belsőben autózni úgy, hogy mögötted valaki menne. Az, hogy más megszegi a KRESZT, téged nem jogosít fel a szabályszegésre, pedig a nem elengedéssel szabályt szegsz.

SimiTomi 2009.03.23. 16:01:16

@efhábé: Na, többen emlegették, hogy mennyire nem ért ez a dolog egy posztot. Persze elém is elém vágnak naponta többször, de azért nem ilyen sebességnél, ennyire töketlenül hülyén, mint ez a barom.
Nem stresszeltem magam túl rajta, elég nekem a melóhely, ugye, de mivel utána volt lehetőségem lefényképezni, hát gondoltam meg is írom.

efhábé 2009.03.23. 16:05:30

@Navarone: Most mondhatnám, hogy általában be szoktam, de úgysem hinnéd el :)
A sebességhatárt is be szoktam tartani (igaz, gps-en figyelve azt).
Most épp nem tartottam be (rászámoltam a trafi 10%-os tűréshatárát), de úgy gondolom, ezzel senkit sem akadályoztam haladásában vagy veszélyeztettem.
Egyébként sem gondolom, hogy ezek a dolgok a szabályokról, jogokról vagy kötelességekről szólnának. Ezeknek a helyzeteknek a 99%-a józan paraszti észről, együttműködésről, előzékenységről szól. Arról, hogy kimegyek a külsőbe, ha jönnek mögöttem, hogy beengedem, aki sávot akar váltani, nem állok meg olyan helyen, ahol másokat zavarok a megállással.
Egyébként meg, mint írtam is, mindennapi történet, ami történt, eszembe nem jutott volna leírni, ha nem pont ez a téma.

Navarone 2009.03.23. 16:09:24

@efhábé: Tudod, hogy elég egyszer áthajtani a piroson, másodszorra már nem fog aggasztani, harmadszorra észre sem veszed, negyedszerre miattad meghal valaki.

Tarts be a szabályokat.

Egyébként kipróbálom, hogy ha megyek az autópályán, 130-cal fogok a belsőben menni, és nem megyek le egyetlen kisebbségi érzésű audis, mercis, béemvés elől sem.. :D :D :D

Mert ha 130 a max, akkor jogom van a belső sávban folyamatosan 130-cal haladni.

:D :D :D lesz anyázás, de lexarom...

TH 2009.03.23. 16:10:46

@Navarone:
"Mert ha 130 a max, akkor jogom van a belső sávban folyamatosan 130-cal haladni. "
Jobbratartási kötelezettségről hallottál már?

efhábé 2009.03.23. 16:13:47

@Navarone: Írhatnám, hogy be szoktam tartani a szabályokat, de úgysem hinnéd el.
Egyébként meg nem gondolom, hogy ezek a dolgok a kreszről, szabályokról szólnának. Az esetek 99%-ában józan paraszti ésszel, némi előzékenységgel, együttműködéssel kezelni lehetne a helyzetet. Pl. ha valaki gyorsabban megy, mint én, azt elengedem, nem tartom fel kilométereken keresztül, hagyom a másikat sávot váltani, megpróbálom alkalmazni a cipzár-módszert, ahol szükség van rá, nem állok meg olyan helyen, ahol másokat zavarok vele.
És mint írtam is, a poszthoz hasonló történetek mindennaposak, egyébként eszembe nem jutott volna leírni, ha nem merül fel itt a bűvészkedés a feltartással kapcsolatban.
És igen, gyorshajtottam, az új M0-s szakaszon, ami gyak. egy autópálya, nem 110-el, hanem 120 km/h-val mentem, még épp trafihatáron belül. A jobbratartási kötelezettség (amit mindig kínosan betartok, tegnap pl. egy csomószor két sávot kellett váltanom emiatt az M7 Szfvár és Bp. közti szakaszán, mert ott egy csomó embernek derogál kimenni a középsőből) meg szintén benne van a KRESZ-ben, nem? Az M0 lakott területen kívül fekszik...

Navarone 2009.03.23. 16:14:31

@TH: Ha eléggé tömött a külső sáv, akkor jogom van a belsőben haladni.

TH 2009.03.23. 16:15:55

@Navarone: Akkor igen. De akkor nem is várható el, hogy lehúzódj, nem? Ha meg van hely a külsőben, akkor így is, úgy is ott a helyed.:)

Navarone 2009.03.23. 16:16:01

@efhábé: Én szeretek tempósan haladni, az autópályákban a külső sávban általában 90-100-zal haladnak, ezért jellemzően a belső sávban haladok, 130 körül. Tehát szabályosan közlekedek a belső sávban, nem cikázok össze-vissza.

efhábé 2009.03.23. 16:17:37

@Navarone: Jé, elment az első is, pedig nekem szerverhibát írt a gép.

Akkor most őszintén, te még soha az életben nem lépted túl 10%-al az engedélyezett sebességhatárt?
Ha igen, akkor milyen jogon oktatsz? És milyen jogon feltételezed, hogy minden kresz-szabályt áthágok?
Nem vagyok szent, ahogy senki sem, de talán elmondhatom magamról, hogy a lehetőségekhez képest igyekszem betartani a szabályokat és előzékenyen próbálok közlekedni. Azt viszont nem hiszem el, még neked sem, hogy soha semmilyen szabályt nem szegtél meg a közúton.

Navarone 2009.03.23. 16:19:32

@efhábé: Láttam én is, hogy véletlenül kétszer küldted el :)

De, volt már, hogy gyorsabban mentem. Például töküres autópályán éjszaka 145-tel.

Azonban nem villogtam, dudáltam arra, aki szabályosan közlekedett, és soha nem süllyedtem olyan mélyre, hogy a középső ujjam mutogassam bárkinek is.

efhábé 2009.03.23. 16:21:24

@Navarone: Nem közlekedsz szabályosan. Jobbra kell tartani, kivéve, ha a jobbra tartás nem lehetséges.
Egyébként az M7 esetében hétvégén szinte üres a külső sáv, sokkal többen autóznak a középsőben. Én meg megyek el mellettük jobbról (nem előzők, elhaladok, nem mögüle vágok ki, hanem eleve a külsőben vagyok), aztán jön egy lassabb jármű, amiatt ki a középsőbe, ahol szintén tököl valaki 120 körül, úgyhogy mehetek át a belsőbe, pedig ha jobbra tartana, sokkal egyszerűbb lenne az élete meg az enyém is, mindenkié.

efhábé 2009.03.23. 16:23:14

@Navarone: Nem közlekedett szabályosan, megint mondom. A jobbratartás egy szabály. Nem szoktam mutogatni általában, de azért Kistarcsától az M3-ig egy csöppet sok volt, az már nem lehet elbambulás, nem lehet bénázás, az egy dolog lehet, szimpla rosszindulat, dögöljön meg a szomszéd tehene is-mentalitás. A középső ujjam ennek szólt.

efhábé 2009.03.23. 16:25:08

@efhábé: Ha jól rémlik, az M3-3 távolság 8 km, úgyhogy a fenti mutatvány kb. 7 km-n keresztül zajlott. 7 km-t tettünk meg onnan, hogy mögé értem, odáig, hogy ráfeküdtem a dudára. Szerintem nem az a kapkodó idegbeteg tempó :D

Navarone 2009.03.23. 16:27:32

@efhábé:

36§

Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.


És mivel folyamatosan előzöm meg azokat, akik 90-nel csorognak, maradhatok a belső sávban. Továbbá mivel a megengedett legnagyobb sebességgel közlekedem (130), nem vagyok köteles lehúzódni az őrült száguldók elől.

efhábé 2009.03.23. 16:28:03

@TH: Ehhez azért tegyük hozzá azt is, hogy annyira tömött külső sávot, ahová nem lehet lehúzódni, hogy az ember elengedje a gyorsabbat én még csak Olaszországban láttam, itthon csak akkor, ha dugó volt az autópályán, de olyankor egyik sávban sem lehet haladni. Még a legerősebb forgalomban is mindig van annyi hely, hogy az ember ki tudjon húzódni és el tudja engedni a gyorsabbat. Pusztán csak hozzáállás kérdése, el akarom-e engedni, akarok-e együttműködni vele vagy sem.

Navarone 2009.03.23. 16:29:53

@efhábé: Mit jelent az, hogy lassan haladt?

Ha viszont lassan haladt, tehát lassabban, mint az M0-on megengedett 110 km/h, akkor te se játsz önkéntes rendőrt a villogással, dudálással, mert dafke nem húzódik le.

Most megérte neked az, hogy nyolc kilométeren keresztül idegesítettétek egymást? Akkor már inkább egy szabálytalan jobbról kerülés, és szágoldozhatsz tovább.

Navarone 2009.03.23. 16:30:33

@efhábé: Miért kéne nekem együttműködni egy életveszélyes gyorshajtóval?

Együttműködést az várjon el, aki a szabályokat is betartja.

mentem haza.

efhábé 2009.03.23. 16:33:12

@Navarone: "hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza;"

Sehol sem írja a jogszabály, hogy a mögötte gyorsabban, de legfeljebb a megengedett legnagyobb sebességgel haladó járművek, ugyebár.

Jobbratartási kötelezettség van, az, hogy 3-500 méterenként ott egy kamion, nem jelenti azt, hogy a sáv tömött. Oda kényelmesen ki lehet menni és vissza lehet utána jönni előzni a kamiont, teherautót, spórolós sofőrt, akármit. Együttműködés, te nem veszítesz semmit azzal, hogy elengeded, te is boldog vagy, ő is. Ha nem engeded el, mert neked jogod van ott lenni, akkor ő is ideges lesz, meg te is, hogy miért mászik a seggedbe, miért veszélyeztet téged. win-win szituáció ellen tiltakozol csak azért, mert neked vannak jogaid és közben megmagyarázod, hogy miért nem tartod be a kötelességedet.

vhm 2009.03.23. 16:35:03

@efhábé: "Még a legerősebb forgalomban is mindig van annyi hely, hogy az ember ki tudjon húzódni és el tudja engedni a gyorsabbat. Pusztán csak hozzáállás kérdése, el akarom-e engedni, akarok-e együttműködni vele vagy sem."

Beleszólok én is...
Erről van szó! Ezek indokot gyártanak mindenre, ahelyett, hogy tennék amit kell. 7km-t vártál, le a kalappal. Én 700m-t nem tudok :D

efhábé 2009.03.23. 16:36:06

@Navarone: Az előzési szándék jelzése nem önkéntes rendőrködés. Benne van a kreszben, bár bevallom, elhibáztam, mert nem azonnal a kresz szerint előírt jelzési formákat használtam, próbálkoztam előtte a balra indexeléssel, mint kreszen kívüli, ámde diszkrét jelzéssel. Aztán jöttek a kresz által megjelölt figyelmeztetési formák. Fénykürt és duda.
Asszem, egy kicsit hiányosak az ismereteid kresz terén, így nem nehéz betartani a szabályokat, ha a felét nem is ismered :)

kpetya 2009.03.23. 16:36:16

@Navarone:

Kibeszélt folyamatos haladásról?! Csak arról van szó, hogy elözni szabad addig amig kedved tartja, mindadig amig van elözendő autó és a maxxal mész.

efhábé 2009.03.23. 16:37:36

@Navarone:
"Akkor már inkább egy szabálytalan jobbról kerülés, és szágoldozhatsz tovább."

"Együttműködést az várjon el, aki a szabályokat is betartja."

Csak én érzek itt némi koherencia-hiányt vagy a hiba a te készülékedben van?

kpetya 2009.03.23. 16:40:10

@efhábé:

Miért kellene foglalkoznia a kresznek a gyorshajtokkal?!

Van més jogszabályok is. Ezek összerakva adodik, hogy tilos a joggal visszaélni és szabályszegéssel nem szerezhetsz jogot.

Épp ezért nem akadályoz az aki a megengedett maxxal megy, mert nem akadályoz abban, hogy te is annyival menj.

TH 2009.03.23. 16:46:46

Kezdődik újra a végtelen, értelmetlen vita az autópályákról...:)

efhábé 2009.03.23. 17:03:23

@kpetya: Magyarul te is önkéntes rendőr vagy, megbeszéltük.
Én meg szeretek lehúzódni, ha valaki gyorsabban megy, mint én, tudva, hogy nem az én tisztem megítélni az ő sebességét. Az én tisztem elengedni a gyorsabban haladni kívánót, méghozzá úgy, hogy nem mérlegelem az ő sebességének szabályos vagy szabálytalan voltát. (Tekintve, hogy az égvilágon semmilyen eszközöm nincs arra, hogy pontosan határozzam meg a saját sebességem, így nem tudhatom, ténylegesen a megengedett legnagyobb sebességgel haladok, vagy csak úgy vélem, de valójában nem).

TH 2009.03.23. 17:42:51

@efhábé: egyetértek azzal, hogy le kell húzódni, ha lehet, de azért ha vki a saját órája szerint a pályán 130-al megy, akkor a KRESZ értelmezése szerint nem akadályozhat. Ti.: 1.)az autóban elhelyezett sebességmérő szolgál a sebesség mérésére (döbbenet, mi?), akkor is, ha nem teljesen pontos.
2.) "A belső sávon a folyamatos előzést végző...gépkocsi...akkor nem akadályozza a mögötte haladók forgalmát, ha az útra engedélyezett legnagyobb sebességgel halad."

alte trottel 2009.03.23. 18:02:35

@TH:
Légy oly szíves és jelöld meg a 2.) "A belső sávon... ...legnagyobb sebességgel halad." forrását.
Amennyiben nem a vmelyik törvény v. rendelet v. a Legfelsőbb Bíróság jogegységi határozata tartalmazza, akkor sok minden érdekes, furcsa, szokatlan vagy különös dolgot tehetsz vele, egyet nem ajánlatos: komolyan venni és e szerint vezetni.
PONTOS törvényhelyet légy oly Terézanya!

TH 2009.03.23. 18:13:35

@alte trottel: www.jogsicentrum.hu/info/szabalygy.htm -> "A teljes KRESZ, magyarázatokkal 800KB" -> www.jogsicentrum.hu/info/kresz_2005_jav.doc
Jajj, tudom, ez nem törvény vagy rendelet. Ez csak az a hivatalos értelmezés, amire előszeretettel hivatkoznak jogászok is, nem tudom, milyen alapon, én sajnos nem vagyok jogi szakértő. Mindenesetre ezt a magyarázatot el szoktuk fogadni.
A másik ok, ami ezt alátámasztja, hogy az idézet egybevág a valósággal, az az, hogy a KRESZ nem fog kitérni külön arra, hogy hogyan kell kezelni a szabálytalankodókat - hiszen már leírták, hogy max. a megengedett sebességgel szabad menni, tehát olyan kérdés nem merülhet fel, hogy "mi van, ha mégsem?"...
De mondom, én sem hiszem, hogy bárkit indokolatlanul fel kéne tartani, mert bunkóságnak tartom, folyamatos haladásra a külső sáv szolgál. Csak azt mondom, hogy a KRESZ-re kár hivatkozni, mert az nem mond olyat, hogy a gyorshajtókat el kéne engedni. És a stílusodból legyél szíves fogj vissza, én is igyekszem nem személyeskedni.

alte trottel 2009.03.23. 18:25:11

Ne jogászkodj, az még az ügyvédeknek is rosszul áll.
Szóval NEM HIVATALOS értelmezés. Akkor pont annyit ér, mint Józsi néni és Katalin bácsi beszélgetése a Délceg Tetűhöz címzett kulturális központ söntésénél.
A bírót pedig csak a LB jogegységi határozata köti, amúgy szabadon dönt.

Amúgy meg az utolsó bekezdésben kaptad derékon a tutifrankót. Erről beszélünk Nyuszómuszó! Nyilvánvalóan, egy épeszű, ivarérett választópógár érvényes vezetői engedéllyel nem fog egy önjelölt sumáker elől szíreszóra kipattanni a belsőből a kamionok közé. Aki ezt elvárná, annak valamiféle mentális probléma bántja kicsi agyát.
VISZONT!
Ugyanez a felelős, épeszű pógár mi a búbánatos lélekharang bronzból öntött nyelvéért kezdene kekeckedni BÁRKIVEL?
"Menj Büdösbogár, húzz tőlem minél messzebbre, ne is lássalak!" Nem ez a helyes hozzáállás?

(ha zavar a stílus, akkor kettőt tehetsz: "Háromszor veri ezt kenden Lúdas Matyi vissza" vagy szólsz a topicgazdának és ő majd dönt)

TH 2009.03.23. 18:36:59

@alte trottel: Semmi olyat nem írsz, ami miatt ki lehetne téged tiltani, és nem szokásom a tanár bácsihoz/nénihez futni. Gondoltam, hogy kultúremberek egymás között is meg tudják beszélni a dolgokat. Kértelek, hogy ne személyeskedj. Megoldható? Vagy csak ha rád szól a tanár bácsi? "Bosszút" sem fogok állni.
DE: nem vagyok se Nyuszómuszó, se Terézanya, se semmi hasonló. Tehát ezektől a "nevektől" kérlek továbbra is, hogy tartózkodj. A leereszkedő stílussal szeretnél fölénybe kerülni, de ez egyrészt
- övön aluli, és indokolatlan
- szánalmas
- azoknak a fegyvere, akiknek az érvei elfogytak.
Erről ennyit.

NEM jogászkodom, beidéztem valamit, amire itt jogász/nem jogász egyaránt hivatkozik. Ha szted nem hivatalos, akkor érdeklődj utána, én pont teszek rá magasról. De a lényeg a lényeg, hogy a KRESZ szerint ha a max. sebességgel mész, akkor nem akadályozol (ez a magyarázat nélkül is következik belőle), de a jobbratartási kötelezettség úgyis fennáll, tehát: ha szabad a pálya, nyomás a külső sáv. Viszont nem kell kimenni a külsőbe, ha ez azzal járna, hogy egy kamion tempójára kéne lassítani. Ilyenkor nyugodtan meg szabad és meg is lehet előzni az illető kamiont, a kis sumi is túléli mögöttünk.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.23. 18:38:34

@alte trottel: @TH: Kérlek, hogy a személyes konfliktusokat privátban kommunikáljátok le, nicknévre kattintva lehet üzenni is. Esetleg ha mindenképpen szeretnétek nyilvánosan, akkor az offtopicban, link a jobb hasábban. Köszi. ;)

TH 2009.03.23. 18:40:49

@SilentSound: Nincs személyes konfliktusom vele. Annyit mondhatok itt publikusan, hogy ne személyeskedjen, vagy ez is probléma? Mert csak ennyit tettem.

TH 2009.03.23. 18:46:34

Na, holnap folyt. köv.

alte trottel 2009.03.23. 19:00:28

No akkor MEGBOCSÁNAT az összes érdekelttől, legfőképp T.H. úrtól!
Mélyen tisztelt Uram! Mélységesen sajnálom, hogy pimasz stílusommal belegázoltam az Ön érzetébe! Ég az orcám a szégyentől, hogy első BLIKK-re nem ismertem föl, hogy ÖN fontos ember. Esküszöm, hogy többé nem fog előfordulni!
Mentségemre szolgáljon, hogy nyugállományba vonulásom miatt már elég régen találkoztam fontos emberekkel, azok is inkább az átkosból ittmaradottak voltak.

alte trottel 2009.03.23. 19:04:19

Mindezektől függetlenül a "JOGSICENTRUM Oktató és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság" NEM JOGFORRÁS.

rushman 2009.03.23. 19:11:34

Hogy a poszthoz hozzászóljak, én nem tudtam választani a felsorolt lehetőségek közül. Dudálni nem szoktam... valahogy nem áll rá a kezem.

Talán türelmet és segítőkészséget mutattam volna a motoros iránt. A Suzuki meg le van szarva, ha akarja, törje össze a kocsiját, majd fizet a biztosító. De embert ölni azért mégsem kéne.

Circus 2009.03.23. 22:23:57

@alte trottel:
na, akkor próbáljuk meg másképp.
Szereted a focit? Remélem :)

Alaphelyzet: magyar-portugál válogatott meccs. A magyar és a portugál játékos egymás mellől indulva sprintel a portugál kapu felé az utolsó percben, döntetlen állásnál. Valami csoda folytán a magyar 1 m előnyre tesz szert, amikor átlépnek a felezővonalon a portugál térfélre. Sajnos, az indítás hiába mintaszerű, mert pont azután bikázott bele egyet Gera (mondjuk), amikor a magyar játékos már a portugál térfélen tartózkodik, így a bíró - a jelenleg érvényes futball szabályok értelmében lest ítél.

Szerinted, mennyire lenne jogos azzal érvelni, hogy csessze meg, dehisz gyorsabb a mi fiúnk, ezért mért kell büntetni??? Lehet, hogy körberöhögne bennünket az egész világ, nem?
Remélem, végre lejött a lényeg - vannak szabályok. Közös szabáyok a közös játékokhoz.

Ezekre haragudhatsz, szidhatod, de be kell tartani, és nem hőzöngeni, hogy 130-nál nem menekül le előled mindenki, mert Te (vagy bárki) gyorsabban akar menni - egyelőre Te (vagy bárki) viselkedsz a gyorshajtással balesetveszélyesen ÉS szabálytanul.

Persze a feltartás (egy formája) is szabálytalan, ezt senki nem vitatja, de ha lehet, erre most ne hivatkozzunk - mert az CSAK szabálytalan.

Ja, ha lehet, ne az legyen a válasz, hogy de az énautóm azilyenolyan énmeg milyenügyesvagyok - elhiszem Neked, én is az vagyok, és nekem is van szép autóm. Ámde te cserébe hidd el nekem, hogy nem mindenki Te vagy a Te autóddal és az átlag nem olyan ügyes, mint Te. A szabályok meg mindenkire vonbatkoznak. Köszi a figyelmet :)

elfmage 2009.03.23. 22:43:02

Ma eléggé siettem egy időpontra való odaéréshez.

Nyomtam is neki ezerrel, és a szokásostól eltérve nem csak a trafi 10%-ot dobtam rá a sebességemre.

Érdekes módon az sem volt gond hogy szuzukis anyu az sx4-ben nem kotródott ki előlem a belsőből az M3 bevezető szakaszán, mert kimentem a legkülsőbe és visszataláltam elé belsőbe kényelmesen.

Az M0-son aztán mindenki lehúzódott, volt aki befejezte az előzését és aztán és volt olyan is aki meggondolta azon szándékát hogy kijöjjön elém, és megvárta azt az 1-2 sec-t amíg elsuhantam mellette (is).

Nem értem miért kell acsarkodni ezen hogy _takarodjá mer jövök!_.
Az emberek zöme normális, aki meg nem a miatt minek idegeljem magam?
Ha van hely mellette a külsőben akkor meg is lehet előzni, ha meg nincs akkor valahol joggal halad ott ahol...

alte trottel 2009.03.23. 23:05:06

@Circus:
Cicus Maximus!

Pro primo - Utálom a focit.

Pro secundo - Éppen ezért magasról defekálok a foci alapú hasonlatokra.

Pro tertio - Valakivel összekeversz, olvass figyelmesebben.

Pro quarto - Nem állítottam, hogy én lennék a szabálykövetés etalonja, de az előttem BÁRMI ok miatt lassabban haladót tolni- no azt SOHA! Én vagyok az az ember, aki képes akár órákon keresztül lépésben is battyogni egy kombájn vagy tréler mögött ha nem tudok biztonságosan előzni. Ilyenkor bégyakok egy jobb korongot a zajládába és relaxálok kicsit. Irígykedj, például ott a boxban a Parsifal 1950-es felvétele Callassal és Boris Christoffal. A teljes Ring. A kékszakáll Obrazcovával és Nyesztyerenkóval -MAGYAR NYELVEN! és folytathatnám. Szóval, NEKEM nem kell sietnem, én VALÓBAN fontos ember vagyok, ENGEM megvárnak.
Pro quinto - Viszont a KRESZ (nagyon okosan) nem foglalkozik azzal, hogy ki került mögéd a belső sávban. Hogy szabályos-é a sebessége. Vagy a tiéd. EGYETLEN dolgot tesz kötelezővé: Nem akadályozhatod. Nem világos?
Akkor érthetőbben: Nem kell zofortihajcstüstént elkotródnod előle, DE NEM IS QRHATSZ KI VELE!

Pro sexto - És részemről ennyi. Már nagyon unom.

elfmage 2009.03.23. 23:28:27

@alte trottel:

Megértem hogy unod, érdekes módon ma regisztráltál és csak ezt a témát nyomod. Fárasztó is lehet ez egy fontos embernek.

Tárgyra térek:
Az volt az alap feltevés hogy ha és amennyiben az engedélyezett maximális sebességgel haladsz, akkor nem akadályozhatsz senkit.

Jogsértéssel ugyanis nem lehet jogot szerezni.
Ugyanazon szabályra mutogatsz amit közben meg is sértesz. Nyilván nincs benne a szabályban annak összes megsértésének levezetése, hiszen azt feltételezi hogy mindenki minden szabályt betart.

Ebből következik:
Párhuzamos közlekedésre alkalmas úton, ahol nincs jobbra tartási kötelezettség, maximális megengedett sebességet tartva addig tartózkodik a belső sávban a delikvens ameddig csak akar.
Az akadályozásra hivatkozók pont azt a szabályrendszert szegik meg amire hivatkoznak.

Remélem a fontos emberek jobban értelmezik az írott szöveget mint a pórnép, és ezért érdemben meg tudod cáfolni amit leírtam, vagy pedig elismered hogy ez pediglen így van.

alte trottel 2009.03.23. 23:57:23

A dislexia gyógyítható.

Circus 2009.03.24. 00:52:17

@alte trottel (avagy stílusosan - öreg trottyos? :))
alte trottel 2009.03.23. 18:02:35
"Amennyiben nem a vmelyik törvény v. rendelet v. a Legfelsőbb Bíróság jogegységi határozata tartalmazza, akkor sok minden érdekes, furcsa, szokatlan vagy különös dolgot tehetsz vele, egyet nem ajánlatos: komolyan venni és e szerint vezetni."

Azt hiszem, nem keverlek, mert a beidézettre gondoltam, és megnyugodtam, mert eszerint nemcsak tucctucctuccosok szarnak nagy ívben az együttélés szabályaira, hanem úgynevezett kultúremberek is. Nagyon nehéz azt megérteni, hogy ha a maximális megengedett sebességgel közlekedsz, akkor az érvényes szabályozás (KRESZ) szerint _nem_ _tudsz_ _feltartani_ _senkit_, mert nem is érhetnek utol? Ez idáig egyszerű logika. Ha viszont mégis utolér, akkor pedig ne kényszerítsen semmilyen manőverre, főleg ne szabálytalanságra - itt egyetértünk.

Nem teljesen tudom, ki vagy Te, Nagy Ember (bár valszeg ugyanolyan büdöset kakilsz, mint bármelyikünk és ugyanannyi kromoszómád van :) ) a valóságban, de remélem, a Te érdekedben, hogy nincs ekkora arcod, mint itt, ahol bátran, névtelenül megmondod a tutifrankót és kiosztod a puhapöcsöket.

Nem akarok továbbmenni, hogy innen a kövekező lépés az, hogy nemcsak erre, hanem minden egyéb, nekünk nem tetsző szabályozásra nagy ívben teszünk, csak mert Őfelségünknek büdös.

De tudod, mit? Bár vannak olyan pontok, ahol egyetértek Veled, és örülök ennek, de azt már én is unom, hogy képtelenség európai módon elfogadni a közös szabályokat, csak verni a mellünket, hogy nekünk mi jár. Abból meg főleg, hogy valaki nagyarcvillogtatásához asszisztáljak.

Jó éjt.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.24. 06:46:22

@Circus: Miért nehéz azt felfogni, hogy Neked csak véleményed van a saját sebességedről, és ezen vélemény alapján akarsz másokat rendszabályozni?

Márpedig a vélemény segglyuk analóg.

elfmage 2009.03.24. 08:38:15

@kolbászoszsömle:

Ha a saját sebességről véleményem van akkor arról is csak vélemény lehet hogy a mögöttem haladó gyorsabb.
Ha ténylegesen gyorsabb lenne akkor belém jönne...

Nemdebár? :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.24. 10:00:01

@kpetya:
Csak rajta. :-) Azt azért tudd, ha előzés után nem engeded el az akár szabálytalanul gyorsabban közlekedőt, azzal szabálysértést követsz el.
Engem nem érdekel, azt csinálsz amit akarsz, csak tudd, hogy mit csinálsz.

TH 2009.03.24. 10:04:25

@alte trottel: Én egy szóval sem mondtam, hogy fontos ember vagyok, csak annyit kértem, hogy tartózkodjunk a másik minősítésétől. Ezt úgy tűnik, nem vagy képes megérteni...

TH 2009.03.24. 10:19:49

@newtehen: Nem, nem követ el szabálysértést, ezt értsd meg. Egyszerűen csak bunkó. :)

TH 2009.03.24. 10:20:36

@elfmage: "érdekes módon ma regisztráltál"
Csak egy évet tévedtél. :)))

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.24. 10:28:34

@TH:
Jó, lehet, hogy a törvény betűje szerint tényleg nem szegi meg azt. Legyen. De az ilyet szokta megelőzni egy másik barom, és besatuzni előtte.

TH 2009.03.24. 10:44:12

@newtehen: Na, most akkor tényleg mindenben egyetértünk.
A lényeg, hogy hátulról tolni és villogtatni ugyanúgy ősi román/magyar/norvégiai/stb. szokás, mint feltartani a gyorsabban menni szándékozót. Tessék mindkét félnek kulturáltnak lenni, és minden probléma meg van oldva.

elfmage 2009.03.24. 11:05:36

@TH:

upsz, éreztem hogy valami nem stimmel :D
Sebaj, akkor a dislexia erre vonatkozhatott a rendkívül fontos embertől.

Már megilyedtem hogy valami fontosat olvastam félre...

Lassan megszületik a konszenzus.
Kresz szerint nem szabálytalan nem kimenni a gyorshajtó elől, de úgyis mindenki azt csinál amit akar az utakon...

Nekem többnyire kellemes tapasztalataim vannak, 0-áson szépen haladtam nyugiban ma is.
Amikor beért mögém egy bnv-s seggiben egy ódissal akkor elengedtem őket (béfejeztem az előzésemet azért).
Öröm volt nézni ahogy egymás seggébe ragadva tolták egymást.
Aztán meg fékeztek nagyokat amikor utolértek egy előző kamiont, jó lehet ilyen idegfeszültségben létezni. Viszont legalább nyugdíjra nem kell költeni az államnak tutira.

efhábé 2009.03.24. 13:51:27

@TH:
Tegyük azért hozzá, hogy a folyamatos előzés lehetőségét megelőzi a jogszabályban egy másik mondat:
(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni."

Aztán jön az ominózus több jármű előzése, valamint az az eset, amikor lehetetlen visszatérni a szélső sávba (ami Mo.-n szinte soha nem fordul elő autópályán és autóúton).

A kilométeróra szolgál a SAJÁT sebességed meghatározására. Te mész szerinted maximális sebességgel, én meg megyek mögötted 126-tal a kilométer-órám szerint. Akadályozod-e a SZABÁLYOSAN haladó gyorsabb járművet mögötted?
Ha utolérnek és lehetőség van rá, ki KELL sorolni a szélső sávba.
Az autók km-órája általában 10%-ot csal, ÁLTALÁBAN. Számold ki, valakié csal 10%-ot felfelé, másé esetleg halálpontos. Az első megy 130-cal, mögötte meg a pontos órával megy 118-cal a delikvens és rohadtul feltartva érzi magát, mert a megengedett legnagyobb sebesség 130 km/h.
Ha van rá lehetőség, ki kell menni a szélső sávba és az esetek 99%-ában van rá lehetőség, max. el kell venni a lábadat a gázról néhány mp-re, amíg elmennek melletted. Ezt szereti elfelejteni a sok okos "hűderohadtszabályosanközlekedem, én mindig mindent betartok" emberke, aztán meg rutinból megkérdezi, hogy miért nem előzök jobbról.
Egy csomószor egyébként van annyira sűrű a forgalom, hogy ahhoz van hely, hogy az ember kihúzódjon különösebb hasfájás nélkül, aztán meg vissza, de jobbról előzni már nincs elég hely (meg egyébként sem ildomos, az egyik legveszélyesebb manőver).
Nem oktatni kell a másikat az úton, hanem elősegíteni némi előzékenységgel, hogy mindenki kényelmesen, a saját tempójában haladhasson. Néha előlem húzódnak ki, néha én húzódom ki, ez lenne a normális hozzáállás, nem? Néha engem engednek be egy másik sávba, néha én engedek be mást, stb-stb.

TH 2009.03.24. 14:07:40

@efhábé: Most miért velem tetszik vitatkozni? Én csak azt mondom, hogy nem a KRESZ miatt kell lehúzódni, hanem mert feltartani a másikat parasztság. Rendőrösdit játszani hülyeség, nem feladatunk másokkal a szabályokat betartani. Ha ki tud úgy menni, hogy lassítás nélkül elengedje a másikat, akkor ki kell menni. Ha el kell engednie ehhez a gázt - hát ez határeset, akkor a másik is ki tud várni még egy előzést esetleg, de ha kifejezetten udvarias akar lenni az elöl menő, akkor ez a megoldás is jó persze. Csak ne legyen elvárás, hogy kimenjen mindenáron...

ironmemeberneck (törölt) 2009.03.24. 16:10:49

Kedves Olvtársak!
Lám, lám, ha nem a "ki kit győz le" a szempont, milyen könnyen el lehet jutni egy a többség számára is viszonylag elfogadható álláspontra is!
Csak nem kell mindent mindig túlbonyolítani. (Occam's razor rulez!)

@Circus:
Már megint ez a skolasztikus elmebaj!
A 36. § (2) szerint "...megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza..."
Hol is szerepel itt bármiféle utalás arra vonatkozóan, hogy mindez KIZÁRÓLAG a szabályosan közlekedőkre érvényes?

Ha érdekel ki is vagyok, a következő budapesti találkozón valószínűleg megtalálsz. Addig is, ha rákattintasz a nevemre, meg fogod találni az eddigi hozzászlásaimat. Sok kétségedet el fogja oszlatni.

@efhábé:
JÉÉÉÉÉ! Hát itt ilyen olvtárs is akad?

@TH:
De igen, a KRESZ szerint is. 36.§ (2) "...feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza..."
Az csak hab a tortán, hogy a közlekedők értelmesebbje amúgy sem kekeckedik egy bekattant Volánvincével.

Mint már többször kifejtettem, (mi nekem Hekuba és mi én Hekubának) hogy ez amúgy a "tedógod" kategória. Mindössze -mivel már éltem egy keveset, tapasztaltam egy s mást- vettem a vakmerőséget, hogy néhány számotokra nem egyértelmű aspektusra is felhívjam szíves figyelmeteket. A stílusom meg olyan amilyen, amíg a topic gazdája elviseli, addig ti is kénytelenek lesztek.

alte trottel 2009.03.24. 16:26:31

Igen, Ironmemberneck is én vagyok.

TH 2009.03.24. 17:14:59

@ironmemeberneck: Jó, akkor szajkózd a magadét, és halj meg abban a tudatban, hogy neked volt igazad. Nekem mindegy. A stílushoz meg nem kell a tanár bácsihoz/topikgazdához fordulni, ha egymás között is megbeszélhető a dolog. Akkor is, ha nem vagyunk FONTOS emberek, csupán feltételezünk a másikról annyi kultúrát és intelligenciát, hogy képes legyen megfelelő színvonalon kommunikálni. A leereszkedő, lenéző hangvétel vitára nem alkalmas, csak a másik megalázására, ez viszont csak a hülyék módszere.

elfmage 2009.03.24. 17:34:45

kisebbségi komplexus jó dolog

lehetne cifrábban kis lovag :)


Az egész dolog - szerintem - arról szól, hogy a nagy és gyors autókkal közlekedő egysejtűek a belsőben éppen előzés végrehajtásán ügyködő közlekedőtárs seggébe való megérkezéssel ne vegye már természetesnek hogy őt nem akadályozhatja senki mert a kresz is azt mondja hogy ...

Talán kicsit az egybites jogszabály értelmezésből ki kéne tekinteni a jogrendszer egészére is, ugyanis a jogszabályok egy rendszert alkotnak.
Erre próbálunk páran rávilágítani, hogy az az urban legend hogy a belsőből a gyorsabb elől mindig és mindenkor ki kell húzódni (ha lehetőség van rá

elfmage 2009.03.24. 17:41:05

ha lehetőség van rá már sokszor le is marad, egyre inkább erősítve a _takaroggyá buzi_ felállást

alte trottel 2009.03.24. 18:15:45

@TH:
Uraságodat itt újfent félrevitte az a fenenagy érzékeny pszühéje. Magasról ignorálom, hogy egy mindentjobbantudó odabagózik-e az érveimre. ŐDÓGA!
Viszont reménykedem, hogy akad olyan olvtárs is aki elgondolkodik, hogy a világ tán mégsem ENNYIRE egyszerű és akkor már nem koptattam a billentyűket hiába. Ha ezt fontosnak érzed akkor külön, kiemelten is leírom:

EGYETLEN PILLANATIG SEM VOLT SZÁNDÉKOM BÁRKIT IS MEGALÁZNI!!! VAN EGY (sokak szerint ripők) STÍLUSOM, NEM KÖTELEZŐ AKCEPTÁLNI, ott a PgUp-PgDn gomb.

@elfmage:
Akkor meg mi a Balaenoptera musculus hímivarszervéért NEKEM írsz ilyeneket?
Íme, néhány részlet amiből talán nem lehetetlen következtetni úgy általában a közlekedésben mutatott viselkedésemre:

És mindentől függetlenül, csak az a józan ész: Az a szabálytalan, frusztrált, ámokfutó stb. aki már megelőzött és az engedélyezett sebességet túllépve eltávolodott tőled, MÁR MEGLEHETŐSEN KICSINY VALÓSZÍNŰSÉGGEL FOGJA ÖSSZETÖRNI A KOCSIDAT.

Pro quarto - Nem állítottam, hogy én lennék a szabálykövetés etalonja, de az előttem BÁRMI ok miatt lassabban haladót tolni- no azt SOHA! Én vagyok az az ember, aki képes akár órákon keresztül lépésben is battyogni egy kombájn vagy tréler mögött ha nem tudok biztonságosan előzni. Ilyenkor bégyakok egy jobb korongot a zajládába és relaxálok kicsit...

Pro quinto - Viszont a KRESZ (nagyon okosan) nem foglalkozik azzal, hogy ki került mögéd a belső sávban. Hogy szabályos-é a sebessége. Vagy a tiéd. EGYETLEN dolgot tesz kötelezővé: Nem akadályozhatod. Nem világos?
Akkor érthetőbben: Nem kell zofortihajcstüstént elkotródnod előle, DE NEM IS QRHATSZ KI VELE!

épeszű közlekedő nem fog "jusztisnekemvanigazam" alapon emberkedni necces szituban, hanem inkább enged. A többi a "tedógód" kategória.

Halkan megjegyzed, hogy "De nagyon szeretheted a barmokat, hogy ilyen sokat teremtettél Istenem!", bégyaksz a zajládába egy Mozart válogatás CD-t és továbbhajtasz.

Értsd már meg végre, hogy NEM UL!
Nem kell ész nélkül, nem kell bármi áron, lakott területen belül pedig (ha jobbról meg tud előzni) egyáltalán NEM KÖTELEZŐ!
DE NEM AKADÁLYOZHATOD! NEM A TE DOLGOD FELMÉRNI, HOGY SZABÁLYTALAN-E! ENGEDD EL!
(És ez az elemi érdeked is, mert egy emberkedés a közúton csak fokozza az amúgy is állandó veszélyt!)

TH 2009.03.24. 18:27:30

@elfmage: Köszönöm a hozzászólást.

TH 2009.03.24. 18:29:28

@elfmage: szal úgy értettem, hogy jól összefoglaltad a mondandóm.

@alte trottel: nem vagyok mindentjobbantudó, mint te. És tőlem te is azt hiszel, amit akarsz, "viszont reménykedem, hogy akad olyan olvtárs is aki elgondolkodik, hogy a világ tán mégsem ENNYIRE egyszerű és akkor már nem koptattam a billentyűket hiába. "

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.24. 21:30:22

@alte trottel: Azé vannak dolgok, amiket nehéz felfogni...

Circus 2009.03.24. 21:37:56

@kolbászoszsömle:
az akadályozásról egy a véleményünk, én azokról beszélek, akik min 30-50 km/h sebességkülönbséggel bezuhannak mögéd (itt nem hiszem hogy 'csal az óra' eset forog fenn) és azonnal tolnak, meg azokról, akik már kilométerekről villognak hogy takarodj.

Általánosságban azokkal van bajom, akik tesznek a bizalmi elvre - azaz arra, hogy mindenki azonos szabályok szerint játszik. Irányjelezni szoktál-e előre, a kanyarodás előtt (jelezni a szándékot)? Vagy minek, mert úgyis látom, hogy mit csinálsz? (nem személyeskedni akarok, csak kíváncsi vagyok, ez a másik, amitől falramászok).

Circus 2009.03.24. 22:01:12

@ironmemeberneck/alte trottel:

pro primo (először is): nekem elég egy darab nick is, azzal vállalom fel magam mindenfelé itt a neten, de ez már árnyalt személyeskedés, így nem is folytatom a gondolatmenetet, hadd zárjam így: :)

pro secundo (másodsz... á, mindegy): bizalmi elv...
fel sem merül bennem, hogy valaki nem tartja be a szabályokat, és nem aszerint közlekedik!
Ugyanezen okból minden, a közúti közlekedésben résztvevő viselkedését szabályozó szabálygyűjtemény (KRESZ) persze, hogy nem foglalkozik azokkal, akik tesznek rá, hisz aki megkapja a jogosítványt, az tisztában van a szabályokkal. Ergo, elméletileg, olyan nincs, aki említett szabályokkal ellentétesen, azokat meg/áthágva cselekszik. (nyugi, biliből már rég kihúztam a kezem, csak az építő jellegű vita miatt szívózom)

pro tercio: lásd amit az elébb írtam a holnapi tízóraimnak, első bekezdés. Mindenkivel, hangsúlyozom, mindenkivel tele a tököm, aki szándékosan, rendszeresen tesz a közös szabályokra, így azokra is, akik azt hiszik övék a KÖZút. Arra is, aki feltart, meg arra is aki letol - nekem egyformák. Piciny különbséggel, előbbi csak idegesít, utóbbi veszélyeztet is.

pro quattro: hamár Occam's razor - adott egy bonyolult rendszer, amit egyértelműsíteni kell. Ha szabályozod a halmaz elemeinek tulajdonságát, akkor könnyebben kiszámíthatod a viselkedésüket (ami társadalmi rendszerek szintjén elfogadhatatlan, az van, ahol alap).

Izéld meg, nem skolasztika, hanem társadalom, illem-, és egyéb szabályokkal!

üdv - majd egy sör mellett folytatjuk, ha érzel rá késztetést. Viszhall/olv/lát :)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.24. 23:02:46

@Circus: Nekem az az alap, hogy az ellenség nem tud felkészülni, ha nem mondom mutatom, hogy mit akarok.
A kommunikáció a legfontosabb dolog.
Tehát, ha sávot váltok, út szélén sétáló gyalogos miatt beljebb húzódok, kanyarodok, előzök, stb mindig indexelek.
Ez, mármint az idex használata a legfontosabb dolog szerintem a közlekedésben.
Ezt el is várom egyébként.
Tőlem pofátlankodhat bárki, próbálkozhat a besorolással egy határozott kormánymozdulattal, nyomulással, ha nem indexel, úgy járt. Ha indexel beengedem.

Más
Velem még olyan sosem történt, hogy elkezdtek volna levillogni a pályán mindenféle száguldozók, pedig egész sokat vezetek, és igazából 130-140-nél gyorsabban nem szeretek menni.
De tényleg nem villogtak még le sosem, igaz, nem is felejtem kinn magam a belső sávban, és nem is kezdek úgy előzésbe, ha látom, hogy valaki nagyon jön mögöttem.
Olyan viszont viszonylag gyakran előfordul, hogy én nem tudok menni, mert valaki ott vánszorog 11X-szel a belsőben, 300 méterről elkezdve a 100-zal menő előzését, és véletlen sem lépne a gázra, és nem is sorol vissza, ha a látóhatáron feltűnik még egy egyszer csak előzendő autó...
Szóval igazából el sem tudom képzelni, hogy azok a sofőrök, akik így vezetnek, mit is gondolnak, de nagy a gyanúm, hogy valami hasonlót, mint amit itt leírnak egyesek: 130-at mutat az órám, szabályos vagyok, és kapja be mindenki...
Megjegyzem, én nem szoktam levillogni sem az ilyet.
Egy idő után dudálni szoktam. Folyamatosan.
A duda általában használ, de van néhány önérzetes, amelyik inkább felhangosítja a rádiót, és beáll az előzött tempójára, -mellette.

Szóval én így látom a helyzetet az utakon.

alte trottel 2009.03.24. 23:05:07

Nekem meg több is van. Na und, mondja a művelt hausza. Viszont nem gyűjtök bélyeget és orrom nem fújom kanáriba. Buzi-e vagyok mégis?
Nemrégiben még emléktáblája is volt valakinek, akinek 32 nickje volt.

Félre tréfa, sútkaszünet, komolyság elővesz:
Ha lesz nagyfaluban találkozó, valószínűleg ott leszek és bármilyen eszme és rögeszmecserére kapható vagyok minőségi C2H5OH tartalmú folyadékok mellett.

elfmage 2009.03.24. 23:20:30

@alte trottel:

Leszögezem, hogy nagyrészt egyetértünk.

Egyetlen dologban nem, ami szinte csak elvi különbség.

"Pro quinto - Viszont a KRESZ (nagyon okosan) nem foglalkozik azzal, hogy ki került mögéd a belső sávban. Hogy szabályos-é a sebessége. Vagy a tiéd. EGYETLEN dolgot tesz kötelezővé: Nem akadályozhatod. Nem világos?"

Kresz csak a szabályosan közlekedőkre vonatkozik, hiszen azok közlekednek a kresz szerint (bizalmi elv).
Aki nem a kresz szerint közlekedik az nem is várhatja el mástól sem, lehet erős, lehet ideges, még el is érheti amit akar, de a kreszre nem hivatkozhat.

Vonatkozik ez mindenkire, rám is amikor 130-cal megyek az M0-n, vagy 70-nel lakott területen belül.

Többször most már ezt nem írom le, ha nem érted akkor nem érted... :)

Emberileg nem leszek én sem több tőle, meg te sem kevesebb. Én ezt így gondolom és kész.

alte trottel 2009.03.24. 23:28:50

Igen, itt vagyon a prücök elásva.
Ugyan kies hazánkban nem precedens alapú a bíráskodás, de a tendenciák egyértelműek. Mint pl abban a miskolci esetben, amikor az ittas, az engedélyezett sebességet jelentősen túllépő furgonos halálra gázolt egy gyalogost. 60.000 pénzbünti. És megannyi jogerős ítélet, ahol az Igen Tisztelt Független (gyakran a józan észtől) Magyar Bíróság mélységesen szarik a bizalmi elvre. Szóval KÖTELEZŐ számítani a szabálytalankodóra.

elfmage 2009.03.24. 23:43:48

@kolbászoszsömle:

Én zömmel trafi határon közlekedem, és ezzel már a gyorsan közlekedők között találom magam rendszeresen. Azaz kis számú kivételtől eltekintve én vagyok az aki elhagyja a többi embert, illetve aki elől ki kellene hogy húzódjanak.

Nem tapasztalom hogy ezzel gond lenne egyébként, az emberek 90%-a rendben tudja a dolgát, és nem a közlekedésben éli ki magát.
Ezzel szemben itt is meg egyéb fórumokon is azt hallani hogy önkéntes így, önkéntes úgy.

Bp-Balaton (fel-le) útjaimon 140-145-ös tempónál sem volt sosem gondom, gyakorlatilag végig tudok menni a belsőben gond nélkül.
Egy-egy kamion előzést és átlag 10 lehúzódást gyorsabbak elől esetet leszámítva enyém a belső sáv, ha meg tudok haladni a külsőben akkor meg nem is foglalom mert minek.

1-1 eset akad aki reménytelen, de azt meg úgyis elhagyom valahogyan (megelőzöm jobbról ha nem tudok mást).
Egy szikrát nem pazarlok rá utána a gondolataimból, elégedetten nyugtázom hogy ennyi volt és kész.

Olyan viszont már többször volt hogy ezüstnyílnak becézett mókus jópárszáz méterről előre villog hogy mire odaér addigra már ne legyek ott (amikor én is real 140-145-tel szelem a pályát), és messziről nem érdekli hogy a külsőben kocsi vagy kamionsor van.
Én őt nem akadályozhatom ez van a borsó agyában, amit pont a ti munkásságotok révén is el van már terjedve urban legendként.
(már az sem érdekes hogy van-e hova kihúzódni, mert az is mindig lemarad a kommentekből)

Egyébként veled sincs vitám, nagyjából egyetértünk azt az egy kis apróságot tekintve hogy aki a seggemben túr az mindenre hivatkozhat csak a kreszre nem...

elfmage 2009.03.24. 23:51:19

@alte trottel:

A bíráskodást szerintem hagyjuk, az már a real life része, itt ahol egy maffiózót nem jelentesz fel inkább nehogy bajod legyen belőle, és egyéb nyalánkságok.

Nem erről szól a dolog főleg.
Ha valaki belém jön hátulról akkor a követési távolság be nem tartása miatt kap egy kokit, kb ez várható a bíróságon is. Sebességektől függetlenül, ha ráfékezés miatt szalad belém akkor is...

A bírói ítélkezés főleg ügyvéd, ügyész és ezáltal pénzkérdés.

Szerencsére nincs benne nagy tapasztalatom, úgyhogy még igazad is lehet.
Ez azonban az nyers elvek lefektetésénél nem jelent semmit, úgymond az ideákban.
Az hogy ez sem műxik kishazánkban (bíróság) sajnos nem meglepő.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.25. 06:52:54

@elfmage: Alapvetően nem értünk egyet.

Te úgy állsz hozzá, hogy az "enyém a belső sáv" én viszont úgy állok hozzá, hogy a gyorsabb autóé a belső sáv.
És engem még nem villogott le senki.

kpetya 2009.03.26. 08:52:36

Nem ártana figyelembe venni, hogy a kresz szerint csak a megengedett maximummal van jogod haladni, és ebben nem akadályozhat senki.
Mivel nincs jogod gyorsabban menni ezért nem számit akadályozásnak ha gátolnálak benne.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása