Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Fartúrók, avagy a fizika működik

2009.04.25. 12:58 :: SilentSound

Nincs vele egyedül Muddy, hogy nem bírja nézni a szerencsétlen autósokat, akik egy-egy teherautó megelőzése előtt annak teljesen a seggébe másznak, ami nem csak egy vészfékezés esetén lehet veszélyes.

A ma esti találkozóra pedig gyere inkább metróval meg villamossal!

Egy engem – mint vezetéssel sok időt eltöltő honpolgárt – rendkívül idegesítő szokással kapcsolatban próbálom megvilágítani a saját álláspontomat. Itt és most a fartúrókról leszen szó. Mielőtt bővebben belemennék a témába, az alábbi magyarázatot mellékelném a hevenyészett ábráimhoz:

zöld téglalap: békésen poroszkáló teherautós

piros téglalap: fartúró, avagy büdös gyökér

kék téglalap: gondolkodni tudó autós

A fenti ábramagyarázatot mindenki vérmérséklete szerint módosíthatja, az itt leírtak pusztán a saját szubjektív véleményemet tükrözik.

Az ábrák méretarányosak és többé kevésbe valós méretekkel készültek.

1. eset: zöld téglalap poroszkál, mögötte 1méterre piros téglalap előzni akar

2. eset: zöld téglalap poroszkál, de immáron a kék téglalap előzne, a követési távolság 7 méter

1. eset elemzése: Piros téglalap előzne, de alapvető optikai elveket figyelembe véve, - mint az a mellékelt 2. sz. ábrán is látszik - csak mintegy 16 métert lát előre. Mit tehet a szegény pára? Amennyiben szuicid alkatú, úgy feltételezi, hogy a 16 méter alatt kihúzódik, felgyorsul, előz és visszahúzódik. Rossz döntés mehet a Taigetoszra. Nem szuicid, csak simán pöcs kihúzódik 1 métert, hogy messzebbre lásson, átlóg az én sávomba és én mint szembejövő baszhatom szét az autómat a jobb padkán, mert piros négyszög streetfighter-t játszik. Ez is mehet a Taigetoszra.

2. eset elemzése: Kék négyszög előzne, ellát kb.:54 méterre és nem lóg át az én sávomba. kihúzódik 1 métert. Amennyiben én gyüvök szembe monnyuk 90-nel ő pedig halad 60-nal akkor is van kb.: 1,3 másodpercünk arra, hogy történjék valami. Kék négyszög ezalatt visszaszüttyög a zöld négyszög mögé én pedig zavartalanul továbbmegyek a magam útján, s hazafelé nem kell betérnem a futóműveshez.
 

Kiáltvány:

Drága fartúrók, streetfighter-ek, kisebbségi komplexusban szenvedők és bizonyítási kényszert érző családapák! Tanuljátok meg egy életre, hogy a természettudományokat nem véletlenül sulykolták Belétek általános iskolától kezdve, ugyanis ezen tudományterületek egyikének – nevezetesen a fizikának – van egy olyan rossz tulajdonsága, hogy mindíg működik!

Vagyis ha úgy érzed, hogy a fent leírtakból szőtték a Te ingedet is, akkor tedd le az autódat, ülj tömegközlekedési járműre, szerezd be Öveges prof előadásait akár írott formában akár mozgóképként, vidd haza, nézd meg, s ha úgy érzed, hogy már érted az ott hallottakat, akkor már csak az van hátra, hogy mindezt át tudd ültetni a való életbe és vissza is ülhetsz az autódba.

Amennyiben a fentieket nem sikerül megemésztened, akkor maradj bátran piros négyszög, de ezt akkor tedd, mikor egy Kraz jön Veled szembe, s nyugodj békében.

161 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye béna

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bladika 2009.04.25. 17:59:28

@Emmett Brown: "ezt komolyan gondolod? ha közvetlenül a teherautó mögül vágsz ki, akkor azonos sebességről kell megindítanod az előzést, de ha lemaradsz egy kicsit, és rálátsz a forgalomra, és kiszámolod hogy a szembejövő mikor halad el, és úgy időzíted a visszaváltást meg a gyorsulást, akkor amikor konkrétan kivágsz (megkezded az előzést) már jelentős sebességkülönbség lesz a te autód meg a teherautó között! Így pont ugyanannyit kell előznöd (méterben), de a nagyobb kezdősebességed az időt jelentősen lerövidíti!"

Az a hihetetlen, hogy ezt van akinek el kell magyarázni! Biztos én vagyok tökéletes (bár ezt cáfolom), de én ezt már a biciklin és Commodore64 en megtanultam! (kb. 5évesen)

Bladika 2009.04.25. 18:02:34

@Emmett Brown: Váááááááá! Most olvasom Joszip hozzászólását! Még is van aki nem tudja sőt, ha elmondják neki nem is érti! Hihetetlen! Remélem ő csak biciklizik!

Emmett Brown 2009.04.25. 18:03:35

@Bladika: egyetértünk.
Először azt hittem, hogy a poszt triviális dologra világít rá, de menet közben a kommentek közül pár elég erőteljes meglepetést okozott :(

Marcellusca 2009.04.25. 18:03:49

@Emmett Brown: Erre utaltam joszipnak.

Csak én lusta voltam dolgoztatni az agyam, hogy elővegyem a főiskolai tanulmányaimat. :D

nopasaran (törölt) 2009.04.25. 18:05:03

Namost akkor elmesélem, hogyan lehet gyenge autóval is JÓL előzni...pl. Skoda 105-el.

Hát nem a seggtúrásból indulva!!!

Tart az ember úgy 15-20 méter távolságot.
Igy jól belátja a szembejövő sáv forgalmát :-))

Vár... amíg úgy látja, hogy szemből jó lesz ha MAJD elmegy az aki épp jön, mert mögötte lyuk van...

Ilyenkor elkezd gyorsitani (vissza 3.-ba ha az kell!!!) és mire elmegy a szembejövő AKKORA épp utoléri az előtet lévőt, miközben jól felgyorsult a 15-20 méteren.

Ekkor ellenőrzi, hogy lyuk mÉG MEGVAN-E és tényleg elég nagy-e?

HA igen kihúzódik és erősen nyomvaa gázt elkezdi a tényleges előzést is....ha mégsem ...akkor kis fék és lemarad újra.

Sokkal többször lehet így nekifutva előzni egy gyönge autóval, mint a seggtúrásból indulva!

Igaz ehhez az ÜTEMÉRZÉKET kell használni, amit
sok-sok vakegér sofőr elfelejt kifejleszteni magában a vezetéshez...ezért neki minden NAGGGGY HELY kell....sajnos.

Más kérdés, hogy egy 80-al (ami 22 méter/másodperc) haladó sorban az előtte menő bármiért csak egy enyhét fékez
ami cirka 3 m/s2 lassulas akkor a hátsónak
a reakció idő alatt ( cirka 1 másodperc) MÉG nNEM CSÖKKEN a sebessége, miközben az elsőnek MÁR IGEN...azaz fogyni kezd köztük a távolság.

Ilyen esetben ha hátsó JÓ KÖZEPES-et fékez, AKKOR IS minimum 4 méter kell köztük az utolérés elkerüléséhez !!!!!!

HA meg van egy harmadik seggtúró is akkor az MÁR ESÉYLTELEN!!!!!! megfogja lökni a középsőt..

A fizika mai állása szerint tehát:
Aki orszagúti temponál.....
5-6 méternél (11 autó hossz)
közelebb bújik a másik seggége
az egy TOTÁL AGYATLAN BAROM !!!!!!!!

Autópályán pedig 12-15 méter azaz
bő 2 autónyi hely ami már biztonsgos...
...úgy-ahogy.

nopasaran (törölt) 2009.04.25. 18:07:43

@joszip:

...és még kevesbebt, ha minél GYORSABB vagy már a kihúzódáskor....

Ezért érdemesebb nekifutni...kicsit messzebbről
és tempóval kilépni balra...

Bladika 2009.04.25. 18:08:37

@nopasaran: Ezt már leírták itt, de igazad van!
Én azt nem tudom, hogy a viharba ment nekem az előzés egy 1.3as Twingoval meg egy Kispókkal is. Sosem volt gondom! Biztos versenyzőnek születtem! Imádom amikor jönnek azzal, hogy nekik nincs több ezer lóerős gépük. Muhahahha

2009.04.25. 18:14:33

Ekkora gyenge posztot...

Akárki Akármit Mond 2009.04.25. 18:22:01

"ezt komolyan gondolod? ha közvetlenül a teherautó mögül vágsz ki, akkor azonos sebességről kell megindítanod az előzést"

Téves, nem állítottam hogy azonos a sebesség. Csak nem a szemközti sávot használod arra hogy gyorsulj akadályozva ezzel a mögötted lévőket akik előznének.Sokan trabival is kivágódnak méterről aztán vagy fél perc alatt felküzdik magukat oda, ahonnét valóban lehetne áttérni.

Más, ha a teherautós lehúzódik, akkor ki lehet mögülle nézni úgy hogy nem lógsz át a másik sávba.


nopasaran elég jól leírta hogy lehet lassú kocsival előzni. Bár lényegében ez is fartúrás lesz, hiszen csak akkor megy ki a teherautó mögül, amikor már teljesen beérte.

Asszem keveredik 2 fogalom sokakban hogy a fartúrás azt jelenti hogy azonos sebességgel követi pár méterre (na ilyet azért nem sokan csinálnak) vagy előzéskor ameddig lehet, gyorsulva felzárkózik és csak utána megy ki.

Akárki Akármit Mond 2009.04.25. 18:23:00

"Sokan trabival is kivágódnak >30< méterről"

kranführer 2009.04.25. 18:26:15

No a JSU322 szerencséje hogy alig volt benzinem, mert ha tele a tank, addig követem míg valahol csak megáll, ott kocsijából kihúzva addig ütöm míg el nem fáradok. Nem gyengén szorított le Dormánd és Tenk között, mert hol kell neki előzni? Ott ahol nem belátható kanyar van és jönnek szembe. a szembejövő is lehúzódott, én picit a padkán mentem (olyan ott a padka mint a Hold felszíne), majdnem leestem a motorról, csak hogy őméltósága elférjen. Szüljön farfekvéses sünt! Nemtom mi volt ma, mert 4-500 kilométerenként egy seggfej szokott lenni az utakon, ma 500 alatt három is volt az "egyméterre megközelítem, 30 centire megyek el mellete, majd egy méterre bevágok elé az autópályán" kategóriából. Plusz ez a majom.
Mentem volna inkább a blogtalálkozóra...
Üdv
kran

plutó111 2009.04.25. 18:28:08

@nopasaran:

"A fizika mai állása szerint tehát:
Aki orszagúti temponál.....
5-6 méternél (11 autó hossz)
közelebb bújik a másik seggége
az egy TOTÁL AGYATLAN BAROM !!!!!!!!

Autópályán pedig 12-15 méter azaz
bő 2 autónyi hely ami már biztonsgos...
...úgy-ahogy. "

Mondanám hogy a fizika mai állása szerint erősen alulbeszülted a biztonságos követési távolságot.

Győ 2009.04.25. 18:48:11


Aki 5-6 méterről akar előzni az a mai forgalmi viszonyok között meg se próbálja, ha valakit behoz jobb, ha megáll. Ezek azok akik közé kell bepréselődni.
Az más kérdés, ha valaki követi közelről a teherautót és nem megy el mellette, amikor lehet, az ugyanebbe a kategóriába tartozik.
Aki ezt a cikket írta annak megsúgom olyan közel még nem haladt egymás mögött két jármű, hogy ha én előzök kettő közé ne férjek be.
A legnagyobb figyelmet nem az előzés, hanem egy jármű közeli, vagy távoli ( természetesen a közeli nagyobbat ) követése kívánja.

Csávógyerek 2009.04.25. 18:53:50

Ez azért egy pöttyet többváltozós dolog, mint ahogy azt a posztíró bemutatja. Sokkal több.

Nincs benne az út szélessége; hogy mennyire látható be előre; a nyomaték adta játéktér, mint "nem elhanyagolható" tényező; a zöld teherautó hossza; a téglákkal csálén megrakott sebessége; a kavicsok, amelyekkel megszórja rendesen a közvetlenül mögötte jövőt; a tüdőrothasztó bűz, amely soha karban nem tartott dízelmotorból jön; az esetleges tény, hogy a kék zseni már egy tucatnyi ziccert kihagyott előtte az előzésre; hogy esetleg több kék zseni is szarozik a zöld mögött örökkévalóságnak tűnő ideig; ... szóval szánalmasan gyengére sikerült ez az egyébként tök jó témájú poszt.

Milyen más is volt az előzés sok-sok éve az 1.2-es dízel VW Poloval ... aztán az 1.6-os Golffal ... manapság meg a 2.4-es Hondával ... egyre változó minőségű utakon ... növekvő számú és fejlődő paraméterű járművek mellett.

Szóval, nem hiszem, hogy az "autó színe" határozza meg, hogy ki a "büdős gyökér", "pöcs", esetleg "kisebbségi komplexusban szenvedő". Az ilyen stílusban megírt blog viszont sokat elárul magáról az íróról. Talán sokkal többet is, mint amire kiváncsi lennék. Értelmesebb lett volna az adott téma rendes kidolgozása iránt táplálni azt a szenvedélyt, mint mások iránt.

Kettes fölé ... mert legalább a témafelvetés jó volt.

z 2009.04.25. 18:57:55

Apám is így előz, meg úgy kezd bele hogy éppen vissza tud térni a sávjába, egyszer biztos hogy mellette döglök meg. De ilyet neki csak neki szabad mert ő tud vezetni. :) Ha én vezetek, akkor meg mindig kommentál, hogy ne menjek olyan közel meg már ne előzzek.

Cs 2009.04.25. 18:59:31

Az lassabban tud előzi aki nagyon közel van a másikhoz. Csak akkor tud gyorsítani, ha kiment a másik sávban és nem jön semmi, nincs helye biztonságban a teherautó mögött felgyorsulni. Míg aki kicsit lemaradva látja mi történik a másik sávban látva, hogy jön az utolsó autó már tud gyorsítani és lendületből tud előzni, kevesebb időt eltöltve a másik oldalon.

S pont fordítva van akinek lomha autója van és van egy kis esze hamar meg fog tanulni lendületből előzni, akinek meg vannak lovak a segge alatt vagy azt hiszi, hogy vannak azok hajlamosabbak erőből autózni és előzni.


ui.: Én már találkoztam jópár olyan teherautóval akik segítettek előzni, kishazánkban.

nopasaran (törölt) 2009.04.25. 19:02:30

@plutó111:

Mint irtam ez
CSAK akkor elég, ha az elol meno ALIG fékez...

HA közepeset fékez, akkor már nem elég, mert cirka 2X annyi kell legalább...

HA ERŐSET fékez az elől menő akkor pedig
az 1 másodpercnyi távolság MÁR MINDENKÉPPEN kell, ami 90-nél cirka 25 méter (5 autó),
130-nál pedig 40 méter (8 autó) körül van....ezek a BIZTONSÁGOS TÁVOK.

Józanul, frissen és figyelve !!!!
Mert fáradtan, elbambulva, részegen még ez is kevés...

z 2009.04.25. 19:03:49

@Csávógyerek: Viszont 12 dugattyús kerámiabetétes Brembóid is hiába vannak, ha a másfél méterrel előtted menő véletlenül vészfékez. Ha kicsi a nyomaték, ha nagy, ha 10 méteres a teherautó, ha huszonöt, semmiképp se az a jó, ha a seggébe mászol. És ha széles az út, akkor is kevesebbet látsz belőle, ha kitakarod egy baromi nagy kamionnal a látóteredet.

nopasaran (törölt) 2009.04.25. 19:18:45

@Cs:

Persze...egy erős, harmadikban jól mozduló autóval lehet lendület nélkül is rövid idő alatt előzni...úgy a leaglább 130-140 LE és 9 sec körüli 0-100 sprint már ilyen a kategória...

Ezeket 80-90 körül 3.-ba tolja az ember és
akár 140-ig is huzathatja, mert bizony másodpercenként 6-7 km/h-val nő a sebessége...

Ami azt jelenti, hogy egy 20 méteres camiont is
lelép nagyjából 5-6 másodperc alatt...szemben az tömeg autósok 4.-ben szokásos) 12-15-18 másodpercével...merugye kevesen tolják vissza előzéshez a szemükfényét 3.-ba...mivel félnek a motorhangtól.

..és pont eze a kímélők, akik szidják
az erősebb autósokat, hogy
"miért akar ez előzni itt ?!"

Fel sem fogják (tapaszatlat híján), hogy
ami a 70 lovas astraval istenkísértés az egy erősebb autóval ...laza, kényelmes előzés.

Győ 2009.04.25. 19:20:55

Ha valaki hirtelen fékez annak oka van.
Aki mögötte megy, annak előbb kell fékezni, mert látnia kell a forgalmi szituációból. Ezt annak aki vezet simán rutinból tudnia kell.
De a leglényegesebb ebben a szituációban, mert engem is zavar a mögöttem jövő jármű, kiteszem jobbra az indexem, leveszem a gázról a lábam ha kell fékezek és elmegy mellettem.

Cs 2009.04.25. 19:20:57

A fartúrónál csak egy rosszabb van. A téli fartúró. Havas, jeges minden, megyek gyök kettővel, mert csúszik mint állat, oszt jön az aktuális fartúró a seggemben... S még én érzem magamat ilyenkor rosszul.

Cs 2009.04.25. 19:24:01

@nopasaran:

Egy erősebb autóval se hülyeség lendületből autózni, még ha nem is feltétlenül szükséges. Tisztább szárazabb, biztonságosabb érzés. Bár a jó kis élvezetes ülés horpasztó gyorsítások nem lesznek olyan gyakoriak. De hát valamit valamiért.

Csávógyerek 2009.04.25. 19:24:15

@z: Nem értem, miből is szűrted le, hogy a vakon seggbemászást propagáltam. Emlékeztess már, légyszíves!

Pont arra próbáltam rávilágítani, hogy nincs minden helyzetre jó általános megoldás. Hol kék, hol piros, hol citromsárga vagyok.

Ez a poszt az általánosító mocskolódásról szólt. Ha kedveled, kajáld!

nopasaran (törölt) 2009.04.25. 19:24:15

Erős autóval lehet közelebbről indulva is biztonságosan előzni...mivel
kb. fele annyi ideig és útigényig tart egy kamion átlépése mondjuk egy 1,8-as HONDA Civikkel, mint a 70 lovas Astrával....
...az erősebb 180-200 lovas autokról nem is beszélve.

Sajnos sok tömeg autó tulaja el sem tudja képzelni, megtapasztalás híján, hogy

ami neki lehetlen..az egy nagyobb
autónak csak sima, könnyű eset....

plutó111 2009.04.25. 19:35:20

@Csávógyerek: mondj már egy esetet amikor a piros a követendő magatartás!

A magyar utakon szerintem az a legnagyobb baj, hogy van egy csomó kretén aki attól boldog ha a másikat szivathatja valamennyire, pl. faltúrás, nem indexelés körforgalomban, stb....

plutó111 2009.04.25. 19:43:10

@nopasaran: ja és mi van akkor ha jön egy nagyobb kátyú ami miatt belelép az elötted haladó a fékbe? Lehet 200LE-rös autód attól még beleszállsz a hátuljába.
Meg ha ez nem is történik meg azért amíg igy közlekedsz az elötted haladónak többet kell a tükörbe néznie mint előre. (de hát had szokja a parasztja)

Csávógyerek 2009.04.25. 19:56:27

@plutó111: A piros sosem követendő, de időnként belekényszerül az ember. Ahogy időnként abba is belekényszerül, hogy más hónaljszagát szagolja valahol. Legjellemzőbb példaként említeném, amikor egy kék vagy kékek halmaza már fél órája halad a zöld mögött, és objektív vagy nem annyira objektív okok miatt, hogy hogynem, nem akaródzik megelőzni azt a zöldet, pedig már több óvodás is elhúzott jobbról a járdán háromkerekű hajtánnyal.

Ilyenkor a kék(ek) és a zöd közé valamennyi időre be kényszerülhet állni az ember, pl. ha a zöld túl hosszú. Ez valóban kockázatos lehet. Az élet kockázatos. 100%-ban lehetetlen minden kockázatot kizárni.

Egyébként az elmúlt 5 évben mindössze egyetlen hónapot vezettem magyar utakon, szóval kénytelen vagyok elfogadni, hogy jobban ismered a helyzetet.

esef 2009.04.25. 19:56:40

Én sárga csillag vagyok. Nyertem? :)

Hajós 2009.04.25. 19:57:08

Lehet, hogy már írta valaki, de nem szabad elfelejteni azt a 6 métert, ami a fartúró és a kék között van. Ugyanis a kék csak akkor kezdhet előzésbe, ha a szembejövő elment mellette. Ha az előzés megkezdésekor is tartja a 7 métert, akkor ennyivel nagyobb távolságot kell leküzdenie. Ha olyan ügyes, hogy 7 méterről gyorsít és 1 méterről húzódik ki-pont amikor a szembejövő a zöldet elhagyja- akkor ő is fartúró, csak rövidebb ideig. A kilátás pedig nem gond, senki nem megy a felező vonal mellett, csak aki előzni akar, vagyis van helyed kinézni anélkül, hogy a felezővonalra rámennél vagy átlépnéd. 20 éve vagyok fartúró (nem 1 méteres) havi 6000 kilométerrel az utóbbi tíz évben. Mivel nem volt balesetem vagy király vagyok vagy mákom van. Az 1 méteres fartúró extrém példa (esetleg kis sebességnél), viszont nem érdemes 3-4 méternél többet hagyni, ha nehezen lehet ideális előzési alkalmat találni a forgalomban.

Cs 2009.04.25. 20:06:23

@nopasaran: Nem azt vitatom, hogy a lendületet nem lehet erővel helyettesíteni, hanem azt mondom, hogy nem annyira biztonságos. Ha nem tartasz távolságot, akkor könnyen bele lehet szállni a másikba hátulról. Másrészt, ahogy a cikk író is megjegyzi kevesebbet látsz be előre. S ha a valamit elbaszol vagy a másik elbasz (mert ez ügye társasjáték), akkor a két szabályosan közlekedő fog rábaszni.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.04.25. 20:23:42

Ez már mekkora egy hülye poszt...

Ha valakinek elég nagy és erős autója van, valamint teli van mindenféle izékkel (lendületautókkal, meg önkéntesrendőrökkel az út),akkor jó közel megy a kamionhoz, -hogy ne férjen be oda más- és ingázik.
Kinéz, látja jön 6 autó. visszamegy szélárnyékba, elmegy öt autó, a hatodiknál kinéz, látja jön kettő, elmegy egy, a másodiknál kinéz, nagygáz, huss...

7-8 kilónként egy lóerő esetén nem kell azon gondolkozni, hogy van-e elég kráft.

A lendületbőlautó esetén meg le kell maradni, és lesni, majd úgy gyorsítani, hogy akkor érj oda a teherautó mögé fartúró távolságban amikor elment melletted a szembejövő.

De ez egy nagyon szar poszt.
Ilyet akkor találki az ember, ha otthon ül, és okos akar lenni.
A kilátásban gyakorlatilag nincs különbség, hogy milyen messze meg a teherautó mögött, mert a kinézés során kijjebb megy az ember, sőt, horrible dictu még balra is hajol, hogy jobban kilásson.

Néha nem tudom, hogy vezetnek-e azok, akik ide posztot írnak, vagy csak NFS huszárok.

Tron65 2009.04.25. 20:25:07

Jókat szoktam, vigyorogni ezeken az erőszakos pirosakon. Megelőz, mert sokallja azt az 5-10 métert, ami köztem és a teherautó közt van, ő pont befér oda. Igen, befér, de ki nemlát, aztán az esetek 90%-ban úgy áll neki előzni, hogy a vérnyomása 200 fölött és már nem érdekli semmi, az se, ha épp jönnek szembe.
Az ilyeneknek kívánom, hogy éljenek meg szép öregkort. 90-100 évet. Tolószékben.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.04.25. 20:35:05

@kolbászoszsömle: Annyi ban nem értek egyet veled, hogy nagyon gyakori az olyan keskeny út, ahol két teherautó épp hogy csak elfér egymás mellett, és ott nem lehet csak úgy a kinézegetni az előttünk lévő mögül. Ilyenkor azért nem árt nagy távolságot hagyni, hogy láss, mert ha kinézel a teherautó mögül, lehet, hogy épp akkor ér oda a szembe jövő...
Szélesebb úton igaz, hogy ki lehet nézni a saját sávon belül, de akkor is kellene tartani némi követési távolságot. Akármilyen lassan is megy a teherautó, a 6-7 méter, akkor se sok. Igy igazából nem látom értelmét annak, hogy rámásszunk az előttünk levőre, a szélárnyék nem hiszem, hogy annyira sokat számit egy személyautónál.

Basszus2 2009.04.25. 20:46:17

SilentSound
Még ha igazad is lenne itt-ott,(egyébbként a KRESZ tanfolyamon nem nagyon oktatnak fizikát, és ha jól tudom 8 elemi sem szükségesa jogsihoz) ez a modor szerintem mindenképpen alpári, úgy hogy én is e képpen köszönnék el. Tehát húzz a kúrva nénikédbe, te tudálékos vadbarom...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.04.25. 20:53:10

@tiborson: Szerintem nem SilentSound modora az alpári :))))

Donor 2009.04.25. 20:54:27

@killermoney: nem kell ahhoz adrenalint kedvelni, elég ha lusta vagy ;-)

Donor 2009.04.25. 20:56:46

@Emmett Brown: keveset vezetsz, nekem rendszeresen jeleznek mikor előzhetek, akár kocsival akár motorral megyek.
Legalább is a 3-as úton közlekedve elég gyakori.

2009.04.25. 20:57:53

muddí bazd+, ha minden kikandikáló elől lemenekülsz a padkára, akkor inkább te ne vezess :)

Donor 2009.04.25. 20:59:04

@Akárki Akármit Mond: Nekem 120-as Skodám volt. Pont hogy a gyenge járművel kell lemaradni hogy lendületet vegyél előzéshez.
Az izmosabbik motorommal én is csak visszarúgok kettőt a váltón és megelőzöm, na de az 4 másodperc alatt van 100-on nem 30 mint a Skoda.

BiroAndras 2009.04.25. 21:00:07

Igen ritka eset, hogy ennyire nem lehet kilátni egy teherautó mögül. Legtöbbször van bőven elég hely sávon belül, hogy gyakorlatilag végtelen távolságra el lehessen látni. A Ha mégsincs, akkor inkább ne előzzön az ember, ha nem nagyon muszály. Nekem eszembe se jutna előzni, ha csak 54 méterre látnék ki, és ez ugye a kék téglalap. Én úgy tanultam, hogy csak akkor kezdjük meg az előzést, ha biztosan be is tudjuk fejezni.
A gyorsulás egy normális autóval szerintem nem gond. Az enyém csak 105 lovas, de sose éreztem, hogy nekifutás kéne az előzéshez. Ha kell a kakaó, akkor visszalököm hármasba akár 100-nál is. A motor nem panaszkodik hatezres fordulat felett sem.

Donor 2009.04.25. 21:00:58

@Az igazi Trebics: való igaz, ha nem néz előre úgy nehéz előzni

Tommeeca · http://napimerites.blog.hu 2009.04.25. 21:02:13

@z: Egy az apánk? :))
@Tron65: Teljesen igazad van, a fartúrós erős autósok sem tudják elképzelni, minek az a több autónyi hely (gyorsításhoz) a teherautó mögött és oda tolakszanak be.

Donor 2009.04.25. 21:08:07

@bunkó paraszt: az egy kicsit más eset.
Versenyzek én is, így tudom mi az szélárnyékból előzni, de nem az mint a piros...sokkal inkább mint a kék.

Olyankor szoktam ha azonos motorteljesítmény és azonos sebesség miatt, nem tudom megelőzni az előttem levőt. Ilyenkor be kell feküdni a szélárnyékban és picivel jobban fogsz gyorsulni, így amikor utoléred hirtelen kivágva mögüle már van egy kis sebességkülönbséged az előzéshez.
Még hatásosabb ha ezt a kanyar előtt kicsit később megkezdett fékezéssel kombinálod, esetleg úgy hogy amikor kivágsz az ellenfél mögül akkor egyből a kanyarodás ideális ívét is zavarjad.

Tehát ha közúton nézzük:
Kék vagy, látod hogy lesz hely előzésre beletaposol a gázba de nem mész ki csak közvetlen a teherautó mögé kiérve rántod ki a kormányt...belegondolva motorral gyakran csináltam ilyet is, mivel a 125-ös szutyok MZ csak szélányékban tud felgyorsulni a teherautónál nagyobb sebességre.

Azt is érdemes tudni hogy a szélárnyék közvetlenül a teherautó mellet is megvan még, de az elejéhez érve durva légörvénynek ütközöl ami meg is fogja a motort, ha nincs elég nagy sebességed hogy áttörje.

Parajpuding 2009.04.25. 21:15:03

Kár, hogy nem esik szó a sz@rtúró teherautósokról, kamionosokról, akik előzési szándék nélkül is 1/2 méterrel haladnak a személyautók mögött.

Donor 2009.04.25. 21:17:33

@Pista Bácsi: Hogy őszinte legyek ez hülyeség.
Elmondom miért.
Ha te vagy a kék, akkor a mögötted jövőnél előbb tudod megkezdeni az előzést, vagyis mire a mögötted jövőnek esélye lenne megkezdeni az előzést, te már megkezdted, sőt ha megfogadod a tanácsát a postnak akkor már jelentős lendületre is szertettél függetlenül a kocsi erejétől, ami amúgy gyenge kocsiknál sokkal fontosabb.

A gyorsítást pedig már akkor meg lehet kezdeni, amíg a szembejövő nem ment el.

AZ más kérdés hogy még a hátrányban lévő mögötted haladók is gyorsabban reagálnak mint te, arról te tehetsz nem a lemaradás.

Komolyan érdemes megfogadni amit írtak a lemaradásról és az előre gyorsításról. Tény hogy a gyenge autókhoz előre kell gondolkodni az ilyen manővereknél, de azért nem lehetetlen. Ha ez valakinek nem megy akkor adja vissza a jogsiját.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.04.25. 21:17:58

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Ez a poszt akkor is úgy hülyeség ahogy van.

Igen kevéssé tisztelt Muddy versenytárs bizonyára roppantul örül, hogy leírhatja azt a szót, hogy fartúró, és örül, hogy ilyetén módon egyszerre elégítheti ki latenciájának és a mocskolódásának szükségletét.

Donor 2009.04.25. 21:20:38

@Pista Bácsi: egy kis rutinnal ki lehet szúrni mindkettőt, még a feleségem is felismeri 2 éves jogsival.

Donor 2009.04.25. 21:23:11

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Az hogy ügyes valaki még nem jelenti azt hogy okos is ;)
márpedig ennek a helyzetnek a megértéséhez nem ügyesség csak ész kell.

Yo! Maaan! 2009.04.25. 21:25:22

Ha nem te vagy a piros téglalap, hanem kékként tartod magad, a mai viszonyok között a fél ország előtted utazik és előz élelmes fartúróként a zöld mögött. LOL

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.04.25. 21:25:28

@Donor: Van benne valami :) Egy kicsit ponatatlanul fogalmaztam :)

Donor 2009.04.25. 21:25:56

@joszip: te most éppen magadra utaltál :)
a képlet jó, csakhogy ha V nagyobb akkor a t kisebb lesz. Márpedig ha kék vagyok akkor van egy csomó helyem a felgyorsulásra addig is amíg nem kezdhetem meg az előzést, PLUSZ messzebbre látok ezért jobban meg tudom ítélni mikor előzhetek.

Forest (törölt) 2009.04.25. 21:29:31

Még mielőtt mindenki a teherautósok "jófejségére" (leindexelés) apellál, azért nem árt tudni azt hogy a teherautós jelzése a legnagyobb jószándék ellenére sem tutti biztos szabad út.
A teherautósok _általában_ tudják mikor lehet elengedni, de nem tudják hogy a mögötte jövő autóban Piroska néni vagy egy Streetfighter üldögél, nem tudják mikor kezdi el figyelni az irányjelzőt, és nem tudják mekkora erővel tud meglépni a követő fél.
Sajnos emiatt a leindexelés lehet pont olyan balesetveszélyes mint ha motorosokat akar az ember hasonlóképpen elengedni, ők meg esetleg pont nem akarnak meglépni mert a tájat nézik, stb (volt már ilyen).
Fentiekből következik hogy ha adott esetben a "leindexelés" után baleset történik, az mindig az előző fél (hátsó jármű) számlájára lesz írva.
A teherautó sofőrnek nem dolga, és még csak lehetősége sincs jól felmérni hogy a követő autó mekkora távon tudja őt megelőzni (jól belátható nyílegyenes úton meg a követő is látja a szitut) ezért a leindexelés veszélyes is lehet.

Donor 2009.04.25. 21:33:14

@Emmett Brown: Én már nem vagyok ennyire idealista :)
Bár nem is bánom hogy kevesen ismerik a fizikát, mert rendszeresen előnyömre fordítom.

Pl vannak olyanok akik a gázra lépnek amint megkezdem az előzést. Gyenge a kocsim tehát ezzel megakadályozzák az előzést. Semmi gond lelassítok lemaradok, majd amikor lehet elkezdem messziről nyomni a padlót. Mire utolérem és kiteszem az indexet és észreveszi hogy előzöm, már jelentősen gyorsabban megyek, és Ferrarival sincs esélye behozni a sebesség különbséget.

Csomorkány 2009.04.25. 21:36:52

Forest: tiéd a pont. Épp ezt akartam én is írni. Viszonylag gyakran járok ismeretlen utakon, a leindexelés olyankor nagyon megzavar, mert fene tudja, van-e egy mellékút a teherkocsi előtt, amit nem látok, és nem lassítani készül-e. Másrészt a leindexelésben érzek egy olyan nyomásgyakorlást a másik részéről, ami kifejezetten idegessé tesz, ha félreértem, és nem használom ki. Legyen az előzés az én felelősségem, végülis enyém a kocsi.

Persze ebből az is következik, hogy néha tapasztalok leindexelést (olyan kéthavonta), szóval nem ismeretlen jelenség kis hazánkban sem, de szerintem nem a közlekedési kultúra fejlettségének a jele. Akkor már sokkal inkább a rendőrök bejelzése :-)

Donor 2009.04.25. 21:36:58

@Akárki Akármit Mond: ja így átfogalmazva egyetértünk...kb.

Donor 2009.04.25. 21:40:29

@z:Én apám is ilyen...egyszer megálltam és mondtam neki hogy szálljon ki vagy tanulja meg hogy nem szólhat bele a vezetésbe :) pár percig bírta csak :))

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.04.25. 21:40:33

@Forest: Ez igaz, a teherautós nem tudhatja, hogy a mögötte lévő milyen gyorsan tudja megelőzni. Sokan csak akkor indexelnek, ha messzire ellátnak, nagyobb távolságra, mint ami az előzéshez szükséges. Ha mégsem úgy sikerülne, mert a hátsó jármű lassabb, akkor a normálisabb teherautósok elveszik a gázt, esetleg fékeznek is.
Viszont ilyenkor is ugyanúgy figyelni kell, meg kell nézni, biztonságos-e az előzés, mert ha netán baleset történik, akkor valóban a hátsó autós a hibás.

hulyemagyar 2009.04.25. 21:43:32

Függetlenül attól, hogy a poszt írójának igaza van a "seggbemászós" szituról, azért a lekezelő stílusról megállapítható, hogy egy suta paraszt.

Donor 2009.04.25. 21:43:42

@nopasaran: Nekem is 70lovas Astram van :) de én előzök :)) csak lendületből :)
Sőt vagyok olyan rendes hogy látom a mögöttem jövő erősebb kocsi tud előzni én meg nem akkor segítek neki index villantással és gázról lelépéssel. Engem ugyanis nem fog akadályozni mert hamar elmegy előlem úgy is.

Persze volt már hogy majmot sikerült így beengednem, de azt megelőztem a teherautóval együtt :)

Donor 2009.04.25. 21:51:54

@Forest: Az indexelés csak egy segítő jelzés, nem kötelező megelőzni ha indexel. Én örülök ha jeleznek. Aki pedig ezért veszélyben érzi magát az adja le a jogsiját.

jónévez 2009.04.25. 21:56:26

@Emmett Brown: "amin még változtatni lehetne, az a teherautósok hozzáállása. Itthon még nem láttam olyat, hogy a teherautósofőr jelzéseket adott volna arról, hogy biztonságos lenne-e az előzés."
Én, és az általm ismert (nem kettő) kollega, szoktunk így tenni. Pedig (a pótos teherautón kívül) időnként még fehér furgont is vezetünk. :)

Csomorkány 2009.04.25. 22:01:10

@Donor: Miért? A jogsibirtokláshoz át kell látnunk egy teherautón? Számodra mindig egyértelmű egy ismeretlen úton, hogy miért indexel? Megérkezett a mellékúthoz, a telephelyhez, vagy el akar engedni? Normális reflex szerint ha valaki indexel előttem, akkor lassítok, mert föltételezem, hogy ő is erre készül. Ha viszont a teherautó előzést ajánl, akkor pont azt akarja, hogy gyorsítsak.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.04.25. 22:03:41

@Csomorkány: Ha a teherautó el akar engedni, akkor max. 2-3-at indexel, ha le akar térni, akkor pedig folyamatosan indexel, szerintem tök egyszerű.

Hefe 2009.04.25. 22:09:49

Silentsound baratunk meg csak elmeletben elozott teherautot. Jol lathato ez a kis szines negyzetein meg vonalkain.
Teherautot nem nagyon lehet megelozni maskepp mint a seggebe maszni, mert altalaban a szembejovo sav sem ures. Ha probalt volna a regi otoson lemenni Szegedre, akkor tutira nem irkalna ilyen hulyesegeket.

Csomorkány 2009.04.25. 22:10:26

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Légy erős, láttam én már olyan teherautót, ami két-három index után abbahagyta, és úgy kezdett félreállni, vagy elfordulni. Ami azt illeti, többet, mint olyat, aki el akart engedni. Ezzel együtt nem akarok szélsőséges lenni, hegyi úton, amikor se elöl se hátul semmi civilizáció, tehát nyilván esze ágában sincs megállni, és nem is tud rendesen haladni, értem is a jelzést, és hálás is vagyok érte.

Csimpifon 2009.04.25. 22:11:23

....mi az hogy farturo?

aki igy vezet, az statisztikailag halott es talan gyilkos is.

a statisztika nem hazudik, vagy a level.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.25. 22:11:59

@Hefe: Ha esetleg odafigyelve olvasnál, sőt mi több, rendszeresen olvasnád a blogot, könnyen megfejthetnéd, hogy Silentsound az egyik szerkesztő, nem a poszt beküldője... Na még egyszer fussunk neki :)

Hefe 2009.04.25. 22:14:10

@KuKori: OK, elnezest kerek Silentsoundtol, tenyleg nem olvasom rendszeresen a rovatot.

Csomorkány 2009.04.25. 22:14:41

@Csomorkány: kiegészítés: a lassítás reflex, ha valaki indexel előttem. A reflex működik, ha az első villogást meglátom. Ha azután rájövök, hogy abbahagyta, tehát nyilván nem megállni akar, hanem elengedni, addira már pont le vagyok lassulva az eredeti sebességemhez képest.

Viszont a teherautósok dicséretére mondom, hogy általában tényleg a Pilisben szoktak jelezni, ahol tehát egyértelmű a dolog, és hasznos is. Már a tizes úton nem értékelném.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.04.25. 22:15:26

@Csomorkány: ELőfordulhat, de szerintem több az olyan, aki el akar engedni. Egyébként, ha indexel a teherautó, akkor az a leghelyesebb, ha vársz max. 1-2 másodpercet, utána kinézel, és ha nem jön semmi, mehetsz. Nem kell 100 százalék biztosra venni, ha jelez, de nyugodtan ki lehet nézni, nem jön-e valami szemben.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.04.25. 22:17:53

@KuKori: Szegény Silent, már Tiborsontól is kapott ma :)

jónévez 2009.04.25. 22:27:53

És valóban érdekes a posztban leírt helyzet. Főleg kétszámjegyű (de sokszor még az elsőrendű) főútjainkon mindennapos, az ilyen -a posztoló leírása szerint- "fartúró" autósok által előidézett vonatozás. Mert hát a második vagy a harmadik autós hiába látja a helyzetet az előzésre, őneki az már túl hosszú lenne, az első pedig nem látja, pedig 10-12 méter lemaradás több kilométer előnyt jelentene végül...
Mondjuk ez az én szempontomból csak nevetséges butaság lenne, ha nem az jönne idővel elő, "civil kezdeményezés" néven: tiltsuk ki a kamionokat az utunkról, mert akadályozzák a forgalmat.

Gordini 2009.04.25. 22:56:10

Nem esett szó arról az esetről,amikor kellően belátható és üres szembesáv esetén úgy döntesz,megelőzöd a pirosat és zöldet,egyben.És látva a szándékod (vagy nem látja,de mivel már idegroncs és tükörbe nem néz) úgymond "akkó én is menyek" piroska index nélkül kivág eléd.Rosszabb esetben melléd.
Persze,ez mindennapos eset,ezzel is együtt kell élni.

jónévez 2009.04.25. 23:20:49

És ha már ennyire elmentünk abba az irányba, hogy indexel jobbra a nagyméretű jármű, arra csak azt tudom mondani: aki tartja a megfelelő követési távolságot (főleg országúton, mivel itt arról volt szó, ha jól értem), annak éppen elég ideje van eldönteni, az irányjelző jobbra villogása lekanyarodási szándékot jelez, vagy előzést segítő jelzés.
Nem, nem azt mondtam, hogy hibátlan vagyok, és még nem kellett gondolkodnom, vagy fölöslegesen fékeznem ilyen esetben, de általában tízből kilenc esetben ez probléma nélkül kezelhető dolog.

jónévez 2009.04.25. 23:28:58

@Gordini: Ekkor van ám ijedtség, és "az fogaknak csikorgatása"!

Gordini 2009.04.25. 23:43:42

@jónévez: Ahogy mondod.Megszokni nem lehet,csak felkészülni rá.
És szeretettel vár a futóműves,gumis - jó esetben :)

jónévez 2009.04.25. 23:54:16

@Hefe: "Teherautot nem nagyon lehet megelozni maskepp mint a seggebe maszni"
Ezt azért gondold át mégegyszer. Hidd el, nem akarok rosszat neked, de amit mondtál, az életveszélyes manőver.
Ha valamiért hirtelen fékeznie kell, beleszaladsz, és mégcsak nem is látsz ki igazán az előzéshez.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.04.25. 23:59:17

@jónévez: Igy van, könnyen el lehet dönteni, hogy a teherautó a mögötte jövőnek jelez, vagy pl. le akar térni.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.04.26. 00:13:53

@jónévez: Ha elég lapos autód van, ellátsz alatta. ;)

jónévez 2009.04.26. 00:26:02

@kolbászoszsömle: Vagy mint ezek a permetező vagy milyen traktorok! Azzal a magas felépítményükkel, a nagy kerékhez! Kis feleségem Suzukija pont átférne alattuk, de én még nem merészeltem... :) Jelentkezzen már valaki, aki merészelte!

jónévez 2009.04.26. 00:39:37

@jónévez: A nagy vigyorgásban azt is elfelejtettem: a "suzuki"-t kisbetűvel írjuk. :)

BiroAndras 2009.04.26. 02:26:56

Végre rájöttem, hogy miért szoktam "fartúrni" (kissé le vagyok lassulva). Ügyesen ki lett felejtve az elemzésből az előzések gyakori megnehezítője, a kanyar. Mert amikor a szembe jövő miatt nem tudok előzni, akkor látom előre, hogy mikor lesz elég hely, és ráérek akkor közelebb húzódni. Viszont ha azért kell várnom, mert nem látok a kanyar (vagy domb) miatt, akkor nem tudom előre, hogy mikor lesz egy elég hosszú belátható szembejövőmentes szakasz, így nem tudok előre gyorsítani. Ilyenkor csak az marad, hogy tapadok szorosan, magas fordulaton tartva a motort, és ha megvan a hely, akkor padlógáz, és kormányrántás (persze előtte tükörbe pillantás).
Gond akkor van, ha épp ekkor derül ki, hogy a megelőzendő autóstárs azért ment lassan, mert be akar fordulni balra (index nélkül persze).

rózsaszínkupakodanyomó 2009.04.26. 07:44:29

Én egy 1.2-es, 44 lovas, néha 3, néha 4, roszabb esetben 2 hengeres korzával szoktam előzni így:
Ha belátom messzire az útszakaszt akkor előzök lendületből. Ha jönnek szembe akkor meg az előttem haladó és köztem hagyok annyi helyet, hogy beférjen egy fartúró :)

ihatethisindapassthingy 2009.04.26. 07:48:45

Baromi egyszerű, miért kényszerülök időnként a piros szerepbe: ha nem teszem, a mögöttem autózó bevállalósabb (és adott esetben jóval komolyabb erőforrással rendelkező) kolléga a balra villogó indexemet figyelmen kívül hagyva úgy véli, hogy a köztem és a lassú jármű lévő helyet pont arra tartom fent, hogy oda beugorjon elém. Amikor aztán végre előzhetnék, akkor kiugrik elém, én meg bebuktam az előzési lehetőséget (ti. nem megyek utána, mert nem látok tőle rendesen és egyébként se szeretném az életem a kezébe helyezni).

diessel 2009.04.26. 09:27:43

a posztoLÓ monnyon le!!
nem kaptál punit?

indapass90210 2009.04.26. 09:33:30

Szerintem az a cikk lényege, hogy posztolót egyszer megelőzhette egy piros autó, és ezért most az összes piros autót utálja, rossz hírbe akarja keverni, és talán még azt is elérni, hogy tilcsákbea piros autókat!!! Hüje az ilyen ember, és ezért tart ott az ország, ahol!

Muddy 2009.04.26. 14:35:26

Drága Feleim!

A piros kék és zöld színek nem köthetők semmilyen valós esményhez, pusztán a könnyebb áttekinthetőség kedvéért választottam őket. Amennyiben valakit zavar, szívesen elküldöm az eredetit, oszt színezgetheti egyéni vérmérsékletének megfelelően.
Jelen poszt nem kinyilatkoztatás jelleggel született, hanem egy gyakran előforduló szituáció leírásaként, ergo vannak kivételek amikor magyarázható a dolog, de az esetek nagyobb részében azért a fizika nyer.
Hogy teljes legyen a kép: férfi vagyok, 32 éves, műszaki végzettségű, havi 2-3k kilométert vezetek, volt kék, piros és szürke autóm, vezettem piros, fehér, kék valamint narancsárga teherautót, ezenfelül kék, piros, sárga és szürke kerékpárt. Gyalogosként leginkább a barna és fekete cipőket részesítem előnyben.
Valaki említette, hogy sokváltozós az egyenlet. Valóban, de ezzel nem akartam borzolni a kedélyeket, amúgy a sok változó közt pont nem szerepel a gépjármű hossza, hiszen ilyen sebességek mellett nem szokás számolni a relativitáselmélettel...
peace

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.04.26. 14:47:35

@Muddy: "vezettem ... narancsárga teherautót..."
kukások élete sanyarú.
Ez amúgy mindent megmagyaráz, szarügy jobbkormánnyal előzgetni.

Tron65 2009.04.26. 19:36:25

Urak!
Akkor matekozzunk még kicsit:
A forgalmi sávok szélessége 3-3,75 m. Ebben található mondjuk 1 db IFA típusú teherszállító jármű. Ennek szélessége 2,5 m. Vagyis marad ugyan 1 db méter, de ez a jobboldalon általában az útpadka felé, mert Magyarországon jobbrahajts van (a személygépjárműveknek is!).
Vagyis a bal széle gyakorlatilag az osztóvonalnál van.
Egy átlagos sofőr egy átlagos személyautóban kb 0,4 méterrel beljebb ül a kocsi szélétől.
Feltételezve, hogy a többség nem úgy vezet, mint Ace Ventura (kihajolva az ablakon), mennyit is kell átmenni a szembesávba, hogy ellássunk a teherszállító jármű mellett? (*)Hol is jön a szembejövő másik teherszállító jármű? Ki lesz a hibás?
És itt jön képbe újból Muddy rajzocskája.
A piros autósnak gyakorlatilag mind a 40 centit beljebb kell húzódnia, hogy lássa az utat. A kék esetén ez mindössze 10 cm körüli.

randomuser1 2009.04.26. 20:10:46

szerintem nincs helyes válasz, függ a forgalomtól, a sebességtől, az autó, meg a sofőr képességeitől, a legjobb ha az embernek van lehetősége dinamikusan előzni nagyobb távról, de ha sűrű a forgalom és zöld négyzet lassan megy, hát, én rátapadok a seggére és visszaváltva nyomatékcsúcs körüli fordulatig kielőzöm első adandó alkalommal,pislogni nem marad ideje...

lwcolors 2009.04.27. 11:03:25

Két dolog a témához:
1: fartúrónak lenni nem jó, mindig messzebb megyek a teherautótól. Ennek ára is van néha, párszor előfordul, hogy streetracer Ignisek, Opel Corsák stb. bepofátlankodnak elém, úgy hogy kis híján balesetet okoznak. Szombathelyre mentem nemrég, út keskeny, talán 6 m széles összesen. Kamion előttem 80-nal, az út kanyargós. Szokás szerint távolabb megyek, hiszen itt nincs elegendő belátható szakasz ahhoz, hogy a 150 LE-s autómmal el tudjak menni a kamion mellett. Ignis megelőz, szembe jönnek persze, úgy kell visszarántania a kocsit elém, majdnem felborul akkorát billen. A szembejövőnek így is nagyot kell fékeznie, látom, anyázik rendesen, az adrenalin adagja megvan mára. Ezután követi 2-3 méterről a kamiont, onnan nézeget kifele, egyszer a szembejövő kamionos majdnem leviszi az orrát. Erre kicsit lenyugszik. Majd mikor ismét kezd nézegetni, a kamion hirtelen fékez, Ignis beleszalad, orra totál összetörik az aláfutásgátlón. Az ütközés miatt eldeformálódott futómű vagy egy hirtelen kormánymozdulat aztán beleviszi a jobb oldali árokba. Szerencse, hogy nem szembejövő sávba, mert szinte azonnal elzúgott egy kamion. Mint később kiderült, egy mellékútról a kamion elé kanyarodott egy biciklis, amit a kamionosunk nem tudott kikerülni a szembejövő kamion miatt.
2: Nem szeretek sok időt tölteni a szembejövő sávban, nagy a forgalom, sok a 170-nel menő idióta, aki akár szembe is jöhet. Egy jó autóval is érdemes kicsit távolabbról indulni, a saját sávban gyorsítani, majd úgy előzni. A saját kocsimmal egy ilyen előzés után (ha egy 80-nal haladó kamiont kell előzni) 130 körül térek vissza a sávomba, így egy kamion előzése mindössze 2-3 sec.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.04.27. 11:13:11

@lwcolors: Megérdemelte, legközelebb nem fog ilyen közel menni a kamionhoz. A kamion hátuljáról meg legalább lejött a kosz.

Norbi 2009.04.27. 12:01:59

Bazz, itt senki sem előzhet, mert záróvonal van. Ez beugratós poszt...

Ro3 2009.04.27. 23:20:27

@Norbi: Ja, meg atópályán nincs is szembejövő forgalom :D












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása