Marty McFly rákapott, hogy leveleket küldözgessen nekünk, nem az első poszt elején szerepel a neve. Kapóra is jött most amit írt, bár lehet, hogy korábban lett volna szükség erre az írásra és akkor nem történik meg pár olyan baleset, mint amilyenről ma délelőtti blogbejegyzésünk is szólt.
Szeretek vezetni, a munkám során is sokat kell vezetnem. A cégem Március végén beíratott a kollégáimmal egy vezetéstechnikai tréningre. A tanfolyamot szervező céget nem megnevezve, csak ajánlani tudom mindenkinek, aki kocsiba ül!
Különböző opciók vannak, minket egy félnapos turnusra írattak be! Hasznosságát tekintve nem hiszem, hogy sokat kéne írnom, mégis ami megfogott, pár mondatban megosztom veletek:
21. századot írunk, ami önmagában nem jelent sokat, viszont annyit mégis, hogy autóinkba egyre több számítógépvezérelt kütyü kerül, hogy biztonságosabbá, esetleg élvezetesebbé tegye a vezetést (utóbbi azért esetleg, mert bár én még sajna nem próbáltam, de egy „fapados” sportkocsi élményét gondolom semmi sem pótolhatja :) ).
Itt van szó az ABS-ről, az ASR-ről, ESP-ről. Sokan sajnos ezen rövidítések szószerinti jelentésével sincsenek tisztában, nemhogy tudnák, hogy valóban mire való és melyiket milyen szituációban lehet maximálisan kihasználni és előnyünkre fordítani!
Szerintem nagyon fontos, hogy az ember legalább a saját kocsijának a határaival tisztában legyen! Tudjuk már meg, hogy egy vészhelyzet esetén hogyan is viselkedik a kocsi satuféknél, mennyi a féktáv nedves úton, hogyan reagál a kormányrántásokra, stb!
Nem kell ehhez több ezer kilómétert havonta levezetni, hogy egy egyébként ilyen „jó mókában” vegyünk részt; tőlünk nyugatra a jogosítvány kiadását egy ilyen tréning abszolválásához kötik! Talán kevesebb lenne a diszkóbaleset és társai...
Nyilván pénzbe kerül, de úgy gondolom sokkal jobb erre spórolni (akár egy 7végi családi program keretében), mint a kocsiban keletkezett károk, ne adj Isten a kórházi kezelés költségeit fizetni!
Az utolsó 100 komment: