Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

A váratlan helyzetekre is felkészülhetsz

2009.04.02. 17:39 :: SilentSound

Marty McFly rákapott, hogy leveleket küldözgessen nekünk, nem az első poszt elején szerepel a neve. Kapóra is jött most amit írt, bár lehet, hogy korábban lett volna szükség erre az írásra és akkor nem történik meg pár olyan baleset, mint amilyenről ma délelőtti blogbejegyzésünk is szólt.

Szeretek vezetni, a munkám során is sokat kell vezetnem. A cégem Március végén beíratott a kollégáimmal egy vezetéstechnikai tréningre. A tanfolyamot szervező céget nem megnevezve, csak ajánlani tudom mindenkinek, aki kocsiba ül!

Különböző opciók vannak, minket egy félnapos turnusra írattak be! Hasznosságát tekintve nem hiszem, hogy sokat kéne írnom, mégis ami megfogott, pár mondatban megosztom veletek:

21. századot írunk, ami önmagában nem jelent sokat, viszont annyit mégis, hogy autóinkba egyre több számítógépvezérelt kütyü kerül, hogy biztonságosabbá, esetleg élvezetesebbé tegye a vezetést (utóbbi azért esetleg, mert bár én még sajna nem próbáltam, de egy „fapados” sportkocsi élményét gondolom semmi sem pótolhatja :) ).

Itt van szó az ABS-ről, az ASR-ről, ESP-ről. Sokan sajnos ezen rövidítések szószerinti jelentésével sincsenek tisztában, nemhogy tudnák, hogy valóban mire való és melyiket milyen szituációban lehet maximálisan kihasználni és előnyünkre fordítani!

Szerintem nagyon fontos, hogy az ember legalább a saját kocsijának a határaival tisztában legyen! Tudjuk már meg, hogy egy vészhelyzet esetén hogyan is viselkedik a kocsi satuféknél, mennyi a féktáv nedves úton, hogyan reagál a kormányrántásokra, stb!

Nem kell ehhez több ezer kilómétert havonta levezetni, hogy egy egyébként ilyen „jó mókában” vegyünk részt; tőlünk nyugatra a jogosítvány kiadását egy ilyen tréning abszolválásához kötik! Talán kevesebb lenne a diszkóbaleset és társai...

Nyilván pénzbe kerül, de úgy gondolom sokkal jobb erre spórolni (akár egy 7végi családi program keretében), mint a kocsiban keletkezett károk, ne adj Isten a kórházi kezelés költségeit fizetni!

101 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hatesz 2009.04.02. 17:45:00

Elsö? es szavaztam is, itt a cegnel mindenkinek fizetik, ja nem Magyarorszägion vagyok:(

RaveAcE 2009.04.02. 17:45:42

A zösszeget azért a zorrunkra köthetnéd.
Mondjuk a félnapos tréninget hogyé' mérik?
Minden havazáskor "gyakorolok" ;), jó lenne szakoktatóval...

Rousboy 2009.04.02. 17:49:49

Szép a poszt, finom édes.
De majd pont ilyenre lesz pénze az embereknek a jelenlegi gazdasági helyzetben, amikor megugrott a frank alapú hitele törlesztője az autóján.
Utópia.
Talán a jogsira befizetettem 100.000+ költségből kellene "lecsípni" egy kicsit egy ilyen jellegű tréningre.

..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.02. 17:50:08

Nem rossz,de jó lenne, ha egyszer majd az autóiskolákban oktatnák ezeket a dolgokat.

..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.02. 17:59:44

@TH: Bár sok esélyt nem látok, hogy belátható időn belül igy lesz :(

RaveAcE 2009.04.02. 18:00:31

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Ha majd kamionnal mész azon a pályán, szóljál!
Jövök kukkolni. :)

..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.02. 18:06:07

@RaveAcE: De csak messzirő' kukkojjá, jó, mert zavar, ha néznek :)

TH 2009.04.02. 18:17:05

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Jaja, teljesen kizárt dolog, mert nem tudom.

vhm 2009.04.02. 18:33:57

maximálisan ajánlom a www.tanpalya.hu szolgáltatásait, remélem ez így nem moderálandó ;)
én egész naposon voltam és tényleg nagyon hasznos, arról nem is beszélve, hogy kimondottan jó szórakozás is szerintem, én végig nagyon élveztem a gyakorlatokat!
aki szerint ez sok pénz, gondoljon arra, hogy egy kis önhibás eset is simán hatjegyű összegtől a tolókocsiig is terjedhet...

vhm 2009.04.02. 18:35:31

ja és amikor megcsúszik a kocsi, akkor nem a szerencsén múlik legtöbbször mi lesz, hanem a tudáson. az pedig nincs senkiben gyárilag kódolva, csak gyakorlással!

yard (törölt) 2009.04.02. 18:41:26

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Tőlünk voltak buszokkal. Nagyon látványos, bár, ha egy busz megindul (bepörög), nincs az a tanpálya...
Kamion nem tom mit tesz, ha bebicskázik, gondolom az sem nagy buli.

alte trottel 2009.04.02. 18:43:57

@yard:
Ha már bebicskázott, akkor "Térdre, imához!".

RaveAcE 2009.04.02. 19:04:17

@yard:
Gondolom, ahhoz kéne tudás, hogy ne bicskázzon be. Egyébként erre utaltam én is, hogy megyek majd röhögni.
De szerintem egy sima csúszós kanyar meg tud lepni szgk-val is.
Figyuzd az USA híreket, amikor Kaliforniában havazik. Ott sem oktatják, de még csak nem is látott havat. Olyan szépen dodzsemeznek, hogy öröm nézni.
No ezt kéne elkerülni. De talán egynémely diszkó- meg vagány-vagyok balesetet is meg lehetne így úszni.

Marcellusca 2009.04.02. 19:09:37

@alte trottel: Inkább meneküljön ki merre lát! :)

Egyébként biztos jó dolog, ki is próbálnám, de qrva drága. A fizum harmada. Hát, kösz!
Az egyik cégnél, ahol dolgoztam felvetették, hogy a söfőröknek (volt többszáz) szervezni kellene ilyet. Én balga lélek bele is vetettem magam, összeszedtem az infókat és tálaltam a főnökségnek az alternatívákat és árakat.
Igen, nem lett belőle semmi. Túl drága.
Úgyhogy akinek fizeti a cége az nagyon szerencsésnek mondhatja magát.

Aki meg saját zsebből állja az gazdagnak. :D

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.04.02. 19:27:29

@valami hidralika mittudomén: Csak akkor legalább írj még egy-kettőt az esélyegyenlőség kedvéért. :) Vagy bárki más. :)

2009.04.02. 19:33:12

@SilentSound: www.ónoseső.üresparkoló.hu :)

kard73 2009.04.02. 19:40:24

@valami hidralika mittudomén:
"Hölgy kurzus" -lefosom a bokám :D

-Hölgyeim! Ettől a szempilaspiráltól 15-ször élesebb lesz a tekintetük! Legalább látják minek tolottak neki :)

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.04.02. 19:46:13

akinek van feles 30-50k-ja az eddig is elment már ilyen továbbképzésre... akinek nincs ezután se fog...

www.autoklub.hu/kozlekedesbiztonsag/kozlekedesbiztonsagi-es-oktatasi-park

www.tanpalya.hu/Kurzusok

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.04.02. 19:50:51

na megnéztem az árakat...

egy normális kurzus 90k :-/

Marcellusca 2009.04.02. 19:59:34

@RosszQtya: Ne, vazze!!! Akkor nem is a fizum harmada ...
Asszem most kihagyom. :)

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.04.02. 20:05:42

nem baj összegyűlünk itt jópáran és kikövetelünk csoportos kedvezményt majd :))

indapass90210 2009.04.02. 20:37:11

@RosszQtya: Én benne vagyok a dologban :)

..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.02. 20:40:01

@yard: Ha már bebicskázott, akkor már tökmindegy, max. enyhiteni lehet a "végeredményt". A legjobb elkerülni az ilyet :)

Hellisfitar 2009.04.02. 20:40:13

@kard73: Nem, nem!
Ott megtanítják a hölgy polipoknak, hogy egyik kezükkel fessék a szemüket, a másikkal igazgasság a hakjukat.
A harmadikkal a tükröt igazítsák maguk felé, a negyedikkel pedig cumiztassák a kis polipot.

Marcellusca 2009.04.02. 20:49:51

@RosszQtya:
@Dövan:
Csatlakozom.

Hallod, Sil! Nem is rossz ötlet. Egy blogtalit ilyen tréninggel egybekötni.
Őőőő, akarom mondani előbb tréning, utána tali. :)))

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.04.02. 20:54:34

a piát természetesen SS fizeti! ez FONTOS!!!!

Marcellusca 2009.04.02. 21:08:57

@RosszQtya: De rossz vagy! :)))
Ez nem így műkszik! Mindenki hoz ezt-azt, bedobjuk a közösbe és mint ahogy a kommunizmust megálmodták, mindenki igényei szerint fogyaszt. :)
Bár, azt is ki lehetne próbálni, hogy ki miként teljesít ittasan. :) Csak az már költségesebb és nagyobb szervezést igényel.

szaGértő 2009.04.02. 21:13:16

@Marcellusca: Engem meghívtak ősszel. A cég nevét nem írom le, de az ő nevükön fut a tanpálya. :)))
Nagyon sokat tanultam.

Marcellusca 2009.04.02. 21:17:35

@szaGértő: Most panaszkodsz vagy dicsekszel? :D
Én is mennék, ha valaki be tudna protezsálni.
Isten bizony rászánnám azt az 5 liter benzint. Többet nem. :)))

vhm 2009.04.02. 21:35:11

tréninget piálás előtt és tréninget piálás után :D

Marcellusca 2009.04.02. 21:38:45

@valami hidralika mittudomén: Erre gondoltam én is.
Sokakat ledöbbentene a különbség. :)

Zsola777 2009.04.02. 22:17:23

Én voltam mind a két helyen, az autóklubosat fizettem, 4-5 éve volt 14e Ft a fél nap, ehhez persze az is kellett, hogy a klubbal elmehessek (www.mitsuklub.hu - ez itt a reklám helye :)). Szóval csoportosan lehet kedvezményt igényelni, és fél nap alatt is sokat lehet tanulni.
Az előzetes oktatóvideó Gablinis volt, jót röhögtünk...
A hungaroringes nagyobb, itt van féloldalas-vízes szlalom/csúszás is, azt télen az utcán ki lehet próbálni, de rántópad mindkét helyen - ami gyakorlatilag ugyanolyan.
A fő, hogy meg lehet ismerni, hogyan szerezd vissza az uralmat az autó felett, és ha jól figyelsz később a vezetések során, a vezetőkbe kódolódott hibás reakciókat is ki lehet küszöbölni (amiről általában az ESP, stb. gondoskodik).
Ilyen például, amikor padkára futáskor sokan beletaposnak a fékbe: ha nincs ESP-d, repülsz is át a szembe lévő sávba, vagy a túlsó árokba.
Valamelyik F1 oktató mondta (műsorban), hogy az útpadkán akármeddig elmehetsz, de ha ráhajtottál, semmi hirtelen mozdulat.
Kiderülhet az is mindenkinek, hogy az ABS nem feltétlenül rövidíti le a fékutat, csak rövidítheti. És hogy mennyit számít "tükörjégen".

Vezetéstechnikai rovatunkat látták-hallották :)

waffen55 2009.04.02. 22:42:29

12-ünk van hófehér 420-as meg 2 Merci az egyik egy Actros billencs a másiknak nem tom a tipusát de az is fixes platós. Szeretem a Volvót sajna nem tom vezetni... :(

indapass90210 2009.04.02. 22:52:08

@Zsola777: "ABS nem feltétlenül rövidíti le a fékutat"

A fékutat a legjobban egy jól megtermett fa, vagy sóderszállító kamaz rövidíti le.

waffen55 2009.04.02. 22:57:44

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Magadnak vagy másnak húzod az igát? Itthon v külföldön?

..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.02. 23:13:23

@waffen55: Sajna külföldre járok, de már megfordult a fejemben, hogy valami rövidebb utakra kéne járnom, hogy többet lehessek itthon :)

..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.02. 23:15:15

@waffen55: Az "enyém" (vagyis a főnöké:)) is hófehér és FH 12-es :)

..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.02. 23:17:31

@Zsola777: "Ilyen például, amikor padkára futáskor sokan beletaposnak a fékbe: ha nincs ESP-d, repülsz is át a szembe lévő sávba, vagy a túlsó árokba."
Erre nem az elektronikus fékerő-elosztó a megoldás? Az ESP csak az iven próbálja tartani a kocsit, nem?

waffen55 2009.04.02. 23:24:34

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Jösz a totalcar belsóség talira? Jó lenne!

Zsola777 2009.04.03. 00:27:19

@Dövan: :D Igaz, miért nem építünk fából autót?
@...::: Flúgos Kamionos :::...: Az elektronikus fékerőelosztó fékezéskor csökkenteni tudja a hátsó kerekek fékerejét, így akadályozva meg a blokkolásukat, az autó hátuljának esetleges kitörését - de ha kitört, akkor már annyi. Ilyen, nem elektronikus, de fékerőelosztó már a Lada hátsó tengelyén is volt, még a kézikönyvében is benne volt, hogy milyen modern. :)
Az ESP - vagy nevezd akárminek, mert minden gyártónál más - egy giroszkópot használ, figyeli, hogyan nyomod a gázt és féket, merre tekered a kormányt (szöghelyzet-jeladó). Ebből, meg a sebességből megsaccolja, hogy az autónak milyen íven kell kanyarodnia, hogyan kell a saját tengelye körül elfordulnia. Ha jobban fordul, mint kellene, akkor a megfelelő kerekeket fékezi, visszatérítve az autót: tehát arra fog menni, amerre a kellene. Persze ez sem isten, ugyanúgy lehet vele árokba hajtani, besokallni a kanyarban, de kiküszöböli a vezető hibáját.
Ja tényleg, íven tartja. És ha az ív egyenes, de két bal kerék betonon, két jobb murván (padka), te meg satuzol, máris balra kanyarodik az autó, nem is kicsit - ami meg már egy másik ív, de nem az, ami kellene.

Marty Mcfly 2009.04.03. 08:22:25

Nos, nekünk a fél napos tréning volt tizenegynéhányezer természetesen csoportos kedvezménnyel. Magánemberként 22-25 ugyanez. Az egynapos nyílván drágább, de sztem főleg elsőre bőven elegendő a kevesebb is, rendkívül kimerítő egyébként, végig toppon kell lenni, koncentrálni!
Akinek a cége erre nem áldoz, pedig munkájából adódóan sokat vezet egyszerűen luuuzer! Ezen spórolni...
A lényeg persze, hogy ennek benne kéne lennie az amúgyis kurva drága jogsiban, nem pedig plusz bőrt húzni le az emberekről főleg így válság idején!
USA-ban (államtól függően) 20-50$ a jogsi!!! Jó, azért ott mások a körülmények, de könyörgöm! 100-120 ezer magyar pénz (500$)??!! Ezért igazán kaphatnánk valami hasznosat is...

kovka 2009.04.03. 08:32:33

Ahh, Mcfly várva várt posztja. : )
Megerősítést nyertem h mindenképp összegyűjtök egyre. Én elsősorban azért mennénk mert szerintem nagyon izgalmas lehet...És persze hasznos is...

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.04.03. 08:37:15

Marty Mcfly 2009.04.03. 08:22:25
Akinek a cége erre nem áldoz, pedig munkájából adódóan sokat vezet egyszerűen luuuzer!"
árul már el szépöcsém, hogy mitől lúzer az, akinek a cége nem tud rá áldozni!? nem minden cégnek van 100+ alkalmazottja és több millás bevétele, hogy csak szórja a pénzt...

szerintem meg az a lúzer aki itt veri magát, hogy mekkora penge volt, hogy kifizették helyette...

gondolom saját zsebből is elmennél rá... hiszen a klasszikust idézve "Ezen spórolni..."

Marty Mcfly 2009.04.03. 08:40:12

@RosszQtya:
bocsesz, rosszul fogalmaztam:
nem luuzer, hanem felelőtlen és nem kell ahhoz kurva nagy multinak lenni, hogy erre áldozzon, főleg ha pl logisztikával foglalkozik!
Egyébként nem verem magam... remélem, így érthető!

Marty Mcfly 2009.04.03. 08:42:53

@RosszQtya:
valóban, ezzel szerencsés voltam, de igenis áldoznék erre magánemberként!

Marty Mcfly 2009.04.03. 08:46:04

@kovka:
jah, nagyobb volt a füstje, mint a lángja... :-)
de legalább megkaptam a várva várt anyázást is...

kovka 2009.04.03. 08:51:40

@Marty Mcfly: Látod, mindent elérhet az ember, csak akarni kell : ) Amúgy egy logisztikai cégnek szerintem hamar bejön a tréning ára...Vagy inkább úgy fogalmazok, h ha nem áldoz rá akkor hamar a 10-szeresét bukhatja.

Marty Mcfly 2009.04.03. 08:59:06

@kovka:
én is így akartam fogalmazni! köszi, majd a nyelvi nehézségekben rád támaszkodok! :-)
írok egy posztot, te meg jössz magyarázni! :-)

aszfaltbetyar 2009.04.03. 09:02:22

jó reggelt

de hogy segít ez egy diszkóbaleseten? Van részeges tréning is? Mert akkor jelentkeznék :)

Marcellusca 2009.04.03. 09:14:39

@aszfaltbetyar: Szerintem elírás. :)
A diszkóbaleseteken csak a szülői odafigyelés, nevelés és szigor segít. :)

missouri 2009.04.03. 09:16:41

hát röhögni fogtok, de én pont tegnap néztem ki magamnak a hölgy-tanfolyamot! :-D és be merem vallani, hogy akár az elméleti rész is nagyon hasznos lesz szerintem a számomra (kb. 3/4 éve vezetek naponta, nem nagy távolságokat) Szerintem 23E megéri.

Marty Mcfly 2009.04.03. 09:18:17

@aszfaltbetyar: @Marcellusca:
a diszkóbalesetben úgy segít, hogy a feltehetően már jogsival rendelkező (de nem elég tapasztalattal) srácoknak van némi lövésük, hogy mi fán terem egy kanyarban fékezés, stb. Ha jogsija sincs, akkor uupsz!
De feltételezem, hogy az itteni stílusra jellemzően csak cinikusak vtok és nekem értenem kéne a poént... :-)

aszfaltbetyar 2009.04.03. 09:24:22

@Marty Mcfly: részegen szarinted mennyire érdekli hogy merre kanyarodik az út?
Diszkóbaleset= 90%ban ittas vezetés

Marcellusca 2009.04.03. 09:25:26

@Marty Mcfly: Nem poén volt.
Ha nem nevelik meg rendesen a gyereket, akkor felelőtlenül beül a volán mellé piásan. Viszont, ha felelősségre lett nevelve, akkor nem fog. Sőt! lehet, hogy elmegy egy tréningre. A felelőtlen diszkópatkány max azért menne el, mert mekkora jó buli csúszkálni.

kovka 2009.04.03. 09:30:32

@Marcellusca: Én nem komálom a diszkót, nem vezette még részegen (nem is fogok/szándékozom--->igen , ez nagyon nagy részben nevelés és példdamutatás kérdése)...de, szerintem nagyoon jó kipróbálni BIZTONSÁGOS körülmények kipróbálni a kocsi határait és emellett jó buli is, ami HASZNOS. Szerintem inkább egy ilyen tréningen csúszkáljon az a "diszkópatkány"...aztán ha ott érzni hogy: ha rángatja a kormányt és tapossa a féket vadul akkor köze sincs a kocsihoz és elgondolkodik h ezt az úton megpróálja elkerülni....Persze részegen tök mindegy.

aszfaltbetyar 2009.04.03. 09:32:05

@kovka: szerintem csináljunk egy Diszkóbaleset Kft-t és építsünk tanpáját egy diszkó mellé
Nyitvatartás: 24:00-07:00

PitBuli 2009.04.03. 09:33:20

Azt hogy védjem ki - akár neveléssel, akár vezetni tanítással - hogy az én pici kislányom a diszkóból kijövet ne üljön be egy felelőtlen f@sz mellé?

George Jung 2009.04.03. 09:34:15

Én voltam a Ringen, az AutóKlub-nál, és most megyek majd a Székely Gyulához (talán áprilisban).
Az első jó volt (kurva jó), a második nagyon tré, a harmadikhoz nagyon nagy reményeket fűzök.
A második előnye az volt, hogy vittem magammal a Zasszonyt, akinek tele van a kocsija minden szarral, és most legalább tud róla.
Egyetértek a többséggel: ilyenen részt kell venni. Akinek autója van, 20k-ja kéne, hogy legyen ilyenre. Vagy ez nagyon naív?
Ja, és van vagy 6-7 vezetéstechnikai pálya itthon minimum.

PitBuli 2009.04.03. 09:34:46

Amikor beülsz egy taxiba, te sem vizsgáztatod le előtte a sofőrt. Csak beülsz és rábízod az életed.

Marcellusca 2009.04.03. 09:35:24

@kovka: Én abban látom a problémát, hogy az ilyen felelőtlenek még "hasznot" is húznának a tréningből. Kipróbálják, utána mindent tudnak az autójukról és a vezetésről, így teljesen megszűnik a kontroll és méginkább beülnek ittasan a kocsiba.

kovka 2009.04.03. 09:36:00

@PitBuli: hát szerintem megadtad a választ: neveléssel? Vagy tévedek? Nem tudom. Még nem neveltem. de én, mint akit neveletek, azt tudom mondani h hatásos lehet.

kovka 2009.04.03. 09:38:35

@Marcellusca: Úgy gondolod h egy ilyen tréning után elszáll az agya és azt hiszi h Ő a king of dö ród?

Marty Mcfly 2009.04.03. 09:41:58

@Marcellusca: @PitBuli: @aszfaltbetyar:
ez az, amit nem lehet kivédeni... erre szoktam mondani, hogy veszélyes világban élünk, és a lábad se tedd ki otthonról, mert fejbebasz egy tégla a házad kapujában...
arra kell törekedni, h minimálisra csökkentsd a különféle veszélyfaktorok számát! Ha már te biztonságosan vezetsz, fél siker! Ettől még belédrongyolhat bárki bármikor. Ez benne van a pakliban...

kovka 2009.04.03. 09:43:44

@Marcellusca: Magamat alapul véve én nem gondolnám ezt...Hanem tapasztalnékolyat amit lehet h máskor csak akokr tapasztalnék amikor kilinccsel megyek egy kamion alá...de persze vannak olyan emberek akik kurva menők és ha elvégezenk egy ilyen tréninget, akor azt hiszik h Ők a Súmakker.... de a többségnek szerintem van valami nagy bonyolult neuronhálozat az koponyájában ami rendeltetésszerűen működik.

PitBuli 2009.04.03. 09:45:01

@kovka: Hamar elfelejtitek, hogy ti milyenek voltatok gyerekkorban (tini korban). Mindig azt tetted, amit a szüleid mondtak?
Még ha nem is lázadó típus a gyerek, akkor is bevállal marhaságokat. És egy hazafele út éjszaka egy lánynak lehet, hogy veszélyesebb egyedül, gyalog, mint egy autóban egy baráttal. És nem lehetsz vele mindig, bíznod kell abban, hogy a gyerkőc ráérez a jó döntésre.

kovka 2009.04.03. 09:50:12

@PitBuli: Azért nem akarok nagyszájú lenne ebben a nevelés ügyben, mert még csak most leszek 20. Csináltam csinálok hülyeségeket, lázadó korszakom is volt. de mióta jogsim van, soha még viccből sem jutot eszembe h részegen kocsiba üüljek. Még részegen se gondoltma arra h "Ha most itt lenne egy kocsi , tuti el vezetném." emellett leszöktem a balatonra nyaralni 17 évesen úgy h szüleim azt hitték a szomszéd falubna vagyok..stb. Szerintem vannak határok...MIndenkienk más. Nekme mindig ezt verték a fejembe és azt láttma szüleimtől h egy sör után sem ülöünk autóba. egy pezsgő után sem. És persze mindig benne van a pakliban, amit te is írtál(éjszakai kocsikázás)... Nem tudom mi a megoldás. de a neveltetés asszem igen fontos.

Marty Mcfly 2009.04.03. 09:54:25

@PitBuli:
nem akarom ismételni magam...

aszfaltbetyar 2009.04.03. 09:56:56

@Marty Mcfly: részeg&drogos sofőrök mindig voltak&lesznek kár ezen vitatkozni

Marcellusca 2009.04.03. 10:02:21

@kovka: Erre gondoltam.

@PitBuli: Nem felejtettem el. Sosem voltam felelőtlen és immár több, mint 20 éves jogsival (balesetmentesen) büszkén elmondhatom, hogy sosem vezettem ittasan.
Vagy ittam vagy vezettem. Ha tudtam (sejtettem), hogy inni fogok nem mentem kocsival, illetve ha kocsival mentem sosem tudtak rábeszélni se, hogy igyak.

ehpkb5 2009.04.03. 10:57:48

nem tudtam most végigolvasni, de lenne egy kérdésem: ilyen tréningben részt lehet-e venni, egyáltalán érdemes-e részt venni régi autóval, amiben semmi elektromos kütyü nincs?

Marty Mcfly 2009.04.03. 11:09:07

@ehpkb5:
mindenképpen érdemes, hiszen ez pont az autó határairól szól, akár van benne kütyü, akár nincs!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.04.03. 11:09:53

@ehpkb5: Ilyesmin leginkább a saját autóddal érdemes részt venni, hogy tudd, hogy reagál az ilyen váratlan helyzetekre, mert akkor élesben is tudod, mit kell tenned.

kovka 2009.04.03. 11:09:57

én nem tudom h működik. Majd lehet h vmelyik okosabb ember válaszol.

ehpkb5 2009.04.03. 11:17:15

ofkorsz, a sajátommal szeretnék, csak pont figyelembe véve, hogy a mai autók tele vannak elektromos kütyükkel, gondolom a tréningek is a mai autókra vannak szabva
az enyém meg 22 éves, és egy pug 205 gti :)

speci78 2009.04.03. 11:21:09


Na az az 5%, akit nem érdekel, vagy fölöslegesnek érzi a vezetéstechnikai tréninget, takarodjon az utakról! Ilyen hozzállással semmi keresnivalójuk ott, közveszélyesek!!!
Amúgy az adott cégben nincs érdekeltségem, még mielőtt vki kitalálná ezt....

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.04.03. 11:21:14

@ehpkb5: A tréningek nem autóra vannak szabva, hanem pl. vízátfolyást, csúszós utat szimulálnak. Erre máshogy kell reagálni egy mindenféle kisegítő elektronikával teletömött autóban, meg máshogy egy olyanban, amiben ilyesmik nincsenek.

ehpkb5 2009.04.03. 11:29:10

mivel ez az első saját autó (vezetni már régebben vezetek), mindenképpen el akarok menni egy ilyen tréningre
csak arra gondoltam, a trénerek tudásanyaga kiterjed-e ilyen fapados kocsikra is, és tud-e tényleg okosakat mondani, ha az ideje 99%-ában kütyüvel telepakolt autókkal oktat

Marty Mcfly 2009.04.03. 11:34:40

@ehpkb5:
vhol nekik is el kellett kezdeni! Biztos vagyok benne, hogy tud segíteni neked is, de akár személyesen is felkereshetsz egy ilyen tanpályát és ott tájékoztatnak részletesen!

janikahhh (törölt) 2009.04.03. 11:55:42

Legutóbb, amikor néztem, a kijelentő mondatok végére pontot (.) kellett rakni, nem felkiáltójelet (!).

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.04.03. 12:06:08

@Tipli: Ez manapság is így van, de azok gondolom felkiáltó mondatok voltak. :)

Marty Mcfly 2009.04.03. 12:10:07

@Tipli:
egy felkiátójelet pl. lehet nyomatékosításra is használni! (így) húúú és nem nagybetűvel kezdtem a mondatot! :-)
főleg az internetes nyelvben (tele jelekkel, rövidítésekkel) nem hiszem, hogy ennek olyan nagy jelentősége lenne!
azért szívesen veszem, ha a poszthoz is hozzászólsz! :-)

vhm 2009.04.03. 19:18:28

@SilentSound: "A tréningek nem autóra vannak szabva, hanem pl. vízátfolyást, csúszós utat szimulálnak. Erre máshogy kell reagálni egy mindenféle kisegítő elektronikával teletömött autóban, meg máshogy egy olyanban, amiben ilyesmik nincsenek."

Tökéletesen igaz. Nekem semmilyen 3 betűs nincs, mégis minden gyakorlat jól sikerült. Rántópad, körpályán vészfék, szlalompálya csúszós úton, lejtő. Ilyen kocsin lehet különben mindent megtanulni :) Az ESP-sek (aki tudta) kikapcsolták a rántópadra, majd mikor ment úgy, akkor vissza és ESP-vel is megnézték milyen. Mindezt azért, mert ESP-vel szinte semmi dolga a sofőrnek, nem tanulja meg a rántópadot (ami a valóságban defekt, nyomvályú, kisebb ütközés...).

vhm 2009.04.03. 19:21:39

@ehpkb5: IGEN! tanpalya.hu.
Én ott voltam, semmi extra a kocsiban, minden gyakorlatot tökéletesen meg tudtam csinálni. Még a vészfékezést körpályán is.
Én azt mondom ez az igazi. Mert ha beülsz egy korszerűbb kocsiba, majd az elektronika megoldja, nem lesz szükség erre a tudásra. De ha mégsem, akkor viszont már tudsz mindent, gyakoroltad...

B.GY. 2009.04.03. 22:23:29

A Berda J.utcai pályán már voltam kétszer is.Április 18-án is megyek.Amúgy a 2 óra vezetéstechnikai tréning 12 ezer forint,egy kis klub kedvezménnyel.Ebben van kb.fél óra elméleti oktatás.Ja és az én kocsimban nincs semmi 3 betűs csoda,mégsem szálltam el a pályáról.Az ember aki ott van segítőkész és nagyon rendes.Mentőautóval 3 keréken kanyarodik:)

Zsola777 2009.04.04. 02:40:20

Hallott már valaki olyan autósiskoláról, ahol a tanpályás gyakorlat alap?
Azt reklámozzuk már, kapjanak észbe az iskolák, legyen verseny, legyen mindenkinél alap! Nem speciális, feláras, kérhető cuccra gondolok, hanem kötelező szolgáltatásra.

alte trottel 2009.04.04. 15:21:09

@valami hidralika mittudomén:
"...Nekem semmilyen 3 betűs nincs..."

Nono! Akkor TE vagy az igazi életveszély az utakon! Legalább EGYETLEN hárombetűs, a legfontosabb, a F.É.K illene, hogy ott figyeljen a járgányban!

vhm 2009.04.05. 14:56:37

@alte trottel: az van :D
de az nem úgy hárombetűs, mint rövidítés, hanem ő egy szó. úgy értettem a 3 betűset. Bár ha így nézzük van gáz is, ami legalább ilyen fontos tud lenni...
Fék nélkül már rég nem írogatnék :D

alte trottel 2009.04.05. 15:51:01

@valami hidralika mittudomén:
Jéééé!
Én meg aszittem, hogy a FÉlelmedben Keményen taposod rövidítése!

lwcolors 2009.04.06. 11:16:32

Pár évente el szoktam menni egy félnapos tanfolyamra. Utoljára tavaly voltam, az új kocsimat is kipróbáltam.
Szerintem kötelezővé kellene tenni. Öröm volt nézni, hogy a jeges útszakaszt imitáló részen 25-30-nál nem tudták kikerülni a felbukkanó akadályt, ami a valós életben egy gyalogos lett volna.
Az oktató szokta mondani "az első pálya előtt két csoport van: a szerények és a nagyszájúak. A pálya után már csak egy: a szerények"

TH 2009.04.06. 11:23:43

@lwcolors: hehe, én csodálom, hogy vannak, akik nagy arccal mennek oda. Ha ennyire istencsászárnak hiszi magát, minek megy el oda?

vhm 2009.04.08. 00:39:33

@alte trottel: :D

@lwcolors: és ami még érdekesebb szerintem, hogy amit 38-al simán végigmegy az ember, azt 42-vel totál esélytelen. Több ilyen kör is volt. (A számok nem pontosak, de 40 körül és kb 10% volt, amire emlékszem).
Szóval nagyon nagyon minimális lassítás rengeteget ér! Nem az a 30 vagy 32m a fékút kategória, hanem kikerülöm simán vagy esélyem nincs szint...

alte trottel 2009.04.08. 09:06:45

@valami hidralika mittudomén:

Tulajdonképpen EZ a legfőbb haszna az egésznek. Az ember ilyenkor fogja fel igazán az "alázat" szó értelmét.

SloWater 2009.04.08. 14:29:37

Bizony kötelező részévé kellene tenni az alapoktatásnak, még a rutin résznél egy vezetéstechnikai pálya meglátogatását.

Évek óta tervezem, hogy befizessek legalább fél napra de nehéz rá összeszedni a pénzt, és ezzel azt hiszem a nagy többségünk így van :(

Jobb híjján minden kellően havas télen felmegyek párszor a Mecsekre egy kihalt szakaszra vagy keresek egy üres(!) és letaposott havas-jeges parkolót, aztán 20-30 környékén csinálok pár fék-, és kormánypróbát.

Tanulságos, tudom javasolni mindenkinek, akinek gondot jelent összeszedni a pénzt.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása