Roppantul felelősségteljes életet élő apukával hozta össze a sors Tamást és a történet többi szereplőjét, akik együttes odafigyelése és gyors reakcióideje előzte csak meg a tömegbalesetet.
Ma egy suzuki akart engem összetörni, a köztünk lévő motorost pedig megölni. A történet:
Reggelente Szigetszentmiklósról járok be, az útvonal egy rövid nullás, aztán hatos bevezető a Lágymányosiig. A történet szempontjából ennyi számít.Szóval hatos bevezető, két sáv, végig 60-as tábla, amit alapvetően hülyeségnek tartok - így nem is szoktam nagyon betartani, mint ahogy mások sem. 80-90 környékén szoktam tekerni, persze vannak gyorsabbak, ilyenkor én ki külső sáv, ő meg haladhat, ahogy akar.
Vannak, akik betartják a 60-at, de ők okosan kimennek a küsőbe. Az esetek 95%-ban ez így is van, néha van, aki a belsőben tököl 60-al - azért ezt a pár alkalmat ki lehet bírni.
Ma reggel még csak ez sem történt, belső sávban kicsit hosszabb sor, 80 környékén autózik mindenki. Lassan utolértunk a külsőben valakit, aki lassabb volt, mikor észreveszem a visszapillantóban, hogy mögöttem három-négy autóval egy fehér Suzuki kivág, s előz a külsőben mindenkit.
Arra rögtön rájöttem, hogy csinálhatok akármit, ő elém fog bevágni, úgyhogy inkább fékeztem egy kicsit, hogy nagyobb legyen a helye, hátha nem tör össze - meg hát közben megérkezett közénk egy motoros is.
Na, a vége az lett, hogy persze befért elém, de éppen hogy, a motoros meg satura fékezett, hogy ne kenődjön fel rám...
A történethez tartozik még, hogy (sajnos a fényképken nem látszik), de a jobb hátsón egy gyerekülésben ott ült apa szeme fénye is.
Apáé, aki aztán összeakaszkodott egy Renault Megane-nal is, egymás elé vágtak be ügyesen párszor, s integettek kedveseket. Aztán úgy két kilométerrel később már mögöttem is volt apa úgy tíz autóval, a nagy sietségben...
Lacaca 2009.03.22. 12:27:39
mohusssska 2009.03.22. 13:01:23
heliox 2009.03.22. 13:07:32
A gyereket vitte orvoshoz, a gyereknek asztmás rohama volt, és készült megfulladni. (hm? jó tipp?)
A Suzuki meg van erősítve, egy borulásos baleset után sértetlenül szállnak ki belőle. (Egy ilyen Lada volt a családban, de csak a baleset után derült ki /Mátra szerpentin, frontális ütközés Csepel teherautóval, bokatörés!/ hogy az előző tulaj /karosszériás/ rally autót csinált belőle, de el kellett adnia).
No ennyi. Pihenj, dolgozz tovább.
ecopower 2009.03.22. 13:10:01
Benzoate Ostylezene Bicarbonate · http://fbi.gov 2009.03.22. 13:42:10
Dr. Panasz Muki 2009.03.22. 13:49:56
Ráadásul azon a szakaszon jól lehet haladni reggelente, csak a Hengermalom út után dugul be.
Egyébként meg miért kellett beengedni? Ha láthatóan csak a féktáv van közöttem és az előttem haladó autóoszlop előtt, nem engedek be senkit (kivéve persze a kékvillogósokat).
Nyilvánvalóan nem fog gyorsabban haladni nálam, és én is korán keltem, akkor meg?
Kivéve az ilyen agyatlan állatokat persze.
indapass90210 2009.03.22. 13:51:12
Jah, képzeljétek, én sem vagyok sikeres ember, beadtam a suzukimat bizományos értékesítésre egy kereskedésbe, ott eladták, az árát meg elfelejtették átutalni!
Rav Antal 2009.03.22. 13:53:44
Rav Antal 2009.03.22. 13:55:03
indapass90210 2009.03.22. 13:58:57
indapass90210 2009.03.22. 14:00:20
Bladika 2009.03.22. 14:08:57
Segítőkészségemben betöröm az orrát és türelmesen megvárom míg elvérzik! :)
Valójában nem érdekel az ilyen! Menjen karatézzon az önkéntesrendőrrel, van azokból is elég biztos egymásra találnak! Nekem fontosabb odaérni ahova megyek! Csak azt a gyereket sajnálom, meg, hogy ezt tanulja!
alte trottel 2009.03.22. 14:10:33
Az volt már, hogy vagy ott a pénz a számládon, vagy indul a felszámolási eljárás?
indapass90210 2009.03.22. 14:16:08
KaPé 2009.03.22. 14:17:05
kéjenc 2009.03.22. 14:27:33
victor vacendak 2009.03.22. 14:30:13
Valaki a tömegből 2009.03.22. 14:30:18
LBV = Legnagyobb Barom Vagyok
z 2009.03.22. 14:48:27
TAXI 2009.03.22. 14:52:22
min0rity r3port · http://m0r3.blog.hu 2009.03.22. 14:57:58
cuebler 2009.03.22. 15:06:28
Hurkacsárda 2009.03.22. 15:11:49
STT 2009.03.22. 16:07:10
"Lassan utolértunk a külsőben valakit, aki lassabb volt, mikor észreveszem a visszapillantóban, hogy mögöttem három-négy autóval egy fehér Suzuki kivág, s előz a külsőben mindenkit. Arra rögtön rájöttem, hogy csinálhatok akármit, ő elém fog bevágni, úgyhogy inkább fékeztem egy kicsit, hogy nagyobb legyen a helye, hátha nem tör össze - meg hát közben megérkezett közénk egy motoros is."
Posztoló is, Suzukis is a külső sávban, aztán mégis bevág elé? Hipertér ugrással?
Egyébként naponta vágnak be elém index nélkül köcsögök, de még éreztem, hogy posztot kéne írni belőle. Előbb utóbb lezúzok egyet, ha rossz kedvemben talál...
Sanya69 2009.03.22. 16:10:19
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.03.22. 16:24:53
4. felhívom a fókuszt, és ecsetelve a problémát a nézők segítségével összegyűjteném a pénzt a szuzukis család közeli temetésére, hogy amikor a közeljövőben bekövetkezik a tragédia a feleségnek elég legyen csak a lelki traumát feldolgozni, az anyagiakra már ne legyen gondja. (talán a szuzi maradék trölesztőjét is összekalapozhatnánk, mert totálkáron nem egyenlítené ki a banki számlát)
cb600f 2009.03.22. 16:32:55
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.22. 16:39:12
vegig 60-as tabla amit hulyesegnek tartok, es nem is tartom be
muhhahha
ezek utan reklamacio nincs
Kapitány_1 2009.03.22. 16:43:13
Kitétel a tiszteletednek.
Labasmaz 2009.03.22. 17:21:32
2009.03.22. 17:22:24
yard (törölt) 2009.03.22. 17:42:56
Már megint a Suzuki, meg a motoros, meg a kis lesi-fotos. Qrva szánalmas az egész!!!!!!!!!
A sok rohadt szabálytalankodó, én meg: "80-90 környékén szoktam tekerni". Menjünk már a p..csába az ilyen dumával. Persze, savanyú a szölö.
X14NZ 2009.03.22. 18:09:32
Lakott területen belül nem kötelező a külső sávban haladni.
Azoknak pedig, akik keveslik a három lehetséges választ: ezt a KRESZ-vizsga egyik kérdése. Ott sincs több válaszlehetőség. Gondolom, Rav Antal is erre utalt a bukásokkal kapcsolatban.
Бабаяга 2009.03.22. 18:14:27
Azt meg különösen szeretem, hogy itt mindenki annyira jó sofőr, hogy neki szabad szabálytalanul közlekedni, csak másoknak nem.
A történetből úgy tűnik, hogy legalább indexelt a vadbaromja, tehát bevállalta a magasabb törlesztőt és ezt az extrát is megrendelte.
2009.03.22. 18:21:00
király-e vagyok?
kacsa118 2009.03.22. 18:28:03
KaPé 2009.03.22. 18:38:24
"Lakott területen belül nem kötelező a külső sávban haladni."
Valóban, egészen addig, míg utol nem ér egy gyorsabban haladó, aki elől le kell húzódni. Még ha suzukis, akkor is.
X14NZ 2009.03.22. 19:09:54
MekkMester 2009.03.22. 19:12:12
Nem úgy reklámozzák a Szuzukikat, hogy milyen nagyon gyors és sportos és versenyrevaló és mindenkitotthagyok autó?
Na ugye. Ne tessék csodálkoni, tessék az útból féretakarodni. Na!
PTibor (törölt) 2009.03.22. 19:13:30
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.22. 19:14:10
X14NZ 2009.03.22. 19:21:06
A 60 tényleg irreális ott. Jó minőségű, 2x2 sávos út. Megjegyzem kifelé menet egyszer csak 70-re változik a max., miközben azt út fizikai jellemzői semmit sem változnak.
2009.03.22. 19:21:52
2009.03.22. 19:24:24
elfmage 2009.03.22. 19:28:35
Van egy bizalmi elv a Kreszben, miszerint feltételezned kell hogy a többi közlekedő szabályosan közlekedik.
Azaz ha valaki utolér úgy hogy te már gyorsabban mész mint ahogy szabad, arra nem kell számítanod, így lehúzódnod sem kell.
Felejtsük már el hogy ha valaki gyorsan jön gyorshajtva az elől pusztulni kell mert szabály van rá.
Nincs rá szabály, ha megteszed akkor azt ne a szabály miatt tedd.
A sok gyorshajtó meg ne csak a jogaival legyen tisztában, mert amíg ő nem tartja a szabályokat addig azt ne várja el mástól sem.
Mondom ezt úgy hogy én is cikázom és gyorshajtok, ráadásul suzukival :D
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.22. 19:34:06
"Azaz ha valaki utolér úgy hogy te már gyorsabban mész mint ahogy szabad, arra nem kell számítanod, így lehúzódnod sem kell."
"A sok gyorshajtó meg ne csak a jogaival legyen tisztában, mert amíg ő nem tartja a szabályokat addig azt ne várja el mástól sem."
Ez a kettő együtt különösen szép.
elfmage 2009.03.22. 19:36:58
Biztos igazad van, csak a dolog lényegét hallgatod agyon.
Nem véletlenül van kint sok autón hátul:
Ne villogj, ne dudálj, küzdj!
KaPé 2009.03.22. 19:38:58
elfmage 2009.03.22. 19:48:16
Szerintem nem az a kérdés hogy az 50-es táblánál ki az aki 50-et mutató km órával megy, mert az le is fog húzódni...
Igazából az amikor 50-es táblánál 70-nel haladok és valaki tol meg villog meg egyebek.
Vagy pl 110-es táblánál 130-at mutató órával megyek (+10% az óra miatt +10% a trafi miatt) mondjuk az M0 új szakaszán.
Nyugodtan teheti egyébként, még olyan is van hogy elengedem, csak ne mondd azt hogy meg kell tennem mert _szabály nincs rá_!
Szal amit állítok: Gyorshajtó elől nem vagy köteles lehúzódni a kresz szerint.
yard (törölt) 2009.03.22. 19:51:26
Circus 2009.03.22. 20:03:14
"Van egy bizalmi elv a Kreszben, miszerint feltételezned kell hogy a többi közlekedő szabályosan közlekedik."
Felejtsd el... ez nem érv, itt se, csak a
'Takarodj előlem!'
Ezért nem írtam elég régóta, meg most sem fogok egy darabig, csak a tököm van időnként tele ezzel a hozzáállással. Szép estét :)
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.22. 20:11:59
Áhh, nem rendőrnekkészül!
Egyszerűen csak ő az Utak Császára.
Az ETALON!
KaPé 2009.03.22. 20:23:37
elfmage 2009.03.22. 20:52:58
Szabályosan közlekedik aki mögém ér ha már én is gyorsabban hajtok? Ugye nem...
Bizalmi elv szerint nem vagyok köteles azt figyelembe venni hogy szabályt szegve gyorsabban érsz mögém. Azaz lehúzódni sem vagyok köteles.
Érthető, vagy tagoljam jobban?
elfmage 2009.03.22. 20:55:31
Akkor leszek rendőr, amikor ti értelmes emberek.
Ovoda a köbön...
Jogsit ovó néni adta vagy lefizettetek valakit hogy ne nézzen személyit?
Maura 2009.03.22. 21:14:14
Ember, ha Neked eppen bedobta az unalmast a km orad, illetve balfasz modon masmeretu gumit raksz fel, mint amihez a gyar kalibralta a muszert, es nekem elkezded jatszani az onkentesrendort elottem, amikor en a megengedettel kivanok kozlekedni (gps alapjan), hat ne mondd nekem ezekutan, hogy ejnye, milyen sok ideges ember kozlekedik az utakon.
Azt a hozzaszolot sem birom megerteni, aki azt irta, miert engedte be a postolo a Suzukist magaele... Ezert nehez valoban pesten kozlekedni, az ilyen faszok miatt. Es ezert van fekete lesotetitett terepjaro BMW-m, mert erdekes, azzal tudok higgadtan, normalisan elozekenyen kozlekedni, senki nem kekeckedik velem, es senki nem akar megleckeztetni. Holott eddig szamtalanszor elofordult ha alacsonyabb kategoriaju autoban kozlekedtem, es teszemazt savot mertem valtoztatni index hasznalataval, stb.
elfmage 2009.03.22. 21:21:51
Szerinted az én kocsimban nincs gps? Annak a valószínűsége meg csekély hogy a km óra meg a gps együtt szarik be, ráadásul azt észre is lehet venni.
A kocsimat meg már ismerem annyira hogy tudjam milyen gumi van rajta.
Meg tudom ítélni hogy mennyivel kell jönnie annak aki utolér.
Engem nem izgat ki min idegeskedik, én jó tempóban közlekedem általában pályán is meg városban is. Aki engem le akar tolni az már bőven gyorshajt (mivel én is trafi határon autózom).
Igazából nem a morál érdekel, mert abban igazad is lehet.
Azt állítottam, hogy nem kell kresz szabály szerint lehúzódnia annak, aki tudja hogy a mögé érkező gyorshajt.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.22. 21:31:30
A KRESZ szerint pont le kell, mert abban sehol nem írnak olyat, hogy a sebességhatáron autózva nem akadályozol.
Az, amiről Te beszélsz az egy állásfoglalás.
Szendwich 2009.03.22. 21:38:07
Én elhiszem, hogy olcsó proli szokás a gyereknek buszbérletet venni és veszélyes egyedül kiengedni az utcára, de vazz... Biztos megéri a reggeli agyfasz???
Még egy utolsó gondolat. Az ilyen szülők egy ilyen eszeveszett száguldozásban ha összecsukják az autót, magukat, ne adja Isten a gyereket is, akkor átmennek autó gyűlölő idiótákká. Ha már nem ég a lámpája, akkor közveszélyes baromállat. Ha egy youngimer/oldtimer-t látnak, akkor az vén csotrogány ami közlekedésre alkalmatlan.
elfmage 2009.03.22. 21:44:20
Örülök hogy vitázunk ahelyett ami korábban folyt.
Kérdezem tőled hogy mi szerinted a bizalmi elv?
Szerintem arról szól hogy nem kell felkészülnünk arra hogy ami nem történhet meg ha mindenki szabályosan közlekedik és arra készülni sem kell.
Pl.: nem kell felkészülnöm arra hogy valaki kivág védett útvonalra elsőbbséget nem megadva, arra sem kell hogy zöld lámpánál keresztbe átjön valaki elém, ugyanígy arra sem kell készülnöm hogy valaki gyorshajtva mögém ér.
Ennek mentén nem kell lassítanom ha védett útvonalon haladva kereszteződéshez érek, átmehetek a zöld jelzésen elsőbségadás nélkül egyenesen, illetve nem kell lehúzódnom ha a szabályos maximális sebességgel haladok.
Az akadályozás mint fogalom szintén csak a szabályosan közlekedőkre vonatkozik, mint ahogy az egész kresz. Maximális sebességgel nem tudsz akadályozni ennek megfelelően.
vwxyz (törölt) 2009.03.22. 21:44:55
Kétszer két sávos autóút, kilométereken át nincs bekötőút, nincs kereszteződés, nincs átkelő vagy az út szélén kószáló gyalogos. Jórészt nyílegyenes út, egyik oldalról a töltés, másikról a Duna határolja.
Akkor miért is 60?
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.22. 21:53:43
A bizalmi elv alapján azt kell feltételezned, hogy a másik szabályosan közlekedik, ezért mész át a zöldön, nem lassítasz a védett útkereszteződésben.
Ebből viszont az következik, hogyha utolérnek, akkor az általad megválasztott sebesség nem a legnagyobb megengedett sebesség, hiszen utolért egy, a bizalmi elv alapján szabályosan közlekedő.
Tehát el kell engedni.
elfmage 2009.03.22. 21:55:38
Fel lehet tenni a kérdést a közútkezelőnek lehetőleg írásban.
Valahogy csak megindokolják vagy lecserélik a táblákat.
Volt is valami ilyen akciójuk hogy az indokolatlannak tartott sebességkorlátozásokat jelentsék az autósok.
elfmage 2009.03.22. 21:58:52
Itt egy kis ellentmondás van.
Van Gps-em, illetve km órám. tudom hogy a maximális megengedett sebesség felett megyek kicsivel.
Ezzel szemben utolért a másik. Ergo ő nem a megengedett sebességgel közlekedik.
Ha a megengedett sebességgel közlekedne akkor nem lenne gyorsabb -> azaz bizalmi elv alapján nem akadályozom, éppen hogy utol sem ér, csak mögöttem halad.
elfmage 2009.03.22. 22:01:03
Úgy is mondhatnám ha én a megengedett maximális sebességgel megyek akkor nem kell figyelnem a mögöttes forgalmat olyan szempontból hogy akadályozok-e, hiszen szabályos közlekedő (bizalmi elv alapján) nem érhet utol.
Maura 2009.03.22. 22:05:38
Valoszinuleg amugy azon a szakaszon azert hatvan, hogy a kovetkezo keresztezodeshez erve ne legyen tul nagy a kocsik sebessege, tehat egysegnyi ido alatt ne erkezzen az adott elagazashoz tul nagy mennyisegu auto.
Pl münchen elott mar harom-negy km-el nyolcvanas befele a megengedett sebesseg, kifele meg ahogy kezdodik a palya, mar gogogo.
Maura 2009.03.22. 22:07:51
Ilyenekbol lesznek a kalapos, kormanyt ket kezzel markolo, de kozben okluket razo es imbolygo nyugdijas bacsik...
elfmage 2009.03.22. 22:13:08
Tisztázzunk pár dolgot:
Elveken vitázom valakikkel, nem veled mert valószínűleg nem érted még most sem hogy mint vitázom másokkal.
Leírtam hogy egyébként jó tempóban haladok a büntethetőség határán (magyarul mindig gyorshajtva, de mértékkel).
El is szoktam engedni a gyorsabbat, és engem is többnyire elengednek.
Valószínűnek tartom hogy aki görcsösen markolja a kormányt az csak te lehetsz... :)
Lazíts, csak beszélgetünk ;)
Maura 2009.03.22. 22:20:42
Teoriakrol nem beszelgetunk amugy, en csak arrol beszelgetek, amit meg is teszek.
Pl nekem eszembe sincs esszeru keretek kozott fenntartani mast a haladasban, mert nem er nekem annyit, hogy az a masik aztan nagy igyekezeteben bevallaljon egy olyan manovert, amivel barkit veszelybe sodorjon.
Igen valoban, ha en kamionsort elozok, es villog mogottem barki, igyekszem elkotrodni, de eszembe nincs beugrani a teherautok koze fekezessel, stb.
vwxyz (törölt) 2009.03.22. 22:23:31
@elfmage: Ezt a beírósat már kipróbáltam egy másik kerületben. Még egy autoreplyra sem méltattak.
Maura 2009.03.22. 22:27:50
elfmage 2009.03.22. 22:51:31
Hivatalokkal csak ajánlott levélben.
Utána lehet eggyel feljebb küldeni a panaszt már.
Mondjuk szélmalomharc, de legalább basztatva vannak...
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.22. 22:57:37
Nincs ellentmondás.
Neked a saját sebességedről lehet csak véleményed, az ellenségéről nem.
Nincs se eszközöd, se jogod eldönteni azt, hogy a másik gyorshajt-e vagy sem.
Egyébként ez egy tök izé dolog.
Ha van hely félrehúzódni, nekem pl sosem fájt ediig, és sosem éreztem ingerenciát arra sem, hogy úgy autózzak, hogy ne lehessen megelőzni.
elfmage 2009.03.22. 23:06:47
Miért ne lehetne a másik helyzetéről, állapotáról véleményem? Sebességét is tudnom kell viszonyítani a magaméhoz képest.
Összességében egyébként egyetértünk, ha van hely akkor lehúzódom, akkor szokott elkattanni az agyam amikor mögöttem villog a paraszt meg tol, miközben nincs hova kihúzódnom (két kamion közé Maurával egyezően nem megyek).
Ilyenkor hangulattól függően vagy simán kimegyek ha hely van vagy ha morcos kedvem van akkor visszalassítok szabályosra és majd akkor megyek ki ha lesz helyem...
SimiTomi 2009.03.22. 23:14:21
Nincs kedvem heteket várni, míg javítják, s nincs kedvem addig bkv-zni Szszm-ról...
Másik autó meg nincs, annyira nem vagyok sikeres ember, ehhehhe...
elfmage 2009.03.22. 23:15:27
Ha nem tudom megítélni a sebességét, akkor azt sem tudom eldönteni hogy gyorsabb-e nálam, azaz ez egy öngól. Ha pedig nálam gyorshajtónál gyorsabb akkor csak gyorshajtó lehet... :D
Ezt a részt kéne egy kicsit kiverni az autós köztudatból hogy:
Ez és ez a jogom (takarodj előlem jobbra pl.)
Az hogy én mit követek el azt te nem bírálhatod csak a rendőr, ha mégis megteszed akkor önkénteskedsz és paraszt vagy.
Ezért tart ott az egész közlekedési kultúrálatlanságunk ahol. Erősebb kutya baszik elv, és nagy autókkal megy a villogás meg a tolás ha valaki merészel szabályosan közlekedni és semmibe venni a gyorshajtót.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.22. 23:45:56
Ebben most nincs igazad, de mindegy.
Szerintem meg mindenkinek azzal kellene foglalkoznia elsősorban, hogy a lehetőségekhez képest ő legyen szabályos.
Tehát, ha záróvonalon előz, akkor is indexeljen, ha gyorsan megy, akkor is jobbra tartson, ha gyalogost gázol, hívjon papot.
elfmage 2009.03.22. 23:53:47
Nem mindegy, az elvi vita szerint nem tudsz cáfolni.
Amit pedig leírsz az egyébként az a mentalitás amit az előbb leírtam.
Legyen mindenki szabályos amennyire lehet, takarodjon az útból ha jövök mert gyorsabb vagyok...
Egyébként meg mindenkinek qss, mert nem rendőr.
Úgyis mindenki szabálytalankodik úgyhogy senkinek sincs joga kritizálni a másikat (engem meg pláne nem, mert hogy jössz te ahhoz, stb).
Részemről vita lezárva, az elvben tudom hogy igazam van, ettől függetlenül úgyis mindenki úgy közlekedik ahogy akar vagy ahogy tud.
vhm 2009.03.23. 00:39:19
De úgy tűnik sokan mégis ezt érzik kötelességüknek, hogy rohadjanak meg mind ott ahol vannak.
Biztos sikertelenek mindenben, ebben éreznek némi hatalmat/lehetőséget. Végre egyszer sikertelen életükben dönthetnek - igaz csak rövid időre is - de dönthetnek mások "felett"... Hát az ilyenen csak röhögök és megelőzöm ahogy tudom. De utána anyázhat hazáig, és még inkább frusztrált lesz ettől persze :D
ui: szerencsére én csak kevéssel találkozok, aki képviselné ezt az alfajt.
bikila 2009.03.23. 01:32:08
A mögöttes forgalmat pedig mindenkinek figyelni kell (pl. jöhet megkülönböztetett jelzésekkel ellátott jármű, vagy egy baromarcú, aki nyomja ész nélkül, ráadásul nem figyel és segbedurrant). Aki motorozik (és élve akar maradni), az pontosan tudja, miről beszélek...
De ha valaki úgy halad, hogy jól láthatóan köze sincs a megengedett sebességhez (mondjuk 60-as táblánál 100-110km/h, vagy autópályán 180-200km/h - ezek csak példák!) az ne nagyon csodálkozzon, ha nagyívben szarnak a villogására/dudálására/kormányrángatására, és nem húzódnak le előle egy pillanat alatt - mert az tényleg csak a jogait tudja, a kötelességeiről fogalma sincs.
És ne azzal védekezzen, hogy a másiknak nincs joga megítélni az ő sebességét, hanem maradjon erősen csöndben...
Még egy dolog: itthon a jobbratartás fogalmát elég kevesen ismerik - úgyanúgy az autópályákon (M7 "középső sáv effektus"), mint a fővárosban (Szentendrei út, Hungária krt, 6-os bevezető, Ferihegyi út stb...). A többi nagyvárossal kapcsolatban nincs tapasztalatom.
Szerintem ezeken kellene mindenkinek elgondolkodni egy picikét, és nem mindig a másikban keresni a hibát...
ElectroAdmin 2009.03.23. 01:54:26
Amúgy Olaszországban is a 3 sávos közepén mennek többnyire, nagyon indokolt esetben húzódnak ki a jobb szélsőbe.
Olyan meg megint kevés van, aki esetleg jobbra tart, viszont ha be akar valaki fordulni az útra jobbra kis ívben, akkor általában nem húzódnak be a belsőbe, hogy szabaddá tegyék neki a külső sávot. Én meg hiába csinálom, általában nem hisznek nekem, hogy most tényleg észrevettem őket és jöhetnek :)
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.23. 06:47:19
A nálam szabálytalanabb senki nem lehet mentalitás mennyivel jobb az enyémnél?
alte trottel 2009.03.23. 07:33:06
Ott a jogszabály, el kell olvasni. Teljesen egyértelmű. Lakott területen belül NEM VAGY KÖTELES ész nélkül a külsőbe menekülni a baromarcok elől, DE NEM IS TARTHATOD FEL ŐKET.
Túl bonyolult? Akkor nem lehet rajtad segíteni.
KaPé 2009.03.23. 07:55:52
SimiTomi 2009.03.23. 09:00:47
Viszont a fotó az eset után készült, s mint az látszik is, mindenki fékez. Gyakorlatilag álltunk már, ezért mertem két fotót csinálni...
kpetya 2009.03.23. 09:14:59
Ne légy demagóg. Macisajtnál a macisajt miatt adunk elsőbbséget. Viszont belsőben a maxxal haladva nem akadályozol igy nem kell lehúzodnod ha nem akarsz.
elfmage 2009.03.23. 09:29:06
Naszal: Próbálj meg elvonatkoztatni, mert az hogy mi az amit a Kresz szerint tenned kéne azon vitatkoztunk.
Ott tartunk még mindig hogy nem kell kihúzódni jobbra (kresz szerint).
Az hogy egyébként mit csinálok az egy másik téma.
Baromarcú villogó paraszttal a seggemben pl végtelenül udvarias szoktam lenni (nem a mögöttem jövővel...).
Egyébként meg elengedem a gyorsabbat, mert szeretem ha nekem is megteszik ezt.
@kolbászoszsömle:
Csak annyival hogy nem keresek jogszabályi alátámasztást a hülyeségemhez.
Tipped nem nyert,nem bölcsész vagyok, meg nem is jogász :D (műszaki vonalon mászkáltam, de most sokat használok jogot úgyhogy valami biztos ragadt rám).
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.23. 10:41:45
Nem a kresz miatt kell elengedned azt, aki siet. Mint ahogy azt sem törvény írja elő, hogy a nőket előre kell engedni.
kpetya 2009.03.23. 12:25:26
Majd elengedem akkor ha ugytetszik és nem kerülök hátrányos helyzetbe emiatt. Pl mikor már nincs kit elöznöm.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.23. 15:05:17
hááááát... Erre nem sok mindent tudok mondani. Sok sikert hozzá barátom. Akkor Te vagy az, aki simán megy km-ket a 70-es tábla mellett 50-el a belső sávban, mert úgy tetszik. Én nem fenyegetlek, előbb utóbb majd megtalálod a foltod.
Kicknick 2009.03.23. 15:29:08
budai alsó rakparton meg hetvenes
hülyeország
efhábé 2009.03.23. 15:51:55
De azért ha véletlenül olvassa, üzenem neki, hogy legközelebb menjen ki a külsőbe és akkor nem intek be neki, továbbá azt is, hogy ha kellően gyorsan halad, akkor nekem nem derogál mögötte haladni, úgyhogy nem gáz, ha bejön elém a külsőbe, csak haladjon. Ja, azt is üzenném, hogy mókás volt a feje, amikor őrjöngött. Legközelebb engedje el a gyorsabbat, én is azt szoktam tenni.
kpetya 2009.03.23. 15:57:59
Baromira nem veszed a lényeget. 70s táblánál ha 70nel megyek a belsőben, akkor nem akadályozok, nem kell kapkodnom az elözés befejezésével. Nyilván, ha lassabb vagyok mint 70 akkor igen.
Navarone 2009.03.23. 15:58:05
Tasli!
Navarone 2009.03.23. 15:59:09
kpetya 2009.03.23. 15:59:36
te csak ne mutogass. tartsd be a szabályokat és csak utána várd el, hogy más is betartsa.
efhábé 2009.03.23. 16:00:40
Egyrészt, mint írták már, fogalmad sincs, mennyi a szabályos maximális sebesség (bár én is gps-hez igazodom, az sem mér pontosan), másrészt teljesen felesleges a KRESZ-t elővenni ehhez a kérdéshez. Józan paraszti ész bőven elegendő hozzá. Valaki mögöttem gyorsabban haladna, mint én, hát elengedem, anélkül, hogy vizsgálnám a sebessége és a megengedett sebesség közötti viszonyt. Ha menni akar, hadd menjen.
De ha már elővesszük a bizalmi elvet, a gyorsabban jövő meg arra számíthat a bizalmi elv alapján, hogy az elöl haladó használja a tükrét és betarta a KRESZ azon rendelkezését, ami sebességhatár kiemelése nélkül annyit mond, hogy a belső sávban úgy lehet haladni, hogy a gyorsabban haladót nem akadályozod. Akárhogy is bűvészkedsz, nem KRESZ szerinti viselkedés folyamatosan a belsőben autózni úgy, hogy mögötted valaki menne. Az, hogy más megszegi a KRESZT, téged nem jogosít fel a szabályszegésre, pedig a nem elengedéssel szabályt szegsz.
SimiTomi 2009.03.23. 16:01:16
Nem stresszeltem magam túl rajta, elég nekem a melóhely, ugye, de mivel utána volt lehetőségem lefényképezni, hát gondoltam meg is írom.
efhábé 2009.03.23. 16:05:30
A sebességhatárt is be szoktam tartani (igaz, gps-en figyelve azt).
Most épp nem tartottam be (rászámoltam a trafi 10%-os tűréshatárát), de úgy gondolom, ezzel senkit sem akadályoztam haladásában vagy veszélyeztettem.
Egyébként sem gondolom, hogy ezek a dolgok a szabályokról, jogokról vagy kötelességekről szólnának. Ezeknek a helyzeteknek a 99%-a józan paraszti észről, együttműködésről, előzékenységről szól. Arról, hogy kimegyek a külsőbe, ha jönnek mögöttem, hogy beengedem, aki sávot akar váltani, nem állok meg olyan helyen, ahol másokat zavarok a megállással.
Egyébként meg, mint írtam is, mindennapi történet, ami történt, eszembe nem jutott volna leírni, ha nem pont ez a téma.
Navarone 2009.03.23. 16:09:24
Tarts be a szabályokat.
Egyébként kipróbálom, hogy ha megyek az autópályán, 130-cal fogok a belsőben menni, és nem megyek le egyetlen kisebbségi érzésű audis, mercis, béemvés elől sem.. :D :D :D
Mert ha 130 a max, akkor jogom van a belső sávban folyamatosan 130-cal haladni.
:D :D :D lesz anyázás, de lexarom...
TH 2009.03.23. 16:10:46
"Mert ha 130 a max, akkor jogom van a belső sávban folyamatosan 130-cal haladni. "
Jobbratartási kötelezettségről hallottál már?
efhábé 2009.03.23. 16:13:47
Egyébként meg nem gondolom, hogy ezek a dolgok a kreszről, szabályokról szólnának. Az esetek 99%-ában józan paraszti ésszel, némi előzékenységgel, együttműködéssel kezelni lehetne a helyzetet. Pl. ha valaki gyorsabban megy, mint én, azt elengedem, nem tartom fel kilométereken keresztül, hagyom a másikat sávot váltani, megpróbálom alkalmazni a cipzár-módszert, ahol szükség van rá, nem állok meg olyan helyen, ahol másokat zavarok vele.
És mint írtam is, a poszthoz hasonló történetek mindennaposak, egyébként eszembe nem jutott volna leírni, ha nem merül fel itt a bűvészkedés a feltartással kapcsolatban.
És igen, gyorshajtottam, az új M0-s szakaszon, ami gyak. egy autópálya, nem 110-el, hanem 120 km/h-val mentem, még épp trafihatáron belül. A jobbratartási kötelezettség (amit mindig kínosan betartok, tegnap pl. egy csomószor két sávot kellett váltanom emiatt az M7 Szfvár és Bp. közti szakaszán, mert ott egy csomó embernek derogál kimenni a középsőből) meg szintén benne van a KRESZ-ben, nem? Az M0 lakott területen kívül fekszik...
Navarone 2009.03.23. 16:14:31
TH 2009.03.23. 16:15:55
Navarone 2009.03.23. 16:16:01
efhábé 2009.03.23. 16:17:37
Akkor most őszintén, te még soha az életben nem lépted túl 10%-al az engedélyezett sebességhatárt?
Ha igen, akkor milyen jogon oktatsz? És milyen jogon feltételezed, hogy minden kresz-szabályt áthágok?
Nem vagyok szent, ahogy senki sem, de talán elmondhatom magamról, hogy a lehetőségekhez képest igyekszem betartani a szabályokat és előzékenyen próbálok közlekedni. Azt viszont nem hiszem el, még neked sem, hogy soha semmilyen szabályt nem szegtél meg a közúton.
Navarone 2009.03.23. 16:17:46
Navarone 2009.03.23. 16:19:32
De, volt már, hogy gyorsabban mentem. Például töküres autópályán éjszaka 145-tel.
Azonban nem villogtam, dudáltam arra, aki szabályosan közlekedett, és soha nem süllyedtem olyan mélyre, hogy a középső ujjam mutogassam bárkinek is.
efhábé 2009.03.23. 16:21:24
Egyébként az M7 esetében hétvégén szinte üres a külső sáv, sokkal többen autóznak a középsőben. Én meg megyek el mellettük jobbról (nem előzők, elhaladok, nem mögüle vágok ki, hanem eleve a külsőben vagyok), aztán jön egy lassabb jármű, amiatt ki a középsőbe, ahol szintén tököl valaki 120 körül, úgyhogy mehetek át a belsőbe, pedig ha jobbra tartana, sokkal egyszerűbb lenne az élete meg az enyém is, mindenkié.
efhábé 2009.03.23. 16:23:14
efhábé 2009.03.23. 16:25:08
Navarone 2009.03.23. 16:27:32
36§
Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.
És mivel folyamatosan előzöm meg azokat, akik 90-nel csorognak, maradhatok a belső sávban. Továbbá mivel a megengedett legnagyobb sebességgel közlekedem (130), nem vagyok köteles lehúzódni az őrült száguldók elől.
efhábé 2009.03.23. 16:28:03
Navarone 2009.03.23. 16:29:53
Ha viszont lassan haladt, tehát lassabban, mint az M0-on megengedett 110 km/h, akkor te se játsz önkéntes rendőrt a villogással, dudálással, mert dafke nem húzódik le.
Most megérte neked az, hogy nyolc kilométeren keresztül idegesítettétek egymást? Akkor már inkább egy szabálytalan jobbról kerülés, és szágoldozhatsz tovább.
Navarone 2009.03.23. 16:30:33
Együttműködést az várjon el, aki a szabályokat is betartja.
mentem haza.
efhábé 2009.03.23. 16:33:12
Sehol sem írja a jogszabály, hogy a mögötte gyorsabban, de legfeljebb a megengedett legnagyobb sebességgel haladó járművek, ugyebár.
Jobbratartási kötelezettség van, az, hogy 3-500 méterenként ott egy kamion, nem jelenti azt, hogy a sáv tömött. Oda kényelmesen ki lehet menni és vissza lehet utána jönni előzni a kamiont, teherautót, spórolós sofőrt, akármit. Együttműködés, te nem veszítesz semmit azzal, hogy elengeded, te is boldog vagy, ő is. Ha nem engeded el, mert neked jogod van ott lenni, akkor ő is ideges lesz, meg te is, hogy miért mászik a seggedbe, miért veszélyeztet téged. win-win szituáció ellen tiltakozol csak azért, mert neked vannak jogaid és közben megmagyarázod, hogy miért nem tartod be a kötelességedet.
vhm 2009.03.23. 16:35:03
Beleszólok én is...
Erről van szó! Ezek indokot gyártanak mindenre, ahelyett, hogy tennék amit kell. 7km-t vártál, le a kalappal. Én 700m-t nem tudok :D
efhábé 2009.03.23. 16:36:06
Asszem, egy kicsit hiányosak az ismereteid kresz terén, így nem nehéz betartani a szabályokat, ha a felét nem is ismered :)
kpetya 2009.03.23. 16:36:16
Kibeszélt folyamatos haladásról?! Csak arról van szó, hogy elözni szabad addig amig kedved tartja, mindadig amig van elözendő autó és a maxxal mész.
efhábé 2009.03.23. 16:37:36
"Akkor már inkább egy szabálytalan jobbról kerülés, és szágoldozhatsz tovább."
"Együttműködést az várjon el, aki a szabályokat is betartja."
Csak én érzek itt némi koherencia-hiányt vagy a hiba a te készülékedben van?
kpetya 2009.03.23. 16:40:10
Miért kellene foglalkoznia a kresznek a gyorshajtokkal?!
Van més jogszabályok is. Ezek összerakva adodik, hogy tilos a joggal visszaélni és szabályszegéssel nem szerezhetsz jogot.
Épp ezért nem akadályoz az aki a megengedett maxxal megy, mert nem akadályoz abban, hogy te is annyival menj.
TH 2009.03.23. 16:46:46
efhábé 2009.03.23. 17:03:23
Én meg szeretek lehúzódni, ha valaki gyorsabban megy, mint én, tudva, hogy nem az én tisztem megítélni az ő sebességét. Az én tisztem elengedni a gyorsabban haladni kívánót, méghozzá úgy, hogy nem mérlegelem az ő sebességének szabályos vagy szabálytalan voltát. (Tekintve, hogy az égvilágon semmilyen eszközöm nincs arra, hogy pontosan határozzam meg a saját sebességem, így nem tudhatom, ténylegesen a megengedett legnagyobb sebességgel haladok, vagy csak úgy vélem, de valójában nem).
TH 2009.03.23. 17:42:51
2.) "A belső sávon a folyamatos előzést végző...gépkocsi...akkor nem akadályozza a mögötte haladók forgalmát, ha az útra engedélyezett legnagyobb sebességgel halad."
alte trottel 2009.03.23. 18:02:35
Légy oly szíves és jelöld meg a 2.) "A belső sávon... ...legnagyobb sebességgel halad." forrását.
Amennyiben nem a vmelyik törvény v. rendelet v. a Legfelsőbb Bíróság jogegységi határozata tartalmazza, akkor sok minden érdekes, furcsa, szokatlan vagy különös dolgot tehetsz vele, egyet nem ajánlatos: komolyan venni és e szerint vezetni.
PONTOS törvényhelyet légy oly Terézanya!
TH 2009.03.23. 18:13:35
Jajj, tudom, ez nem törvény vagy rendelet. Ez csak az a hivatalos értelmezés, amire előszeretettel hivatkoznak jogászok is, nem tudom, milyen alapon, én sajnos nem vagyok jogi szakértő. Mindenesetre ezt a magyarázatot el szoktuk fogadni.
A másik ok, ami ezt alátámasztja, hogy az idézet egybevág a valósággal, az az, hogy a KRESZ nem fog kitérni külön arra, hogy hogyan kell kezelni a szabálytalankodókat - hiszen már leírták, hogy max. a megengedett sebességgel szabad menni, tehát olyan kérdés nem merülhet fel, hogy "mi van, ha mégsem?"...
De mondom, én sem hiszem, hogy bárkit indokolatlanul fel kéne tartani, mert bunkóságnak tartom, folyamatos haladásra a külső sáv szolgál. Csak azt mondom, hogy a KRESZ-re kár hivatkozni, mert az nem mond olyat, hogy a gyorshajtókat el kéne engedni. És a stílusodból legyél szíves fogj vissza, én is igyekszem nem személyeskedni.
alte trottel 2009.03.23. 18:25:11
Szóval NEM HIVATALOS értelmezés. Akkor pont annyit ér, mint Józsi néni és Katalin bácsi beszélgetése a Délceg Tetűhöz címzett kulturális központ söntésénél.
A bírót pedig csak a LB jogegységi határozata köti, amúgy szabadon dönt.
Amúgy meg az utolsó bekezdésben kaptad derékon a tutifrankót. Erről beszélünk Nyuszómuszó! Nyilvánvalóan, egy épeszű, ivarérett választópógár érvényes vezetői engedéllyel nem fog egy önjelölt sumáker elől szíreszóra kipattanni a belsőből a kamionok közé. Aki ezt elvárná, annak valamiféle mentális probléma bántja kicsi agyát.
VISZONT!
Ugyanez a felelős, épeszű pógár mi a búbánatos lélekharang bronzból öntött nyelvéért kezdene kekeckedni BÁRKIVEL?
"Menj Büdösbogár, húzz tőlem minél messzebbre, ne is lássalak!" Nem ez a helyes hozzáállás?
(ha zavar a stílus, akkor kettőt tehetsz: "Háromszor veri ezt kenden Lúdas Matyi vissza" vagy szólsz a topicgazdának és ő majd dönt)
TH 2009.03.23. 18:36:59
DE: nem vagyok se Nyuszómuszó, se Terézanya, se semmi hasonló. Tehát ezektől a "nevektől" kérlek továbbra is, hogy tartózkodj. A leereszkedő stílussal szeretnél fölénybe kerülni, de ez egyrészt
- övön aluli, és indokolatlan
- szánalmas
- azoknak a fegyvere, akiknek az érvei elfogytak.
Erről ennyit.
NEM jogászkodom, beidéztem valamit, amire itt jogász/nem jogász egyaránt hivatkozik. Ha szted nem hivatalos, akkor érdeklődj utána, én pont teszek rá magasról. De a lényeg a lényeg, hogy a KRESZ szerint ha a max. sebességgel mész, akkor nem akadályozol (ez a magyarázat nélkül is következik belőle), de a jobbratartási kötelezettség úgyis fennáll, tehát: ha szabad a pálya, nyomás a külső sáv. Viszont nem kell kimenni a külsőbe, ha ez azzal járna, hogy egy kamion tempójára kéne lassítani. Ilyenkor nyugodtan meg szabad és meg is lehet előzni az illető kamiont, a kis sumi is túléli mögöttünk.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.23. 18:38:34
TH 2009.03.23. 18:40:49
TH 2009.03.23. 18:46:34
alte trottel 2009.03.23. 19:00:28
Mélyen tisztelt Uram! Mélységesen sajnálom, hogy pimasz stílusommal belegázoltam az Ön érzetébe! Ég az orcám a szégyentől, hogy első BLIKK-re nem ismertem föl, hogy ÖN fontos ember. Esküszöm, hogy többé nem fog előfordulni!
Mentségemre szolgáljon, hogy nyugállományba vonulásom miatt már elég régen találkoztam fontos emberekkel, azok is inkább az átkosból ittmaradottak voltak.
alte trottel 2009.03.23. 19:04:19
rushman 2009.03.23. 19:11:34
Talán türelmet és segítőkészséget mutattam volna a motoros iránt. A Suzuki meg le van szarva, ha akarja, törje össze a kocsiját, majd fizet a biztosító. De embert ölni azért mégsem kéne.
Circus 2009.03.23. 22:23:57
na, akkor próbáljuk meg másképp.
Szereted a focit? Remélem :)
Alaphelyzet: magyar-portugál válogatott meccs. A magyar és a portugál játékos egymás mellől indulva sprintel a portugál kapu felé az utolsó percben, döntetlen állásnál. Valami csoda folytán a magyar 1 m előnyre tesz szert, amikor átlépnek a felezővonalon a portugál térfélre. Sajnos, az indítás hiába mintaszerű, mert pont azután bikázott bele egyet Gera (mondjuk), amikor a magyar játékos már a portugál térfélen tartózkodik, így a bíró - a jelenleg érvényes futball szabályok értelmében lest ítél.
Szerinted, mennyire lenne jogos azzal érvelni, hogy csessze meg, dehisz gyorsabb a mi fiúnk, ezért mért kell büntetni??? Lehet, hogy körberöhögne bennünket az egész világ, nem?
Remélem, végre lejött a lényeg - vannak szabályok. Közös szabáyok a közös játékokhoz.
Ezekre haragudhatsz, szidhatod, de be kell tartani, és nem hőzöngeni, hogy 130-nál nem menekül le előled mindenki, mert Te (vagy bárki) gyorsabban akar menni - egyelőre Te (vagy bárki) viselkedsz a gyorshajtással balesetveszélyesen ÉS szabálytanul.
Persze a feltartás (egy formája) is szabálytalan, ezt senki nem vitatja, de ha lehet, erre most ne hivatkozzunk - mert az CSAK szabálytalan.
Ja, ha lehet, ne az legyen a válasz, hogy de az énautóm azilyenolyan énmeg milyenügyesvagyok - elhiszem Neked, én is az vagyok, és nekem is van szép autóm. Ámde te cserébe hidd el nekem, hogy nem mindenki Te vagy a Te autóddal és az átlag nem olyan ügyes, mint Te. A szabályok meg mindenkire vonbatkoznak. Köszi a figyelmet :)
elfmage 2009.03.23. 22:43:02
Nyomtam is neki ezerrel, és a szokásostól eltérve nem csak a trafi 10%-ot dobtam rá a sebességemre.
Érdekes módon az sem volt gond hogy szuzukis anyu az sx4-ben nem kotródott ki előlem a belsőből az M3 bevezető szakaszán, mert kimentem a legkülsőbe és visszataláltam elé belsőbe kényelmesen.
Az M0-son aztán mindenki lehúzódott, volt aki befejezte az előzését és aztán és volt olyan is aki meggondolta azon szándékát hogy kijöjjön elém, és megvárta azt az 1-2 sec-t amíg elsuhantam mellette (is).
Nem értem miért kell acsarkodni ezen hogy _takarodjá mer jövök!_.
Az emberek zöme normális, aki meg nem a miatt minek idegeljem magam?
Ha van hely mellette a külsőben akkor meg is lehet előzni, ha meg nincs akkor valahol joggal halad ott ahol...
alte trottel 2009.03.23. 23:05:06
Cicus Maximus!
Pro primo - Utálom a focit.
Pro secundo - Éppen ezért magasról defekálok a foci alapú hasonlatokra.
Pro tertio - Valakivel összekeversz, olvass figyelmesebben.
Pro quarto - Nem állítottam, hogy én lennék a szabálykövetés etalonja, de az előttem BÁRMI ok miatt lassabban haladót tolni- no azt SOHA! Én vagyok az az ember, aki képes akár órákon keresztül lépésben is battyogni egy kombájn vagy tréler mögött ha nem tudok biztonságosan előzni. Ilyenkor bégyakok egy jobb korongot a zajládába és relaxálok kicsit. Irígykedj, például ott a boxban a Parsifal 1950-es felvétele Callassal és Boris Christoffal. A teljes Ring. A kékszakáll Obrazcovával és Nyesztyerenkóval -MAGYAR NYELVEN! és folytathatnám. Szóval, NEKEM nem kell sietnem, én VALÓBAN fontos ember vagyok, ENGEM megvárnak.
Pro quinto - Viszont a KRESZ (nagyon okosan) nem foglalkozik azzal, hogy ki került mögéd a belső sávban. Hogy szabályos-é a sebessége. Vagy a tiéd. EGYETLEN dolgot tesz kötelezővé: Nem akadályozhatod. Nem világos?
Akkor érthetőbben: Nem kell zofortihajcstüstént elkotródnod előle, DE NEM IS QRHATSZ KI VELE!
Pro sexto - És részemről ennyi. Már nagyon unom.
elfmage 2009.03.23. 23:28:27
Megértem hogy unod, érdekes módon ma regisztráltál és csak ezt a témát nyomod. Fárasztó is lehet ez egy fontos embernek.
Tárgyra térek:
Az volt az alap feltevés hogy ha és amennyiben az engedélyezett maximális sebességgel haladsz, akkor nem akadályozhatsz senkit.
Jogsértéssel ugyanis nem lehet jogot szerezni.
Ugyanazon szabályra mutogatsz amit közben meg is sértesz. Nyilván nincs benne a szabályban annak összes megsértésének levezetése, hiszen azt feltételezi hogy mindenki minden szabályt betart.
Ebből következik:
Párhuzamos közlekedésre alkalmas úton, ahol nincs jobbra tartási kötelezettség, maximális megengedett sebességet tartva addig tartózkodik a belső sávban a delikvens ameddig csak akar.
Az akadályozásra hivatkozók pont azt a szabályrendszert szegik meg amire hivatkoznak.
Remélem a fontos emberek jobban értelmezik az írott szöveget mint a pórnép, és ezért érdemben meg tudod cáfolni amit leírtam, vagy pedig elismered hogy ez pediglen így van.
alte trottel 2009.03.23. 23:57:23
Circus 2009.03.24. 00:52:17
alte trottel 2009.03.23. 18:02:35
"Amennyiben nem a vmelyik törvény v. rendelet v. a Legfelsőbb Bíróság jogegységi határozata tartalmazza, akkor sok minden érdekes, furcsa, szokatlan vagy különös dolgot tehetsz vele, egyet nem ajánlatos: komolyan venni és e szerint vezetni."
Azt hiszem, nem keverlek, mert a beidézettre gondoltam, és megnyugodtam, mert eszerint nemcsak tucctucctuccosok szarnak nagy ívben az együttélés szabályaira, hanem úgynevezett kultúremberek is. Nagyon nehéz azt megérteni, hogy ha a maximális megengedett sebességgel közlekedsz, akkor az érvényes szabályozás (KRESZ) szerint _nem_ _tudsz_ _feltartani_ _senkit_, mert nem is érhetnek utol? Ez idáig egyszerű logika. Ha viszont mégis utolér, akkor pedig ne kényszerítsen semmilyen manőverre, főleg ne szabálytalanságra - itt egyetértünk.
Nem teljesen tudom, ki vagy Te, Nagy Ember (bár valszeg ugyanolyan büdöset kakilsz, mint bármelyikünk és ugyanannyi kromoszómád van :) ) a valóságban, de remélem, a Te érdekedben, hogy nincs ekkora arcod, mint itt, ahol bátran, névtelenül megmondod a tutifrankót és kiosztod a puhapöcsöket.
Nem akarok továbbmenni, hogy innen a kövekező lépés az, hogy nemcsak erre, hanem minden egyéb, nekünk nem tetsző szabályozásra nagy ívben teszünk, csak mert Őfelségünknek büdös.
De tudod, mit? Bár vannak olyan pontok, ahol egyetértek Veled, és örülök ennek, de azt már én is unom, hogy képtelenség európai módon elfogadni a közös szabályokat, csak verni a mellünket, hogy nekünk mi jár. Abból meg főleg, hogy valaki nagyarcvillogtatásához asszisztáljak.
Jó éjt.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.24. 06:46:22
Márpedig a vélemény segglyuk analóg.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.24. 06:46:56
bölcsész vagy.
elfmage 2009.03.24. 08:38:15
Ha a saját sebességről véleményem van akkor arról is csak vélemény lehet hogy a mögöttem haladó gyorsabb.
Ha ténylegesen gyorsabb lenne akkor belém jönne...
Nemdebár? :)
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.24. 10:00:01
Csak rajta. :-) Azt azért tudd, ha előzés után nem engeded el az akár szabálytalanul gyorsabban közlekedőt, azzal szabálysértést követsz el.
Engem nem érdekel, azt csinálsz amit akarsz, csak tudd, hogy mit csinálsz.
TH 2009.03.24. 10:04:25
TH 2009.03.24. 10:19:49
TH 2009.03.24. 10:20:36
Csak egy évet tévedtél. :)))
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.24. 10:28:34
Jó, lehet, hogy a törvény betűje szerint tényleg nem szegi meg azt. Legyen. De az ilyet szokta megelőzni egy másik barom, és besatuzni előtte.
TH 2009.03.24. 10:44:12
A lényeg, hogy hátulról tolni és villogtatni ugyanúgy ősi román/magyar/norvégiai/stb. szokás, mint feltartani a gyorsabban menni szándékozót. Tessék mindkét félnek kulturáltnak lenni, és minden probléma meg van oldva.
elfmage 2009.03.24. 11:05:36
upsz, éreztem hogy valami nem stimmel :D
Sebaj, akkor a dislexia erre vonatkozhatott a rendkívül fontos embertől.
Már megilyedtem hogy valami fontosat olvastam félre...
Lassan megszületik a konszenzus.
Kresz szerint nem szabálytalan nem kimenni a gyorshajtó elől, de úgyis mindenki azt csinál amit akar az utakon...
Nekem többnyire kellemes tapasztalataim vannak, 0-áson szépen haladtam nyugiban ma is.
Amikor beért mögém egy bnv-s seggiben egy ódissal akkor elengedtem őket (béfejeztem az előzésemet azért).
Öröm volt nézni ahogy egymás seggébe ragadva tolták egymást.
Aztán meg fékeztek nagyokat amikor utolértek egy előző kamiont, jó lehet ilyen idegfeszültségben létezni. Viszont legalább nyugdíjra nem kell költeni az államnak tutira.
efhábé 2009.03.24. 13:51:27
Tegyük azért hozzá, hogy a folyamatos előzés lehetőségét megelőzi a jogszabályban egy másik mondat:
(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni."
Aztán jön az ominózus több jármű előzése, valamint az az eset, amikor lehetetlen visszatérni a szélső sávba (ami Mo.-n szinte soha nem fordul elő autópályán és autóúton).
A kilométeróra szolgál a SAJÁT sebességed meghatározására. Te mész szerinted maximális sebességgel, én meg megyek mögötted 126-tal a kilométer-órám szerint. Akadályozod-e a SZABÁLYOSAN haladó gyorsabb járművet mögötted?
Ha utolérnek és lehetőség van rá, ki KELL sorolni a szélső sávba.
Az autók km-órája általában 10%-ot csal, ÁLTALÁBAN. Számold ki, valakié csal 10%-ot felfelé, másé esetleg halálpontos. Az első megy 130-cal, mögötte meg a pontos órával megy 118-cal a delikvens és rohadtul feltartva érzi magát, mert a megengedett legnagyobb sebesség 130 km/h.
Ha van rá lehetőség, ki kell menni a szélső sávba és az esetek 99%-ában van rá lehetőség, max. el kell venni a lábadat a gázról néhány mp-re, amíg elmennek melletted. Ezt szereti elfelejteni a sok okos "hűderohadtszabályosanközlekedem, én mindig mindent betartok" emberke, aztán meg rutinból megkérdezi, hogy miért nem előzök jobbról.
Egy csomószor egyébként van annyira sűrű a forgalom, hogy ahhoz van hely, hogy az ember kihúzódjon különösebb hasfájás nélkül, aztán meg vissza, de jobbról előzni már nincs elég hely (meg egyébként sem ildomos, az egyik legveszélyesebb manőver).
Nem oktatni kell a másikat az úton, hanem elősegíteni némi előzékenységgel, hogy mindenki kényelmesen, a saját tempójában haladhasson. Néha előlem húzódnak ki, néha én húzódom ki, ez lenne a normális hozzáállás, nem? Néha engem engednek be egy másik sávba, néha én engedek be mást, stb-stb.
TH 2009.03.24. 14:07:40
ironmemeberneck (törölt) 2009.03.24. 16:10:49
Lám, lám, ha nem a "ki kit győz le" a szempont, milyen könnyen el lehet jutni egy a többség számára is viszonylag elfogadható álláspontra is!
Csak nem kell mindent mindig túlbonyolítani. (Occam's razor rulez!)
@Circus:
Már megint ez a skolasztikus elmebaj!
A 36. § (2) szerint "...megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza..."
Hol is szerepel itt bármiféle utalás arra vonatkozóan, hogy mindez KIZÁRÓLAG a szabályosan közlekedőkre érvényes?
Ha érdekel ki is vagyok, a következő budapesti találkozón valószínűleg megtalálsz. Addig is, ha rákattintasz a nevemre, meg fogod találni az eddigi hozzászlásaimat. Sok kétségedet el fogja oszlatni.
@efhábé:
JÉÉÉÉÉ! Hát itt ilyen olvtárs is akad?
@TH:
De igen, a KRESZ szerint is. 36.§ (2) "...feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza..."
Az csak hab a tortán, hogy a közlekedők értelmesebbje amúgy sem kekeckedik egy bekattant Volánvincével.
Mint már többször kifejtettem, (mi nekem Hekuba és mi én Hekubának) hogy ez amúgy a "tedógod" kategória. Mindössze -mivel már éltem egy keveset, tapasztaltam egy s mást- vettem a vakmerőséget, hogy néhány számotokra nem egyértelmű aspektusra is felhívjam szíves figyelmeteket. A stílusom meg olyan amilyen, amíg a topic gazdája elviseli, addig ti is kénytelenek lesztek.
alte trottel 2009.03.24. 16:26:31
TH 2009.03.24. 17:14:59
elfmage 2009.03.24. 17:34:45
lehetne cifrábban kis lovag :)
Az egész dolog - szerintem - arról szól, hogy a nagy és gyors autókkal közlekedő egysejtűek a belsőben éppen előzés végrehajtásán ügyködő közlekedőtárs seggébe való megérkezéssel ne vegye már természetesnek hogy őt nem akadályozhatja senki mert a kresz is azt mondja hogy ...
Talán kicsit az egybites jogszabály értelmezésből ki kéne tekinteni a jogrendszer egészére is, ugyanis a jogszabályok egy rendszert alkotnak.
Erre próbálunk páran rávilágítani, hogy az az urban legend hogy a belsőből a gyorsabb elől mindig és mindenkor ki kell húzódni (ha lehetőség van rá
elfmage 2009.03.24. 17:41:05
alte trottel 2009.03.24. 18:15:45
Uraságodat itt újfent félrevitte az a fenenagy érzékeny pszühéje. Magasról ignorálom, hogy egy mindentjobbantudó odabagózik-e az érveimre. ŐDÓGA!
Viszont reménykedem, hogy akad olyan olvtárs is aki elgondolkodik, hogy a világ tán mégsem ENNYIRE egyszerű és akkor már nem koptattam a billentyűket hiába. Ha ezt fontosnak érzed akkor külön, kiemelten is leírom:
EGYETLEN PILLANATIG SEM VOLT SZÁNDÉKOM BÁRKIT IS MEGALÁZNI!!! VAN EGY (sokak szerint ripők) STÍLUSOM, NEM KÖTELEZŐ AKCEPTÁLNI, ott a PgUp-PgDn gomb.
@elfmage:
Akkor meg mi a Balaenoptera musculus hímivarszervéért NEKEM írsz ilyeneket?
Íme, néhány részlet amiből talán nem lehetetlen következtetni úgy általában a közlekedésben mutatott viselkedésemre:
És mindentől függetlenül, csak az a józan ész: Az a szabálytalan, frusztrált, ámokfutó stb. aki már megelőzött és az engedélyezett sebességet túllépve eltávolodott tőled, MÁR MEGLEHETŐSEN KICSINY VALÓSZÍNŰSÉGGEL FOGJA ÖSSZETÖRNI A KOCSIDAT.
Pro quarto - Nem állítottam, hogy én lennék a szabálykövetés etalonja, de az előttem BÁRMI ok miatt lassabban haladót tolni- no azt SOHA! Én vagyok az az ember, aki képes akár órákon keresztül lépésben is battyogni egy kombájn vagy tréler mögött ha nem tudok biztonságosan előzni. Ilyenkor bégyakok egy jobb korongot a zajládába és relaxálok kicsit...
Pro quinto - Viszont a KRESZ (nagyon okosan) nem foglalkozik azzal, hogy ki került mögéd a belső sávban. Hogy szabályos-é a sebessége. Vagy a tiéd. EGYETLEN dolgot tesz kötelezővé: Nem akadályozhatod. Nem világos?
Akkor érthetőbben: Nem kell zofortihajcstüstént elkotródnod előle, DE NEM IS QRHATSZ KI VELE!
épeszű közlekedő nem fog "jusztisnekemvanigazam" alapon emberkedni necces szituban, hanem inkább enged. A többi a "tedógód" kategória.
Halkan megjegyzed, hogy "De nagyon szeretheted a barmokat, hogy ilyen sokat teremtettél Istenem!", bégyaksz a zajládába egy Mozart válogatás CD-t és továbbhajtasz.
Értsd már meg végre, hogy NEM UL!
Nem kell ész nélkül, nem kell bármi áron, lakott területen belül pedig (ha jobbról meg tud előzni) egyáltalán NEM KÖTELEZŐ!
DE NEM AKADÁLYOZHATOD! NEM A TE DOLGOD FELMÉRNI, HOGY SZABÁLYTALAN-E! ENGEDD EL!
(És ez az elemi érdeked is, mert egy emberkedés a közúton csak fokozza az amúgy is állandó veszélyt!)
TH 2009.03.24. 18:27:30
TH 2009.03.24. 18:29:28
@alte trottel: nem vagyok mindentjobbantudó, mint te. És tőlem te is azt hiszel, amit akarsz, "viszont reménykedem, hogy akad olyan olvtárs is aki elgondolkodik, hogy a világ tán mégsem ENNYIRE egyszerű és akkor már nem koptattam a billentyűket hiába. "
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.24. 21:30:22
Circus 2009.03.24. 21:37:56
az akadályozásról egy a véleményünk, én azokról beszélek, akik min 30-50 km/h sebességkülönbséggel bezuhannak mögéd (itt nem hiszem hogy 'csal az óra' eset forog fenn) és azonnal tolnak, meg azokról, akik már kilométerekről villognak hogy takarodj.
Általánosságban azokkal van bajom, akik tesznek a bizalmi elvre - azaz arra, hogy mindenki azonos szabályok szerint játszik. Irányjelezni szoktál-e előre, a kanyarodás előtt (jelezni a szándékot)? Vagy minek, mert úgyis látom, hogy mit csinálsz? (nem személyeskedni akarok, csak kíváncsi vagyok, ez a másik, amitől falramászok).
Circus 2009.03.24. 22:01:12
pro primo (először is): nekem elég egy darab nick is, azzal vállalom fel magam mindenfelé itt a neten, de ez már árnyalt személyeskedés, így nem is folytatom a gondolatmenetet, hadd zárjam így: :)
pro secundo (másodsz... á, mindegy): bizalmi elv...
fel sem merül bennem, hogy valaki nem tartja be a szabályokat, és nem aszerint közlekedik!
Ugyanezen okból minden, a közúti közlekedésben résztvevő viselkedését szabályozó szabálygyűjtemény (KRESZ) persze, hogy nem foglalkozik azokkal, akik tesznek rá, hisz aki megkapja a jogosítványt, az tisztában van a szabályokkal. Ergo, elméletileg, olyan nincs, aki említett szabályokkal ellentétesen, azokat meg/áthágva cselekszik. (nyugi, biliből már rég kihúztam a kezem, csak az építő jellegű vita miatt szívózom)
pro tercio: lásd amit az elébb írtam a holnapi tízóraimnak, első bekezdés. Mindenkivel, hangsúlyozom, mindenkivel tele a tököm, aki szándékosan, rendszeresen tesz a közös szabályokra, így azokra is, akik azt hiszik övék a KÖZút. Arra is, aki feltart, meg arra is aki letol - nekem egyformák. Piciny különbséggel, előbbi csak idegesít, utóbbi veszélyeztet is.
pro quattro: hamár Occam's razor - adott egy bonyolult rendszer, amit egyértelműsíteni kell. Ha szabályozod a halmaz elemeinek tulajdonságát, akkor könnyebben kiszámíthatod a viselkedésüket (ami társadalmi rendszerek szintjén elfogadhatatlan, az van, ahol alap).
Izéld meg, nem skolasztika, hanem társadalom, illem-, és egyéb szabályokkal!
üdv - majd egy sör mellett folytatjuk, ha érzel rá késztetést. Viszhall/olv/lát :)
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.24. 23:02:46
A kommunikáció a legfontosabb dolog.
Tehát, ha sávot váltok, út szélén sétáló gyalogos miatt beljebb húzódok, kanyarodok, előzök, stb mindig indexelek.
Ez, mármint az idex használata a legfontosabb dolog szerintem a közlekedésben.
Ezt el is várom egyébként.
Tőlem pofátlankodhat bárki, próbálkozhat a besorolással egy határozott kormánymozdulattal, nyomulással, ha nem indexel, úgy járt. Ha indexel beengedem.
Más
Velem még olyan sosem történt, hogy elkezdtek volna levillogni a pályán mindenféle száguldozók, pedig egész sokat vezetek, és igazából 130-140-nél gyorsabban nem szeretek menni.
De tényleg nem villogtak még le sosem, igaz, nem is felejtem kinn magam a belső sávban, és nem is kezdek úgy előzésbe, ha látom, hogy valaki nagyon jön mögöttem.
Olyan viszont viszonylag gyakran előfordul, hogy én nem tudok menni, mert valaki ott vánszorog 11X-szel a belsőben, 300 méterről elkezdve a 100-zal menő előzését, és véletlen sem lépne a gázra, és nem is sorol vissza, ha a látóhatáron feltűnik még egy egyszer csak előzendő autó...
Szóval igazából el sem tudom képzelni, hogy azok a sofőrök, akik így vezetnek, mit is gondolnak, de nagy a gyanúm, hogy valami hasonlót, mint amit itt leírnak egyesek: 130-at mutat az órám, szabályos vagyok, és kapja be mindenki...
Megjegyzem, én nem szoktam levillogni sem az ilyet.
Egy idő után dudálni szoktam. Folyamatosan.
A duda általában használ, de van néhány önérzetes, amelyik inkább felhangosítja a rádiót, és beáll az előzött tempójára, -mellette.
Szóval én így látom a helyzetet az utakon.
alte trottel 2009.03.24. 23:05:07
Nemrégiben még emléktáblája is volt valakinek, akinek 32 nickje volt.
Félre tréfa, sútkaszünet, komolyság elővesz:
Ha lesz nagyfaluban találkozó, valószínűleg ott leszek és bármilyen eszme és rögeszmecserére kapható vagyok minőségi C2H5OH tartalmú folyadékok mellett.
elfmage 2009.03.24. 23:20:30
Leszögezem, hogy nagyrészt egyetértünk.
Egyetlen dologban nem, ami szinte csak elvi különbség.
"Pro quinto - Viszont a KRESZ (nagyon okosan) nem foglalkozik azzal, hogy ki került mögéd a belső sávban. Hogy szabályos-é a sebessége. Vagy a tiéd. EGYETLEN dolgot tesz kötelezővé: Nem akadályozhatod. Nem világos?"
Kresz csak a szabályosan közlekedőkre vonatkozik, hiszen azok közlekednek a kresz szerint (bizalmi elv).
Aki nem a kresz szerint közlekedik az nem is várhatja el mástól sem, lehet erős, lehet ideges, még el is érheti amit akar, de a kreszre nem hivatkozhat.
Vonatkozik ez mindenkire, rám is amikor 130-cal megyek az M0-n, vagy 70-nel lakott területen belül.
Többször most már ezt nem írom le, ha nem érted akkor nem érted... :)
Emberileg nem leszek én sem több tőle, meg te sem kevesebb. Én ezt így gondolom és kész.
alte trottel 2009.03.24. 23:28:50
Ugyan kies hazánkban nem precedens alapú a bíráskodás, de a tendenciák egyértelműek. Mint pl abban a miskolci esetben, amikor az ittas, az engedélyezett sebességet jelentősen túllépő furgonos halálra gázolt egy gyalogost. 60.000 pénzbünti. És megannyi jogerős ítélet, ahol az Igen Tisztelt Független (gyakran a józan észtől) Magyar Bíróság mélységesen szarik a bizalmi elvre. Szóval KÖTELEZŐ számítani a szabálytalankodóra.
elfmage 2009.03.24. 23:43:48
Én zömmel trafi határon közlekedem, és ezzel már a gyorsan közlekedők között találom magam rendszeresen. Azaz kis számú kivételtől eltekintve én vagyok az aki elhagyja a többi embert, illetve aki elől ki kellene hogy húzódjanak.
Nem tapasztalom hogy ezzel gond lenne egyébként, az emberek 90%-a rendben tudja a dolgát, és nem a közlekedésben éli ki magát.
Ezzel szemben itt is meg egyéb fórumokon is azt hallani hogy önkéntes így, önkéntes úgy.
Bp-Balaton (fel-le) útjaimon 140-145-ös tempónál sem volt sosem gondom, gyakorlatilag végig tudok menni a belsőben gond nélkül.
Egy-egy kamion előzést és átlag 10 lehúzódást gyorsabbak elől esetet leszámítva enyém a belső sáv, ha meg tudok haladni a külsőben akkor meg nem is foglalom mert minek.
1-1 eset akad aki reménytelen, de azt meg úgyis elhagyom valahogyan (megelőzöm jobbról ha nem tudok mást).
Egy szikrát nem pazarlok rá utána a gondolataimból, elégedetten nyugtázom hogy ennyi volt és kész.
Olyan viszont már többször volt hogy ezüstnyílnak becézett mókus jópárszáz méterről előre villog hogy mire odaér addigra már ne legyek ott (amikor én is real 140-145-tel szelem a pályát), és messziről nem érdekli hogy a külsőben kocsi vagy kamionsor van.
Én őt nem akadályozhatom ez van a borsó agyában, amit pont a ti munkásságotok révén is el van már terjedve urban legendként.
(már az sem érdekes hogy van-e hova kihúzódni, mert az is mindig lemarad a kommentekből)
Egyébként veled sincs vitám, nagyjából egyetértünk azt az egy kis apróságot tekintve hogy aki a seggemben túr az mindenre hivatkozhat csak a kreszre nem...
elfmage 2009.03.24. 23:51:19
A bíráskodást szerintem hagyjuk, az már a real life része, itt ahol egy maffiózót nem jelentesz fel inkább nehogy bajod legyen belőle, és egyéb nyalánkságok.
Nem erről szól a dolog főleg.
Ha valaki belém jön hátulról akkor a követési távolság be nem tartása miatt kap egy kokit, kb ez várható a bíróságon is. Sebességektől függetlenül, ha ráfékezés miatt szalad belém akkor is...
A bírói ítélkezés főleg ügyvéd, ügyész és ezáltal pénzkérdés.
Szerencsére nincs benne nagy tapasztalatom, úgyhogy még igazad is lehet.
Ez azonban az nyers elvek lefektetésénél nem jelent semmit, úgymond az ideákban.
Az hogy ez sem műxik kishazánkban (bíróság) sajnos nem meglepő.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.25. 06:52:54
Te úgy állsz hozzá, hogy az "enyém a belső sáv" én viszont úgy állok hozzá, hogy a gyorsabb autóé a belső sáv.
És engem még nem villogott le senki.
kpetya 2009.03.26. 08:52:36
Mivel nincs jogod gyorsabban menni ezért nem számit akadályozásnak ha gátolnálak benne.