Úgy érzem, csúnyán tökönszúrta magát Gábor azzal, hogy elküldte nekünk ezt a levelet, mindenki okulására azonban muszáj közzétennem. Sokszor alakulnak ki vitatható közlekedési szituációk kapcsán viták itt a blogon, na ez most nem olyan. Jön a hétvége (már annak, aki nem dolgozik holnap is), a jó idő, vezessetek körültekintően, mert nem mindenki van teljesen képben a közlekedési szabályokat illetően... Aktuális posztunk beküldőjének pedig mondjátok el, mit tanácsoltok neki.
Lehet hogy hirtelen felindulásnak tűnik a levelem, de ma megint egy olyan dolog tőrtént velem, amiről nem tudom eldönteni, hogy jogos-e a felháborodottságom, vagy tényleg hibáztam-e.
Helyszín Budapest külterülete, csörög a mobilom. Félreálltam (két mobilt használok, csak az egyikhez van kihangosító, persze nem az csöngött, ezt a másikat naponta kb. kétszer használom) egy épp "kéznéllévő" buszmegállóba, rendes, nagy öböllel.
Kb. egy perc múlva megáll mögöttem egy rendőrautó, igazoltatás. A lényeg az, hogy megbüntettek, mert a "buszmegálló nem parkoló".
Az rohadtul nem hatotta meg őket, hogy azért álltam félre, hogy ne szegjem meg a Kreszt...és kaptam szépen egy 8000 Forintos csekket.
Fizessek? Levelezzek?
Örülnék némi segítségnek...
George Jung 2009.03.27. 16:06:07
Nem vagyok fontos ember, ezért én azt vallom, hogy ha csörög, mikor vezetek, majd visszahívom. Én innen könnyen beszélek, de szerintem egyszerűbb, ha fizetsz.
Legközelebb ne vedd fel!
Matrix_ 2009.03.27. 16:06:49
[...]
i) autóbuszöbölben és autóbusz forgalmi sávban, kivéve a kijelölt megállóhelyen megálló autóbuszt (trolibuszt), villamost, a személytaxit, a betegszállító gépjárművet, továbbá 20 és 6 óra között a kommunális szemét szállítására szolgáló járművet;"
Asszem ebben nincs benne a telefonálás mint kivétel.
Egyik szabály betartásához nem szegheted meg a másikat. Ez nem az a játék.
ugyhogy 2009.03.27. 16:20:52
Nikorene 2009.03.27. 16:29:39
vhm 2009.03.27. 16:30:38
(tegnapihoz: Mindjárt lesznek Lágymányosi híd melletti képek, most töltöm át...)
sfdrake 2009.03.27. 16:33:03
Nikorene 2009.03.27. 16:34:50
ugyhogy 2009.03.27. 16:37:15
Matrix_ 2009.03.27. 16:38:28
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.27. 16:39:11
RaveAcE 2009.03.27. 16:40:14
@valami hidralika mittudomén:
Hova töltöd? Ide vagy oda?
107! 2009.03.27. 16:42:02
Egyébként egyik szabálysértés elkerülésével nem indokolhatsz egy másikat.
Ami a csekk aláírását illeti: a zöld példány hátoldalán rajta van, hogy aláírást követően jogorvoslatnak nincs helye. Ugyanis ez egy gyorsított szabálysértési eljárás, aminek az elismerését méltányolják, így a töredéke összegbe kerül, mint ha feljelentenek. Tehát fizesd csak be szépen, mert ha nem teszed, sokkal drágább lesz.
Sákif za morro? 2009.03.27. 16:43:05
(Mennyivel jobb a hangvétele ennek a cikknek!? Legalább nem áll le hőbörögni, hogy hülye volt és megkúrták a jardok.)
Matrix_ 2009.03.27. 16:43:28
szóval attól félek hogy nekimegyek a szembejövőnek vagy felmegyek a padkára mikor tüsszentek. Neadjisten elém ugrik egy gyalogos!!
de lehet ilyenkor félre kéne állnom egy buszmegállóba... ;)
Nikorene 2009.03.27. 16:45:40
kispista 2009.03.27. 16:46:03
indapass90210 2009.03.27. 16:46:14
Hüje a posztoló, és ezért tart ott az ország, ahol!
pink75 2009.03.27. 16:47:33
bonobonohu · http://bono.hu 2009.03.27. 16:49:26
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.27. 16:49:46
.lll. 2009.03.27. 16:49:52
ezután meggondolom magam
Fue · http://www.english-hungarian.com 2009.03.27. 16:50:11
indapass90210 2009.03.27. 16:51:11
Matrix_ 2009.03.27. 16:51:12
pink75 2009.03.27. 16:51:28
Nikorene 2009.03.27. 16:51:44
ugyhogy 2009.03.27. 16:52:17
Nikorene 2009.03.27. 16:52:19
pink75 2009.03.27. 16:52:36
Matrix_ 2009.03.27. 16:52:51
(bocs Silent;))
Netuddki. 2009.03.27. 16:53:06
Nikorene 2009.03.27. 16:53:09
107! 2009.03.27. 16:53:17
Miért?
Essek hasra, mert nem akart kézbentartott mobiltelefonnal autót vezetni? Ez a szabály! Igaz, minden második autós lesz@rja, de azért lássuk be, valamiért kitalálták, hogy így legyen. (még ha nem fogod is eltereli a figyelmed, de legalább szabadok a kezeid) Ki nem látott még telefonnal a kezében bénázó sofőrt????
És a büntetés nem is volt olyan, mint ha a telefonért kapta volna a csekket, tehát még ha nem is tűnik úgy, de értékelték, hogy nem kocsikázott telefonálás közben.
Marty Mcfly 2009.03.27. 16:53:39
Nikorene 2009.03.27. 16:54:16
Kraszavcsik · http://godollokoli.blog.hu/ 2009.03.27. 16:54:37
pink75 2009.03.27. 16:54:59
Nikorene 2009.03.27. 16:55:11
-d(-_-)b- 2009.03.27. 16:55:16
Igazad van, sokkal jobb lett volna, ha ott, ahol van, kirakja a vészvillogót és lebonyolítja a beszélgetést. A jardnak meg azt mondja, segítséget hívott.
indapass90210 2009.03.27. 16:55:17
bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.03.27. 16:55:43
Mondjuk az se volt semmi, amit pár napja láttam Csepelen. Egyik vagyonőr cég kisteherautója beállt a buszmegállóba (a sárga festéssel is jelzett területre), hogy kirakja az utasát. Mögötte meg közben három busz várt, hogy be tudjanak állni a megállóba.
Marty Mcfly 2009.03.27. 16:55:49
Matrix_ 2009.03.27. 16:56:13
Marty Mcfly 2009.03.27. 16:56:26
má neked is bajod van velem?
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.27. 16:56:41
@Nikorene: Na erre nem is gondoltam. Ess neki a fűrésszel, levegőt biztos fúj be valahol, oda ragassz be pár réteg wc papírt, kb ugyanaz... :)
@Matrix_: Klímáról szó sem volt, tavasszal azért még amikor nincs 40 fok, nem feltétlenül szükséges az. Esetleg küldjek neked egy extralistát? :)))
Káposztakukac 2009.03.27. 16:56:51
indapass90210 2009.03.27. 16:58:23
.lll. 2009.03.27. 16:59:12
rám is szóltak,hogy:-uram,ha már eszik és telefonál,akkor álljon már félre a villamosínre!
indapass90210 2009.03.27. 17:00:06
Matrix_ 2009.03.27. 17:00:54
Ugye? De! 7! :)
Nikorene 2009.03.27. 17:02:03
MP 2009.03.27. 17:02:17
Nikorene 2009.03.27. 17:03:08
Marty Mcfly 2009.03.27. 17:03:20
akkor jó... már űberreagens lettem :-) bocs
ugyhogy 2009.03.27. 17:05:09
Nikorene 2009.03.27. 17:05:14
Nikorene 2009.03.27. 17:06:17
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.27. 17:07:07
Matrix_ 2009.03.27. 17:08:03
@értem: értem :) amúgy nekem számít. nem akarok lemaradni semmiről:))
Matrix_ 2009.03.27. 17:08:53
Nikorene 2009.03.27. 17:10:07
"akkor megnyugodtam, hogy átlagos vagyOK. csak beszaribb :)"
:D :D
ugyhogy 2009.03.27. 17:10:52
107! 2009.03.27. 17:13:49
Nem tudom, ha a Nagyid próbált volna meg leszállni arról a buszról, ami nem tudott beállni a megállójába, és a 20 cm szintkülönbség helyett 50-et kellet volna rogyasztani azért, mert valaki fontos hívást várt milyen állásponton lennél.
Mitől másabb az, hogy telefonálni állt meg, mint ha csak szimplán vásárolni megy be a boltba? Meg lehet ott állni? Nem, akkor nincs miről beszélni. Még csak nem is voltak szigorúak (3-20 ezerig lehet csekket írni)
indapass90210 2009.03.27. 17:20:43
Káposztakukac 2009.03.27. 17:22:16
jah igen, véded a kollégád becsületét, mi más...
magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2009.03.27. 17:26:27
Basztatáscentrikus világkép van, pénzt kell szedni, semmi más nem számít. Hurrá.
pickapu 2009.03.27. 17:27:01
pink75 2009.03.27. 17:33:23
itt a faluban fel-alá korzóznak a cigányok, mindenféle rendszám nélkül, jogsi nélkül, egyéb papírok nélkül
hol vagy?
yard (törölt) 2009.03.27. 17:38:12
Hülyeség. Én pislogni is szoktam, mégsem félek )ugyanis akkor nem látom mitöl is kéne félnem.
A f@sz posztolót meg az asztal körül kergették gyerekkorában ha nem kapta fel azonnal a telefont. Utálom, mint a hülye ribancokat akik egy kézzel fogva a kormányt próbálnak bekanyarodni, mert épp telefonálnak.
A telefont el kellett volna kobozni, vagy a buszmegállót, vagy ezt a posztot, mert f@szság: szabályt sértett, megbüntették oszt kész. Naponta előfordul mindenkivel.
@Dövan: "@107!: Ti meg videóztok is vezetés közben, bakker! Sőt, a sebességet is méritek, azt akkor miért szabad????? "
te agyas, ott nem a sofför a kék-lámpa, meg a sziréna, arra külön ember van
indapass90210 2009.03.27. 17:39:04
magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2009.03.27. 17:39:38
A telefonáló ember egy biten ábrázolható rémség, lehet bírságolni. Ennyi.
Márk_Márk 2009.03.27. 17:40:08
Azért, mert van szabály, és így is sokan szarnak rá. Pl. a cikkíró is, meg a pink75 által említett cigányok is.
Gondolj bele, mi lenne, ha mindenki még előállhatna a mentegetőzésével is. Bocs, csak azért haladtam forgalommal szemben a Hungária körúton, mert megláttam a kirakatban egy jó nyakláncot, de már túlmentem rajta, a másik oldalról meg nem látszik jól. És csak a külső sávban csináltam, és úgysem jött szembe senki (nem hát, mert mindenki más átmenekült a többi sávba).
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.27. 17:40:10
kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2009.03.27. 17:42:05
yard (törölt) 2009.03.27. 17:45:01
Érdekes amit írsz, de nem ez a lényeg. Nem az a buli, hogy az egyik kezed foglalt, de állítólag (olvastam, fsz tudja igaz-e) telefonálás közben tudat alatt? a figyelmünk elterelődik arról amit csinálunk (vezetünk). Ezért van, hogy az egy kézzel kormányzást nem, de a telefonálást büntetik. Egyébként qrva olcsón lehet mindenféle kihangosítót kapni, sok kocsi alapból tudja és jónéhány GPS is.
És nem hiszem, hogy olyan fontos telefonhívás lenne amiért érdemes törni az autót. Ha meg fontos ember vagy tartsál soffőrt.
Bartoki 2009.03.27. 17:46:23
Eddig ha felvettem stoppost akkor általában buszmegállóban tettem ki hogy ne kelljen parkolóhelyet keresni vagy járdázni... A fikázók hogy szokták? :O
Hát, én sem örülnék ha ilyenkor megbüntetnének...
yard (törölt) 2009.03.27. 17:46:34
Vazze jönnek még a Suzukik is mindjárt:)
GergőÁron (törölt) 2009.03.27. 17:46:57
ha már a józan eszet hiányolod, akkor mondhatta volna a poszítró aztis, hogy bevillant a csekkendzsin, meg lefulladt a verda, azt pont idáig a buszöböilig bírt begurulni, sé épp most hívja a Józsefet, aki príma autószerelő.
De nem, ő beállt telefonálni a buszöbölbe, még jó hogy megbaszták.
És közben büszkén jófejnek hiszi magát, hogy enm mondjuk a nagykörúton állt meg a külsőbe vészvillogóval, vagy hogy nem vette fel.
ugyhogy 2009.03.27. 17:48:05
Az a baj a jogszabalyokkal, hogy mindenkire alkalmazni kell oket. Nem lehet testre szabva megallapitani a gyorshajtas hatarat. Mondjuk kepzeljunk el egy rendszert, amiben a vezetoi vizsga vegen a vizsgabiztos azt mondja: "jo voltal, beirjuk a jogsidba, hogy vezethetsz varosban 70-nel". Valaki masnak meg, hogy "hat te epp atcsusztal a vizsgan, csak akkor mehetsz 130-cal autopalyan, ha ABS van a kocsiban es nem ul melletted senki".
Szoval hiaba igaz, hogy egyesek reszegen is jobban vezetnek, mint masok jozanul, nincs a jogrendszerbe beepitve, hogy ezt kezelni lehessen. Ha van otleted, hogy ezt hogy lehet megvaltoztatni, szolj.
Ami meg a cigarettazva uzsonnazas stb. reszet illeti, szernitem van olyan KRESZ szabaly (bar most bloffolok), ami kimondja, hogy a vezeto figyelmet elterelo dolgokat nem szabad csinalni.
Márk_Márk 2009.03.27. 17:50:09
Hagyjuk már ezeket a demagóg dumákat!
Egyrészt minden emberre nem lehet külön szabályt hozni, a KRESZ Schumacherre ugyanúgy vonatkozik, mint Béna Józsira. Két dolgot lehet: vagy tudomásul venni, vagy nem venni részt a közlekedésben járművezetőként.
Egyébként meg én még rossz vezetőt nem láttam. Mármint olyat, aki saját maga szerint az lenne.
Mellesleg a kézben tartott telefonnal (amit a legtöbb ökör a bal kezével tart a jobb füléhez - mi van, félig még süket is?) telefonálás szerintem is veszélyes. Nem sima úton - úgy mindenki egész jól vezet, de tényleg -, hanem ha valami vészhelyzet fordul elő, mire a telefont leteszi + a kormányhoz/váltóhoz/bármi lófaszhoz, amihez épp kell kap, az kb. 3 másodperc. Addigra valaki esetleg rég halott.
Arról nem is beszélve, hogy közben a figyelme sem az úton jár, mert a telefont hallgatni kell, beszélni kell bele, tartni kell, meg kezelni kell közben.
yard (törölt) 2009.03.27. 17:51:16
Baromság amit írsz: "@yard: Nem, azért van két ember, mert az egyik tud írni, a másik meg olvasni! "
Sztem szolgálatban tilos olvasni:)
Be kő' mindent scan-elni, a gép meg kidobja a csekket (még beszélni sem kell tudni).
Az egész egyébbként féltékenységből fakad: a rendőrnél nem lehet mobil szolgálatban.:)
Márk_Márk 2009.03.27. 17:52:12
Hinni a temlomban kell.
A KRESZ-ben nem. Azt meg kell tanulni.
Zsola777 2009.03.27. 17:58:38
((OFF: Amúgy meg minek 1-nél több mobil?))
@értem: ha eszel, az is elterel(het)i a figyelmedet, egyelőre mégis a mobilt tiltják, mert az gyakoribb. Ha mindenki kajálna, és kimutathatóan több lenne miatta a baleset, azért is lehetne büntetőpontot kapni. Szóval a kaja megítélés kérdése.
É2I 2009.03.27. 17:59:46
De mennyiért vetted a jogsit, hogy nem tudod, a buszmegálló buszoknak való?
Feziss farok behúzva, mivel, ha a szerv feljelent a fent említett 30eFt az induló.
Szűcslaci 2009.03.27. 18:00:00
Márk_Márk 2009.03.27. 18:01:57
Ezt te melyik KRESZ-ben olvastad?
indapass90210 2009.03.27. 18:02:55
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.03.27. 18:04:35
Konkrétan, ha beszélgetek valakivel akkor csak nagyon nyomós esetben szakítom félbe a beszélgetést. Udvariatlanság szeritem. Ha lesz egy kis szünet akkor elnézést kérve gyorsan visszahívom az illetőt.
Nevetséges, hogy egyeseknek a telefon az életük. Én hála istennek átlagban naponta kétszer használom. Mikor beállítom az ébresztőt és lenyomom. Nem kell folyton telefonálgatni anélkül is remekül lehet élni.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.27. 18:09:51
É2I 2009.03.27. 18:11:39
Nap, mint nap találkozok (külterületen) azokkal a "véglényekkel" az utakon, akik egyszecsak lelassítanak, akár fékeznek is. Semmi jelzés, hogy le szeretnének fordulni, vagy mi a faxot akarnak.
Mivel nem jeleznek és nem látom pontosan mi is történik előttük én is lelassítok. Megyünk így, akár több száz métert, de semmi.
Akkor döntök, megpróbálom megelőzni. Melléérve látom, hogy semmi gond csak a barma telefonál. És a vezetés pluszban már nem megy csak ötvennel. (Az slussz poén amikor húszmilliós autóban teszik ezt, ahol gyári kihangosító van.)
A szalonnázós balfékekről már nem is beszélve, akik mind emellett még kacsáznak is az úton. Egy-egy szelet szalonna levágása után visszarántva a kormányt. ;(
indapass90210 2009.03.27. 18:13:17
((OFF: Amúgy meg minek 1-nél több mobil?))
Pl ha van maszek meg van céges mobil, ráadásul külföldön úgy, hogy közben a magyar számodat is megtartottad.... Na ez mindjárt 3....
yard (törölt) 2009.03.27. 18:15:27
yard (törölt) 2009.03.27. 18:17:19
Zsola777 2009.03.27. 18:20:32
Bebuktam, örüljetek jól. Sünt akarok! :D
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.27. 18:23:54
;)))
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2009.03.27. 18:24:57
rendőrrel találkoztál, megbüntettek
ez a dolguk, ezért kapnak fizetést, legközelebb majd elkerülöd őket
vhm 2009.03.27. 18:28:08
Zsola777 2009.03.27. 18:28:22
Amúgy érdekes, hogy (noha baromságot írtam), de 97 hozzászólás kellett, mire a tényálladékhoz tartozó KRESZ paragrafus megjelent. Addig meg hülye a posztoló, meg igazad van-nincs igazad. Legközelebb előbb megnézem a net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM oldalt, nektek is ezt ajánlom!
froton 2009.03.27. 18:29:07
É2I 2009.03.27. 18:34:05
Kettőre van megoldás (pl samu D880, D780 és egyébb kínai utángyártott), háromra már necces.
Azt nem tudom, hogy egy kihangosítóra több mobilt felkonfigurálni mennyire bajos. De úgy gondolom, aki valóban megoldásokat keres, előbb-utóbb meglesz. :)
yard (törölt) 2009.03.27. 18:39:50
Cak nehogy ez legyen a megoldás (kicsit off):
"Szülészorvos, karján az újszülöttel, kérdezi az anyukát:
- Mondja, asszonyom, volt ezelőtt Önnek a férjén kívül mással is szexuális kapcsolata?
- Miért, nyerít?"
Matrix_ 2009.03.27. 18:42:06
indapass90210 2009.03.27. 18:42:38
Zsola777 2009.03.27. 18:50:26
Márk_Márk 2009.03.27. 18:52:41
Ahogy látom, ez nem a te napod. :-)
Matrix_ 2009.03.27. 18:54:25
É2I 2009.03.27. 19:03:20
Off, de jó vót. :)
@Dövan:
Akkor a kínai utánfröccsöntött a megoldás. :D
sfdrake 2009.03.27. 19:05:30
Pollenszűrő van a régi F Astrákban meg B Corsákban és sztem az A vectrákban is, én legalább is úgy tudom, meg át lehet kapcsolni őket belső levegőkeringetésre. Nem csak a klímásakban. Ha jól tudom.
Lacaca 2009.03.27. 19:08:12
További jó utat kívánt és elköszönt. A szemét....
Matrix_ 2009.03.27. 19:09:43
2ség 2009.03.27. 19:19:28
A rendőr nem láthatta, hogy (utána) csak térképet nézel (ami nem megállás), és utána jobbra kanyarodsz. Ergo nem álltál meg, csak 0ra lassítottad a kocsit. Javítson ki valaki, ha nem így lenne, de én határozottan így emlékszem!
Zabkása 2009.03.27. 19:19:33
facon 2009.03.27. 19:19:51
É2I 2009.03.27. 19:32:03
Ki vagy javítva. A megállás, az megállás. Te kevered a várakozással vagy a parkolással.
@Zabkása:
A rosszul lét az OK. De jard ilyenkor nem engedhetne tovább. Mentőt kellene hívnia, kivizsgáltatni. Ha nincs semmi bajod, bukó gyanus.
A többi almás. Csak a nagyfiúk meg az áruszállítók hiszik azt, hogy a vészvillogó mindenre megoldás. Persze arra legalább jó, hogy lássák a többiek, nincs szándékodban továbbmenni perpillanat.
facon 2009.03.27. 19:35:27
OftF 2009.03.27. 19:47:13
A büntetés jogos.
De a rendőr meg inkább koncentráljon ennél súlyosabb kihágásokra, mert van bőven.
Perillustris 2009.03.27. 19:51:07
Ez most csak azért érdekes, mert - bár én jellemzően kiállok a rendőrök mellett, ha egyetértek az intézkedéssel - a beküldő tipikusan azért lett "áldozat", mert könnyű préda volt. Kényelmesen lehetett intézkedni, meg persze adott esetben bizonyítani sem nehéz, ami a telefonálásra nem mondható el.
Mouth Hero 2009.03.27. 19:55:26
LOL
É2I 2009.03.27. 19:58:50
Gyakorlatilag nem foglalkoznak vele, mivel nehéz bizonyítani.
Pont ezért nem veszi komolyan senki.
És nem tartom könnyű prédának azt, aki bár jóhiszeműleg, de szabályt sértett. Egyértelműen azt mutatja nincs tisztában a KRESZel. Ideje újra átolvasnia. Erre 8k-nyi fegyelmezés a mai árak mellett nem is sok.
bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.03.27. 20:02:31
A KRESZ nem azért van, hogy legyen mit mérlegelni. Be kell tartani, oszt jónapot.
Fegyvert sem tarthatsz magadnál engedély nélkül. Ha mégis és lebuksz, akkor nem védekezhetsz azzal, hogy nem bántottál vele senkit.
min 2009.03.27. 20:03:01
"i) autóbuszöbölben és autóbusz forgalmi sávban, kivéve a kijelölt megállóhelyen megálló autóbuszt (trolibuszt), villamost, a személytaxit, a betegszállító gépjárművet, továbbá 20 és 6 óra között a kommunális szemét szállítására szolgáló járművet;
"
Ettől függetlenűl a rendőr egy buzi volt. Nem az a dolga, hogy büntessen hanem, hogy a rendet fenttartsa. Büntessék inkább a parkoló autókkal párhuzamossan megállókat meg a vészvillogós barmokat.
min 2009.03.27. 20:05:34
Jah, meg a fedélzeti DVD lejátszóis...
Zabkása 2009.03.27. 20:11:47
facon 2009.03.27. 20:11:57
Tényleg egy képmutatás, bár van benne rendszer.
Asszem Sexpír, vagy valami hasonló nevű ószuahél költő írt vala valamikor ilyet.
Megint nem a rendről, a közlekedésről szól az egész...
Bár igaz, ami igaz, tényleg szabálytalan volt.
Zabkása 2009.03.27. 20:14:08
min 2009.03.27. 20:18:32
A haver kínai dvd-je simán működik:-)
Hagyni kéne az egészet viszont ha balaesetet okoz közben akkor hatványozni a büntit.
Ophélie 2009.03.27. 20:42:53
nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2009.03.27. 21:02:55
Erről ennyit.
pink75 2009.03.27. 21:03:17
É2I 2009.03.27. 21:04:02
Pedig, ha bárki rosszulléttel magyaráza, ezt kellene tenniük. Ha nem bizonyosodik be, akkor bünti.
Persze van, olyan, hogy valaki egy pillanatra rosszul lesz, de az el is múlik (vérnyomás pl), így nem lehet korrekten megállapítani, mi is történtnt. A baj, hogy ezzel sokan visszaélnek.
Az pedig teljesen igaz, amit írsz: inkább tegye ki a villogót, mint sem.
De, ha relevánsan büntetnék amit vázoltam, lehet, hogy felszívódna ezek komoly százaléka.
Na nem sokára felébredek...
BKV reszelő 2009.03.27. 21:07:26
Te kis 'trendi' ! Hát azért szegted meg a KRESZ előírásait, hogy ne szegjed meg a KRESZ előírásait ? Most akkor hülye vagy te marha ?!
alte trottel 2009.03.27. 21:09:16
Neked is érdekes fogalmaid vannak az állampolgár jogairól, kötelességeiről és úgy általában a polgártól elvárható jogkövető magatartásról!
107! 2009.03.27. 21:09:52
Megírni öt perc, lekérdezni a központból tizenöt perc! Ismét egy olyan megjegyzés, ami a tudatlanságból következett be.
Egy jó ideje nem mérünk közlekedő autóból!
@Káposztakukac:
Nem azt kell nézni, hogy éppen nem volt ott a busz. Ha jött volna sem történik semmi.
Ez nem a mundér becsülete, ez csak annyi, hogy hülye az indoklás. (szabálysértés a szabálysértés elkerüléséért)
Amúgy Te lennél a legjobban felháborodva, ha ugyan ez egy rendőrautóval történne.
Érdekes, hogy Neked valahogy mindig szembe kell állnod velem, bármiről is legyen szó!!!
@pink75:
Bocs! Szólj a KMB-snek, ne engem cseszegess a falusi problémáiddal, meg van a magunk dolga itt a "nagyfaluban" is. Előbb vagy utóbb a Kekecke félék is megtalálják az emberüket.
BKV reszelő 2009.03.27. 21:10:02
Metz 2009.03.27. 21:14:53
nem lett volna egyszerubb nem felvenni azt a vacakot?
É2I 2009.03.27. 21:17:52
Hát erről van szó. Mindenik azt képzeli, hogy olyan k.rva fontos dolga van, hogy nehogymán' egy lócitromrugdosó megmodja:
Nem lehet itt keresztbe megállni a villamos sínen, kicsit rálógva a másik két sávra ;(
BKV reszelő 2009.03.27. 21:19:45
Ja igen. Ma már nem szívesen mondom meg külföldön, honnan jöttem.
kalloa121 2009.03.27. 21:24:00
A sztorival kapcsolatban született 138 (!) komment so far, de EGIYKBEN sem szerepel az "átirányítás" szó.
Én pl. mindig ezt teszem, nem is büntet meg a rendőr, bibi...
pink75 2009.03.27. 21:24:39
na, akkor itt is leszerepelt minden 107, kb örökre
az erdőkertesi traffipaxos brigád is megérdemelne egy misét, dehát az csak éppen annyira szemét, mint máshol
kérdem én, aki embernek annyira alkalmas, amennyire, az rendőrnek miért lenne jó
pink75 2009.03.27. 21:25:47
pink75 2009.03.27. 21:27:42
mellesleg inkább állok be egy üres buszöbölbe, minthogy megöljek vkit
és jelentkezzen, aki nem telefonált autóban
Matrix_ 2009.03.27. 21:32:15
Te is csak az uccsó 100-at olvastad el ahogy látom!
" értem 2009.03.27. 16:20:52
Iranyitsd at a telefonodat a masikra... "
bár valóban az "átirányítás" szó nem szerepel benne...
facon 2009.03.27. 21:40:55
Ha félreállsz, akár autóbusz megállóban, akár mentő kiálló előtt, úgy, hogy senkit nem zavarsz, és ott vagy, és ha kell 2 mp.-en belül eltűnsz onnan a picsába, akkor mi a baj????
Ha nem akkor viszont lőjenek tarkón a helyszínen...
Egyszerű nem?
cso zsi 2009.03.27. 21:42:10
Fejlettebb országról jut eszembe...
Hajnalban, kb húsz órányi meló után, kivilágítatlan (igen, fehér:))) furgonnal közlekedni mennyire szabálysértő, ill. veszélyes egy Hungária krt szintű úton?
Az amszterdami rendőr a lámpánál mellém állt, talán megröffentette a szirénát, hogy figyeljek rá.
Letekerte az ablakot, és angolul megkért, hogy bekapcsolt világítással közlekedjek tovább, majd elporzott.
É2I 2009.03.27. 21:44:03
Inkább hagyd a faxba a hívást, mint sem hogy beállj az üres buszöbölbe.
És jelentkezem; én nem telefonálok autóban kihangosító nélkül. Vagy éppenségel nem veszem fel, mert ha nem tudok megfizetni egy erre alkalmas, kb ezerFt-os eszközt, akkor tökönlőhetem a k.rva nagy vállalkozásom.
;P
pink75 2009.03.27. 21:45:49
Lacaca 2009.03.27. 21:46:40
Egyébként ajánlom a kihangosítót. 20e pénzért már jó minőségű készüléket lehet kapni. Olcsóbb, mint néhány bírság, és autó cseréje esetén is átszerelhető.
pink75 2009.03.27. 21:46:43
nyu 2009.03.27. 21:47:02
Exkollegamnak par eve el volt torve a jobb csukloja, persze ez ot nem nagyon zavarta, mert automata valtos kocsija volt.
Yard igazoltatja, latja kezen a gipszet, jogsi egybol elvesz.
Csavo persze kotekedett egy kort, hogy de hat automata valtos a kocsi, egy kezzel is lehet vezetni, stb.
Erre mondtak neki, hogy olvassa ujra a KRESZt, mert az elejen benne van hogy:
"4. § (1) Járművet az vezethet, aki
b) a jármű biztonságos vezetésére képes állapotban van"
3 nap mulva nagy nehezen visszaadtak 30k elleneben a jogsijat...
Persze sracnak igy sem tetszett a rendszer.
ugyhogy 2009.03.27. 21:47:27
Es koszi! :) Atiranyitas rulez
107! 2009.03.27. 21:48:43
Hát nekem ezek a pocskondiázások nem annyira jönnek be. Egyrészről fogalmam sincs, hogy miket hordasz össze, másrészről szeretek ész érvekkel vitázni, nem ideológiákat, meg demagóg dumákat megcáfolni. Legyen így, neked ez a véleményed. Szerencsére az igazsághoz, és a nagy többséghez köze az nincs.
Igen, vannak szar rendőrök. Majd nem lesznek, ha csábítóbb lesz a hivatás, és lesz kiből válogatni. Egyenlőre senki nem erőlködik, hogy megtartsa a jó rendőröket.
Ha meg konkrét rendőrrel van bajod, akkor szedd össze a bizonyítékaid és jelentsd fel. Egy korrupt köcsögért sem fogok könnyeket hullajtani, de ráhúzni mindenkire a vizeslepedőt, az azért kicsit meleg.
pink75 2009.03.27. 21:49:02
facon 2009.03.27. 21:50:41
Na ez sem vonatkozik minden esetre, de azért súlyozni kellene.
Más: én céges autót vezetek, sokszor egy nap kettőt is, érdekes lenne mindíg átszerelni...
Pierre Batka 2009.03.27. 21:53:01
facon 2009.03.27. 21:54:17
És értetted???
Nyúl füleid lehetnek!!
:-DD
kalloa121 2009.03.27. 21:55:45
É2I 2009.03.27. 21:57:06
Senkit sem érdekel a fülesed minősége.
Bakker, szerinted ezelőtt, mindenki gprs kordinátákat sz.rt?
A tarkón lövés irányodban mehet.
Ember, a kibarkácsolt KRESZ nem arról szól, hogy van-e térerőd, avagy sem. Ott b.zmeg nem lehet megállnod.
És valószínű Te lennél a legfelháborodottabb, ha valaki ezért (jogosan) tarkón lőne.
pink75 2009.03.27. 21:57:24
Szerintem nem kellene idegesíteni az embereket feleslegesen.
107! 2009.03.27. 21:57:36
Én fényképpel kezdem! Utána már kicsit megalkuvóbb a delikvens. Az a szomorú, hogy a célra a saját gépemet kell használnom a saját memóriakártyámmal. Meg az, hogy csak az állításom kevés lenne egy bizonyítási eljárás során.
Ahogy sokan anekdotákat zengenek fejlettebb országokról, úgy én is tudnék. Ott elhiszik azt, amit a rendőr mond. Mi érdekem lenne vadidegen embereket szívatni?
Pierre Batka 2009.03.27. 21:59:02
107! 2009.03.27. 22:00:11
Ha nem akar idegeskedni, ne kövessen el szabálysértést. Nehogy már a rendőr legyen a bűnös, mert meg merte büntetni. Máskor akkora hanggal vagytok, hogy nem tesszük a dolgunk. Tessék itt van, ez is egy intézkedés. Nem egy bankrabló, de nem is tíz év börtönt kapott érte.
pink75 2009.03.27. 22:06:28
facon 2009.03.27. 22:07:53
Valószínüleg te vagy az az "ember" aki ha tojástartót lát, akkor egyből a gumibothoz nyúl.
Szerinted ahogyan leírtam: facon 2009.03.27. 19:19:51 -kor, az mennyiben zavar másokat, forgalmat, buszt, leszálló gyereket, nagymamát... mennyiben veszélyezteti a társadalom ép működését?? Nem ez lenne a szabály célja? Vagy csak a szabály az csak önmagáért létezik?? Nincs miértje, és hogyanja??
facon 2009.03.27. 22:09:27
Ha a családodat kellene kirakni a buszhoz, és más akadályozása nélkül megteheted, nem csinálnád??
pink75 2009.03.27. 22:11:33
persze, minek, ha aztán valaki úgyis vesz aztán neki másikat
ha pedig a büntetés a rendőr dolga, hááát
lásd az amszterdami rendőrt
Lacaca 2009.03.27. 22:11:54
Nikorene 2009.03.27. 22:12:02
facon 2009.03.27. 22:13:35
107! 2009.03.27. 22:15:29
Voltam közrendes, és intézkedtem az Illatos úton is, meg a Hős utcában is. Elhiheted, hogy nem vagyok beszarva. (a két utca, ha nem ismernéd igazi nagy "svédtelep")
i hate the police (törölt) 2009.03.27. 22:18:16
facon 2009.03.27. 22:18:52
Tényleg: meghívlak egy fasza, hivatalosan "versenyszférában" eltöltött hétre, szarfaszú alkalmazottként.
Ha érdekel, írj, megoldjuk.
Egy dolog kötelező: fusd le az előírt köröket, végezd el az összes munkát faszán, időben, lehetőleg büntetés nélkül, mert azt te fizeted.
Utána hajlandó vagyok megnézni az "erő" másik oldalát is ( azért ismerem, nem is kicsit:-D).
i hate the police (törölt) 2009.03.27. 22:21:36
facon 2009.03.27. 22:21:52
:-DD
107! 2009.03.27. 22:22:12
Nem én intézkedtem, és vannak fogalmaim, hogy kit mivel lehet megfogni, kinek mi a megfelelő szankció. Viszont Ti sem ültetek ott a kocsiban, és nem tudhatjátok, hogy milyen volt a poszt írójának stílusa, hangneme, hozzáállása az intézkedéshez. Az kevés, amit Ő elmond, mert a saját megközelítéséből állítja be.
Soha nem érdekelt, hogy tetszik e a parancsnoknak az aznapi "termés". Sőt, szerencsére most olyan főnököm van, aki ezen túl is lát, nem ez alapján ítéli meg az embereit. Ez egy hülye sztereotípia. Igen, van ahol hajszolják az embert, de nem tudnak semmit sem tenni, ha nem úgy csinálod, ahogy fütyülnek.
Lacaca 2009.03.27. 22:22:27
sebességkorlátozó tábla - faszság, nem indokolt
vasúti átjáróban lezárt sorompó - faszság, ha jön a vonat úgyis elállja az utat
záróvonal - faszság, kurva jól vezetek, ezt még megelőzöm
buszmegállóöböl - faszság, semmi baja nem lesz a sok csóró parasztnak, ha sétál kicsit
rokiparkoló - faszság, ha akarnék én is vennék kártyát, és különben is van egy másik mellettem szabadon
külső sávban parkolás - csak beugrok 2 percre a szoliba, van rajta kormány, nem?
piros lámpa - faszság, nincs forgalom, nem jön senki
behajtani tilos - faszság, erre rövidebb
Ha meg beszól a rendőr kapja be, csak a statisztikát javítja.
Kihagytam valamit?
É2I 2009.03.27. 22:24:37
Milyen tojástartóról beszélsz :)
Én csak arról hadováztam, hogy van egy ilyen szabályozás, amit KRESZ-nek hívnak. Na, azt kellene betartani.
Fügetlenül attól, jó-e, ez avagy sem.
Lacaca 2009.03.27. 22:26:59
i hate the police (törölt) 2009.03.27. 22:27:43
107! 2009.03.27. 22:27:43
Na itt a gond!!! Szar a törvény!
@facon:
Nagyjából erre is igaz a fenti megállapításom.
Ha meg ugye kicsit több a hatalom, akkor rögtön rendőrállam van.
Az senkit nem érdekel, hogy a betermelt svédek milyen büntetést kapnak a bíróságtól, meg hogy utána nem tudják rajtuk behajtani azt a keveset sem, amit kiszabtak. Ez nem csak rendőrségi hiányosság. Gondolom Sztojka Bodza is volt bent nem egyszer az Enyingi Kapitányságon, csak éppen vagy bizonyíték nem volt, vagy elrettentő erejű ítélet nem született. Ezt ne akarjátok csak és kizárólag a rendőrségre kenni.
pink75 2009.03.27. 22:29:50
Nem szívesen lennék rendőr, és, ahogy ezt látom tágabb környezetemben, egyre kevésbé lennék, azért írtam a sok szerencsét, és, hogy nem kellene húzni az idegeket ilyen, szóbeli figyelmeztetéssel intézhető esetekben. Sajnos, a fedő táncol.
Lacaca 2009.03.27. 22:29:55
Éjjel-nappal hívható. Várom a beszámolót! De oda kevés lesz a szájkarate!
107! 2009.03.27. 22:29:55
Nem is mondtam, hogy nálunk. Ha valaki olyan nagy hanggal van, mint Mr Rózsaszín, akkor ne legyen rest tenni is valamit. Csak a száját jártatja. Nem mer befáradni még az ügyészségre sem. És egy ilyen fikázza a rendőrséget.
i hate the police (törölt) 2009.03.27. 22:31:05
107! 2009.03.27. 22:32:06
Na erről van szó.
Ha értékesebb lenne egy rendőr, akkor többen jelentkeznének, és nem szorulnánk rá a félbolondokra.
Csak össze jön a közös nevező! :-)
107! 2009.03.27. 22:35:12
Mert abból indul ki, hogy a rendőr visszaél! Miért kell videóval, meg fényképpel alátámasztani, amit két hivatalos személy lát?
Érdekelt vagyok abban, hogy bárkit ártatlanul vádoljak meg? Szerintem nem.
A svédes dolog meg erősen politikai, abba inkább nem folynék bele, és feltételezem, Silent sem örülne neki.
Pink! Elnézést, kicsit arogáns voltam az előbb, csak kezdek bosszús lenni. Bocsi. :-)
107! 2009.03.27. 22:36:10
facon 2009.03.27. 22:36:26
Az indulatból írt sorokra nem szeretnék válaszolni, látom lehet veled is normálisan beszélni.:-D
pink75 2009.03.27. 22:39:34
De tessék, én a történések nagyjakor nem voltam itt, szerinted miért nem történik semmi?
www.galgagyork.atw.hu/
gárda vs roma menüpont, múltbatekintés
na, jó éjt
facon 2009.03.27. 22:41:27
Na, ez túlzás, és az a baj, hogy mindíg a jobbjának kell bizonygatnia: én nem olyan vagyok...
Na ez a nagy baj.
107! 2009.03.27. 22:42:27
Én is szívesen elvinnék bárkit, csak nálunk kicsit korlátozottabb a lehetőség (magyarul tilos) Pedig láthatnátok csodát! :-)
Lacaca 2009.03.27. 22:43:57
Melyik sor volt indulatból? Semmi indulat nincs bennem. Legurítottam egy hideg sört, közben kicsit dolgozok, és időnként hozzászólok. Semmi okom indulatra. Ráadásul fél kilenc óta itthon vagyok, ami rekord a héten. Most minden fasza :)
Lacaca 2009.03.27. 22:44:50
i hate the police (törölt) 2009.03.27. 22:44:51
Lacaca 2009.03.27. 22:49:28
107! 2009.03.27. 22:50:58
Nem teljesen értek mindent, de ha ez így van, akkor miért általánosítod le a dolgokat. Ha az a két zsandár normális (különben miért kapnának teát), akkor miért van ilyen véleményed mindről?
Komolyan, ha tudsz valakiről valamit nyomd fel az ügyészségen. Minden tisztességes rendőr érdeke, hogy ne legyenek korrupt társai.
@facon:
Ezt már régóta mondom, minden szakmába közülünk (társadalom) kerülnek az egyének, így minden hivatás, foglalkozás az egész társadalmat tükrözi. Ha sok a tróger postás, akkor pont annyira sok a tróger vízvezetékszerelő is. (azért akadnak szakmához tartozó mentalitásokból eltérések, de nagy általánosságban akkor is így van) :-)
107! 2009.03.27. 22:53:46
Ennek is tudnék többlet jelentést fogalmazni! :-))) Most nincs, de ha intézkedek, akkor biztosan van (csak lehet, hogy kemény, mert jön a jó idő) :-)))
pink75 2009.03.27. 22:54:01
vagy
a pesszimista ember boldogabb, mert nem érik kellemetlen meglepetések
tényleg jó éjt, megyek pókerezni
facon 2009.03.27. 23:00:57
Ez nem lenne baj, ha sok rendőr élne vele- és éljen vele, nem visszaélne. Az viszont, hogy olyan a főnökség, amilyen- komoly tisztektől hallottam- ..., de ezt te is tudod.
Nektek erkölcsileg a "pórnép" felett kellene lenni, hogy követelni is tudjatok.
Szerencsére egyre több ilyet látok.
Csak ti útáljátok már ki a nem közétek valókat...
facon 2009.03.27. 23:03:33
Ha más nem, mesélj.. :-D
Lacaca 2009.03.27. 23:15:48
107! 2009.03.27. 23:18:27
Ettől ne félj, velem csak a tiszták jönnek ki, mert a többiek kérik, hogy csak velem ne. Azt hiszem, a hírem megelőz. Nálam a sofőr nem megy gyorsabban a megengedettnél, nem áll meg szabálytalanul, és nem követ el más szabálysértéseket sem. Van aki megérti, és jó irányba indul el a pályán, és van aki másnap már más mellé kéri magát. Én tanítom a tőlem fiatalabbakat, és látok reményt. Nem biztos, hogy mindent tökéletesen oldok meg, de a lehető legjobb tudással, és szándékkal. Pontosan ezért fáj, amikor egy kalap alá vesznek útszéli rablóbandákkal. Nem az a többség, csak ameddig mi dolgozunk, addig ők a népet cseszegetik. Ezért tűnik úgy, hogy sokan vannak.
Jó éjt, én is bontok, holnap munka, és hát ugye frissen, kipihenten kell érkezni, még reggel hatra is. :-)
107! 2009.03.27. 23:19:43
:-)))
Hellisfitar 2009.03.28. 06:43:52
Pech, hogy egy vaskalapos rendőrpárost fogott ki.
yard (törölt) 2009.03.28. 07:10:46
Ha már gyűlölöd, tedd igazán : "I hate the police", bár a hülységeden ez nem sokat változtat. Hol van itt a rendőrnek hatalma? -sajnos nincs, látszik is a kuplejár-, ha csúnyán néz egy kicsit, már vizsgálja a kat.ügyészség. USA-ban is szolgál és véd, de ott van tekintélye, és nem véletlenül.
Agyalap 2009.03.28. 09:26:44
Vagy most is meg kellene találnunk a helyes értelmezést?
Thyby66 2009.03.28. 12:01:11
Hogy nem tudja eldönteni jogos v. nem a bünti?
Amíg leírta az esetet online KRESZ oldalakon megtalálta volna a válasz, amit a vizsga 'megvásárlása' előtt tudni kellett volna.
"Fizessek? Levelezzek?"
Inkább ki kellnene próbálni magát pár teszt oldalon, hogy mennyire kell utánképeznie magát.
A bírság jogszerű.
MatseQ 2009.03.28. 12:31:07
Köszönöm a többi közlekedő, a buszmegállóban váró gyalogok, az úton átsiető állatok és az út menti fák nevében.
i hate the police (törölt) 2009.03.28. 13:51:10
107! 2009.03.28. 14:59:49
Yard már többször jelezte, hogy nem rendőr. El is hiszem, mert szokott úgy nyilatkozni.
Don Blasius 2009.03.28. 16:42:02
És ha az utasom van rosszul? Álltam már meg én is vészvillogóval, mert az utasomra rájött a rosszullét. Hány egy kicsit és mentünk tovább.
elfmage 2009.03.28. 18:23:42
Egy svéd társasággal szemben már tehetetlen, egy nagymenő ilyen olyan kapcsolatokkal rendelkezővel szemben is, a jogaival tisztában levő kis törvénysértővel szemben is sokszor.
Azaz akikkel szemben a rendőr eredményesen tud tenni valamit, az a jogkövető (vagy kvázi jogkövető) állampolgár.
Innentől meg a rendőr nem állhat meg a lábán, mert azt basztatja akitől a kenyeret kapja.
A többi aki amúgy sem fizet adót, tb-t, stb az meg számára úgyis elérhetetlen, vagy max megbünteti 10eFt-ra amit vagy befizet (röhögve vagy fogát szívva) vagy még be sem tudják hajtani.
Schulteisz, az ikrek 2009.03.28. 18:53:35
107! 2009.03.28. 20:45:17
Létezik ilyen. Éppen ugyan az, mint aki csak szemüveggel vezet. Régen a "hikomat" trabi volt a rokkant jármű, most nem tudom mi a menő ilyen téren, de a jogosítványban különböző kódokkal van jelölve, hogy ki milyen feltételekkel vezethet.
Amire Te vagy kíváncsi, az az automata váltós autó, meg egy begipszelt kéz, láb... Nincs leírva a KRESZben, hogy mi számít vezetésre alkalmas állapotnak (gyógyszert, alkoholt kivéve), szerintem helyszíni mérlegelés kérdése. Automata autónál egy gipszelt bal lábért nem szólnék, de a jobbért igen. Sőt bármelyik kézért is neheztelnék.
i hate the police (törölt) 2009.03.28. 21:13:14
Schulteisz, az ikrek 2009.03.28. 21:25:28
Ok, a hycomat trabi a bal láb hiánya esetén (vagy mindkét láb hiánya esetén, fékkar-kézigáz egy kormány alatti karon, ez egyébként most is létezik, majdnem minden típusnál, egy repülőgép gázkarra hasonlító szerkezettel a kézifék mellett, a markolat tekerésekor gáz, előretolva fék/automata váltó esetén természetesen/).De: a fentieket vezetheti láb nélküli ember, akinek ezek miatt a jobb keze foglalt!Azért nem értem a begipszelt kéz miatti neheztelést!
107! 2009.03.28. 21:39:13
Most nem a tíz óra tízperc, vagy a kilenc óra tizenöt percről van szó, de azért van olyan közlekedési helyzet, amikor két kézzel kell fogni a kormányt. Egy jó pár vezetéstechnikai képzésen részt vettem, és ott mindig ez volt az első. (9-3 kormányfogás) Tényleg fontos.
@i hate police:
Nem igazán tudom, mire akarsz kilyukadni... Szoktak lenni vendég rendőrök, de ők csak megfigyelőként valamelyik magasabb beosztásban lévő vezetők mellett. Tőlünk is szoktak menni más uniós országba. (tapasztalat csere) De az, hogy itt dolgoznának köztünk őrmesterként, meg zászlósként... Több mint nevetséges. Emlékszem, annak idején milyen idióta hírek keringtek ezzel kapcsolatban. SEMMI valóságalapja nincs.
Ha meg konkrétan a "svéd" rendőrökre gondolsz, az eddig is volt, ezután meg még többet szeretnének. Ezzel kapcsolatban vegyes érzelmeim vannak. Láttam már jó és rossz példát is közülük.
Másra nem tudok gondolni a kérdéssel kapcsolatban.
Schulteisz, az ikrek 2009.03.28. 21:39:23
107! 2009.03.28. 21:41:45
Csak egy példa az átalakításokról, meg a kódról a jogsiban:
7. számú melléklet a 35/2000. (XI. 30.) BM rendelethez
A kártya formátumú vezetői engedélybe bejegyezhető kódok jegyzéke
20 Fékrendszer átalakítása
20. 01. átalakított fékpedál
20. 02. megnagyobbított fékpedál
20. 03. bal lábbal működtethető fékpedál
20. 04. cipőtalphoz illeszthető fékpedál
20. 05. megdöntött fékpedál
20. 06. kézi működtetésű szervofék (átalakított)
20. 07. megnövelt hatásfokú szervofék használata
20. 08. szervofékbe épített megnövelt hatásfokú vészfék használata
20. 09. átalakított kézifék
20. 10. elektromos működtetésű kézifék
20. 11. lábbal működtethető (átalakított) kézifék
20. 12. kiiktatható/lehajtható fékpedál
20. 13. térddel működtethető fék
20. 14. elektromos működtetésű szervofék
107! 2009.03.28. 21:45:10
Igen, én is csináltam már hasonlót. Alap gyakorlat, hogy a motoron bal kézzel fogod a jobb markolatot, és úgy adsz gázt, kanyarodsz... Nagyon erősen kell koncentrálni (eleinte). Még a keresztbefogás is könnyebb. :-)
Schulteisz, az ikrek 2009.03.28. 21:52:08
Nálam ez kivágta a biztosítékot!Az nem lehet egyszerű!!!
pickapu 2009.03.28. 21:54:21
107! 2009.03.28. 22:00:12
:-) Pedig meg lehet csinálni. Nem cigizek, de bármi mást tudok csinálni a jobb kezemmel. Gyakorolni kell. Először csak mind két kéz a jobb markolaton, utána csak a bal, de a jobb közel, aztán meg már megy is. :-) (sportmotoron csutkakormánnyal sosem fog menni)
pickapu 2009.03.28. 22:10:57
i hate the police (törölt) 2009.03.28. 23:21:50
alte trottel 2009.03.28. 23:27:09
Hülye vagy?
Még nem tűnt fel, hogy @107 a moszat főfőrezidense? Azonkívül a CIA, a KGB, a GRU meg a Securitate alkalmazottja is. Egy füst alatt. Csak sokat idegeld, aztán rádküldi a körülmetélő kommandót oszt nézhecc!
i hate the police (törölt) 2009.03.28. 23:41:23
i hate the police (törölt) 2009.03.28. 23:42:31
alte trottel 2009.03.29. 00:15:37
Én szóltam.
Nekem aztán hihetsz, mert én meg a Shmöhtör Sluirson Úiörter Shjúr (Izlandi Hírszerző És Értékesítő Nemzeti Ügynökség) Keletközép-Észak-Északnyugat-Déleurópai Központjának aligazgatója vagyok Hrömír Dottirsson Smörgasdorn rangban.
alte trottel 2009.03.29. 00:29:47
Te nem ismerheted a mi szervezetünk felépítését! A Hrömír Dottirsson Smörgasdorn rang a Gljörföttúr Thorsson Hmörd és a Hrőmír Eifur Zland között van. Ennek nálatok nagyjából az Altábornagy-lófőtáltos felel meg.
Ha ezek után sem veszed komolyan a figyelmeztetésemet, hát mosom kezeimet, magadra vess.
i hate the police (törölt) 2009.03.29. 00:32:10
alte trottel 2009.03.29. 00:34:55
Már megbocsáss, de ENNÉL KOMOLYABB választ a kérdésedre? Na neeee...
107! 2009.03.29. 11:16:50
Hagy kérdezzem már meg, ki az a Posta Imre? Miért ír ilyen sületlenségeket? Mi érdeke lenne a moszadnak beépülni közénk????
Maximális tisztelettel szeretnélek megkérni, hogy politikai jellegű kérdéseket ne tegyél fel, egyrészről mert bár van véleményem, ezen a néven nem adhatok neki hangot, másrészről tudom, hogy Silent nem ezért hozta létre ezt a blogot.
i hate the police (törölt) 2009.03.29. 13:15:50
107! 2009.03.29. 13:26:17
Ne aggódj, a szabályzatot én sem olvastam. :-) Csak már ismerem annyira Silentet, (meg egyet is értek vele) hogy nem szereti itt a politikát. Nem azért, mert nincs véleménye, hanem mert nem ebbe a témakörbe tartozik, és könnyen elszabadulnak az indulatok, amit utána nehéz kezelni.
Ha pedig valami extrém témád van, akkor "Kocsma" (jobb felső sarok, szabályzat alatt) és ott tágabb a lehetőség. :-)
i hate the police (törölt) 2009.03.29. 13:39:15
ex-dr. vuk 2009.03.29. 19:10:57
Az autobuszobol pedig nemcsakhogy nem parkolo, hanem megallni is tilos ott (hacsak nem menetrendszerinti buszt vezetsz, aminek ott a megalloja ;))
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.30. 08:16:18
Buszöbölben megállni...
Lehet, hogy nem a tévéből, meg az óriásplakátokról kellene a KRESZ-t tanulni.
Bikk 2009.04.03. 14:15:05